שרשור חדש
בקשת עזרה!תות

שלום לכם!

חשבתם פעם איך זה להיות הורים עם הפרעת קשב וריכוז?

אני אמא כזו, וחשבתי על זה הרבה...

אני עורכת מחקר (במסגרת תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית) בתחום הזה

ואני זקוקה לאימהות שיש להן תינוק בגיל 3 חודשים עד שנתיים

 

אז אם את אמא כזו, או אם אמא שלך היא כזו (לא חייב דווקא אמא שמאובחנת)

ממש ממש אשמח אם תיכנסו לקישור המצורף/תבקשו מאמא שלכם למלא

השאלון קליל ומעניין, ובעיניי יש לו הרבה חשיבות

תודה רבה רבה!

 

https://qtrial2014.az1.qualtrics.com/SE/?SID=SV_eE9ndSk2f9Fa4i9

עניתי. בהצלחהשרבובאחרונה
באלי רק להתרגש לרגע!!ילדה מיוחדת!!

ראיתי עכשיו את הציוני בגרויות חורף שלי..ואני חייבת לציין שזה פעם ראשונה שיש לי בכל הציונים ציון עובר

בכל שאר המועדים תמיד היה לי איזה כמה נכשלים שקישטו לי את העמוד ציונים!! 

 

זהוו

תותחית!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!נחשון מהרחברון


ואוווווו יפה!!!!!!!!!!!!חוזרת

אפשר לנצלש?

נכשלתי סמסטר שעבר רק בקורס אחד!!!

יאא איזה כיף! שרבוב


אם כברנדנדה כתומה.

קיבלתי היום את התעודת בגרות שלי!!!

 

והיא אפילו טובה.

מאוד.

לא האמנתי שאגיע לרגע הזה ושהתעודה שלי תהיה כזו.

 

ב"ה.

איזה כיף שרבובאחרונה

ההשקעה משתלמת

אזה נחת זה לקבל תעודות כאלה

סרט שחובה לראות-משה ר-
עבר עריכה על ידי שדרותי בתאריך כ"ד בניסן תשע"ה 22:45
ראיתי עכשיו. משמעותי.תודה.נדנדה כתומה.אחרונה


נהיגה- מישהו??העוגב


יש פה מישהו שלמד נהיגה **בלי** ריטלין?? איך אתם מתרכזים?העוגב


אני לומדת נהיגה בלי ריטלין.ילדה מיוחדת!!
זה קשה.
התהליך ארוך פי 2.
אבל ברגע שמתחילים לקלוט את הדברים אז זה זורם יחסית.

בכללי אני חושבת שכדאי ללמוד נהיגה בלי ריטלין, כי כשלומדים אז כאילו קל,והכל זורם ואז בשעת אמת,כשנהיה בלי ריטלין,אז?! פתאום יהיה קשה יותר לנהוג.. בגלל זה אני חושבת שכן עדיף להתאמץ קצת ולנסות ללמוד בלי ריטלין.

בהצלחה
חחחה... איזה קטעים....ישראל שלי

גם אני חשבתי על זה השבוע...

אני עוד חצי שנה יכולה להתחיל נהיגה

בעזרת ה'.

למדתי בלי ריטליןחוזרת
קישקשתי למורה בשכל כל השיעור
הייתי קוראת את כל מה שכתוב בכל מקום
מקפצצת על הכיסא
נוהגת קצת מופרע
לא זוכרת הכל...
עכשיו אני נוהגת לפעמים עם ריטלין ולפעמים בלי (לא קשור לאורך הנהיגה) וזה סבבה לי...
לא עשיתי הרבה שיעורים.חוזרת
עברתי טסט שני בגלל התנכלות של הבוחן בטסט הראשון (גם המורה שלי ועוד כמה מורות אמרו שזו התנכלות)
נהגתי עם ריטלין ולא ראיתי סיבה שלא. בל אני נוהגת גם בדר"כהדר!ש=)אחרונה
עכשיו עם.. אז לא כל כך עוזר.. למרות שאני כן די ממליצה לא לוותר כדי שלא תעשו סתם הרבה שיעורים.. (עשיתי 34 שיעורים עם 4 טסטים=גם אלי הטסטרים התנכלו במשך 3 פעמים)..
בהצלחה!!
הי, צריכה עזרה מלוקחי הריטלין שגילם מעל 18..הדר!ש=)
עושים לי בעיות והבאתי 4 מרשמים וכל פעם עשו לי בעיות ואמרו שצריך אישור מיוחד (והרופא משפחה אמר שסידר את האישור.) ביום שישי הלכתי שוב לבית מרקחת אחר ועשו לע בעיות וגםלא ידען בדיוק מה הבעיה שעליה צריך אישור.. הייתי חסרת אונים ואף אחד לא התייחס אלי.. כמעט בכיתי שם.. סיווט.. הרוקחים שלחו אותי פעם לאחות, פעם למזכירה, פעם לרופא ופעם למנהל מרפאה.. אבל אף אחד לא נתן לי שירות או שלא הכניסו אותי מלכתחילה או שהיחס היה משפיל..בסוף אחרי שהרופא משפחה שלי התקשר כמה וכמה וכמה פעמים וצרח על הרוקחים הם נתנו לי אבל זה היה מתסכל... מקווה של יהיה לי בעיות חודש הבא..
מישו יודע מה בדיוק יכול להיות מקור הבעיה ?! ואם זה משנה אני לוקחת ריטלין מסוג SR...
הרגע הזההדובדבן שבקצפת

שאתה קולט שיכולת בקלות לנצח בחידון התנ"ך אם לא היו לקויותאפאטי

יפה וחשוב. מסכימה עם הנכתב שם.שרבובאחרונה


הגיוני שמפתחים ADHD?אנונימי (פותח)

שבתור ילדה זה לא הורגש, והיום זה ממש התעצם ומשפיע לי על כל תחומי החיים?

גם אני שואלת את עצמי...נקודה
עבר עריכה על ידי נקודה בתאריך י"ט בניסן תשע"ה 18:31

בס"ד

 

היפרית אני לא, ובעיית קשב תמיד הייתה, רק לא אובחנה כי לא היה לזה ביטוי בהשגים לימודיים,

וזה שהייתי שוכחת את התיק, מפתח, ארנק, קלמר,ואת עצמי בכל מקום אפשרי , ללא שום סיכוי להיזכר היכן זה -

לאף אחד לא היה חשד שזה קשור לבעיות קשב, אלא "אופי כמו של סבתא". 

 

היום כבר קשה לי להתרכז, ולא בגלל הסחות דעת, אלא בגלל חוסר סבלנות פנימי.
ואם אמקד זאת, פחות קשה לי להתרכז בקריאה רציפה של חומר עיוני,

קשה לי לכתוב. וזאת הפרנסה שלי. ואני משתגעת מזה...

קשור לבעיות קשב?

מישהו יודע?

 

גם אצלי זה לא כל כך הורגש אז השנה ...ישראל שלי

עשיתי איבחון של לקוייות למידה והיא אמרה שנראה לה אני עם בעיות קשב...

הלכתי לאיבחון והתברר שאני עם בעיות קשב וריכוז ADD קשות...

נקודה,אנונימי (פותח)
אם זה כבר עניין של פרנסה ולא של נוחות, אולי כדאי להתייעץ עם מומחה בתחום..
בכ"מ שיהיה לך הרבה בהצלחה!אנונימי (פותח)
תודה, אני אכן מחפשת פתרונות..נקודהאחרונה


הצד החיובי שבלקות למידה Look Smile

אהלן

 

לקויות למידה זה די באסה לפעמים,

אבל יש אני גם בטוב שיש צד חיובי!,

 

אם יש לך סיפור מצחיק\מעניין שקשור ללקות,או דברים שיש לך בזכות הלקות או כל דבר טוב אחר

נשמח שתשתף

 

התייעצות...ילד שכזה
עבר עריכה על ידי ילד שכזה בתאריך י"ט באדר תשע"ה 20:02

אני בכיתה י',יש לי חבר טוב שסיפר לי שהוא אובחן לפני כמה שנים,ויש לו הפרעות קשב וריכוז,היפר אקטיביות,לדעתי גם אימפולסיביות ואיזה משהו עם הזכרון...

הנקודה היא שהוא פשוט לא מסוגל לקחת ריטלין או כל כדור אחר,יש לו המון תופעות לוואי חזקות...

עכשיו,המורים וההורים לוחצים אליו לקחת,כי הוא מפריע בשיעורים,וזה מגיע למצב שהוא פשוט לא נכנס להרבה שיעורים...

מה אני אמור לייעץ לו?
 

תודה רבה

לחפש סוגים אחרים, יש דברים דומים לרטיליןרגילה,כמו כולם

היה לי את אותו סיפור, ולקח שלוש שנים עד שמצאנו את מה שיש לו הכי פחות תופעות לוואי..

העיקר זה לא להתייאש..!!

 

אם צריך עזרה- אני יכולה לנסות בכיף

^^ אומרים שקונצרטה הכי עדיןשרבוב


הוא ניסה גם קונצרטה...ילד שכזה

התוספי מזון ואומגה 3 באמת עוזרים?

זה מעולה גם במקביל אבל זה לא ממש במקום..שרבוב

וגם זה לא תוצאות מידיות

יפה לך על הרצון לעזור!אחת מהשומרון

בס"ד

קודם כל יש מינונים שונים לריטלין וקונצרטה. וזה ממש משמעותי אם הכדור לא מתאים..

אפשר לחפש דברים טבעיים, אני משתמשת לפעמים בשמן אתרי אבל זה רק מקל ולא עוזר לגמרי.

אולי כדאי לו לחפש גם טיפולים שונים במקביל כמו ספורט, רכיבה ודברים שיעזרו לו להתמודד עם ההיפר..

כמורה אומר לך שאני ממש מתנגדת לרובלרטלין....מבט קדימה

ופגשתי מישהי שלוקחת משהו טבעי והתוצאות טובות!!!!  הרבה יותר מהרטליניות....

תשובה להתיעצותleshem8

שלום רב אני מטפל משפחתי בקליניקה ועובד עם נוער בישיבות

יש לי נסיון רב בתחום.

הרטלין אכן פוגע בחלק מהמשתמשים באופן גלוי ובשאר יתכן שבאופן סמוי.

יש חברה בשם HERBAL TUNE לחברה זו שני מוצרים הנותנים את הפיתרון.

1.NIGHT TUNE  תמצית המרגיע את התזזיתיות של הגוף.

2. MIND TUNE תמצית הגורמת להיות נוכחים בהווה.

שילוב של השניים יתן את המענה בדוק ומנוסה!! 

המוצרים טבעיים מצמחים ללא תופעות לואי.

צור קשר בסלולר 0502708017 תקבל ליווי והדרכה עבור החבר עד לקבלת תוצאות.

בהצלחה ידידי.

תודה רבה! נמליץ לו...ילד שכזה


פרסומת...נפתלי הדגאחרונה


מקווה שזה המקום-ריטלין בתחילת הריוןאנונימי (פותח)

תחילת הריון, מאובחנת כADHD. אני לוקחת ריטלין לעיתים נדירות כשאני צריכה הרבה שעות ריכוז. יש לי השבוע צורך כזה. לקחת? לא לקחת? עד איזה מינון? (אח"כ אני לא אמורה לקחת בחודשים הקרובים בכלל)

אסור ממש!!!אל הר המוריה
זה יכול לגרום למומחים רציניים בעובר!!
אל תקחי עד אחרי הלידה ואז תבררי במכון הטרטולגי.
ממה שידוע לי אין על זה מידע ומחקר מספיקשרבובאחרונה
אבל כנראה שזה לא טוב ולא מומלץ
במיוחד לא בתחילת ההריון
בהמשך פחות נורא.
למרות שיכול להיות שאם זה פעם אחת זה בסדר
איך שאת רוצה. תלוי עד כמה עד זקוקה לזה.

באותה מידה זה לא טוב לקחת כדורים פסיכיאטרים רק שכדורים פסיכיאטרים לוקחים כי חייבים.

את יכולה לעשות על זה חיפוש בפורומים של רופאים
אני רוצה להתחיל לקחת אומגה 3אנונימי (פותח)
מישהו יכול לתת לי שם מסויים? יש כל כך הרבה סוגים שפשוטטטט איןןןן לייי מושגגג
(יש לי בעיות קשב)
שימו לב!רטלין 10 מ"ג (ההכי רגיל)מכיל עמילן חיטה-חמץ.נדנדה כתומה.
ממה שידוע לי בשאר הסוגים אין ממש חמץ.

שכל אחד ישאל את הרב שלו מה לעשות עם זה..(אנחנו נגיד מוכרים במכירת חמץ ומשתמשים אחרי החג..יש כאלה שמבערים,יש את כאלה שפוסקים שמותר להשתמש כי הטעם פגום..קיצור תבררו.)

פסח כשר ושמח לכולנו!!
יש לי שאלה כללית-המצב חסה

שאתם כותבים ADHD וADD כאותו דבר אתם כותבים בידיעה מה ההבדל?

(פעם אחת המורה שלי הסביר לי את ההבדל המשמעותי שיש בניהם

אז אני פותח על זה עניים.)

 

מנסה להסביר:רגילה,כמו כולם

ההבדל של הH הוא היפר אקטיביות

מה שאומר- ADD זה הפרעות קשב בלי היפראקטיביות, שזה מתבטא בעיקר בחוסר יכולת להתרכז וכ'ו

וADHD זה הפרעות קשב עם היפראקטיביות, שבנוסף לחוסר בריכוז יש גם חוסר שקט...

 

קטונתי מלהסביר, מקווה שיצא נכון, אם לא תתקנו אותי..

לפי מה שהבנתיהמצב חסה

(מאדם שהוא סוגשל מאבחן) 

שזה הפרעות קשב אבל היפר ריכוז או להיפך.

(ה-H בא לפני ה D השני ואחרי ה D הראשון, ככה שזה יוצא שיש לקוי בראשון 

ויתרון בשני)

(אני אישית מאובחן כ ADHD)

היום לשניהם קוראים ADHD.אחת מהשומרון

מודעת להבדל. משתדלת ללמוד עוד.. בפנים יש הסבר נחמד שלמדתי.מישי' מאפושו'

[ויש סיכום קצר בסוף ]

 

לכל יצור בבריאה יש כוחות חיים, השאלה עד כמה.

לפרח יש יותר חיות מאבן ולכלב יותר מפרח..

לבן האדם יש שלבים שונים של "חיות", אנחנו קוראים לזה ערנות.

יש גלים במוח[של הורמונים שונים, בעיקר דופמין], כשאנחנו ישנים הם קלים וכשאנו ערים הם חזקים יותר.

יש כל מיני שלבי-ביניים, יש עפיצות בוקר ויש עייפות.. כשהגלים חלשים יותר..

 

יש כל מיני דברים שממריצים את הגלים, לדוג' - פעילות גופנית [נכון אחרי ריצה אנחנו עירניים? בדיוק.]

 

באופן כללי, ADD [ליקויי קשב וריכוז, יש סוגים שונים של לקויות אבל זה פחות משמעותי כרגע] = גלים חלשים.

אנחנו כאילו תמיד "ישנים" יותר מאחרים.. "לא מתעוררים כמו שצריך".

 

ADHD, שזה ADD[לקויי קשב/ריכוז] + H[היפר-אקטיביות] זה מצב שבו הגוף מחפה על הגלים החלשים.

נמרצות, אימפולסיביות, "קוצים" וכו' - הגוף נעזר בשיטה טבעית להמרצת הדופמין במוח.

 

בעצם, זה גם מה שעושה הריטלין. הוא ממריץ [כן כן, ריטלין ממריץ!] את יצירת הדופמין ומווסת את תפקודו במוח.

 

סיכום:

ההבדל הוא בדרך שבה הגוף מתמודד עם מחסור בדופמין.

האם הוא נשאר "ישן" [ADD] או שהוא "מעיר" את עצמו [ADHD]

 

 

ובקשר למיקום ה-H, זאת פשוט הדרך התקינה לבטא את זה באנגלית.. ["אטנשן דפסיט היפראקטב דיסאודר"]

אז המורה שלי חכםהמצב חסה

תודה רבה!

אני בטוחה שזה נכון.מישי' מאפושו'

אבל לא לזה התכוונתי..

ה-D השני מייצג את המילה "דיסאודר" שזה בעברית פשוטה - לקות, הפרעה, אי-סדר..

 

ה"קשב וריכוז" שלנו מורכב מ3 פרמטרים. קשב, ריכוז ומאמץ.

יש לקויות שונות בפרמטרים השונים.. לקות בפיצול קשב, במיקוד קשב, ביציבות קשב ועוד כמה שאני לא זוכרת כרגע. אבל כולן נכללות בהגדרה ADD [כאמור, H הוא תגובה של הגוף ללקות..]

זאת אומרת שההבדל בין הH לבלי, זה בעצםהמצב חסה

שמי שעם H מתמודד עם זה, ומי שלא אז לא?

לא!! [נו באמת חסה, שאני אגיד דבר כזה על עצמי??]מישי' מאפושו'

ההבדל הוא איך הוא מתמודד עם זה.

 

אם זה בניסיון להמריץ את ההורמונים, בד"כ בצורה לא מבוקרת ככה שהיא לא תמיד יעילה

ואם זה בניתוק מסויים. שוב, לא מבוקר אז לא תמיד יעיל..

 

ומכאן נגזרת הגישה שלי - השלב הראשוני, בסיסי, והכי חשוב הוא להכיר את המצב וההשפעה שלו.

אז המצב שלי הוא חסה.המצב חסה


זה לא אותו דבר.די"מאחרונה
זה המקום שהכי קרוב לנושא השאלה שלי...אנונימי (פותח)

אני כבר די זקנה (27), אבל סובלת כבר הרבה שנים מיכולת לפתח קשרים חברתיים, ויש לי עוד אי אלו מוזרויות שגורמות לי לחשוב שאני לוקה בתסמונת אספרגר.חשוב לי לציין שאני לא היחידה במשפחה שמתנהגת כך. גם אבי וחלק מהאחים שלו כאלו. איך מאבחנים אספרגר? למי פונים ואיך מבצעים אבחון של זה? תודה.

כדאי לערוך חיפוש באינטרנטשקט
כדאי אולי לחפש באינטרנט מאבחנים.
תתקשרי לאיזהו מאבחן שאת מוצאת את המספר ומשם יפנו אותך לגורמים הנכונים.
באופן כללי תסמונת אספרגר נמצא על הקשת של אוטיזם שנמצא באחוזים גבוהים יותר אצל גברים מאשר נשים, כך שגם אם זיהית דבר כזה אצל אבא שלך זה לא אומר עליך דבר (סתם הערה עניינית)
בהצלחה ובשורות טובות!
אם צריך אשמח לסייע עוד
אצל פסיכאטרשרבוב

צריך לברר דרך הקופה שלך

אבחון פסיכולוגי דידקטי..אנונימי (3)אחרונה


[מרימה את הכפפה]שרשור הכרות התשע"ה-עברה שנה!!נדנדה כתומה.
אז מי אתם ומה אתם עושים בפורום הזה?



[נמנממ-פשוט תזרמו.אני לא יודעת לשאול שאלות..]
טויב מתחילהסתם אחת
אני אוריה. בת 19 לא לעוד הרבה זמן..
אממ אובחנתי בכיתה ח' כADHD..
מאז התחלתי לקחת ריטלין ואז בסוף כיתה ט' החלטתי שאין מצב שאני ממשיכה עם הכדורים האלה שבאמת דפקו לי את החיים- את השמחה, את התיאבון, את המצברוח...
הצלחתי להוציא תעודת בגרות בלי זה.. איזה טוב ה' ;)
בשירות שנה שעברה השתנתה לי קצת הדעה על ריטלין. יש מקרים שבהם זה נצרך. במיוחד אם הילד מזיק לסביבה בלי.. אבל לדעתי זה צריך להיות פיתרון אחרון אחרי שניסו כבר הכול..
קיצר מה קרה? עשיתי מיזה פורום ריטלין.
אין לי עוד מה להגיד
יומשמייח
תורידי את הכפפה, כולם כבר פה..מישי' מאפושו'

אני שרה והאמת שפשוט קפץ לי בצד משהו והעין שלי קלטה ADHD אז באתי והחלטתי להגיב

 

בעבר הייתי קצת פעילה בפורום הזה, עבר לי..

חוץ מחשש לדיסקלקוליה שהתבדה אין לי קשר עם 3 הלקויות המוגדרות.

אני יודעת שDSM5 כבר מגדיר ADD/ADHD על רצף, אבל נראלי שזאת לא לקות למידה, זאת דרך חיים [לא יודעת עד כמה הבנתי מה שכתבתי כאן, אבל זה נשמע טוב..]

 

אני משערת שלא אכנס לכאן יותר מידי בכ"ז, אבל שיהיה.

 

 

אה, ובפיצה בתחנה מרכזית ירושלים דרושים מוכרים היפראקטיבים [זאת לא פרסומת, אני לא מכירה אותם. פשוט ראיתי את המודעה שבוע שעבר..]

אז אני..נדנדה כתומה.
נדנד.בת 18 וחצי. בשירות לאומי.

הלקויות למידה שלי הן חלק ממה שאני ומי שאני. ואני שמחה בהן מאוד. הן לימדו אותי המון על עצמי-על היכולות והקשיים.

גם עכשיו,חלק מהשירות שלי הוא בבית ספר יסודי. כחלק מהתפקיד שלי אני גם עובדת עם הרבה בנות לקויות למידה,ומזהה את הלקויות שלי מהצד. אני זוכה ללמד אותן את מה שאני לא ידעתי,ודרכים ללמוד,ולענות על מבחן,ולהצליח בע"ה.

Add/H(הH הוא לא לגמרי,אבל קיים מעט.)
דיסגרפיה-שמשתפרת עם השנים..הכתב שלי כבר כמעט סביר(ילדה בכתה ג' אמרה לי שזה לא פייר שלי יוצא כתב יפה ולה לא!!!)
לקויות מוטוריות ולקויות התארגנות
^^זה היה תקציר האבחון שלי
אובחנתי עם חלק מהלקויות בגיל 5-6,וחלק רק בכתה י'.
חוצמזה,ובנוסף, אני גם מחוננת. IQ גבוה.. מה שגורם להרבה מהלקויות להתגלות מאוחר יותר..
אני קוראת מגיל 3 וחצי. אבל כותבת רק מאמצע כתה א'...

באבחון שעשיתי בכתה ח' אובחנו הפרעות קשב,אבל במשך הרבה שנים ההורים שלי לא הסכימו לבדוק את זה אפילו.
בכתה ט' התחילה לי ירידה משמעותית בציונים,ובכתה י' עוד יותר.(מתעודה שרובה מאיות לממוצע שמונים או פחות..)
בסוף י"א,בעקבות העובדה שגם לאח שלי אובחנו הפרעות קשב,סוף סוף בדקנו את העניין.

התחלתי לקחת רטלין לבגרויות של כתה יא. וזה הדבר הכי טוב שיכולתי לעשות לבגרויות שלי ולבטחון עצמי שלי.
ב"ה יש לי תעודת בגרות.די טובה אפילו.וממש אפשר לראות את ההבדלים בציונים לפני הרטלין ואחרי.

אוקי,אני מודה שרטלין זה לא הדבר הכי מושלם בעולם..היו לי את כל התופעות לוואי הקיימות כמעט. וגם לקח לי הרבה זמן למצוא איזה רטלין הכי טוב לגוף שלי,והכי משפיע נכון.

היום אני כבר בקושי לוקחת רטלין..כי אני לא במסגרת של לשבת וללמוד,אלא במסגרת של תזוזה ופעילות.
יוצא לי לקחת בערך פעם בחודש..(לא מומלץ,אגב)ולחוות מחדש את כל התופעות לוואי מההתחלה

אז זהו.מינהסתם אף אחד לא קרא הכל..וזה לא ממש קריטי
נהנתי לכתוב.
כל הכבוד די"מ

דוב,בן 20 וחצי לומד בישיבה ואולי משלים בגרויות (בנחת...) ADHD לא יודע מתי אבחנו בכיתה א או לפני מכיתה א עד תחילת יא לקחתי רטלין ובעקבות זאת אני מתנגד חריף לרטלין!
ועוד המון בעיות אחרות כמו מוטוריקה עדינה וכד' (הייתי בריפוי בעיסוק הרבה בילדותי וכן בריפוי בדיבור)

תוריישראל שלי

אז ככה,

אני לא רוצה לחשוף את זהות אז רק אגיד שאני בת 15.10

תלמידה באולפנה...

עם דיסלקציה+ דיסגרפיה+ ADD

עם רטלין מתחילת שנה ככה מתי שבא לי...

וזהו לא יודעת מה עוד יש להגיד...

 

שלוש, ארבע ו...נפתלי הדג
משה. 18+, שיעור א'.

זה מפחיד לכתוב את ההודעה הזאת, כי אני אמור לכתוב בה הרבה, ואין שאלוץ מכווינות אז אל תתפלאו אם תראו עריכות.

- -עד כאן מסכנות- -

תמיד היו לי בעיות במוטוריקה. הרבה ריפוי בעיסוק כשהייתי קטן, הרבה בלאגנים עד היום וכתב יד נוראי אחד שזיכה אותי בשעתוק (לא שכתוב, שימו לב!) אחת ההקלות הנדירות בשוק, וההקלה היחידה שלי.
יש לי פסיכולוגית המשפחה, אז היה די ברור תמיד שיש לי רמה מסוימת של ADHD, ההחלטה הייתה לתת לדברים לטפל בעצמם בתור התחלה. החלטה מאוד נכונה בעיניי.
בכיתה ז' התחלתי להלחץ במבחנים. היום אני יודע שזה היה שילוב של לחץ מתגלגל ושל חוסר יכולת להתרכז בתרגיל שהובילה לעוד לחץ. הציונים שלי ירדו מאוד ממאיות לשבעים.
בכיתה ח' למדתי בבי"ס אחר עם אווירה מאוד שקטה וכיתות מאוד קטנות, דבר שנתן לי די לפרוח - כי גם הלחץ וגם בעיות הריכוז היו פחותות.
בכיתה ט' חזר הבלאגן, הסתדרתי לא רע עד סוף כיתה י'. המקצוע הבעייתי בשבילי היה מתמטיקה.ההפרעה שלי היא לא קשה, לכן לא קרסתי. יחד עם ההורים שלי ומטרה פרטית החלטתי לרדת לארבע יחידות (החלטה שאולי לא הייתה הכרחית, אבל הייתה טובה במקרה הספציפי) ולקחת ריטלין. במתמטיקה הריטלין עזר לי ככלי לרכישת הרגלי למידה לסדר שהיו הכרחיים, דבר שגם המורה הפרטית וגם המורה שלי בהקבצה מאוד עזרו בו. לעומת זאת במקצועות אחרים כמו גמרא, הריטלין בעיקר הפריע.

אני חיי את הפרעות הקשב שלי. לא הייתי מוכר אותן בשום פנים. האמת היא שקצת זכיתי משני העולמות, כי כאמור, אני לא מאוד 'מופרע'.
יש לי הרבה סיפורי נפילת קשב מעניינים שאולי אספר בהזדמנות עד כאן לעכשיו, אני חושב.
------ילדה מיוחדת!!
אני פצל"שית בעקרון. מדוע? כי לא באלי שכל העולם ידע על הקשיים שלי.. וגם סתם כי מבחינתי זה דבר שהוא מאוד שולי..נכון שהוא חלק משגרת חיי אבל לא באלי לייחס לזה חשיבות רבה!!

קיצור..
אז אני בת 17+, שמיניסטית.
מאובחנת בADD כבר מגן חובה.
מאובחנת בADHD מכיתה ח'.
לפני כיתה א' עברתי 3 אבחונים כי התלבטו אם לעלות אותי לכיתה א' או להשאיר אותי בגן. הייתי קטנה גם פיזית. בסוף החליטו לעלות אותו בגלל רמת משכל גבוהה.
התחלתי עם ריטלין לקראת הבגרויות של כיתה י' והפסקתי אחרי חודש. כי גיליתי שכנראה אני אלרגית לאחד מהמרכיבים שלו (הייתי על סף אשפוז בגללו) וגם כי הוא פשוט לא השפיע. רק עזר לי לשבת על הכסא בלי לקום כל 3 דקות. (וניסיתי מלא סוגים)

קיצר.. אני חיה עם הבעיות האלו. משתדלת שלא לתת להם יותר מידי חשיבות. משתדלת להתמודד גם איתם. בתקווה להוציא תעודת בגרות!

זהו פרטים נוספים למעוניינים באישי בכיף
16+, ADHD מכיתה י', הפסקתי ריטלין בתחילת שנה העוגב


וואו,מלאן זמן לא נכנסתישטות
בת 19(מפחיד להגיד אתזה,נהייתי גדולה מידי)סטודנטית שנה א'

מאובחנת באיפשו ביסודי ADHD, עשיתי שוב אבחון בתחילת י"ב, מאז לקחתי ריטלין כל מבחן בגרות וכו,
ב"ה ישלי יכולות גבוהות אז גם הציונים לפני הריטלין חא ככ גרועים,
בעיקר כי המורות המדהימות שלי עזרו לי הרבה בעיקר בתמיכה ובהעלת הביטחון שאני בסדר,
(ההורים שלי התנגדו ועדין ללקיחת הריטלין)
הפסקתי לקחת השנה בלימודים, ולקחתי שוב רק במבחנים(טעות גדולה)
אהממ זהו נראלי
אני גאה ואוהבת את ה"לקות" שלי,
הפיצול קשב וההיפריות עוזרים לי בחיים.
וזו אני!
אז אניחוזרת

חוזרת

נשואה ב"ה לבנאדם הכי מדהים בעולם...

בת 19 וחצי

סטודנטית להנדסתכנה...

מאובחנת מגן חובה

התחלתי השנה לקחת ריטלין למבחנים...

מה יש לי? בהתחלה אמרו לי שרק ADHD, בהמשך הצטרף שאמרו לי גם סוגי 'דיס'ים שיש לי...

 

אני אחת מהשומרוןאחרונה

בס"ד

האמת שמולם לא חשבתי שADHD נחשב לקות למידה,

אבל זה בהחלט התמודדות מלאת מתנות משמחות יותר ומשמחות פחות..

מסתבר שאני ממש קשישה כאן.. סטודנטית בת 21. סובלת כבר סמסטר שלם בגלל חוסר התאמת ריטלין (אז או שאני סובלת מזה שאני לא מתרכזת בשיעורים, או שאני סובלת מתופעות לוואי על הפנים..). מנסה עכשיו למצוא תחליפים טבעיים (פתוחה להצעות בדוקות;))

מנסה להתמודד ולהכיר בכל שאר הקשיים הנלווים לADHD: דחיינות, בעיות התארגנות, קשיים בהנעה עצמית ועוד..חצי חיוך

ובעיקר נהנת מהאנרגיות, המרץ, הרגשות החזקים, החום, המסירות והמעוףחיוך גדול

התייעצות-ריטליןחוזרת

התחלתי לקחת ריטלין למבחנים... אחרי 3 פעמים ה40 מ"ג לא השפיע עלי כמעט בכלל (יכולה לשבת 45 דק בלי להתרכז וזהו...)

אני חוששת להעלות יותר

הרופא שלי אמר שבגלל שאני לוקחת לא כל יום אז הוא סומך עלי שאקח כמה שטוב לי... (הוא מכיר אותי ממש טוב)

ויש לי לפחות מועד ב' אחד בגלל שלא התרכזתי במבחן (על השני אני בספק, עברתי אבל אם אתרכז אני יכולה לקבל יותר מ20 נק' יותר ממה שקיבלתי)

מה לעשות?

לדעתי, תנסי כמה דברים אחרים לפני שאת מעלה את המינון.מישי' מאפושו'

כל מיני שיטות אחרות ותנסי אותם על מטלות שהן לא המבחן [לימוד למבחן, כתיבת עבודה, קריאת מאמרים או כל דבר אחר.]

 

נגיד ריצה. זה משפיע על תפקוד הדופמין כמו הריטלין [רק שונה, כי זה טבעי] לענ"ד צריך גם להתקלח כדי שהגוף ירגיש בנח..

 

דוג' נוספת, פצל"ש. לדבר עם עצמך, בקול או בקול הזה שבתוך הראש, לשאול את השאלה ולענות עליה. להפוך את המבחן או הקריאה או המטלה לדו-שיח. [או באמת לעבוד עם אדם אחר, בתנאי שזאת לא הסחת דעת..]

 

לאכול! הריטלין נהנה להשכיח מאיתנו את זה. ובנות נהינות לשכוח את זה.. אבל הגוף צריך את זה.

 

לנסות משהו חדש על מבחן זה לא תמיד יעיל, כשאתה לא מכיר את צורת ההשפעה ואת ההבדל בין לפני לאחרי החומר-עזר עלול להיות המפריע..

ניסיתי הרבה דברים. .. כלום לא משפיע חוזרת
ואני עם ריטלין רק במבחנים. .. ויש לי מועדי ב שאני חייבת להצליח בהם
הכדור של 10 גרhadass
הכדור של ה20 הוא משפיע להרבה זמן אבל די חלש. קחי 2 כדורים של 10 ואומגה 3 ותשני טוב לילה
איזה סוג ריטלין את לוקחת?שרבובאחרונה


אני בשוק.סתם אחת

ידעתם שממש קשה בפסיכומטרי להשיג הקלות?

מי שיש לו סתם ADHD רוב הסיכויים שלא יקבל כלום.

וגם אם כן, צריך אבחון מלפני לא יותר מחמש שנים.

איזה מעצבנים זה ממש מטומטם.

פשוט תעשייה של כסף. איכס.

מה??!?! רגילה,כמו כולםאחרונה


כאבים בחזה אחרי ריטלין קרה למישו?אנונימי (פותח)
חושבת שכןסתם אחת
מלווה בדפיקות לב מואצות
מזה ריטלין?היי מה נשמע?


מקפיץאנונימי (3)
לי זה קרה.הנוירולוג אמר לי להפסיק עם הריטלין.עוגת גבינה.
ונתנו לך משהו אחר במקום?אנונימי (פותח)


זה התחיל בקונצרטה אז החליפו לריטלין זה המשיך בריטליןעוגת גבינה.אחרונה
ואז הנוירולוג אמר לי להפסיק ושאין מה לעשות ואני מגיבה לא טוב אז הוא המליץ לי לקחת אומגה 3
למה אין פורום לקויים למידה?אנונימי (פותח)


זה פורום גם לבנים וגם לבנות...ישראל שלי


זה לקויות בפתח ולא בשוואחוזרתאחרונה


היישולמית מילר
יש לי שאלה !?
אני תלמידה רגילה אם אני ילמד למבחנים רציני והכל אני יקבל ציונים ממש טובים.. זה סבבה אבל אני ממש רחפנית וחולמנית באופן קיצוני כל מי שמכיר אותי אפילו הכרות קצרה שם לב לזה. (סה הפך לסוג של סימן הכר שלי )..אני מתרכזת בשיעורים הכי טוב אם אני מציירת ומעתיקה מתמונות אינטסיבי שצריך לזה ריכוז רב (וזה גם מוזר שאני הכי מרוכזת בציור ככה אני הכי מרוכזת בכיתה שזה אמור להיות ההפך..) ולא ציורי שירבוט (שלא צריך בהם ריכוז) שמהם אני הכי מרחפת...... אז מהזה אומר ?! הריחוף זה הפרעה כל שהיא?! יש לזה שם ?!
ומנגד יש לי תפיסה מאד מהירה בהוראות ואני גומרת מאד מהר מבחנים ...זה לא מנוגד ?! מה אומרים?!

זה לא שאלה של האם כמו שאלה של כמהנפתלי הדג
ואני אסביר.
מה שאת מתארת פה כן נשמע כמו הפרעת קשב לריכוז קלה. אבל כל עוד היא לא מפריעה - אז זאת לא ממש הפרעה.
השאלה היא כזאת - עד כמה את מרגישה שהתפקוד הלימודי שלךנפגע ממה שתארת, אם בכלל?
...שולמית מילר
זה יותר מפריע בחיים עצמם מאשר בלימודים ..אבל יש מצב שזה פוגע בלימודים בלי ידיעתי כי אני פשוט לא מכירה מצב אחר....
תקשיביאנונימי (2)
זה לא רע בכלל להיות כזאת!!
זה רק מראה עד כמה את מחוברת לעצמך ועד כמה יש לך דמיון רחב..וכשאת מציירת את נכנסת לעולם שלך וזה דבר טוב מאוד!!!
יש אנשים שלא מחוברים לעצמם בכלל וזה יותר גרוע!
כאן יש לך תחביב וכישרון ואת תמיד תוכלי להשתמש בו כל החיים!!כשאת עצובה עצבניץ לאידעת מה..את יכולה לברוח לעולם הציור שלך וזה יעזור לך גם בחיים..
אז אזמה אם את קצת מרחפת..לדעתי זה חמוד חח
אני בד''כ משחק בפלפון בשיעוריםטנגענסאחרונה
זה ממש עוזר לי להתרכז. בלי זה אני מרחף
אבל הרחפנות שלי תרמה לי המון להבין כל מיני דברים ולהסיק כל מיני תובנות חשובות
זה מה שיצר אותי אדם עמוק אני חושב