שרשור חדש
טובב אני רוצה לשנות את הנייק שליעובדת ה בשמחה????

אני צריכה הצעות למה לשנות מה אתם אומרים??

מה רע בו? יש לך ניק נהדר.הָיוֹ הָיָה


כע? טוב בגלל שאמרת אני לא ישנה!!!!עובדת ה בשמחה????


אםל מה את שוב עושה כמוני אני שיניתי אז גם את רוצה לשנות?טאטע אוהב אותי!
כבר שיניתי יכשיו אין לנו אותו שם אז דווקא להחליף???
טובטוב אני לא משנההעובדת ה בשמחה????


חחחח אחולותתתסטלנית בפעולה


לדעתי אחלה ניקסטלנית בפעולה


גם אני צריך הצעות שנים אני חושב על שם טובחתול עם רישיוןאחרונה

תתחשבו באישיות שלי

 

חיזוק קטן ליום ה של סוכותבורדו
היום האושפיזין של אהרון הכהן,כמה היתה ענווה לאהרון הכהן אחיו של משה רבנו, הוא היה יותר גדול ממשה ולא קינא לו כלל על זה שהוא מנהיג הדור! לאהרון היתה ענווה תמימה ושתיקה מדהימה ממנו ניתן ללמוד את מידת הענווה ובמיוחד את מידת השתיקה ככתוב "וידום אהרון" שאהרון דם ולא דיבר לא כתוב שתק כי יש הבדל בין שתיקה לבין וידום, לידום זה בלב ולשתוק זה בפה זה חיצוני אך באמת השתיקה היתה פנימית על מעשי השם יתברך לאהרון ואהרון דם ושתק שתיקה פנימית כי האמין שהכל לטובה ובהשגחה גמורה!  כמה צריכים להתחזק באמונה תמימה, חג שמח ויום מבורך
(הצדיקה שני מוגרבי)
תודה רבה!באולפנה...

ממש יפה ומחזק! אשריך

 

יפה! תודהאמרלד
תודה רבה כול הכבודסטלנית בפעולה


אין עליכם! כיף לשמוע שקוראים את זהבורדו
בטח למה לאסטלנית בפעולה


קבלי טפיחה על השכם וצביטה בלחי😉בורדו
חחחחחח אני מרגישה הנכדה שלךסטלנית בפעולה

בוכה/צוחק קורץ

חחחח (דופקת עוד יותר חזק)בורדו
חחחחחחחחחח חונקתסטלנית בפעולה


אוווצ אוווצ זה כואבסטלנית בפעולה

פטיש  צוחק

בורדואחרונה
נהדר!! ישר כח!הָיוֹ הָיָה


שמעו משו מרגש!!!!!!!!!עובדת ה בשמחה????

עקפתי את האלפ הודעות!!!!!!!!!! מגיע לי מזל טוב!!!!!

מזל טוב!אודה ה' בכל לבב

זה ממש "לא היו ימים טובים לישראל כחמישה עשר באב והיום של האלף הודעות"

 

מה שנכון נכון!!!!!!!עובדת ה בשמחה????


חחח😅שירה????
וואוו מזל''טטטהכל עוד אפשרי
יאאא מזל טובבב גם אני כמוךסטלנית בפעולה


אני כבר הגעתי לאלף שבעים פלססעובדת ה בשמחה????


נווו סבבה עוד 30 וגם אנייייייסטלנית בפעולהאחרונה


מזל טוב!!דמעה שקופה


יש לי עם חבר 7179 הודעות תוך שנה וחצי...עבד ה'.

בתכלס תוך שנה בערך כי בחצי שנה האחרונה כמעט ולא דיברנו בהודעות.. אבל בגלל הזמנים אז שנה וחצי...

 

אממ רק אני היחיד - נוער וגיל ההתבגרות ולגבי זה לא לדאוג, כמעט הכל בעיניני קדושהקורץ (צ)

מזל טוב !!!!!שקד מהצפון


היום היורצאייט של הגר"א!מלמדוד

אז בבקשה כל מי שיש לו סיפור מיוחד ממנו, או דברי תורה מובנים (שהרי הגר"א היה גאון עולם והרבה דברים שאמר, תלמידיו ישבו רבות להבין את דבריו, וכן היה בקי בתורת הנסתר ואני מבקש מהדברים הנפלאים והמובנים שאמר בפשט)

וכן אם תוכלו לומר דברים שלקחתם מגאון עולם זה אשר השפיע רבות על עם ישראל למרות שהיה ספון בביתו.

תודה רבה!

חג שמח ומועדים לשמחה לגאולה שלימה במהרה בימינו אמן!

אני אתחיל בדבר תורה יפה לסוכותמלמדוד

בקורבנות החג של סוכות יש הבדל בין ימים א', ב', ד' לבין ג', ה', ו', ז'. שבימים א' וכו' כתוב "ושעיר עיזים אחד חטאת" ובימים ג' וכו' כתוב "ושעיר חטאת אחד" = לא מוזכר עיזים וצריך להבין למה יש הבדל בין הימים. על כך האיר את עינינו הגר"א: הגר"א פותח בהקדמה קצרה: בגמרא סוכה כתוב שבסוכות הקריבו 70 פרים כנגד 70 אומות העולם ובזוה"ק נאמר שעיקר ה70 אומות הם יוצאי ישמעאל ועשיו ושאר האומות יונקים מהם זאת אומרת שלכל אחד מהם הקריבו 35 פרים, ועוד נאמר בזוה"ק שעשיו נקרא שעיר (א. ע"ש מקומו, ב. שיצא מבטן אימו מלא שערות) וישמעאל נקרא שעיר עיזים (שמעתי על כך הרבה הסברים אבל הם לא הניחו את דעתי אז למי שיש הסבר אשמח...) ועכשיו מובן למה יש הבדל בימים: ביום הראשון הקריבו 13 לישמעאל(שהיה קודם לעשיו שנולד לאברהם ועשיו ליעקב) וכן בשני עוד 12 לישמעאל (הרי 25 לישמעאל) ואם היו מקריבים ביום השלישי לישמעאל את האחד עשר פרים היה יוצא שמקריבים לישמעאל 36 פרים ואמרנו מקודם שלכל אחד מהם 35, לכן ביום השלישי הקריבו 11 לעשיו, ביום הרביעי הקריבו 10 לישמעאל, הרי 35 לישמעאל, ביום החמישי הקריבו 9 לעשיו, בשישי 8 ובשביעי 7 וכך יוצא החשבון 35 לעשיו, (35=7+8+9+11). ולכן בימים שכנגד ישמעאל (א', ב', ד' כמו שראינו את החשבון לעיל) כתוב שעיר עיזים, וכנגד עשיו (ג', ה', ו', ז',)  כתוב "שעיר חטאת אחד"  

יישר כח!הָיוֹ הָיָה

אז בנוסף למה שכתבתי פה: פרשיית הגרף פוטוצקי הי"ד. - נוער וגיל ההתבגרות

 

שני סיפורים על עמל התורה שלו:

קרוב משפחתו שהתחתן, גילה למחרת החתונה שנגנבו מהם כל כספי המתנות והתכשיטים, הון עתק. והחל בעמל רב לחפש את הגנבים.

כששמע זאת הגאון נצטער צער גדול ואמר "לא האמנתי שיהיו מבני משפחתי אנשים שיבטלו כ"כ הרבה תורה בשביל ממון"....

 

כשהגיע אחותו לבקרו, לאחר שלא פגש אותה חמישים שנה!! יצא אליה ושוחח כמה רגעים, אך מיד תפס בזקנו שכבר החל להלבין ואמר "הנה כבר יש לי הזמנה לבית דין של מעלה... אני צריך להספיק ולנצל" וחזר לתלמודו...

 

וסיפור על ייקרות המצוות:

ברגעיו האחרונים, כששכב על ערש דווי, תפס בכוחותיו המעטים את כנף ציציתו ופרץ בבכי תמרורים באמרו "כאן בעולם הזה, במחיר של כמה פרוטות ניתן לזכות במצווה יקרה כל כך שמקיימים בכל רגע... שם אני כבר לא אוכל...." זה מה שציער אותו כשהוא הבין שהוא הולך למות..

יישר כחמלמדוד

סיפורים מיוחדים מאוד. אני חייב לציין שמאוד התחזקתי מכך שקראתי ספרי תולדות על הגר"א.

בפרשיית הגרף פוטוצקי הי"ד הוספת לי על בעל יסוד ושורש העבודה והחפץ חיים, אשריך!

לגבי הסיפור שלו על המאסר בסוכות זכור לי שנאסר על פרשייה אחרת "הירש שהתנצר" (אין לי כוח לכתוב זאת וגם נועצים בי פה מבטים על כך שאני כותב בחול המועד) וזה באמת סיפור מיוחד המראה עד כמה היה קדוש אלוקי שהתאמץ מאוד לא לישון והחזיק את עיניו ולא הוספת שגם לא שתה אפילו מים מחוץ לסוכה. 

לצערנו מאסרים אלו מאוד החלישו אותו והוא נפטר מכך בגיל 78 מי יודע מה היינו מרוויחים לולי היו אוסרים אותו.

שנזכה!

אמן.הָיוֹ הָיָה

אכן יש גרסאות שונות לסיבת המאסר.

 

וזה בהחלט מחזק. מומלץ לכולם לקרוא.

 

ידוע מה שאמר מי שהקים עולו של מוסר - מרן ר' ישראל סלנטר, שהספר מוסר הכי טוב זה ספרי תולדות גדולי שיראל.

מומלץ מאוד לקרוא!!!>הָיוֹ הָיָהאחרונה

טיפטיפונת קשה, אבל שווה את זה לגמרי.

הקדמת בני הגאון לביאורו לשו"ע, בה הם פורסים את מהלך חייו ומעלתו. ומספרים על רוממותו, שקידתו ויראתו.

20201007162847.pdf

יאיייי חוגגת מזל טוב ל 1000 הודעות שלייייסטלנית בפעולה

למרות שעכשיו יהיה 1001...טוב קיצור 

בכול אופן שיהיה לי במזל טובאוהב

פתחתי את השירשור מקושי להירדם...אז נא להבין עצור צוחק 

 

וואי מה זה אימוגי חדששש??מסמיק-מוציא-לשוןמסמיק-מוציא-לשוןמסמיק-מוציא-לשון

מה הקטע בו לא הבנתיחושב

מזל טוב!!!אמרלד
זה אימוגי משוויץ. בצבע ורוד
תודה תודהסטלנית בפעולה

אהה הבנתימסמיק-מוציא-לשון חושף שיניים

מזל טוב !!!!!!!!!שקד מהצפון


מזללללל טובבצבע לחיים
אני פה שלוש שנים ואין לי לי אלףצבע לחיים
עבר עריכה על ידי צבע לחיים בתאריך י"ח בתשרי תשפ"א 21:41
לא יודע אם לשמוח או לבכות
חחח טוב..אתה בקושי בפורוםסטלנית בפעולה

פטיש

יו כיף לך חלום שלי שיהיה לי אלף!!!מתנחלת אמיתית


חחחח תוך כמה זמן מה הבעיה...סטלנית בפעולה


חמודה אני כאן מלפניך ואין לי אפילו 500מתנחלת אמיתית


חחחחחח וואי ..טוב לאחרונה אני ממש פעילהסטלנית בפעולה


יאאאווו מזל טוסבטאטע אוהב אותי!
רוב תודות יאחותסטלנית בפעולהאחרונה

אוהב

פורום ישן חדש!! בניהולי!!חתול עם רישיון

-למה שווה לבוא לשם???

-כי יש שם דיקטטורה שווה!

-מה???

-לא משנה קיצר תבואו תראו!! הנה קישור-פורום גרעין עמיחי

 

חחח סבבה ניכנסתיסטלנית בפעולהאחרונה


ערב לימוד והופעה לנוער מחר- נא להפיץ ולהכנסנ.ד.ב
מועדים לשמחה! כל הנוער בנים ובנות מכל הארץ, מוזמנים בשמחה לערב לימוד עם רבנים וזמר, ברביעי  השבוע בזום וביוטיוב, הקישור הוא לאתר של הרשת "בוני ירושלים" שארגנה את הערב, שמה יש את שני הקישורים לזום וליוטיוב, נא להפיץ!!!
 https://bonei.yerushalaim.org/ערב-לימוד-ארצי-לנוער-בוני-ירושלים/
וואלה תודה!הדס????אחרונה


שאלהטאטע אוהב אותי!

אתם מרגישים לפעמיים שפשוט אין לכם כוח לכלום.

כאילו די תעזבו אותי וזהוו שחררוו

,,אני זמנית כאן
כן.. טבעי
כן, מלאאאהכל עוד אפשרי
וואי ברור וזה קורה לי המוןןןןסטלנית בפעולה


בוודאי. טבעי לגמרי.הָיוֹ הָיָה


למי מכוון ה"תעזבו אותי"?שמינייייייסט

בכל מקרה זוהי מחלה ידועה בטח בדור שלנו שבו עיקר המלחמה היא למרות שלא עושים כלום ולא מצליחים להתקדם לשום מקום העיקר- לא להתייאש ולעשות עדיין מה שאפשר אפילו קצת קצת ולשמוח במעט הזה וזה מה שייתן לנו את הכח להתקדם לאט לאט לחיות חיים מלאים בעשיה שמחה ואמיתית.

וגם אם אי אפשר לעשות כלום- אפשר לחייך! זה הרבה מאוד. כתוב "מצווה גדולה להיות בשמחה תמיד". לא סתם מצווה. מצווה גדולה. ולא מידי פעם אלא דווקא בזמנים האלה שאין כח לכלום- דווקא אז זה נחשב שאת בשמחה תמיד. כשיהודי שמח- כל העולמות שמחים ביחד איתו ויורד שפע עצום לא רק לך אלא לכל עם ישראל שמושפעים ישירות מהשמחה שלך (כך שמעתי מפי אחד מהתלמידים של הרבי מלובוויטש) וכמו שכתוב "בכל צרתם לו צר" לא כיף לה' שאנחנו סובלים- בואו נפסיק לסבול!

מה שה' רוצה מכל אחד זה להיות טיפה יותר טוב ממה שהוא עכשיו. ואם אין כח לכלום- ה' לא מצפה עכשיו שתעקרי הרים ולא יודע מה. הוא בסך הכל רוצה חיוך קטן קטן בזווית הפה... וזהו, ניצחת הרבה כוחות רשע ועצבות שניסו לתפוס טרמפ על המצב שלך.

בעזרת ה' תעלי ותצליחי ועוד תאירי את כולנו עם החידושים שעולים דווקא מתוך המצב הזה "ודע, שהתורה המלובש תוך ההסתרה שבתוך הסתרה היא תורה גבוהה דייקא, היינו סתרי תורה" ליקוטי מוהר"ן תורה נ"ו. בהצלחה רבה מקווה שעזרתי ולעוד עצות וחיזוקים אני מציע את השירות הדל שלי... לכל מי שירצה. חג שמח! הלו! זמן שמחתנו!!!חושף שיניים

יפה כתבתנועה גבריאל
'השירות הדל שלי'
כן כמעט כל היום(קורץ)מתנחלת אמיתית


ברור! את לא לבד בזה😉הדס????אחרונה


למקצוענים בלבד!!!צור דדשי

שמעו, אני רוצה להוציא סינגל ראשון עם קליפ ובשביל זה אני צריך  ישהו שמבין.

-יש לי רק מצלמה אחת של

4K

 

קיצר אני מחפש רעיון לקליפ, אם יש פה מישהו מקצועי שמבין אז שיפנה אלי...  צור

דחוףףף מאודדדד

למש שלחת פעמיים?אודה ה' בכל לבב


כדי לך להוריד את המספר טלפוןהכל עוד אפשרי
וילדים מייל או לומר שמי שמבין שישלח לך מסר ואז תשלח לו...
סדורצור דדשיאחרונה

סגור, תודה

במה אתם מנגנים?אמממ

יש לי כבר סטיגמה על כל כלי:שבנים דתיים מנגנים בקלרינט

בנות דתיות בחליל צד

אנשים משועממים שמנסים כלי חדש בגיטרה 

חליל מכל הבא ליד

ואורגן או פסנתר כל אדם שני[כאילו איזה רבע מהשכבה שלי מנגנות באורגן סלש פסנתר]

 

לא ממש, אבל יש משהו דומה בכל הכלי נשיפה..האקונה מאטטה:)
תמיד אומרים שבדור שלנו צריך להתקרב לה' מאהבה...בורדו
אני באמת מתקרבת מרצון, שמחה ושלמה עם עול המצוות אבל בסוף מה שתכלס גורם לעשות מצוות זה כשאומרים לי עובדות כאלו של השגחת ה', כשמוכיחים לי עוה"ב וכו... זה באמת גורם לי להתרומם ליישום הרבה יותר מכל מיני משפטים מעורפלים כאלו על כמה טוב יש בתוכנו וכו...
וכאילו כל הזמן חוזרים על המשפטים האלו (שהם באמת חשובים!) אבל בסוף כבר אין לי כוח לשמוע את זה, דברו איתי פשוט. תגידו לי סיבה ותוצאה, תספרו לי כמה השם גיבור וכמה הוא דואג למי שבוטח בו. לא יודעת, אולי זאת דרגה נמוכה, אבל זה מה שגורם לי להכניס בעבודת השם מסירות ולהיות בטוחה במה שאני עושה.
זה באמת נפלא וזה מעולה הוכחות ותכל'סשמינייייייסט

ובאמת ר' נחמן ועוד הרבה צדיקים כתבו שבהתחלה באמת צריך יראה כמו שכתוב בליקוטי מוהר"ן "'דַּרְכּוֹ שֶׁל אִישׁ לְחֲזֵר אַחַר אִשָּׁה מָשָׁל לְאָדָם, שֶׁאָבְדָה לוֹ אֲבֵדָה' וְכוּ'פֵּרוּשׁ: כִּי אַהֲבָה הוּא בְּחִינַת אִישׁ וְיִרְאָה הִיא בְּחִינַת אִשָּׁה כַּיָּדוּעַ וְעַל כֵּן צָרִיךְ לְהַקְדִּים אֶת הַיִּרְאָה כִּי אָז תָּבוֹא אֵלָיו הָאַהֲבָה מִמֵּילָא כִּי הָאַהֲבָה הוֹלֶכֶת וּמְחַזֶּרֶת אַחַר הַיִּרְאָה תָּמִיד כִּי בַּעַל אֲבֵדָה מַחֲזִיר אַחַר אֲבֵדָתוֹ כַּנַּ"ל"

ואם יראה זה הצד החזק שלך (שזה ממש מתאים פה! יראה בחי'' אישה) אז כדאי לך לעבוד באופן רציני על היראה הזאת ולפתח אותה עד שהאהבה תבוא ממילא ואז תהיה עבודת ה' שלך שלמה ומעולה ועוד תוכלי ללמד לכולנו את הסוד של השילוב הנהדר הזה. 

 

זה נכון וחשוב מאוד!הָיוֹ הָיָה

מרוב שמדברים אהבה וקרבה ודבקות, שוכחים לפעמים שיש גם מחוייבות. שיש דרישות, שהוא מציב קריטריונים.

ה' הוא לא רק קל רחום וחנון, הוא גם קל קנא ונקם.

 

וזה מאוד עצוב, מאוד.

 

למדתי מ @שחר אורן לצטט בעניין את דברי שמואל:  וַיֹּאמֶר שְׁמוּאֵל הַחֵפֶץ לַיהוָה בְּעֹלוֹת וּזְבָחִים כִּשְׁמֹעַ בְּקוֹל יְהוָה הִנֵּה שְׁמֹעַ מִזֶּבַח טוֹב לְהַקְשִׁיב מֵחֵלֶב אֵילִים.

 

ראש וראשית לכל עבודת ה' - לדעת שאנו מחוייבים אליו ולתורתו, 

אחר כך - על גבי זה - יוצרים קשר קרוב איתו.

תודה רבה על זה. חשוב ממשאני זמנית כאן
לאחרונה אני לא מגיב אך כאן ראיתי לנכון להגיב:אנא עבדא דקב"ה

הזוהר אומר שכל תרי"ג מצוות זה עצות ודרכים איך להגיע ל"ובו תדבק".

זה התכלית, בשביל זה אנחנו כאן.

המצוות הן לא תכלית, ללא קרבת ה' אין להן מטרה...

אנשים חושבים שדבקות וביטול זה לא כיף ולא נעים - זה לא נכון!

זה הכי טוב והכי כיף.

שאתה מבין שאתה באמת כלום, והוא הכל, והוא מסובב הכל, והכל ממנו ית', וכל כוחך הוא ממנו ית', ועם כל זאת כמה שאתה רחוק הוא בא לכיוונך, ורוצה בך, וחפץ בך ומחכה לך.

ורק הוא האמת האמיתית. וכל השאר זה רק קליפה, זה רק החיצוני, העטיפה של המתנה.

אז אתה שמח, אתה מאושר, אתה לא מרגיש עצבות, כי הרי הוא לא חייב לך כלום.

כמה פעמים קמתי בבוקר?

כמה פעמים נשמתי? כל הגוף שלי עובד? יש משפחה, חברים, חפצים, ספרים, ידע, מוח, רגשות.

הכל ממנו!

והוא מביא לי את זה בלי סיבה, כי לא באמת מגיע לי... הוא כ"כ אוהב אותי! (ולא תמיד התנהגתי אליו כמו שצריך).

אין תענוג גדול מזה! כל העולם הוא אפס מאופס ורק הוא ית' קיים ונחשב!

אז אני לא יעבוד אותו מתוך עצבות או "כי אין ברירה". אלא כי אני רוצה! כי אני רוצה "להחזיר לו טובה". אני רוצה בקרבתו!
רחמנא אמר תקעו אז זה מה שאני יעשה! אני אתקע הכי חזק!

וגם כשאני לא מרגיש, שלא זורם לי אני נזכר שזה שטות, שזה מסך המבדיל. והוא תמיד תמיד תמיד פה איתי!

אני מחויב מתוך קשר ודבקות ולא חלילה מחיוב ואז מתחבר. ה' לא רוצה את הקורבנות, הוא רוצה את הלב!

ועם כל האהבה הזאת יש גם יראה!

אני פוחד! אני ממש פוחד! לא מייסורים בעולם הזה... גם לא מגהינום...

אני מפחד לפגוע בקשר שלי איתו ית', אני פוחד להיות מנותק ממנו!

אני עצוב על חטאים כי הם הרחיקו אותי ממנו. בחטאים שלי אמרתי "אין מנהל לעולם, אני עושה מה שאני עושה". וזה שטות מוחלטת! כי רק הוא מחליט!

וזה לא רק מילים! צריך לחיות עם זה!

השנה בווידוי ביום הכיפורים היה לי מאוד מאוד שמח! האבא מנקה אותי מהבוץ! האבא מטהר אותי! אז נכון, צריך להתוודות, אז אני אתוודה, הייתי לא בסדר, אבל זה הכל נגמר! אני לא מסתכל על החטא, אני מסתכל על הקשר, פגעתי בו! והוא כמובן מיד מוחל! כל מילה של ווידוי מקרבת אותי אליו בעוד צעד ועוד צעד!

 

מקווה שחיזקתי ולא יצא ארוך מידי!

כתבת נהדר! אבל אני לא בטוח שהבנת מה הייתה הכוונה שלי..הָיוֹ הָיָה

כל מה שכתבת - אמת ונכון ויציב וקיים.

אני לא בא לבטל כהוא זה את חשיבות וגדלות הדבקות וכו'.

הבעיה מתחילה כשחושבים שה' הוא "ספק (ס' ופ' בפתח, פ' דגושה) קרבה", כספומט... מושכים ממנו הרגשת קרבה והולכים הביתה..

אני אפילו לא מדבר כאן על הפולמוס החסידי - על תפילה לאחר זמנה וכו'...

אלא על דברים שיותר קרובים לרפורמים מאשר לחסידים, על אנשים שמחליטים שהם יקבעו לקב"ה איך הדרך להתקרב אליו.

וזהו שכתב הכוזרי - שורש האמונה הוא שורש המרי - שורש האמונה הוא הרצון להתקרב, אך כשחלילה מחליטים לעשות זאת לא לפי ההוראות - הרי זה שורש המרי, שמנסים להתקרב אך למעשה מורדים, וזהו עניין חטא העגל.

 

וכבר זעק מרן ר' אברום זצ"ל - כתוב בתהילים "וקדוש ישראל התוו", הפירוש הוא - מלשון תוואי, דרך, אנשים חושבים שהם יסללו לקב"ה את הדרך, ויקבעו מה נכון. במקום שהוא יקבע להם... 

אני אדייק את דברי בעניין התורה והמצוותאנא עבדא דקב"ה

התורה והמצוות זה הדרכים להגיע ל"ובו תדבק". בלי זה אי אפשר...

כל הסיבה שיש הלכה זה בשביל זה...

כשחז"ל פוסקים לנו הלכה הם בעצם אומרים לנו "זה הדרך לעשות רצון ה' ולהידבק בו".

כמובן שאם הולכים בדרך אחרת אי אפשר להתקרב אליו באמת! זה רק אשליה...

 

בנוסף בד"כ כשזה לא מחובר להלכה הקרבת ה' נעשת בצורה אגואיסטית - אני אתקרב אל ה' כי זה כיף לי וכו' וכו'

בקרבת ה' צריך להסתכלרק עליו! לא על עצמו!

 

לכן דביקות וביטול תלויים אחד בשני - בלי ביטול אי אפשר באמת לדבוק בו. רק מי שהוא בחי' אין (א' בפתח) יכול לדבוק באין!

בדיוק! יפה.הָיוֹ הָיָה


תודה רבה לשניכם! חבל שלא מדברים על זה יותרבורדו
לי מרגיש שמדברים בעיקר על איזה טוב יוצא לי משמירת המצוות ולא על כל מה שאמרתם
היה דיון מהמם אגב
ממש יפה כתבתטאטע אוהב אותי!
תודה😊בורדואחרונה
שירשור פדיחותאייסקפה

להעלאת מצב הרוח של

מי שבבידוד, מי שחולה, מי שלומד מרחוק\מקרוב

ושל כל מי שחי!

 

אז יאללה!

 

כדי שיהיה מסודר-

תגיבו לכותרת, ותמספרו

דם עבדיו יקום- 5 שנים לרצח הגאון המופלא ר' איתם ונעמה הנקיןהָיוֹ הָיָה
עבר עריכה על ידי נשמה כללית בתאריך י"ט בתשרי תשפ"א 11:01
עבר עריכה על ידי נשמה כללית בתאריך י"ט בתשרי תשפ"א 10:24

לפני חמש שנים, בי"ט תשרי ה' תשע"ו, נרצחו על קידוש שמו הגדול והנורא בני הזוג הנקין רצח איתם ונעמה הנקין – ויקיפדיה

הרב איתם הנקין – ויקיפדיה הי"ד, היה גאון מופלא מן הזן הנדיר ביותר, תלמיד חכם צעיר, אשר רכש בקיאות מדהימה בכל חלקי התורה, ועוד הניף ידו לאזן ולחקר, לברר עומקי הלכה ומצפוני המנהג, לחקור תולדות ימינו וימי גדולי ישראל, תוך השתלמות מקיפה בכל ה"רקחות וטבחות" שלתורתינו הקדושה. גאון צעיר ועניו, אשר הניב יבול פורה ומדהים בשנותיו המועטות.

 

על אף מה שכבר פרסם בימיו הקצרים, לאחר הרצח התגלה אוצר בלום במחשבו - ולאחר פריצת הסיסמא - התגלו אינספור קבצים ותיקיות, מסודרות בסדר מופתי, מאמרים על גבי מאמרים, מחקרים ומראי מקומות, ציוני עניינים ורשימות זיכרון, להמוני נושאים תורניים, בהלכה, במחקר תורני, ובהיסטוריה יהודית, בכמות כבירה שלא ניתנת להתפס, כשכל זה בעצם היה פרי מעלליו של אברך צעיר בו 34 בסך הכל! כתבים אלו נערכים ויוצאים לאור על ידי המשפחה, כשמידי כמה זמן יוצא עוד ספר, עוד מאמר, עוד מחקר תורני. כשהיצירות המקיפות והנהדרות ביותר שיצאו עד עתה - היא מחקרו המקיף על הגאון בעל "ערוך השולחן", חייו, דעותיו, פולמוסיו ופעלו. שיו"ל כספר תערך לפני שלחן – ויקיפדיה והספר המדהים המקיף ומברר את הלכות שבת לאשורן כפוסק שידיו רב לו - "אש תמיד". ועדיין לא נסתיימה המלאכה, ועדיין יושבים אנשי מעש ובינה לעמול ולערוך את כמויות כתביו ולהוציאם.

 

אחד הדברים שאפיינו אותו ביותר - היה החתירה המושלמת לאמת, בלי שום משוא פנים... בנוהג שבעולם, מחקריו של אדם מושפעים מהשקפתו ודעותיו, ולו גם התורניות - אך רבי איתם זצ"ל - טהור ונקי וישר היה, כל מאמריו חותרים אך ורק לנקודת האמת המוחלטת, ויהא אשר יהא.  מועטים ביותר האנשים האלו בתוכינו.

וכל זה מתוך בקיאות מבהילה, בפרטיה של ההלכה, של מנהג ישראל, של תולדותיו, בידע מרשים בעריכה תורנית וספרותית, בחכמה ותבונה של צירוף הדברים וסידורם לבניין שלם...

ועם כל זאת, היה איש חי ותוסס, איש משפחה נפלא, אשר לא הסתגר קודר בד' אמות של מחקרו, אלא חי חיי שמחה, חיים מלאי פעילות וחיות... 

 

אין ספק שהפסד כביר ורב הפסיד כלל ישראל כולו, ובני התורה בפרט, וחוקרי מסתריה ומעמקיה בפרטי פרטות, בעקבות המעשה הנבזה של בני העוולה ששפכו דמו ודם רעייתו כמים, יזכנו ה' לנקום נקמתם מהרה מידי בני השפחה.

ולוואי ונזכה, נלמד מדרכיו, ונצמיח מתוכינו לכלל ישראל ואוהבי האמת עוד כמה "הרב איתמ'ים", תלמידי חכמים, חיים חיי תורה, מומחים לחקרה, לברר אמת דרכיה ומנהג ישראל ותולדותיו, ולהגות באמרי שפר בכל פינות ומחנות.

 

 

 

לזכרו ולעילוי נשמתו, אצרף כאן כמה ממאמריו הנפלאים, מתוך הבלוג הנהדר של תורתו. מהם שפרסם בעצמו כבר בחייו, ומהם שהו"ל לאחר הרצחו.

שכתובי היסטוריה במשפחות תלמידי הראי"ה קוק זצ"ל

בירורים בדין "לא תחנם"

כתבי הערוך השלחן הנוספים 

פרקים בתולדות רבי יחיאל מיכל עפשטיין בעל 'ערוך השלחן' – משפחתו וצאצאיו -שני האחרונים הם חלקים שפרסם כבר בחייו והפכו לאחר הרצחו לחלק מן הספר הנזכר לעיל "תערוך לפני שולחן", 

הפעלת מכשירי חשמל באמצעות חיישנים אלקטרוניים בשבת

קובץ בית ועד לחכמים (סאטמר) – גלגוליו של כתב עת קנאי

הרב שלמה גורן, פרשת "האח והאחות" והרב יוסף אליהו הענקין

סוגיית בן עיר שהלך לכרך

עדותו של הרב הוטנר אודות הראי"ה קוק והאוניברסיטה

נר חנוכה לאור מנורת המקדש: תשובת הראי"ה קוק

צרור תובנות נוספות בעקבות 'להכות שורש'

 

יהיו הדברים לזכרו ולעילוי נשמתו, ישוטטו רבים ותרבה הדעת, ויהיו נא שפתיו דובבות בקבר. ושנזכה ללמוד ממנו, מדרכיו ומתורתו, ולהמשיך את דרכו המופלאה.

שרשור בכוריםםהכל עוד אפשרי
מי כאן בכור/ה? (מבין כל המשפחה..)
אם היו נותנים לכם לבחור איזה מספר להיות במשפחה, מה הייתם בוחרים?
יתרונות בלהיות בכור/ה-
חסרונות בלהיות בכור/ה-
זה לא כזה מסובך..מאן דאמר


לא שפויים להתפקד!חתול עם רישיון


ואוו לקחת את זה קשה אני רואה😂סטגדיש
חחחח אה אז זה רציני בסוף..סטלנית בפעולה

צוחק

תגדיר לא שפויהאקונה מאטטה:)
עונה על ההגדרות האלהחתול עם רישיון

1) מתחילים לחשוב שבסוף העולם ההיפופוטמים ישלטו
2)מתחילים לכתוב פניני חוכמה שכתובים בצופן כמו: אני? לא זה הוא! או וואו הילד חיבא את המקרופון של המורה איזה חמוד (האמ אייס קפה)
3) מתחילים לשתות וודקה
4) פעילים בפורמים ריק ומוסתר נוער אידיאליסט התחיה (ל"ת) ופורום נסיונות פעילים וכו'

אז צר לי. אני לא יכולה להצתרף אליך..האקונה מאטטה:)
תנקס 👍שטות_ניק_בנשמה

על לא דבר

#100000000000000000000000000000000000000000000000000000חסרת טאקט

סליחה שזה בלי פסיקים....

#100000000000000000000000000000000000000000000000000001שטות_ניק_בנשמה

סליחה שזה בלי פסיקים....

😜🤪😜🤪צבע לחייםאחרונה
התוועדות והקבלת פני רבו, גדולי הדור של הצה"ד על במה אחת,הָיוֹ הָיָה
עבר עריכה על ידי נשמה כללית בתאריך י"ח בתשרי תשפ"א 18:02

 

 

הקפצה, שווה להשתתף.הָיוֹ הָיָהאחרונה


יש למישו קישור למובי מייקר בעברית??טאטע אוהב אותי!


הזה של הסרטים?עובדת ה בשמחה????


הסתדרתיי ה אןהב אותייטאטע אוהב אותי!אחרונה


למישהו יש סיפור קצר על הגר"א?שירה????
משהו שקשור אוליי לחג הסוכות?
יש לי לא קשור לסוכות..חלילוש


זה גם בסדרשירה????
..חלילוש

באחת מסעודות השבת אצל הגר''א הגישו ביצים לשולחן, ואחרי שאכלו נשארו הקליפות.

תוך כדי דברי התורה הגאון פורר בלא מתכוון אחת מהקליפות, לפתע הוא שם לב לכך נחרד והתעלף!

לא הבינו מה קרה וניסו להעיר אותו, אחרי ששפכו מים וכל מיני ניסיונות הוא בקושי התעורר. שאלה אשתו מה קרה שהתעלף?, ובחלחלה ענה שטלטל מוקצה בשבת (הקליפה מוקצה בשבת..) ומייד צנח התעלף שוב מרוב יראה. 

לאחר נסיונות נוספים הוא התעורר ואשתו אכלה למולו את הקליפה, רק אז ובקושי התעורר הגאון מעילפונו והתאושש מעט..

 

מקווה שמספיק

תודה רבהשירה????
סיפור נפלא, רק כדאי להסביר-הָיוֹ הָיָה

שזה שהיא אכלה את הקליפה, היה כדי להוכיח שהיא "ראויה למאכל אדם" - ואם ככה - ממילא היא לא מוקצה.

פרשיית הגרף פוטוצקי הי"ד.הָיוֹ הָיָה

אספר בקצרה את הסיפור, שנכרך בכריכה אחת עם הגר"א.

הגרף היה בן למשפחת אצילים ליטאית חשובה. שבעקבות הכרותו עם יהודי קשיש ותלמיד חכם התוודע ליהדות ולאמיתותה, החליט להתגייר, ונקרא שמו בישראל אברהם בן אברהם. 

הוא ברח מביתו והתגייר, ומשפחתו - לאחר חיפושים שלא נשאו פרי, הניחה שכנראה מת.

בישבו על התורה ועל העבודה בבית המדרש באיזו עיירה נידחת, השתובבו לידו ילדים וקיפצו על הספסלים, מכיוון שהדבר הפריע אותו מלימודו - גער בהם וביקש שיחדלו.

אביו של אחד הילדים היה איש גס רוח וגאוותן, אשר בראותו את האיש שגער בבנו  זיהה בו את הגרף הנעלם שכולם חשבו שמת, ואץ רץ להלשין עליו.

הוא עבר עינויים קשים כדי שיחזור לנצרות, וסירב בגבורה, והלכך נגזר עליו מוות בשריפה - כדין כל נוצרי שהתגייר באותם הימים.

מפורסם, שהגר"א הציע לו להצילו ולהבריחו על ידי שימוש בקבלה מעשית, השבעת מלאכים והזכרת שמות, אך הוא סירב והחליט למסור נפשו על קידוש השם.

 

בז' סיוון ה'תק"ט, יו"ט שני של גלויות של חג השבועות, הועמדה בכיכר העיר וילנא מדורה גדולה, והוא הובל אל השריפה. כשכל יהודי וילנא מתחבאים בבתיהם ןמגיפים חלונותיהם, מפחדם מזעם ההמון.

בעת שעברה התהלוכה בה הובל, על יד ביתו של הגר"א, פתח הגר"א את תריסי חלונו (שהיו סגורים תמיד,) הוציא ראשו מבעד החלון וזעק "ר' אברהם, שנעל!" - ר' אברהם - מהר!

ידוע, שהגר"א חזה ברוח קדשו שבראשו של הגרף עוברת התלבטות האם להזדרז או להאט, מחד - הוא הולך לקראת המצווה הנשגבה של קידוש שמו ית' ואם כן מן הראוי לרוץ לקראתה, אך מאידך - אסור לו לאדם לקרב את קיצו, ואם כן עליו להאט ככל האפשר, והגר"א, שחזה את ההתלבטות - פתח את חלונו וקרא לו כנ"ל - כשהוא פוסק ומכריע כמו הצד הראשון - שעליו להזדרז לקראת קיום המצווה.

כל משך הזמן, ניסו הכמרים ימ"ש לשכנע אותו לבגוד באמונת ישראל ולשוב אל כנפי הנצרות, עד הרגע האחרון של עלייתו על המוקד, אך הוא סירב סירוב איתן, ובזעקת שמע ישראל כבירה זינק אל תוך הלהבות.

כשכמובן - לפני קריאת ה"שמע" בירך בקול רם את הברכה "ברוך אתה ה', אלקינו מלך העולם, אשר קידשנו במצוותיו וציוונו לקדש את שמו"

 

מסופר, כי הגה"ק ר' אלכסנדר זיסקינד מהורדנא, בעל ה"יסוד ושורש העבודה", השתוקק לשמוע את הברכה הזו, והיה היהודי היחיד שיצא מפתח ביתו באותה עת, התחבא בין ענפי עץ סמוך, וזכה לענות "אמן" על ברכתו המהדהדת של הגרף. ומפוסם בשם החפץ חיים, שאם היו עשרה יהודים שיענו אמן - מיד היה משיח בא..

 

הכנסיה הנוצרית, שזעמה זעם רב על השפלתה, סירבה בנחרצות למסור את אפרו לקבורה, ורק לאחר תשלום שוחד גדול ע"י אחד מעשירי העיר הסכימה למסרו, ונקבר בבית הקברות היהודי של וילנא, כשהגר"א מבקש שלאחר מותו יקברוהו עימו. ואכן כן - לאחר פטירת הגאון - נקבר בסמוך אליו, ועד היום ניתן לראות שם את "אוהל הגר"א וגר הצדק"

 

כחלק מהפרשיה, נאסר הגר"א בבית הכלא בחג הסוכות, ומשך ימים ארוכים התאמץ מאמץ כביר שלא להרדם בתוך תאו, מפני שהוא מחוץ לסוכה. 

 

מקובל בשמו, שמאז העלותו על המוקד של גר הצדק, נחלש מאוד כח היסטרא אחרא בעולם. עד כדי שניתן להקל, ויש שנוהגים כך, בהליכת ארבע אמות לפני נטילת ידיים של הבוקר.

תודהשירה????
יש לי הרבה אבל נשמור את למחר ליורצאייטמלמדודאחרונה


למישהו יש רעיון למשהו לזום שהוא לא שיעורמעוז...

אנחנו רוצים לעשות בישיבה שמחת בית השואבה (בזום) ואנחנו רוצים לעשות עוד משהו חוץ משיעורים...

אם יש למישהו רעיון נשמח. תודה!

שירים....נ.ד.ב

פרקי שיר המעלות...

סטנד אפ על הקורונה או משו בסיגנון...סטלנית בפעולה


התוועדות בזוםמתנחלת:)
עשו בישיבה של אחים שלי, @אנא עבדא דקב"ה יכול להסביר לך עלזה יותר...
איזה ישיבה? רמת גן?מעוז...

לא נראלי כל כך הולך כי תכלס ששרים כמה ביחד זה זוועה. ניסנו פעם אחת...

ישיבת נחלת ישראלמתנחלת:)
לפי מה שאני יודעת הלך להם מעולה, תשאל אותו פשוט איך הם עשו...
אפשר חידון כמו קאוט או קיואיזyes123אחרונה


מישהו יכול להסביר ליאני_גרוט

מה בדיוק אומרת הנקודה שליד הניק?

אני יודע שאם היא ירוקה זה אומר שהוא מחובר.

אבל מה זה שחורה? מחובר אבל ישן?

מה זה נקודה ירוקה ריקה? מחובר אבל מרחף? או שלא מחובר בפועל אבל מרגיש מחובר עמוק עמוק בלב?

חח יש למישהו מושג?

אתה גמור...דמעה שקופה

שחורה = מחובר לאתר, אבל הש"א לא פתוח אצלו.

חחחחח תמיד ידעתי שאתה גרוט....אין לי מושג מה אמרתי עכשיוסטלנית בפעולה

צוחק

אה וואיאני_גרוטאחרונה

חחח תודה....