שרשור חדש
מבט לעצמי - ד"ת מתוק מדבש
בסיעתא דשמייא!
 
מי שרוצה לקרוא גרסה יותר מבוגרת של הד"ת - מוזמן להיכנס לפה.
 
"ראה אנוכי נותן לפניכם היום"
למה כתוב 'ראה' בלשון יחיד, ולא 'ראו'?
אבל משה רבנו מדבר לפני כל עם ישראל -'לפניכם'!
כאילו מה?! משה התבלבל באמצע שהוא דיבר??

אז זהו 
>>
שאפשר ללמוד מפה רעיון פשוט אדיר!
אתם איתי?!
חבל שתפספסו את זה..

משה יודע טוב מאוד שהוא מדבר אל כל עמ"י -
אבל הוא גם מדבר אל כל אחד בנפרד.
מ'זתומרת?!

בד"כ אנחנו מסתכלים על החבר שלנו ואומרים שהוא צריך להשתנות,
שהוא לא בסדר במצווה הזאת.
ז'תומרת אנחנו עסוקים בלתקן את כל העולם, לפני שאנחנו מתקנים את עצמנו -
אבל פה משה רבנו אומר לנו בדיוק ההיפך -
המצוות מיועדות אליך. אל תסתכל אל החבר שלך
'ראה' - תסתכל קודם כל על עצמך, תבדקי אם את מתנהגת נכון.
אני צריכה להשתנות.
אני הולכת לא ממש צנוע, ולא החברה שלי,
אני לא מתפלל מספיק בכוונה, ולא זה שיושב לידי בבי"כ.

וככה גם הציווי יותר מחייב -
ה' ציווה אותך אישית במצווה הזאת,
אז תשקיע בה.
תעשי הכל כדי לעשות מה שאבאל'ה ביקש ממך אישית לעשות.
 

אחים יקרים שלי,
שנזכה באמת להסתכל קודם כל על עצמנו, לראות איפה אנחנו טובים, ואיפה קצת פחות -
קוראים לזה חשבון נפש.
וזה כ"כ מתאים לימים שאליהם אנחנו נכנסים עכשיו -
חודש אלול, חודש התשובה.
 
אם נהנתם - תקפיצו את ההודעה, בשביל שגם אחים שלכם יהנו.

שתהיה בע"ה שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י!
ישר כוח... שבת שלוםאורה...
ישר כוח!!!צ.מ.צאחרונה
למה לא לעשות גם 'מצעד האנסים'?אנונימי (פותח)
אניודע שזה קצת פרובוקטיבי לכתוב את זה - ובודאי שאני לא מתכוון ברצינות אבל: לו היו מחליטים על מצעד של אנסים - נכון שהייתם מזדעזעים מאד - ולמה יש פה כאלו שכשמדובר במצעד של חוטאים מתועבים - עדיין מסוגלים להבין ואולי אפילו קצת 'לקבל' את זה?
 
כל טענה בדבר 'מסכנות' של אלו שנאלצים להתמודד עם זה - ניתן לטעון גם ביחס לאנסים. אין שום הבדל.
 
אז מה אתם אומרים?
גם מצעד כזה יתקיים בקרובזית שמן ודבש
אוי, איזו דמגוגיה זולה.עוזיה
מילא היית אומר מצעד הפדופילים, אבל אנסים? מה הקשר? וגם מצעד של פדופילים יהיה שונה בתכלית.
אדם עם נטיות הפוכות לא פוגע באחרים באופן ישיר (לא מדבר על המצעד המגעיל הזה), בניגוד לפדופיל, ועוד יותר בניגוד לאנס שהוא באמת חלאת אדם.
מחלת נפשמושיקו
אם יפרסמו בכל מקום ומקום את האמת שזו מחלת נפש, וצריכים לטפל בזה, או בתור מחאה וכו' לעשות מודעה עם רשימה של כל רופאי הנפש וכו'
 
יש שיחה של הרבי מלובאוויטש בקשר לנקודה הזו בקישור הזה  http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=24029
למה? זה אותו הדבר!נועמיק
יש לו צורך,כמו גם לו,והחברה לא נותנת להם לספק אותו!
גאווה באיסור 'יהרג ובל יעבור' אינה פחות חמורה.אנונימי (פותח)
גם למי שבא לרצוח תעטוף אותו באהבה???מושיקו
אין הרבה הבדל
אפשר לנתב אותם לכיוון הנכון - הצלחתי עם 3 כאלהבן ציון גגולה
צריך לדעת מקורות חז"ל בנושא ולכבד אותם - התיקוןבן ציון גגולהאחרונה
ב"ה
 
שלהם הוא גם הנסיון בנושא הזה
אישית יצא לי כמפקד בצבא[מ"כ לא קצין] להשפיע על חבר שלי בפיקוד
לעזוב את הדרך הזו ועוד וכאשר דיברתי עם האנשים הללו תמיד טענו שדתיים
לא מכבדים אותם ומשפילים אותם וברגע שראו אוזן קשבת וידע בנושא הם התעודדו
ואני זוכר שישבתי עם אחד כזה בטיילת בנתניה ולאחר שסיימנו לדבר הלכנו יחד ללמוד תורה
בישיבת "נר רחמים" של הרב משה בן משה במשמר שעושים שם בלילה בליל חמישי .
בדור שלנו שמלך המשיח שליט"א מעיד שישראל עשו
תשובה
ראו לינק לסרט של מלך המשיח עם הרב מרדכי אליהו ששם הרבי אומר זאת ויש עוד מקורות למי שרוצה שאתן לו 

 ביקור הרב מרדכי אליהו אצל הרבי בשנת תשנ"ב – ליל ו' במר חשוון ובו בין היתר

אומר הרבי [מתחיל בדקה 4:28] שעם ישראל עשה תשובה בשם הרבי הקודם מורי וחמי והרבי אומר עליו

את התואר שליט"א לעיני מצלמות , מקלט וכמניין אנשים ובהם רבנים ואנשי מעשה

http://www.hageula.com/moshiach/king/5.html

 יש לכל אדם נכונות להקשיב לתורה

בדרך של פנייה בכבוד והבנת הקושי של האדם
העומד מולך זה מצליח לקרב אותו לתורה שהוא
מוכן לשמוע .
וכמו כמו כן לרוצחים וגנבים ועוד נטיות שיש לאדם נסיון בהם
ידוע שמשה רבנו היה ממזל מאדים והנסיון של אנשים כאלו הוא עם דם
ויש לאדם בחירה אם לרצוח או לנתח ולעשות בריתות הכל תלוי בכיוון בו הוא הולך
ואנו כאנשים שומרי תורה ומצוות יש לנו את היכולת לקרב את כל בני האדם לתורה
נכון וראוי שתהיה הדברות נכונה עם האנשים הללו
הרבי שליט"א אומר שאת החושך לא מגרשים במקלות ואבנים אלא באור ולכן
כך בנושא הזה וכמובן שאין בדברים להצדיק מצעדים כאלו בכדור הארץ [ששייך לבורא עולם]
אלא להאיר את הנושא ולתת תקווה אמיתית
לזכור שגם לנו יש מה לתקן וכן לדעת כי משיח נמצא כאן ורק צריך להכין את הברואים לקבל את פניו כראוי
קצת דחוף ומאוד חשוב.ciris
אני בחור בגיל 19 ומחפש ללמוד תעודת הוראה ''יורה יורה'' יש למישהו מושג איך אפשר לעשות את זה?
 
קבוצות כולל או כל דבר חוץ מהסיכומים באינטרנט.
 
תודה ענקית!!!!
נסה אולי מכון אליה בירושלים או צורבא דרבנן וכד'סוג'וק
למה אתה רץ ללמוד רבנות בגילך? מה קרה?דני-יהונתןאחרונה
לשון הרעצ.מ.צ
אם דברתי אם סבתה שלי על משהו שהיא פחות או יותר מכירה ואמרתי עלו דברים רעים, זה נקרא לשון הרע, נכון?
אם מאומרים לשון הרע אז אחד השלבים בחזרה בתשובה זה להגיד למי שדיברת איתו שאמרת לו לשון הרע. מה עושים אם הבן אדם שדיברת איתו אין מוסג על לשון הרע, צריך ללמד אותו את כול ההלכות? 
יש דעה מכובדת בהלכה שלא צריך לומר לוסוג'וק
במיוחד אם זה סתם יעורר ולא יתן כלום
ובכן...דני-יהונתן
לא חייבים ללמד את כל ההלכות וגם לא חייבים להזכיר את המושג "לשון הרע". החפץ חיים כותב שאפילו מותר לשקר ולומר "מה שאמרתי על אותו בן אדם זה לא נכון. יש בו נקודות אור כאלו וכאלו..." שלבי החזרה בתשובה הם: וידוי, חרטה, קבלה לעתיד. אני לא מכיר שלב כזה 'לומר לבן אדם שאמרת לו לשון הרע' ותו לא.
תודהצ.מ.צ
בסיעתא דישמיא.אוסקר
(לא הסתכלתי בתגובות,מחילה)
 
 כתבו גדולי ישראל שכיוון שאיזכור הרע לאדם יפגע בו יש להימנע מכך.
 
כל טוב
נראה לי שהתשובה צריכה להיות ברמה של~א.לאחרונה
לשנן וללמוד בעצמך את ההלכות המתאימות
ולפרסם את חומרת העניין
 
שאלה.נעמה*
בס"ד

יש הבדל אצל הרב קוק זצ"ל בין גאולה לישועה?

אם כן- מהו?
בטח אפשר למצוא תשובה יסודית במילון הראיה לרב קלנרדני-יהונתן
ואם אין לי אותו?נעמה*
בוודאי אבל למה צריך את הרב קוק לזה - הרי יש תנך!סוג'וק
ישועה זה דבר כללי - מצרה כלשהי שגם בגלות יש כאלו וגם מעצם הגלות
גאולה זה הרבה יותר ממוקד וזה ההיפך מגלות כפי שכותב המהרל (שהרב קוק לא יחלוק עליו):
גלות - פיזור בחו"ל, חוסר עצמאות\שעבוד מלכויות, לא בא"י
גאולה - קיבוץ, עצמאות, ירושת הארץ
כמובן שהדברים לא נשלמים ביום אחד וגאולתן של ישראל קמעא קמעא
כך שהגאולה כבר החלה מזמן ואנו מצפים להשלמתה!
תודה!נעמה*
[שאלתי ספציפית על הרב קוק כי במקרה נתקלתי בזה אצלו במשהו לא מובן.]
שתפי אותנו במקורסוג'וק
>>>נעמה*
אורות התשובה פרק ז'-

ה. הנני רואה איך העונות הם עומדים כמחיצה נגד האור הבהיר האלהי, הזורח ברב זהרו על כל נשמה, והם מחשיכים ומאפילים את הנשמה. התשובה, אמנם אפילו אותה שהיא מחשבית בעלמא, גם היא פועלת ישועה גדולה, אבל לידי גאולה שלמה באה הנשמה דוקא ע"י ההוצאה לפועל את התשובה שבכח. ומ"מ כיון שהרעיון קשור לקדושה ולחפץ התשובה אין מה לפחד כלל, ודאי יזמין השי"ת את כל הדרכים, שהתשובה הגמורה, המאירה את כל המחשכים באור חייה, היא נקנית על ידם ; וכפי גדל ערכה של התשובה כך התורה מתברכת ויותר היא מתבררת, והלמוד נעשה צח ובהיר, "לב נשבר ונדכא אלהים לא תבזה".


אז תהיתי מה ההבדל בין השתיים..
>סוג'וק
לענ"ד:
התשובה המחשבית בעלמא מחזירה במידה רבה את האדם למסלול האור האלוהי הזורח על כל נשמה - זו ישועה, פתרון החסימה שנוצרה עם החטא.
אבל, כדרכו של הרב קוק על ערך התשובה שאיננה דווקא על חטאים אלא שקדמה לעולם והיא מגלה את המהות וכו' - אז לגילוי האורה האלוהית השלמה צריך תשובה עמוקה להוציא מהכח לפועל את הכוחות הפנימיים לגילוי הנשמה בפועל, גם בלי קשר לחסימת החטא והישועה ממנה (החטא הוא רק ביטוי לשורש הפנימי שלא מאוזן, אורות וכלים...) - זוהי גאולה שלמה לנשמה - גילוי העצמיות העצמאות והעוצמתיות הנשמתית השלמה האחדותית.
גאולה זוהי בעצם הוצאה מהכח לפועל כמו שגאולת הארץ שהיא חוזרת לבעליה וגאולת העבד שחוזר לרשות עצמו, "וגאל אותם מעבדות לחרות".
תודה!נעמה*
עוד משהו - גאולה בתנךסוג'וק
כל מקום בתנך גאולה זה יציאה משעבוד זר - כמו בסוף ספר ויקרא הוצאת הארץ מידי זר "גאולה תתנו לארץ" וכן פדיון בן ישראל משעבוד זר - "גאולה תהיה לו"
(וכן ברמבם לא מוזכרת גאולה בענייני משיח אלא בענייני קרקעות ועבדים) 
בסיעתא דישמיא.אוסקראחרונה
(לא הסתכלתי על התשובות למעלה,מחילה.)
 
 ישועה - יציאה מהצרות. גאולה - תיקון שלם.
 
רק טוב
 
 
מעותק מהודעה חשובה שכתבו בפורום שכן:אנונימי (פותח)
בעקבות עשרות רבני הציונות הדתית שהביעו היום תמיכה בסטיות ונטיות למיניהם. על כולנו לעשות חשבון נפש נוקב איך הצה"ד הגיעה לאן שהגיעה.

 
לא מבין מה העניין לפרסם תמונה כזאתאלעד
דת"לשים תמיד היו ותמיד יהיו, וכמנהגם הם משתדלים לזרוק כמה שיותר אבנים אל אותם בארות שאת מימיהם שתו
שוב מסביר: הם (לפחות רובם) לא דתלשי"ם!אנונימי (פותח)
להיפך: הם טוענים שאפשר לשלב יהדות עם צעדות כאלו - וזו הסכנה הכי גדולה.
 
ויש גם רבנים שנותנים להם לגיטימציה, ה' ישמור.
איזה רבנים?קשקשן
אפשר קישור?
'כמנהגם' אלעד? בבקשה אל תכליל.בקטנה
 
תשמע-הסנה-בוער
אני לא חושבת שמה שהם עושים זה בסדר, ללכת ככה ולהיות גאים בזה שהם חוטאים.
אבל אני גם יכולה להבין אותם. אחרי שחונקים משהו כ"כ הרבה, טבעי שהוא יתפרץ במלוא הכח.
מנין לכם שהם עדיין דתיים?אלעד
גם אם לא דתיים גם אם כן-Rעות-
בס"ד
 
זה לגמרי עצוב.
 
אני ממש מוזעזעת.
זה סילוף לומר שרבנים היו בעד.אוסנת
ממתי מאמינים לתקשורת?
 
הרב של הקיבוץ הדתי ועוד כמה רבנים, הוציאו בעיתוי שהייתי חולקת עליו, מאמר שבו הם אומרים כי בעלי הנטיות ההפוכות הינם בני אדם ולכן הם שווים לכל אחד אחר.
 
חידוש מעניין, אגב.
|ציני|
 
 
חיפשתי קישור, אבל אני לא מוצאת אותו כרגע.
ובעיקר רבנים אמריקאים.עוזיה
הקטע שהם לא הוציאו את זה בעיתוי הזה - הם אומרים את זה כבר מזמן. רק התקשורת כהרגלה טורחת לפרסם מתי שהיא רוצה.
 
וראוי לציון ארגון הו"ד, שהודיע קבל עם ועדה שהוא לא ישתתף במצעד הזה.
[מילה וחצי על ארגון הו"ד: ארגון שמבקש לתמוך בבעלי נטיות הפוכות במגזר הדתי באמצעות טיפולים, ודורש מהחברה לקבל גם אנשים כאלה לתוכה, או לפחות לתת להם אוזן קשבת. הארגון שולל כמובן כל דבר שהוא מנוגד להלכה - משכב זכור וכל מגע אסור. זהירות: מבלבלים בינו לבין ארגון 'חברותא'. אין שום! קשר בין השניים]
לא נכנס בכלל לדקויות חסרות המשמעות הללואנונימי (פותח)
עבר עריכה על ידי -Rעות- בתאריך כ"ה אב תש"ע 09:40
העובדה היא שסוטים הזויים כמה מטופים נתנו ונותנים לגיטימציה ועידוד למורדים בה', ולזאת הייתה כוונתי.
 
 
 
 
 
*נערך בעקבות מילים לא מתאימות. -מחילה-
חחח... אני מבין ששם המשתמש שלךgolaniאחרונה
 - הוא בדיחה לא מוצלחת?
מישהו שמע על ישיבה חדשהאליסף ט
שתפתח השנה בעז"ה,ברמות, בראשות הרב אביחיל?
כן.אוסנתאחרונה
אבל אני מכירה מצד אחר, אז המידע שלי לא אובייקטיבי.
 
בכל מקרה, מגייסים עכשיו שיעור א' (אם אתה מחפש לגילך...).
הנהייה ל'חסידות' - צורך הדור או מפלט נח -מה דעתכם?השם הוא המלך!
צורך הדו שהפך להיות מפלט נחשמחה ואמונה
*צורך הדורשמחה ואמונה
אממ..הרועה
כשזה נוצר זה היה צורך דור, כיום אני מתחיל לחשוב שזה צורך דור כמפלט נוח.
 
יש הרבה אנשים שאני חושב שבלי ה"שטויות" האלה לא היו נשארים דתיים, אז כל עוד זה משפר סבבה אם זה כתחליף לאמת אז לא.
צורך הדור שכשהולכים אחריו באמיתיות הוא מחיה.חילא דמשכנא
אוף. גנבת לי!בצי.ג
צורך הדור, רק שצריך לדעת עד כמה אנחנו לא בורחים לשם כשנוח (במיוחד בברסלב)
בצי.ג יש לי תחביב כנראה להציק לך ע"ע לשון יותר יפהחילא דמשכנא
נראה לי שזה היה שנון מדי כי לא הבנתי כלוםבצי.ג
 
יש ויש.ii
אנחנו מאמיניםאנונימי (פותח)
שהכל בהשגחה פרטית. ואם הוחלט מלמעלה לגלות את תורת החסידות הנפלאה הזו דווקא בדורות אלו, זהו מפני שזה צורך הדור.
מסכימה עם שמחה ואמונה והרועה.שיראל.
איך? אנחנו אמרנו שני דברים שונים.הרועה
מה שונה?שיראל.
שניכם אמרתם שזה צורך הדור שהפך להיות מפלט נוח..
לא..הרועה
צורך דור כמפלט נוח.

אני אמרתי שצורך הדור הוא שיהיה מפלט נוח.
שיהיה.אז אני מסכימה עם שמחה ואמונה.משנה? שיראל.
לא מסכימה עם זה ספיציפית ^^.הסנה-בוער
בס"ד
גילו בדורנו גם אמצעי פריצות חדשים וכו', זה אומר שאנחנו צריכים להשתמש בהם?
הסנה -זה לא אותו דברשמחה ואמונה
כי זה משהו חומרי וזה משהו רוחני אין מה להשוות בכלל..
 
אוקי..הסנה-בוער
בס"ד
יש בזמן האחרון טרנד של ליסוע להודו ולעבוד שם ע"ז. לעשן סמים- וזה לוקח אותם ל'מקומות רוחניים אחרים'.
זה נותן לגיטימציה? לא! אז מה אם זה טרנד!
אני לא אומרת שהחסידות זה לא טוב, אבל לא כל מה שהוא טרנד הוא צורך הדור טוב.
זאת הבעיה העיקרית עם דברים כאלההרועה
אי אפשר באמת לדעת אם זה השגחה ניסיון או סתם דבר.
הסיבה שהחסידות היום נכנסת לכל מקום היא הכנה לגאולהבן ציון גגולה
ב"ה
 
שהחלה מהבעל השם טוב דרך רבותינו נשיאנו ועד לרבי מלך המשיח שליט"א
שההפצה של המעיינות חוצה פועלת את ביאת המשיח ולאחר שהם הופצו והמשיח נתגלה
ונתכסה נשאר רק לקבל את פניו ומלכותו מלך מבית דוד.
להתאחד יחד ולהשלים את 4 רבדי התורה - נגלה ופנימיות התורה
שהיא רזין דרזין השמן של חג חנוכה שמאיר ויאיר לעולם ועד
 
יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד
הבעיה היא שאין בדורתולתול
שלנו "מתנגדים" כמו שהיה בדורות שבהם התחילה והופצה החסידות.
אין איזון.
דווקא יש..Talrats
והם נקראים רמבמיסטים.
אז ככה:אנונימי (פותח)
ככלל, בכל דבר כמעט יש דברים טובים וגם דברים פחות טובים.  ולכן ברור שיש גם דברים טובים בחסידות (גם אם לא כולם חושבים ככה).                                                                                                               ובפרט- מרן הרב זצ"ל (בעין עי"ה) אומר שיש 2 דרכים של הנפש לעבודת ה'. 1. השכל - העשייה הטכנית. ישנם הרבה מצוות שרובם מורכבות מפעולה טכנית בלבד (לכאורה) וגם ישנם הרבה פרטים ודקדוקים במצוות, ובשביל הדברים הללו מספיק רק שכל (לכאורה). 2. הרגש - עבודת הלב והרגש. עשיית המצוות רק ע"י פעולה/עבודה שכלית היא חשובה, אבל איך יהיה אפשר לקיים עוד כמה מצוות עיקריות (כגון- עבודת הלב, אהבת ה' אמיתית, שמחה פנימית בעבודת ה') בלי כח הרגש, הרי כל העשיה הטכנית היא קרה ואין בה שום חמימות וגם אין בה איזה משהו מיוחד והיא כמו כל פעולה אחרת שמבצעים. לכן ה' נתן בנו את שני הכוחות העיקריים האלו בנפש, כדי שהם יאזנו אחת את השניה. (עכ"ד).                                 והחסידות יצאה לאור (בזכות הבעש"ט זי"ע) מפני שאותו דור היה כמעט אבוד מבחינת העבודת ה' שלו, וחוץ מכמה צדיקים שישבו בכל עיירה והיו לומדים תורה, כל השאר בקושי ידעו איך לומר "שמע ישראל", והחסידות באה והדגישה הרבה יותר את עבודת הרגש (לפני זה כמעט לא היתה עבודת הרגש) ואז הרבה יהודים התחילו לבעור באש הזאת של הרגש ואפילו היו יהודים שמעמי ארצות גמורים נהפכו לצדיקים ענקיים. אבל מצד שני, עבודת השכל (שהיא חלק מאד עיקרי בעבודת ה' וכמעט כל המשנה והגמרא והראשונים והאחרונים מלאים בה) שהיא כל ההלכות והפרטים בחיי היום יום של היהודי החלה להעזב.                                                                                                                              ובעיקר בגלל זה הגיעה מחלוקת ה"מתנגדים" ובראשם הגר"א זי"ע. ועל זה מרן הרב זצ"ל כותב (פנקסי הראי"ה א', פסקה ב') שעיקר מחלוקת הגר"א על החסידים היתה מהסיבה הזאת, שיחידי סגולה בעמ"י שהגיעו לדרגה מאד גבוהה בעבוד' ה' באמת כן יכולים לעבוד את ה' בצורה של "מעל המעשה", כלומר לעלות מעל הפרטים הקטנים של ההלכות (שבעיקרון ככה תנועת החסידות נהגה), אבל בתור ציבור שלם אי אפשר לעשות את זה וזה יכול לגרום למין "שינוי תורה". ובגלל שזה כ"כ מסוכן שיהיה כזה דבר, הגר"א עשה התנגדות מאד מאד חזקה (וזה הגיע עד כדי הלשנות לשלטונות) על החסידות, כדי למתן אותה שלא תשנה את התורה.                                            אבל עד כאן כל ההיסתוריה. ומאז השתנו הרבה מאד דברים. למשל: היום יש הרבה מאד ת"ח ב"ה. אמנם יש גם הרבה יהודים פשוטים (והם דתיים), אבל זה ממש לא כמו באותו דור.   אבל מצד שני: היום ישנם יצרים ופיתויים פי אלף מאשר אז. עם כל ההתקדמות של העולם והטכנולוגיות והנגישות לכל דבר הגיע צל שחור וענק שמאיים מאד על הדור ואפילו על צדיקים. רח"ל. ולכן: להרבה מאד אנשים החסידות די נצרכת (בעיקר בגלל הדיכאון והנפילות באותה תאווה רח"ל, אבל גם בעוד דברים היא מאד נצרכת, וגם עבודת ה' עם הרבה רגש נצרכת בדורנו) אבל מצד שני כמובן אסור שיהיה חוסר איזון בין הרגש והתעלות הנשמה לבין השכל (ההלכות). וצריך תמיד למתן. (לדוג' - א"א להתפלל כל יום שחרית ב12 ולהגיד כל פעם אחרי זה "העיקר להיות בשמחה" (סתם נתתי דוג' מברסלב.. אבל יש עוד הרבה נקודות של עוד חסידויות) ).                                                                                           אבל הרב זצ"ל אומר (כתוב בשמו בליקוט "מאמרי ראי"ה") שהחסידות לא תוכל להימשך לעד ומתי שהוא היא תפסיק וכבר רואים היום שהחסידות האמיתית (מה שהיה עד לפני מאה שנה) כבר דועכת וברוב  החסידויות כבר מתפללים בזמן ומקפידים הרבה יותר על ההלכה. וחוץ מזה שכנראה תורת החסידות לא תקרב לבדה את ביאת המשיח (כמו שהחסידים חשבו פעם) אלא גם תורת א"י של מרן הרב קוק זצ"ל.   ובקיצור החסידות זה בעיקרון טוב (וגם מה שטוב אז לא לכולם אלא תלוי למי) אבל אסור להגזים איתה ובמיוחד מי שהולך ע"פ תורת הרב זצ"ל אז אפשר (ולפעמים צריך) ללמוד גם חסידות ולהתנהג גם ע"פ החסידות אבל לא לעזוב את תורת הרב זצ"ל שבלעדיה הגאולה לא תגיע.
צורך הדורמושיקו
ותרופה מיוחדת לכל תחלואיו
 
וגם כהכנה לגאולה שאז זו התורה שילמדו
וכאן הבן שואל...חסיד של הרבי
כמה מהידענים פה למעלה שמבינים חסידות מהי, פתחו ספר חסידות אי פעם בחייהם?
מה זה משנה?עוזיה
מספיק לדעת רקע כללי על הכיוונים והגישה, בכדי לנסות להבין מה מושך חבר'ה לשם.
 
ואיי איזה הקפצה...קשקשןאחרונה
לדעתי זה ממש צורך הדור, כמו תרופה, אבל ודאי שיש כאן איזשהו מפלט נוח - הראייה הראשונית, כי אחרי שנכנסים לחסידות ברצינות, רואים שיש שם עבודה לא פחות קשה, ואפ' יותר קשה ממקומו  אחרים. 

אתה צריך תמיד להתעסק עם עצמך ולתת תשובות למצב שלך, להשתפר, ולעמוד מול ה' בלי פוזות, תאמינו לי, זה קשה חבל"ז.
שלום, אשמח אם תעזרו ליגירית
יש לי כלמיני קטעים כאלה בתפילה (בעיקר בשבת) שאני לא יודעת מה בדיוק עושים ומתי משתחוים וכל זה...
אני מרגישה די מוזר.. לשאול ממש אנשים אני מתפתדחת (כי אני כבר כאילו גדולה..).. אז חשבתי אולי אני אשאל פה...
 
אז ככה-
*נכון ב"לכה דודי", בבית האחרון של "בואי בשלום..." איך בדיוק משתחווים ב"בואי כלה", לאיזה צד מסתובבים וכל זה...?
*בחזרת הש"ץ, בקדושה, מה בדיוק עושים, באיזה מילים משתחוים לשלושת הכיוונים, וכו'?
 
תודה רבה.. ואני מקוה שהובנתי... 
>>שיראל.
ב"לכה דודי"-[זה שונה לאשכנזים וספרדים,אבל בגלל שברוב המקומות עושים כמו האשכנזים אני אסביר כמוהם]-לפני "בואי בשלום" מסתובבים אחורה,עם הגב לארון הקודש ובמילים "בואי בשלום עטרת בעלה" מתכופפים קדימה.לאחר מכן ב"בואי כלה,בואי כלה" משתחווים-ב"בואי כלה" הראשון לימין וב"בואי כלה" השני לשמאל.בסוף בסוף,ב"לכה דודי" האחרון מסתובבים שוב לכיוון ארון הקודש ומשתחווים קדימה.
 
בחזרת הש"ץ-ב"וקרא זה אל זה ואמר"-ב"זה" הראשון מתכופפים לימין,ב"זה" השני מתכופפים לשמאל וב"ואמר" מתכופפים לאמצע.ב"קדוש,קדוש,קדוש" מרימים קרסוליים 3 פעמים-בכל "קדוש" פעם אחת.ב"ברוך כבוד ה' ממקומו" מתכופפים וב"ימלוך ה' לעולם אלוקייך ציון לדוד ודור הללויה" כנ"ל.
 
ב"הצלחה
בקדושה נראה לי הפוךבן-אלי
ב"זה" הראשון משתחווים לשמאל ובשני לימין, שמישהו יתקן אותי אם אני טועה... (ככה אני עושה)
הסברת ממש טוב רק..רותי7
בקשובה ב"ימלוך אלוקייך" התכוונת בכנ"ל שמתכופפים?!?
כי זה לא נכון...ב"ימלוך ה' לעולם..." עושים אותו דבר כמו ב"קדוש,קדוש,קדוש"
בקדושה*רותי7
נממ..אולי את צודקת..לא יודעת..שיראל.
אני רואה שחלק עושים מתכופפים וחלק מרימים קרסוליים..אז לא יודעת..עשי מה שנראה לך..נראלי זה לא ממש משנה בקטע הזה..
פחות או יותר לפי הסדרמושיקו
בינתים זה מה שיש לי בראש אם יהיה תיקונים והוספות - בהמשך.
 
אם למישהו יש הארות - שיאיר.
 
 
בבואי בשלום יש כמה מנהגים. מה שידוע לי שמבתובבים לצד מערב כך שאם נמצאים בצפון מסתובים לדרום (3/4 סיבוב) ואם נמצאיים במזרח (סתם לדוגמא - מצפה יריחו) לא מסתובבים בכלל, "בואי כלה" (קידה קלה לצד שמאל) "בואי כלה" (קידה לצד ימין) "בואי כלה שבת מלכתא" קידה לאמצע. 
 
בתפילת שמונה עשרה - ב'ברוך' הראשון - כורעים 'אתה'- ובשני משתחווים, אותה דבר בברכת 'מגן אברהם' ו'הטוב שמך וכו'' וכן בעושה שלום במרומיו (לצד שמאל) הוא יעשה שלום עלינו (לצד ימין) וכל כל ישראל ונאמר אמן (לאמצע),
 
 בקדושה כשאומרים "זה אל זה" (ואמר) - יש מנהגים שמשתחווים קמעה לצד ימין שמאל ואמצע, ויש מנהגים שמשתחווים קלות (לא כמו במודים) באמירת 'זה אל זה', באמרת קדוש, ברוך, וימלוך מתרוממים קצת.
 
 ב'מודים אנחנו לך' - קדים קידה-השחוויה ארוכה (בשו"ע כתוב "עד שיתפקקו חוליותיו)
 
כל הנ"ל הוא לפי סדר התפילה פחות או יותר
מה שכתבת על בואי בשלום זה הספרדי..שיראל.
אני כתבתי את האשכנזי שנוהגים הרוב..
גם אשכנזים נוהגים כךנועמיק
פשוט יש מקומות שלא בקיאים(או בהלכה או בכיוון).מסתובבים למערב,כי שבת נכנסת עם השקיעה-כאילו מכיוון מערב.
לא הבנתי את הקטע של מערב והשקיעה.שיראל.
בכל אופן-הייתי בהרבה בתי כנסת שהאנשים שבהם צדיקים ויודעי תורה,ואני לא חושבת שכולם טעו.
וגם-את מה שאמרתי על ספרדים ואשכנזים אמר לי בזמנו אבא שלי [אנחנו ספרדים] כשראיתי שלא התכופף לצד שכולם התכופפו.הוא הסביר לי שכך ספרדים נוהגים והוא עושה אחרת במקום שזה לא יבלוט משום "אל תפרוש מין הציבור"-שלא יראו שהוא לא נוהג כמנהג האשכנזי בבית הכנסת.
בלנ"ד אשאל אותו שוב.
לא תמיד צדיקים ויודעי תורה יודעים גם כיווניםנועמיק
שזאת בעיה חמורה,שההסתובבות בלכה דודי היא רק אחת מתוצאותיה
הם היו מבררים.שנים על גבי שנים כולם טועים?שיראל.
ב"ברוך כבוד ד'.." משתחווים? (בקדושה)אחת מהשומרון
לא, מרימים את העקבים.עוזיה
וכל זה לפי הקבלה - על פי ההלכה (שולחן ערוך) אין מושג כזה בכלל.
אמרו לי שבלכה דודירבקה...
בכלל לא משתחווים שוב כשמסתובבים בחזרה (אולי רק הספרדים!?)
אבל צריך לברר את זה
תודה רבה!גירית
חילוקי מנהגיםמושיקו
כל ה'עד' זה 'עד' בכלל
 
יש כאלה שאומרים עד עלמיא
 
יש כאלה שאומרים עד יתברך
ויש כאלה שאומרים עד בריך הוא (נראה לי רק ספרדים)
לגבי קדושה -עוזיה
משום מה ראיתי שכתבו קודם לימין ואז לשמאל, ולהתכופף - מה המקור של כל זה?
[יש לי הרגשה שרוב החבר'ה כאן לא נוהגים נכון בקשר לזה].
 
 
^^ מה הקשר למקור?שיראל.
זה מה שעושים וכך לימדו אונו לעשות.
למה מה אתה עושה?
*אותנושיראל.
כי אני בעצמי לא מוצא אותו.עוזיה
מה אני עושה - פועל בהגיון. אם אני פונה "זה אל זה", משמע שאין טעם להתכופף עם הטיה שמאלה וימינה, אלא לסובב את הראש לימין ולשמאל כאילו אני קורא לחברים העומדים לידי, ואז מפנה ראשי קדימה ואומר "ואמר: קדוש קדוש קדוש" וכו'.
ומצאת מקור לעניין ה"פנטומימה" בתפילה?רחלקה
בעזהי"ת.
 
מעניין באמת מאיפה זה בא.
 
 
לעניין המנהג הזה ספציפית- מסתובבים ימינה ושמאלה, עם הגוף, לא רק עם הראש. ממש כמו שאתה פונה לחבר שלך (ולא באמצע שיעור/כשאתה רוצה להסוות את הענין). אשכרה להסתובב אליו.
 
ועוד שאלה- בלכה דודי, בבית האחרון. פונים שמאלה וימינה ולאמצע? או בסדר אחר?
מזתומרת "לפי איך שנראה לי נכון"?שיראל.
לא עושים לפי מה שנראה לנו.אפשר לחפש מקור,אבל בנתיים לעשות כמו כולם,מין הסתם אם כולם עושים ככה הם צודקים..
 
ורחלקה-אני יודעת שעושים קודם לימין ואז לשמאל..זה מה שאני רואה שכולם עושים.
צודקת.עוזיה
בסידור של הרב אליהו כתוב עם הראש (אם כי אני מוצא שאני בעצמי עושה עם הגוף, כנראה מתוך הרגל).
ואני מכריז שנית על תחרות למציאת המקור (ואל תגידו לי 'הסידור של הרב אליהו'), ועל הדרך מקור המנהג להכות על הלב ב'סלח לנו', שהגר"א לא נהג כן, כמדומני.
 
בואי כלה - אצל הרב אליהו כתוב ימין, שמאל ואז לאמצע.
 
 
 
 
אוקי, אני אחפש מקור. ועוד שאלה-רחלקה
בעזהי"ת.
 
נכון בבית האחרון בלכה דודי מסתובבים?
אז לאיזה צד? דווקא למערב (שקיעה), או להפך הצד שאליו מתפללים (נגיד בחברון- מתפללים צפונה. אז מסתובבים דרומה או מערבה?
[אני יודעת שמקור המנהג הוא בארצות אשכנז, ששם מתפללים מזרחה, אז מערב יוצא גם הפך-כיוון-התפילה וגם כיוון השקיעה...]
אוקי, אז אולי תכתוב את סיבת הסיבוב?רחלקה
בעזהי"ת.
 
מה שאני יודעת-
זה בשביל יעני "לקבל" את השבת, כי היא לכאורה מגיעה מאיפהשהו...
תקן אותי אם אני טועה:עוזיה
מנהג בני עדות המזרח לומר את "בואי כלה" בטרם פוצחים בלכו נרננה, בכדי לקבל עליהם שבת לפני שהיא נכנסת, ולא לאחרי שכבר חושך והמניין המהיר כבר הולך לביתו.
 
מנהג הסיבוב הוא לפנות כלפי הפתח/מערב בכדי 'לקבל' את פני השבת שנכנסת.
 
 
אני לא יודע.עוזיה
אני לא יודע אם עדות צפון אפריקה נהגו כך. אני יודע שכך נהג הרב אליהו (ומשום כך נוהגים אצלנו ביישוב, גם בקרב צפון אפריקה), ושזה מוזכר בבן איש חי וירא ו (נדמה לי שנה שניה).
 
המנהג לפנות מערבה הוא משום ששם שוקעת החמה, ומיוחס לאר"י ז"ל. ויש אומרים שהוא משום שאמר רבי אבהו ששכינה במערב. בקרב חלק עדות אשכנז היה נהוג שהפתח הוא מול ארון הקודש. מאחר והם היו אירופאים אז יצא בדיוק לצד מערב ועם הגב לארון הקודש. אולי זו הסיבה שכיום בארץ ישראל כולם מסתובבים אחרונית ללא קשר לרוחות השמית או מיקום הפתח.
לגבי מיקום הפתח בארצות שונות, ראה מאמרו של יצחק ספיר (תלמיד חכם ובר אוריין רציני):
 
לאחר עיון קל, נדמה לי שהבא"ח כותב לומר 'בואי כלה' רק במידה והשקיעה כבר קרבה. זה מסתדר עם איזו עמדה פרשנית, שמקבלים את השבת רק לאחר כל המזמורים של 'לכו נרננה', משום שכל אחד מהם מבטא יום אחר של ששת ימי המעשה, ורק לאחר מכן ניתן מבחינה רוחנית לקבל את השבת.
 
 
סוף כל סוף הכל נובע מכאן:
שבת (דף קי"ט): ר' חנינא מעטף וקאי אפניא דמעלי שבתא ואמר בואו ונצא לקראת שבת המלכה.
ר' ינאי לביש מאני מעלי שבתא ואמר בואי כלה בואי כלה.
 
 
ועוד שאלה-גירית
נכון בסוף קבלת שבת יש בתי כנסת שאומרים את "במה מדליקין"? אז עד איפה אומרים בדיוק? כי תמיד החזן כבר אומר קדיש שאני רק בהתחלה/אמצע.. או שכל החזנים ממהרים?
זה כל פרק ב' במסכת שבת.עוזיהאחרונה
פשוט כולם ממלמלים אותו מהר - אומרים עד "ומערבין וטומנין את החמין", ואז 'אמר רבי אלעזר'.
 
משום מה הנוסח שנמצא בסיודרים שונה מעט מהנוסח של המשנה, אבל לא נורא.
כשרות הרב מחפודסוג'וק
ממקורות יודעי דבר מתברר שלאחרונה החלו השוחטים לומר בזמן השחיטה גם "אללא ווכבר" כדי שהשחיטה תהיה כשרה גם לערבים...!
מי אלה ה"מקורות יודעי דבר"?רחלקה
רב עיר חשוב - זה מספיק?סוג'וק
בשביל להאמין לכאלה דברים צריך מקורות ועדים-Rעות-אחרונה
בס"ד
 
 
היום בשורה התחתונה הכל פוליטקה.
מה הבעיה? צעיר רענן
שזה לא טוב?.. מה הקשר לרב מחפוד?.שמחה ואמונה
האמת שזה נשמע שטות גדולה. ובנוסף-באג2000
לערבים אין מצווה להגיד "אללה אכבר" בזמן השחיטה, מותר להם לעשות מה שהם רוצים בזמן השחיטה, כולל לספר על כיפה אדומה,ובכל זאת הבהמות יהיו כשרות לאכילה. [אין בכלל דבר כזה שחיטה כשרה אצל ערבים,הדבר היחיד שאסור להם לאכול הוא חזיר (ולשתות-יין), רק בגלל זה הם אוכלים אוכל של יהודים,כי הם יכולים להיות בטוחים שאין שם חזיר, מעבר לזה האיסלאם מרשה להם לאכול גם שקצים,רמשים,גמלים ואבר מן החי (ואם מותר להם אבר מן החי,שבו אין שחיטה-ודאי שלא צריך לומר משהו בזמן השחיטה כדי להכשיר את הבהמה,שהרי אין שחיטה)]
דווקא יש לערבים שחיטהאיזה טוב ה'!!!!
אבל באמת שאין צורך לאמר אללה אכבר.

שחיטה שלנו כשרה גם להם (אבל לא להיפך) ולכן יש הרבה מוסלמים ברחבי העולם שמקפידים לאכול דווקא משחיטה כשרה כי לא בכל מקום יש שחיטה שלהם.
אני בדקתי את הנושא דווקא..באג2000
ולמיטב ידיעתי אין להם שחיטה מסויימת. אם יש לך מקורות-אשמח לקבל.
קוראן פרק X פסוק Yאיזה טוב ה'!!!!
אני לא מכיר את הקוראן כדי לענות לך אבל למיטב ידיעתי (ואני מכיר את הערבים מספיק טוב) כל שחיטה היא כשרה ובלבד שהיא תהיה שחיטה (כלומר עם סכין) בניגוד להרג ע"י ירי וכדו'.

לכן השחיטה שלנו כשרה עבורם. ועד כמה שידוע לי השחיטה המקובלת אצלם היא דווקא מהעורף אבל כפי שציינתי גם שחיטה מהצוואר כמו אצלנו כשרה להם.
בסעודה שלישית-גירית
אפשר לצאת ידי חובה גם ע"י אכילת מזונות?
מלכתכילה? בדיעבד?
אני ממש ממש ממליצה לך לקנותלהבת-כוח
ספרים של הרב מלמד.
יש לו ספר על הלכות שבת והכל נורא מבואר ונורא פשוט.
"אם אין לו לחם או שקשה לו לאכול לחם. יכול לצאת בדיעבד ידי מצוות סעודה שלישית במיני מזונות."
"יש אומרים  שעיקרה של סעודת שלישית היא הוספת תענוג ולא לשביעה, ואין חיוב לאכול בה דווקא לחם. לכן בדיעבד אפשר לצאת ידי סעודה שלישית במיני מזונות."
זה הבדל במנהגים, כמדומני.רחלקה
בעזהי"ת.
 
אנחנו נוהגים לאכול דווקא המוציא, אבל יש כאלה שאין להם שום בעיה עם מזונות לכתחילה.
זה שיש נוהגים לכתחילה לא אומר שזה נכוןעדיאל
לכתחילה המוציא. בדיעבד או בשעת הדחק- מזונותדני-יהונתןאחרונה
ה' צריך את המצוות שלנו?!.. [ד"ת]מתוק מדבש
בסיעתא דשמייא!

שלום לכולם!
אני ה'מחליפה' של אח בד"ת..
אשמח להארות והערות (שגם הן בעצם הארות, כי הן עוזרות לי להשתפר..)!

----


לגרסה פחות 'צעירה' של הד"ת - לחצו כאן.

"ועתה ישראל - מה ה' אלוקיך דורש מעמך: כי אם ליראה את ה' אלוקיך ללכת בכל דרכיו ולאהבה אותו, ולעבוד את ה' אלוקיך בכל לבבך ובכל נפשך"


לפי הניסוח של הפסוק נראה כאילו ה' מבקש מאיתנו משהו ממש פשוט -
"מה ה' אלוקיך דורש מעמך?" =
כאילו, מה כבר ה' רוצה ממך?!
"כי אם ליראה..." = 'כולה' שנירא מפניו, נאהב אותו ונעבוד אותו.
אבל רגע -
זה בעצם כל התורה כולה!
איך התוכן של הפסוק מסתדר עם הניסוח שלו?

הופה -
תשמעו את התירוץ המקסים של הרמב"ן >>

המילים "מה ה' אלוקיך שואל מעמך" לא מתייחסות למה שה' מבקש מאיתנו, כלומר לא למצוות עצמן, אלא >>
למטרה של הציוויים האלה!

והמטרה מופיעה בפסוק הבא -
"לטוב לך".

ז'תומרת שאבאל'ה שבשמים אומר לנו פה ש-
זה נכון שקשה לקיים את המצוות, אבל בשביל מה אני מבקש מכם לקיים אותן?
בשבילכם!
אני לא צריך את המצוות,
אלא אתם צריכים אותם!
כי כל מה שביקשתי מכם זה בשביל שיהיו לכם חיים טובים יותר בעולם הזה,
בשביל שיהיה לכם טוב יותר בעולם הבא.

אחותי, ה' לא צריך את הצניעות שלך, אבל את צריכה אותה -
ולכן הוא מבקש ממך להתלבש צנוע. רק בשבילך!
אתה! כן, אתה! אבאל'ה לא צריך שתתפלל 3 תפילות ביום. ה' לא צריך את התפילה שלך, הוא יודע לבד מה אתה רוצה. אבל הוא ציווה אותך להתפלל כדי לעזור לך. כדי ש- לך יהיה טוב יותר.

חבר'ה,
בואו נפנים שהקב"ה לא נתן לנו את התורה כי הוא צריך מאיתנו משהו,
אלא אבאל'ה שבשמים נתן לנו את התורה בשביל שיהיה לנו טוב יותר.

נהנתם?
תקפיצו, כדי שבע"ה גם אחרים יוכלו להיכנס לשבת באווירה טובה.

שתהיה בעז"ה שבת שלום ומלאה שמחה לכל עמ"י!
למחברת המכובדת:דני-יהונתן
יישר כוח על הדבר תורה. אמנם, יש אנשים שכאשר יקראו את הדבר תורה , יגידו, אה.. אם ה' לא צריך את המצוות, אז גם אני לא צריך... זה בסדר... אני מוותר על 'הזכות' לשמור שבת, אלך לחוף הים, וכדומה.
 
לכן , יש צורך, להראות את שני הצדדים למטבע, אין לי כרגע את הזמן להאריך, אך אמליץ לך לפתוח בספר "מוסר אביך" של הראי"ה קוק, פרק ב פסקה ד' - "שלמות העבודה מאהבה לרצון ד' בלבד" (עמ' כח) וללמוד את זה עם מישהו. וכן, לפתוח את הגמרא מסכת פסחים דף נו עמוד א "משל לבת מלך", משום לומדים שיש מושג מסוים, ובו, לפי בחינתנו, ה' כן רוצה בעבודה שלנו, וזה נרמז במה שאנו אומרים בלחש בקריאת שמע "ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד", וראי זוהר (חלק ב דף פה עמ' ב) ""ויצאו וראו בפגרי האנשים הפושעים בי" (ישעיה סו כד) - בי ממש!!", כך אומר ה'. נכון, אין הכוונה שיש לנו כוח לפגוע בה' ח"ו, על פי האמת המוחלטת, אך, מבחינתנו, על ידי שאנו מקיימים או לא מקיימים מצוות יש בנו כוח להשפיע במידת המלכות - התגלות ה' בעולם, וזאת בחינת "הפושעים בי" - בי ממש!
 
מקווה שהסברתי יותר משבלבלתי.
 
 
הסברת מצוין, תודה רבה! מתוק מדבש
בסיעתא דשמייא!

קודם כל - ממש תודה על ההארה!

וואלה, אתה צודק לגמרי!
לא חשבתי על זה כשכתבתי את הד"ת.
מה שאתה אומר נכון לגמרי, אבל נראלי שאפשר לחבר בין מה שאמרת ומה שאמרתי.
כי יש בנו נשמה, שהיא ממש חלק מה', נכון?
אז בעצם >>
נכון, ה' נתן לנו את התורה בשבילנו, כדי שלנו יהיה טוב יותר.
אבל אם אנחנו לא עושים את המצוות אנחנו בעצם פוגעים בה', כי יש בנו חלק ממנו.

ועוד משהו -
עדיין ה' לא צריך שנקיים את המצוות, כמו שאפשר להבין מהפסוק - "ומה ה' שואל מעמך".
כאילו, אפשר לחשוב שה' מבקש מאיתנו כי יש לו חוזר אם אנחנו לא מקיימים מצוות, אבל הוא לא צריך את המצוות, אלא אנחנו צריכים אותם, כדי לתקן את העולם, כדי לתקן את עצמנו.

מקווה שהובנתי.
אם לא - בעז"ה בשמחה אסביר שוב

אם תרשי לי לדייק בדבריךדני-יהונתןאחרונה
נכון שבין בנו נשמה שהיא חלק אלוה ממעל וכמו שכתוב "מאן דנפח - מדיליה נפח" (מי שנפח [נשמה, זה ה'] - ממנו נפח). אמנם, אסור ליפול בפח של ההבנה הבוסרית הנוצרית כאילו ה' 'חתך' חתיכה מעצמו ושם בתוך הגוף שלנו, כמו שהם אומרים שהוא האב, הוא הבן, הוא רוח הקודש. חס ושלום. יש בנו גילוי אלוהי, כמו שהשכינה היא גילוי כבוד ה' בעולם אך לא עצמוּת ה'. אין בנו חלק מעצמוּת ה'. יש בנו ניצוץ, כמו שהמידות של ה', כמו רחמים, חסד, דין,  הם לבושים בעבורו. וכמו שלומר על ה' שהוא חכם זה רק בהשאלה משפת בני אדם (דיברה תורה כלשון בני אדם), כך , לומר שיש בנו חלק מה' , זה רק בהשאלה ולא כפשוטו חס ושלום וכפי שמבואר בספר נפח החיים בשער ג' על כל פרקיו. ה' גזר ברצונו החופשי שהוא 'מגביל' את החלק הקרוי 'שכינה' להשפעות על ידי מעשינו הטובים או הרעים. אם כן, המעשים שלנו לא מועילים ולא מורידים בכל הנוגע לעצמות ה'. אך אם נלך עם מחשבה זו 'עד הסוף', כמו שכבר כתבתי, האדם יאמר לעצמו, 'מה הבעיה שאעשה עבירות? אני לא מפריע לעצמות ה'!' אלא, אנחנו צריכים להסתכל מנקודת המבט של השכינה, של גילוי כבוד ה' בארץ, ועל הבחינה הזו שייך לומר מה שאומרת הגמרא למשל במסכת ברכות שמאז שנחרב בית המקדש השכינה מנהמת כיונה ואומרת "אוי להם לבנים שגלו מעל שולחן אביהם" ומאידך, על בחינה זו שייך לומר "עוז וחדווה במקומו", למרות, שבעצמות ה' לא שייך שמחה וכו'.
 
אם כן, לסיכום, מבחינת עצמות ה' - הוא לא צריך כלל את כל העולם, וכמו שאומר הרמב"ם, שאם כל העולם יבוטל - זה 'לא יזיז לו'. אך מבחינת כבוד ה' ורצונו להתגלות על בריותיו - הוא כן 'צריך' את המצוות שלנו ולכן דרש אותם מאתנו, ולכן גם מעניש את מי שלא שומר על המצוות.
 
בהצלחה
דני
ואו ממש יפה!! כל הכבוד!!בעל התפילה
ההיסטוריה חוזרת!סוג'וק

בהתחלה הם רוצים את כל הארץ, אח"כ רוצים את החלקים ש"לקחנו" להם, אח"כ רוצים 2 מדינות... ראו עד הסוף:

סנהדרין צא ע"א:

* כשבאו בני אפריקיא לדון עם ישראל לפני אלכסנדרוס מוקדון אמרו לו ארץ כנען שלנו היא דכתיב {במדבר לד-ב} ארץ כנען לגבולותיה וכנען אבוהון דהנהו אינשי הוה אמר להו גביהא בן פסיסא לחכמים תנו לי רשות ואלך ואדון עמהן לפני אלכסנדרוס מוקדון אם ינצחוני אמרו הדיוט שבנו נצחתם ואם אני אנצח אותם אמרו להם תורת משה נצחתכם נתנו לו רשות והלך ודן עמהם אמר להם מהיכן אתם מביאים ראייה אמרו לו מן התורה אמר להן אף אני לא אביא לכם ראייה אלא מן התורה שנאמר {בראשית ט-כה} ויאמר ארור כנען עבד עבדים יהיה לאחיו עבד שקנה נכסים עבד למי ונכסים למי ולא עוד אלא שהרי כמה שנים שלא עבדתונו אמר להם אלכסנדרוס מלכא החזירו לו תשובה אמרו לו תנו לנו זמן שלשה ימים נתן להם זמן בדקו ולא מצאו תשובה מיד ברחו והניחו שדותיהן כשהן זרועות וכרמיהן כשהן נטועות ואותה שנה שביעית היתה

* שוב פעם אחת באו בני מצרים לדון עם ישראל לפני אלכסנדרוס מוקדון אמרו לו הרי הוא אומר {שמות יב-לו} וה' נתן את חן העם בעיני מצרים וישאילום תנו לנו כסף וזהב שנטלתם ממנו אמר גביהא בן פסיסא לחכמים תנו לי רשות ... נתנו לו רשות והלך ודן עמהן אמר להן מהיכן אתם מביאין ראייה אמרו לו מן התורה אמר להן אף אני לא אביא לכם ראייה אלא מן התורה שנאמר {שמות יב-מ} ומושב בני ישראל אשר ישבו במצרים שלשים שנה וארבע מאות שנה תנו לנו שכר עבודה של ששים ריבוא ששיעבדתם במצרים שלשים שנה וארבע מאות שנה אמר להן אלכסנדרוס מוקדון החזירו לו תשובה אמרו לו תנו לנו זמן שלשה ימים נתן להם זמן בדקו ולא מצאו תשובה מיד הניחו שדותיהן כשהן זרועות וכרמיהן כשהן נטועות וברחו ואותה שנה שביעית היתה

* ושוב פעם אחת באו בני ישמעאל ובני קטורה לדון עם ישראל לפני אלכסנדרוס מוקדון אמרו לו ארץ כנען שלנו ושלכם דכתיב {בראשית כה-יב} ואלה תולדות ישמעאל בן אברהם וכתיב {בראשית כה-יט} אלה תולדות יצחק בן אברהם אמר להן גביהא בן פסיסא לחכמים תנו לי רשות ... נתנו לו רשות הלך ודן עמהן אמר להם מהיכן אתם מביאין ראייה אמרו לו מן התורה אמר להן אף אני לא אביא ראייה אלא מן התורה שנאמר {בראשית כה-ה} ויתן אברהם את כל אשר לו ליצחק ולבני הפילגשים אשר לאברהם נתן אברהם מתנות אב שנתן אגטין לבניו בחייו ושיגר זה מעל זה - כלום יש לזה על זה כלום?!

[רש"י: אגטין. כתבים שלא יטול אחד בחלק חבירו כמו שעשה אברהם לישמעאל שלא ליטול במה שנתן ליצחק]

 

מתש"ח הם (כל יושבי אזור כנען) דורשים את הכל, מתשל"ח הם (בעיקר מצרים) דורשים תחזירו ואנחנו ומחזירים, מתשס"ח הם (בני אברהם) דורשים שלנו ושלכם - 2 מדינות.

מה חסר בסוף המעשה?

בפעם השלישית הסיפור נגמר בטענת גביהא בן פסיסיא ולא כתוב מה קרה אח"כ! לא כתוב שבדקו ולא כתוב שברחו והניחו שדותיהם!?

התשובה בפנים: הם טוענים שהם בני אברהם ולכן מגיעה להם מדינה משלהם, אבל התשובה איננה רק שלא מגיע להם אלא שבני אברהם נשלחו להם קדמה מזרחה! אומר להם גביהא 'אברהם שיגר את בניו מפני יצחק עם מתנות... אתם באים בשמם? זה בכלל לא המקום שלכם! מה אתם עושים כאן ב"כאילו"?!' לכן אין להם שדות ואין המשך כי הם סתם אסיפת אנשים ללא מסגרת - בניגוד לקודמים כנען ומצרים שהם עמים לעצמם, כאן הם "בני ישמעאל ובני קטורה" - טרוריסטים בני ישמעאל ה"פרא אדם" יחד בני קטורה פלשתינאים שהגיעו משום מקום יחד עם תמיכה רחוקה...

ושוב- גניזהפעימה
בס"ד

חומר לימודים במחשבת ישראל- לגניזה או לפח?
אני חושבת שלגניזה.שיראל.
יש אומרים שלא צריך גניזה. (ספר חיי משה פי"ג סע' ג)דני-יהונתן
גניזהאורה...
אני שמה בגניזהרחלקה
תודה לכולם פעימהאחרונה
ד"ת מדהים לטו' באב, מאוד מומלץ...אח..

'מצא אשה מצא טוב'  < | >  'מוצא אני מר ממות את האישה',

 

אוו'ץ.

סתירה!...

 

 

נתבונן במילים.

פה כתוב 'אשה' ופה כתוב 'האשה'.

פה לא כתוב 'אני', ופה כתוב 'אני'.

 

 

בפסוק הראשון נכתב - "מצא אשה, מצא טוב". אשה, בכללי, זה דבר טוב.

זה הרי ברור לכולנו, נכון?...

 

בפסוק השני נאמר - "מוצא אני מר ממוות את האשה" -

כלומר, שהמצב הוא שהאיש מגיע ב - "אני".
'וואו, תקשיבי, אני לא סתם בחור, אני זה אני. אז - כבוד'... 

שהאיש מגיע עם אגו מנופח, והאשה עושה לו עיניים "האשה" -
היי, אל תחשוב שאני כמו כולם - אומרת האשה, אני ה --- אישה.
בה' הידיעה. אז תרגע. תן כבוד...

 

אומר החכם מכל אדם, זה - המצב הזה,

'מתכון' ליותר ממוות.

 

 

אין שום סתירה בפסוקים, רק השלמה מדהימה.

 

 

פססט, רוצה להיות אישה טובה? גבר, רוצה אחת כזו?

אז צריך לדעת לא להרגיש 'רוצה כבוד' בפני בן או בת הזוג,
אלא להרגיש נותנים כמה שיותר, כי משם מתחילה האהבה האמיתית.

 

 

מי שנהנה, בבקשה - להקפיץ, בשביל החבר'ה שעוד לא נהנו.

 

 

יום טו' באב שמח.

מלא אהבה, אמיתית.

שכוייחHD
שכחת פרט חשוב!סוג'וק
"מצא" או "מוצא" (כך גם שאלו בימי חז"ל את החתן הצעיר..)
אם כבר מצא ושלם עם עצמו - מצא טוב
ואם הוא במצב של מוצא - ז"א בהווה, שאינו שלם ואולי כל הזמן מחפש... וממילא זה בא עם "אני" במרכז..
טוב מאוד!ליביאחרונה
גם היום זה טוב,גרמת לי לחייך
הד"ת ממשיך ובגדול - הנה תראו איזה יופי... אח..
מי שרוצה גירסה יותר 'מבוגרת' של הד"ת, יש פה.

הד"ת
הבא שתראו, הוא מעשה ידייה של נערה מוכרת פה מהפורום.
מהיום, היא בעז"ה הולכת להמשיך מהיום ת'ד"ת שלנו.

מבטיח לכם שאני כמעט מתבלבל לחשוב שאני כתבתי את ת'דבר תורה,
אבל זו היא. אני לא נגעתי פה ב-כ-ל-ו-ם. חבר'ה, הולך להיות וואחד המשך לד"ת.
וואי כמה שזה משמח. טוב, לא אאריך, ותראו בעצמיכם.
האא, ומגיע לה שנפרגן לה. תמיד. חברים, מנסיון, לא קל להכנס לאיפה שהיא נכנסת.
אבל בעז"ה, בעזרת המילים החמות שלכם, היא עוד תצליח והד"ת יהיו הרבה יותר נפלאים...

בואו נראה ביחד מה יצא לה השבוע, פשוט מתוק מדבש:



"ואתחנן אל ה' בעת ההוא לאמור"


הגימטריה של המילה "ואתחנן" היא 515.
מכאן אנחנו לומדים שמשה רבנו התחנן בפני ה' 515 (!!!) פעמים שייתן לו לעלות לא"י.


וואלה, תחשבו על זה -
515 פעמים! לא נראה לכם קצת מוגזם?

תדמיינו את הדבר שאתם הכי רוצים בעולם.
ברור שאתם רוצים להתפלל עליו, נכון?
אז אתם מתפללים פעם אחת, פעם שנייה, פעם שלישית, עד ש.. זהו זה.
אין לכם עוד כוח, נכון?
תחשבו מה זה 515 תפילות באותו עניין..

ועוד לא רק זה,
אחרי תפילת משה כתוב:
"ויאמר ה' אלי רב-לך אל תוסף דבר אלי עוד בדבר הזה"

ז'תומרת שאם הקב"ה לא היה מפסיק אותו, משה היה מתפלל עוד (!) תפילות על אותו עניין..
איך יש לו כוח?!

וואלה, אחים שלי, בואו נלמד מפה את אחד הכללים הכי חשובים בחיים.
באמת שמי שייקח את היסוד הזה לחיים שלו - יהיו לו חיים כ"כ טובים, כ"כ מאושרים!

>> מה אכפת למי שברא את כל העולם העצום הזה להביא לנו הכל על מגש של כסף?!
בשביל מה אנחנו צריכים את כל הקשיים האלה?
יאללה, שיהיה לכל אחד מאיתנו את כל מה שהוא צריך וזהו זה.
אבל לא.
אבאל'ה נותן לנו חסרונות כדי שנתפלל אליו.
כדי שנרגיש שאין לנו כלום מעצמנו.
ה-כ-ל בידיים שלו.

ועכשיו, אחרי שהפנמנו שהכל מאבאל'ה -
מה נעשה כשיש לנו צרה?
ישר נפנה אליו כדי שיעזור לנו.
ברור שנעשה גם את ההשתדלות שלנו, אבל קודם כל - נפנה אל ה'.
כי הוא היחיד שבאמת יכול לעזור לנו.
אחותי, את מרגישה שאת לא יכולה יותר? יש לך יותר מדי משברים בזמן האחרון?
תפני לה'. תשחנ"שי איתו. תספרי לו באמת מה מציק לך. תאמיני לי שזה הרבה יותר משחרר מאשר שיחה עם חברה - הוא היחיד שבאמת יוכל להוציא אותך מהבוץ.
היי, אתה, יש לך בעיות בסניף? עם החבר'ה?
תבקש מה' עזרה. בעזרתו ובעזרת ההשתדלות שלך, כמובן, תוכל לצאת מזה בצורה הטובה ביותר.
תזכרו -
ה' יכול תמיד לשנות את המצב.
הוא רק רוצה שאנחנו נבקש ממנו.

אהה -
עכשיו הבנתי למה משה רבנו התפלל כ"כ הרבה תפילות כדי שיכנס לארץ -
כי הוא הפנים באמת שהכל מאת ה', ולכן הוא הבין שרק אם הוא יתפלל, הוא יוכל לקבל את מה שהוא רוצה.
איך הוא לא התייאש?
כי כשחיים בתודעה הזאת שע"י תפילה אפשר לשנות הכל, אי אפשר להתייאש מהתפילה.

[נהנתם? אז תכתבו אפילו פסיק בתגובה, כדי שגם אחרים יהנו ]

אז אחים שלי,
שנזכה בע"ה להתפלל מעומק הלב על כל דבר שמפריע לנו, ולזכור שהכל מה'.
שתהיה בע"ה שבת מבורכת, מרוממת ומלאה בקדושה לכל עמ"י!



---


זהו, מכאן כבר מדבר אח..
לא יודע מה איתכם, אבל זה מדהים. מדהים!
פשוט כיף לקרוא ת'ד"ת הזה וככה להכנס לשבת קודש.
חבר'ה, בואו נפרגן לה. גם כי הדברים מדהימים ביותר, וגם כי היא משתדלת מאוד לתת לנו ד"ת מתוקים.
ענק, תראו לי איפה תשיגו עוד דבר תורה כמו היא כתבה?!...
וכל מילה נוספת מיותרת...



---

אגב, יש פה כמה קטעים שפורסמו לאחרונה בפורום, מומלץ:

זהו, סופית. נמאס לי מהדת הזו. נמאס לחיות בשקר!...
ציצות בחוץ - בקניון?! מה אתה שרוט?!...
'יצאתי בשאלה - תכף אשוב'...
אוף, חייב משהו. לאאאא! אסור שיעבור שוב בלי כלום!..
מתיקות במצוות גוברת על מתיקות העבירות...
ההרהור שאחרי ההרהור!



שתהיה בעז"ה שבת שלום ומבורכת!
חיים שמחים ומלאי אמונה בעז"ה לכל עם ישראל
יישר כח! יפה מאוד!! שבת שלום!נעמונת!!!
ממש, אבל מ-מ-ש נהניתי.חנן.לבאחרונה
המילה "ואתחנן" זה גם גימטריא של המילה 'שירה', לידיעתך!


שבת שלום!
מותר כבר ללמוד תורה?נעמה*
כן, היה מותר מחצות היום לפי מה שאני יודעת..יעל =)
הסנה-בוער
[כשראיתי את ההודעה חשבתי לי 'האא!! זהו!! היא באמת הפכה למדרשיסטית!!". יש"כ צדיקה ]
אה, מה זה לא.נעמה*
סתם מחויבויות שונות שיש לכל מיני דברים.

נעמה תמיד היתה צדיקה יעל =)
טוב אם מדברים על נעמהשמחה ואמונה
אני גם מצטרפת!!
אז מה מספרים?..
לי יש המון מה לומר בנושא הזה..
מספיק.נעמה*
כן המפקד!!שמחה ואמונה
גם בט' באב מותר ללממוד תורה...(ואפילו חובה!!!)בן של מלך
ב"ה
 
עכשיו כולם נכנסים ושואלים את עצמם מה??? איך זה הגיוני???
הרי למדתי בגן שאסור אסור אסור !!!!  ללמוד תורה ואפילו אנחנו צוחקים על זילברמן שיש להם יום חופש בתשעה באב...
 
 
 
 
אלא .. למה אסור ללמוד תורה כי זה משמח.
 
אז עכשיו תשאלו אז מה כן מותר (ואפילו מצווה "והגית בו יומם ולילה")
 
מה שמותר ללמוד זה את סיפורי החורבן שמופיעים בגמרא
כמו סנהדרין - דף קד / ב
ו את כל מה שקשור למגילת איכה.(עכשיו דוגרי למדת איי פעם את המגילה או שאני סתם קורא את זה???)
ויש עוד כמו את סיפור קמצא ובר קמצא.
 
לימוד תורה בתשעה באב...אריאל יוסףאחרונה
"דברים האסורים בת"ב" (שו"ע סי' תקנ"ד)
סעי' א':"...ואסור לקרות בתנ"ך ולשנות במשנה ובמדרש ובגמרא בהלכות ובאגדות משום שנא' פקודי ד' ישרים משמחי לב... אבל קורא הוא באיוב ובדברים הרעים שבירמיה ואם יש ביניהם פסוקי נחמה-צריך לדלגם."
סעי' ב': ומותר ללמוד מדרש איכה ופרק 'אלו מגלחין' (=פרק ג' במסכת מועד קטן) וכן ללמוד פירוש איכה ופירוש איוב."
מ"ב ס"ק א': "ואסור בכל אלו הדברים כל היום ואפילו בין השמשות עד צאת הכוכבים."
המ"ב מוסיף שם שניתן גם ללמוד אגדות החורבן בפרק 'הניזקין' (-במס' גיטין, לא זוכר איזה מספר פרק) והחורבן המופיע ב'יוסיפון'. גם בדברים שמותר-אסור לישא וליתן בהלכה וללמוד בדרך פלפול.

בע"ה שיהיו דברי השו"ע האלו רק בבחינת 'דרוש וקבל שכר' ולא למעשה...
אם העולם יהיה קיים רק 6,000 שנה,מה יהיה אחר כך?בעל התפילה
תשובהסוג'וק
העולם שאנו מכירים יתקיים 6000 שנה. אין הכוונה שהעולם יחרב אח"כ אלא חרוב מבחינה חומרית שאנו מכירים. בדיוק כמו ששת ימי בראשית ושבת שהיא מעלה אחרת מעל ימי החול...
בסיעתא דישמיא.אוסקר
אחרי 6000 שנה תהיה תחיית המתים ועולם נצחי.
אם היתה לי מכונת זמן הייתי יכולה לענות לך.הסנה-בועראחרונה
מותר לשמוע מוזיקה עכשיו?יעל =)
בע"ה

או שאפשר רק ממחר?
תודה
בס"דאוסקר
מותר מעכשיו,אבל המחמיר עד מחר תבוא עליו ברכה.
 
כל טוב
מה שרשמתי זה לספרדים,מצטערת.. אשכנזים--:אוסקר
בס"ד
 
אסור להם עד מחר בחצות היום שזה רבע ל-1.
 
כל טוב!
 
כן,וכן כול דיני אבילות.כל הזמן שמחאחרונה
בשר מותר לאשכנזים ממחר,ולספרדים רק בלילה מותר.
 
ולגבי שירים כמו שאוסקר כתבה בשני...
שאלה קשה באמונה.golani
מה ההבדל בין זה לזה?
^^^^^^^^אנונימי (פותח)