יש למישהו/י תמליל להצגה למגילת אסתר לילדים?
פליייזזזז!
יש למישהו/י תמליל להצגה למגילת אסתר לילדים?
פליייזזזז!
לא לוותר עליהן!!
אבל להיזהר לא להוריד את רמת הכיתה בגללן...
אני נותנת התאמות, פחות חומר לימודי וכד'.
דורשת מהן כמה שנראה לי שהן יכולות ומסוגלות, ומנסה עוד טיפה מאמץ...
איזה גיל? מה הפער? אולי אוכל לתת לך גם עצות פרקטיות...
אם זה בנות המתאימות למתי"א כדאי להגיש אותן לוועדת שילוב. (אם אפשר. אצלינו אפשר רק תלמידה בשנה, מתוך לפחות 6 בכיתה שצריכות...).
וגם שעות פרטניות, למרות שאני יותר בדעה שצריך לתת אותן לבנות הבינוניות ולא החלשות.
בהצלחה
ציליגילימימיב"ה הפורום חי!
אבל לא תוסס...
נשמח על כל אחד שייכנס מידי פעם וינסה להגיב על שירשורים של אחרים...
לא רק כשהוא צריך עזרה!
בתור מורה לחשבון הייתי קונה לבנות אלו חוברת ברמה שלהן (יש חוברות שלא מצויין עליהן שם הכיתה) ונותת להן למלא עם מעט הדרכה שלי פה ושם.
כך הן גם חוות חווית הצלחה ולא תיסכול. גם משלימות פערים ולא מעבירות את הזמן בשיעור בלי לעשות כלום.
בהצלחה
אפשר לשלוח לי את המייל שלך בפרטי ואשלח לך את החומרים.
הוא מאוד יצירתי וחלק ממנו יכול להתאים גם לגן.
כנ"ל לגבי משניות בשת"ף- שעל כל משנה יש יצירה, פעילות, ושינון מוזיקאלי בעזרת דיסק...
בגן הם רגילים לשיר שירים, אז הגיוני שהשינון יהיה קל יותר...
הציעו לי מילוי מקום בחינוך כיתה ט'.
אני באמצע לימודים לתואר ראשון. ברשותי תעודת הוראה- מוסמך בכיר.
מהן הזכויות המגיעות לי במ"מ זה?
אשמח אם משהו יוכל להשיב לי.
תודה רבה!
איזה סוג של זכויות?
מגיע לך כמובן משכורת ובחופש הגדול לקבל את החלק היחסי של מה שעבדת.
פנסיה.
מה עוד.?
ותבדקי אם מדובר במשרד החינוך או לא כי זה יכול להיות משמעותי מאוד.
זה תלוי בכ"כ הרבה פרמטרים. חפשי טבלאות שכר למורים באופק חדש ותבדקי.
משרה מלאה זה 36 שעות. (לא אם)
ביסודי- חטיבה: משרה מלאה של מורה מקצועית 5800 ושל מחנכת 6300, שבוע העבודה הוא של 36 שעות שמתוכן 23-4 פרונטליות בכיתה והשאר פרטני/שהיה
בתיכון: משרה מלאה של מורה מקצועי בין6100-7000 (תלוי אם עשית שירות צבאי/לאומי וכמה שנים עשית) ושל מחנך בין 6700ל7700, תלוי כנ"ל בשירות צבאי/לאומי., שבוע העבודה הוא של 40 שעות מתוכן 24 פרונטלי (מחנך רק 21 פרונטלי.)
כל זה בהנחה שיש לך תעודת הוראה ותואר ראשון.
עזרת גם לי, תודה!
מקום בעולםהבת שלי בכתה ג', ולא זוכרת את לוח הכפל, ואפשר לומר שהיא גם לא כ"כ בעניין של ללמוד אותו בע"פ..![]()
היא מקבלת המון תרגילים כש.ב, ומבחנים - אבל הכח רצון שלה בנושא הזה שואף לאפס.. (בכלליות היא מסתדרת בסדר עם חשבון, אבל מלוח הכפל יש לה רתיעה!)
לפני כ-6 שנים לימדתי חשבון בכתה ד', ואני זוכרת שהמדריכה של חשבון בביה"ס נתנה לי כמה רעיונות לחיזוק לוח הכפל, אבל חוץ מלתת להם את הלוח מודפס ולהגיד להם שיתלו בשרותים (וילמדו בע"פ)- אני לא זוכרת עוד רעיונות.
עכשיו אני חושבת על משחק זיכרון- כפולות ותוצאות.
בטח לכם יש רעיונות מה עוד אפשר לעשות.. (משחקים לזוג יכול להיות ממש מוצלח- כי גם האח שבכתה ד' צריך חיזוק בנושא
)
יד_האלמוניתבאמת לא חשבתי על הרעיון הראשוני- שהיא תמלא לבד את לוח הכפל.. הבעיה היא שהיא תראה את זה כעונש.. אנה לחשוב איך להפוך את זה ליצירתי יותר, אולי עם ציורים ולא מספרים (כמו במשחק- מה במשבצת- טורים עם מספרים (1, 2, 3 וכו'..) ושורות עם ציורים (גזר אחד, 2 משולשים, 3 לבבות וכו'..) והיא צריכה להשלים גזר אחד, שני גזרים ואח"כ 2 משולשים, 4 משולשים וכו'.. אז אמנם היא לא תראה את השויון- 3*4=4*3 (כי אחד יהיה עם לבבות והשני עם סמיילים) אבל אז היא תצטרך יותר לחשוב, וזה טוב בשבילה שתחשוב קצת 
תודה!
בס"ד
שיר לכפולות 2, לכפולות 3 וכו'...
מי שקשה לו ההבנה,
או שלמרות ההבנה בכל פעם מחשב מחדש ולא זוכר אוטומטית- טובים הטריקים.
אני מכירה מי שכן הבינו, אבל בכ"ז לבגרות מה שעזר אלו השירים דווקא....
אפשר למלא לוח הכפל לבד בשלבים,
כל פעם שורה ובסוף לחבר- יראה פחות מלחיץ
2,4,5,10 זה קל.
מנגינה לכפולות 7- לכובע שלי 3 פינות...
לכפולות 8- לא זוכרת...
9- יש טריקים.
בהצלחה 
לכפל ולשבירת עשרת ועוד-
רעיונות טובים עם סרטונים של הסבר
ואני לא זוכרת לגמרי:
א. לדבר על זה ביומיום: בללכת לקניות ולשמוע כמה יעלו 7 חבילות של במבה שעולות 4 שקלים, או כמה ביצים צריך לחביתה אם כל ילד רוצה 2 ביצים וכו' וכו'. (לא להמציא שאלות, אלא אגב הדברים שאת עושה והיא לידך, לשאול אותה על זה).
דגשים: העיקר הוא על החשיבה שהיא תפעיל כדי להבין את הכפל, ופחות שתדע לחשב. (בעיני זה לא סוף העולם אם היא לא תזכור בעל פה, אלא 'רק' תתן את התשובה כעבור 10 שניות אחרי שמצאה את התשובה בעזרת מחשבה. זה בעיני יותר חשוב - להבין את הרעיון של הכפל). ולכן לדעתי שימי לב ש:
1. להיות קשובה לחשיבה שלה בנושא, וגם להשתתף בה. להנהן בראש, לחייך, את יודעת.. שתראה שאת נהנית לשמוע את הרעיונות שלה, גם אם יש טעות. להתלהב מרעיון שהציעה - להפוך את זה ללמידה נעימה.
2. לא לשאול שאלות קשות, כמו 7*8, העיקר שהיא תתחבר לרעיון של הכפל. שהתשובה תבוא לה בשמחה ובהנאה, שתהיה לה תחושת סיפוק.
(זה כאמא שהיא גם מורה, אז היא דוחפת בכל הזדמנות...)
ב. (זה מספר שקראתי): משחק לוח הכפל:
מסדרים קעריות/סלים שבכל אחת מהן מספר כמו 3, 4, 5, 7, וכד'. בוחרים מספר שעל כפולותיו עובדים כרגע. נניח 6. הילדים מחזיקים כדור קטן, וצריכים לקלוע אותו לקעריות. ילד שקולע - מקבל 6*המספר שבקערה, של בייגלה/נקודות/כפתורים/פופקורן וכדומה, בתנאי שידע לומר כמה מגיע לו.
עמדתי לכתוב לך רעיונות מהשיחה, אבל אני לא יודעת אם מותר, חוששני שיש שם זכויות יוצרים (זו לא היתה שיחה ציבורית). אבל הגיוני שאם תכתבי בגוגל 'משחקי לוח הכפל' תקבלי רעיונות.
ויש שיטה מאוד חביבה לזכירת כפולות 9 עם אצבעות הידיים. קשה להסביר בכתב, תנסי למצוא בסביבתך שמכיר, מן הסתם יהיה. אם לא תסתדרי - אנסה לכתוב בכ"ז.
ובכלל, באופן כללי, לדעתי המקום ששל הבית הוא שהלמידה תעשה בעניין, בכיף. זה בית... לא בית ספר. הרי כתבת שהיא כבר חסרת מוטיבציה לנושא, אז לתת לה להשלים לוח הכפל, לא בהכרח שיעזור. אני הייתי משחררת קצת ומנסה לגרום לה ללמוד את זה מרצון. (להבין את הרעיון - זה הרבה יותר כיף ללמוד כשמבינים את העניין - , משחקים נחמדים...). מקסימום עוד כמה חודשים תעשי חושבים מחדש.
להמציא מנגינה לכל מספר כפל אני למדתי כך..ב''הצלחה
את שלומית לויט אני מכירה (לא אישית.. רק מהאינטרנט
) ויש לה דברים בהחלט חמודים וטובים. גם את הטריק של 9 עם האצבעות יש לה..
ועוד טריקים מוצלחים נוספים- לרוב הכפולות.
העניין הוא שאני מרגישה שהבת שלי לא תזכור את הטריקים האלה (בשנה שעברה היא שרה את השירים של הכפולות השונות והשנה לא זוכרת אותן). לדעתי היא צריכה בעיקר תירגול, אבל לא תרגול מעיק (וחופר בלשון ימינו
) - בדפי עבודה כמו בכתה/ש.ב...
הרעיון של תירגול כפל ביומיום הוא בהחלט טוב.. אבל לא זורם אצלי כ"כ, וסבתא שלהם עושה להם את זה (אולי בגלל זה זה לא זורם אצלי
במיוחד עם הסיפורים על הילד שידע כבר בגיל 4 כמה קציצות אכל הדוד שאוכל פי 2 מהילד
גם הסבתא מורה למתמ'..)
נראה לי שאחפש משחק זכרון מוכן (היה לגדול בחוברות חשבון, צריך לבדוק שלא זרקנו..
ואם לא אמצא, אכין..) - וננסה לשחק בשבת..
בס"ד
כפולות 9:
כותבים בשורה אנכית את המספרים מ 9 עד 0
ולצידם כותבים את המספרים מ 0 ל 9 כך:
9 0 =9
8 1 =18
7 2 =27
6 3 =36
5 4 =45
4 5 =54
3 6 =63
2 7 =72
1 8 =81
0 9 =90
כפולות 8:
א)כותבים בשורה את המספרים מ 0 עד 4 וליידם כותבים בשורה את המספרים מ 8 עד 4 כך:
0 4
1 5
2 6
3 7
4 8
ב) מוסיפים לכל זוג ספרה זוגית, לשני המספרים בשורה הראשונה 8 לשני המספרים בשורה השניה 6 וכן הלאה עד 0 כך:
08 48
16 56
24 64
32 72
40 80
בטוחה שיש עוד טריקים פשוטים ונפלאים כאלה, המון הצלחה!!
אותם והם יאהבו את הנושא הזה ויש תלמידים שלא אוהבים את זה גם אם הקורס יהיה מעניין.
אני עשיתי את הקורס הזה מרוכז בקיץ האחרון והיה בסך הכל כיף. המרצה היה אדם ממש נוח ומסביר פנים, הוא לימד דרך מצגות מסודרות וברורות, כשהיו שאלות הוא תמיד דאג לענות והבהיר טוב עד שהתיישב, עשה לנו בסוף כל יחידה דף עבודה על הנושאים שנלמדו עד עכשיו (טקסט שהיינו צריכות לחלק ולפסק לפי טעמי המקרא) וזה ממש עזר ללמידה ובמבחן בסוף השיטה שלו הוכיחה את עצמה וכל הקבוצה קיבלה ציונים מעל 80.
וביקש ממנו לפני כל סרטון לזהות את הטעמים ולבדוק אם ואיפה יש טעויות...
למדנו גם את הפיסוק וגם את הטעמים איך לשיר אותם (במכללה בתור קורס לתואר)
היה ממש נחמד,
לדעתי מה שעושה את זה נחמד זה זה שלומדים לקרוא בפועל.
חלק מהשיעור היה לימוד עיוני של הקבוצת טעמים ואיך מפסקים וכו'
וחלק היה קריאה מהתנ"ך עם הטעמים.
כמה נקודות שיכולות לעזור:
), ובתור בעל קורא מדוייק עם חולשה בתחום שהשתעמם רוב הקורס, כי את הרוב הוא כבר ידע - היה אחלה קורס!
בהצלחה רבה רבה!
בס"ד
חבריה אם אתם מכירים אברכים מישיבות שיודעים להעביר שיחות\סמינריונים בצורה מעולה.
אשמח שתתנו להם את המייל שלנו לקורות חיים orotakodesh@gmail.com
תודה רבה
שכל תלמידה מקבלת מעטפה או דלי קטן (לי התאים כי היה קרוב לט"ו בשבט) עם השם שלה. מעבירים את כל המעטפות לפי הסדר בין כל הבנות של הכיתה, וכל אחת מוסיפה לכל אחת מהחברות פתק קטן עם תכונה טובה שלה - זה התעודה האמיתית, התכונות הטובות! בסוף כל אחת קיבלה מעטפה (או דלי) עם פתקים מכל הכיתה מלאים בתכונות טובות שלה. לדעתי ממש נחמד.
והאמת, שאצלינו זה יום מאוד לחוץ ואין ממש זמן לפעילויות. בזמן שהמורה בכיתה מחלקת תעודות, פשוט אומרים לכל בת להביא מראש משחק קופסא מהבית או ספר לקרוא והמורה בחוץ קוראת אחת אחת לחלק לה תעודה.
אם זה תלמידים קצת יותר גדולים, אפשר לבקש מ2-3 תלמידים להכין פעילות לכיתה.
בהצלחה!
לכל הבי"ס- מא' עד ו'- דף כזה עם עיגולים, שבכל עיגול הם היו צריכים לתת לעצמם ציון מ-1 עד 10.
בעיגולים היה כתוב: "במה אני הכי צריך להתקדם?" (לזה לא היה ציון מספרי...), "איך אני מתנהג לחברים?" "איך אני מתנהג למורים?" איך הלמידה שלי?" במה אני הכי משקיע? (גם זה לא מספרי). ועוד על זה הדרך...
זה היה מוצלח מאוד לכולם!!
שלום,
אני עושה תיזה בנושא שיבוץ מורים למתמטיקה בתיכון
מכיוון שמדובר במחקר כמותי אני ממש זקוקה לכ 400 מורים למתמטיקה בתיכון /חטיבת ביניים למלא שאלון.
אשמח מאוד אם תקדישו מזמנכם 10 דקות למילוי השאלון וכן אם תוכלו להפיץ את השאלון למורים נוספים.
השאלון הוא כמובן אנונימי לצורכי מחקר בלבד! המורים שכבר מלאו סיפרו שהשאלון עורר אותם להרבה מחשבה ותובנות על עצמם כמורים ועל המתמטיקה כמקצוע בתיכון...
מצ"ב קישור לשאלון אלקטרוני,
תזכו למצוות,
https://docs.google.com/forms/d/1AjNkJF8fc-kfNYrr8QGeU02MNWzAh9HwBCb9zyiqgGo/viewform?usp=send_form
בשביל חברה.
בדרגה- במ"א, מה זה אומר?
(אני עם תואר ראשון, רוצה לדעת אם באמת ככה משלמים לי..)
אבל במ"א זה נשמע השם של התואר, לא סגורה על זה.
אולי תבררי עם משרד החינוך?
בימים אלו אני עובדת על הקמת מגזין חדש לעוסקים בגיל הרך שיכלול ידע, כלים, השראה ורעיונות לפעילויות.
אני מעוניינת לדעת מה מעניין אותך?, אילו נושאים את אוהבת?, מה יעזור לך בעבודתך המקצועית?
אני מצרפת קישור לסקר קצר, ומבטיחה לכל מי שימלא מגזין ראשון במתנה!
כמו כן, מאוד יעזור לי אם תפיצי את הסקר הלאה, לכל מי שעוסק בגיל הרך, מנהלות מעון, גננות מכל המגזרים וגם מהחינוך המיוחד!
תודה רבה! אביטל
לימוד מעניין דרך הסקייפ למעוניינים: http://skype.mashma.co.il/