איזה מטומטם אני!!!
שברתי לחבר שלי את עצם הבריח..
=((
איזה מטומטם אני!!!
שברתי לחבר שלי את עצם הבריח..
=((
פציעה דיי חמורה.
אבל בע"ה משתקמים דיי מהר- לא סוף העולם. חבר שלי שבר את עצם הבריח, אחרי חודש הוא כבר הספיק לשכוח מזה.
אל תדאג לגבי אחיך, הוא בטוח יסלח לך... מן הסתם זה לא היה בכוונה לפגוע בו ככה.
מה איך??
נפלתי עליו והוא בידיוק קם.. בום..
לולי...XD!!!אבל ברצינות- זה שייאאא החזקק!!
אתה כנראה ממש כבד... חחח סתאאאם אל תיקח קשה!!
לא באמת אכפת לי מה את חושבת..
בס"ד
תדאג שלא ישארו שברים בלב או משהו כזה... הם עוברים בדרך הרבה יותר קשה מסובכת וארוכה..
ואני חי וקיים..
אחותי (שמאז ומתמיד נראתה פיצלונה לדוג')
נתקעה פעם במישהי שבאמת הייתה מזה שממנה במחילה, פי שתיים וחצי מאחותי בערך אם לא יותר.. (וזה המון)... הקיצר אחותי נתקעה בה ושברה את עצם הבריח, ויצאה מזה בשלום.... 
אבל יעבור בעז"ה...
תבקש ממנו סולחה...
והוצאתי לה את הברך הצידה..
לא יודעת להסביר לכם מה זה אומר.
אבל אנבולנס הגיע..
והיא עברה ניתוח..
והכל בגללי
רפואה שלמה!
יש לי חברה שקפצה בחבל ושברה את האגן.. ובא אמבולנס..
שמתי שמדברים הם בולטות כאלו? יאוו אני מתה על זה...
איזה מסכן...:/
האמצעי שמסומן
דוקטורט עשיתם על העצמות האלה..מתו"שבס"ד
ממש פשוט-שמים יד מתחת לצוואר, לוקחים נשימה עמוקה, מרגישים תעצמות שם בולטות-עצמות הבריח נעים להכיר 
ואם את צריכה לקחת נשימה כדי להרגיש אותן.....
..............................................................
..............................................................
..............................ואני כמובן לא רומז כלום..
הם בולטות גם ככה,
כי אם רזים, העצמות יותר בולטות.
בס"ד
הן עדיין נהיות בולטות יותר כשלוקחים נשימה.
גם אח שלי שבר השבוע את עצם הבריח בנפילה טפשית.
והוא חי וקיים ב"ה...
יש לו שטף דם ענק והוא משתדל לא להזיז ת'כתף, אבל חוץ מזה הוא בסדר.
(לכל מי ששאל)
(נתניהו בנאומו אתמול לאובמה)
זה הסיבה היחידה שיש לך למה לא לחזור לקווי 67'??!! מה עם זכותו ההיסטורית של עם ישראל לגור בארצו? אסור לפחד לומר את האמת בפנים של אובמה!
נשאר רק לקוות שנתניהו לא באמת חושב את מה שהוא אומר...
תהילולולמ אנחנו זקוקים דחוף למנהיגות יהודית.
קטע על הבגרויות ובני גורן שמתחיל במילים"מלאך המוות נכנס ראשון"
אשמח אם מישו יודע על מה אני מדברת ויעלה קישור!
תודה ושבת שלום!
מלאך המוות הגיע ראשון, כהרגלו. הוא סקר במבטו את הלשכה הסודית שבמדור השישי בגיהנום. היא היתה ריקה למדי. "שוב אני היחיד שמגיע בזמן", סינן בכעס, "לכל הרוחות והשדים".
"לקרוא להם?" שאלה אותו המזכירה. "חשבתי שאמרת שזאת ישיבת חירום, בפורום מצומצם..."
מלאך המוות לא התייחס. "תעשי קפה", אמר, שתי כפיות רעל"
כעבור מספק דקות כבר ישבו סביב השולחן כמעט כל בכירי הגיהנום, ולמאך המוות פתח את הישיבה בקולו הרועם. "רבותי, כזכור לכם, החלטנו בישיבה הקודמת לנסות תכנית חדשה שתסייע לנו להשתלט על העולם, במקום התכנית הלא-מוצלחת שלפיה פעלנו עד כה. הניסיונות לשתול בכדור הארץ סוכנים שלנו, החל מפרעה, דרך אנטיוכוס ועד לגרגמל, כשלו בזה אחר זה. כעת אנו מנסיים ליישם את הרעיון שהציע חברנו הייאוש: במקום לשתול רשעים חזקים, נייאש ונחליש את כוחם של האנשים הקיימים, וכך נוכל לשלוט בעולם באין מפריע. כולכם הכנתם דו"חות על יישום התכנית בשטח?"
"אל תדאג", אמר אשמדאי, "הכל בשליטה. התרבות החדשה שפיתחנו הולכת ומתקדמת. הקניונים והמותגים צוברים תאוצה, והכנסנו גם לטלויזיות כל מיני תכנים שיעזרו לצופים להתייאש מתיקון המציאות שמסביב, או לשכוח ממנה לגמרי ולשקוע ב..."
דפיקה בדלת קטעה את דבריו.
"מה זה אמור להביע?!" נזף מלאך המוות בשטן שנכנס פנימה. "לא די שאתה מאחר, אתה גם מעז לדפוק בדלת?!"
"ועוד באמצע הדיווח שלי", הצטרף אשמדאי. "שיקח אותך האופל!"
"למה תמיד אני?" הגיב האופל בכעס.
"מצטער על האיחור", אמר השטן והניח את קלשונו על המתלה שבפתח הלשכה. "זה עתה שבתי משוט בארץ ומהתהלך בה. המצב פשוט נורא, אל תשאלו מה ראיתי. אירגוני חסד, מבצעי התרמה, פעילים חברתיים... אמרת שהתכנית החדשה חייבת להצליח. איך אתה מסביר את זה?"
"איך אני מסביר?" שאל מלאך המוות. "השד יודע למה!"
"אה... טוב, האמת היא שאני יודע..." גמגם אשמדאי במבוכה. "ובכן... שכחתי לספר לכם על בעיה קטנה. עם רוב המבוגרים אנחנו די מסתדרים. הם צריכים לעבוד לפרנסתם, והראש שלהם די מקובע ורציני. גם הילדים לא מהווים סכנה, אבל עדיין נשארו הרבה בני נוער אידיאליסטים הצלחנו לנטרל את חלקם באמצעות טלויזיות ומועדונים למיניהם, אבל עדיין יש הרבה מתנדבים, ותנועות נוער... אני לא יודע מה אפשר לעשות נגדם..."
שתיקה מביכה השתררה בחדר. שוב נשמעה דפיקה בדלת.
"מה זה הנימוס הזה היום, השתגעתם?!" הרעים מלאך המוות בקולו. האיש שעמד בחוץ פירש זאת כ"יבוא", פתח את הדלת ונכנס פנימה. "שלום, מצטער על ההפרעה. קוראים לי בני. במקרה עברתי במדור שמתחתיכם כדי להדפיס את הספרים שלי, ושמעתי את הדיון שלכם, ובפרט את השתיקה המביכה. רק רציתי להגיד שאין לכם מה לדאוג, הנושא בטיפול".
"מה זאת אומרת?" התעניין האופל.
"אנחנו עובדים כבר הרבה שנים על פיתוח ´התכנית להסחת דעתם של בני הנוער מהאידיאלים ומהמציאות שסביבם´, או בשמה המקוצר: ´בגרויות´. הרעיון הוא פשוט: שכנענו את בני התמותה המבוגרים, לקבל אנשים לעבודה או ללימודים האקדמיים על-פי ´תעודות בגרות´, שמשקפות ידע, כישרון, יכולת חרישה, טחינת חומר וכיוצא באלו. מבוגרים רבים קנו את זה, משום מה, וכך, לפחות במשך חודשיים-שלושה, בני הנוער נאלצים לנטוש את האידיאלים לטובת הבגרויות".
"זה נשמע די מסובך", אמר השטן.
"נכון", אמר בני, "סיבוכים הם המומחיות שלנו. שכרנו עובדים מיוחדים שישבו במשרד החינוך וימציאו תוכניות חדשות מדי שנה, כדי שהמבחנים ילכו ויסתבכו. בסופו של דבר, כל המדריכים, הפעילים והמתנדבים שדיברתם עליהם, משתעבדים לנוסחאות, טבלאות וסיכומים"
"כל הכבוד", אמר מלאך המוות, "אבל תגיד לי, באמת שופטים אנשים בכדור הארץ על פי פיתרונות של תרגילים מתמטיים?"
"על זה אני כבר לא יודע לענות", אמר בני, "זה ירד במיקוד".
אריאל הרים את ראשו מהספר. שוב הוא נרדם באמצע תרגיל בגאומטריה. הוא הביט בשעון. 20:00. אריאל ניסה להיזכר מאיפה השעה הזאת מוכרת לו. אה, הוא אמור ללכת עכשיו לישיבת צוות בסניף. אפילו דף הנוסחאות המונח לפניו, והמחשבון שלצידו, לא יכלו לעזור לו לפתור את השאלה הכי קשה: ללכת לסניף, או להמשיך לחזור על החומר?
כתב: חיים אקשטיין, גבעת שמואל.
עץ על מיםאחרונהבס"ד
שבוע הבא בעז"ה יתקיים הבגרות במתמטיקה.
לי ממש קשה שאלון 06.אשמח אם עוד אנשים יעלו את התמודדות שלהם עם שאלון 06 דווקא.
בעזהי"ת.
אחד השאלונים החביבים..
פשוט לזכור להשתמש במשפט הסינוסים והקוסינוסים, ואת התהליך של אינדוקציה בע"פ.
אם יש שאלות- אני כאן בשמחה 
ובמזיד - יש בכלל משו???
אם אפשר לציין מקור אני ישמח....
קראתי איפשהו (לא זוכרת מקור.. מצטערת) שהכפרה היא ללמוד ולהעמיק בהלכות שבת, כדי שהטעות לא תחזור על עצמה שוב
ובמזיד- נראלי שזה כמו כל חטא שעושים עליו חזרה בתשובה.. הכרה בחטא, חרטה, וידוי .. (אבל אני לא בטוחה)
בס"ד
ונדיבה שכמותי- אני חולקת אותו איתכם:
|
|
|
הפרופסור החל את השיעור על-ידי הרמת כוס עם מעט מים. הוא החזיק את הכוס, כדי לוודא שכולם רואים אותה, ושאל את הסטודנטים: "כמה הכוס הזאת שוקלת, לדעתכם?" "50 גרם!" ... "100 גרם!" ..."125 גרם!" ... השיבו הסטודנטים. "אני באמת לא יודע. על מנת לדעת כמה היא שוקלת עלי לשקול אותה" אמר הפרופסור. "אבל השאלה שלי היא: מה יקרה אם אחזיק את הכוס כך למעלה כמה דקות?" "שום דבר" ..... אמרו הסטודנטים. " OK . מה יקרה אם אחזיק את הכוס כך במשך שעה?" שאל הפרופסור. "ידך תתחיל לכאוב" אמר אחד הסטודנטים. "זה נכון. ומה יקרה אם אחזיק את הכוס כך יום?" "ידך עלולה להתאבן, אתה עלול לחוש מתח עז בשרירים ואולי שיתוק ובודאי תיאלץ להתאשפז בבית חולים" אמר סטודנט אחר וכל הסטודנטים צחקו. "טוב מאוד. אך במשך כל הזמן הזה האם חל שינוי במשקל הכוס?" שאל הפרופסור. "לא"... הייתה התשובה. "אז מה גרם לכאבים בזרוע ולמתח השרירים?" הסטודנטים היו נבוכים, תמהים. "מה עלי לעשות על מנת להשתחרר מהכאבים?" שאל הפרופסור. "תניח את הכוס" אמר אחד הסטודנטים. "בדיוק!" אמר הפרופסור. "בדומה לכך הן בעיות החיים. תחזיק אותן כמה דקות בראשך וזה נראה די בסדר. תחשוב עליהן הרבה זמן ואתה מתחיל לחוש כאבים. אם תמשיך הרבה יותר זמן - הן יתחילו לשתק אותך. לא תהיה מסוגל לעשות שום דבר. חשוב לחשוב על האתגרים או על הבעיות בחייך, אבל מה שחשוב עוד יותר הוא להניח להם בסיומו של כל יום לפני שאתה הולך לישון. כך אתה לא נלחץ, מתעורר כל בוקר רענן וחזק ויכול להתמודד עם כל אתגר, ועם כל נושא שמזדמן בדרכך!
אז אנא ממכם, חברים יקרים, תזכרו "להניח את הכוס" כל יום מחדש.
(וזה לא סתם סיפור יפה או משהו, אני באמת מאמינה שזה הפיתרון לרוב רובן של הבעיות שלנו! בד"כ הן לא כ"כ נוראיות ורק אנחנו חושבים עליהן בלי סוף ומנפחים ומגדילים עד שזה יושב לנו 24/7 בראש ולא יוצא. ואז זה באמת בעיה...)
|
בעיות הם לא כוס מים [אבל הן יכולות להיות סערה בכוס מים
],ואי אפשר להניח אותן ולקחת מחדש כרצונך..צריך עבודה הרבה יותר חזקה על זה..
ואגב - תערכי,זה כתוב פעמיים וסתם נראה מאיים באורך..
בס"ד
היה משהו. מבאס. מעציב. לא נוח לי איתו. פדיחה. לא עשיתי טוב. חטאתי. זה אבוד לי עכשיו. עשיתי טעות. הייתי יכולה להתנהג אחרת. יכולתי לשלוט בעצמי.
כל אלה מחשבות שבאות אחרי איזה משהו רע שקרה. נקרה לאותו משהו (שאצל כל אחד זה דבר שונה) בעיה. סתם כי זה הכי נוח להשתמש במילה הזו.. 
אז הייתה לי איזושהי בעיה לא נעימה. זה היה היום ב10 בבוקר. ומאז כל מוחי ראשי וליבי, כל כולי, עסוקה רק בלחשוב על כמה שזה נורא. ושהייתי טיפשה. ולא שלטתי בעצמי. וזה פשוט לא יוצא מהראש!!!
וגם איך אפשר בכלל לתת לזה לצאת מהראש, אסור לשכוח כזה דבר נורא!
אסור להשלים עם כזאת בעיה חמורה.
ואני אחשוב על זה בשיעורים, וביית, ועם חברות . כל היום כל הזמן. כי הייתי כ"כ גרועה וכ"כ מפגרת. וזה ממש נורא מה שקרה. (באמת. אני לא מזלזלת.) ואז הבעיה הזאת נמצאת לנו בראש. ובראש שלנו לא אמורים להיות כאלה דברים! הוא צריך לקלוט שאר דברים חשובים יותר. ו
היא נמצאת שם כי אנחנו לא נותנים לה לצאת. כאילו אנחנו שומרים עליה מכל משמר. אז בבקשה. תנו לה לצאת. תניחו לה. תניחו את הכוס.
ותראו, ברצינות, אומרים שהזמן מסדר את הכל. אבל זה לא הזמן. זה הקב"ה. הוא באמת מביא לנו דברים, בעיות, ומבקש רק שאנחנו נתמודד- והרבה פעמים ההתמודדות שלנו היא להמשיך לשמוח למרות הכל. להמשיך ולחיות ולשאוף ולרצות. לא חייבם לפתור את הבעיות, לא חייבם לנצח את הכל. צריכים רק להמשיך לחיות ולשמוח.
אם הבעיות לא יצאו לנו מהראש אנחנו לא נוכל להמשיך לחיות באמת.
אז בבקשה, תנחיו להם. תראו מה אפשר לקחת מהם הלאה, ותניחו להם. הקב"ה מסדר שהכל יסתדר הכי טוב שאפשר בסוף..
[קצת חפרתי, אבל זה היה לי חשוב.
]
מקווה שהבנת.
אלא לבעיות שאדם לא יודע מה הוא יעשה,אין לו פיתרון..[חוסר כסף,זמן,רצון,כח וכו']
בס"ד
ולהמשיך לחיות. להתאמץ. לא לחשוב על זה כל היום. פשוט לפעול ולפעול ולחיות.
מהניסיון שלי זה עובד.
טובי =][=הם נמצאות עמוק בתוך הראש,אי אפשר להגיד להן "לכו". הם יחזרו שוב !!
ארר
אין שליטה על מחשבות ..
זה כן סתם סיפור יפה. הוא יפה, אבל הוא באמת סתם סיפור.
מה שטובי אמרה..תכלס, אין שליטה.
זה כמו זה-"לפעמים נדמה לי שהמחשבות שלי חושבות מה שהם רוצות.."
אין מה לעשות, ככה זה.
ואני מסכימה אם לולה
כל מה שצריך להבין זה את הבעיה עצמה
לפעמים מרוב חשיבה אנחנו מנפחים ת'בעיה
וחבל כי בסך הכל אנחנו גורמים בזה רע רק לעצמנו
קטע יפה, אבל בפועל זה לא בדיוק ככה...
יש הרבה דברים שהם קשים בחיים. כמו שלעבוד על מידות זה קשה וגם לעבוד על מחשבות לא טובות - זה קשה אבל זה הכרחי לעבוד על זה. אי אפשר להגיד שזה קשה אז זה כנראה אל מעשי.
zehavawize|אהמתומראהמ|
זה, יחד עם "הכל לטובה" זה לא הסתכלות מעוותת על המציאות אלא דווקא הסתכלות נכונה,הרבה פעמים אנחנו עושים ממשהו שהוא לכאורה "לא טוב" לנו עניין מוגזם,מנפחים את הבעיה כי אנחנו רוצים שהכל יהיה "מושלם" ודווקא מכאיבים לעצמנו יותר.
אולם צריך להבדיל בין מחשבות שצריך לפתור אותן ע"י בירור והתייעצות עם גורמים כאלו ואחרים ,או בירור עצמי בלבד,לבין מחשבות שהן מציקות לשווא ,לדוגמא : "קיבלתי רק 66 במתכונת ,מה יהיה המגן שלי ?? אני לא יכול לשפר עכשיו כלום.." מה התועלת שבחשיבה הזאת ? ,תחשבו שהכל לטובה ותסתכלו על הצד החיובי שיכול להיות בעניין ,אולי קיבלתי גם ציונים גבוהים יותר השנה וכו' ? וגם אם לא ,אני אנסה לדבר עם המורה,שתתחשב . מכל מקום להמשיך לחשוב על זה לא יתן כלום,קשה להגיד "תפסיק לחשוב על זה" אבל אם מיישמים את זה ויודעים מתי להפסיק לחשוב על מחשבות מוסיימות ומתי כן לחשוב ולפטור אותן ,אז זה מתכון להסתכלות טובה יותר על מה שבא עלינו.
חשוב להדגיש שוב שיש דברים שאסור להדחיק אותם וצריך לפתור אותם ,אולם במקרה כמו שתיארתי חשיבת יתר על הנושא לא מועילה בכלום.
למה אני צריך ליקרוע את הנשמה ביגלל איזה דפוק אחד שאחליט שנוער צריכים לילמוד את הזבל הזה לללמממההה!!!!!!!!!
כולם משוגעים שהם עושים את זה.
לך תעשה מה שאתה ב-א-מ-ת רוצה.
הפכו לנו תמוח עד אנחנו 12 שנים עושים מה שמתחשק לכמה אנשים נעשה.
לימדו אותנו להסתכל על זה אחרת. יפה כזה. משהו שחייבים ואין ברירה.
אז כולם עושים. וכסף. ומה יהיה.
בס"ד
|תוהה לעצמו אם יש בכלל כאלה...|
לא אמרתי.
אנשים עם בגרות לא חופשיים יותר. זה בטוח.
יאללה עושים 3 יח', מסיימים בכמה שמסיימים, מקבלים תעודת בגרות כדי ש"האפשרויות יהיו פתוחות בפני" והולכים לגדל כבשים[=
ומי עשה את שאלון e ?
הוא היה קשה גם לכם?
או שרק אני לא הבנתי אותו?...
אז כנראה שזה לא רק את 
הוא באמת היה קשה :/
ואני דוברת..
הלוואי שבכל זאת היה טוב..
בס"ד
הייתי אמורה לגשת לE ובשנייה האחרונה הסתבר שיש פשלה ואני לא יכולה לגשת (שאח"כ התבררה שבכלל לא היה שום פשלה וכן יכלתי...)
אבל אם לדוברת (|ירא כבוד|) היה קשה אז מה היה לי??
האנגלית שלי ברמה של כיתה ו.....
לי לפחות (דוברת...XD) אבל המורה שלי אמר שזה היה קשה, אבל המתכונת שעשיתי פני הבגרות היתה קשה פי אלף.
דרך אגב, כנסו לאתר של יואלך גבע ותבדקו אם עניתם נכון לבגרות- יש תשובות.
בלי להיות דוברת...
מה הבאסה?
בדקתי מיחה במילון ושכחתי לגמור לכתוב איתה....
חוץ מזה, סבבה
*מישהי*ניגש חורף שנה הבאה...
פצפוניתלרוב החברים שלי היה מעפן ולא הבנתי למה לי הלך טוב.בבית השוויתי עם התשובות באניטרנט ויש לי בין 93 ל100 ב"ה..
שזה היה קשה גם לדוברים כי השאלות היו ממש קשות
חבר שלי יצא והמילה הראשונה שלנו הייתה :"איזה מעצבן זה..."
אבל אמרו שאפילו בשאלון A היו שאלות מתחכמות כאלה, שיחסית גם הם היו מאוד קשות לרמה שלהן...
ואני עשיתי F, שהלך דווקא סבבה, וG, שכמעט התייאשתי באמצע כי הוא היה מסובך ולא ברור ושאלות שרק מהן היה אפשר ליצור את האנסין, אבל בסוף שרדתי עד סוף המבחן ועניתי על הכל חוץ משאלה אחת... נקווה לטוב...
E היה מזה קל..
ואמא שלי שם, והיא אמרה שכל המורים כותבים שהבגרות היתה ממש קשה..
והיא גם אמרה שיש מורים שניסו גם לעשות את הבגרות, ואמרו שהם בעצמם לא היו יכולים להוציא יותר מ90.. אז תחשבו לבד מה זה אומר...
אמרו שהיה מסובך אבל הם הצליחו לעשות את זה. רק בשאלה אחת אני התווכחתי עם מורה שלי על התשובה ובסוף (איך לא...
) צדקתי.
היה מוזר אבל לא קשה קשה. (זה ממה ששמעתי הדוברים שעשו את הבגרות ביום שני)
ניגשתי ל-e ואני דוברת וכל ההקבצה של הדורות אמרו שהיה ממש קשה!!
המורה שלי אפילו אמרה שהמתכונת של e היתה יותר קשה מהמתכונת של f .....
יוכל להעלות לכאן את התשובות מהאתר של יואל גבע בגלל שהמחשב שלי משום מה לא פותח לי את זה....
תודה!!!!!
אהה שכחתי לכתוב שאני צריכה את התשובות לשאלון e.....
כל האולפנא יצאה מהשאלון הזה בעצבים!!!
השמינסטיות אמרו לנו שזאת היתה הבגרות של E הכי קשה שהיתה ב3 שנים האחרונות, וזה בכלל היה רמה של F..
וגם אצלנו כל הדוברות אמרו שזה היה קשה..
גם הגעתי למסקנה- משרד החינוך מנסה כמה שיותר לדפוק אותנו!!!!חח..

בואו נגיד שעל השאלות שעניתי, עניתי נכון.
ומה שנחישתי בשאלות האמריקאיות, קלעתי לתשובה...
בגדול אמור לצאת לי בין 85 ל100 שזה מעולה!
איך היה?
השאלון היה לגמרי הוגן אבל גיליתי טעות וזה מ-ב-א-ס-!
הוא היה ברמה של Z!!!!!!!!!!!!
EFD
אצל המורה הפרטית שלי והיה לי קללללללל בטרוף!!(ואני בכיתה ח)
והמורה שלי אמרה שדווקא לדעתה היה קל..היא אמרה לי לעשות מסאג' לפני מועד ב'.. (חח..אל תנסו להבין את הראש שלה..), אבל מה אכפת לי? אמא מסאג'יסטית..
האמת שהתפדחתי לטעות בהכל בבגרות אז פשוט לא כתבתי כמעט כלום. אחרי חצי שעה ראשונה ידעתי שאני אגש למועד ב', ויצאתי לפני סוף הבגרות כשנשאר לי עוד פוול, והיה קטע באנסין שאפילו לא טרחתי לקרוא..ררר..והגישו אותי על 90! בכל מקרה נחמד לשמוע שאני לא היחידה שהיה לה זוועה..
F היה סבבה לגמרי,אבל עוד לא בדקתי תשובות.G היה מעעפן,אבל יחסית סביר,יכל להיות יותר גרוע..![]()
בס"ד
אני עשיתי גם את E וגם אתF עכשיו.
וF היה ממש קל יחסית וE היה ממש קשה.כל החברות שלי שניגשו גם לE אמרו שיהיה קשה.
משרד החינוך הזה....
עלק חינוך...
ל אני שונא את הבגריות לא הולך לי בשום בגרות די נימאס לי
נכון יש את המשחק הזה של הפתקים שכל בת מקבלת פתק וצריכה להביא לבת זה הכי מתאים לה?
אז היה פה שירשור של פול רעיונות כאלה מישו יכול לתת לי קישור כמה שיותר מהר?
או הרבה רעיונות אדירים.
בבקשה מהר
ריכזתי את רוב האלה שנמצאים בקישור.. ויש חלק שהם רעיונות שלי..
תהנו..
ואם יש עוד רעיונות טובים> תגיבו פע/תשלחו לי ואני יוסיף...
שב"ש!
אז אני אקדים לעכשיו את:
שבת שלום ומבורכת
שתהיה שבת של יצירה
שתפתח את כל הנביעות החסומות
שנשמח שנבכה שצחק ונרקוד
שנחיה
שבת שננשום בה עמוק עמוק
ונשאוף עוד יותר
שנרגיש את השבת
ואת הנשמה היתרה
ונתמלא באור לכל הימים הבאים
ובאור של רבי שמעון לכל השנה
שנתמלא ונתמלא,
ולא יהיה לנו בבפנים חורים שחורים
שמתמלאים כאב
או עצב
של חסימות
שנכיר בדרך, בכל התהליך שאנחנו עוברים
וגם עם הקשיים נדע שזאת דרך וזה מסע
ואנחנו צועדים
[למה האייקונים פה מכוערים ואין בהם חיבוק?]
בובי שלי=]אחרונהחשוב עצומה נגד ארגון שמאלני![
פעילות לחב"ב (בנות) למדורה.
לא משו מסובך להכנה או לא מעניין,כי עד שנפרוש מהמדורה הסניפית גם ככה יהיה מאוחר ולא יהיה כח לדברים מסובכים (או שדורשים מאמץ קימה מליד המדורה
).
נו אנשים,דחוף..
אפילו רק רעיונות למשחקים..
אשמח לעוד..
|
עזרים: עצים לשרפה, נפט, גפרורים, פנס חירום, ציוד לכיבוי אש, סיר, מכלים עם מים לשתיה, מצקת, קפה, סוכר, כוסות חד פעמיים,בצלים, תפו"א, מרשמלו, תירס, מלח, שירונים, כלי נגינה, נרות / פנסים מהלך ההפעלה: הכנות: רצוי לבצע חלוקת תפקידים מראש לגבי ציוד ומזון וכן לגבי תכנית הערב. יש לבחור מקום מתאים לקומזיץ ולאסוף עצים למדורה. משחקי שירה: *כל קבוצה בתורה מובילה את השירה. *המנחה מכריז על אות והקבוצה תשיר שיר המתחיל באות זו *השיר הבא צריך להתחיל באות בה הסתיים השיר הקודם. *המנחה יכריז על נושא (מדורה/ים/ילדות/אהבה/וכו'). על הקבוצות לשיר שיר מתאים לנושא. *שירי קנון (כגון: בים לבן קבוצת שחורים קוטפת), כאשר כל קבוצה מנסה לגבור על השניה בקולה. משחקי משכון: לדוגמא: עוטפים סיר בנייר, על החלק הפתוח של הסיר (המכוסה בנייר), מניחים אבן, בעזרת קיסם לוחש, מנקב כל חניך בתורו חור בנייר, החניך שבתורו נופלת אבן זו לסיר, נותן משכון. את המשכונים פודים ע"י משימות משעשעות שמבצעים המשתתפים כגון: - סיפורים משעשעים - בדיחות - צ'יזבטים - חוויות ממדורות קודמות ("פספוסים"). - ריקודים - מערכונים - וכו' *מה היי'תי זורק למדורה? יושבים סביב למדורה.כל אחד בתורו משלים את המשפט: "אילו היי'תי יכול-היי'תי זורק עכשיו לאש את..."(כגון: הילד הרע שבתוכי; מי שמרגיז אותי; כל המלחמות והצרות שבעולם; הדבורים, היתושים והקוצים שעוקצים; המחלות והכאבים; את כל ספרי הלימוד!!). הערה חשובה->יש למנוע הערות גזעניות ופגיעות אישיות. יוסי המטיי'ל יושבים במעגל, ואחד פותח "יוסי המטיי'ל יצא למחנה ולקח איתו..." (חפץ מסוים, כגון: ילקוט, ספר).היושב לידו חוזר על המשפט הזה ומוסיף עוד חפץ, למשל: "יוסי המטיי'ל יצא למחנה ולקח איתו מוט ומימיי'ה".השלישי והבאים אחריו חוזרים על דברי קודמי'הם ומוסיפים חפץ משלהם.אם אחד המשתתפים נכשל בפירוט הרשימה לפי הסדר – הוא יוצא מהמשחק.האחרון הנותר במעגל – זוכה. הצעה אחרת: הנכשל נותן פיקדון, ולאחר מכן פודים את כל הפקדונות תוך ביצוע משימות היתוליות: בעל פיקדון זה ישיר סולו; אחר יספר סיפור או בדיחה; שלישי – חידה.בצורה זו ניתנת למשתתפים רבים ההזדמנות לקחת חלק פעיל במשחק. תיבת נח המשתתפים יושבים במעגל ומתחלקים לזוגות.כל זוג בוחר בשם של בעל – חיים מסויי'ם: אריה, עז, חמור, תרנגול, וכדומה.המנחה פותח בסיפור, ומדי פעם מזכיר שמות של עופות או חיות.כשהוא מזכיר שם של בעל – חיי'ם המתאים לאחד הזוגות, על בני הזוג להשמיע את הקול המיוחד לו: קרקור, נהמה, נערה וכדומה.כשמזכיר המדריך "תיבת נח", פורצים כולם כאחד בקריאותי'הם השונות.גם כאן אפשר לדרוש פקדונות, אם שוכח זוג להגיב ברגע הנכון. * שלוק כידוע חשוב לשתות גם בלילה ובמיוחד מסביב למדורה, שלא שמים לב עד כמה היא מיי'בשת.ולכן המשחק הזה גם יעיל וגם מהנה.המשחק הולך כמו שבע בום.יושבים במעגל מסביב למדורה ומתחילים לספור כל אחד בתורו, אך במקום להגיד בום בכפולות של שבע ובמספרים ששבע מופיע בהם שותים שלוק. פעילויות נוספות: - המשתתפים מתחלקים לזוגות וכל זוג בוחר שם של בע"ח מסוים. המנחה פותח בספור ומדי פעם הוא מזכיר שם של בעל-חיים. ברגע זה על הזוג שבחר בבעל-חיים זה להשמיע את הקול המיוחד לאותו בע"ח. כאשר מזכיר המנחה את המילים "תיבת נוח" פורצים כולם יחד בקריאותיהם. - יש להכין כלי מלא בחול ונר לכל משתתף. כל אחד בתורו מספר ספור/חלום/אירוע הקשור לאש, בסיום הסיפור מדליק את נרו ונועץ בחול. דוגמאות לצ'יזבאטים: (רצוי להימנע מסיפור צ'יזבאט ארוך מדי ומחיבור צ'יזבאט תוך כדי מהלך הסיפור) 1. בהיותי בבריגדה. באחד מתורנויות השמירה הליליות שלי אותם "ביליתי" בפירמידות במצרים, שמעתי קול רחש מכיוון אחת הפירמידות. לאחר האזנה ממושכת לרחש התחלתי לחפור בעזרת חברי מתחת לפירמידה. ככל שחפרנו הלך הרחש והתחזק. תוך כדי החפירה ירדנו לבור עמוק בסיוע חבלים פנס וכיוצא בזה... תוך התקרבות אל מקור הרחש עברנו מסדרונות אפלים שקורי עכביש חוסמים אותם. ככל שהעמקנו לרדת הרחש נעשה ברור יותר ויותר עד שהתקרבנו אל דלת ברזל ענקית. פתחנו את הדלת במאמץ רב, כשאל פתיחת הדלת מתלוות חריקות חזקות שהגבירו את פחדינו. לעינינו נתגלה אולם ענק שבמרכזו ארון מתים ומתוכו בוקע הקול: [בצעקה:] "הפוך אותי!" התקרבתי לארון המתים ופתחתי אותו. בתוכו שכבה מומיה (חנוט מצרי) ומתוך פיה הפעור נשמע הקול "הפוך אותי". תוך פחד עצום ועל סף איבוד חושים הפכתי את הגופה ופתאום שמעתי בלחש קול מתוך המומיה: [בלחש:] ועכשיו תעוף לי מהעיניים! (*חשוב לספר את הקטע המתחיל ב"הפוך אותי" בצעקה ואת המשפט האחרון בקול שקט יותר). 2. באחד הימים הוזמנתי לביקור בבית-חולים סגור לחולי רוח אי-שם. כשהגעתי למקום המתנתי בחוץ מול שער חשמלי ענק שחומת מגן בגובה 6 מ' מקיפה את המוסד ומעל חומה זו גדר תיל סבוכה. מעל לגדר התיל היתה גדר חשמלית. לאחר המתנה ארוכה למדי. נפתחו לפתע דלתות המוסד ואת פני קיבל מנהל המוסד שהחל לסייר איתי. עברנו בין תאי המוסד שאכלס מקרים קשים ביותר. בכל תא שעברנו, קבלתי הסבר מקיף על המקרים שחלקם היו כבולים בשרשראות ברזל בידיהם וברגליהם. בתא האחרון נתקלנו בדמות שגבהה כ2- וחצי מ'. כתפיים מוצקות, גוף שרירי, פנים מפלצתיות עם שיניים גדולות ובולטות וזקן עבות מכסה את פניו. חולה זה היה כבול בשרשראות ברזל ענקיות כשתאו מלא בכמויות גדולות של פחם. הוא עסק כל הזמן בהסקת התנור שהיה בחדר. הוסבר לי שזו הדרך היחידה להרגיעו ע"י העסקתו בעבודה מאומצת 24 שעות ביממה. לאחר סיום הסיור שנמשך עד שעות אחר הצהרים המאוחרות נפרדתי ממנהל המוסד. בעוד כולי מבולבל והמום ממראה עיני, מיהרתי אל שער הברזל החשמלי מאחר ונאמר שדלתות אלה עומדות להינעל תוך מספר דקות. תוך כדי הליכתי המהירה לשער, כששבילי המוסד שוממים מאדם, שמעתי לפתע קול צעדים מאחורי. הסתובבתי לאחור, ונכנסתי להלם, לבי החל לדפוק בחוזקה. במרחק 15 מטר מאחורי אני רואה את אותה דמות מפלצתית מהתא האחרון, מתקרבת אלי בריצה, כל עוד נשמתי בי התחלתי לרוץ בטרוף לשער כשהדמות המפלצתית הולכת ומתקרבת אלי. השערים החשמליים החלו להסגר, באותו רגע הדמות המפלצתית נוגעת בכתפי מסתובבת לאחור ומשמיעה לעברי קול: "תפסתי אותך... ועכשיו תורך לתפוס אותי..." שאלות ותשובות על ימי ספירת העומר שאלות: א.מה זה עומר? ב.מה הסיבה לספירת העומר? ג.מתי סופרים את העומר? ד.כיצד סופרים את ימי העומר? ה.מדוע נוהגים מקצת מנהגי אבלות בזמן הספירה? ו.מהם מנהגי האבלות שנוהגים בימי ספירת העומר? ז.מדוע הפכו את ל"ג בעומר ליום שמחה? ח.מדוע נקרא ל"ג בעומר על שם ספירת העומר – ולא מתיי'חס לתאריכו? ט.באיזה תאריך חל ל"ג בעומר? י.מה מקור המנהג של הדלקת מדורות? יא.מדוע יורים בל"ג בעומר בחץ וקשת? יב.מדוע נהוג לאכול בל"ג בעומר ביצים צבועות? יג.במה קשור בר – כוכבא לל"ג בעומר? יד.באיזו עיר נערך הקרב האחרון של בר – כוכבא נגד הרומאים? טו.מהו שמו האמיתי של בר – כוכבא: בר - כוזיבא? בר - כוסבא? או בר - כוכבא? טז.מה הקשר של רבי עקיבא לל"ג בעומר? יז.רבי עקיבא עשה לרחל אשתו תכשיט, הנקרא "ירושלים של זהב". בשל מה עשה לה תכשיט זה? יח.מה הי'ה סופו של רבי עקיבא? יט.במה קשור רבי שמעון בר – יוחאי לל"ג בעומר? כ.היכן קבור רשב"י? במה מפורסם קבר זה? כא.13 שנה התחבא רשב"י במערה עם בנו אלעזר. מפני מה התחבא? מדוע? תשובות: א.עומר הוא ערימת שיבולים שנקצרו. ב.הספירה מתקיי'מת מפסח ועד לשבועות. היא נועדה להזכיר לאנשים, העוסקים במלאכת הקציר, את חג השבועות, שבו עולים לרגל לירושלים; וכן להדגיש את הציפיי'ה ליום מתן תורה. ג.יש לספור את העומר בכל ערב. מי ששכח - יספור בבוקר שלמחרת. ד.הספירה נעשית כך: היום יום אחד לעומר...היום שלושה ושלושים יום, שהם ארבעה שבועות וחמישה ימים לעומר...(יש גרסה האומרת: יום אחד בעומר). ה.כמה טעמים לכך, וביני'הם "שנים עשר אלף זוגות תלמידים היו לו לרבי עקיבא, וכולם מתו בין פסח לעצרת". ו.נוהגים שלא להתחתן, לא להסתפר ולהתקלח, ולהימנע משמיעת מוזיקה. ז.ביום זה לא מתו תלמידי רבי עקיבא. ח.יי'תכן כי ביום זה אירע ניצחון על האויבים, אך מטעמי זהירות לא כתבו על כך בגלוי, אלא בצורה נסתרת – ל"ג בעומר. ט.ל"ג בעומר חל בי"ח באיי'ר. י.תלמידי רבי עקיבא מתו כי לא נהגו כבוד זה בזה, האש הדולקת היא סמל המאחד והמלכד. בנוסף, לרבי שמעון בר – יוחאי מיוחס ספר הזוהר, המפיץ אור רב על התורה, ולכן מדליקים אש. יא.יי'תכן שזו מסורת הקרבות שבוצעו בעבר. בגולה הי'ה הרבי נוהג לצאת עם תלמידיו ליערות, כשהם מצוידים בחץ וקשת, על – מנת" לערוך קרבות. כן קיי'מת מסורת, כי בימי רשב"י היתה אמונה כה חזקה, שלא הופיעה קשת בשמים להזכיר את הברית.וכשמת – חזרה הקשת, וקשת היי'ריה מסמלת אותה. יב.בימי אבלות נוהגים לאכול ביצים, וכך גם אפוא בימי העומר, שהם ימי אבל. בל"ג בעומר, שהוא יום שמחה, רצו להבדיל בין אכילת הביצים לאות אבל – לבין אכילתן ביום זה, ולכן צבעו אותן. יג.בין השנים 135-132 לספירה מרדו הי'הודים, ובראשם בר – כוכבא, ברומאים ששלטו אז בארץ ישראל. לאחר תקופת תבוסה וכישלון בימים שבין פסח לשבועות, הצליחו הי'הודים בי"ח באיי'ר להדוף לזמן – מה את צבאות האויב. יד.הקרב האחרון אירע בביתר. העיר נלכדה על ידי הרומאים, ובר – כוכבא נהרג בקרב. טו.השם הנו בר – כוכבא, ולכך כמה טעמים: היותו מעיר בשם בר – כוכבא; או מלשון "דרך כוכב מיעקב" (במדבר כ"ז 17). נקרא גם בר – כוזיבא, מפני שבסופו של דבר הכזיב את העם. כן ידועים כינויי'ם נוספים שלו, כמו בן – כוסבא. טז.רוב תלמידיו של רבי עקיבא מתו ממגפה בתקופה שבין פסח לשבועות. לפי האגדה, הם מתו משום שלא קיי'מו את מצוות רבם: "ואהבת לרעך כמוך". רק ביום אחד – בל"ג בעומר – פסקו מלמות. יז.רבי עקיבא הי'ה רועה צאן, שלא ידע קרוא וכתוב. בהשפעת רחל אשתו הלך ולמד והפך לגדול בתורה. בעוניו אמר לה, כי לו הי'ה בידו – הי'ה נותן לה ירושלים של זהב. כשחזר אלי'ה, העניק לה את התכשיט על הקרבתה למענו. יח.רבי עקיבא הי'ה מ"עשרת הרוגי מלכות" – עשרה שלמדו ולימדו תורה למרות שרומא אסרה על כך ב"גזירות השמד".הם נתפסו והומתו במיתות קשות ואכזריות. יט.רשב"י, מתלמידיו המצטיי'נים של רבי עקיבא, נפטר בל"ג בעומר. כ.רשב"י קבור במערה במירון. מקום זה מפורסם בהילולות, הנערכות בו בל"ג בעומר, ועיקרן הדלקת מדורה גדולה. כא.רשב"י דיבר בגנות הרומאים ששלטו בארץ, והם רצו לתופסו ולהורגו.לכן התחבא במערה עם בנו אלעזר. הם ניזונו ממי מעיי'ן ומעץ חרובים 13 שנה, עד שבוטלה הגזירה. מתכון גורמה במיוחד לל"ג בעומר -חביתה אינדיאנית! מצרכים: 1.תפוח אדמה. 2.ביצה. 3.ניי'ר כסף. הוראות הכנה: 1.חותכים את תפוח האדמה לשניי'ם. 2.מוציאים קצת מהתפוח אדמה ושופכים פנימה את הביצה. 3.סוגרים את תפוח האדמה ועוטפים בניי'ר כסף. 4.זורקים למדורה כדי שיתבשל. 5.כל שנשאר הוא לחכות, להוציא מהאש ולאכול... בתיאבון!!!!!! |
|
|
- אם הנוער שלכם נפרד כמובן.......
בע"ה.
זיכוי על מוצר שנקנה בטעות עם אבקת חלב נוכרי.
הזוי מאוד. למה זה ככה? האם ראוי וצריך שזה יהיה ככה?
מה הבעיה באבקת חלב נוכרי?
כאילו אני יודעת שיש כאלו שלא אוכלים חלב נוכרי אבל לא הסבירו לי למה לא אבקת חלב נוכרי...
ואני יודעת שלא על כל דבר חייבים הסבר...אבל סתם מסקרן אותי...
אפשר עזרה?
(לא בציניות! בשיא הרצינות!)
בע"ה.
או בתינוק שרוצים לגדלו לקדושה.
[בכללי: אבקת חלב נוכרי אומר שישראל לא פיקח על החליבה, וסומכים על שלטונות המדינה שימנעו ממנו לערבב חלב אחר. אבקה זה ייבוש של החלב הזה.
יש עוד הרבה חששות -כגון טרפות (במקרה שיצא מבהמה שעברה הוצאה של דברים מהבטן שזה רוב הפרות, הרחבתי על זה פעם בארכיון) - שיש בחלב חו"ל ולא בחלב שנחלב בארץ.
הוא היה שם וראה שמכניסים באבקה גלטין של חיות טמאות זה שאנשים לא יודעים זה לא אומר שמותר!!!!
יש פוסקים שאומרים שגם חלב נכרי מותר לכתחילה. למעשה, אפשר להקל בחלב נכרי, אבל לכתחילה עדיף להחמיר. דין של אבקת חלב נכרי הרבה יותר קל. (לרוב הפוסקים זה 3 ספיקות דרבנן)
מי שרוצה להיות חסיד- תבוא עליו הברכה.
ועם הקופאית לא ממש הבנתי..
חזקה של החוק וברור שלא ישימו חלב אחר....
מיוחד שכיום, כל חלב אחר(שהוא טמא) יקר הרבה יותר, אז בכלל לא סביר שיערבבו חלב יקר בחלב פרה.
עוד משהו, יש חוק בחו"ל(ואאל"ט גם בארץ) שאסור לערבב 2 סוגי חלב, לכן לא סביר שיסתכנו בשביל זה.
בס"ד
לא נראלי שהוא התכוון לפתוח שירשור אם אבקת חלב נוכרי מותרת או אסורה.
לא נראה לכם קצת הזוי שבמדינת היהודים ימכרו מוכרות ערביות אבקת חלב נוכרי?
זה כ"כ חוקת הגויים... למה זה ככה? שאלה טובה.. אולי כי אנחנו מושפעים מהתרבות המערבית שהיא ממש לא התרבות שלנו... אבל מה לעשות שיש כאלה בעם שלנו שלא יודעים ולא מבינים מה הם באמת, באיזה רמה מטורפת הם נמצאים ומנסים לחקות אחרים?!
זה מבאס. אנחנו צריכים לנסות להראות להם מי הם באמת ואיזו תרבות היא התרבות האמיתי שלהם.
הגויים שיעעשו מה שבא להם מתי ואיך שבא להם. לנו יש אמת והיא מחייבת אותנ לפעול על פיה.
סין ממש לא דומה לאנגליה או אמריקה בעניין.
וכל ההיתר של זה בשם הרב משה פינשטיין זה למקומות שא"א להשיג באופן נורמלי חלב ישראל.
בכ"א על פעם שאני רואה בחורי ישיבות אמריקאים קונים בארץ ממתקים אם א"ח נוכרי אני מתפלא
אנו יודעים שהגמרא אומרת שאסור להנות מחלב נוכרי המפרשים חולקים באיזה תנאי מותר ורובם סוברים שכאשר הישראל רואה את הגוי חולב או שיושב ואם יעמוד יראה את החליבה זה גם בסדר משום שהגוי חושש לערבב חלב טמא בסופו של דבר הסכימו שלא לאכול חלב נוכרי משום חשש אך הגר"מ פיינשטיין התיר בחו"ל כי המדינה משגיחה על החליבה אך דווקא שם אבל בארץ שיש חלב רגיל לא שותים זאת ומי שמקל לענ"ד טועה לגבי אבקת חלב נוכרי מסבירים המפרשים שזה חלב נוכרי שלקחוהו ושמו אותו בחום גבוה עד שהתאדה ונשאר רק אבקה שזה האבקת חלב נוכרי בזה כבר יותר מתירים הפוסקים ואומרים שזה לא ממש חלב נוכרי ולכן אפשר להתיר זאת וכך פסקו גם בילקוט יוסף אך הרב מרדכי אליהו פסק והביא את ערוך השולחן שאסור גם את זאת וזה גורם לצרות אצל הילדים שאוכלים זאת שבת שלום!!!
וזה לא אמור להיות ככה,כמובן.
אבקת חלב אולי מערבבים על חלב,אבל אם אמערבבים אז זה עם חלב ישראל...
אם מערבבים עם חלב נוכרי אז יהיה כתוב חלב נוכרי כבר...הבנת?
או הסופרים שבהם החמורים האלו עובדים...
בס"ד
נכון הקטע הזה עם השיחה אישית? ("אתה סובל מפיצול אישיות?!")
הגעתי למסקנה שהוא מאד פוגע.... (3 וחצי בלילה)
פיצול אישיות זה לא סתם דבר ! זו מחלה נפשית !!
אני בטוחה שמי שסובל מימנה סובל מימנה מאד
ויצא לי לפגוש בפורום לא אחד ולא שניים שסובלים ממחלה נפשית כלשהי...
אם יש מישהו כאן שסובל מפיצול,רוצה לדבר עם עצמו -ואז רואה את זה?!?
זה לא ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש פוגע ????
ומילא היתה אפשרות לענות על זה... אבל זה כתוב בצורה רטורית מלגלגת שכאילו "בארור שלא?!"... פוגע.
(אנחנו לא מדברות על עצמנו כמובן, אנחנו לא שייכות לזה, סתם חושבות על אחרים.......)
אני עצמי ואנוכי נפגענו קשות, והחלטנו אף לחזור ולדבר כולנו (אני ועצמי היינו חברות, אנוכי לא דיברה איתנו.. היא משתמשת בכינויי אחר..) אך לשם מטרה נעלה זו התכנסנו כולנו יחד כדי לדון בבעיה ולנסות להעלות פיתרונות אפשריים.. אך העלנו חרס בידינו (וכן כמה שברי כלי אחרים..)
הצעת חוק- תינתן האפשרות ללחוץ "אישור" בעת הקפצת חלון השאלה.
עכשיו אנחנו דווקא נהנים ......(הפיג'מות שם,שם,))
זה היה בציניות,כן?!
שאני לא אתבלבל..
כי אם זה ברצינות,אני לא חושבת שזה פוגע.ואם זה בציניות - אנחנו מסכימות עם מישי'.
וכי מה אכפת לך אם זה ברצינות או בציניות גם אם זה רק בציניות זה לא אומר שזה לא נכון..
וכן תכלס מישהו צריך להגיד את זה ברצינות..
(
)
וחוץ מזה - אמרתי את דעתי בין אם זה היה ברצינות ובין אם בציניות.
טוב לדעת שאני לא לבד... אולי נקים ועד או משהו..
אמרתי לך כבר-מתו"שבס"ד
אצלך זה לא מחלה נפשית !!
כשחשבתי על אנשים עם מחלות נפשיות אפילו לא הבזקת לשנייה במוחי, אל תחמיא לעצמך יותר מידי 


ולפעמים לא..
עכשיו נהיה בנוג"ה עונת הפיצלושי"ם????חחח
בסיעתא דשמייא!
נכון לפעמים אנחנו קצת מזלזלים במצוות שלא יודעים מה הטעם שלהן?
ז'תומרת - יש מצוות שסבבה, אנחנו יכולים להבין למה שאנחנו עושים אותם - כי הן הגיוניות\מוסריות.
אבל יש מצוות שפשוט אי אפשר להבין מאיפה הם נחתו אלינו!
לדוגמה, מה הקטע לחכות בין בשר לחלב?
מה הבעיה שזה יהיה אצלנו ביחד בבטן?!..
או דוגמה אחרת - מה הבעיה שניסע בשבת לאיזה טיול קטן עם המשפוחה?!..
גם בטיול אנחנו נהנים ומתענגים על השבת.. אז מה הקטע לא ללכת לטיולון?
![]()
בפרשת השבוע שלנו (בחוקותי), ה' אומר לנו:
"ואם בחוקותי תמאסו, ואם במשפטי תגעל נפשכם - לבלתי עשות את כל מצוותי, להפרכם את בריתי"
בספר 'מעיינה של תורה' כתוב על הפסוק הזה ש -
ה' בעצם אומר לנו פה איך מתחילים לכפור - יענו איך נהיים דתלש"ים.
קודם כל, מתחילים לזלזל בחוקים של התורה - ז'תומרת במצוות שאין להן הסבר הגיוני בשכל בשום מצב.
אח"כ אנחנו מתחילים לזלזל במשפטים - ז'תומרת במצוות שאם ה' לא היה אומר לנו עליהן, לא היינו חושבים עליהן לבד, אבל עדיין יש להן הסבר הגיוני.
ואז אנחנו מזלזלים בכל המצוות - גם במצוות שיא ההגיוניות והמוסריות, כמו השבת אבידה, כיבוד הורים וכו'.
בגלל זה אנחנו צריכים תמיד תמיד לזכור שבאמת כל המצוות ניתנו מבורא עולם.
וגם אם אנחנו לא תמיד מבינים אותן, גם אם הן לפעמים נראות לנו ח"ו פרימיטיביות, מיושנות, לא הגיוניות וכו' -
אנחנו יודעים שבגלל שהבורא של כל העולם אמר לנו מה לעשות פה, ואיך לחיות בעולם הזה בצורה הכי טובה, אנחנו חייבים לשמוע בקולו, כי זה הכי טוב בשבילנו. אם באמת נשמע בקול ה' - בעז"ה יגיעו אלינו כל הברכות שיש בפרשה שלנו, ולא יודעת מה אתכם - לי נשמע שזה אחלה ברכות שבעולם ![]()
לסיכום >>
גם למצוות שנראות לנו חסרות סיבה - יש טעם הגיוני, אבל לא תמיד אנחנו יכולים להבין אותו.
ולכן, אנחנו צריכים להיזהר ולהשתדל כמה שיותר לקיים את כל המצוות, ולא לזלזל בשום מצווה, אפילו שיא הקטנה - כדי שח"ו לא נגיע למצב של כפירה.
שבעז"ה תהיה שבת שלום ומבורכת לכל עמ"י! 
ת'אמת יש לבשר וחלב הרבה טעמים דווקא... גם כאלה שנתפסים במוח...
והיום גם הרבה גויים לא אוכלים בשר בחלב כי זה לא בריא.....
שבת שלום!
וזה בא לי בדיוק בזמן!!
הייתם צריכים להיות שבת שלמה אצל מישהו שאתם ממש לא מסתדרים איתו?
אוף זה כל כך מרגיז!!!
בס"ד
לומדים להסתדר 
איך תשמרי על דיסטנס????
ותעשי את עצמך כאילו את מבינה אותה/תדברי איתה כל השבת
תעשי את זה כך שהחברה הזאת תחשוב שאתן חברות נפש...
ואז לא תצתרכי להיות איתה
(מצד שני תתקעי אם מישי שאת לא מכירה +לא מבינה...)
הבנות ממנצ'סטר זה עניין שהולך ככה:
הקבצה א' באנגלית בכיתה שלי מתכתבת עם בנות ממנצ'סטר ועוד שבוע וחצי הן אמורות לבוא אלינו ולהיות איתנו ארבעה ימים אבל מכיוון שאני לא גרה בעיר שבה נמצא הבית ספר שלי אני נאלצת להיות שבת אצל אחת מהבנות שגם אצלה יש בת ממנצ'סטר וכשנהיה ארבעתינו אולי זה יהיה בסדר אבל בצהריים של שבת שתי הבנות הולכות ויש להן פעילות משלהן עד סעודה שלישית ובזמן הזה אני אמורה להיות לבד עם מישהי שאני מאוד לא מסתדרת איתה ואולי אפילו ללכת איתה לבני עקיבא דבר שאני מאוד לא רוצה.
עכשיו יותר מובן?
אני אהיה שבת שלמה אם אורחים שמזה אין לי כח אליהם 
כאילו ממש לא!!!!
אוווף 
הם באים אלינו כאילו...
משפחה אחת .
היו שלוש בנות שהסכימו לארח והיו שלוש בנות שהיו צריכות להתארח אז שתי בנות בחרו את מי לקחת ואני נתקעתי איתה
אבל אין לי פתרון...
מצטערת...
בהצלחה ושבת שלום!
כפרעלייך!!=)תהני
להסתדר בלעדייך???

כל אחת מההקבצה מתכתבת עם מישהי והילדה שאני מתכתבת איתה מכירה רק אותי
ולאני17- איך לע/שות את זה בלי לפגוע בה? וחוץ מזה שתי הבנות האחרות בחרו את מי הן רוצות לארח
כן איכשהוא להתחבר.. ולעשות כיפפ.. שבת היא ארוכה וחבל לא להנות ממנה..
אם לא, ערימה של עיתונים תעשה את העבודה.
אנונימי: "תזדרזו! תשלחו ניידת לרחוב הפורצים 8..."
102: "במה מדובר?"
אנונימי: "שריפה... בן אדם שמרוב כעס התלקח ונשרף"
102: "אנחנו בדרך.."
***
תארו לכם שזה מה שהיה קורה לכל אדם שכועס... מה היה קורה לדעתכם?
העולם כבר לא היה קיים ומחלקת כיבוי האש לא היתה מצליחה להשתלט על השריפות בכלל.
אז.. איזה מזל שיש את התורה שלנו שמלמדת אותנו מה משמעות הכעס ואיך להגיב כשמתעצבנים על משהו
"כל הכועס כל מיני גיהנום שולטין בו"
כל הכועס כאילו עובד עבודה זרה- באותו רגע נראה ככופר שלא מאמין שהכל מאיתו!!

(ת'מתוקי הזה 'עיצבתי' [בערך] למשהו נוסף שהייתי צריכה)
"כאשר תינצל מין הכעס, תעלה על ליבך מידת הענווה"---------->>> אומר הרמב"ן
שמידת הענווה טובה היא מכל המידות, כל מי שמשתדל ומתרחק מין הכעס מין האש.. יגיע לענווה
שד' אוהב את הענווים ומגביה שפלים.
בואו נאמר שלא לכעוס, זה לא ממש קל!
העבודה על הכעס היא עבודה יומיומית ומתמדת.. כמו כל דבר בעבודת ד'.
אז רגע! איך אנחנו אמורים להגיע לכל זה....? אמרנו כבר שזה ק-ש-ה!
אומרים שכל מאמץ ויגיעה מביאה לנו בסוף את הרכישה.
דבר שבא בקלות = הולך בקלות!!
דבר שבא במאמץ.. לא מוותרים עליו בקלות, שומרים עליו מעריכים אותו... והוא נהפך לרכוש שלנו
תשאלו את הלל הזקן איך הפך לאדם שלא כועס בכלל על שום דבר
בעצם זה לא רלוונטי להיום
הוא לא ממש איתנו, אבל תנסו לחשוב איך הוא הגיע לשם.
יודעים מה?!
באמת שלדבר זה קל, אבל מה בתכל'ס? איך באמת אפשר להתמודד כשאנחנו כל כך מעוצבנים
על האיש הזה שחושב שיודע מה הוא עושה...
שאנחנו כל כך מרוגזים על אחינו הקטן ששפך את השוקו על הנעל החדשה
שמעתי שיש עיניין כזה שאם אני מרגישה שבא לי לכעוס עכשיו אז צריך לעצור לכמה שניות
הכעס יורד, ואז אפשר להגיב, לדבר ולחשוב נורמלי!
ככה מכבים ת'אש...
זו שיטה יפה שכדאי לאמץ אותה
על המדורה למעלה בתמונה^^ אפשר לומר שהיא חייכנית למדי אפשר לקרוא לה "האש שלי"
להשתמש באש שלנו לדברים טובים לדברים בוערים שיועילו לנו ולסביבה.
לעשות מעשים טובים ולזכות אחרים.
אותותו ל"ג בעומר חוזרים לשמוע שירים ולשמוח עוד יותר חוזרים לאש התמיד, לשמחה אמיתית שבאה מהחום שבלב!
שנזכה לשמוח שמחה אמיתית ולהמנע מהכעס, שנזכה לעבוד את ד' תמיד בשמחה! אמן.
שבת שלום לכולם
שנזכה
כל הכבוד אשרייך...
שנזכה.... 
(סחטיין על העיצוב...
)
אל תגידי לי שאת כתבת את זה.... זה פשוט מעלף!!
מי זה המישהו הזה?! קצת כבוד הוא לא יודע???
במיוחד בדורינו צריכים לעבוד על זה הרבה עם כל התקשורת...
אבל יהיה טוב...בעז"ה!