שרשור חדש
אחת מהבעיות של להיות פעילים בפורוםבלא כחל
זה שאתה מתחיל להיקשר לאנשים
ואז כל הקטע של התייעצות אנונימית לא רלוונטי יותר.
כי אוקיי, הם לא יודעים מה השם האמיתי שלי, ממש יופי, אבל הם יודעים מי זו בלא כחל.
בעיה!!!
אינלי כח למיליון פצלשים...
זה קורה רבות גם במשפחות טובות קיש תפוא


בהחלט בעיה בזרימהאחרונה

הפיתרון בד"כ הוא שיהיה את הניק הרגיל ועוד פצלש אחד (ועדיף אחד כי ככה רואים וותק וזה גורם לאנשים הרבה פעמים להתייחס יותר ברצינות) שהוא יהיה לתגובות שעדיף שיהיו אנונימיות לגמרי.

די זה היה מצחיקקקקקיש תפוא


איזה יום מטורף היה היום!!!!!!!!!!!קיש תפוא


המלצות לספרים? אני הולכת לספריה היום ובא לי לקחת משהו טובריעות.
התכוונתי לקחת את דרך המלכים אבל אין עותק זמין להשאלה. בא לי משהו לא כבד מאוד אבל לא קליל וטיפשי. המלצות?
שמחה גדולה בשמיים13544

וואו

ספר מדהים. קניתי אותו...ריעות.
אולי ספר אחר של ברנדון סנדרסון?הגיגים בע"מ


כולם הם חלק מסדרה, לא?ריעות.
לקחתי אחד אחר בסוף
לא,יש את סדרת גנזך אורות הסער.הגיגים בע"מאחרונה

יש את סדרת הערפילאים, יש את סדרת מלחמת הנפילים, ויש עוד כמה ספרים בודדים. חלק מהספרים שלו הם בסדרת על, אבל כמעט אין לזה השפעה מעשית.

הי גם אני הולכת עוד מעטReminder
מחפשת ספרים בעקר מדעיים יותר אבל כל ספר טוב יתקבל
אחח איזה געגועים ללימוד. ההוא הישן. הספרים המקוריים.אין על רבנו!
שפה קצת שדורשת ויידיש
כי מקדישיך בקדושתך קידשתבתוך בני ישראל
צריך עיון
נאה לקדוש, פאר מקדשיםבתוך בני ישראל
קדושים - קשיא, בני, מלאכים
אתה קדוש ושמך קדוש
ואתה קדוש, זה הגילוי למעלה, ושמך קדוש, הגילוי למטה
ואתה קדוש הוא הכאין וכאפס, הוא המקום מנוחתנו הוא רק באלוהים, ושמך קדוש זאת הדרך שלנו להגיע לשם
אז בברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד
למה ברוך שם כבוד מלכותו, ולא כבוד מלכותו, או שמע כבוד מלכותו,
כי זה מבורך, הגילוי של כבוד מלכותו שמופיע בצורת ה'שם'
בקריאת שמע, אנחנו צועקים לעולם, ד' הוא אלוקינו, אחד, אח"כ מאששים לעצמנו, איה אנחנו רואים את זה, מאיפה הקריאה שלנו נבעה, מהשם כבוד מלכותו
ואיפה אומרים ברוך שם וכו, במקדש, בעבודת ד' הגלוי'ה, כשהשגחת ד' ברורה, ועומדים בפנים ההיכל, הרב זצל משתמש בפסקא הנל בביטוי שלאחר הבזק הברק ( הרמב"ם על נבואה), הננו יורדים לשבת לא בפנים ההיכל כי אם בחצרות בית ד'
ולכן גם גילוי שם כבוד ד' הוא בלחש
אם רק היית בןנחמיה17

הייתי קובע איתך חברותא.

גם כי זה היה טוב לי.

גם כי זה היה טוב לתורה הקדושה.

אבל הרבה בגלל- שזה היה יכול להביא לך טוב, אני חושב.

 

למה לא תתחתנו אתם שניכםבוז
סתם זורקת רעיון
פעם משפט כזה עשה לי צחוקם בקישקענחמיה17

או פרפרים בבטן או איך שלא אומרים שאתה מובך רגשית כי נגעו לך במקום נסתר וכמוס בלב.

אבל לא.

סתם לא הבנת מה אמרתי.

 

(ובכלל- אם יהיו לך רעיונות רציניים- אז בשיחה אישית יהיה נחמד. ומלבד זאת- מודעה רבה לאורייתא. אני לא שומע הצעות עכשיו, עוד לא. כשאתחיל לשמוע אתם כנראה תדעו)

אל דאגהבוז
כשזה רציני זה לא יהיה ברבים
ֽ ֽבתוך בני ישראלאחרונה
עבר עריכה על ידי בתוך בני ישראל בתאריך כ"ח בתמוז תש"פ 15:10
נערך.
איזה מזעזעז!!!! ועצוב!!! אוף שמעתם מה קרה? אנומימית101
וואי זה נוראי כל כך.😥בועות סבון


אוף ממש לא מפסיקה לחשוב על זה אנומימית101
כן אוף.. קמתי לזה.. אני פשוט בשוק..זמרת מיוחדת


אוף😢😭כיפת ברזל-סרוגה
ימח שמם!
נעה ונדה

שימותו הערבים

מזעזע.Reminder
זוועה ימח שמם של הערפדים האלהזיויק
מוצצי דםנעה ונדה


הי"דרגע שלם

כאב עצום.

אוי כמה צרות בסיעתא דישמיא.אחרונה


סבלנות?...פשוט אמת.
הלוואי.פשוט אמת.אחרונה
עט הפיילוט שלי אבדמתיישב בנשמה
על ידי ילד חסר אחריות אשר שאלו ממני לחמש דקות
כל הפיילוטים שלי נעלמו ככה😏😥בועות סבון


זה טבעו של פיילוטאלפאחורס.
זה סופו של כל פיילוטמלחמת היצר
מתיישב בנשמה
אני פה מת מבפנים ואתם ככה מתבדחים?!
בתחילת כל שנה יש לי 6 פיילוטיםנעה ונדה

בכסליו כבר אין כלום

חחחאלפאחורס.

אני מהאלה שמאבדים לאחרים

אין לך מושג כמה זה מעצבן..נעה ונדה

לא מספיק אתה מאבד לעצמך, גם אחרים מאבדים לך? בקצב הזה הכל יגמר כבר בחשוון

אלפאחורס.אחרונה

נורא מצדי

וואו היה לי טילנצח נצחים

אתמול לקח לי בטרמפים מהבית עד ירושלים שעתיים ועשרים וחמש דקות..והיום בחזור לקח לי שעתיים ועשרה(אבא שלי לקח אותי לאשקלון)..אה ונסיעה רצופה זה שעה חמישים..

יפה.משה

אתמול לקח לי שעה וחצי דרך שהייתה אמורה לקחת 56 דקות ב-waze.

לא. אוטובוסמשהאחרונה

בשעות האלה אין בכלל עדיפות לרכב בכיוון הזה. הפקקים איומים ועדיף לא לנהוג אותם.

עטור מצחך זהב שחורמשה

את

אוהבת

להיות

עצובה ושותקת

 

להקשיב לסיפור על קרוב על רחוק

ואני

שלא פעם מביט בך בשקט אין קול ודברים

שוכח הכל אודות אחרים

 

 

 

(ווקאלי, בנוהל)

 
חח אתמול בלילהפשוט אמת.
דיברתי עם אחשלי הקטן (בן עשר)
לא זוכרת מה דיברנו..
אבל פתאום הוא אמר לי כזה-
"לא. את לא דוסית.... את חרדלניקית....."
וואט??
מאיפה הוא הביא אתזה??
היי היי איך היה עם המדוזות בסוף?רוקמת חלום

@פטל. 

סליחה על הדילי הקשהצוחק פתאום קפץ לי השרשור ההוא ונזכרתי

נכון! בכלל איןReminder
סורי על ההדחפות אבל הייתי בים כבר הרבה פעמים התקופה,
ואין בכלל
איזה כיף!! יאללה מחכה כבר לאחרי תשעה באברוקמת חלום

בעז"ה שנהיה עם ביהמ"ק.. 

ואז יהיה גם בית מקדש וגם יםחושף שיניים 

שאלה גדולה מה יהיה אחרי הגאולה..רוקמת חלוםאחרונה

בכל מקרה, כתוב ש"עולם כמנהגו נוהג"- לא בבת אחת יתהפך העולם. 

אנלא בקיאה בנושא, אבל בכל מקרה מאמינה שפשוט יהיה טוב.. 

היי-נחמיה17

 

היום היום האחרון של שנת הלימודים.

והנה אני מציין לעצמי. חורט על הדגל, על הלוחות על השמיים.

לא אכפת לי משום דבר באמת. הכל יצרים ומניעות.

גם אתמול אמרתי די. וגם היום אומר. ומתי יהיה זה די אמיתי.

טאטע, עד מתי.

נקודות נחמה ממישהו? רק שכל חושב ששמע?נחמיה17


הכל יצרים?שה"י פה"י
גם המחאה על כך שהכל יצרים?
אם הדבר מנחמך, דע כי אנו עוד לומדים.לישועתך קיויתיאחרונה
תקשיבובלא כחל
רק בודקת אם הוא מחשיב אנטר כתוויםבלא כחל




הוא מחשיבבלא כחלאחרונה
ודוקאבועות סבון

מלפפון זה נורא טעים. וגם מסטיק

 

אוליחביב אדם

אבל לא יותר מעגבניה

נכוןבועות סבון

יאמי עגבניה

סטרטאפמלחמת היצר
מסטיק בטעם מלפפון
🤮מתיישב בנשמהאחרונה
זה מדהים לראות אנשים מדברים מושגים בחסידות ..משיח נאו בפומ!
אוקי תקשיבונעה ונדה

@צ'יאל ו@נושם ובועט, ניסיתי לומר לכם, אבל זה לא נגמר. אני רציתי רק לפרוק את הפחד שלי מהלידות וזה נגרר לויכוח כולל שאם הוא ימשיך ככה הוא לא יגמר מניסיון של ויכוחים קודמים. אז נסכם שהחיים קשים. לכולם קשה. לאו דווקא בהקשר למגדר אליו אדם משתייך (מומלץ לראות את הסרטון ביוטיוב שמסביר על פוליטיקה של זהויות). מסכימים?

נושם ובועט
(ולא התכוונתי לפגוע)
אל תדאג לא נפגעתינעה ונדה


אני חושב שפחדים יש וזה דבר לגיטימי.משה

לך יש את הפחד שלך (לידות). לאנשים אחרים יש פחדים של נהיגה בכביש מהיר, מתח בעבודה או פחד מללכת לצבא.

 

לכל אחד יש את הקשיים שלו, וצריך לעשות הרבה כדי להפחית את זה.

נכון..נעה ונדה


עזבי אותך.מוריה
למה לך להיכנס לפחדים מלידות?
שחררי.
שיגיע הגשר תחצי אותו.
לא שווה את הפחדים כרגע.


(לכי תדעי, אולי עד שתלדי ימציאו שיטות יותר נעימות וחוויתיות)
זה לא שאני לא מצליחה להרדם בלילה מהפחדנעה ונדה

רק כשמדברים על זה אני אומרת לעצמי "יש עוד זמן, תרגעי.." וזה לא עוזר. אבל אחרי כמה זמן שוכחים וממשיכים בחיים

מוריהאחרונה
קיץ וצינוןחביב אדם

הילכו שניהם יחדיו?

לצערי כנראה שכן..אוף

זה קורה בד"כ ממעבר קיצוני בטמפ'נעה ונדהאחרונה

אם היית בחום בחוץ ונכנסת לחדר עם מזגן - זה יכול לגרום לצינון 

מה אתם חושבים על ציניות?Reminder
אתם מחשיבים את עצמכם בתור אנשים ציניים?
מסילת ישרים, פרק ה':נחמיה17

 

אך השני, הנה הוא קשה מאד, והוא השחוק והלצון, כי מי שטובע בם, הוא כמי שטובע בים הגדול שקשה מאד להמלט ממנו. כי הנה השחוק הוא מאבד את לב האדם, שכבר אין הטעם והדיעה מושלת בו, והרי הוא כשכור או שוטה אשר אי אפשר לתת להם ערמה או להנהיגם, כי אינם מקבלים הנהגה, והוא מה שאמר שלמה המלך עליו השלום (קהלת ב ב): "לשחוק אמרתי מהולל ולשמחה מה זו עושה". וחכמים זכרונם לברכה אמרו (אבות ג, יג): שחוק וקלות ראש מרגילים את האדם לערוה.

 

כי אף על פי שחמורה היא הערוה אצל כל בן דעת ולבו ירא מקרב אליה מכח הציור שכבר נצטייר בשכלו מאמיתת גודל פשעה ורוב עונשה, הנה השחוק וקלות ראש ממשיכים אותו מעט מעט ומקריבים אותו הלוך וקרב שתהיה היראה סרה מעליו מעט מעט מדריגה אחר מדריגה, עד שיגיע על העון עצמו ויעשהו.

 

וכל כך למה, לפי, שכמו שכל מציאות הזהירות תלוי בשימת הלב על הדבר, כן כל עצמו של השחוק אינו אלא מסיר הלב מן המחשבות הישרות והעיוניות, ונמצא שלא יבואו הרהורי היראה בלבו כלל.

 

ותראה קושי הלצון והשחתתו הרבה, כי כמו המגן המשוח בשמן אשר ישמיט ויפיל מעליו החצים ומשליכם לארץ ולא יניח אותם שיגיעו אל גוף האדם כן הלצון מפני התוכחה והמרדות, כי בליצנות אחד ובשחוק קטן יפיל האדם מעליו ריבוי גדול מן ההתעוררות וההתפעלות מה שהלב מתעורר ומתפעל בעצמו מדי ראותו או שומעו ענינים שיעירוהו אל החשבון והפשפוש במעשים, ובכח הליצנות יפיל הכל לארץ ולא יעשה בו רושם כלל. ולא מפני חולשת הענינים ולא מפני חסרון הבנת הלב, אלא מפני כח הלצון ההורס כל עניני המוסר והיראה.

והנה הנביא ישעיה היה צווח על זה ככרוכיא, כי היה רואה שזה היה מה שלא היה מניח מקום לתוכחותיו שיעשו רושם והיה מאבד תקותם של החוטאים, והוא מה שאמר (ישעיהו כח כב): "ועתה אל תתלוצצו פן יחזקו מוסריכם".

 

וכבר גזרו אמר חכמים זכרונם לברכה (עבודה זרה יח, ב), שהלץ מביא היסורין עליו, והוא מה שהכתוב עצמו מבאר בפירוש (משלי יט כט): "נכונו ללצים שפטים", כי זה הוא דבר שהדין נותן אותו, כי מי שמתפעל מן ההתבוננות ומן הלימודים, אינו צריך שיתיסר בגופו, כי כבר ישוב מחטאותיו בלי זה מכח הרהורי תשובה שיולדו בלבבו על ידי מה שיקרא או שישמע מן המוסרים והתוכחות.

 

אך הלצים שאינם מתפעלים מן התוכחות מפני כח ליצנותם, אין להם תיקון אלא השפטים, שאלה לא יהיה כח בליצנותם לדחותם מעליהם כאשר ידחו המוסרים. והנה כפי חומר החטא ותולדותיו, החמיר השופט האמיתי בעונשו, והוא מה שלמדונו ז"ל (עבודה זרה יח ב): "קשה הליצנות שתחלתו יסורין וסופו כליה, שנאמר: (ישעיה כח, כב) פן יחזקו מוסריכם כי כלה ונחרצה שמעתי וגו'".

 

מה שמוכיח שמסילת ישרים יכל להפוך כל נושא למשעמםאלגאוי
כן, אני ציני
גם מה שאמרת בתוכנן של דבריםנחמיה17

אבל האמת- זה מה שמוכיח שציטוט יכול להפוך כל דבר למשעמם.

אתה מחפש את הדבר החי. ואני השתדלתי מאוד בארבע שנים הללו, שמסילת ישרים היה בעיניי ספר יבש נורא בהתחלה- שהספר הזה יראה לי חי. יראה לי בוער בשלהבת אדירה של רמח"ל, שהגר"א אמר שאם היה בחיים חיותו של רמח"ל הוא היה הולך אליו רגלית. הבני יששכר החזיק ממסלת ישרים והמגיד ממזעריטש. הגר"א וכל תנועת המוסר. הצ'אלמרים והאמת- גם הספרדים. עמ"י מחזיק ממסלת ישרים כספר המוסר החשוב ביותר. ובמרכז, במורשתו של הרב זצ"ל- מתייחסים אליו כספר האמונה היסודי בעבודת ד'.

תנסה לחיות את מה שכתוב. שייכנס בעצמות. הלוואי.

לא כל ציטוט, רק ציטוטים משעממיםאלגאוי
הבעייה העיקרית עם הציטוט הזה, נגיד, היא שהוא ארוך בבערך פי עשר ממה שהוא אמור להיות. הוא עסוק במשחקי מילים ותיאורים במקום לדבר עשר ולעניין.
וזה משעמם.
'מה שאמור להיות'ברגוע

סתם שתדע שהגר"א אמר שאין מילה מיותרת במסילת ישרים.

כנראה שמכל מילה שם אפשר לדייק וללמוד.

אז אני חושב שנסכים שלא להסכיםאלגאוי
למה זה לא כזה היה לי משעמם?בימאית דמיונות


אני די ציניתחיים של
אבל התרגלתי לזה...
גם הסביבה...
זה מפריע רק לאנשים חדשים שמכירים אותי
בעיקרון אני ממש סולדת מציניות וקשה לי איתהרגע שלם
עבר עריכה על ידי רגע שלם בתאריך ה' באב תשע"ט 20:26

(וכל מי שמכיר אותי לעומק יודע את זה)

ב"ה בחסדי ה'- נראה לי שאין בי ציניות ולכן אני גם לא מבחינה בה אצל אחרים. (אולי במקרים נדירים)

(לפעמים זה משעשע כי אני לוקחת אנשים ממש ברצינות ואני לא קולטת שהם סתם מסתלבטים)

השאלה היא איך את מגדירה ציניותאלגאוי
רוב האנשים מבלבלים ציניות עם סרקזם או הומור ניטרלי כשזה שני דברים שונים לחלוטין.
ציניות - אמונה שכל בני האדם אגואיסטים ופועלים רק ממניעים אישיים.
סרקזם (עוקצנות בלשון הקודש) - סגנון דיבור המתאפיין בעוקצנות חבויה.

נכון, אנשים שהם ציניים הרבה פעמים הם גם סרקסטים, אך אין זה אותו דבר.
אז בד"כ כשאומרים ציניותנעה ונדה

מתכוונים לסרקזם

בדיוקאלגאוי
אין על ציניות!רק בשמחה.


לא סובלת את זהנעה ונדה

אבל אני צינית יותר מידי פעמים..

תלוי אם זה ברוח צחוק או סתם קשיחות ואכזריות מיותרת...קיש תפוא


וואי לא.קיש תפוא


לאידעת אם הבנתי..קיש תפוא


אני צינית ואוהבת ציניותטוש
וגם זורמת עם ציניות
קיצור בעייני זו אחלה תכונה
אבל שמשתמשים בה צריך להיות עם טאקט
ולא לומר את הדבר הלא נכון בזמן הלא נכון
אני שונאת שלא מבינים את הציניות שליגלידת לימון

אני מתחרפנת מזה ובדרכ לא נשארת בקשר עם אנשים כאלה כי הם פשוט לא מבינים אותי

האם אני צינית? אני טוענת שלא הסביבה שלי טוענת ששקצת כן

@אנשים שמכירים אותי תגידו לי

כשצריך.. רק כשצריך...חסוי מאוד


הייתי פעם ממש ציניתחצילוש
ב"ה אני עובדת על זה כבר כמה שנים, וזה פשוט שינה אותי כ"כ לטובה.. ציניות מגעילה אותי. זה כל כך לא עדין. זה לא באמת מצחיק, ולהפך, זה גורע מהשמחה של כולם
אני חושב שציניות היא כלי נהדר בעבודת ד'נחמיה17

ליצנות של עבודה זרה- היא אחד הדברים שנותנים מקום של מרחב מול העבודה זרה.

זה מצחיק. זה מענג אותך להיות רחוק מהדבר הזה. אתה רומס אותו ומשחית.

זה כיף נורא.

 

בכלל- בטיעונים זה נורא משחרר להוסיף משה ו בהומור ומשרה אווירה טובה- אבל כשזה נהפך לציני אז מול עבירות ורוע- אני חושב שזה חשוב נורא. זה גם מאוד בריא.

איך הציניות יכולה לעזור בעבודת ה'?נעה ונדה

ואיך מבדילים בינה לבין הליצנות?

הוא אמר, מול ע"ז ועבירותבימאית דמיונות

זה באמת די נחמד...

אה הבנתינעה ונדהאחרונה

חשבתי שהוא מתכוון שהליצנות מקרבת לע"ז..

אני לא חושב שיש הבדל משמעותי בין המושגים, עניין של סמנטיקהנחמיה17

אצלי הציור שעולה במילה ליצנות זו התעסקות ממש בעניין בעוד ציניות זו הבלחה של אופי נסתר.

אמרה צינית לעומת "עסק" ממש של ליצנות. באופן כללי זה די אותו הדבר.

אבל לפעמים ליצנות זה טוב. לא תמיד טוב להתייחס ברצינות לכל דבר- יש דברים שהיחס אמור להיות מנוכר לא פנים אל פנים- אלא אחור באחור- אני מבליג על זה לגמרי מזניח את זה לכדי עפר בחיי.

ככה החיים לא סוערים בשאלות למיניהם אלא משאירים את הרחוק רחוק. נושא לבדיחה.

זה גם כיף נורא, ברוך ה'.

רבינו כותב שעיקר העצבות זה מחוסר האמונה וצריך לבוא לשמחה אפי' ע"י מילי דשטותא. כלומר לתקן את הפגם שמחוסר אמונה ע"י מילי דשטותא, לצחוק קצת על העולם הזה, לא עבירות.

איך אפשר?

בליצנות על ע"ז למשל. ככה אני מגביר את האמונה דווקא ע"י התייחסות צינית.

זה נותן חיים שמחים, לא התמודדות קשה סוערת ומדכאת, אלא התמודדות שמחה וחיה.

יש עצה- מילי דשטותא.

הערה- אני לא בטוח בכלל שזה הפשט במילי דשטותא. אבל באתינחמיה17

להתייחס לטוב ולבריאות שיש ביחס ציני דווקא לדברים מסויימים. שהתמודדות רצינית איתם דווקא הרבה פעמים גורם עגמת נפש.

ציניות יכולה לעייףיהיה בסדר....
נראה לי שאנח ציניתכפכף פוזל
אני חושבת שציניותכפכף פוזל
זה כל מיני דברים שאתה רוצה להעביר אבל יותר בזורם, לא רציני כזה עכשיו לא כבד.
בקטע טוב יותר וגם לפעמים מצחיק.
לא אוהבת כבדות וזאת דרך ממש אחלה להתבטאות ככה
אני אישית לא צינית וגם נגד ציניותבוז
אנשים מלא פעמים אומרים דברים ציניים בלי לשים לב שהם מעליבים אחרים
זה ממש לא בסדר

קצת פחות ציניות והעולם יהיה הרבה יותר טוב
בתכלס,Reminder
אם אנשים יחשבו על כל דבר לפני שהם מוציאים אותו מהפה,
הם יבינו טוב מאד מה פוגע ומה לא

וגם אם את צינית אפשר לנתב את זה
לחשוב זה ספורט ואני לא בכושרבוז
האמת, גם כשאני ממש מתאמצת לא לפגוע אנשים עדיין נפגעים, זה קצת מוציא את החשק להתחשב אם ממילא זה לא עובד לי
תמיד מומלץ להיות בכושר🙂Reminder
ואם התאמצת בשביל זה וניסית, זה מה שחשוב
פחות מהתוצאה
היא טובה הרבה פעמיםמתיישב בנשמה
אני די ציני
היא טובה כשמשתמשים בה נגד דברים רעים.אניייי
ציניות היא מנמיכה ומזלזלת.

אני חושבת שאני אדם מאוד לא ציני, אני נרתעת ממש מציניות..