אשת התקשורת איילה חסון, עיתונאית ומגישה בחדשות 13, הותקפה באלימות בעיר לוד על ידי בני נוער יהודיים.

חסון כתבה בקבוצת הוואטסאפ של חדשות 13: ''תקפו את הצלם ואותי באבנים, לה פמיליה רצו לרסק לו את המצלמה ועלי הם זרקו אבן בגודל סלע, הסאונדמן גונן עלי''.

איש התקשורת ינון מגל ציטט גורמים שנמצאים בלוד: ''מה שקורה כאן אחרי החלטת בית המשפט זה טירוף''. הם התכוונו להחלטת בית המשפט המחוזי לדחות את הערר נגד מעצר היהודים החשודים באירוע הירי בעיר.

בתוך כך, מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי, החליט יחד עם מפקד מחוז מרכז ניצב משה ברקת כי החל מהשעה 20:00 הלילה ועד השעה 04:00 מחר לפנות בוקר יחולו הגבלות בשטח העיר לוד.

בין ההגבלות: איסור על כל אדם לשהות במרחב הציבורי בעיר לוד, איסור על תושבי לוד לצאת מבתיהם או ממקום שהייתם בעיר ואיסור על כל אדם להיכנס לשטח העיר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל ביממה האחרונה החלטה להכריז על מצב חירום בעיר בתום דיון עם שרי הביטחון וביטחון הפנים, המפכ״ל, ראש המל״ל, היועמ״ש ובכירים נוספים בנוגע לאירועים בלוד.

"התפתחה חזית שאני רואה אותה בחומרה רבה, זו אנרכיה של כוחות שפוגעים בשוטרים, שורפים בתי כנסת, שוברים מכוניות. אנחנו לא יכולים לקבל את זה ושום מדינה מתוקנת לא, אני כאן כדי להבטיח שאנחנו מחזירים את המשילות", אמר נתניהו.

מוקדם יותר התראיין לערוץ 7 יוני אביב, תושב לוד, שפרץ בבכי כשתיאר את המהומות הקשות של ערביי לוד ביממות האחרונות.

"הזוי מה שקרה פה. הגיעו אנשים למסגד, רצו לעשות הפגנה. התקשרנו למשטרה ואמרו לנו שהם בדרך. מחמישים איש זה הפך ל-500 איש שעשו פה פוגרום. לאוטו שלי הם הגיעו 15 איש, הרימו אותו באוויר, גררו למרכז הכביש, שברו את השמשות ושרפו את האוטו והפכו אותו.

"התקשרתי למשטרה ואמרו שהם בדרך. זה קרה בשתיים בחצי בלילה שלשום, המשטרה הגיעה בשלוש ורבע בלילה. אנחנו יושבים בבית וכלום. אתה רואה מלמעלה ואתה חסר אונים, לא יודע מה לעשות''.

אביב סיפר: ''יש לי שעתיים שינה ב-48 שעות. אין לי עם מי לדבר. כיבוי אש לא מגיעים בלי משטרה. האוטו שלי שברו לו את השמשות - כנראה לא זיהו שזה של יהודים.

"אנחנו בבית עם הילדים ונועלים את הדלת. אין לי אקדח כי אני רואה מה עשו פה לאנשים שהחזיקו אקדם. אתמול הבטיחו שיהיו כוחות משטרה ומגייסים מילואים. בלילה היו פה מג"בניקים בכמות גדולה. ברגע שהעיתונאים התקפלו המג"בניקים נעלמו".

אביב תיאר את הלווית המחבל שאירעה אתמול בלוד, ''ההמונים זרקו אבנים והשוטרים ברחו. זה היה מטורף. אתה רואה שוטר חוטף סלע לראש והם חסרי אונים. שרפו אופנוע. בלילה האחרון אמרו לנו לא לדאוג ושיהיה בסדר, היו אזעקות של צבע אדום. המקלט נעול והמפתח רק אצל הערבים. בחדר מדרגות היינו יהודים וערבים ביחד. שלושה רכבים שרפו הלילה''.