אחד המושלמים!! הוא כ"כ מרגש!
זה סרט בהודית אבל יש כיתוביות!!
אומנם הוא ארוך, אבל שווה כל דקה!!
יש את הסרט המלא ביוטיוב!
ואולי סתם סרטים יפים וכשרים שניתן לצפות וללמוד מהם
ראיתי את ההתחלה של הסרט, ואהבתי.. התחברתי..
אבל בסוף--אני פשוט לא מפסיקה לבכות מזה!!!! (לפני רבע שעה גמרתי..) אמאלה!!!! זה (ועוד אחד) זה הסרטים הכי טובים שראיתי מיימי!!! אני בחיים לא ישכח את הסרט הזה!!!!
תודה על ההמלצה.
ילדה מיוחדת!!אחרונה_ביאוש עולה-
מבחן מועד ב',אחד מועד ג',ועוד....
רעיונות?
אני לקויית למידה. התחלתי תהליך של קבלת הקלות לפסיכומטרי, וראיתי שיכול לקחת יותר משנה להשיג את ההקלות.
החלטתי לעשות בלי הקלות.
חרשתי, התאמצתי, השקעתי, למדתי, לא פספסתי שום שיעור, למדתי לילות וימים, התאמצתי, ירקתי דם.
הסימלוציות היו מעולות!!!
והיום, כשקיבלתי את הציון. בכי. כאב. חודשיים וחצי הלכו.
למה???? למה בוחנים אותנו לפי היכולת של הפסיכומטרי??
נרשמתי ללימודים למסלול מסויים, והמכללה הזאת פשוט מקסימים!!!! מנסים עכשיו לעזור לי, ואמרו שאני יכנס למסלול אחר ובהמשך אני יעשה הסבה למה שאני רוצה...
זה באמת קשה..שרבובולא הוגן שהתהליך כ"כ ארוך
וגם הבנתי שההתאמות לא משמעותיות מאוד
ב"ה שהמכללה מקבלים את זה ועוזרים לך
תכלס כולם יודעים שהפסיכומטרי לא משקף יותר מידי 
צהלת החייםמאיזה מאבחנת שקשורה גם לפסיכומטרי והיא אמרה שאפשר לעשות פסיכומטרי במחשב.
אני סוגשל מפחדת ללכת לאיבחון....והמליצו לי על זה
זה מסוגל לעבוד - רק אם לוקחים תקופה ארוכה, ואני לא בטוח שיש לזה השפעה אמיתית. ריטלין זה זוועת עולם, אבל הוא עובד.
לא שמעתי על אדם אחד שאמר שדברים טיבעיים עוזרים לו
או חומרים אחרים עם כל מיני השפעות שונות(גם דברים טבעיים עושים דברים לגוף,חלק לפחות)
אבחון זה שיחה,בינך לבין מומחה או פסיכולוג שמבין בזה,ואת צריכה רק לתת לו להבין איך אפשר לעזור לך לבטא את עצמך יותר טוב,ללמוד יותר טוב,להיות יותר מרוכזת וכאלה.
מה שאת לא תגידי לא ידעו,את זו שבוחרת מה להגיד או לצייר או לספר....או מה שיבקשו ממך לעשות.....
בהצלחה רבה נשמה!
אני מורה, והמנהל חוטף ג'ננה כשהוא רואה שאני לא מסוגלת לשבת על הסכא...
תמיד מוצאת סיבות למה לצאת באמצע ישיבות צוות ימי היערכות והרצאות...
ואז חיפשתי באינטרנט ומצאתי לקנות דרך האינטרנט היא אומרת שהיא קונה בירושלים אז אני אברר ואחזיר לך תשובה רק שזה יקח זמן(היא מתחתנת מחר
)
הקרדיט למרדכי
אנחנו עושות קייטנה לילדי עלה גדרה ודרושות לי פעילויות לקבוצה של הכסאות גלגלים..
אם ישלכם רעיון אז אני ממש אשמח...
ואם אין אז תקפיצו...
תודה מראש..
ולא נראלי שכ"כ מתאים לכאן, אבל תנסי..מישהי בעולם!כי לפה מתאים דווקא דברים מקפיצים..
אבל הדרכתי שבוע שעבר במחנה דומה-
ועשינו פעילות כזאת, אבל עם הרבה מים, מתאים?
ועשינו גם סוג של מופע כשרונות כזה - חלק עשו פעלולים עם הכיסאות (אחד המדליקים!) וחלק שרו וכו'
אפשרי אצלכם גם אטרקציות? כי מיזה יש לי מלא רעיונות
בהצלחה!! תהני!
מה בעצם הבעיה? ובשביעית - אל תוותרי!! את חייבת ללמוד. אני מאמין שאפילו סתם לשבת בשיעורים יועיל יותר מאשר לוותר מראש. בתקופת הבגרויות המצב יותר מסובך, אבל אם אני שרדתי כנראה כולם יכולים.
מה לא יודעת? לא מכירה ת'מושג.
כלומר מנסה, אין הגוף הראש לא מבין מה רוצים ממנו.
אבל כן, ב"ה, גמרתי שביעית, ועם ציונים לא בשמיים, אבל לא גרועים..
זה אפשרי! באמת!
ויש לי קצת סחרחורת, אז קשה לי לכתוב, לטיפים, עצות, וקצת יותר תוכן בשמחה באישי
אבל שתדעי - זה אפשרי! באמת!!
טאורה, עולה לשמינית, ריטלין 60, קונצרטה 81- סתם שתביני במה מדובר![]()
ב"ה אנו עמדים לפתחה של שנה חדשה (הישיבות מתחילים בא' אלול והתכונים ואולפנות יותר מאוחר )
אולי יש לכם עצות, מסכנות , רעיונות לקרת השנה החדשה נשמח לשמוע וכך גם להתקדם
בשמחה ובאהבה!!!!
משו פה יכול להסביר לי מה זה דיסקלקוליה??? כי אולי ישלי את זהה..
את יודעת מזה דיסלקציה? דיסקלקוליה זה דיסלקציה למתמטיקה..
"ליקויים ביכולת להבין את עולם המספרים, את המשמעות הכמותית של המספר ואת המשמעות של היחסים הכמותיים בין המספרים, וכן ליקויים בביצוע מניפולציות חישוביות מתאימות וליקויים ביכולת לפתור בעיות מילוליות" (מתוך המונחון)
מקווה שעזרתי
מה עושים עים זהה?! ואין לי דיסלקציהה.....די אני לחוצה מיזהה!!! מה זה אומר עלי???
, קשה עם מספרים.אני ניגשתי לשתי בגרויות במתמטיקה ולא עברתי את שתיהם..לפי מה שאת כותבת שווה לי לגשת עוד פעם בחורף?? כי בעיקרון מעבירים אותי למוט''ב שזה היחידה במשרד החינוך שמומרת למתמטיקה(סוג של מדעים כזה..)שווה לי לעבור??מה כדאי לי לעשות???
אתמול דיברו עים אמא שלי ואני עוברת למוט''ב הזהה....שיהיה לי בהצלחה(:
מתמטיקה(:
טאורההלוואי והיה כזה גם באנגלית!
בהצלחה לך
קשה לי לכתוב לך, מכתבי כואב וקשה. קשה לי וליבי נקרע...
למה אתה לא מקבל אותי למקום שאתה בו? למה?! כי אני מאובחן בתור לקוי למידה? או בשפה המקצועית- בעל לקויות למידה? בגלל זה? למה אתה ישר מקטלג אותי בגלל המקום שממנו באתי- מקום שבו לומדים בעלי לקויות למידה, מקום שנתנו לי ובי אמון שלם- בפעם הראשונה בחיי, תמכו בי, השקיעו בי, העריכו אותי ואת הדרך שעשיתי, את הדמעות שלי שנפלו על דפי המבחן כשלא הייתי מצליח ואהבו אותי כמו שאני- בעל לקויות למידה.
אז למה אתה חוסם בפני את הדרך? הדרך שתמתיק ולו במעט את מה שעברתי עד כה, את ההשקעה הענקית שרק לפעמים, וגם את זה לא, לא קצרה תוצאות וגם אם כן, לא תמיד התוצאות היו שוות לרמת ההשקעה שלי. האם הרגשת פעם מה זה לשבת מול דף מלא באותיות וכל האותיות קופצות ורוקדות מול העיניים והמח לא קולט דבר? האם הרגשת מהו תסכול אמיתי ועמוק של למידה למבחן ולבגרות במשך שעות וימים שלמים של השקעה אינסופית ובסוף לקבל רק- עובר? האם הרגשת מה מרגישה אימא שמוחה את דמעות הבן שלה כשחוזר מלימוד למבחן ולא מצליחה להרגיעו כי אין בפיה מילים להרגיעו? האם הרגשת ייאוש? אין לך מושג כמה אנו- בעלי לקויות הלמידה ובני משפחתנו משקיעים כדי שנצליח לעבור בציון עובר פלוס. אין לך מושג כמה דמעות שפכתי וכמה קבלה של הדין עלי- כי זוהי המתנה שקיבלתי מאת ה' "איש כברכת ה' אלוקיך אשר נתן לך" זה השכל שהקב"ה נתן לי, ועמו משפחתי ואני צריכים להתמודד! וגם אתה, בתור מורה, צריך לעזור לי להתמודד!
עד שהמקרה של- לקויות למידה לא יגיע אלייך, יגע בך, ידפוק על דלתך, וסליחה על הבוטות- בגאווה שלך, במח שלך, במחשבה שאתה הוא המצליחן וכל מי שלא מבין כמוך וחושב כמוך הוא סתם עוד משהו...עד שלא תרגיש כמונו- לעולם לא תקבל כמונו למקום שלך? עד שאתה לא תתמודד עם דברים כמו שאני מתמודד... האם אתה יכול לדמיין שלא היו מקבלים למקום כמו שלך בעלי משקפיים? הרי אתה הוא בעל משקפיים! כמו שבעל משקפיים צריך מספר מסוים- גבוה, נמוך, להגדיל את המסך המחשב, להשתמש בזכוכית מגדלת וכד' כך אנו צריכים- בעלי לקויות הלמידה- אוזן קשבת ודלת פתוחה לקבל אותנו ואת צרכנו.
כולי תקווה שתשנה את התנהלותך והתנהגותך אלי ואל רבים, טובים ומוצלחים- כמוני, שתסתכל על השכל שכן קיבלתי מהקב"ה, שתסתכל על האישיות האמיתית שלי ולא ממוסד הלימודים שממנו באתי- מוסד שקידמו בשבילי וקידמו אותי לחיים.
ורק נק' אחת לסיום: יש דעה רווחת לצערי ולצער עוד רבים כמוני- בעלי לקויות הלמידה, שסליחה על הביטוי- אנו טיפשים וחסרי שכל. זה לא נכון! אנו רק צריכים דרך אחרת ללימוד!
וחוץ מזה- פרופסור איינשטיין, הגאון, שהמציא את תורת היחסים, היה בעל לקויות למידה.
בכאב...
אני קצת בהלם שקיימים מקומות כאלה,
כי יש כיום ותר מודעות..
מקווה שתמצא את המקום שמתאים לך!
אתה לא שווה מקומות שחושבים שלקויות למידה הן מגרעת!
מתפללת איתך שה' יתן להם דעת..
אפשר לשאול מדוע סיפרת זאת בראיון?
פשוט יש דברים שעדיף לא לומר מראש,
גם אם אין מה להתבייש בהם..
באמת קל להזדהות כולנו עברנו ונתקלנו באנשים לא מבינים אותנו חושבים שאנחנו רובוטים
אבל לאחר מחשבה ולאחר קריאה נוספת במכתבך אני חושב שצריך דווקא להתבונן אל החסד הגדול שעשה ה' עימנו שבראה אותנו כך על החיות על העושר והשמחה בסופו של יום כף להיות אם אנשים שמחים ולא דווקא אם אנשים שאין להם שגיות כתיב הדמיון הרחב שלנו מחייב אותנו לשנות את העולם
יש כאן מישהו/מישהי שלומדת בבר אילן?
אני צריכה לעשות עבודה על סטודנט עם לקות למידה מאובחנת מבר אילן..(עם עדיפות ל ADHD/דיסלקציה)
זה דורש ראיון בטלפון..
פליז, תעזרו לסטודנטית שרוצה לסיים את התואר.. 
אם יש לך כמה דקות , אשמח אם תמלא שאלון פשוט
https://docs.google.com/forms/d/1_9b57pYOAnqN6P6oXaF90sNoEssBqsVbAdIRroz3YUk/viewform
תודה רבה
מילאתי
טאורהמה קרה..?
ולא לקחת ריטלין כי נגמרה לי החבילה, חשבתי שיהיה בסדר כי הוא בכל מקרה לא משפיע עלי!!
התחלתי את המתכונת כרגיל, ואז בשלב מסוים הרגשתי שאני לא מסוגלת עוד!! ביקשתי לצאת להתאוורר ולא נתנו לי, הם אמרו שאסור כי זה מתכונת! קיצור התחלתי לקפץ ולפרפר לי על הכסא כי לא יכולתי והיו לידי 2 כיסאות, אז התחלתי לעבור מאחד לשני.. וכו'. קיצור פשוט אחרי חצי שעה בערך שאני רק מקפצת במקום כי לא נותנים לי לקום מהכסא.. הגשתי את המכונת אחרי שחירטטתי את כל שאר המתכונת 
![]()
לא יכלת להסביר להם את המצב?
כי זאת לא היתה המורה שלי בכיתה.. זה היה מורה אחרת, וסתם לא היה באלי להתחיל לספר לה שתתחיל לשאול שאלות וזה..
אולי לבקש מהמורה שלך "אישור" שמבקש מהמורות לאשר לך להסתובב
בלי הסברים בגוף האישור?
כי בדיוק מה שיש לך יש גם לי, למרות שאני כן מאובחנת ולמרות שאני עם רטלין.
אז.. סורי!!!
וסורי שלא נחמתי.
איך אנחם בכלאופן?
ילדה מיוחדת!!לדת שאני בחברה טובה.
לכן פתחתי את הפורום..
שאם עברתי יום שלם בלי לעשות כלום
שמישהו יבין אותי
ויבין שזה לא כי אני עצלנית!
למרות שביסודי ובתיכון זה מבאס חבל על הזמן!
אחרי זה לחיים זה ממש טוב!
אנשים שהם היפרים הם יותר חיים!!!


אני גם תמיד משתגעת, אני פשוט אומרת להם תחשבו לי שנייה...
לפעמים מדובר גם על חשובים מצחיקים של שמונה ועוד חמש,
אבל אני פשוט ל מצליחה לחשב אז אנשים קצת צוחקים אבל שורדים את זה...
שלום, שמי שמשון ואני אבא לשני ילדים. הגדול בן 14 תלמיד בכיתה י' בכיתה קטנה בבית ספר רגיל, באזור המרכז.
בני אובחן בדיסלקט לפני כשנתיים.
כאשר קיבלנו את האבחנה , הלכנו לקבוצות ייעוץ וקיבלנו תמיכה וייעוץ לגביי דרכי התמודדות. ונראה כי הדבר הועיל מאוד לבני.
בשנה האחרונה, יחד עם עלייתו לכיתה י' ישנה ריגרסיה בתיפקודו היומיומי. הוא מתקשה לקום לביה"ס, מתמרד, ניתק הרבה קשרים חברתיים, מתבודד בחדרו מול המחשב, ירד במשקל , והפך מרושל בהופעתו.
לאחר שיחות איתנו , מדבריו שלו הוא טוען כי הוא מיואש וחסר מוטיבציה.
שאלתי היא: מה עוד ניתן לעשות?
למי עוד יש לפנות?
ממה נובעת הריגרסיה בתפקודו של בני?
אשתי ואני מיואשים גם כן, והתנהלות בית המשפחה מושפעת המון מתפקודו של בני.
נשמח לכל עזרה שהיא...
תודה.
לדבר עם היועץ בבית הספר, עם המחנך, אפילו מורים, אם אין איבחון להקלות לימודיות חובה לעשות ולדאוג שיקבל את כל שמגיע לו. צריך להבין שללקויי למידה יש קשיים אמיתיים ובגיל ההתבגרות כמו רוב הקשיים האחרים - הם מורגשים כ"בלתי אפשריים להתמודדות".
דרך אגב התסמינים האלה הם תסמינים קלאסיים של גיל ההתבגרות ולכן לא בטוח שזה קשור דווקא לדיסלקציה או ללקות למידה אחרת. בקיצור, לטפל לטפל לטפל!!! לא להזניח.
אתה יודע איך עושים את זה?
יכול להיות שכדאי לתת לו לפתח תחומי עניין שלא קשורים ללימודים
אלא למשהו אחר שהוא טוב בו וחזק בו
על מנת לפתח את הביטחון האישי שלו.
ואז כאשר הוא חזק במשהו לנסות בעדינות לגרום לו ללמוד.
שלום.
אני אחות של מתנדב. ראיתי את מה שכתבת ורציתי להגיד לך מס' דברים...
אני בת 24, נשואה +ילדה ב"ה. אובחנתי בתור ילדה בת 13 כבעלת דיסלקציה קשה ביותר ובעלת קשיי קשב וריכוז והיפראטיבויות. (הכל בקיצור...)
לפי דעתי, הבעיות מתחילות להתעורר ביותר חוזק מכיוון שיש את התופעות הרגילות של גיל ההתבגרות וזה עובר על כל הורה ובנוסף לכך, יש את התופעות הנלוות של לקויות הלמידה- יש לחץ גדול של לימודים, עומס רב של חומר ללמוד, לזכור (באמת!) ולעבד במוח כדי לכתוב תשובה, עניין ההשוואה שלי מול החברה- כמה אני קיבלתי במבחן וכמה אתה, למה כשאני לומד 5 שעות אני מקבל 70 וכשאתה לומד 5 דקות אתה מקבל 100! זה מעיק עליו! הוא לא יודע איך להתייחס לכל זה!
כל אלה (וישנם עוד הרבה דברים שהילד עובר) גורמים למצב להיות קשה ומסובך לא רק לו אלא גם לסובבים אותו. אני זוכרת שבתור תלמידה שעוברת בגרויות לא היו לי את הכוחות להתמודד עם כל העסק הזה והייתי יושבת מיואשת מול הדפים ופשוט לא מצליחה ללמוד.
לעניות דעתי צריך ללכת למאבחן מקצועי, שיעשה איבחון דידקטי ופסיכו דידקטי. ולא להתקמצן על הכסף! לעניות דעתי זה הדבר השגוי ביותר! (אינני חותמת על הצ'ק בסופו של דבר, אבל בתור ילדה שהשקיעו בי ה מ ו ן ה מ ו ן כסף- ההורים שלי שלחו אותי לאנשים הכי הכי טופ שיש, לכל הדברים שאמרו להם שזה יכול לעזור... אמא שלי אומרת שמכל הכסף שהם השקיעו בי, היו יכולים לקנות דירה במרכז ירושלים... אני אומרת שהילד זקוק לזה! יכול להיות שלא הכל יעזור אבל, מקסימום זה יצליח. הילד זקוק להרגשה הזו שאתם- ההורים שלו משקיעים בו ולא רק תשומת לב ומחשבה אלא גם כסף).
לגבי הילד השני שבבית והניהול הכללי של הבית- ברור לי שתפקודו של הילד משפיעים ביותר על המערכת היציבה של הבית. הבית לא מתפקד כראוי וישנם מתחים סביב כל מיני דברים. כמו שהיה אצלנו... כדאי לקחת את הילד הנוסף לשיחה, להסביר לו את המצב וכך יהיה לו יותר קל לקבל את העניין שלילד הגדול אתם מתנהגים בצורה אחרת ממנו. ואם אתם לא מראים לו שאתם מתייחסים לילד בצורה שונה ממנו, אז הוא עדיין קולט גם אם אתם מנסים להסתיר זאת. האחים הקטנים שלי היו קולטים גם בפעמים שהורי ניסו להסתיר מהם כל מיני דברים שקשורים אלי, ילדים קולטים הכל! אין טעם להסתיר! לכן נראה לי שמומלץ ביותר לקחת את הילד השני לשיחה ולהסביר לו את המצב, ככה תפתרו עוד דבר שנוצר או שעלול להיווצר במשך הזמן- קנאה. טוב גם לא לחרוג ממנהגי הבית כדי לדאוג לילד הראשון- לא לתת לילד השני לחם עם שוקולד כי עכשיו אתם- ההורים יושבים עם הילד הגדול על שיעורי בית ולימודים, זה נותן הרגשה לילד הגדול שאני שונה, אני גורם לשינוי כללי הבית, אני מיוחד (במובן השלילי כמובן,) ולילד השני הרגשה שאני פחות חשוב...
זה ממש מובן שהילד לא רוצה ללכת לביה"ס, למקום שבו הוא נחשב "דפוק" גרוע, נכשל. כתוצאה מכך מתחיל לו כל היום רע, זה נמשך גם בבית, כי אתם בתור ההורים שלו גרמתם לו את הסבל הזה-ללכת לביה"ס, למקום שבו רע לי! ואז את רב תיסכוליו הוא מוציא עליכם, ואז נוצרת אווירה רעה בבית, והוא מסתגר בחדר, יורד לו התיאבון (ועוד כל מיני תופעות למיניהן) וככה זה חוזר חלילה.. המצב הזה לא טוב לאף אחד. כדאי לקחת את הילד לשיחה (לאחר שיחה עם פסיכולוג או מאבחן מרצועי) ולהסביר לו את הנתונים שעומדים על הפרק- אנחנו מבינים את הקושי שלך, זה מאד מאד מובן, נכון קשה, אבל אנחנו בתור הוריך רוצים רק בטובתך לכן דיברנו עם מאבחן שייקח אותך לאיבחון וייתן לך הקלות כדי שתוכל לעבור את הלימודים בשלום ככל שניתן. רצינו לדעת את דעתך בעניין, מתאים לך להגיד לנו? (מאד הגינוי שהוא יבכה..) תנסו להבין אותו, הוא באמת מסכן! קשה לו וזה משפיע עליו על כל התחומים!!- החברתי בעיקר הוא המשפיע וגורר אחריו השלכות לאורך כל היום- מה חושבים על הילד הדפוק (שבמקרה הוא אני...) על המסכן שמקבל 70 במבחן ועוד רגע יש בגרויות!! איך אני עובר את זה..
בנוסף מומלץ למנף אצלו את הדברים שהוא טוב בהם או שהוא מוכשר בהם, לתת לו הרגשה טובה... אני טוב בזה, אני לא כזה "אפס"...
נראה לי שזה מה שיש לי להגיד. בהצלחה רבה מאד מאד. דרך ארוכה עד לתעודת הבגרות הנכספת ורק עם ס"ד גדולה תעברו אותה...
יישר כח והרבה הרבה כוחות!
כאמא לחמישה בנים שהיו בעבר דיסלקטים - כן. אובחנו, קבלו שעות שילוב, קבלו הקלות בביה"ס ואח"כ (הגדולים שבהם) הקלות בבגרות - ואחד מהם היה במצב כל כך קשה עד שקיבל אישור למנוי בספריה לעוורים - עד כדי כך ! - יש דרך לרפא\ לצאת מדסלקציה.
אני מדברת על שיטת נילי רביב. זו דרך יחסית קצרה ופשוטה מבחינת שיטת העבודה אבל מתוחכמת מבחינת הרעיון. ומה שיפה בה הוא שלא מדובר בהוראה מתקנת שלמעשה מבחינת התלמיד לקוי הלמידה היא מעין "לחטט בפצע" או "לשבור את הראש כנגד הקיר" שוב ושוב. המצוקה של התלמידים הללו היא כל כך גדולה בפרט משום שהם בדרך כלל כשרוניים ובעלי פוטנציאל רב אף יותר מן הרגיל.
אנחנו ממש נושענו. כל הילדים. והילד הזה שהיה מנוי בספריה לעוורים נבחן בבגרות חמש יחידות בהסטוריה בכתב! כשכמובן קרא ולמד את כל החומר בעצמו ככל תלמיד רגיל.
אפשר בשמחה ליצור איתי קשר.

חיבוק..שרבוב
ילדה מיוחדת!!שעה וחצי פעילות גופנית ממש עוזרת!
כמה אנחנו צריכים להודות לה' שבראה אותנו כך
יש מתנה שהיא כאשר נותנים לך ויש מתנה כאשר לוקחים ממך
תחשבו אז יפים אנחנו איזה שמחים איזה חיים את החיים ומחוברים למציאות בגלל שנבראנו חסרי חומר במוח חומר קטן וקצת אבל חשוב ה' בחר מרצונו לתת לנו מתנה ניפלאה לבראו אותנו בלי אותו חומר במוח לבראו אותנו אם בעיות קשב וריכוז ובל זה בעצם מתנה נפלאה תחשבו ותשמחו
כמעט בכלל מקום שעברתי מהתיכון ובישיבה גבוה ובין במשפחה תמיד ראוה שאני חריג אבל תמיד ראוה שאני מיוחד שיש בי משהו לא רגיל וזה נכון אבל תמיד אני מיוחד אבל לטובה אנשים שמים לב כי אני שמח , רואש צוחק משתול קופץ
חיבים להבין אזיה ננפלאה זה
שרבובאחרונה
מרב.
אותי אבחנו בכיתה ד' [ADHD]
והמועצה מימנה הכל... [2500 ש"ח]
לא יודע כמה זה עולה היום.
כן, ממש ממש
בעיקרון אני עשיתי אבחון השנה (ואת הכי יקר- פסיכו-דידקטי) והוא עלה 1700, אבל זה לא כולל את המבחן טובה.
מבחינה כספית תתייעצי עם ההורים שלך, הם ידעו לייעץ לך הכי טוב. וגם תחשבי על זה לימודים גבוהים זה שיא העומס- אין טעם לא להשקיע באבחון ואז לקחת שיעורים פרטיים וכו',
ואת גם ממש ממש לא יכולה לקבוע את ההשפעה של הרטלין עלייך על סמך יום אחד, במיוחד אם את לא יודעת אם זה המינון שמתאים לך.. לדעתי זה ממש יקל עליך, גם ההקלות שבעניין. ואם את רואה שהרטלין מזיק- תמיד אפשר לעבור לקונצרטה או להפסיק.
בכ"מ- יש דבר כזה טבעי שקוראים לו ריכוזית, והוא בשביל זה בלי שצריך להיות מאובחנים, עלי הוא לא השפיע בכלל(אבל אולי כי יש לי הפרעות קשב והיפראקטיביות ברמה כמעט הכי גבוהה
) אבל על חברה שלי שיש לה בקטנה, הוא השפיע- אז נראלי שווה לך לנסות
וואי, אבל מורה מגניבה!! ![]()
ההורים שלי גם מורים והם גם טענו שלא צריך למרות שהמורים אמרו שכן.
ובשלב מסוים פשוט קבעתי להם עובדות שאני הולכת לבדוק את זה.
בשביל עצמי שאם כן, אז שזה יהיה כן. ואם לא אז שזה יהיה לא.
העיקר לא לחיות את הספק שהוא הכי גרוע.
לוקח כמה זמן עד שהרטלין/קונצרטה משפיעים בנוסף הכל תלוי במינון שלך.
ולא תמיד זה אותו מינון אז יכול להיות שלכן זה לא עזר.
אם את בקטע של להמשיך ללמוד לימודים אקדמים אחר כך אז שווה לבדוק את זה
ששומעים הרבה דברים במקביל..
אף פעם לא שמעתי על התרגיל אבל..נשמע לי מענין מאוד וכנראה נכון.
אני לא יכולה להיות המנחה כי בעצמי אני שומעת אלף דברים 
לדעתי כדאי לך לאבחן
את יכולה גם אצל נוירולוג זה הכי זול..
וכמו שאמרו לך- ריטלין מחברה זה לא נחשב
וגם צריך להתרגל לריטלין במשך שבועיים..
זה עוזר מאוד בלימודים
ואם את רוצה לסדר את הבית מהר..לאוו דווקא לימודים.
(אגב, את כותבת יפה!)
מרב.אז עכשיו אני אצטרך להודיע לאמאשלי שאני הולכת לעשות אבחון 
ו.. שווה לי קודם לנסות את הריכוזית? קונים את זה בכל בית מרקחת? כמה זה בערך עולה?
תודה לכם
באמת!
ושרבוב, תודה
אני בעיקרון באמת כותבת
אבל זה ממש מחמיא 
מרב.אחרונה
היא מבינה רק בסמים החזקים ;)
המצב חסהוואו, זה תקוע לי כל השבוע בראש