ותעשי מיפוי של מה קורה בשיעור.
תעברי אחת אחת, מי שלא מפריעה בשיעור (גם אם יש לה הרבה בעיות אחרות) תעזבי אותה בינתיים בשקט. המטרה שלך קודם כל ליצור שקט ושליטה בכיתה.
מי שמפריעה - תגדירי לעצמך מה ההפרעה. ותחשבי מה ניתן לעשות ספציפית עם אותה בת. לא ברמה הכיתתית. האם טלפונים להורים יעזרו? שיחה אישית? כרטיסיית התנהגות - זה ממש יכול לעזור. להכין לה כרטיסיה. בכל סוף שיעור את כותבת לה איך היא התנהגה בשיעור. אחרי מספר שיעורים שהייתה בהם התנהגות טובה, מגיע לה פרס ולהיפך, אם יש יותר מידי שיעורים לא בסדר - מכתב להורים או משהו אחר שיכול להרתיע (עירוב המנהל וכו'). האמת שבכיתה ב' לדעתי אפילו לא צריך פרס/עונש עצם הכרטיסיה כבר מדרבנת להתנהג יפה, כי אחרת מה המורה תכתוב עלי.
תתחילי מהבנות היותר מפריעות. לפעמים יש בנות שהן פשוט נגררות וכשהבנות המפריעות יהיו בשליטה לאחרות יהיה יותר קל...
כשאת מחלקת את הכיתה לגורמים פתאום ההפרעות לא נראות כ"כ נורא. פשוט צריך לשים לב איפה מוקדי הבעיות.
באותו אופן, את צריכה לשים לב באילו מצבים יש בעיות משמעת. לדוג' אם בעת קריאת שמות, אז אולי עדיף לא לקרוא שמות או לקרוא בסוף השיעור או בזמן של עבודה עצמית.
אם הבעיה בזמן עבודה עצמית, אז את שמה על זה דגש. אם זה בזמן של עבודה עצמית שחלק מהבנות סיימו, את צריכה להכין דפים רזרבה שיהיו לך לתת לבנות שמסיימות מהר (זה גם יכולים להיות דפי העשרה או אפילו לצייר, פשוט שיהיו בשקט במקום). אם זה בגלל בנות שלא מבינות, אם הן חלשות מאוד אולי עדיף לתת להן דף ברמה אחרת וכו'.
ברמה הכיתתית, את יכולה גם להחליט על פרסים לדוג' אחרי 8 שיעורים טובים (או יותר) שיעור כיפי, שיעור שמש פעילות וכיו"ב. לעשות ניקוד לקבוצות על התנהגות. מאוד מדרבן אחת את השניה.
זה מה שעולה לי כרגע, אם יש לך שאלות או שאת צריכה הסברים על מה שכתבתי, אז בשמחה. בהצלחה!