שרשור חדש
מעוניינת ללמוד הוראהshilat

הייי, אני רוצה להתחיל ללמוד הוראה שנה הבאה..

הבנתי שעדיף מכללה על אוניבריסטה..זה נכון ?

 

וגם האם כדי להיות מורה , יש צורך גם בתעודת הוראה ובנוסף גם תואר בחינוך?

אני מעוניינת בלימוד ליסודי , עם התמחות במקרא ,תושבע, ספרות..דברים כאלו

 

ואיפה אתם ממצליצים ללמוד באוזר הדרום..

תודה לעונים : )

לא צריך תואר בחינוך כדי להיות מורהאנונימי (2)

כדי להיות מורה, צריך תעודת הוראה. כדי להוציא תעודת הוראה, צריך תואר.

תעודת הוראה זו לא תעודה כללית. מקבלים תעודה במקצוע מסויים. אז כדי לקבל תעודת הוראה, את צריכה ללמוד קורסים פדגוגיים+קורסים במקצוע שבו תקבלי תעודת הוראה [נגיד ספרות]. אז כדי לחסוך לך עבודה, מה שבד"כ עושים זה תואר בספרות, ואז הקורסים חופפים בין לימודי התואר ללימודי תעודת ההוראה.

לגבי אוניברסיטה ומכללה,

באוניברסיטה מסיימים תוך 3 שנים תואר, ומקבלים BA. אפשר להוסיף עוד שנה ולקבל גם תעודת הוראה.

במכללות, מסיימים ב-4 שנים B.ed.

מה זה אומר? בגדול, אם תרצי לעשות תואר שני באוניברסיטה עם תואר ממכללה, סביר שיבקשו ממך להשלים קורסים.

במכללה זה 3 שנים+ יום בשבוע בשנה רביעיתיעל מהדרום
לק"י

כשבשנה רביעית אפשר לעשות כבר סטאז'.
מי שבתוכנית מצויינות- גומר את הלימודים בשלוש שנים (ובשנת סטאז' צריך לעשות רק סדנת סטאז').

עוד הבדל: שבאוניברסיטה אין בכלל או שיש ממש קצת עבודה מעשית.
ותכלס זה אחד הדברים החשובים בלימודים- זאת ממש התנסות.

מכללות בדרום: גבעת וושינגטון, חמדת הדרום.
תודה לכולם ..יש לי עוד שאלהshilatאחרונה
עבר עריכה על ידי shilat בתאריך כ"ה באייר תשע"ד 13:29

קודם כל תודה לעונים..
וכמבון שהבחירה באה מתוך אידיאל ללמד וחינוך

 

יש לי עוד שאלה..אם אני עושה תעודת הוראה.ותואר יהיה בחינוך , ולא מקצוע ספציפי כמו ספרות או מקרא..

מה בעצם יקנה לי התואר בחינוך ?

 

תודה..

מספר שאלותאנונימי (פותח)

ערב טוב לכולם,

 

מספר דברים:

 

1. לפני זמן מה סיימתי ללמוד במכללה שדרכה אני אמור לקבל בע"ה בקרוב תעודת הוראה מוסמך בכיר, כאשר ההתמחות הראשית היא בחינוך מיוחד, וההתמחות המשנית היא בתנ"ך/מקרא.

 

כעת, משסיימתי את לימודי תעודת ההוראה, אני מעוניין להשלים לתואר ראשון, וכאן יש לי 2 שאלות:

 

שאלה 1: האם חשוב שהשלמת התואר תהיה גם היא בחינוך מיוחד, זאת בכדי שהתואר יהיה תואם להתמחות הראשית שלי בתעודת ההוראה, או שזה לא משנה, ואני יכול להשלים לתואר ראשון בחינוך רגיל ואז אין לי כל בעיה ללמד במסגרות באו בכיתות של חינוך מיוחד, גם אם התואר הוא בחינוך רגיל?

 

שאלה 2: האם הנכם מכירים מכללה דתית או מסגרת לבנים במכללה שאינה דתית, שבה ניתן להשלים לימודי תואר ראשון?

אני מכיר את מכללת אורות ישראל (מורשת יעקב לשעבר) ואת מכללת תלפיות, אשר בשנה הבאה אמורה לפתוח מסלול השלמה לתואר לראשון לגברים במכללת מבח"ר בבני ברק. אני מבקש לקבל מידע על מכללות נוספות פרט למכללות אלו.

 

2. השנה נכנסתי לעבוד כמורה מקצועי בביה"ס התיכון שבו אני מלמד, והיה לי מאוד לא קל מאחר ולא קיבלתי כל ליווי או הדרכה ומה שנקרא "קפצתי" למים העמוקים.

 

הייתה לי חוויה לא קלה , הן מבחינה משמעתית והן מבחינה פדגוגית, ואני חש שנוצרה לי בביה"ס תדמית של מורה שלא יודע להשליט משמעת בכיתה ושתלמידים מפריעים לו ומזלזלים בו.

 

ראיתי זאת גם כאשר תגברתי בביה"ס בשנים הקודמות תלמידים באופן פרטני בקבוצות של 3-4 תלמידים, הבעיה העיקרית אצלי הייתה השלטת המשמעת והשנה גם להחזיק כיתה, ואני מדבר איתכם על ממוצע של 5-9 בכיתה.

 

בשנת הלימודים הבאה עלינו לטובה, בע"ה יתברך ובל"נ אני מעוניין לבצע שינוי, הן מבחינה משמעתית והן מבחינה פדגוגית, שהרי אני חשב שאיני יכול  להמשיך לעבוד כמורה בצורה זו, התעייפתי ונואשתי פעמים רבות וחשבתי כבר לעזוב את מקצוע ההוראה, אולם לא אמרתי נואש.

 

ידוע וברור לי שאיני יכול לבצע את השינוי בכוחות עצמי, ולכן אני פונה אליכם, כאן בפורום הזה, ומבקש עזרה בנושא.

 

האם אתם מכירים איזושהי מסגרת או אדם שיוכל ללוות אותי בשנה הבאה? אני לא מדבר על סטאז' כיוון שאיני חושב שבשנה הבאה אהיה בסטאז', ואז בכל מקרה אמור להיות לי מורה מאמן או חונך, אלא אני מעוניין לעשות זאת מיוזמתי, שיהיה לי מלווה שידריך אותי, ושאותו אוכל לשאול שאלות ואף להיפגש איתו.

 

אודה לכם באם תוכלו לענות לי על שאלותיי אלו, ואני מבקש שתשובותיכם יתבססו על ניסיון שלכם או של אחרים, ועל מידע מהימן בנושא המכללות.

 

תודה רבה ויישר כח,

 

אנונימי.

לגבי הנושא השניציליגילימימי

אני חושבת שראוי שזה יהיה אדם מתוך בית הספר, שמכיר את התלמידים ואת המערכת ויוכל יותר לעזור.

 

בהצלחה!

לגבי מכללות- ב"חמדת הדרום" יש אפשרות להשלים תואריעל מהדרוםאחרונה
לק"י

ראשון.
השאלה אם רק לבנות או גם לבנים..שווה לברר.
מחפשת סטאז' לשנה הבאה, התשע"ה, בירושליםסה"רורית

בס"ד

 

בחט"ב או תיכון.

 

למדתי חינוך מיוחד ותנ"ך.

 

מישהו/י יודע/ת על מקום/ות שמחפשים?

 

תודה רבה!! ובהצלחה לכולם!

לצערי... רק יודעת שקשה מאוד למצוא...ציליגילימימי

קודם כל לבדוק באתר של הסתדרות המורים ובאתרי דרושים נוספים.

לנסות דרך מכרים להגיע לכל מיני בתי ספר שקשורים אליהם.

 

להגיד שאת מעוניינת גם במילויי מקום. (לשלושה חודשים). זו דריסת רגל מעולה! ונראה לי שזו הדרך הטובה כרגע להיכנס למערכת החינוך.

כי באמת בירושלים יש מצוקה מאוד גדולה... (למורים לא לתלמידים).

 

ואולי גם לנסות להתפשר, גם על יסודי, לא בטוחה שזה יעזור, אבל בהחלט יכול מאוד להיות שכן!

 

בהצלחה.

אם למדת חנ"מ- את יכולה לעבוד גם ביסודייעל מהדרום
גם אם לא למדת חנ"מ...אילה שלוחה

בס"ד

 

 

בכיתות ה-ו   -   ודאי יקבלו אותך בשמחה.

 

(נ"ב - למדתי על יסודי ולימדתי גם ביסודי וגם בעל-יסודי, וזה בלי ללמוד חנ"מ. אבל אולי כי מדובר במתמטיקה..)

^^^ ולא רק מתמטיקה.ציליגילימימי

רק סטאז' צריך לעשות במה שלמדת..יעל מהדרום
לק"י

למרות שאם לא מוצאים- לפעמים מאשרים לעשות גם בתחום או בגיל אחר.
ברוב המקרים מאשריםציליגילימימיאחרונה

וה'-ו' בטוח מאשרים על לימודי על יסודי. בדר"כ גם נמוך יותר. מניסיון!

מי מבין בנהלים של אופק חדש? כמה שאלותציליגילימימי

1. רק אחת ל3 שנים עולה דרגה, נכון? אבל אם התחלתי השנה רק באמצע השנה לעבוד באופק, אז זה כבר נחשב לי שנה?

2. אם אני עושה יותר גמולי השתלמויות, יש מצב לעלות יותר מדרגה אחת לאחר 3 שנים?

לגבי 2- נראה לי שכן..יעל מהדרום
לק"י

ואת יכולה לבדוק בטבלאות ביומן של המורים לגבי העליה בדרגה..
אין לי את זה. אם יש לך וזה לא מסובך אני אשמח אםציליגילימימי

אני אוכל לשאול אותך באישי.

מתנצלת..גמלי אין יומןיעל מהדרום
לק"י

תנסי לחפש באינטרנט.
משו כמו: טבלת שכר באופק חדש.
תודה רבה.ציליגילימימי

לגבי 2חלושי

מדרגה 1 לדרגה 2  את צריכה לעשות 120 שעות השתלמות בשנתיים כנ"ל מ2 ל3. מ3 ל4 ומ4 ל5 צריך 180 שעות בשלוש שנים.

(אח"כ אני כבר לא זוכרת איך עולים.)

אנישולה בישולה

ככה:

1. לא. את תעלי פשוט באמצע השנה (כשתשלימי 3 שנים מלאות)

2. לא. בשביל לעלות מדרגה לדרגה צריך ותק של שלוש שנים ו-180 שעות השתלמות. אפשר לצבור משנה לשנה בתוך הדרגה (שנה אחת לעשות 120 ואז כל שנה 30 נניח, אבל אי אפשר לעלות בשתי דרגות)

לגבי המשכורת: המשכורת עולה כל שנה. נניח שאת בדרגה 4 בתואר ראשון אז את מתקדמת מבחינת שנות הוותק. המשכורת כן עולה משנה לשנה אבל במעט אחוזים. המעבר מדרגה לדרגה הוא המשמעותי.

בהצלחה!

תודה רבה. אז יש לי עוד שאלה.ציליגילימימי

אם עבדתי השנה רק 3חודשים משרד החינוך זה אומר שיש לי כבר דרגה?

כי אם לא אז שווה לי לעשות עכשיו מלא גמולים כדי להיכנס בדרגה יותר גבוהה, אבל אם כן, אז אין לי עניין, נכון?

אז את יודעת אם זה נחשב שנכנסתי?

תסתכלי בתלוש. בצד ימין. אם כתוב לך דרגה באופקשולה בישולה
אז את בפנים. אין היום כ"כ גמולים קלים שאפשר להספיק לעשות בחופש. אם את לא באופק אז אפנה אותך למקומות רלוונטיים.
אז אני בפניםציליגילימימי
עבר עריכה על ידי ציליגילימימי בתאריך י"ח בתמוז תשע"ד 20:51

חבל! כי רציתי להיכנס בדרגה יותר גבוהה.

 אני לא מתחילה את שנת הלימודים כי אני צריכה ללדת בעז"ה אז חשבתי שכן אצליח לעשות כמה גמולים...

תודה רבה בכל מקרה.

יש קורסים שזה כמה ימים רצופים..אבל עם לינהיעל מהדרום
תודה. אבל זה כבר לא יעזור לי לשנה הבאהציליגילימימיאחרונה

התיעצות ביהס ממלכתישמיניסטית123
אשמח להתיעץ..אני מלמדת בביהס יסודי ממלכתי.עם התלמידים כיף לי במשרה עצמה גם כיף לי וקשה למצוא את המשרה הזו..רק הבעיה שבגלל שזה ממלכתי אז אני לא ממש מתחברת לצוות יש דיבורים שלא צנועים עבורי ולא מעונינת לשוחח עליהם..אני בעיקר משוחחת איתם בעניני עבודה..ולכן המנהל רואה אותי כלא מחוברת לצוות ומעיר לי על כך.כמובן שאני לא משתפת אותו בסיבה..הייתן נשארות שם?ומתעלמות מהמנהל?או עוזבות?
גם אני עובדת בבית ספר חילוני, אבל יש עוד דתיות/יעל מהדרום
לק"י

מסורתיות.
וגם לי לקחת זמן להתחבר, אבל בגלל האופי שלי, ולא בגלל נושאי השיחות (למרות שגם אצלינו לפעמים יש שיחות מביכות בנושאים שהשתיקה יפה להן).
אני מחוברת בעיקר לצוות של המורות צהריים- אנחנו קבוצה של מורות צעירות, ונחמד לנו ביחד (יש דתיות, חילוניות ובאמצע).

אולי תנסי למצוא כאלה שהשיחות שלהן לא עוסקות רק בנושאים לא צנועים.
בטוח יש כמה כאלה..
אני מקווה לפחות.
אפשר להתחבר ולמצוא נושאים שיחה אחרים..יום השביעיאחרונה

גם אני עובדת בממלכתי..

מחפשת עבודת סטאג' כמורה לאנגלית באזור גב ההרש.א.ז.

והסביבה היחסית קרובה לשנה הבאה. (אריאל ויישובים קרובים לאריאל מכל הכיוונים גם באים בחשבון).

אם מישהי קשורה למקום שמחפש או שומעת על מקום שמחפש, אשמח מאוד לשמוע חיוך גדול

תודה רבה!!

פסגותאנונימי (2)

חיפשתי באזור שבין אריאל לירושלים והדבר היחיד שהיה צריך זה מדעים ואנגלית אז שווה לך לבדוק

בהצלחה

בפדואל מחפשים מורה לאנגליתשולה בישולה
בכוכב השחר. רלוונטי לך?יום השביעיאחרונה
מהי למידה משמעותית בשבילכם??אני חייבת לעבודה...אנונימי (פותח)

כלשהי...

תודה....

למידה משמעותית...אילת השחר

מושג שמנהלת בית הספר חזרה עליו הרבה פעמים במהלך השנה.

 

למידה משמעותית זו למידה בה התלמיד לומד כיצד ללמוד בעצמו.

לומד כיצד לקחת את מה שלמד באופן העיוני לחיים שלו.

למידה שמשלבת הטמעת ערכים בנוסף לצבירת הידע.

 

מה שאת צריכה זה סקר מה מורים/סטודנטים חושבים על למידה משמעותית או מהי למידה משמעותית בכלל?

אם זה הדבר השני ישנם אתרים רבים שיכולים להיות לך לעזר. 

 

לדוגמא : http://cms.education.gov.il/EducationCMS/Units/LemidaMashmautit/mashmautit/HagdaraMashmautit.htm

ויש עוד אם תחפשי בגוגל "למידה משמעותית".

 

בהצלחה, מקווה שהועלתי.

למידה שהיא רלוונטית לחייםשרבובאחרונה
או שהיא רלוונטית בפועל
או שהיא רלוונטית בחשיבה
או שזה נושא שמעניין את התלמיד
בטוח יכול לעזור למישהו..-משה ר-

מוזמנים לשתף בשמחה!

כיועצת חינוכית חשפו בפנינו שיר אשר מפחית חרדה אצל ילדים בזמן האזעקות.
זהו שיר עם מילים מחזקות עם לחן מוכר ששרים אותו הילדים תוך כדי האזעקה עם תנועות.

השיר והתנועות גורמות לכך שהילד לא יהיה "קפוא" בזמן אזעקה וילך כמה שיותר מהר למקום מוגן. בנוסף, מפחיתות אצלו את החרדה והפחד כי הוא עוסק בשיר ובתנועות מהנות אשר גורמות למצב להיות "חווייתי" ובסוף ישנה גם הרפייה לגוף.

להלן מילות השיר והתנועות+סרטון הסבר(השיר והתנועות בדקה- 9:42):

**כל המעוניינים בחומר נוסף להתמודדות הורים עם ילדיהם בכל גיל לנוכח המצב-בשמחה ניתן לשלוח אליי לפרטי כתובת מייל ואשלח לכם חומר.

והנה השיר....(בזמן האזעקה):

למהר למהר למהר למקום מוגן
למהר למהר כי עכשיו קצת מסוכן
(ריצה למקום מוגן)

הלב שלי דופק- בום בובובום בום בום
(ידיים בהצלבה-דפיקות לסירוגין על החזה במילים בום בום בום)

הגוף שלי רועד- דום דודודום דום דום
(ידיים דופקות לסירוגין על הרגליים- במילים דום דום..)

אבל אני מתגבר
(ידיים עושות תנועות של "חזק"-ידיים מכופופות עם אגרופים)

כי אני כבר קצת אחר
(ידיים עושות תנועות של "חזק"- ידיים מכופפות עם אגרופים)

נפילה-בום
(מחיאת כף במילה בום)

אפשר לקום
(קימה לעמידה)

את הגוף ננער ננער ננער
(ניעור הגוף טלטול ידיים)

את הרגליים נשחרר נשחרר נשחרר
(ניעור הרגליים)

ננשום עמוק
(נשיפה עמוקה)

ננשום רחוק
(נשיפה החוצה)

ננשום עמוק
(שוב נשיפה עמוקה)

אפשר לצחוק
(שחרור צחוק)

הכל עבר
(החלקת יד על יד למעלה ולמטה- דמוי מחיאה קלה)

וטוב לי שנגמר
(החלקת יד על יד למעלה ולמטה-דמוי מחיאה קלה)

יש!!!
(תנועה של "חזק")

(**לקוח מאתר: אשלים)

מקווה שבע"ה קצת יעזור לילדינו בזמן לא פשוט זה..

שבת שלום!

תודה רבה רבה!!שרבובאחרונה
שאלה מהותית בקשר לעבודה שאני צריכה להגיש...אור חיי

אני צריכה להגיש עבודה בהוראה על השוני בין תוכניות הלימוד(התוכנית החדשה,והתוכנית שהית..)בבגרות המחשבים 2 יח"ל (יסודות)..

 

מישהו יודע משהו על זה???איפה השוני המרכזי???

 

אני חופרת באינטרנט בעניין ולא ממש מוצאת מידע...

 

הרחבת הסמכה לגיל הרך>דוסית גאה!

אני לומדת גיל הרך, ותוהה אם כדאי לי להרחיב הסמכה לא' ב'.

 

כדאי? יש פה גננות שעשו ויכולות לייעץ?

איזה שיקולים אני צריכה לעשות?

 

תודה מראש

הלוו..מישו???דוסית גאה!
זה יתן לך אופציה לעבוד גם בבית ספר ולא רק בגןיעל מהדרום
לק"י

שזה די פלוס בעיני.
מה זה דורש ממך?נפשי תערוג

עוד כסף?

עוד כמה לימודים?

 

את את רוצה את התחום הזה?

אני עשיתי, את יכולה לברר באישי..יטבתה
גיל הרך לא כולל א' ב'?חלושי
פעם זה היה כוכ..עכשיו יש מתווה חדש וזה כבר לא כולליעל מהדרוםאחרונה
חיפוש עבודהסה"רורית

בס"ד

 

שלום,

 

אני מחפשת מקום עבודה לסטאז'.

מחפשת מסגרת דתית לבנות, חטיבה או תיכון, בירושלים.

בהוראת חנ"מ (לקויות למידה, כיתה מקדמת, וכד') או תנ"ך. (אני יכולה  ללמד גם בחינוך רגיל, לאו דווקא בחנ"מ).

 

מישהו יודע על משרה פנויה?

 

תודה רבה והצלחה לכולם בס"ד!חיוך

אם למדת חנ"מ- את יכולה גם ללמד בכיתות רגילותיעל מהדרום
לק"י

ולא רק תנ"ך.

בהצלחה
גם בסטאז'? את בטוחה? תודה!סה"רורית
^^ מישהי יודעת על מקום בירושלים שיש משרות פנויות??סה"רוריתאחרונה
אתן מכירות אולי מישהי שעשתה מילויי מקום על בסיסטלוש.

יומי והחשיבו לה את זה כסטאז'? הבנתי שיש מנהלות שמקמבנות..

אני מכירה מישהי שהייתה צריכה חודשיים להשליםציליגילימימיאחרונה

ועשתה מילוי מקום על בסיס יומי (וביה"ס דיווח עליה שהיא עובדת שם).

זה לא כ"כ פשוט.

 

את שואלת כי עשית משהו כזה ואת רוצה שיחשיבו לך כסטאז'?

או כי את חושבת על זה לשנה הבאה??

מישהו מכיר את תכנית מצויינות?נוי =]
עבר עריכה על ידי נוי =] בתאריך ה' בסיון תשע"ד 01:50
(תכנית מצויינות בלימודים להוראה)
האם כדאי או לא?
מה הדרישות?
אני הייתי בה..יעל מהדרום
לק"י

בכללי זה מקצר את הלימודים לשלוש שנים.
מקבלים הלוואה מותנית גבוהה והשלמה של שאר שכר הלימוד (אם לוקחים את ההלוואה המותנית- מתחייבים על שנת עבודה על כל שנה של הלוואה מותנית).

עושים קורסים נוספים (במקום או בנוסף לקורסים הרגילים).

זה בגדול..
בגדול זה כדאי. מאוד תלוי איפהציליגילימימי

יש מכללות שמחייבות יום לימודים נוסף.

תבדקי במקום שאת רוצה ללמוד בו מהם הדרישות.

בהצלחה!

זה לא עמוס מידיי?נוי =]
שמעתי שמוסיפים על הבנות האלה עוד פרוייקטים מעבר.. ושדוחפים שנתיים של לימודים בשנה אחת וזה לא פשוט
זה לא מדוייק וזה תלוי איפה.ציליגילימימי

השנתיים בשנה אחת זה לא ממש מדוייק, כי בדר"כ השנה הרביעית לא כ"כ עמוסה. אז אולי דוחפים אותה לתוך השנה השלישית (או מחלקים את זה בין השנים) אז זה לא מדוייק שלוקחים שנתיים עמוסות ודוחפים לשנה.

עוד פרוייקטים? כן, יש. אז אולי יש יותר מטלות וכו'.

יש מקומות שדורשים יותר ויש שפחות.

 

או שתכתבי פה איפה את רוצה ללמוד, ואם מישהו מכיר במקום הספציפי הזה הוא יענה לך, או שתבררי במקום שאת רוצה ללמוד מה זה בדיוק כולל.

 

וזה גם תלוי באישיות שלך, יש כאלה שיותר קשה להם עם עומס ויש כאלה שמסתדרים, וזה גם תלוי אולי מה בדיוק את לומדת ועד כמה התואר עמוס בלי קשר...

 

בהצלחה.

תלוי איפה..אצלינו לא היה כזה עמוסיעל מהדרום
מכירה מקרוב רבה אמונתך!

למדתי בתוכנית

זה לא היה עמוס בכלל (מבחינתי...)

לי זה היה שווה כלכלית

ושמחתי מאוד לגמור עם התואר תוך 3 שנים

 

אבל- יש מקומות בהם זה באמת עמוס ודורש. כדאי לבדוק עם מי שלומד במקום שבו את רוצה ללמוד.

 

 

אילו דרישות? דרישות קבלה? אם כן, זה ציון משוכלל כלשהו, אבל אני לא זוכרת מהו, וראיון...

דרישות התוכנית עצמה משתנות מאוד ממכללה למכללה...

תלוי באיזה מקצועמייכ
יש מקצועות מועדפים שגם ככה מקבלים הלוואה מותנית על חלק מהסכום, אפשר במקום יום לימודים נוסף, ולחץ של ציון תשעים, ופרוקטים שונים, והתנדבות קבועה, אפשר במקום זה לעבוד ביום החופשי ולהרויח יותר מאשר השלמת המילגה..


והשלוש שנים- זה גם לא מדויק.

הייתי בתוכנית, וחברה שלי לא היתה בתוכנית, אבל גם סיימה את חובותיה בשלוש שנים, וקיבלנו יחד את התואר.

לעומת זאת- חברות אחרות שהיו איתי בתוכנית עדיין לא סיימו..
במתמטיקה ותנךנוי =]
תלוי התמחותאגוזית

אם מדובר בהוראת מתמטיקה- לא!

הלחץ הוא מאוד גדול ולא פשוט. אי אפשר לשלב עבודה וקשה מאוד לעמוד ביעדים.

מחוץ לתכנית את יכולה פשוט לקבל עובר, ולא להיות בלחץ של לשמור על ממוצע 90 (זה לא כמו בתיכון..)

עדיף להאריך בשנה את התואר,  ולסיים אותו בנחת, לא חסר מלגות

 

אם מדובר בהתמחות אחרת אני כן ממליצה.

גם במתמטיקה אפשר לקבל הלוואה מותנית די גבוההיעל מהדרום
לי היה שווה ממש!אנונימי (2)

למדתי באורות, מקצועות לא קשים ולא היה בעיה בכלל להגיע לממוצע

הרבה בנות בתכנית שלנו היו באזור הצטיינות יתירה [95] ומספיק רק 90

אמרו שאף פעם לא הוציאו מישהי מהתכנית במכללה בגלל ציונים

מקבלים שכ"ל מלא+ 5000 ש"ח בשנה

צריך לעשות עוד 18 נ"ז אבל פוטרים אותך מ9 נ"ז אחרות

ויש לך אפשרות לקחת קורסי האצה שזה שווה ממש [לגשת למבחן בלי להיות נוכחת בקורס]

בשנה א וג צריך להתנדב 15 ש"ש בסמסטר

לדעתי לי זה הפחית עומס ולא הוסיף

בקיצור מומלץ

אנחנו היינו צריכות להתנדב יותר אם אני זוכרת נכוןיעל מהדרוםאחרונה
לק"י

אבל אני חושבת ששינו דברים בתוכנית.
אפשר לעבוד בהוראה תוך כדי לימוד לת. הוראה?משיח עכשיו!

חסרים לי הקורסיים המעשיים של הת. הוראה (עבודה מעשית, מתודיקה וכו') ושנת הסטאז' , שהבנתי שעושים אותה אחרי שמסיימים את כל שאר  הקורסים.

מבחינה חוקית, אפשר להעסיק אותי? יש הגבלות כלשהן (מבחינת שכר/ שעות)?

מה בכלל ההבדל בין עבודה מעשית לסטאז'?משיח עכשיו!


סטאז' זה כבר עבודה ממש..יעל מהדרום
לענ"ד אפשר לעבודאנונימי (2)

גם אם את לא לומדת כלום. אבל השכר שתקבלי הוא נמוך יותר מאשר מישהו שיש לו תעודת הוראה.

מבחינה חוקית נראה לי שאין בעיהציליגילימימי

אבל זה עלול לפגוע בשכר וכן נראה לי שאת לא יכולה להיכנס לאופק חדש.

או.קיי תודה לכולם!משיח עכשיו!

אפשר לעבוד+mp8

תואר כבר יש לך??

אני במבחנים האחרונים של התוארמשיח עכשיו!

אז השכר קצת יותר נמוך+mp8

אבל יש מצב לקבל אחכ רטרואקטיבית את ההפרשים.

אפשר גם לעבוד במילוי מקוםאני והואאחרונה
לא צריך לזה כלום בערך
ומרוויחים הרבה יותר טוב
מורים למתמטיקה- שאלה דחופה בבקשהצעיף ורוד

אני בוגרת תיכון.

בתיכון עשיתי 2 יחידות במתמטיקה. בראשונה קיבלתי 94,

ובשניה קיבלתי 80

השנה, עשיתי במועד חורף את היחידה השלישי(כנבחנת אחרי תיכון) וקבלתי 8(פאדיחה להגיד אבל...)

כתוב לי שהממוצע שלי הוא 55, מה שאומר שזה לא עובר.

שאלה- האם ניתן לערער על זה ? וגם איך בכלל זה משתכל שהסופי זה 55?

ועוד משו, האם זה נכון שהבגרות חייבת להיות מעל 11 נקודות כדי להיחשב שעשית אותה בכלל?

ושאלה אחרונה- אם אני עושה עד הפעם את הבגרות האחרונה ובעז"ה יקבל ציון מעל 20, האם אצטרך לעשות גם את שאר הבגרויות של מתמטיקה שוב?

 

 

תודה רבה רבה!! אמן שתדעו לענות כי זה ענין של ...לימודים שנה הבאה

את מתכוונת שעשית שאלונים.ציליגילימימי

כל שאלון זה מספר אחר של אחוזים, אז זה לא בדיוק ממוצע.

לגבי השאלות האחרות אני לא יודעת, אבל מה שחשוב שתדעי שזה לא ממוצע יבש.

צריך לבדוק כמה אחוזים מהציון הסופי זה כל שאלון ואז לחשב אם הממוצע הגיוני, אבל אל פניו זה נשמע לי הגיוני.

 

בהצלחה ובשורות טובות!

תשובות . (:אגוזית

 

לכל שאלון במתמטיקה יש משקל שונה.

שאלון 801- 25%,

שאלון 802- 35%,

שאלון 803- 40%.

 

0.25*94 + 

0.35*80 +

0.4*8

______

54.7

 

כלומר החישוב נכון.

לשאלתך השניה- ככל הידוע לי ציון החסם בשאלון 803 הוא 10, כלומר פחות מזה יש לך נכשל במתמטיקה ולא משנה גם אם קיבלת מאיות בשני השאלונים הראשונים.

ציון 11 ייתן לך ממוצע סופי של 56, וזה כבר עובר

אם תקבלי 20 כמו שכתבת, הציון הסופי שלך יהיה 60.

בהצלחה!! 

 

וואי אגוזית- תודה רבה!!צעיף ורודאחרונה

זה אומר שיש לי את שתי הציונים האחרים, ובעזה אגש שבוע הבא לשאלון האחרון ואעבור בעזה!!!

 

אמממ, יש לך מושג מה המיקוד של הבגרות הזאת ? שאלון 803 מתמטיקה?

וואי איך עזרת לי . תודה!!

חופש!שרבוב

אז מה התיכנונים שלכם?

לנוח..יעל מהדרום
לק"י

וגם לעשות דברים בבית בכיף, בלי הלחץ של ללכת ולחזור מעבודה.
לבקר משפחה, אולי גם להפגש עם חברות.
אני מקווה שנצא לטיול משפחתי.

וגם לעבוד..
לסיים את הסמינריונית האחרונה (מת)+mp8

קצת לנוח.

להספיק ללכת עם הילדים לרופאי שיניים/ עיניים וכל התחומים שהוזנחו עד עתה...

עבודה חיה וקיימתאחרונה

עד ט' באב.

וכשיגיע החופש- אז להתארגן לשנה הבאה (חצי קישוט כבר מוכן ב"ה)

משרד החינוך עושקים אותי טוזי

כבר חודשיים לא קיבלתי משכורת והם טוענים שאני חייבת להם עוד כמה אלפים טובים

 

סתם בגלל רצון טוב של המנהלת שלי לתת לי לתקופה עוד כמה שעות משרד החינוך, זה עושה כזה בלאגן ולא שווה את הכמה פרוטות הנוספות שמקבלים בשעות של משרד החינוך לעומת שעות של הקרן שלנו.

 

ישועת ה' כהרף עין גם בקשיים קטנים של בת ישראל.

 

בשורות טובות לכל עמ"י

איזה ערב קשה!

לא ממש הבנתי מה קרה, אבל נשמע ממש מעצבן!יעל מהדרום
מהניסיון שליציליגילימימיאחרונה

המשכורת של משרד החינוך שווה הרבה יותר מאיזה קרן, אבל אולי זה תלוי בתנאים של הקרן... אני לא יודעת מה התנאים אצלכם.

 

בגדול, משרד החינוךע עושים בלאגן בהתחלה אבל בסוף הם מחזירים את כל הכסף! אם יש לך בעיה, תסעי לשם ותדברי איתם.

 

בהצלחה!! והרבה הרבה בשורות טובות

מספר שאלות לי לעובדים בבתי הספר לחינוך מיוחד..יעל מהדרום
לק"י

ראשית אשמח לדעת מה היא אוכלוסיית בית הספר שלכם.

1. עד איזה שעה לומדים אצליכם?
2. כמה זמן הקיטנה בקיץ (אם יש בכלל..)? עד איזה תאריך?
3. עד איזה שעה עובדים המורים בקיטנה?
4. האם מחייבים אתכם לעבוד בקיטנה? אם כן- כמה ימים?
5. האם יש קיטנה בימי שישי?

אני עובדת בבית ספר של אוטיסטים.
גומרים ללמוד ברבע לחמש (גם בקיטנה בקיץ).
הקיטנה נמשכת חודש וחצי עד ה-15/8.
המורים עובדים עד שתיים ועשרים.
אנחנו מחוייבים לעבוד 14 ימים.
ומהקיץ הקודם אין קיטנה בימי שישי (יש הורים שרוצים לחזור למתכונת של ימי שישי, ואם זה יקרה- אז המורים יעבדו רק עד אחת וחצי).
ע"פ מה שידוע לי זה ככה בבתי ספר של אוטיזםטוזי

וכיתות תקשורת. בחנ"מ שבבתי ספר אין קייטנות, לכיתות תקשורת יש.

 

לא יודעת מה קורה בבתי ספר של חינוך מיוחד חוץ מPDD

כמוך כמוניאמא מסורה

בי"ס לאוטיזם.

לומדים כל יום עד רבע ל-5.

כולל חופשות.

בי"ס אצלינו לא מחייב מס' מסוים של ימים, כן מחייבים לעבוד לפחות 50% מהשעות השבועיות.

אם יש מורה שהיא גם סטודנטית (סיימה סטאז'/ לומדת תואר שני) אז מתחשבים בה ולא מחייבים אותה כמו כולם, אלא לפי מה שמתאים למערכת הלימודים שלה.

יום שישי עובדים כרגיל, גם בחופשה.

 

וזה לא נתון לשיקול בי"ס כזה או אחר.

זה לוח החופשות ומסגרת שעות בי"ס שמשרד החינוך קבע.

לכל אוכלוסיה בחנ"מ משרד החינוך קבע לוח חופשות ומסגרת לימודים בהתאם ללקות, האוטיזם מקבלים את הכי הרבה שעות וימי לימודים, פחות או יותר כמו המעונות של התמ"ת

 

ואני מנצלת את האפשרות להרוויח יותר וביולי שהילדים שלי בקייטנות מתכננת לעבוד מה שיותר, כולל שישי- שבוע כן שבוע לא, כמובן שמשאירה לעצמי כל שבוע יום חופשי בשביל השפיות.

אנחנו גם עובדים השנה בשישי..לפחות נגמור מוקדםיעל מהדרום
לק"י

ועקרונית- אי אפשר להכריח לעבוד בחופשות.
אחת המורות אצלינו שלחה שאלה להסתדרות המורים בנושא, נראה מה תהיה התשובה.

ובקשר לתוספת במשכורת- ככל שהמשכורת יותר גבוהה, כך מס הכנסה וביטוח לאומי מורידים יותר.
אולי כשיש ילדים- המצב לא כזה.

תודה על התשובות
נכון שא"א להכריחאמא מסורה

מצד שני להנהלת בי"ס יש מחויבות להפעיל את בי"ס במתכונת רגילה.

כשחיפשתי עבודה בחנ"מ ופניתי לאכלוסיות הקשות יותר, ידעתי שזה המחיר שעלי לשלם- עבודה בחופשות.

 

ולגבי התוספת במשכורת- בשנה שעברה במשכורת של הקיץ התשלום לביטוח לאומי היה יותר, כי התשלום הוא ביחס לברוטו.

מס הכנסה, לא ירד לי בכלל.

ועדיין המשכורת הסופית שנכנסה לי הייתה שווה את העוד תשלום שירד לי לביטוח לאומי.

 

מה גם שאני עובדת בבי"ס ששייך למוכר שאינו רשמי, אז הסתדרות המורים לא תועיל לי בשום מצב, גם אם אחליט ללכת ראש בקיר עם הזכויות שלי.

בשורה התחתונה, גם אם ידכם תצא על העליונה, מי שיפסיד מזה הם התלמידים בלבד, גם ככה קשה להם כל פעם שהשגרה נשברת אז לשבש להם חודש וחצי?

אז שוב, לי מתאים לעבוד גם בחופש, כמובן שאני בוחרת כמה שעות ודי מתאימה לעצמי את השעות ולא טוחנת עד סוף היום ומעבר למשכורת שנכנסת, כן אני חושבת גם על התלמידים ושאר הצוות של הכיתה, זו הסיבה העיקרית שבחרתי לעבוד באופן חלקי גם בימי שישי.

לגבי ביטוח לאומי- אם יש לך ילדים אולי זה קשוריעל מהדרום
לק"י

לאחת המורות אצלינו ירדו כ3000 שקל בשנה שעברה.

ולגבי התלמידים- קשה להם, וקשה גם לנו.
דוקא אנחנו שעובדות קשה כל השנה, נאלצות לעבוד גם בחופשות.
אני ממש צריכה את החופש הזה (למרות שאני לא מרגישה אפילו מבועסת מזה שאני הולכת לעבוד..כנראה שזה נכנס לי חזק).

אשרייך על הראיה החיובית..
אוקיינקודה טובה
אוטיזם
רבע ל5
עד ה15.8
עובדים עד מתי שרוצים
אין חיוב לימים ספציפיים.. צריך מינימום 50% מהמשרה הקיימת
וכן בטח יש.
מה הקטע הזה עם ה50 אחוז?!יעל מהדרום
לק"י

אני יודעת שיש מקומות שמי שרוצה עובד, ומן הסתם מביאים תגבורת מבחוץ.
אין לי מושגנקודה טובה
אולי כדי להבטיח שלפחות חצי מהשעות המורים יהיו… זה יותר קל כשיש אנשים שמכירים את התלמידים.. אולי זה רק אצלנו כי התלמידים ממש קשים.. לוידעת
גם אצלינו יש כיתות קשות יותר או פחות..יעל מהדרום
לק"י

יש הרבה רמות.
אין לי מושג..נקודה טובה
האמת שמרוב שהבית ספר קשה ומתיש המורים מתחלפים כמו גרביים.. אז אולי לכן מחייבים..
והאמת שיהיה מעניין לדבר איתך
באמת מעניין..נחליף חוויות- מוזמנת לש"א בהזדמנותיעל מהדרוםאחרונה
ומה הכוונה שחייבים לעבוד 50%?יעל מהדרום
לק"י

נגיד אם אני עובדת 30 שעות- בקייטנה אני צריכה לעבוד 15 בסך הכל או כל שבוע?
עזרתכם בבקשה - ערב סיום עם הכיתהטוזי

אני מסיימת בעז"ה שנתיים עם הכיתה שלי (יסודי) ומתכננת ערב כיתה אצלי לכבוד המאורע (שנתיים דחיתי את זה )

 

מחפשת רעיונות להפעלות ודברים נחמדים לקראת סיום. יש לי משהו אחד שאנחנו כבר עובדות עליו והתוצרים יהיו בערב הזה אבל זה יקח רק משהו כמו 20 דקות..

 

הלוואי ותעזרו לי!

 

תודה מראש

חפש את המטמון!שרבוב

הכנה מראש אבל הם רצים

ואז בכל תחנה לעשות משהו שהוא חלק מהפעילות..

 

אני פדלאת על!טוזי

אין מצב שאני מתרוצצת איתן כאן ואני לא גרה במקום של בית הספר אז אין מצב שאני שולחת אותן בלי לבוא איתן..

 

פעילות כלשהי עם תמונות..יעל מהדרום
לק"י

אפשר להקרין תמונות של התלמידות כשהן היו קטנות וצריך לזהות מי הבת.
שירה בציבור.
פעילות יצירה.
הן עדיין די קטנות בעצמן טוזי

יצירה זה רעיון, אבל של מה? משהו שאפשר לעשות בחוץ על הדשא..

יצירת הדבקותשרבוב
נגיד שתדפיסי לוח לחופש עם מקום לקישוטים
ותביאי להן לקשט עם מדבקות מעניינות ונצנצים
לזהות תמונות מינקות זה ממש נחמדחלושי
פעילות יצירה. ארוחת ערב (שייך?)ציליגילימימי

חשבתי על ארוחת ערבטוזי

מתלבטת בין פיצה ולקוות שלא יהיו יותר מידי "לא בא לי, לא טעים לי" וכו או שכל אחת תביא משהו ונכין יחד ארוחת ערב. רעיונות?

תשאלי אם כולן אוהבות פיצהשרבוב
יחסוך לך הרבה כאב ראש
זה יחסוך כאב ראש, מצד שניציליגילימימי

אולי לאכול פיצה לוקח כמה דקות, ולהכין אוכל זה כבר יותר...

אולי נגיד להזמין פיצה ואז להוסיף כמה דברים. אפשר לדוגמא לחלק לקבוצות, קבוצה אחת מכינה סלט, קבוצה אחת כדורי שוקולד (למנה אחרונה), קבוצה אחת עורכת את השולחן וכו'...

אז חשבתי על פיצה על פיתה...טוזי

אני אקנה פיתות, רסק, גבינ"צ ותוספות וכל אחת תכין לעצמה שזה איזה עשר דקות.

 

וזה באמת רעיון טוב החלוקה לקבוצות והן יכינו עוד דברים. וזה עוד זמן

 

 

יצירה פשוטה בגלילי נייר טואלטנפשי ישובב

זה פשוט ונראה ממש שווה, אפשר להתקשקש עם זה, לצבוע אח"כ, ואם יוצרים דמויות או חיות- אפשר להציג עם זה הצגה קטנה..

 

הרעיון הגיע מספר חדש של רינת הופר- "גלילונה"- שירים ויצירות בגלילי נייר טואלט. נראה משו אדיר וכייפי, וכל כך פשוט וזמין. היא כתבה שאפילו לא צריך להשתמש בדבק עם זה, וצביעה- כיד המלך אח"כ.

 

(לא, אני לא מקבלת תמלוגים על פרסומת חלילה, סתם ראיתי ונהנתיכאילו מוציא לשון)

 

הייתי מפתחת את זה אולי ליצירה חברתית- או כהצגה כנ"ל, או להשתמש בצורה של הגליל כגליל וליצור חיבורים- ולחזק את העניין של ההתחברות אחת לשניה, דרך יצירה קבוצתית או בקבוצות קטנות יותר (אח, היצירתיות קורץ קחי את זה לאן שתרצי, אולי אפילו עם חומרים אחרים (רק שזה לא יקר וזמין), ובהתאמה לכיתה)

 

 

לא הבנתי, זה נשמע נחמדטוזי

אבל לא הצלחתי להבין

 

נראה לי שהיא התכוונה~א.ל

שלוקחים גליל נייר,

ומקשטים אותו כפי שרוצים- בצביעה, בהדבקה, במפיות צבעוניות וכו'( אלו רעיונות שעלו לי ברגע זה..)

ואחר כך לעשות מכל הגלילים או הצגה

או לחבר אותם ביחד- ולהסביר את עניין ההתחברות, האחדות, הגיבוש.

 

כמעט אסבירנפשי ישובב

לוקחים את הגליל עצמו ואפשר להכין ממנו כל מיני דברים: חיות, פרצופים מחייכים. המיוחד ברעיונות שמביאה רינת הופר בספרה הוא- שאפילו לא צריך דבק וחומרים נוספים בשביל זה. מהגליל עצמו. (היא נותנת מגוון רעיונות שהיא עצמה הכינה, חפשי אולי באינטרנט דוג' כי אין ברשותי את הספר עצמו)

 

אפשר גם להשתמש בגליל כבסיס ולהדביק עליו רעמה (לאריה) אזניים וחדק (לפיל) וכיו"ב.עם ניירות צבעוניים וכ"ו. ממליצה להכין דגם שניים לפני אך לתת לבנות ליצור מעצמן.

 

והרעיון השני- לחתוך את הגלילים לרוחב למעין פרוסות וחלק להשאיר כמו שהם, כל קבוצה מקבלת כמה חלקים וצריכה להרכיב משהו ביחד (צורה מסוימת, דמות או משהו מופשט) העיקר החיבורים בין החלקים ובין הבנות עצמן והעבודה ביחד כאשר כל אחת מביאה את עצמה ורעיונותיה ויוצרים יחד.

 

הפעם- מקווה שהובנתיכאילו מוציא לשון

תודה! עכשיו הבנתי (אני חושבת )טוזי
תראי מה מצאתי~א.ל

(מישהי צירפה איזשהו  לינק, ותוך כדי חיטוט בו מצאתי את זה)

 

נייר טואלט לא נחשב בעיני רבים מאיתנו כנייר ליצירה - הוא סופג מדי, רך מדי, נקרע מדי - לא משהו שאפשר ליצור ממנו משהו חוץ מאשר עיסת נייר. אני לא הולכת לשנות לכם את ההנחה, אבל בתוך כל גליל נייר טואלט מסתתר לו אוצר - הגליל האפור הפנימי שעשוי מקרטון. בדרך כלל אנחנו זורקים אותו או מקסימום אוספים אותו כדי להביא לגן - כן, עדיין מבקשים להביא גלילי נייר טואלט, קופסאות קורנפלקס וגביעי אשל לעבודות יצירה בגן. אני אמנם בעד מחזור, אבל בכנות, מעולם לא שמרתי עבודה כזו שחזרה עם הבנות מהגן ביום שישי. העבודה בדרך כלל ניצבה בגאון על הדלפק ביום שישי אחר הצהריים, אבל באופן מסתורי נעלמה בשבת בבוקר. תעלומה? קסם? לא מודה ולא מכחישה...

יש בספר 72 חיות ויצורים שונים ואחרי שאספנו במשך שבוע גלילי נייר טואלט, התיישבנו בכיף לצור כמה דמויות ולקשט אותן. התחלנו קודם עם חיות הבית - כלב וחתול.

 

 

אחר כך עברנו לצב ולעכבר.

ואיך אפשר בלי ארנב?

וגם כמה חיות ג`ונגל - פיל וג`ירף.

ואפילו פרת משה רבנו...

כל אחת מהדמויות היא מקורית וניכר שהשקיעו הרבה זמן בתכנון ובחשיבה עליהן.  מעבר לחיות, היו גם משחקים ודמויות אחרות. למשל דמויות מסתובבות - ציירנו דמויות לאורך כל הגליל:

ככה זה נראה ביחד:

חותכים את הגליל במרכז ומכניסים לתוכו גליל נוסף שיהיה הציר. עכשיו אפשר להתחיל לסובב וליצור כל מיני דמויות חדשות:

   

אפשר גם ליצור דמויות עם מרכז שמשתנה:

    

והמשחק שהבנות שלי הכי אהבו הוא של הקוף:

   

מדהים!שרבוב

עושה חשק לקנות את הספר.

נכון~א.ל
עוד רעיון עם גלילי נייר טואלטציליגילימימי

אחרי שכתבו פה נזכרתי במשהו שפעם עשיתי.

להכין מעין "כוס" למכשירי כתיבה.

להדביק חתיכת דף/בריסטול/קרטון מתחת לגליל, ואז לקשט, וליצור מעין כוס למכשירי כתיבה.

פשוט ונחמד...

שאלה על משהו קצת אחר עם גלילי נייר טואלט...טוזי

יש את היצירה הזאת שחותכים את הגלילים לטבעות ואז מצמידים אותם אחד לשני ויוצרים פרח. יודעים על מה אני מדברת?

 

אז השאלה שלי היא: על מה עושים את זה? כי נראה לי שנייר לא יספיק,  ועם מה מדביקים?

 

 

מדביקים אותם זל"זשרבוב

לא על בסיס.

 

ואני הדבקתי עם דבק חם.

 

 

תודה! אפשר להדק את זה? יראו את ההידוקים?טוזי
רעיון!שרבוב

אם יצבעו מעל זה יהיה פחות בלוט..

ותכלס זה לא קריטי.

 

אני צבעתי מעל בגואש

רעיונותמיכי

* יושבים במעגל עם כלי כתיבה. כל אחת מקבלת דף עם שם של חברה מהכיתה וכותבים עליה דבר טוב שלמדנו ממנה או שמאפיין אותה, מקפלים את מה שנכתב(מתחילים לכתוב מלמטה ומקפלים כמו אקורדיון..) ומעבירים לבת הבאה. עד שכל הדפים עוברים בין כולן וכל בת כתבה על כל אחת מהכיתה דבר טוב. 

 

* משחק ה"בלופ"- עשיתי זאת פעם אחת בכיתתי והיה מוצלח. תלוי בגיל כיתתך.

עומדים כולן באופן חופשי - מפוזר בכיתה. בהינתן האות כולם עוצמים עיניים ומסתובבים בכיתה בעיניים עצומות. תוך כדי המורה נוגעת לאחת הבנות בראש וזה הסימן שהיא ה"בלופ".  מי שהיא הבלופ מצטרפים אליה ע"י נתינת יד. 

איך מצטרפים ל"בלופ"? כשמסתובבים בעיניים עצומות שואלים כל פעם חברה שעוברת לידי - את ה"בלופ"? והיא עונה - כן / לא. אם לא ממשיכים לשאול עוד חברות ואם כן - נותנים לה יד ומעכשיו גם היא "בלופ". כך ממשיכים בעיניים עצומות, עד שכל הכיתה מתגבשת וכולן "בלופיות".

 

* תפזורת עם שמות הבנות או משהו בסגנון..

 

* משחקי גיבוש וכו..

 

* הרעיון עם הגלילים חמוד. אני ראיתי שעושים גם צמידים מגלילי נייר. יפה וחמוד. תחפשי באינטרנט.

 

* לאכול - קורנפלקס / שוגי / כריות וכו עם חלב.  

פיתות עם צ'יפס, פלאפל/נקניקיות.      

פיצה.

הכי פשוט לקבוע וזהו. אם תשאלי את הכיתה תמיד יהיה מישהו שלא אוהב משהו.

 

שיהיה בהצלחה!

בשמחה ובנחת.

 

 

תודה! אתם ממש מעשירים אותי טוזי

לגבי הראשון אנחנו כבר עושות משהו כזה בכיתה כל יום בתקופה האחרונה (מחברת עין טובה) ובערב כיתה הם יקבלו את זה.

 

ולגבי האוכל, בוודאי שאני אחליט! אין מצב שאני שואלת אותן, זה לא יגמר, יהיו לי 30 מנות שונות ומגוונות

 

הבלופ - אהבתי.

 

פתחנו את השנה עם תפזורת שמות, אולי אחלק אותה שוב..

מה זה מחברת עין טובה?לב שמח!
מחברת שכל אחת כותבת לחברה דברים טוביםטוזי

השנה עשיתי את זה בפנקסים.

כתבתי שם של ילדה על כל פנקס ומבפנים כתבתי בכל עמוד שם של ילדה אחרת מהכיתה. בסוף התפילה אני מחלקת פנקס לכל ילדה והן כותבות משהו טוב אחת על השניה. אסור להן להראות אבל מותר לספר מה הן כתבו.

בערב כיתה אחלק להן אי"ה.

תודה לכולם!טוזי

היה מקסים ומרגש ב"ה!

 

עשיתי משחק חברה, יצירה והכנו פיצות

איזה יופי!!יעל מהדרוםאחרונה
רמאות חמורה במתכונות..ח.י
שלום!

רציתי להתייעץ איתכם,
גיליתי תלמידה שרימתה במתכונות וזה בוודאות היא.. (אני לא רוצה לפרט מה בדיוק אבל משהו ממש חמור שניתן להגיש עליו גם תלונה במשטרה בעוון שתי עברות חמורות..)

הבגרות בעוד יומיים, באיזה מגן הייתם מגישים אותה??
נכשל/נותנים לה הזדמנות לעשות מתכונת נוספת למרות שלא מגיע לה?..

אשמח לתשובותיכם..
נראה לי שהשלב הראשון זה לעמוד מולהציליגילימימי

את לא יכולה סתם ככה לתת לה מגן דפוק בלי לדבר איתה על המעשה שהיא עשתה.

נראה לי שממש כדאי לוודא את זה מולה, להסביר ל עד כמה זה חמור וכו'.

 

בפועל לגבי המגן, אני לא מכירה אותה ואת הנתונים שלה. במחשבה ראשונה עולה לי להגיד לה משהו כמו שמכיוון שהיא חשובה לך ואת רוצה שהיא תצליח, אבל את לא יכולה לתת לה מגן על סמך המתכונת בלבד את נותנת לה הזדמנות נוספת ואת מצפה שהיא תלמד טוב ותעשה את זה לבד וכו'.

ועל סמך זה הייתי נותנת.

או לחילופין, שואלת אותה "מה את מציעה לי לעשות?  אני לא יכולה לתת לך ציון על סמך מתכונת שהיא לא שלך..."

(אם הם מבינים את חומרת המעשה, לפעמים לתלמידים יש רעיונות טובים...).

 

אבל כמובן כל הדברים האלה תלויים בהתנהלות שלה במשך השנה... אם זה משהו שחוזר על עצמו אולי הייתי מגיבה אחרת.

ואם את כן באה לקראתה, גם חשוב להגיד מפורשות, שאם דבר כזה יתגלה שוב כבר לא תוכלי לבוא לקראתה יותר וכו' (בהנחה שאת ממשיכה איתה גם שנה הבאה...).

 

בהצלחה!

תודה על התגובהח.י
וודאי ששוחחתי איתה ובסוף (לאחר המון המון זמן) הודתה..

התופעה חזרה על עצמה באופנים שונים במהלך השנה ועכשיו היא הגיעה לשיא חדש..

בכל פעם בסוף וויתרו לה..
העברתי את ההחלטה להנהלה..

בעזרת השם שנצליח לעשות את הדבר הנכון ביותר!
צריך להבהיר לה שאת יודעת ולטפל גם בקטע החינוכייעל מהדרוםאחרונה
לק"י

אני הייתי מתייעצת עם המנהל או היועצת מה מקובל לעשות באותה מסגרת.
סקר- מערך שיעור (חשוב לי)נועם ה
שאלה מקדימה- מכינים מערך שיעור??

1. אני:
א. מתלמד
ב. מורה שנה 1-3
ג. מעל 3 שנים בהוראה

2. אני מלמד/ת:

3. כמה זמן לוקח לי להכין מערך שיעור לשיעור של 45 דק':
א. שעה - כמה שעות.
ב. יום/יומיים.
ג. שבוע.
ד. אחר...

4. כמה זמן לפני השיעור המדובר אני מכינ/ה את השיעור.

*5. (למורים המנוסים שבנינו)
האם את/ה מרגיש/ה שעם הזמן משך הכנת השיעור מתקצר משמעותית ונעשה איכותי יותר...?

תודה מראש....!!!
איזה סקר שווה ומעניין!שרבוב


1. אני:
א. מתלמד
ב. מורה שנה 1-3
ג. מעל 3 שנים בהוראה

2. אני מלמד/ת: הוראה מתקנת. וזאת הסיבה שאני כמעט ולא צריכה להכין. אבל בהנחה שאני כן צריכה להכין (זה לא קורה הרבה):

3. כמה זמן לוקח לי להכין מערך שיעור לשיעור של 45 דק':
א. שעה - כמה שעות.
ב. יום/יומיים.
ג. שבוע.
ד. אחר...כמה דקות של חשיבה בכל מיני הזדמנויות. והתייעצויות קטנות

4. כמה זמן לפני השיעור המדובר אני מכינ/ה את השיעור. אם זה שיעור חשוב אז שבוע לפני . אם לא אז יום לפני

*5. (למורים המנוסים שבנינו)
האם את/ה מרגיש/ה שעם הזמן משך הכנת השיעור מתקצר משמעותית ונעשה איכותי יותר...?

תודה מראש....!!!

 

 

 

ונועם- לא ידעתי שגם את במורים!!

עונהמייכ
שנה שניה

מתמטיקה
(ועכשיו גם עברית מילוי מקום עד סוף שנה )

למתמטיקה אני מכינה בבוקר באוטובוס כמה דק
בעברית לוקח שעה הכנה לשעה למידה

(שנה שעברה לקח לי יחס של שעה לשעה למתמטיקה כי לא היה ספר.. והכנתי דפים.. )

מכינה ברגע האחרון בדכ..

ונכון שאני לא מנוסה, אבל ביחס לשנה שעברה, ואפילו ביחס לתחילת השנה- הזמן ממש התקצר.

ושימי לב שלא עניתי שאיכות הכנת השיעור עלתה.

ברוכה הבאה מורה

נראה כמה זמן תשרדי חחח
וסליחה שזה מאנונימיאנונימי (2)

שאלה מקדימה- מכינים מערך שיעור??

 


1. אני:
א. מתלמד
ב. מורה שנה 1-3
ג. מעל 3 שנים בהוראה

2. אני מלמד/ת: מתמטיקה בחט"ב

3. כמה זמן לוקח לי להכין מערך שיעור לשיעור של 45 דק':
א. שעה - כמה שעות.
ב. יום/יומיים.
ג. שבוע.
ד. אחר... כמה דקות

4. כמה זמן לפני השיעור המדובר אני מכינ/ה את השיעור. בד"כ בשעות לפני יום או באותו היום.

*5. (למורים המנוסים שבנינו)
האם את/ה מרגיש/ה שעם הזמן משך הכנת השיעור מתקצר משמעותית ונעשה איכותי יותר...?

לא כותבת מערכים+mp8

מורה 17 שנה.

מלמדת מדעים, הסטוריה וגיאוגרפיה כבר הרבה שנים ביסודי.

כשאני מכינה שיעור בנושאים אחרים (יהדות, תושב"ע וכד') זה מהר מאוד,

היום אני שמה דגש בעיקר על הקניה מרתקת ומשמעותית,

זה עיקר ההכנה של השיעור מבחינתי.

 

פעם- זה היה יותר שאני אשלוט בחומר.

אניממוחשבת
מעל 3 שנים בהוראה.
אני לא מכינה מערכים מסודרים כמו סטודנטית, אבל באה מוכנה לשיעורים. זמן ההכנה משתנה, לפעמים 2 דקות ולפעמים שעה.

זמן ההכנה הולך ופוחת עם השנים.
סקר חמוד ומרענן חיה וקיימת

לא מכינה בכלל מערכים כתובים.

1- שנה ראשונה בהוראה.

2- היסטוריה בעיקר, קצת ג"ג שעה אחת שבועית- הבנת הנקרא, טבע וציור.

3- להכין מערך בע"פ כדי למסור, די משתנה ממקצוע למקצוע, ב"ה בכל המקצועות יש ספרים שמאוד מאוד מקלים על הכנת השיעור. ה"ה זה בערך 10 דק' להכין, רק לעבור על הסיפור ולבדוק שאין מושגים חדשים. היסטוריה זה יותר זמן בערך 25-30 דקות, וג"ג זה ממש רציני משהו כמו 45 דק'.

4- יום לפני בד"כ.

 

לא מכינה מערכים...אמא לכמה...

1.ג

2. לשון ואזרחות לבגרויות

3. ד

4. תלוי מאוד

5. ברור

חחח מגניבמבט קדימה

1. אני: מורה שנה 1-3.

2. אני מלמדת: כיתות נמוכות.

3. אני לא מכינה כמעט. רק מדפדפת בחומר רבע שעה בערך במוצאי שבת לכל השבוע.

4. התשובה ב3.

 

אני אענה גםבעיתה אחישנהאחרונה

אני מורה שסיימה שנה 3

 

אני מלמדת כיתות ח-יא בבית ספר קשה בפריפריה. כולל הכנה לבגרות ורכזת חינוך חברתי (וזה מאוד עוזר לי בהכנת המערכים)

 

לוקח לי כמה שעות להכין מערך טוב. לעיתים גם כמה ימים כי אני משתדלת למצוא קאצ' לכל שיעור מתודה יפה או אמצעי שיהפוך אותו ליותר מעניין.אני משתדלת להכין מראש פרק זמן לפני ואת מה שלא הספקתי אני מכינה במהירות פחות מושקע.

 

אחד הטיפים הטובים שקיבלתי בנושא היה- להכין שיעור מושקע כמיטב יכולתי ולקחת בחשבון שבהתחלה יהיה שיעור מושקע אחד בשבוע והשאר פחות כי לא מספיקים ולאט לאט נאגרים עוד ועוד שיעורים איכותים.