יש למכון שדכן.?
תודה רבה


)
יכול להיות ש
אישה (עם מפיק) ואחיה לא בהכרח בגיל הרלוונטי מספיק..
או שהחברים שלהם לא בגיל הרלוונטי..
או שרובם נשואים..
או שהסגנון שונה לחלוטין..
או שאין הרבה חברים..
לא כזהההה מופרך.

הייזל

. כל הכבוד לך סטופ על המחשבה הטובה!ותן טלזה תלוי כמה רחוק את הולכת
אם את שואלת קרוב משפחה שלך שאת מכירה טוב, ויש לכם שפה משותפת, ואתם מבינים ניואנסים אחד של השני, אז למה לא?
אם את יכולה לתאר אותה ואת הסגנון שלה כמו שצריך. ולתאר מה שהיא רוצה זה נראה לי בסדר גמור.
וכבר יצאתי עם בחורים שמי שהציע אותם לא הכיר אותי, והם לא היו ההכי לא קשורים שלי....
את חושבת שאני יודעת בדיוק עם איזה אופי למשל יהיה לי הכי טוב?
לא.
פעם חשבתי ששקט ורגוע יהיה לי טוב, כדי לאזן אותי.
וגיליתי שדווקא עם הסוערים אני יוצרת תקשורת הרבה יותר טובה.
ואין מה לעשות,
שידוכים זה שוחק
אבל אם נותר מראש, ולא יהיה לנו כח לברר ולצאת- אז אמנם תחסך מאיתנו עגמת נפש של כל הדייטים המיותרים, שבאמת באמת שוחקים
אבל אולי גם נפספס הזדמנויות טובות.
אז אין ענין לצאת עם מישהו שנשמע ממש לא קשור
אבל להציע אף פעם לא יזיק
ואני מניחה שאת לא זורקת לה שם מהאויר
אני יכולה לתת לך דוגמא ממני,
על חברה טובה שקרוב משפחה שלה לומד בישיבה מסוימת שאני לא הכרתי מקרוב ולא ידעתי בכלל מה הסגנון שלה
והיא חשבה שהסגנון של הישיבה יכול להתאים
אז היא אמרה לקרוב משפחה- יש לי חברה X Y Z, ויצאתי כבר עם שני בחורים משם דרכו.
את לא צריכה להכיר את הבחור,
את צריכה להעביר למי שנראה לך שיכול להכיר מישהו מתאים את הפרטים שלה
גיל, רמה דתית, אופי, תכונות חשובות
אם יעלה לו רעיון של מישהו שמזכיר לו את התיאור שלך- מצוין.
אם לא- את את שלך עשית.
וכל הכבוד לך על הדאגה לחברה!!
מסוג החברות שכיף שיש כמותן בתקופה הזאת!!
סטופ
כוס ברוחאחרונהבגלל שלא התנדפת להרי ההימלאיה ברגע שהתחתנת ודאגת לחברה...
ממש לא מובן מאליו , אשרייך![]()
מזל טוב!
משיח נאו בפומ!
) 

אופטימיות
מור ולבונה

עד עצם היום הזהאחרונההייתי בקשר אפלטוני כזה שנתיים, דיברנו המון, מעולם לא נפגשנו.
יש אהבה, והיא הולכת עמוק עמוק לעמקי הנפש, ולא שמים לב. הראש מתרגל שיש עם מי לשתף ולדבר על דברים עמוקים וקרובים, שיש חבר נפש, אבל אין מעבר לזה. והוא מתרגל ומתרגל, והאדם נכנס עמוק יותר. בלי ששמים לב!! כי אין מגע, אין מפגש, אין רגשות עזים, יש אהבה קטנה שמתפשטת לאט לאט על כל כולך.
ומאוד קשה אחרי זה, להגיד לא, היא לא היית בשבילי, אנחנו לא מתאימים, היא נכנסה כבר להמון המון מקומות, במשך תקופה מאוד ארוכה היא הכירה את המצבי רוח והדילמות שאני עובר, קיצור היא נהיית חלק ממני...
אל תעשי את זה... לפחות המלצה שלי, או הכל או כלום, קשר, דייטים, אהבה, חתונה. או זה, או להתראות, בלי שום קשר, שום דיבור, שום כלום.
ככה לדעתי כדאי
אם תמיד נחפש את הטוב ביותר ממה שיש לנו אף פעם לא נהיה מרוצים.
אם אין שום דבר לא טוב אצלו שמונע ממך להמשיך, למה להמשיך חפש ?
סטופנמצאת בכל תהליך בחיים, בצבא, בבחירת תואר, וכ"ו.
יש לנו מליון פניות בחיים. ויש לאדם רצון עז להישאר במצב של להסתכל על הדרכים ופשוט להנות מהיופי של הגיוון.
ויש לבחור דרך, להגיד יש מליון אופציות ופה אני בוחר.
זה בעצם הקושי לוותר.
כל עוד לא בחרת אז כאילו יש לך את בן הזוג המושלם.
אבל כשמגיעים לצורך להחליט או להכנס לקשר יותר רציני אז תמיד צריך לוותר על משהו כי בבן הזוג הנוכחי לא הכל מושלם.
ואז עולה המחשבה הזו..
כשמבינים מאיפה היא מגיעה יותר קל להתמודד איתה.
זה שאת לומדת להפריד.
מבינה שההתמודדות שיש לך קשורה רק לדפוס החשיבה שלך ולא למי שאיתו את בקשר.
זו באמת התמודדות לא קלה!!!
אבל היא תהיה לך בכל מצב שבו תהיי כמו שכתבו כבר לפני ואחרי. לפני חתונה היא תופיע בכל קשר, וגם אחריה עלולה להופיע...
אז יש שני נושאים:
אחד, התמודדות עם דפוס חשיבה של חוסר בראיית הטוב שיש,
שתיים, בחינה של הקשר הקיים כרגע בלי קשר להתמודדות הזו, מתוך הבנה שההתמודדות עם צורת החשיבה הזו
לא אומרת כלום על הקשר שיש לך.
ועכשיו נשאר "רק" ללמוד לראות את הטוב ולא את החסר בכל מציאות שלך. וזה מתחיל בלקבל ולאהוב את עצמך כמו שאת, עם החסרונות והחולשות..
וגם לבחון מה את מרויחה מצורת החשיבה הזו ואילו מחירים את משלמת עליה, ואם בסך הכל זה משתלם...
יש כאן מה להרחיב אבל לא פנויה לזה עכשיו.
יש בקשר שני שלבים:
השלב הראשון הוא שלב הבחירה. בשלב הזה בוחרים עם מי לבנות את הקשר - בוחנים את התכונות של הבחור ואת החיבור שנוצר איתו, ומחליטים אם יש בסיס להמשך. אני מאמינה שלכל אחת יש כמה (אולי אפילו כמה וכמה) בחורים שיכולים להתאים לה ברמה הזו. אז מה, זה אומר שאולי אחרי 20 שנות נישואין אני אגלה פתאום מישהו שיותר מתאים לי מבעלי? ממש לא. למה? כי התאמה ברמה הזו היא רק בשלב הראשון.
השלב השני הוא שלב הבנייה. בשלב הזה בונים ביחד את הקשר. אנחנו גדלים, משתנים ומתפתחים כל הזמן, וכשאנחנו עושים את זה עם שותף לחיים שבחרנו, ההתפתחות שלנו תהיה מושפעת מהשותף שבחרנו.
ההתאמה שנוצרת אחרי תקופה של בניה משותפת הרבה יותר חזקה מכל התאמה שאפשר ליצור בשלב הבחירה. אין טעם לחפש את הבחור הכי מתאים, כי ממילא החלק היותר משמעותי בהתאמה יגיע כשתבנו את עצמכם ביחד. אם יש סה"כ התאמה, יש חיבור רגשי ויש בסיס טוב לבניה משותפת, ההתאמה הגבוהה כבר תבוא מאליה אחרי תקופה של זוגיות (אם הזוגיות טובה, כמובן).
קוד אבל פתוח
רק שמחה#אני אצטט משהו שכתבתי בפורום אחר, נוג"ה-
זה ארוך אז למי שאין כח- 2 הפסקאות האחרונות יכולות גם מאוד לעזור הן די מתמצתות-
אתה יכול להתחתן עם מי שאתה רוצה- אז תחשוב ממש טוב. כל אחד הוא עולם ומלאו. עולם יחיד.ולכוון בדיוק לפי עולם זה את זוגו- זה ממש קשה!
הרי באמת יש רבבות עולמות ומלואן. וזה ממש מעבר לכל הסתברות והגיון שתמצא בדיוק את האחת. צריך הרבה חשיבה ובירור.
אבל, זה לא מדויק- משום שאנחנו יודעים מי מנהל את העולם (כמו שאמרו קודמיי) . ודבר כזה של קיום העולם. כל האנושות קימת בגלל קשר של שידוכין. והשושלת היהודית היא קיימת בגלל קשר של נישואין. (כמו שאמר בעל התניא שחתונה היא סוד היהדות. היא חובאת בתוכה את המשכיות היהדות.) זה ודאי מנוהל על פי בורא העולם.
ובעצם. זה פשוט צורה מוגדלת של שאלת הביטחון וההשתדלות (היא מאוד קרובה לשאלת הידיעה והבחירה).
שאלה שיש בכל דבר כמעט. כי באמת- " אין אדם נוקף אצבעו מלמטה אלא א"כ מכריזין עליו מלמעלה שנאמר 'מה' מצעדי גבר כוננו' (תהלים לז, כג) 'ואדם מה יבין דרכו.' (משלי כ, כד)." (חולין ז ע"ב). אנו מברכים על כך כל יום.
מצד אחד. הכל מנוהל בידי שמים. מצד שני- אנחנו מכירים את מציאות עולם השקר. הוא מנוהל על פי המעשים שלנו כביכול. אז נדרש מאיתנו השתדלות. אבל אנחנו בטוחים שה' יעזרנו ("עזרה"= סיוע לאדם במאמציו, בניגוד ל"ישועה").
אלא שבעניין הזה יש חידוש! בשידוך- זה דבר שההשתדלות היא ממש טיפה בים. כי כמו שאמרנו. לכוון בדיוק את האיש ההוא אל האישה ההיא. זה ממש ממש קשה.
ועל זה אומרת הגמ' (סוטה ב ע"א) בעניין הגישה ללימוד התייחסות של התורה ליחס בין איש לאישתו (אחר הנישואין). במקנא לאישתו שחושד שהיא לא בשבילו. שמידותיה מגונות והיא ביחס עם אנשים אחרים (סוטה):
"א"ר שמואל בר רב יצחק כי הוה פתח ריש לקיש בסוטה אמר הכי [כשריש לקיש היה בא לדרוש בפרשת סוטה היה אומר כך:] אין מזווגין לו לאדם אשה אלא לפי מעשיו (רש"י: צנועה לצדיק ופרוצה לרשע) שנא': "כי לא ינוח שבט הרשע על גורל הצדיקים" (תהלים קכה, ג). [ומוסיפה הגמרא-] אמר רבה בר בר חנה אמר ר' יוחנן וקשין לזווגן כקריעת ים סוף (רש"י:וקשים לפני המקום אותם זיווגים שמזווג לפי מעשיהם כקריעת ים סוף- שנשתנו סדרי בראשית") שנאמר "אלהים מושיב יחידים ביתה מוציא אסירים בכושרות"(תהלים סח, ז). (רש"י: מושיב יחידים ביתה - אדם יחיד ואשה יחידה והוא מזווגם יחד ומיישב מהם בית. מוציא אסירים בכושרות - הוציא את ישראל ממצרים בחדש כשר לא חמה ולא צינה מקיש זיווג יחידים ליציאת מצרים).
איני?! [שואלת הגמ', איך אפשר לומר כך?!] (רש"י: מי הוי[האם אכן ישנו] זיווג לפי רֶשע וזכות?!) והא[והרי-] אמר רב יהודה אמר רב ארבעים יום קודם יצירת הולד בת קול יוצאת ואומרת בת פלוני לפלוני בית פלוני לפלוני שדה פלוני לפלוני. (רש"י: מקודם יצירתם שאין נודע רִשעו וזכותו מכריזין את זוגו ואם תאמר הכל גלוי לפניו! הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים! כדאמר במסכת נדה (דף טז "מלאך הממונה על ההריון נוטל טיפה ומביאה לפני המקום ואומר לפניו טיפה זו מה תהא עליה גבור או חלש חכם או טיפש עשיר או עני אבל צדיק ורשע לא קאמר ליה (לא אומר לו) דאין זה בידי שמים") לא קשיא [עונה הגמ': לא קשה!]. הא (הזיווג שנעשה "לפי המזל" עוד קודם יצירת הולד. ע"פ רש"י. הוא) בזִוֻג ראשון הא (והזיווג שהוא לפי מעשה האדם. ע"פ רש"י.) בִזִוֻג שני [בזיווג השני, במידה והתחתן שוב. בימינו- אחרי גירוש או התאלמנות ל"ע](רש"י: וקשה לזווגן לפי שאינה בת זוגו [המקורית])."
הגמ' אומרת שבזיווג הראשון (בימינו, החתונה. כיום, כידוע, אסור להתחתן יותר מאישה אחת משום חרם דרבינו גרשום) ישנה סיעתא דשמיא מיוחדת. זיווג שהוא מעבר למעשי האדם ומידותיו. זיווג המוכרח לו.
בכדי להבין את זה יהיה נצרך להבין את הקשר בין אדם לאישתו ומה שייך זיווג מעבר למעשיו.
כתוב בבראשית, אחר שהקב"ה אמר "לא טוב היות האדם לבדו" (בראשית ב, יח)
" ויפל יי אלהים תרדמה על האדם ויישן ויקח אחת מצלעתיו ויסגר בשר תחתנה: ויבן יי אלהים את הצלע אשר לקח מן האדם לאשה ויבאה אל האדם: ויאמר האדם זאת הפעם עצם מעצמי ובשר מבשרי לזאת יקרא אשה כי מאיש לקחה זאת: על כן יעזב איש את אביו ואת אמו ודבק באשתו והיו לבשר אחד ׃" (בראשית ב, כא- כד)
התורה מתארת את היחס שבין איש לאשתו כשני חלקים של שלם שנפרדו ושחוזרים להיות אחד. הפירוד וההפגשה הם לכאורה להראות את שני הצדדים זה מול זה (לענ"ד). וכך בדיבוק שלהם זה בזה מגיעים לשלמות אמיתית שממנה אפשר להיות פיסה מנצח העולם ונצח ישראל.
כשהגישה לנישואין היא כזו. שזה חלק שהיה שיך. נפרד. ועכשיו שני חלקי הנשמה חוזרים להתאחד. זו הופעת שלמותם יותר. הדברים הרבה יותר נראים בהירים ומתוק האור. (ברובד הקבלה הדברים האלו מקבלים שמות ומושגים וחשבונות עמוקים וגבוהים) וכך גם ברור שיש צד סגולי בזיווג. צד שלא תלוי בי.
לכן, לכא' אין צורך לדאוג. רק לעשות את ההשתדלות המוטלת על האדם. ולחשוב. (אגב ב"בעיתו"- לא לשכוח שאין לנו את כל הזמן בעולם כי ההתחברות לנצח היא ע"י הנישואין ולא ע"י הספקנות והמתינות יתר....) אני לא אומר שזה לא דורש עבודה אמונית (וכי אני לא מודאג מעט מדברים כאלו וכן, גם בעניין הזה.) אבל צריך לסמוך גם על הקב"ה (כמובן שגם יש עבודה בצד השני, לא להיות בטלן, לצאת, להכיר, לחשוב, לבדוק. אך הכל בביטחון גמור. באמונה.)
אסיים בעוד עניין. עניין מעשי. לגבי עצם עבודת הבירור. שהרי כל הזמן ב"בעיתו" עלולה לאכול, כפי שתארת, תחושת הספקנות. אולי יש יותר מזה. מי אמר שזה המיועד/ת?! ואענה על שאלתך, לא. בד"כ אין מגיד שנשלח מן השמים ואומר לך מה השידוך שלך. גם לא ברגע שהוא/ היא עומדת לך מול העיניים. יש כמובן הרגשה של יחס טוב בין שניכם. ושכל שאומר שכדאי וכו' אחרי כל הנתונים והתיאומים וכו'. אולי יש איזה רגש שכן אומר משהו מיוחד. אך רגש זהו דבר מעורפל שקשה לומר שהוא שווה בין אנשים. ואי אפשר לבנות עולם. או בניין עדי עד. על סמך איזה התפרצות רגש.
ולכן- איך באמת אתייחס לזה העניין. הרי תמיד יכולה להיות ספקנות.
על זה אביא אמרה מהמלבים על הפרשה שזה עתה קראנו. ובזה אסיים.
אחרי שה' אומר למשה לבא לפרעה וכו'. ממש לפני שמשה בא אל פרעה בדרישה לשלח את עמ"י ובדרישה זו מתחילות המכות- התורה מונת את שבטי ראובן שמעון ולוי עד למשה ואהרון. "מעין יוחסין":
"אלה ראשי בית אבתם בני ראובן בכר ישראל חנוך ופלוא חצרון וכרמי אלה משפחת ראובן" (שמות ה, יד)
רש"י: "אלה ראשי בית אבותם" - מתוך שהוזקק ליחס שבטו של לוי עד משה ואהרן בשביל משה ואהרן התחיל ליחסם דרך תולדותם מראובן."
רשי אומר שזה בשביל הייחוס של משה
המלבי"ם מרחיב מעט יותר את זה העניין-
אלה ראשי בית אבותם. לפי שרצה ה' ליתן אורייתא תליתאה ע"י שבט משולש בהרבה מיני שילוש שנזכרו בגמ', (שבת פח.) ע"כ התחיל לבדוק בראשי בית אבותם ומצא ראובן ד' משפחות, ושמעון ה' משפחות, ולוי ג' משפחות על כן פסל הראשונים ובחר בלֵוי המשולש פעמים. והמפרשים אמרו שהיה מחפש בראובן תחילה אם ימצא בבניו איש כלבבו הראוי לזה השליחות, כדרך שחפש שמואל הנביא בבני ישי, וילפינן חיפוש מחיפוש דהתם מה להלן פסל הראשונים עד אשר מצא איש כלבבו, כך רצה לחפש כאן בבני ראובן ושמעון ויחפש ולא מצא עד אשר תהה בקנקנו של לוי ומצא את אהרן ומשה, ושוב לא היה צריך לחפש.
בעיניי. המלבים הזה הוא יסוד נפלא בעבודת ה' בכלל. ובעיתו, בשידוכין, בפרט.
על כן, אחי, הסר דאגה ופחד מלבך ה' יעזרך בעיתו. זה יבוא (ייובא...). בזמנו. לכשיהיה זה יהיה. בע"ה.
בהצלחה בעבודת ה', היינו- בחיים.
אני חושב שבמישור הרציונאל-
יש כמה בני/ בנות זוג מתאימים לכל אחת/ אחד....
ובאמת- יש הרבהב אנשים טובים בעולם ואפשר להסתדר עם יותר מאפשרות אחת.
ולכן- כל עוד זה נראה בעיניי כמציאה- אני הולך על זה.
זה הרי מתאים נכון. אז אולי יש יותר. אבל זה קצת כמו ההוא שחפש חנייה בתל אביב כל פעם שמצא- חפש יותר קרוב למקום היעד שלו ובסוף כשבדיוק נתפס לו מקום החנייה הקרוב ביותר- חזר אחורה וראה שהכל כבר תפוס....
אני מאמין שהשאלה הזו עולה במוח של כמעט כולם וזה טבעי לגמרי. את צריכה להבין שהשאלה הזו מתאימה לכל החלטה חשובה שנעשה בחיים, "ואולי יש מקצוע שהיה יותר מתאים וטוב לי?", "ומה אם הייתי שולח את הילד שלי למוסד חינוכי טוב יותר?". אנחנו צריכים להבין שהמציאות היא לא אידאלית וכל מה שביכולתנו לעשות הוא לבוא עם לב פתוח ולהשתמש בשכל ובאינטואיציה שלנו.
טוב לך איתו? את יכולה לראות אותו 'בעלך'? הוא תואם את מה שהיית רוצה מבעלך? במידה והתשובות חיוביות, תנסי להתמקד בכל הטוב שיש לכם, תביני שזה ממש לא מובן מאליו ואציע לך להתקדם. בהצלחה רבה 
ממש כיף לך איתו ממש נוח לך איתו -> לא מובן מאליו בכלל
את חושבת שזה שהוא דוס זה חיסרון כי הוא לא יודע מלא דברים -> שווה לך לשנות גישה בהקשר הזה כי דוס זה גם יתרון ויש הרבה דברים שאולי טוב שהוא לא יודע .. , את גם יכולה להסתכל על זה בצורה חיובית שאת מכירה לו דברים חדשים והוא לך זה תמיד נחמד שיש על מה לחדש 
פיצלושששלמרות שגם אם הוא צדיק מתוק והכל סביר להניח שהוא שמע על הכל... וגם אז מגיעה לו מדליה!
בכל אופן, השוואות זה לא בריא. תשמחי שה' שלח לך בחור כזה מדהים על הפעם הראשונה.

👏
כשמש וכירח .אמנם קל לדבר, אבל חשוב מאוד לנתק מחשבות מיותרות, לבוא עם לב פתוח ולבחון איך האינטראקציה מרגישה לנו. ברגע שתבחני את העניין בצורה נקייה ותרגישי טוב עם הקשר את בעצמך תביני שמחשבות כמו "אולי הולך לנו טוב כי הוא הבחור הראשון שאני יוצאת איתו ואין לי למי להשוות אותו" יאבדו טעם. כי אם זה מרגיש נכון אז מה זה משנה שהוא הראשון?
כדאי שתחדדי לעצמך יותר מה היית רוצה שיהיה בבעלך לעתיד ותראי אם הוא משתלב טוב עם הרצון הזה. הרבה בהצלחה.
לא מצא? יותר טוב
פה לקצתיש לה הרבה מזל ![]()
איך היא התפללה עם הסומק ![]()
ברור שכן !
לא מוצא את השרשור המקורי.. ![]()
רבקה היתה מישי שהכרתי..טוב לא ממש הכרתי
זה היה יותר סוג של אהבה נכזבת ..מישהי שבהתה בי כל הזמן באיזה מלון... ![]()
הדוכס מירוסלב@משיח בן דוד רבקה זה השם האמיתי או התואר שנתת לבחורה שהתאהבה בך נואשות מרחוק? ![]()
רבקה זה התואר שנתתי לה..כי לא ידעתי איך קוראים לה..
וכמובן שכל חרדית ממוצעת נקראת או רבקה או רחל או שרל'ה
אז אני החלטתי שהיא רבקה וגם אחותי הסכימה איתי..
היא פשוט היתה נראת רבקה כזו ..
מאז כל חרדית נקראת בפי רבקה .. ![]()
![]()
וואוו,
מפתיע לגלות שיש מקור מציאותי לרבקהלה שלך
הוותיקים יודעים את המקור ..
נראלי שהיא היתה דלוקה עלי..
וגם אני..אז...
השתגעו הסמיילים או שזה משהו מוזר? 
תראה

אממ..לא זה פשוט כי גלשתי מפיירפוקס באותה תקופה
ואפילו לא ידעתי שזה עושה סמיילים כאלה..
גיליתי את זה רק אחרי הרבה זמן במקרה כשהעירו לי על זה
כנראה ששנינו בני מזל! 

לחדש 
שמעתי אותו בשם אחד מגדולי ישראל פעם (אולי הרב בן ציון זצ"ל?), והוא דבר מפורסם.
תמיד אם חידשת ישוב כלשהו בגמרא, במידה והוא אמיתי, הוא יתאים לכל מקום

ל"הנאת הרגע". תתגברי.
ה"בא לי" זה יצר. מסמא את העיניים.
אתם לא איש ואשתו, אתם בן ובת, זרים, גם אם קצת מכירים.
את זה צריך להשאיר מתוך שנשואים, במקומו הנכון, מתוך המכלול של איש ואשתו.
אחרת, ה"הנאה" תהרוס את עצמה. מלבד האיסור החמור.
חבל להפסיד את הפרט הזה בתור ביטוי של משהו גדול בהרבה, בלבד - ולהוזיל אותו לטשטוש עם מישהו שהוא לא.
הדרך הנכונה היא, להחליט חד משמעית, מראש, שלא הולכים קרוב, לא יושבים קרוב, לא במקומות מבודדים, לא בשעות מאוחרות, לא דיבורים שגורמים לכך.
כשתופסים-מרחק מראש, קל יותר לא להגיע למצב שה"הרגשה" הרגעית משתלטת.
ואז גם קל יותר להתבונן בדברים שלעיל, ולראות כמה זה נכון. כמה זה שווה.
סוסה אדומה

אני לא בטוח שזה כ"כ טוב ש"בא לה"..
נכון שיש גם כחות כאלה באדם, ונכון שאצל בת לפעמים זה דבר "תיאורטי" שמבטא רצון לקרבה נפשית - אבל כאשר מדובר ברצון בפעל אל מישהו שאינה נשואה לו (וגם לא יודעת אם תהיה), לא חושב שזה "טוב". אם התחושה שהוא עוד לא "שלי", עדיין "אדם אחר", היא יותר חזקה ובהירה, עד כדי אי יכולת לחשוב על משהו כזה כאפשרות ממשית כעת, טרם נישואין שנהיים איש ואשתו - אז זה יותר טוב לדעתי.
אלא שיכול להיות דבר כזה, ומתגברים בגלל מה שהרבה יותר מזה ובגלל שזה לגמרי לא במקום, ומקלקל, ואסור.
(בראשית רבא שם שם)סוסה אדומהאלו ציטוטים לא נכונים. לא צריך להוציא דבר מהקשרו.
כתוב שם גם שטוב מאד זה המוות, אז גם זה?
וזה לא קשור לכך שיש יצר הרע, את זה גם אני הזכרתי.
...
היא מדברת על יצר הרע של עשיית עבירה.
כאילו את מנסה להכשיר את השרץ.
בשורה התחתונה, אם נסתכל לעומק, הטוב מאוד הזה הוא הסיום הטוב כלומר הנצחונות מול היצר ולא הנפילות.
לא מעודדים מישהו שנפל בזה ש"ב"ה שאתה נופל ויש לך יצר הרע" 
לזה קוראים יצר הרע - טוב מאוד.
כרגע זה ממש לא דבר שמברכים עליו 
מדכא אפילו לחשוב על זה
ראשית, היכן "הדברים הוצאו מהקשרם".. (כמובן, זה לא "נגדך", אלא כי יש לכך ערך לדעתי).
הגמרא עצמה שואלת הרי את השאלה הזו: איך אפשר לומר על יצר הרע "והנה טוב מאד" שנאמר בבריאת האדם.
כלומר: קודם כל כשמו כן הוא. לא שינו את שמו. לא אמרו, "זה יצר טוב". ועל כן, אלו שאומרים היום "חידוש" כזה, היצר הזה - הוא טוב. זהו. לוקחים מדברי תורה מה ש"נוח". הרי קודם כל, נקרא "רע". ומדובר שם גם על קנאה, שהיא גורמת לתחרות המסחרית.
אלא מה? מסבירים חז"ל שאע"פ שזה "יצר הרע" - כי מושך לכיוון של שקיעה בהנאה חומרית ומרחיק מהעדינות הפנימית ומביא לעבירה; ובקנאה - במקום להיות מרוכז בטוב פנימי, מסתכלים אחד על מה שיש לשני, מתחרים - אבל בכ"ז טוב שיש את הדבר הזה. אחרת היתה "בטלנות" בבניינו של עולם, הן הפרטי והן הכללי.
וכמובן, תפקידו של האדם הכשר מישראל, הוא להשתמש בכחותיו באופן הנכון, מתוך המכלול הנכון. באופן המותר, וגם בתוכו, להשתדל בצורתו הראויה.
ברור שאין כוונת הגמרא לומר שאם אדם מקנא בשני, יאמר, "איזה יופי".. טוב מאד. אדם צריך לעבוד על זה שלא יקנא.
הקיצור, לאדם יש כחות. הכחות הללו הם פעמים רבות "פרווה" או אפילו עם נטיה לכיוון השלילי (כמו שכותב בעל התניא בספרו בהתחלה). אדם יכול לרומם אותם, ואז יתקדשו ויעלו גם הם ויוסיפו לא כחות חיים.
ונכון שהכחות מצד עצמם, לא הם "בעלי הבחירה", אלא האדם שהם חלק ממנו.
אבל, באדם יש עוד כחות. למשל, אדם רוצה לאכול. זה דבר טוב שיש כך. אחרת לא היה מתקיים ח"ו. אבל אם הוא יתבהם באכילתו, לא טוב. יש מקום לבחירה. אבל, אם מישהו סביר רעב, והוא רואה בחנות איזה סטייק, נניח.. יתכן שזה יעורר את רעבונו עוד יותר, אבל האם יעלה בדעתו לרגע שהוא רוצה לקחת את זה בלי לשלם, בלי לקנות? אצל אדם רגיל לא. למה? כי המופנמות של מה ששלי ומה של הזולת, ושל הלא-יעלה-על-הדעת, לקחת מה שלא שלו, חזקה עוד יותר. זה ממש מוטבע בו.
נכון שגם אם הוא לא כזה, אז יתגבר. ושכרו איתו שהתגבר.
אבל אם יספר שקרה לו כך - מישהו יגיד, טוב מאד, אדם בריא, יופי שאתה רוצה לקחת בלי לשלם... לא.
אז גם בנידון זה. מה שחכמים אומרים, זה שטוב שיש את הכח הזה, ועוד, בעולם ובאדם. בשביל קיומו של עולם. שיש בכללי "יצר" כזה. הם לא אומרים ח"ו, שטוב שהתודעה של "מישהו אחר", בן שאני לא נשואה לו, היא לא חזקה דיה, תחושת הצניעות הבסיסית הזו, עד כדי שרוצים בפעל (לא "תיאורטית" במובן של המחשת רגש) לעבור על כך. אי אפשר לומר על דבר כזה, "טוב", "טוב מאד". ולא על זה דברו חכמים.
זה שיש "ברקע", מלבד הרצונות הנעלים והעדינים, של בנין בית ומשפחה וקשר פנימי ועמוק של איש ואשתו וכו', גם את הדחף הזה, זה משמש כתבלין למשהו חיובי. יצירתי. אבל אם זה בא כאילו כרצון בפעל שדוחה מפניו את התחושות הטבעיות גם הן, של בת ישראל, של הצניעות תחושת ההבדל בין נישואין ללא וכו' - אי אפשר לומר, יופי.. טוב מאד.
אפשר לומר: מבינים את הקושי, "יצר לב האדם", לא להיבהל. כל הכבוד על ההתגברות. לתת התבוננות שתעזור לבנות תחושה שכנגד. יש להבדיל בין עצם זה שטוב שבכלל יש בה כח כזה, לבין להגיד "טוב" ספציפית על מה שצויין. וזה גם עלול להחליש בנות שצניעותן הטבעית גורמת להן לא לחשוב בכלל בכיוון כזה בשלב שהן מכירות, אלא רצון עמוק ועדין לקשר קרוב, לבית, משפחה, וכל דבר בזמנו.
אז לא אמרנו שלא יתכן שיצה"ר יתעורר היכן שלא מקומו. בוודאי שיתכן ל"ע. אבל זה לא "טוב". זה קורה, צריך להתגבר, ואם אפשר להרבות בהתבוננות עד כדי לחוש את הכיעור היכן שלא מקומו, מעלה האדם גם את טבעו.
לגבי מה שכתבת בהמשך, זה משהו אחר. אינו תלוי בקודם. בוודאי שגם עם בנות צריך לדבר, בשעת הצורך, על יצה"ר שלהן.
ובוודאי שאשה נורמלית נשואה, יודעת שאין קרבתה עם בעלה כדי "לעשות לו טובה". אם כבר, בהלכה זה קרוב להיות ההיפך. מכל מקום, זה אכן לא המקום. והכלל הוא, שכאשר דברים בכשרות ובטהרה, מה שבא כחלק מהמכלול וכמבטא יחס נפשי עמוק - שהוא גם הכי חשוב לכשלעצמו - זה טוב. מה שלא, יש מדרגות. יש גם סבלנות בדברים שנמצאים בתוך המסגרת הכשרה המשפחתית.
הטוב, הוא שיש בכלל כח כזה, עקרונית.
הלא טוב, הוא ש"בא לה" לגבי מישהו ספציפי שהיא יוצאת איתו, כשאינם נשואים. זה לא טוב ולא טוב מאד. אלא מה? תוצאת לוואי של כח שיש לו גם מקום טוב, וכנראה של עוד דברים, שמשתנים מאדם לאדם.
אפשר לקרוא לדברים בכל מיני טרמינולוגיות, לא חייבים להשתעבד דווקא ל"בירור הרצון". אבל מכל מקום, גם אם נשתמש במינוח הזה, הרצון של האדם בכמה וכמה עניינים מופנם בו עוד קודם, כמו שהסברתי לעיל. יש גם יצר טוב... (כמובן, לא היה בכך שמץ "האשמה" כלפי מי שנאבקת ומשתדלת, אלא איפה לשים את זה כשכותבים תגובה ברבים).
כמובן, לא דיברתי על "לומר ליצר הרע". דיברתי על איך מכנים דבר ספציפי כזה.
וגם על כך שגם אם היצר הוא "כח" באדם, הרי שמתי ולגבי מה ובאיזה אופן הוא מופיע, תלוי הרבה בדברים נוספים והגונים ומופנמים לא פחות, שיש באדם, שגם עבודתו וחינוכו לא התחילו מהיום, וגם לא מוסרו הטבעי.
"טבעי", כאלו נורמה רגילה, שזה מה שבחורה רוצה בפעל עם מי שעדיין לא נשוי לה. ומכל מקום, בוודאי שלא "טוב", שעל זה היה הדיון. על זה כבר דומני אין טעם לחזור.
יצר לב האדם רע מנעוריו, ויש גם דברים טובים באדם - וכבר אמרתי, גם אדם שאוהב כל מיני דברים, באופן רגיל אין יצרו לגנוב אותם. לכן, חבל לעשות מזה כלל לגבי פרטים כמו מה שדובר עליו.
לגבי מה שאת אומרת "יש תחושות אצל דתיים", זה ענין שלך. אם את חושבת כך - זכותך. אני לא יכול לדבר בשם "דתיים". בשמי המשפט הזה בוודאי לא מדבר. והברירה כלל אינה בין שתי הקיצוניות שהזכרת. בין נורמליות של יחסי צניעות, לאי יצר הרע בכלל -יש מרחב גדול.
מה שכתבת מאדמו"ר הזקן ומהרב, זה בדיוק מה שהבאתי קודם לכן. וזה בדיוק הצדדים שהסברתי לעיל. ושלא להתעלם מאחד מהם.
ובוודאי שאם בא לאדם לחטוא, זה יצר וזה לא טוב. ועם זה, יש בכך צד "טבעי", יש לו יצר הרע, נלחם בו. ויש גם צד "טבעי" שחש את אי המוסריות שבחטא. וכמה שיותר שמירה על נקיות ויותר עבודה, כך יותר מוחש הצד היפה הזה.
לא צריך להקצין דוגמטית, או-או..
ולא דובר פה על "בעל תשובה" בדווקא. וגם אצל כזה, אם יואר לו הטוב והעדינות מול הכיעור, זה יוכל לעזור.
לגבי מה שכתבת, אכן אם כותבים "משמח שבא לך" (זו המילה שהשתמשת), אז בהקשר הספציפי שהיא דיברה, זה לא משמח..
אם הרצון הוא לומר שאכן יש באדם כחות שנבראו למטרה טובה, וצריך שיוכוונו לטובה, בלי לעשות מזה שעולה בהקשר כזה, כאילו משהו "רגיל" ומשמח, אז כמובן זה אחרת.
[מה שכתבתי "השתעבדות" למונח של הרצון מול היצר - בכלל לא התכוונתי אלייך.. אי הבנה. התכוונתי לגבי, שאע"פ שאני איני מחוייב להשתמש ("להשתעבד") דווקא במינוח הזה, כי אפשר גם להגדיר אחרת, ולא תמיד כדאי לקחת מינוחים שהובאו כאילו זה הכרחי - אבל בגלל שכבר השתמשת, כלומר דווקא מכבוד, אז כבר אתייחס גם אני באותה טרימינולוגיה...]


כשקראתי את מה שכתבת,
חשבתי ישר: איזה כיף לך.
כיף לך שבא לך,
כיף לך מישהו משתוקק אלייך..
אחרי כמה קשרים ארוכים שעברתי,
קשתה עלי גם המחשבה שמעולם לא נפלנו, שהוא מעולם לא נשבר.
אבל עם זאת: יש ריבונו של עולם, ואני לא מבינה הכל.
והכי הכי: אני רוצה להיות טהורה לבעלי.
תשמחי על הדילמה, היא מראה על דברים טובים.
מגע בטהרה זה הדבר הכי מדהים שיש,
בכל קושי טמון גם טוב,
ומתפללת בשבילך שתצא המהמציאות הזאת הרבה טוב.
ממליצה לעבוד גם עם השכל,
והכי חשוב- המון אמונה ותפילה.
הצלחה בכל!
לב טהור:)
מה שלמדתי על בשרי ;)
זה שאם יש התלבטות חשוב וכדי לשתף תצד השני..!
אי אפשר שזה יפול עליו כרעם ביום בהיר אחרי נניח חודשיים של קשר להגיד פשוט שאת נפרדת.
לפעמים גם שיתוף בלבטים הצד השני יכול לעזור לך בזה.
אלא אם כן זה חוסר מציאת חן,והאמנת שככל שזהמן יעבור אולי תימשכי אליו בגלל האישיות שלו.. ואז זה קצת בעיה 
גם לשמוע מהצד השני שאתה מתלבט זה באסה.. אבל עדיף לשים תקלפיפ על השולחן מאשר הפתעה.
והוא חושב שאתם מתחתנים ואת עוד בכלל מתלבטת.
אולי פשוט שיחת יחסינו לאן כזאת...
ברור שלרוב זה כואב ולא נעים,כי פשוט הבנו שפגענו במישהו..
הקב'ה ימלא טת חיסרונו במהרה,את אל תרגישי רע עם עצמך 
תתפללי עליו,עלייך.
שולחת חיבוק!
אני לא חושב שזה שחור ולבן, ולא יודע מה הלך שם, וכמה היית בסדר וכמה לא. זה המון המון שיקולים ומורכביות שלך ושלו. איפה היית בסדר, איפה ממש לא, מה להאשים את עצמך? מה לא..
צר לי לשמוע, שיהיה בהצלחה
רַק דְּעִי;
חַלָּף שָׁבוּעַ
הַאֻמָּנָם ?
גַּם הֶעָרֵב הַשֶּׁמֶשׁ בְּלֵיל 'וַיְכֻלּוּ '
גַּם לֹבֶן הַשַּׁבָּת
הפעימו תְּהִיָּה אַחַת
הַאִם אַתְּ ?
רַק דְּעִי;
כִּסּוּפִים
עוֹד יֵשׁ בִּי
טֶרֶם צִמְחוּ בְּאוּשִׁים
רֵיחָם, אוֹי רֵיחָם
בְּחַיָּי
שֶׁמֵּפִיץ נַרְדִּים.
רַק דְּעִי;
מַרְאוֹת עוֹד אֶרְאֶה
וְשָׁמַיִם
וֶאֱצֹר לָךְ נוֹפִים
זִכָּרוֹן
וְטִפּוֹת מְלוּחוֹת מֵעֵינָי אֶאֱסֹף
לְמַעַן תרווי בָּם
כְּגֶשֶׁם רִאשׁוֹן
רַק דְּעִי;
יָבוֹא יוֹם
וְשׁוּב עָל סַפְסַל
תֵּשְׁבִי לְיָדִי
וְנִשְׁתֹּק כִּי אֶפְשָׁר
וְאַבִּיט בָּךְ מַבַּט רְצִינִי
וְאַתְּ
תִּשְׁתִּי טִפּוֹתָי
תִּרְאִי זכרונתי
וְתָרִיחִי מֵרֵיחִי
רַק דְּעִי;
אֵת עַצְמֵךְ בְּכֻלָּם תִּמְצְאִי.

לא..רחפת..
לא.ע מ
חצי תפילה זה דבר שני.
באסהפסיפלורה1ושוברים כדי למעט בשמחה. המקור בברכות ל' ע"ב, מעשה במר בריה דרבינא
זה יושב לי על "קצה הלשון"
יבנה יבנה יבנה המקדש


ב"הצלחה רבה! מתפללים
ענבל
בסדר גמור
פסיפלורה1
בסדר גמור
בסדר גמור
גלויהיאללה נחיתה עם מחיאות כפיים בעז'ה!

בן-ציון
בסדר גמור
בסדר גמור

אני הזהרתיבסדר גמורבהצלחה רבה
מוטיבציה
כותבת מהלבזה לא חלק מהאישיות, אז למה סתם לעורר מהומות? לא כל דבר שבנאדם עשה צריך לספר.
גם אם השני יכעס... זו בעיה שלו שהוא לא מבין את זה
ישר כוח ענק!! ![]()
זו תמיד התלבטות האם לציין את הנקודה הזו.
אני מעדיף לשאול תמיד את מי שמציע, אם מהיכרות עם הפוטנציאלית זה דבר שצריך לומר - ועל פי זה פועל.
שימחת אותי
מוטיבציהאני בד"כ מספרת, אבל זה תלוי במידה שזה נוכח בחיים שלו היום ובגישה שלו לזה היום.
שבוע טוב 
תהלים בלנ"ו


יא - כ
כא - ל
לא - מ
סא - ע
עא - פ
פא - צ
קא - קיב
קמא - קנ+ יה"ר.
יישר כח לכולם!!!



סא - ע
קא - קיב
לב טהור:)אבל אם אתן כל כך רוצות, אנחנו מוכנים שתכינו לנו גם כמה דברים טעימים אחרי החתונה
![]()