מותר לי לקחת רצוף אחד אחרי השני מה שנקרא - "לחבר"? לקחתי אחד ב7 וחצי ואני מתלבטת אם אוכל לקחת גם בסביבות 2 עוד אחד.... המינון שלי בד"כ זה אחד ליום, אני לוקחת את ה20 מ"ג SR.
תודה
יש כל מיני נוסחאות שמתחשבות במינון, צורת שחרור [שונה בין כדורים], BMI וכל מיני מדדים כאלה.
יש מינון של "מנה" [כמות החומר הפעיל הזמן נתון] ויש גם משמעות לסך כל החומר שלוקחים ולפרקי הזמן בניהם.
לא מומלץ לקחת יותר מהמינון. יכולות להיות לזה כל מיני תופעות לוואי ממש לא נעימות.
הדברים הנ"ל הם לא מידע רפואי ולא שום המלצה, זה רק תובנות שנובעות מטיפול בריטלין [10מ"ג ו-20 מ"גSR] במשך כ7 שנים..
אני לא באה להשוות.
לא אותי אליכם, ולא אותכם אלי.
ובכל זאת.
אני מוקפת אנשים כמוכם,
וקטע,
גם עלי אמרו אותו דבר.
כשהמורה הבטיחה לי שתממן לי אבחונים כי אני התלמידה הכי מופרעת שפגשה,
אבא אמר לה-
שתחפש את החברים שלה בסיבוב.
לא כי מפריע לו שתשלם,
ולא כי חושב שאני מושלמת,
פשוט אין צורך להכניס אותי לפינה שלא שייכת אלי.
יש לי אחים עם ריטלין
ואחיות מאובחנות,
ורק אני תמיד הייתי החכמה שמשיגה 100 בקלות אם רק אלמד.
אבל הלך הריכוז,
הלך גם החשק
חיפשו טיול מעניין לעצמם.
אחרי שנים גיליתי שהחברות שלי שנאו אותי בתיכון
כי לא למדתי למבחן,
כי הוצאתי 70 ולא 100
כי אני חכמה ולא מממשת את הפוטנציאל הזה
ההוא שחופרים לי עליו
מכיתה א'.
ורק היום,
שאני עדין נלחמת על זה שאני לא גאון
אני חושבת בשקט,
שאולי אני לא רישמית,
אבל כולנו מאובחנים.
כל אחד במינון שלו,
לוקח מה שמרגיע אותו
שנותן לו מנוחה
עזרה,
חיוך
ובעיקר כח וריכוז ללמוד.
להצליח.
אני לא מאובחנת,
ובכל זאת קשה לי להתרכז.
(סליחה ממי שזה פשוט לא מתאים לו..באמת סליחה. משהו בכאב הזה היה חזק ממני. הציפיה הזאת כל החיים... ממישהי, שלא עצלנית, כזאת שפספסו אותה כל החיים כי היא 'חכמה'.
וסליחה על הדימוי הזה "מוקפת אנשים "כמוכם" (זה נטו בשביל ההקצנה)...
וזה מה שאמרתי, שבשלב מסויים דפקתי את עצמי אבל פשוט נמאס לי לשמוע את זה . אז הוכחתי הפוך, שאני לא חכמה ולןא מושלחמת ולא יכולה להוציא 100....
מבאס לגמריי. אם רק מישהו היה תופס אותי שם ודופק לי את הראש חזק בריצפה ומרענן אותי... אבל לא בוכים על דברים כאלה, רק לומדים להמשך...
מאיפה אני אוזרת כח עכשיו כשנגמרה בתקופת מבחנים לשעות מבחנין חוזרים?
ולהשלים מבחנים שלא עשיתי.
![]()
מהחוסר ברירה?חוזרת
זריחהאני חייבת שיעודדו אותי לפני שאני ירד מהרעיון ויעזוב ת'לימודים ואלך ללמוד סוסים ולעבוד במכולת, סתתתם
אני עושה את זה, זה קשה אבל אני לא יוותר
אם אני הצלחתי ומצליחה, את תליחי מבטיחה לך..
מוזמנת לבוא לאישי
שלום לכולם
אשמח למידע למי שמכיר
אני רוצה לעשות אבחון תעסוקתי (עובדת בתור מורה כמה שנים) קראתי באינטרנט על מכון רום שעושה גם בדיקות להפרעות קשב ולקיות למידה (חוששת שיש לי) האם מישהו מכיר את מכון רום?
אשמח לשמוע במידה וכן
תודה מראש
שלום,
יש לי הפרעת קשב וריכוז בינונית,
את הלימודים שרדתי איכשהו , בעיקר בשינה בשיעורים , ובלימוד עצמי למבחנים וציונים לא רעים
עכשיו בעבודה זה מפריע לי מאד,
עובדת בהנהלת חשבונות , וממש מתקשה בריכוז
לא מצליחה לסיים משימות , מתרכזת רק כשיש לחץ ואני חייבת לסיים בגלל דד ליין,
מרחפת , קופצת מנושאים לנושאים ועובדת מעט מאד.
שאלתי -
למי אני צריכה לפנות כדי לקבל כדור, ולהתאים
האם רופא משפחה מספיק?
לא עברתי אבחון מעולם (ומעדיפה לחסוך את זה)
תודה!
אבל אני חושבת שאתם צריכים להתייעץ עם ביהס על פתרונות.
אולי מועדונית? או מרכז למידה שיש אחרהצ?
אביגיל~!מתמתיקה-![]()
קונדתוריה-![]()
ספורט-![]()
אנגלית-![]()
![]()
![]()
חוזרת
החיים שלי הוא שיט אחד גדול
אין כוחות!
אין לי כוח ללמוד.!
אני עצלנית מידי.
אוווווווווווווף
רעיונות?
כמה המינון שלך ומתי את לוקחת אותו?
ולא לא לא לא ב4!!! זה ממש יעשה לך לילה לבן..
חוזרתורק באנגלית... אני תכלס יודעת טוב ואני יודעת שאני יודעת ולומדת מלא ובהקבצה הכי גבוהה אבל במבחן שוכחת את כל הכללים!!! זה מזה מרגיז...
בלילה שלפני המבחן , דמייני את עצמך במקום המבחן , נסי לראות את המיקום המדויק, היכן את יושבת , איזה צבע החפצים שסביבך וכו, אחרי שאת רואה את הכל בצורה ממש מוחשית (בדמיון ), לאחר מכן דמייני שאת יודעת את התשובות , עונה עליהם בבהירות וברוגע ומגישה את המבחן תוך זמן קצר מלא ונכון ..
עשי זאת כמה פעמים, ובשעת המבחן נשמי עמוק ונסי לדמיין הכל שוב, וכמובן אל תשכחי לענות על השאלות![]()
בהצלחה רבה !!
שוכחת הכל, רועדת, בוכה לוחצת על העיפרון שהוא נשבר. אבל מנסה להתמודד זה קורה לי במקצועות מסוימים.
בהצלחה לך לי ולכולנו
כותבת את זה שתדעי שיש מלא שסובלים מזה.
כשרגילים לעשות משהו, הפחד ממנו יורד פלאים, אז המון מבחנים עצמיים עוזרים להפטר מהפחד להכשל.
קודם כל-קןנצרטה היא בד"כ משפיעה פחות מרטלין..כך שכדאי שתפנו אותו לנירולוג שיתאים לו רטלין במינון מדויק (לי קרה לעצמי ההפך..הרטלין עשה לי תופעות לוואי מזעזעות אז עברתי לקונצרטה ..)אבל קחי בחשבון שיקח זמן עד שיבינו את רמת המינון שהוא צריך ברטלין...העצה של לשבת ליד הדלת טובה מצד אחד אבל מאידך איך הוא יצליח להשלים חומר.!? בקיצור בהצלחה וכדאי להתיעץ עם הנירולוג שלו או עם המטפל\פסיכולוג
ואת בחורה\אישה בוגרת ואחראית ..יש הבדל עצום בין זה לבין ילד עם בעיית קשב...וגם..אם הוא היה ילד רגיל..מה היה עוזר לו להשלים את החומר? מורה פרטי יכול ללמד אבל עדיין זו לא אותה הדרך שהמורה המקצועי לימד..חבר שיכול ללמד-לא תמיד ידע נכון את החומר ויכול להטעות את הילד...
היה לי תלמיד בעבר, עבר אבחון ואמרו לו בפירוש- הוא לא סובל מבעיות קשב וריכוז.
היו לו בעיות רגשיות, קושי בויסות חושי ורגשי, אימפולסיביות וכו'.
הוא היה בטיפול רגשי והתקדם במהלך השנה- אבל היה עדיין מאד קשה איתו. (כולל פעם שהתעצבן וברח מבי"ס החוצה. ילד בן 8!)
את בקשר עם הורים? לא מתוך מקום של "הילד שלכם לא בסדר" אלא ממקום של- בואו, אתן מכירים אותו הכי טוב- תעזרו לי לעזור לו.
את בקשר עם שאר המורים? לפעמים נכון לפתח תוכנית רוחבית- שכל המורים שותפים לה.
אחד הדברים שעזרו לי עם אותו תלמיד- כל בוקר, בזמן התפילה הייתי מסתכלת עליו מתפלל ומנסה לאהוב אותו. להגביר אצלי את ההבנה של מה הוא מרגיש ואיך הוא מרגיש וכמה קשה לו. (הייתי עוברת ככה על כל הילדים- כל אחד כמה דברים טובים יש בו וכמה אני אוהבת אותו)
והמון שיחות אישיות. גרמתי לו להבין שאני באמת אוהבת אותו למרות הכל. שבאמת אכפת לי ממנו ואני רוצה שהוא יתקדם ויצליח. מתוך זה הוא העריך אותי וניסה הרבה יותר להתאמץ.
וכן, היה לי קשה מאד איתו ועם הכיתה עד סוף השנה, זה לא קסם. אבל ראינו התקדמות, קטנה- אבל קבועה.
מה למשל יכול לעזור: לתרגל איתו בכל הפסקה תרגיל אחד מאלה 10 פעמים: [איתך או כל איש צוות, ולא יזיק לכל הכיתה. אפילו יועיל]
קפיצות בחבל
גילגול ראש
הליכה לאחור
הליכת ישבן
הליכת פיל
הליכת צפרדע
הליכת שיווי משקל
עמידת ידיים - רגליים על קיר
התקדמות בקפיצות עם ידיים למעלה
גילגול בתוך מזרון - משה בתיבה
תרגילי הצלבות - יד ורגל נגדית
להתנדנד בנדנדה
להסתובב בקרוסלה
לקפוץ בטרמפולינה קטנה/גדולה
ישיבה בשיעורים על כדור פיזיו או על כרית קוצים או על טרמפולינה קטנה
ככה הגוף עובד ובעצם גם המוח עובד ומתרגל, ולכן מרוכז וקשוב יותר.
---------------------------------------------------------------------------------------
לצפר על כל הפסקה שבה תירגל, לא בממתקים! סוכר, ממתיקים מלאכותיים וצבעי מאכל מחמירים ADHD
כן לצפר בפרסונים, בצבירת נקודות / כרטיסים למימוש, בזמן מחשב בחדר מחשבים, במה שהוא אוהב בביה"ס. הרבה עידוד וח"ח.
עוד מידע והסברים אפשר למצוא בגוגל כשמחפשים: הגישה הנוירו-התפתחותית תיפקודית = NDFA
ויסות חושי, שיווי משקל, הצלבות, מיסוך שמיעתי, רגישות שמיעתית.
ותגיעו לסיכום שהוא יוצא להתאווררות (עולה ויורד במדרגות) של שתי דקות
כל פעם שהוא מרגיש צורך. בהצבעה. ובלי לדבר.
אם את רואה שהוא קפיצי את מסמנת לו לצאת.
שיהיה מחוץ לכיתה ליד הדלת (עם דלת פתוחה. בלי שיראו אותו)
ושיתארגן על סטפר (מכשיר אימון קטן) ושיוציא קצת מרץ.
תסכמי איתו שלפני כל שיעור הוא עולה ויורד מהר במדרגות או רץ.
איתו שישלבו פעילות גופנית, לפני שהוא נכנס לכיתה
כדאי לוודא עם ההורים

אנחנו פה מאחורייךחוזרתיושתקו העטים!
חח וברצינות- צריך להתקין לנו סנן אוטומטי במוח לאנשים עם תגובות כ"כ אבל כ"כ טיפשיות.
שלום לכולם!
אשמח אם תוכלו להקדיש מספר דקות מזמנכם (ולא 30 כמו שכתוב) על מנת לענות על שאלון, אשר מיועד לסייע לי לסיים את לימודי התואר הראשון שלי בפסיכולוגיה ולקויות למידה.
השאלון מיועד לבני 24-30.
https://goo.gl/forms/2wvypAFSKk76m8ks1
תודה!
קול דממהיש לי מלא עבודות של הערכות חלופיות שהייתי צריכה להגיש שנה שעברה (כאן גיחוך קל).
העריכו לי קצת את מתי שאני יכולה להגיש אותם, עד סוף החופש ברמת העיקרון 
אני כל החופש לא מצליחה לגרום לעצמי לשבת לעשות. ובכלל פעם, כשכן ניסיתי, לא הצלחתי בכלל ![]()
וזהו, תודה לכם 
חוזרתשל קשב וריכוז. כל הילדים שלפני עשרים שנה האשימו ב: דחיינות, עצלנות וקושי עצום להתמיד במשימה לאורך זמן (הכוונה לא לאורך שעות ספורות אלא לאורך סמסטר/ שנה וכו')
ידוע היום שהם בעצם ילדי adhd או add לא מאובחנים כתוצאה מחוסר מודעות אז.
אמרו לי היום שלקרוב ל100% מהסטודנטים הישראליים יש את בעיית הדחיינות. כולם עם הפרעות קשב??? ברור שלא! אצל ילדים זה נכון, בכל מקרה- הפרעות קשב צריכות להופיע בגיל צעיר (כמדומני שלפני גיל 7)
חוזרת