שרשור חדש
התייעצות.חיה וקיימת

אז ב"ה שנה הבאה אני מקבלת כיתת חינוך ג' או ד' (עוד לא הודיעו לי סופית)

בבית הספר שאני עובדת בו היום יוצאים לחופש בז' אב, בבית הספר בו אעבוד שנה הבאה מתחילים ללמוד בא' אלול, יותא חופש פיצפון של שלושה שבועות וחצי.

החתונה שלי בעז"ה עוד חודש וחצי ככה שכמעט אין לי זמן להתארגן לשנה הבאה.

זה נורא לקחת מערכי שיעור ממורה אחרת?

כמובן לא לכל השנה אלא לפחות לתקופה הראשונה.

 

דבר שני- אשמח לשמוע רעיונות לשמות לקירות של תורה, מעגל השנה ולשון.

תודה רבה

אולי בכל אופן מישהו?חיה וקיימת

יפה לך!שרבוב

לא נורא בכלל לקחת מערכי שיעור ממורה אחרת-

אבל תשבי עליהם ותשני אותם לפי מה שאת חושבת ומתחברת

 

דבר השני ארוך אז פעם אחרת..

(ואני לא מומחית )(

ממש לא נורא לקחת מערכים ממורה אחרתחנהלה

אפילו-למה לא? כמובן לעבור עליהם ולהתחבר אליהם.

לגבי שמות לקירות- פרטי קצת איזה אוכלוסיה זו, בנים/בנות, מה החומש הנלמד.. אולי אפשר לעזור לך עם דברים מוכנים..

תודה חיה וקיימת

כיתת בנות, עוד לא ענו לי אם זה ג' או ד', בג' לומדים שמות ובד' במדבר.

אבל אפשר סתם שמות כללים לא בהכרח משהו שקשור לחומש.

תומ"ר

יש את הפורום הגדול למורים וגננותחנהלהאחרונה

שבחופש יש שם מלא חומרים, אני השתמשתי בדברים ושיניתי לפי צרכי.. יש לי גם כל מיני דברים אם את רוצה..

 

כדאי מאוד לקחת ממורות אחרותציליגילימימי

זה יחסוך לך עבודה כי לא צריך להמציא את הגלגל, אבל צריך לדעת שגם זה לוקח זמן, כי את צריכה לבחור מה את רוצה בדיוק ללמד, יכול להיות שיש משהו שפחות תתחברי אליו או אפילו שלא תביני אותו או משהו שלא יתאים לכיתה שלך.

את צריכה להכין את המערכים בעצמך (לפחות אני עושה ככה, למרות שלוקחת ממורות אחרות) אבל זה מאוד עוזר שהדפים כבר מוכנים, והכל כבר כתוב, יש חומר מוכן ומסודר.

אולי יש כאלה שלוקחים ומעבירים ממש את מה שנמצא בחומר של האחרים, לי אישית זה לא כ"כ נוח...

וממליצה לך אפילו לקחת מערכים לכל השנה... למה רק להתחלה?

 

ולגבי הדבר השני - תורה אולי "תורתך שעשועי" או אם זה חומש במדבר "מסע במדבר"...

מעגל הזנה לדעתי אפשר פשוט "במעגל השנה..." לא הייתי מחפשת שם מיוחד.

 

ומזל טוב!

זה מעולה לקחת מערכי שיעור!יעל מהדרום
לק"י

תהיה לך מספיק עבודה להתאים את זה לתלמידות שלך ספציפית..
אתם מורים, נכון? אז שאלהאנונימי (פותח)

כיתה שלימה החליטה יום אחד להבריז. בבוקר פשוט לא יצאו מהחדרים ולא באו לכיתה וגם לא לחדר אוכל.

 

בהתחלה זרמתם, כי נחמד וצחוקים וזה ובכ"ז עד שכל הכיתה התגבשה וכווולם עושות משהו ביחד..

 

בדר"כ תפילה בכיתה בסביבות 8:15..

 

בערך ב9:30 אתם מודיעים לבנות,בהודעות סמס, שבטח אתן רעבות, מחכה לכן שוקו ולחמניה בחדר אוכל .

פינקתם, הייתם נחמדים,ולא כדי ללכוד אותם ולהרוג את הבנות שם.

 

בינתיים יש בכיתה 3 בנות.. כל השאר לקחו ת'שוקו ולחמניה וחזרו לחדרים לחגיגה.

 

לא זוכרת מתי בדיוק, נגיד ב-10:30 שלחתם להם הודעה שעל כל מעשה יש תוצאה

 

4 בנות הגיעו לכיתה.

 

כל השאר-חוגגות ונהנות..

 

מה הייתם עושים? איזה עונש מגיע לבנות אם בכלל? ולאיזה קבוצת בנות מגיע איזה עונש?

 

תודה,שבת שלום:")

כל הכיתה עונשמייכ
אם כולם איחרו בשלוש שעות- כולם ביום שחוזרים הביתה מחכות עוד שלוש שעות, ועונות על עבודה שתכיני מראש.

אם מישהי איחרה רק בשעה- היא תורשה ללכת אחרי שעה.

כך אני עשיתי בכיתה שלי, גם שמחתי שהן התגבשו, והיו יצירתיות מיצד אחד. מיצד שני זה חוצפה, ואסור לעשות זאת.

מאז אין רעיונות כאלה, ויש אוירה יותר לימודית ורצינית.

הבאסה זה- שמי ישאר עם הבנות? כנראה את, כך שזה עונש בשבילך..

אבל זה בהחלט חינוכי

תעדכני
יפה אז שאלתי כדי לראות מה דעתכם אם זה היה נכוןאנונימי (2)אחרונה

כי זה מה שעשו אצלנו פחות או יותר.

 

רק את ענית, ותודה אז לצערי לא שמעתי עוד דעות..

 

כל אחת קיבלה באמת לפי הזמן שבו היא הגיעה, עם עבודה.

 

אלה שלא הגיעו באו ביום שישי ל-4 שעות עם עבודות.

דחוווףשלומי20104

איפה אני מוצא באזור גבעת שמואל, בני ברק פתח תקווה.

חנות לציוד בית ספר(מפת ארץ ישראל גדולה ומנוילנת)

במרפ"ד של בני ברקאמא!!

יש כל מיני דברים בסגנון- תבדוק אם יש להם גם את זה.

תחפש בגוגל "מחשבת בצלאל"

תוכל לקנות מפה בגודל A3 כמעט בכל חנות לספרי לימודחיה וקיימת

ואח"כ לעשות לה למינציה.

לא מכירה את האזור בכלל, אז אין לי יכולת לעזור יותר

יש חנות מקסימהמייכ
ברבי עקיבא בבני ברק,
קרוב לזבוטינסקי
קוראים לה עולם השעשועים
יורדים אליה במדרגות
רבי עקיבא פינת ישעיהו

אני יודעת שלפני כחודש היו להם מפות מנוילנות לקישוט כיתה, גדולות כאלה

ועוד אביזרים רבים להוראה
תודהשלומי20104אחרונה
אני מחפשת עבודה!! איך עושים את זה?? יש לי ניסיוןמבט קדימה

אני לא יודעת איך מתחילים בכלל. בפעם הקודמת שעבדתי מצאתי דרך מישהי. לא חפשתי בשום מקום אחר...

עכשיו כשאני צריכה להתחיל לחפש אני לא מבינה בכלל איך עושים את זה. לא רוצה לשלוח קורות חיים לכל מקום. זה לא רציני. אף אחד לא באמת מגיב. להתקשר? איך אני אדע לאן? אני רוצה מקומות דתיים...   צריכה עזרה

לי אמרו להגיע לבתי הספר ולתת קו"ח.יעל מהדרום
לק"י

אולי אפשר לפנות גם לפיקוח.

בהצלחה!
למה לא?!הכל הכל לטובה!
אני בפעם הראשונה שיצאתי לשוק העבודה, פקססתי לכל האולפנות באיזור.
ואכן חזרו אליי מאולפנא רצינית שלא פרסמו בכלל בעיתון או משהו.
ככה:שרבוב

1. הולכים למשרד החינוך. אפילו יותר מפעם אחת

(ושמעתי עצה להשאיר על הקו"ח תמונת פספורט)

 

2. שולחים קו"ח ומתקשרים ומבקשים לדבר עם המנהל

 

3. לבתי ספר שאת ממש רוצה תנסי להגיע

 

4. להשיג פרוטקציות ואנשים שמכירים אותך שידברו עם המנהל

 

בהצלחה!

כשמגיעים מה עושים?ddba
מוסרים למזכירה או שפונים למנהל? ואם כן מה אומרים לו?
ברור שעדיף מנהל!שרבוב

אם לא- למזכירה

אם למנהל, אומרים לו: שלום, יש לי תואר ראשון ונסיון בהוראה ואני אשמח לעבוד בבית הספר. יש לך משרה שתתאים בעבורי?

באיזה איזור את מחפשת? מה ההכשרה שלך?חי(נ)וך

יכול מאד להיות שיש כאן מורים שבבתי הספר שלהם מחפשים מורים לשנה הבאה, לכן, כדאי לך לכתוב באיזה איזור את מחפשת, מה ההכשרה שלך, ובמה בדיוק את רוצה לעבוד (למרות שלפעמים בהתחלה צריך קצת להתגמש בנושא הזה..)

 

שיהיה בהצלחה!

עצה אחרתלומדתאחרונה

תעשי מילוי מקום יומי בכמה מבתי הספר הקרובים לביתך.

אם את טובה- את תשובצי לשנה הבאה, בעז"ה!

הרבה תפילות

בהצלחה

תהילים לרפואת אורי יונתן בן מלני מרגלית!!renanushy2555
איפה מפורסמים תוכניות לימודים לכיתה א'?ddba
חידושים בפורומים- הסברשרבוב
עבר עריכה על ידי שרבוב בתאריך י"ט באייר תשע"ד 23:46

מורים יקרים,

שימו לב!

 

בראש העמוד, ליד מכתב הפתיחה יש פניה למנהלים - זה אומר שנשלח מסר בשמכם למנהלי הפורום (במקרה הזה אלי), כך שמי שרוצה להגיע אלי ישירות במסר- מוזמן 

חוצמזה בתחתית כל הודעה יש כפתור "דווח" זה אומר שההועדה נשלחת למנהל הפורום- בצירוף הלינק להודעה הספציפית כדי שנדע למה התכוונתם

 

 

 

ובלי קשר- אזהרה--

אלו פורומים פתוחים ולא כולם כאן צדיקים יסודי עולם.

פקחו עיניים. ותזכרו שיש אפשרות לחסום ניק גם בשיחה אישית.

כל מה שמחשיד אתכם- נא לפנות לאלעד\אדמין\אליי.

 

שבוע מצויין!

 

 

**הועתק מקולה בשינויים קלים**

עזרה במילוי שאלון למוריםגן נעול

סליחה על ההצפה. מקווה שזה בסדר מבחינת חוקי הפורום- אני צריכה עזרה במילוי שאלון לצורך סמינריון. השאלון בנושא גורמים להתערבות מורים במקרי אלימות בבית הספר:

 

https://docs.google.com/forms/d/1nKHUcNfnvskXfvTAKjaB7BNZJEiXwDMW9rIdWDT8C-Q/viewform?usp=send_form

מילאתישרבוב

תודה רבה.גן נעולאחרונה
באהבה.. תקראומייכ
סוד החיים הארוכים - לכל המורות שיש בקבוצה הזו- באהבה...


רופא יצא לטייל בבוקר וראה זקנה יושבת על ספסל ומעשנת.

הוא ניגש אליה ואמר לה:

אי אפשר שלא לראות עד כמה את מאושרת, מהו סודך?

הזקנה ענתה לו:

אני מורה. אני הולכת לישון ב-4 בבוקר אחרי שתכננתי מערכי שיעור, חשבתי על דרכים חדשות להעביר את החומר, אני קמה ב-6 כדי להגיע בזמן לעבודה. אני לא עוסקת בפעילות גופנית, לא יוצאת עם חברים, לא הולכת לקולנוע או לתיאטרון, את סוף השבוע אני מבלה בבדיקת עבודות, מתן ציונים, הערכת דרכים דידקטיות חדשות לתלמידים שלי, וכך גם בחגים. אני לא אוכלת ארוחת בוקר וגם לא צהריים כי אין לי מספיק זמן. אני נמצאת בסטרס כל הזמן משום השינויים התכופים בחומר הלימודים, תאריכי מסירה של התיעוד וביקורים של המפקחת.

נוכח כל זה הרופא לא יכול שלא להתפעל ואומר: מדהים, בת כמה את?

34, ענתה הזקנה
אחת המורות אצלינו העלתה את זה בווצאפ..עצוב המצביעל מהדרוםאחרונה
הבו רעיונות למערכי שיעור/ הפעלותגן נעול

למדרש על ר' עקיבא ובתו ("נחש בליל כלולות", "צדקה תציל ממוות"...)

חלק מהשיעור כבר מוכן, אבל אני מרגישה צורך להוסיף עוד דברים. אשמח לרעיונות.

מבחינת המסר-שרבובאחרונה

הייתי מדגישה את זה שהבת של רבי עקיבא היתה רגישה ולמרות שהיא היתה עסוקה בחתונה שלה עצמה היא שמה לב לעני

זה לא רק שהיא נתנה לו לאכל

היא גם שמה לב לסבבה שלה, נתנה לו יחס וכיבדה אותו

וגם היא כבדה אותו כי הוא בן אדם שווה לכל בנאדם אחר- לא משנה אם הוא עשיר או עני.

 

אפשר לדבר מנקודת מבטו של העני-

איך הרגיש לפני שבת רבי עקיבא התייחסה אליו ואיך אחרי.

 

ואז אפשר לדבר ושהתלמידים יספרו על מקרים שבהם הם כיבדו אחרים ונתנו משהו או ששמו לב לחבר בצד

(או שבעצם אולי עדיף שלא? שלא יספרו דברים שיעליבו את הנוכחים?

אז אולי כדאי לכתוב?)

 

ממש חשוב!! אל תתעלמו!! בבקשה1!!!הודושש

שלום לכולם! מה שלומכם?

הבחור "ניר ניסים בן רות" עובר ניתוח ביום חמישי הזה וצריך הרבה תפילות!!

מצורף לכן כאן קישור לאמרית תהילים בבקשה ממכן שכל אחד יקדיש כמה דקות ונוכל לסיים הרבה ספרים ב"ה עד הניתוח.

תזכרו ש"כל המציל נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם ומלואו"

והכי חשוב תעבירו את זה לכמה שיותר אנשים...

תזכו למצוות!! שנשמע בשורות טובות!

 

http://tehilimyahad.com/mr.jsp?r=0i4AWX8hhu

הרהורים של בוגר מערכת החינוך.חג'דומט

חשוב לי שתקראו את זה,כי בידכם הכח לשנות.

 

סיימתי לפני פחות משנה 12 שנות לימוד במערכת החינוך. למדתי בממ"ד תורני,ואח"כ בישיבה תיכונית נחשבת. זה נכון. אבל זה לא באמת עזר לנוכח העובדה שמערכת החינוך רמסה אותי שוב ושוב והורידה לי את הביטחון העצמי לאפס. ואני רק אחד מאלפים אם לא רבבות.

 

אני בסך הכל מבקש דבר אחד. תהפכו את מערכת החינוך למערכת חינוך,ולא למערכת להעברת אינפורמציה לימודית.

 

לפעמים אני מרגיש שהמטרה ברוב בתי הספר היא החומר,והאויב הוא התלמיד. 

זה נורמלי בעיניכם שכמעט כל הילדים והנוער לא אוהבים את בית הספר שלהם? לי לא.

אנחנו לא שואלים אף אחד האם מתאים לו לימוד כזה,או צורת לימוד כזו. אנחנו רוצים שהוא יצא עם תעודה. בכל מחיר כמעט. אז ניקח אותו לחדר המנהל ונסביר לי שהוא פשוט "לא יכול לעבור ארבע יחידות.שירד לשלוש. אנחנו פשוט דואגים (לבגרות ש)לך" 

או שנמדוד אותו בקנה מידה לא הוגן בעליל לעומת שאר חבריו,ונוריד ונעלה לו את הביטחון עצמי ואת המעמד החברתי לפי מספרים. או נמדוד אותו על פי קנה מידה אחד. כמה הוא יודע לשבת על כיסא ,לחנוק את הנער שבו ולהתחיל ללמוד בעל פה חומר ולא ע"פ כמה הוא יצירתי,ספורטאי,אומנותי ,מוזיקלי,אדם טוב.  

 

זה שאני לא יודע לעשות אינטגרלים זה אומר שאני בן אדם 56..?

 

 

 

 

 

תשלח את הדברים שלך לשר החינוךציליגילימימי

אתה צודק מאוד, הבעיה היא שהיום מערכת החינוך שלנו בנויה בצורה בעייתית. המון מבחני בגרות, וזה אפילו לא מחכה עד הבגרויות כבר ביסודי יש מיצ"בים ועוד.

ביה"ס טוב נמדד היום לפי הציונים שהתלמידים מוציאים בו.

בעבר הייתי בראיון כדי לעבוד בביה"ס מסויים, הרגשתי מהראיון שכל מה שחשוב בביה"ס זה הציונים. כל השאלות של המנהלת היו אם הגשתי כבר למיצ"ב, ואם הכנתי כבר תוכנית לימודים ואיך התלמידים שלי יקבלו ציונים טובים ואנחנו ביה"ס ששואף למצוינות וכו'. מילה אחת היא לא אמרה על החינוך לתלמידים, על מורה שהוא אישיות, על קידום תלמידים במישור האישיותי, החברתי ועוד. רק הלימודי!! רק ציונים. זה מאוד הפריע לי והחלטתי לא לעבוד במקום כזה (לא חשוב, הם גם לא רצו אותי, אבל גם אם כן, לא הייתי הולכת!)

 

אני מסכימה עם הדברים שלך, אבל אני חושבת שכדי להצליח צריך קודם כל לבטל הרבה מיצ"בים ובגרויות להוריד את הלחץ מהמנהלים (כדי שלא ילחצו על המורים).

ברמה האישית כמורים אנו יכולים לעשות מעט, ולנתב את החוזקות של התלמידים למקומות הנכונים, הבעיה היא שיש לנו אחריות נוספת...

זהו, שלא בידינו הכח לשנות...לשם שבו ואחלמה
מקווה לראותך יושב בינינו בחדר מורים עוד כ10 שניםגםזולטובה

כמוך צריכים במערכת החינוך

 

גם בי לא האמינו כלל, לא ספרו אותי, לא ראו את הפונטנציאל שבי, הייתי די אוויר

 

כיום אני מורה ואנסה לא להשמע כגאוותנית אך אני מרגישה שיום יום אני מצילה נשמות טהורות

 

בהקשבה שאני נותנת לילד לחיוך לאהבה שאני נותנת, ואת התגמול אני מקבלת פעמיים בשנה באספות הורים כשההורים אומרים לי שהילד הכי נהנה מהשיעורים שלי

 

אתה כ"כ צודק שזה מאבק יומיומי בין המורה לתלמיד, מורה צריך להעביר חומר ,ילד רוצה חופש/בחירה/לשחק = זה יוצר מאבק יומיומי, ועל המורה להפיק את המירב שניתן במצב כזה וללמד באהבה ובשימחה ורק לחזק את הילד

 

ישנו אלטרנטיבה לבית ספר רגיל קוראים לזה בית ספר דמוקרטי/אלטרנטיבי שבו הילד מגיע ובוחר מה איך ומתי ללמוד מה, הוא יכול גם לבחור שלא ללמוד מקצוע מסוים אפילו בסיסי, בבית ספר כזה הילד בדרך כלל מאוד שמח ולומד הרבה מיומנויות של למידה וחקר, אך יש הרבה חסרונות לבית ספר כזה כמו למשל באמת להגיע לתיכון בלי לדעת ABC או נ"ך או חוסר מימונות של למידה במסגרת מחייבת שאין בה את הבחירה הנ"ל

 

אולי באמת מתאים שיום יבוא וגם תהיה מורה , אוי חייבת ללכת

מסכימה- חלקיתחרציתמדופלמתאחרונה

 

 

בית ספר, נועד למטרה אחת:

שאנחנו נצא אל העולם כשאנחנו יודעים דבריים בסיסיים,

לקרוא לכתוב, לעשות תרגילים פשוטים במתמטיקה, קצת על הגוף שלנו, קצת הארץ שלנו ועל העולם,

קצת על המדינה שלנו ועל החוקים.

 

ויש אחר כך את ההרחבה, איך לכתוב- אבל בלי שגיאות כתיב, איך לכתוב מאמר בצורה בסיסית, לטעום קצת מהעולם לפני שאנחנו יוצאים אליו. ואנגלית, והיסטוריה, ואזרחות, וספרות, ותנ"ך (אם תשאל חלק מהחילונים מבחינתם זה ביזבוז זמן),

ותושב"ע, ואולי גם מחשבת, וגיאוגרפיה, ואולי גם ערבית וצרפתית וספרדית, ומגמות, קולנוע, פסיכולוגיה, אומנות, גרפיקה, ביולוגיה, מחשבים, סינית, בישול,פיזיקה......

 

 ומה עוזר ש"י עגנון או רחל המשוררת או בלפור חקק, הלא לא נלך עם זה למכולת.

ומה עוזר ללמוד היסטוריה של ימי הביניים, הרי לא נלך לעבוד (רוב הסיכויים) במשהו שיצריך את זה.

אבל מלמדים אותנו בכול זאת, כי כן, חשוב ללמוד דברים מעבר שהם לא יניבו כסף אולי, אבל תרבות, עושר בנפש כן.

אז כן, מלמדים בבית הספר ובתיכון דברים גם 'לא חשובים' יחד עם הדברים ההכרחיים.

 

 

ומבחני בגרות (וכל הנלווה לזה)

כן, צריך.

תאר לך שלא היה מבחני בגרות, אז בית ספר אחד יחליט לעצמו שהוא ילמד 'בחפיף' את התלמידים, רק כדי לסמן וי או מורה יחיד יחליט את זה לעצמו.

מבחני בגרות נועדו לבדוק 2 דברים,

את הלמידה של התלמיד ואת הלימוד של המורה ובית הספר.

תלמיד יכול לסיים 12 שנים במערכת החינוך רק בישיבה בכיתה בלי ללמוד כלום,

ולצאת אחר כך לשוק העבודה בלי שום.... ידע, הבנה על העולם שבחוץ.. כי הוא לא למד.

או להיפך, מורה יחליט להתעצל, אז כל שיעור הוא ייתן לתלמידים שלו שיעור חופשי או ישלח אותם לשחק בחצר.

מי ידע? אף אחד.

 

מבחני בגרות נועדו לבדוק את היכולת של התלמיד, ואת בתי הספר.

אם תלמיד אחד נכשל- זה אולי בגלל שאותו תלמיד לא למד היטב, או שהוא פחות טוב באותו מקצוע.

אם תלמידים באופן קבוע מאותה כיתה או אותו בית ספר נכשלים במבחני הבגרות

כנראה שהבעיה היא בבית הספר, ואז בודקים את זה.

 

מה לעשות, רובנו נוותר אולי לא על כל השיעורים, אבל אולי על חלק אם לא היה מבחני בגרות,

והמבחני בגרות ותעודת הבגרות מחייבת אותנו ללמוד אם אנחנו רוצים את התעודה, גם מקצועות שאנחנו לא ממש אוהבים.

 מה בדיוק נוריד?

את כל המקצועות "הלא חשובים"? מהם? ספרות? לשון? היסטוריה? אזרחות? תושב"ע? מחשבת ישראל?

לא נלך איתם הרי להתקבל לתואר ראשון בכלכלה או בעריכת דין או ברפואה,

אבל נהיה אנשים יותר טובים.

ט

 

מה שכן, שיוצא לפעמים, שתעודת הבגרות נהיית המטרה ולא נתינת והעברת ידע לתלמיד.

וגם, יש עניין להקנות ידע נוסף שלא קשור רק לתעודת הבגרות, ידע לחיים.

 

ידע בסיסי, על הכלכלה, מה זה בנק, איך עובדים מולו, צרכנות נבונה,

מה זה ביטוח לאומי, מה זה מס הכנסה, מה זה ארנונה, איך מתנהלים בראיון עבודה, שפת גוף,

דימוי עצמי.

 

יש עניין בבגרויות ובמקצועות "הלא חשובים מבחינת תוצרת", אבל מצד שני יש עניין לא להפוך למכונת בגרויות

אלא למקום להעברת ידע.

 

 

 

 

בעניין הותקרבה אמונתך!

כיצד מחושב הוותק?

לדוגמה, מורה שזו שנתו הראשונה בהוראה (ואין לו וותק משירות לאומי או צבאי), כיצד מוגדר הותק שלו 0 או 1?

כלומר האם השנה הנוכחית נספרת או לא.

 

לא יודעת. רק אופק חדש - סטאז' לא נחשב ותק!ציליגילימימי

את בטוחה?! נראה לי שטועה..יעל מהדרום
שמעתי את זה כבר המון פעמים. אולי אפילו יצא לי לראוציליגילימימי

ת את זה כתוב באיזה מקום של משרד החינוך, אבל אני לא זוכרת.

אני חושבת שכבר בשנה הראשונה יש ותק-1יעל מהדרום
לק"י

אני אבדוק בתלוש שלי בלנ"ד ואעדכן.
תודה רבה אמונתך!

אם תגלי אחרת, אשמח לשמוע

בתלוש שלי החשיבו את השנת סטאז' כשנת ותקיעל מהדרום
לק"י

אבל שנה שעברה לא הייתי באופק..
אז אל תסמכי על זה.
אם לא היית באופק זה משהו אחר.ציליגילימימי

אני באופק חדש שנה שני'ה ויש לימבט קדימהאחרונה

כולל השירות שנה אחת, יש לי 3 שנות ותק

שלו'ם לכולם! אשמח לעזרה:רומי**

גיסתי היקרה גרה בחו"ל ומשמשת כגננת בגן יהודי.

למסיבת סוף שנה היא רוצה לעשות על חלום יעקב והיא מבקשת שיר שילווה 

יש למישהו רעיון לשיר שיכול להתאים?

 

תודה רבה!

מלאך מסולם יעקב של יורם טהרלבחלושי
תודה רבה לך! איך אוכל להשיג את השיר?רומי**אחרונה
שאלה לגבי התחלת עבודה בהוראהשאקטי

שלום,

אני סטודנטית לתעודת הוראה אשר נמצאת בפני צומת חשובה לקראת שנת הלימודים הקרובה.

אני מסיימת השנה תואר ראשון בחינוך מיוחד ובמקביל התחלתי בלימודי תעודת ההוראה בחינוך מיוחד.

לצערי בחרתי לדחות את ההתנסות המעשית של התעודה ואת הקורסים הנלווים אליה לשנה הבאה כדי לשמור על מקום עבודה.

אני מאוד רוצה להתחיל לעבוד בחינוך כבר בשנה הקרובה אבל נמצאת בהרבה לבטים בגלל שלא סיימתי את הכשרתי.

מצד אחד, נאמר לי רבות על כך שניתן ללמוד את העבודה כמורה תוך כדי, שישנה הדרכה וישנם מקורות רבים להיעזר בהם.

מצד שני, עדיין לא התנסיתי בהעברת שיעור מול כיתה וגם לא למדתי עדיין באחד מהקורסים שלקחתי כיצד לבנות מערך שיעור, כיצד להתחיל שיעור, אילו שיעורים ביכולתי להעביר וכו'. למדתי על אסטרטגיות למידה ועל הבטים מסוימים בחינוך ובהוראה אבל כשאני חושבת על עצמי מתחילה ללמד אני לא יודעת אם ההדרכה והעזרים שיהיו לי יספיקו לי לכך.

הייתי רוצה לשמוע את דעתכם, האם זה ריאלי להתחיל ללמד השנה וגם אם מישהו יכול לחלוק עימי ידע ועצות שיקלו עלי להתחיל את דרכי אשמח מאוד.

מעריכה כל תגובה ותודה מראש !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שלום!שרבוב

אני חושבת שהתנסות זה דבר שאישית ממש עזר לי להכנס לעבודה

ובלי עבודה מעשית לא הייתי מעיזה להכנס להוראה.

מצד שני- זה ממש תלוי אופי ויכול להיות שזה כן יכול להתאים לך.

ואולי כדאי שתהיי סייעת בהתחלה או ממלאת מקום..

זה אידוי דואלי לדעתי

תודה שאקטיאחרונה

זה יהיה כנראה תלוי מסגרת.. אכנס לעבודה רק במקום שארגיש בו בנוח ואחרת אחכה לשנה הבאה.

רעיון להעשרה לשוניתסה"רורית

בס"ד

 

לבנות בכיתה ט'?

עדיף משהו חווייתי, תחרות בין קבוצות, וכד'.

 

תודה!

קריאת ספרים ועיצוב המלצות עליהם עם הצגת תקציראורין

של הספר בפני כל הכיתה

להשתמש באופציית המילים הנרדפות של וורדלימורשרהאחרונה

קחי טקסט כלשהו לילדים ביסודי. על הבנות להרים את רמת הטקסט ע"י חיבור משפטים פשוטים למורכבים, וע"י מציאת מילים נרדפות בעזרת וורד:

סימון המילה במחשב ->עכבר ימני  -> מילים נרדפות.

פעילות סיום לכיתה שהייתי מחנכת במילוי מקוםציליגילימימי

בא לי ממש להשקיע.

לא משהו שעולה כסף (אולי איזה שקל לבת, לא יותר).

רעיונות טובים, אולי משהו על הכוחות שלהן ככיתה, אולי על אחדות בכיתה, גיבוש, אולי צידה לדרך.

 

אשמח מאוד לרעיונות.

גם לפעילות ואולי גם לצ'ופר סיכום.

 

תודה רבה

מנסה לחשובשרבוב

קודם כל- את לא יכולה לבקש תקציב מביה"ס?

 

אולי תעשי פעילות שכל אחת תורמת

נגיד קישוט לכיתה שכולן עושות ביחד

נגיד כל אחת מקבלת צבע אחר וצובעת בו את הציור

או שכל אחת מקבלת דף או חלק מגיליון ואז מחברים הכל

 

רלוונטי?~א.לאחרונה

אולי תנסי לפזר על הרצפה כל מיני חפצים, סוגי נייר, טושים, עטים, ולתת לכל בת לענות על 2 שאלות דרך החפץ, הנייר, היצירה שהיא תכין.. ואז לעשות סבב, וכל בת תענה על סדרת השאלות

מנסיון- זה נחמד ממש

 

 

האם יש למישהו/יסה"רורית

בס"ד

 

טקסטים קצרים שאפשר לתרגל עליהם מיומנות סיכום קטע?

 

תודה רבה!

בגרויות בלשוןאנונימי (פותח)אחרונה

אין לי מושג מה קורה עם התכנית החדשה,

אבל בתוכנית הישנה ביחידה שעשו בכיתה י היה קטע קצר לסכם.

אשמח אם למישהו יש רעיון למשחק שקשור למנהיגותשפתותנו שבח

בס"ד

מחפש משחק וסיפור טוב באורך כולל של 25 דקות הקשור למנהיגות לגילאי חטיבה..

מערך שיעור משמעותי ליום הזיכרוןאנונימי (פותח)

הותקלתי להעביר שיעור בנושא יום הזיכרון

מחפשת הרבה זמן רעיון למערך שיעור שיהיה משמעותי לבנות בכיתה ו'

אבל לצערי לא מוצאת.

 

יש לכם אולי רעיון? כיוון מחשבה?

 

המגבלה היחידה היא שהשיעור הוא קצר (חצי שעה בערך)

 

תודה מראש לעוזרים!

ניסית בקישורים שיש למעלה?שרבוב

דיון, הן אוהבות את זה מאד..~א.ל

אם עדיין רלוונטי לך

 

לקרוא להם מכתב של אב/אם שכולים

ולערוך דיון עם שאלות.

לעורר את המחשבות והרגשות שלהן...

אפשר לתת להן לקראת הסוף לקרוא פרק תהילים, ביחד.

תודה!!אנונימי (פותח)אחרונה

לא הספקתי להגיב קודם

אבל עזרתם לי מאוד.

 

 

אשמח לרעיונות למערכי שיעור/ פעילויותגן נעול

לשירים:

אל ארצי/ רחל

תפילה/ חיים גורי

הנה מוטלות גופותינו/ חיים גורי

 

אני די בטוחה שיש בספר "גוונים" ובספר "פשוט ספרות" חומרים, אך לא מצאתי בספרייה את הספרים הללו. לא יודעת אם זה חוקי, אבל אם כן ולמישהו/מישהי כאן יש את הספרים ויוכלו לסרוק ולשלוח לי במסר- אשמח.

 

תודה.