שרשור חדש
סרט מו מלץ בחוווווום!!ילדה מיוחדת!!
"כוכבים על פני האדמה"

אחד המושלמים!! הוא כ"כ מרגש!
זה סרט בהודית אבל יש כיתוביות!!
אומנם הוא ארוך, אבל שווה כל דקה!!
יש את הסרט המלא ביוטיוב!
ראיתי אותו לא מזמן.. מומלץ..אנונימי (פותח)
ראיתי!! מעולה מעולה!מנסה
אתם אולי מכירים עוד סרטים מענינים לצפיה????בני חייל
כשהנערים שרים..אנונימי (פותח)
תודה אולי באמת אתם יודים על עוד סרטים יפיםבני חייל

ואולי סתם סרטים יפים וכשרים שניתן לצפות וללמוד מהם

 

אין לי מילים..שולמית=]

ראיתי את ההתחלה של הסרט, ואהבתי.. התחברתי..

אבל בסוף--אני פשוט לא מפסיקה לבכות מזה!!!! (לפני רבע שעה גמרתי..) אמאלה!!!! זה (ועוד אחד) זה הסרטים הכי טובים שראיתי מיימי!!! אני בחיים לא ישכח את הסרט הזה!!!!

תודה על ההמלצה.

הראו לנו שנה שעברה באולפנה, פשוט מהמם!!מישהי בעולם!
בכיף נשמהילדה מיוחדת!!אחרונה
אני לא היפראקטיבית, פשוט קצת קשהאנונימי (פותח)

לי לשבת בלי להתעסק במשו..

אתמול המורה אמרה לי להפסיק לכתוב (בתם כתבתי לעצמי..)
איך לעזאזל מסבירים לה אתזה?

איך שאת מסבירה פה! תסבירי בעדינות יפה..היא תבין!עומדת על צוק
תדברי איתה,שרבובאחרונה
אני מקוה שתבין!

תחזרי ותספרי איך היא קיבלה זאת,
נשמח לשמוע!
איך אתם לומדים למבחנים????צהלת החיים

_ביאוש עולה-

מבחן מועד ב',אחד מועד ג',ועוד....

 

רעיונות?

לסכם את כל החומר בכרטיסיות זה ממש עוזר!!!מירי!


לחכות/לבקש מחברה שתושיב אותי ללמוד.ילדה מיוחדת!!
ואם זה לא. אז אני קוראת את החומר בעיניים כמה פעמים עד שנמאס. (מנסיון זה לא מצליח. אני יכולה לקרוא 80 פעם אבל לא יכנס כלום)
יש דרכין נוספות בשרשור נעוץ בפורום עזרה בלימודים.אנונימי (פותח)אחרונה

בס"ד

 

ב"הצלחה!

פסיכומטרי.לקויות למידה.דיכאון!!אנונימי (פותח)

אני לקויית למידה. התחלתי תהליך של קבלת הקלות לפסיכומטרי, וראיתי שיכול לקחת יותר משנה להשיג את ההקלות.

החלטתי לעשות בלי הקלות.

חרשתי, התאמצתי, השקעתי, למדתי, לא פספסתי שום שיעור, למדתי לילות וימים, התאמצתי, ירקתי דם.

הסימלוציות היו מעולות!!!

 

והיום, כשקיבלתי את הציון. בכי. כאב. חודשיים וחצי הלכו.

למה???? למה בוחנים אותנו לפי היכולת של הפסיכומטרי?? 

נרשמתי ללימודים למסלול מסויים, והמכללה הזאת פשוט מקסימים!!!! מנסים עכשיו לעזור לי, ואמרו שאני יכנס למסלול אחר ובהמשך אני יעשה הסבה למה שאני רוצה...

 

 

זה באמת קשה..שרבוב

ולא הוגן שהתהליך כ"כ ארוך

וגם הבנתי שההתאמות לא משמעותיות מאוד

 

 

ב"ה שהמכללה מקבלים את זה ועוזרים לך

תכלס כולם יודעים שהפסיכומטרי לא משקף יותר מידי

וצדיקה משו שניחם אותישטות
הציון בפיסכו הוא ציון יחסי ככה שזה הכי לא משקף באמת
אוי...הלואי ויעזרו במכללה יותר...צהלת החיים
אני שמעתי-מירי!אחרונה

מאיזה מאבחנת שקשורה גם לפסיכומטרי והיא אמרה שאפשר לעשות פסיכומטרי במחשב.

מישו ניסה?ממליץ?שטות

אני סוגשל מפחדת ללכת לאיבחון....והמליצו לי על זה

http://vitaminim.org/index.php?productID=70

זה נשמע טוב..ילדה מיוחדת!!
אני ישמח לשמוע המלצות..
מניסיון בטיפות טבעיות וחארטות כאלה...צבי-ליזציה

זה מסוגל לעבוד - רק אם לוקחים תקופה ארוכה, ואני לא בטוח שיש לזה השפעה אמיתית. ריטלין זה זוועת עולם, אבל הוא עובד.

בקיצער לא שווה?שטות
אנלא רוצה ללכת לאיבחון לא באלי...
אבל זה - די בזבוז כסף…צבי-ליזציה
^^^שרבוב

לא שמעתי על אדם אחד שאמר שדברים טיבעיים עוזרים לו

עדיף אבחון.יותר מתאים ומדויק לצורך שלך,ובלי כימקלצהלת החיים

או חומרים אחרים עם כל מיני השפעות שונות(גם דברים טבעיים עושים דברים לגוף,חלק לפחות)

אבחון זה שיחה,בינך לבין מומחה או פסיכולוג שמבין בזה,ואת צריכה רק לתת לו להבין איך אפשר לעזור לך לבטא את עצמך יותר טוב,ללמוד יותר טוב,להיות יותר מרוכזת וכאלה.

מה שאת לא תגידי לא ידעו,את זו שבוחרת מה להגיד או לצייר או לספר....או מה שיבקשו ממך לעשות.....

בהצלחה רבה נשמה!

אני משוגעת....שטות
לקחתי כדור אחד אתמול בספקטיות רבה אבל זה עזר....הצלחתי לשבת כמה זמן בלי לרקוד על המקום, לזוז, לקום ולהתעסק עם העולם ואשתו....פשוט התרכזתי, פעם ראשונה שאני פשוט ישבתי והקשבתי לחומר כמעט בלי לשמוע את הרעשי רקע.....
איזה כדור?שרבוב
אם זה טיבעי לא נראה לי שזה מזיק
רב קשב...שטות
ספרי לי עליו... כמה עולה? איפה משיגיםחיהלב

אני מורה, והמנהל חוטף ג'ננה כשהוא רואה שאני לא מסוגלת לשבת על הסכא...

 

תמיד מוצאת סיבות למה לצאת באמצע ישיבות צוות ימי היערכות והרצאות...

אני הכרתי אתזה דרך בתדודה...שטותאחרונה

ואז חיפשתי באינטרנט ומצאתי לקנות דרך האינטרנט היא אומרת שהיא קונה בירושלים אז אני אברר ואחזיר לך תשובה רק שזה יקח זמן(היא מתחתנת מחר )

איך נשרשר נכון?שרבוב
עבר עריכה על ידי Admin בתאריך א' באלול תשע"ג 13:41


 הקרדיט למרדכי

טוב..נשגבת מבינתךאחרונה
לא ודעת אם זה מתאים אבל אולי תוכלו לעזור לי...אסור להתייאש

אנחנו עושות קייטנה לילדי עלה גדרה ודרושות לי פעילויות לקבוצה של הכסאות גלגלים..

אם ישלכם רעיון אז אני ממש אשמח...

ואם אין אז תקפיצו...

תודה מראש..

מקפיצה ולא נראלי שכ"כ מתאים לכאן, אבל תנסי..מישהי בעולם!
האמת שזה נראלי הפוך מהפורם,טאורהאחרונה

כי לפה מתאים דווקא דברים מקפיצים..

אבל הדרכתי שבוע שעבר במחנה דומה-

ועשינו פעילות כזאת, אבל עם הרבה מים, מתאים?

ועשינו גם סוג של מופע כשרונות כזה - חלק עשו פעלולים עם הכיסאות (אחד המדליקים!) וחלק שרו וכו'

אפשרי אצלכם גם אטרקציות? כי מיזה יש לי מלא רעיונות

בהצלחה!! תהני!

יואו.. תקשיבו!!ילדה מיוחדת!!
כעקרון עכשיו זה לא כ"כ מפריע לי ועד עכשיו זה גם לא כזה הפריע לי.
אבל עוד חודש בע"ה אני מתחילה כיתה י"א, ואני באמת דואגת שיפריעו לי כל הבעיות שלי.. במיוחד שעדיין לא מצאו לי תרופה או פתרון שבאמת יעזרו לי!!
וכיתה י"א זה הכיתה הכי חשובה וחשוב להשקיכ בה! אבל אני לא מצליחה להשקיע!!
זה מאובחן?צבי-ליזציה

מה בעצם הבעיה? ובשביעית - אל תוותרי!! את חייבת ללמוד. אני מאמין שאפילו סתם לשבת בשיעורים יועיל יותר מאשר לוותר מראש. בתקופת הבגרויות המצב יותר מסובך, אבל אם אני שרדתי כנראה כולם יכולים.

כן זה מאובחן!! אבל עדיין לא מצאו פתרון..ילדה מיוחדת!!
השנה בכיתה י'.. הסכמתי לעצמי פה ושם לוותר לעצמי.. אז איכשהוא שרדתי!
אבל כיתה י"א אין סיכוי לוותר חייבים להשקיע.. ואין אני לא יכולה אין לי את היכולת הזאת להשקיע!!
גם אני לא יודעת להשקיע,טאורהאחרונה

מה לא יודעת? לא מכירה ת'מושג.

כלומר מנסה, אין הגוף הראש לא מבין מה רוצים ממנו.

אבל כן, ב"ה, גמרתי שביעית, ועם ציונים לא בשמיים, אבל לא גרועים..

זה אפשרי! באמת!

ויש לי קצת סחרחורת, אז קשה לי לכתוב, לטיפים, עצות, וקצת יותר תוכן בשמחה באישי

אבל שתדעי - זה אפשרי! באמת!!

טאורה, עולה לשמינית, ריטלין 60, קונצרטה 81- סתם שתביני במה מדוברחושף שיניים

שלום לכולםבני חייל

ב"ה אנו עמדים לפתחה של שנה חדשה (הישיבות מתחילים בא' אלול והתכונים ואולפנות יותר מאוחר )

אולי יש לכם עצות, מסכנות , רעיונות לקרת השנה החדשה נשמח לשמוע וכך גם להתקדם

בשמחה ובאהבה!!!!

תקשיבו שניה-מירי!

משו פה יכול להסביר לי מה זה דיסקלקוליה??? כי אולי ישלי את זהה..

מירי,טאורה

את יודעת מזה דיסלקציה? דיסקלקוליה זה דיסלקציה למתמטיקה..

 

"ליקויים ביכולת להבין את עולם המספרים, את המשמעות הכמותית של המספר ואת המשמעות של היחסים הכמותיים בין המספרים, וכן ליקויים בביצוע מניפולציות חישוביות מתאימות וליקויים ביכולת לפתור בעיות מילוליות" (מתוך המונחון)

 

מקווה שעזרתי

אני יודעת!!! ואני לחוצהה מיזהה!!!מירי!
עבר עריכה על ידי מירי! בתאריך ב' באב תשע"ג 20:45

מה עושים עים זהה?! ואין לי דיסלקציהה.....די אני לחוצה מיזהה!!! מה זה אומר עלי???

זה אומר עלייך שקשה לך עם מ"מ.מרב.
רילקס.
גם לי, שממש לא מאובחנת עם דיסקלקוליה (אבל עד עכשיו גם לא ידעתי שיש כזה דבר ופשוט טענתי שישלי דיסלקציה במספרים , קשה עם מספרים.
הכל מתבלגן, המינוס והפלוסים מתהפכים בקצב, כותבים שטויות במקום מספרים, גם אם יודעים את החוקים- רק בפעם השלישית מצליחים, וגם זה בנס..

אז אין מה להיבהל.
פשוט עובדים קשה אם חייבים את זה בחיים. (אני הולכת לקרוע את עצמי בחודשים הקרובים כי אני חייבת םסיכומטרי ולא יודעת כלוווווםם o_O)
זה קשה. זה מתסכל. זה מחרפן. אבל בסוף בסוף מתגברים על כל המכשולים!
תקשיבו-מירי!

אני ניגשתי לשתי בגרויות במתמטיקה ולא עברתי את שתיהם..לפי מה שאת כותבת שווה לי לגשת עוד פעם בחורף?? כי בעיקרון מעבירים אותי למוט''ב שזה היחידה במשרד החינוך שמומרת למתמטיקה(סוג של מדעים כזה..)שווה לי לעבור??מה כדאי לי לעשות???

 

אני לא רואה טעם סתם לגשת לבגרויותשרבוב
כדי לבדוק ממה הקושי נובע
לטפל
לראות שיפור
ואז כמובן לגשת שוב
ובע"ה לעבור את כל הבגרויות בהצלחה
אז זהוא-מירי!

אתמול דיברו עים אמא שלי ואני עוברת למוט''ב הזהה....שיהיה לי בהצלחה(:

בהצלחה!שרבוב
אבל מזה מוט"ב?
יחידה במדעים!!שמומרת במרד החנוך בדיוק לשלוש יחדותמירי!

מתמטיקה(:

 

איזה יופייטאורה

הלוואי והיה כזה גם באנגלית!

בהצלחה לך

למה דוקא אנגלית היה קל!!! קבלתי 95...ותודה(:מירי!אחרונה
יייייאוש! כאב! ומשהו קטן שכתבתי...אנונימי (פותח)

קשה לי לכתוב לך, מכתבי כואב וקשה. קשה לי וליבי נקרע...

למה אתה לא מקבל אותי למקום שאתה בו? למה?! כי אני מאובחן בתור לקוי למידה? או בשפה המקצועית- בעל לקויות למידה? בגלל זה? למה אתה ישר מקטלג אותי בגלל המקום שממנו באתי- מקום שבו לומדים בעלי לקויות למידה, מקום שנתנו לי ובי אמון שלם- בפעם הראשונה בחיי, תמכו בי, השקיעו בי, העריכו אותי ואת הדרך שעשיתי, את הדמעות שלי שנפלו על דפי המבחן כשלא הייתי מצליח ואהבו אותי כמו שאני- בעל לקויות למידה.

אז למה אתה חוסם בפני את הדרך? הדרך שתמתיק ולו במעט את מה שעברתי עד כה, את ההשקעה הענקית שרק לפעמים, וגם את זה לא, לא קצרה תוצאות וגם אם כן, לא תמיד התוצאות היו שוות לרמת ההשקעה שלי. האם הרגשת פעם מה זה לשבת מול דף מלא באותיות וכל האותיות קופצות ורוקדות מול העיניים והמח לא קולט דבר? האם הרגשת מהו תסכול אמיתי ועמוק של למידה למבחן ולבגרות במשך שעות וימים שלמים של השקעה אינסופית ובסוף לקבל רק- עובר? האם הרגשת מה מרגישה אימא שמוחה את דמעות הבן שלה כשחוזר מלימוד למבחן ולא מצליחה להרגיעו כי אין בפיה מילים להרגיעו? האם הרגשת ייאוש? אין לך מושג כמה אנו- בעלי לקויות הלמידה ובני משפחתנו משקיעים כדי שנצליח לעבור בציון עובר פלוס. אין לך מושג כמה דמעות שפכתי וכמה קבלה של הדין עלי- כי זוהי המתנה שקיבלתי מאת ה' "איש כברכת ה' אלוקיך אשר נתן לך" זה השכל שהקב"ה נתן לי, ועמו משפחתי ואני צריכים להתמודד! וגם אתה, בתור מורה, צריך לעזור לי להתמודד!

עד שהמקרה של- לקויות למידה לא יגיע אלייך, יגע בך, ידפוק על דלתך, וסליחה על הבוטות- בגאווה שלך, במח שלך, במחשבה שאתה הוא המצליחן וכל מי שלא מבין כמוך וחושב כמוך הוא סתם עוד משהו...עד שלא תרגיש כמונו- לעולם לא תקבל כמונו למקום שלך? עד שאתה לא תתמודד עם דברים כמו שאני מתמודד... האם אתה יכול לדמיין שלא היו מקבלים למקום כמו שלך בעלי משקפיים? הרי אתה הוא בעל משקפיים! כמו שבעל משקפיים צריך מספר מסוים- גבוה, נמוך, להגדיל את המסך המחשב, להשתמש בזכוכית מגדלת וכד' כך אנו צריכים- בעלי לקויות הלמידה- אוזן קשבת ודלת פתוחה לקבל אותנו ואת צרכנו.

כולי תקווה שתשנה את התנהלותך והתנהגותך אלי ואל רבים, טובים ומוצלחים- כמוני, שתסתכל על השכל שכן קיבלתי מהקב"ה, שתסתכל על האישיות האמיתית שלי ולא ממוסד הלימודים שממנו באתי- מוסד שקידמו בשבילי וקידמו אותי לחיים.

ורק נק' אחת לסיום: יש דעה רווחת לצערי ולצער עוד רבים כמוני- בעלי לקויות הלמידה, שסליחה על הביטוי- אנו טיפשים וחסרי שכל. זה לא נכון! אנו רק צריכים דרך אחרת ללימוד!

וחוץ מזה- פרופסור איינשטיין, הגאון, שהמציא את תורת היחסים, היה בעל לקויות למידה.

בכאב...

 

 

כואב...שרבוב

אני קצת בהלם שקיימים מקומות כאלה,

כי יש כיום ותר מודעות..

 

 

מקווה שתמצא את המקום שמתאים לך!

אתה לא שווה מקומות שחושבים שלקויות למידה הן מגרעת!

אבל זה עדיין קיים!! ה'!!!!!!!!!אנונימי (פותח)
מסכימה איתך, באמת מרגיז.שרבוב

מתפללת איתך שה' יתן להם דעת..

 

אפשר לשאול מדוע סיפרת זאת בראיון?

פשוט יש דברים שעדיף לא לומר מראש,

גם אם אין מה להתבייש בהם..

לשמוח במה שה' נתןבני חיילאחרונה

באמת קל להזדהות כולנו עברנו ונתקלנו באנשים לא מבינים אותנו חושבים שאנחנו רובוטים

אבל לאחר מחשבה ולאחר קריאה נוספת במכתבך  אני חושב שצריך דווקא להתבונן אל החסד הגדול שעשה ה' עימנו שבראה אותנו כך על החיות על העושר והשמחה  בסופו של יום כף להיות אם אנשים שמחים ולא דווקא אם אנשים שאין להם שגיות כתיב הדמיון הרחב שלנו מחייב אותנו לשנות את העולם

 

זקוקה לעזרהanonimit_1

יש כאן מישהו/מישהי שלומדת בבר אילן?

אני צריכה לעשות עבודה על סטודנט עם לקות למידה מאובחנת מבר אילן..(עם עדיפות ל ADHD/דיסלקציה)

זה דורש ראיון בטלפון..

 

פליז, תעזרו לסטודנטית שרוצה לסיים את התואר..

הסתדרת? אם לא, מקפיצהאנונימי (פותח)
היא הסתדרהשרבובאחרונה
כמה זמן בערך לוקח לקבוע תור לאיבחון טובה?מנסה
אפשר דקה מזמנכם???מעיןnghi

 

אם יש לך כמה דקות , אשמח  אם תמלא שאלון  פשוט

 

 

https://docs.google.com/forms/d/1_9b57pYOAnqN6P6oXaF90sNoEssBqsVbAdIRroz3YUk/viewform

 

תודה רבה

בשמחה!טאורה

מילאתי

מילאתישרבובאחרונה
היפראקטיביות, זה דבר מעצבן!ילדה מיוחדת!!
דיי.. אני לא יכולה יותר!! זה משגע אותי!!
למה ?! יש בזה המון דברים כיפיםטאורה

מה קרה..?

^^לא עוזר כ"כ..ילדה מיוחדת!!


היתה השבוע מתכונת בלשון!!!ילדה מיוחדת!!

ולא לקחת ריטלין כי נגמרה לי החבילה, חשבתי שיהיה בסדר כי הוא בכל מקרה לא משפיע עלי!!

התחלתי את המתכונת כרגיל, ואז בשלב מסוים הרגשתי שאני לא מסוגלת עוד!! ביקשתי לצאת להתאוורר ולא נתנו לי, הם אמרו שאסור כי זה מתכונת! קיצור התחלתי לקפץ ולפרפר לי על הכסא כי לא יכולתי והיו לידי 2 כיסאות, אז התחלתי לעבור מאחד לשני.. וכו'. קיצור פשוט אחרי חצי שעה בערך שאני רק מקפצת במקום כי לא נותנים לי לקום מהכסא.. הגשתי את המכונת אחרי שחירטטתי את כל שאר המתכונת  עצבני

שירותים- זה השיטה לרוץ לקצת ולקפצץ באמצע מתכונותרות014
וואי סיוט!שרבוב

לא יכלת להסביר להם את המצב?

ת'אמת, של כ"כ ניסיתי-ילדה מיוחדת!!

כי זאת לא היתה המורה שלי בכיתה.. זה היה מורה אחרת, וסתם לא היה באלי להתחיל לספר לה שתתחיל לשאול שאלות וזה..

באמת בעיהשרבוב

אולי לבקש מהמורה שלך "אישור" שמבקש מהמורות לאשר לך להסתובב

בלי הסברים בגוף האישור?

חמודה אני ינחם אותך בזה שjhv12
אני איפרקטיבית (וגם בעיות של קשב וריכוז..)..אבל לא מאובחנת..
כי לאבאלי על רטלין ....
ואני יותר משתגעת, אני לא מסוגלת לשבת..
וצריכה תעסוקה כל הזמן ודברים מסוימים.
אז לי בכלל לא נותנים כלום וזה להתפוצץ בכיתה שזה זוועה.
ולכן כל המתכונות והבגריות שלי ממש נמוכות.
רק במיקצוע אחד לא כי ישלי מחנכת טובה כפרעליה..שממבינה תענין ומאפשרת לי קצת יותר.

לאיודעת כמה ניחמתי..מה שכע התפרקתי טיפה..אז תודה.וסליחה.
יום טוב לכם.
ת'אמת, שלא כ"כ ניחמת!!ילדה מיוחדת!!

כי בדיוק מה שיש לך יש גם לי, למרות שאני כן מאובחנת ולמרות שאני עם רטלין.

אז.. סורי!!!

הלוואי והיו מאבחנים אותי! סיפור מסובךךךjhv12

וסורי שלא נחמתי.

איך אנחם בכלאופן?

לא יודעת.. תודה על הנסיון בכל זאת!! ילדה מיוחדת!!
דווקא אותי כן מנחםשרבוב

לדת שאני בחברה טובה.

לכן פתחתי את הפורום..

 

 

שאם עברתי יום שלם בלי לעשות כלום

שמישהו יבין אותי

ויבין שזה לא כי אני עצלנית!

דווקא אני חושבת שזה ממש טוב...=)ימית1

למרות שביסודי ובתיכון זה מבאס חבל על הזמן!

אחרי זה לחיים זה ממש טוב!

אנשים שהם היפרים הם יותר חיים!!!

 

חמודה לגמרי... אהבתי תהשתכלו.jhv12אחרונה
אבל צער לי לאכזב אותך, אני יודעת שבקשר לעצמי
ההיפריות יותר נכון האי יכולת לשבת יותר מדי... וצורך לעשות כל הזמן.
ממש אבל ממש דפקה אותי עד עכשיו בחיים!
ולא רק מיבחנת לימודים.
אבל נכון יש ץמיד גם טוב בכל דבר...
בהצלחה אנשים...
אווווף! אני סתום!מתנדב
הייתי היום בדוכן שהתחיל להסביר לי כל מיני דברים על הנחות שיש להם והסתבכתי עם כל האחוזים וזה... וגם היה רעש מטורף ובלגן מסביבי והראש התחיל להסתובב ולא הבנתי כלום! ואז צעקתי על המוכרים -דיי! אני לא יכול להבין ככה! יש לי בעיות קשב וריכוז! אתם לא מבינים? אז הם חטפו שוק ושאלו- אהה. אז אתהטיפש? מעליב! 
תגובתי הלא חינוכית:שרבוב
חצופים!!!

בוא נגיד שלא הייתי אומרת להם שיש לי בעיות קשב
רק שקשה לי להבין ככה
כי תכלס גם לאנשים בלי בעיות קשה להקשיב ככהץ

אבל ברור שאין קשר בין בעית קשב וריכוז לרמת אינטלגנציה
ובכלל התגובה שלהם לא יפה
איזה חסרי שכל!!ימית1אחרונה

אני גם תמיד משתגעת, אני פשוט אומרת להם תחשבו לי שנייה...

לפעמים מדובר גם על חשובים מצחיקים של שמונה ועוד חמש,

אבל אני פשוט ל מצליחה לחשב אז אנשים קצת צוחקים אבל שורדים את זה...

גיל ההתבגרותshimshon

שלום, שמי שמשון ואני אבא לשני ילדים. הגדול בן 14 תלמיד בכיתה י' בכיתה קטנה בבית ספר רגיל, באזור המרכז.

בני אובחן בדיסלקט לפני כשנתיים.

כאשר קיבלנו את האבחנה , הלכנו לקבוצות ייעוץ וקיבלנו תמיכה וייעוץ לגביי דרכי התמודדות. ונראה כי הדבר הועיל מאוד לבני.

בשנה האחרונה, יחד עם עלייתו לכיתה י' ישנה ריגרסיה בתיפקודו היומיומי. הוא מתקשה לקום לביה"ס, מתמרד, ניתק הרבה קשרים חברתיים, מתבודד בחדרו מול המחשב, ירד במשקל , והפך מרושל בהופעתו.

לאחר שיחות איתנו , מדבריו שלו הוא טוען כי הוא מיואש וחסר מוטיבציה.

 

שאלתי היא: מה עוד ניתן לעשות?

למי עוד יש לפנות?

ממה נובעת הריגרסיה בתפקודו של בני?

 

אשתי ואני מיואשים גם כן, והתנהלות בית המשפחה מושפעת המון מתפקודו של בני.

נשמח לכל עזרה שהיא...

תודה.

 

עירוב כל הגורמים הקשורים!!!צבי-ליזציה

לדבר עם היועץ בבית הספר, עם המחנך, אפילו מורים, אם אין איבחון להקלות לימודיות חובה לעשות ולדאוג שיקבל את כל שמגיע לו. צריך להבין שללקויי למידה יש קשיים אמיתיים ובגיל ההתבגרות כמו רוב הקשיים האחרים - הם מורגשים כ"בלתי אפשריים להתמודדות".

 

דרך אגב התסמינים האלה הם תסמינים קלאסיים של גיל ההתבגרות ולכן לא בטוח שזה קשור דווקא לדיסלקציה או ללקות למידה אחרת. בקיצור, לטפל לטפל לטפל!!! לא להזניח.

אשמח ליצור עימך קשר בשיחה אישיתמתנדב

אתה יודע איך עושים את זה?

תפתח את ההודעה שלושרבוב
תלחץ על שיחה עם המחבר
אולישרבוב
הלימודים נהיו יותר קשים?
אולי הא מיואש?
ניסית לדבר עימו?

כמובן שכדאי לדבר עם צוות ביה"ס
אבל קודם כל עם הנער

ממש בהצלחה אתה נשמע אבא מצויין
איך הוא בחיים שלא קשורים ללימודים?רות014

יכול להיות שכדאי לתת לו לפתח תחומי עניין שלא קשורים ללימודים

אלא למשהו אחר שהוא טוב בו וחזק בו 

על מנת לפתח את הביטחון האישי שלו.

ואז כאשר הוא חזק במשהו לנסות בעדינות לגרום לו ללמוד.

הלוואי זה יעזור...קצת ארוך אבלמתנדב

שלום. 

אני אחות של מתנדב. ראיתי את מה שכתבת ורציתי להגיד לך מס' דברים...

אני בת 24, נשואה +ילדה ב"ה. אובחנתי בתור ילדה בת 13 כבעלת דיסלקציה קשה ביותר ובעלת קשיי קשב וריכוז והיפראטיבויות. (הכל בקיצור...)

לפי דעתי, הבעיות מתחילות להתעורר ביותר חוזק מכיוון שיש  את התופעות הרגילות של גיל ההתבגרות וזה עובר על כל הורה ובנוסף לכך, יש את התופעות הנלוות של לקויות הלמידה- יש לחץ גדול של לימודים, עומס רב של חומר ללמוד, לזכור (באמת!) ולעבד במוח כדי לכתוב תשובה, עניין ההשוואה שלי מול החברה- כמה אני קיבלתי במבחן וכמה אתה, למה כשאני לומד 5 שעות אני מקבל 70 וכשאתה לומד 5 דקות אתה מקבל 100! זה מעיק עליו! הוא לא יודע איך להתייחס לכל זה!

 כל אלה (וישנם עוד הרבה דברים שהילד עובר) גורמים למצב להיות קשה ומסובך לא רק לו אלא גם לסובבים אותו. אני זוכרת שבתור תלמידה שעוברת בגרויות לא היו לי את הכוחות להתמודד עם כל העסק הזה והייתי יושבת מיואשת מול הדפים ופשוט לא מצליחה ללמוד.

לעניות דעתי צריך ללכת למאבחן מקצועי, שיעשה איבחון דידקטי ופסיכו דידקטי. ולא להתקמצן על הכסף! לעניות דעתי זה הדבר השגוי ביותר! (אינני חותמת על הצ'ק בסופו של דבר, אבל בתור ילדה שהשקיעו בי   ה מ ו ן   ה מ ו ן   כסף- ההורים שלי שלחו אותי לאנשים הכי הכי טופ שיש, לכל הדברים שאמרו להם שזה יכול לעזור... אמא שלי אומרת שמכל הכסף שהם השקיעו בי, היו יכולים לקנות דירה במרכז ירושלים... אני אומרת שהילד זקוק לזה! יכול להיות שלא הכל יעזור אבל, מקסימום זה יצליח. הילד זקוק להרגשה הזו שאתם- ההורים שלו משקיעים בו ולא רק תשומת לב ומחשבה אלא גם כסף).

לגבי הילד השני שבבית והניהול הכללי של הבית- ברור  לי שתפקודו של הילד משפיעים ביותר על המערכת היציבה של הבית. הבית לא מתפקד כראוי וישנם מתחים סביב כל מיני דברים. כמו שהיה אצלנו... כדאי לקחת את הילד הנוסף לשיחה, להסביר לו את המצב וכך יהיה לו יותר קל לקבל את העניין שלילד הגדול אתם מתנהגים בצורה אחרת ממנו. ואם אתם לא מראים לו שאתם מתייחסים לילד בצורה שונה ממנו, אז הוא עדיין קולט גם אם אתם מנסים להסתיר זאת. האחים הקטנים שלי היו קולטים גם בפעמים שהורי ניסו להסתיר מהם כל מיני דברים שקשורים אלי, ילדים קולטים הכל! אין טעם להסתיר! לכן נראה לי שמומלץ ביותר לקחת את הילד השני לשיחה ולהסביר לו את המצב, ככה תפתרו עוד דבר שנוצר או שעלול להיווצר במשך הזמן- קנאה. טוב גם לא לחרוג ממנהגי הבית כדי לדאוג לילד הראשון- לא לתת לילד השני לחם עם שוקולד כי עכשיו אתם- ההורים יושבים עם הילד הגדול על שיעורי בית ולימודים, זה נותן הרגשה לילד הגדול שאני שונה, אני גורם לשינוי כללי הבית, אני מיוחד (במובן השלילי כמובן,) ולילד השני הרגשה שאני פחות חשוב...

זה ממש מובן שהילד לא רוצה ללכת לביה"ס, למקום שבו הוא נחשב "דפוק" גרוע, נכשל. כתוצאה מכך מתחיל לו כל היום רע, זה נמשך גם בבית, כי אתם בתור ההורים שלו גרמתם לו את הסבל הזה-ללכת לביה"ס, למקום שבו רע לי! ואז את רב תיסכוליו הוא מוציא עליכם, ואז נוצרת אווירה רעה בבית, והוא מסתגר בחדר, יורד לו התיאבון (ועוד כל מיני תופעות למיניהן) וככה זה חוזר חלילה.. המצב הזה לא טוב לאף אחד. כדאי לקחת את הילד לשיחה (לאחר שיחה עם פסיכולוג או מאבחן מרצועי) ולהסביר לו את הנתונים שעומדים על הפרק- אנחנו מבינים את הקושי שלך, זה מאד מאד מובן, נכון קשה, אבל אנחנו בתור הוריך רוצים רק בטובתך לכן דיברנו עם מאבחן שייקח אותך לאיבחון וייתן לך הקלות כדי שתוכל לעבור את הלימודים בשלום ככל שניתן. רצינו לדעת את דעתך בעניין, מתאים לך להגיד לנו? (מאד הגינוי שהוא יבכה..) תנסו להבין אותו, הוא באמת מסכן! קשה לו וזה משפיע עליו על כל התחומים!!- החברתי בעיקר הוא המשפיע וגורר אחריו השלכות לאורך כל היום- מה חושבים על הילד הדפוק (שבמקרה הוא אני...) על המסכן שמקבל 70 במבחן ועוד רגע יש בגרויות!! איך אני עובר את זה..

בנוסף מומלץ למנף אצלו את הדברים שהוא טוב בהם או שהוא מוכשר בהם, לתת לו הרגשה טובה... אני טוב בזה, אני לא כזה "אפס"...

נראה לי שזה מה שיש לי להגיד. בהצלחה רבה מאד מאד. דרך ארוכה עד לתעודת הבגרות הנכספת ורק עם ס"ד גדולה תעברו אותה...

יישר כח והרבה הרבה  כוחות!

 

איזה סיפורשרבוב
מלא כוחות ובסוף גם הצלחה!
שתצליחי תמיד!!
כאמאלב אמיץאחרונה

כאמא לחמישה בנים שהיו בעבר דיסלקטים - כן. אובחנו, קבלו שעות שילוב, קבלו הקלות בביה"ס ואח"כ (הגדולים שבהם) הקלות בבגרות - ואחד מהם היה במצב כל כך קשה עד שקיבל אישור למנוי בספריה לעוורים - עד כדי כך ! -  יש דרך לרפא\  לצאת מדסלקציה.

 

אני מדברת על שיטת נילי רביב. זו דרך יחסית קצרה ופשוטה מבחינת שיטת העבודה אבל מתוחכמת מבחינת הרעיון. ומה שיפה בה הוא שלא מדובר בהוראה מתקנת שלמעשה מבחינת התלמיד לקוי הלמידה היא מעין "לחטט בפצע" או "לשבור את הראש כנגד הקיר" שוב ושוב. המצוקה של התלמידים הללו היא כל כך גדולה בפרט משום שהם בדרך כלל כשרוניים ובעלי פוטנציאל רב אף יותר מן הרגיל.

 

אנחנו ממש נושענו. כל הילדים.  והילד הזה שהיה מנוי בספריה לעוורים נבחן בבגרות חמש יחידות בהסטוריה בכתב! כשכמובן קרא ולמד את כל החומר בעצמו ככל תלמיד רגיל.

 

אפשר בשמחה ליצור איתי קשר.

 

 

תקשיבו, נמאס לי!!ילדה מיוחדת!!
אני באמת מרגישה סוג של סבל כזה מבפנים!! אני פשוט מרגישה שזה מתפרץ שאני לא משתלטת על עצמי.. חייבת לקום, לא מצליחה לשבת!! זה סיוט!! ! כי באמת שהרבה פעמים זה מפריע לי.. ומציק לי!
חיבוק..שרבוב
טרם מצאת את הימון הנכון של הכדורים?
והאמת שגם כדורים לא תמיד עוזרים
אוף...
זאת הבעיה אצלי!! ששום כדור לא עוזר ילדה מיוחדת!!
ניסית ספורט?שרבוב

שעה וחצי פעילות גופנית ממש עוזרת!

במה ספורט עוזר??ילדה מיוחדת!!
אבל שווה לנסות!! אם הוא באמת יעשה לי טוב..
ספורט מעלהשרבובאחרונה
את רמת הדופמין במוח
לכן יש יותר חומר במוח
ולכן למרות שיש בעיה במעבר של הדופמין עובר מספעק דופמין לכל המוח כי יש הרבה.
(מקווה שזכרתי במדויק)

שעה וחצי של פעילות יומית אינטנסיבית כמו ריצה זה תחליף בריא לרטלין
טוב..מרב.
אז עוד לא קניתי ת'ריכוזית, ואמאשלי עדיין נגד האבחון :O ואני בדרכי לשיעור הראשון בקורס פסיכומטרי..
עצות לריכוז..?
(שנה שעברה גיליתי שעוזר לי לשחק עם חימר. אבל אינלי חימר בסביבה )
מרגמיש?אנונימי (פותח)
לצייר לקשקש...שרבובאחרונה
להודות לה'בני חייל

כמה אנחנו צריכים להודות לה' שבראה אותנו כך

יש מתנה שהיא כאשר נותנים לך ויש מתנה כאשר לוקחים ממך

תחשבו אז יפים אנחנו איזה שמחים איזה חיים את החיים ומחוברים למציאות בגלל שנבראנו חסרי חומר במוח חומר קטן וקצת אבל חשוב ה' בחר מרצונו לתת לנו מתנה ניפלאה לבראו אותנו בלי אותו חומר במוח לבראו אותנו אם בעיות קשב וריכוז ובל זה בעצם מתנה נפלאה תחשבו ותשמחו

כמעט בכלל מקום שעברתי מהתיכון ובישיבה גבוה ובין במשפחה תמיד ראוה שאני חריג אבל תמיד ראוה שאני מיוחד שיש בי משהו לא רגיל וזה נכון אבל תמיד אני מיוחד אבל לטובה אנשים שמים לב כי אני שמח , רואש צוחק משתול קופץ

חיבים להבין אזיה ננפלאה זה

שרבובאחרונה
תזכורת חשובה


באמת קשה וקשה וקשה
אבל צריך לזכור מה טוב..
למשל: אפשר לעשות אלף דברים בו זמנית

אתם יותר ממוזמנים להצטרף לרשימה..
אני כבר חצי שנה עם השאלה הזאת בראש מרב.
בכיתה י' המחנכת שלי אמרה להורים שלי שכדאי להם לקחת אותי לאבחון כי נראלה שאני צריכה ריטלין.
ההורים שלי- אמא מחנכת של כיתה מקדמת ואבא מורה לתושב"ע באולפנא (גם של כיתות רגילות וגם של מקדמות)- לא רצו לקחת אותי לאבחון. אמרו שאני לא צריכה ריטלין.. ומי מכיר אותי ואת הריטלין יותר מהם..?
הייתי שלוש שנים עם המחנכת הזאת- י', י"א וי"ב.
בי"ב היא שוב אמרה להורים שלי- כדאי לאבחן. הילדה צריכה ריטלין.
הפעם אני הצטרפתי להורים שלי בהתנגדות, כי בכיתה י' לקחתי ריטלין מחברה סתם כי היא שכחה אצלי וזה לא תרם יותר מידי, בלשון המעטה

השנה, שירות לאומי. עשינו מפגש אצל המחנכת הדגולה.
היא בשנת שבתון עכשיו, והיא לומדת יותר לעמוק את כל העניין של לקויות למידה, ומתרכזת בעיקר בקשב וריכוז..
היא עשתה עלינו ניסוי שהיה קשור לשיעור שהיא העבירה לנו- כולם עוצמות עיניים ומקשיבות לשקט.
הקשבנו.
כשפתחנו את העיניים היא אמרה: "טוב, כולכן שמעתן את הבת שלי יורדת במדרגות.. את הציפורים.. מישהי שמעה עוד משהו?"
ברור ששמעתי! היו עוד כ"כ הרבה דברים!!
הייתה נדנדה שחרקה, מטוס בשמיים, רוח!!! (השמיעה שלי דפוקה, אגב..)
אמרתי את זה.
היא אמרה לי: "וואו! מרב!! אני ממש רואה את מה שאני לומדת מןל הפרצוף שלי!! למדנו שמי שישלו הפרעת קשב אז הוא שומע הרבה יותר דברים. הוא לא מצליח להתרכז במשהו אחד שהוא שומע אז השמיעה שלו מתפזרת על פני המון דברים..
עוד מישהי שמעה את הדברים של מרב?"
חברה הצביעה.
היא מאובחנת עם קשב וריכוז.
נגנבנו מזה רצח..
והמורה קבעה שישלי קשב וריכוז. (המשך לשלושת השנים שלמדתי אצלה..)

זה נכון?
באמת ישלי קשב וריכוז?
שווה לי ללכת לאבחון בשלב הזה של החיים? (גם מבחינה כספית.. ההורים שלי שילמו עלי הון על כלמיני דברים.. גם זה???)
וגם ריטלין לא עזר בכלל ורק הזיק בכיתה י'. אולי זה המינון, אולי זה כי אני לא צריכה. אבל זה שווה את זה?
אני ממש בהתלבטות, כי אני שנה הבאה הולכת ללמוד לימודים גבוהים בעז"ה ואני לא יודעת יקל-לא יקל עלי?
אבחון עולה הרבה כסף בגיל גדול..המצב חסה

אותי אבחנו בכיתה ד' [ADHD]

והמועצה מימנה הכל... [2500 ש"ח]

 

לא יודע כמה זה עולה היום.

לדעתי -טאורה

כן, ממש ממש

בעיקרון אני עשיתי אבחון השנה (ואת הכי יקר- פסיכו-דידקטי) והוא עלה 1700, אבל זה לא כולל את המבחן טובה.

מבחינה כספית תתייעצי עם ההורים שלך, הם ידעו לייעץ לך הכי טוב. וגם תחשבי על זה לימודים גבוהים זה שיא העומס- אין טעם לא להשקיע באבחון ואז לקחת שיעורים פרטיים וכו',

ואת גם ממש ממש לא יכולה לקבוע את ההשפעה של הרטלין עלייך על סמך יום אחד, במיוחד אם את לא יודעת אם זה המינון שמתאים לך.. לדעתי זה ממש יקל עליך, גם ההקלות שבעניין. ואם את רואה שהרטלין מזיק- תמיד אפשר לעבור לקונצרטה או להפסיק.

בכ"מ- יש דבר כזה טבעי שקוראים לו ריכוזית, והוא בשביל זה בלי שצריך להיות מאובחנים, עלי הוא לא השפיע בכלל(אבל אולי כי יש לי הפרעות קשב והיפראקטיביות ברמה כמעט הכי גבוהה) אבל על חברה שלי שיש לה בקטנה, הוא השפיע- אז נראלי שווה לך לנסות

וואי, אבל מורה מגניבה!! מוציא לשון

מוכררות014

ההורים שלי גם מורים והם גם טענו שלא צריך למרות שהמורים אמרו שכן.

ובשלב מסוים פשוט קבעתי להם עובדות שאני הולכת לבדוק את זה.

בשביל עצמי שאם כן, אז שזה יהיה כן. ואם לא אז שזה יהיה לא.

העיקר לא לחיות את הספק שהוא הכי גרוע.

 

ועוד משהו לקחת מחברה לא נחשברות014

לוקח כמה זמן עד שהרטלין/קונצרטה משפיעים בנוסף הכל תלוי במינון שלך.

ולא תמיד זה אותו מינון אז יכול להיות שלכן זה לא עזר.

 

אם את בקטע של להמשיך ללמוד לימודים אקדמים אחר כך אז שווה לבדוק את זה

וואוו כ"כ הזדהתי עם זהשרבוב

ששומעים הרבה דברים במקביל..

אף פעם לא שמעתי על התרגיל אבל..נשמע לי מענין מאוד וכנראה נכון.

אני לא יכולה להיות המנחה כי בעצמי אני שומעת אלף דברים

 

לדעתי כדאי לך לאבחן

את יכולה גם אצל נוירולוג זה הכי זול..

 

וכמו שאמרו לך- ריטלין מחברה זה לא נחשב

וגם צריך להתרגל לריטלין במשך שבועיים..

 

זה עוזר מאוד בלימודים

ואם את רוצה לסדר את הבית מהר..לאוו דווקא לימודים.

 

 

 

(אגב, את כותבת יפה!)

 

יא תודה מרב.

אז עכשיו אני אצטרך להודיע לאמאשלי שאני הולכת לעשות אבחון  

 

ו.. שווה לי קודם לנסות את הריכוזית? קונים את זה בכל בית מרקחת? כמה זה בערך עולה?

 

תודה לכם באמת! 

 

ושרבוב, תודה אני בעיקרון באמת כותבת אבל זה ממש מחמיא

קפוץ לי מרב.אחרונה
אפשר תשובות לגבי הריכוזית..?
אמאשלי לא מבינה בדברים האלה היא מבינה רק בסמים החזקים ;)
זה הצליח לי!!המצב חסה

וואו, זה תקוע לי כל השבוע בראש