חייבת עזרה-
אני צריכה חוברת עבודה שתעזור לי מבחינת דפי עבודה לכתה ג' חומש שמות.
כמובן חשוב שאנשים יראי שמים כתבו את החוברת והיא די צמודה לפשט.
מישו יכול לעזור??
תודה!
חייבת עזרה-
אני צריכה חוברת עבודה שתעזור לי מבחינת דפי עבודה לכתה ג' חומש שמות.
כמובן חשוב שאנשים יראי שמים כתבו את החוברת והיא די צמודה לפשט.
מישו יכול לעזור??
תודה!
אני אשלח לך בכיף.
בעיקרון זה חומר מאוד פשוט אני כמעט לא משתמשת במערכים, מלמדת מחומש "אוצר המדרשים".
(אם בא לך יש לי מוכן עד פרשת בשלח).
שאלת סיפתח: אם המנהל לא צופה בי אני קבועה אוטומטית אחרי 3 שנים?
אני בחופשת לידה, מורה בשנה השניה לאחר הסטאז'.
והתקשרתי להסתדרות המורים כדי לוודא כמה זמן צריך השנה ללמד כדי שאוכל לקבל קביעות, והמוקדנית אמרה לי 6 חודשים כולל חופשת הלידה.
זה נשמע הגיוני?
אני רוצה כנראה להאריך בחודשיים..
ממנה הבנתי שזה לא ידפוק אותי ואוכל לקבל,
אבל עכשיו הסתכלתי באתר של משרד החינוך והכתוב שצריך להעריך את המורה עד ה15 באפריל, ואני אחזור רק ב20 למרץ אם אאריך, ואפריל כמעט כולו הוא חופשת פסח..
מישהי עברה את זה?
הערכת המורה דומה לתהליך של הערכת מתמחים?
הוא חייב לתת חוות דעת.
לדעתי פשוט תשאלי אותו...
בהצלחה! ומזל טוב!
הרצאה להורים ומורים בבתי ספר - מחפשים הרצאה לימודית ?? בנושא האינטרנט??? ההרצאה בספסוד עמותת המורים בנושא סכנות בעולם האינטרנט בואו ללמוד איך לזהות מצוקות של ילדים באינטרנט.. ממה חשוב להיזהר שגולשים ? ותקבלו כלים מעשיים ולהגנה מפני האינטרנט כל בית ספר היום והורה מתמודד עם המדיה החדשה זה זהמן שלנו ללמוד איך ההרצאה הייתה בבית והייה מעולה ומאיר עיניים
למידע נוסף תתקשרו למרצה היא גם מתנדבת עמותת אשנב 050-5570138
בנושא התפילה כמשפיעה על האדם..
אשמח לעזרה-זה דחוף!!
תומ"ר
יש לי מערך שלם בנושא התפילה. מהמם! לא יודעת אם זה בדיוק מה שאת מחפשת, אבל אולי תמצאי גם שם.
הבעיה היא שזה בקלסר ולא על המחשב, ויהיה לי קצת מסובך להעלות את זה וכרגע אני גם צריכה לצאת אז לא אספיק.
תכתבי איזה גיל. אולי מחר בבוקר אוכל לעזור לך.
מה שיש לי זה לכיתות תיכון. (יש לי אולי משהו ליסודי, אבל יותר פעולה של תנועת נוער, פחות בנויה כמו שיעור). בכל אופן, הכל אני צריכה לחפש!!
אבל הנושא השתנה..
אני צריכה על כוונה בתפילה..
אשמח ממש!!!
תודה!
הזה אצל מישהי. נתתי לה לפני כמה שנים וטרם חזר אלי.
לא יודעת אם זה עדיין רלוונטי לך. אני אנסה להשיג אותו, אבל יכול להיות שזה ייקח זמן.
מקווה שהוא לא הלך לה לאיבוד.
בכל מקרה יש דפים שנקראים דפי דע"ה שיש בהם מערך על כוונה בתפילה, אבל אני לא יודעת מאיפה אפשר להשיג אותם.
ילד בא' צריך חום...תמוהה
עבדתי בפנימיית רווחה והיו שם ממש כללי ברזל בנושא.
אחת המדריכות שמתוך רצון טוב לא עמדה בכללים ממש הסתבכה בהליך משפטי לא פשוט...
שנאתי תלמידות שמחבקות אותי
זה מוגזם
אני ממש בעד אהבה וחיבה בע"פ
אבל זה דביק מידי במגע
אסור לאנשי חינוך לחבק את הילדים?
לגבי בית ספר נראה לי שבאמת מגע הוא טיפה יות בעייתי, אבל בגיל הגן זה נצרך ביותר ולא ראיתי שום חוק/תקנה של משרד החינוך שאוסרת על מגע כלשהו בגיל הגן.
וכמו שאמרתי - במקרה הזה לא יהיה הבדל בחוק בין בנים לבנות (אולי רק מבחינה רעיונית ותפיסת ההורים וכו'...). ההבדל היחיד הוא שבן צריך להביא אישור מהמשטרה לפני שמתחיל לעבוד במוסד עם קטינים ובת לא.
נראה לי פספוס. יש בנות שזקוקות למגע כדי להתרכז(כמובן לא אלים,מגע נעים ומרכז)
ומבלי קשר- מעולם לא שמעתי שיש חוק שאוסר על חיבוק קל
מה שכן, כל צורת התייחסות היום שהיא מעבר לדיבור יכולה להשתמע לכמה פנים,
ועם הנקודה הזו לא כדאי להסתבך...
מה זה מתחילת השנה לא הפסדת ימי עבודה? ברור שלא. כמה זמן עבר מההתחלה?
בכל מקרה לא הייתי מבזבזת את כל הימים עכשיו, לך תדע מה יקרה במהלך השנה...
מחפשים סייעת לכיתה ד ב ממ"ד גוננים.
אני יודעת על מיקרים שבהם לסטאז'רית היה משפר קטן של שבועות להשלים כדי לסיים את הסטאז' וביה"ס דיווח עליה לא כממלאת מקום אלא כמורה קבועה (לא יודעת אם זה חוקי), אבל זה כמובן תלוי בבית ספר, וזה אם עשית הרוב בכל מקרה...
באופן קבוע זה לא נחשב.
מה שכן נחשב זה אם את עושה 2 מילויי מקום של מורה בחופשת לידה.
בהצלחה!
(עובדת בבי"ס פרטי)
הם ביקשו אישורים על מה שלמדתי אבל צילומים של התעודה + המקור (שיראו שזה זהה) לא מספיקים להם.
דרך איפה פונים למשרד החינוך? איך מקבלים את זה?
יש לי את כל האישורים מהמכללה והבאתי אותם לבי"ס - מקור + צילום
והם אמרו שצריך אישור ממשרד החינוך שהוא אישר את התעודות....
אולי בכל זאת מישהו יודעת איך עושים את זה?
(ותודה על התשובה בכל זאת
)
בירו-בירו-בירו-קרטיה...
איך משיגים מהם את מה שיש שם?
פיגור בינוני?
אני ממש מתקשה בלמצוא חומרים מוכנים ורעיונות איך ללמד אותם כל מיני דברים. אשמח להיעזר ולעזור ב/למורים כמוני.
נ.ב לשם הבהרה- התלמידים בני 15-18, בעלי אינטיליגנציה של גיל גן עד כתה ב'.
אין לכם הדרכה בבת הספר?
ממליצה מאד על אתר "בין חברים" http://friends.cet.ac.il/.
יש שם סרטוני וידאו ופעילויות בנושאים חברתיים ותקשורתיים. מומלץ!
בהצלחה!!
שרבוב- יש הדרכה, אך היא ממש ממש לא מספיקה לצערי!! והיא גם נותנת בעיקר רעיונות לשיעורים ואני עדיין צריכה להכין את כל החומרים בעצמי וזה דורש ממני מלא יצירתיות, שעות עבודה וכד' וקשה לי!! מחפשת מורים שכבר יש להם רעיונות וחומרים מוכנים שנוכל להיעזר אחד בשני...
חלום חלומי- אני מכירה את האתר, נעזרת בו לנושאים מאד מסויימים, אך הוא לא מספיק... אני צריכה לעוד מלא נושאים...
tamrur 100- t א. אני לא חושבת שמתאים להביא לנער בן 15-18 סיפור על ילד שקיבל כדור במתנה ו... (סתם לדוגמא), אומנם הם עם פיגור, אך לא צריך להתייחס אליהם כמו לילדים קטנים, הם צריכים חומרים שרלוונטים לנערים+!!
ב. בגילאי גן-כתה ב לא מלמדים נושאים שמתאימים לנערים בגילאים שאני עובדת איתם. אני מלמדת מעגלים-מוגנות וכד', בישול עצמאי, הכרות עם מוסדות בקהילה ועוד ועוד...
עדיין נואשת....
למה שאת מחפשת..
חומרים כבר מוכנים, רק רציונאליים...
וזה היה רק בעבודה מעשית
אני לא מכירה מישהי שעובדת בזה עכשיו
דרוש/ה מורה למתמטיקה לכתה ט' ב"פלך", תיכון תורני ניסויי לבנות.
ימי עבודה:
יום א' - 8:00 - 9:30
יום ד' - 8:00 - 9:30
סה"כ 4 ש"ש.
נא לפנות למריט דרעי רכזת המתמטיקה בחט"ב: 0546547055
דרוש/ה מורה לעברית לכיתות נמוכות, לת"ת שער השמים, שלוש פעמים בשבוע בצהריים לפרטים: 9975737
דרושה מורה מחליפה למורה שיצאה לשמירת הריון וחופשת לידה
לכיתת תקשורת בגמנסיה העברית בירושלים.
חינוך מיוחד
עבודה עם תלמידים לקויי תקשורת
התקשרו אלי - 0544-216-338 (מתן)
הלוואי וזה יעזור למישהו!
צריכה רעיונות לפעילות מקורית בגן חובה בעקבות סיפור מ"כה עשו חכמינו".
לא משנה איזה סיפור, ואני צריכה שהפעילות תהיה כמה שיותר מקורית...תודה!!
עדיף לי כמה שיותר יצירתי..
איך עולים דרגה ומה המשמעות של זה?
היום כל מורה שנכנס למשרד החינוך נכנס בדרגה 1 (אא"כ הוא לפני כן עבד דרך עמותה וצבר גמולי השתלמות).
אחרי 120 שעות השתלמות שתעשי במשך שנתיים תוכלי לעלות דרגה.
בהצלחה!
השתלמות ורק בהמשך זה יורד ל120 שעות
אפשר לחפש את זה באינטרנט.
ואם היא רוצה ללמוד משהו שאח"כ היא תמצא בו מקצוע, חשוב לחשוב על זה.
צריך לדעת שהיום (הרבה יותר מבעבר) יותר מידי מסתכלים על מה למדת. ראיתי את זה כ"כ הרבה בחיפוש עבודה. כל מנהלת צריכה לדעת בדיוק איזה תואר, וכמעט לא לוקחים לתחומים מסויימים מורים שלמדו תואר דומה (אפילו ליסודי). נראה לי שזה בגלל הלחץ על הבתי ספר, ומבחני המיצ"ב. מכירה בתי ספר שלא לקחו מורה למדעים למילוי מקום של שלושה חודשים כי היא למדה משהו אחר (אפילו שלא הייתה להם אופציה אחרת).
מצד שני, אני מסכימה שצריך ללמוד מה שמעניין אותך.
אני, באופן אישי לא יודעת איך מסתכלים על תואר במשאבי למידה. יכול להיות שזה גם מאוד תלוי במה את רוצה לעבוד, ומהם הצרכים של בית הספר. אם תרצי ללמד תקשורת או משהו קרוב, אני מניחה שזה יהיה ממש מתאים, אבל אם תירצי תחום אחר, אולי יהיה קצת יותר קשה...
חשוב לדעת שגם אי אפשר לדעת מה יהיו הצרכים של המערכת בעוד 4 שנים (כשתסיימי את התואר). כשאני התחלתי ללמוד אמרו שיש מלא ביקוש למתמטיקה, ובאמת זה מקצוע שגם ככה התלבטתי עליו, אז למדתי אותו, והיום יש פחות ביקוש למתמטיקה ויותר ביקוש למדעים. יכול להיות שעוד 4 שנים כבר לא יהיה ביקוש למדעים. קשה לדעת. ולכן קשה להחליט מה ללמוד לפי הצרכים של המערכת היום.
אולי כדאי לשלב משאבי למידה ועוד משהו. אני יודעת שבמכללה בית וגן אפשר לעשות משאבי למידה ותנ"ך. זה מעניין אותך?
בהצלחה!
צריך לדעת שזה גם מאוד תלוי במנהל. יש מנהלים היום שיסתכלו על האישיות, ולצערינו יש יותר מידי מנהלים שיסתכלו בעיקר (או רק) על התואר ![]()
לדוגמא אם הוא מחפש מורה למדעים/מתמטיקה - לא יעניין אותו מישהי שלא למדה את התחום.
אבל כמו שכתבתי זה לא מחייב. זה תלוי מאוד במנהל!
מוזמנת לפרטי אם יש לך שאלות.
בעיקרון-
היום יותר חשוב שיהיה לך תואר במשהו מאשר מה יש לך בתואר
תחפשי תואר שאת אוהבת ללמוד.
ומבחינת ביקוש-
הביקוש לטכנולוגיה בחינוך עולה ככל שעובר הזמן
פרוייקט הילה
יש לי טיפים, אבל קצת ממהרת עכשיו...
אשתדל בהמשך!
ובהחלט לא קל...
1. מציעה לך לחשוב בראש שאת מורה קבועה בביה"ס ולא רק ממלאת מקום. ברגע שתרגישי את זה ותשדרי את זה, יהיה לך יותר סמכות.
2. לא למרוח את התלמידים. שיהיה לך ברור מה את הולכת להעביר להם. תכיני לך מאגרים בבית של דברים שאפשר לתת לתלמידים, אבל זה רק למקרה הצורך. קודם כל מיד כשמבקשים ממך תשאלי את המורה שאת מחליפה מה עלייך לעשות עם התלמידים. אם את מלמדת חומר לימודי, את צריכה לעדכן את התלמידים שזה חלק מהחומר (ויכול להיות במבחן וכו').
3. להודיע לתלמידים בתחילת השיעור שבסוף היום את מתקשרת למורה לתת לו עידכון שוטף על איך היה בשיעור. וכמובן שתשמחי לספר לו כמה הם התנהגו יפה וכו', ואת מקווה שלא תצטרכי חס וחלילה לספר לו דברים אחרים. (ובאמת תתקשרי!)
4. לא להיכנס למאבקי כוח. אם יש מקרה שאת לא מצליחה להתגבר עליו (תלמידים מתפרעים וכד') תטפלי מיידית. תבררי בביה"ס איך הכי נכון לטפל (לקרוא למנהל/סגן/ מורה אחר בעל סמכות / לשלוח למזכירות/ כל דבר אחר שעושים בביה"ס עם תלמידים מתפרעים).
5. להתחיל את השיעור באמירה חיובית על הכיתה (לדוג' שמעתי שאתם כיתה מקסימה, ואני ממש שמחה להיכנס ללמד פה! אני רוצה לראות איך אתם לומדים יפה... ואז תצרפי גם את מה שכתבתי ב3). כמובן שזה צריך להתאים לכיתה!
זה מה שעולה לי כרגע.
בהצלחה!
לא באמת בדקתי לעומק את הנושא


שרבובאיזה חצופים שעושים לנו חשבון של שנים אחורה
בשנה הראשונה של הרפורמה של גדעון סהר הלימודים התחילו ב1.9 אך בכל זאת היה את הגשר ועוד יום בחנוכה.
אז בגלל שכל שר חינוך צריך לבטל את השינויים של שר החינוך הקודם החזירו את תחילת שנה"ל ל1.9.
אבל יוצא שהייתה שנה שעליה אנו "חייבים" 4 ימי עבודה-3 מסוכות ואחד מחנוכה.
אז השנה לקחו לנו 3 ימים מחנוכה ועוד אחד מפסח (כן,כן גם את פסח קיצרו לנו)
מורים שהשנה בשנת שבתון אמורים לעבוד 4 ימים או שיקוצץ להם הכסף במשכרות!
ומורים שלא לימדו באותה שנה?(היו סטודנטים,שבתון וכו'....)
טוב נו...לא על הכל חשבו....
וגם בשבועות לומדים באיסרו חג
או לתגמל את המורים על כך שמוסיפים להם ימי עבודה.
כול אחד רוצה למשוך לכיוון שלו.. אפשר להבין את שני הצדדים.. (אני כהורה מתחבר לזה שצריך להוריד את החופשים)
שנוכל להביא פרנסה הביתה