אוף. איך מצליחים לנהוג עם ריטלין??מיתרי זהב
תנסי לנהוג בלי ריטליןחוזרת
אני עם רישיון 5 שנים וכמעט כל הזמן בלי ריטלין בנהיגה... ושמעתי מעוד כמה חברות שביום עם נהיגה (ובטח שיעור נהיגה) לא לקחו/לוקחות ריטלין וזה עוזר להן
ניסיתי גם בלי, לא הולך...מיתרי זהב
חובה לפנות לאיש מקצוע. פסיכולוג קליני או רופא.המומחהאחרונה
אבחון הפרעות קשב וריכוזאנונימי (פותח)
אשמח להכוונה.
הלכתי לרופא המשפחה שלי וביקשתי ממנו להפנות אותי לאבחון בקופת חולים של הפרעות קשב וריכוז שאני חושד שיש לי.
הוא אמר לי שהוא לא כ"כ בקיא בנושא, ונתן לי הפניה לניורולוג.
השאלה שלי, האם אני צריך ללכת ולנירולוג? ואם כן, כל נירולוג? יש נירולוגים ספציפיים שמתעסקים בזה?
**אני בן 24**
תודה לעונים!
כן. נוירולוג או פסיכיאטר מאבחנים להפרעות קשב וריכוזחוזרת
מנצל"שתעוז והדר!
מה צריך לעשות? שוב איבחון?
בדרך כלל כןחוזרת
תודה רבה על המענה המהיר
עוז והדר!אחרונה
זה ממש לא קשורחוזרתאחרונה
יש את פורום קהילת חולים ומשפחותיהם שמדברים בו גם על התייעצויות בנושאי טיפולים נפשיים-רגשיים
ושימי לב שאתית לא בטוח שמותר לה לקבל מתנות
שאלון קצר, השתתפות במחקרleasam0
שלום רב,
במסגרת השלמת תואר ראשון באוניברסיטה הפתוחה, אנו פונים אליכם בהצעה להשתתף במחקר העוסק בהשפעות של לקויות למידה על עמידות והערכה עצמית.
ההשתתפות במחקר הינה התנדבותית ואתם חופשיים לפרוש מהמחקר בכל שלב אם אתם מרגישים אי-נוחות כלשהי על-ידי סגירת השאלון.
לצורך המחקר, אנחנו מבקשות ממך למלא את השאלונים המופיעים בקישור הבא:
https://docs.google.com/forms/
ההשתתפות במחקר הינה אנונימית וללא סימני זיהוי בשאלונים, כך שלא ניתן לזהות את המשתתף בכל שלב של מילוי השאלון או לאחריו. כמו כן, נתוני השאלון משמשים לצורך מחקר זה בלבד. נתוני השאלון חשובים לצורכי המחקר ולכן יש להקפיד על סימון תשובות באופן האמיתי והכנה ביותר.
למטרות המחקר תתבקשו למלא שאלון הכולל שלושה חלקים. הערכת הזמן הנדרש למילוי השאלון הוא כ-20 דקות. לפני כל חלק יוצג הסבר קצר בנוגע למילוי השאלות. את השאלון יש למלא פעם אחת בלבד.
השאלון אינו מיועד למשתתפים מתחת לגיל 18. אם אתם מתחת לגיל 18 אנא אל תמלאו את השאלון. אנא הקפידו למלא את השאלון ברצף וללא הפסקות.
השאלון כתוב במין זכר אך מיועד לנשים ולגברים כאחד.
אנו מודים לכם על הקדשת הזמן ושיתוף הפעולה.
אילנה ולאה.
כל המעוניין בהסברים נוספים, מוזמן לשלוח בקשה לכך בדואר אלקטרוני:
אילנה- barailana2801@gmail.com
לאה- leasam0@gmail.com
בהצלחה!חוזרתאחרונה
נראה שהפורום מתאים בדיוק לכזה שאלון.. תודה!!התחלה טובה
בס"ד
השאלון מיועד למתבגרים בני 13-18 שמאובחנים כבעלי הפרעת קשב וריכוז והומלץ להם לקחת ריטלין. השאלון אנונימי
ממש יעזור אם תוכלו להקדיש כמה דקות ולענות..
בהצלחה!חוזרתאחרונה
מה עושים?אנונימי (פותח)
ודיי לשאול מה אני מציעה, כי אם היה לי פיתרון הייתי מנסה אותו (אני ממש שקדנית ולא מתעצלת), והלוואי שהייתי יודעת אם נכון לנסות עוד להישאר בחמש.
מה עושים? מאיפה הכוח להמשיך לתרגל?
מוצאים דרכים חדשותחוזרת
יש 2 דברים שחשוב לדעת לבגרות
1. את הדרך לתשובה
2. לכתוב את התשובה
איפה הבעיה שלך? אם נותנים לך שאלה- את מסוגלת להסביר דרך נכונה בעל פה או לא?
אם הבעיה היא בלהסביר דרך נכונה- צריך ללמוד את החומר
אם הבעיה היא בלכתוב פתרונות- צריך ללמוד לכתוב פתרונות. איך לומדים לכתוב פתרונות? כותבים, לוקחים אפילו שאלה קלה שלא מצריכה מאמץ וכותבים אותה כמו תשובה בבגרות.
יש נושאים ספציפיים שאת שולטת בהם? את יותר חזקה באלגברה? אנליזה? גאומטריה וטריגו' במישור?
איך בנושא הזה את כותבת תשובות נכונות?
גילוי נאות: אני מלמדת באופן פרטי מתמטיקה, מה שכתבתי זה גם מהניסיון האישי שלי כתלמידה וגם כמורה פרטית
תודה רבה על התגובה, העניין הוא שאין לי עוד דרכים ניסיתי כמהאנונימי (פותח)
אני יודעת להסביר את הדרך,
אני גם יודעת לפתור,
אבל איכשהוא תוך כדי + הופך לי ל - ו4√ ל4+-, אני מעתיקה לא נכון ופותרת כפל כחילוק וכדו'
סתם דברים קטנים כאלה שקורים לי יותר מידי.
בגיאומטריה בדר"כ אני מצליחה יותר, נראה לי פשוט כי יש בזה פחות מספרים להתבלבל בהם.
איכשהוא גם בהסתברות יותר מהשאר, לא יודעת למה.
היתה תקופה שבנוסף לשעורי הבית הייתי עושה תרגילים כאלה פשוטים, כמו שכתבת, גם שם לא הצלחתי, רק ששם כשהבנתי שטעיתי היה יותר פשוט למצוא את הטעות. עכשיו כבר אין לי זמן לעשות שום תרגיל מעבר למה שחייבים (כי חייבים מלא).
מתערבתרק אמונה
כמה שאלות:
איך מאובחן הקושי שאת נתקלת בו?
האם יש בעיה לרדת ל4?
מהצד הייתי חושבת שיעזור להדגיש ולהזריח
ולפשט את התרגיל כמה שאפשר
קודם כל להסתכל היטב ואז לחלק אותו לגורמים.
אפילו על ידי קווים או להסתיר עם היד
אולי
תוספת זמן תעזור?
מישהו שיקריא לך או שיוכל להיות עימך?
יש מצב לבקשות עזרה והתחשבות כאלו?
כמה הצעות:חוזרת
צבעים
צבעים
תתרגלי לעבוד עם צבע אחד לפלוס ואחד למינוס ועוש אחד לכפל. עוד אחד לחילוק. וכן הלאה... ככה אם תחליפי פתאום צבע זה יהיה לך מוזר.
למשל בפולינומים- פס בצבע שונה מתחת לכל מעלה (למשל מתחת לאיקס בריבוע פס אדום. מתחת לאיקס פס ירוק ומתחת למשתנה החופשי פס כחול)
כל דבר תנסי להעביר לצבעים. אמנם מעיק בהתחלה אבל מפשט מאוד מאוד את התרגילים ועוזר להמנע משגיאות
משהו נוסף- יש לך מחשבון בבגרות. תשתמשי בו. צוחקים עלי ש1+1 אני מחשבת במחשבון. נכון! חבל לי שיהיו לי את הטעויות הטיפשיות האלה שיסבכו אותי. כל דבר אני מחשבת ובודקת במחשבון...
ב. זה קורה להרבה מאוד תלמידים. לאו דווקא עם לקות למידה או הפרעת קשב. קוראים לזה (בין היתר) מוסחות
. הבודקים מודעים לזה ועל טעויות חישוביות בגדול מורידים בין נקודה ל3. כי רוצים לראות אם את יודעת את הדרך. פחות מעניינת התשובה. אם יש לך טעות חישובית יורידו (נניח) נקודה וימשיכו לבדוק לפי הטעות שלך... ולפי התיאור שלך באמת לרדת ל4 יחידות לא יעזור...בהצלחה!
וואורק אמונה
בהיר ומובן
תודה על הטיפים
נעזרתי על הדרך
תודה על הטיפיםאנונימי (פותח)
גם להסתיר עם נייר התחלתי בזמן האחרון.
עשיתי איבחון, (דיי מזמן) הגדירו את זה באיזה שהיא צורה והמליצו על הוראה מתקנת.
יש לי הארכת זמן ובכ"ז בדר"כ אני לא מספיקה.
זה מוריד לי יותר מנקודה, שתיים. אני עושה לאט יותר כדי להתבלבל כמה שפחות וככה לא מספיקה, לפעמים זו אומנם טעות קטנה, שעושה את התרגיל להרבה יותר מסובך או הרבה יותר פשוט.... וגם כשזה שתיים שלוש נקודות בכל כמה שורות, זה מצתבר... בנתיים הציונים שלי מאוד נמוכים.
וכן, יש בעיה לרדת לארבע, כמובן שאם אין ברירה אז אין, אבל אני אוהבת את המקצוע, זה מעניין אותי, וכמו שכתבתי, זה קורה לי גם בתרגילים מאוד פשוטים, בארבע זה גם יקרה.
מאוד משנהרק אמונה
האיזה שהיא צורה מה השם שלה.
זה הכרחי לפתרון הבעיה כמובן כמה שאפשר
(מוזר שההוראה המתקנת לא עוזרת אולי תתגברי או תחליפי אותה?)
וגם זה שזה מענין אותך לא מחייב שה4 לא יהיה יותר קל
היתי מחפשת מבחנים כאלה לראות את ההבדל
צריך להיות איזה הבדל לא?
והכי חשוב אם את לא מספיקה
כדאי לראות מה תוקע אותך
לעשות חשיבה על החשיבה שלך
ולראות איך אפשר לקצר דברים
על מה אפשר לוותר
לעשות סדר עדפויות
אולי את קוראת או בודקת כמה פעמים ?
אולי רעש ומראות ומקום גדול גורם לך להתרכז פחות
אולי יש דברים שסתם תוקעים אותך והם שוליים וניתן להתגבר או לפתור אותם?
היתי נותנת למישהי לראות את כל המבחנים שלך ולראות האם יש דפוס של טעויות שחוזר על עצמו.
ואת תבדקי מה מקשה עליך לחץ .ריח אחר
ואיך ניתן ללמוד וללמד אותך טוב יותר
ולכן מאוד חשוב האבחון כדי לדעת איך לטפל
את יכולה גם לעזור לעצמך לבד ולפתח שיטות שעוזרות לך...
כמו שעשית יפה עם להסתיר עם ני
העיקר שתצליחירק אמונה
ותעשי מה שיעשה לך טוב
מאמינה לך כמובן
סליחה אם היה נשמע אחרת
אולי תנסי להגדיל את הכתב?בעז''ה
עשית בדיקת מיקוד ראיה?היום הוא היום
בס"ד
דבר שני, לפעמים ההסחה שלנו במבחנים היא רגשית. אם זה קיים אצלך כדאי לנסות פעולות מרגיעות והרפיה לפני פתרון תרגילים בבית ולפני מבחנים. לי היו טעויות רחפניות במתמטיקה ובסוף עשיתי כמה מועדים ב5 יחידות עד שקיבלתי את הציון שרציתי אבל זה לא היה נורא כל כך לזכור את החומר. בעזרת השם שלא יהיה לך צורך במועדים נוספים אבל בכל מקרה רציתי לומר את זה כדי שתדעי שאם הטעויות בשאלות הן בעיקר טכניות אפשר לעשות כמה מועדים וזה לא סוף העולם (כדאי להשתפר בתחום שיש לך בו את הקושי או הלקות-זה חשוב גם למדרשה ו/או לאקדמיה)
אפשר לעשות יותר משתי מועדים? ואז המגן נשאר אותו מגן?אנונימי (פותח)
ו @בעז''ה, מה זה שקפי אירלנד?
אני עשיתי בגרות מזמןהיום הוא היום
אני חושבת שלחורף זה מגן אחר. אבל בקיץ ל2 המועדיםחוזרת
תסתכלי פה... וטעיתי טיפה בשם- אירלןבעז''ה
רטליןאו
האם מותר למורה להשתמש בסמכותו כמורה ולאלץ ילד לקחת רטלין ? מדובר בילד שלוקח רטלין באופן קבוע מחפשת אסמכתא חוקית שמתמודדת עם הסוגיה
לא.. לצערנו. כמורה..אמא שלה
למה לצערך?אני123
שדובר גם על ריטלין חושבת שזה לא יהיה פייר שהמורים יוכלו להחליט שילד יקח ריטלין.
ואמרתי לבעלי..
אם יכריחו לקחת ריטלין.
אני אקח את הילד הביתה. ואטפל בו בבית..
לא אתן לו ריטלין
אםלמען שמו
אבל אם הוא צריך ומתקדם בקושי בלי הרטלין ממש כדאי להביא.. ואם הרטלין לא עושה לו טוב לחפש את המינון/התרופה שכן תעזור לו..
אז קחי אותו הביתהאלעד
המורה בצדק לא רוצה לאמלל את כל הכיתה בגלל ילד אחד
בימינו.. אני לא יודעת אם זה רק ילד אחדאני123
לצערך?סתם אחת
כן. ואני ממש לא בעד לדחוף לכל ילד..אמא שלה
יש לי תלמידה עם פגיעות עצמיות חמורות עד זוב דם, שרק רטלין מרגיע קצת.
אז לא בכל מקרה, ולא לכל ילד,אמא שלה
ממש ממש לא.סתם אחת
לא אין אפשרותממוחשבת
מותר לך לא לקבל אותו לכיצה או לא להוציאו לטיול.
מכירה את המקרהחתולה פרסית
לפעמים זה הרופא/המאבחן שחושב שהילד צריךבתאל1
וההורים בטוחים שלא..או לא רוצים.
והילד סובל
והחברים שלו סובלים
וחבל לכולם...
* חושבחתולה פרסית
מצורף חוזר מנכל בנושאחוזרת
אסור לחייב, לתת או אפילו להמליץ, אבל
מורה יכול לעשות לילד את המוות אם לדעתו הוא לא לקח ריטלין (גם אם הוא לקח באותו יום ריטלין) ואני לצערי מכירה סיפורים שעושים את זה (כמובן באמתלות שונות, חוקיות...)
וצוות בית ספר יכול לעשות גם לילד וגם להורים בלאגן אם הילד לא לוקח ריטלין ולדעתם הוא צריך, או אם לדעתם המינון לא מספיק. (כמובן גם באמתלות חוקיות)
מצרפת חוזר מנכ"ל בנושא
לא וטוב שכך. ממש ממש לא!נוצת זהב
לא. זה נוגד את חוק חינוך חובה.~moriya~
אני חושב שלא.מעדיף לא לספר.
בשום פנים ואופן לא.שוברת גליםאחרונה
אני אשמח אם מישהו יוכל לעזוראנונימי (פותח)
אני בן 15.5. (חשוב ה 0.5
)
לאחרונה אני לא מצליח להתרכז בכלל. פעם הייתי תלמיד טוב (שובב, אבל בסה"כ הייתי לומד) וקורא ספרים. לאחרונה (בחודשיים שלוש האחרונים) אני לא מצליח להושיב את עצמי. אפילו לא כדי לקרוא ספרים שפעם הייתי קורא אחד אחרי השני כמו כלום. פשוט לא הולך.
אני יושב בשיעור וקם לפה וקם לשם ומסתובב בלי סוף. והמורה מתחרפן, ואני מתחרפן.
גם כשאני לומד לבד אני בקושי מצליח. זה אוד מפריע לי כי עכשיו אנחנו מתחילים עם בגרויות (אני שישיסט) ואני לא מצליח ללמוד. זה ממש מתסכל. פעם זה לא היה ככה.
אבל כשאני לומד גמרא (שזה כיף לי ומעניין אותי) אני יכול לשבת שעה או יותר וללמוד ברציפות.
אף פעם לא עשיתי אבחון ואני לא חושב שיש טעם לאבחון כי אמרו לי שאם לא היה לי את זה כשהייתי יותר קטן אז זה כנראה לא נצרך.
...מישהו עצות?
עבדו עלייךסופרמן
רק לדייקחוזרת
אם מדובר רק בכמה חודשים- אז עדיף לבדוק מה השתנה שמקשה... כי זה לא מצביע על הפרעות קשב וריכוז...
תנסה לבדוק מה מקשה ומעיק עליך ולפתור את זה, אם תוך חצי שנה זה לא עובר- תלך למישהו מקצועי (למשל יועץ חינוכי/פסיכולוג בישיבה)
ואז תוכל לדעת יותר טוב אם זה הפרעות קשב
תעשה גם בדיקות דם. לפעמים זה כל מיני חוסרים בגוף שגורמים לקשיי ריכוז
תודה רבה לשתיכם!הנסיך מן היערותאחרונה
טיקים זה לא לקות למידה/הפרעת קשב וריכוז/...חוזרתאחרונה
בכל מקרה- תתחיל מרופא משפחה
רפואה שלמה
על איזה טווח גילאים מדובר? כדאי להוסיףחוזרתאחרונה
בעיות בזיכרון שדופקות אותך בכל דבר בחיים. מה עושים?אבגד1234
כן, אני בסך הכל בת 15 אבל כבר שמתי לב שקשה לי ממש לזכור דברים שהם X=Y בעצם דברים שצריך לזכור שמשהו שווה למשהו בלי שום היגיון. אז נגיד זה ממש תוקע אותי באנגלית כי אני לא מצליחה לזכור מילים בכלל!
יש לכם רעיונות מה לעשות?
מוכר..טיוטהאחרונה
עוד דרך באנגלית לי לעשות אסוציאציות לזכור לי זה ממש עוזר. נגיד סתם good זה טוב כי go (ללכת) אתה רוצה עוד (od) סתם דוגמא שהמצאתי על מילה מוכרת אבל זה עוזר ממש.
לעשות את זה על כל דבר בחיים שאני רוצה לזכור- זה נקרא 'רמזי שליפה'- אני עושה לי רמזים ותזכורות כדי להכניס ולחרוט את זה במוח..
התלבטות ושאלה לכאלו שלוקחים רטליןתומכת
ביום שישי האחרון הבאתי לילד שלי לנסות רטלין בפעם הראשונה והוא אמר שהוא הרגיש מצוין ומרוכז יותר. עשיתי לו מוקסו עם הכדור והמדד שהיה בעייתי קודם עלה פלאים. כן באותו היום הקריאה של הילד בעברית הייתה טובה בניגוד לבד"כ שהוא מתקשה לקרא ולהתרכז. פשוט פלא.
אני מאוד מתלבטת אם לאפשר זאת וההתלבטות שלי נובעת ממספר חששות:
1. אם הבן שלי יקח רטלין הוא בעצם לא יתמודד ולא יפתח שיטות להתמודד עם הקשיים שלו באופן עצמאי ועלול לפתח תלות מסויימת בכדור לצורך התפקוד שלו במהלך החיים.
2. איך הדימוי העצמי שלו ייבנה כאשר הצלחותיו הלימודיות תלויות בכדור.
3. שלא לדבר על תופעות לוואי שסביר שיהיו אם ייקח תדיר.
בנוסף אשמח לשמוע האם יש כאלו שלקחו רטלין תקופה מסויימת ואחכ הפסיקו והתמודדו עם בעיית הקשב ביתר קלות.
תודה מראש על תשובה
אז ככהחוזרת
הריטלין לא פותר את הקשיים לגמרי. הוא עוזר. כמו שלא תגידי את הדברים האלה על משקפיים לילד עם קשיי ראיה. וכך בונים כלים. כשקל יותר. זה לא פתרון קסם, זה משקפיים.
רוב התופעות לוואי מגיעות בנטילה לא קבועה של ריטלין
סליחה על הבלאגן. השעה עושה את שלה...
תודה על תגובתך מאוד עזרת לי.תומכת
תראיאישה ואמא
ריטאלין זה לא כזה דבר שמי שרוצה להצליח לוקח.
זה לא הכפתור להצלחה וגם עם ריטאלין אפשר להכשל.
הפרעת קשב זה זה קושי פיזיולוגי, זה חוסר של חומר שהריטאלין מספק
אני מבינה את אלו שלא רוצים לתת
אבל מי שלא רוצה לתת לא יכולה לשלוח את הילד שלה למוסד לימודי.
שתשאיר אותו לחינוך ביתי
בגלל שבעצם המוסד הלימודי בנוי בצורה מסויימת עם כללים מסויימים שילד עם הפרעת קשב לא יכול להתמודד איתם. זה לא הוגן לשלוח ילד כזה לממסד כזה ולומר לו להתמודד ולומר למורה להתמודד.
אין פה התמודדות. יש פה עוול כלפי הילד, הכיתה והמורה
זה כמו שאני אזרוק ילד לבריכה ואומר לו תתמודד ותשחה- זה עוול כלפיו, כלפי הילדים האחרים שבבריכה שהוא מפריע להם לשחות וכלפי המציל.
ולגבי השאלות:
1. לא מפתחים תלות בכדור. עם השנים בד"כ המינון יורד עד שכבר לא צריך בכלל (שוב, לא תמיד. אבל רוב הילדים שלקחו הפסיקו בתור נערים/ מתבגרים) עם הכדור את עוזרת לו לדעת איך ללמוד ואיך להתמודד. הוא רוכש את ההרגלים האלו כדי שבבוא היום שהוא יפסיק ההרגלים האלו כבר יהיו חלק ממנו
2. תחשבי איזה דימוי עצמי יהיה לו אם הוא כל הזמן נענש, לא מצליח, הופך לילד העצלן והבעייתי של הכיתה שכל הזמן מעירים לו....
3. זה נכון שיש תופעות לוואי כמו הפרעות אכילה וכו'.
עם הזמן לומדים איך להתמודד איתן או שמנסים כדור מסוג אחר.
בזמני, כשאני הייתי ילדה היה פחד גדול מהריטאלין וחבל.
הרבה עוגמת נפש יכלה להמנע אם היה לי את הכדור.
מצד שני- מכירה אישית כמה שלקחו ובגיל הנעורים הפסיקו והיום הם בסדר גמור.
אחד מהם הוא אברך שיושב ולומד יום שלם בלי עזרת כדור.
תודה רבה על התגובה. מאוד עזר ליתומכת
מצטרפת לתגובות הקודמות ומוסיפה מנסיוניתמיד ממשיכה
בערך בגיל 8 הילד שלי אובחן עם הפרעת קשב וריכוז מובהקת ממש והתחלנו לתת ריטלין, המצב הלימודי השתפר פלאים ואיתו ביחד הדימוי העצמי.
המצב החברתי תמיד היה בסדר, ההפרעת קשב וריכוז היתה ללא ביטוי התנהגותי.
אחרי תקופה של קרוב לשנה יצא שהפסקנו עם הכדור כי הוא התחיל לסלוד ממש מהטעם שלו (היינו פותחים את הקפסולה לתוך מיץ כי הוא לא ידע לבלוע)
והדבר שהדהים אותי יותר מכל - שבמצב הלימודי לא ראינו נסיגה בכלל! מאז עברה עוד שנה ויותר, לא חזרנו לכדור והמצב הלימודי ממשיך להיות תקין.
אני חושבת שבגלל שהילד התחיל לחוות הצלחות ולהאמין בעצמו הוא התחיל להתמודד עם הלימודים באמת, וכנראה סיגל לעצמו דרכי התמודדות שהפכו להרגל שנרכש.
שאלתי על זה את רופא הילדים, הוא אמר שלדעתו אם הילד מסתדר היטב אין צורך לתת את הכדור. הוא המליץ להשאר עם "ראש פתוח" ולשים לב, אם בהמשך יגיעו תקופות שעומס הלימודים יקשה על הילד ויגרום לו נסיגה- אז נשקול את הטיפול המתאים. וכל עוד הילד מסתדר היטב אפשר להניח לו.
אני מרגישה שהריטלין היה ממש נס מהשמים שה' שלח לנו, זה ממש עזר לילד לעלות על דרך המלך.
וואי תודה על התשובה המפורטת.תומכת
מסכימה עם התגובות שמעלי ומוסיפהסמיילי צהוב
ממליצה מאד מאד ללמוד על הנושא של הפרעת קשב בכלל, יש לגבי זה הרבה סטיגמות לא מבוססות ולימוד/ מודעות עוזר המון.
יש המון חומר בנושא של הפרעת קשב שבתוכו גישות שונות. אני אישית מאוד התחברתי לסגנון של לאורה ולומר, יש לה גם ספר לילדים שמסביר בצורה מקסימה, מקצועית וגם כיפית ונותן הסתכלות בריאה ובטחון עצמי וגם כלים מעשיים מעבר לאיטליה.
לדעתי ההתלבטות אם לקחת כדור או לא צריכה להתמודד במבחן המציאות. הכדור עוזר, עושה טוב? מעולה.
כמו שכתבו לך- ריטלין הוא כמו משקפיים למח, פשוט מוסיף את החומר שחסר שם. גם ילד שצריך משקפיים יתקשה להתרכז, אבל לא נגיד לו להתמודד לבד אלא להרכיב משקפיים. ואם הדימוי העצמי שלו נפגע מדימוי של משקפופר? לא נגיד לו להפסיק להרכיב משקפיים אלא פשוט נסביר לו שאין במה להתבייש ונעבוד איתו על זה.
בהצלחה רבה רבה!!
תשובה.הזקן בן המאה
1. אם הבן שלך יצטרך משקפיים, לא תביאי לו כדי שילמד להתמודד? זה חלק מההתמודדות.
2. הכדור לא זה שגורם להצלחה, הכדור עוזר לו לבטא את היכולות שלו. הפרעת קשה היא לא טיפשות או עצלנות, היא חוסר יכולת להביא את היכולות הלימודיות לידי ביטוי. חוץ מזה, הדימוי העצמי שלו יהיה נמוך יותר אם הוא לא יקח ריטלין ולא יצליח מאשר אם יצליח בזכות זה.
3. לכל כדור יש תופעות לוואי אפשריות. כל אחד מגיב אחרת לריטלין ויש כמה סוגים כך שאם אחד גורם לתופעות לוואי אפשר לעבור לסוג אחר, צריך הרבה סבלנות עד שמגיעים לסוג ולמינון הנכון.
אני מאד ממליץ לקרוא על הפרעת קשב ועל היתרונות והחסרונות שלה. אפילו בויקיפדיה יש הרבה מידע.
תודה על החידוד ועל הדוגמא של המשקפייםתומכת
מסכים עם התגובות שנאמרו.העני ממעש
אנשים עם יתר לחץ דם לוקחים תרופותרפואה שלמה
עדיף להם להיות תלויים בכדור מלקבל אירוע מוחי... חלילה.
וזה כן דומה. לא משנה איזה סוג בעיה אם היא פוגעת מאד בתפקוד ויש לה תרופה אז בלית ברירה...
אם הוא מצליח בלי הכדור וסתם מתנועע על כסא כמובן שלא... את רואה את הבעיה שלו כקשה או פשוטה ?
אני חושבת אחרתקרנף
אני מכירה אנשים באפן אישי שצריכים ריטלין,
ולא נוטלים מכיוון שיש לריטלין הרבה תופעות לוואי
, כמו כאב ראש ,דיכאון,בחילות,חוסר תיאבון,בעיות שינה
ומוצאים פתרונות שונים ללא צריכת ריטלין
אבל זה לא באופן גורף זה תלוי בבן אדם
הרבה פעמים כיום אוהבים ישר לדחוף ריטלין,
מבלי לחשוב על פתרונות חלופיים אחרים וחבל...
את רב התופעות לוואי מרגישים מידמק
אכן הכל תלוי בבן אדם ולא צריך "לדחוף".
וכאן בדיוק העניין - הכדור לא מתאים לכל אחד, צריך להיות עם יד על הדופק ולתת אמון בילד ובהרגשה שלו, אם הילד לא אוהב את הכדור וזה מפריע לו כדאי להפסיק עם זה ולפנות לרופא, אבל במקרה שלך הילד הרגיש מצויין וזה עזר לו מאד - אז למה להפסיק?
לגבי הדאגות שלך,
"1. אם הבן שלי יקח רטלין הוא בעצם לא יתמודד ולא יפתח שיטות להתמודד עם הקשיים שלו באופן עצמאי ועלול לפתח תלות מסויימת בכדור לצורך התפקוד שלו במהלך החיים."
---- אף אחד לא מבטיח לך שאם הוא לא יקח כדור הוא "יצליח להתמודד ויפתח שיטות להתמודד עם הקשיים שלו באופן עצמאי", לעניות דעתי בתור אחת עם הפרעת קשב שאובחנה בגיל 35 עם 2 ילדים "מופרעי קשב" בוגרים, סביר שימצא שיטות רק כשייתבגר, למה לעבור הרבה שנות סבל רק בשביל לא לפתח תלות? לא עדיף שיפתח תלות אבל "יצליח בחיים" ולא ירגיש מתוסכל, טיפש, עצלן וחסר אפשרות למצות את יכולותיו?
2. איך הדימוי העצמי שלו ייבנה כאשר הצלחותיו הלימודיות תלויות בכדור.
---- הדימוי העצמי במקרה של כשלונות יהיה נמוך יותר, הצלחות הם מה שמעלות את הדימוי העצמי.
הכדור לא עושה את העבודה במקום הילד, גם עם הכדור כדי להצליח הילד חייב להשקיע על מנת לקבל תוצאות, לא נראה לי סביר שהוא ירגיש ש"ההצלחות הלימודיות שלו תלויות בכדור", סביר שיבין שההצלחות הם תוצאה של ההשקעה שלו והכדור הוא זה שעזר לו להשקיע.
צריך גם להביא בחשבון שחלקים רבים ממהתנהלות שלנו בחיים מבוססים על הרגלים, לכן כדאי לצבור הרגלים טובים, אם מתחילים לקחת את הכדור בגיל מאוחר, חלק גדול מההרגלים הטובים לא נרכשים והרבה יותר קשה לתקן.
לבת שלי לצערי ריטלין על נגזרותיו היו תופעות לואי, גם לסטרטרה. היגענו עד כיתה י"ב ללא תרופות, למזלינו בכיתה י"ב היא קיבלה אטנט שעזר והצליחה להוציא תעודת בגרות ממש טובה, אבל הדרך הדרך היתה ממש קשה - אני ממליצה למי שמוצא תרופה שעובדת (ללא תופעות לואי קשים) בגיל צעיר יותר לא לחכות עד שהמצב נואש.
3. שלא לדבר על תופעות לוואי שסביר שיהיו אם ייקח תדיר.
---- את מרבית תופעות הלוואי שכולם מדברים עיהם מרגישים מיד, כאבי ראש, בחילה, עצבנות יתר, עצבנות יתר בזמן שהשפעת התרופה , מתנהג כמו זומבי, ועוד.
להבנתי ישנם רק מקרים מועטים של תופעות לוואי הקורות בטווח הארוך - יש כאן סיכון מסויים, אך לפי מה שתיארת הסיכון שווה את התוצאות החיוביות. רק אם התרופה בקושי עוזרת כנראה עדיף לוותר.
וואוו תודה רבה על התגובה המושקעת. שווה ועזרה לי מאודתומכת
ניתן לשלב טיפול התנהגותישם שם
שווה לבדוק את הכיוון
כדאי לקרוא קצת על זההזקן בן המאה
בעיה נוירולוגיתשם שם
חששותמחפשת111
החששות שלך ממש מוצדקים.
אחרי שמסיימים תיכון ואתה רגיל כל הזמן לריטלין, להקלות ולהתחשבויות, ואתה יוצא לחיים- אף אחד לא מתחשב בך בחיים ונותן לך הקלות. הוא עלול לחטוף כאפות.
הכדור ריטלין הוא פלסטר ולא טיפול בשורש הבעיה.
כלומר- ברגע שהילד יהיה בלי הכדור- הוא יחזור לעצמו ולקשיים שיש לו .
הכדור הוא סוג של אשלייה.
אני נגד ריטלין. אבל--- אם ממש מוכרח, הייתי ממליצה לך כן לתת באופן מבוקר ביותר עם מעקב אחרי התגובות שלו, ובמקביל לעבוד על מיומנויות למידה ואסטרטגיות למידה שייתנו לו כלים להתמודדות בהמשך.
כי רק ריטלין- לא באמת פותר את הבעיה. אם כן- רק זמנית..
וכשהילד יהיה בלי הכדור- כל הקשיים והתסכולים יחזרו.
לכן, אם ריטלין- רק עם עבודה במקביל, כך שירוויח משני הצדדים...
ש גם מבוגרים שלוקחים ריטליןשם שם
מסכימה לגבי עבודה במקבילשם שם
אין לי זמן להאריך אבל...נחשון מהרחברוןאחרונה
ככהחוזרת
אבחון דידקטי מגלה בעיות לימודיות (לקויות למידה)
פסיכו דידקטי זה פסיכולוגי ודידקטי משולב.
מה לעשות? תלוי. משרד החינוך לתיכון דורש פסיכו דידקטי. המלג לתואר דורש דידקטי
לפי הידוע לי- כןחוזרת
איבחוניםמחפשת111
איבחון דידקטי בודק יותר קשיים שמשפיעים על הלימודים
לאבחון פסיכו- דידקטי שולחים ילדים שחושדים שהלקות למידה נובעת לא רק מההיבט הלימודי אלא גם הרגשי.
בכללי, אם את/ה שואל לגבי התאמות-הקלות, כשעושים אבחון פסיכו- דידקטי מקבלים יותר הקלות מאשר הדידקטי.
הכי טוב זה אבחון אצל פסיכאטרהיום הוא היום
ללכת לרופא קשבחוזרתאחרונה
בתיכון היו לך הקלות של הפרעות קשה או לקויות למידה? תבדוק אם מקום הלימודים שלך מכיר באבחון שכבר עשית
ראיתם את הסרט:תיכון ההזדמנות האחרונה?רק אמונה
לא. שווה לראות?תמיד בבטחה
חובה!!!סופרמן
כן.לדעתי כן(רק הן חילוניות כן?)רק אמונה
בטח!!!!סופרמן

כותבת לעצמי במומלצים...חוזרת
יש עוד כמה אם כבררק אמונה
מה?חוזרת
בעזרת ד'רק אמונה
אז ראיתי היוםחוזרת
ברור!נפש חיה.
הי זה את שהמלצת לי לא?רק אמונה
יש מצב טוב.נפש חיה.
אז תודה בהזדמנות זו
רק אמונה
בכיף!נפש חיה.אחרונה
גן שפתי עם עיכוב יחסית לא גרועMaya1234
יש לנו בן מקסים בן 5 הילד יודע לדבר ולהתבטא אבל הוא לא באותה רמה של הילדים שאיתו בגן , הילד מתקשה לצייר כמו הילדים בכיתה שלו ..שנה הבאה כל הכיתה אמורה לעלות לכיתה א -הילד מטופל אצל קלינאית תקשורת ובהתפתחות הילד , לאחר המלצות מהגן אנחנו שוקלים להעביר אותו לגן שנקרא שפתי או התפתחותי אנחנו חוששים מהמעבר הזה בחשש שהילד לא יתקדם בדיבור כמו שאר הילדים שאיתו כרגע ולומד דברים חדשים מהם הייתה וועדת השמה שנה שעברה ודחינו את העניין ..המעבר הזה קצת קשה לנו ומתלבטים מאוד
אשמח להמלצות/דיס
אנחנו רוצים אם כן שיהיה בגן שפתי וחינוך בעברית שזה לא שפת האם שלו אלא הוא דובר ערבית ..האם כדאי לנו והוא ילמד שם ויעזרו לו?
אם כן איפה מומלץ באזור חיפה גן שפתי תודה מראש
ממליצה מאוד על גן שפתי/התפתחותיחוזרת
אחד היתרונות בגן שפה- מתאימים את התכנית לילד. ולא לגן, כלומר אם לילד קשה בתחום מסויים יתגברו אותו שם ולא ימשיכו לרוץ כי ״כל הילדים בגן הבינו״. גן שפה/התפתחותי לא מחייב שהילד ימשיך בחינוך מיוחד בעתיד. הוא יכול להשתלב בבית ספר רגיל לחלוטין. לפעמים יכולים שתהיה לו מורה משלבת או משהו כזה שזו מתנה נוספת.
לגבי הפער הלשוני- תתייעצו עם קלינאית התקשורת של הילד. יש ילדים שצריך להתמקד איתם בשפה אחת בלבד. אחרת זה מגביר להם את הקושי השפתי.
אני לא מכירה גני שפה באזור חיפה. בדרך כלל זה גנים אזוריים.... אז איפה שהוועדת השמה משבצת את הילד...
בהצלחה
