סקר כמה יש פה מ על 18?קרבי לנצח
כמה? יש כוכ"מ...עד איזה גיל? עד דלא ידע...
נפש חיה.
אנכינחשון מהרחברון
גיל ההיתבגרות נקרא עד שבן אדם מתברג טוב!!דרךחדשה_
ומתבגר טוב יש לו מקום משלו!
אני 19.5, אבל לא כל-כך פה...לך דומיה תהילה
פעם היתה יותר..[נוסטלגיה..
]דרךחדשה_
אני נותן לכם להתגעגע.
לך דומיה תהילה
תודה<צ\ר>דרךחדשה_
אני!נולאית
היייי!חכוו! אל תסקלו אותי באבנים!
אני עדיין נוער ! (נכון?נכון?) 19
ברור! עופי מפה<צ>!דרךחדשה_
|בהלםםם!|נולאית
חחחח אין לכם ברירה! עד שאני לא
יגיע לגיל 20 אתם תצטרכו לסבול אותי!
|מרושע|
מרשים לך
טובי =][=
גיל ההיתבגרות זה עד צמ"ע..יהודי!!
גיל ההתבגרות זה כל גיל הטיפש עשרה ..
כמונו חחח!מיכל =>
אני 
מרוץ החיים
אנינשוי שמח
אני..יהודה פ.
אני עוד מעט יהיה מעל 18אחווש770
אניאנכי
אבל ממש עכשיו....
אני עוד 3 שנים
בת מלך=)
מזל טובעבדו את ה'!!!!אחרונה
עונה בשמחה לשאלות באמונה
toraneto
אני עצבנית!!נימאס לי מאמא שלייייייי
גרעין אליה :)
למה? זה לא יפה לדבר ככה על אמא...צבי-ליזציה
תשתפי אותנו ואולי נעזור!
זה ארווךךך ומגיעה לה שאני ידבר אליה ככהגרעין אליה :)
כמה שאת חושבת שזה רע.. זה רק טוב !! אמא אף פעםElishva
לא עושה לילדה שלה רע.. (אמא שפויה,כע ? ואני בטוחה שאמאשלך שפויה והיא רוצה רק בטובתך..) מוזמנת לשתף נשמה..
מבין אותך אבל תזכרי שאמא זה אמא ואין עוד כמוהעומר-מנחם
אצלנו בדרך כלל אנחנו רבים המון ויום למחרת שוכחים כאילו זה לא קרה

הלוואי זה היה ככהגרעין אליה :)
אחותי!
See the pain
בס"ד.
אמא בחיים לא רוצה לרעתך. אמא אוהבת אותך !
מוזמנת לשתף 
לא יודעת מה איתה...חפרנית גאה=)
אבל אם אני הייתי עצבנית על אמא שלי וכולם היו אומרים לי היא רוצה בטובתך הייתי מתעצבנת עוד יותר.
אני חושבת שלכולנו די ברור שההורים רוצים בטובתנו אבל מה לעשות שבד"כ אנחנו רוצים את מה שטוב לנו עכשיו וההורים
מסתכלים במבט יותר רחב ככה שקצת קשה לנו לראות את ה"טובתנו"....
קיצקוצ... טבעי ביותר להתעצבן על ההורים אבל לא לשכוח שלפני הכל הם ההורים שלנו ואנחנו חייבים בכבודם
יומטוב!
שתי עצות-תעבדי על מידת הכעס, ותתחזקי בכיבוד הורים.אני77
קשה לעבוד על רגש בהקשר מסוים דוקא.
(דהיינו לא לכעוס דווקא על אמא, ולכבד את אמא דווקא בזה שאני לא כועסת עליה.)
לא בכדי כשהתורה רוצה שנתחזק ברגש מסוים היא יורדת לפרטים הקטנים.
אמא היא גורם עיקרי שהעניק לך תחיים...-נרי-
בכאב ובקושי.. עלייך להחזיר לה ולהבין שהיא רוצה בטובתך..
יהיה טוב נשמה..
או כמו שהגדולים אומרים.. "זה חלק מגיל ההתבגרות" ![]()
יעבור לשתיכן בעז"ה
תתפללי על זה ..
עירית =)אחרונה
מה אתם אומרים? מאיזה גיל אפשר לבחור אתדייי!
הדרך שלך..
"ולמרוד" בהורים??
אין גיל שבו מותר למרוד. העולם אינו הפקר.אני77
יש גיל שבו אתה יכול להציג בפני ההורים את דעתך, ולהחליט שאתה הולך בדרך הישרה, אותה מצאת בעמלך ויגיעך למציאת הדרך הנכונה.
הגיל הזה, משתנה מאדם לאדם, ליתר דיוק מדובר בשלב, שבו האדם עובר מגיל הנערות שבו הוא עושה מה שמתחשק לו, ואז יותר מתמיד הוא צריך מישהו שיגיד לו מה לעשות כדי שהוא לא יתרסק, אל הבגרות שבה האדם מחליט מתוך שאיפה אמיתית לבניין העולם ללכת בדרך מסוימת והדרך שההורים שלך רוצים היא דרך אחרת. בשלב הזה, האדם יכול לבוא להוריו ולומר להם שהוא מצא דרך נכונה יותר, והוא הולך בה, והוא ישמח שהם יעזרו לו ויצטרפו אליו, וכמובן, שמכיון שהוא לא סתם מקשקש בשכל, הוא מוכן לשבת ולדבר איתם על הדברים שהוא רוצה ומה שמפריע לו בדרכם.
^^^^^מגדלור באפלה
לבחור את הדרך שלך אפשר תמיד.שושנת העמקים
ללכת אם האמונה שלך תמיד. הרי מה זה "איש באמונתו יחיה"?!
ללכת בדרכך זה לאו דווקא אומר למרוד בהורים.
אם בחרת בכ"ז ללכת בדרכך שלך וזה ההפך מהורייך, זה מרידה בהם.
אני חושבת שמגיל 18! מאז את לא ברשותם! הם לא יכולים להעיר לך על דרכך!
לפעמים,כל אחד בוחר את דרכו הרבה יותר מוקדם. ואם את מרגישה שדי את לא יכולה עם דרכם.
תסבירי. תדברי. אל תטרקי ככה את הדלת ביי אני הולכת הדרך שלכם לא טובה.
הם יקשיבו. אולי יהיו עצובים. אולי יכפו בכוונה כדי לחנך אותך, בכ"ז את עדיין ברשותם.
ועכשיו שאני חושבת עלזה השאלה לא נראית לי כ"כ.
בהצלחה, אחות!
מאחלת לך שתעשי ר-ק טוב! והתרווי להורייך הרבה נחת!!
תדעי- שהדרך שה' מכתיב לנו זו ה-דרך!! הוא היחיד שבאמת יודע מה טוב לך!!
אל תחפשי דברים אחרים!! אל תלכי חשוכה אחר החברה!! אל תכנעי ללחץ חברתי!!
התכוונתי פשוט לבחור את הדרך שלך.. ולהגיד אתדייי!
הדעות שאת חושבת..
למרות שהם בכלל לא מסכימים עם זה..
ממ.. לדעתי בתכלס 18 אבל..
-נרי-
לעולם אנחנו לא "מורדים" או הולכים רק לפי דעתנו גם בגיל 8, 18 או מאה! ההורים שלנו נותנים לנו את הכלים והמתפחות לחיים שהם היו רוצים להעניק לנו על פי יכולותיהם, הם לא היו רוצים מינהסתם שעד גיל 18 "נסחוב" תדרך שלהם ות'הערות שלהם ובשמונה עשרה ויום נשים פס יענו רק כי עד עכשיו כיבדנו במרכאות כמובן או שעד עכשיו סבלנו אותם בשקט, לא ממש לא!
הדרך שהם מנתבים לנו, על פי ההלכות שהם הולכים היא מה שאמורה להישאר איתנו גם בגיל 17 (שרק על פי איזו תעודה עם תמונה בצבע כחול מראה שאנחנו כביכול "גדולים".)
. ואין לזה גיל כל כך.. כמובן שאם ממש דעותייך שונות אז מתישהוא תציגי מה שאת מאמינה בו אבל שתדעי שהם יודעים לרוב מה טוב בשבילך גם אם זה קשה ומתסכל...
בהצלחה נשמהה!![]()
התורה אומרת שבשום גילפייגליניזיתאחרונה
חוץ מהזמן שבו האישה מצווה ללכת אחרי בעלה, והאיש מצווה ללכת אחרי אשתו
ביקשו להודיע-גיברת פלסף.
מי שרוצה שישלח sms בשבוע הקרוב..וידאג להעביר לי את הכסף. נעם נזרי-0506679382(עדיף בווצאפ)
בבקשה תפיצו בכל קבוצה שאתם יכולים! ככל שיהיו יותר אנשים המחיר ירד.ס.
אז תפרסמו בבני עקיבא,ביהס,סתם חברים וזה...
יום נעים!

איזה טבע?מרימוש!
"טבע נאות" זאת חברת נעליים...הכל מבחוץ
ואני יכולה להזמין איזה שבאלי?כמו רקפות
אני אומרת כאילו 2 פסים תורכיז עם עלים.
נגיד.
?
לא יודעת מה איתכם אני תמיד קונה ב250...יצור הודי
איפה?! אני קונה ב-350!!אני!
אני לא קונה בכלל
אחווש770אחרונה
התנדבותטלס
מצטרפת
נועוש=]]!!
אין לך מה באמת לחפש שם..asaf300
תנסי להקשר לכל מיני עמותות שעושות מחנה קייץ לילדים עם פיגור.. בד"כ לא צריך הכשרה רבה, וזה עושה המון!!
^^טובי =][=
(כרגע בעיקר למעויננות)
ב"ה ה' יש כ"כ הרבה סוגים.. איזה תחום את מחפשת?האחר קודם
פרסמו בעולם קטן שמחפשם מתנדבים לקייטנת איל"ןמרימוש!
אם את רוצה התנדבות יותר משרדית את יכולה ברח לי השםגלידת לימון
במקום שמביא כל מיני כיסאות גלגלים וציוד.
יד שרה?מוריוש
כן ברח לי השםגלידת לימוןאחרונה
מה הכיוון שלך?עובר אורח
מישו יודע מה המס' של אילן ?נועוש=]]!!
סליחה קפץ.. יאו!! נמאס לי מהבגרויות והמתכונות!!!ללללללל
יאו! אני לא יכולה כבר, נמאס לי מכל הבגרויות והמתכונות האלו!! אני מוצאת את עצמי ימים שלמי ספונה בתוך החדר ואשכרה לא מפסיקה ללמוד@@ מה עושים עם הלחץ המטורף הזה?
ואי מזדהה כל כך ! אני שונא שמכריחים אותי ללמודעומר-מנחם
גמאני מחר מתכונת בביולוגיה על חומר של כיתה י יא יבאחווש770
אבל.....קצת עידוד זה עוד מעט נגמר.
ואנחנו נעשה את ההשתדלות מצדינו והמורה תעשה את ההשתדלות מצידה.
והתוצאה רק מאלוקים!!!

אז בהצלחה חברים
אל תשברו



אוהבתותכם...
תודה בהצלחה גם לך D:עומר-מנחם

אין מצב אבל סבבהאחווש770אחרונה
מה ההבדל בין צביעות לבין "לכבד את המקום"??
ateretfa
לדעתי צביעות זה כשזה בא מתוך אינטרס.מגדלור באפלה
ולכבד את המקום זה כשאתה "עושה להם טובה" (לא במובן השלילי של המשפט).אני אסביר:
"לכבד"- זה נגיד אם את (חס וחלילה כן?) הולכת ביומיום עם בגדים לא צנועים, ואז אם את יודעת שתעברי בשכונה חרדית- את באה מראש לבושה צנוע, כי את מכבדת אותם. האמת? לא מפריע לך גם ללכת עם מכנסיים קצרים, אבל את מבינה שלהם זה מפריע ובאה עם חצאית שעוברת את הברך.
אבל צביעות זה ללכת באותה שכונה צנוע רק כדי למצוא חן בעיני מישהו לדוגמה, או לבוא לראיון באולפנה רק כדי להתקבל, אפילו שזה רחוק שמיים וארץ מאיך שאת הולכת ביום יום (כמובן אני לא נכנסת לקטע של מישהי שמתחזקת וכאלה).
זו דעתי, שמחתי לעזור
^^^^^ אני מסכימה.. העברת את המילים שלי יפה..
שולמית=]
ואם אני באה לראיון באולפנה ככה בתקווה שאם אניateretfa
אתקבל זה יעשה לי טוב?
או אם אני לא רגילה ללכת צנוע ביום יום אבל רוצה להשתפר למרות שבתוך תוכי אני יודעת שזה כמעט ולא אפשרי?!
אני סתם רוצה לדעת
זה לא קשור חס וחלילה לחיים שלי
התייחסתי לזה
מגדלור באפלהאחרונה
כתבתי שאני לא נכנסת לבנות שמתחזקות וכאלה, כי ברור שיש הרבה מקרים שיצאים מן הכלל בסיטואציות שנתתי
אבל בכללי, זה פחות או יותר המקרים
יש לי שאלה, אם אני הולכת>>-pnina-
לעזור לאחשלי וגיסתי עם הילדים שלהם, וגם לעזור קצת בכרם ענבים שלהם, אבל
זה יומיים שאני וחברה שלי מבריזות מהלימודים..והמורה שלנו ממש לא מבסוטה מהעניין (במילים עדינות
)
אז מה ,זה מצווה הבאה בעבירה?
או שזה בסדר, ויאאלה כוולה יומיים?
תודה!=)
כוולה לימודים..ומה העברה פה??דרךחדשה_
מצווה הבאה במצווה
קצת שיחרור לא יזיק
יסכהההאחרונה
מה דעתכם על השיר הזה?
מגדלור באפלה
אני מאוד אהבתי אותו, הוא קולע בול לשאלות שאלות שעולות גם לי, בצורה כנה, לא מזלזלת ולא מתנשאת
המילים:
אם ביום מן הימים, אפגוש את אלוהים
את אללה, ג'ה ג'ה, Dieu, God או מלך המלכים
אבדוק אם לו פקידה שאוספת ת'פתקים
היש כל יחס למבקשים?
אם ביום מן הימים, אפגוש את אלוהים
בליווי מאבטחיו המלאכים
אבדוק אם כמו אצלנו גם שם בעננים
כבר אין מקומות בטוחים
האם הרעם הוא קולך? או הירח אור ביתך?
האם אנחנו לבדינו ביקום כולו?
אולי אתה יודע היכן נוחתים אחרי המוות,
האם גן העדן הוא רכוש פרטי שלך או לא?
מניין כל ההשראה הזו שבידך?
האם חששת אי פעם שיחיו כאן בלעדיך?
היש כל טעם לתפילה?
האם לך תשובות לכל בירור ושאלה?
האם אתה כועס על כל אדם שחזר בשאלה?
היש לך יכולת להגשים כל משאלה?
ומה נשמע חזק יותר הלוואי או אינשאללה?
בין כל החיים לבין כל המתים - אתה כאן או שם למעלה?
בין כל המטיפים לבין כל החוטפים - כאן או שם למעלה?
האם יש גברת אלוהים או אהבה שכך חלפה לה?
מנין אנו באים - מן הקוף או מלמעלה?
שאלות שטותיות כמו "מה עשית אמש"?
האם גם אתה נזהר מפני קרני השמש?
או שגם לך יום מנוחה ביום שבת?
האם כמוך עוד רבים או שאולי אחת?
מי חזק בית כנסת, או מסגד או כנסייה?
האם כבוד הרב, המואזין או גברת נזירה?
למי פונה אתה ביום של רגעים קשים?
מיהו אלוהיך - אלוהים?
??netanel318
אני אומנם לא חושב שזהו שיר כופר אבל השאלות שלו קצת ילדותיות
אדם יכול לשאול את עצמו על גן עדן אבל לא בצורה כזאת
לא מנסה לפגוע...
איסור חג שמח
בעעעעעעעעע! זה גובל בכפירה!הכל מבחוץ
וחוץ מזה שעל רוב השאלות אפשר לענות בלי "לפגוש את אלו-ה-ים"
אבל חוץ מזה ממש אהבתי את הרעיון ואת המוזיקה!
הדבקת אותי... אני לא מפסיק לשמוע את זה!
הכל מבחוץ
פינוקים של מוזיקה




הביאו לנו את זה בשיעור באמונה
batsheva100
בכיתה ט'.. לא זוכרת כבר מה היה המסר ![]()
טוב אני מזדעזע.... אני אסביר את עצמי,א"י זה קשה
ההתייחסות לקב"ה בתור דמות שקופה - בן אדם שקוף וכל יכול, היא ממש אבל ממש ילדותית....
אני לא מסכים שהיא כפרנית, בכלל לא אבל שאלות כמו מניין כל ההשראה הזו שבידך? האם אתה כועס האם יש גברת אלוהים או אהבה שכך חלפה לה? למי פונה אתה ביום של רגעים קשים?
מיהו אלוהיך - אלוהים הם פשוט מזעזעים והם התייחסות להקב"ה כאילו הוא פשוט בן אדם!
שאלות צריך לשאול ולבררשואף לאור
מהיכרות עם כותבי השירים הנ"ל הם שואלים וכאן זה נגמר ואין בזה שום תועלת או חכמה.
זה שיר שמבטא בלבול וכתוב בצורה מבלולבלת וחלקה אף רדודה בדרך שהוא מתייחס לקב"ה והעולם האסוצייטיבי שלו על ההנהגה של מעלה.
מכל מקום מה שיש לך לשאול תשאלי במקום ירא שמים שבקיא בנושאים כאלו ויודע לתת תשובות,לא במקום שלא בקיאים,ולא במקום שאינו ירא שמים,צריך את הצירוף של שניהם.ובע"ה דברים יתבארו לך יותר
^^ יפה!
*בננית*
ברוך ה' אני כל יום פוגש את ה'...עבדו את ה'!!!!
ואת רוב השאלות(השטותיות אם לומר את האמת)אני לא מעלה.יש דברים יותר לגיטימים ושפויים לדבר איתו
נורא אהבתי ואין בו שום כפירהrjk3
וואי ממש לא!!!!!!הודושקה בנשמה
רבאק זה שיר. לא יצירה ספרותית באמונהקולמוס
חחח קולמוס קבל/י לייק על החתימה שלך אהבתיאחווש770
קבל. אם זה נתון בספקקולמוס
אין בו כפירה ממש,אני77אחרונה
אבל מי שמכיר את אלקים לא היה כותב אותו.
יש הבדל בין לשמוע על קיומו של פלוני ועוד כמה דברים עליו ולהאמין בזה, לבין להכיר את פלוני.
ככה זה גם עם אלקים. מי שמכיר את אלקים, יודע שאלקים הוא לא דמות אלא מציאות, הויה. הוא עצם הקיום, הוא החיים עצמם, לא המעטפת שלהם ולא הגוף או הרגש שלהם. הוא מנהל הכל במבט מלמעלה, לא מבפנים.
השיר הזה לא נותן לה' את הכבוד הראוי לו.
מי שרוצה דיון אמיתי עם עצמו - שיכנסנחשון מהרחברון
זאת בעיקרון פעולת ערב שבת, היא הנויה בצורה שעל הדפים שמחלקים אפשר כבר להבין את הפעולה... אבל חייבים לעשות לפי הדר אחרת נהרס.... מגיעים לשלה עם דיון - לא להמשיך פשוט לחשוב קצת ואז.... זה ח-ז-ק!! לא בגלל שאני כתבתי. זה פשוט שאלה אדירה
פעולת ערב שבת... סוף הדף הראשון יש ששאלה לדיון ואז דף מקורות ואז משהו באמת מעניין ששובר את כל מה שידענו וחשבנו
וואו ..נועוש=]]!!
קודם כל, הלח"י היו ראשונים 
ועכשיו ברצינות, בעצם שניהם נלחמים על אותו דבר, המדינה שלהם שנכבשה (לטענת הערבים שא"י היא פלשתין), רק שהערבים באים בלי כל בסיס היסטורי לזה והיהודים כן ..
ועוד הבדל, וצריך להסתכל על כל התקופה, המון פגיעות של לח"י נעשו רק אחרי התראה כדי למנוע הרג בנפש, תראי לי מחבל אחד שימנע הרג בנפש.
וואחד שאלה.
השוואה מזעזעת!ozd
הלח"י הבינו בידי מה הדרך להקים מדינה, והם תרמו לכך רבות (וזה מגוחך להשוות אותם או להגדיר אותם כרוצחים כי "הבא להרגך השקם להרגו" וכי גם שישראל נכנסו לארץ בימי יהושע הם כבשו אותו, והרגו!)
כל רצונם של הרוצחים הארורים הוא להרע ולהשמיד את עמ"י, הם לא באמת רוצים שתהיה להם מדינה.
לא השוותי על מנת להשוות!נחשון מהרחברון
השוותי כדי להגיע לשאלה איפה ההבדל
אי אפשר להשוות את המצב.מוריוש
איך משווים את המצב של היהודים בארץ עם שלטון בריטי+ערבים לערבים היום בישראל שמה שהם לא עושים מצדיקים אותם ומוצאים איזה מתנחל לתקוף?!
מצוה להרוג בשם הצדק.אני77
פשע שלא יכופר (כי אם בדם שופכו כידוע) להרוג מכל מניע אחר.
עכשיו הטענות שכנגד הן:
ככה כל אחד יטען שהוא צודק ויהרוג אנשים!
תשובה- אנחנו היינו מוכנים בשמחה לשבת איתם לדין ולהראות להם שהם טועים, הם משועבדים לאינטרס, לא לאמת. א"א לדבר איתם על צדק. כל אחד יכול לראות את זה.
ואם אתה מפחד ממלחמות-עדיף שכולם יילחמו מאשר רק אלו שאוחזים בשקר. ומלבד זאת, אלקים מסייע למי שנלחם בשם הצדק.
מי אמר שאנחנו צודקים?
תשובה-אלקים.
גזלנו אותם!
תשובה-העולם של אלקים, לא שלהם. חוץ מזה שהיינו פה קודם, ככה שהם לא רק טועים, אלא גם שקרנים.
א"א להשוות שופט שדן דין צדק, ודן רוצח למוות, לשופט שדן אדם חף מפשע למוות. הראשון צדיק ומתקן עולם, השני רוצח ומושחת. חייל הוא שופט של שעות משבר, ודין צדק בשעות משבר נחוץ וחשוב פי כמה מכל דין אחר.
ועוד שתי טענות שאין להן שום נ"מ מעשית (בהקשר הזה), רק לאחר מעשה כשרוצים לדון מה גודל הפשע המוסרי שנעשה, יש להתחשב גם בהן:
1- שהם גויים, וחיים של גוי קצת פחות חשובים. וה' עתיד לקום את דם עבדיו.
2- הם נלחמים מתוך אכזריות, וישראל נלחמים מתוך רחמנות, וגם כשאנחנו מבקשים לשפוך דם, במובן היותר אלים, זה תוך גבורה גדולה למען דברים בעלי ערך ואיפוק גדול לעצור את הרחמים, ולא מתוך חוסר רחמנות.
ועוד תשובה..ozd
הערבים לא קיבלן את תוכנית החלוקה ולכן כל מה שכבשנו שייך לנו באופן חוקי.
החוק לא מבטא את הצדק,אני77אחרונה
אלא החלטה שרירותית על פי שיקול דעת שאינו כפוף לא לאלקים ולא למוסר של כמה כופרים באיפושהו מתישהו.
השאלה היתה שאלה של צדק ומוסר, לא מה דעת החוק בעניין.
ערבי לא יקר: עיין רש"י בראשית א, א.מוריוש
השאלה אם הוא מתייחס לזה.. זה תשובות לנו או להם?
מקורות נוספיםנחשון מהרחברון
במאמרי ראיה מאמר על דעת ד' ומלחמות ד' עמוד 507... העיקר הוא בעמוד 508 (יש שם משפטים חזקים)ובמאמרי באגדות רבה בר בר חנא פסקה ה על האכזריות...עמוד 429 בספר שמכיל את שני החלקים (א-ב) זאת פעולה ממש ממש חזקה!!!!!!!!
הוספתי גם ש
קחו בחשבון שאני איתכם בדיעה והגיבורים שלי זה לוחמי המחתרות! זה היה להציף את ההבדל לא לטשטש אותו
מה טרוריסטים? מאיפה הבאת את החראטות האלה?ozd
לשמור על א"י זו לא אכזריות!!
אכזריות שזה סתם. לא כדי להגן על העם שלך. לא כדי להקים מדינה!!
זה במרכאות אחי היקר, לא באמת דעתי (אלזיש כנס)נחשון מהרחברון
פשוט ככה הצגתי את זה בפעולה שהעברתי השבת ואז הסברתי את ההבדל, ובחיאת תפתח את מאמרי הראיה איפה שהפנתי ואז נדבר יחד....
אין שום בעיה אלא להיפך! לולי האכזריות התורה לא שלמה! כך כותב במפורש הרב... תפתח ואז נדבר, זאת תשובה גם לאלזיש.... תפתח מה כתוב שם - מזכיר אותך אבל מוסיף עומק... מראה שה לא תלוי בנקודת הסתכלות....
שימו לב למשהו נוסף כל הנאומים של הלוחמים שנתפסו - חזרו על אותה נקודה - נאלצנו לקחת נשק! זה לא מרצון או בחירה אלא אילוץ!
ולכן אי אפשר להשוות אתם למחבליםozd
כי הם נאלצו לקחת נשק ומחבלים עשו זאת מרצון.
אז מה הדיון?..
תשובה אדירהalezish
אני צודק
לצורך העניין
ברית מילה לא הייתה מוסרית אם ה' לא היה מצווה עליה
אבל ברגע שה' ציווה אז נותן המתנה אמר לך שאלו הוראות השימוש
וכן
אני מאמין שאני שולט פה בצדק
כי הארץ הזאת מגיעה לי
אבל אם היא לא מגיעה לי
המעשים שלהם נכונים הם נלחמים כדי להשיג אותה מיד מי שכבש אותה לא בצדק(לדעתם)
לכן אני מבין מחבל חמאסניק,
אבל אני גם מבין את עצמי שזה מה שאני אמור לעשות
לפי מה שאתה אומר אין הבדל מוחלט?נחשון מהרחברון
סקר! האם את\ה מגדיר את עצמך כדוס ?Look Smile
בס"ד
מזה זה דוס לדעתך?
כיצד את\ה ראה את המסוג הזה דוס?
האמת יותר כיפה סרוגהעומר-מנחם
כיפה סרוגה זה לא דוס?!? אני דוס ואני כיפה סרוגה!נחשון מהרחברון
תכלס זה אותו דבר אבל יש כמה הבדליםעומר-מנחם
פשוט מאוד!זורמת עם החיים
דוס= דות.
דות=דתי.
מכאן נובע דוס=דתי כלל המעבר!
ועכשיו נימוקים, דתי בהברה אשכנזית זה דות ועם הברה חסידית זה דוס לכן בעצם דוס זה דתי!
למה חייבים להגדיר כל דבר??
לא חייבים להגדיר כל דבר
Look Smile
אם אפשר אז מה רע?
כי אז אנשים מגדירים אותךזורמת עם החיים
ומניסיון אישי זה בכלל לא כיף שמגדירים אותך ומתייגים אותך על פי משהו שאתה לא! נקודה למחשבה...
עולם ללא הגדרות הרבה יותר חביב 
לדעתי הגדרה זה טוב,ברור עם ההגדרה נכונה
Look Smile
צודקת,הגדרת לא תמיד טובות.אבל גם לא תמיד רעות 
עולם ללא הגדרות הוא עולם לא מוגדר,לא ככה? ![]()
תודה על הנקודה אחשוב על זה .
"דוס" זה עיוות של "דסי", שזה צורה שבה חלקמגדלור באפלה
מהאמריקאים מבטאים "דתי".
אז כן, אני די מגדירה את עצמי כדתיה
אני לא אתחכם איתך אבל...ענבל
הגדר לי דוס ואגדיר לך את עצמי.
(דוס במובן של העולם, לא בעניין ההברה האשכנזית שמספיק התחכמו פה איתה..
וזה נאמר בטון מאוד משועשע כי אם אתם לא הייתם אומרים אותה, אני הייתי אומרת אותה..
)זו השאלה שלי, מי היא ההגדרה של דוס לדעתך...
Look Smile
כהגדרתי*בננית*
דוס הוא אדם ששואף ליראת שמיים ושחייו יתנהלו עפ"י רצון ה'.
אני כן מגדירה את עצמי ככזו.
כן אני דוסית!מוריוש
ודוס זה בנאדם דתי שגאה בזה ומנסה להתקדם ברוחניות..
אני דוסית
רע!ת_1002
ומוריוש-
לא כל הדוסים גאים בזה..!
אבל לדעתי דוס אמיתימוריוש
גאה בזה!! זאת היתה השאלה..
צודקת
רע!ת_1002
היי אני דוס!עבדו את ה'!!!!
בעיקרון כל מי שרוצה לעבוד את ה'
אם כל הכבוד לרצון-רע!ת_1002
רצון זה טוב.. אבל זה גם צריך לבוא לידי מעשה...
חילוני שאומר שהוא רווצה הופך אותו לדוס?
או שפשוט התכוונת שדוסים עם הרצון עושים משו(ועובדים את ה')..^^
"מתוך רצון באים לידי מעשים"(אני,שם,שם)עבדו את ה'!!!!
או לפחות מתקדמים קצת (א'ביסאלה)
תלוי לפי מי המילה דוס..מישו בעולם
אני מגדיר את עצמי דוס- כי אני מאמין בה',מקיים מצוות ומאוד משתדל.
הבעיה היא שלאחרונה המילה "דוס" קיבל משמעות קצת שונה...דוס נחשב לאדם "חננה",לא מקובל,מצחיק..
לצערי אני אומר..כי אני לא חושב שדוס זה דבר רע. אני חושב שאני דוס וגאה בזה.
לא רוצה להגדיר את עצמי דוסית..דרךחדשה_
אני דתית לאומית..זהו
נכון של הצד החזק יותר בדתי לאומי..
אבל ממש לא דוס
ההפך מדוסיתגרעין אליה :)
לדעתי, דוס = עוד סטיגמא.שושנת העמקים
אני עובדת ה'. משתדלת לעשות את הכל בשבילו.
נראה לך שאני דוסית? תקרא/י לי דוסית.
בחיים לא באמת הבנתי מה זאת המילה הזאת.
האמת גם אני
Look Smile
שונאת להגדיר את עצמי.. אני זו אני נעים מאודנושבת באוויר!
אני מגדיר את עצמי כיהודי עבד לה',אני77
שמשתדל לשמור את כל המצוות שהוא חייב בהן.
זה נקרא דוס?
::מתנחלת איפשהוא
אני מגדירה את עצמי כיהודייה שמשתדלת לעבוד את ה' בשמחה ולקיים את כל המצוות גם כשקשה. בקטע של הצניעות אני מחמירה )חצאית ארןכה גרביים שרוול ארוך וסגור( הממ..numbאחרונה
תפסיקו לשחק אותה עם דתי ויהודי. כי עובדה שיש את הסטיגמה הזאת של "דוס" ואי אפשר להתכחש אליה.. סטיגמה לא נוצרת סתם.
לדעתי זה דתי שחשוב לו התורה והמצוות ובאמת מקפיד על זה, יותר מסתם דתי.
חשוב ביותר!! בבקשה תקראו!משורר מדורות
נכנסתי לחדר שלי אחרי שלשה ימים שלא הייתי בו ודבר ראשון ניגשתי לקחת את המשקפי שמש ששכחתי בארון, פתחתי את הארון ונדהמתי לגלות שהם לא שם...
כעת כבר לא היה לי שום ספק אחד מחברי החדר גנב לי אותם!
בעודי סוער ורוגז חשבתי להודיע לחברי לחדר חד משמעית מה דעתי עליהם ולהודיע להם רשמית שאם לא אקבל בחזרה את משקפי השמש שלי בהקדם אצטרך להתקדם לצעדים דרסטיים שיגרמו לאי נעימות לכולנו.
אך בעודי חושב זאת החלטתי להמתין קמעה, אולי שמתי אתזה בטעות במקום אחר? אולי לא חיפשתי טוב? עברתי שוב על הארון וכמו שחשבתי המשקפיים לא נמצאו.
המתנתי בכל זאת עד למוצאי שבת ועכשיו לפני מספר דקות מצאתי אותם בארונית שלי! מסתבר שכל כך פחדתי שהם יגנבו ששמתי אותם בארונית במקום בארון... רק תתארו לעצמכם מה היה קורה אם לא הייתי ממתין עד עכשיו.
תודה,נקודה חשובה
Look Smile
כל הכבוד 
וואי. סחטיין על הסבלנות. חזק.שונמיתאחרונה
שבוע טוב אנשים D:עומר-מנחם
איך הייתה השבת? D:
מושלמת ב"ה. שבוע טוב
.See the pain
שבוע טובאחווש770
עוד שבוע בדיוק אותו שבת רק עם אנשים אחרים
שבוע טוב!נולאיתאחרונה
שבת שלום
Look Smile
צריכה דחווף משפט קצר ויפה על נתינה..
חלום ישן
משו בסגנון של "אשרי הגפרור"..
תודהה! 
מקווה שיעזורעובר אורח
על קבלה ונתינה:
אסור לאדם אף הגדול שבגדולים
לשכוח כי יכול הוא ללמוד מהאחר
באותה מידה שיש לאל ידו להעניק לאחרים.
אף הקטן שבקטנים, גם לו יש את כוחות הנפש
ומידות טובות אצורות של רגש
אשר בהם הוא יכול להתחלק עם אחרים ולהשפיע עליהם.
כי האדם הוא גם רב וגם תלמיד,
משפיע ומושפע, מקבל ונותן.
(הרב סולוביצ'יק)
אמ.טובי =][=אחרונה
וההוא שבכ"א שלי -
"אדם החי בשביל עצמו,
מידת חיו - מידת יחיד היא.
ברם אדם החי בשביל אחרים,
חיו נימדדים במידת הרבים.
ומשאתה בא לעמוד על מידת הכלל
שוב אין לעמוד על גודלה.
כאשר אין לעמוד על גודלו של ציבור. "
(הרב נריה)
איך אני נכנסת לחד"ר? בלי קישורר..נחל
אינלי כח כל פעם לחפש את השרשור עם הקישור..
טנקסס
כותבת בש.א. #חדר ראשיבדד...
ש.א למי?shila13579
לשומקום. את פשוט כותבת את זה, ממש לא משנה באיזומגדלור באפלה
שיחה, וזה ישר עולה.
טנקסססנחלאחרונה
~~~~~סקר~~~~מעסיק אותי כבר מלאאא זמן!!
בת מלך=)
1)תקומו לערבי\ה זקנה באוטבוס??![]()
כן\לא
למה?????
2)אמרו לי שאם אני שונאת ערבים ישלי בעיה במידות...![]()
כע???
תודה
הכללות.Slow motion
|נאנח|
דיון רבותי, דיון..אריאל דל"ת
אולי זה לא המקום הכי טוב לפתוח בו דיון רציני, אבל דווקא הדעות של החבר'ה שגולשים פה מעניינות אותי..
מה דעתכם, האם הציבור הדתי לאומי מנהיג את העם? האם אנחנו אלה שמתווים את הדרך וסוחפים אחרינו את כולם?
אם כן, במה זה מתבטא?
אשמח לתגובות..
הופנה מכאן
אמור להנהיג את העם בפועל ממש לאכישוף כושל
לאאישיות
נראלי שיש כאן משהוא כזה..דרךחדשה_
הדתי לאומי מנהגים את העם מאוד..
ויש כאלה שחושבים שזה מאוד מאוד אז נלחמים על ההנהגה..
אבל לפי דעתי כל אדם שהוא מהדתי לאומי מנהיג איפשהוא בעולם..
עם זה בכיתה..ברחוב..בחנות..[תשימו לב לזה]
אבל חוץ מזה הם מנהיגים אבל רוב העם אוהב ללכת עלן אלו של הצד השני[שמואלנים..וכל אלו]כי פשוט זה יותר נוח נראלי..
זאת דעתי האישית
זה גם תלוי מזה דתי לאומי...דרךחדשה_
לאסתם אחת
אולי יש יחידים ששואפים להנהיג, לא חושבת שהם מצליחים, בגדול אנחנו בעיקר נסחפים..
לדעתיעובר אורח
ציבור שמנהיג? מה זה?נפתלי הדג
נתחיל בהגדרה של המילה מנהיג לפי מילון אבן שושן: "אדם שעומד בראש ציבור או מפלגה". מנהיג הוא אדם שקבוצת אנשים בוחרת ללכת אחריו, אדם שמראה את הדרך לאנשים בצורה שהם בחרו בה.
לכן ההגדרה של ציבור כמנהיג היא די בעייתית. מה שמחלק ציבורים מלהיות משהו אחד הוא ההבדל ביניהם כן קשה להגדיר ציבור שמנהיג ציבורים אחרים, בנוסף לזה ההגדרה של מנהיג היא אדם בודד ולא ציבור.
שתי הטענות האלה נראות אמנם טכניות אך יש להם משמעות שאנסה להסביר.
הציבור הדתי כיום מנסה לראות בעצמו אליטה, קבוצה שמסמלת את כל הטוב שבעם ובעצם עומדת בקודקוד שלו בכל רובד שהוא, נובע מזה הדגשה בוטה של כל אחד 'משלנו' שמקבל מעמד כמו וזיהוי שלו כחלק ממנו כדי להצדיק את הראיה הזו.
לדעתי, הרצון הזה לא רק שהוא לא מדויק עובדתית אלא שהוא מאוד בעייתי ממספר סיבות.
הראשונה היא ההתנשאות, התפיסה לפיה אדם בעל כיפה הוא אדם שמסוגל אוטומטית למצוינות בכל תחום הוא היא רדודה ובעייתית, את הדבר הזה אפשר להגיד אולי בנושאים ערכיים נטו (שגם בהם לא אסכים, אבל זה דיון מורכב יותר) אבל ממש לא בנושאים טכניים.
השנייה היא העובדה שהציבור הדתי נועד להיות ציבור ולא קליקה או קבוצה מצומצמת. אין בדת שום דבר שהופך אדם למנהיג ולכן באופן טבעי בציבור הדתי אמור להיות אותו אחוז של אנשים בעלי כישורי הנהגה שונים כמו בכל ציבור והתפיסה שזה לא כך לא יכולה להיות נכונה.
השאיפה להנהיג בעיקרה היא צפויה, לאדם אידיאולוג המאמין בדרכו יש נטייה למיסיונריות ולרצון 'להפיץ את האור' שבא בצורה הכי קלה על ידי השאיפה להנהגה. אני מבין את הרצון הזה והוא לא שלילי לגמרי, הבעיה היא שהרצון להנהגה יכול להתפרש לפעמים בכפייה, ברצון לשלטון וביצירת מנהיגים שלא באמת מקושרים למונהגים אליהם. אני חושב שהדבר הזה הוא שלילי מאוד. אתם רוצים להחזיר בתשובה, בהצלחה לכם- אבל לשאוף להנהיג את מי שלא מסכים אתכם- זה כבר אבסורד לא הגיוני ומסוכן.
יש ציבור כזה בכלל ?נועוש=]]!!
הגזמתי, בכוונה.
אבל יוצא לי לחשוב על זה מלא, מי אנחנו מה הקו המנחה שלנו, מה הגבול שלנו. כרגע נראה כאילו אין ממש גבול כי מתוקף תפקידו של הציבור בהנהגה, כלומר בממשלה, להיות דתי לאומי, אז אם נלחמים בחירוף נפש על הפשרה של יחידות דיור נוספות בשומרון שזה אחד החשובים לדעתי, לא מזלזלת, אבל מעבירים חוק שמחריב (!) את עולם התורה ומעבירים את חוק הפונדקאות, אז אולי אפשר להשמיט את המילה דתי, כי זה נשאר בגדר לאומי בלבד.
אני חושבת שההנהגה לנו חייבת לשלב את 2 הדברים האלה, יחד! כשהדתי והלאומי משתלבים.
אני יודעת שאני מקצינה ומחריפה, אבל באמת נכתב מתוך מחשבה עמוקה.
אוו.. שאלה שאני שואלת פעם בשבוע לפחות...מוריושאחרונה
וברצינות. דתי- לאומי זה כזה רחב- מהלייט עד החרד"ל- לא ענק?
אבל הממשלה לא מייצגת- העם מייצג.
והדתי- לאומי יוכל להנהיג את הציבור בתנאי שילמד לקבל את כל שאר העם- חילונים וחרדים.. כי מי שבאמת דתי לאומי- יכול להנהיג ולהוביל מדינה.