שרשור חדש
הרצאה והרקדה לבנות בחול המועדאנונימי (פותח)
משהו מיוחד מספר המקומות מוגבל הרב יהודה טייב בנושא איך למצוא אהבה אמיתית בחול המועד לאחר ההרצאה תיהיה הרקדה שלא ניראתה כמותה לפרטים והרשמה 0527082994 מיקום ירושליים  
להתמודד...אנונימי (פותח)
בע"ה..
 
"רק בעזרת אבא נעשה ונצליח"
 
-טוב-
 
יש לי כמה משימות ממש חשובות[!]-לעשות לפני יהכ"פ..ואני יעשה אותם בעזר ה'
צעדים גדולים..
צעד משמעותי..
 
חתיכת צעד..
 
איך עושים..
 
-איך נפרדים מחבר..שכל הודעה בפלאפון גורמת לי לביחלה.."האוהב אותך"-גורם לי להקיא-תרתי משמע!
ו..כן אני אפרד ממנו,אני לא צריכה שכנוע.
ברגע הראשון לא אהבתי ולא אוהבת מעולם..ניסתי לשכנע את עצמי..שאני אוהבת!-
ו..לא! לא! לא!
לא אוהבת אפילו לא ט-י-פ-ה..
רק נותר לי לעשות את הצעד..ולהגיד שזהו..אנחנו גומרים!
 
לא מרגישה שקשה לי..-מחכה להזדמנות.
אבל זה אשכרה חיתכת משימה!
 
דבר 2-לחזור לעצמי..
ל-ע-צ-מ-י ממש!..בתקופה האחרונה אני מכונסת ..חצופה...
קיצר..
לא המצב האידאלי שלי..
זה בעסה!
 
דבר 3-להתחיל לבקש סליחה מהמורות ומהחברות ו.הכי חשוב מאמאבא..עשיתי להם שנה  גיהנום!
 
ואוו..
 
עכשיו שאני כותבת אתזה יש לי עוד מלא! מלא! מלא! מלא! מלא! מלא!
 
במה להתחיל?!
 
ד"א-אני דבש..=]
את כאילו שואלת אותנו?קוגל ירושלמי
צכ'ה עזרה במה להתחיל..אנונימי (פותח)
בס"ד
 
אם בכלל...
 
 
דבש=]
אם להתחיל? כן, תתחילי..יעל =)
בע"ה
 
ולדעתי שוה לך להתחיל במה שהכי קל לך, כדי שזה ייתן לך מוטיבציה לעשות את השאר..
ולדעתי לא את הכל את חייבת לעשות לפני יום כיפור, כי למשל אי אפשר לחזור לעצמך בשעה אחת, וגם לא ביום אחד, זה דורש תהליך. כמו שלקח לך זמן להשתנות למה שאת עכשיו, לוקח זמן לחזור למה שהיית..

מלא ב"הצלחה!!
>>>יאיר ויזנר
אם החלטת, תעשי.
לא פעם מה שמחליש את היכולת שלנו להשתנות, זה העובדה שאנחנו לא עושים צעדים שהגענו למסקנה שצריך/כדאי שנעשה אותם.
 
אישית, הייתי ממליץ לך להיפרד קודם מהחבר.
קשר בין בנים לבנות לא פעם מוציא את שני הצדדים מהאיזון שהם צריכים ע"מ להתפתח מבחינה רוחנית (ולענ"ד גם מבחינה נפשית).
 
אח"כ נראה לי, שאם הייתי במקומך, הייתי מתנצל למי שצריך.
זה בד"כ מביא אותי למודעות של כל מה שעשיתי (או לפחות חלק מסוים מתוך זה), וזה מקל עלי לתקן את עצמי בנקודות.
 
כתיבה וחתימה טובה.
תקבעי זמןנועמיק
לכל אחד מהדברים שאמרת שאת רוצה לעשות,אחרת תדחי אותם עד ועוד בגלל שזה לא נעים, ותגלי בסוף שלא עשית אותם. אז תקבעי זמן שבו,נעים או לא,תעשי את זה.
התחלתי ברגל ימין..אנונימי (פותח)
בס"ד
 
ב"ה
 
א.אתמול נפרדתי מהחבר....
אתם לא מבינים איזה תחושה של הקלה.
 
ב.ביקשתי מההורים סליחה..ומהחברות מהמורות..
 
ג.מתחילה לחזור לעצמי נראלי....
 
ו..
 
כ"כ שמחה! "הדו לה' כי טוב"
ואו כל הכבוד!!!אנונימי (פותח)
ממש כל הכבוד!! (לא כל אחד היה יכול)כפ"ד בנשמהאחרונה
שאלה>אנונימי (פותח)
בס"ד
 
היום בתפילה אמרנו "מלפניך ה' אלהי שלא אחטא עוד, ומה שחטאתי לפניך מרק ברחמיך הרבים, אבל לא על ידי ...
 
איך אפשר? כאלו אנחנו מבקשים מה' להיות מושלמים בלי ניסיונות בלי התמודדיות כדי שלא נגיע למצב של חטא
ואז מה יהיה לנו לעשות בעולם?!
לא יהיה לנו מה לתקן?
אז ניהיה מושלמים..ו..
סיימנו את תפקידנו בעולם לא?!
 
ממש הציק לי בתפילה..
אז את רוצהבן-אלי
שנבקש ממנו שנחטא קצת? שלא נהיה מושלמים?
אדם צריך לשאוף  להיות מושלם גם אם זה לא אפשרי. צריך לשאוף הכי גבוה שאפשר ורק ככה אפשר להשיג תוצאות יפות. שה' יעזור לנו לא לחטוא ולהתחזק בעבודתו
משהו אולי יודע.?אנונימי (פותח)
בס"ד
 
אח..? אלישע?
 
אני חייבת תשובה!
 
למרות שזאת שאלה של כופרת..
"לתקן עולם במלכות ש-ד-י" >אח..
שאלה טובה שאלת.
 
"להפנות אליך כל רשעי ארץ , יכירו וידעו כל יושבי תבל" -
"כי לך תכרע כל ברך , תשבע כל לשון" -
 
זה , המצב האידיאלי. שנוכל כולנו , ב - כל כולנו , להשאב לעבודת ה'.
להיות אור לגויים! ממש כך!
 
מה יהיה לעשות? הרבה. לתקן את כל העולם. בראשית , בתוכנו. ו - יש גם את הגויים.
יהיה מה לתקן. כי - "שלא אחטא" - אני , ו - כל בית ישראל. ו...אז , גם את כל הגויים. (שלא מבקשים את זה)
נהיה מושלמים. ו - נשפיע מהשלמות שלנו על כולם. ו , אז , בבוא הזמן -
כן. נסיים את תפקידינו בעולם. אין לנו כאן שום מטרה אם ה-כ-ל מושלם.
 
 
אבל , בל נשכח ש - "לא אחטא" , זו בקשה , בכדי שאוכל לתקן את העולם.
אנחנו אומרים לה' - לתקן את עצמינו , זה שואב מאיתנו כוח. אנא , הורד לנו את הנסיונות.
"ואל תביאני לידי ניסיון" - אני רוצה כל כולי להתרכז בפרסום שמך בעולם!
 
 
 
שנה טובה ומתוקה!
בשורות טובות לכל עם ישראל!
ואי תודה! אבל..אנונימי (פותח)
בס"ד
 
אז רגע..
 
אנחנו מבקשים מה' שיוריד לנו ניסיונות..אבל אל תביאני לידי נסיון..
 
רגע זה לא סתירה?!
 
ו..המטרה שלנו בעולם זה רק להגדיל ולהאדיר את השם של ה'?
 
אז בשביל מה ה' מביא לנו חטאים?!
---אח..
 מה' שיוריד לנו ניסיונות..אבל אל תביאני לידי נסיון
כן , תוריד - אל תביא לנו נסיונות. תוריד. [לא נותנים , ע"י שמורידים]
 
 
כן. מטרת העולם היא להאדיר שמו של ה'.
שאלת טוב - אז למה יש חטאים?
בכדי לתת בחירה חופשית לאדם.
אם האדם בא ומבקש מה' - כמין: "תשלול לי את הבחירה החופשית.
זו היא הבחירה החופשית שלי , רק לעבוד אותך , ו - תעזור לי" - ה' שומע אותו.
קרי במילים אחרות: "שלא אחטא".
 
לכן , זה שיש חטאים , ו - זה שמטרת העולם היא שהעולם יהיה מושלם -
לא סותר. כי , "ובחרת בחיים" - צריך את בחירת האדם. ה' "לא" נכנס לאדם ללב.
ו - לתקן עולם במלכות ש-די. משו כאן לא כשורה , ומטרתינו - לתקן. להגיע לידי שלמות.
 
 
 
חג שמח לכל עם ישראל!
שנה טובה ומתוקה!
נו..אז בשביל מה שיוריד?אנונימי (פותח)
בס"ד
 
בשביל מה שיוריד לנו נסיונות ליופי?
 
אם אנחנו מבקשים שלא יתן לנו אותם אז למה לא לבקש כבר שלא יוריד ולא יתן..
זה כאלו מוזר לבקש תוריד ניסיונות ואל תביאי ליידי נסיון..
 
אל תוריד ואל תביא..
 
תשני הבנתי אם הנושא של הבחירה תודה..
באמת כך:אח..אחרונה
להוריד הכוונה -
מה שיש כבר , תוריד. עד הסוף. "ואל תביאינו לידי ניסיון" - זה הכוונה , תוריד.
אם אני במוזיקה רמה 10 , ואני רוצה להגיע לרמה 0 - זה נקרא
שאני לא משמיע מוזיקה , ע"י הורדה במוזיקה.
 
אני מבין נראלי מה את מתכוונת. אבל איפה אנחנו מבקשים מה' שיתן לנו נסיונות?
הכוונה ביוריד - זה , "ואל תביאינו" - אל תתן לנו בכלל.
[ו - בתגובה הקודמת , זה מוזכר למעלה , אולי שם זה יותר יובן.]
 
"זה כאלו מוזר לבקש תוריד ניסיונות ואל תביאי ליידי נסיון.."
זה דבר אחד. ב - שני שמות. "תוריד" [עד הסוף] - במילים אחרות: אל תתן עוד.
[ו...מה שיש כבר , אל תחדש את הניסיון , אלא , תוריד - אל תביא אותו.]
 
"אם אנחנו מבקשים שלא יתן לנו אותם אז למה לא לבקש כבר שלא יוריד ולא יתן.."
צודקת. אכן. זה מה שאנחנו מבקשים. תוריד - אל תתן.
 
 
 
מקוה שהובנתי. בשמחה אם צריך ארחיב.
שנה טובה ומתוקה לכל עם ישראל!
 
 
 
יש לי שאלה אולי קצת באיחור אבל בכל זאת....נאווש!
מדוע ולמה אוכלים דבש דווקא עם תפוח ולא עם כל דבר אחר??
מצתרפת..חרדית!
בס"ד
 
למה?
סתם.אליסף ט
כנראה שילוב של מנהג מוקדם לאכול דבש,ומנהג מאוחר יותר לאכול תפוח.
בטוח יש איזה ענייין..לא?!נאווש!
עכשיו זה שיא העונה של התפוח.. אולי בגלל זה??כפ"ד בנשמה
זה תשובה לנוצריםנועמיק
הנוצרים טוענים שהעולם הוא מקום רע מטבעו,ולכן אי אפשר שלא לחטוא.לכן אצלם וידוי זה דבר כל כך פשוט,שלא באמת צריך לחזור בתשובה בשבילו. את היסוד הזה באמונה שלהם מסמל חטא עץ הדעת,שלדעתם היה עם תפוח.

אצל היהודים,לעומת זאת, המצב הטבעי של האדם הוא התשובה,והחטא הוא איזה מעכב זמני,איזה מחיצה לא טבעית בינינו לאבינו שבשמים.לכן אנחנו אוכלים דבש דווקא עם התפוח, כדי לומר לעולם שהחטא היה דבר זמני,שאנחנו ממתיקים אותו בקלות
אבל חטא נשאר חטא, לא?אלישע בן אבויה
בס"ד

ואין קטגור נעשה סנגור..
תשובה מעניינת.עוזיה
 
אני לא התחברתי במיוחד, אבל בשביל העניין.
אבל מה הקשר תפוח?אנונימי (פותח)
בס"ד
 
חסר פרות?
----אח..אחרונה
 
 
 
אפשר למצוא מספר טעמים.
 
 
 
שנה טובה ומתוקה לכל עם ישראל!
תגידו , מאיפה הם מביאים את הכוח הזה?! [יום כיפור]אח..
אחד הדברים שהכי מרגשים אותי ביום הכיפורים , זה לראות את האלה שלא שומרים תורה ומצוות
המכונים "חילונים" - מתחננים. מתפללים. צועקים. ו - את הילדים שלהם , ממש קטנים ש...
איך העיניים שלהם מרוכזות בסידור. ביחד כולם. בהתבוננות פנימה. מתפללים כ"כ בתמימות.
כל שנה , מחדש - אני מתרגש. על סף דמעות. ממש. הם מצליחים לעורר לי את הנשמה.
הם....מדהימים. מרגשים. טהורים בנשמתם...
 
ו - אני כל פעם מחדש שואל - מאיפה?! מאיפה זה בא להם?
כלומר: מילא , אנחנו , ככה כבר בתוך התשובה - אז "יש לנו את זה"...
אבל , הם?? מאיפה הטהרה הזו?! מאיפה האמת הזו?!
עד לא לפני הרבה זמן - לא הייתה לי תשובה. הייתי כל פעם שואל מחדש ו - מתקשה מחדש על דבר זה.
אבל...עד ששמעתי את הדבר הבא -
 
המשנה שכולנו מכירים , אומרת כך:
 
אמר רבי עקיבא, אשריכם ישראל: לפני מי אתם מיטהרין ומי מטהר אתכם אביכם שבשמיים 
שנאמר "וזרקתי עליכם מים טהורים, וטהרתם" 
ואומר "מקוה ישראל ה'" מה המקוה מטהר את הטמאים, אף הקדוש ברוך הוא מטהר את ישראל.
 
ו...יודעים מה? דבר מוזר. יש במשנה הזו פעמיים - כפילות. גם :
"לפני מי אתם מיטהרין" ---- מול ---- "ומי מטהר אתכם אביכם שבשמיים"
ו: עוד משו - למה הביאו שני פסוקים?! אחד לא מספיק??
 
 
אלא - ו...כאן התשובה גם למה שלא הבנתי קודם לכן -
המשנה מדברת על שני סוגי אנשים.
האחד - "לפני מי אתם מטהרין" - הוא מטהר את עצמו. הוא הולך לפני ה' לעשות פעולת טהרה.
ו - השני - "ומי מטהר אתכם אביכם שבשמיים" - הוא לא מתעורר מעצמו. ה' הוא זה שמטהר אותו.
 
לפי זה גם נוכל להבין מדוע ישנם שני פסוקים שונים - משום ש -
"מקוה ישראל ה'" - מדבר על האנשים שבאים ל"מקוה" - באים להטהר. הם עצמם מתעוררים לבוא. המקוה מטהרם.
כך גם אדם שבא לתשובה - ה' עוזר לו להטהר...
ו - אילו - הפסוק "וזרקתי עליכם מים טהורים וטהרתם" - מדבר על האנשים שה' מעורר אותם - הוא זה שזורק עליהם את המים. הוא הולך עד אליהם , בכדי - לעורר אותם בתשובה. לטהר אותם...
 
ו...ממילא , מובן יופי - מאיפה כל העוצמה הזו של האנשים?? מאיפה הכח הזה?! שאלנו -
אלא - ה' הוא זה שמעורר אותם. הוא נותן להם את ה - "פור" - להתחיל בטהרה. הם זורק עליהם טהרה ו...
מכן ועד לצעוק "טהרה" - הדרך לא ארוכה. ממילא , מכאן כל עוצמות הטהרה האלו...
ו...וואו. זה ה - שיא של יום כיפור , לראות את הנשמה של כל יהודי - מטהרת. בין אם בכוחות עצמה , בין אם ע"י סייוע , בסופו של דבר - מטהרת. טהרה - "לפני ה'  תטהרו".
 
ו - יודעים מה , אם נמשיך את הד"ת הזה עוד קצת -
בכל אחד מאיתנו ישנן נקודות שמתעוררות בעצמן ו - ישנן נקודות ש - "פתאום" , לא יודעים מאיפה זה מגיע , אבל גם הן מתעוררות. על ידי ה' , שמעורר אותם - שרוצה שנהיה טהורים...
 
"לא היו ימים טובים לישראל...כיום הכיפורים"
וואו. השיא שבשיאים.
 
 
 
התודה והברכה לה' יתברך. על זה שאוהב אותנו ו - על זה ,
שרוצה שנטהר. ו - אף בא , ועוזר לנו להיות טהורים. מרומם אותנו גם בנקודות שנראה לנו שאין לנו סיכוי בהן...
 
[מי שיכול להקפיץ - זה יזכה אותו בעז"ה בעוד מצוה ליום החשוב שמתקרב ובא...]
 
"אשריהם ישראל"
 
שנזכה בעז"ה כל עם ישראל להגיע טהורים וקדושים ליום טוב המדהים הזה - יום הכיפורים.
שנזכה כולנו להחתם בספר החיים , וספר הזכרון - ובספר מחילה , סליחה וכפרה!
א-מ-ן. שבת שלום ומבורכת!
שבת שלום!צ.מ.צ
ממש יפה!
זה פשוט יפה..-Rעות-
בס"ד
 
תודה רבה
 
שבת שלום!!
 
גמר חתימה טובה לכולם..
יישר כוחבין השמשות
בס"ד
 
אין ספק שבכל אחד מאיתנו, איפשהוא, המאמר הזה נוגע.
 
"התודה והברכה לה' יתברך. על זה שאוהב אותנו ו - על זה ,
שרוצה שנטהר. ו - אף בא , ועוזר לנו להיות טהורים. מרומם אותנו גם בנקודות שנראה לנו שאין לנו סיכוי בהן..."
 
הזדהיתי עם המשפט הזה.
תודה לך, וגמר חתימה טובה לכולם.
כל הכבוד ישר כחאנונימי (פותח)
מדהים. תודה שזכית-שוב.אחותי?!
מופלא עצום אינסופיייייי!!!אזמרה...
מרגש וחזק ומעורר את הלב!!
 
באהבה עליונה
 
אל האחים היקרים
 
בכל מקום שהם,
 
ש- "עמך כולם צדיקים"!
 
מזכך את הנפש,
 
להרגיש יותר את השפעת טוב ה',
 
ואת הטוהר והמתיקות האמיתית,
 
של כל יהודי, בן אהוב של המלך.
 
וזה גורם
 
להתפלל עלינו ביותר כח,
 
שנזכה ל-"שובו אלי",
 
לפעול ולהתאמץ בעבודתו יתברך,
 
יחד עם התחושה, שהכל זה ה',
 
מתוך: "משכני אחריך נרוצה"!!
 
תודה רבה אחינווווווווו!!!
 
כתוב בספר "דברי חיזוק",
 
מהרב צבי זילברברג ,
 
ש- "מקווה ישראל ה'",
 
הוא מלשון "קיווי וציפוי".
 
"קווה אל ה' חזק ויאמץ ליבך וקווה אל ה'"!
 
שוב ושוב, בכל מצב!
 
להתחבר ולבטוח בו,ליישר אליו את הקו!
 
(= וזה מהרב סטבסקי..=) 
 
"אחותי", תודה רבה שאמרת לי
 
לראות "משהו יפה שכתוב בפורום ראש יהודי"!!
 
אשריכם ישראלללל!!!
 
 
 
 
 
 
זה יפה!!חיוכים
חשבתי על זה שגם לחזנים זה ככה בערך..נעמונת!!!
מאיפה יש לשליח ציבור כח ועוצמה כזאת..-
על אותו רעיון^^

היה מדהים ביו"כ!
ממש יפה!!!אנונימי (פותח)אחרונה
בס"ד
 
תודה רבה!
בד"ה: נפטר האדמו"ר מלעלוב זצוק"ל מגדולינעם הנשמות
מרן האדמו"ר מלעלוב, רבי שמעון נתן נטע בידרמן זצוק"ל וזיע"א הסתלק לעולמו אמש לאחר
תפילת 'כל נדרי'. לא יאומן ממש, הלם ותדהמה מוחלטים, מדובר באחד מגדולי צדיקי הדור.
רק ביום רביעי האחרון הוא היה בחברון בכתיבת ספר תורה שהוכנס למערת המכפלה.
 
ברוך דיין האמת. יהא זכרו ברוך, ותהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
 
(כתבה בנושא):
 
ניצחו אראלים את המצוקים: כ"ק אדמו"ר מלעלוב זצוק"ל
מיטת האדמו"ר על מדרגות ארון הקודש, לפני דקות. צילום: עוזי ברק

ניצחו אראלים את המצוקים: כ"ק אדמו"ר מלעלוב זצוק"ל


לאחר תפילת כל נדרי ותפילת ערבית בבית מדרשו, עלה האדמו"ר לביתו, קרא קריאת שמע, ואיבד את הכרתו. הוא הובהל לבית החולים, שם נפטר. גופו הקדוש הושם בחדרו בבית המדרש, עד צאת יום הכיפורים

איתמר שחר
28/09/09 | 18:48
אסון נורא בליל "כל נדרי": שעה קלה אחרי תפילת ערבית השיב האדמו"ר רבי שמעון נתן נטע בידרמן מלעלוב זצוק"ל את נשמתו לבוראו. הוא איבד את הכרתו בחדרו, והובהל לבית החולים בלינסון, שם נפטר.
 
 
האדמו"ר זצוק"ל עבר לפני התיבה בבית מדרשו בבני ברק בתפילת כל נדרי, אליה נכנס באיחור של ארבעים דקות, כשלחסידים הוסבר האיחור בחולשה שתקפה את האדמו"ר. בשונה מכל שנה, לתפילת ערבית לאחר כל נדרי, ביקש האדמו"ר שיעבור לפני התיבה אדם אחר. מיד אחרי תפילת ערבית, ביקש האדמו"ר לעלות לחדרו. הוא לא הכין קערת נטילת ידיים כהרגלו, קרא קריאת שמע ונשכב במיטה.
 
תמונה אחרונה לחייו. האדמו"ר בבית מדרשו, בערב יום הכיפורים. צילום: עוזי ברק
 
 
אחרי דקות גילה אחד הגבאים כי צבע פניו השתנה. הוא ירד לבית הכנסת וקרא לחובש, הרב בלעדי, שעלה וזיהה שהאדמו"ר סובל מקוצר נשימה חריף, דקות לאחר מכן אף איבד את הכרתו, החובש ביצע החייאה באדמו"ר. הוא שב לנשום, והובהל לבית החולים בלינסון באמבולנס טיפול נמרץ.
 
אחרי זמן קצר ניצחו אראלים את המצוקים, והאדמו"ר השיב את נשמתו לבוראו. גופתו הטהורה הוחזרה לפנות בוקר לבית המדרש בבני ברק, על ידי גוי, לאחר שהניחו עליו כיכר לחם. מיטתו של האדמו"ר הונחה בחדרו שם הגה בתורה וקיבל לעצה וברכה את חסידיו, עד צאת היום הקדוש.
 
מיטת האדמו"ר על מדרגות ארון הקודש לפני דקות. צילום: עוזי ברק
 
עד לתפילת שחרית בבית המדרש, מניין אברכים קראו תהילים בבכיות נוראיות סביב מיטתו הקדושה. במהלך כל החג הגיעו אלפים מרחבי בני ברק ששמעו על הבשורה המרה, להשתתף ביגונם ובהתעוררות העצומה בתפילות היום הקדוש. הכהנים של החסידות התפללו מחוץ לבית המדרש, בשל שהות המיטה בתוך הבניין.
 
הלווייתו של האדמו"ר מלעלוב בני ברק - צפת זצוק"ל תצא הערב בשעה 21:30 מבית מדרשו בבני ברק, רחוב הרב ברויאר 27 שיכון ה'. ההלוויה תצעד רגלית ברחוב כהנמן (השומר) עד ליציאה מבני ברק, שם יעלו המלווים לנסיעה לירושלים, לבית המדרש לעלוב ברחוב בהר"ן ומשם רגלית להר הזיתים.

 

ה' ישמור אוי ואי..-Rעות-
בס"ד
 
איזה בשורה קשה בצאת החג....
 
אוי..
ברוך דיין האמתזית שמן ודבש
בכ"ז ברוך דיין אמת!!!כפ"ד בנשמה
ברוךד דין האמת...חיוכים
ברוך דיין האמת!אנונימי (פותח)אחרונה
בס"ד
 
איזה עוצב לע"מ..
 
אדמור נפטר..מכה רצינית..
כנסו צדיקיםם!!!***אורי***

מניש?
תקשיבו, יש פורום של "משפחות החולים בצוותא"
בטח אתם יודעים,
אנשים שיש להם מישו חולה במשפחה,
וכו' וכו' וכו'...
בקושי יש אנשים שכותבים,
ואם כבר יש מישו שרוצה לפרוק או משו אין מי שיקשיב, ויענה...
פורום סה"כ די עלוב בלי יותר מידי אנשים..
ואני ממש לא רוצה לומר דברים רעים!!!
להיפך~
זה פורום כ"כ חשוב,
ובקושי יש בו שימוש...
אז לדעתי,
יאללה חבר'ה, כנסו, תכתבו,תשמחו תשתתפו תיעצו וכו'...
לכו להחיות ת'פורום!!!
ואם מישו פה מכיר (או שהוא^^)
מישו שקרוב שלו חולה,
תגידו להם להיכנס, זה יעשה להם טוב, אם יהיה שם מישו...
ושוב,
זה לא רע לפורום,-זה לטובתו!!!
[מי שרוצה לדעת אני עצמי ובשרי חולה בסרטן ויכול לעזור]
תודה=)
מצטרפת!!!נצח לנצח!!!
זה פורום תותח!!! כנסו אליו
תעלו תמצב רוח..
גם אני..אנונימי (פותח)אחרונה
בס"ד
 
ו..רפואה שלמה אורי!
 
בבקשה תפללו כל מי שרוצה את השם באישי.
כפרות. תמונה חמודהאנונימי (פותח)
חח..אנונימי (פותח)אחרונה
בס"ד
 
תמונה יפה!
אמממ... שאלונת =)חיוכים
לפני כמה חודשים הייתה לי הצגת סופשנה, הצגה כזאת יפה ומושקעת מלאה ממש בריקודים, אבל ממש!  וכשאמא שלי סיפרה לסבא שלי אחרי ההצגה, כמה ההצגה הייתה יפה וזה, הוא אמר שהוא חייב לראות אותה ושברגע שהדיסק יגיע אלי אני ישר יביא לו. הדיסק לא הגיע, אמרתי לעצמי  'בסדר, כשהוא יגיע נחשוב מה לעשות...' עכשיו, הדיסק הגיע לפני יומיים בערך [כן, רק עכשיו...] ואני לא יודעת מה לעשות, כי אנחנו הולכים לסבא שלי בחג והוא בטח ישאל אותי עליו. ומצד שני ההצגה מלאה בריקודים, ולסבא שלי זה לא הכי מפריע...
אבל אל יודעת, בטוח שלחלק מהבנות ששם זה כן מפריע...

מה עושים? =)
לא פוסק הלכה -אח..אחרונה
דבר ראשון - מומלץ לשאול את הרב שלכם את השאלה הזו.
 
 
דבר שני (לעניות דעתי) -
"זה לא הכי מפריע" - זה לא העניין.
העניין הוא שזה מפריע לאבאל'ה שבשמיים , אז גם אם לדוגמא אדם שלא שומר תורה
ומצוות שואל אותי - "יש לכם מחר צום גדליה , נכון?" - אז , כן - אני משתדל לחשוב -
"לכם? ו - מה איתך?!". כלומר: זה שהדבר לא מפריע לו - לא הופך את זה למותר הלכתית.
ככה ש - אולי (כנראה) זה בעיה שסבך יראה את זה (ריקודי נשים).
 
ו - עוד , אם לחלק מהחברות שלך שם זה כן מפריע - מומלץ שלא להראות.
(אע"פ שאולי מבחינת הדין זה יהיה מותר (לא על העניין של לראות ריקודי נשים , אלא -) כלומר ,
מצד זה שהם "לא רוצות".)
 
 
ת'כלס , אחרי כל זה - נראה שלא מומלץ להראות לו את זה.
אז - מה עושים? אממ...מאוד תלוי בסבא שלך.
בעקרון: אפשר לתת את זה עכשיו לחברה וברגע שתהי אצל סבא תגידי לו - זה לא הגיע וכדו'.
ככה שלא שיקרת , ו - גם הוא לא יראה את זה...
[עוד ענין - "מותר לשקר מפני השלום" - לשאול את הרב גם בגדר הזה. אם הדבר עלול לגרום לריב.]
או שתגידי לסבא - חברות שלי לא רוצות שאני אראה את זה לאף אחד. וכדו'.
קיצור , תחשבי על איזה דבר לומר לו ש - גם שלא יהיה שקר ו - גם הוא בעז"ה לא יראה את זה.
 
 
שוב , הכי טוב זה לשאול את הרב שלכם.
 

בשורות טובות!
שנה טובה ומתוקה לכל עם ישראל.
 
 
הקיקיוןאלישע בן אבויה
בס"ד

מישהו כאן חשב פעם מה עבר ליונה בראש כשהוא אמר "היטב חרה לי עד מות" על הקיקיון? הרי זה די ברור שיש פה משל כלשהו, הוא לא יכול להבין שזה הולך נגדו?

[יש לי תשובה, אבל אני רוצה לראות קודם רעיונות אחרים.]
אני חושב שמה שעבר לו בראש זה בעסה ואני רוצה למותהרועה
כי ממש חם לי.
 
ואולי זה מה שה' רוצה שהוא יבין, שהוא מוגבל ושאת אותם מילים שהוא אומר כי הוא לא מסכים עם ה' בעניים שמימי הוא יגיד גם כי חם לו או כי הוא רעב או כל דבר אנושי קטן וטיפשי.
נראה לי..-Rעות-
בס"ד
 
יכול להיות שברגע הראשון עלו רחמים עצמיים למה זה קרה וחם לי וכמה שאני סובל וכו'..
 
ו..אח"כ הוא התחיל לחשוב מעבר למה זה קרה ממי ואיך..
רחמיים עצמיים תסכול אולי..אנונימי (פותח)
בס"ד
 
ובטח הוא הרגיש הרגשה קשה של צער..
חשבתי על משהו קצת יותר עמוק..אלישע בן אבויה
טוב, אז ככה:אלישע בן אבויה
בס"ד

הקיקיון, כידוע (אולי), הוא צמח רעיל.

יונה חשב שהקיקיון מסמל את הרעה שתבוא על נינוה. הרעה שתציל על ישראל מהגלות. התולעת, דבר קטן וחסר משמעות, היא כמו התשובה של אנשי נינוה. תשובה קטנה וחסרת משמעות, ובקרוב מאוד אנשי נינוה יחזרו להיות רשעים, ונינוה באמת תהפך (ראו ספר נחום). זו מחשבה עקומה להגיד שבגלל משהו כל קטן כמו התשובה הזו, כל הרעה הגדולה שתבוא על נינוה - שהיא גם הטובה הגדולה שתבוא על ישראל - תתבטל.
מוסר השכל: אל תנסה לשחק עם הקב"ה, הוא עובד עליך..
מדהים!-Rעות-
בס"ד
 
איזה יפה וחכם..
לא ייאמן מה אברך בשיעור ה או משהו כזה יכול להגיד..אלישע בן אבויהאחרונה
משבר של אחרי יום כיפוראורושקוש
ב"ה השנה ממש הרגשתי מזה יום כיפור. הרגשתי את הכח של התפילה..
אומרים שליצר הרע אין רשות להתערב ביו"כ וממש הרגשתי את זה כמעט לא הרגשתי את הצום..
בקיצור הייתה לי ממש חוייה.
אבל מיד כשהתחלתי לאכול פתאום כל הרע חזר אלי וזה ממש שובר.. כאילו לפני שניה הרגשתי מלאך ועכשיו אני חוזרת להיות מושפעת ע"י היצר הרע... שוב התחלתי לריב עם אחיות שלי...
מה עושים עם זה?!
איזה כיף לך...אוסנת
איזה כיף שהצלחת להרגיש את החג, להרגיש התעלות ולהתבאס גם כשחוזרים לשגרה (כל כך מהר?! גם כן באסה...).
אבל צריך לזכור, שאנחנו לא נהיים מושלמים ברגע.
החג הזה, התקופה - נותנים לנו זריקת מרץ להתקדם, לזכור שוב מה מטרתנו ולהוסיף אור וקדושה בחיים.
אבל זה לא יכול לקרות בבת אחת... ואז היצר הרע מגיע, ותוקף - "הי, אורושקוש - כבר את נכשלת? שוב את נופלת? רק הרגע היה היום הנורא...".
ואת יכולה לענות לו - "כן, אני ממש משתדלת, וקיבלתי על עצמי להשתדל עוד יותר,ובזכות היום הקדוש הזה באמת יש לי יותר כוחות. אבל... זה לא בא בהוקוס פוקוס, וגם עכשיו אני שוב קצת נופלת".
 
העיקר - להסתכל על החיובי. אם נותנים יותר מדי מקום לתחושת ההחמצה, נגמר הכח לשנות בהמשך... זה גם סוג של יצר הרע.
 
ועוד עיצה - לא לחינם נוהגים להתחיל לבנות את הסוכה בסוף הצום. זה באמת נותן תחושה של המשכיות, של הדרגתיות מהקדושה הגדולה לשגרה. תנסי להכין משהו לקראת סוכות, תראי כמה זה נחמד ומועיל...
 
שנה טובה יקרה!
גנבת לי!! גם אני- פשוט לא הרגשתי את הצום חוץ מקטענעמונת!!!אחרונה
אחד--
ההפסקה של שעה בין מנחה לנעילה! הרגשתי לא כ"כ טוב! איך שהתחיל נעילה הרגשתי שאכלתי כמו חזיר..(אבל פומבה אתה חזיר) סתם.. בקיצור.. היה מדהים! (ישל"צ) ובתפילות לא הרגשתי בכלל רעב.
שכר ועונש בשירת האזינואלישע בן אבויה
בס"ד

כתוב בשירת האזינו "הצור תמים פעלו כי כל דרכיו משפט", ועל זה אמרו חז"ל 'כל האומר הקב"ה ותרן הוא - יוותרו חייו'. בסוף השירה כתוב "אמרתי אפאיהם* אשביתה מאנוש זכרם לולי כעס אויב אגור פן ינכרו צרימו פן יאמרו ידינו רמה ולא ה' פעל כל זאת", כך שאנו רואים שהקב"ה כן 'מוותר' לפעמים על העונש הראוי. אמנם, לא כי הוא סתם 'מרחם' על החוטא, אבל עדיין - מוותר. ואנחנו רואים את הדבר גם ביחזקאל. בפרק י"ח כתוב שכל אחד מקבל מה שמגיע לו, הצדיק כצדקתו והרשע כרשעתו, ואם תוהה על הראשונות כל צדקותיו/חטאותיו לא תזכרנה לו. ובפרק ל"ו כתוב "כה אמר א-דני ה' לא למענכם אני עשה בית ישראל כי אם לשם קדשי אשר חללתם בגוים אשר באתם שם.. ולקחתי אתכם מן הגוים וקבצתי אתכם מכל הארצות והבאתי אתכם אל אדמתכם וזרקתי עליכם מים טהורים וטהרתם..וקראתי אל הדגן והרביתי אותו.. והרביתי את פרי העץ.. לא למענכם אני עשה נאם א-דני ה' יוודע לכם בושו והכלמו מדרכיכם בית ישראל"
אז הקב"ה 'מוותר' במקום שיש חילול ה'? איך יתכן להגיד גם 'כל דרכיו משפט', וגם 'לא למענכם אני עושה'?

--
*ישנם פירושים שונים למילה זו, אבל זה לא משנה כרגע.
תשאל שאלה אחרת:אח..
איך הקב"ה משתמש במידת הסליחה -
הרי..."כל דרכיו משפט"??
 
 
ו...כאן לעניות דעתי התשובה: [לשני הדברים]
 
 
יא וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה, עַד-אָנָה יְנַאֲצֻנִי הָעָם הַזֶּה; וְעַד-אָנָה, לֹא-יַאֲמִינוּ בִי, בְּכֹל הָאֹתוֹת, אֲשֶׁר עָשִׂיתִי בְּקִרְבּוֹ.  יב אַכֶּנּוּ בַדֶּבֶר, וְאוֹרִשֶׁנּוּ; וְאֶעֱשֶׂה, אֹתְךָ, לְגוֹי-גָּדוֹל וְעָצוּם, מִמֶּנּוּ.  יג וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה, אֶל-יְהוָה:  וְשָׁמְעוּ מִצְרַיִם, כִּי-הֶעֱלִיתָ בְכֹחֲךָ אֶת-הָעָם הַזֶּה מִקִּרְבּוֹ.  יד וְאָמְרוּ, אֶל-יוֹשֵׁב הָאָרֶץ הַזֹּאת, שָׁמְעוּ כִּי-אַתָּה יְהוָה, בְּקֶרֶב הָעָם הַזֶּה:  אֲשֶׁר-עַיִן בְּעַיִן נִרְאָה אַתָּה יְה-וָה, וַעֲנָנְךָ עֹמֵד עֲלֵהֶם, וּבְעַמֻּד עָנָן אַתָּה הֹלֵךְ לִפְנֵיהֶם יוֹמָם, וּבְעַמּוּד אֵשׁ לָיְלָהטו וְהֵמַתָּה אֶת-הָעָם הַזֶּה, כְּאִישׁ אֶחָד; וְאָמְרוּ, הַגּוֹיִם, אֲשֶׁר-שָׁמְעוּ אֶת-שִׁמְעֲךָ, לֵאמֹר.  טז מִבִּלְתִּי יְכֹלֶת יְהוָה, לְהָבִיא אֶת-הָעָם הַזֶּה, אֶל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר-נִשְׁבַּע לָהֶם; וַיִּשְׁחָטֵם, בַּמִּדְבָּר.  יז וְעַתָּה, יִגְדַּל-נָא כֹּחַ אֲדֹנָי, כַּאֲשֶׁר דִּבַּרְתָּ, לֵאמֹר.  יח יְה-וָה, אֶרֶךְ אַפַּיִם וְרַב-חֶסֶד, נֹשֵׂא עָו‍ֹן, וָפָשַׁע; וְנַקֵּה, לֹא יְנַקֶּה--פֹּקֵד עֲו‍ֹן אָבוֹת עַל-בָּנִים, עַל-שִׁלֵּשִׁים וְעַל-רִבֵּעִיםיט סְלַח-נָא, לַעֲו‍ֹן הָעָם הַזֶּה--כְּגֹדֶל חַסְדֶּךָ; וְכַאֲשֶׁר נָשָׂאתָה לָעָם הַזֶּה, מִמִּצְרַיִם וְעַד-הֵנָּה.  כ וַיֹּאמֶר יְ-הוָה, סָלַחְתִּי כִּדְבָרֶךָ.
 
 
 
כן , לסלוח - זה לא סותר. ה' דן , אך בתוך הדין - כלול , גם מידת הדין , ו...
גם מידת הרחמים. "כי כל דרכיו משפט".
 
 
ו - זוהי - סליחה. ל-א וותרנות.
 
 
 
מקוה שהובנתי.
אם יש דבר להרחיב , בשמחה.
שבת שלום ומבורכת!
 
 
 
 
 
 
סליחה שמבוססתאלישע בן אבויה
בס"ד

על משהו שלא קשור לחרטה של החוטא - זו ותרנות. ולא זו בלבד, אלא שזו כפירה בשכר ועונש, שזה אחד משלושה עשר עיקרים.
לא.אח..
"אל רחום וחנון , ארך אפים ורב חסד ואמת , נוצר חסד לאלפים" וכו'.
 
 
ו...זה נקרא - לסלוח - ו - ל-א לוותר.
כמו שמשה עצמו אומר בתפילתו - "סלח לעם" - כגודל חסדך!
ו...לא כגודל וותרנותך.
 
(שכר ועונש - זה לא סותר. שמא ה' לא מעניש כאן , אבל למעלה כן? שמא ה' מפחית מהעונש?
שמא ה' מעביר את העונש דורות קדימה? שמא ה' מוחל על העונש כי....? וכדו'.)
 
 
[מה ההבדל בין "ויתור" ל - "סליחה" , "חסד" וכדו' - זו שאלה אחרת שכדאי באמת לדון בה.
אבל ברור [כנראה , לעניות דעתי] שכאן ל-א הייתה וותרנות , אלא - סליחה. "גזירה שווה" -
מתפילת משה...ממילא - ה' לא וותרן. ה' רחמן - ה' סלחן - ו...זה לא סותר את "כי כל דרכיו משפט".]
 
 
 
 
גמר חתימה טובה לכל עם ישראל!
א-מ-ן.
לרגע אחד אשתדל לא להיות ציניאלישע בן אבויה
בס"ד

לבקש בצורה רצינית שתפסיק לדחוף - .... לכל מקום במשפט.

לפי מה שאתה אומר זו בכלל לא ותרנות, וגם לא סליחה. פשוט יושבים ומחכים. "ויניעם במדבר ארבעים שנה עד תם כל הדור העושה הרע בעיני ה'"
---אח..
זו לא ותרנות. "סלחתי כדברך".
זה לא סותר את זה שהם קבלו עונש.
 
[חוץ מזה מומלץ לעיין בענין שיש ענין גם של "כפרה" ויש של "חזרה בתשובה". שני דברים שונים.]
 
כל מקרה לגופו. אבל העיקרון כאן לעניות דעתי הוא ש -
אין כאן וותרנות (והנה עובדה במקרה של משה. בתגובות הקודמות).
ו - זה לא סותר את "כל דרכיו משפט" ולא את "שכר ועונש" וכדו'.
 
 
 
גמר חתימה טובה לכל עם ישראל!
אמן.
 
 
טוב, אם אנחנו לא מסכימים בקשר להגדרה של 'סליחה'אלישע בן אבויה
בס"ד

אז אין כל כך הרבה מה להתווכח.


גמר חתימה טובה!
עיין כאן:אח..

"כל האומר הקב"ה ותרן הוא יוותרו בני מעיו (שקלים יד), אלא במשפט יעמיד ארץ ואין אדם נמלט מהדין, ומעתה אופן הבריאה לפי דבריהם ז"ל הוא על זה הדרך, בתחילה ברא במידת אלהים שהוא יחוס המשפט וכך היא התכלית שעמד הכל בדין, אלא שראה שאותו הדין לא יוכל העולם עמוד בו שיתף עמו מדת הרחמים, פירוש לא שחזר בו ממחשבה ראשונה ח"ו אלא שיעשה המשפט בדרך רחמים" (אור החיים בראשית א, א).

 

 

להרחבה:

www.yeshiva.org.il/midrash/doc/doc8/tachanun.doc

 

 

גמר חתימה טובה לכל עם ישראל

 

 

ועדייןאלישע בן אבויהאחרונה
בס"ד

אנחנו חלוקים רק במשמעות המילה 'סליחה'. אני באמת לא רואה צורך להמשיך להתווכח. אנחנו מסכימים עקרונית, פשוט בשפות שונות..
שנה טובה וסליחהאחד מאלף
בס"ד
 
לכל הצדיקים והצדיקות, שוכני הפורום די בכל אתר ואתר;)
 
א. רצינו לאחל שנה טובה ומתוקה כדבש לכולם. שנה טובה- שיהיה רק טוב. ומתוקה- לפעמים יש דברים דברים טובים, אל הם מרים. שהשנה הזו תהיה מתוקה. כדבש- שלא יספרו לנו שזה מתוק
 
ב. רצינו לבקש סליחה ומחילה, "אוהבת את אבא" רעות ואנוכי שנינו ביחד, וכל אחד מאיתנו לחוד באם פגענו במי מכם בשוגג או במזיד, בגלוי או בנסתר. בבכל דרך שהיא. אנחנו מקווים שאתם סולחים- ואם יש מישהו או מישהי שלא סולח או שחושב שאנו צריכים לבקש ממנו סליחה באופן אישי, נשמח אם ישלח מסר אלינו.
 
ג. כל מי שבעניין, כדאי לבקש סליחה ומחילה אחד מהשני לפני ר"ה ויום כיפור.
 
ד. רצינו למסור את אהבתנו, הערכתנו והוקרתנו לכל אחד ואחת מכם. אין לכם מושג כמה עונג אתם מביאים לאבינו היקר שבשמיים. אי- אפשר לדעת כמה חבר'ה גולשים כאן בפורום במקום להיות במקומות אחרים רח"ל. כמה חבר'ה לומדים כאן דברים, ומוצאים כאן אוזן קשבת לבעיותיהם. אשריכם ישראל!
 
"אוהבת את אבא", רעות ואנוכי...
מצטרפת לאחד מאלף.אוהבת את אבא
בס"ד להש"ית
יישר כח ;)
סליחה אם פגעתי במכוון ושלא במכוון.
מי שפגעתי בבקשה שיפנה אלי בש"א/מסר"ש.

תבורכו.
סולחים לכם אורה...
אני מצתרפת גם לאחד מאלף ואוהבת את אבא..-Rעות-
בס"ד
 
אם פגעתי במשו שיעשה חסד ויפנה אלי באישי!
 
שנה טובה!
אורה-דברי בשם עצמך..המלכה של העולם
אודיה..-?-Rעות-
אורה- אוהבת אותך כ"כ.אוהבת את אבא
בס"ד להש"ית
נדבר כבר.
חח.. מזל שיש דבר כזה:"ראש השנה!"נצח לנצח!!!
תאכלס-- זמן טוב לניצול בבקשות סליחה!!!
חח
סולחתX3
לכולם בכללי.. ולכל אחד באופן אישי;)
 
 
סולחים לכםזית שמן ודבש
גם אני סולחת!אנונימי (פותח)
גמר חתימה טובה וצום קל לכולם!!!!!!!!אנונימי (פותח)אחרונה
תהלים..צ.מ.צ
משהו אמר לי שאסור להגיד תהלים, משהו מסכים להסביר לי למה?
שבוע טוב! 
מי? מה? מתי? למה?-Rעות-
בס"ד
 
על מתי אנחנו מדברים?!
 
 
>>הסנה-בוער
בס"ד
מאיפה לנו לדעת למה הוא אמר לך את זה? תשאל אותו.
*בלילהצ.מ.צ
אמרו לי שאסור להגעד תהילים בלילה.
דוד המלך היה אומר חצי לילה תהילים.אליסף ט
תשובה>-Rעות-
בס"ד
 
האמת..
הסיבה שלי אמרו שאסור זה מיכוון שתהילים זה "מקרא" -ומקרה כגון :חומש וכו' אסור לקרוא בלילה כי לילה זה זמן של קבלה וזמן של דין..
בשו"ע סימן קל"ח מביא ה"באר היטב" את דברי האר"י האוסר ללמד מקרא בלילה. "מקרא" זה כולל לדעת רוב הדעות את כל התנ"ך כולו, כולל תהילים.
 
ברור שאם עומדת בפני האדם רק האפשרות לקריאת מקרא ואם לא יקרא יתבטל מתורה, יש עליו לקרא מקרא אפילו בלילה. וכך כותב המשנה ברורה שם ב"שער הציון" אות א' שאין איסור בלימוד מקרא בלילה אלא שלכתחילה יותר טוב ללמד מקרא ביום ובלילה ילמד דברים אחרים.
לגבי קריאה בספר תהילים פסק ה"בן איש חי" (פרשת פקודי, שנה ראשונה, סעיף ז') שמחצות הלילה מותר,
ובשו"ת "ציץ אליעזר" (חלק ח' סימן ב') מתיר אמירת תהילים בלילה לצורך חולה או להצלה מצרות.
וה' יקבל תפילותנו ברצון.
מקורות להרחבה: שו"ת "ציץ אליעזר" חלק ח', סימן ב'. שו"ת "יביע אומר" חלק ו', סימן ל'
קישור לתשובה- http://www.kipa.co.il/ask/show/150
...
- אין לקרוא בתורה נביאים או כתובים כולל תהילים, בלילות של יום חול או ר"ח חוץ מהפסוקים שקוראים בליל שישי וכיוצא בזה, אבל בשבת ויו"ט מותר.

- יש מתירים לקרוא תהילים אחרי חצות הלילה וכן נתפשט המנהג, והחיד"א החמיר על עצמו ולא קרא אפילו אחרי חצות הלילה.

מקורות: בן איש חי פקודי ז' וכה"ח סימן רל"ז ס"ק ט' משם שער המצוות להאר"י ז"ל. ועיין ברכ"י ס' רלח', חיים שאל חב' ס' כה', יוסף אומץ ס' נד' ועיין רב פעלים חב' ס' ב'
 
ויש גם אומרים שפעם לא היה נהוג לקרוא כיום הרוב הגדול כן נוהג לקרוא.
 
שבוע טוב!
תודה!צ.מ.צ
שבוע טוב!
תודה-עזרת גם לי!אנונימי (פותח)אחרונה
"בעצם היום הזה"אלישע בן אבויה
בס"ד

כתוב בפרשה "וידבר ה' אל משה בעצם היום הזה לאמר עלה אל הר העברים הזה הר נבו.. ומֻת בהר אשר אתה עֹלה שמה והאסף אל עמיך"

רש"י מפרש: בעצם היום הזה - בשלושה מקומות נאמר "בעצם היום הזה". נח: "בעצם היום הזה בא נח ושם וחם ויפת בני נח ואשת נח ושלושת נשי בניו אתם אל התבה" לפי שהיו בני דורו אומרים בכך וכך: אם אנו מרגישין בו אין אנו מניחין אותו להכנס בתבה ולא עוד אלא אנו נוטלין כשילין וקרדומות ומבקעין את התבה. אמר הקב"ה: הריני מכניסו בחצי היום, וכל מי שיש בידו כח למחות יבוא וימחה... אף כאן במיתתו של משה נאמר: "בעצם היום הזה" לפי שהיו ישראל אומרים בכך וכך אם אנו מרגישין בו אין אנו מניחין אותו. אדם שהוציאנו ממצרים וקרע לנו את הים, והגיז לנו את השלו, והעלה לנו את הבאר, ונתן לנו את התורה, אין אנו מניחין אותו. אמר הקב"ה וכו'.
ואני שואל: איך עם ישראל יכול למנוע ממשה למות? הם יתפסו את מלאך המוות ולא יתנו לו להגיע למשה? ואם נניח שהוא חייב לעלות להר בשביל למות - הם מתכוונים למנוע ממנו לעלות? אדם שינסה לחסום למשה את הדרך - הוא בטח ימות במקום! מה הם התכוונו לעשות?
אני חושב שהשאלה לא במקוםהרועה
השאלה על דרש היא למה הוא אומר את מה שהוא אומר, מה זה בא להגיד.
 
אולי זה משהו על זה שזה נעשה בצורה הכי פומבית כדי שלא יערערו על יהושע או משהו, שכולם יבינו שמתחילה תקופה חדשה אם הם רוצים ואם לא, אבל צריך לראות את המדרש בפנים ולראות את כל הפסוקים הרלוונטים.
----אח..
רגע - בשאר המקומות , מישו כן יכול לחסום את ה'?
כלומר , זו שאלה כללית.
מה ה' עושה באמצע היום בשביל להראות שלא יכלו לחסום אותו ,
הרי הוא יכול הכל ובודאי שאף אחד לא יכול לחסום אותו??
 
[מילא בנח: ישברו את הפסגה. יציאת מצרים: ימנעו אותם לצאת. ב...מות משה , מה??]
 
 
(דבר ראשון , יש לזכור שזהו כנראה מדרש ו...סתם כך , מסתבר שזה לא כפשוטו...)
 
דבר שני - אולי -
 
וַיְדַבֵּר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה, בְּעֶצֶם הַיּוֹם הַזֶּה לֵאמֹר.  מט עֲלֵה אֶל-הַר הָעֲבָרִים הַזֶּה הַר-נְבוֹ, אֲשֶׁר בְּאֶרֶץ מוֹאָב, אֲשֶׁר, עַל-פְּנֵי יְרֵחוֹ; וּרְאֵה אֶת-אֶרֶץ כְּנַעַן, אֲשֶׁר אֲנִי נֹתֵן לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל לַאֲחֻזָּה.  נ וּמֻת, בָּהָר אֲשֶׁר אַתָּה עֹלֶה שָׁמָּה, וְהֵאָסֵף, אֶל-עַמֶּיךָ:  כַּאֲשֶׁר-מֵת אַהֲרֹן אָחִיךָ, בְּהֹר הָהָר, וַיֵּאָסֶף, אֶל-עַמָּיו.  נא עַל אֲשֶׁר מְעַלְתֶּם בִּי, בְּתוֹךְ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, בְּמֵי-מְרִיבַת קָדֵשׁ, מִדְבַּר-צִן--עַל אֲשֶׁר לֹא-קִדַּשְׁתֶּם אוֹתִי, בְּתוֹךְ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל.  נב כִּי מִנֶּגֶד, תִּרְאֶה אֶת-הָאָרֶץ; וְשָׁמָּה, לֹא תָבוֹא--אֶל-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר-אֲנִי נֹתֵן לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל.  {פ}
 
 
עם ישראל יגידו - נחסום אותו מלעלות.
 
 
תשאל את מה ששאלת גם על נח -
מה? מי ישבור לנח ת'תיבה?? ה' יתן לו?!
מי לא יוציא את עם ישראל?
 
אלא - כנראה בא המדרש לתת לנו עמקות יותר גדולה שאומרת -
בעצם היום הזה - בודאי שה' לא בא להראות שהוא יכול - כי זה פשוט שהוא יכול -
אלא....
 
[כלומר - חוץ מזה שאמרו שזה מדרש וכו' , הפשט כאן - בודאי לא יכול להתפש כפשוטו. ממילא , השאלה שמושתתת על הפשט - גם לא קשה , כי הפירוש - לא כפשוטו...ו - לכן , עיין מפרשי המדרש...]
 
 
 
 
מקוה שהובנתי. שנה טובה ומתוקה!
שבת שלום ומבורכת!
 
 
 
אני יודעאלישע בן אבויהאחרונה
בס"ד

אני יודע שמראש השאלה היתה די דחוקה, אבל למדרש כזה בד"כ יש פשט לפני שמנסים להבין מה בדיוק המסר שלו. אני מאמין שהמצרים יכלו להגיד שהם יהרגו מי שינסה לצאת (למרות שדי ברור שהם לא אמרו את זה, הם רצו שישראל ייצאו עוד לפני שפרעה רצה), וגם שבני דורו של נח יכלו להגיד שהם מתכוונים לבקע את התבה אם נח ינסה להיכנס. אני לא מאמין שמישהו יכול היה להגיד שאם משה ינסה לעלות להר - הוא יחסום לו את הדרך. אבל סביר להניח שזה באמת משהו שדי מיותר להתמקד בו..
אני רוצה לעשותאלישע בן אבויה
בס"ד

ניסיון לפתיחת דיונים בנושאים בתנ"ך (שאלות על דברים הנראים כסותרים את ההיגיון, המדרש מול פשט המקרא, חידות, ביאורי מילים, וכיו"ב). אם זה יהיה מוצלח בע"ה ייפתח פורום תנ"ך, והאנשים שבכל זאת מבקרים מדי פעם בפורום בראש יהודי לא ייאלצו לסבול אותנו..
לא חבל לפתוח פורום במיוחד בשביל זה?הסנה-בוער
בס"ד
במילא הפורום הזה לא הכי פעיל
אם יהיה פורום תנ"ך הוא יהיה פעיל.הרועה
 
הפורום הזה יכול לשמש גם לזה..-Rעות-
בס"ד
 
זה יכול להיות מעניין..
 
ו..גם יעלה את הפעילות של הפורום..
אני בעד פורום תנ"ך~~אני~~
יכול להיות מאוד מעניין ופעיל.
חן חן על הרעיון
לענ"ד-Rעות-אחרונה
בס"ד
 
גם כך הפורום הזה לא כ"כ פעיל..
 
אז למה לא כבר לעשות את זה פה?!
 
ואז נרוויח שני ציפורים במכה!..
 
אבל..
 
מה שאתם רוצים שבוע טוב!
שבת תשובה..-Rעות-
שבת שובה
 
השבת נקראת שבת שובה, על שם ההפטרה שאנו קוראים בשבת, "שובה ישראל עד ה' אלהיך כי כשלת בעוונך", שבת זו, מהותה הכנה לקראת יום הכפורים שעליו נאמר "כי ביום הזה יכפר עליכם לטהר אתכם מכל חטאותיכם לפני ה' תטהרו", ועיקרה של התשובה, היא כדברי רבינו הרמב"ם, שכתב, ומה היא תשובה? שיעזוב החוטא את חטאו ויסירו ממנו ממחשבתו ויגמור בלבו שלא יעשה עוד, שנאמר "יעזוב רשע דרכו", וכן יתנחם על לשעבר, שנאמר "כי אחרי שובי ניחמתי", ויעיד עליו יודע תעלומות שלא ישוב לזה החטא לעולם. וצריך להתוודות בשפתיו ולפרש את חטאיו.
 

ועוד קודם לכן כתב הרמב"ם, יום הכפורים הוא זמן תשובה לכל, ליחיד ולרבים, והוא קץ מחילה וסליחה לישראל, לפיכך חייבים הכל לעשות תשובה ולהתוודות ביום הכפורים. וכך בשעת תפילת הנעילה מגיע האדם כשהוא כולו טהור ונקי, וזוכה להחתם לחיים טובים ולשלום. וזהו עיקרו ומהותו של יום אדיר ונורא זה, הוא יום הכפורים.
 

ואמנם אנו מבקשים בתפילתינו גם כן על ענינים אישיים, כגון, חתמינו בספר חיים טובים, כתבינו בספר מזונות ופרנסה טובה, וכן על זה הדרך, ויש גם מי שמוסיף בקשות בתפילתו לפי מה שהוא צריך, בריאות ופרנסה וזרע של קיימא וזיווגים הגונים, וכיוצא באלו, אך עלינו לזכור כי עיקרו של יום גדול זה, הוא התשובה והקבלה לעתיד, אך כמובן בכדי לחיות חיי תורה נאותים, אנו זקוקים גם כן לבריאות ולפרנסה טובה, וכן לשאר הענינים, אך כל זה הוא טפל לענין התשובה והמעשים הטובים בקיום מצות התורה.
 

ומשל נאה על זה, מעשה באדמו"ר אחד ידוע ומפורסם, שאחד מחסידיו בא להתברך מפיו בערב יום הכפורים, ביקש החסיד מרבו ברכה לפרנסה טובה ועושר והצלחה בעסקיו. כעס עליו רבו ואמר לו, זה מה שאתה מבקש? הלא הוא ערב יום הכפורים! כעס וגירשו מעל פניו. התבייש החסיד ונעמד נבוך בפינת החדר. אחריו, נכנס לחדרו של הרב חסיד אחר, ופנה אל האדמו"ר בבקשת יעוץ בעניניו האישיים, ולאחר מכן ביקש מרבו ברכה. בירכו הרב בכל לבו, שיזכה לפרנסה טובה, ולהצלחה בעסקיו, לעושר והצלחה וכל טוב. תמה החסיד הראשון ופנה בשאלה לרבו, רבי! מדוע לחברי התייחסת כל כך יפה, ובירכתו שיזכה לפרנסה טובה, ואילו אני שבאתי לפניך בבקשה דומה, גירשתני מעל פניך בבוז? ענה לו האדמו"ר, אמשול לך משל למה הדבר דומה, לסוחר יהלומים, שקנה זהב ויהלומים ופנינים יקרות אצל סוחר תכשיטים נודע בחנות שלו, כשבא להעמיס את מסעו על עגלתו, ראה כי גלגלי המרכבה אשר לו חורקים מפני שחסר שמן ביניהם. פנה הסוחר לבעל החנות, וביקש ממנו מעט שמן לשמן את גלגלי המרכבה. מייד נאות לבקשתו בעל החנות, ונתן לו שמן לגלגלי העגלה. ראה זאת עגלון פשוט שהיה שם, ופנה אף הוא אל המוכר וביקש ממנו מעט שמן לתקן את העגלה שלו. אמר לו בעל החנות, כאן זה חנות תכשיטים, ולא מוסך לתיקון עגלות, לכן לא אתן לך שמן! שאל אותו העגלון, והלא לזה שהיה כאן לפני נתת שמן ביד רחבה חינם אין כסף? אמר לו בעל החנות, זה שהיה כאן לפניך, קנה ממני סחורות במאה אלף דולר, וביקש ממני מעט שמן בכדי שיוכל לקחת את כל הסחורה מכאן לאן שירצה. אבל אתה שרוצה רק שמן לעגלה, עליך ללכת למוסך, שם ימכרו לך שמן לתיקון העגלה, אבל לא אצלי.
 

כך הם הדברים, אמר האדמו"ר לחסיד, שכן החסיד שהיה כאן קודם, בא להתייעץ איתי על חינוך ילדיו, ועל קבלת עול מלכות שמים בביתו, על עשיית חסד ומצוות. ורק בסוף ביקש ממני ברכה לפרנסה טובה, בכדי שיוכל לקיים את כל שאיפותיו הרוחניות. לאדם כזה באמת ראויה הברכה בערב יום הכפורים. אבל אתה שלא חיפשת אלא עושר והצלחה בעסקים בלבד, לך לא ראוי לתת ברכה כלל!
 

זהו למעשה המוסר השכל שאנו צריכים ללמוד לקראת יום הכפורים, שעיקרו תשובה וקבלת עול מלכות שמים ועול תורה, ורק לצורך קיום כל אלה, אנו מבקשים גם על בריאותינו, ועל הפרנסה ושאר גזירות טובות.
 
 
גמר חתימה טובה לכל בית ישראל.
 
 
מאמרו של הגאון הרב זבדיה כהן שליט"א
חבר בית הדין הרבני בתל אביב, ורב בשכונת הבוכרים
יפה מאוד. שכוייח שזיכית צדיקה =]אחותי?!
חח.. רעות יפה!!! אני רואה את נכנסת לתפקיד טוב!!!נצח לנצח!!!
יפה על ההקלדה.. (יש מה להעריך באורך הזה)
העיקר שיש ד"ת לשבת;)
שכוייח! ממש יפה!! =)יעל =)
יישר כח צדיקה.אוהבת את אבא
בס"ד להש"ית
תודה על הד"ת הנפלא.
ממש יפה!!!צ.מ.צ
יישר כח!שבת שלום!
יפה מאוד!כל הכבוד..שירה כיםאחרונה
קריעה?בקטנה
בעקבות ספק שקראתי תהיתי אם זה באמת נכון.
מסופר על חרדי שהלך לשרת בצה"ל או בהתנדבות כלשהיא בזמן אחת המלחמות, אח"כ הוא התפקר כמעט לגמרי.(לא בעקבות ההתנדבות,זה היה תהליך ארוך עד שהוא הגיע למצב של התפקרות מוחלטת)
כתוב שאביו קרע עליו קריעה,וישב שבעה.
זה באמת נכון? אם ילד חרדי יחזור בשאלה הוריו יעשו קריעה ויישבו שבעה? או שזו סתם גוזמה של הספר?
אשמח לדעת..כי נראה לי מוזר כל העיניין.
בשורות טובות. יום נפלא.
טוב ושמחה.
זה לא שטויות... נראלי אבא של מישו מפורסםשירה =)
אני לא זוכרת ת'שם הפרטי.. אבל השם משפחה זה סג"ל
וידוע שאבא שלו קרע עליו קריעה!
---הסנה-בוער
בס"ד
לא צריך להכליל.
יש חרדים שרואים את הפריקת עול כמו מוות, ולכן רואים לנכון לעשות קריעה על מי שחוזר בשאלה.

זה היה מקובל בגולה,לוטמניה
לשבת שבעה על יהודי שהתחתן עם גוייה.
ובאמת ילדיו לא יהיו יהודיים.
להתחתן עם גויה ולהיות חילוני זה כ"כ שונה!!אתיולה החתולה
בס"ד
 
ובאמת מוזר העניין!!
זה גם ממש יכול לסגור לבנאדם ת'פתח לחזור לחיי תורה ומצוות. כי המשפחה שלו לא מקבלת אותו איך שהוא, ולא מנסה לקרב אותו..
כמו שאמרו כולם ביחד -עוזיה
יש כלמיני אנשים בעולם. יש כאלה שישבו שבעה על בן שהלך לצבא, יש כאלה על חתונה עם גויה, כאלו שישבו אם הבן ישתתף בהריסת יישובים, וכאלה שלא ישבו גם כשאבא שלהם נפטר.
פיי..אז זה אשכרה רציני..מוזר. מוזר מאוד.בקטנה
אני שמעתי מממישהופיתון
שהוא ראה מודעה של "יושבים שבעה על בן למשפחת.. שיצא לתרבות רעה...
אדם שיצא לתרבות רעהאלישע בן אבויהאחרונה
בס"ד

נהגו לשבת עליו שבעה. ולא זו בלבד, אלא כשהוא מת 'אין אוננים ואין מתאבלין עליהם, אלא אחיהם ושאר קרוביהם לובשים לבנים ומתעטפים לבנים, ואוכלים ושותים ושמחים על שאבדו שונאו של מקום, ועליהם הכתוב אומר "הלא משנאיך ה' אשנא", ואומר "באבוד רשעים רנה"' (יו"ד סימן ר"א ס"ד)
בימינו זו שאלה מתי הוא נחשב כתינוק שנשבה. אני מניח שמי שגדל במאה שערים לא נחשב ממש תינוק שנשבה..
יורצייט הברכת שלום זצוק"לאנונימי (פותח)
עבר עריכה על ידי רחלקה בתאריך ד' תשרי תש"ע 14:23
ה' בתשרי הוא יום פטירת האדמו"ר המקובל רבי ברוך שלום אשלג זצ"ל בנו בכורו וממשיך דרכו של המקובל האלוקי רבי יהודה לייב אשלג זצוק"ל.
לה לה לה.אוסנת
להעלות שוב את ממצאי בנוגע לכת שנקראת "בני ברוך"/"קבלה לעם" וכיוצב'?
 
אל תכנסו. סתם מעלה להם רייטינג.
אם מישהו מוצא מקור כשר לציון יארצייטו של הרב אשלג, מוזמן להעלות לרווחת כולנו.
הרב אשלג הוא דוד של סבתא שלי.קוגל ירושלמי
ואין שום קשר בינו לבין הכת הזאת.
אז לא לקשר בבקשה.

חוסר ידעפיתון
אין חולק שהרב אשלג היה אדם צדיק. אם אני לא טועה היה לו קשר עם הרב קוק.
יש  בעולם מקובלים אמיתיים, לא כול מי שמציג את עצמו כמקובל הוא באמת כזה אבל בהחלט יש מקובלים אמיתיים
קוגל ופיותן, שימו לב -אוסנת
"אם מישהו מוצא מקור כשר לציון יארצייטו של הרב אשלג, מוזמן להעלות לרווחת כולנו."
 
אמרתי כמה פעמים בעבר, שהרב אשלג לא קשור לאלה שמתיימרים להיות ממשיכי דרכו.
מקור? כמו שמציינים הילולא של כל צדיקפיתוןאחרונה
רעיון..רחל=)
יש למישהו פה רעיון לספר יפה שאפשר לקנות מתנה לילד בכיתה י'?
[לאח שלי יש יומולדת ואני רוצה לקנות לו משהו יפה..]
הכיוון- חסידות\קוק וכדו'...
קרא את "מסילת ישירים"?איציק הג'ינג'י
אם הוא אוהב ספרים בסגנון הזה כמובן..
יש ספר ממש ממש יפה..יעל =)
בע"ה
 
'בצל ידך' של הרב מאיר בזק.
זה מן הדרכה לחיים ע"פ הרב קוק ורבי נחמן..
>>>יאיר ויזנר
הלב והמעיין - ארז משה דורון,
בגן החכמה - משה ארז דורון,
מכתב מאליהו - הרב דסלר,
מוסר אביך - הרב קוק.
 
זה כרגע מה שעולה לי.
בהצ'
תיקון המידות...שירה =)
או איזה משהו של הרב פינקוס- זה שייא היפה וממש קל להבנה!
ב"הצלחה..
[איזה כייף לאח שלך שיש לו אחות כזאת חמודה!]
תיקון המידות זה מצוין.עוזיה
ספר שמצליח לדבר על דברים גבוהים בצורה פרקטית ומועילה. מומלץ.
תודה רבה לכולםרחל=)
.......אוסקר
אורחות צדיקים.(על מידות..יפה.)
חובות הלבבות.
בגן האמונה המבואר.
 
חשבתי שבגן החכמה זה של הרב שלום ארוש גם..מוזר
אשיב ממצולות/ הרב יהושע שפירארחלקה
הודעה כול כך מטומטמת לא ראיתי מימיפיתון
בהלם מחוסר הבושה.
בגן האמונה. אם הוא בקוע של חסידות ברסלבפיתון
* בקטעפיתוןאחרונה
מומלץ בחום,לכל הגילאים.אליסף ט
שמעתם על זה?נצח לנצח!!!
אמרו לי שמבחינה הלכתית, אסור לבת למסור ד"ש לבן.. (דרך בן/בת..)
ולהפך..
זה נכון?!
מטעם מה זה אסור הלכתית??
כן זה נכון,כיון שזה יוצר קירוב וחיבה ביניהם,אליהועיני
מותר לאדם לשאול את חבירו, מה שלום הגברת?,כי זה נימוסי
אבל לומר לאדם דרוש בשלומי לאישתך זה אסור כיון שזה יוצר חיבור בין האיש והאישה האלה. 
צריך בירור.אחד מאלף
בס"ד
 
מקור הטעם בגמרא בקידושין "ימסור מר שלמא לילתא" ומובא בפוסקים שאסור הדבר.
 
אולם כיום יש שכתבו להתיר בגלל שכבר רגיל הדבר, ורגילים למסור ד"ש אחד לשני. יש שכתבו שהבעיה היא רק במילה "שלום" אולם "מה נשמע?" ניתן לומר גם לאישה עצמה.
 
בספר "יש צנועים חוכמה" לקראת סוף הספר מביא להתיר דבר זה כיום, מהיסבה שהזכרנו לעיל, וכל אחד ישאל את רבותיו.
פוס קטן.עוזיה
א. גם מה שמוזכר בגמרא - עוסק באישה נשואה. צריך להיזהר מלהחיל כל דבר שנאמר על נשים נשואות על נשים רווקות. למשל: כשאני מדבר עם חברה של אשתי בטלפון אני שואל "מה שלומך", וכשאני מדבר עם מישהי נשואה אני שואל "מה שלומכם". ככה זה גם יותר נכון הלכתית וגם יותר יפה - לשאול גם בשלום הבעל... (אפשר לשאול גם את הבנים הנשואים מה שלומכם - הבעיה הגמרא היא שהוא שלח שלום במיוחד לאישה. ואאל"ט מדובר שם על כוס יין, או שאני מבלבל עם סיפור אחר).
 
ב. היו שכתבו שלדרוש בשלומה אסור, הכוונה היא לשאלה בשלומה כשממתינים לתשובה. נכון שהמילה ד"ש היא ד'רישת ש'לום, אבל אף אחד לא מתייחס לזה כך כיום.
 
ג. הספר "את צנועים חכמה" הוא בערך איסוף כל החומרות האפשריות. הוא גם כותב את זה, אם אינני טועה. יפה שהוא מתיר את זה...
אסור מההלכה?_חמודויינת_
אחד מאלף-תמסור ד''ש לאחשלך!המלכה של העולם
חחחח.. סתם..
אני כן מוסרת ד''שים.. ולוידעת מה ההלכה..
זה הקטע!נצח לנצח!!!
שעד עכשיו מסרתי ד"שים.. אבל העירו לי על זה..
אז- מבררים!
ובודקים מה ההלכה..
בנתיים- זה נשמע בסדר..
תודה רבה!
אם יש חידוש..
אשמח לשמוע!
אסור לגבר לשאול בשלום אישה !otk100

שולחן ערוך אבן העזר סימן כא

 

סעיף ו

אין שואלים בשלום אשה כלל, אפילו ע"י שליח, ואפי' ע"י בעלה אסור לשלוח לה דברי שלומים. אבל מותר לשאול לבעלה איך שלומה.

אאל"ט אסור לבן להקדים שלום לאשה, אבל מותר לענות..אחת מהשומרון
לפי מה ששמעתי זה בדיוק הפוך (1 מהשומרון)חילא דמשכנא
אסור לבנים לדבר עם בנות ולהפך....יהודי מרמ"ג
מותר לצורך נישואים  בלבד....
ואם שואלים, לענות בשפה רפה....
לא  ראיתי איסור כזהotk100
ובוואדי שאפשר להתיר דיבור עם בנות לעוד צרכים חוץ מנישואים (א"י למשל) כמובן שכמה שפחות ולא סתם דברים בטלים שהרי "חייב אדם להתרחק מהנשים מאוד מאוד" וגם "אסור להסתכל בפני אשה"
לגבי לדרישת שלום יש מקור לאיסור בהודעה הקודמת שלי
רציתי להוסיף גם דברים כאלה אבל נלחץ לי....יהודי מרמ"ג
גם בשביל לדעת את הדרך מותר לשאול אישה אבל אן יש גבר אז לשאול את הגבר....
אני מבינה.. תסיבה אבל!נצח לנצח!!!
לוידעת מישום מה זה נראלי שיש מקום להקל כיום לא?!
זה שונה מפעם..(לא שאני חושבת שהתורה משתנה..)
אישה נשואה.. ברור שאסור.. זאת אשת איש..
אבל סתם כאלה שמכירים, סניף, שכונה, התנדבות כלשהיא וכו'..
איפה הבעיה..?
חס וחלילה!יהודי מרמ"ג
דווקא היום יש מקום להחמיר,
עם כל הקלות ראש הקיימת במקומות אלו....
זה בדיוק הבעיהotk100
בגלל שהיום מזלזלים בהלכות את רוצה להקל עוד יותר ????
מה זה כאלה שמכירים ??? "חייב אדם להתרחק מהנשים מאוד מאוד" שולחן ערוך מפורש
אוקי מובן! תודה!! אבל-נצח לנצח!!!
מה אתם אומרים על מה ש"אחד מאלף" כתב?!
 
וואלה אל תתקרבו נשים מדבקיות בשפעת החזירים |קורץ***אורי***
כנסו-***אורי***
זה מהתגובה הקודמת-
ב- תמידד!!!
בנתיים נראלי יותר בנים מתו משפעת החזרים לא?!נצח לנצח!!!
הבעיה זה שזה יוצר קרבהנועמיק
לכן נראה לי,שאם שואלים סתם "מה נשמע" כמו ששואלים הרבה פעמים בלי כוונה רצינית מאחורי השאלה, אלא סתם פתיחת שיחה,אולי אין בעיה.
לא נראלי שמסירת ד"ש יוצר קירבה..נצח לנצח!!!אחרונה
לרוב.. אומרים תודה אולי תוקעים
ולא ממש חושבים על זה..
אז איזה קירבה כבר יכולה להיות?