גרוש זה נשמע מאוד רע.
אם למשל בני זוג הגיעו להחלטה שיהיה יותר טוב לעולם כשהם לא יהיו ביחד, למה א"א לקרוא לזה " פרודין" או כדו' אחר?
ואם הם לא מצליחים להביא ילדים, למה לקרוא לזה "גרושין"? זה נשמע כאילו הכינוי הזה לא מצדיק את עצמו... לא?
"ספר תרוכין, וגט פטורין, ואגרת שבוקין" - לגרש אותה, לפטור אותה, ולהניח לה.
לשון גירושין היא ע"פ לשון הכתוב "ושלחה מביתו", ויש לזה קשר לאופן הפעולה המהותני של הגירושין, וכמו הרבה מילים בעברית אני חושב שחשוב לשמור אותן עם זיקה למקור (אפשר לפתוח דיון נפרד על זה), אבל זה בשום אופן לא אומר שזה לא יכול להתרחש בחברה בפועל באופן סימפתי ונעים יותר.
בעיתה אחישנה
לך החברה היקרה,
שכ"כ מתעקשת לאלף בינה, ולבטא את טוב ליבך ההומה
היום כשסיפרתי לך על הבחור ההוא,
שיצאתי איתו זמן ארוך יחסית לקודמיו
ולבסוף הורדתי בגלל שהלב שלי סרב להיות שלם עם הבחירה
ביטאת את דאגתך הבאמת כנה
וזרקת לעברי משפטים בסגנון:
"את לא נורמלית"
"מה יהיה איתך?"
"את לא חושבת שהפסדת את השידוך שלך?"
כשדיברתי איתך הייתי בטוחה בעצמי, שלמה וחזקה
עם כוחות שרק מי שנמצא במקום שלי יודע כמה הם על טבעיים
אבל בהמשך היום
המנגינה של דברייך המשיכה להדהד בראשי
ולצרום בו צרימות לא נעימות
אח"כ היו גם כמה דמעות
כמה שניסיתי להיות חזקה
והמקום שהרגשתי היום בבוקר שהגעתי אליו
מקום של קבלה, בטחון ואמונה
של התעודדות, של חיוך ושל חשק
אחרי תהליך לא פשוט של עליות ומורדות
כמה חודשים של טיפוס ממקום מאד כואב ומייאש
אותו המקום, כבר נסוג אחור
ושוב אותם הכאבים, בלבולים, מתחים
ושביל מוכר, ירידה תלולה
שתדרוש אנרגיות כפולות על מנת לטפס בחזרה
אני לא יודעת מי צודק
והאם מוחך הבהיר שמפיק מסקנות מחכימות להפליא
צלול משלי
אני רק תוהה בכאב כמה חשבת לפני שדיברת
וכמה את חושבת שאת ראויה ליעץ
ולשפוט, לחרוץ, ולדון
אלוקים לא צריך ממלאי מקום
איך את יכולה להרגיש כ"כ בטוחה בעצמך
בבחירה שהיתה עלי לבחור?
איך את יכולה כ"כ בקלות להכנס לנעליים שונות משלך, שלא כפי גיזרתך
להתיימר להבין דינמיקות מורכבות ועדינות?
איך את יכולה להעיז להכניס את דעתך, את טעמך האישי
בלי להכיר את התמונה, בלי לדעת את גווניה?
עברת פעם כזה דבר?
התמודדת עם משהו דומה?
בכית פעם שבועיים רצוף?
עצרת את עצמך בכל הכח שלא לזעוק ברחוב?
חודש שלם שבקושי נרדמת בלילה?
אכלת ערמת דפים מרוב מתח?
הראש שלך השתעשע בקרוסלה שבועות ארוכים?
אני יודעת שלא, ושמחה שהלך לך חלק, אשרייך
אני בכל אופן מסתדרת בלי הטוב הלב המורעף עלי מנשמות טובות כשלך
בהצלחה בכל מקרה, ופסח כשר ושמח
הקב"ה מוביל את העולם,
ויש לו את סיבותיו הגדולות,
למה מנהיג אותו באופן הזה דווקא,
וזה האופן הכי טוב לנו...
בבקשה אל תכעסי אותה,
היא שליחה של הקב"ה בנסותו אותך,
היא מקסימום ה'חייב' שמגלגלים חובה על ידו...
תהיי חזקה!
ותבשרי בשורות טובות!!
הסתכלות והשקפה מדויקת ונכונה כ"כ,
מחזיר לפרופורציות ![]()
מה שהיה היה. באתי בטענות רק למקום הזה של ה"רצון בטובה" שלא מועיל כלום ולא עושה טוב.
היא לא רוצה ברעתי, רק לא חושבת מספיק, זה הכל.
היא חברה שלי ואני אוהבת אותה, רק להבא אזהר לשתף אותה בדברים אחרים
וכבר עבר---
אוייי.... מכירה את התחושה.מה שאני חושבתמה שהיא עשתה היה לטוב/למוטב - מבחינתנו -החברות שמייעצות לה.
זאת אומרת שאין לנו דעה בעניין אם היה זה נכון לעשות או לא.
וזוהי בחירתה המוחלטת - אדם יכול לבחור טוב וגם רע.
שאנחנו נשים את התווית "טוב/רע"?! נראה לי קטונתי.
כמובן שבסופו של דבר מה שנעשה הוא בידי שמיים.
![]()
תנו לגדול בשקטוככה הדייט מצד אחד זורם ומצד שני הוא בתוך גבולות הנושאים שהגדרת לעצמך.
פסח זה ממש לסדר חפצים
העולם גדוש בחפצים .גדוש גדוש
וכל חפציך לא ישוו בה
ואתה מסדר ומסדר ,והסדר
הוא ממנו יתברך
ופתאום באביב אתה קולט את מימדי השפע ואתה נדהם
כמה פירות עץ אחד מוציא
כמה עלים יש בעץ אחד
רק אחד
וכמה סוגים
ופוטנציאל חיים
ובעצם כל האדמה רוחשת חיים
וכל האנושות רוכשת חיים
רודפת אחרי החיים
רצה אצה דצה
אבל אילו חיים אלה?
משועבדים
בפירמידה סגורה שסופה קודקוד מבהיק של מתכת
תקופה מתכתית
בלי דבקות בחיי החיים
בשרש שרשים
באבי נרדמים
האדם מצטמצם בהרחבתו
ושפעת שערו תתפש בלב האלה
וליבו ידקר במדקרות של כאב הפספוס
מה הייתי ומה עשיתי
אבל אבינו אב הרחמן
מסך בתולדות עמנו את סוד הפסיחה
אפשר ממש לדלג על רגל אחת
או אפילו אצבע או שניים, ולמצוא עמוק בפנים שבעצם בסוף כולנו
מה מבקשים
חיים
ואז הבגדים הצואים נושמים ומריחים מריח השדה אשר ברכו ה'
ואז נאכל לחמנו לשובע ויתברך בתוכנו מזוננו אז נשיר שיר חדש ונאמר הלל גם בלילה נפרוץ כמעיין שוטף כפרי בשל וכקרן שמש בעת זריחה נפציע מעבר להרים כאור לבנה בחידושה ונצא במחול עת חג ליעקב עת ששון לישראל ."עוד ישמע בערי יהודה ובחוצות ירושלים"
מה שאני חושבתאחרונהמהמם!! ![]()
שלום! אני מחפשת מאמנת אישית באזור ירושלים ויישובי בנימין.
מישהי עם ניסיון גם בכיוון של טיפול בדיכאון וגם בהכוונה ואימון לרווקות.
אשמח להמלצות!
גם באישי.. תודה רבה!
לא מכירה באופן אישי.
זה לא אומר לפרק, וזה לא אומר בהכרח להמשיך.
הפחדים שלך מובנים, וזו לא בושה להתייעץ עם איש מקצוע.
לא רציני לתת כאן עצות בלי לשמוע ברצינות שני צדדים...
נשמע שאת לא ראה את כל התמונה בכלל,
ואיש מקצוע פיקח ומנוסה יעזור לכם מאוד.
גם אם זה יאמר בסוף לפרק, עדיף לפני, תאמיני לי...
בהצלחה!!
אפשר לעשות שיחת תאום ציפיות עם הבן זוג.
לשאול אותו האם הוא יכול לחשוב על "דברים מעבר שאני לא מכירה שלא יהיה לי נח לחיות ככה" לא בקטע של הצבת תנאי אלא פשוט בשביל לדעת לקראת מה להתכונן ומה לצפות בשביל שלא תופתעי בהמשך.
הוא צריך לדעת מה החששות שלך, הן הגיוניות וזה דברים שצריך לדבר עליהם.
תשאלי אותו על חגים ושבתות אצלם. תדברו על מה תעשו אם יהיה לך קשה, אולי הוא יסכים להיות איתם פחות בשבתות, ולחפות על זה בארוחות ערב במהלך השבוע?
תדברי איתו על המקום שלכם לעומת המשפחה שלו. שברור לו שתמיד תמיד את בראש, ולשניכם חשוב שהוא יתמוך במשפחתו. איך עושים את זה וכו'.
ולגבי הפן הדתי- גם זה לדבר. לשאול אותו לאן הוא חושב שזה הולך. מה זה בדיוק דורש ממך. מה תעשו אם יהיו פערים.
רק אוסיף נקודה אחרונה- לא להיבהל מחששות באירוסין.לא אומרת להתעלם, אבל לברר בלי להיבהל.
בהצלחה! 
יטבתה
מי שלומד 2/3 סדרי עיון ביום הוא למדן גדול.
אם הכוונה היא שהיא רוצה בחור ממצפה יריחו,
ולא רוצה בחור מהר המור -
נראה לי כדאי לסגור את הפינה הזאת לפני הפגישה...
[תרגום: מצפה מאוד בקיאות, הר המור - מאוד עיון]
למיטב זכרוני, איפה שאחי לומד החליטו לעבור לקצב מהיר, ועכשיו מסיימים דף בשבוע.
מעניין מה היה הקצב לפני ההחלטה
כשראש הישיבה, או הר"מ התורן, מנסה לזרז, כמעט בייאוש...
אחת שאלה אותי למה אני מסיים ללמוד ב9 בערב ולא ב11...
אני אומר לה.. בא לי לנגן קצת בגיטרה קצת לשבת לדבר... מה אני רובוט?
פסלה אותי... נו..
אחת אחרת שואלת אותי אם אני זוכר כל מה שאני לומד. ברור, כאילו מה...
לך תבין את הבחורות האלה...
אהבה בתענוגים
dora
את אחי. כל שבוע בודקת כמה דפים בעיון סיים.
לא מספיק? "גוזל את המדינה!!", "אתה סתם מבזבז את הזמן!! מה 'תה כבר עושה בישיבה??" "אני בזמן הזה הייתי מסיימת את כל גמרא פעמיים!!"
רק כך דברים זזים. ![]()
כל זמן חורף הוא קרא רק עד דף ה' עמוד ב?! ![]()
בושה!
בהנחה ולא נובע מהתבטלות אלא מלימוד לעומק, וגם זה בכפוף לעוד שיקולים, אבל כך בעיקרון
ב. הוא הרבה יותר נמוך מהן.
לגמרי אתך.
ראינו כבר בעלים מעולים שהם באמת שותפים לחיים שלא סיימו ש"ס וראינו מסורבות גט לבעלים "גאונים בתורה"
אפשר לדבר על קביעת עיתים, לא על מספר דפים. אפשר לדבר על מקום התורה בחיים, לא מספר הלכות ברמב"ם.
אלה מושגים חיצוניים. הם עוזרים בבית המדרש, עוזרים להקיף את התורה אבל לא קשורים כ"כ להקמת בית.
לעומת זאת אם אשה כן רוצה פגוש רלוונטי (מדוייט) כדאי שתברר האם הוא מתמיד, קובע עיתים, מה הההשקפה בחיים...
אהלן שלום לכולם ברוכים הנמצאים
סוגיה שמעסיקה אותי בזמן האחרון כתוצאה מהמצב בשטח...
ראשית- לדעתי באמת פער כזה צריך להיות והוא רצוי מאוד להתעלות רוחנית זוגית תמידית..
אבל תכלס כמה אפשר למתוח את החבל הדק הזה?
אני חושבת שתמיד כדאי שהאיש יהיה יותר חזק בקצת כי הוא אמור להנהיג את הבית מבחינה רוחנית
וגם בתכלס הוא זה שמצווה ללמוד תורה וכו ושאלות הלכתיות אם יש לאשה היא מן הסתם תפנה לבעלה...אז הוא צריך לדעת משהו.
מעבר לזה- אני לא חושבת שטוב שיהיו פערים גדולים כי זה יוצר מתח.
אם אחד מהם רוצה להחמיר במשהו והשני לא בעניין זה יכול ליצור תסכול
אני קיבלתי כלל כשהייתי בסדנה כלשהי - בבחירת בן זוג האשה (זה היה סדנה לנשים...) לקחת בחשבון את ההשקפה שלו- אם ההשקפה והכיוון הרוחני דומים- מעולה. אם לא- האם אני מוכנה לשנות ולהצטרף להשקפה הזאת?
.
יאיר ויזריח אורך בעז"ה.
באור גדול ויציב וחזק.
בס"ד
הכל טוב.
לכל אחד ואחת יש שליחות ייחודית בעולם והוא מקבל כלים בהתאם.גם לך יש ייחודיות אישית בעולם וקיבלת כלים בהתאם.
שיחות הרצי"ה על פרשת ויחי. (קרדיט ל יהודה פ.)
"יש סוג של צדיקים שאינם סובלים את הסיבוכים שבדרכי הנהגת ה', אבל צריך לזכור שכל עניינו של יעקב אבינו מלא סיבוכים, מראשית עד אחרית, החל מ"ידו אוחזת בעקב עשו" וכלה ב"שכל את ידיו". ומעשה אבות סימן לבנים. אותם הסיבוכים ממשיכים אצל בני יעקב-ואלינו בכפל כפליים. דרכם של אנשי הקודש אינה פשוטה; וככל שדבר הוא גדול יותר, הוא יותר מסובך. כך כל המציאות שלנו מסובכת מאז ועד הנה. ועכשיו אנו רואים איך יד ה' מתגלה בהסטוריה, מנהיגה אותנו דרך כל הניסים הצבאיים והמדיניים, מקימה את המדינה ומסדרת את ענייניה דרך עלילות נוראות, אמנם יש הרבה סיבוכים, אבל אין זה פוגע בשלמות המהלך, כי זוהי עצת ה' העליונה. האורות הולכים ומתגלים דרך המחשכים".(עמ' 440-441) בע"ה
"מתוך ריבוי הסיבוכים שבכל הדורות כולם עד הדור האחרון, מתגלה הגילוי הגדול של "גוי אחד בארץ" [שמואל ב, ז, כג]. לריבוי הסיבוכים יש צד שלילי אבל יש גם צד חיובי: הבלטת הספציפיות של כל צד . בסוף מתגלה שכל כוונת הסיבוכים האלה הייתה לגלות ריבוי הגוונים, ריבוי השפע. אוצרות מתגלים ב"גוי אחד בארץ", על ידי תלמידי חכמים שמרבים שלום בעולם. באחרית הימים יתגלה שיא השלום, שיא גדלות התורה על ידי המשיח שבא לעשות שלום. אבל עד אז צריכה להתגלות החשיבות של כל אחד" [בראשית עמ' 269, לפרשת ויצא]. מאבק מביא של כל צד להדגיש את עצמו. דבר זה גורם לכך שנבחין בייחוד ובטוב שיש בכל צד.
בס''ד
כתבת את דעתך על מה שהיא כתבה
אז ארשה לעצמי על דבריך להוסיף תגובה
לא כך עונים לנפש עייפה ועצובה
ובטח ובטח שלא לאשה יקרה וחביבה
בטוחני שהתכוונת לטוב, ולחזק בתורה משובבה
כוונתך רצויה, אשריך! על המעשים יש מה לעשות תשובה
שנזכה להקים בתים נאמנים בישראל, מלאים בתורה ואהבה
ו"מורכבת מדי"- כתבת יפיפה, מורכב מורכב מורכב...מאחל לך שישועתך קרובה!
בס"ד
אולי לא הסברתי את עצמי מספיק טוב ולכן אנסה לתקן את הרושם שאולי נוצר מהתגובה שלי.
הבנתי מדבריה של הפותחת שהיא כרגע נימצאת במצב שהיא מרגישה שמרוב שהיא כ"כ מורכבת לכאורה המצב חסר תיקווה.
אז לכן כתבתי בסוג של הומור "שום מורכבת מדי". כלומר אני אכן מסכים שהיא מורכבת אך לדעתי המורכבות שלה היא חיובית , המורכבות שלה ניפלאה. היא אדם מיוחד. בעצם הכוונה שלי הייתה להגיד שלא רק שיש הרבה תקווה ושב"ה היא בטוח תתחתן, אלא שגם ב"ה היא תצליח למצוא את האחד שיתאים לה. בעצם רציתי להגיד לה שזה ממש לא נכון שהיא תחשוב שמרוב שהיא כ"כ מורכבת היא לא תצליח למצוא אחד שידע להכיל אותה באופן שהיא רוצה.
ללא ספק לא קל. ניסיון לא פשוט. אני מחזק אותה אם לא הובן כך מדבריי. אך רק התכוונתי להגיד שיהיה טוב. ב"ה היא תמצא את האחד. ה' כבר מראש דאג לשלוח לה את האחד שיתאים לה. פשוט היא עוד לא מצאה אותו.
לכן אומר לפותחת אשרייך על ההתמודדות!!!!
מקווה שתצאי מהקושי לפריחה במהרה.


?
נראה לי הכי טוב לנהל שיחה פתוחה על הכל מראש,
ולשים את הדברים על השולחן.
בטח אם שניכם כבר בקשר חברי טוב מדי...
זה ימנע הרבה פגיעות בנפש, וירגיע מאוד את הסיפור.
[זה קצת כמו לצאת עם אחות של החבר הכי טוב שלך,
רק הרבה יותר גרוע...
וגם אז כדאי לסכם עם החבר (או האחות) אותו דבר...]
בהצלחה רבה רבה!!
בס"ד
וכמובן שאין הסגולה עיקר. אלא העיקר הוא לעשות השתדלות בתפילה, מצוות, ומעשים טובים,חזרה בתשובה, אמונה שהכל לטובה והודיה לה'.....
(וכמובן לפגוש הצעה שמקבלים)
קרדיט ל@נפשי תערוג
"
רציתי לפתוח את זה די צמוד ליל הסדר, והיום היה ממש עמוס
נקווה שמחר עוד יהיו אנשים שיזכו לקרוא את זה
חבר שלי סיפר לי שבמשך שנתיים האחיות שלו שפתחו את הדלת לאליהו הנביא בליל הסדר, זכו להתחתן באותה השנה.
בשנה השלישית, הוא ניסה להוכיח למשפחה שזה לא פועל וזה סתם צירוף מקרים.
הוא ניגש לפתוח את הדלת לאליהו הנביא
ונחשו מה?
השנה הוא עמד מתחת לחופה 
אז כל הבל"חים היקרים
אני מקווה שהסגולה באמת תעבוד!
אם לא, פניות ניתן להעביר להקב"ה וכל הכסף יוחזר חזרה!
בהצלחה
פסח כשר ושמח
שנזכה לגדול ולפרוח
ולשרוף את כל הדברים המחמיצים לנו את הלב
"
סגולה להתחתן השנה - לקראת נישואין וזוגיות
חלוששששרוצה בלונדינית...
אנחנו מחפשים הרבה סגולות. הדבר הכי חשוב לעבוד על המידות, להתפלל, להאמין. סגולות אולי יתנו לך זיווג אבל לא יתנו לך זוגיות
סגולות אפשר לנסות, אבל לא להישאר בזה...

תכלסיוני
לחפש את האורובעזרת ה' בלנ"ד אעשה את זה גם השנה..
אולי גם הבחור יבוא פתאום ויכנס ביחד עם אליהו הנביא
אעדכן אותכם אחרי החג..![]()
ושתזכי להתחתן במהרה!
יצא לי לחשוב על זה בזמן האחרון...
הציעו לי מישהי וזה היה נשמע טוב אבל היא תפוסה, האם מבחינה מוסרית/אמונית זה נכון לקוות שהיא תתפנה?
האם יצא לכם לקוות ששתפנה/יתפנה, או שזה רק אצלי?
קרה לי ש3 רצוף היו תפוסות,
וממש איחלתי (בפה) שכולן יתחתנו,
וכך היה...
[לימים הסתבר שלפחות אחת אפילו עמוק בפורומים...]
"שהאדם לא נברא אלא להתענג על ה' ולהנות מזיו שכינתו, שזהו התענוג האמיתי והעידון הגדול מכל העידונים שיכולים להמצא" (מסילת ישרים, פרק א')

שמתי לב שערב חג פסח הוא זמן בו מגיעים הרבה זוגות לחדר הטיפול.
על אף החיוב שכל אדם חייב לראות עצמו כאילו הוא יוצא ממצרים, יש הרבה החשים שזהו זמן בו מתפרצים לחצים וקשיים ברמה הזוגית. כל אחד מקפיד בהקפדה כזו או אחרת. זה בהלכה וזה בניקוי , אך ההקפדות הם גם על הזולת.
יש הרבה רגעים של "עין בוחנת" וביקורת הדדית בימים אלו, הביקורת מולידה אכזבה וכעסים, תחושה כללית של כבדות וריחוק.
אבל, אפשר גם אחרת. חג הפסח הוא חג של התחדשות, כל התחדשות מאתגרת, התחדשות בהגדרתה היא שינוי, עם זאת יש אנשים ששינוי קשה להם.
הייתי רוצה להתבונן על מקצת ההלכות הקשורות לפסח ולראות את ההזדמנות לעבודה הזוגית ומשפחתית שבהן.
"בדיקת חמץ" - אדם חייב לבדוק בחורים ובסדקים ולחפש חמץ, אם נשאר אפילו קמצוץ חמץ, חס ושלום שלא יעבור אדם "בבל יראה ובל ימצא".
חמץ הוא אסור אפילו ב"יראה", הרושם של ראית חמץ גם הוא אסור, מכאן המאמץ הגדול להילחם מלחמת חורמה בחמץ.
"גדולה מידה טובה ממידת פורענות..."
ככל שרואים עד כמה קמצוץ חמץ הוא בעיתי, על אחת כמה וכמה, נבין את כוחה של נקודה קטנה של טוב ואור כמשנה את המציאות.
האתגר בפסח הוא לצאת מארבע האמות של הכעס, של ההקפדה והאכזבות.
אם נחזור לרגע ליציאת מצרים, נזכר כמה אכזבה הייתה לבני ישראל, לאחר כל מכה הם ציפו לצאת מעול המצרים אך לא קרה.
היכולת לצאת ממצב של מיצרים למרחב של גאולה היא היכולת להתעלות מעל הראיה הצרה ולהתבונן בראיה רחבה הרבה יותר.
לראות אילו נקודות אור קיימות על אף האכזבה.
צורת מבט כזו על המציאות נכונה לגבי הנהגת ה' ואף לגבי בני הזוג של כולנו.
ייתכן שאלף פעמים האישה ביקשה מבעלה לעשות דבר מסוים או להיפך שלא לעשות דבר אחר ובפועל דבר זה עדיין לא התממש כמו שביקשו.
אך האם הם הבחינו בהשתדלות של בני הזוג, האם הם התבוננו בדברים נוספים טובים שבני ובנות הזוג דווקא כן עשו.
ייתכן שהבעל ביקש בקשה שבעיניו היא בקשה קטנה אך בעיני האישה זה מאמץ גדול, לכן התוצאה לא כפי שהבעל ציפה, האכזבה גדולה. אך רגע, האם הבעל ראה את התמונה הרחבה, את המאמץ הנדרש מבת זוגו לעמוד בעוד כמה משימות במקביל לבקשתו.
האם האישה מבחינה בהשתדלות של בעלה? על אף שאולי לאשה הבקשה היא לא כל כך קלה.
ככל שנחפש את נקודות האור הללו אפילו "במשהו", תחושת האכזבה תוחלף בתחושה של הערכה והוקרה.
במרחב שכזה כל שינוי יותר קל.
המבט הזה נדרש לא רק במרחבי הניקיון וההלכות של חמץ ומצה, אלא בכל מרחבי החיים הזוגיים.
החל מהמרחב האינטימי וכלה בהתנהלות הבית, והמשפחה.
ככל שאדם נעול ומשועבד למרחב ההקפדות שלו, למעשה הוא משועבד לאגו שלו והוא אינו יכול לראות את הזולת.
השעבוד הזה יכול להיות עטוף בטיעונים מטיעונים שונים, הלכתיים או אחרים בסופו של יום זהו עדיין שיעבוד.
ולהיפך, היכולת לראות את האחר ולהתקשר אליו זוהי הגאולה.
כך אצל עם ישראל וכך אצל כל אחד ואחד מאתנו.
בתחילת ההגדה אנו מצהירים "הא לחמא עניא וכו' " שם אנו מזמינים כל מי שרעב וכל מי שצמא שיבוא לשהות אתנו בליל הסדר.
ההצהרה הזו היא לא רק כלפי חוץ (הרי לא פותחים את הדלת וכורזים) אלא בעיקר כלפי פנים, כלפי עורך הסדר.
האם אתה - עורך הסדר רואה את הזולת, את הצימאון שלו למילה טובה, לחיוך ולהארת הפנים.
העבודה "המידותית" הזו, ביכולתה "להפוך" את החג ולהאיר אותו באור אחר.
ככל ששבוע שלם נתמלא לא רק בלחפש את החמץ שכבר ביטלנו, אלא את המצה – לחם אמונה, את האור.
כך נצא אנחנו ומשפחתנו לגאולת עולם.
בצורה זו אנו בונים קשר אחר עם בני הזוג שלנו, עם הילדים שלנו וכמובן עם הקדוש ברוך הוא.
אני מציע שבימים שלפני פסח נתאמן לחפש נקודות אור עליהם נאיר, נאמר מילה טובה של הערכה ותודה ונחלק ביקורת במשורה. נעצים את המאמץ שכל אחד עושה כדי לעשות טוב.
ככל שנרבה בהארה של אותו האור נזכה להיכנס אחרת לחג החירות.
חג שמח,
חג מלא בהתבוננות בטוב.
וחוץ מזה את לא ממש עונה להגדרה של "מבוגרת"
יש אנשים שבאים לדבר איתי על חתונה...
ישר אומרים לי "שמע לי...אל תהיה בררן" כאילו בטוח שזאת הבעיה שלי
בס"ד
זכור לי ששמעתי שמובא בשם הבעש"ט אם אני לא טועה
שאם רואים אדם מסויים עושה חטא וזה מרגיז אותנו סימן שאנחנו בעצמנו עדיין לא לגמרי התנקנו מהדבר הזה
אם מרחמים על אותו אדם זה סימן טוב (ובלי קשר כמובן שאם אפשר צריך לעזור לו להפסיק)
למקרה שלך:
אם את מכניסה לעצמך טוב טוב את האמונה שאת בסדר. ואם את לא שופטת בצורה כזאת אנשים אז סביר שיהיה לך יותר קל להתמודד עם אנשים כאלה. גם אם לא להגיב. פשוט להאמין בעצמך. וככה לא ישפיעו עלייך
כל טוב
יטבתהזה דבר משמעותי בחיים.
אבל לא ברור מהשאלה שלך איפה אתה מבחינה דתית, ואיפה היא.
ובכל מקרה, הגדרת השאלה לא נראית לי נכונה.
הרמה הדתית היא חלק חשוב מהבן אדם עצמו.
צריך לנתח את המקרה לגופו, ולראות עד כמה זה זה משמעותי לגביכם, ולא לנסח אמירה עקרונית מנותקת מהמקרה.
אם השורש הוא טוב כלומר השאיפה של האדם זה לקיים הלכה ותורה וכו' אז גם אם כרגע זה לא מתבטא נכון,
צריך לדעת שזה עוד יכול להשתנות.
אבל אם מראש נראה שהראש של האדם לא בכיוון אז הלבוש החיצוני יהיה בהתאם לזה, וגם אם עכשיו נראה שהוא מקיים כמו שצריך - עם הזמן והשגרה דברים יראו אחרת.
