ולא רק.
בגלל שהמנהל דורש עכשיו,
ואנחנו עובדים כמעט כל הקייץ
(שבועיים חופש- לא ברצף...)
דרושים:
רעיונות לקישוט קירות בית הספר,
קישוטים קבועים שלא יצטרכו להתחלף כל חודש...
עדיף שההכנה בשילוב התלמידים
תודה!
ולא רק.
בגלל שהמנהל דורש עכשיו,
ואנחנו עובדים כמעט כל הקייץ
(שבועיים חופש- לא ברצף...)
דרושים:
רעיונות לקישוט קירות בית הספר,
קישוטים קבועים שלא יצטרכו להתחלף כל חודש...
עדיף שההכנה בשילוב התלמידים
תודה!
אין דבר התלוי אלא בי שכהאותיות מחוברות לאטבים
וכל תלמיד כותב את השם שלו בתוך יד
בע"ה
איזה קישוט אני יכולה ליצור עם התלמידות (ג)
שיקשט עכשיו לחודש את הכיתה...ואולי יישמר לשנה הבאה...
חשבתי על משהו שקשור לחברות ואחדות...
לא עולה לי בראש רעיון...
תודה!!
יש הרבה צבעים יפים במפל, לא דוהה ונשמר היטב לשנים הבאות.
לק"י
אני צריכה להכין מצגת עם תמונות מכל השנה למסיבת הסיום הכיתתית.
יש למישו רעיון לשיר שיכול להתאים?
אפילו משו על פרידה, כי יש לנו תלמידים שעולים לתיכון.
'זה שיר פרידה'
בשנה הבאה,
ולפעמים החגיגה נגמרת,
השביל הזה מתחיל כאן.
זה מה שעלה לי עכשיו.
בהצלחה!
לק"י
חשבתי אולי לבקש מהמורה למוזיקה את אחד השירים של המקהלה (יש שם תלמידים מהכיתה שלנו), נראה אם זה אפשרי..
השביל הזה (כמו שכבר אמרו)
עוף גוזל/אריק אנשטיין
תחזור/ משינה
משהו חדש מתחיל/דני רובס
התחלה חדשה/בנזין
תשמור על העולם ילד/דוד דאור
עניין של זמן/גידי גוב
תודה/חיים משה
בגלל הרוח/שלומי שבת
חוזר אל הבית/אודי דוידי
יוצא אל הדרך/אודי דוידי
תראו אותי/ מופע הארנבות של ד"ר קספר
שיר פרידה/אריק סיני
יש בי אהבה/ אריק אנשטיין
המסע/בן סנוף
בהצלחה 
ותודה לגוגל ויוטוב שהביאוני עד הלום 
בס"ד
היי,
האם יש למישהו מערכי שיעור על זהירות בדרכים?
לילדים בעלי פיגור קל-בינוני בני 13 בערך..
תודה!
בהצלחה לכולנו 
סה"רוריתתגדיר בדיוק מה אתה צריך
פרק
איזה פסוקים
איזה נושאים אתה רוצה שהם ידעו
איזה פרשנים
נראה לי זה הבסיס למערך שיעור,
לא?
זה כמו שאני אבקש מערך במ"מ לחט"ב..
יטבתהאחרונהשלום לכולם,
רציתי להתייעץ אתכם בנוגע להסבה להוראה.
אני הרבה זמן חושבת לעשות הסבה, אך כל הזמן עם התלבטויות....
אני עוסקת בתחום הכספים ולא מרגישה מחוברת מאוד למקצוע... יש זמנים קשים של שעמום ויש זמנים של "בסדר" , "היה נחמד" ...
לא זכור לי יום אחד שהגעתי הביתה והרגשתי "וואו איזה יום מדהים היה לי בעבודה! " ואני רוצה להרגיש את זה לפחות בחלק מהזמן...
אני חושבת לעבור לתחום ההוראה , אבל אני מפחדת שגם שם לא אסתדר.. אני בת 28 ולא מתאים לי לשנות אח"כ שוב מקצוע או לחזור לתחום הקודם שלי... אני רוצה כבר להתחיל בנחת את המסלול המקצועי שלי, שייתן לי גם שקט נפשי...
עסקתי מידי פעם בהוראה ויש לי קצת מושג איך זה ללמד, להתמודד מול תלמידים, אבל תמיד זה היה "קליל", כלומר: בשירות לאומי או בכל מיני פרוייקטים שבהם תרגלתי באופן פרטני..
היו קשיים של משמעת וכאלה... אבל בסופו של דבר חזרתי הביתה עם חוויות, עם רצון להשתפר, לעבוד על מידות וכ'...
אני מאוד מאוד מתחברת לגיל הנמוך- כיתות א-ג,ד ודי חוששת מכיתות ה, ו
מה מנסיונכם תוכלי לעזור לי?לייעץ? תובנות שיש לכם? שיקולים שאני צריכה לחשוב עליהם?
אם אני עושה שינוי אני רוצה לעשותו השנה- ואין הרבה זמן עד תחילת הלימודים....
תודה !
כתר הרימוןאת צעירה והחיים לפנייך.
צריך סיפוק בעבודה!
תלמדי הוראה ליסודי.
ותראי איך הולך...
בשלב זה של השנה מנהלות ישמחו ליוזמה כזו
שבד"כ למתנדבת/ מ"מ תהינה יותר בעיות משמעת
במיוחד לקראת סוף שנה
נסי לא להמקד בבעיות משמעת
אלא ברגשה של העברת החומר, עמידה מול כיתה, ניהול שיעור וכו'
או- אם זה פרקטי, להכין אותו איתם למזכרת!
אפשר עצה? או סתם לשמוע את דעתכם מנסיונכם!
אני שנה ראשונה בהוראה. וכבר היו פעמים שהרגשתי שטוב לי וכיף לי וגם היו פעמים שהרגשתי שדי, שזהו, עייפתי. וקשה לי.
אני לא מחנכת, משמע - מורה מקצועית. ובאחת הכיתות אין לי קשר עם המחנכת. ובשאר הכיתות זה כ"כ לא ככה! אלא יש קשר ובעניינים של משמעת הם מכוונות שצריך שזה כיף וכ"כ נעים.
והיום גם אותה גברת מחנכת עצבנה אותי וגם אמא של אחד התלמידים..
זה פשוט קשה ללמוד להתמודד עם משמעת. כי לומדים את זה מנסיון. ואני פשוט "מעתיקה" התנהלות בבעיות משמעת ממורות אחרות.. שהם פונות להורים. ופתאום שזה לא מוצא חן בעיני אמא.. זה מעצבן! זה גורם להרגיש לא טובה!
ואני יודעת שזה לא נכון..
אוף פשוט מתוסכלת.. והוראה זה בסופו של דבר עבודה.. ובמקום להגיע הביתה ולהכין א. ערב כיפית ולאכול עם בעלי..אני פשוט בוכה
כל עצה שתעזור לי להרים את עצמי תתקבל בברכה!!
תודה לכל מי שהקשיבה!
מתסכל..יעל מהדרוםלא טוב?
אוי זה כואב לשמוע..
תבדקי מה קורה יותר.. וככה תבדקי את עצמך.. אם את במקום שמתאים לך.. אם מתאים לך להיות בכלל מורה...
אולי עדיף לך חינוך בלתי פורמלי? אולי סוג אחר של בית ספר?
את יודעת,, תקחי את הדברים יותר בקלות.. תפתחי את הביטחון העצמי שאת טובה!!!
אז מה אם משו לא מוצא חן בעיני אמא של תלמיד.. לא כל דבר צריך למצוא חן.. חוצמיזה שהיא ממש סובייקטיבית.. ולך יש שיקולים חינוכיים..
אם את שנה ראשונה אז את אמורה להיות בסדנת סטאז, ועם מורה חונכת...
תנסי להעלות במקומות אלו את התסכול.. ובטח תקבלי עצות טובות.. וחיזוקים..
ב"הצלחה רבה!!!
תזכרי.. שכל המורים היו פעם בשנה הראשונה להוראה..
עם כל המשתמע..
אז אין להסיק ממנה שאת מורה גרועה
גם אני מורה מקצועית, זו השנה השישית שלי,
לא אוהבת להתעסק בנושאי משמעת אבל אין ברירה... מזדהה מאוד עם התחושות שלך,
הרגשתי תסכול רב בשנה הראשונה כמורה. (ובכל שנה יש עליות ומורדות, כמו כל דבר בחיים)
עצות?
א. להתכונן היטב לשיעור. אצלי בדרך כלל בשיעורים שאני מגיעה לא בפוקוס יש יותר בעיות משמעת.
ב. צריך להיות עם כריזמה נדירה כדי שלא יהיו בעיות משמעת למורה צעיר, לניסיון יש משמעות רבה לדעתי, גם בעיני התלמידים וגם באופן ההתמודדות של המורה שמשתפר משנה לשנה. אז אל יאוש.
ג. עצה שקיבלתי ממספר מורים ותיקים: (ולא הצלחתי עדיין ליישם, עניין של אופי). בחודשים הראשונים מול הכיתה - להיות קשוחה מאוד. לא לחייך, לא לוותר, לטפל במפריעים במלוא החומרה. רק בהמשך, אחרי שהם מתרגלים לסטנדרטים שלך, להראות להם שאת בסדר, שאת אנושית, שאת מתחשבת במי שעובד ברצינות, שאת נותנת הזדמנות נוספת להיבחן או לשפר ציון, וכד'.
ד. כפי שכתבו לפני, יש צורך לחשוב האם אני נמצא במקצוע הנכון, בביה"ס הנכון, במסגרת הנכונה. על עצמי למדתי עם השנים שמסגרת לא פורמלית מתאימה לי פחות מאשר מסגרת פורמלית, שבבי"ס של בנות אני מסתדרת פחות טוב מאשר בבי"ס של בנים, שאני מצליחה יותר בגילאי תיכון מאשר בגילאי חט"ב. אל תשפטי את עצמך על סמך מסגרת אחת ושנת לימודים אחת. תנסי עוד קצת, אולי תחפשי אחרי הסטאז' כיוון של בי"ס אחר, ועם הזמן תוכלי אולי לראות מה מתאים לך.
בהצלחה רבה!
ישנן עשרות דרכים ועצות שיכולים לעזור לך להתפתח בהוראה ולהשיג את היעדים שהצבת לעצמך. אותם תוכלי לשמוע מהמורות המקבילות, החברות, השכנות וכל מי שעוסק בתחום. לפעמים קל לנו לאמץ עצה שהתחברנו אליה ולפעמים רק מתחזק בנו התסכול : למה אני לא כזאת? או למה אני לא מצליחה ליישם עצה זו או אחרת? ואז תחושת ההצלחה והמוטיבציה נפגעות וכך גם הסיכוי להצליח באמת. הייתי אומרת ששלב אחד לפני שמיעת עצות מאחרים (שזה דבר טוב, רק בזמן הנכון ומהמקום הנכון) את צריכה לברר בעצמך:
1. מה הכישרונות שלי? מה הייחודיות שלי כמורה? מה יש רק לי ולא לאחרות? מה רק אני יכולה לתת לילדים/להורים/לצוות?
2. להגדיר בדיוק את הקשיים האישיים שלך להתמודדות עם משמעת/עם ההורים או עם כל בעיה אחרת. להצביע בדיוק מה מונע ממך להתנהל בצורה שאת רוצה וכו'.. במילים אחרות: מה אני צריכה לפתח בעצמי כדי להצליח בעניין הזה.
3. תמיד ללמוד מאחרים אבל אף פעם לא לנסות או לרצות להיות כמוהם.קחי את התכונה הטובה מהעולם שלהם ותמירי אותה לעולם שלך, לאופי שלך, תהפכי את העצה או הלמידה לחלק ממך, מהאישיות שלך (תהליך שדורש עבודה) וכך תוכלי ליישם אותה בשמחה ובהצלחה. תזכרי: אף פעם לא להזניח את הייחודיות שלך. היא הכוח העיקרי שלך בעבודה.
4. כדי שהמושכות יהיו אצלך ולא אצל הילדים , את צריכה תמיד לברר את התיסכולים שלך מול עצמך ולא מולם או עליהם. הדרך הטובה ביותר לבדוק זאת: אם את מצליחה ללמד/לחנך בלי לכעוס בכלל!!
מורה היא הכל: אמא, מנהלת (כל מה שתחת אחראיותך את מנהלת אותו), חברה לצוות, מגשרת, מקשרת, לוגיסטית, יצירתית ועוד הרבה הרבה תכונות. לכן אני כ"כ אוהבת את המקצוע הזה , כי זו הזדמנות להשתפר בכ"כ הרבה תחומים ולפתח בעצמך כ"כ הרבה יכולות כך שמיום ליום אתה נעשה (בהשתדלות כמובן) אדם טוב יותר.
הכי חשוב לזכור: את יכולה לבחור מי את. מי את היום, ומי את מחר.אפילו ברגעים קטנים, שניה לפני שאת נכנסת לכיתה , וכמו שתרצי כך יהיה ב"ה.
ב"הצלחה רבה!! ורק תפילות!!
רבקה כהן
מאמנת אישית מוסמכת.
תגובה מקסימה!
אהבתי לקרוא...
לשם שמים כמובן. אין דבר העומד בפני הרצון!
בעיקרון מורה שלא מאבדת עשתונות ונשארת רגועה אבל מעוצבנת על המפריעים, גורמת לשקט.
אפשר להעיף מהכתה, לא יותר מדי.
אפשר לעשות בוחנים ולהגיד שאת מוכנה ללמד אותם לקראתו בתנאי שיהיה שקט טוטאלי, אחרת את יוצאת מהכיתה.
והמון בהצלחה
!
כהורה שגם עוסק קצת בחינוך, אני רוצה לומר לך שמכשולים תמיד יש ותמיד יש את אנשי הצוות או ההורים שלא תסתדרי איתם. השאלה היא האם את מאמינה בעצמך ובדרכך? בכל פעם שאני מבקר אצל ההורים שלי אני משתדל לגשת בבית הכנסת למורים שלי לשעבר ולברך אותם בשבת שלום. וזה למרות שכתלמיד לא אהבתי אותם, אבל עם השנים למדתי להעריך את מה שהם העניקו לי. אני מתאר לעצמי שהיה להם קשה איתי אי אז כשהייתי תלמיד, אבל ב"ה היום הם רואים פירות מעבודתם הקשה.
חינוך זה השקעה לטווח רחוק, ואם זה נעשה נכון ומתוך אמונה שלימה בדרך וביקורת עצמית תמידית, רואים רק כעבור עשרות שנים את הפירות.
אז קחי נשימה עמוקה וצפי לראיית הפירות בעוד כמה עשרות שנים. אז תיראי שהיה שווה למרות כל הקושי.
בהצלחה
בשביל מה זה טוב.??
עד שיגיעו לבגרות כבר לא יזכרו כלום..
וזה גם רמת חשיבה גבוהה!!!!!!
מתוסכלת אני..
לק"י
שנה שעברה המדפית שלי הביאה לנו לראות מיצב בעברית/ הבנת הנקרא, וזה היה כמה טקסטים ואפילו לי חלק מהשאלות היו קשות..
גם אם לא אפקטיבי.
- זה מכריח את המורה ללמד טוב.
- התלמידים רוכשים מיומנויות למידה, גם אם לא ידע נטו
(וגם זה עוזר. לא דומה תלמיד בי"א שלומד על יוסף ואחיו פעם ראשונה לתלמיד שלומד זאת פעם שנייה ושלישית. בדוק.)
ובהצלחה כמובן!
אפילו התלמידים מרגישים שזה רק לצאת ידי חובה ושאף אחד באמת לא נהנה מזה ולא מתכוון לקחת שומדבר ברצינות!
לק"י
ומבטלים שיעורים אחרים, כדי להספיק להתכונן למיצב.
זה לא מראה כמעט כלום על ביה"ס, המורה או התלמידים.
אבל כמו שאי אפשר ללמד חומר (אולי בעתיד יהיה אפשר, עכשיו אי אפשר) מבלי לעשות מבחן בסופו של דבר
כך גם המיצ"ב
1. הם משווים רף לימודים
2. הגדרת מטרות אחידות ללמידה
3. ידיעה שהביקורת תגיע היא גורם מניע הן למורה, הן לתלמיד והן לשאר הצוות הסובב (מנהל, הורים וכו')
4. בדיקה ארצית של המצב הלימודי בכלי אובייקטיבי
5. לקיחת אחריות על הרמה הלימודית בבית ספר
6. שיפור ההוראה והחומר הנלמד לעתיד
ואם כבר
תמיד התהיתי בשאלה
מי בודק את המיצ"בים?
המורה או צוות חיצוני כמו בבגרויות?
חיצוני- צוות חיצוני בודק,, והתלמידים לא מקבלים חזרה את המבחנים. כמו בבגרות..
בשנה שזה פנימי- זה די חאפר,, כי המורים בביה"ס מחברים את המבחן.. בהתאם לרמה של הכיתה שלהם..
לק"י
כי יש בתי ספר שמבקשים מהתלמידים החלשים לא לבוא ביום של המיצב, שלא יורידו את הממוצע..
(יש בזה משהו מעליב לאותם תלמידים, אבל מצד שני הם מרוויחים את שלוות הנפש).
נפשי תערוגזה נשמע מזעזע!
אם כבר רוצים לשקר
לא יותר פשוט שיתנו לכולם לעשות את המבחן
ואת המחברות של החלשים לא יעבירו הלאה
לק"י
ובלי קשר למה שהבית ספר עושה- עדיין לא נרה לי שהמבחנים האלה מעידים משו על מישו..
כמו שאמרתי- שנה שעברה ראינו מיצב בעברית של כיתה ח' אאל"ט: היו שם איזה 4 טקסטים עם שאלות, חלקן לפחות קשות- שגם לנו המבוגרות היה קשה..
וזה גם מאוד ארוך- כמה אפשר לדרוש מילד ממוצע להתרכז?!
ואיך אפשר לדעת ככה מה הוא באמת יודע??
צרך דחוף לשנות את השיטה הזאת!
רק כשמשרד החינוך עסוק בלהמציא בעיות חדשות- אין לו זמן להתעסק במה שכבר מצריך שיפור ממקודם..
נפשי תערוגנסתבך עם הרב שי פירון

לק"י
גם ככה אני לא בטוחה שאני אמשיך לעבוד במשרד החינוך 
שהסגנית נכנסה לנו לכיתה ובלי שהבודקים ראו הצביעה לנו על התשובות..
ממש חכמה של בי"ס,
ממש דוג' של מורים,
ממש מעיד על רמה...
וכן זה בעוד מקומות ולא רק אצלי....
ואני מכיר גם כמה גנבים שגנבו מקסיוק השכונתי...
אני אומרת שהמבחנים האלו לפעמים מוציאים את בי"ס והתלמידים מפרופורציות,
רוצים לבדוק את רמת התלמידים ואת רמת בית הספר
ולצערנו כשדורשים יותר מידי זה יוצא מאיזון ומגיע למצבים כאלה,
אז נכון זה לא בכל בתי הספר אבל הרבה מהם כן-
במיוחד בתי ספר ממעמד הביניים ומטה ומערי הפריפריה.
בעזהי"ת.
אני חושבת שזה חשוב.
יאללה, שהתלמידים יזיעו קצת, מה יש. אפחד לא מת מקצת עבודה קשה... באמת, בשביל זה באים לבית ספר, בשביל ללמוד, לקנות הרגלי למידה ולהטמיע חומרי לימוד בסיסיים.
והמיצ"בים במתמטיקה לא מאוד קשים, וממה שראיתי תלמידים מסתדרים עם זה מצויין.
רחלקה את יודעת כמה חשיבה נדרשת בהם??
רמת חשיבה שפעם לא נדרשה אפילו ב3 י"ל!!!!
וזה בלי צבירה!!!
תסתכלי עליהם בעיניים של תלמיד בית ספר..
ו.. מאוד תלוי בפני מי עומדים..
התלמידות שלי למשל ממש ממש מתקשות בזה..
לא פיתחו להן את החשיבה מהילדות...
משימות פשוטות כמו להפוך דף הן לא תמיד מבינות!!
כלל ראשון בחינוך: "דע לפני מי אתה עומד.."
המבחנים זהים לכל השכבות בארץ,
מעמד גבוהה, בינוני ונמוך.
רמת השכלה שונה,
יכולות קוגניטיביות שונות,
פערים ביכולת להספיק חומר.
מה עם חנוך לנער על פי דרכו? לדעתי זה שייך גם לכאן.
אני לא אומרת שצריך לרחם עליהם ולא לעשות בכלל
אבל שמתי שעושים יתאימו את זה לתלמידים מסוימים לפי בתי ספר וסוגי אוכלוסיה.
לק"י
וזה כ"כ קטנוני.
ממש מבינה אותך!
זה מה שמפריע לו בגן כזה?...
הוא מספק רב חליפי?
שלום לכולם!
אני אמורה להתחיל לעבוד שנה הבאה בהוראה ואני מתלבטת מה לעשות.. יש לי נזם שאני מאוד אוהבת ומאוד מחוברת אליו ריגשית
אני באופן אישי יודעת שאין עם זה בעיה הלכתית ולכן מבחינתי אין סיבה להוריד אותו אבל אני תוהה עד כמה זה חינוכי מורה עם נזם?..
נראה לי שמתחת לכל הדיונים והשאלות ההלכתיות ילדה בכיתה ז' שתראה את זה לא מתעסקת יותר מדי בהתפלספויות אלא בתכלס..
אני תוהה אם זה משדר מסר לא ראוי לתלמידים או שמא זה תלוי מקום ולגיטימי?
מה דעתכם?
אני לא רואה בעיה שתהיי עם זה מול התלמידים
אבל...
עצם זה שאת חושבת שאולי זה לא חינוכי
מראה שאת לא כ"כ שלמה עם זה
(גם עצם השאלה שלך מראה את זה
את נוטה להסביר שזה בסדר או למה את לא מורידה אותו
שזה מראה על מעט חוסר שלמות בדבר)
תחשבי טוב עם עצמך האם את באמת מאמינה שנזם זה טוב ומשדר משהו טוב
במידה וכן,
אין שום סיבה להוריד אותו
כל זה נכון, אם הנזם לא מנוגד להוראות בי"ס
היתה לי מורה 
שלא היתה שומרת תו"מ
לכן היתה מתלבשת בהתאם
ראינו אותה כמה פעמים מחוץ לבית הספר עם בגדים לא צנועים
אבל בתוך שטח בי"ס
בגלל שהוא היה מוסד דתי
היא כיבדה ובאה בלבוש צנוע כראוי בהלכה
לסיכום:
1. האם זה משדר משהו טוב לדעתך
2. האם זה תואם את ערכי בי"ס
במידה ושני התשובות כן
אין בעיה ללכת עם זה
בהצלחה 
פשוט אנשים מפרשים את זה בהרבה מקומות לשלילה. אני לא יודעת איך זה משפיע על התלמידות
אני חושבת שזה משדר גישה פתוחה בלי החמרות מיותרות בחיים, ואני באמת מאמינה בזה.
אולי בסופו של דבר זה עניין של מקום שבו אבחר להיות.. אחשוב על זה עוד
תודה בכל מקרה על התשובה!
בוודאי שזה "משדר" מבחינת הילדה.
אנחנו עדיין לא במצב שזה נתפס כ"תכשיט" רגיל - שרשרת, צמיד וכד'.
לא שייך ביכלל
בתור אמא לבנות
אם בכיתה יהיו בנות דוסות שזה לא מקובל בסביבה שלהן אל תלכי עם זה...
לא נראה לי....
גם אם לא מצאת בעיה הלכתית אין ספק שיש בזה בעיה של חוקות הגויים ושל מה זה משדר ויש גם עניין של רוח ההלכה.
ולכן מורה שאמורה להיות דמות חינוכית לא אמורה להיות עם דבר שמעורר ספקות ובעיות.
אני אומרת בתור תלמידה שאם היתה לי מורה עם נזם זה היה לי מאוד מוזר ואולי אפילו מעוררר אצלי חוסר כבוד כלפיה.
מבחינתי זה כמו שמורה תבוא עם לק ורוד בולט. מורה היא דמות חינוכית והיא צריכה לשדר עדינות, והליכה לפי כללי ורוח ההלכה.
אבל זה גם די תלוי איפה את הולכת ללמד...
אני אישית לומדת באול' די דוסית( אולפנת מירון) לכן זוית הראיה שלי היא כזאת יכול להיות שבמקומות אחרים זה לא יראה כ"כ נורא.
אני בתור תלמידה באולפנה יחסית דוסית (ואני מהדוסיות של האולפנה
) לא רואה בזה שום בעיה.
זה כמו חור שני, צמיד ברגל ושות'.
לדעתי זה מאוד יפה ולא מראה על חוסר עדינות או זלזול או משו כזה..
אם את אוהבת את זה ורוצה את זה אז פשוט לכי עם זה!!
יאאא איך באלי גם לעשות
רק צריך לשכנע את אמא.
אני מצטרפת למי שאמר שזה תלוי מה מותר בבצפר שאת הולכת ללמד בו... אבל אני משום מה לא היית רוצה לראות את המחנכת של הבת שלי עם נזם... אולי זה סתם דעות קדומות, אבל בכל זאת זה קיים. ולא בא לך שההורים ימחקו אותך על ההתחלה בגלל זה...
נראה לי שיש הרבה יותר נשים דתיות שעונדות נזם מאשר חילוניות.
וזה מקסים!
המחשבה הראשונה שהיתה לי זה שעדיף שלא, אך במחשבה שניה הבנתי שזה יותר מורכב, זה תלוי איפה תלמדי ומה התפיסה החינוכית של המקום, איזה גיל תלמדי ומה את משדרת חוץ מהנזם.
לי אישית באולפנה שבה למדתי היתה מורה מהממת, צדיקה , עדינה ומאוד מיוחדת שמאוד מאוד אהבנו והערכנו - שבהתחלה כאשר היא הגיע ללמד היא היתה עם נזם וכיסוי ראש חלקי ולאחר כמה זמן היא הורידה אותו ועברה לכיסוי ראש מלא, אחד הדברים המאוד מיוחדים היו שהיא שיתפה אותנו בתהליך שהיא עברה ממקום מאוד טבעי ופשוט.
אני חושבת שהעובדה שהינו גדולות והתמודדנו בעצמנו עם שאלות ביטוי עצמי במסגרת ההלכה, יצרה קשר עוד יותר טוב ביננו ואפשרה תהליך חינוכי אמתי.
כדאי לציין שהיו לנו גם מורות שידענו שהם מסורתיות ושהן מגיעות לאולפנה עם כיסוי ראש כי הם מכבדות, ואולי זה יכול להיות פיתרון בשבילך- להוציא את הנזם בבית הספר (כמו שנראה לי הבנות מהר מאוד ישאלו אותך האם יש לך נזם- הם יראו את החור, ואז תוכלי לפתוח את זה ולהפוך את השאלה למנוף חינוכי).
בהצלחה
אז אישית, לא הייתי ממהרת להוריד את הנזם על אף כל התגובות.
אין בעיה הלכתית עם נזם, נזם (נקודה, לא חישוק) מאד עדין ומוסיף יופי.
אני בטוחה שאם בשאר הלבוש, בדיבור ובהתנהגות את משדרת צניעות - אין בעיה עם הנזם. אם בכללי את מנסה למשוך תשומת לב ולשחק בגבולות ההלכה, הנזם הוא סך הכל סימבולי לדבר גדול יותר.
לכי עם האמונות שלך, כל עוד המנהל/ת של המקום לא העירו לך, את מעולה וילמדו להעריך אותך.
בהצלחה!
נציגת האגודה לשמירת הנזמים בא"פ 
זה ככ תלוי בסביבה שלך.. ומה מקובל..ובסגנןו בית הספר..
ותכלס,, יש לוק סופי שמורכב מככ הרבה דברים...
דרך תמוהה להגיב על דעות אחרות.
בעזהי"ת.
לא הייתי ממהרת להוריד, בכל אופן.. ומצטרפת לדברי מתו"ש המתוקה!
מחפשת אישה עם סיפור חיים שמעבירה שיחות בירושלים.
יש רעיונות??
הלואי..
באישי
לק"י
בשירות (לפני 5 שנים) הייתי בבתי ספר ממלכתיים, אם זה עוזר במשו.
בס"ד
שלום,
האם למישהו/י יש רעיון/שיעור מוכן בנושא 'מדרכה'- בזהירות בדרכים?
קהל היעד הוא תלמידים בני 13 פחות או יותר, בעלי פיגור קל עד בינוני.
זה דחופ...
תודה!!
לק"י
יש להם שם המון חומר.
אף פעם לא הכנתי שיעור על זהירות בדרכים.
מה שכן, תעשי את זה ממש מוחשי: תכיני כביש ולידו מדרכה- שהילדים יוכלו לעמוד עליה, שתוכלו להדגים את ההליכה על המדרכה וכו'.
לק"י
יש לך ברקו ומחשב בכיתה?
אם כן- את יכולה להכין מצגת.
עשיתי עם ילדים קצת יותר קטנים, אבל אולי יתאים.
תנסי להוציא ממנו משהו, האמת שאני לא זוכרת מה עשיתי בשיעור ההוא.
(סליחה מראש על האנונימי. אני כן קצת מוכרת כאן, ומפאת צנעת הפרט, מעדיפה לכתוב כך. איתכם הסליחה).
ברוך ה', יש לנו שתי בנות קטנות, מתחת לגיל 3. הרבה פעמים הן הולכות לישון מאוחר (20:30, 21:00, מאוחר יותר... כרגע לדוג' הגדולה עוד ערה).
מאוד קשה לי "לתפוס" את עצמי להכנת חומרים לעבודה (תיכנון שיעורים, הכנת בחנים/מבחנים וכן הלאה), כשאני נאלצת להתחיל מאוחר.
עוד קצת פרטים- קשה לי לעסוק בעבודה כשהן ערות, ובעלי חוזר הביתה מאוחר ולא פנוי לעזור.
איך אתן (או אתם) מתמודדים עם השילוב של הוראה והורות?
אני מורה בתיכון, מגישה לבגרות, עם שני ילדים (4.5, 2) ותינוקת קטנה...
1. גילינו שאם אנחנו מתעקשים על סדר יום שבו מקלחות בשש, ארוחת ערב בשש וחצי, כניסה למיטה בשבע וחצי וכיבוי אורות בשמונה זה משאיר יותר פנאי ופחות מותשות בערב.
2. משתדלת להכין כמה שיותר ביום החופשי בשעות הבוקר כשהילדים בגן.
3. נעזרת הרבה באתרים שבהם מורים משתפים חומרים כמו מצגות, מערכי שיעור, מבחנים. תבדקי אם יש אתר מפמ"ר למקצוע שאת מלמדת או פורומים וכד', זה יכול מאוד לעזור.
4.בהריון האחרון הייתי מגיעה בערב לאפיסת כוחות ולכן השתמשתי בהרבה דברים שהכנתי בשנות לימודים קודמות, כמעט לא הכנתי דברים חדשים, בהתחלה עם הרבה רגשות אשם ואחר כך הרפיתי כי הבנתי שאני לא סופרמן וזה מצב זמני. כמובן שהייתי מגיעה לשיעורים מאורגנת ומתוכננת, יודעת מה אני רוצה לעשות, אבל בלי דפי עבודה חדשים וכד'. והמעטתי בבחנים שידעתי שאין לי מתי לבדוק אותם.
בהצלחה!
אחרי כמה שנים
שהכנתי המון בבית
והילדים שלי ממש לא אהבו את זה
וגם שעות השינה שלי לא....
עברתי ליום חופשי ועבודה בבית הספר,
עדיין יש לי כל ערב/ בוקר
כמה דקות הכנה
אבל העיקר- בגושי זמן ולא בבית,
אגב- זה ייעל לי מאוד את העבודה.
(אני מלמדת בחטיבה ובתיכון)
בצורה תורנית יותר, ובאותה מנגינה?
אשמח לשמוע על רעיונותכם היצירתיים 
כשהייתי תלמידה..
א-
ב-בית כנסת
ג-
ד-דרך ארץ
ה-הללויה
ו-ותן טל ומטר
ז-זכור את יום השבת
ח-חומש
ט-טלית
י-
כ-כיפה
ל-לב
מ-מנחה
נ-נשמת כל חי תברך
ס-סידור
ע-
פ-
צ-
ק-קריאת שמע
ר-
ש-
ת-תורה
א- ארץ
ב-בית ספר
ג- גש אל התפילה
מהי ד' זוהי דרך,
דרך ארץ לתורה
ה-הלל
ו-
ו-ותן טל ומטר
ז-זכור את יום השבת
ח-חומש
ט-טלית
י- ילדה מתפללה
בני השש ובני השבע א'ב' א'ב'
משחקים בגיר וצבע...
אם יעזור קצת-נערת חווה(רק משלימה מה שזוכרת\שונה)
א- ארץ
ה- הלל והבדלה
ו- ותן לנו ברכה
מהי ז' זוהי זכות, זכות גדולה ללמוד תורה...
י- הוא ילד טוב תמיד
כ- כיפה על הראש, כל הזמן אותה לחבוש
נ- הוא נר הבדלה
ע- ערבית, ויש גם שחרית (מסתדר על המנגינה כזה.. יחי היצירתיות..)
פ- פרשה
צ- צדקה
ק- קריאת התורה (
) .. או קריאת שמע על המיטה
ת- תפילין, אולי תפילה, לא זוכרת משהו כזה..
ניזכרתי פתאום, ג- אולי ראש גדול? או שאני כבר ממש מחרטטת?
אין לי כוח לפתוח גוגל, בטח יעזור.. בהצלחה!
שלום מורים יקרים!
בביה"ס שבו אני מלמדת, יש מדריכה מטעם משרד החינוך, שעוזרת לנו עם תוכניות לימודים, מערכים וכו'.
בין השאר - היא צופה בנו. כל שבוע!!
אני מלמדת כבר שנה שנייה בבי"ס ב"ה.
אני אחת שלחוצה מאוד מצפיות!!!! וזה לא כי אני לא משקיעה בשיעורים או מזלזלת בתלמידים. חלילה וחס!!
אני לא חושבת שהלחץ הזה יעבור לי (לא עזרו לי כל הניסיונות הרגעה למיניהם).
אני ממש שוקלת לעבור בי"ס (מצויין משאר הבחינות) רק בגלל העניין הזה.
השאלה שלי - איך בשאר בתי-הספר? גם יש צפיות קבועות? (לא מדברת על צפיות חד"פ של מנהלים/מפקחים).
אשמח לשמוע מניסיונכם או מניסיון חבריכם למקצוע!
תודה מראש!
לק"י
אבל משו כמו 1-2-3 פעמים בשנה.
גם הסגנית צופה לפחות פעם אחת (נראה לי שרק בשיעורים פרטניים).
וכמובן, שיש צפיות חד פעמיות של המדריכים למקצועות השונים.
זה באמת כזה מלחיץ!! וכל שבוע- הגזמה!
אם המנהלת אוהבת אותך ומרוצה ממך- את יכולה לדבר איתה בכנות, לומר לה שתכלס את חושבת לעזוב רק בגלל זה וכו'..
זה לא כייף להתחיל מקום חדש...
אבל אם יש לך אופציה אז תשקלי את זה.
אני ממש מבינה את הלחץ שבו את נתונה, לא כייף להרגיש נבחנת כל שבוע מחדש.
שרבובבס"ד
יפה וממלא. תודה!!
מלבד הנושא התוכני, גם מושג מתחום האומנות,
למשל שיעור על ל"ג בעומר וללמד על צבעים חמים/קרים,
ולהכין איתם עבודה מתאימה.
אפשר ללמד קולאז', דיוקן, טקסטורות, הדפס וכו'
פה יש רעיונות-
http://www.myfirsthomepage.co.il/color_2.htm
בהצלחה.
אני צריכה כבר להתחיל לחפש לי סטאז' לשנה הבאה!
אז חוץ מזה שזה מלחיץ והכול...
ואני גם רווקה, אז מאיפה לי איפה אני אהיה בהמשך השנה...
יש לי אולפנה במרחק הליכה מהבית ואני גם מכירה את הצוות.
אז זה יכול להיות ממש נחמד לבדוק שם.
אבל יש לי ממש רתיעה מהמנהל שם!
הוא סמכותי כזה...
ואני חוששת.
מה אתם אומרים? לבדוק שם?
לק"י
את לא יכולה לדעת איפה יצטרכו מורה, ושיהיו לך מספיק שעות לסטאז' וכו'.
מניסיון כדאי לקחת כמעט כל מה שמציעים.
שיהיה בהצלחה!
ו.. זה גם תלוי איפה את גרה..
יש מקומות מוצפים מורים..
ויש מקומות עם מחסור.
ממש כדאי לך להתחיל לחפש עכשיו אל תדחי את זה!
ותבואי עם המון ביטחון עצמי..
וגם אם יאמרו לך: לא,, לא נורא..
הכל לטובה
למישהו אולי יש שאלון למחקר בנושא יחסי הורים וילדים?
מקור לעבודה?
איפה אפשר להשיג?
בבקשה, זה ממש דחוף 
אני לא זוכרת איך זה היה בנוי,
ולא את השם של השיטה...
אולי תוכלו לעזור?
זה מערך שלא בנוי על פתיחה/ גוף/ סיום
זה היה משהו כמו:
תכנים ורעיונות
מושגים
מטרות...
(עוד עבודה מלפני 3 שנים בדרך אל התואר הנכסף...)
תודה תודה תודה!!!
לק"י
אני יכולה לשלוח לך באישי מערך אם את רוצה.
כי אז בטח יהיה יותר עזרה..
אולי יהיה למישו מיפה לשלוח לך עבודה מוכנה,,, שתוכלי להיעזר בה...
ו..
את גם צריכה לכתוב: מראה לך, שד"ד, תוכן, זמן,, בלה בלה..
ב"הצלחה!!

יטבתהאחרונה