האם יש כאן מישהו/י, מעל גיל 20 (רצוי סטודנט) שנוטל אחד מהשניים שהזכרתי בכותרת?
אם כן- אשמח אם יפנה אלי באישי.
תודה

שלום רב,
אנו סטודנטיות לתואר ראשון בפסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה, במסגרת לימודינו אני עורכות מחקר העוסק בלקויות למידה
נודה לכם באם תוכלו להקדיש מזמנכם למילוי השאלון המצורף בלינק :
https://docs.google.com/forms/d/1veSg_kq9RpPvKBnDyHVcRUBU1FuYt35tjP0knlZjtzs/viewform?pli=1
השאלון הוא כמובן אנונימי ולצורכי מחקר זה בלבד ולא ישמש למטרות אחרות מלבדו.
אם תחושו אי נוחות במילוי השאלון אתם רשאים להפסיק בכל שלב.
בתודה מראש
דיקלה חזן וקארין אבישר
dukhazan@gmail.com
גם על גבי הפורום!

שלום, שמנו עמנואל ואסנת ואנו סטודנטיות לתואר ראשון בפסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה. השאלונים שלפניך הינם חלק ממחקר שאנו עורכות במסגרת עבודה סמינריונית בנושא הורים לילדים בעלי לקויות למידה. השאלון מיועד להורים לילדים בעלי לקויות למידה או הורים לילדים ללא לקות. לצורך המחקר, נבקש ממך למלא את השאלונים המצורפים, לתשומת ליבך, בשאלונים אלו אין תשובות נכונות ולא נכונות. דעתך האמתית במתן התשובות חשובה לצורך המחקר. מילוי השאלונים נעשה בצורה אנונימית ועשויי להמשך בין 10-20 דקות. במידה ולא תרצה/י להמשיך במענה על השאלון הנך רשאי/ת להפסיק בכל שלב. השאלון מחולק לכמה נושאים, תחילה מלא/י בבקשה פרטים אישיים ולאחר מכן שאלונים לדיווח עצמי, בהם תוכל/י לסמן את התשובה המשקפת את תחושתך ו/או דעתך.
בסיום מילוי השאלונים המצורפים, לחצו על אישור בתחתית הדף והקובץ יישלח אוטומטית באופן אנונימי לחלוטין.
במידה ותרצה/י לקבל מידע על המחקר ניתן לפנות אלינו במייל : osnatisr@gmail.com או emrevivo@gmail.com
תודה מראש על שיתוף הפעולה.
וכל מה שכתבו מעלי נכון גם ויעיל מאוד
צפה בסרטים באנגלית ושים לעצמך כתוביות באנגלית וכל מילה שאינך מבין תרגם אותה.
אל תתעצל בקטע הזה תהיה עקשן שכל מילה אתה חיי להבין, כמו כן גם את הקשרה.
לי אישית זה עזר מאוד.
בהצלחה!
פורומים סגורים נוטים למות באיזשהוא שלב...
וחוץ מזה שאז לא תוכלי לכתוב מאנונימי למשל.
אנשים לכן אנחנו לא הולכים לעשות אותו לפורום סגור
בכל אופן את תמיד מוזמנת לבוא גם לאישי.
או כמו ששרבוב אמרה לפתוח ניק חדש
וכמו ששמתם לב פתחתי משתמש מיוחד רק לפורום הזה!!! 
-ם בגלל הבעיות קשב וריכוז שלי...
אוקי, השאלה: מישהו יכול להרחיב לי בבקשה על בעיה שנקראת ADD?
והשיתוף: מכירים את החולצה הזאת שכתוב עליה "אומרים שייש לי בעיות קשב וריכוז, אני לא חושב הי תראו, הינה חתולה!" (
)??
לפני כמה ימים קרה לי בדיוק אותו דבר (כולל הקטע עם החתולה!):
ישבתי בשולחן שמחוץ למסעדה עם אמא שלי,
והיא הסבירה לי על איך שהיא שמעה לאחרונה על בעית קשב וריכוז אחרת, לא ADHD אלא ADD
(אני אמורה ללכת בקרוב לאיבחון...אבל לבינתיים ההתקדמות היא שאמא שלי אמרה לי לאחרונה שהיא גם התחילה לשים לב לבעיות קשב שלי ),
ובכל מקרה, היא התחילה להסביר לי על הבעיה קצת ואני מתחילה לענות לה:"כן, אמא, יכול להיות שייש לי אתה זה, בכל מקרה הנושא הזה של הבעיות קשב וריכוז השונות ממש מתחיל לעניין אות-הי תראי! חתול!"
![]()
(וזה פחות או יותר השיתוף...)
ההבדל ברמת העיקרון בין הוא ה -H
ה-H מסמלת היפר אקטיביות-
אנחנו למדנו שילד עם H לרוב יהיה הילד היותר קופצני שעושה שטויות וכאלו
ואילו הילד עם הADD יהיה הילד המעופף שפחות ישימו לב עליו בגלל שהוא יהיה שקט יותר.
הנירולוג שלי אמר לי שיש לי רק ADD (בלי היפר-אקטיביות)
ואני ממש ממש אבל ממש לא שקטה, אני בקושי יושבת בשיעור אני כל היום מסתובבת בכיתה ועושה שטיות ורעש בלי הפסקה!! (ולפי זה, אז זה ניראה כאילו כן יש לי ADHD וגם חברות שלי אומרות לי את זה )
אבל זה לא תמיד.. יהיו הרבה שיעורים שכן תמצאו אותי במצב שאני פשוט יושבת ומרחפת (ADD רגיל)
אני מתבלבלת במילים...ושוכחת סתם מילים ...יוצא דברים מצחיקים ........רק שאותי פחות...זה מבאס אני גם צוחקת אבל זה מציק להרגיש ככה ...לא יודעת קצת מפגרת שלא יודעת לדבר......סבבה שאני התרגלתי לזה וזה פחות מורגש..
אז כמו שכבר ספרתי לכם הורי היקרים קנו לי מחשב נייד לקרת זמן קיץ הקרב ובא
עכשיו אני יוכל לכתוב בפורום יותר ב"ה
והשמח לעוד עצות
תודה רבה
למה יש את המבחן הפסיכומטרי הדפוק הזה??
כבר צריכה לעשות אותו בפעם ה-3 ושום דבר לא עוזר..............
אסור להתיאש צריך אולי לנסות דרכים שונות . להיות מקורי זה יכול לעזור
וזה פשוט לא נגמר,כל פעם הקורס הארוך והשיעורי בית שבו שלא נגמרים אף פעם ואז המבחן שאתה לא מצליח בו פעם אחרי פעם. איך אפשר להיות מקוריים??
אולי יש מקום שאפשר ללמוד את זה בלי פסיכומטרי.
או שאת יכולה להתחיל תואר אחר ולקבל ממוצע מעל 80 ואז לעבור.
נכון שאז זה הרבה יותר זמן.
אבל יכול להיות שאם תעשי 100 פעמים פסיכומטרי זה גם יקח לך הרבה זמן
הסרט מספר את סיפורו של ילד לקוי למידה בהודו, על אלה שלא הבינו אותו, ועל אלה שכן...
סרט ארוך ששווה להקדיש לו את הזמן, חוצה ימים ויבשות ומרגש ברמות!!
תראו למורים שלכם!
רשמו ביוטיוב: כוכבים על פני האדמה.
קישור לסרט: http://www.youtube.com/watch?v=DCIqpKNek1U
שאלה לדיון
להיות גאה בעצם זה שאנו עם קשיי קשב ורכוז מלמד על היותינו בני חורין? או לו דפקה?
אני חושבת שבחבר'ה שלנו היום שצריך ללמוד באונברסיטאות ובבית ספר לפעמים זה מורכב להיות עם הפרעות קשב וריכוז.
אבל אין ספק, שזה מתנה משמים.
כי יש לנו משהו אחר..
שאין לאנשים אחרים.
שיש לו יתרונות מסוימים.
כמו ללמוד מהר, להתרכז בדברים שאנשים אחרים לא רואים. לשים לב לדברים אחרים.
הרבה מדענים ומפתחים של תוכנות היו עם הפרעות קשב וריכוז
בדיוק בגלל הצורך ביצרתיות ובחשיבה אחרת.
בקיצור, הפרעות קשב הם פשוט חשיבה אחרת מהעולם שלפעמים יש בה יתרונות ולפעמים חסרונות.
אני לומד בישבה גבוה ,ב"ה כמובן שכתב ידי אינו קרי לכן אני חושב לקנות מחשב מה דעתכם ?יש לשישו ניסיון?
אני התחלתי לכתוב במחשב מכיתה י'.
אפשר לומר שזה מה שהציל לי את הבגרויות כי פתאום יכולתי לקרוא את הסיכומים שלי.
ובכלל עמדתי בקצב של כולם.
מה שכן, יש כמה דברים שכדאי לבדוק לפני שקונים מחשב.
האם בחדר שבו אתה לומד יש שקעים ? תתפלא השנה בלימודים לא בכל חדר יש לי שקעים במקומות נורמלים ואז זה קשה..
האם אתה כותב מהר במחשב?
והאם יש לך משמעת עצמית שאומרת אני לומד ולא משחק סוליטר במחשב..
יש עדיפות לגודל מחשב מסוים
למדת הקלדה עיורת? איך? מהר לאט ?
על הגב..
והקלדה עיוורת זה הקלדה שגורמת לך להקליד יותר מהר.
לכן, אני ממליצה להתאמן עליה
אף פעם לא הייתי מסוגלת לסכם וללמוד מהסיכומים של עצמי ועכשיו שנה שנייה באוניברסיטה גיליתי את ה-פתרון המדהים הזה!
באמת שעוזר! עוזר גם להתרכז וגם להיות בעניינים של השיעור והכי חשוב-
החומר כתוב בצורה מסודרת ומאורגנת! אחלה דבר...
בהצלחה!
אולי יש לכם עצות לגבי השימוש במחשב ?
מסכמים כל שעור?
איך למדתם להקליד מהר?
ואולי רעיונות כללים?
תודה
שלא יתפזר.
המצלה שלי (אני לא עומדת בזה)
לכתוב כל שיעור את התאריך כדי לדעת בסוף לסדר את הסיכומים לקראת המבחן ברצף כרונולוגי.
למדתי להקליד מהר בגלל שנעזרתי בתוכנה להקלדה עיוורת.
אבל תכלס בגלל הפייסבוק והשהייה פה באתר.
אני מסכמת כל שיעור כי גילתי שזה עוזר לי לריכוז.
לנות לקרוא ולענות, זה מאוד יעזור לי:
שלום, רק הערב ראיתי בלובי שיש פורום כזה, ואולי זאת הכוונה אלוקית, כי כבר כמה זמן יש לי התלבטות, חשבתי לפרסם אותה בפורום נוג"ה, וכשראיתי את הפורום הזה הערב פשוט היה לי דחף להתחיל לכתוב ולהוציא את ההתלבטות הזאת למקום שבו אולי יוכלו לעזור לי.
יש לי המון הפרעות כשאני לומדת, מעולם לא הלכתי לאיבחון:
א. כי רציתי להתגבר על זה בעצמי.
ב. לא יודעת למה, אבל לאמא שלי יש ממש סלידה מיזה. כל פעם שאני באה ואומרת לה שקשה לי להתרכז כשייש רעש או שקשה לי להתרכז כשייש המון המולה מסביבי או שקשה לי לשבת שני שיעורים רצופים ולכן אני קמה מידי פעם ומסתובבת בכיתה, היא פשוט אומרת בטון כעוס כזה: "אין לך בעיות עם זה, פשוט לפעמים קשה לך" היא גם אומרת בפירוש שהיא לא לוקחת אותי לשום איבחון ולא רוצה לשמוע על שום לקות למידה שייש לי.
השאלה הראשונה שלי היא: למה יש לה כזאת סלידה מיזה? ממה היא כ"כ מפחדת? (היא לא אמא גרועה, פשוט אנחנו כ"כ שונות בכל מיני דברים שלפעמים אנחנו פשוט לא מסוגלות להבין אחת את השניה)
תמיד הייתי איטית בכתיבה, ולמרות שעשיתי את זה המון לא ממש אהבתי את זה. האיטיות הזאת ממש פועלת לרעתי עכשיו שאני בתיכון:
1) אני כותבת לאט, ולפעמים המורה כבר זזה למשהו חדש ואני עדיין לא הספקתי לכתוב את הדבר האחרון, וזה יוצר בעייתיות. יוצא המון פעמים שאני מעכבת אותה מלמחוק משהו שהיא כתבה על הלוח והיא רוצה לכתוב משהו במקום זה, ובשיעורים האחרונים ביום אני מוצאת את עצמי יושבת ומעתיקה עוד 10 דק' אחרי סוף השיעור, פעם יצא שאפילו הפסדתי את ההסעה בגלל זה.
2) את המבחנים אני ממש בקושי מספיקה לסיים בזמן, כיוון שאני כותבת לאט, וכיוון שכמו שאמרתי אאין לי שום איבחון להארכת זמן, זה מהווה בעיה.
3) אני כותבת לאט, הרבה יותר לאט מכל שאר האנשים, וזה מתסכל, במיוחד במצבים שתיארתי לעיל, זה הופך שיעורים שכותבים בהם הרבה ומבחנים לסיוט, וזה פשוט מעצבן.
וכאן מגיעה השאלה השניה (אם שרדתם בקריאה עד פה): האם כדאי לי לעשות איבחון ולהשיג התאמה למחשב נייד??
לאחרונה הייתה פגישת הורים וכשהמורה שלי שאלה אותי מה קשה לי בלימודים, אמרתי לה שחוץ מהרע והישיבה בשיערוים הרצופים, מה שבאמת מפריע לי בלמידה באופן יום-יומיזה הכתיבה. היא אמרה שגם היא שמה לב לזה, ושאולי כדאי לי לעשות איבחון. מול המורה שלי אין לאמא שלי מה לומר והיא אמרה שאם אבא יסכים ואם אני אסכים היא תפנה ליועצת. ועכשיו אני מתלבטת.
משלוש הסיבות שהעליתי אני יודעת שהתשובה אמורה להיות "כן", אולי אפילו "כן" מוחלט, אבל יש לי כמה חסימות ושאלות שמונעות ממני לקבל את הרעיון:
1) הדבר שהכי הפחיד אותי זה כשסיפרו לי על מין תסמונת כזאת שקורת לפעמים לאנשים שמקלידים הרבה. אומרים שהאצבעות שלהם פשוט מתחילות לכאוב, והן כואבות כל הזמן, ואין משהו לעשות נגד זה. אני יודעת שאם יהיה לי מחשב אני ג םאכתוב בו לא רק ללימודים אלא גם סיפורים שאני כותבת כתחביב וכל מיני רשימות אחרות.וכששמעתי על התסמונת הזאת זה ממש הפחיד אותי. מישהו שמע על זה? מה אתם אומרים על זה?
2) עוד משהו שהזהירו אותי מפניו וגם ממנו אני מפחדת זה שכשאני אצטרך ללמוד אני אמש ךדווקא לכל הדברים האחרים שייש למחשב, ואז יצא מצב שבו אני גוצלשת בערץ במקום להתאמן למבחן וכו'. אני פשוט מפחדת שלא תהיה לי מספיק שליטה עצמית.
זהו, אשמח בבקשה אם תחוו דעתכם, תודה רבה. 
אוקי.
א. אני חושבת שאם המורה אמרה לך לעשות איבחון וההורים כבר מסכימים אז כדאי לעשות איבחון.
ב. אני לעומתך לא רק שכותבת לאט אלא שגם הכתב יד שלי לא קריא בכלל ברמות כאלו שאני לא מבינה את הכתב יד שלי.
אז נשאר לי ב'אמת רק האופציה של מחשב.
שאני עשיתי את הבגרויות שלי לפני 4 שנים לא היה כזאתי אופציה גם אם האיבחון כתב.. מה שכן באונברסיטה עכשיו יש לי אישור לכתוב במחשב וזה ממש עוזר.
מה שכן יכולים לתת לך זה הארכת זמן, שכתוב- שמישהו כותב לך את המבחן וכאלה.(שוב, כל זה נכון ללפני 4 שנים.. אולי משהו ישתנה וכבר נותנים מחשב בבגרויות אבל אני לא יודעת)
לגבי התסמונת של אנשים שמקלידים הרבה..לא שמעתי עליה.. ואני מאמינה שהמחשב זה הדבר היחיד שעוזר לי ואני אשתמש בו כל עוד אני יכולה..ואני ב'אמת כל היום על המחשב.
אצלי הציונים המריאו לשחקים .. מלקבל 60 התחלתי לקבל 90-100.
לגבי הסחות דעת של המחשב. צריך ב'אמת שיהיה לך ביטחון עצמי ויכולת להיות אחראית. גם מבחינת לא לעשות דברים אחרים ולהישאר מרוכזת וגם לשמור על המחשב שלא יהרס בין כותלי בית הספר.
בקיצור, מחשב יכול לעזור לך בלימודים רק אם את מכירה את עצמך מספיק טוב ויודעת שיש לך אחריות.
בנוסף, את צריכה להקליד עיוור ומהר.. כי אחרת את גם תשארי מאחור..והמחשב לא יפתור את הבעיות.
בכל אופן אני אשמח לעזור וגם לדעת מה יצא בתוצאות האיבחון כדי לנסות לתת לך עוד טיפים.
אני תמיד פה או באישי..
אין עדיין אפשרות לעשות בגרויות עם מחשב, אבל אם את חושבת שזה יעזור לך אז זה טוב אפילו לשיעורים. וכן את תצתרכי משמעת עצמית גדולה כדי ללמוד, אבל כדי לעזור לזה את יכולה להחליט שלא יהיה לך אינטרנט במחשב, או שיש לך שעה קבועה ביום לכתיבה לכיף, ואז כשזה יבוא לך תוך כדי את תדעי שאת "מבזבזת זמן" מהכיף של הרצף אחרי זה..
אני הייתי מצלמת סיכומים או מעתיקה אותם מחברות ובשיעור מקשיבה, אני גם כותבת ממש לאט.. ואז פחות הרגשתי פער בשיעור וזה לא הפריע לי למהלך הכללי שלו.
אבל לבגרויות באמת יכולים לתת לך הארכת זמן, והכתבה לבוחן ניטראלי כך שקצב הכתיבה לא מושפע כי זה לא את כותבת וגם יש לך עוד קצת זמן לראות שהוא כתב בדיוק מה שהתכוונת, עלי זה ממש הקל ולרוב הייתי כותב לבד פשוט היה לי יותר זמן לכתוב- שזה מה שהיה חסר לי כדי להצליח ולהקפיץ את הציונים שלי...
ובקשר לאמא שלך, אני לא מכירה אותה אבל בטוחהשזה לא בא לה ממקום רע, אלה מחוסר מודעות. מי שלא נמצא במקום הזה ליפעמים לוקח את זה למקום של רחמים עצמיים או משהוא.. והינה אמר שכשהמורה אמרה לה היא הסכימה, זה מראה שבאמת לא הבינה שיש לך באמת קושי, גם אם ניסתה להבין- מובן ממך שאת היחידה בבית במצב הזה.. אז לימדת אותה משהוא חדש ומפה אני מקווה שהיא תלמד איך לעזור לך, תחשבי שבישבילה זה פתאום להראו שיש לבת שלה קושי- אולי זה מה שהפריע לה. אבל אם היא תבין שהיא עוזרת לך וזה לא משהוא כזה מסובך, הקושי הזה קיים אצל רבים וטובים בחברה שלנו... בעז"ה יהיה לה פחות קשה לקבל את זה ויותר יכולת להכיל ,לקבל ולעזור לך.
בקשר לתסמונת לא ממש שמעתי עליה כך שאין לי איך לייעץ בנוגע אליה, חוץ מזה שבמשך הלימודים האקדמאיים ממילא מקלידים את כל העבודות כדי להגיש במחשב.. כך שבאיזה שהוא שלב זה נראלי יגיע.. את צריכה להחליט אם את רוצה את זה מעכשיו או לחכות עם זה.. חוץ מזה שאת יכולה להתיעץ עם המאבחנת שלך מה כדי לעשות והיא תייעץ לך מה יהיה לך טוב לפי הידע שלה.
ב"הצלחה רבה בהחלטות, ושבעז"ה הם יהיו נכונות ויעילות לך!!!
אם יש לך עוד שאלות אז בכיף בפרטי אני פשוט לא נכנסת לכאן המון...
התשובות יוצאות מנוסחות הרבה פחות טוב (ככה זה בשבילי לפחות)
אולי את יכולה לחסום את האינטרנט במחשב הנייד
שלום לך,
א. איבחון זה כלי עזר. אין שום סיבה לחשוש ממנו או לפחד מפניו. הוא יאיר את נקודות החוזק ואת נקודות החולשה שצריכות עזרה, ויציע פתרונות והקלות לבגרות.
ב. יש לעשות איבחון רק אצל איש מקצוע רציני ולאחר המלצות!
ג. ביכולתך להשתמש בתוצאות האיבחון לטובתך, ואם לא - לא להשתמש בו כלל. זהו רכושך הפרטי והסודיות נשמרת.
ד. בתעודת הבגרות לא רשום "איבחון" או "הקלות".
ה. מכיוון שהיום המודעות לנושא עלתה מאד, רבים מאובחנים ונעזרים ומצליחים.
ו. לקשיי כתיבה יש פתרונות בע"פ, בשכתוב ובהכתבה לבוחן. לא מיד רצים למחשב....
ז. אם תרצי, תוכלי להפנות אליי את הורייך.
בהצלחה!!!!
בעזהי"ת
זה לא יאומן מה זה עוזר.
התחלתי לימודים גבוהים עם מחשב- ברור לי שאם הייתי איתו גם בשיעורים בתיכון, היו לי עוד 10 נק' בתעודת בגרות.
מידע באתר משרד החינוך לגבי הקלות בבחינות בגרות -
http://www.gov.il/FirstGov/TopNav/Situations/SPopulationsGuides/SYoungCitizen/SYMatriculationExams/
ההקלות הרלוונטיות לדעתי הם הארכת זמן הבחינה ב-25% או הכתבת התשובות למבחן לבוחן חיצוני.
נראה לי שכדי להמנע מבעיות שנגרמות משימוש מוגזם במחשב, כדאי פשוט להפסיק מדי פעם ולשחרר את הידיים, הגב והעיניים.
ואולי אפשר לקנות מחשב בלי הדברים האחרים, נניח שאין בו אינטרנט אלחוטי, או שהשימוש בו חסום.
יש אפשרות לעשות אבחון לקבלת הארכת זמן בלבד ו(לא לבדוק עוד דברים שאני אולי אצטרך בהם הקלות)
וכמה זה יכול לעלות אם יש דבר כזה?
יש הארכת זמן בגלל בעיות רפואיות.. אני יודעת כי אחותי קיבלה.
אכן, יש באפשרותך לעשות אבחון דידקטי בלבד, ללא החלק הפסיכולוגי, מה שמוזיל את עלויות האבחון. אבחון כזה יעלה בסביבות 700-1100 ש"ח. לפני כן כדאי לך להתייעץ עם יועצת בית הספר, יתכן שניתן לדאוג לך לתוספת זמן ע"י ועדה בית ספרית. אגב, באותו אופן ניתן לבקש התעלמות משגיאות כתיב, מילונית ודף נוסחאות.
בית-ספר יכולה לסדר לך את זה...
שלום,
רצוני לבצע איבחון פסיכודידקטי בבאר שבע לבני בן 10.
האם מישהוא יכול להמליץ על מומחה בתחום?
תודה
יש מצב אבל שאם את לא מרגישה שינוי
אולי את לא לוקחת במינון שאת צריכה.....
הוא לא תמיד נכון משפיע. ואז חוזרים חזרה לרופא.
בכל אופן על עצמי אני יכולה לספר שאני מרגישה הרבה פחות קופצנית ואימפולסיבית.
כאילו שיש לי את השניה יותר של לחשוב שאני בלי רטלין קשה לי להסביר אין לי זה.
בנוסף הרבה רעשים פחות מפריעים לי מבדרך כלל..