לא מצאתי פורום יותר מתאים מזה...
מחפשת המלצות לרופאי שיניים למבוגרים!
שעובדים דרך לאומית.
מקצועיים ואמינים,
באיזור ירושלים..
אם מישהו מכיר-
אשמח מאוד לשמוע!!
תודה רבה מראש
מרפאת שיניים ד"ר קנצוקר
צומת בר אילן.
היום הבנות פשוט ישבו לקרוע עיתונים ושמו בקערה שנתתי להן...
0 בלאגן. 100 הנאה
מתואמת

אם פעילות בליווי מבוגר היא אופציה מבחינתך, אז זה יכול להתאים
כתר הרימון

בכל מיני נושאים, עם מדבקות או ממש חוברת של דפי עבודה והכנה לגן וכד' (מוטוריקה, מושגים וכד'). אצלנו זה להיט. הן אמנם צעירות משמעותית (שנתיים וחצי), אבל מי לא יתלהב מחוברת עבודה עם מדבקות? ![]()
שלום לכם,
שמי לירז, סטודנטית לתואר שני בפסיכולוגיה. במסגרת התזה מבצעת מחקר בנושא זוגיות. זקוקה לעוד 8 זוגות ומחפשת בנרות, ממש ממש אשמח לעזרתכם!
זוגות יקרים- נשואים למעלה משנה,
האם לכל אחד מכם יש רצף תעסוקתי של שנה לפחות במקום העבודה הנוכחי ובנוסף, אחד מכם עובד לפחות 60% והשני 100% משרה?
אודה לכם אם תענו שניכם על שאלון זה- בנפרד. השאלון אנונימי לחלוטין. לאחר ששניכם תענו על השאלון אשלח לכם במייל קוד זוגי לקפה ומאפה למימוש במגוון אתרים ברחבי הארץ☕🥐
Online Survey Software | Qualtrics Survey Solutions
איך מחנכים ילדים לעזור בבית?
הגדולה בת 6 וחצי ואני רוצה שיעזרו יותר,במיוחד בחופש,
אני פחות מתחברת לנקודות,
השאלה אם יש דרך אחרת או כן לתת נקודות אבל לא על כל דבר קטן..
אשמח לשמוע מנסיונכם,תודה
בע"ה
אפשר לעשות רשימה של מטלות שצריך לעשות ולומר- בואו תבחרו איזו מטלה אתם רוצים. כשנסיים את כל המשימות ...(משהו נחמד).
מצד שני לא להוציא שום משחק עד שמסיימים את המשימה שבקשת מהם.
אמא לשניים2ילדה בת שלוש, מתוקה ומקסימה![]()
גמולה מפיפי לאורך היום, ללא פספוסים כלל
הבעיה היא עם קקי, היא לא מוכנה בשום אופן לעשות בשירותים, אלא רק בטיטול.
היא לא מתאפקת ולא סובלת מעצירות, פשוט מוכנה להוציא את זה רק בטיטול. בלי טיטול היא צורחת ברמה היסטרית שזה כבר יכול להביא יותר נזק מתועלת לגמילה.
אוטוטו גן עירייה, מה ניתן לעשות עם עניין הקקי? ניסינו הכל הכל הכל..
ההלכה אוסרת כל התעסקות שם. וצריך להרגיל את הילד.
ואם מסבירים את זה ככה ("זה לא צנוע, לא נוגעים שם סתם") אין סיבה שילד יקשר את זה ל"אנטי מנעימות", כי לא אומרים לו שאסור את ה"נעים" אלא כל עיסוק שם, ולא בגלל שיש בעיה בנעימות אלא בגלל שזה מקום מוצנע.
אפשר להרגיל בלי הרבה טררם, פשוט להסביר שלא עושים את זה וזהו.
חשוב עצם החינוך להרגשת הצניעות
(מה גם, שאם אומרים במפורש ש"בפרטיות אפשר", זה לגמרי יכול ליצור הרגל כזה גם לגיל גדול יותר... זה כאילו "אישור".)
(אני לא יושב לקרוא בפורום הזה, נתקלתי בראשי. התלבטתי אם לכתוב ובסוף החלטתי שכן, כי זה חשוב..)
ודין חינוך קיים בכל המצוות. צומות זה דבר שונה בגלל הקושי הגופני לצום, כמובן וכידוע.
זה שהילד לא מקשר את זה למין אני יודע, וזה עדיין לא מבטל את ההלכה, ואת הדין לחנך אליה גם קטן.
וכמו שאמרתי: אין שום סיבה שילד יראה את זה כמלוכלך או טמא, אם יסבירו לו בצורה נורמלית. הכל תלוי בהסברה של ההורה. אין שום דבר הרסני אם מתנהלים בצורה חכמה.
ולעת עתה כתבה במקור ראשון לא מהווה בעיניי פסק הלכה.
:שהוא יהיה רגיל למצוות, וכאשר יגיע לגיל הרלוונטי הן כבר יהיו טבועות בו. כמו שפת אם.
הטיעון הזה לא רלוונטי במעשה שעושים אותו פעוטות רבים, כאשר הוא ממילא עובר כשהם גדלים. בכתה א' כבר לא תראה ילדים שנוגעים שם כ"כ הרבה (ואם כן - אז זו כבר באמת בעיה שדורשת בירור יותר מעמיק).
כמו שלא אומרים לילד בן שנה וחצי שאסור לעשות צרכים בטיטול, למרות שברור לנו שהמצב הטבעי והטוב הוא ללכת לשירותים. זה פשוט שלב, שלב שעובר מאוד מהר, ואין סיבה להתעכב עליו או לעשות ממנו אישיו.
בנוסף, ברמה הטכנית:
זה קרב אבוד מראש. הורה יכול להגיד לילד שלו שאסור לו לראות מסכים, כי ההורה שולט במסכים. הורה יכול להגיד לילד שלו שאסור לו במבה, כי ההורה שולט באספקת הבמבה. אבל להגיד לילד לא לגעת בעצמו? הילד יכול פשוט לעשות את זה בכל פעם שהוא בשירותים או לבד בחדר, אין להורה שליטה על זה. אז מה שייצא מכל האיסור זה שהילד ילמד בגיל צעיר מאוד שיש דברים שאבא ואמא לא מרשים, אז אין ברירה אלא לעשות אותם בהחבא בלי לספר להם. ילד בן 3 זה ילד שלומד גבולות, מכיר את העצמאות שלו, חוקר את העולם. זה עוד לא גיל שבו גם כשהילד לבד הוא יידע לשנן את כל מה שההורים אמרו לו.
זה לא רק השטחיות של ההרגל, כדי לייצר אינרציה.
זה כדי לטבוע יחס.
נאמר זאת כך: ילד שחונך שבשום פנים ואופן לא נוגעים שם, כנראה יירתע מלעשות זאת גם כשתהיה לו תאווה אחרת לעשות זאת.
כמו שכתבתי לעיל כבר - אנחנו רוצים לטבוע בילדים שלנו יחס צנוע. (אגב, בשורש, זה בדיוק מאותה סיבה שאתה לא רוצה שהוא יעשה את זה בפומבי. למה? כי אתה רוצה להרגיל אותו לצניעות נפשית. להרגשת צניעות)
והטיטול, במחילה, לא באמת קשור. אתה יודע זאת.
ילד שגדל על זה שמגע נעים הוא מוקצה ואסור, הוא ילד שיכול לפתח בסבירות גבוהה הפרעות התנהגות או קשיים מיניים משמעותיים. במקום זה כדאי פשוט להרפות, ולתת לגיל לעשות את שלו. זה יעבור מהר מאוד, כאמור לא תמצא ילדים בכיתה א' עושים זאת.
היחס לפומביות שונה - כי אנחנו לא אומרים לילד שהמגע או התחושה הנעימה הם רעים או אסורים (כאמור זה יכול לגרור הרבה בעיות בעתיד), אלא להפך - זה בסדר גמור מתוק שלנו, רק תעשה את זה כשאתה לבד. אפשר גם להציע בילויים אחרים, לעניין אותו בדרכים אחרות להרגיש טוב ו/או להרגע, אבל בלי המסר של "אסור".
מה הוא לומד מזה? שיש דברים שהצנעה יפה להם, וזה מסר שמצד אחד חשוב שהוא ייקח אותו הלאה, ומצד שני לא יעשה לו שום נזק בעתיד.
הטיטול קשור במובן הזה שהדגשתי שזה רק שלב, ולכן לא צריך להתרגש. זה שלב שלא ממשיכים איתו הלאה אל הבגרות, ולכן אפשר פשוט לתת לגיל לעשות את שלו.
ובדיוק כמו טיטול - אם ההתנהגות התינוקית/ילדותית ממשיכה יותר מדי זמן, אז זה כבר באמת דורש בירור מעמיק יותר.
אנחנו לא רוצים ליצור לו תחושבת גועל או רוע כלפי זה. אנחנו כן רוצים לטבוע בו רגש של צניעות.
אם אתה חושב שעצם הטבעת רגש של צניעות היא מה שאתה לא רוצה, אז באמת השיח מיותר, ואתה מוזמן גם ללמד אותו לעשות את זה בפומבי.
מה שהסברת לגבי הפומביות לא עונה על מה שכתבתי. לא כתבתי בנוגע ל"איך עושים את זה בלי נזק" אלא בנוגע ל"למה זה חשוב לנו לחנך אותו לזה", והתשובה היא כמובן כי אנחנו רוצים להרגיל אותו להרגשת צניעות.
ולא, רגש של צניעות זה ממש לא מילה נרדפת לרתיעה וגועל ומיאוס. לא יודע למה אתה מערבב בין הדברים.
מבחינתו יש אסור ויש מותר, קשה לו מאוד לשים גבולות על דברים שהם מותרים ובשביל זה הוא צריך עזרה.
כשאתה אומר לו שמשהו לא צנוע ולכן לא עושים, אז מבחינתו זה אסור ורע וכו'. הוא לא בגיל שבו הוא יכול להכיל מורכבויות.
הָיוֹ הָיָהאחרונהטוב, עד לרגע זה לא ראיתי צורך לומר זאת והיה נראה לי לא ראוי להכנס לדוגמאות אישיות. אבל אני רואה שזה כן נצרך:
מאז שאני זוכר את עצמי, כילד קטנטן שאבא עושה לו מקלחת, הוא לימד אותי את זה. ולא, זה לא יצר לי רתיעה, ולא גועל, ולא אנטגוניזם. זה פשוט טבע בי רגש צניעות בריא וטוב שקיים בי ב"ה עד היום.
כנראה שבכל זאת זה אפשרי... אתה פשוט לא צודק בתיאוריה שלך, הכל תלוי בצורת ההתנהלות של ההורה ובהנגשת הדברים.
(וכדרכי לגבי "לא תהא כהנת כפונדקית", אני בטוח שאתה יכול למצוא שלל דוגמאות של דברים שאתה מלמד את ילדיך שהם אסורים, לא מבחינה דתית, למרות שאתה כמובן לא מעוניין בפיתוח אנטגוניזם ורתיעה. ולמרבה הפלא זה עובד, אני מניח..)
על המצב ההלכתי אין עוררין: לילד בן 3 אין איסור לגעת בגוף של עצמו, אפילו אם זה במקומות האינטימיים ואפילו אם זה לצורך עונג.
בנוסף, המטרה גם כן ברורה:
כשהילד יגיע לגיל ההתבגרות ומעלה, מצד אחד הוא לא יהיה מכור למגע כזה ומצד שני הוא לא יירתע ממגע כזה (אני מתכוון שלא תהיה לו רתיעה פסיכולוגית, לא הלכתית).
לכן מה שנשאר זה רק הוויכוח לגבי הטקטיקה.
אני חושב שבאמת כל המומחים, דתיים וחילוניים כאחד, פסיכולוגים ואורולוגים ורופאי ילדים וכו', אומרים את אותו הדבר - לא לעשות מזה אישיו, לא להגיד שזה אסור, להבין שזה שלב שבו בילד בוחן את הגוף שלו ולחכות בסבלנות שזה יעבור.
דין חינוך הוא מושג הלכתי, תרצה בכך או לא תרצה, זו העובדה.
ושוב: אפשר וצריך לומר את זה בצורה שלא מייצרת לילד תחושה רעה כלפי זה, אלא תחושה של צניעות טבעית ובריאה.
אלא מתוך התבוננות במה שהמבוגר עושה (ואז מתוך חיקוי). נגיד, כשמבשלים, נותנים לילד להוסיף מים/קמח, לערבב וכד'.
מישהי נתקלה בדבר כזה?
עד עכשיו היא ישנה באמבטיה של העגלה
כדאי לגלגל שמיכה או כרית גדולה ולצמצם את המרחב בעריסה.
בצורה בטיחותית כמובן...
היא רגילה למקום מצומצם כמו הרחם או העגלה והמרחב לפעמים מפחיד אותם.
בהצלחה.
תנסי להמתין רגע-קט לפני שאת פונה לילדים בדברים "מועדים"..
ואז, תנסי "מהלב"... תדמייני רגע איך את היית רוצה לשמוע - או את הילדים "מבפנים", איך הם רוצי לשמוע. ואולי ממישהי שיש לה נעימה כזו. ותסגלי לך בהדרגה מה שגם מתאים וגם מבטא תחושה שלך, שאתה רוצה בה.
יישר כח על המודעות ועל המאמץ. ילדים מרגישים גם את הרצון שלך...
אין שום דרך שהם מנסים להנחיל בבית?
אין בררה אלא לתאם איתם ועם האחים האחרים, ולהגיע להכי שיתוף פעולה שאת יכולה להוציא מהם.
אין לך את היכולת להפעיל מבצע סודי של אנוסי ספרד.

ניסו גם השנה לעשות, ברוב המקומות לא עשו כי צריך אחוז מסוים של הורים שיסכימו.
ומה יקרה אם 80 אחוז מההורים בבי:ס מסוים לא יסכימו לחתום? כמו שקרה בהרבה מקומות עם "מגן חינוך"..
אז לא ילמדו באותו בי"ס?
אגב, בעיני הבדיקה עצמה לא נוראית, היא הרבה פחות פולשנית ומכאיבה ממה שהיתה בתחילת הקורונה.
בעיני זה בעייתי מסיבות אחרות
אם ילד אחד בכיתה חיובי,כל הכיתה תצטרך בידוד
בן שנה וחודש, חייכן, מצחיק ופשוט כובש לבבות![]()
פיזית- מאוד מפותח, הולך מעולה עוד לפני גיל שנה. שפתית- רק בימים האחרונים התחיל לומר צלילים(עדיין אין מילים).
ההתנהגות שלו יכולה להיות מאוד אגרסיבית וחזקה- משיכת שיער, צביטות, מכות וכדו'... בנוסף, הוא כמעט ולא מעסיק את עצמו במשחק, אלא קופץ ממשחק למשחק כל הזמן. כאב של בדיקת דם/חיסון הוא לא בוכה מזה בכלל, רק מכאב של נפילה או מכה חזקה ח"ו..
אני יודעת שלא מאבחנים בגיל כזה, אך ריפוי בעיסוק/פיזיו'/ פסיכולוג התפתחותי כן ניתן לקבל מגיל כזה. פניתי להתפתחות הילד, שלחתי טפסים, יודעת שתהליך ארוך לפניי...כל כך אין לי כוח לבירוקרטיה, המתנה ארוכה לאבחונים וטיפולים ובנתיים לא יודעת מה עלשות עם החמודי כדי לקדם אותו.
זהו 
תשמחו בו.
חום ואהבה וחיבוקים.
אם מושך שיער, צובט, לקחת בעדינות את היד או להזיז הצידה עם "די" חייכני ולתת במקום זה תעסוקה אחרת. או לא להגיב כשזה לא ממש מפריע.
התהליך לא צריך להיות כ"כ ארוך.
בינתיים, שיקפוץ ממשחק למשחק, מה איכפת לך. תשימי הרבה משחקים.. תנסו לשים לב איזה משחקים יותר "תופסים" אותו (אולי למשל מכונית ששומעים אותה כשנוסעת וכד').
לא נראה לי שאת צריכה כ"כ לחשוב כעת איך "לקדם" אותו.. מתקדם יפה לבד. העיקר לשמור על אוירה שלוה ושמחה.
הוא מאוד פעיל, מעפיל כוח רב בכל פעולה...
אבל הרי פנית לאיבחון.
בינתיים - מלבד שכמובן צריך לשים לב היטב לנושאי בטיחות ולאן הוא מסוגל להגיע - לא נראה שיש לך ספציפית משהו לעשות עם זה, וגם לא נראה שייגרם מכך נזק כלשהו.
אז כעת ככה הוא, תחייכו. תספקו תעסוקה מתאימה לכחותיו.
יבדקו, יתנו אבחנה, יציעו מן הסתם גם פעילות פיזית מתאימה.
ויכולה להימשך אפילו שנה....
מתוסכלת מזה שאני רוצה להיות שם בשבילו, לקדם אותו ולעזור לו להתמודד..אבל אין לי את הכלים
למשל, דרך הפיזיוטרפיסטית המחוזית של קופה"ח.
אפילו שווה ביקור פרטי, לצורך איבחון ראשוני.
ברור שאם לך כאמא נראה שיש כאן תופעה חריגה מובהקת, לא לחכות כ"כ הרבה זמן.
גם במשפחתון הוא מפעיל כוח רב..
בגינה הוא יכול לגשת לילד ולגעת בו בצורה שלא נעימה ואולי מכאיבה לילד
אז צריך באמת להיות קרובים - וברגע שזה קורה, ממש ללא שמץ כעס לקחת את היד הצידה.
אולי לצאת איתו לטיולים יותר רציניים? משעמם להם וצפוף וקטן רק במשפחתון ובבית
לעומת זאת בפארקים גדולים שיש הרבה מקום ללכת, הם פורחים ונהנים,
מנסיון
וכך הם מוציאים את המרץ על דברים טובים במקום על מכות
השאלה אם רלוונטי? אולי את מוציאה אותו לפארקים כבר?!
בהצלחה

בגני עירייה הפעילות מתקיימת עד 14, אחר כך זה כבר בתשלום נוסף אל מול מפעיל חיצוני.
על הגן לא שילמנו
דמי שכלול 350- תשלום חד פעמי
צהרון- 1000 לכל השנה (עשינו 10 תשלומים של 100 ש"ח)

עוד שנה בגן זה טוב מאד.
אינני יודעת אם זה בי"ס ממלכתי או ת"ת.
בכל אופן הדרישות בת"ת הרבה יותר גבוהות מביה'ס הרגיל.
וחוצמזה, בתור מורה לכיתה ד',
אני רואה תלמידים שהגיעו לא בשלים מספיק לכיתה א' ואיך הם גוררים את זה ש נ י ם ...
משנה אחת לא תפסידי- רק תרויחי יותר!
הילד שלך רק עכשיו התחיל להיות עצמאי, לעשות דברים לבד, להפתח ולהתעניין בכל מיני נושאים.
אם הוא ישאר עוד שנה בגן, תרויחי ילד בעל בטחון עצמי, שיגיע לביה'ס במוכנות אמיתית.
הבגרות וההתבגרות לא יברחו לו. הם ימתינו והוא יחווה אותם בצורה שלימה יותר בלי תסכולים.
ודבר אחרון
אני נשארתי בגן - ורק הרווחתי מזה!
ב"הצלחה!!
יש הבדל מבחינה רגשית בין בנים לבנות.
כשמעלים ילד לא בשל מבחינה רגשית זה יוצר בעיות.
(זה לא אומר שאני חושבת שלהעלות בנות זה מצויין אבל ברור שיש הבדל).
עד 1000 ש"ח