שרשור חדש
..בתוך בני ישראל

אני לא יודעת כלום, אוף, למה בכלל הסכמתי ללמוד את הדבר הזה,

..בתוך בני ישראל

קשה לי קצת עם הצורך הזה לפנות ולדבר עם אנשים.

..בתוך בני ישראל

הָעוֹשֶׂה תְּפִלָּתוֹ תַּחֲנוּנִים

אֵין תְּפִלָּתוֹ קֶבַע.

שׁוּב וְשׁוּב נִסְעֶרֶת נַפְשׁוֹ

נִזְרַק מִקְּצֵה הַשָּׁמַיִם וְעַד מְבוֹא אֵם

תֵּהוֹם כְּנַעַר מֵעָלָיו עַד שֶׁעֵרוֹ לִפָּתַח

עָב הֲמוֹן בְּרָקִים מַרְעִימִים אֶת נִשְׁמָתוֹ

תְּהֵא לְיָ-ה.

 

 

וְאֵין תְּפִלָּתוֹ קֶבַע

שֶׁעָיְפָה עָלָיו. לֹא לַחְתֹּם.

רֶגַע; אַבָּא, רֶגַע,

תֵּן לִי עוֹד שְׁנִיָּה שֶׁל חַיִּים וְנַחַת

מָקוֹם לְהִזָּרֵק מִמֶּנּוּ אֵלֶיךָ בְּתִסְכּוּל אֵינְסוֹף עַד שֶׁאוּכַל שׁוּב מְצֹא.

וְתַחֲנוּן לְחָן תְּחִנַּת חִנָּם שֶׁלָּנוּ.

שֶׁקַּמְנוּ וְרַצְנוּ וְנֶעֱמַדְנוּ סְמוּקִים,

שׁוּב מוּלְךָ, מְחַכִּים,

וְדָפַקְנוּ בַּעֲדִינוּת וּפָתַחְתְּ וּפִתְאוֹם

דְּמָמָה דַּקָּה

(ספרת פעם כמה זה, שבעים ושתיים פעימות לב?)

..בתוך בני ישראלאחרונה


ומה צריכים אנו, אנשים פשוטים שכמונו. לא אש ולא רוח סערה, בקושי כמיהה רחוקה מהדהדת בדמינו. לא מבלים שעותינו ולילותינו בבית מדרשך, בקושי שלוש תפילות ושניים וחצי סדרים, שבתקווה אחזנו ברובם ולא סתם כילינו זמנינו מול ספרים סגורים בעייפות הרוח והגוף. מחפשים עצמינו בלילות, וקצת שגורים במחוץ-לשגרה הזה. מחר ניוותר מולך עד חצות, מבטיחים. היום לבטלה על מנת לקיימה, מחר לקיימה שלא על מנת, לשמך. רק תן לנו חיבוק, שנזכור לשם מה אנחנו מאמצים עצמינו בהצלחה ובכישלון. שגבר עלינו חסדך ולא נכשל בם.

וּמָה צָרִיךְ אָדָם
זוּלָתִי רוּחַ רַעֲנָנָה
מְיַיבֶּשֶׁת כְּזָבוֹ בְּנַחַת אֵין קָץ בָּהּ
דַּרְכּוֹ נִסְלֶלֶת מִלְּפָנָיו
יֹם וְעוֹד יֹם
לְבִלְתִּי עוֹד מִלְּבַד
אוֹ, לְיַחֵד אֶת פַּעֲמַיִים בְּכָל יוֹם
בְּעֲרָבָה פְּרוּשָׂה נֶצַח, זְרוּעַת הֶפְסֵד
קְרוּאִים אֶת שִׁמְךָ
בְּכׇל לֵב.

מחפשים אנו דרך, לדייקנו אליך. קצת לא מודים בכך שחשוון. אומרים משבר חנוכה, השגרה לא נשברת, משבר חשוון, השגרה לא נבנית. בבוקר דורשי אמונתך, בלילה מודי חסדך, בשאול איך. אם טרף-אטרף, כבסוני כמצרף, אלהים, חי והודיעני נא. לגלות מה ואיך, להזכר גם מה. לקבל אהבת אב פשוטה ורוח קלילה מהחלון הפתוח, עוד רגע כבר מנחה.


וּמָה, מָה צָרִיךְ אָדָם
מֵרֶגַע חֲשׂוֹף תְּהוֹם עַד דָּם
מָה יְשׁוֹחֵחַ לוֹ בַּשָּׂדֶה
מָה יְכוּפַּר לוֹ בְּעֲדִי
מָה
(יבער עד לב השמיים, בלהבה גדולה-גדולה)

..בתוך בני ישראל

(מוזר לי לשבת כאן.
מישהי הסתכלה עלי מקודם קצת מוזר,
אולי זה כי כרגע שתי הקבוצות ביחד, אז זה מלא בנות, אבל, עדיין, אני לא שייכת,
אני לא חלק, אני הזאת המעצבנת שבאה מבחוץ והכל עובד לה,
(לא יודעת, מורכב לי קצת.)

..בתוך בני ישראלאחרונה

(אמור להיות לי טוב. אבל אני עייפה, ממש, וקשה ללמוד ככה, וזה כשאני כן ישנה 7.5-8 שעות בלילה. אבל העומס. וכל המלא תעשי ככה ותעשי ככה וכולם מצפים ממני ואני רק רוצה לומר, אבל סיכמנו שלא עכשיו, אפשר שלא.
ואני לא אגיד, ואני אמשיך ללכת ולדבר איתם ולבקש מהם ולתאם איתם ועוד פעם ועוד פעם ולשאול שוב ולהרגיש רע עם עצמי שלא החזרנו לו תשובה כי בקשתי מהם שישאלו אותם, פעמיים, וזה לא קרה או לפחות לא חזר אלי וכמה כבר אפשר להציק למישהו שעושה לי טובה. ואני אענה לו ולו ולה ולה ולה ועוד כמה, ואשתדל גם לא לשכוח את זה שאני חייבת להצליח בקורסים שאני רק מסתכלת אליהם וכבר קשה לי, ו אני מפחדת להכשל כי אין לי את הסכום הזה, ו,)(וטוב. גם טוב. פשוט לרע יש צל מפחיד כזה)

מחקתי את ההודעה.בתוך בני ישראל

זה כנראה הדבר הנכון. למרות שאיזנתי אותה מלא וסידרתי והתאמתי כדי ש

 

אבל,

עדיין כואב לי,

(אבל אמרנו שנעשה את זה אז, נכון? נכון. למה אני צריכה להפסיד את *רוב* סדרי הבוקר שבוע הבא? ואחרי שמחר גם,
ו אממ, ממש אמרתי במפורש שערב אולי צהריים עדיפים בהרבה, אני גם ככה הרבה פחות מתרכזת אז. ו נכון, גם אתם לא רוצים להפסיד עבודה, אבל משלושת הימים שגם אתם שותפים- באחד שלחתם אותי לבד, למרות שאני כנראה לא אצליח לעמוד מול הרבנות ולומר משהו, ו דווקא לכן ביקשתי מראש שיהיה איתכם, ו בשני אתם הולכים גם בלי קשר, ולשלישי אני אפילו לא רוצה ולא רואה עניין בללכת, מצאתי לכם אפילו שניים שהם טובים יותר ופתוחים בצהריים ובערב ושניה מהבית/מהעבודה בהתאמה. חוץ מזה ש נכון אתם עובדים וזה חשוב, אבל זאת השנה היחידה שתהיה לי לנסות לבנות איזשהו בסיס תורני בשבילי, וגם עליה אתם גורמים לי להרגיש רע כל הזמן, אז מה העניין,)

ולמה אני מתלוננת בכלל.

אני אחרבתוך בני ישראל

ואיני אותו האיש 

אשר עשה אותם

המעשים

 

 

 

שמח לי

גם לחוץ, אבל גם, ובעיקר, שמח, רגוע, נחת כזה,
ב"ה.

מקורות ש,. , ,בתוך בני ישראל


..בתוך בני ישראל

ומשרשי מצות המועד הזה, שהיה מחסדי האל על ברואיו לפקוד אותם ולראות מעשיהם יום אחד בכל שנה ושנה, כדי שלא יתרבו העוונות ויהיה מקום לכפרה, והוא רב חסד מטה כלפי חסד, וכיון שהם מועטים מעביר עליהן. ואם אולי יש בהם עוונות שצריכין מירוק, נפרע מהם מעט מעט, וכעין מה שאמרו זכרונם לברכה [ע"ז ד' ע"א] אוהבו נפרע ממנו מעט מעט. ואם לא יפקדם עד זמן רב, יתרבו כל כך עד שיתחייב העולם כמעט כלייה חלילה.

נמצא שהיום הנכבד הזה הוא קיומו של עולם, ולכן ראוי לעשות אותו יום טוב ולהיותו במנין מועדי השנה היקרים.

(ספר החינוך שיא)

..בתוך בני ישראל

 וקשה, איך אומר שיודעים שיעשה להם נס, וכי הם יודעים דעת עליון. ועוד, הלא אנו רואין בעינינו בכל שנה ושנה כמה נפשות מישראל שמתים. אלא הענין הוא, סובב הכל על החיות הרוחני, ומי שמתעורר בתשובה, הקדוש ברוך הוא עושה עמו נס. והקדוש ברוך הוא הוא היודע, אם הוא לטובתו שיחיה עוד בעולם הזה, ויקנה שלימות, אז הקדוש ברוך הוא כותבו לחיים, ואם הוא יתברך יודע שטוב מאוד לו זה המות, אז יקר בעיניו המותה, ומסלקו מהעולם לטובתו, לבוא לחיים הנצחיים, באופן שהכל הוא חיי הנפש. זהו ענין הנס, שאנחנו יודעים שהקדוש ברוך הוא עושה למהרהר תשובה, כי מזכהו לחיי הנפש, באיזה סיבה הגלויה לו יתברך.

(השל"ה לר"ה)

..בתוך בני ישראל

מפני מה ת"ח שבבל מצויינין, לפני שאינן בביתן,

(שבת קמה

 

 

אממ, וואו,

..בתוך בני ישראל

משרשי המצוה מה שהקדמתי כמה פעמים כי הטובות והברכות יחולו על בני אדם כפי פעלתם וטוב לבבם וכשר מחשבותם. ואדון הכל שבראם חפץ בטובתם, והדריכם והצליחם במצותיו היקרות שיזכו בהן. והודיעם גם כן ופתח להם פתח באשר ישיגו כל משאלותיהם לטוב, והוא שיבקשו ממנו ברוך הוא אשר בידו ההסתפקות והיכלת כל חסרונן. כי הוא יענה את השמים לכל אשר יקראוהו באמת. ומלבד ההודאה להם בזאת המדה, צום שישתמשו בה ויבקשו ממנו תמיד כל צרכיהם וכל חפצת לבם. ומלבד השגת חפצי לבנו יש לנו זכות בדבר בהתעורר רוחנו, וקבענו כל מחשבותינו כי הוא האדון הטוב והמטיב לנו. וכי עיניו פקוחות על כל דרכינו, ובכל עת ובכל רגע ישמע צעקתינו אליו, לא ינום ולא יישן שומר ישראל. והאמיננו במלכותו ויכלתו מבלי שום צד פקפוק, וכי אין לפניו מונע ומעכב בכל אשר יחפץ.

(ספר החינוך תלג)

..בתוך בני ישראל

אַךְ לֹא יֵחָשֵׁב אִתָּם הַכֶּסֶף הַנִּתָּן עַל יָדָם כִּי בֶאֱמוּנָה הֵם עֹשִׂים.
(מלכים ב כב ז)

..בתוך בני ישראל

וּבִשְׁמוֹנֶה שָׁנִים לְמָלְכוֹ וְהוּא עוֹדֶנּוּ נַעַר הֵחֵל לִדְרוֹשׁ לֵאלֹהֵי דָּוִיד אָבִיו וּבִשְׁתֵּים עֶשְׂרֵה שָׁנָה הֵחֵל לְטַהֵר אֶת יְהוּדָה וִירוּשָׁלַ‍ִם מִן הַבָּמוֹת וְהָאֲשֵׁרִים וְהַפְּסִלִים וְהַמַּסֵּכוֹת  
וַיְהִי כִּשְׁמֹעַ הַמֶּלֶךְ אֵת דִּבְרֵי הַתּוֹרָה וַיִּקְרַע אֶת בְּגָדָיו. וַיְצַו הַמֶּלֶךְ אֶת חִלְקִיָּהוּ וְאֶת אֲחִיקָם בֶּן שָׁפָן וְאֶת עַבְדּוֹן בֶּן מִיכָה וְאֵת שָׁפָן הַסּוֹפֵר וְאֵת עֲשָׂיָה עֶבֶד הַמֶּלֶךְ לֵאמֹר. לְכוּ דִרְשׁוּ אֶת ד' בַּעֲדִי וּבְעַד הַנִּשְׁאָר בְּיִשְׂרָאֵל וּבִיהוּדָה עַל דִּבְרֵי הַסֵּפֶר אֲשֶׁר נִמְצָא כִּי גְדוֹלָה חֲמַת ד'  אֲשֶׁר נִתְּכָה בָנוּ עַל אֲשֶׁר לֹא שָׁמְרוּ אֲבוֹתֵינוּ אֶת דְּבַר ד' לַעֲשׂוֹת כְּכָל הַכָּתוּב עַל הַסֵּפֶר הַזֶּה

(דברי הימים ב לד)

..בתוך בני ישראל

 וַיְדַבֵּר דָּוִד לַד' אֶת דִּבְרֵי הַשִּׁירָה הַזֹּאת בְּיוֹם הִצִּיל ד' אֹתוֹ מִכַּף כָּל אֹיְבָיו וּמִכַּף שָׁאוּל

וְשַׁבַּח דָוִד בִּנְבוּאָה קֳדָם ד' יַת פִּתְגָמֵי תּוּשְׁבַּחְתָּא הָדָא עַל כָּל יוֹמַיָא דְשֵׁיזִיב ד' יַת יִשְׂרָאֵל מִיַד כָּל בַּעֲלֵי דְבָבֵיהוֹן וְאַף לְדָוִד שֵׁיזְבֵיהּ מֵחַרְבָּא דְשָׁאוּל:

(שמואל ב כב א)

..בתוך בני ישראלאחרונה

 

ואם עבר אדם על מצות לא תעשה ועשה תשובה, ידאג לעונו ויכסוף ויחכה להגיע ליום הכפורים למען יתרצה אל השם יתברך, כי רצונו חיי הנפש והגוף וחיי כל נוצר, כמו שנאמר (תהלים ל, ו): "חיים ברצונו". על כן אמרו רבותינו זכרונם לברכה (ראש השנה ט, א): כל הקובע סעודה בערב יום הכפורים כאילו נצטוה להתענות תשיעי ועשירי והתענה בהם, כי הראה שמחתו בהגיע זמן כפרתו, ותהיה לו לעדה על דאגתו לאשמתו, ויגונותיו לעונותיו. והשנית כי בשאר ימים טובים אנחנו קובעים סעודה לשמחת המצוה, כי יגדל וישגא מאד שכר השמחה על המצוות, כמו שנאמר (דברי הימים א כט, יז): "ועתה עמך הנמצאו פה ראיתי בשמחה להתנדב לך", ונאמר (דברים כח, מז): "תחת אשר לא עבדת את ה' אלקיך בשמחה ובטוב לבב", ומפני שהצום ביום הכפורים, נתחייבו לקבוע סעודה על שמחת המצוה בערב יום הכפורים. והשלישית למען נחזק להרבות תפלה ותחנונים ביום הכפורים ולשית עצות בנפשנו על התשובה ועיקריה.

(רבנו יונה בשערי תשובה)

מלא זמן חיפשתי מקור כזה,

 

לקרוא כפשוטו, ד'בתוך בני ישראל


שתגיע,בתוך בני ישראל

אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו, אממ,

מבשרךבתוך בני ישראל

מבשרך לא תתעלם, [לא הזה של רבי נחמן]

שירבתוך בני ישראל

הפונים בצרה, הנושאים להרים, השמחים בבית ד', נושאי העיניים, --, הבוטחים תמידית, החולמים בשיבה, שלמה, יראי ד', ---, הקוראים ממעמקים, דוד, זוכרי הדרך, היושבים יחד, עבדי ד', אה, אה, 

לאמורבתוך בני ישראל

אלה הדברים אשר דיבר ד'... לאמור

 

(סוףסוף מצאתי אישור רשמי לזה, אז)

קדושיםבתוך בני ישראל

קדושים תהיו, לכלל,

(השעי)

נחתמיםבתוך בני ישראלאחרונה

למה צדיקים ורשעים נחתמים בר"ה והשאר רק ביו"כ,
כי להם ברור מה יהיה טוב, לכן, נחתמים,

|משועשע|בתוך בני ישראל

וכלל כל אותו ענין שכתבתם. כבר נשאלתי עליו מהב"ד שבעירכם, והשבתי לכם, כאשר הראוני מן השמים, לפי מה שבא בשאלתכם, משם תראה דעתי בזה. אלא שאני רואה קצת שינוי דברים, בין מה שאמרת, למה שכתבו לי. ולפיכך מנעתי את עצמי מלכתוב לכם עכשו בארוכה, כי למה איגע להשיב על דבר והופכו בענין אחד, עד שתסכימו כולכם, ואעמוד על תוכן הענין בבירור. ואמנם, להוציא דבריכם חלק אי אפשר, ולפיכך אכתוב לכם קצת כללי הדין, במה שעיקריו סובבים עליו. דעו: 

ציטוט מתוך?הָיוֹ הָיָה


שו"ת הרשב"אבתוך בני ישראל


..בתוך בני ישראלאחרונה

נערך גם

איזה דבר משעשע זה חד"א ליד בית המדרשבתוך בני ישראל

וואי
אבל, הי, יש כאן ספרים, זה נהדר.

..בתוך בני ישראל

{איכשהו לכולם זה ממש פשוט ורק אצלי,}

 

..בתוך בני ישראל

לא ישנתי מספיק אז אני עצבנית קצת וזה לא נחמד לי

אוף, למה אני ככה,

..בתוך בני ישראלאחרונה

שלא תעלה

קנאת

אדם

עלי

ולא קנאתי 

על אחרים,

יש פה הד?אנונימי (פותח)
עד לפה שומעים את קריאות המזל טובאנונימי (פותח)אחרונה
..בתוך בני ישראל

אדם נורמלי שצריך לישון: הולך לישון.

אני כשאני צריכה לישון: מחליטה שמוקדם מדי

קולטת שלא התפללתי

הולכת למצוא את התנ"ך שלי שנשאר נטוש איפשהו

מגלה שהוא אצלי בתיק

קוראת כתבה באנגלית על מיסים (היה מעניין ממש, האמת)

לומדת עמוד וחצי

נזכרת שעוד לא התפללתי

הולכת להתפלל

נקלעת לדיון של הרב סבתו

מתווכחת מלא עם מישהי על בני ישראל או מצרים

מתייאשת

היא שולחת אותי לישון

אני נזכרת בכל מה שיש לי לעשות

היא שמה שעון עצר לחצי שעה

אני מתחילה להתארגן

מתייאשת וחוזרת לכתבה על המיסים

מתייאשת וחוזרת לפרק-שני-בנידה-ירושלמי שלי

הוא מצפצף

אני מכבה

נזכרת שלא התפללתי ערבית

#ערבית_חובת_הקהל_היא

קצת (הרבה) מאוכזבת מעצמיבתוך בני ישראל

למה כ"כ קשה לי למצוא מישהו ל ולהפתח אליו

כנראה מאותה סיבה של להמנע משימוש בשמות חיבה, למרות שלא רק

..בתוך בני ישראל

וּבִקַּשְׁתֶּם אֹתִי וּמְצָאתֶם כִּי תִדְרְשֻׁנִי בְּכָל לְבַבְכֶם!

דרגת עייפות:בתוך בני ישראל
..בתוך בני ישראל

והכי-הכי כואב לי

אנשים שאומרים שאני בסדר, כשאני לא

 

משהו בי מרוקן פלאים