פורום הר הבית (עמוד 10)

בהנהלת:
שרשור חדש
בואו נפעל לקרב אפילו בחצי שעהאת הגאולה השלמה!!מי לה' אלי

היום י"ז בתמוז

לפני 200 שנה בערך,

בזמן הזה, נפרצו חומות העיר.

מתחילים 3 השבועות,

3 שבועות של אבל על החורבן והחיסרון המטורף שיש לנו היום.

חסר של 2000 שנות גלות!!!!

איך אנחנו חיים ככה??

בואו נעשה משהו!

אנחנו כבר באחרית הימים.

זמן הגאולה הגיע, רק עוד טיפה דחיפה, רצון טוב, התקרבות לה', אהבת חינם!!..

##!!מי לה' אלי!!##

בואו ננסה, רק נעשה השתדלות!!

קצת להגדיל ראש מעבר לגבולות של עצמי, החופש והטיולים.

"פתחו לי פתח כחודו של מחט ואני אפתח לכם כפתחו של אולם"

ה' מחכה רק לנוו!!

 

אז למעיישהקורץ

בואו נקבל על עצמנו, כל מי שה' יתברך גילגל שהוא יראה את ההודעה הזאת.

נתחזק ביחד- באהבת חינם ואהבת ישראל.

זה יכול להיות מטורףף!!תחשבו מזה, פתאום מלאמלא סנגוריה על עמישראל!

אז ככה- בשביל שזה יהיה מעשי ומחייב טיפה יותר,

בחרנו את הנושא הזה.

 

תעצום/מי דקה עיניים בעצם לא כי אז לא תוכלו להמשיך לקרואאליקוק

אבל תחשבו רגע עם עצמכם באמת, על 2 נקודות שלא הכי טובות אצלכם בנושא הזה.

אם זה בלשון הרע, פרגון, חיוך,מחמאה, מעשה טוב, חסד, הסרת סטיגמות על חלקים בעם,עין טובה..

נקבל על עצמנו 2 קבלות, יומיות! שנוגעות לזה.

זה התגברות קטנה, שיכולה לקרב בכמה שעות/ימים/חודשים/שנים את הגאולה.

יאללע לעבודה!!

שנזכה לראות בבניינו

אמן

צום מועיל ומעורר לכולנו!!

משתפת לטובת הכללמי לה' אלי

קיבלתי על עצמי כל יום לפרגן למישהו מכל הלב. דווקא דברים שמתפדחים לומר, ועושים הרגשה כל כך טובה..

וואי אני כל כך אוהבת בך שאת ככה וככה...

היום ראיתי ששמת לב לזה וזה, איזה יפה מצידך!

 

דבר שני לגמול חסד עם יהודי. סתם. ככה, בלי שום אינטרס. חסד שהוא רק ורק למען חסד. כדי להרבות אהבה בעם שלנו!!

 

*כדאי לכוון גם סתם על פעולות פשוטות ויומיומיות- הזכות הזאת למען קירוב גואל צדק!

זה גם סתם מכניס לנו למודעות את הציפיה לגאולה..

ואולי בזכותך יבוא המשיח יומיים!! שלמים!!! לפני!! שזה אולי היוםם!!! או מחר!!!

 

פלוס פלוסונסי
החומות נפרצו לפני 2000 שנה ולא לפני 200 שנהגוזמבה


אופס מתקנת תודהמי לה' אלי


זה לא היה בקטע ביקורתי ח"וגוזמבה


כע הבנתיי לא שחשבתי שנחרב לפני 200 שנההמי לה' אלי


יש בעיה טכנית זה לא מיתקןןןמי לה' אלי


תלחצי על הריבוע אפשרויות שבצד כתוב שם עריכה באחדגוזמבה

מהם תלחצי על זה ותערכי ל2000 במקום 200

כן זה לא נותןןןמי לה' אלי


קבללמי לה' אליאחרונה
למה יהודי שרוצה להתקרב לה' יתברך על ידי עלייה בטהרהגוזמבה

למקום המקדש החרב צריך ביום צום כמעט למות בלי לעלות בכלל?????????????????

למה אי אפשר לומר לו שהוא לא עולה נקודה, אלא למרוח אותו בחום כמעט שעה בצום???

למה לא מפלים ככה ערבים ברמאדן?????????????????????????????????????

למה בראמדן אסור ליהודים לעלות עם בקבוקי מים כדי לא להרגיז את הישמעאלים,

אבל לערבים בי"ז בתמוז מותר להעלות עם בקבוקי מים חופשי חופשי??????????????

למה יהודים מופלים במקום הכי הקדוש להם???????????????????????????????

למה ה', למה ריבנו של עולם, למה הקדוש ברוך הוא למה???????????????????????

שנזכה שיתקיים בדורנו "תעטה במלוכה לבדך תסיר חרפה מעיר... תחנה בעיר חנה דד

תזקוף קומת תמרה תודיע לכל אהבתנו תגלה קץ לקנותינו תבוא מהרה לרחמנו

תאמירנו לך ונאמירך לנו"

ו"שנבנה בית המקדש במהרה בימינו ותן חלקנו בתורתיך ושם נעבודך ביראה כימי עולם וכשנים קדמוניות"

ו"שם נעלה ונראה ונשתחווה(בלי להעצר) בשלוש פעמי רגלינו"

האם מותר לצחצח שינים מחר בשביל לטבול כדי להיטהר בשביל לעלותהמקום הקדוש

להר הבית? הלל בן שלמה@

כן - אבל ראה פירוטהלל בן שלמהאחרונה

על פי המבואר בשו"ע (תקסז,ג) לא ראוי לרחוץ את הפה בתענית.

 

'לא ראוי' משמעו שאין זה איסור גמור, ובאמת המשנה ברורה כתב, שבמקום צער יש להקל - ובמקום צער גדול הוא התיר אפילו בתשעה באב.

 

ויש שהקלו באופן יותר גורף, למי שרגיל בזה, כל זמן שמתכוונים רק לנקות את השיניים, ונזהרים שלא לבלוע (וראה בשו"ת מנחת יצחק חלק ד סימן קט).

 

בשביל שהטבילה תהיה כשרה חשוב שלא תהיינה שאריות של מאכלים בין השיניים.

 

אם ניתן לוודא שזה יהיה המצב, בצחצוח עם מברשת יבשה, בלי לשטוף את הפה, מסתבר שיש לעשות כן.

 

(אבל אם יש קושי או צער וכו', בוודאי שניתן להקל כדברי המשנה ברורה).

 

וראה תשובה של הרב זלמן מלמד

 

צחצוח שיניים בצום | שאלות ותשובות

מישו יודע האם יהיו סיבובי שערים של סבו ציון בצום י"ז בתמוז??גוזמבה


אני חייב לעשות סקר במסגרת עבודה שאני עושה במדעי המדינה.המקדש השלישי בדרך

אשמח שמי שיכול למלא את השאלון ולהפיץ הלאה- יעשה את זה. יעזור לי מאד!

השאלון בנושא עלייה להר הבית...

סקר לעבודה במדעי המדינה

תשלח לי בפרטי את התשובות הרצויותגוזמבה


סיימתי את המחקר כנראה.המקדש השלישי בדרך

אמנם לא יצא לי מציאותי כ"כ, אבל שיהיה.

למה? מה יצא לך? שתףגוזמבה


שאלה מכשילהישראלי מאמין!
2 שאלות בסוף מבוססות על הנחה שאני עולה להר הבית ואני לא אז...
לא... העלייה להר בכללי. לאו דווקא שלךהמקדש השלישי בדרךאחרונה


י"ז בתמוזהמקום הקדוש

יש עליות מיוחדות בצום י"ז בתמוז

אתה שואל או אומר?אניייי


י"ז בתמוזהמקום הקדושאחרונה

שואל

אסור לעלות להר הביתדוד ASA

אסור לעלות להר הבית הרבנים אוסרים

ויש רבנים שמתירים. וזה בכלל לא העניין.תורה מעל הכל!


יש רבנים שמתירים.עד עלות השחר.
יש מעט מאוד רבנים שמתיריםדוד ASA


זה לא נכון, אבל בעיקר לא רלוונטי.די"מאחרונה
טעותדי"מ
אשמח לתשובות*משהו עמוק*
אפשר בבקשה הסבר על כל הקטע הזה של של הר הבית? למה צריך לעלות אליו? זה לא לקחת סיכון? כי מי יודע איפה בטעות תדרוך:/
המצב בזמן הרצי"ה היה גרוע ויותר..נער גבעות מצוי

האם ידעת שרצו למסור לגמרי את הר הבית לידי ירדן? האם אז לא חלה עליו חובת כיבוש?! חובת כיבוש זה לא כאשר הערבים עושים בלגנים, חלה עלינו חובת כיבוש ארץ ישראל גם אם יושביה בשלום איתנו, כך שהטענה הזו מסבירה בעומק כך: כששקט - אין חובת כיבוש, ואז מובן למה אסור, חשש מטמאים וכו'. אבל כשרועש - יש חובה. מאי שנא הכא מהכא? חובת כיבוש לא השתנתה! 

 

הרצי"ה כתב תשובה מפורשת בדיוק כנגד הטענה של 'כיבוש', זה פשוט. וכן הכרזה שלו.

 

הסיפור הזה לא יותר אמין מהרבה עדויות אחרות, ויש לו תשובה מפורשת שאסור לעלות.

 

אגב, מהסיפור הזה נבין את עצם המחלוקת! אם כולם מודים שהרצי"ה אסר והיום 'המציאות השתנתה', אז מה פשרו של הסיפור הזה? האם הוא אמין? מה המקור? האם הפרטים מדוייקים? ספק ספק ספיקא.. ומסתמא שלא..

 

ומה אכפת לך שהר המור מפרסמים סיפורים שנוחים להם אם הם אמת?!

ביזיון!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!גוזמבה

200 אלף מוסלמים בהר הבית!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שועלים הילכו בו כפשוטו ממש!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

אוי לנו שכך בדורנו נעשתה העוולה הזאת!!!!!!!

שנזכה שיתקים בנו: "תשיב מקדש לתוכנו.....

תחנה בעיר חנה דוד תזקוף קומת תמרה"!!!!!!!

ושנזכה יתקים בנו: שנבנה בית המקדש במהרה 

בימינו ותן חלקנו בתורתך ושם נעבודך ביראה

כימי עולם וכשנים קדמוניות"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

שנזכה 400 אלף יהודים בתשעה באב לכונן את העפר הקדוש

ביום חורבנו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

https://www.inn.co.il/News/News.aspx/374566

אחד שכואב ומצטער בצער השכינה אשר כך נטשוה בניה לשלטון זרים ונוכרים

ר עקיבאשעבאס
ורבי עקיבא מצחק.
צריכים להרבות באהבת חינם אחדות ולימוד תורה
כדי להבין את מדרגת הר הבית ...אנחנו קרובים לשם
השועלים האלה ייעלמו ברגע
גם רבי עקיבא התאבל למראה החורבן.ידידה דודאחרונה
באותו סיפור ידוע, הגמרא מספרת שכאשר הם הגיעו להר הצופים, התנאים הקדושים קרעו את בגדיהם. גם רבי עקיבא קרע את בגדיו!

אדם שאומר שהוא שמח על הגאולה, אבל הוא לא עצוב על החורבן, זאת אומרת שהוא לא באמת שמח על הגאולה. כמו שאומרת הגמרא 'כל שאינו מתאבל על ירושלים אינו רואה בשמחתה' (תענית שם שם).

כאשר אדם מבין את ערך הגאולה, אז הוא עצוב על המצב הנוכחי ש'שועל יוצא מבית קודש הקדשים',. ועוד על שאת הוא שמח על הגאולה שמובטחים אנו שהיא בוא תבוא. ובימינו אנו רואים אותה במוחש, מתקדמת קמעה קמעה.
מזעזע. פשוט לבכות. עד מתי?!אורות השמחה
בעזרת ה' יתברך בתשעה באב הרבה הרבה יותר מארבע מאות אלף יהודים.
"יהי רצון שיבנה בית המקדש במהרה בימינו ותן חלקנו בתורתך ושם נעבדך ביראה כימי עולם וכשנים קדמוניות.."
מרגישים שזה קרוב מתמיד...
חוזרים להרבוערתלארץישראל

ימח שמם וזכרם של כל הערבים האלה וערבים בכללי!!!!!!!!!!!!!!!!משיח!!!

שה' יתן שכל למשטרה!!!!!!!!!!!!!

אאאמממןןןן!!!אוהבתותך ה'!

על הימחשמםם..

 

 

 

 

---היבלוג---

הייתי מנסחת אתזה קצת אחרתתת..

ככתובב משטרע

חחח חמודדדדיא צדיקה אחתתתתמשיח!!!


דאי נו..אוהבתותך ה'!אחרונה


ממש נשמח לעזרתכם!התנ"ך היומי

שלום וברכה.

תוכנית התנ"ך היומי לזכרו של יהושפט אמיתי ז"ל יוצאת לדרך!

 

יצאנו לקמפיין מימון המונים במשך שלושה ימים, לשם הפקת התוכנית. בעזרתכם נגיע אל היעד!

 

קישור לתרומה: יהושפט אמיתי ז"ל

 

פרטים נוספים: 058-5304657, או במייל: tanach.hayomi@gmail.com

 

כולנו שותפים. התנ"ך היומי.

 

 

*ממש נשמח אם תוכלו להפיץ בוואטסאפ, פייסבוק, וכו' וכו'...

ובקצרה, מה זה אומר...התנ"ך היומיאחרונה

מה זה תכנית התנ"ך היומי?

ככאלה שרואים ערך גדול בהפצת התנ"ך בכל שכבות העם,

החלטנו לצאת לפרוייקט 'התנ"ך היומי' - תוכנית לימוד פרק יומי בספר הספרים.

פורמט הלימוד הוא פרק יומי, יחד עם ביאור קצר בצידו, ובנוסף, תרשימים ייחודיים. הפרק יוגש בצורה מאירת עיניים, בתוספת קטעי הרחבה והעשרה.

הלימוד יתבצע בפלטפורמות שונות, ביניהן חוברות לימוד ייחודיות שיודפסו אחת לתקופה, ובדיגיטל, ללימוד דרך הסמארטפון והמחשב.

המטרה המרכזית שלנו היא לגעת בשכבות שונות ובגילאים מגוונים.

התנ"ך הוא ספר שמחבר את כולם, צעירים כמבוגרים, אנשי תורה ובעלי בתים, וכמובן את בני הנוער תלמידי הישיבות התיכוניות, האולפנות והתיכונים הדתיים.

אנו מאמינים שבעזרתכם הפרוייקט שלנו יוכל לפרוש כנפיים ולנסוק לגבהים חדשים.

חוזרים להרבוערתלארץישראל
המשטרה מדברת על כך שתפעל נגד גורמים קיצוניים שעלולים לגרום להסלמה בשטח - אבל היא כמובן מפעילה את אמצעיה נגד יהודים בלבד.

כך זה נראה ביום שישי בהר הבית, מחבלי חמאס מסיתים לרצח יהודים.

שתפו את הביזיון!
@משטרת ישראל - Israel police
מה הסיבות ההלכתיות העיקריות של הרבנים שאוסרים?מוטיבציה

1. חשש מכך שיעלו לא בטהרה

2. חשש מכך שלא יודעים בדיוק את מקום קודש הקודשים ואת מקום החיל

 

מה עוד?

עד כמה שידוע לי..נער גבעות מצויאחרונה
עבר עריכה על ידי נער גבעות מצוי בתאריך י"ב בסיון תשע"ח 23:03

3. חשש מפגיעה במקום המקדש = מורא מקדש

4. חשש מדרישה חיצונית למקדש, ולא פנימית

5. פגיעה ברבנות הראשית שאוסרת. וכן במרן הרב והרצי"ה

6. והכי חשוב, קטרוג גדול על עם ישראל ועיכוב בניין הבית, וכן פגיעה ב"מילוני יישובים מעשיים" והסטת העם מהבית האמיתי.

חוזרים להרבוערתלארץישראל
יומני היקר,

ערב חג השבועות ושוב ליבי קרוע.
לשמוח או להתאבל? לשיר או לבכות?
אמנם זה חג, אבל זה רק מציף את החסרון.
שוב נגיד לה' "מפני חטאינו גלינו מארצינו", אבל די, אולי כבר נעשה תשובה מחטא המאיסה במקדש ומשאר חטאינו.
אמנם קיבלנו את תורת ה' ואין שמחה גדולה מזו, אבל התורה אמורה להתיישם במציאות ולא להישאר תיאורטית. איפה כל מצוות המקדש (כשליש מהמצוות!)? איפה ה' שוכן בביתו בתוכינו?
אני לא יכול יותר. עד מתי נמשיך לחיות כ"כ רחוק מהאידיאל, והעולם כאילו משלים עם זה?

אתאמץ. אשמח. זה רצון ה'. אבל אני מקבל על עצמי לעשות את שבכוחי לדרוש את המקדש ולעורר אחרים לכך.

*סיורי סובו ציון*

400 משתתפי סיורי יום ירושלים יצאו מרוצים. מתי אתם תצטרפו?
מותר לצלם קטינים?שחר אורן


לא.שומר מסך
רק אם יש לך אישור אפוטרופוס
למשטרה מותר הכל מדינת משטרה..אורות השמחה
אני מדבר על וואקףשחר אורן


נכוןשומר מסך
קטין שעבר על החוק מותר לצלם אותו לטובת הפללה או ראיות לחקירה וכו'..
אני מדבר על וואקףשחר אורןאחרונה


עליה להר באיסרו חג שבועותצהלה ה.


האם ניתן לעלות להר הבית השנה באיסרו חג שבועות, 21.5?צהלה ה.


אם כן, האם יש סיורים על פי ההלכה ומתי?צהלה ה.


כןשחר אורן

אלא אם כן יסגרו ח"ו בגלל הרמדאן

 

לגבי סיורים כנראה שיהיו שם אנשים שיכולים להדריך

  • להזמנת סיורים בהר: 058-6941647   
    (מועתק מאתר חדשות הר הבית לא יודע אם זה מעודכן)
עכשיו אני רואה שברמדאןשחר אורן

ההר פתוח רק בבוקר 7:30- 11:00

אל מי אני יכולה לפנות כדי לתאם עליה של קבוצה באותו היום?צהלה ה.


מבחינת סיור תסתכלי בתגובה הראשונה שלישחר אורן

לגבי כניסה לא צריך לתאם

אני מתכנן לעלות עם המשפחהנחשון מהרחברון

מוזמנים להצטרף

מתי? באיזו שעה ? עם מי?צהלה ה.


אני אשתי אחי הילדהנחשון מהרחברון

בבוקר בעז"ה לא סגור על שעה אבל אין הרבה ברירות

 

אתה גם תדריך אותנו שם?צהלה ה.


אפשרי בהחלטנחשון מהרחברון
כמה אתם? גילאים וכדו'
משפחה בגילאים שונים. מספר מדוייק לא ידוע אבל מאמינה שכעשריםצהלה ה.


בשמחה כמובן אחרי טבילה כדין.נחשון מהרחברון

אם רוצים הדרכה הלכתית לפני או לטבילה מוזמנים להתקשר אלי  תפנו  באישי

בשמחה כמובן אחרי טבילה כדין.נחשון מהרחברוןאחרונה

אם רוצים הדרכה הלכתית לפני או לטבילה מוזמנים להתקשר אלי  תפנו  באישי

 

הרב ליאור עלה להר הבית!אריאל יוסף
למה מודיעים על זה אחרי?!גוזמבה


אתה ידעת לפני?גוזמבה


למאי נ"מ?אריאל יוסף

הרב לא רצה לפרסם - לא פרסם.

אם תוכל להודיע לי אישית בפרטי ממש אשמחגוזמבהאחרונה


רוצים שבת ירושלים משמעותית?? (מיועד בעיקרון לתנועות נוער) :מכלוף

אם אשכחך ירושלים. תכל'ס כולנו שכחנו. למי באמת כואב כשהוא אומר ''ולירושלים עירך ברחמים תשוב''??

 

סיבוב שערים

סיבוב שערים מסביב לשערי הר הבית

תשאלו את כל מי שעשה סיבו''ש (לא החודשי) הוא יצא אחרת לגמרי

אנו, ארגון בואו שעריו, בשיתוף עם ישיבת המקדש נוציא בעזרת ה' סיבובי שערים בחינם לכל דורש במהלך שבת ירושלים.

ע''פ דרישות משרד החינוך לא צריך אבטחה לסיבוב השערים, שוטרים ומג''בניקים מוצבים בכל שער ובכל שני מטר.

סיבוב השערים מהווה חוויה עוצמתית שמשנה את כל מי שעובר אותה

חובה חובה חובה!

 

לפרטים ולמי שמתלבט 0585901759

נשמח לפניות גם במהלך השנה

 

בצפייה לבניין אריאל....

לכן שאתה עולה להר הבית כי אתה אידיאליסט?? ישיבה לאידאליטסים!סמיילי...

ישיבת ערשנו רעננה - ישיבה חסידית בה לומדים את כל חלקי התורה מתוך חיבור לעם ישראל ותורת ישראל, בישיבה מביטים קדימה להאדיאלים החשובים באמת. שבושי"ם אוריאל 0525253767 סרט תדמית: 

הפורום הכי מתאים לשאלה.. אנשים שמתעסקים בענייני מקדש.לב סדוק

אני רוצה לארגן יום מדש באולפנא.

איזה אנשים יכול להתאים להעביר שיחות?

 

לא אנשים שמתעסקים *בהר*.(למרות שזה די אותם אנשים. אבל זה יום מקדש ולא יום הר הבית..)

אולי המדרשה לידע המקדששחר אורן


היום מקדש יהיה באולפנה או בירושלים?קול הנבואה
אם בירושלים הכי טוב, ואז מומלץ ממש שהוא יכלול סיבוב שערים של סובו ציון וסיור במכון המקדש. והרב ישראל אריאל ורבני מכון המקדש יוכלו להעביר לכן שיחות. כדאי שתבדקו גם עם נשים למען המקדש. הן מעבירות שיחות ופעילויות
אם הוא יהיה זה לא יהיה בירושלים. תודה רבה!לב סדוק


ואשרייך!! בהצלחהקול הנבואה
אם בא לך אני יכולה לנסות לעזור באישי..אורות השמחה

זה תלוי איפה זה ומה בדיוק את מחפשת ומה מבחינת תקציב

אההההםםםם!!!!!!!!!!!!! אפילו לא תייגת!!!!!תורה מעל הכל!אחרונה


שאלה חשובה! חדש ימינו

[רק לשם הבהרה, אני לא בא בהתרסה, אני גם בעד עליה וכו'... שאלה עניינית לחלוטין]

 

כתב הרמב"ם בהלכות בית הבחירה פרק שביעי הלכה ב: ולא ייכנס לו [להר הבית] אלא לדבר מצוה.

 

בהתחשב בכך שאין לנו לבשתנו ובעוונותינו מצוה מיוחדת על ההר, האם מותר להכנס?

ולא לענות "מורא מקדש" כי פשיטא שזה לא נחשב, שהרי אם כך אין צורך בהלכה הזו, ודוק..

ממש לא פשיטא,כי שייך להיכנס שלא לשם מצוות מורא מקדש, אלאעף על עצמו

סתם לראות את היופי ולעשות סלפי על ההר (ובאמת ראיתי שכמדומני מרן הגר"ד ליאור אוסר לעשות סלפי בהר הבית)

לא נכון שהגר"ד ליאור אוסר (עיין בקישור)שחר אורן

בכל מקרה בעליי'ה להר מקיימים כמה מצוות עשה לא יודע בדיוק אילו

שכוייח אחיעף על עצמו


אכן פשיטאחדש ימינו

הרי כשאדם עולה להר הבית הוא חייב לשמור על כללי "מורא מקדש" וממילא הוא חייב לקיים את המצוה הזו. לפי דרכנו למדנו שכל אדם שנכנס להר מקיים מצות מורא מקדש. ומכאן פשיטא שההלכה "לא ייכנס אלא לדבר מצוה" לא מכלילה "מורא מקדש" כדבר מצוה.

 

אגב, גם מהלשון משמע כך בבירור. לא נאמר "לא ייכנס אלא למצוה" כי אם "לא ייכנס אלא לדבר מצוה" - משמע שצריך שיהיה מעשה! מורא מקדש זה ללא מעשה.

ישנם מצוות שהם בעיקר בכוונה ושייך לנקוט עליהם "דבר מצווה"עף על עצמו


זו לא שאלתיחדש ימינו

זו היתה רק נקודה קטנה להוכחה.. [ואני גם חושב שאתה טועה בזה אבל לא חשוב..]

העיקר היה החלק הראשון ועליו לא ענית.

 

הוא אשר כתבתי:

הרי כשאדם עולה להר הבית הוא חייב לשמור על כללי "מורא מקדש" וממילא הוא חייב לקיים את המצוה הזו. לפי דרכנו למדנו שכל אדם שנכנס להר מקיים מצות מורא מקדש. ומכאן פשיטא שההלכה "לא ייכנס אלא לדבר מצוה" לא מכלילה "מורא מקדש" כדבר מצוה.

לדעתי ההבנה כך -עף על עצמו

אע"פ שכאשר אדם עולה להר ביראה הוא מקיים מצוות "מורא מקדש",  היה צד לומר שאין חיוב לקיים את המצווה הזו, ותהא אפשרות לעלות גם שלא ביראה, כי הרי לא מדובר ב"לא תעשה" אלא ב"עשה", - קמ"ל הרמב"ם, שיש איסור לעלות להר שלא לדבר מצווה,

ואולי נפק"מ לדבריי היא, האם יהא מותר לעלות להר שלא ביראה, אך לשם מצווה אחרת כדוגמת הקרבת קורבן לכשיתאפשר.

 

כמובן מיותר לומר שאני בחור פשוט שכל מה שאני כותב זה ללא ידע הלכתי, סתם השערה. וח"ו לסמוך על דבריי.

צדקת בסוף דבריך..חדש ימינו

אכן פלפול חלש ביותר..מתפלפל

תודה רבה חמוד עף על עצמו

נשיקה

אתה יודע שלא התכוונתי..חדש ימינו

זה היה בחביבות..

אויש!חדש ימינו

עכשיו אני שם לב שזו באמת היתה תגובה מגעילה.. סליחה

מצוות רבות בכניסההלל בן שלמה
אפשר לחלק ל-3 את סוגי המצוות:

1. לאומיות.
כיבוש הארץ וירושתה. כל אחד שנכנס כיום מסייע לזה באופן הכי ברור.

2. אישיות.
כניסה מתוך ראיית מעלת המקום, תפילה במקום - אפילו בלב, רצון לקרבת ה'.

3. דרישת המקום, כחלק מפעולות המביאות לגאולה.
צפיה לישועה, הכנה לחידוש העבודה ובנין המקדש.

ובשולי הדברים אעיר על מה שדקדקת מהרמב"ם, כי האמת היא שדברי הרמב"ם עצמם לא כל כך ברורים -
שהרי במשנה מפורש שניתן להיכנס בלי צורך מיוחד אפילו לשטח העזרה, ורק לעזרת הכהנים יש היתר לישראל להיכנס רק בשעת צרכיהם, כמו סמיכה או שחיטה.

והכסף משנה מבאר כי הרמב"ם למד את דבריו מהאמור בבית כנסת, שגם לשם אין להיכנס אלא לדבר מצוה.
ממילא ברור, שדבר המצוה האמור כאן, אינו הקרבת קרבן או פעולה הנוהגת דווקא במקדש, אלא כניסה לצורך כמו שלבית כנסת לא נכנסים ללא כל צורך.

הצורך בנוכחות יהודית בהר כיום הוא עצום, וגם הצורך האישי בשביל העולה הוא גדול מאוד.
מצות מורא מקדש היא מצוה המלמדת את האדם על יחסו הראוי כלפי המקום. כל אדם שעולה תוך הקפדה על הדינים האמורים בעניין, מקיים מצוה זו.

בברכה,

הלל
תודה רבה צדיק!חדש ימינו

אני חושב ש1 ו3 זה היינו הך, ולא כ"כ מסכים עם 2. אבל תודה רבה, החכמתני!חצי חיוך

אגב, אח"כ ראיתיחדש ימינו

את דברי מו"ר הגאון יוסף קאפח זצ"ל במקום, והרי הם לפניך:

אלא לדבר מצוה. עיין הרה"מ שהקשה מההיא דתענית דף כג א "עד שעלו כל העם להר הבית מפני הגשמים", והרי אינו לדבר מצוה? ותירץ דשמא סכנה היתה. ונראה שאין צורך לכך דרבנו דק בלשונו "לא יכנס" וכלשון המשנה דרישא, והכוונה מן הסורג ולפנים דשייך לשון כניסה, אבל מן הסורג ולחוץ מותר אפלו שלא לדבר מצוה. וזהו שעשו מפני הגשמים - עלו, אבל לא נכנסו. וכן משמע לקמן הל' יא "ומפתח הר הבית" משמע מקום המוקף ומוגדר.
 

אתה מתכווין שהוא מורך ורבך דרך הספריםעף על עצמו


גם.חדש ימינו

אבל הוא גם [היה] מו"ר של מו"ר אז הוא גם מו"ר.
בקיצר, הוא מו"ר דרך הספרים ודרך מו"ר...

מיהו מורך ורבך הנוכחי?עף על עצמואחרונה

אתה יכול לשלוח באישי