שרשור חדש
שרשור היכרות חדש ומחודש! צבי-ליזציה
עבר עריכה על ידי שרבוב בתאריך י"א בשבט תשע"ד 16:42
 

 

 

אני - צבי, בן 17 וחצי, שמיניסט, ADHD מאובחן מגיל 9 בערך... לוקח כל מיני סוגי דברים מאז... וריטלין ממש כבר 9 חודשים, לפי הצורך .

 

 

 

 

(ערכתי כותרת- שיהלום את התפקיד)

חומר שימושי שרבוב
עבר עריכה על ידי שרבוב בתאריך כ"ט בטבת תשע"ד 21:17
***
מונחון המסביר מונחים הקשורים ללקויות למידה.
 מונחון ברור קליט וקריא לדעתי.
 
 
***
הסבר מפורט על ריטלין
כאן באדיבות חבר פורום
מחפשת פסיכיאטר שיתן כדור להפרעת קשב וריכוזברכה אפל

אני די בטוחה שבעלי סובל מADHD.

הוא לא מצליח להתרכז ליותר מדי זמן, המחשבה שלו לעיתים מתפזרת לכמה כיוונים, ותפוקת העבודה שלו לא הכי גבוהה

הוא גאון, וזה מחפה מאוד על הכל, כי הוא מצליח להסתיר את זה, אבל מי שמכיר מקרןב שם לב (הוא ניסה לפתוח פם את הדלת עם השלט של הרכב..)

לאחרונה נהיה לו הרבה עומס בעבודה, והוא מרגיש שהוא לא מספיק ממצה את היכולות שלו

מחפשת בשבילו פסיכיאטר, אפשר גם פרטי, שיתן לו כדור שיוכל לתת לו קצת פוקוס בחיים

אשמח ממש להמלצות!!

תודה

מקפיצה שוב, יש מישהו שיש לו מידע בעניין?ברכה אפל
אולי תכתבי איזור בארץ? שיוכלו לתת רעיונות…מרגול

דבר שני, אם יש תור קרוב לנוירולוג של הקופה אפשר לבקש ממנו. הרבה פעמים נותנים בלי בעיה.

בעיקרון מי שמורשה לרשום כדורים לקשב וריכוז זה נוירולוג או פסיכיאטר, ולאחר שיש מרשם קבוע רופא המשפחה יכול לחדש לך אותו מדי חודש בחודשו. 

קודם כל תודה שהגבתברכה אפל

אנחנו מהמרכז, ובגלל שזה נהיה לנו דחוף אנחנו מוכנים גם לנסוע רחוק

התור הקרוב בקופה הוא לעוד 3 חודשים

מה שכן, חשוב לי ללכת למישהו שיתן לי מענה תרופתי, ולא ינפנף ב"זה שום דבר"

מספיק נוירולוגadvfb

אפשר לקבוע דרך כללית/מכבי/מאוחדת איפה שאתם

אין תורים קרובים גם לנוירולוגיםברכה אפל
אני יודע שבאתר של כללית יש לפעמים אופציות יחסיתadvfbאחרונה

קרובות באיזורים יותר פריפריאליים

..ADHD

שלום,

אני רוצה לפתוח פורום סגור לאנשים שמתמודדים עם הפרעות קשב וריכוז, יש לזה ביקוש? הייתם רוצים להצטרף?
אפשר גם במסר/ש"א.

הפרעות למידה והיכולת ללמוד בכל זאתאנונימי (פותח)
אוקי אני לא בטוחה עד כמה הפורום הזה פעיל בכלל ומי עשוי לקרוא את זה. אבל יש נקודה שחשוב לי להציף דווקא כאן. יש לי הפרעות למידה ( adhd דיסלקציה וגיסגרפיה ) ואם אתם בפורום הזה אז בטח גם לכם.
בזמן האחרון אני שומעת הרבה על כך ששופטים ילדים עם הפרעות למידה לא נכון כאשר מצפים מהם להיות טובים דווקא בלימודים טיפוסים. ההנחה היא שיש לילדים או מבוגרים עם הפרעות למידה יכולות ונקודות חוזק אחרות שלא קשורות ללמידה הקלאסית ושבכלל לא כל אחד חייב ללמוד. כל זה מאוד נחמד ואני באמת מאמינה שיש דרכים רבות להצליח בלי הלימודים ה"טיפוסיים". אבל זה לא אומר שאדם עם הפרעות למידה לא יכול להצליח בלימודים כאלה. לפעמים מרגיש שלי שבגלל שמזכירים לעיתים קורובות מקרים בהם אנשים עם הפרעות למידה הצליחו ממש במסלולים שלא כללו לימודים גבוהים יוצרים תחושה שרק ככה אדם עם הפרעות למידה יכול להצליח.
כשהתחלתי תואר ראשון מתתי מפחד ורק רציתי שמישהו יגיד לי שאני יכולה לעשות את זה .אבל כל מה ששמעתי הוא שאני לא חייבת להצליח ,או בכלל ללמוד . אבל אני כן רציתי ללמוד וכל הדיבורים האלה בכך שאנשים כמוני ( מה שזה לא אמור להיות ) לא *חייבים* ללמוד ולא מצפים מהם יותר מידי להצלחה רק הורידו לי את הבטחון .
ברוך ה בסוף כן למדתי ( וברוך ה עדיין לומדת ) ואת התואר הראשון סיימתי בהצטיינות. אז פשוט חשוב לי להגיד למי שכן רוצה ללמוד: זה לא חובה אבל זה מאוד מאוד אפשרי.
נ""ב
מצטערת על שגיאות הכתיב , אני דסלקטית ובדיוק התיקון האוטומטי החליט להתקלקל .
וואו.עפהאחרונה

וואלה.. מעורר מחשבה...

והפורום הזה באמת נראלי לא פעיל וחבל....

הפרעות קשב וריכוזענבר 2
איך מטפלים בהפרעות קשב וריכוז ללא ריטלין ?
יש תוספים טבעיים. אבל לא יודעת מה ואם זה מוכחאנונימי (2)
שמעתי שריצה מאוד עוזרת..והעיקר-לשמוח:)
תסתכלי באינטרנט בטוחה שיש להם מה להציע
חברה שלי הייתהוהעיקר-לשמוח:)
כל הזמן קמה מוקדם בבוקר (כמובן שישנה מוקדם) ורצה איזה שעה, לפי מה שראיתי זה מאוד עזר לה..
היא סיפרה שיש לה קשב וריכוז והריצה ממש עוזרת לה ואפילו מחליפה לגמרי את הכדור.. כי הריצה עוזרת לאזן את האדרנלין בגוף , לאנשים שהאדרנלין שלהם גבוה זה מאוד עוזר.. וגם גורם להם להיות שמחים לעומת הכדור, שהרבה פעמים גורם הפוך..
אכילה בריאה וספורט או תחביב אהוב, זה משחרר אנדרנליןHodaya11
אפשראנונימי (3)אחרונה
לנטרל רעשים מפריעים עם אוזניות עם מנגינות ללא מילים.
אפשר ללמוד למבחנים בקול ובתנועה למשל בהליכה בחדר.
אם רוצים טיפים ספציפיים שמתאים לך אםשר לפנות לפסיכולוג התנהגותי שמכיר את התחום של adhd
ריכוז בלימוד גמראyyl

הרגשתי שיש לי קושי מסויים בלימוד, בעיקר בלימוד גמרא, ורציתי לברר אם זה דבר נורמטיבי או שזה נובע מקו"ר, אז אשמח לשמוע (לקרוא..) חוות דעת...

 

כשאני לומד, בעיקר גמרא אבל גם לימודים אחרים, אני צריך ממש ממש להתאמץ כדי להתרכז! אפילו אם אין רעש ושום דבר, פשוט כדי להבין מה אני קורא! זה לא משהו חריף, פשוט מקשה...

ככה"נ אין לי קו"ר, אפילו עשיתי אבחון ויצאתי עם קשב טוב, ובכל זאת אני לא לגמרי בטוח.... לפעמים אני קורא ד"ה ברש"י ארבע פעמים ומגלה שלא שמתי לב למילה ממה שקראתי, לקח לי ללמוד דף גמרא רש"י אחרי שכבר למדתי אותו כמה פעמים, שעתיים וחצי! דף פשוט יחסית, וזה היה כמעט אך ורק לקרוא ולהבין, פשוט כל משפט כמה רגעים הייתי צריך "לתפוס את עצמי" שוב ולהתרכז. ואני לא ברמה של מתחיל...לומד הרבה זמן...

וזה ככה בכל דבר שאין בו סקרנות, אם זה משהו חדש ומעניין וקל להבנה אז הסקרנות עוזרת לי להתרכז ולרוץ, אפילו שעות רבות, אבל בחזרות וכאלה... ובגמרא גם לימוד ראשוני...

אני יודע שללמוד זה קשה ויש עמל תורה אבל התלבטתי אם זה נובע ממקום אחר, ונראה לי שכן... זה לא המאמץ להבין, זה מאמץ גדול לשים לב מה אני קורא, להתרכז... זה נשמע מוכר למישהו?

חשבתי אולי יש איזו נקודה מסויימת שלא בודקים באבחון רגיל ואולי זאת הבעיה...

התיאור מתאים לקו"ר אבל זה לא המצב היחידאצאצאחרונה

יש עוד הרבה דברים שיכולים לגרום לזה, אני ממליץ לעשות אבחון פסיכודידקטי, הוא הרבה יותר מקיף ומתייחס לכל קשיי הלמידה, הריכוז והחשיבה

אשמח לעזרתכם למילוי שאלון לעבודה סמינריוניתנדיה
שלום, אנו עושות עבודה בנושא לקות למידה. נשמח לעזרתכם על מנת שנוכל לאסוף נתונים לצורך העבודה הסמינריונית מצורף קישור:
השפעת התמיכה החברתית על הדימוי העצמי
יש כאן עוד מישהו שמרגישיהוקפץ

שהכדור מפריע לו לכוון בתפילה?

הייתה לי תקופה של כדור שגוי,שפרינצא בוזגלו

שהייתי צריכה להחזיק את עצמי שלא להירדם, 

אבל אם זו התחושה- כנראה שצריך להחליף כדור.

כדור אמור לעזור להתרכז, לא להפריע.

עוזר בשיעור ומפריעה בתפילהיהוקפץ


אז אני עכשיו על תרופה מאזנת.שפרינצא בוזגלו

היא ממש מגניבה- כאשר יש מחסור בדופמין והורמונים נוספים, היא מאיצה את ייצורם,

וכאשר יש עודף- היא מונעת מהם להיספג במוח.

אולי נעבור לפרטייהוקפץ


איזה כדור זה?עפה


יש לי פרטי, מוזמנת.שפרינצא בוזגלואחרונה


מישהו פה?אנונימי (פותח)


זה נראה שלא פעיל כאן..אנונימי (פותח)


אפשר להפעיל חוזרתאחרונה
שירשור טיפים להתמודדות מול בעיות תקשורתצייר לי כיבשה

היי חבר'ה ,נעים להכיר אני חדשה בקבוצה

אז אתחיל ואומר שיש לי ADD, לקויות למידה, קושי בהבנת הנקרא ועוד..

אני באה ממשפחה שכולנו בורכנו בקשב וריכז וכתוצאה מזה יש המון התנגשויות בתקשורת המשפחתית שלנו. זאת אומרת מין "קצרים" בתקשורת. 

לדוגמא,

שיחה ביני לבין אחד ההורים:

ואו זה יפה, מאיפה זה?

- מחנה (שם בדוי שזהה לשלי) 

ההבנה שלי היא שהכוונה לשם שלי כי אני לא מכירה את אותה בחורה.

אז שואלת מי זאת?

שוב- חנה

לא הבנתי

(אחרי אחרי התנשפויות וחוסר רצון לענות לי בצורה מובנת)

- נו! חנה, חברה שלי! מה את לא מבינה?!

הבנתם?

קצר בתקשורת.

ויש עוד אינספור קצרים כאלו ביומיום.

הקצרים האלו מקשים לי ממש בתקשורת  הבין אישית שלי עם ההורים. ובאמת שזה כבר כואב לי כי יש כ"כ הרבה סיטואציות לגמרי רגילות שיכלו להיות פשוט בקלות. ועם אווירה קלילה וטובה,

והם הפכו למורכבות ולבלתי נסבלות,

עד כדי כך שעל כל סיטואציה פשוטה מהשורה נוצר ויכוח או ריב.

כולם יוצאים זעופי פנים מתוסכלים וללא יכולת להבין את האחר..

למה שיתפתי אתכם בכל זה?

כדי קודם כל לשאול האם יש בכלל עוד אנשים שמתמודדים כמוני בנושא הזה?

ואם כן, מה עוזר לכם כדי להגיע למינימום של ויכוחים?

איך אתם עושים את זה?

אשמח לתשובות כנות מאנשים שיש להם ניסיון בנושא..

(אם לא נעים לכם לענות כאן אשמח שתפרטו לי בפרטי)

תודה!

לא הבנתי את השאלהתקראו לי רוני
לפני כמה זמן הלכתי למבחן מוקסון נראלי ככה קוראים לו.
אחריו הלכתי לרופא שהסתכל על התוצאות ונתן לי כדור של 20 מל ריטלין
לקחתי אותו תקופה.
אחריו הלכתי לרופא אחר מכל מיני סיבות והוא שאל אותי ״את מרגישה או רואה שינוי שאת לוקחת את הכדור?״
עניתי לו ״לא יודעת,חברות שלי אומרות שפתאום אני כותבת בשיעורים משהו שלא עשיתי לפני״
אבל תכלס לא הבנתי את השאלה
מה זאת אומרת? אני צריכה להרגיש את השינוי?
להגיד לו כן אני מרגישה אני לומדת יותר טוב? אני צריכה להרגיש את זה? או שהסובבים צריכים לראות את זה ואני לא צריכה להשים לב?
נראה לי הוא התכווןTOpposite
שאת מרגישה יותר מרוכזת/יותר קל לך להתרכז ואם יש גם היפראקטיביות אז שאת לא/פחות מרגישה צורך לזוז.(אפשר גם לנסח את זה "יותר קל לשבת במקום" או משהו כזה)
נראה לי שאם אחרים רואים ואת סומכת עליהן זה גם סימן טובהיום הוא היוםאחרונה
שאלוןאלונה יפרמוב
היי! אני סטודנטית לתואר ראשון ועושה עבודה סמינריונית בנושא השפעת החמלה העצמית על מצב הרוח בקרב לקויי למידה. במידה ואתם מאובחנים עם דיסקלקוליה/ דיסלקציה / דיסגרפיה..אני ממש אשמח אם תוכלו לעזור לי ולהקדיש מזמנכם ולענות על השאלון! תודה מראש לעונים!
מילוי שאלוןהיבאא
שלום אני עושה עבודת סמינריון
תעזרו לי בבקשה לענות על השאלון , כמה דקות מזמנכם
תודה רבה.

שאלון בדיקת לקויות למידה והשלכותיה על מיומנויות וויסות עצמי
שמחה שגיליתי את הפורום הזה..באר מרים
אני אמא לילד חמוד בן 11 עם adhd.

עד עכשיו ניסינו להתמודד איתו בלי ריטלין.

בחודשים האחרונים ניסינו ריטלין (בהתחלה מינון של 20 ועכשיו עלינו ל30) והמצב רק החמיר: בשעות היום הילד כבוי לחלוטין ומדוכא, לא מצליח להתרכז בכלל בלימודים, עוד פחות מבימים שלא לקח.
הכדור משפיע עליו להרבה יותר משמונה שעות, והכי גרוע זה בערב: כשהכדור מפסיק להשפיע הוא נכנס להתקפות זעם, כעסים צעקות ואלימות (ובאופן כללי הוא ילד שמח ותוסס אבל בכלל לא עצבני ובלי שום נטיה לאלימות).
באופן שגרתי בערבים מאוד אוהב לקרוא, לנגן, לרכב על אופניים, מתנדב בארגון חסד, הולך לביהכ מתוך רצון ובשמחה באופן קבוע למנחה וערבית ולומד באופן קבוע עם חברותא.
בימים שלקח ריטלין לא הצליח שום דבר מהנ''ל רק הסתובב בבית זועם, כועס, רב עם האחים שלו, יוצא להסתובב ברחוב בלי שליטה או מסתגר בחדר כמו אריה בכלוב ללא מעש.
ונוסף על כך לא מצליח להירדם ומסתובב עצבני ומחפש את עצמו בבית עד 1-2 לפנות בוקר, מה שלא תורם להתחלה סבירה של הבוקר למחרת...

אני מרגישה שאנחנו מאבדים את הילד..

הכדור פוגע בריכוז שלו, בבטחון העצמי שלו וביכולת התפקוד שלו ואני לא רואה במה הוא מסייע לו.

מצד שני בימים שלא לוקח קשה לו לשבת בכיתה בשיעורים, הוא תנועתי מאוד והכי גרוע: הוא נוטה להתעמת עם המורים שלו בצורה שנתפסת על ידם כחוצפה וחוטף עונשים מידי יום ביומו... התוצאה היא שאין לו מוטיבציה ללמוד, כמעט לא מכין ש.ב. (התירוץ הקבוע ששכחתי את החומר בכיתה), לא מגיש מבחנים וכמובן שוב חוטף ביקורת והערות מהמורין שלו.. במיוחד שהוא ילד חכם עם יכולת לימודית גבוהה..

מה עושים???
כבר אובדת עצות..

חשבתי שאולי כדאי למצוא לו מטפל שמתמחה בקשב וריכוז ועובד בשיטה בסגנון של cbt או משהו דומה ויוכל לתת לו מקום לפרוק את מה שעובר עליו ולעזור לו לבנות גישה חיובית כלפי המורים שלו ולשפר את המוטיבציה שלו ללמוד ולהתנהגות מכבדת בביהס.
(לא מכירה איך מוצאים מישהו כזה..)

אבל מה עם התרופה? אני מרגישה שלהמשיך לתת אותה לילד זה ממש עוול לבנין האישיות שלו...

יש למישהו עצות?

מדובר בילד מקסים שלא קשה למצוא את המעלות שלו, אהוב על חבריו, מלא רגשי קודש ואוהב ללמוד (כשזה לא בכיתה..) חכם מאוד ובעל עומק רגשי ומחשבתי יוצא מגדר הרגיל.. בעל קסם אישי מיוחד ואניטליגנציה רגשית גבוהה, מוסיקלי מאוד ואוהב לעזור...
נשמע מאד מורכבחי(נ)וך

הבנתי שיש היום כל מיני תחליפים לרטלין, חלקם אפילו טבעיים. אולי שווה להתייעץ עם מומחה ולהתאים לו תרופה אחרת שלא תשפיע עליו בצורה לא טובה מצד אחד, ומצד שני- תעזור לו במהלך יום הלימודים?

אני לא רופאשוקולדד ציפס

אבל רוצה לומר שבאופן כללי

כל ההתנהלות בתרופות פסיכיאטריות

ריטלין בינהן

היא כמעט רק בניסוי וטעיה.

ויש חלופות מקבילות,

וצריך לתת צאנס לכל דבר,

אבל לא להשאיר את הילד סובל.

 

סוג אחר של תרופה יכול לחולל פלאות!

אמנם כבר עבר זמן מאז שכתבת...יראת גאולה
כמו שענו לפני, צריך למצוא תחליפים.
תחזרו לרופא שנתן את המרשם, ותתארי לו את מה שכתבת כאן. הוא יתן לכם אופציה אחרת לנסות.

לריטלין ולתחליפיו יש הרבה תופעות לוואי, ועל כל אחד זה משפיע אחרת. הדרך היחידה להגיע לסוג ולמינון המתאימים ביותר עבורו היא ניסוי ותהיה.
(לעניות דעתי, כמה חודשים במצב שאת מתארת זה נורא ואיום. אין סיבה להמשיך ולגרום סבל כזה לילד).
ייתכן שבתור אמא, הייתי מפסיקה לחלוטין עם הריטלין עד למרשם חדש, אבל איני לוקחת אחריות על עצה בלתי מוסמכת כזו...
עצהדוד חזןאחרונה

גם אני לוקח ריטלין, ואני הולך למישהי שמאוד מבינה בבעיות כשב וריכוז, ודברים כאלה, וכששאלתי אותה למה יש ילדים שהרטלין לא משפיע עליהם טוב, היא אמרה לי שזה פשוט לא המינון הנכון.

גם לי קרה פעם אחת מקרה דומה, שהנירולוגית הגדילה לי את המינון וביום הראשון שלקחתי - כשחזרתי מהלימודים הרגשתי בחילה וכאב ראש עד הערב, ודיברנו עם הנירולוגית והיא אמרה לנו לקחת חצי כדור ומאז המצב מעולה.

איך מקבלים התאמות במכללה/אוניברסיטה?אנונימי (פותח)
אני בודקת לחברה שהיא חכמה
אבל היא חייבת התאמות
מה עושים??
א. התאמות לא קשורות לחכמה...חוזרתאחרונה
ב. צריך אבחון דידקטי בתוקף, ולשלוח לאחראי (באוניברסיטאות יש מחלקה ללקויות למידה, במכללות לרוב פחות מסודר - אבל לשאול למי להעביר את האבחון)
עזרה בנוגע לבעיות קשב שיש לי.. תודה לעונים .Daniel100o
אני מאובחן עם ADD , בכיתה אני מאבד את המורה ולאחר כמה דק' מרחף כזה ורואה רק את השפתיים של המורה זזות ..
עכשיו לקחתי בעברי ריטלין, ואני רוצה כעת ללמוד תואר/מקצוע, ורציתי לשאול אם יש אלטרנטיבה לריטלין מכיוון שלא בא לי לחזור לתופעות לוואי.
האם אומגה 3 על בסיס קבוע פלוס תזונה נכונה (פחות סוכרים , חלב , ויותר פחמימות מורכבות וחלבונים), וספורט יעזור לי לשבת בכיתה ולהבין את החומר הנלמד או שהאומגה 3 זה בולשיט ?
והחוסר בדיפומין יכריע. ואין מנוס מריטלין?
וגם בנוסף קראתי על מוצר טבעי קורולול לבעיות קשה וריכוז, אם מישהו מכיר שיתן לימחוות דעת עליו..
יש לציין שאני לא מופרע.. אני תזוזתי, ומאבד את המורה. בכיתה לאחר כמה דק' (לא בשליטתו, הבנתי שזה גנטי מאחד ההורים שלי שגם הוא כזה )
בעד/ נגד ריטלין, ולמה?יאללה מסיבה


יש בנעוץ שירשור על זה. מומלץנחשון מהרחברון
עבר עריכה על ידי נחשון מהצפון בתאריך כ"ד בשבט תשע"ט 22:25
גילוי נאות אני כתבתי אותו
ואי. הסבר יפהיאללה מסיבה

צריך קצת ריכוז בשביל לקרואחושף שיניים

תודה

 

בהצלחהנחשון מהרחברוןאחרונה
בנוגע לריטלין והשכלה גבוהה..Daniel1o
אני בעל add מאובחן.. לא היפר אבל עפיפון בכיתה בחומר הנלמד, וקורא כל דבר הרבה פעמים עד שמבין , ולרוב לא מבין אם החומר הוא קשה כמו מתמטיקה. בעבר השלמתי בגרויות סיימתי ממוצע 95 אקסטרני(במתמטיקה הצטיינתי בכיתה חח) . צרכתי ריטלין ואיתו פשוט הבנתי הכל סוג של איינשטיין.
עכשיו אני תוהה אם להיכנס ללמוד השכלה גבוהה עם ריטלין או לוותר ולא ללמוד, כי אני לא רוצה לחזור לתופעות לוואי (עצבים שזה עושה בתום ההשפעה) גם התחזקתי מאז קצת בדת ואני מרגיש גם שהריטלין קודם כל מוריד ברמה הרוחנית כי אתה בהשפעת סם, וגם בנוסף זה סוג של רמאות וזה לא פתר לי את הבעיה מהשורש כמו שלצורך העניין מישהו עושה ניתוח ואין לו משקפיים יותר. גם הרי זה ברור שאני לא אצרוך ריטלין כל החיים, וזה דבר זמני.. בכל אופן אני אובד עצות ואם לא אמצע טיפול הומופאתי אני ככל הנראה לא אחזור ללמוד נראלי, וגם מה יהיה בעתיד שאפסיק לצרוך אותו ואתקשה בריבוי משימות ובקליטת החומר בעבודה ועוד.. בכל אופן הריטלין נראה לי כמו סוג של אשליה שלא פותרת את המצב מהשורש (מניסיון בעבר שצרכתי שנתיים שהשלמתי בגרויות). אשמח לתשובה כנה ואובייקטיבית תודה.
וואו. תקשיב. יש לי המון מה להגיד אבל אין לי כ''כ זמן לכתובנחשון מהרחברון
אענה בקצרה.
לגבי התחושה שזה רמאות/סם זה פשוט שטויות שקולטים מהחברה. אין הבדל עקרוני בין ריטלין למשקפיים. שניהם מפצים על משהו שהגוף שלנו עושה מעט שונה מאחרים. ברגע שכיסית את הפער הזה קשה אתה, זה לא איינשטיין אתה פשוט חכם. מכיר כ''כ הרבה אנשים עם ריטלין שהם לא איינשטיין ולא מצליחים. זה פשוט עוזר לך להתמקד. זה לא מוריד כלום הרוחניות. להיפך. קח לך מטרה ללמוד גם קצת לימודי קודש עם הריטלין-עולם אחר...

לגבי תופעות לוואי, רוב מוחלט של תופעות לוואי זה ממינום לא מדוייק, יש המון מינונים וכדורים מסוגים שונים. לוקח זמן למצוא את המתאים אבל שמוציאים מלבד חוסר תיאבון אין כמעט כלום.

לגבי זה שלא תיקח כל החיים ריטלין זה לא אומר שהוא לא נצרך בלימודים. החיים הם הבית ספר הכי גדול, אבל לא צריך שם ריטלין. בלימוד במסגרת אקדמית מאד צריך וממש חבל לוותר על זה...

ותסתכל בשירשור הנעוץ 'חומר שימושי'נחשון מהרחברוןאחרונה
יש שם הפניה למשהו ארוך שכתבתי על ריטלין .. תראה...
הפרעות קשב ולקות שפתית123ליאור
היי, רציתי לשאול אם יש כאן מישהו/י שמתמודד עם לקות למידה SLI לקות שפתית.
אצל מי מטופלים? טיפים מנסיון אישי, טיפול תרופתי, וכו׳.
תודה לעוזרים.🙏
יש כאן אנשים בלי ת. בגרות ובלי פסיכו' שעשו תואר?ילדה מיוחדת!!
איך התקבלתם? אני כבר ממש מתוסכלת מיזה.
עוד לא אחד ואני יורדת לגמרי מעניין התואר. למה אני צריכה את זה בכלל? סתם עוד תסכולים.
אפשר באוניברסיטה הפתוחה...חוזרת

הקבלה ללימודים האלה פשוט מתסכלת. יותר מהלימודים עצמם
אבל באונ' הפתוחה צריך מלא משמעת עצמית.ילדה מיוחדת!!
ואני ממש לא בטוחה שיש לי
תנסי... מה תפסידי?חוזרת
לא בהכרח תתחילי קורס בפתוחה... תתחילי קורס מקוון כלשהו עם יעד ותבדקי אם את עומדת בו... (וגם בפתוחה יש מסלולים. למשל עם שיעור פעם בשבוע. שזה יותר מחייב)
תפסיד כסף, וזמן, ותסכול.אריק מהדרום


לכן כתבתי שלאו דווקא בפתוחהאנונימי (2)
עבר עריכה על ידי חוזרת בתאריך ד' בתמוז תשע"ח 22:29
יש קורסים מקוונים חינמיים בכל מיני תחומים... שתקח קורס חינמי שמעניין אותה ותציב לעצמה יעד עם הקורס הזה... למשל לעשות פרוייקט קטן שקשור לקורס הזה...
וזו אני. לא יודעת למה יצא אנונימיחוזרת
למה את נסגרת על תואר?בלדרית
יש הרבה קורסים שיכולים לקדם אותך מקצועית ודברים שאפשר ללמוד לבד. מכללות לרוב לא ידרשו בגרות ברישום לקורס.
מה מעניין אותך? במה את טובה? הסתכלת בדרישות קבלה לעבודות במודעות דרושים?
תחשבי ככה ולא ''תואר כי זה מה שאומרים שצריך''...
ובהצלחה!
תנסי במגזר החרדי...פוליש
תנסי במגזר החרדי...פוליש
אולי רעיוןהבן של אבא שלי
עבר עריכה על ידי הבן של אבא שלי בתאריך כ"ח בתמוז תשע"ח 23:18

יש לי חבר שמתחיל בפתוחה ואמר לי שהוא בונה על זה שכשיהיו לו כמה קורסים בפתוחה אולי מקומות אחרים יסתכלו עליו.

אולי תחפשי אם יש מכינה של השלמת בגרויות תוך שנה. למכון לב יש בשביל בנים, אולי יש למכון טל בשביל בנות? (אני יודע שיש במכון טל מסלול לבנות מבתים חסידיים שמרניים, אולי עשו להן גם מכינה, תבדקי)

המון בהצלחה

 

אני בלי פסיכומטרי.לטובה
פסיכומטרי לא חובה להרבה דברים. אני לא רציתי לעשות. בגרות יש. בכללי הבנתי ממשהי שמעל גיל 30 לא צריך בגרות בשביל תואר. אבל אני לא בררתי.. עשיתי לפני תואר ראשון. כעת ב"ה משלימה לשני. הכל בראש (במחשבות ) וברצון!! ב"הצלחה רבה! נ. ב
נכון מי שאמרה לי היא חרדית.
ראשית, תשאלי את עצמך...shaulreznik

1. מה את הרוצה לעשות בחיים

2. כמה מרוויחים בתחום שבו את רוצה לעסוק.

 

ייתכן שתמצאי מקצוע מכניס שניתן לרכוש מחוץ לכותלי האוניברסיטה (למשל, בניית אתרים או עיצוב גרפי).

במכללת רמת גן יש הוראה פרונטלית ותואר של האוניברסיטה הפתוחהאנונימי (3)
בלי תנאי קבלה.
בעלי נרשם לשם.
תבררי.

ייתכן שיש עוד מכללות כאלו.
בלי תנאי קבלה.
הוראה פרונטלית - ולכן אין צורך המשמעת עצמית ברמה של לימודים באוניברסיטה הפתוחה.
תואר של האוניברסיטה הפתוחה.
אני אכן סגרתי במכללה הזאתילדה מיוחדת!!
תודה רבה לכולם!!
בהצלחה רבה!אנונימי (3)
יש כמה מסלוליםהמומחה

 

אם את מעל גיל 30 יש מסלולים של מכינה קדם אקדמית באוניברסיטאות.

 

במכללות במסלולי החרדים יש גם מכינות למי שאין לו בגרות ופסיכומטרי - גם למי שפחות מגיל 30.

 

יש היום לימודי תעודה שאפשר לרכוש מקצוע בלי תואר.

 

שווה להתיעץ עם יועצי לימודים באוניברסיטה או במכללה.

אני בלי פסיכומטרילטובה
לא רציתי לעשות.. ב"ה כמעט אחרי תואר שני.. השבוע מגישה עבודות אחרנות
האמת איכשהו יצא שעשיתי תואר ראשוןלטובהאחרונה
מלכתחילה חשבתי על הנדסאים ויצא גם וגם..