שרשור חדש
למבינים בריטליןאנונימי (פותח)

מותר לי לקחת רצוף אחד אחרי השני מה שנקרא - "לחבר"? לקחתי אחד ב7 וחצי ואני מתלבטת אם אוכל לקחת גם בסביבות 2 עוד אחד.... המינון שלי בד"כ זה אחד ליום, אני לוקחת את ה20 מ"ג SR.

 

תודה 

בהתייעצות עם הרופא המטפל.מישי' מאפושו'אחרונה

יש כל מיני נוסחאות שמתחשבות במינון, צורת שחרור [שונה בין כדורים], BMI וכל מיני מדדים כאלה.

יש מינון של "מנה" [כמות החומר הפעיל הזמן נתון] ויש גם משמעות לסך כל החומר שלוקחים ולפרקי הזמן בניהם. 

 

לא מומלץ לקחת יותר מהמינון. יכולות להיות לזה כל מיני תופעות לוואי ממש לא נעימות.

 

הדברים הנ"ל הם לא מידע רפואי ולא שום המלצה, זה רק תובנות שנובעות מטיפול בריטלין [10מ"ג ו-20 מ"גSR] במשך כ7 שנים..

לא מאובחנת. ובכל זאתשקט-

 

אני לא באה להשוות.

לא אותי אליכם, ולא אותכם אלי.

ובכל זאת.

 

אני מוקפת אנשים כמוכם, 

וקטע,

גם עלי אמרו אותו דבר.

כשהמורה הבטיחה לי שתממן לי אבחונים כי אני התלמידה הכי מופרעת שפגשה,

אבא אמר לה-

שתחפש את החברים שלה בסיבוב.

לא כי מפריע לו שתשלם,

ולא כי חושב שאני מושלמת,

פשוט אין צורך להכניס אותי לפינה שלא שייכת אלי.

 

יש לי אחים עם ריטלין

ואחיות מאובחנות,

ורק אני תמיד הייתי החכמה שמשיגה 100 בקלות אם רק אלמד.

אבל הלך הריכוז,

הלך גם החשק

חיפשו טיול מעניין לעצמם.

 

אחרי שנים גיליתי שהחברות שלי שנאו אותי בתיכון

כי לא למדתי למבחן,

כי הוצאתי 70 ולא 100

כי אני חכמה ולא מממשת את הפוטנציאל הזה 

ההוא שחופרים לי עליו 

מכיתה א'.

 

ורק היום,

שאני עדין נלחמת על זה שאני לא גאון

אני חושבת בשקט,

שאולי אני לא רישמית,

אבל כולנו מאובחנים.

כל אחד במינון שלו,

לוקח מה שמרגיע אותו

שנותן לו מנוחה

עזרה,

חיוך

ובעיקר כח וריכוז ללמוד.

להצליח.

 

 

אני לא מאובחנת,

ובכל זאת קשה לי להתרכז.

 

 

(סליחה ממי שזה פשוט לא מתאים לו..באמת סליחה. משהו בכאב הזה היה חזק ממני. הציפיה הזאת כל החיים... ממישהי, שלא עצלנית, כזאת שפספסו אותה כל החיים כי היא 'חכמה'. 

וסליחה על הדימוי הזה "מוקפת אנשים "כמוכם" (זה נטו בשביל ההקצנה)...

זה מעניין מה שאת אומרתטאבולה ראסה
קושי של קשב וריכוז לא מחייב שהוא בעיה נוירולוגית.
זה יכול לשבת על קושי רגשי, חוסר פניות או מוטיבציה... ולפעמים תרופה יכולה גם לעזור שתהיה פניות לטפל בזה.

את חושבת ש"סתם" קשה לך להתרכז? בלי סיבה?
תסבירי את עצמך...
תודהשקט-
אני חושבת שלכולם לפעמים קשה להתרכז. ואצלי בשלב מסויים זה הגיע מהלחץ הזה בראש של הציפיה ממני.
כאילו רציתי להראות שאני לא מושלמת ולא מה שהם חושבים שאני.
( וזה דפק אותי כהוגן אבל לאפאחד לא היה אכפת)....

יש לי קשב מפוצל. הרבה מורים פשוט התייחסו לזה כדבר רע, במקום פשוט להבין את זה ולראות את המעלות שיש בזה (ויש!!) ועד למכללה לא ידעתי איך קוראים לדבר המוזר הזה, שאני באמת יכולה לשמוע בשתי האוזניים.

הזוי שהמורים שלנו אולי חסרי ידע בעלעיל. עד כדי שרומסים ילדים חכמים במקום להעלות אותם...
אגיד לך מה אני חושבת..א"י לעמ'י
את לא צריכה לשים על אף אחד, תעשי נטו מה שטוב בשבילך.
לא להתייחס לאנשים שאומרים לך- מה זה 70? את יכולה 100 אם רק היית רוצה.. זה מעצבן נכון ? מרגיז ביותר .. ומוריד בכלל תחשק ללמוד ולהשקיע ..
אז אל תתייחסי.. כי בתוך תוכך את כן רוצה את ה100 הזה, אבל קשה לך להוציא אותו החוצה.. אולי בגלל האימרה הזאת שאת סוחבת איתך ככ הרבה זמן .. חשבת עלזה ?
תודהשקט-אחרונה

וזה מה שאמרתי, שבשלב מסויים דפקתי את עצמי אבל פשוט נמאס לי לשמוע את זה . אז הוכחתי הפוך, שאני לא חכמה ולןא מושלחמת ולא יכולה להוציא 100....

 

מבאס לגמריי. אם רק מישהו היה תופס אותי שם ודופק לי את הראש חזק בריצפה ומרענן אותי... אבל לא בוכים על דברים כאלה, רק לומדים להמשך...

דיייזריחה

מאיפה אני אוזרת כח עכשיו כשנגמרה בתקופת מבחנים לשעות מבחנין חוזרים?

 

ולהשלים מבחנים שלא עשיתי.

 

בוכה

מהחוסר ברירה?חוזרת
זריחה

אני חייבת שיעודדו אותי לפני שאני ירד מהרעיון ויעזוב ת'לימודים ואלך ללמוד סוסים ולעבוד במכולת, סתתתם

 

אני עושה את זה, זה קשה אבל אני לא יוותר

אין סיכוי לעזוב תלימודים נשמהה!! כולהו בלחץ.. וואו..א"י לעמ'י

אם אני הצלחתי ומצליחה, את תליחי מבטיחה לך.. 

מוזמנת לבוא לאישי

 

בעז'ה אני יצליחזריחהאחרונה


מכון רוםilanit25

שלום לכולם

אשמח למידע למי שמכיר 

אני רוצה לעשות אבחון תעסוקתי (עובדת בתור מורה כמה שנים) קראתי באינטרנט על מכון רום שעושה גם בדיקות להפרעות קשב ולקיות למידה (חוששת שיש לי) האם מישהו מכיר את מכון רום? 

אשמח לשמוע במידה וכן

תודה מראש 

תהליך קבלת תרופה לקשב וריכוזאנונימי (פותח)

שלום,

יש לי הפרעת קשב וריכוז בינונית,

את הלימודים שרדתי איכשהו , בעיקר בשינה בשיעורים , ובלימוד עצמי למבחנים וציונים לא רעים

עכשיו בעבודה זה מפריע לי מאד, 

עובדת בהנהלת חשבונות , וממש מתקשה בריכוז

לא מצליחה לסיים משימות ,  מתרכזת רק כשיש לחץ ואני חייבת לסיים בגלל דד ליין,

מרחפת , קופצת מנושאים לנושאים ועובדת מעט מאד.

 

שאלתי - 

למי אני צריכה לפנות כדי לקבל כדור, ולהתאים 

האם רופא משפחה מספיק?

לא עברתי אבחון מעולם (ומעדיפה לחסוך את זה)

 

תודה!

רופא משפחה מספיק מעל גיל 18 למרשםחוזרת
עדיף ללכת לנוירולוג קשב וריכוז מבוגרים. הוא יכול לעזור לך להתאים...
צריך הפניה ממישהו?אנונימי (פותח)


לא בטוחהחוזרתאחרונה
לכי לרופא משפחה ותשאלי אותו
בעיה בויסות החושיקולולו

שלום,

מישהו כאן מכיר ילד/ מבוגר עם בעיה בויסות החושי?

עדיף מבוגר או מתבגר...

אשמח מאוד שיפנו אלי בפרטי, רוצה לברר כמה דברים שמעניינים אותי

תודה!

היפר סנסטיביטי או היפו סנסטיביטי?חוזרת
בעיקר היפר, בחלק מהחושים היפוקולולואחרונה


שואלת כמורהחלושי
כמה זמן בערך לוקח לרטלין להשפיע? (לא בשעות אלא בימים כמה זמן מתחילת התקופה של לקיחת הרטלין).
תודה רבה
ריטלין זה לא תרופהנפתלי הדג
הוא לא מתקן ומשפיע לטווח ארוך. ריטלין הוא יותר כמו משקפיים, כלי עזר מיידי. ההשפעה של ריטלין על הריכוז היא מיידית, אבל צריך להתרגל אליה ואל תופעות הלוואי שבאות איתה. זה מאוד משתנה בין אנשים, אבל אני חושב שחודשיים אמורים להיות מספיקים (בהנחה והמינון וסוג התרופה נכונים).
מיידיחוזרתאחרונה
ממליצים לקחת שבוע/שבועיים רצוף כדי שהגוף יתרגל לחומרים. אבל זה לא כי לוקח זמן להשפיע...
אבחון פסיכודידקטי לילד הבכיתה י'kerend

שלום וברכה,

אני צריכה לעשות לבני בכיתה י' אבחון ורציתי לשאול האם מישהו מכיר מאבחן/מאבחנת/מכון שעובד עם הכללית באיזור ירושלים או מודיעין שהם מומלצים פשוט יש רשימה ארוכה ואיני יודעת במי לבחור.

תודה מראש..

שאלת את הקופת חולים מי עובד איתם?חוזרתאחרונה
עצה מבעלי ניסיוןאנונימי (פותח)
ביתי החמודה הת ה12 אובחנה לאחרונה כדיסלקטית ועוד משהו כל מיני מילים גדולות כאלה...
ההמלצה שנתנה לנו היא שהיא לא תצטרך לקרוא בכלל ולא לכתוב. שהכל יהיה בע"פ. מה שאומר שפתאום אנחנו צריכים לשבת ללמוד איתה ולהקריא לה לכל מבחן וכל שיעורי בית שיש לה. בכיתה ז' מסתבר יש המון ש"ב ומבחנים!
אין מצב שאנחנו חוזרים עכשיו ללמוד כמו תלמידים בבי"ס. ממש אין לנו זמן לזה.
אז מכיוון שנראה שיש פה עוד אנשים עם בעיות דומות לשלה, רציתי לשאול מה אתם עושים? איך אתם לומדים? מי עוזר לכם?
מישהו רוצה להגיב?אנונימי (פותח)
חושבת לרגעחוזרת
היא לא קוראת כלום?
אולי להקליט את השיעורים ושתשמע אותם לפני מבחן? (או את מה שהמורה מכתיבה על הלוח...)
לדבר עם המורה שהשיעורי בית שלה יהיו שונים כך שיהיו פחות שיעורי בית (או אולי בכלל לא) אבל היא תצטרך לעבוד בדרך אחרת כדי לדעת? (אפשר שתקליט את השאלות והתשובות. אפשר שתצטרך להכין בסוף כל שבוע/נושא סרט/מצגת/פעילות עם חברה על הנושא הנלמד כך שהיא תהיה בעניינים אבל בלי צורך בקריאה כתיבה... למצוא רעיונות יצירתיים לשיעורי בית בשבילה)
זה לא אמור להיות המצב שאתם מכינים לה שיעורי בית או איתה 1 על 1 כל הזמן. וזה מתסכל אתכם, אבל אני בטוחה שגם אותה זה מתסכל לא פחות ואפילו יותר...
לכל אחד סוג ורמת ההפרעה שונה. אבל לרוב הדרת התמודדות תהיה מציאת פתרונות יצירתיים (ואני חושבת שלהפנות את השאלה לביתך ולתת לה למצוא פתרונות יצירתיים יכול להקל על כל הצדדים. כי כך תוכלו גם לאמר למורה שזה פיתרון שהגיע מהבת- כלומר שהיא רוצה ללמוד. גם לכם זה יחסוך כאבי ראש. וגם לבת יהיה יותר נעים שלא מתייחסים אליה כאל ילדה בתחילת כתה א' אלא נותנים לה אחריות כמצופה מגילה...)
לא בעלת נסיוןאנונימי (3)

אבל יש היום כלים שיודעים להקריא טקסט כתוב.

דיסלקציהיויה
שלום לך.
אם ביתך דיסלקטית אכן לא שייך שתשתמש בקריאה בשביל למידה. כרגע. יש מקרים שאפשר ללמד אותה לרכוש קריאה. בכל מקרה- היא אמורה לקבל שעות של עזרה פרטנית- הוראה מתקנת/שילוב. בדקי מול בית הספר את הזכויות ובעז"ה הם יילמדו איתה. מקווה שתקבל מענה כפי שמגיע לה. בהצלחה
תודה לעוניםאנונימי (פותח)

 

 

לא התמודדתי עם זהשרבוב

אבל אני חושבת שאתם צריכים להתייעץ עם ביהס על פתרונות.

אולי מועדונית? או מרכז למידה שיש אחרהצ?

לא המורה אמורה לבחון אותה?אודי-ה
אצלנו המורים בחנו בעל פה (לא דיסלקציה)

ולגבי שיעורי בית - לא חובה לעשות את כל הכמות שכולן עושות. צריך למצוא פתרון שיתאים לה ויחד עם זאת שלא תפספס חומר.

וכמו שאמרו לך - היא זכאית לעזרה מטעם ביה"ס. לא הכל צריך ליפול עלייך.

מורים פרטיים וחברותלא נשברים!אחרונה
בעל פה יכול לעשות לה את החיים להרבה יותר פשוטים..
אם את אוהבת את הבת שלך תתנו לה בעל פה!#
אני.שונאת.ללמוד. אביגיל~!

מתמתיקה-חצי חיוך

קונדתוריה-חצי חיוך

ספורט-חצי חיוך

אנגלית-מטורללבוכהמבולבל

חוזרת

חבל... ללמוד יכול להיות כיף... אולי תמצאי משהו שמעניין אותך ותלמדי (לבד או מהרצאות וכו)רק כדי שתהיה לך חוויה של הנאה מלימוד?
אני לא אוהבת ללמוד ואין מצב שאני אוהב מיתישהו...אביגיל~!

החיים שלי הוא שיט אחד גדול

מה כיף????יהודיה!!!!!
הלימודים לא מענינים ואין בחירה מה ללמוד או לא..
אבל בלימוד עצמאי יש לך בחירה. וכך יש חוויה של כיףחוזרתאחרונה
את שונאת ללמודמשוגעת נחמדה
או שאת שונאת ללמוד במסגרת של בית ספר?
שונאת ללמוד בכללי....אביגיל~!


אווווף יש יאמבה של מבחנים ופשוט אין כוח.!!!אביגיל~!

אין כוחות!

אין לי כוח ללמוד.!

אני עצלנית מידי.

אוווווווווווווף

רעיונות?

תצעקייהודיה!!!!!
תצעקי תצעקי תצעקי
אהההההצ זעז זה עוזר עעןזר עוזר
מממ.. מצחיקאביגיל~!אחרונה
צריכה את עזרתכםאנונימי (פותח)
אני לוקחת ריטלין ואחת התופעות לוואי שלי היא לא להירדם עד שעות מאוחרות.
האם יש אפשרות לעשות משהו כדאי להעלים את התופעה הזאת? אין באפשרותי להפסיק לקחת את הריטלין כיוון שאני נמצאת בתקופת לימודים קשה. שללא זה לא יהיה לי תעודת בגרות 😰
רגע,שאלה:נוצת זהב

כמה המינון שלך ומתי את לוקחת אותו?

תלוי.אנונימי (פותח)
לרוב לוקחת מינון של 10. פעם ב 20.
משתדלת לקחת בשעות הבוקר. יש ימים שאני חוזרת מהבית ספר ולוקחת ב4 בשביל ללמוד למבחנים.
לא משנה מתי אני לוקחת את הכדור, תמיד אני לא מצליחה לישון איתו נורמאלי.😥
עדיף שתקחי אותו כמה שיותר מוקדםנוצת זהבאחרונה

ולא לא לא לא ב4!!! זה ממש יעשה לך לילה לבן..

לא בעיה..יהודיה!!!!!
פונה לנורולוגית ומבקשת ריטלין לפחות שעות כך שיעבור לך עד הלילה😆
חרדת מבחניםםמשוגעת נחמדה
אופ
איך מתגברים?
חוזרת
יש כאלה שעוזר להם לעשות סימולציה של המבחן (מסיימים ללמוד יומיים לפני המבחן וביום שלפני המבחן קמים בשעה שאמורים לקום ביום המבחן. לוקחים את הטופס הכי חדש של מבחן שיש. ויושבים בשעה שאמורים להיבחן בה לעשות את המבחן דמה. כך הגוף מתרגל למבחן.
יש כאלה שעוזר להם כל יום לכתוב 3 הישגים שלהם- ובזמן לפני המבחן לשנן אותם (למשל אם ביום ראשון למדתי שעתיים. 3 פרקים. 5 שאלות. ושני 4 שעות 2 פרקים וציירתי 2 תרשימים בדף כתוב
למדתי שעתיים
למדתי 3 פרקים
תרגלתי 5 שאלות
למדתי 4 שעות
למדתי 2 פרקים
ציירתי 2 תרשימים)
רוצה לספר מה התסמינים של החרדה שלך? שאת חוטפת בלק אאוט? שאת חושבת שלא למדת? שאת מתחילה לרעוד לפני המבחן ומרוב רעד את לא מצליחה לכתוב?
בעיקר מתחילה לרעוד לפני המבחן ממשמשוגעת נחמדה
ואז זה יוצר לי חוסר ביטחון שלא למדצי ובלק אאוט ויאי לי.
ווי גם לי.. זה מזה מגביל...חמדמדה

ורק באנגלית... אני תכלס יודעת טוב ואני יודעת שאני יודעת ולומדת מלא ובהקבצה הכי גבוהה אבל במבחן שוכחת את כל הכללים!!! זה מזה מרגיז...

דמיון מודרך עוזר,ראש על גלגלים

בלילה שלפני המבחן , דמייני את עצמך במקום המבחן , נסי לראות את המיקום המדויק, היכן את יושבת , איזה צבע החפצים שסביבך וכו, אחרי שאת רואה את הכל בצורה ממש מוחשית (בדמיון ), לאחר מכן דמייני שאת יודעת את התשובות , עונה עליהם בבהירות וברוגע ומגישה את המבחן תוך זמן קצר מלא ונכון ..

עשי זאת כמה פעמים, ובשעת המבחן נשמי עמוק ונסי לדמיין הכל שוב, וכמובן אל תשכחי לענות על השאלותקורץ

 

בהצלחה רבה !!

מזדהה איתךרוני125

 שוכחת הכל, רועדת, בוכה לוחצת על העיפרון שהוא נשבר. אבל מנסה להתמודד זה קורה לי במקצועות מסוימים.

בהצלחה לך לי ולכולנוחיוךכותבת את זה שתדעי שיש מלא שסובלים מזה. 

אפשר לשחק בהרבה מבחנים באינטרנט דוגמאת מבחני IQצקון לחש

כשרגילים לעשות משהו, הפחד ממנו יורד פלאים, אז המון מבחנים עצמיים עוזרים להפטר מהפחד להכשל.

נשמה שלייהודיה!!!!!אחרונה
נשמהה אלו רק מבחנים!!!!!!!!!!
מי הם שאת נותנת להם להלחיץ אותך כל כך??
כל יום תגידי לפחות פעם אחת:
מבחנים זה לא הכי חשוב בעולם!!
בהצלחה אהובה😙
ואל תשכחי.. תפילות תפילות תפילות
אובדת עצותאנונימי (פותח)
אני מורה בבית ספר.. יש לי ילד שסובל מהפרעת קשב וריכוז קשה, ומפריע לכל הכיתה... הוא לוקח ריטלין, אך לא נראה שזה משפיע בכלל!!!! אני מנסה לתת לו לעשות דברים וזה. למשל: להיות העוזר שלי, לשחק בצד.... אבל הוא לא מצליח להתמיד בזה.... הילדים סובלים והוא סובל, ואני משתדלת להבין אותו, אך אובדת עצות. אשמח לענות/רעיונות..
מקפיצהאנונימי (פותח)
הוא לוקח קןנסטרה.. לא ריטלין
זה פורום לבעלי לקויות למידהחוזרת
אין בעיה לשאול פה, אבל עצות של מורים לרוב תקבלי בפורום מורים לחיים
מנסה לתת רעיוןחוזרת
א. יכול להיות שהמינון/הסוג לא מתאימים לו?
ב. איזה גיל? שייך לקחת אותו לשיחה מה הוא חושב שיעזור לו? להיות שונה ולעזור לך וכו או להיות כמו כולם?
ג. יכול להיות שהוא מועד להתנכלויות בגלל ההפרעות קשב ולכן הוא מתנהג כמו שהוא?
ד. יש לו הרגלי למידה? הוא בגיל שעדיין קל לרכוש אותם? הריטלין הוא כלי עזר ולא תרופת פלא. אם אין לו הרגלי למידה- לא משנה מה יתנו לו- הוא לא יצליח ללמוד...

זה כמה נקודות שעלו לי...
נשמע כמעט אני התיאורמישהי בעולם!
אם ריאלי (איזה גיל? מה הרמה הלימודית שלו?)
תשחררי אותו משיעורים שהוא מסוגל להשלים לבד.
לשבת קרוב לדלת וכשהוא ממצה לתת לו לצאת

לא מועיל להרגלי למידה אבל כן לסבל שלו ושל הכיתה
כמה דברים..נוצת זהב

קודם כל-קןנצרטה היא בד"כ משפיעה פחות מרטלין..כך שכדאי שתפנו אותו לנירולוג שיתאים לו רטלין במינון מדויק (לי קרה לעצמי ההפך..הרטלין עשה לי תופעות לוואי מזעזעות אז עברתי לקונצרטה ..)אבל קחי בחשבון שיקח זמן עד שיבינו את רמת המינון שהוא צריך ברטלין...העצה של לשבת ליד הדלת טובה מצד אחד אבל מאידך איך הוא יצליח להשלים חומר.!? בקיצור בהצלחה וכדאי להתיעץ עם הנירולוג שלו או עם המטפל\פסיכולוג 

מזתומרת איך?מישהי בעולם!
לכן שאלתי איך הוא מבחינה לימודית.
אותי שנה שעברה פטרו מ2 מקצועות
והייתי אחראית להשלים אותם לבד ולגשת למבחנים
ובה הצלחתי.
עניין של כל אדם איך ההתנהלות שלו
כן.רק שלך אין בעיית קשב וריכוזנוצת זהב

ואת בחורה\אישה בוגרת ואחראית ..יש הבדל עצום בין זה לבין ילד עם בעיית קשב...וגם..אם הוא היה ילד רגיל..מה היה עוזר לו להשלים את החומר? מורה פרטי יכול ללמד אבל עדיין זו לא אותה הדרך שהמורה המקצועי לימד..חבר שיכול ללמד-לא תמיד ידע נכון את החומר ויכול להטעות את הילד...

ממש לא😕יהודיה!!!!!אחרונה
את אומרת פה לוותר על ילד! ולא כל אחד מצליח להשלים מקצועות לבד.. מניסיון גם אותי הוציאו משיעורים והיתי צריכה להשלים לבד ולא כל כך הצלחתי בזה..😕
אז זה ממש לא פתרון והילד הוא רק ילד.. צריך לנסות לעזור.. מספיק הוא מתמודד עם הרגשה שהוא כישלון.. אז זה ממש לא יוסיפ..
לא תמיד ריטלין זה הפיתרון.הקולה טובה

היה לי תלמיד בעבר, עבר אבחון ואמרו לו בפירוש- הוא לא סובל מבעיות קשב וריכוז.

היו לו בעיות רגשיות, קושי בויסות חושי ורגשי, אימפולסיביות וכו'.

הוא היה בטיפול רגשי והתקדם במהלך השנה- אבל היה עדיין מאד קשה איתו. (כולל פעם שהתעצבן וברח מבי"ס החוצה. ילד בן 8!)

 

את בקשר עם הורים? לא מתוך מקום של "הילד שלכם לא בסדר" אלא ממקום של- בואו, אתן מכירים אותו הכי טוב- תעזרו לי לעזור לו. 

את בקשר עם שאר המורים? לפעמים נכון לפתח תוכנית רוחבית- שכל המורים שותפים לה. 

 

 

אחד הדברים שעזרו לי עם אותו תלמיד- כל בוקר, בזמן התפילה הייתי מסתכלת עליו מתפלל ומנסה לאהוב אותו. להגביר אצלי את ההבנה של מה הוא מרגיש ואיך הוא מרגיש וכמה קשה לו. (הייתי עוברת ככה על כל הילדים- כל אחד כמה דברים טובים יש בו וכמה אני אוהבת אותו)

והמון שיחות אישיות. גרמתי לו להבין שאני באמת אוהבת אותו למרות הכל. שבאמת אכפת לי ממנו ואני רוצה שהוא יתקדם ויצליח. מתוך זה הוא העריך אותי וניסה הרבה יותר להתאמץ. 

 

וכן, היה לי קשה מאד איתו ועם הכיתה עד סוף השנה, זה לא קסם. אבל ראינו התקדמות, קטנה- אבל קבועה.

תירגול בגישה הנוירו התפתחותית תיפקודיתברווזה
עבר עריכה על ידי ברווזה בתאריך א' בחשון תשע"ז 18:11
עבר עריכה על ידי ברווזה בתאריך א' בחשון תשע"ז 18:09

 

מה למשל יכול לעזור: לתרגל איתו בכל הפסקה תרגיל אחד מאלה 10 פעמים: [איתך או כל איש צוות, ולא יזיק לכל הכיתה. אפילו יועיל]

קפיצות בחבל

גילגול ראש

הליכה לאחור

הליכת ישבן

הליכת פיל

הליכת צפרדע

הליכת שיווי משקל

עמידת ידיים - רגליים על קיר
התקדמות בקפיצות עם ידיים למעלה

גילגול בתוך מזרון - משה בתיבה

תרגילי הצלבות - יד ורגל נגדית

להתנדנד בנדנדה

להסתובב בקרוסלה

לקפוץ בטרמפולינה קטנה/גדולה

 

ישיבה בשיעורים על כדור פיזיו או על כרית קוצים או על טרמפולינה קטנה

 

ככה הגוף עובד ובעצם גם המוח עובד ומתרגל, ולכן מרוכז וקשוב יותר.

---------------------------------------------------------------------------------------

לצפר על כל הפסקה שבה תירגל, לא בממתקים! סוכר, ממתיקים מלאכותיים וצבעי מאכל מחמירים  ADHD 
כן לצפר בפרסונים, בצבירת נקודות / כרטיסים למימוש, בזמן מחשב בחדר מחשבים, במה שהוא אוהב בביה"ס. הרבה עידוד וח"ח.

עוד מידע והסברים אפשר למצוא בגוגל כשמחפשים: הגישה הנוירו-התפתחותית תיפקודית =  NDFA  
ויסות חושי, שיווי משקל, הצלבות, מיסוך שמיעתי, רגישות שמיעתית.

 

בכללי כדאי שיהיה שינוי משמעותי אצלונשואה+2
חייב להיות משולב גם טיפול התנהגותי. כלומר לטפל בהתנהגות הלא טובה שלו. להציב גבולות ברורים. שיתוף הורים לשינוי התנהגות ףכז
שבי ליחה עם המנהלת וההוריםריקו

 

ותגיעו לסיכום שהוא יוצא להתאווררות (עולה ויורד במדרגות) של שתי דקות

כל פעם שהוא מרגיש צורך. בהצבעה. ובלי לדבר.

אם את רואה שהוא קפיצי את מסמנת לו לצאת.

שיהיה מחוץ לכיתה ליד הדלת (עם דלת פתוחה. בלי שיראו אותו)

ושיתארגן על סטפר (מכשיר אימון קטן) ושיוציא קצת מרץ.

תסכמי איתו שלפני כל שיעור הוא עולה ויורד מהר במדרגות או רץ.

 

ספורט ותנועה מחזקים ריכוז- אולי מפגשים פרטנייםארלט

איתו שישלבו פעילות גופנית, לפני שהוא נכנס לכיתה

אגב, הוא בטוח לוקח את הריטאלין בהתמדה?ארלט

כדאי לוודא עם ההורים

בתור אחת שסבלה גם מאותו נושא..יהודיה!!!!!
תישתדלי לשתף אותו בשיעור, לענות תשובות..
תשאלי אותו מה דעתו ליפעמים..
תתני לו אהבה..
ותשתדלי גם להיות קשוחה ליפעמים! זה עוזר! לקחת לשיחה ולכעוס! לשים לו גבולות.. יכול להיות שמה שבאמת מה שעכשיו הוא צריך זה גבולות גבולות וגבולות..
מישהו שמע פה על כמוסות לינצ'י שבאות מסין שהן מחזקות אתאנונימי (פותח)

הזיכרון ועוזרות לאינטלגנציה ולבעיות קשב?

שמעתי המון דברים טובים אבל זה מאוד יקר ולכן רציתי לשמוע ממשהו שנטל הוא בעצמו  שזה באמת עוזר

אם הצלחת לאסוף מידע איכשהו אשמח לשמועאליפלאאחרונה


..מישהי בעולם!
לא מאמי זה לא פסיכולוגי שהרעש של העטים שנפתחים ונסגרים גורם לי לשמוע רק אתזה
תודה שאמרת.
סופריקה
בכלל לא סוף
נמאס מהמסגרת כבר
אנחנו פה מאחורייךחוזרת

יושתקו העטים!

והצעדים ודפים, הדפיםקול דממה
והזבובים
והמזגן, והפלורוסנט המקולקל ימ"ש שבגללו נכשלתי בתנ"ךאליפלאאחרונה

חח וברצינות- צריך להתקין לנו סנן אוטומטי במוח לאנשים עם תגובות כ"כ אבל כ"כ טיפשיות.

מישו, מישי מכירים אדוראל?שטות
עזרה לסיום התוארsivan lian

שלום לכולם!

אשמח אם תוכלו להקדיש מספר דקות מזמנכם (ולא 30 כמו שכתוב) על מנת לענות על שאלון, אשר מיועד לסייע לי לסיים את לימודי התואר הראשון שלי בפסיכולוגיה ולקויות למידה.

השאלון מיועד לבני 24-30.

https://goo.gl/forms/2wvypAFSKk76m8ks1

תודה!

משמעת עצמית קול דממה

יש לי מלא עבודות של הערכות חלופיות שהייתי צריכה להגיש שנה שעברה (כאן גיחוך קל).

העריכו לי קצת את מתי שאני יכולה להגיש אותם, עד סוף החופש ברמת העיקרון

אני כל החופש לא מצליחה לגרום לעצמי לשבת לעשות. ובכלל פעם, כשכן ניסיתי, לא הצלחתי בכלל מת

וזהו, תודה לכם

 

צריכה עזרה? חוזרת
לי עוזר למנות מישהו שיציק לי לעבוד...
ולתפוס יום שבו אני הולכת למקום חיצוני ולומדת שם
כןכןקול דממה
מקום חיצוני אין כל כך.
זה בעיה שקשורה לקשב וריכוז?אנונימי (2)

כי לי יש את זה כל הזמן- עוד לא סיימתי את התואר לאחר שש שנים

אבל אני לא מאובחנת כך שמעניין אם זה קשור..

זה יכול להיות כתופעת לוואיחוזרת
אבל לא מחייב. יש הרבה אנשים עם בעיות משמעת עצמית בלי קשר להפרעות קשב/לקויות למידה
בעיקרון יש לי ממש משמעת עצמית. פשוט קשה לי לשבתקול דממה
האם יש עניין ללכת לאבחון כשאני כבראנונימי (2)

אחירי תיכון, תואר וכו'? האם נותנים הקלות בלימודי תוואר שני?

לרוב יש (מעט ממש) הקלותחוזרת
אבל זה לא בהכרח מלקות למידה. הגיוני מאוד שזו דחיינות שלא קשורה (קל לדחיינות להצטרף להפרעות קשב אבל דחיינות זו תכונה לא קשורה. כמו חריצות ועצלות. כמו שמחה ועצבות...
דחיינות היא מאפיין מובהקנהורא

של קשב וריכוז. כל הילדים שלפני עשרים שנה האשימו ב: דחיינות, עצלנות וקושי עצום להתמיד במשימה לאורך זמן (הכוונה לא לאורך שעות ספורות אלא לאורך סמסטר/ שנה וכו')

ידוע היום שהם בעצם ילדי adhd או add לא מאובחנים כתוצאה מחוסר מודעות אז.

ועדיין לא בהכרחחוזרתאחרונה

אמרו לי היום שלקרוב ל100% מהסטודנטים הישראליים יש את בעיית הדחיינות. כולם עם הפרעות קשב??? ברור שלא! אצל ילדים זה נכון, בכל מקרה- הפרעות קשב צריכות להופיע בגיל צעיר (כמדומני שלפני גיל 7)

הצילו.משוגעת נחמדה
יום ראשון.
אמאלה.
די.
לארוצה לארוצה
תתפללו שאני לא אהרוס לעצמי. טוב?
אוף.
לחץ.
זהו.
ביי.
|בוכה|
איך היה?חוזרת
אנחנו פה תמיד לכל דבר שאת צריכה....
היה בסדרמשוגעת נחמדה
מקווה שיישאר ככה
קצת קשה לי להיפתח לכיתה...
תודה
בהצלחה מותק חוזרת
תאמיני בעצמך... יוכל להיות לך פי כמה וכמה יותר טוב... מאמינה בך...
ואנחנו תמיד פה (ואני גם באישי לכל דבר שצריך)
תודה.משוגעת נחמדהאחרונה