משום כל שאינו ראוי לבילה, בילה מעכבת בו.
[כלומר, יש דברים שעשייתם בפועל היא למצווה אבל לא מעכבת, אבל אם אי אפשר לעשותם הם כן מעכבים, כמו בלילה במנחות, שהיא מעכבת את כשרות המנחה, אבל מנחה בכמות כזו שאינה יכולה להבלל פסולה].
יש להעיר, שהרב קוק לא נכנס שמה לדיון מהו הידע על מקום המזבח שיש לנו, ומהו הידע שאין לנו. [ובמילא, לשאלה האם אנחנו יודעים בכלל את מקום המזבח, באופן שלולא הבעיה הנזכרת היה מועיל].
עוד יש להעיר, שהנידון של מקום המזבח הוא לא השאלה היחידה לגבי האפשרות להקריב קרבן פסח כיום. יש גם את השאלה האם אפשר להקריב בטומאה כשאין כהן גדול עם שמונה בגדי כהונה כשדי שהציץ ירצה, והאם מזבח שיבנה ע"י יחידים במקומו נחשב כבמת ציבור ועוד.
יעויין בכל החיבורים שנכתבו סביב היוזמה של הרב קלישר לחידוש עבודת הקרבנות (בעדו ונגד), ובשאר ספרים חשובים.