שרשור חדש
יאוווו תגידו לי להתחדדש=]]][:HoDi

 

יש לי פלאפוןןןןן סופסוףףף.... חח תתרגשווו!!!

מזל-טוב!!תהני איתו...(=קראתיך
ושתדעי להשתמש בו רק לטוב...
אופס..תתחדשי...חחקראתיך
לנו יש מחשב חדש!!מוריה
אההה.. ותתחדשי!מוריה
תתחדשי!!!!ארטיק
חח.. הודיה תחדשי!!!!!!!=)שירה
תודהה=]][:HoDi
תחדשייייייי!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!רבביסטית גאה
וואוו...לפוווווווווול בנות בכיתה יש פלא' (לכולם חוץ מלי...חח...)
אווףףףף ותקשיבוו איזה באסהה..[:HoDi
זה קצת לא קשור אבל אני פשוט לא רוצה לפתוח שירשור חדדשש... אז האמפי שלי היה בתיקון פווול זמןןן כי היה לו שגיאת כונן אנערףף משו כזהה.. קיצר היום החזירו אותו מתיקון ואז החזרתי לו ת'בטריות ושוה זה עושה לי ת'שגיאת כונן הזהה... אווףףףף זה כזה אמפיי דפוקקקק..תעוודדי אותוו הוא חשובב ליי!!!
לאנורא...רבביסטית גאה
זה רק אמפי,אם נגיד זה היה פלא' זה באמת היה מבאס,אבל זה רק האמפי...
את יכולה מקסימום לקנות חדש,זה לא כזהה יקר...
אבל זה מבאססס...[:HoDi
בקושי שרדתיי בלעדיוו.. לפחות היה ת'אמפי של אפרתי=]]] אבל נראה לי כבר נמאס להה.. כחח מסכנה אני גמרתי לה איזה 30000 בטריות..
כע...במקרה שלך אני מאמינה לזה..חח..רבביסטית גאה
חחחחח=]][:HoDi
חחח... חולה עליך הודיה!!=)שירה
שירהההה גמנייי מתעלייךךךך[:HoDi
למה את לא מחוברת לאייסי??
בשביל הז יש מסר"ש!מוריה
תחדשי.רוחמה הקראסיבה
בקרוב אצלי. חדש.
תתחדשימכאל 2 3
תתחדשי!! ; ובע"ה תעשי בו שימוש רק לדברים מועילים..תכלת דומה לים
מזל טובמשה
לי יש שניים, לא משהו.
מוטרולה?רוחמה הקראסיבה
אני רוצה לקנות אבל אני לא מבינה בזה
ברכה קטנה.רוחמה הקראסיבה
שלא יתפח לך החשבון...!
חחחח אמןן..[:HoDiאחרונה
מייל שקיבלתי... זה קשור במקרה אליך?תכלת דומה לים

דרושה עזרה

בהפעלת דוכנים בשבוע הספר העברי.

פעילים שמעוניינים לעזור מתבקשים ליצור קשר עם הלל-

054-5665496

********תכלת דומה לים
יש פה מישהו שזה המספר שלו.......... (?)
לאא....קראתיך
למה את אומרת דברים שאת לא בטוחה בהם??הלל92
סתם... לא עצבני
חח ;כן.רוחמה הקראסיבהאחרונה
אם אני לא טועה. איך הגעת לזה?
לא הבנתי את השאלה.רוחמה הקראסיבה
קשור אל מי?
כן!!!הלל92
וזה לפולארד... לא לשום דבר אחר...
זה הטלפון של הלל92האריאלניקהנאמן
חזרתי לפורום!..... אחרי כמה בירורים קטנים...מתנחל גאה.

בס"ד......

וגם היתברר לי עכשיו שבעצם חצי מהפורום מכיר אותי בלי שידעתי... בלעעעעעעעעעעעעע............אני לא יברח מהר.. חחח.........

ניראה עוד כמה זמן צעיר ושרוט גם יחזור.;)..חב"דניקית
ברוך השב..
הוא לא יחזור.. הוא ניכנס רק כדי לישלוח מסרשי"ם ל..מתנחל גאה.
חחח.. עכשיו הוא יהרוג אותי.....
ברוך-הבא..!!תהנה לך...קראתיך
לי,לאל-נקם,לצבי,לישי..מתנחל גאה.
אני אהרוג אותך אם תמשיך!!!שמריתוש
שלא תעיז!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
חחח כשיחזור אז נדבר.רוחמה הקראסיבה
סתם. זה לא נראה שהוא חזר. גם ברדלס נראלי עזב. אולי גם אני.
חחח כשיחזור אז נדבר.רוחמה הקראסיבה
סתם. זה לא נראה שהוא חזר. גם ברדלס נראלי עזב. אולי גם אני.
הרבה יותר מחצי הפורוםהאריאלניקהנאמן
מה עובר פה על אנשים?דברו עם קשר!!קראתיך
זה היה צפוי שתחזור...החיפושית
תמיד בסוף חוזרים לפה... מסקנה- א"א לעזוב אותנו!

תנו לי מישו שעזב ולא חזר.
צעיר ושרוט.רוחמה הקראסיבהאחרונה
הוא כנראה עזב.
ברוך השב.!תכלת דומה לים
לא ידעתי שעזבת בכלל.
למה כולם פיתאום עוזבים?!....קראתיך
הרב טל: מדינת היהודים אינה יהודיתואלאד

תבוא הברכה על הרב דניאל שילה שליט"א, שמציין שהראי"ה קוק זצ"ל, היה היחיד שהציב משנה מחשבתית סדורה ביחס לשיבת ציון. אבל עדיין נראה לי שעדיין יהיה יומרני מאוד, ולמעשה בלתי אפשרי, לדבר בשמו של הרב קוק למעלה משבעים שנה אחר פטירתו(!)

כיצד היה הרב קוק מתייחס, למשל, למציאות בה מתגשמת בפועל נבואת הפורענות שלו על ההנהגה החילונית: "היד הרמה, המחומשת בהפקרות ודרכי הגויים, באין זכר לקדושת ישראל באמת... העומד להיות למשחית ולמפלצת, ולסוף גם כן לשנאת ישראל וארץ ישראל... (אם) היד הטמאה הזאת תתגבר, אז אין די באר גודל האסון" (אגרות א', קמ"ד – עיין שם בהרחבה).

לא על העצמאות 

הרב שילה (ורבים אחרים) נסמך בכל כוחו על דברי הרמב"ם בריש הלכות חנוכה, שמציין כאחד מניסי החנוכה את חזרת המלכות לישראל יתר על מאתיים שנה. ומכאן הוא מסיק שיש ערך לממלכתיות של יהודים, אף אם אינה הולכת בדרך התורה, כפי שהיתה מלכות החשמונאים ברוב שנותיה.

 

ראשית יש לציין, שעניין העצמאות והממלכתיות איננו נזכר כלל בתפילת על הנסים, או בברייתא שהובאה בשבת (כא בעניין נס חנוכה, והלא דבר הוא! גם לא מצינו "יום עצמאות" לציון כיבוש הארץ והקמת מדינת יהושע בן-נון, מלכות שאול ומלכות דוד. עוד יש לשאול, מדוע המשיכו לחגוג את העצמאות הזו גם לאחר שבטלה. ולבסוף, מה מקורו של הרמב"ם לכך שחזרת המלכות לישראל היתה אחת הסיבות להודאה בחנוכה.

 

נראה פשוט שאחר שהאריך הרמב"ם בתיאור גזירות השמד הקשות של היוונים ובביטולן על ידי ניצחון החשמונאים, הדגיש שנס חנוכה לא היה אפיזודה חולפת, אלא רווחה בת קיימא. זאת בהנגדה לנס פורים שעליו לא נתקן הלל בדיוק מסיבה זו, שהרי "אכתי עבדי אחשורוש אנן", והצלה רגעית אינה מבטיחה דבר לגבי המחר תחת שליט הפכפך.

 

אמור מעתה, ציון עצמאותה של מלכות החשמונאים אינו סיבה לתקנת חנוכה, אלא תנאי לה ואז ממילא נופלת כל ההשוואה בין מלכות ינאי והורדוס למדינת ישראל דהשתא. שהרי לא על עצם מלכותם אנו נותנים תודה, אלא על פריקת עול השמד היווני, ששימורה התאפשר במלכות שחזרה. מסיבה זו אנחנו ממשיכים לחגוג את החנוכה הרבה אחרי נפילת מלכות החשמונאים. ולכן אין חוגגים עצמאויות של תקופות אחרות, כי לא על העצמאות חוגגים, אלא על הישועה מגזירות השמד, ולכן עובדה זו אינה נאמרת בתפילה שבה מוזכרות רק הסיבות לתקנה ולהודיה.

 

המדינה החילונית – תקווה שנכזבה 

אז מה נשתנה? הוויכוח בין הרב קוק לבין רבים מגדולי דורו היה האם יש ערך ללאומיות חילונית מנותקת ואף מנוגדת לתורה. אלא שמאז הסכמי אוסלו, ולמעשה עוד הרבה לפניהם, נוקטות ממשלות ישראל (בגיבוי ובעידוד נלהב של שאר מערכות השלטון), בגישה אנטי-לאומית ופוסט-ציונית מובהקת. תהליך זה התעצם והבשיל ב"התנתקות". ובכן, גם לדידו של הרב קוק, תורה אין ולא היתה, וגם לאומיות יהודית פשוטה שאמנם היתה, כבר איננה. אם כן, מה נשאר?

 

מבחינה זו בן גוריון האפיקורוס היה לפחות פטריוט, שטובת המדינה והלאומיות מול עיניו. והרי אף לשיטת הרב קוק נדונה הציונות החילונית על שם העתיד, מתוך תקווה שתתרומם אל הקודש. שבעים שנה אחרי, ניתן לקבוע בצער אך בוודאות (לפחות כחוכמה שלאחר מעשה), שתקווה זאת נכזבה. שינוי בעז"ה בוא יבוא (דמוגרפית ובחזרה בתשובה), אך הוא יבוא כמהפכה ולא כהמשך ישיר וטבעי. תהליך הגאולה ימשיך בע"ה למרות החילוניות, ולא בגללה.

 

ההבחנה בין "ממשלה" ל"מדינה", שאולי היה לה מקום בעבר, כבר איננה תקפה בזמננו, ויש בה הרבה נאיביות. שכן כיום אין המדובר רק בממשלות ישראל, אלא בכל שאר זרועות השלטון המרכיבות ומעצבות את המסגרת שנקראת "מדינה", על כל מרכיביה (משפט, תקשורת, אקדמיה, צה"ל וכו').

 

ההתפכחות שבאה בעקבות העקירה האכזרית מגוש קטיף ופוגרום עמונה, אינה נדרשת לגנאי אלא לשבח. לפלא הוא בעיניי, כיצד ציבור כה גדול לא נותן לעובדות לבלבל אותו, בבחינת "הכית אותם ולא חלו" (ירמיה ה, ג). היריקה שקיבלנו בפנים איננה גשם, והיא משנה באופן מהותי את רמת הציפיות שלנו מהציונות החילונית שהקימה את מדינת היהודים שאינה, ולא היתה מעולם, מדינה יהודית.

אמת שהקב"ה השתמש בציונות החילונית ככלי לקידום תהליכים גאוליים מובהקים (קיבוץ גלויות ויישוב הארץ). אך כבר אמר הגר"ח מבריסק, רבו-סבו של הרב סולוביצ'יק, שגם על שתי הדתות המונותיאיסטיות הגדולות כתב הרמב"ם (הלכות מלכים פי"א) שהן מיישרות בבלי-דעת את הדרך למלך המשיח, ומה לכך ולהזדהות אידיאולוגית ורגשית עימן? על כן, את הודאתי העצומה לבורא עולם, גואל ישראל המחזיר שכינתו לציון, איני יכול בשום פנים ואופן לתת ביום שמסמל באופן מובהק את הממלכתיות המתכחשת, מורדת ומתנגדת למלכותו יתברך.

מעבר לכל הדיון האידיאולוגי, חשוב לי לציין שהחשיבות העיקרית של ה"התנתקות" מהמדינה ומהתרבות החילונית היא בתחום החינוכי דווקא. הציבור הדתי-לאומי משלם מחיר אסוני כתוצאה מהדיכוטומיה ומהשניות של נאמנות כפולה לשני גורמים שנמצאים כיום במאבק חזיתי. מחיר זה בא לידי ביטוי החל מסוגיית סירוב פקודה (עיין רמב"ם מלכים ג, ט), ועד לכאב הנורא של החילון המואץ של אלפי בני נוער, לצד "דתיות-לייט" הפושה כנגע במחנה, על רבים שאינם מקבלים סמכות רבנית כלל, גם לא בהלכות שבת!)

לדידי ברור שכל אידיאולוגיה צריכה להיבחן גם לפי האפשרות ליישמה בשדרות הציבור הרחבות, והתוצאות לדאבון לבנו מדברות בעד עצמן. כשהמדינה היא "שלנו", הרי שבעל כורחנו אנו מאמצים גם את ערכיה התרבותיים, השקפות גיבוריה ותשתיתה האידיאולוגית.

ולסיום, אכן דעת הרב עובדיה יוסף שליט"א היא שתמורת שלום אמת ניתן לוותר על חלקי הארץ (וזו דעה הלכתית לגיטימית). אולם היום ברור שהמשוואה "שטחים תמורת שלום" אינה נכונה מציאותית, והדבר בא לידי ביטוי בהנהגתו העקבית של הגרע"י בשנים האחרונות. מה לו לרב שילה להלין על הגרע"י על שם העתיד, בעוד הח"כים שאמורים לייצג אותו, מסיעות האיחוד הלאומי והמפד"ל, היוו בפועל את מגש הכסף הקואליציוני עליו הגיש אריאל שרון לכולנו את תוכנית ההתנתקות?

יהי רצון שנזכה לכוון לרצונו יתברך מאיתנו בתקופה מיוחדת ומורכבת זאת, ונזכה להתגלות מלכותו של מלך עליון עלינו במהרה בימנו, אמן.  

טוב, קראתי את זה בעיתון. ו---תכלת דומה ליםאחרונה
ויש לי כמה קושיות.

עדיין לא הבנתי את דעתו של הרב טל בעניין ההלל ביום העמצאות.

אם המדינה קבעה יום לןהגיד בו הלל, מה הבעיה להגיד באותו יום? זה לא סתם איזה יום, אלא היה בו משהו, שהצריך את הרבנים של אז לקבוע את זה!
דחווף! ;אני ממש מתלבטת...אחת מהשומרון

ב"ה

ההורים שלי נוסעים בשבת לשדרות ואני גם אמורה לבוא איתם אלא אם אנלא רוצה...
ואני שיא המתלבטת!!  אני אמות מפחד רק כשאני אשמע אזעקה!!!
בחיים שלי לא שמעתי פצמ"ר/קסאם/קטיושה וכו'....!!!!!!!!!!!!1

מה 'תם מציעים?

תודה רבה!!!!

??? יש שאלה בכלל?בת_של_מלך
הלוואי שההורים שלי היו נוסעים..
יש לי משהו אחד להגיד:
"...כי הנה אויבך ה' כי הנה אויבך יאבדו....
..לא נירא ולא נפחד כי ה' אלוקינו ה' אחד..."

בהצלחה בהחלטה..
.......חני.
תרגישי מה שאנחנו הרגשנו(מלחמה בצפון) ומה שהם עכשיו מרגישים...
לא יזיק שבוע להיות שם...
בדיוק בגלל זה אני ממש רוצה לסוע לשם...אחת מהשומרון
אבל אם אנשים שכל יום שומעים כאלה פיצוצים נבלהים כל פעם מחדש אז איך אני לא אבהל????
אני בעד ללכת...החיפושית
תזכרי תמיד שהקב"ה שומר עליך!
אני הייתי הולכת. לא מתים מאזעקה.גם לאתכלת דומה לים
מנפילה.
בתור תושבת הצפון.
אז מה זה שבת אחת...? שתעשה לאנשים שמח, ותעזור להמון?
תלכי! מצוה הבאה לידך אל תחמיצנה!
אני בעד ללכת...גל.
הייתי שם שבת שעברה, והיה ממש טוב...
סליחה!!אבל אין שום עניין ללכת ולהיות...s't
בגלל זה בדיכאון עם כל מה שהולך שם!!
למה בדיכאון?????מיטל
תאמיני לי עדיף שאת תהייי בדיכאון ו20 אנשים יהיו שמחים בגללך מאשר שאת תהיי בבית שמחה ו20 אנשים יהיו בדיכאון
אני הולכת!!!!! בעז"ה...אחת מהשומרון
ותכלת דומה לים: לא מתים מאזעקה, מתים מפחד כששומעים אזעקה...

אבל בסוף אי"ה אני הולכת!!
ויש לי יומולדת ביום ראשון!!!!!!!!!
אל תדאגי, לא מתים.מוריהאחרונה
עכשיו זה רשמי.רוחמה הקראסיבה
לפני חמש דקות נהייתי בת 16! ואו אני לא מאמינה. נכנסתי לשנה השבע עשרה שלי! (לפי הלועזי אני כבר בת שש עשרה וכמה ימים).. אה ובסוף לא חגגתי כל כך. רק אכלתי דונאטס קיבלתי בלוני הליום וזר. כאלו שנהייתי בת עשרים. וזהו! אגב מה הבעיה בשימוש בתאריכים לועזיים?
בעיה עצומה!!!neriag
א. זה נותן לגיטמיות לתאריך, שמסמל את הנצרות.

ב. זה חוקות הגוים בהגדרה (ההגדרה של מה שחוקות הגויים - דבר שהגויים נוהגים לעשות וזה בשביל ע"ז או פריצות [וכן דבר שלא ברור סיבתו כי יש חשש שהסיבה היא פריצות או ע"ז והם שכחו את הסיבה], זה ספירה שבסיסה הוא ע"ז)
מזל טוב מותק!עדיה
מזל טוב.מוריה
בס"ד

תאריך לועזי=האמנה בישו?!
כלומר, התאריך הלועזי, זה מהולדתו של ישו=נצרות.
זה לא נכון.ישי ויזנר
זה אמור להיות ככה, אבל זו טעות.
הנוצרים אפילו לא יודעים לספור. חחח.
וואי מזל"ט!!!!ליטללל
מזל טוב!החיפושית
אני חושבת שהתשובה לשימוש תאריך לועזי, פשוטה מאוד.
אנחנו יהודים! ויהודים הולכים לפי החוקים והדברים שלהם! אז ככה שמה הקטע ללכת ולחקות את הגויים?! אין פה שום קטע!

יש עוד מלא אתרים שקשורים לנושא...אם תרצי.
מזל"ט!!מחורפנת
אחלה של חודש מצאת לך =]
היה לי מומולדת בד' סיוון
מזל טוווב!!!סירת עץ
רוחמה איזה כיף לך..לא היה מזיק לי איזה יומולדת עכשיו..
נכון. וזה מעצבן!רוחמה הקראסיבה
קצת.. למה בת כמה את? אגב ברוכה הבאה.
חח...פלספנית
היא ממש לא חדשה!!!
ומזל"ט לך!
מזל טובאנונימי (פותח)
תשובות רבנים לגבי תאריך לועזיneriag
הרב דב ליאור -

שאלה:
האם מותר לכתחילה להשתמש בתאריכים נוצריים?

תשובה:
כתב על זה בזמנו הרב ניסים שהיה הרב הראשי לישראל. יש הרבה פוסקים שמחמירים בזה היות וזה תאריך שמציין עבודה זרה. מכל מקום בגלל שהתאריך מקובל גם בציבורים שבכלל אין להם זיקה לנצרות (כמו העולם הקומוניסטי וכד') אפשר לשנות חלק מהתאריך כך שלא יצויין יום הולדתו של אותו האיש, למשל "הראשון לחודש אוגוסט" ללא הציון המספרי של החודש (שמות החודשים הלועזיים היו גם בתקופה הרומית לפני הולדתו של אותו האיש), או ללא הציון של השנה וכד'. אמנם יש כאלו שאומרים שהיום כולם משתמשים בתאריך הזה ולא מתכוונים לעבודה זרה, אבל בכ"ז כדאי לכתחילה להימנע מכך ורק כשאין ברירה להשתמש בתאריך בצורה חלקית כמו שציינו.







הרב עוזיאל אליהו (אין לי מושג מי זה, אבל זה נמצא ב"כיפה")

שלום לכבוד הרב!

אני בעבר הייתי חוגגת את יום הולדתי אבל לפי התאריך הלועזי, אך לפני שנה יותר
התחזקתי ורציתי לשאול האם אני צריכה לחגוג את יום הולדתי לפי התאריך העיברי
ואיך אני יכולה להסביר לחברות ולמשפחה שאני רוצה לחגוג לפי התאריך העיברי?
ומה קורה עם כל הפעמים שחגגתי יום הולדת לפי התאריך הלועזי?
זה לא נחשב?

עוד שאלה: קראתי ששם של בן אדם מאוד משפיע על מהלך חייו, האם זה רק
שם התורה כמו: רבקה, רחל, בת אל וכו´ או כל השמות ולא חייב מהתורה?

תודה רבה ושבוע טוב.
תוכן התשובה
ב"ה

ברכה ושלום!


ראשית אברך אותך בברכת מזל טוב וסימן יאה .ויהי רצון שימלא השם משאלות ליבך לטובה-אמן.

עייני בתשובתי " מה לעשות ביום הולדת" ב:
http://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=48443
"למה חוגגים יום הולדת" ב:
http://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=37143


יש משמעות לתאריך יום ההולדת העיברי, ליום ולשעה, ואפילו לדקה ולשניה.
כי לכל פרק זמן יש את המזל שלו (ולכן מאחלים "מזל טוב"). התאריך הלועזי הינו מוסמה עולמית למנות שנים ותאריכים בכל העולם, לפי יום מותו של ישו הנוצרי, ואין כל משמעות רוחנית- דתית לספירה זו.


3). דעי לך שבשמו של אדם, מקופל תמצית חייו, ולכן יש לבחור שמות טובים שמבטאים ומסמלים דברים טובים!


בברכה,

עוזיאל

תודה רבה.רוחמה הקראסיבה
בקשר לחתימה. אין לי אינטרנט.
מזל טובבב!eliya
סחתייןןן...
בת 16...
מזל"ט.ישי ויזנר
שלי עוד 5 ימים.
מזל"ט!!!!!!!!!!!!ארטיק
מזל-טוב!!=)שירה
בדיוק היום היה למורה שלי יומהולדת. קישטנו לה את האוטו וזה... היה ממש מגניב!!!!!!!!
מזל"ט...רבביסטית גאה
באמת זה היה מגניב...היא מזה יתפדחה!!!!!!!!!!
תודה לכולם.רוחמה הקראסיבה
וואו הבוקר של סוויט סיקסטין! בוקר טוב.
חחח מזל טוב!חב"דניקית
ואת לא בפנימיה..<או שכן...ו...> אז שכחי ממתנה..;)
חצצ אני בפנימיה!רוחמה הקראסיבה
חיפשתי אותך. חחח הגעתי אתמול.
חצצצצצ את..למה ניכנסת לכיתה השניה..יא.....חב"דניקית
אההם....טוב באמת זה מתאים למסר אישי...
חח אשמתי שהיית במבחן?רוחמה הקראסיבה
עד שחזרתי כבר הלכת.
מזל טובב....-אנונימי (פותח)
זה ספירת הגוים. ואנחנו בארץ הקודש.. ניספור כמו גוים? לא'משנה יש לי הרבה מה לאגיד על זה..(=
וואי היום לכל הבצפר שלנו היה מיבחן..חעחעחחע..חב"דניקית
איך היה לך..?<חנצ'יז תודה..!!!>
פסס גדולה.. עוד שנה יחתונה.. חחחחח... סתאאם..מתנחל גאה.
הרמב"ם אומר ב17 ויום...
אז עוד שנה ויום.רוחמה הקראסיבהאחרונה
נדבר אז
לנו לא היה!רוחמה הקראסיבה
צדיקים/ות -אנא ממכם.ענת=)

בהשגחתו תמיד!

עמ"י הטוב והמייטיב!

אני פונה אילכם בבקשה על רפואתו של: ידידי'ה בן זלכה -אשר אינו חש בטוב בימים האחרונים. מדובר באדם במוגר מאוד!(משפחתו מונה נכדים ונינים. שיזכה לראות רק בשמחתם-אמן!) כך שהמערכת החיסונית שלו אינה חזקה מספיק כנגד וירוסים שחיכים.

אנא ממכם הזכירו את שמו בזמן תפילה, לימוד וכן! תוך כדי שיחה אישית עם אבא. ותפיצו את השמו בקרב סביבתכם(-משפחה/ישיבה/אולפנא/סניף/וכד')

יהיי רצון שנבשר בשורות ישועה בקרוב ממש! ובגאולה השלמה!

עשו חייל ושתמיד תשרה עליכם הברכה(מלמעלה כמובן!)

-מאתכם ענת.


רפואה שלמהאנונימי (פותח)
רפואה שלמה...אני אתפלל בעז"ה...ארטיק
אני בב"ה יומר תיקון כללי וכדי שתשמחו אותה זה תמיתמכאל 2 3
עוזר
בעז"ה.. נזכיר אותו ביוסף הצדיק..אנונימי (פותח)
רפואה שלמה.רוחמה הקראסיבה
אני אתפלל בלי נדר.
ניתפלל עליו בקבר יוסף הצדיק...מתנחל גאה.
מתי יש כניסה ליוסףמכאל 2 3אחרונה
ש"ס הודיעה על תמיכה בפרס לנשיאות...neriag
לא נשכח להם את היותם שותפים לאוסלואנונימי (פותח)
ולא נסלח להם על תמיכתם בעוף הטמא והדורס הלזה. בושה שבמפלגה המתיימרת להקרא 'דתית' אפילו לא מבינים שיש בזה בעיה.
מה חשב הרב שך על הטמא הידועאנונימי (פותח)
מתוך ראיון ב'בשבע' עם ח"כ אברהם רביץ, י"ז אלול תשס"ד:


שאלה: אוסלו גם היה כן או לא, והרב שך הכריע שלא.

תשובה: "אבו דיס זה פה, בירושלים. הרב שך לא נכנס לגופו של עניין אלא לגופם של אנשים. הוא אמר שהוא לא סומך עליהם. אם הליכוד היה מביא את הסכם אוסלו הוא לפחות היה מתעמק לראות מה זה. על פרס בכלל הוא אומר שהוא 'מוסר'.

יבוא יום.. ועומד בראשם רב!!!......אנונימי (פותח)
קשה לי לעמוד באמונת חכמים.. חזקו אותי......
הטעו את הרב עובדיהאנונימי (פותח)
כך שמעתי בפירוש מנכדו. פושעי 'שריך סוררים' (ר"ת: ש"ס) הביאו לפניו את הטמא הידוע ושותפו השיכור ועוד פושעים אחרים לשכנעו כאילו אם לא יתמכו בהסכם, אז מי יודע מה יהיה, העולם יתמוטט וכו' וכו', ומכיוון שסמך עליהם שהם כביכול 'מומחים בביטחון' וכו' אז הכריע כפי שהכריע, והיום ודאי שחזר בו מכך.
ואגב, קיבלתי הודעתךאנונימי (פותח)
מצטער שטרם השיבותי, היה קצת מסובך. בע"ה אחליף את הכינוי בקרוב.
אותו רשע פער פיו על דוד מלכנו ע"האנונימי (פותח)
מתוך ויקיפדיה:
כאשר שמעון פרס הזכיר בנאום בכנסת ב-1994 "מה דוד המלך עשה על הגג", דבריו גרמו לזעזוע ולזעם אצל החרדים והוגשה הצעת אי אמון בממשלה.

אוי לנו שכאלו המתקראים 'חרדים' הולכים לתמוך בגדול הפושעים במאה שנה האחרונות.
להזכירך.neriag
הרב טל הוא זה שקרא לתמוך בהם...
נכון, ונשגב מבינתיאנונימי (פותח)
אני יודע שהרב מרדכי אליהו מאד נגד ש"ס בגלל הדבר הזה, וכך גם הרב יעקב יוסף שאסר להצביע להם, והוא מכירם מקרוב, אותם ואת מעללליהם, מכיוון שבעבר שימש שם כח"כ. נראה לי אולי שהרב טל חשב שמי שמכריע שם זה הרב עובדיה, ועל פי זה קרא מה שקרא. לי נראה שהח"כים שלהם הם הקובעים מה לעשות, ומציגים זאת כאילו זה הרב עובדיה, ועי"ז מצליחים לשכנע כאילו הם מפלגה שמונהגת ע"י גדולי תורה.
כמו שצריך!האריאלניקהנאמן
תגידו לי אתם מה עדיף שפרס ישב בממשלה וימשיך לעשות צרות?
שישב לו על מושב הנשיא, וישתוק!
שב ואל תעשה עדיףאנונימי (פותח)אחרונה
א. לא נראה לי שזו הסיבה שלהם. ב. גם אם כן, גם את מוסד הנשיאות הוא ינצל לשטויותיו, וחוץ מזה אין לתמוך בו למקום אחד בגלל שיעזוב מקום אחר, גם אם זה 'ימזער נזקים'. אין לתמוך בו ויהיה מה (ואגב, ממילא הוא לא יבחר, היה שליח מאצלו אצל הגר"ח קניבסקי, והגר"ח אמר לזה שהיה אצלו ש'זה לא ילך לו', כלומר לפרס, אז בקיצור ממילא הוא לא יבחר, אז מדוע לתמוך בו?).
סתם בא לי לעשות סקר****

מה אתם חושבים על נזם [באף...]?

עטרת אל תיתעצבני לא קשור אליך...

[בעצם אולי קצת כן....]

מצחיקה..!רק ביגלל זה את נגד?!חח..קראתיך
יש לי עוד משהו...רבביסטית גאה

קיבלתי באימייל:

אני -   אסיר תודה

לביתי בת העשרה,

שמתלוננת על שטיפת הכלים,

כי זה אומר שהיא בבית ולא מסתובבת ברחובות.

למיסים שאני משלם,

כי זה אומר שיש לי עבודה.

לבלאגן שצריך לסדר אחרי המסיבה,

כי זה אומר שהייתי מוקף בחברים.

לבגדים שהם קצת הדוקים מידי,

כי זה אומר שיש לי מספיק לאכול.

לצל שלי שצופה בי כשאני עובד,

כי זה אומר שאני בחוץ, באור השמש.

לדשא שצריך לכסח,

לחלונות שצריך לנקות

ולמרזבים שצריך לתקן,

כי זה אומר שיש לי בית.

לכל התלונות שאני שומע על הממשלה,

כי זה אומר שיש לנו את חופש הביטוי.

לחנייה שאני מוצא

בקצה המרוחק של מגרש החנייה,

כי זה אומר שאני מסוגל ללכת

ושבורכתי באמצעי תחבורה.

לחשבון הענק שאני צריך לשלם על החימום,

כי זה אומר שחם ונעים לי.

לגברת מאחוריי

ששרה בזיוף נוראי,

כי זה אומר שאני יכול לשמוע.

לערימת הבגדים שדורשים כביסה וגיהוץ,

כי זה אומר שיש לי מה ללבוש.

לעייפות ולשרירים הכואבים

בסוף היום,

כי זה אומר שהייתי מסוגל לעבוד קשה.

לצלצול של השעון המעורר

בשעות המוקדמות של הבוקר,

כי זה אומר שאני חי.

ולבסוף, ליותר מידי מיילים שאני מקבל,

כי זה אומר שיש לי חברים שחושבים עלי.

שלח את זה למישהו שאכפת לך ממנו. זה מה שבדיוק עשיתי.

חיה כמו שצריך,

צחק לעיתים קרובות,

ואהוב מכל ליבך!

 

יפה.שוברת גלים
בס"ד


נו כבר-
אני מחכה שכולם ילכו לישון ואני אשאר לבד ב:"משתמשים פעילים"
בודדה וגלמודה..
זה יהיה נחמד..


חעחע זה לא יקרה בחיים..[:HoDi
כי יש גם כאלה שלא מתנתקים.. גמני פעם רציתי שיקרה.. חיכיתי וחיכיתי ולא קרה שומדבר
מה ז"א?שוברת גלים
בס"ד
חוץ ממשה-
מי נשאר עם ערוץ 7 פתוח כל הלילה?
ולמה הוא עושה את זה?

אני רוצה להיות לבדדדדד!!!
לאאא..[:HoDi
אפילואם את סוגר ת'מחשב ולא מתנתקת עדין הכינוי נשאר לך פתוח[נראה לי.. לפחות אצלי...]
אהה...אל תנצל"שו...רבביסטית גאה
יאווו בחיאתת..[:HoDi
מישו אחד התחיל עם הלא לנצל"ש פתאום כולםם.. יאללה חאללסס מ'כפת לכם?
לא נכון..שוברת גלים
בס"ד
לא עד כמה שידוע לי בנידון..
אבל זה באמת מעצבן...רבביסטית גאה
אני מוחלת...חח...רבביסטית גאה
מוכר אבל בכל זאת יפה=)ארטיקאחרונה
בשל בקשה של חברי הפורום-ישי ויזנר

מה זה הסיגנון הפלספני הזה?

ביקשו לפתוח שירשור על פעילויות לחופש הגדול- אז הנה: מה אפשר לעשות בחופש הגדול?

ולא לנצל"ש (בשביל לגנוב עוד זכויות יוצרים מחמסית), לענות לעניין!!!

יש פוווווווווווווול דברים שאפשר לעשות...רבביסטית גאה
-לשחק במחשב
-לראות טלוויזיה
-לנסוע לטיולים בארצנו היפה
-לנסוע לבריכה
-לנסוע לים
-לנסוע לקניון
-ללכת לקולנוע



והכייי חשוב!!!!!!!...


לישון עד 12:00!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
קרה לי משהו מגניב!!!!!!!תכלת דומה לים

אחותי נמצאת בכותל, ועשתה לי שלום, שרך מצלמות הכותל!!

זה היה פשוט מגניב!!

http://www.thekotel.org/cameras.asp

אפשר לראות מה הולך שם עכשיו.  יש השבעה של חיילי הנח"ל.

אה חח יפה!אבל לאחשלך יש השבעה או שסתם אחותך בכותל?ליטללל
ההשבעה מתחיל רק עוד איזה שעתיים...גל.
בהיא באה לכותל להתפלל..תכלת דומה ליםאחרונה
אני הכי גדולה, אין לי אחים גדולים..=]
אוו גדול!רוחמה הקראסיבה
איפה המצלמות האלה בכלל..?
מאאאגניבץץ[:HoDi
גם אחותי ואמא שלי עשו את זה פעםםם.... כאילו אחותי עשתה שלום לאמא שליי.. חח זה היה מזה אדיררר=]]]
איזה מגניב..........****
וואלה?מגניבב...קראתיך
לבדאנונימי (פותח)

בחסדי אבאלה הטוב

 

א'כמה פעמים במשך ימי חייך מצתאה את עצמך לבד?

לגמרי לבד? אולי בשעות הקטנות של הלילות  כשמצתאה את עצמך בעולם שקט...

 אולי בשמירה באיזה מוצב שכוח. ואז על מה חשבתה?

באתחלה יש להניח עלו בדעתך אנשים הקרובים לך וחייהם  ואחר כך.?   

אולי מחשבות עמוקות יותר על מהות חייך או אולי סתם שעמום עמוק...

רובם הגדול של בני האדם אינם אוהבים את מציאות הבדידות

וגם רחוקים ממנה באופן טבעי במשך היום נפגש האדם בדרך כלל עם שותפיו לעבודה

עם בני משפחתו  או עם מכרים  גם הנשים ברחוב יוצרים מעין מצב"חברתי"

את שעותיו הפנויות ממלאים בדרך כלל עיתונים רדיו וכו' וגם מתוכם מקיפים

אותו אותו מילים צלילים ותמונות המתארים את המתרחש בחייהם של בני אדם אחרים...

למרבה הפלא גם כשהוא נסגר בחדרו או יוצא לטיל בחיק הטבע לרוב יוצאת יחד איתו ה"אינפוזיה" של חברת אנשים  אחרים מוסיקה ספר וכו'

 

ב'נמצא אם כן שאדם נמלט מפני דבר מה מדוע? משום שאדם אינו רוצה לחוש ריק

בהיותו לבד מנותק מגירוים חיצונים אינספיים יכול האדם לגלות אמיתות רבות על עצמו חלקן מפחידות

וחלקן מלאות יופי  אך כולן אינן ידועות במסלול המירוץ הרגילים של חייו

ודווקא אמיתות אלו הן שיוכלו להובילו אל האושר

כי האושר שמבקש האדם אינו המיתי אלא אם כן הוא נובע מתוכו

"אושר" התלוי בארוחה טובה או בבילוי חיצוני אחר נעלם כאשר מסתלק הגורם החיצוני

 בתוך האדם פימה אין אושר מדומה נובע כלל  אולם אותו אדם אשר אושרו נובע מערכים

אמיתיים ואמונה הנובעים תמיד כמעין מתוכו אינו זקוק לגחרויים מבחוץ

הוא מסוגל להתמיד באושרו ואף להקרינו החוצה גם בשעת צרה או חסרון כי אושרו

תמיד עמו ולזאת יקרא אושר אמיתי  

ג'   אנשים אשר נפשם הייתה צמאה אל אושר כזה בלתי תלוי

בדבר הבינו כי אין למצאו במקום ישוב בני אדם ועל כן יצאו אל המדבריות והיערות להתבודד שם

עם נפשם ולנסות לבנות שם את שלמותם  כך עשו אבות עם ישאל אברהם יצחק ויעקוב

ומשום כך העדיפו להיות רועי צאן כך גם עשה משה רבנו במדבריות מדיין כך נהגו דוד המלך אליהו הנביא

וכול הנביאים אחריהם כך גם עשה התנא הקדוש רבי שמעון בר יוחאי במערה בפקיעין

 כך עשה האר"י ז"ל בישבו במשך שנים על שפת הנילוס ונכדו שהלך

בדרכיו רבי נ נח נחמ נחמן מברסלב שיערות העד  הירוקים של אוקראינה ספגו את תפילותהם

עבור אדם מן הישוב עלול עלול רעיון ההתנתקון במשך זמן מה מחיי היום יום ומן ההמון הממלא אותם להישמע

דבר הרחוק מן הדעת והתפיסה אולי דרך ליחידי סגולה בלבד

אכן היהדות אינה  מטיפה כלל להתנרות מן העולם להפך כל חוקיה מתכוונים  את האדם

אל חיים חברתיים ערים אולם כפי שאומר שלמה המלך בספר קהלת "את לחבוק ואת לרחוק מחבק" כשם

שהאדם זקוק באמת לחברה הוא זקוק באותה מידה לפחות לזמן אשר בו יתייחד עם עצמו יבחן

את דריכו יחוש את פנימיותו  ויצבור "לק רוחני" לכניסה מחודשת ומבוגרת יותר לתוך שאון החיים

על רעיון זה מדובר רבות בחסידות ברסלב והוא מכונה :

ד' מצא  לך זמן בכל יום כותב רבי נחמן מברסלב עדיף

בשעות הקטנות של הלילה וצא אל היער והשדה או הסגר לבדך בחדר

שם תפגוש את ה"לבד" שם תוכל להזין אולי לראשונה להמיית רוח או לקול ציפור להתבונן בזרימה

המופלאה של נטבע ושלך עצמך בתוכו להבחין בקצרים בחייך ולבקש דרכים להחזיר גם את עצמך לזרימה לקשר ההרמוני האמיתי עם העולם ובראו

ה' במפגשים הראשונים עם הלבד באות ומצליפות באדם דחושות

חדשות רבות הוא עששששששוי לחוש קטן מול כוחות ויופי הסובבים אותו וממלאים את היקום

להרגיש תחושת חסרון עמומה געגועים לדבר מה נעלם סדקים מתגלים בתמונות העולם ה"ברורה" שלו ומתוכם נובעים סימני שאלה לגבי משמעות חייו ותכליתם למה אני חי? אמשך בעמוד אחר

 

מה זה האורך הזה?אנונימי (פותח)
4 עמודים וזה לא הכל. חביב.
אמשךאנונימי (פותח)


למה אני חי?
מהם הכלל החיים החיים?
ולאן הם מובלים ?
מיהו האלוקים?
ועד כמה הקשר שלי איתו אמיתי?
ואז רוצה האדם לברוח לחזור אל שמיכת הפוך
מחממת או אשליית הביטחון של קרבת אדם אהוב פנים אוכל טוב
דבורים טצחוק כל
הבטכר לו העיקר לשכוח הנמלט אין הוא כנראה
מן האמיצים אך הנותר הצמא ללמוד את סודות השקט ונותן להצלפות הבדידות לקול מעל פניו כמויות מכבידות של איפור מגלה דבר מה
קצהו של קול פנימי כמויות מכבידות של איפור מגלה דבר מה קצהו של קול פנימי הדיו של העולם עמוק לאין ערוך
מן החיצוניות הצלילה
אמיתות רדומות מתעוררות ומבקשות הגשמה

חמש עמודים.אנונימי (פותח)
אין לי כח לקרוא.
עד רואה שיש שם א' ב' ג ' ד' ;כול יום תקראי אחד אתאנונימי (פותח)
א' וכו'
אה לא ראיתי תודה.אנונימי (פותח)
אתה כתבת את זה?
לא לכב הדברים (הרב ארז משה דורון)אנונימי (פותח)
*לב(הדברים)אנונימי (פותח)
מאיפה זה?רעות =)
זה ממש מוכר לי..
לפני שבועים ;הלכתי לחלק את זה בת"א אז שמרתי לי כמהאנונימי (פותח)אחרונה
גבחסדי אבאלה


למעלה כתבתי שזה מ לב הדברים

ואם אתם רוציםיש לי מספר שלהם (של לב הדברים)



5667567
הרב אליהו בהנחיות למארחים, ;למי שמתענייןיונתן דוד

 

              

הרב אליהו: אורח רעב לא יכול לחכות למלאכים

האם להתחיל בארוחה או לחכות לאורחים שיגיעו ואיך חמין הוא סגולה לשלום-בית הרב אליהו בהנחיות למארחים

מאת: עידן יוסף   |     |  www.Nfc.co.il    פורומים Nfc
הרב מרדכי אליהו

 
 
 
 

במשפחות מארחות רבות מתלבטים - מה לעשות במקרה שמארחים שתי משפחות, ומשפחה אחת מתעכבת מלהגיע. ההתלבטות האם להתחיל בארוחה או להמתין למשפחה שמתעכבת הגיעה אמש (ב', 28.5.07) אל שיעורו השבועי של הרב מרדכי אליהו.

הרב הנחשב מראשי מנהיגיה הרוחניים של הציונות הדתית ושל היהדות הספרדית קבע כי אם המארח מזמין שתי משפחות שיסעדו על שולחנו, ומשפחה אחת מגיעה בזמן, אבל השנייה מתעכבת - אין לבעל הבית להתחיל בסעודה בשביל שלא ימתינו האורחים שכבר הגיעו, "שכן בכך הוא פוגע עמוקות באורחים האחרים שמתעכבים".

הרב אליהו אף הציע כיצד לנצל את זמן ההמתנה והמליץ לדבר עם האורחים שכבר הגיעו בדברי תורה וכדומה עד שיגיעו האורחים האחרים או להגיש להם מזונות.

המלאכים יכולים לחכות

באותו שיעור, עסק הרב בהלכות אורחים תוך שהוא מציין את החשיבות בהגשת מזון לאורח רעב. הוא סיפר על רבי ישראל הכהן מראדין שהגיע אליו אורח בליל שבת והרגיש בו שהוא רעב ביותר, ומייד בבואו לביתו ניגש לעשות קידוש ופתח בסעודה, ורק אחרי שאכלו מיני לפתן ודגים עמד לומר "שלום עליכם". אותו אורח התפלא על התנהגותו של גדול הדור, ואמר לעצמו שהוא ככל הנראה "עם הארץ". לימים נזדמן אותו אורח לביתו של הרוגצ'ובר (רבי יוסף רוזין זצ"ל בעל ה"צפנת פענח") בליל שבת, והרב פתח באמירת "שלום עליכם" כנהוג. אמר לו אותו אורח שהוא טועה, וכי צריך קודם לאכול ואחרי הדגים לקום ולומר "שלום עליכם". גער בו הרוגצ'ובר, שהיה ידוע כתקיף ביותר. אמר לו האורח שילך וישאל את ה"חפץ חיים". לימים כשנזדמנו שני הרבנים יחדיו, שאל ר'  יוסף רוזין את ה"חפץ חיים" אם כך היה המעשה. אמר לו רבי ישראל בפשטות שכן, כי ראה שהאורח רעב ביותר, ולכן אמר שהמלאכים יכולים לחכות, אבל אותו אורח לא יכול לחכות כלל.

חמין בשבת - סגולה לשלום-בית

לסיום, אמר הרב אליהו כי בזכות חמין בשבת אפשר להגיע לשלום-בית. הרב ידוע כמי שממליץ לתלמידיו להתפלל מוקדם בבוקר עם הנץ החמה, ואפילו בשבתות. באופן חד-פעמי המליץ פעם לאדם אחד להתפלל מאוחר, וכך היה המעשה: "אותו אדם היה מתקוטט עם אשתו תדיר, ולא היה שרוי בביתם שלום-בית בלשון המעטה. שאלתי את האישה אם היא מכינה חמין לשבת, ואמרה לי שלא, אלא היא ובעלה אוכלים בנפרד גבינות שונות ונקניקים. אמרתי לה שתכין חמין טוב ומשובח, ושתעיר את בעלה למניין מאוחר דווקא. התפלאה האישה, איך אני חורג ממנהגי, שכן אני רגיל להמליץ להתפלל מוקדם עם הנץ החמה, ובכל זאת שמחה על העצה. והנה בבוקר, אחרי שבעלה ישן שינה ארוכה ונעימה, העירה אותו להתפלל במניין השלישי, וכשחזר מאוחר לביתו אחרי התפילה, ישב לאכול חמין טוב ושמן, עד שנתרכך ליבו וחזרה ביניהם אהבה ואחווה שלום ורעות".

טוב לדעת שחמין זו סגולה כזו חשובהאנונימי (פותח)
באותו הקשר: יש סיפור של ה'בן אי חי' (רבי יוסף חיים זצ"ל מבגדד) על יהודי שאהב מאד את הביצים של החמין בשבת, והיה אוכל כל שבת הרבה ביצים, ולפעמים היה מגיע לשמונה ביצים, היה פשוט 'משוגע' על ביצים של חמין. בלי קשר, איזה וסלמי שכנע את אותו יהודי להתאסלם, והוא הסכים. לילה לפני שהיה אמור להתאסלם באופן סופי, לאחר אין ספור נסיונות שכנוע מצד חבריו היהודים שיחזור בו, שלא הועילו, חברו הטוב של אותו יהודי נזכר פתאום בחיבתוהיתירה לביצים של שבת. הוא הלך אליו, ואמר לו שאם יהיה מוסלמי, לא יהיה לו עוד את הביצים שוא כה אוהב. למרבה הפלא - זה עבד, ואתו יהודי אכן לא התאסלם לבסוף, רק בזכות הביצים שלהחמים בשבת. אכן, 'נפלאים מעשיך'!
אם יש עוד 'חידושים' מהרב אליהו, תביא אותםאנונימי (פותח)
רגע, הרב מרדכי אליהו זה הרב מש"ס?פלורה
יש את השרשור הלכה יומית שזה ממנו..
אופס טעיתי.רוחמה הקראסיבה
התבלבלתי בין שני רבנים.
מו"ר הרב מרדכי אליהו על המלחמה בשדרות:אנונימי (פותח)
מדיניות ופוליטיקה י"ג סיון תשס"ז, 30 מאי 07
פרסום ראשון: 30/05/07, 09:17
הרב אליהו: 'לצאת לפעולה בעזה במחיר פגיעה באזרחים'
הרב מרדכי אליהו קורא לראש הממשלה לצאת לפעולה בעזה גם במחיר פגיעה באזרחי עזה. "יש לצאת לפעולה אפילו אם יפגעו אזרחים ביניהם". איציק וולף ואורנית עצר
הראשון לציון, הרב מרדכי אליהו, קורא לראש הממשלה, אהוד אולמרט, לצאת לפעולה ממשית נגד מחבלים המסתתרים בין אזרחי עזה גם במחיר של פגיעה באותם אזרחים.

"אין להשתמש במידת הרחמים כלפי אנשים היורים על אזרחים שלווים מתוך בתי מגורים", כתב הרב אליהו במכתב ששלח היום לאולמרט, "אי אפשר שתושבי שדרות יהיו בסכנת חיים מתמדת ואנחנו נימנע מפגיעה במחבלים המסתתרים בין אזרחים. צריך לצאת לפעולה ממשית נגדם, אפילו אם יפגעו אזרחים שביניהם".

לדברי הרב אליהו, גם אותם אזרחים שעלולים להיפגע אינם נקיים מעוון וכי תושבים שמחפים על רוצחים הם שותפים לפשע המתמשך של ירי על תושבי הנגב המערבי. "אסור לנו לסכן את חייו אפילו של אזרח או חייל אחד בגלל חשש מפגיעה באזרחים אלו התומכים בטרור".

עוד ציין הרב כי אין לסמוך על הבטחות הפלשתינים. "אנשים אלו מפירים כל מה שהם מבטיחים לאחיהם עצמם ובשרם. בוודאי אינם חושבים לקיים מה שהם מתחייבים לנו", העיר.
מגניבאנונימי (פותח)אחרונה
זה רק אצלי?אפוש

בס"ד

זה רק אצלי או שבאמת נמחקו הפורומים של תנועות הנוער??

לא רק אצלך.רוחמה הקראסיבה
את השלישית שהזכרת את זה היום. אני נכנסת דרך מועדפים אז..
אצלי יש.גל.
אבל אני מפלאפון, אז אולי זה בגלל זה...
עד כדי כך להתמכר?אנונימי (פותח)
בעע
כ"כ הזוי.
והקשר??[:HoDi
חחח
למה מחקו את הפורום של חב"ד?????????s't
איזה משעמם עכשיו........
קודם גם "בראש צעיר" נמחק.... החיפושית
להיכנס דרך הפלא'?אנונימי (פותח)
אהה פחחח....[:HoDi
חעחע את רואה מזה?? יש אנשים שאין להם מה לעשות.. אז מנצלים את זה שיש להם כסףף
חח יש אריאל.... אין עד סיבה לעבור לאריאל....****
חח מקשור?רוחמה הקראסיבה
לא תמיד זה נובע מהתמכרות יתרה. אלא משעמום. וכשיש נט בפון אז מנצלים. חח למרות שאני עשיתי את הנט. עזבו אני מחורפנת. וואו מה אני עושה ביום הולדת. יושבת וכותבת שטויות. חעחע.
איזה התקפה היתה?!בלעע..מה עובר על הפורום?!?!קראתיך
איזה לחץ..יאוו....
מה מלחיץ?רוחמה הקראסיבה
ואו אנשים מחורפנים פה ברמות...!
את מפלא' נכון?[:HoDi
כי הפורום ניהיה קצת מוזר.. תיהי על המחשב ואז תראי לבד..
אפשר להבין מה פשר החתימה הטיפשית הזאת שיש לכולם??אנונימי (פותח)אחרונה
אוקי,חבר'ה מעלים קצת ת'מורלשירושקי
.....ליטללל
החיים הם כמו פיצה-בשביל תוספות צריך לשלם יותר..

ותהיו תמיד בשמחה-לא רק כששמח לכם...... סתם משפט נכון......
מישו יודע איפה ;אפשר לפחות אתר? לא מטיפו או area..ליטללל
*לפתוחליטללל
אתר רציני?רוחמה הקראסיבהאחרונה
לא יודעת יש שרתים אבל זה עולה כסף. ככה נראלי. או שאפשר לפתוח מין אתר אישי כזה בaol. חפשי בגוגל.
חתול חמ וד שמסתובב בשולחן עבודה...neriag
תורידי את הקובץ ותפעילי אותו.ישי ויזנר
אני לא על המחשב..רוחמה הקראסיבה
זה היה יכול להיות חמוד אם הוא היה מטייל גם שאתה עלחני.
הפורם..
יאני אני רושמת והוא מטייל לי פה...
אבל סתם ככה זה אדייר!חני.
...חני.
אפשר לגם לתלות אותו...
לא הבנתי..תפוזה 1
בס"ד

מה זה החתול הזה??
אהה.. הסבירו לי.. עשכיו הבנתי..תפוזה 1
אדיר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!תכלת דומה לים
יש לך עוד דברים כאלו?? פליז תביא לפה!!!!!!!!!!!!!!חני.אחרונה
רעיוןאנונימי (פותח)
יש למישהו רעיון לפעולת פתיחה בסניף של אתיופים ברחובות? אני ממש לא יודעת מה לעשות איתם, יש למישהו נסיון?
למה זה צריך להיות שונה מפעולת פתיחה רגילה?צביקה
הם לא מבינים עברית?מה הבעיה?
תגידו תכעסו עלי אם אפרסם פה מאמר שכתבתי?ברוךש

אני פשוט לא יודע אם בא לכם לקרוא (3 עמודים)

או שאתם מעדיפים סתם לדבר עם החברה קצת

אז תעשו טובה ותגידו לי!

 

תפרסם, אם זה מפריע למישהו שלא יקראneriag
נכון.. תפרסם.. ממש משעמם פה..תפוזה 1
טוב חברה הנה המאמר- תהנו!ברוךש
טוב תהנו (ובבקשה תחלקו או תסכימו העיקר תקראו ותגיבו)

כאשר מגיע נער אל שביל החיים, ומחפש הוא את הדרך להיכנס ולהשתלב בתנועה הזורמת מבלי לצאת דופן,אלא התמזגות מושלמת.
כך הוא חושב שיוכל לעסוק בשלו בלי שאף אחד יפריע לו.
אך טועה הוא! שהוא יוצא מנקודת הנחה שהוא אדם פרטי, וישות עצמאית אשר איננה תלויה בגורמים אחרים.
כך יכול הוא לעשות את אשר עולה ברוחו מבלי להזיק או להינזק כלל.
אם במקרה קיים בו עוד מחשבה והגיון, אזי הוא יחבר את עצמו אל קבוצה מסוימת, קבוצה כללית מסוימת אשר בו הוא הפרטי יוכל להשתלב,
קבוצות כמו: אזרחי העולם , אזרחי המדינה, דת מסוימת, או אולי אפילו קבוצה בעלת מכנה משותף, כמו מוסיקה, ספורט וכו...
אך הנער היהודי שונה הוא! שיודע הוא בתוככי ליבו ששייך הוא לקבוצת היהודים! אך הבעיה הנפוצה היא שאין הוא יודע איך עליו להשתלב
בתוך הזרימה הקבוצתית. אם הוא מגיע מרקע תורני מסוים אז הוא בד"כ מבולבל, ומפוחד, ובעיקר חסר את הידע הנכון בכדי להחליט את ההחלטה הגורלית של דרך השילוב, ולכן הוא נמצא במן משבר פנימי והוא נקרע מבפנים בניסיון לבחור את האפשרות הנכונה בשביל עצמו. והבחירה למי שלא הבין תבוא לידי ביטוי בבחירת הישיבה המתאימה בכדי שיוכל לחיות את חייו ע"פ האידיאליות הפרטית שהוא רואה ומחשיב כנכונים.

ולכן אני מציע מספר אלמנטים לנער החושב, מספר נקודות חשיבה אשר בתקווה יכוונו אותו אל האידיאליות הנכונה של קיום חיים תקינים כיהודי.

הנער היהודי צריך להבין שכל תכליתו בעולם הזה: אינו סיפוק תאוות זמניות, וסיפוק יצר ההנאה העצמית, אלא שהוא צריך לשאוף ליצירת קידוש ה' באופן תמידי.
עליו להבין שהוא חוליה בדבר הרבה יותר גדול מ"הסתם בחור שחי את חייו", ושהוא בעצם חוליה בשרשרת היהודית ישראלית, חלק מקבוצה כללית, אשר בה כולם תלויים אחד בשני ואין דרך התחמקות ודרך גישה החוצה.
עליו לגרש את הבטלנות הסטלנות והעצלנות ולכבוש את רצונו ולשלוט בו.
ואז הוא יוכל להיות ככלי דומיננטי אשר יכול להשפיע ולעזור לקבוצה שלו להשיג את מטרתם ותכליתם.
אך עליו עדיין להשיג מספר דברים לפני שיגיע למצב של השפעה. עליו להבין בעצמו את כל האלמנטים השונים:
המישור הפרטי: היהודי צריך לנסות ולעבוד את ה' בצורה המכסימלית ביותר, ומצב זה יכול להופיע רק לאחר לימוד מתאים ומעמיק של התורה על כל חלקיה השונים (גמרא,הלכה, אמונה ..) עליו להבין שהוא מצווה לעשות את כל המצוות, וע"י כך לטפח את מעלתו הרוחנית תורנית פרטית, ורק כאשר יושלם מצבו הפרטי , נוכל לבנות באמצעותו עוד חלק בפאזל של עם ישראל ולכן השלב הבא הוא עם ישראל.
מישור הכללי: על היהודים להבין שהם יוצרים כולם ביחד את עם ישראל, ושרק כעם יכולה התורה לבוא לידי ביטוי בשלמותה.
הרי כבר למדנו שהתורה ניתנה לעם ישראל בהר סיני, לכל עם ישראל, לא ליחידים, וליהודים פרטיים.
ולאחר הבהרה זו, ירגיש הקורא את האחריות כלפי הקבוצה שהוא שייך אליה, אחריות שתגרום לו להרגיש שהוא אחראי בפועל להצלחותיה וכישלונותיה של הקבוצה, והוא יכול להבין לאחר שקידה ולמידה נכונה את הבעיות והפתרונות לקבוצתו בכדי שיוכל להוביל את הקבוצה הישראלית אל מטרתה= תכליתה.
ועליו לראות את הקבוצה כיחידים רבים אשר רק כאשר כולם מתפקדים כראוי, הרי אפשר יהיה להשיג מכסימליות של פעולה, וההישג של הקבוצה תהיה מרבית.
ולכן במבט הכולל של היום תסכים איתי שקיימים אנשים בין היתר אשר אינם רואים את עצמם בקבוצה, או שאינם יודעים את תפקידם הפרטי, או אולי אפילו לא יודעים את מטרתו של הקבוצה, וזוהי האחריות: לדאוג לאלו ולהחזירם לכושר פעולה, יש להוציאם מהריקנות או הבורות אשר אופפים אותם. ועכשיו לאחר שיש לנו קבוצה הרי הדבר הבא שצריך, זוהי טרטוריה אשר בה יש את התנאים האידיאלים לגידול הקבוצה שלנו!
ארץ ישראל: הקב"ה נתן לנו את ארץ ישראל. היא שלנו ומיועדת בשבילינו, והיא מהווה את המקום האידיאלי מצד אחד והיחידי מצד שני, לגידולו של עם ישראל, רק בא"י קיימים התנאים האביוטיים המושלמים לגידולם של היהודים.
נחזור בהיסטוריה, מכיוון שלא היינו מסוגלים לחיות כעם בזמן בית שני (בעוונותינו), הרי פירקנו הקב"ה ליחידים וגירשנו מארצנו, ורק לאחר שהרכיבנו הקב"ה לעם שוב (בגלל חילול שמו הגדול), הרי שזכינו לשוב אל בית הגידול הטבעי של העם שלנו.
וחייב על כל יהודי להבין, שהקב"ה התחיל את תהליך הגאולה, והחזירנו להיות לו לעם, ושזמן הגלות עם כל המשתמע מזה עבר ונגמר. ועליו לשוב ולהשתמש רק בפרספקטיבה הכללית יהודית, ולא להשתמש בראיה הפרטית.
וכאשר עם ישראל קיים כעם וגם נמצא בארצו, הרי כבוד מלכות ה' מתגלה שוב בעולם דרכינו.

ועל כל יהודי להבין שהוא,כן הוא, היהודי הפשוט שלא עשה כלום בחייו, הרי הוא יכול וחייב לקום ולהוביל את עמו (קבוצתו) ולשאוף להגעה לתכלית עם ישראל בעולם, והכי חשוב שיבין שאין דבר העומד על דרכו חוץ מאשר רצונו, וזהו...
ורק כאשר ישתלט על רצונו הרי יוכל להתחיל וללמוד את מעלתו הפרטית, ואת מעלתו הכללית, וזאת עליו לעשות בישיבה, וחייב הוא למצוא את הישיבה המתאימה בשבילו בכדי להגיע לכל זה. ולכן אני מציע שלושה אלמנטים אשר אם ימצא אותם בישיבה הרי זוהי הישיבה המתאימה בשבילו!
חשק: על המוסד שאליו הוא מגיע להכניס בו את החשק ללמוד, וללמוד הכל (את כל חלקי התורה), ויש לעשות זאת לא מתוך הכרח ולא מתוך שטיפת מוח, אלא מתוך לימוד מעמיק ושימוש בהיגיון הבריא של כל אדם. ולאחר שלימוד זה ייעשה, הרי כל דבר שיעשה בחיים, מאקדמיה ואוניברסיטה ועד לבניית מדינתנו (ממלכתי מידי?), הכל יעשה מתוך תורה.
כלים: הרי גם אם קיים החשק ללמוד וההבנה של צורך הלימוד, הרי חסר לו את היכולת ללמוד, הרי נאמר את האמת, הלמידה היא קשה, וצריך עמל רב, בכדי להבין את הגמרא, והלכה, ואמונה וכו...
הכוונה: ולאחר שהשיג הנער את החשק והכלים הרי כבר נחשב לתלמיד, אך עדיין הוא צריך הכוונה, בסדר של הלימוד, (מה לומדים לפני מה?) . ובנוסף לאחר זמן מסוים של לימוד עשוי אדם להתייאש, או לאבד את מיקודו או שיתערפל אצלו החשק עם עדיין אינו בקי בו.
ועכשיו ורק עכשיו לאחר שהשלים התלמיד את לימודיו, (אני מעריך שאפשר בזמן מועט יחסית אם לא מבזבזים את הזמן ומתמידים בצורה מטורפת להגיע בישיבה, להצליח ולהגיע לרמה גבוהה מאוד).
ועכשיו הופך התלמיד למנהיג, והוא שוב צריך לחפש את הדרך בה הוא מוצא את הדרך האידיאלית שהוא יוכל לעזור לעם ישראל (קבוצתו),שדבר זה יוביל לקידוש שמו של הקב"ה. ואם זה יהיה בבניית עולם הכלכלה של מדינת ישראל, ואם זה יהיה בחינוך הדור הבא של מנהיגים, אם זה יהיה בהובלת חיילים להגנה על עם ישראל מיד צר, או שזה יהיה ע"י בנית המדינה בתור מהנדס מכונות או אלקטרוניקה.
העיקר שזה יעשה מתוך תורה אמיתית ונכונה!!!!!!!!!!

בתודה: ברוך ש.

נ.ב מקווה שהצלחתם לקרוא הכול בגלל האורך.
די.. זה ממש ארוך..תפוזה 1
בס"ד

ואין לי כרגע כוח לקרוא הכל.. התחלתי אבל נשברתי באמצע.. (לא בגלל שיעמום, כן?) אז בהזדמנות אחרת בעז"ה
וואי זה ארוך ממש...אין לי אפילו כוח להתחיל..]=קראתיך
תעשו טובה שמישו יתקצר בבקשה...א"י בדם ובאש!!
נו תעשו טובה תתאמצו קצת ותקראו-כרגע סיימתי לכתובברוךש
כמה דברים (סורי שאני ביקורתי)neriag
קודם כל - מאמר לא כותבים בשפה של שייקספיר וש"י צ'יצ'קס, מאמר כותבים בשפה של המון העם, ולמרות המילה סטלנות(שהוכנסה כנראה כדי שלא נשתגע מהלשון הגבוה) השפה יותר מדי ספרותית... נראה לי שלא הבנתי כמו שצריך את כל תוכן המכתב בגלל השפה הזו

דבר שני - אתה יוצא מתוך כל מני אקסיומות שלא לכל עמ"י ברור שהן נכונות,

דבר שלישי - לא כל יהודי, אפ' יהודי שמילא כרסו ש"ס ופוסקים ראוי להנהיג, ולצערנו לא כל דתי שיש לו את הכישורים להנהיג מילא כרסו בש"ס ופוסקים...

דבר רביעי - לענ"ד התופעה של חיפוש השתייכות היא לא כל כך רחבה בנוער הדתי כמו שטענת...

דבר שישי - אתה צודק באופן כללי שצריך יותר לימוד תורה (למרות שמי אני שאדבר?) ושצריך יותר שיכויות לפלג שנקרא יהדות

דבר שביעי - אף אחד לא שם לב שדילגתי על הדבר החמישי.
לא נכון. אני שמתי לב.ישי ויזנר
עוד משוneriag
הכללים לבחירת ישיבה שכתבת לא כ"כ נכונים לענ"ד...

ק"ק - למה לא לימוד תורה בגלל שטיפת מח? מה רע בזה?

ד"ש - לא נראה לי שהכוונה היא הכרחית, את הבסיס כולם יודעים מה הסדר (ק"ק - תנ"ך ומשנה[מי שכבר בתיכון ולא סיים שילמד במקביל אבל זה ה"דיעבד" אח"כ גמרא ומוסר אח"כ רעיון) לא נראה לי שכזה משנה אם הוא ילמד קודם מסל"ש או חובת התלמידים וכדו' זה לא נראה לי שיקול כ"כ רציני בהחלטה לאיזה ישיבה ללכת

ד"א - זה רק אני או שמשמע מדבריך שכשאני בוחר ישיבה לא לבדוק מה המצב שלה בלימודי חול, יש כאן רמז לכיוון סוג הישיבה שצריך לבחור?
וואוו סחתין על ההבעה שלך...תמי!
אבל לצערי א"י עדיין לא שלמה ועדין לצערנו הרב אי אפשר לומר כזה דבר... (בעז"ה זה ישתנה בקרוב...).
אבל ממש הבעה עצמית מעולה כל הכבוד!
תגובה לneriagברוךש
א. כמובן שאני מודע לעניין שיהיו אנשים שלא יסכימו איתי ויסברו אחרת, אך זוהי דעתי שביססתי בהגיון שלי, מניתוח ולימוד מרבנים וספרים מרובים.
ב. כשאתה אומר ש"ס ופוסקים אינם מספיקים- הרי אני שמתי דגש על העניין הזה, ואני חושב שאמרתי פעמיים, שחייב ללמוד את כל התורה על כל חלקיה, ממש הכול (גמרא,הלכה,אמונה,וכו...)
ג. וכמובן כאשר אני מדבר על יהדות אני לא מתכוון שו"ע בלבד, אלא כל האספקטים הרבים ומגוונים כגון:מצוות כלליות (שאני חושב שבתוקף),וכל שאר המצוות שתלויות בסוף הגלות!
ד. הטענה היא לא רק ללמוד יותר תורה, אלא ללמוד, וללמוד נכון את התורה כולה, על כל חלקיה, איני מחשיב לימוד תורה רק גמרא, אלא גם תנ"ך ואמונה, הלכה, נסתר נגלה,וכו...וגם אם אדם לא יספיק את כל זה, הרי הוא צריך לנסות. (וכמובן שלא אמרתי להסתגר כל החיים בישיבה שים לב לפיסקה האחרונה.
ה. וכן אני ממש לא מסכים עם הישיבות החרדיות שמתמקדות רק בפן הפרטי (ראה בפסקה "מישור פרטי").
ואפילו במישור הפרטי אי אפשר להגיע לשלמות (ראה בפסקה "מישור ככלי")

ודי אני מתחיל לכתוב בכמויות שוב, אני מפסיק
תשובה (2) neriagברוךש
ק"ק - למה לא לימוד תורה בגלל שטיפת מח? מה רע בזה?

אז ככה היהדות אינה רוצה ליצור רובוטים, שעושים את מה שאומרים להם, סתם פולחניזם מתמשך.
ולכןכדוגמא: קיים חובת הכוונה במצוות, להראות שחייב להבין מה עושים ולהסכים עם זה,ולרצות ולקיים את זה, על הצד הטוב ביותר.
ולא לעשות את זה, "סתם" כי אמרו לך לעשות את זה.
ובכל מקרה איננו רוצים ליצור תלמידים שאינם יכולים לחשוב ורצים כעדר אחרי מנהיג!
כך היה תקופת הגלות כאשר הרב "יודע" הכל, והתלמידים בורים, ועושים את רצון הרבי.(זה מוכר כתאוריית האיכות).
תקופת הגאולה פירושה, שממוצע העם עולה, וגדולי הדור יורדים שזה בעצם ירידת הדורות,(זה מוכר כתאוריית הכמות).

הפעם ממש ניסיתי לקצר!

קראתי.חמסית
הערות:
1."אזי הוא יחבר את עצמו אל.. קבוצה כללית מסוימת אשר בו הוא הפרטי יוכל להשתלב,קבוצות כמו: מוסיקה, ספורט וכו" אני לא רואה בין זה לבין ההשתלבות בקבוצה הישראלית-כללית סתירה. הקבוצה הכללית יכולה לשרת את הקבוצה הישראלית. אתה אומר בסוף המאמר שכל אחד ימצא דרך להשתלב בצורה יעילה בעמ"י, אפילו הצעת פתרונות, אבל בשביל זה עליףך להשתייך לקבוצה שהיא לא בהכרח יהוית או ישראלית. הוא צריך להתחבר לאנשים, וליצור עימם מכנה משותף שלאו דווקא קשור בעבודת ה'.
2. שכחת להוסיף בסוף: "המאמר כתוב בלשון זכר אך מיועד לשתי המינים גם יחד"
3. אחלה מאמר.
4. הזה עם הכינוי באנגלית, <אולי יאיר.. |חושב|> אני לא חושבת שיש בעיה בשפה שהוא השתמש, היא ממש לא בשמים, היא ברמה סבירה.
למה יאיר? איך הגעת מ-נריה דוד ל-יאיר.ישי ויזנר
הזיכרון לקוי..חמסית
לאח שלי קוראים יאיר (והוא בפורום, אבל רק של אריאל)ישי ויזנר
כיף לשמוע.חמסית
חברה יש כאן משהו שעדיין לא קרא ורוצה?ברוךש
את המאמר?
על מה זה?=)שירה
...רק לדעת לפני שאני יתחיל לקרוא.
על שילוב של הנוער לשרשרת היהודית ישראלית!ברוךש
חברה אני לא יודע מה אתם מפיקים מהכותרת...ברוךש
אבל אני חושב שזה ממש חשוב, ויכול להראות לכם כמה דברים שאולי לא חשבתם עליהם עד עכשיו.
וחברה: מי ששאל, ;אני Xשמיניסט-ברגע שאסיים בגרויות)ברוךש
כן, זה אומר שהשנה סיימתי את השמינית!ברוךש
באיזה ישיבה?neriag
הי זה אמור להיות חסוי, לא?ברוךש
קראתי..ממש יפה..תפוזה 1
כ"כ נכון!תכלת דומה ליםאחרונה
אני ממש מסכימה עם זה!
הבעיה שלפעמים ממש קשה ליישם!

תשלח את זה לעולם קטן- יש מצב שיפרסמו!
הודעה ה5000 שלי!!רוחמה הקראסיבה
אה וגם יש לי יום הולדת. אולי קשור, סתם אבל סוף סוף!!
מזל טוב על שניהם!!!!!!!! ובעיקר על היומולדת=]תכלת דומה לים