לא יצא מלא פעמים מסקרן אותי לדעת מי עוד
וואללה למי יצא פעם לחשוב שהוא בחיים לא יהיה כמו ההורים שלומטייס
לא יצא מלא פעמים מסקרן אותי לדעת מי עוד
אממ אנישירה????
ואיי מסכנה בכול מקרה מאחל לך הצלחה בהמשך החיים..מטייס
חחח לי יצא ... וההורים שלי כל הזמן אומריםהדס????
שבסוף אני יצא כמוהם... אבל אני לא
חח גם לי אומרים את אותו דבר בדיוק פשוט חיים בסרטטמטייס
חחח לגמריהדס????
חח ההורים שלי שונים בכמעט הכל ואני לא כזאת שמסוגלת לחיות עםה'הואהמלך
אנשים שממש שונים ממני.. כאילו אבא שלי אמר לי את זה באיזה הקשר ווואלה אחרי מחשבה הוא צודק
יצא לי לחשוב ככה וגם לתכנן את החיים שלי כבר
אבל זה השתנהה'הואהמלך
יחסית לגמרי חח
פשוט כי התכנון היה למציאות מסויימת שכנראה בעז"ה לא תיהי... וגם לא באמת חשבתי שזה יהיה באמתתת חחחחחחחחח
עזבו עברתי תשעה מאתמול בליה ולישון לא עזר לי
קבלו אותי בהבנה...
אמן שאני אהיה כמוהם. הם מהממים פשוט.מעונן
אוהוה ילדה טובה אני רואה אין כאן חבר'ה קצת בד בוי?מטייס
זה לא קשור אליי זה הם.. ויש פה כמה בד בוי אם אתה מחפש. אנימעונן
לא בוי בכל מקרה
כמו מי לדוגמא כדי שיהיה לי כמה חברים לעת צרהמטייס
קצת יותר בוגרים..מעונן
לי יצא טונות פעמים להגידמתנחלת אמיתית
להגיד מהמטייס
שאני לא רוצה להיות כמוהםמתנחלת אמיתית
אהמטייס
אנייייגארפילד
כנלסימבה????

חחח יגמורמטייס
אני לא נראה לי יהיה כמו ההורים שלי בכל מיני דבריםריק סאנצ'ז
בתור ילדה הייתי חושבת על כך המון.דמעה שקופה
פתאום תפסתי את עצמי היום.
עשרות דברים שבהם הבטחתי שלא אהיה כמו ההורים שלי,
שפשוט "יצא" ואני בדיוק כך...
כן אבל לא.אנא עבדא דקב"ה
הרבה רבנים ויועצי חינוך אומרים שאם מישהו אומר תמיד "הבית שלי לא יהיה כמו של ההורים שלי" זה סימן שיהיה לו בית בדיוק כמו של ההורים שלו.
אני מאוד אוהב את ההורים שלי ואת הבית שלי אבל אני יודע שהבית שאני אבנה יהיה בעז"ה שונה בכמה עניינים...
גם אני מאוד אוהבת אותםהכול לטובה!
אבל אינלי מושג איך יהיה הבית שלי דומה או לא העיקר שיהיה שמח לי ולכולם!
טויב וואו, ההורים שלי מהממים!!!הלב בוערר למלך
כן, יש כמה עניינים שאני יודעת שבבית שאני יקים, יהיו אחרת. נקודה.
ברור לי.
אבל, יש הרבה דברים שאני מתפללת, שאני יזכה שיהיה ככה גם בבית שלי.
בעזרת ה'!!!! שנזכה כולנו להקים 'בית נאמן בישראל' בשמחה, בקדושה ועם המון אהבה!!!!!
..יומטוב
..
אוי לגמרי..היי לכולםםאחרונה
אני צריך עזרהשפיר כאמרתי
על תקרה בתוך הבית?גאלאטס
תתלה אותו על איזה שהוא עץסטלנית בפעולה
אין לי עץ לתלות עליו וחוץ מזה הוא שוקל 30 קילושפיר כאמרתי
תתן מכות פחות חזקות ויותר מהירותהשפן הקטן
ממש עוזר איך אני אתאמן בלי לתת מכותשפיר כאמרתי
בעיה אמיתיתזה רק אני
אני תליתי אחד על הברזלים שמחזיקים את המערכת של המזגן שנמצאת מחוץ לבית, עשיתי את זה אחרי שהורדתי לו קצת משקל.
תודה אולי אני אעשה את זה באמתשפיר כאמרתיאחרונה
מי זוכר את כל הפלונטריםyes123
ימים עברו 
זוכרת גם זוכרת. לא מבינה למה המנהלים לא בדקו IP.דמעה שקופה
(לתייג ניק שאני יודעת שפתח חלק מהפלונטרים? לא לתייג?)
אייסקפה
נראלי מודעים מי הוא.. (לפחות חלק..) אבל אל תתייגי..
אכן... לא היה כ"כ קשה, תכלס.דמעה שקופה
חחח אויש ממשש זה היה סיוטסטלנית בפעולה
למה אתה מתכוון כשאתה כותב פלונטרים?ילד גברר
אני חדש פה..
שחכת את שמונהילד גברר
אפשר באמת את הסיסמאות?חובה?
הן שונו
משבצת
..אייסקפהאחרונה

מה הקשר שלכם עם האחים שלכם?אין קדוש כה':)
במיוחד מתבגרים אבל גם אחים גדולים וגם נשואים.
מי יוזם את הקשר? הם רוצים את הקשר? אתם רבים? ואם כן, אתם מרגישים שזה משפיע לכם על הקשר? במה מתבטא הקשר?
מעניין אותי איך זה אצל משפחות אחרות..
אשמח שתפרטו
תודה!
הצלחתיסנובול
![]()
לאיפה אתם רוצים להגיע בצבא?אחד הגברים!!!
מי שעוד לא התגיס, לאיפה אתם רוצים להתגיס?
ולמה?
אבל אין. את מה שאמרת🤦צבע לחיים
משכתי ידי ואשמח לתגובותיהוקפץ
אנא השם ואף בשעת עברה
זכור רחמיך והעבר הגזרה
ואל נא בנו תבער תבערה
לבל תהיה הארץ כאחרי בראשית ברא
ומתי נוכל להמשיך לכתוב השירה
ולעסוק בה בדיבוק בחבורה
להאיר נרה ומשמרת לעשות למשמרה
זכנו וגם היום נדקדק בתורה
בל ניפול ונפיל לבור אשר כרה-
השוכן לפתח חטאת וממתין לעבירה
אנא זקקנו כקמח היוצא מכברה
שניזכה ונשוב עליך בחזרה
השם מדוע לא כול פה העוסק בדיברי תורתך-
קם ונזעק לא תרצח ולא תעמוד על דם רעך
ומדוע אין כול בעל תריסין במלחמותיך
נזהר ונישמר טפי על זאת מצוותך
כלום ניתחשבנו ביום המלכתך
למה שיאמרו להם כך וככה יאמרו לעבדך
וכי שמירת שבת לומדים מחפצי ההפיכה-
שבשמירת הנפש נישמור דרכם כהלכה
ואתה השואל בדוק מי מפני מי נידחה ושמור להזכירך
ואם אתה תמשיך בהמריאך
ואיך תועין לבקש מאלוקיך בבקשתך
אנא צורי תן מוראך וקיים בנו ושב וריחמך
הרי מצוותו ניפצת ולא תעשון לאלוקיכם ככה
לכן שמור אתה בכול כוחך
והמגפה הרעה בחשבונך לא תהיה ערוכה
ועל אחרים אל תהיה טרידתך
ובשנאת חינם אל יהגה לבבך
אלה יהיה בוטח באלוקיך
ושמור דרכיך כאשר ציווה לאבותיך
ובעזרתו יתברך ירבך וישמרך
אנא השם ראה צערינו
כי מה תוחלתינו
ימנו כי כלו בהבלינו
חוננו כי כי עליך ניקרא שמינו
ורחום שמע שוועת זקינינו
הספונים בביתם ואינם ברחובתינו
עוזרינו פן ניכשל ומותם יהיה עלינו
רחמנו והצילנו מעושק ידנו
כי לבד עליך עיננו
זכור חסד אבותינו
ותקדם ברחמיך מהרה גאולתינו
אשמח לתגובות \תיקון שגיאות כתיב \הערות \לא בטוח לגבי סדר הבתים, הוא טוב? או להחליף את הסדר?
אתה כותב מדהים!Love the worldאחרונה
אל תשנה כלום זה מיוחד ממש!
לימדו אותי שככה עושים - עשיתי- נדפקתי בגדול...ה'הואהמלך
נקודה למחשבה...ה'הואהמלך
בחיים לא לעשות בגלל שככה עושים...עבד ה'.
כל דבר צריך לבחון אם הוא מתאים לך בכלל, ולהעזר כמובן במישהו מבוגר, שמכיר אותך ואתה סומך עליו שיכול לעזור לך.. אם זה אבא/אמא/רב/חבר/ה/הר"מ/המורה/אנא לא עראף...
ואם זה הדרך שבא אמורים להתנהג וזה מה שעשיתי... ורק נדפקתי כיה'הואהמלך
עשיתי מה שצריך... ולפני זה אבא שלי ידע וגם אחרי זה ולא היה לו מה להגיד לי... אמור לי להשאר אותה רמת אמון בעולם.???
אני לא יודע מה עשית, אבל,עבד ה'.
אם זה מישהו מבחוץ הרס, ואת יודעת שעשית מה שצריך אז שיילך לאכול פיצה ושייתקע לו בגרון, אבל אם את עשית לא בסדר(למרות שממה שכתבת זה לא נשמע(שוב אני לא יודע אתה המקרה)) אז פשוט לשבת ולעשות ח"ן...
אני חושב שצריך לבחון את הדבר, ואם באמת תראי שהרמת אמון ירדה, תבקשי ממנו לדבר איתו על זה, יש אפשרות שזה ייפתר, ואם לא אז תדברי עם מישהו אחר שאת סומכת עליו, אבל מישהו שיכול לעזור....
טוב זה היה איזה עבודה ממש חשובה שהייתי צריכה לקבל עליה כסףה'הואהמלך
וזה היה ממש חשוב לי ואבא שלי אמר לי איך להנהל עם זה וזה מה שעשיתי ופשוט המציאות של החיים (בעיות טכניות אצל מי שרצה שאני יעבוד בשבילו) זה נתקע מלא זמן והפסדתי דברים בשביל זה .... וזה התבטל אבל ניסית להמשיך והגיע עוד פרוייקט ב"ה.... אבל גם הוא עכשיו ירד....... וזה מתסכלללללל ואני לא עשיתי שום דבר לא טוב....
הבינותי, אז אני חושב שזה לא שעשית משהו לא טוב, אלאעבד ה'.
רצון הבורא הוא מה שנעשה, ראיתי בחתימה שלך שה' הוא המלך ואת הבת שלו אז, המלך יודע להגיד גם לא, שאם היה אומר תמיד כן,, לא היה מלך, ולכן (לפחות כך אני חושב, יש מצב שזה לא ימצא חן בעיינך) צריך להאמין שהכל ממנו יתברך, ואם הוא החליט עכשיו שאני לא אקבל יש מצב שעוד כמה זמן הוא ייתן לי דבר לא קטן אלא כפול ומכופל (לא חייב, יש אפשרות).
לכן אני חושב שעכשיו זה זמן של התחזקות, ואסיים במקרה שקרה לי, חבר התקשר אליי וסיננתי,לאחר כמה שעות נפגשנו והוא אמר לי למה לא ענית? הייתה לי אחלה עבודה בשבילך(והייתי מרוויח מזה), באותו רגע החלטתי שאני פשוט אומר לקב"ה תודה!! אמרתי אם זה היה מגיע לי היה מגיע ואם לא אז לא, וכנראה שזה לא הגיע לי...
יאללה בעז"ה שאני יצליח לראות את הטוב בזה... וזה קשה..ה'הואהמלך
כתבת יפה!!הָיוֹ הָיָה
פעם שלישית.... 
עצה דחוףהדס????
איך יוצרים קשר עם חברה?
איך גורמים שהקשר יהיה טוב וכיף ולא מעיק כזה...? יש לי מישי שאני ממש רוצה להיות חברה שלה אבל לא יודעת איך לעשות את זה ואני לא כזאת! אני טיפוס הכי חברותי והכי זורם שיש! אבל לא יודעת למה פה זה נתקע.. ואני רוצה את החברות איתה!
יש למישו רעיון מה לעשות?
פשוטטאטע אוהב אותי!
ב''הצלחה💜אני ועצמי:)אחרונה
תכל'ס-
אם הקשר כרגע לא טוב, ממליצה להתקשר, גם כי ייראה מוזר להציע פתאום להפגש וגם כי כשתפגשו עלולים להיות פדיחות..ואז יותר להפגש ובע''ה זה יהיה יותר זורם..
לדעתי, להתחיל לדבר על כל מיני נושאים כדאי כאלו שיהיו עם כמה שפחות וויכוחים
(אפשר דברים על הקורונה כי על רוב הנושאים שקשורים בה כמעט כולם מסכימים ואז השיחה יותר זורמת..(להתעצבן ביחד על הלמידה מרחוק, להביע דעות על הסגר וכו')😅
מקווה שעזרתי, נראהלי שלא מספיק הבנתי מה נתקע לך איתה אז אם תרצי לפרט אולי אוכל לעזור יותר..
אולי להרים טלפון לשאול מה נשמע
מה עשית היום ואם יצאת לגינה
בתקופת הקורונה נושא הדיבור מגוון
אפשר לדבר על לימודים על בידודים ועל חודש חשוון.
הפינה היומית - סיפור מר' אברום #7הָיוֹ הָיָה
והפעם, סיפור על סיפור שסיפר ר' אברום בעצמו....
ידוע, שרבינו זצ"ל היה זה שהקים והנהיג, כמעט לבדו, את כל עולם התורה שאנחנו מכירים בציונות הדתית, על כל התלמידי חכמים ועובדי ה' שבו.
וכמו שכתב עליו הרב מרדכי אליהו זצ"ל:
"...כי כל גדולי הדיינים והרבנים הם תלמידו או תלמידי תלמידיו, רבני ערים יישובים ומושבים, ראשי ישיבות לסוגיהם, ואולפנות ומוסדות רבים אחרים, כולם שתו בצמא את דבריו, וממשיכים לדלות מאותו באר מים חיים שלו...."
ככזה, נאלץ לעיתים לעמוד בפרץ, אל מול רבנים צעירים מסויימים שלעיתים לא "הכירו את מקומם".....
פעמים רבות היה מגלה את דעתו על ידי סיפור, אותו היה אוהב לספר בהקשר זה. על רבנים שקופצים להורות היכן שאינם ראויים, וכה היה מספר:
פעם אחת, חבריו של איכר נבער מדעת חמדו לצון, החליפו בשנתו את בגדיו והלבישוהו בבגדי כומר.
כשקם האיכר ומצא עצמו לבוש בבגדי כומר, התפלא, היאך התעלה למדרגה כזו, והלא אך אתמול אפילו לקרוא לא ידע.
אך מצד שני, חשב, סוף כל סוף אני כן לבוש בבגדים אלו, אז אולי אני אכן כומר?
אמר לעצמו: אעשה ניסיון, אקח ספר, אם אדע לקרוא בו הרי שאני כומר, ואם לא אדע סימן שאני איכר.
אומר ועושה, לקח ספר וניסה לקרוא בו. ומשלא הצליח - הצטער על שאינו כומר...
אך הנה עלתה בלבו מחשבה נוספת: "מי אמר שאינני כומר? אם אינני יודע לקרוא, כנראה כל הכמרים אינם יודעים לקרוא!"......
והתוכחה ברורה: אל יחשוב אדם קטן לעצמו שכולם יודעים מעט תורה כמותו. הרבנים האמיתיים יודעים יותר...

(החלטתי מידי פעם לצרף תמונה.... ובחרתי הפעם בתמונה זו שמתאימה לנושא..)
תיוגים:
אם יש עוד מישהו שרוצה שאתייג אותו - מוזמן לומר.
כמו כן - מי שיש לו סיפורים - מוזמן לשלוח לי לפרטי
וואי, חזק!אודה ה' בכל לבב
יפה..
קופצת בחבל
שכוייח שאתה שם כל יום סיפור.. 
וואו חזקקלראות בטוב
וואו! חזק!יוני קדושאחרונה
מקבץ- כל הפינות היומיות של הסיפורים ממרן ר' אברום שפירא זצ"להָיוֹ הָיָה
אהלן,
כאן אשים את הקישורים לכל השרשורים של הפינה היומית עם הסיפורים מר' אברום זצ"ל.
ובכל אחד מהשרשורים הבאים אשים קישור לשרשור הזה, וככה יוכלו להגיע לכל הקודמים.
בבקשה לא להגיב - כדי שאוכל לערוך כל פעם ולהוסיף את השרשורים שנוספים.
תהנו!
ושנזכה כולנו ללכת בדרכיו.
פינת סיפורים מר' אברום... - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה היומית - סיפור מר' אברום: - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה היומית - סיפור מר' אברום. #3 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה היומית - סיפור מר' אברום #4 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה היומית - סיפור מר' אברום #5 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה היומית - סיפור מר' אברום #6 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה היומית - סיפור מר' אברום #7 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה היומית - סיפור מר' אברום #8 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה היומית - סיפור מר' אברום זצ"ל #9 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה היומית - סיפור מר' אברום זצ"ל #10 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה היומית - סיפור מר' אברום זצ"ל #11 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה היומית - סיפור מר' אברום זצ"ל #12 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה היומית - סיפור מר' אברום זצ"ל #13 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה היומית - סיפור מר' אברום זצ"ל #14 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה היומית - סיפור מר' אברום זצ"ל #15 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה היומית - סיפור מר' אברום זצ"ל #16 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה היומית - סיפור מר' אברום זצ"ל #17 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה היומית - סיפור מר' אברום זצ"ל #18 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה היומית - סיפור מר' אברום זצ"ל #19 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה היומית - סיפור מר' אברום זצ"ל #20 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה היומית - סיפור ממרן ר' אברום זצ"ל #21 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה היומית - סיפור ממרן ר' אברום זצ"ל #22 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה היומית - סיפור ממרן ר' אברום זצ"ל #23 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה היומית - סיפור ממרן ר' אברום זצ"ל #24 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה היומית - סיפור ממרן ר' אברום זצ"ל #25 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה היומית - סיפור ממרן ר' אברום זצ"ל #26 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה היומית - סיפור ממרן ר' אברום זצ"ל #27 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה היומית - סיפור ממרן ר' אברום זצ"ל #28 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה היומית - סיפור ממרן ר' אברום זצ"ל #29 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה היומית - סיפור ממרן ר' אברום זצ"ל #30 - נוער וגיל ההתבגרות
סדרת תולדות חייו:
הפינה היומית מר' אברום #31- קונספט חדש- תולדות חייו - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה היומית ממרן ר' אברום - תולדות חייו ב'. #32 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה הדו-יומית ממרן ר' אברום - תולדות חייו ג. #33 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה הדו יומית על מרן ר' אברום - תולדות חייו ד. #34 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה הדו יומית על מרן ר' אברום - תולדות חייו ה. #35 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה הדו יומית על מרן ר' אברום - תולדות חייו ו. #36 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה הדו יומית על מרן ר' אברום - תולדות חייו ז. #37 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה הדו יומית על מרן ר' אברום - תולדות חייו ח. #38 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה הדו יומית על מרן ר' אברום - תולדות חייו ט. #39 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה הדו יומית על מרן ר' אברום - תולדות חייו י. #40 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה הדו יומית על מרן ר' אברום- תולדות חייו יא. #41 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה הדו יומית על מרן ר' אברום- תולדות חייו יב. #42 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה הדו יומית על מרן ר' אברום- תולדות חייו יג. #43 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה הדו יומית על מרן ר' אברום- תולדות חייו יד. #44 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה הדו יומית על מרן ר' אברום-תולדות חייו טו. #45 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה הדו יומית על מרן ר' אברום- תולדות חייו טז. #46 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה הדו יומית על מרן ר' אברום- תולדות חייו יז. #47 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה הדו יומית על מרן ר' אברום- תולדות חייו יח. #48 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה הדו יומית על מרן ר' אברום- תולדות חייו יט. #49 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה הדו יומית על מרן ר' אברום- תולדות חייו כ. #50 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה הדו יומית על מרן ר' אברום- תולדות חייו כא. #51 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה הדו יומית על מרן ר' אברום- תולדות חייו כב. #52 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה הדו יומית על מרן ר' אברום- תולדות חייו כג. #53 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה הדו יומית על מרן ר' אברום- תולדות חייו כד. #54 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה הדו יומית על מרן ר' אברום- תולדות חייו כה. #55 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה הדו יומית על מרן ר' אברום- תולדות חייו כו. #56 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה הדו יומית על מרן ר' אברום- תולדות חייו כז. #57 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה הדו יומית על מרן ר' אברום- תולדות חייו כח. #58 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה הדו יומית על מרן ר' אברום- תולדות חייו כט. #59 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה הדו יומית על מרן ר' אברום- תולדות חייו ל. #60 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה הדו יומית על מרן ר' אברום- תולדות חייו לא. #61 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה הדו יומית על מרן ר' אברום- תולדות חייו לב. #62 - נוער וגיל ההתבגרות
הפינה הדו יומית על מרן ר' אברום- תולדות חייו לג. #63 - נוער וגיל ההתבגרות
פרקי סיכום לתולדות חייו:
הפינה על מרן ר' אברום, סיכום תולדות חייו - א' #64 - נוער וגיל ההתבגרות (פרקים א' - ח')
הפינה על מרן ר' אברום, סיכום פרקי תולדות חייו- ב' #65 - נוער וגיל ההתבגרות (פרקים ט' - י"ד)
הפינה על מרן ר' אברום, סיכום פרקי תולדות חייו- ג' #66 - נוער וגיל ההתבגרות (פרקים ט"ו - כ')
הפינה על מרן ר' אברום, סיכום פרקי תולדות חייו- ד' #67 - נוער וגיל ההתבגרות (פרקים כ"א - כ"ו)
הפינה על מרן ר' אברום - סיכום פרקי תולדות חייו-ה' #68 - נוער וגיל ההתבגרות (פרקים כ"ז - ל"ג)
הפינה על מרן ר' אברום- תאריכון תולדות חייו בסרגל #69 - נוער וגיל ההתבגרות
זוהי ההודעה ה1000 שלי!! אני מרגיש מאוד פעילחתול עם רישיון
בראבו!!!חובה?
(לא משוויץ)
חחח וואו יפה אני כבר עברתי את האלף ייאייסטלנית בפעולה
מה את משוויצה?Love the world
חחחחחח אוישסטלנית בפעולה
זוהי ההודעה ה20 שלי אני מרגיש ממש לא פעילשפיר כאמרתי
יפה לךחתול עם רישיון
חחחחחLove the world
גם 20 זה משהו אני ב.... רק רגע אני בודקת.... שניה....
זאת ההודעה ה-71 שלי!!!!!!
מדהים נכון?
חחח כן מאוד😍🤦♀️😂סטלנית בפעולה
עכשיו כבר 21 😃😃😃שפיר כאמרתי
יאוווו אלוף!Love the world
אתה מקדם בקצב טוב למדי!
אני בפורומים כבר חודש ושלחתי רק 22 הודעותשפיר כאמרתי
הקצב עולה בהדרגה....Love the world
שמור על קצב!!!!!!!!!!! המשך כך!!!!!!!!!!!!!!
יודע מה בוא נערוך השוואהLove the world
אני בפורומים כבר שבוע שלם!!!!!!! יאוו איך הזמן טס!
ויש לי כבר 74 הודעות
ואתה פה כבר חודש ויש לך כבר 22
![]()
![]()
אני פעיל במקומות אחריםשפיר כאמרתי
הכול טובLove the world
אבל כבר יש לך 23 הודעות!
מזל טוב!
אני מתכוון בקבוצותשפיר כאמרתי
אהההההLove the world
איזה קבוצות?
סלח לי עם אני חופרת...
קבוצות אישיות כאן...דמעה שקופה
יפהLove the worldאחרונה
לי זאת ההודעה ה76אני❤
מזל טוב לי (קורץ)
אני משאירה אבק למתחרים שלי....Love the world
אני עכשיו בהודעה ה87
טטדם טטדם טטדם טדדדם טדמטדמטידם
מהההה???אני❤
1000???
צכה נירמול דחוףףף אפשר עזרהההה?????טאטע אוהב אותי!
כןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןןמתנחלת אמיתית
בלתי ניתן להשמה.שפרינצא בוזגלו
שזה אומר?טאטע אוהב אותי!
כן בטחהכל טוב:-)
וואו את בדיליימתנחלת אמיתיתאחרונה
אהממ אהממ כולםם!!אני❤
יש פורום שנקרא - פורום ציור ורישום ואני מאמינה שרובכם שמעתם \ הייתם פעילים בו בעבר...
א-מ-מ-ה, הפורום לא פעיל כבר אזה חודש
אז אם יש לכם טיפים לציור, רוצים עזרה ב "איך מציירים.." או סתם בא לכם לשתף בציור נחמד שציירתם, כדאי להיכנס...
קדימה, מחיים את הפורום!!!
קישור: פורום ציור ורישום
תיוגים:
@עובדת ה בשמחה😊@עטריסטיתת בנשמהה @3,000 @שטות_ניק_בנשמה @מיים הכי טעים @הכל טוב
@הדס😉 @דמעה שקופה @עטריסטיתת בנשמהה @eli345 @חובה? @סטלנית בפעולה @חמשושית חמודההה @Love the world @מתנחלת אמיתית @מתנחלת
@קרובה @נועה גבריאלל @משבצת
דרך אגב סתם תייגתי את מי שעלה לי, כל מי שרוצה מוזמן
סבבה סימנתי כוכב😍👍סטלנית בפעולה
יאללה להפעיל אותו.דמעה שקופה
חחחזיינוקית בנשמהאחרונה
קבוצות מעורבותזיינוקית בנשמה
מה דעתכם?
אני יצאתי זה מגיע למקומות לא הכי...
באתי לפורום לא בשביל להתכתב עם בנים אלא להפיג את השיעמום...
אז אני יצאתי מקבוצות מעורבות וחושבת שצריך לשים לזה סוףף!!!!!
לקבוצות של ילדים נערים התכוונתי לא של אירוסין וכו...
כל בת צריכה לחשוב מה זה נותן לה
תודה ל @מתנחלת
על העידוד שלה
וכל הכבוד ל @הכל טוב
על זה שיצאה אתמול מהקבוצות המעורבות
מי שרוצה הסבר יכולה לבוא אליי
ואפשר לעשות עוד קבוצות של בנות
מי שרוצה הסבר ועידודזיינוקית בנשמה
שתבוא ל@מתנחלת
כל הכבוד לך!!!מתנחלת אמיתית
גם אני יצאתי מקבוצות מעורבות לפני 4 חודשים
צריך לעשות סטיקר כזה "גם אני יצאתי מקבוצות מעורבות" אולי להוסיף בחתימה (קורץ)
כול הכבוד באמת אני מעריכה אותךסטלנית בפעולה
![]()
יש קבוצה מעורבת??שירה שוקר
אממ..כןג'קי צ'אן
שמה זה אומר?? זה קבוצה מעורבת לא??שירה שוקר
יש כמה וכמה קבוצות מעורבת כאן באישי.דמעה שקופה
וכמה וכמה😝בלונדינית עם גוונים
ועוד כמה...
דמעה שקופה
יש לפחותזיינוקית בנשמה
20 ואני לא מגזימה אפילו יותר
אני יכולה למנות לך יותר מ 50.דמעה שקופה
אשריכןן בנות ישראל הקדושותטאטע אוהב אותי!
תודה! כל הכבוד לך!!!הכל טוב:-)
סחטיין נשמותבלונדינית עם גוונים
יפה מצדך ותמשכי הלאה להתחזקרויטל.
לא הבנתי זה לא קבוצה מעורבת?אמממ
ממש כל הכבוד לך!!!!!!היפה בנשים:)
מעריכה
אני הייתי בקבוצה מעורבתיוני קדוש
(אני לא אגיד עם מי) והיא לא הגיעה למקומות לא טובים.
אבל אחרי זמן מסוים שני בנים יצאו בעקבות חשיבה והבנה שהמטרה שלשמה הקבוצה נפתחה הושגה וכבר מתחילה לחרוג ואז יצאתי גם אני.
אני חושב שזה פחות גרוע מלהיות בסניף מעורב ואם אתה פותח קבוצה כזו למטרה מסוימת ואח"כ סוגרים אותה - אין בה בעיה!!
מי שחושב אחרת - שיגיב.
יש גם קבוצות לסתם שיעמום ... ואני שמה ...בלונדינית עם גוונים
לפי דעתי קבוצות לסתם שיעמום מועדות לפורענותיוני קדוש
יותר מאשר קבוצות לשם מטרה מסוימת.
ברור ... אבל עדיין ..בלונדינית עם גוונים
גם הפורום מעורב באותה מידהריק סאנצ'ז
...הכל טוב:-)
פה אתה לא מדבר באישי או בקבוצות קטנות
אשמח שכל מיזיינוקית בנשמה
שיצאה שתודיע לי!
יש הפתעהה
רק בפרטי!זיינוקית בנשמהאחרונה
אההה אנשיםתעזרוליפיקוחנפש!!!!אני_גרוט
מישהו יודע איך אני יכול לשמוע שירים בנוקיה 208\301 בצורה נוחה, בתיקיות, ולא שהכל מפוזר? (אני מדבר על האפשרות של שמיעת מוזיקה דרך מדיה ולא דרך היישומים שלי)
"כל המציל נפש אחת וכו'...."
אם הבנתי אותך נכון אז דרך 'קבצים'גאלאטס
כן, אבל שמה זה מושמע בצורה לא בנוחאני_גרוט
אני מדבר על המדיה, שם זה יותר נוח לשמוע.. אבל אין תיקיות
לחלק לרשימות השמעה🤔?הלב בוערר למלך
אם אני לא טועהלראות בטוב
אבל אני עושה בנוקיה של אח שלי אז אנלא יודעת איך זה בשלך
ואני לא זוכרת איזה נוקיה יש לו😅
אני עשיתי אתזה על הטלפון..הלב בוערר למלך
נוקיה 208..
וישלי מלאנתה קבצי שמעע
קרוב ל1000....
זה לרשימת השמעהלראות בטוב
אבל אם נניח הוא עובר אחר כך לטלפון אחר אז (נראה לי) שהרשימה לא נשמרת
אבל כשעושים את זה דרך המחשב לתיקיות זה נשמר על הכרטיס זיכרון
אבל לא יודעת יש מצב שזה לא ככה..
זה כאילו מה שאני מכירהלראות בטוב
כע, אבל אח"כ זה רק אם נכנסים לקבצים.. אז רואים את התקיותהלב בוערר למלך
במחשב.. ואי אפשר לפתוח אתזה במדיה
אהה הבנתילראות בטוב
רק אם יש לך כח לעשות רשימות השמעה של הכלשפיר כאמרתי
בc2 זה פשוט אני לא יודע איך זה אצלךפיקאר
צריך להכנס דרך "כל התוכן ולא דרך "יישומים"
זה לא עובד ככה ב208/301שפיר כאמרתי
טוב מחילהפיקאר
וואי וואי.. 'פיקוח נפש' לא הגזמת?🤦♀️🤦♀️היי לכולםם
חיחיחיאני_גרוט
איזה פיקוח נפש
הכל טוב:-)אחרונה
היום היארצייט של הרב עובדיה זצ"ל! מוזמנים לכתוב עליו סיפוריםהָיוֹ הָיָה
אשריךסטלנית בפעולה
מחר בערב, היום מתחיל מן הלילה...עבד ה'.
תודה ענקיתרויטל.
רעיון מדהים תודה אני עוקבת.רויטל.
וואוו ממש תודה על התזכורת
אני ועצמי:)
.
כמה סיפורים על התמדתו העצומההָיוֹ הָיָה
יחד עם הגאון רבי בן ציון אבא שאול זצ"ל, היו צועדים רגלית בכל בוקר מביתם שבשכונת בית ישראל אל ישיבת - פורת יוסף בעיר העתיקה, וגם חוזרים רגלית מהישיבה לביתם. כל הדרך היו הם משננים את לימודם, ובכל יום היו מספיקים לשנן דף גמרא בהלוך ודף גמרא בחזור...
סיפר מי שהיה שכנו בתקופה שהיה אברך צעיר, שכאשר היה ממתין לאוטובוס (קו 3) הוא היה שקוע בריכוז עצום בספר שבידו, ואף לא היה מרגיש שהאוטובוס הגיע לתחנה. נהגי האוטובוס הכירוהו והיו צופרים לו בהגיעם לתחנה. וגם כשהיה מאכיל את ילדיו, היה מניח ספר פתוח על השיש, מסתכל בספר, ניגש לילדיו להאכיל אותם, שוב רץ לעיין בספר, וממשיך להאכיל את ילדיו.
וכך סיפר על עצמו בערוב ימיו: "כשהייתי צעיר, הייתי בא כל ליל שבת אחרי התפילה לעשות קידוש. עד שמסדרים ועד שיושבים, היתה לי גמרא ביד והייתי גומר עמוד, שני עמודים, שלושה עמודים, כמה שיכול, בינתיים עד שיגידו 'שלום עליכם' 'אשת חיל מי ימצא', הייתי גומר עמוד ועוד עמוד, גמרות שלמות גמרתי בצורה הזאת".
באחד הלילות איחר הנער הרך להגיע לבית הוריו, ולא שמעו בני הבית את דפיקותיו. התיישב הנער על מדרגת החצר, ולאור הלבנה שהייתה במלואה שינן את תלמודו עד לאור הבוקר...
(העתקתי בערך מהאינטרנט, כי לא הייתה לי סבלנות.. עימכם הסליחה)
מהסיפורים האלה שגורמים לי יאושקרובה
כן ולא....הָיוֹ הָיָה
המטרה בסיפורים זה כדי שנבין כמה עמל והשקעה הם השקיעו, לא כתבתי שראו עליו שהיה מוכשר גדול או משהו כזה, אלא שהשקיע ועמל ויגע לעסוק בתורה,
לכל אחד פשוט וברור שזה לא היה לו קל, הנקודה היא שהוא ניסה, עוד ועוד ועוד, נלחם ביצרו ובתירוציו, והעפיל מעלה מעלה...
אבל עקרונית את צודקת, צריך לזכור שבוודאי שהיו קשיים ונפילו, וכפי שהיטיב לנסח הרב הוטנר זצ"ל:
"רעה חולה היא אצלנו שכאשר מתעסקים אנו בצדדי השלמות של גדולינו, הננו מטפלים בסיכום האחרון של מעלתם. מספרים אנו על דרכי השלמות שלהם, בשעה שאנחנו מדלגים על המאבק הפנימי שהתחולל בנפשם.
הרושם שלך על גדולי ישראל מתקבל כאילו יצאו מתחת יד היוצר בקומתם ובצביונם. הכל משוחחים, מתפעלים ומרימים על נס את טהרת הלשון של בעל ה'חפץ חיים' זצ"ל, אבל מי יודע מן כל המלחמות, המאבקים, המכשולים, הנפילות והנסיגות לאחור שמצא החפץ חיים בדרך המלחמה שלו עם יצרו הרע - משל אחד מני אלף. ודי לנבון שכמותך לדון מן הפרט אל הכלל."
אז כן, צריך לזכור, שהיו לו נפילות, והיו לו קשיים, והיו לו מעקשים ופיתולים,
אבל הוא היה ממוקד מטרה,
וחתר קדימה.
בכל הכח, עם כל הקושי.
ובזכות כך הגיע לאן שהגיע.
ומה אנחנו לומדים מזה? שלמרות שגם לנו קשה, ושלא פשוט, ושנופלים שוב ושוב,
למרות הכל - אנו נתאמץ להתקדם, עוד טיפה ועוד טיפה, "לא ביום אחד נבנתה רומי", ואם נתמיד במאבק - לבסוף ננצח.
כמותו.
ותודה שהערת והפנת את תשומת הלב.
אי אפשר - אבל יש סיפורים אחריםפיקאר
ר' עקיבא וכו'
באופן כללי התניא אומר "ראה הקב"ה שצדיקים מועטים עמד ושתלן בכל דור" יש אנשים שנולדו להיות צדיקים
את צריכה להיות הכי טובה שאת יכולה ותכלס אם נודה על האמת כולנו אם נשקיע נהיה פי כמה יותר טובים ממה שאנחנו עכשיו
אנשושים, אין לכם סיפורים??הָיוֹ הָיָה
סיפור מדהים:הָיוֹ הָיָה
בסליחות, ראו שהוא ממרר בבכי באמירת "ביטלנו תורתך" בעת הוידוי (נוסח עדות המזרח...)
שאלוהו תלמידיו - "רבינו, עד כמה? האם אתה צריך לבכות כל כך בזה?"
ואמר להם - אם הייתם יודעים יקרת כל דקה ודקה של לימוד....
כתבתם יפה מאוד!! שזכותו תגן עלינו אמן!!היי לכולםם
קראתי סיפורלראות בטוב
ואכן לאחר תשעה חודשים נולדו להם בס"ד שלישיה של בנים!
כמה ימים לאחר הלידה הם פתחו את הפתק שהביא להם מרן והיה כתוב בפתק "אברהם, יצחק ויעקב"
הם מאוד התרגשו מכך שהרב ממש "ראה את הנולדים" וכמובן קראו לילדיהם בשמות האלו..
יא תודה לך
@לראות בטוב. שירשור מעולה. שכוייחאני זמנית כאן
היום ההילולא! (דאג לכבוד העדה)מלמדוד
יחסו של מרן לרבנית:
דיבורו עימה בנחת: נוהג היה רבינו מידי יום לאכול עם רעייתו את ארוחת הצהריים, ובמהלכה היה מספר לה את אשר עבר עליו באותו יום. בתוך כל סדר יומו העמוס הייתה לו גם קביעות לשוחח עימה מידי לילה במשך רבע שעה. (עדות נכדו, מחבר הספר "אביר הרועים")
מקרב את קרוביו – יחס חם לילדים: סיפרה הרבנית, שהרב היה אבא חם ואוהב לילדיו, ואהב לשמח אותם ואת הנכדים ולשיר עימהם בשמחות משפחתיות. כמו כן סיפרה שכשהיו הילדים קטנים היה יושב ומספר להם סיפורים. וכן מספר חתנו הרה"ג ר' אהרון בוטבול שליט"א, שבתקופת הילדות של ילדיו, כשהיה מרן שב לביתו מהשיעור, היה מתיישב בחדר הילדים ומקדיש עשר דקות בכל ערב לסיפורים בהמשכים מספרי הרב להמן, שאותם סיפר במתק שפתיים. ו
עוד הוא מספר: "מרן היה אב לילדיו במלוא מובן המילה. זוגתי משמשת מורה לנביא. תמיד כשהכינה שיעור, הייתה נעזרת באביה, מרן. הוא היה מתעניין במערכים ומוסיף משלו מדרשים העשויים לרתק ולעניין, והכול מתוך הזיכרון. מוקדם יותר כשהייתה בסמינר, נבחנה על מאתיים פרקים בנביא, ואביה הגדול הקדיש בעבורה את הלילה שקודם לכן לחזרה מהירה על כל הפרקים – היא מתוך הספר והוא בעל פה!"
עוד בעניין זה מספר נכדו הרה"ג עובדיה יוסף טולידנו שליט"א: "סבא התמסר מאוד למשפחה. אימי שתחי' סיפרה לי, שלאחר שנולדתי בכיתי מאוד במשך שלושה חודשים. בדיעבד התברר כי הכתף שלי לא הייתה במקום, דבר שגרם לי סבל נורא. אימי, שהייתה תשושה לאחר הלידה, שהתה באותו פרק זמן בבית הוריה, וסבא, שרחמיו נכמרו גם עליי וגם על אימי, שבכיי הדיר שינה מעיניה, ביקש לשמור עליי בלילה כדי שאימי תוכל לישון. באותם הלילות הזדמן לאמא לראות את המחזה היפה, איך סבא, בעודו כותב דברי תורה, מנדנד בעזרת הרגל את העגלה שבה שכבתי. כשסבא היה צריך לקום רגע ממקומו להביא ספר כל שהוא, הוא רכן על העגלה ואמר: 'אל תבכה, בני, אני כבר חוזר'. הוא הזדרז להביא את הספר ושב לנדנד את העגלה".
ועוד סיפורים מביתו הרבנית עדינה בר שלוםמלמדוד
"בצעירותו הוא היה אבא רגיל", מספרת הרבנית עדינה ל'יום ליום', "זה נראה תואר קטן עליו, אבל הוא באמת היה אבא, אמנם הוא למד תורה, אבל אם הכיתי את אחי או להפך הוא היה בא ומרחיק כל אחד מאיתנו לחדר אחר הוא מעולם לא שאל למה אתה בוכה ולמה הכית, הוא היה שולח אותנו כל אחד לחדר אחר, הוא היה מטיף לנו מוסר שאסור להכות ולפגוע ושצריך לבקש סליחה אחד מהשני, ואחרי שעה שעתיים היה שואל: 'ביקשתם סליחה?' כדי שנבין".
ואם כבר בקשת סליחה, אי אפשר שלא להזכיר את ערב יום הכיפורים בבית משפחת יוסף, בעיניים דומעות ובקול נשנק מספרת הרבנית בר שלום על הטקס שהיה נערך מדי שנה: "כל שנה הטקס הזה חזר על עצמו, כשאחרי האוכל עומדים כל בני הבית ומבקשים סליחה מעומק הלב בדמעות אחד מהשני ומאבא ואמא, וגם אמא מאבא ואחר כך אפילו אבא מאמא, יש לך דוגמא חינוכית יפה יותר מהדבר הזה שאבא ואמא מבקשים סליחה אחד מהשני בדמעות שליש?!" היא תוהה.
"היה לנו אמנם אבא רגיל שדאג לנו שנאכל כל יום ארוחת צהריים", מוסיפה הרבנית בר שלום ומספרת, "הייתה זו משימה שלקח על עצמו כדי להקל על אמא, וכשהיה מאכיל אותנו היינו יושבים על ברכיו גם כשהיינו גדולים יחסית. בגיל שבע בערך אבא כבר דאג שאשב ליד השולחן ואוכל איתו, בשעת הארוחה לפעמים אבא היה שומע סיפורי תנ"ך של נחמה ליבוביץ והיה אומר לנו: 'תראו איך היא בקיאה בתנ"ך, כל כך חשוב ללמוד תנ"ך ולהיות בקיאים בו', ולפעמים היינו משוחחים או שמרן היה מאזין לדברים אחרים. אלה דברים שאחר כך אתה מרגיש מיוחד בזכות אבא כזה, אתה צריך להיות ראוי לזה, מי שנולד לתוך זה לא יכול ולא רוצה לברוח מזה, אתה מרגיש שהייתה לך זכות שאין לאחרים כמוך", חותמת הבת הבכירה.
בתקופה שהיה מרן זצוק"ל לאב בית דין בירושלים, מנהג היה בידו ובכל מוצאי שבת היו יושבים כל בני המשפחה יחד עם אחיותיה של הרבנית, הרב היה מעביר שיעור מתובל בסיפורים ומעשיות, משלים ונמשלים ולקח בצדם. דאגתו של הרב לבני משפחת רעייתו הרבנית ע"ה הייתה גדולה, ומשכך דאג בכל עת שילדי אחיותיה של הרבנית יספגו את דברי התורה אולי ביום מן הימים מי מהם ילך לישיבות ומוסדות תורניים. "ואכן אחותה של אמי, כל ילדיה הלכו לישיבות אחר כך, אף שכולם באותה עת היו דתיים כמו כל הספרדים", מספרת בר שלום, "הם היו אומרים בוא נלך לשמוע את הרב עובדיה את הסיפורים שלו".
אני ממשיך לספר על הסיפורים בתוך ביתומלמדוד
אוהב את הרבנית כגופו: אחד הרבנים בארצות הברית סיפר: "באחת הפעמים שרבינו הגיע להרביץ תורה בגולה, זכינו לארחו עם רעייתו בשבת בביתנו. לפני השבת ביקש רבינו שאסדר שהאור ידלוק בחדר השינה כל הלילה, אך שיהיה אור חלש כדי שלא יפריע לרבנית לישון! אמרתי לו שיש לי רק אפשרות אחת: בתוך הארון בחדר ניתן להדליק מנורה, ואפשר לפתוח את הארון כך שהמנורה תאיר לעבר החדר והאור יהיה קלוש. וסיפרה הרבנית שרבינו חשש, אולי בכל אופן יפריע לה האור. מה עשה? הכניס כיסא לתוך הארון, נכנס לארון והשאיר את דלת הארון פתוחה קצת כדי שייכנס אוויר, וישב שם ולמד עד השעות הקטנות של הלילה".(על פי הספר "מרן" מהגאון רבי יחיאל מיכל שטרן שליט"א, פרק "אשתו הרבנית")
מעדכן את הרבנית: סיפר הרב שלום סעדון הי"ו, שליווה את מרן זצ"ל שנים רבות: "התלוויתי פעם אל מרן זצ"ל בנסיעה לעיר נתניה. היה מרגש לראות כיצד בכל מהלך הנסיעה, שהתארכה ונמשכה עד שעה מאוחרת, עדכן הרב את הרבנית באמצעות נהגו במקום הימצאנו, שהכול כשורה והיא יכולה להיות רגועה".
מדריך את בניו ובנותיו בדרך ישרה: סיפרה הרבנית: "פעמים רבות באתי אליו והתלוננתי על התנהגות הילדים: זו אינה רוצה לפנות את הזבל מן הבית לפח האשפה, זה רב עם אחיו וכדומה. הייתה לו דרך מקורית לפתרון דברים אלה. הוא אמר לי: 'תכתבי את ה'עוונות' שלהם ואני אטפל בעניין'. ואז היה קורא לילד שסרח ואומר לו: 'ציפור קטנה סיפרה לי שעשית כך וכך'. לא רצה לומר 'אמא סיפרה'... והיה יושב ומטיף לו דברי מוסר. הוא היה מדבר בשקט אך בתקיפות, והדברים היו נכנסים ללב הילד והיה מתקן דרכו. בדברים חריגים אף היה מקיים מה שכתוב: 'חֹוׂשֵ ְך ׁשִ בְ טֹו ׂשֹונֵא בְ נֹו'". עוד סיפרה הרבנית: "הבחירה במקום הלימודים של הילדים הייתה תמיד שלו. הוא היה מברר ומתעניין מי המורים ומה רמת הלימודים, ועל פי זה היה מחליט. הרישום בפועל כבר היה התפקיד שלי, כמו כן הקשר עם המחנכים והמורים באסיפות ההורים היה מוטל עליי. אך הוא עקב אחרי מצבו והתקדמותו של כל ילד בלימודים, ידע היטב את הדברים ונהג עם הילדים בהתאם". (על פי ריאיון עם הרבנית מרגלית ע"ה, הובא בספר "מעדני מלך" ח"ב)
ועודמלמדוד
מרבה בטובתה כפי ממונו: דברים הנובעים ממעיין התורה המפכה, אין שגרת החיים מחלישה ומעמעמת, וגם לעת זקנותם של רבינו ורעייתו היו ניכרים היחס הנכון של רבינו לרבנית והכבוד שרחש לה. מספר נכדו, מח"ס "אביר הרועים", שלעת זקנותם, כשמצבם הכלכלי היה מבוסס, קנה רבינו לרבנית לכבוד יום הנישואין תכשיט נאה מזהב טהור ושימח את אשתו כרצונו, וכפי שאומרת הגמרא (נדרים נ.) על רבי עקיבא, שזכה לקיים את מה שאמר לאשתו רחל בימי עוניים, שכשתהיה לו אפשרות יקנה לה עיר של זהב.
עזרה ל"עזרתו" הרבנית: על אף התמדתו העצומה של רבינו, ועל אף ההקפדה הנפלאה של הרבנית לפרוק מעליו כל עול דרך ארץ כדי שלא תוסח דעתו מהגיון התורה, השכיל רבינו לשלב תוך כדי עמל התורה עזרה ל"עזרתו" הרבנית. סיפרה הרבנית: "כאשר הילדים היו קטנים הייתי הולכת פעם בשבוע לשוק. לא יכולתי לשאת את הסלים הכבדים, והייתי משאירה אותם אצל אחד החנוונים ממכרינו. כשהרב היה מסיים את תלמודו, היה עובר בדרכו הביתה דרך השוק ומביא עימו את הסלים".
באותה הזדמנות אף העלתה על נס את עזרתו לה בתקופה מאוחרת יותר, כשהיה יושב ולומד בביתו, וכך אמרה: "באמת הייתה לי עזרה רבה ממנו. הוא ישב בבית ולמד, ולכן לא נזקקתי אף פעם לשמרטפית. שעתיים ביום הייתי יוצאת לקניות וסידורים, והייתי רגועה, כיוון שידעתי שהילדים נתונים תחת השגחה". )על פי ריאיון עם הרבנית מרגלית ע"ה, הובא בספר מעדני מלך ח"ב( בעניין זה מסופר שלפעמים הייתה הרבנית עסוקה במטבח, והוא ישב בחדרו, אוחז את בנו בידו, ל פ נ י ו ע ג ל ה שבתוכה שוכבת בתו התינוקת והגמרא מונחת ע ל ה ע ג ל ה , וכך ישב ולמד והתמיד בעסק התורה הקדושה.
ופעמים שהייתה הרבנית צריכה להתעסק בניקיון הבית, וביקשה את עזרתו שישמור על הילדים בחוץ. והיה רבינו יוצא עימהם למרפסת הבית כשידו אוחזת בספר, "תלמודו בידו", ולא אחת קרה ששקע בלימודו ושכח כל מה שסביבו, והילדים הרכים בכו והוא לא שמע מאומה, עד שקולות הבכי היו מגיעים לאוזני הרבנית בתוך הבית, והיא הייתה קוראת לו ומעוררת אותו למתרחש. (מלך ביופיו עמוד 54)
סיפור מדהים על הרב עובדיהמלמדוד
יחס חם היה לו למרן, שאותו היה מעניק לכל ילדיו, אולם חביבות מיוחדת הייתה לו כלפי הבת הצעירה הרבנית בוטבול. "היא הייתה בעיניו כמו תלמיד חכם", מספרת אחותה הרבנית טולדנו, "ממתי שהיא קטנה אבא היה אומר: 'חבל שהיא לא נולדה בן', אבא העריך מאוד את ההתמדה שלה, אך משם ניתן ללמוד ואפילו להיבהל ממידת התמדתו של אבא. פעם אחת אחותי הרבנית לאה ישבה ולמדה עד השעה שלוש לפנות בוקר, אבא ניגש אליה ושאל: 'מתי את הולכת לישון?' והיא ענתה לו 'אני ישנתי כל אחר הצהרים אבל אתה ישבת ולמדת, אתה צריך לישון', ואבא ענה לה: 'לא. אינני יכול לישון, כתוב והגית בו יומם ולילה, איך אני אעלה על יצועי כשאת לומדת?!' כשלאה ראתה שאבא מתעקש ולא הולך לישון, עשתה היא עצמה ישנה בשביל שהוא ילך לישון, וכשאכן נרדם חזרה היא ללמוד".
"אני מאוד אהבתי ללמוד, במיוחד בלילה", מספרת הרבנית בוטבול נשואת הסיפור, "היה שקט היינו רק הוא ואני ובזמן הזה אהבתי ללמוד למבחנים שלי, איזה קול יפה היה לו, המנגינות שלו כשהוא לומד נחרטו לי בנשמה, בדרך כלל היינו הולכים לישון ביחד, הוא לא היה הולך לישון לפניי מעולם אלא או שאני הייתי הולכת לישון קודם או ביחד, אך אף פעם לא היה עולה על מיטתו קודם שהייתי אני עולה לישון".
יארצייט?? כמה אפשר לשכנז בן אדם?מטייס
אני זמנית כאןאחרונה
אם זה הרב עובדיה זה בטח הילולא ולא יארצייטמתנחלת אמיתית
כןמטייס
2 הלכותנ.ד.ב
הלכות ברכות השחר מתוך "בהלכה ובאגדה", עפ"י פסקי הרב עובדיה יוסף זצ"ל
ממתי יכול לברך ברכות השחר?
לכתחילה מברך ברכות השחר בבוקר בקומו משנתו. ואולם היודע בעצמו שבקומו משנתו בבוקר, אינו מכוון יפה באמירת הברכות ואומרן בחטף, רשאי מן הדין לברך ברכות השחר [מאלוקי נשמה עד 'שאינו בן ברית', ללא ברכות התורה] מחצות הלילה קודם שילך לישון. ובקומו בבוקר, יטול ידיו ולא יברך על נטילת ידיים.
שכח לברך ברכות השחר – עד מתי יכול לברך?
מי ששכח לברך ברכות השחר ונזכר במשך היום, יברך כשנזכר [חוץ מברכת אלוקי נשמה]. וגם אם נזכר בערב לאחר צאת הכוכבים, רשאי לברך. אבל אם נזכר לאחר חצות לילה, הפסיד את הברכות של היום שעבר ולא יברך.
(מתוך מייל שהידברות שולחים)
שכוייח. אתה שולח הלכות שרלוונטיות לכל העדות? כדאי להדגישקרובה
בעקרון רק העברתי מה ששלחו לי, לא יודע לאיזה עדות, משער שזהנ.ד.ב
ספרדים (פסקי הרב עובדיה), פעם הבאה אנסה להסתכל
ספרדים. (למרות שאני אשכנזיה וקוראת את 2 הלכות ביום קבוע...)דמעה שקופהאחרונה
שכוייח עצוםם!!שירה????
אני פונה לכל הניקים בפורום בהקשר לשרשור מכאן
-ריק סאנצ'ז
אני מבקש אם אפשר מכל ניק לכתוב בשרשור הזה הודעה אחת - שיפרט בה על מה מבוססת אמונתו - את כל ההוכחות , ההרגשות, או ההפנמה , ויסביר
רק בתגובה אחת
לא לשאול שאלות על תגובה של מישהו אחר
רק כל אחד תגובה אחת שבה כתוב על מה מבוססת האמונה שלו - אם הוא לא יודע - שיכתוב "אני לא יודע" זה יעזור לי מאוד, ולדעתי זה יעזור לכל אחד שיגיב שידע על מה האמונה שלו מבוססת ויהיה כנה עם עצמו
כשאני אומר אמונה אני מתכוון להוכחה שיש אלוקים
ולהוכחה שהיהדות אמת
תביאו את כל ההוכחות שיש לכם
תודה רבה
נ.ב. לא לשכוח שכל אחד ישלח רק הודעה אחת בלי ויכוחים , ככה יהיה אפשר להסתכל נורמלי
מי שרוצה לשאול שישאל בפרטי
^^^ כלומר-הָיוֹ הָיָה
זה שהוא לא יעבור אליהם זה לא הבטחה **לנו*** שאז - אם הוא החליט *בכל זאת* לעבור אז הוא כבר "לא חייב *לנו*"
אלא שהוא נשבע, בינו לבין עצמו, שהוא לא יעזוב את היהודים, נקודה. עצם עזיבתם היא הפרת שבועתו - לא שהיהודים יטענו עליו "הי הי הפרת את שבועתך" אלא שהוא עצמו מפר בזה את שבועתו.
יש למישו את השיר מכור של אביתר בנאי?ה'הואהמלך
ליפשטות.
נראה לי היא התכוונה להעביר לה...הפילוסופית
כן תודה רבה
ה'הואהמלך
אחלהפשטות.אחרונה
יש לי בפון אני יכולה להעביר לך באולפנהההעובדת ה בשמחה????
כל כך הרבה ח'ברה שרוצים לדעת פה הלכה, מעניין אותם טעם המצוותעבד ה'.
וחשבתי בליבי מדוע לא יהיה פה שרשור הלכות יומי?
לפני כן רציתי לדעת האם יש פה כאלה שזה מעניין אותם?
זה יעבוד כך פעם ביום בסביבות השעה 9-10 בבוקר ישלחו לפה בסביבות ה2 הלכות, (נשתדל שלפחות 1 מן 2 ההלכות יהיה קשור לכולם...) - השליחה תתבצע על ידי מי שרוצה (1 ביום, כל הקודם זוכה...) - ההלכות יגובו במקורות...
זה בערך הרצון - השאלה אם גם לכם יש רצון? אשמח שתענו ואם כן אז נפתח שרשור הלכה... וכמובן מי שיכול לרשום שאין לו בעיה גם לרשום הלכה באם לא יצא שמישהו שלח (ח"ו) אשמח עוד יותר....
אין לי בעיה להעביר מה ששולחים לי במייל מהידברותנ.ד.ב
אתה זמין בכל יום בפורום? אתה תוכל לעשות זאת? אני אשמח...עבד ה'.
פשוט יש פה ח'ברה שהם בישיבות/גבעות כמוני וכמו עוד.. אז כל עוד אני אוכל אני אשתדל לעשות, אבל אם יהיו עוד זה יהיה טוב...
בוא נראה מה המצב של הח'ברה האם הם רוצים...
אני נמצא בפורום רק כשאני בבית וזה אומר רק בבין הזמנים ובסופינ.ד.ב
שבוע כשאני חוזר לבית (השבוע אני בבית כי עוד לא חזרו לישיבות)
אני פשוט בישיבה גבוהה...
כשאני כאן אשתדל להעלות
הבנתי, בסדר..עבד ה'.
מקווה שיהיו עוד כמה כמוך שיכולים, זה יעזור מאד...
אני חושבת שזה רעיון מצוייןשירה????
אני גם חושבת שזה אחלה רעיון וגםהדס????
אני יודעת ש - 'רוצה לעשות' שולחת כל יום למי שרוצה במסר הלכה יומית של שמירת הלשון אז אולי זה גם קשור אם היא תוכל לשלוח את זה כבר לכולם, או שמי שרוצה שפשוט יפנה אליה
רעיוןן מעולהה אני בעד\טאטע אוהב אותי!
אני חושב שעדיף לעשות משהו מעל להלכות 0 כאילו חידושים יפים, וריק סאנצ'ז
וורטים, באמונה, הלכה צניעות וכו'
אדרבה, אם תוכל להוסיף זה יהיה עוד יותר טוב...עבד ה'.
אם זה באמת יתפוס אולי נדבר עם ההנהלה שינעצו את זה בפורום, וכל דבר הלכה, חידוש, וכו' יכתב שם...
רעיון נהדר!הָיוֹ הָיָה
רק אני חושב, שאם כל יום מישהו יזרוק הלכה, פחות יזכרו את זה אחרי יום-יומיים. כדאי שזה יהיה לפי נושאים.
צודק,אפשר לעשות הקפה על המשנ"ב,טור,שו"ע, או על כל דבר אחר...עבד ה'.
תוכל לעזור גם בכתיבה של הלכות מידי פעם? (אני חושב שכן, השאלה מה אתה חושב
)
..הָיוֹ הָיָה
עקרונית כן, אבל נראה באמת איך זה מתגבש ומה תהיה הצורה... יש כאן רבים וטובים ב"ה.
מה אתם אומרים כל יום כמה שורות בצורה ברורה מאורוריק סאנצ'ז
מאורות?
כאילו להסבירריק סאנצ'ז
מהספר "אורות"? לא מתאים.הָיוֹ הָיָה
הדרכת רבותינו, ובראשם תלמידיו המובהקים - הרצי"ה, הרי"מ חרל"פ והנזיר, הייתה שצריך הרבה הכנה כדי להיכנס בשער הספר הזה וללומדו בדקדוק ועיון גדול.
פחות שייך לפורום אינטרנטי של נוער.
צודק ... אוף.... אז תחליטו על משהו אבל שיהיה מענייןריק סאנצ'ז
וואי, ממש יכול להיות!הכל עוד אפשרי
אני יכולה לפעמים לחפש קטעי הלכה..הכל עוד אפשרי
ועדיף לעשות רשימה לפי נושאים..
זה יהיה פתוח לדיונים?שחר אורן
אני חושב שזו פחות המטרה...הָיוֹ הָיָה
כמו שנשמה כללית רשם, אך יהיה אפשר לפתוח שרשורים על ההלכות.עבד ה'.
אני חושב שנעשה סיכום? אם יש למישהו להאיר שיאיר ויעיר...עבד ה'.
בעזרת ה' מהבוקר הבעל"ט יחל הלכה יומית - פורום נוג"ה שבאה ישלח בכל יום:
כ2 הלכות לפי נושאים/ענייני הזמן, ההלכות (בעזרתו יתברך, בל"נ ישתדלו) להיות לכולם, ההלכות יכתבו בשעות הבוקר (בין השעה 9 - 9:30), כל מי שירצה לכתוב, בבקשה שיעדכן,ברגע שלא אוכל, נקווה (שבעזרתו יתברך) נמצא מישהו שיסדר..
אם יש הערה והארה כמובן שאשמח לשמוע ולהחכים...
אם אני אכתוב זה יהיה כנראה קצת לפני 9...נ.ד.ב
ב9 יש לי שיעור...