פיגוע דריסה ליד מודיעין

קצין צה"ל כבן 20 נפצע הבוקר (רביעי) באורח קשה בפיגוע דריסה במחסום סמוך לבית חורון.

בהודעת דובר צה"ל נמסר כי "מחבל הגיע ברכב לפני זמן קצר אל המחסום ודרס קצין צה"ל. המחבל יצא מהרכב חמוש בגרזן על מנת לתקוף את הקצין, שירה לעבר המחבל ונטרל אותו. הקצין שנפצע קשה פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. ההודעה נמסרה למשפחתו".

חובשים ופראמדיקים של מד"א פינו את הקצין לבית החולים שערי צדק בירושלים עם חבלות בגפיים. מבית החולים נמסר כי הפצוע סובל מפגיעה רב מערכתית, הוא מורדם ומונשם ולאחר בדיקת הדמיה יועבר לחדר ניתוח. מאוחר יותר נמסר מבית החולים כי מצבו השתפר והוא שב להכרה.

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל הגיע עם רכבו למחסום, דרס את הקצין, יצא מהרכב חמוש בגרזן על מנת לתקוף את הקצין. הלוחם שנפצע מהדריסה הצליח לירות במחבל ולחסל אותו.

הפראמדיקים של מד"א ישי ראוכברגר ושירה מלכא סיפרו: "הפצוע היה בהכרה מלאה וסבל מחבלות בגפיים. הענקנו לו טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, קיבועים ומתן תרופות לשיכוך כאבים ופינינו אותו במהירות בניידת טיפול נמרץ של מד"א תוך כדי המשך טיפול רפואי לבית החולים".

ראש הממשלה יאיר לפיד מסר "פיגוע הדריסה החמור בבנימין הסתיים בניטרול המחבל. כוחות הבטחון פועלים ודרוכים לכל ארוע ולכל ניסיון לפגוע באזרחי ישראל.

נמשיך ליזום פעילות מבצעית לסיכול ארועי טרור. אני שולח ברכת החלמה מהירה לקצין צה"ל שנאבק במחבל בגבורה וניטרל אותו, ובכך הציל חיי אדם".

שר הביטחון בני גנץ מסר "מאחל רפואה שלמה לקצין צה"ל שנפגע בפיגוע הבוקר במעבר מכבים. ההתנהלות בשטח ראויה לכל שבח. כוחות הביטחון ממשיכים בהיערכות רחבה ובפעולות מול הטרור".