שרשור חדש
למישהו יש רעיון איך להעביר את סיפור המגילה בצורהאנונימי (פותח)
יפה לילדים בכיתה ג׳?
עוד בקשהאנונימי (פותח)

אם משהו/י יכול/ה להעלות את הסיפור עם מרדכי והמן שהלכו במדבר אני אודה לו/ה מאד

מצגת, הצגה (אפשר עם בובות)יעל מהדרוםאחרונה
הפורום הזה לא פעיל?אנונימי (פותח)
כבר כמה פעמים שאני שואל שאלות ואין שום מענה
מי אתה?ציליגילימימיאחרונה

משתדלים מאוד שיהיה פעיל. אתה יכול להזמין מורים נוספים כדי שיהיה פעיל יותר.

צריך לקחת בחשבון שלא תמיד יש תשובות לשותפים בפורום... וככל שיהיו פה יותר אנשים שיענו ויגיבו הפורום יהיה פעיל יותר. 

האם אתה ענית גם על שאלות של אנשים אחרים???

אפשר קישורים לשאלות ששאלת ולא קיבלו מענה?

היי צריכה עזרה בנושא של מילוי מקוםמקופלת

באיזה תאריך בחודש נסגרת המשכורת של מורה ממלא מקום?

פעם הבנתי שעד ה21 לחודש אבל לא בטוחה ב100%

 

 

ואם לא הייתי ברורה, הסבר:

הכוונה שאם אני עובדת מ21 לחודש ינואר, עד 21 של החודש פברואר - כל השעות בטווח הזה ידווחו למשכורת של חודש פברואר שתיכנס במרץ. 

אז אם אני עובדת אחרי ה21 לחודש פברואר, השעות הללו יכנסו כאילו עבדתי בחודש מרץ.

מקווה שהובנתי.

 

ובכל אופן, לי חשוב לדעת באיזה תאריך נסגרת המשכורת של מורה ממלא מקום. האם זה תלוי בביה"ס? או שזה גלובאלי עבור כל המ"מ? תודה!!!

לא יודעת לגבי התאריךציליגילימימיאחרונה

אבל אם זה מילוי מקום של משרד החינוך, אז בוודאי שזה גלובלי לכל בתי הספר. 

הגיוני לבקש יומיים חופש לפני חתונה של אח?שלהבתחיה

ביקשתי כבר יום אחד אבל ב"ה יש מלא מה לעשות ואני מפחדת שלא אספיק...

הגיוני? משום מה יש לי מצפון, אבל מצד שני אחי מתחתן!!! אז...

 

מה אומרים? מבולבל

נראה לי שלא הייתי מבקשת...ציליגילימימי


אני עבדתי עד הלילה יום לפני החתונה שלינפשי תערוג

אני לא הייתי מבקש

אולי הייתי מבקש לא לעבוד באותו היום של החתונה ולמחרת

זה עוד  הגיוני

אבל לדעתי בכלל לא הגיוני

אני גם עבדתי יום לפני החתונה שלי.עוגת גבינה.

ואצל אחותי לקחתי רק ביום של החתונה ואחרי.

אז בסוף ביקשתי ו...שלהבתחיה

הרימו לי גבה אבל אחרי שסידרתי הכל והכנתי את כל החומרים למחליפה (אני מסודרת בקטעים האלו ב"ה) אז היה טיפה יותר סבבה, ובאמת אח לא מתחתן כל יום חצי חיוך (מנחם את עצמו)

קיבלת חופש...אז פשוט תהני ממנו! ומזל טוב!!יעל מהדרוםאחרונה
מחפשת רעיונות לפעילויותאנונימי (פותח)

אני מחליפה מתגברת בעברית בכיתות א, ב. מחפשת רעיונות לפעילויות, משחקים קלילים ונחמדים שיעזרו לי לעבוד עם הבנות על שטף קריאה ודיוק בקריאה, תנועות וכו' (כמו משחק זכרון, מיון לצלילים וכד').

אשמח לכמה שיותר רעיונות מפורטים, תודה.

דרוש רעיון לערב אמהות ובנות לכתה' ב' לקראת אדרשלהבתחיה

בס"ד

 

אני מאוד רוצה שתיהיה פעילות חוויתית ומגבשת,

זמן הפעילות הוא כשעתיים וחצי, עדיף משהו סביב התכונות שטובות בי ושמחה,

יש בסיס לרעיון אבל צריך לפתח אותו,

 

כל רעיון קטעים יפים על שמחה או פעילות תתקבל בברכה

 

התחלת רעיוןכלנית1

תרשמי על פתקים  תכונות שאת מעוניינת לדבר עליהן.

שימי את התכונות על כרטיסים גלויים על השולחן, כך שכל אחת תוכל לבחור מה שמתאים לבת שלה (תזמיני בכל פעם קבוצה של בנות, כדי שהבלגן לא יחגוג). כל אחת תבחר כרטיס עם תכונה שנראית לה מתאימה לעצמה, ובסוף תסביר למה היא בחרה בתכונה הזאת (עדיף בקבוצה לא גדולה מדי, כך שבמקרה הצורך תחלקי את הקבוצה ל-2 פעילויות שונות).

 

את יכולה להכין כרטיס בסגנון- "השבוע יצא לנו לשמוח כי...", "אנחנו שמחים במיוחד כשבאים אלינו..."

מה משמח אותי?טוחן הרים

 

מה משמח אותי? - נושא לדיון.

 

---

עם ישראל לא מפחד. צפו: 

ההתחלות מצויינות השאלה היא..שלהבתחיהאחרונה

אם זה מתאים לרמה של כתה ב'? (יש מצב שבגלל שזה עם האמהות אז הן

יעזרו לבנות לפתח את זה קצת יותר ואז זה אם יתאים...) 

וגם איך לוקחים את זה מכן הלאה?

 

תודה רבה על התגובות

פורים - תכנית מנוקדת לילדיםד.
רעיונות איך לספר את סיפור המגילה לילדים בני 3?~א.ל
עבר עריכה על ידי לעולם חסדו בתאריך כ"ג בשבט תשע"ה 19:38

לא רק מהבחינה העלילתית אלא גם בצורה שלא תרתיע מידי..

רעיונות?

תשובה בפניםטוחן הריםאחרונה

זה קשה אבל אפשרי...

 

לתת לילדים לחשוב לבד מי הטוב ומי הרשע ולא ישר לומר מרדכי ואסתר הצדיקים והמן הרשע,

זה נשמע מוזר - אבל זה יעבוד.

מי שהורג? רשע.

מי שמוסר את נפשו על עם ישראל ותורת ה' - צדיק.

וכן על זו הדרך.

בהצלחה!

---

עם ישראל לא מפחד. צפו: 

אוף..אנונימי (פותח)

מלוי מקום זה דבר מוזר. כמו נדנדה.

עולה יורד.

פעם מעולה ופעם...עצוב.

התלמידות חגגו ברמות. אחת אוכלת בשיעור, אמרתי לה בתקיפות להפסיק, אבל היא המשיכה.

אחר כך בנות אמרו לי שיש להן שיחה. אני הייתי סחוטה כבר. ואז הם הצליחו לשקר טוב.

בקיצור.

למה מלוי מקום עושה אותי סחוטה ועייפה ועצבנית?  אוף.

היה מה זה קשה. יחסית לאתמול.

לא חשבתי להתעמת איתן. אבל ככה יצא.

זה סוג של בנות מופרעות כאלה.

אפילו עם בנים זה יותר טוב.

ובלי גאווה בכלל, אני מורה טובה שיודעת להעביר חומר מצויין, לגשת לתלמידות, להבין.

אז למה?בוכה

אנשים, בא לי שתעודדו, תרגיעו, תגידו שיהיה טוב.

ואולי גם עצות קטנות יעזרו.

 

אני..

 

זה הגיוני שזה קורה...ולא רק לךיעל מהדרום
לק"י

עד שמכירים את המורה זה זמן.
ואם מדובר בבנות מופרעות אז בכלל...
ממה שאני מבינה זה מילוי מקום קבוע (של חופשת לידה?)ציליגילימימי

כי יש הבדל גדול בין מילויי מקום חד פעמיים למילוי מקום קבוע. תכתבי ואנסה לתת לך טיפים. 

חד פעמי..אנונימי (פותח)

אבל אני פרפקציוניסטית. אפאטיסוג של מורה בנשמה.

זה לא עניין של פרפקסיוניסטיותציליגילימימי

זה פשוט משנה את התמונה.

כי כשאת מורה לשלושה חודשים את יכולה לעשות תהליכים, וכשאת מורה ממלאת מקום חד פעמי, זה כמעט בלתי אפשרי...

עדיין שאפר להצליח, אבל מניסיון זה באמת מאוד קשה! וגם לי יש עמידה טובה מול כיתה ב"ה, וכשאני נכנסת למילוי מקום (בעיקר לכיתות שלא מכירות אותי כמורה קבועה) זה סיוט!!

למה? כי את לא מזיזה להן... את לא רושמת להן תעודה בסוף המחצית, את (מן הסתם) לא תתקשרי להורים שלהן להגיד שהיו לא בסדר, את לא תשבי בישיבת ציונים וכו'.

וזה מאוד נורמלי שיהיה לך קשה וזה שלפעמים מעולה לך זה סימן טוב!

בעיקרון, בשירשור הנעוץ למעלה יש רעיונות של טיפים למילויי מקום חד פעמיים. תסתכלי שם.

ומוסיפה על מה שכתוב שם:

1. אם את ממלאת מקום קבועה בביה"ס, את יכולה להגיד שאת לומדת להכיר את הכיתה, ובפעם הבאה שתיכנסי ללמד אותן תחליטי לפי השיעור של היום האם מגיע להן פעילות נחמדה או לא. לי יצא להיכנס לכיתה שהכנתי להן פעילות, והן היו כ"כ לא נחמדות... בלשון המעטה... אז אמרתי להן שלמדתי שבכיתה הזאת לא שווה להשקיע בפעילויות נחמדות... בפעם הבאה שנכנסתי, אחת הבנות שאלה אותי "המורה, למה את לא עושה לנו יצירה או משהו יותר נחמד?" אז אחת הבנות ענתה במקומי (אפילו בלי שביקשתי...) שזה בגלל שפעם שעברה היא הכינה פעילות ולא התנהגנו יפה... המסר חילחל...

2. אולי בתחילת השיעור להגיד משהו כמו, אני הכנתי שיעור וגם פעילות קצרה, אם תלמדו יפה נספיק את הפעילות, ואם לא - לא נספיק... (זה אפילו יכול להיות זמן לקרוא/ לשחק, תשאירי לזה 10 דקות ותחליטי לפי ההתנהגות שלהן בשיעור אם מגיע להן או לא).

 

בהצלחה!

 

תודה רבה.אנונימי (פותח)

ועוד משהו: מה עושים לגבי היציאה לשירותים? לפעמים יש כאלה שממש צריכות ואני מרשה להן...ולחלק לא. מה עושים במצב כזה?מבולבל

כמה כללים שאני מקפידה עליהם (משתדלת)ציליגילימימי

1. לא יוצאות 2 בנות ביחד. 

2. לא יוצאים רבע שעה אחרי הפסקה ולא עשר דקות לפני הפסקה.

3. אפשר לצאת עד פעם אחת בשעתיים. 

4. לא יוצאים לשתות או להביא טישו. מי שחשוב לה שתדאג לעצמה לבקבוק ולטישו מראש...

5. מצביעים לשירותים עם 2 אצבעות. לא מדברים. לא עושים תורות. אני מחליטה מתי כל אחת יוצאת. מי שאומרת לי "זה לא פיר, אני הצבעתי קודם" או "אני אחריה וזאתי אחרי..." לא תצא (כמובן אחרי אזהרה!)

6. כשאני מקנה חומר חשוב, לא יוצאים. מחכים עד שאסיים. 

 

זה הכללים היבשים. כשאני רואה שמישהי ממש צריכה, אני נותנת. אם יש מישהי שממש צריכה כל שיעור זה טעון בדיקה מול ההורים (לפעמים יש ילדים שבאמת יש להם בעיה!!) וגם, אם מישהי באה אלי ואומרת שכואב לה בטן או משהו כזה, אז אני אתן לה לצאת יותר... אם זה חד פעמי כמובן.

 

תודה...אנונימי (פותח)

עזרת מלא- מלא.

תודה

בשמחה. בהצלחהציליגילימימי


אוי גם אני שונאת מילוי מקום חד"פ..שרבוב

וגם אם זאת כיתה שאני יחסית מכירה זה סיוט

אז כשלא- בכלל.

ילדים יודעים לנצל את המצב.

 

אני עושה רשימות של ילדים טובים שאני אגיד למורה שהתנהגו יפה

ורשימה של ילדים שנשארת איתי בהפסקה או הולכת למנהל (נגיד אחרי 3 כוכביות ליד השם שלהם)

ואני נותנת גם הזדמנות להשתפר..

 

וגם הרבה פעמים אני עושה דברים כייפים ויצירות או שיוצאים החוצה..

 

ותרגשי בנוח

זה שאת לא מצליחה להשתלט זה לא אומר שהמשמעת שלך לא טובה

זו פותחת השירשור-אנונימי (פותח)

יש לי מ"מ של שלושה שבועות.

בנות קצת- הרבה מופרעות.

מה עושים?

עצות תתקבלנה בברכהחושף שיניים

בסוף זה לא רלוונטי^^אנונימי (פותח)אחרונה

אני דווקא שמחה שכךמגניב

אני צריך עזרה בתשחצים תשבצים ועוד כל מיני-משה ר-
שעשועונים כאלה לחודש אדר, זה קצת דחוף לי..
בבקשה חסד גדול אני בלחץ מטורף-משה ר-

אם יש למשהו מערך שיעור לחודש אדר אני אודה לו/ה מאד.. זה ממש ממש דחוף..

לאיזה גיל?אנונימי (2)

העלו פה את האתר הזה

http://www.izmargadsys.com/

יש סיכוי גדול למצוא שם

חיפשתי בשבילך במת"ל>דוסית גאה!אחרונה
מחפשת רעיונות לפעילות עם נערה בת 16, מאוד רצינית ובוגרתאנונימי (פותח)

כך שמשחקים של ילדים קטנים לא יתאימו

 

אני מחפשת פעילות שתשחרר אותה קצת

 

אין תקציב, אז בעיקר מדברים שיש בבית או שלא עולים יותר מדי

 

תודה!!

 

 

 

 

 

 

ללמוד ביחד לנגן על משהו?רמקול

ללמוד יחד משהו שהיא אוהבת, לדוג' תנ"ך?

לצאת לטייל?

את יכולה גם לעשות איתה יצירה ברמה גבוהה אם היא אוהבת לצייר, משהו שהיא תצא איתו שהוא שלה.

בתחום המטבח, הולך?נערת טבעאחרונה

אם כן אז אפשרי מלא-

הכנת חלות/עוגיות/עוגות.

 

בתחום האומנותי אם רלוונטי לך, יש מלא אפשרויות, אם כן תכתבי פה או תשלחי מסר ואשלח לך קישורים לדברים חמודים.

 

טיול באיזור?

ללמוד משו יחד?

אשמח אם יעלו לכאן הצעות עבודה בהוראהצדקיהו

אנחנו מחפשים משהו קבוע ואפילו לשנה הבאה...

איפה? תחכו קצת, אחרי פסח יתחילו לפרסם באתר של הסתדרותאביוסאחרונה
המורים. עכשיו מוקדם מדיי לחפש לשנה הבאה
אני צריכה עזרה במציאת שם למשחק דידקטיאם ל2

בניתי משחק לפורים במסגרת הלימודים שלי (אני סייעת בגן)

המשחק מכיל 20 לוחות, אותיות שיכילו את כל המילים, שעון חול.

על כל זוג כרטיסים יש תמונה שקשורה לפורים כאשר על אחד מהם גם כתובה המילה.

בשלב ראשון הילד יצטרך לחפש את האותיות לפי המילה הכתובה. לתוך אטבים.

בשלב שני יהיה על הילד לזהות בכרטיס שרק יש בו תמונה איזה אותיות קשורות למילה ולהכניס אותן לאטבים.

שלב נוסף זה בעזרת שעון חול ומול חבר, תחרות.

 

מה השם שהייתן/ם נותנים לכזה משחק.

אם אפשר כמה שיותר מהר. אני צריכה להגיש עד יום א' מוכן!אם ל2

כולל הדפסה, למיציה, קפה, וכו'...

בונים מיליםיעל מהדרום
^^^^^^^^^אפשר להוסיף, בונים מילים לפוריםחלושי


פורימיאדהכלנית1אחרונה


רעיונות למשחקים לכתה ב רגשיתיהודי פשוט

שלום, אני מחנכת כתה ב רגשית בנים. קיבלתי תקציב של 500-600 שח לקניית משחקים וספרים לכיתה ואשמח ממש לרעיונות אילו משחקים וספרים כדאי לקנות להם. (הרעיון המקורי שלי היה לקנות משחקים שאוכל ללמד אותם כמו רביעיות ואחר כך הם יוכלו לשחק לבד בהפסקות או בשיעורי חברה).

יש לכם רעיון? זה די דחוף כי אני צריכה להגיש את הרשימה עד מחרתיים.

תודה רבה

חול הקסם!שרבוב

זה משהו חדש

מגע ממש שווה כמו של חול אמיתי אבל הוא נדבק כזה

זה עולה בסביבות ה50 לחצי קילו ומספיק לקנות קילו..

 

אני ה ייתי קונה משחקים של תרפיה כזה שלא צריך ממש ללמד וכללים..

וגם שילד יכול להכנס ולצאת מהמשחק בלי להפריע ממש לשאר

וגם לא חייבים זמן מוגדר למשחק זה יכול להיות בין 5 דקות לשעה..

 

אז הייתי קונה משחקי הרכבה (קליפס וכאלה)

מכוניות ובנית מסלול

 

ספרים אפשר לקנות ספרים שמללמדים איך לצייר או איך לעשות כל מיני יצירות פשוטות

או ספרי קומיקס נחמדים כאלה..

רק תשימי לב שאם המטרה שהם ישחקו בהפסקה,ציליגילימימי

אז זה צריך להיות משחקים שמתאימים לזמן של הפסקה...

בצומת ספרים, סטימצקי ועוד יש מלא משחקים כאלוכלנית1אחרונה


לימודי הוראהאני#

שלום. התחלתי השנה לימודי הוראה, ואני ממש מתלבטת אם להמשיך. 

 

מההתחלה התלבטתי אם זה המקצוע שמתאים לי, ואני רוצה אותו, ולא סתם אומרים שמי שרוצה להיות מורה צריך לאהוב את זה.

 

השאלה, האם זה באמת נכון? אני בטוחה שכמעט חצי מבנות המכללה שלי, לא באו ללמוד כי הן באמת רוצות להיות מורות, אלא כי זה תואר שאח"כ הן רוצות להמשיך איתו לתואר שני בתרפיות שונות. או שזה מקצוע שנחשב יחסית קל, והן רוצות להתחיל את החיים עם מקצוע ביד, או שבכלל- יש הרגשה כזאת, שאם בחורה לא יודעת ממש מה ללמוד, שתלמד חינוך, בגלל החופשות, המשכורת וכ'ו. 

 

האם הכל זאת כדאי לי להמשיך ולגמור עם התואר, למרות שממש קשה לי, ובתוך תוכי אני לא רואה את עצמי מחנכת, בשביל שאולי עם התואר הזה אוכל להתקדם לכיוונים נוספים, או שפשוט לעזוב וזהו??

 

 

היום הוראה זה מקצוע לא קל בכללציליגילימימי

וגם לא מאוד מכניס. אם כל הכבוד לחופשות זה לא שווה לעומת הרבה דברים אחרים מאוד שוחקים.

מי שזה מתאים לו וטוב לו ונהנה מזה, אז מצויין, ומי שלא לדעתי יישחק מאוד מהר. תחשבי על זה.

בהצלחה!

הל מורה היא עורכת דין של לפחות 100 אנשים לשנה אוהבי ה'
היום מורה זה תפקיד מאוד לא פשוט...
צריך לדעת איך להתנהג עם החוצפות של הדור שלנו עם כל ההתנהלות והכל שונה מפעם!!
לדעתי מורה שאוהב את תפקידו יעשה זו בדרך הכי טובה וכנצפה גם הלך לו יותר קל ממורה שלא אוהב את עבודתו ועושה אותה רק כי צריך...
בהצלחה!!
אשמח לדעת איזה תרפיה אפשר ללמודחלושי

כתואר שני אחרי תואר ראשון בהוראה. אני מחפשת משהו כזה ולא מצאתי.

לא בטוח שתואר ראשון בהוראה מספיק..יעל מהדרום
לק"י

אני יודעת שאחרי תואר בחנ"מ- אפשר ללמוד תרפיות
יש לי תואר ראשון בחינוך מיוחדחלושי

את יודעת על מקומות שאפשר לעשות תואר שני בתרפיה? אשמח לקבל שמות של מקומות.

ניסית לחפש באינטרנט?יעל מהדרום
לק"י

אני יודעת שיש באוניברסיטת תל אביב או בבית ברל (ואולי בשניהם).
אולי גם במכללה בירושלים?! לא יודעת..

יש הרבה מקומות שיש לימודי תעודה בתרפיה.
מה שמצאתי זה לימודי תעודה ולא תואר שני.חלושי
תעודה ולא תואר...אימוש

בארץ עדיין אין מקומות שמקנים תואר ללימודי תרפיה אלא תעודה בלבד.

פרט ל-לסלי קולג'- שמקבל את התואר מחו"ל ומשם התוקף שלו. מה שאומר שיש בארץ מי שיסכים לקבל אדם עם תואר זה לעבודה ויש מי שלא... 

 

בהצלחה.

זה לא נכון..לפחות בתרפיה באומנות יש תואר שנייעל מהדרוםאחרונה
במכללה בבית וגן יש תעודה (לא תואר) ,תבררי(,")


המשך תבררי בחיפה(,")


תלוי איזה תואר למדת-(,")

מוזיקה או אומנות(הוראה) אפשר להמשיך לתרפיה באןומנות/מוזיקה וכו'

כנ"ל חינוך מיוחד מאפשר תואר שני בתרפיה עם השלמות

אומנם אני עדיין תלמידה אבל...אנונימי (2)
אני מבקשת ממך
ממש מתחננת
אל תהיי מורה למקצוע שאת לא אוהבת.
זה יגרום לך לשנוא מה שאת מלמדת ואת הכיתה שאת מלמדת
זה יגורם לכיתה לשנוא את המקצוע ואותך (לא בכוונה לפגוע כמובן פשוט תלמידי שמיים לב שמי שמלמד אותך לא רוצה או אוהב ללמד...)
חוץ מזה שיש בעולם אלפי או אולי עשרות אלפי מורים שמלמדים סתם
בלי לאהוב/ להתחבר למקצוע אז לא צריך אותך (לא אישי נגדך כמובן)
היום הרבה יותר קשה למצוא מורים שיודעים מקצוע ואוהבים אותו
ושמוצאים כאלה פשוט מתאהבים בהם...
מצטרפת!! עוול לתלמידים ולעצמך לעסוק במשהו+mp8
שאת לא אוהבת!

להוראה הולכים מאהבה- או לא הולכים בכלל!
כתבת ממש את מה שאניאנונימי (3)
מרגישה!
ובאמת שקשה למצוא מורים כאלה וחבל
מצטרפת!
ורק תזכרי בזמן שלך כתלמידה ...
אני למדתי הוראהמתואמת

ולא עוסקת בזה היום. (גם היו לי התלבטויות במהלך הלימודים, ובשנת הסטאז' - החלטתי באמת שזה לא מתאים לי).

אבל התיאור הראשון פתח לי את האפשרות ללמוד את המקצוע שלי היום (לא יכולתי ללמוד אותו בלי תואר ראשון).

אאאdesalegn
יש הרבה מציאות שהולכים על פי יחס קרוב אלי (כמו: שירות, מדרשה, ישיבה שהתחנכתי בו..) זה יוצא חינוך ועוד. בכל המובנים הוראה הוא מקצוע יידדותי וזה דורש להיות אדם חכם ואמתי כלפי אחר. אם יש לך רקע התנדבותי אם אנשים או קהילות יש מקום לתת חשיבה חיובית וגם יש בהוראה הרבה אפשריות לעתיד. היתי ממליץ להתייעץ ולא ללכת על פי תחושת הבטן כרעג.
אחת התופעות המזעזעות בציבור הדתי לאומימיקי100

אני לא יודעת אם אפשר להמשיך לתואר אחר אח״כ, אבל זה שבנות הולכות ללמוד הוראה כי אין להל מה לעשות אי בגלל החופשות זה אחד הדברים היותר מזעזעים. פשוט נורא. 

מי שהולכת ללמוד הוראה מתוך אידאל, כי היא רוצה את זה וכו אז על הכבוד לה. אחד הדברים החשובים.

אבל מי שלא תהיה מורה טובה- פשוט דופקת את התלמידות שלה כי זה מקצוע שהוא קל לה.

בתור תלמידה הרגשתי את הדברים האלה על בשרי. באמת.

אז אני חושבת שאם את מתכננת להמשיך עם זה למשהו אחר , אז סבבה (למרות שאני לא יודעת אם אפשר ולמה אפשר להמשיך...)

אבל אני כן חושבת שמי שהולכת להוראה צריכה לאהוב את זה, ולרצות את זה, ולדעת לחנך.

 

זה נכון, אבל...מ ו ט י

אם במערכת החינוך יהיה רק מי שהולך מתוך אדיאל (וגם התאמה) אז יהיו חסרים הרבה מאוד מורים...

גם היום שבאים כאלה שנוח להם חסר מורים...

איפה בדיוק חסר מורים?רעות3000


חיבור למקצוע..אימוש

תראי, צריך לחלק לשניים- חינוך או מורה מקצועית.

אני מחנכת כבר 7 שנים באולפנה.

ב"ה עבודה מאוד מספקת אך סביב השעון- כפשוטו.

הקשר עם הבנות, ההכוונה, השיח, וגם הלמידה מאוד משמעותית, וילד מחזיר אהבה כשהוא מקבל אהבה, אז יש סיפוק. אבל, המחיר מצד שני כבד מאוד, יש שעות רבות של הכנת שיעורים, יש המון תוכניות לימוד חדשות שמשתנות כל שנה ושנה וזה די מתיש, יש ישיבות צוות שהן חובה, בדיקת מבחנים שנערמים ונערמים על השולחן יחד עם ההערכות להגשת הציונים לתעודה וכו הלאה... יכול להיות שהמשכורת עלתה במקצת אבל אין פרופורציה בין השעות לשכר.

 

למורים המקצועיים האינטנסיביות היא פחות תדירה, אך להם יש מס' כיתות לימוד ופועל יוצא הוא כמות מבחנים, ישיבות וכו'...

 

אם את מגיעה בלי מרץ ואידיאל, לא בטוחה שזה יהיה לטווח ארוך. הילדים (שלא לדבר על נוער) כיום מאוד מאוד לא פשוט. ההתמודדויות הן מורכבות מאוד, ואם לא באם עם נשימה עמוקה, גישה חיובית ואהבה לתלמידים, יהיה קשה להחזיק מעמד שנים רבות בהוראה (דווקא בגלל "שיפור" התנאים לכאורה, שבפועל מקשים מאוד ואינם מוסיפים הרבה).

נכון, ישגם פלוסים, אחד מהם הוא החופשים (וגם שם יש שינויים- דוגמאת ימי חופשת חנוכה השנה והימים שבין יום כיפור לסוכות שבוטלו).

 

מכירה הרבה מורות ששנים עובדות בהוראה מכח האינרציה, ההרגל, לסמן V ולהביא פרנסה הביתה,  לא מתוך אידיאל ולא מתוך רצון גדול ואולי קצת בגלל הנוחות.

השאלה הגדולה- שרק את תוכלי לענות עליה היא- האם תהיי מסוגלת לעבוד כל חייך בעבודה שלא תספק אותך, שלא תקדם אותך ולא תהיי שמחה בה.

 

אני מאוד מאוד עמוסה ויחד עם זאת, מאוד מאוד שמחה. 

לומדים למצוא את האיזונים בין בית ואולפנה. ושמחים בזה. 

גם לתרום לכלל ישראל וגם לביתך הפרטי.

 

 

ודרך אגב, תמיד אפשר לעשות הסבה קטנה לאיזו תעודה שתכניס פי שניים מהוראה אם זה ממש לא מסתדר...

בהצלחה!!!

מקצוע שלא אוהבים לא מצליחים, למה לייבש את עצמך ?אמא ל 5

כדי שיהי הילך כוח לקום בבור ולהשקיע צריך חיבור.

 

 

לימודי הוראהגימלאית מאושרת

אחרי 30 שנות עבודה בהוראה אני יכולה לומר לך באופן ברור - אם אינך אוהבת את המקצוע ואת הילדים - הפסיקי מיד את הלימודים !! מי שאמר לך שזהו מקצוע קל - מזלזל במורים ואין לו מושג מה הוא אומר. חבל עלייך אבל במיוחד - חבל על התלמידים שלך, שיזהו מיד שאינך שם באמת עבורם. למרות גילך הצעיר, חשבי האם היית רוצה שילדייך ילמדו אצל מורים שאינם אוהבים את ההוראה ואינם אוהבים ילדים. חפשי משהו אחר!! בהצלחה!

יעוץ בבחירת מקצועחכמת ישישים

את זקוקה לייעוץ לבחירת מקצוע -- ויפה שעה אחת קודם. את יכולה לפנות ליעוץ קונבנציונאלי כמו במכון הדסה למשל, או לייעוץ לא קונבנציונאלי כמו ייעוץ גרפולוגי או להיוועץ בשניהם גם יחד. גרפולוג טוב, יכול לתת עצות טובות מאוד. הכי חשוב זה ללמוד משהו שאת נמשכת אליו. משהו שכשתקומי בבוקר תרוצי בהתלהבות לקראת מה שמחקה לך במשך היום. הרבה מאוד אנשים קמים בבוקר וחושבים לעצמם "עוד יום. כמה ימים יש עד שבת? אוף, שהשבוע יעבור כבר..." . זה רע להם ורע לעבודה שהם עוסקים בה.

את יכולה להמשיך ולגמור עם התואר -- אם יש לך כיוון שמושך אותך ללמוד אחרי התואר. למשל  SPEECH THERAPY . אבל גם המקצוע הזה לא מתאים לכל אחד כי הוא דורש המון סבלנות עם ילדים שמתקשים להתבטא וכו'. אחד הדברים שבהם המקצוע הזה שונה מן ההוראה, הוא, שבמקצוע הזה לא עומדים מול כיתה שלמה של ילדים מופרעים אלא מול ילד אחד. ויש אנשים [אולי את אחת מאלה] שיוצרים קשר טוב עם בן אדם אחד ומתקשים ליצור קשר טוב עם קבוצת אנשים. אם את קרובה לסיום לימודי ההוראה, כדאי שתסיימי אותם בכל זאת אבל לא על מנת לעסוק בהוראה אלא כדי להיעזר בתואר הזה לקראת המקצוע שבו תעסקי באמת.

מכל מקום, אל תלכי להוראה במובן הרגיל של המילה כי ברור שזה לא מתאים לך. שיהיה לך בהצלחה!

אני צריכה רעיונות לחידות נחמדות לט"ו בשבטאילה שלוחה

למתמטיקה ו\או לפעילות חברתית נחמדה.

לגילאי יסודי א-ו

 

אם אפשר גם באנגלית..

 

תודה!

יש אתר שנקרא אזמרגדחלום חלומי

מאמינה שתמצאי שם דברים..

http://www.izmargadsys.com/

עכשיו ראיתי את האתר הזה פעם ראשונה.ציליגילימימי

נראה מעולה! תודה.

בכיף! אולי כדאי לנעוץ למעלה..חלום חלומיאחרונה


שלוםאנונימי (פותח)
יש אתר שיש בו מערכים לשיעורים? בעיקר תורה?
יש למשהו/י רעיון להשראה?אנונימי (פותח)


תנך על הפרקדוסית גאה!

רובכם בוודאי שמעתם על התכנית 929. הרעיון הוא מעולה, הביצוע קצת לא משהו..

לכן הוקמה התכנית תנך על הפרק, וכל מי שמעוניין לקחת חלק בלימוד היומי מוזמן לשלוח את כתובת הדואל שלו+שם+עיסוק לכתובת t.alhaperek@gmail.com

כל יום הפרק היומי יישלח לו למייל וכך הוא יוכל לקחת חלק ביוזמה החשובה הזו.

יישר כוח!

 

מצו"ב מכתב להפצה:

20150129131408.pdf

יש גם 'הקהל תתקכ"ט 'חלושי
לימוד מקביל ל929 של מכללת הרצוג.
כן.. אבל היוזמה הזו היא של מדרשת הרובע,דוסית גאה!

ומי שמבין קצת בעסק יכול להשוות לבד...

באמת אין מה להשוותחלושי
תנך על הפרק- כתיבה של תלמידים
הקהל תתקכט- כתיבה של רבנים לאנשי אקדמיה שומרי תורה ומצוות.
ממש לא חביבי,דוסית גאה!אחרונה

הכתיבה נעשית ע"י אברכים ורבנים. המדרשה יזמה את הרעיון והיא מתפעלת אותו.

 

צופר לתעודהאנונימי (פותח)
היי כולם
צריכה קטע יפה לתעודה לכיתה ד׳
אשמח לרעיונות.....
תודה!
רעיונות:כתר הרימוןאחרונה
"מדי בוקר כל בן ובת
אל תוך הראי מעיף מבט
הבגד מותח
השער מסדר
הראי מסייע ההופעה לשפר.
כמו הראי כן גם התעודה
היא ראי למצבנו בלימודים ובחברה
אם הצלחת היא מחייכת
המשך בדרך זו ללכת
אך אם נכשלת- דע!
יש צורך לשפר בשנה הבאה
זכור!
התעודה היא כמו ראי עבורנו
לא משפרים אותה, מתקנים את עצמנו".
 

"אין זה חשוב באמת להחליט בגיל צעיר מאוד
מה בדיוק אדם רוצה לעשות כשיגדל.
חשוב הרבה יותר שתחליטו על הדרך בה
אתם רוצים לחיות.
אם תהיו ישרים עם חבריכם, אם תקחו חלק במאבקים 
שטובים לאחרים ולא רק לעצמכם,
הרי נדמה לי שזה מספיק
מה תהיו זה כבר פחות חשוב..."   (גולדה מאיר-"חיי'")

 

 

 

איש וילדו הקטן טיילו יחד ביער. לפתע מעד הבן ועיקם את רגלו.

"אייי" צעק הבן בכאב. "אייי" ענה לו קול מן ההרים.

הילד, הקול הפתיע אותו, הסתקרן ושאל: "מי שם?"

והקול ענה לו: "מי זה שם?".

מאוכזב ומעוצבן מהחזרה על דבריו, צעק הבן: "פחדן! מי אתה?",

ושוב ענה לו הקול: "פחדן! מי אתה?".

הביט הבן באביו בתמיהה ושאל: "אבא, מה בדיוק קורה כאן?".

"שים לב", השיב האב.

"אני מעריץ אותך", צעק האב. "אני מעריץ אותך", ענה הקול.

"אתה נהדר", צעק שוב. "אתה נהדר", חזר אחריו הקול מן ההרים.

הבן, אשר היה מאוד מופתע מכל העניין, עדיין לא ממש הבין מה קורה.

הסביר לו אביו: "אנשים נוהגים לכנות תופעה זו בשם 'הד',

אולם למען האמת יש לכנותה 'החיים'.

החיים תמיד מעניקים לנו בחזרה את מה שאתה מעניק להם.

החיים הם מראה של פעולותיך.

רוצה עוד אהבה? תן עוד אהבה!

רוצה שינהגו כלפיך באכפתיות, נהג כלפי אחרים באכפתיות!

אתה רוצה יחס של הבנה וכבוד? תתייחס לסובבים בהבנה וכבוד.

רוצה שאנשים יהיו סובלנים ואיכפתיים כלפיך?

היה גם אתה סבלני ואיכפתי כלפיהם.

 

חוק טבע זה חל בכל מישורי חיינו".

 

 

תעודה!

על מה היא מעידה?

על תלמיד חרוץ ועל שקידה,

על דרך ארץ ואזניים קשובות,

על התיחסות בכובד ראש,

על השתדלות ועל יזע,

על מחשבה ויגע,

על הכנת עבודות ולמידה למבחנים.

 

התעודה היא כסכריה על מקל

לעתים כסכריה, לעתים כמקל

דע, את שניהם בכבוד לקבל

 

את הסוכריה אך גם את המקל. 

 
 
הדרכה בשכרכמה שאני אוהבת
מכירים מקומות שאפשר להדריך בהם בשכר? (רצוי נוער)
בת 20, עדיין לא לומדת.