שרשור חדש
אשמח לעזרתכם..שמי תכלת

צריכה להכין ספרוני תהילים קטנים, וזקוקה לשם כך לקובץ וורד שיש בו את כל הפרקים ברצף, מנוקדים.

יש למישהו במקרה?

אשמח!

באינטרנט לא מצאתי.. מצאתי רק כל פרק בנפרד וזה יחסוך לי הרבה זמן אם אמצא וורד עם הכל ברצף..

תודה מראש!

אשמח לעזרה ברעיונות למסיבת סיור ומסיבת אותיותשומרת סוד

ומה מלמדים על הסידור? בית ספר דתי פרטי

 

וגם מה עושים במסיבת אותיות???

רעיון למסיבת סידורציליגילימימי

לחפש איזה מישהו שיש לו סיפור על סידור או תפילה וכד'.

אצלנו בביה"ס יש לאחת המורות סיפור על הסידור של אבא שלה מהשואה, והיא כל שנה מספרת אותו במסיבת סידור ומביאה את הסידור שניצל מהשואה כדי להראות לכולם...

זה נותן הרבה משמעות.

תנסי לחפש אם יש בביה"ס מישהו כזה.

בהצלחה!

אבל השואה מאחרינו, והיא מפחידה ילדים לחינםארנבת

המסר לדעתי הוא כלל ישראלי, ברוח הגאולה, כגון:

התפילה במדינה עצמאית, בצבא המנצח והחזק.

 

דיי עם מסרים בכיינים. הגלות נגמרה.

 

צריך להפיח רוח גבורה בילדים.

השואה מאחרינו?ציליגילימימיאחרונה

נכון, המלחמה נגמרה, אבל אם לא נלמד עליה, היא תשכח לגמרי!! מפה מתחילה הכחשת שואה...

להראות איך שרד סידור בכל השואה זה ממש לא מסר בכייני, להיפך, היא מסר שמראה, כמה שניסו לשבור אותנו, ניצחנו! זאת ממש רוח גבורה...

נסי להשיג את אחת מחוברותיה של אריאלה סביר~א.ל

בנושא.

יש לה דברים מקסימים

פעילות בית ספרית לסיום חומש בראשיתללמוד וללמד

מצפה לרעיונות מקוריים ,יצירתיים (וזולים) לסיום החומש. פעילות זורמת - דפים חוויתים ,עמדת מחשב וגם טקס קטן מרשים מבחינת החוויה.תבורכו !

שלום לכולם, ממש זקוקה לעזרת בעלי ניסיון!!!lala

מילאתי מקום לפני כחודשיים בבי"ס יסודי במקום מגורי.

שלושה ימים בשבוע כ-15 שעות.

מאז לא קיבלתי שכר. אני כבר חודשיים מנדנדת למזכירה, מנהל והם מתנערים מאחריות.

המנהל אמר לי" תפני למשרד החינוך אנו נדווח להם ותקבלי דרכם את המשכורת".

אני עדיין לא נכנסתי למערכת- בדקתי שם את האופציה של סטאז' אבל לא המשכתי.

היום סופסוף הגעתי איכשהו למשה"ח והם שלחו לי מס' טפסים למלא.

בין הטפסים נדרשתי לבחור קרן פנסיה שאליה ברצוני להשתייך מתוך 14 קרנות!!! אינלי מושג וחצי מושג בעניין הזה!!

ועוד דבר, באותם ימים שמילאתי מקום עבדתי כקופאית. אז אני צריכה לכתוב שעבדתי בתקופה הזאת ולהשיג תיאום מס??\

אשמח ממש לעזרה!!

*אני גרה באיזור נתניה אם את/ה מכיר/ה פה גורם במשה"ח שיוכל לעזור לי אשמח מאוד.אני פשוט אובדת עצות!!!

אם עבדת בעבר, אז סביר שכברציליגילימימיאחרונה

יש לך קרן פנסיה, פשוט תצטרפי לאותה קרן... חבל שתפתחי קרן אחרת אם כבר יש לך אחת...

בעיקרון צריך לעשות תיאום מס, אפשר לעשות באינטרנט אם זה פחות מ8000 לחודש לא יורידו לך מס. רק צריך תיאום, אם לא תעשי תיאום יורידו לך 50% מהמשכורת וחבל.

ואגב, זה לא עניין של המנהל או המזכירה זו נטו משרד החינוך, לוקח להם זמן, אבל בסוף הם מחזירים הכל...

בהצלחה!

עזרה לחנוכה- גילאי 3-6mother goose

שלום לכולם,

התחלתי השבוע לעבוד בתור מחליפה בצהרון.

יש שם 28 ילדים (ברשימה) בגילאי 3-6,

בשבוע הבא, בחצי השני של חנוכה יש לי שלושה ימים מלאים מהבוקר עד 16:30 אחה"צ

ואין לי רעיון במה למלא אותם...

אפשר בבקשה עצות, רעיונות, הצעות וכו'?

 

אני לוקחת בחשבון שכבר פימפמו להם את חנוכה כל התקופה שלפני..

 

תודה רבה!

לעשות סדר יום דומה לזה שיש להם בגןיעל מהדרום
לק"י

מפגש בוקר.
יצירה.
שעת סיפור.
משחק חופשי.
תודה! הצעה לתכנים? רק להבהרה-mother goose

אני לא הגננת שלהם, התחלתי רק השבוע ויש טווח די רחב של גילאים,

כך שכל גיל עם התפילה שלו ורמת הידע שלו ואני צריכה עכשיו להתאים הכל לפס אחד רחב...

 

הבעיה שלי היא בעיקר בתכנים של המפגשים..

סיפור+ יצירה בעקבותיו בפלסטלינהיאיר השמשאחרונה
אני מחנכת כיתה א' ומחפשת צ'ופר לחנוכה לילדים/ למשפחותנולי

תודה רבה.

למשל:+mp8אחרונה

סדר הדלקת נרות מעוצב יפה,

שקיות אורגנזה עם מטבעות שוקולד בתוכם והקדשה ,

סביבון ממולא בסוכריות וכד',

קופסת גפרורים גדולה מעוצבת. (או קטנה)

נר ריחני עטוף יפה עם ברכה במשמעות של להאיר את הסביבה/ משמעות האור וכד'.

לא יודעת כמה את רוצה להשקיע - אבל יש חנויות שמתמחות במתנות קטנות לחגים: מלכות וקסברגר וכד'.

איך מתגברים??- עבודה מעשיתמשיח עכשיו!

שבוע הבא אני אלמד שעה אחת בפעם הראשונה בחיי (במסגרת עבודה מעשית) .

 

אני פשוט בשיתוק- מה עושים? מאיפה מתחילים? מה יהיה אם יפריעו? אם לא יבינו?

 

אני אובדת עצות.

 

כיתה י' מגמת כימיה.

 

קודם כל בהצלחה!יאיר השמש
כמה דברים:
מי שיצפה בך (מדפי"ת, מורה מאמנת) מודעים לזה שאת מלמדת בפעם הראשונה.
דברי עם המורה לפני לגבי חומר הלימוד אותו תלמדי, תשאלי אותה לגבי תכנון זמן- כמה זמן היא ממליצה לך לעשות הקנייה של החומר ואז תרגול.
תדברי איתה על החששות שלך מבעיות משמעת, ואיך לדעתה את יכולה להתמודד עם זה.
אם לא יבינו...אז לא נורא. מה שיכול לעזור לך לבנות את השיעור שתתני להם לקראת הסוף דף עבודה שיתמצת את כל השיעור.

מקווה שעזרתי קצת. אשמח להיות לעזר..
וכלל אצבע: מה שתכננת, תקצצי לחצי.דובל'ה

וגם את זה לא תספיקי.

אבל תכיני הרבה למקרה שבכל זאת השיעור ירוץאורין

תתחילי להכין.. לפחות פתיחה. אחרי זה  כבר תתקדמי בקצב

תשאירי לך מספיק זמן לחזור שוב ושוב על השיעור- זה יוסיף לך ביטחון

בכימיה נראה לי שחשוב שהדברים יהיו מאוד ברורים

ולפני שאת נכנסת לכיתה- תחשבי מה כבר יכול להיות הכי גרוע??? הרי עוד יראו אותך בעוד שיעורים ותמיד תוכלי לתקן כל פשלה שתהיה

בהצלחה

תודה. אנני אשתמש בעצותבעז"ה אדווח לכם על השיעורמשיח עכשיו!

אז באמת היה יחסית טובמשיח עכשיו!אחרונה

הבעיה הייתה שהמורה לקחה לי 20  דקות ודיברה עם התלמידים. זה היה שיעור כפול אז במקום ללמד עד הצלצול, הייתי אמורה ללמד 20 דקות אחרי הצלצול וזה קצת שיבש לי את העניינים.

אז חוץ מניהול הזמן היו לי עוד טעויות מהותיות, אבל המורה המנחה הדריכה אותי עליהם אחרי השיעור- וסה"כ לומדים מטעויות  

משמעת בכיתות תיכון בניםליאתת

איך מתמודדים?

 

אם הם לא מקשיבים, יוצאים חופשי מהשיעור, אם מעירים להם הם מגחכים.. אולי בגלל שאני גדולה מהם רק בכמה שנים?

 

איך אפשר להפגין יותר סמכותיות?

 

אשמח לתשובות מבנים מנקודת המבט שלכם, מה גרם לכם להעריך את המורות שלכם (וכמובן אשמח גם בנות..).

זה לא בגלל שאת גדולה מהם בכמה שנים!ציליגילימימי

את המורה שלהם, והם  חייבים להקשיב לך.

להחליט גבולות ברורים, מה את דורשת, ומה את יכולה לשתוק עליו.

לערב הורים, מנהל,  מחנך...

בהצלחה!

אני תלמידה בתיכוןסבתא זקנה

אני לא אוהבת שמורות מפגינות רישעות.....

לפעמים תלמידה צריכה לצאת בשביל להתאוורר ולהיות יותר בעניינים.. זה לא אומר שהם יוצאים כדי להראות לך שהם לא שמים עלייך... 

אבל גם להיות יותר מדי טובה זה לא טוב....

את צריכה להקפיד איתם על הכנת ש"ב וזה מה שיקדם אותם להבנה שכל מה שאת עושה זה לטובתם.......

קור רוח +איש תבונות

נראה לי:

א. להחליט שאת מורה של מי שלומד ולא של מי שלא לומד. כך תימנעי מתסכולים מיותרים ותשמרי על מיקוד חשוב של כוחות ההוראה שלך.

לתת חיזוק חיובי למי שפועל בהתאם למטרת העל הזו וכמה שפחות התייחסות לעניינים אחרים.

ב. להקפיד על דברים שחשובים למשימה שלך שהיא - ללמד את מי שמעוניין ללמוד ולהצליח.

למשל, מי שיוצא בשקט וחוזר בשקט - לא אכפת לך כל כך [מלבד לעדכן את ההורים והמחנך במצבו הלימודי מפעם לפעם כמקובל ], מי שלא מקשיב , פשוט יודע שלא ידע להכין שב ולא יצליח במבחנים ובבגרויות אבל זו לא הבעיה שלך! 

[אפשר גם לעשות - למשך תקופה קצרה - בוחן קצר בסוף כל שיעור - בוחן קל שמי שמקשיב מצליח בלי בעיה ומי שלא - לא. ולשלוח להורים אחרי 3 בחנים את כל הציונים ] 

ג. לערב ולעדכן את המחנך, רכז המגמה, יועץ ומנהל  - פשוט לשלוח להם מייל מה קורה בכיתה ואיך את מתמודדת.

ד. הכי חשוב - לשמור על קור רוח. להזכיר לעצמך שאת המבוגרת שעשית את דרכך בחיים ושהם בתחילת הדרך והם צריכים לעלות אלייך ולא את להתחנן ולרדת אליהם. 

ה. חשוב גם לשדר נכונות לסיוע ולהסביר שוב, וגם לציין לשבח כל התנהגות טובה.

 

בהצלחה

להציב קווים אדומים ולהימנע מעימותים מיותרים!ele2014

אני רושם בפירוט את דעתי, מסקנות פרקטיות ריכזתי בסוף.

 

בתור בחור צעיר שסיים תיכון לפני כמה שנים, וכיום נפגש קבוע עם הרבה בנים בגילאי חטיבת ביניים ותיכון, לדעתי הטעות הכי גדולה היא להיגרר לעימותים מיותרים מולם שרק מעודדים אותם להמשיך בדרכם הבעייתית (כי זה משעשע, כי ניסית לכופף אותם והם "יראו לך" שלא תצליחי וכל מיני סיבות לא חשובות אחרות של מתבגרים).

 

אני לא יודע איזה מקצוע את מלמדת, אבל אני חושב שרוב הציבור יסכים שהשפעה חינוכית יותר חשובה מכל מקצוע שהוא, ולכן כדאי להתגמש קצת כדי להשיג קשר טוב יותר עם התלמידים גם במחיר של פגיעה בלימודים (ולפי מה שאני מבין מהודעתך המצב היום גם ככה לא משהו מבחינה לימודית).

 

קשר טוב יאפשר להם ללמוד יותר ולהתחבר אלייך או למקצוע, ואין ספק שההתמודדות תהיה הרבה הרבה יותר קלה מבחינתך אם יהיו פחות עימותים ופחות זלזול.

 

כמורה צעירה את לא צריכה לחשוש מחוסר דיסטנס אלא לנצל את זה שיש לך הפוטנציאל להיות המורה הצעירה והמודרנית, תנסי לשלב שיטות לימוד חדשניות ומעניינות יותר, תתענייני בחייהם האישיים (רק אם המצב מאפשר זאת ואם נראה לך שהם ירצו לשתף! ), אם זה רלוונטי לדעתך אפילו תציעי להם לפתוח קבוצת פייסבוק/וואטספ משותפת שבה תוכלו לדבר על השיעורי בית ולהודיע הודעות חשובות שקשורות ללימודים (בכל אופן, אל תצרי אחת כזו בעצמך!!! רק אם הם יזמו).

 

ולסיום נקודה קשה, אל תעשי את זה אלא אם את חושבת שהם בוגרים מספיק. אחרי שתקראי את כל השרשור הזה ותחליטי מה את לוקחת אתך ומה את רוצה לעשות, אני מניח שהשינוי יהיה ברור, אז יכול להיות שיהיה יותר קל לבצע את השינוי אם תכיני אותם מראש ותשתפי אותם ותגידי שאת מצפה לשיתוף פעולה לטובת כולם. במקרה כזה את יכולה להגיד שיכלת לבחור להיות המורה הרעה שרק מחלקת עונשים ומכתבים להורים ושולחת את כולם למנהל, אבל את מעדיפה לתת צאנ'ס ולנסות דרך אחרת. ככה וככה זה הקווים האדומים שלך, וככה וככה המקומות שאת מוכנה להתגמש ולבוא לקראתם, ואפשר לציין גם סתם שינויים כאלה ואחרים בשגרת השיעורים שהחלטת עליהם.

 

אם החלטת לנסות את הדיון המשמעותי הזה, מה שבטוח זה שאת צריכה לשמוע גם את הצד השני ואפילו לפני שהצגת את המסקנות שלך, תציגי את הבעייה, תבהירי שזה פוגע בכל הצדדים ותנסי ליצור דיון בוגר ומועיל. לאורך הדיון תהיי קשובה ותנסי לחשוב אם ההחלטות שקיבלת יעבדו טוב עם הטענות שעולות במהלך הדיון, אם יש ספק אפשר לדחות את שלב המסקנות לשיעור הבא. אל תהססי לאבד שיעור או שניים, אם הדיון הזה יעבוד כמו שצריך הוא יכול להיות מהפך מוחלט ביחסים. אם הדיון לא זורם בצורה תקינה - תעצרי מיד ותצייני שאפילו להתדיין בצורה בוגרת הם לא מסוגלים וחבל. ותתחילי שיעור רגיל.

 

בקיצור ולעניין מה לדעתי יכול לעבוד:

1.  בחנים קלים,  בתחילת או סוף כל שיעור או שניים, אפשר לעשות בחנים בע"פ לבודדים או בכתב לכל הכתה, הבדיקה לא חייבת להיות קפדנית, בבחנים כאלה אפשר לתת ציון טוב גם על השתדלות ורצון טוב. מטרת הבחנים היא לעודד למידה ולא מדידת הישגים לכן הם חייבים להיות קלים, והראשונים אפילו ברמת גיחוך כדי לעודד כמה שיותר תלמידים לנסות את זה.

2. להחליט על מספר דברים שעליהם את מוכנה להתגמש ולעומתם על קווים אדומים שיגררו ענישה משמעותית לעתים רחוקות.

3. שיעורי בית לא חובה!!! אבל מי שעושה אותם יקבל בונוס בציון מגן/תעודה, וכל זה מעבר לערך הלימודי שלהם שבפני עצמו משפר את הציון. ש"ב הם מקור לצרות בהמון מקרים ואין טעם להתעקש עליהם, מי שהתרגל לא לעשות אותם - לא ישתנה בקלות.

4. על חוצפה וזלזול לא הגיוני שתתפשרי, מצד שני אם זה המצב הנוכחי, אל תצפי שמהפך חד ומהיר יבוצע בקלות. לגבי הסעיף הזה כדאי להתייעץ עם גורמים אחרים מתוך המערכת שמכירים אותך ואת התלמידים, ולהבין איך קודם כל שומרים על הכוחות שלך ועל הכבוד שלך כמורה (ואל תוותרי על זה בחיים, גם לתלמידים שלך יותר משתלם לכבד אותך הם פשוט לא מבינים את זה בטיפשותם).

5. נסי לשלב דרכי הוראה מודרניות ויצירתיות יותר, לא חייב להפוך את כל תוכנית הלימודים, אם זה דורש המון השקעה אפשר להסתפק בשיעור מיוחד פעם בשבועיים - שלוש.

6. הענשת בנים בגילאי העשרה זה פשוט לא אפקטיבי, רק מעורר אנטי. יש לנסות להימנע מזה בכל דרך אפשרית. אבל למרות האמור לא להתפשר על קווים אדומים.

7. עקביות!!!!!! אחד הסעיפים היותר חשובים ברשימה הזו. מילה שלך זה מילה! אם אמרת משהו תעמדי מאחוריו עד הסוף (אלא אם כן צצה סיבה ממש ממש טובה לחזור בך, למשל אם התבררו אי הבנות כאלה או אחרות שרק יסבכו את העניינים). זה גם דורש ממך לחשוב פעמיים לפני שאת שולפת הבטחות ואיומים, באופן כללי עדיף לא לשלוף מהמותן, אם כבר רוצים להעניש אז להגיד משהו בסגנון "אתה מגזים, שיהיה לך ברור שיהיה לזה השלכות", ולחשוב אחר כך איך את רוצה להגיב.

8. להבין שבסופו של יום, זה הגיל, ותמיד יהיו כאלה שלא לומדים ואחרים שהם סתם ליצנים, חשוב לנסות לשמור על קשר טוב גם עם התלמידים האלה ולהבליג או אפילו לזרום לפעמים עם השטויות שלהם, מבלי לחרוג מהגבולות שהצבת.

 

בכל מקרה, שיהיה בהצלחה!!!!!

לא בטוח שבכלל מותר לך ללמד בניםשמוליק המתעלה

הרי הם גדולים ואת צעירה. אולי זה סימן בשבילך שאת צריכה ללמד רק בנות . או ללמד ביסודי.

תשובה ל"איך מתמודדים"מורה ומחנך

עם הנוער של היום א י ן   ב ר י ר ה !!

 

כבר בתחילת השנה תבהירי כוונות שאת באה ללמד כשהגרון שלך אמור להישאר בפנים ולא בחוץ.

ברוח טובה להסביר מדוע ולהודיע על השיטה:

פעם אחת אזהרה ראשונה.

אזהרה שניה.

פעם שלישית  - החוצה !
מי שלא הבין פעמיים אין סיבה טובה שיפסיק ולכן השיטה של כמה מהקולגות המטומטמות שלך להזהיר או להעיר בפעם החמישית ממילא אינה עוזרת.

 

ואת "פעם שלישית בחוץ" -  לבצע באדיקות של קנאי פאנטי. אחרי זה שיחת מנהל \הורים /בירור - מה שנתון לשיפוטך או נהוג בביה"ס לא משנה.

 

גם פרא אדם שיעבור פעמיים את השיטה, פעם שלישית בחוץ יבין שמשהוא פה מוביל ל"תקלה" מבחינתו ותוך זמן מה התהליך יופנם אם לא אצלו אז בוודאי אצל האחרים. הרי בגיל התיכון את מה שהוא קיבל (או ליתר דיוק לא קיבל) בבית, את זה כבר לא תשני.

 

בתי, שהופעתה רחוקה מאד מאד מלהיות המורה הגדולה המאיימת, מלמדת זו השנה הראשונה שלה (בסך הכל מספר חודשים במערכת) ואחרי "הדגמות" על שני תלמידים היא כבר לא נזקקת לזה. יושבים ויודעים שאצלה לא מתחכמים. בנית הרושם הראשוני מאד חשובה וחוסכת הרבה אנרגיה בהמשך.

 

והיה ותלמיד מסרב לצאת (פעם שלישית) או המנהל לא מרשה להוציא אותו - לא להיכנס ללמד עד שהגורם המפריע יסולק. ולדעת לעמוד מול המנהל אם הוא גם כן לוקה בתסמונת הניהול הרך.

 

לא תפעלי כך - את מקריבה את בריאותך על מזבח החינוך של נוער שפעמים רבות לא שווה את זה, שלא לדבר על הוראה פגומה של החומר.

 

 

 

==zmil

קור רוח זה אומר לדבר בקול סמכותי ולא צעקני

לא נראה לי שהוצאה מהכיתה היא פתרוןzmil

כי היא אחראית על התלמיד והוא עלול לסכן את עצמו מחוץ לכיתה

 

את צריכה לומר פעם פעמיים משהו ואז להגיד "שמעת אותי?,"

גם לערב את המנהל יותר מידי זה לא טובzmilאחרונה

1. המנהלים לא תמיד נמצאים

2. לא תמיד הם בעצמם סמכותיים

3. יוציא לך שם רע 

מתי צריך לדווח על חופשת לידה מתקרבת?אנונימי (פותח)


חודש חמישישרבובאחרונה

שאלה: חומרים שהכנתי+יציאה לחופשת לידה...פיסטוקית

בקרוב אצא לחופשת לידה ואחריה לא אחזור כלל לבית הספר. הכנתי מלא חומרים לכתה (לוחות קיר, משחקים, דפי עבודה וכד´. מלא מלא עבודות גזירה, הדבקה, ניילון...). מה מקובל- האם אני אמורה להשאיר הכל בבית הספר או שיכולה לקחת את זה איתי?? העברתי את כל הקבצים עם הנ"ל למורה המחליפה, כך שהיא לא צריכה להתחיל הכל מהתחלה...

תודה 

זה נעשה מחומרים פרטיים שלך??ציליגילימימי

לא, זאת אומרת דפים, הדפסות, ניילון וכד' של בית הספר. אבלפיסטוקית

לא הוצאתי כמעט שום חומר מהאינטרנט, 95% הכנתי בעצמי וזה שעות של מחשבה ואז עיצוב במחשב וכד' ואחרי ההדפסה -גזירה, הדפסה, ניילון ושוב גזירה... נשמע לי קצת מופרך להשאיר את כל זה בבית הספר...

חשבתי אולי השנה להשאיר את החומרים ובסוף השנה איכשהו לקחת הכל אלי...

אני לא יודעת מה מקובל, אבל נראה לי שמן הראויציליגילימימי

שאם זה נעשה מחומרים של בית הספר תשאירי את זה בבית ספר. אם בדרך כלל בסוף השנה, כל מחנכת לוקחת את הקישוטי כיתה והחומרים אליה הבייתה, שזה יגיע אלייך. את צודקת שזה מיליון עבודה, אבל בכל זאת... החומרים נלקחו מבית הספר וזה עלויות...

לא הבנתי מה המטרה לקחת הביתהשרבובאחרונה

אם זה בשביל לשמור על הדברים ואח"כ להחזיר לבית ספר אז נראה לי שזה בסדר

ובכל זאת אולי כדאי לידע את המנהל

 

אם זה בשביל לקחת לעצמך כי את לא חוזרת לבית ספר הזה יותר אני הייתי משלמת על כל החומרים

ולוקחת את זה

עזרה בהכנת מערך שיעור לחנוכה לכיתה ו (בנות)אנונימי (פותח)

אשמח אם יש למישהו רעיונות בשבילי... זה שיעור מבחן, ואני צריכה לעשות רושם טוב.

 

*אנונימית, כי "אין הברכה שרויה..."

קבוצת אתגר חשבון לכיתה באנונימי (פותח)

היי.. יש למישהי רעיונות לקבוצת אתגר בחשבון לילדי כיתה ב?

 

תכנון או פעילויות כלושהם? ממש יעזור לי

אתגר זה החזקים?אילה שלוחה

אני גם מחפשת רעיונות.

יש הרבה מה לעשות עם זוגי ואי זוגי. למשל: סכום 2 מספרים זוגיים הוא זוגי... ולפתח משם (סכום של שני מספרים עוקבים, זוגי+זוגי+...וכמובן הסבר מה מאחורי זה).

 

באופן עקרוני הגישה שלי היא דברים שקשורים לחשיבה מתמטית ולא חומר של כיתה ג' או משהו כזה...

 

 

את מוציאה אותם בנפרד או מחפשת בשבילם תעסוקה לזמן שהם גמרו עבודת כיתה ומשעמם להם?

 

זו הקבוצה החזקה שאני מוציאה אותם לבד..אנונימי (פותח)
רעיונותבדרך
תנסי לקבל רעיונות בציוני דרך באתר מפמרhttp://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/Tochniyot_Limudim/Math_Yesodi/TzyuneiDerech/

ותנסי להשיג להשבחה יש חוברת של מבט שני/מבט נוסף
מבט שני זה עוד תרגול לחלשים
מבט נוסף יש פעילויות אתגר
תשלחי לי מסר . יש לי קישור מצוייןיאיר השמשאחרונה
מחפשת חידות חשיבה לחנוכהאילה שלוחה

חידות נחמדות בעברית \ כללי (כמו ביטויים עם אור ונר למשל וכו')

וחידות בחשבון

 

מכיתה א עד כיתה ו

 

והדבר שהכי קשה לי - איך יודעים לחלק לרמות?

או ליתר דיוק: אני צריכה לדאוג שמה שאני נותנת לג-ד לא יגיע לה-ו. איך להחליט מה מתאים לאן?

(בחשבון אני יודעת. בדברים אחרים זה פחות התחום שלי)

תשבץ לכיתות ג-ה, סיפור לכיתות ג-דכלנית1

תשבץ לכיתות ג-ה (מתוך המקראה בעקבי הצאן לכיתה ד)

http://www.stories4kid.com/PAGE43.asp

http://www.stories4kid.com/PAGE52.asp

סיפור לחנוכה (מתוך המקראה בעקבי הצאן)

http://www.stories4kid.com/PAGE44.asp

הסיפור הנ"ל הוא רק בסיס. אפשר לתת לכיתות הנמוכות (ג-ד) להדגיש מילים שקשורות לאור (כולל חמה, אור ועוד),

לשאול שאלות ספציפיות על כל בית (למשל, זכר למה מדליקים את הנרות לפי בית I, למה דומים הנרות לפי בית II, מה הנמשל לפי בית VII. לכיתה ה לא לציין באיזה בית התשובה)

בכיתה ד-ה אפשר לדון במשמעות הסיפור ולשאול למה אוהב המלך ויתר על הסעודה

 

חשבון אפשר למצוא באתר המתמטי של ריקי עמרשולה בישולה
תודה לכן. אני רק רוצה למקד קצתאילה שלוחה

התשבצים מתאימים לי.

סיפור אולי יהיה שימושי אבל זה פחות מה שאני צריכה. זה מרגיש קצת "שיעורי" ואני צריכה משהו יותר "פעילותי" - כלומר למסיבה או למשהו כיף יותר.

 

בחשבון - אני צריכה שזה יהיה שיעור אבל יותר נחמד. רצוי משהו עם חשיבה ולא סתם תרגילים בצורת סביבון \ נר.

אני אסתכל גם אצל ריקי עמר לראות מה יש אצלה.

 

באופן כללי הדגש צריך להיות על חשיבה.

לא מורה או משהו.... סתם מגיבה שרוצה לעזוראבני חן

אפשר לעשות משחקים בעברית .

 

סולמות וחבלים /נחשים- לוח גדול או כמה קטנים . + משימות /שאלות לחנוכה .

בינוגו - מושגי חנוכה . / בינגו מילים שקשורות לחנוכה ולשאול שאלות והתשובות הם מהבינגו עצמו .

דף צביעה - דף אם מלים של חנוכה ומילים רגילות ,שיצבאו רק את המילים שקשורות לחנוכה ויצא משפט /ציריו .

אולי זה יעזור לך....אנונימי (2)
תודה גם לך. הכי חשוב לי כיתה ואילה שלוחה

או ה-ו.

 

שוב תודה לכולן. נחפש בע"ה

חידות גפרוריםשחר245

יש מלא. וזה קצת קשור לחנוכה....

יש אתר שקוראים לו כיתה בפיתהבתאל1

יש שם דברים ממש נחמדים, שווה להסתכל ולבדוק אולי יש משהו שקשור לחנוכה...

 

מוסיפה עוד שתי בקשותאילה שלוחה

1. כנ"ל באנגלית

2 פעילות חברתית כלשהי.

 

בע"ה אעלה לכאן את הממצאים בסוף.

חידות מצויינות מאתר אלף אפסאנונימי (3)
מבקשת שוב. אני צריכה ממש חידות באנגליתאילה שלוחה

לבי"ס יסודי.

 

משהו קל (כיתה ב') וקצת יותר קשה (כיתה ד' בערך)

ובכלל עד כיתה ו'.

 

תודה.

תחפשי באתר מתל של מכללת קיייעל מהדרוםאחרונה
נגיד הייתם נכנסים למקום חדשקצת xחרת

 

ומזהירים אתכם על כמה תלמידים "בעייתיים" מראש,

מצד אחד חשוב להעביר את המסר שיש כללים וצריך לשמור עליהם (ויש תוצאות לאי השמירה עליהם...)

ומצד שני לתת להם הזדמנות, לא לסמן אותם מראש בלי לתת הזדמנות,

איך עושים את זה?

 

חשבתי אולי לתת להם הזדמנות "מוגדלת", כלומר, לתת להם אחריות כלשהי (בלי לציין שנתנו לכם איזה מידע עליהם...),

לא במשותף, אלא בערבוב עם תלמידים נוספים.

 

 

וגם- "ענישה חינוכית", כזו שהיא לא נקמנית,

אלא מהווה תוצאה ישירה של אי עמידה בכללים- איזה אפשרויות יש?

זה לא סותרציליגילימימיאחרונה

אפשר (וצריך) להעביר את המסר שיש כללים! זה בכלל לא אומר שאמרו לך שום דבר. אם מורה לא תיכנס עם כללים ברורים, גם התלמידים הלא בעייתיים, יהפכו להיות בעייתיים... כללים עם כל הכיתה, בלי קשר למי שאת יודעת עליו מה.

 

ענישה חינוכית, תלוי ענישה למה?

אם זה משמעת - מי שלא יוכל ללמוד בשיעור, יצטרך ללמוד בבית (וחשוב לשדר שזה לא עונש זאת תוצאה. את הלימוד הם יהיו חייבים ללמוד...)

שלום מוריה.ר =)
התברר לי פתאום שאני אמורה להעביר שיעור קבוצתי בנושא חנוכה.
אוכלוסיה:
חצי מהכיתה עיוורים וחצי כבדי ראיה.
כיתה ג'.

אשמח לרעיונות.
חוץ מהלקות ראיה מדובר בילדים רגילים?יעל מהדרום
לק"י

אפשר לשים בתוך קופסא חפצים של חנוכה, והילדים יצטרכו להוציא ולמשש ולזהות מה החפץ.
שניים עם אוטיזםמוריה.ר =)
והשאר רגילים.

קודם כל, תודה
ושאלה, זה מתאים ברמה לכיתה ג'? המחנכת ביקשה שיהיה תואם לגיל.
נראה לי שזה תואם לגיליעל מהדרוםאחרונה
לק"י

אפשר בתור פעילות פתיחה.
ואז לא לגלות להם מה נושא השיעור, והם יצטרכו לנחש לפי החפצים.
הצעת עבודהציליגילימימי

בגימנסיה העברית ברחביה מחפשים מורה ל4 שעות, כיתה ט'
8:15-9:50 יום א'
12:00-13:40 יום ה'

מישהי מכן מעוניינת או מכירה מורה/סטודנט למדעים שאולי ירצה?

אשמח אם תעבירו למורים למדעים שאתן מכירות.

shuvihofman@gmail.com

מחפשים מורה למדעים למ"מ 1/2 משרה גם במודיעיןronit

אם זה רלוונטי למישהו פה מוזמנים לפנות בפרטי

אם התואר שלי לא במדעים אבל אני מוכנה ללמוד את החומרשוברת גלים

בשמחה, כי זה מעניין אותי..

אתם חשובים שזה יהיה רלוונטי?

אם הם נתקעו- יש מצב שכןיעל מהדרום
פיזיקה?אליסף א

או משהו כללי יותר?

מעבירה -משיח נאו בפומ!אחרונה




דרושה מורה בירושליםאנונימי (פותח)
לבי"ס בנות מוריה דרושה בדחיפות למ"מ בחינוך, וכן למילוי מקום נוסף. ניתן לפנות למזכירות הטלפון 02-6288276, או לשלוח קורות חיים לפקס 02-6278333. כמו כן למייל moriabanot@gmail.com
 
אנגלית זה באמת כל החיים?? עזרה מידית!! דחוף!!אוהבי ה'
זהו שאלה שלפי מה שאני שומע בגיל שלי בתור חמשוש מהווה מקום גדול וחשש רב אצל בני הנוער הרוצים להיתקדם ולהוציא תעודת בגרות.
אז קצת.עלי... אני חמשוש בכיתה ג' התחלנו ללמוד אנגלית, כיתה ד הייתה לנו מורה שעשיתי לה את המוות ולא למדתי בשיעורים ( עכשיו אני מבין מה אומר המשפט : אתה תפסיד מזה בסוף ): ה-ו לקחתי שיעורים פרטים אחרי בית הספר התחלתי ליהיות יותר רציני, למלאןת משימות שיעורי בית ולעשות מבחנים ( לא משנה שהציון לא עבר את 60...) כיתה ז'-ח' אחרי שעברתי בי"ס באתי בשיא המוטיבציה ויחסית הצלחתי ללמוד, כיתה ט' חיברו את ההקבצה שלי להקבצה ברמה גבוהה בהרבה- פה ירד החשק, כל המוטיבציה, המירה מלמדת ברמה של החזקים והחלשים; אחד מצייר שני בפלאפון שלישי בוהה וכ'ו... את המבחן המורה הנחיתה באמצע חודש אירגון ( ואני אחד החניכים הפעילים) ביום שבו כבר היה מבחן... לא ידעתי כלום ופה עירבו את מנהל התיכון והמחנך, רכזת אנגלית באה אלי ואמרה ששמעה מהמורה שאני מפריע שאני משחק עם חברי בשקט בשיעור ושהלימידה שלי נראת לא רצינית ואם היא תשמע את זה שוב אני לא יוכל להמשיך ללמוד שם אנגלית ... המורה כבר לא סומכת עלי- שנים קודמות חילקה מבחנים גם אם אחד התלמידים לא הספיק לעשות ולהשלים והשנה אמרה, כני לא שרוצה שהוא יראה ( אני ): אני מדוכא ללא פיתרון. הורי חושבים שאני פשוט לא משקיע וזה כבר לא זה!! תעזרו לי!! בבקשה!!
מדבריך נשמעבועית מחשבה

בס"ד ובהשתדלותי

 

שהדבר שיותר מפריע לך כעת הוא היחס של התלמידים שסביבך ללימודים, וכן היחס של המורים וההורים אליך - שהם חושבים שאתה לא מספיק משקיע ולא סומכים עליך כתלמיד.

אין ממש פתרונות קסם ליצירת מוטיבציה. אבל אפשר לנסות לקבל החלטה אמיצה בינך ובין עצמך שאתה:

א. נהנה מלימודי אנגלית - כל פעם שאתה מתרגל תחייך ותגיד לעצמך: אני לומד אנגלית, ולא רק שזה חשוב זה גם מעניין וכיף! אחרי המעשים, נמשכים הלבבות, וגם אם בהתחלה אתה לא באמת תהנה מזה - אם תתמיד אולי תצליח.

 

ב. מה שהמורים, ההורים והתלמידים עושים או חושבים עליך - לא משנה. אתה לא חייב להוכיח להם שום דבר. אתה תשתדל לעשות את הטוב ביותר בגלל שאתה חושב שזה חשוב ואתה רוצה להיות אדם אחראי. זה כולל כמובן, הקשבה בשיעורים - בלי קשר ליחס של שאר התלמידים. גם אם אתה התלמיד היחיד שמקשיב - תקשיב ואל תתייחס לסביבה שלך. מה שהם עושים עם עצמם לא אמור להשפיע עליך. אם זה ישנה את הגישה שלהם - מה טוב. ואם לא - זאת בעיה שלהם. אבל אני חושבת, שאם באמת תתנהג טוב - תקשיב בשיעורים, תשתתף, תכין שיעורי בית ולא תדבר/תשחק/תפריע (עד כמה שאתה יכול) - הם אמורים לשים לב שחל שיפור.

 

וחשוב שתגיד לעצמך שאתה לא תלוי בסביבה! ואם הם עושים דבר מסויים אתה לא מחוייב כלל לעשות את אותו הדבר! והאושר או המוטיבציה שלך לא תלויים באחרים - ומה שאחרים חווים זה עולם אחר שלא קשור אליך. זה לא קל לגרום לעצמך לחשוב ולהאמין בזה, אבל זה טוב שאתה לא תהיה תלוי בהתנהגות של אנשים אחרים כדי לעשות משהו.

 

ג. תתמקד בדברים אחרים שאתה טוב בהם. אם אתה טוב במתמטיקה, או ספורט, או מקצוע אחר, או שיש לך תחביב שהוא לא מקצוע הנלמד בביה"ס, תחשוב על זה, ותשקיע בזה, ותשמח בזה. זה יגרום לך להרגיש יותר טוב ולא להתמקד כ"כ באנגלית, שבאופן טבעי גורמת לך להרגיש רע.

 

ד. אנגלית היא שפה שנרכשת על פני זמן, ולכן צריך לתרגל אותה על-פני זמן מסויים. תתרגל בקצב שאתה יכול. אתה לא יכול להיות יותר טוב ממה שאתה יכול - ולכן אל תדרוש מעצמך דברים שאתה לא יכול. ייתכן שיש דברים שרק לאחר זמן מה תצליח להפנים, וזה בסדר. בבוא העת תראה את השיפור וההתקדמות שחלו.

 

ה. אנגלית היא שפה חשובה, בעיקר במדע ובמחקר, ובכל מיני דברים בינלאומיים. חוץ מזה, תמיד טוב לדעת עוד שפה.

 

ו. בהצלחה!

תודה על התגובה., אבל...אוהבי ה'
תודה על התגובה... עזרת מאוד. הבעיה היא יותר כך שרמה הנלמדת בהקבצה היא רמה גבוהה יותר מהרמה שלמדנו שנה שעברה( בעיקבות חיבור ההקבצות...) ובכך נוצר פער...
מטמתיקה אני מיועד ל5 יחדיות ומחשבת נ"ך תושב"ע אני מעל 90 ב"ה.. זהו הסיבה שבגללה אנגלית מפריעה לי..
אם אך, אתה צריך תיגבור בנוסף ללימודים בכיתהכלנית1

עליך לזכור שכדי להצליח במבחני הבגרות צריך בסופו של דבר לעבור בחינות. לא היום או מחר, אלא בכיתה יא או יב,

כך שהאידיאל הוא ללמוד בהדרגה ולהשקיע כל השנים, אבל גם למי שלא השקיע בעבר או שאין אפשרות מתאימה

בכיתה, עדיין הדרך לשיפור הידע ולהגיע לרמה טובה לבגרות- לא חסומה.

 

אני מציעה לחפש מורה פרטי שיקדם אותך, ואולי עם עוד חבר, כדי להוזיל את המחיר, אפילו בכמה שיעורים, כדי שתגיע לרמה הנחוצה. אפשר לבקש מבי"ס שיעורי תיגבור בקבוצה יותר קטנה, בתשלום, כך שזה יהיה מיד בסוף הלימודים.

או אם יש לך אופי חזק ותחליט שאתה באמת מוכן להשקיע ולהתקדם-

אני ממליצה לחפש אתר שתוכל להרשם דרכו וללמוד, או תוכנה שמתאימה ללומדי אנגלית.

בצורה הזאת תקבל יחס אישי ועידוד ועדיין יהיה הרבה יותר זול מאשר שיעורים פרטיים.

 

אופי חזק...אוהבי ה'אחרונה
יש לי אופי חזק וכשאני רוצה משהו אני עושה את זה עד הסוף אבל לא יודע... אחרי הכל אני כבר לא כ"כ רוצה וגם אם אניתעום מחליט שבאלי זה לג עד הסוף יבאמצא אני אומר יאללה... גם ככ. לא יצא ממני ומהאנגלית כלום ... זאת עיקר הבעיה נראה לי...
שלום.. עזרתכםHakuna.Matata

מישהו פה קיבל הנחת סטודנטים או מועד המורים משהו כזה לרכישת וורד (office) ויודע איך אפשר לעשות את זה?

 

תודה.

הסתדרתי.Hakuna.Matataאחרונה
מורים להבעה בכיתות נמוכות, יש?חיה וקיימת

הסתבכתי לחלוטין עם המקצוע הזה.

יש משהו שמלמד: כתיבת דיווח, מכתב, מכתב אישי, סיפור עלילה, קומיקס, דו שיח, הודעה וכו'?

אשמח לעזרה.

דחוף!!!

יש ספרים מצויניםאמא לכמה...

של רכס וגם באינטרנט בילקוט הדיגיטלי של מט"ח  (ממש מומלץ)

והספר בין השורות

 

אני מלמדת הבעה בתיכון

אבל בכל גיל-

לצאת מנקודה שמעניינת את התלמידים/ ות

בהצלחה

בין השורות זה ספר בלי רמה בכללחיה וקיימת

ולקחת של כיתה יותר גבוהה לא שייך כי הם ילמדו מיזה שנה הבאה.

יש לך שמות ספציפיים לספרים?

תודה

יש סידרה מעולה "לומדים להצליח"+mp8
עברה עיבוד והתאמה לציבור הדתי/ חרדי.

סידרה מעולה- לא דתית- "ארגז כלים" של ציפי משולם ( אותו רעיון כמו הסידרה הקודמת . נראה לי אותה מחברת)
יש לי אותו, לא מספיק עוזר חיה וקיימת

החומר בו דליל, אין מספיק הסברים.

לומדים להצליח לדעתי ממש על הפנים...חיה רוזאחרונה

הרמה טובה אבל בכלל בכלל לא נגיש ונעים לעין.

מאוד מבלבל את התלמידות (וגם קצת את המורות).

 

בין השורות רמה נמוכה אבל מאוד נעים וברור לעין..

 

הלוואי והם היו משתפים פעולה ליצירת סדרה איכותית באמת...

אכן, אבל אפשר לדוג רעיונות פה ושםאמא לכמה...

את מחפשת ספר לכיתה או ספר להכין ממנו

ואם לכיתה- דתי/ חרדי?

 

(די מתוסכלת מנושא הספרים בעברית בחטיבה)

 

הבנות שלי לומדות לומדים להצליח בגרסת "אמונה"

 

וגם עברית בנועם לכתה ד (הוצאת נועם)אמא לכמה...

יש לי גם אותו חיה וקיימת

עצוב, יש לי 4 ספרים ואני עדין מסתבכת להכין שיעורים

את רצינית? זה ספרים ממש טוביםשרבוב
ספר להכין ממנו, אין לי ידע בכלל בנושאחיה וקיימת

מורים לחשבון בכיתה גאנונימי (פותח)

אתם מכירה ספר חשבון ברמה גבוה לתלמידים מבריקים (מחוננים)

יש לי כמה מבריקים בכיתה

וממש קשה לי להצליח לאתגר אותם

 

לתת להם סתם שעשועי חשבון ברמה גבוהה זה נחמד

אבל רצוי שיפיקו תועלת מעשית 

ולכן עדיף ספר מסודר בחשבון

 

וספרים של כיתה ד' יכולים ליצור סתם הרגשה לא נעימה לשאר הכיתה

 

 

משעשועי חשבון ברמה גבוההציליגילימימי

גם אפשר להפיק תועלת...

לדעתי לחפש ספר אחר של חברה אחרת (לא זה הנלמד בכיתה) ולצלם ממנו את התרגילים המתקדמים יותר בכל נושא.

 

בהצלחה!

 

א"א לסדר להם קבוצה נפרדת?חיה וקיימת

אם מדובר בכמה תלמידים למה לא לתת להם אפשרות ללמוד ברמה שלהם?

יש היום תוכניות במימון משרד החינוך לתלמידים מעל הסטנדרט (אצלינו בבית ספר יש תוכנית אמירים)

איזה ספר לימוד יש להם?כלנית1
יש סדרה "חוקרים חשבון"אילה שלוחהאחרונה

ויש בתי"ס שיש בהם תכניות כמו "אמירים" לילדים כאלו. (תבררי אם יש או אם  אפשר שיהיה)

 

אם לביה"ס שלך יש תקציב אני עובדת בבי"ס בכתיבת תכנית לימודים בחשיבה בכיתה ג' (חשבון או חשבון + הנדסה) וקצת גם לכיתות ב', ד', ה'.

וגם מלמדת מחוננים בגיל הזה.

בעבר עבדתי בתכנית אמירים.

(אזור מרכז)