שרשור חדש
אנשיםמיסטר דום
הכנתי עכשיו שקשוקה סווף הדרךך שיא הטעימה!! רוצים מתכון??
אם אתה רוצה תכניס אותה למאגר ונאשר אותהכפרגניסטיתאחרונה
שלום, האם גם חיטה כדאי להשרות לילה לפני השימוש?מנגו

כמו שעועית?...

תודה

דבר נוסף- טעות בחישוב..מנגו
נשארה לי המון פסטה שבישלתי למשך השבוע ואני רוצה להכין איתה משהו לשבת (יותר נכון,נאלצת להכין, פסטה משום מה נראית לי כמאכל ליום יום) אזיש למישהו רעיון יצירתי (לא סלט קר) לעשות עם הפסטה? מה נראה לכם יותר מתאים: נקניקיות ברוטב עגבניות עם הפסטה (אוכל "שבתי"?) או עוף עם פסטה?
אשמח לעזרתכם
תבורכו
פשטידת איטריותananas
מוסיפים לאיטריות ביצים, גבינה לבנה, מלח פלפל. חלב\קמח לפי סמיכות רצויה. אופים בתנור בחום בינוני. אפשר עם כל סוגי וצורות הפסטה, יוצא ממש טעים! ועם סלט ירקות ליד זו ממש סעודה...
אז לאף אחד אין רעיון מה לעשות עם הפסטה???מנגו
כן, איך אפשר לעשות פסטה עם ירקות?מנגו
אין צורך להשרות חיטה,כפרגניסטית
רק לשטוף אותה טוב לפני הבישול.

ולגבי הפסטה, לפני שאת עושה איתה משהו תבדקי שהיא טובה...
תלוי למה. כדאיפלפלתי
להשרות אותה אם את למשל רוצה להכניס אותה בבצק של הלחם. היא נובטת ובנביטה היא מוציאה מתיקות ומוסיפה אותה ללחם.
אז לפעמים זה כדאי. תלוי מה עושים איתה.
(ד"א להנביט חיטה זה יותר בריא מלאכול אותה ככה)
לנעמונתמתנחלת לעד
אני רוצה מתכון לעוגה שוקול לא מסובכת  מוצרים שלכול אחד יש בבית  כול אחד אחר שיש לו מתכון מוזמן להביא לי!!1
עוגת שוקולד פשוטה פשוטהכפרגניסטית
3 כוסות קמח
2.5 כוסות סוכר
1 כוס קקאו
1.3 כוס שמן
1.5 כוסות מים

מערבבים את כל החומרים ביחד
ואז מוסיפים:
4 ביצים שלמות (בלי קליפה כמובן)
2 כפיות סודה לשתיה או שקית אבקת אפיה
2 כפיות תמצית וניל
3\2 כוס מים

מערבבים הכל ומעבירים לתבנית אפיה גדולה

אופים כ45 דקות בחום בינוני.

ציפוי:
בסיר שמים 6 כפות סוכר
כף יין
ביצה אחת

מבשלים על אש נמוכה ומערבבים עד שהסוכר נמס ושביצה לא תהפוך לחביתה.
מוסיפים :
50 ג' מרגרינה
100 ג' שוקולד
2 כפיות נס קפה

מבשלים עד שהכל נמס

ושופכים על העוגה..


ובתאבון
אני הכנתי עכשיו עוגת שוקולד מאולתרתמיסטר דום
עם קינמון וקצת מלחח וקצפת מלמעלה ואני בשוק מלבשר שיצא ממש טעיםם הכנתי וזה יצא מהתנור לפני 5 דקות וכבר נגמרה חצי תבנית!!
תודה ממש שבת הבאה אני נראה לי מכינה את זה...מתנחלת לעדאחרונה
ממש תודה נשמע מאוד טעים!!!! אני ינסה את זה!!!
אטריות עם ירקותאנונימי (פותח)
מטגנים את החלק הלבן של הבצל הירוק או רצועות בצל רגיל,מוצאים מטגנים גמבה בכל הצבעים, מטגנים גזר מגורד,ומעל מוסיפים כרוב רצועות דקות לטיגוןקל-חבל ע הויטמינים. אפשר כבר להוסיף שתי עגבניות מגורדות מעל הטיגון של הגמבה . תבלינם?-רוטב סויה מעט , פלפל שחור או לבן .זהירות הסויה מלוח. בתאבון .
חצילים,בשר טחוןבלה

אני רוצה מתכונים   פשוטים    וטובים

לפשטידה מבשר טחון עם/בלי חצילים

ואולי פשטידת חצילים עם/בלי בשר..

בכקיצור מה שאתם מכירים שטוב! מחומרים בסיסיים אם אפשר

 

תודה מראש למשתפים!

ככה:כפרגניסטיתאחרונה
מבשר טחון את יכולה להכין פאי רועים, או לזנייית בשר, או מוסקה, או פלפלים ממולאים או ממולאים, או קציצות אפויות

לגבי חצילים. אפשר לטגן\ לאפות\ לקלות ולעשות אותם או ברסק עגבניות או בטחינה
יש למישהו מתכון איך מכינים ריבת חלב?צופה מהצד2
כמו הממרח/הגלידה/הסוכריות?...
והנה הודעה שנתקעה ולא הגיעה לכאן בגלל תקלהמשה

ריבת חלב
========
2 סוכר וניל
1/2 כוס מים
4 כוסות סוכר,
2 ליטר חלב


מכינים קרמל מהסוכר + המיים. לוודא שלא ישרף. אם יש צורך להוסיף עוד מיים - העיקר לקבל צבע טוב ולא שרוף.

לאחר שהקרמל מוכן, מוסיפים סוכר וניל, וחלב בזילוף דק, תוך כדי בחישה.
מעבירים לסיר רחב, ורצוי להניח בתחתיתו הרבה גולות זכוכית נקיות.
מבשלים על אש נמוכה עד שמסמיך. יש לערבב מידי פעם. משך הבישול יגיע לכ-3 שעות.

שוב - המלצתי לקנות מוכן.


אין לי מושג מי כתב, קיבלתי אותה כשגיאה.
ההודעה שליכפרגניסטית
הכנתי היום ויצא מדהים...צופה מהצד2אחרונה
אני עוד לא טעמתי אבל אחים שלי ט ו ר פ י ם את זה...

תודה רבה על המתכונים!!!!
מתכוןananas
2 ל חלב
2.5 כוסות מים
0.25 כוס מים
0.25 כפית סודה לשתיה
2.5 כוסות סוכר

בסיר גדול מערבבים את החלב והמים (2.5 כוסות) ומביאים לרתיחה. בסיר אחר מביאים לרתיחה את החלב, ושופכים לסיר עם המים. מערבבים את הסודה עם שארית המים,ומוסיפים לתערובת הרותחת. נותנים להתבשל על אש בינונית. מפעם לפעם לערבב, ולהסתכל שזה לא בורח מהסיר. אחרי כ2.5 שעות התערובת אמורה להיות חומה ולזלוג ב"חוט" דקיק מהכף. להנמיך לאש קטנה ולבשל עוד כחצי שעה.
לשמור בצנצנת זכוכית.

לא ניסיתי את המתכון בעצמי, אבל אני יודעת שהוא עובד. למיטב הבנתי, אין בעיה להשתמש בסיר אחד- פשוט לחמם את החלב במיקרוגל לפני כן.
לחמם בסיר כפול חלב מרוכז ממותק עד שצבעו קרמלאופה
בזהירות שלא יחרך.
אם י פה משיהו,ספרו איזו עוגה אתם אופים/ות לשבת,דבי חיה
נמאס לי מהרגילות שלי! (תנו מתכון פרווה של איזושהיא עוגה בחושה מעניינת!) תודה
יש לי איזה מתכון של עוגת שזיפים ושוקולד ציפסאני ירושלמית
תכתבי אם זה מעניין אותך.
אני מכין עוגות שוקולד מיץ ויש עוד...מיסטר דום
ועוד ערבובים מוזרים כאלה שיוצא טעים להפליא...
עוגת לקח מקמח מלא - פשוט וטעיםצפורה
בס"ד

אנחנו מכינים בבית לשבת.
אם את רוצה את מוזמנת לבקש ובעז"ה אקליד.


אילה בכינוי של אחותה צפורה..
אני הכן מעונינתמשצאיד
אם העוגה קלה וטעימה - אני אשמח לקבל
תודה מראש
נשע טוב..מיסטר דום
את מוכנה להקליד?!
עוגת לקח מקמח מלא - המתכוןצפורה
בס"ד

סליחה מכל מי שחיכה...


עוגת לקח
חומרים:
4 כוסות קמח מחיטה מלאה
4 ביצים
כוס סוכר חום
מעט שמן (כרבע כוס)
רבע כוס מיץ לימון טרי
יין (בערך חצי כוס, אולי יותר)
1 שקית אבקת אפיה (אפשר להחליף בסודה לשתיה, לא ידועה הכמות...)


אופן ההכנה:
מקציפים את החלבונים לקצף יציב
מערבבים את הקמח, החלמונים, הסוכר, אבקת האפיה היין והלימון. מוסיפים את החלבונים המוקצפים בעזרת מרית ומקפלים בעדינות פנימה.
אופים בחום של 180 מעלות במשך זמן לא ידוע (כנראה כ-40 דק')
בתאבון!
תודה על ההקלדה-שאלות-משצאיד
1) איזה יין?
2)איזה גודל תבנית?- ושטוחה או גבוהה?

תודה מראש
יוצא יבש ולא טעיםבלהאחרונה
אולי זה אני..
כל שבוע משו אחרכפרגניסטית
עוגת גבינה
עוגת תפוחים
עוגת שכבות (מיוחדת לימי הולדת)
עוגת שוקולד
עוגת מיץ
עוגה פריכה
עוגת שמרים
ברואניס
עוגיות
פאים למינהם.

אני מכינהחובשת
בד"כ עוגת שוקולד,
מאוד קל להכין,

וזה מה שכוווווווווווווולם אוהבים אצלינו.
לפעמים אני מגוונת ומכינה עוגת תפוחים.
לימי הולדת יש עוגת קצפת עם פירות וג'לי (טעים וקל מאוד להכנה) וניראה מאוד מרשים.

אם מעניין אותך משהו או כמה אכתוב לך את המתכון.
גמני הכנתי ליום ההולדת האחרון עוגת קפצתכפרגניסטית
עם פירות אבל הורדתי את הג'לי היה ניראה לי מיותר..

והיא פשוט התחסלה...
עוגת שוקולד, רטובה ,משהו משהו. כמה דקות הכנה.ריבק
חומרים:
7-8 ביצים(כתוב 8 ואני שמה 7)
4 כוסות קמח
3 וחצי כוסות סוכר
חצי כוס קקאו לאפיה
2 אפיונים
3 כפות תמצית וניל
כוס וחצי שמן
3 ושלושת רבעי כוסות מים חמים.
אופן ההכנה:
לבחוש הכל ,אפשר ביד ,במיקסר יותר קל.(אין צורך להקציף חלבונים!!)
ליצוק לתבנית גדולה -לא מידי. עם ניר אפיה משומן קלות,
להכניס לתנור עדיף מחומם מראש,לאפות 35 דקות בחום בינוני( 3 וחצי)
בסוף האפיה לתקוע מזלג במרכז, אם מאוד רטוב-לאפות חמש דקות נוספות.

מניסיון- חצי מהעוגה מתחסלת עוד לפני שמתקררת לגמרי..
אני רוצה מתכון של עוגת שוקלד משובחתאי''ה
אבל עוגה מצויונת!
בלי 20 אלף ביצים ו50,000 גרם מרגרינה... ולא חלבית,
תודה רבה!!! [סורי על הדרישות חח]
ההעוגת שוקולד בהא הידיעה:מנגו
4 ביצים
1 כוס סוכר = לערבל את שניהם במיקסר
3/4 כוס שמן- להוסיף בהדרגה
כוס קמח
כוס שוקולית
2 כפיות א. אפייה
קצת יין
1/2 קופסאת שמנת מתוקה (250 ג')= לערבב הכל ולהוסיף את הביצים, הסוכר והשמן לעיסה.
לאפות בחום בינוני 20-30 דק,
קרם למעל לעוגה:
200 גר' שוקולד
1/2 קופסאת שמנת מתוקה (החצי השני)
יין= להמיס את הכל ביחד.
איך שהעוגה יוצאת מהתנור לשפוך עלה עוגה ולצנן..
יוצא מעולה ומתחסל..
תכתבי לי איך יצא..
תודה מנגו, אבל לא הבנתי משו-אי''ה
א. שמנת מתוקה זה אומר ריץ'? [יעני השמנת הזאת שמקציפים?]
ב. אם כן, לא צריך להקציף אותה? או שמשתמשים בה ככה נוזלית בלי להקציף?
תודה רבה רבה!!
סליחה על האיחור,הייתי בלי מחשב.מנגו
כן, קצפת ריץ', וכן,להשתמש בה נוזלית...
העוגהאנונימי (פותח)
אפיתי את העוגה הזו לסוף הצום.
העוגה יצאה משהו משהו
סופלה שוקולד למנה אחרונה.. פשוט וטעיםאנונימי (פותח)
עוגת סופלה, נמסה, פשוטה וקלה, יוצאת מעולה, שגורפת מחמאות!! (מומלץ למנה אחרונה)
אופן ההכנה:
להמיס 2 חבילות שוקולד בסיר עם רבע כוס סוכר קצת רום ו125 גרם מחמאה. (מרגרינה בטעם חמאה) אפשר להוסיף גם יין שישבח את הטעם.
מערבבים היטב. מורידים מהגז ומוסיפים 4 ביצים בהדרגה ומערבבים. (כדי לחכות ששוקולד המומס יתקרר כדי שהביצים לא יהפכו לחביתה.)
מוסיפים כוס וחצי קמח. שופכים את העיסה לתבנית משומנת בלא הרבה שמן ואופים על 170- מעלות, בדיוק 8 דקות!! אם אופים יותר זה לא יוצא טוב. זה אמור לצאת מהתנור מעט נוזלי. שמים במקרר ומחממים בהגשה. (בשבת על הפלטה מתחילת הסעודה)

בהצלחהה לכולם!!
תקשיבמיסטר דום
םאי תפוחים או עוגת שכבות או עוגה על בסיס בצק זה ממש סו ף הדרך או עוגת שוקולד חמה...
שאלה לגבי הסופלה שוקולדירוק זית
אופים במנות אישיות או בעוגה אחת גדולה?
אופים במנות אישיות, במנזטים כפולים מס' 4-5אני ירושלמית
ולמלא רק עד שלושת רבעי הגובה כדי שלא ישפך. כל זה אם אין לך תבנית של מאפינס(כמוני) אם יש לך, אז רגיל בתוך השקעים של התבנית.
בעלי קנה לי רוטב צילי מתוק.ruthi
מה עושים עם זה?
את יכול להכין..מיסטר דום
עוף עם תפו"א
כאילו- רגיל אבל להוסיף את הרוטב??ruthi
תלוי איך את אוהבת את זה!!מיסטר דום
וגם סלט בריאות את יכולה להכין וכו' וכו'....
הרבה דברים!כפרגניסטית
את יכולה לעשות סלט ירקות שווה ביותר, לטגן גבינת חלומי כמו שמטגנים שניצלים (ביצה ופרורי לחם) ולשים בסלט ולתבל ברוטב צ'ילי.

(זה ממש טעים)..

את יכולה לקחת עוף לשים בתנית למרוח בשמן ולשים בתנור לחצי שעה בערך. להוציא ולמרוח את העוף ברוטב צילי ולהחזיר לתנור לעוד חצי שעה.

את יכולה לעשות תפו"א אפוים ברוטב צילי.
לסדר בתבנית בצורת דומינו. לתבל במלח, פלפל, פפריקה מתוקה ואבקת שום
ועל זה למרוח 3 כפות שמן זית ו3 כפות רוטב צ'ילי ולאפות.


את יכולה להכין חזה עוף על האש.
להשרות את החזות במשרה: מלח, פלפל\ פפריקה, רוטב צ'ילי ורבע כוס מיץ תפוזים (לשעתיים) ואז לעשות אותם במנגל או במחבת של סטייקים
מגניב!!!!ruthi
מצא חן לי התפו"א.
אין איזה מתכון דגים עם זה??
בבקשהכפרגניסטית
עבר עריכה על ידי נעמונת21 בתאריך ט' אב תשס"ח 14:14

מצאתי את זה באינטרנט.

התמונה ניראת שמה ממש מעולה..

כמובן שלא ניסתי...

אבל ניראה טוב...

סלמון מזוגג בצ`ילי ודבש עם קוסקוס  בקינמון:

 החומרים לדג:

2 נתחי פילה סלמון [עם העור בצד אחד]

1 כף שמן זית

מלח ופלפל

3 כפות דבש

1 כף מיץ לימון

1/2 כף רוטב צ`ילי מתוק  

1 פלפל חריף אדום נקי מגרעינים [אפשר לוותר, אם לא אוהבים כ"כ חריף, אבל מומלץ]

 

אופן ההכנה:

מחממים את התנור לחום בינוני- גבוה – 200 מעלות.

מניחים בתבנית נייר אפייה  .

משמנים את הדג במעט שמן זית מכל צדדיו.

מניחים את הדג על נייר האפייה, כשהעור מונח כלפי מטה ואופים למשך כ-15 דקות.

בינתיים מערבבים בקערית קטנה את הדבש , הרוטב צ`ילי , הפלפל החריף ומיץ הלימון. טועמים ואם רוצים ניתן להוסיף עוד דבש לפי הטעם, או יותר פלפל חריף. מוסיפים פלפל שחור ומלח לפי הטעם. הטעם הסופי צריך להיות חריף-מתוק במידה עוקצנית וטעים לחיך.

אחרי רבע שעה של צלייה בתנור, מוציאים את התבנית עם הדג, מסירים את נייר האפייה [בה התנקזו מיצי הדג העכורים], יוצקים כמה כפות של רוטב הדבש והצ`ילי ומכניסים לצלייה נוספת של כ- 5-7 דקות, עד שהדג בעצם מוכן והעור מעט קריספי למגע.

 

קוסקוס בניחוח קינמון ושום:

חומרים :

1 כוס קוסקוס מהיר הכנה [אפשר להשתמש ב-1 חבילה ולהכינה ע"פ הוראות יצרן ורק להוסיף תבלינים ותוספות לפי המתכון כאן]

1 כוס מים רותחים מעורבבים עם 1 כפית אבקת מרק עוף

2 כפות שמן

1 שן שום כתושה

1/4 כפית מלח

1/4 כפית פלפל שחור

1/2 כפית קינמון

1/4 כפית זנגויל טחון

1/4 כוס צימוקים [אפשר לוותר]

1/4 כוס צנוברים קלויים [מוקפצים קלות על מחבת חמה]

 

אופן ההכנה:

מכינים את הקוסקוס: מניחים בקערה: מים רותחים, 1 כפית אבקת מרק, מלח, פלפל, קינמון, זנגויל, שמן ושום כתוש. מערבבים היטב עד שהכל נמס ומתערבב.

מוסיפים את הקוסקוס , מכסים ומשהים למשך כ- 10 דקות.

מסירים את המכסה ומערבבים קלות עם מזלג עד שכל הגרגירים מופרדים.

מוסיפים צימוקים וצנוברים.

טועמים ומתקנים תיבול.

זהו.

תם לו עוד מתכון טעים, מהיר וקל.

 

 

אני השתמשתי בזה לדגים כך:אני ירושלמיתאחרונה
השתמשתי בפרוסות של פילה סלמון, טגנתי את הפרוסות (ללא העור) בשמן מעט עמוק, טיגון טוב משני הצדדים. לאחר שהפרוסות היו מטוגנות כל צורכן, שפכתי את השמן (בשמן לא נספג) והוספתי למחבת את הרוטב+ מלח +פלפל שחור גרוס. יצא מעדן!
לאחר תקופה, מצאתי בחנות רוטב צילי חריף, ועשיתי את אותו הדבר בחריף. לטעמי יצא יותר טוב. אבל למי שלא אוהב חריף חריף עדיף המתוק.
שמריםאנונימי (פותח)

אז רגע..

כל אחד כתב משו אחר לגבי השמרים..? מה לעשות?

לשים את המלח באמת בתחתית הקערה..ואז את הקמח ואז את השמרים, לערבב, ורק אז לשים את כל החומרים הנוזלים וללוש?

עזרה פליז..

תלוי במתכון ובשמריםכפרגניסטית
אצלי כל מתכון שמרים כתוב באיזה שמרים להשתמש ובאיזה אופן לשים את הדברים בקערה. ותמיד יוצא מוצלח
בעיקרון לשמרים אסור לגעת במלח ובשמןruthi
זה הכל.
אני קודם שמה את הקמח ומפזרת שמרים, ומערבבת~~~חסויה~~~
ואחר כך מוסיפה את הסוכר, מלח (כל היבשים...)
ועושה גומה עמוקה באמצע של הקערה ושופכת לשם את הביצים ואת השמן והמים מסביב לגומה(זאת אומרת על הקמח שמסביב לגומה..)

שיהיה ב"הצלחה בתאבון ולבריאות!!!
אצלנוכפרגניסטיתאחרונה
שמים את הקמח.
עושים גומה שמים שמה את שאר המרכיבים חוץ מהסוכר והשמרים.
את הסוכר והשמרים מסדרים מסביב לגומה ואז מתחילים ללוש הכל ביחד. ויוצא נפלא
בא לי להכין מוסקה!!אנונימי (פותח)

איך מה ?

אם אפשר מההתחלה ממש עד הסוף.....

נעמונת 21 נשמח למתכון של מוסקה..מנגו
בעז"ה מחר בבוקר תקבלו אחד מעולה מעולהכפרגניסטית
כרגע אני זזה לישון...
מוסקה / נעמונת 21כפרגניסטיתאחרונה
3 חצילים בינונים.

לקוחים אותם ועושים כיאלו סנדביץ מכל שתי פרוסות (ז"א לא חותכים עד הסוף, שישארו מחוברים קצה (כל 2 פרוסות) יוצאות בערך 8-9 סנדביצים כאלה תלוי בגודל החציל.

750 ג' בשר טחון
מתבלים אותו בתבלין למפרום או לקציצות, 2 שיני שום כתושות, קופסא קטנה רסק עגבניות, 2 ביצים ומעט קמח מצה או פירורי לחם.
ונותנים לזה לנוח כ10 דקות.

בנתיים בסיר מטגנים 3 בצלים חתוכים לרצועות עם 2-3 שיני שום חתוכות לטבעות. אחרי שהכל משחים מוסיפים 3 עגבניות חלוטות חתוכות לקוביות וקופסא גדולה רסק עגבניות ואותה קופסא מלאה גם במים. מתבלים במלח, פלפל, מעט סוכר. מביאים לרתיחה ומכבים את האש.

ממלאים את החצילים בבשר ומטגנים במחבת (זה עדין לא יבשל את הבשר רק יטגן את החציל)

לוקחים פירקס עמוק או תבנית חד פעמית גדולה שמים מעט מהרוטב בתחית ועל זה מסדרים את המוסקה המטוגנת שופכים מעל את הרוטב הנותר מכסים בנייר כסף ומכניסים לתנור לשעה וחצי-שעתיםי בחום בינוני (170 מעלות).


העבודה רבה אבל זה מזה טעים
היי יש למשהו מתכון של מרק כתום?אנונימי (פותח)
תודה!!
מרק כתוםאנונימי (פותח)
מתכון למרק כתום מעולה
2 בטטה
5 גזר
2 קישואים
דלעת
1 בצל
סלרי ו/גם פטרוזיליה
קולפים את הירקות ומכניסים לסיר מוסיפים מים שיכסו את הירקות
מוסיפים כף מלח ומרתיחים.
מוסיפים 3 כפות גדושות של אבקת מרק פטריות.
(ניתן להוסיף גם פלפל שחור- לפי הטעם)

מבשלים עד שהירקות מתרככים
מוציאים את הפטרוזיליה והסלרי

מרסקים בבלנדר או בבלנדר מוט

מגישים עם קרוטונים

בתאבון!
מצויין!! ממש תודה!!אי''ה
קפץ... כי גם אני בדיוק חיפשתי...אי''ה
אפשר גם לעשות אותו מתקתק עם קינמון ואגוז מוסקטמנגואחרונה
אני רוצה להמיר בעוגותמיסטר דום
מרגינה לשמן תביאו כמויות...
על כל חבילת מרגרינה (200 גר') 3/4 כוס שמןמנגו
ועדיף שמן קנולה ולא סויה..אם כבר אז כבר..
ואם למשל זה חצי חבילה או רק 50 גרם מרגרינה?מיסטר דום
יש בתחילת הפורום הודעה של המרות-תסתכל שמהכפרגניסטיתאחרונה
1 כוס שמן = 200 גרם
שמרים המשך.אנונימי (פותח)

לי לא כתוב במתכון

אבל בעיקרון מה הסדר העדיף?

בבקשה לא לפתוח לכל שאלה שרשור חדשכפרגניסטית
תשרשרי באותה הודעה, זה אותו נושא.

אני לא יודעת מה להגיד לך.
תביאי את המתכון ואני אראה
הסדר העדיף של מה ? של בצק?~~~חסויה~~~אחרונה
שבירת הצום...אנונימי (פותח)
תוכן ההודעה.. -אנונימי (פותח)
בס"ד

אני רוצה להכין משהו מיוחד לסעודה של סוף הצום (אצלינו זה סעודה משפחתית וחגיגית...).

א. עוגה - רצוי שתהיה קלה, טעימה ומרשימה.

ב. מאכל - (תבשיל חלבי כמו פשטידות, בורקס מיוחד, וכו').

מי שיכול - אשמח.. צום קל!



את יכולהכפרגניסטית
לעשות עוגת שוקולד או עוגת מיץ.

לגבי ארוחה, צריך משהו יחסית קל לא להכביד על הגוף אחרי צום של 24 שעות..

אצלנו בדר"כ זה מרק ירקות בתור התחלה

ואחרי זה סלטים כל מיני. וטוסטים.

את יכולה לעשות פשטידת פטריות או בצל

או לזניה.
אה.. תודה.אנונימי (פותח)
בס"ד

ואגב, אני בן! כן, זה מוזר, אבל גם בנים מבשלים!...
סליחה.. לא שמתי לב לכינוי...כפרגניסטית
מרק ירקות עם עדשים וקטניות. זה מה שאנימנגו
הולכת לעשות עם אטריות של מרק.
מחכה כבר להכין..לראות את הסוף.
מצטרפת להמלצה ללזניהאנונימי (פותח)אחרונה
שלנו כבר בתנור!!!
מתכון לסוף הצום אני חייבת....אופטימיתמיד

עוד מעט נימר הצום ואני רוצה להכין למשפחתי קינוח טעים לסיום הצום!!!

אני לא רוצה מתכון לעוגה או עוגיות(את זה יש לי בלי סוף)

אני רוצה משהו מיוחד קל להכנה(בלי חומרים מיוחדים) וכמובן טעים.

יש שרשור על מוצאי הצום נא לשרשר במקום הנכוןכפרגניסטיתאחרונה
השאלתי מחברה מחברת מתכונים של סבתא שלה...צופה מהצד2

רוצים שאעתיק למענכם אותם?

מי בפורום אוהב עוגות של סבתא שיצביע?...

טובמיסטר דום
אנשים איך זה הגיוני שיש מנהלת והפוורם עוד יבש
מהה אז זה רק אני?!מיסטר דום
אני בהלם!! שניצל תרד.. כםי שזה נראה היא ישנה 24 שעות...
עוגת פירורים...צופה מהצד2
חומרים:
1 כוס סוכר
2 אבקת אפיה [השקיות הקטנות הללו...]
2 סוכר וניל [" "]
חבילת מרגרינה בלי מלח
3 כפות שמן
5 כוסות קמח
3 חלמונים [הצהוב של הביצה]

מערבבים הכל, אם חסר נוזלים להוסיף רבע כוס סודה

מגרדים בפומפיה עבה חצי מהבצק

עושים קצפת משלושת החלבונים [הלבן של הביצה] ומוסיפים לקצף 3 כפות ריבה ומערבבים

מורחים את הקצף על החצי השני של הבצק [שמשוטח בתבנית...] ומפזרים למעלה את הפירורים.



המתכוןן טיפה מבולגן, כי ככה זה כתוב במחברת... אני מקווה שתיסתדרו. חברה שלי מעידה שזאת עוגה חבל"ז...
בתאבון...
הרגע הכנתי... יצא מ ד ה י ם !!!!!צופה מהצד2
לא צריך לאפות מתישהו?אנונימי (פותח)
את זה אמורים להבין לבד...צופה מהצד2אחרונה
נראה לי הרוב על חום בינוני ולבדוק מתי נראה מוכן
עוגה מגולגלתצופה מהצד2
עוגה מגולגלת:
3/4 כוס סוכר
4 כוסות קמח
1.5 אבקת אפיה
1 וניל
2 ביצים
1 מרגרינה בלי מלח [או 3/4 כוס שמן]
*אם חסר נוזלים להוסיף 2 כפות שמן/סודה
*מחלקים ל-2 את הבצק, עושים מכל חלק עלה, מורחים ריבה/בטנים טחונים עם קצת קינמון ומגלגלים
*שמים למעלה סוכר וקינמון
עוגת טורטצופה מהצד2
עוגת טורט:
5 ביצים
קמח תפו"א
1/4 כוס סוכר
2 כפות שמן
1/2 מיץ לימון סחוט
1/2 אבקת אפיה
לימון מגורר
*לערבל ולאפות
עוגת קוקוס משובחתצופה מהצד2
עוגת קוקוס משובחת:
2 כוסות קמח
3/4 חבילת מרגרינה
4 כפות סוכר
2 חלמונים
2 כפות מי סודה/מיץ חומץ
קליפת לימון
קורט מלח
 ללוש ולאפות עד להזהבה בהירה
למרוח שכבה דקה של ריבה, להקציף את שני החלמונים, להוסיף אבקת סוכר 100 גרם קוקוס – להכניס לתנור ולאפות עד לגוון וורוד
עוגת שייק פירות, נראה לי שיותר מתאימה לחורף...צופה מהצד2
עוגת שייק פירות:
קילו קמח תופח
3 ביצים
1.5 כוס סוכר
כוס מיץ תפוזים
קליפת לימון מגוררת עם מיץ מלימון 1
3/4 חבילת מרגרינה
*לערבב 1/3 כוס סוכר עם 1/4 מרגרינה, קמח וצימוקים
*לערבב סוכר ומרגרינה ולהוסיף ביצים וקליפה, מיץ לימון, מיץ תפוזים ולערבב ה-כ-ל היטב
קרם: 6 כפות אוסם אינסטנט שייק בטעם פירות, חבילת מרגרינה, חלבון 1 לערבב עד שיהפך לתערובת קלה ולצפות.
עוגת תפוחיםצופה מהצד2
למרות שביקשו שלא... המתכון נשמע נהדר:

עוגת תפוחי עץ:
1.1/4 כוס קמח
1/4 כוס סוכר
1 חלמון
100 גר' מרגרינה
כפית תמצית וניל
קורט מלח
1. לערבב בקערה עד לקבלת בצק חלק ולשטח בתבנית
2. לקלף קילו תפו"ע לחתיכות ולסים במסננת להוצאת הנוזלים
3. להקציף 3 חלבונים ולהוסיף 1/2 כוס סוכר לקצף חזק
לבחוש בנפרד 3 חלמונים ולקפל לקצףאח"כ להוסיף 1/2 כוס קמח ולקפל לקצף עד לקבלת בצק נוזלי חלק
4. לשים את התפוחים על הבצק שבתבנית, לערבב 1/4 כוס סוכר, כפית קינמון וכף קליפת לימון מגוררת ולפזר מעל התפוחים.
לטפטף מעל 2 כפות מיץ לימון ולצקת את הבצק הנוזלי שבקערה מעל התפוחים. לאפות בחום בינוני כשעה, לאחר שהעוגה מוכנה לפזר אבקת סוכר.
עוגת גבינה מבצק פריךצופה מהצד2
בצק פריך יסודי:
250 גרם קמח
125 גרם מרגרינה
25 גרם מוס או קוניאק
ביצה
קורט מלח
20-50 גרם סוכר
1 וניל/קליפת לימון
1/2 אבקת אפיה
-מפוררים אתת הקמח עם המרגרינה, מוסיפים ביצה, סוכר ונוזלים לשים לבצק ושמים לשעה במקרר
-מרדדים עלים בצורות שונות, מורחים חלמון הביצה מפוררים למעלה אגוזים/שקדים קצוצים ואופים

עוגת גבינה מבצק פריך:
 בצק פריך
למלית: 500 גרם גבינה
500 גרם שמנת
2-3 ביצים
120 גרם סוכר
50 גרם מרגרינה
20 גרם אבקת פודינג וניל
קליפת לימון
40-50 גרם צימוקים
עוגת שוקולד וקוקוסצופה מהצד2
עוגת שוקולד וקוקוס:
100 גרם שוקולד
100 גרם קוקוס
כוס סוכר
כוס קמח תופח1 מרגרינה בלי מלח
כפית קוניאק
5 ביצים מופרדות
*את השוקולד לגרר
*להכין קצף מהחלבונים
*בקערה חת לשים קמח וקוקוס
*בקערה שניה לשים חלמונים, מרגרינה והכל
*לקפל הכל לקצף ולהכניס לתבנית
עוגת גבינהצופה מהצד2
עוגת גבינה 9%:
חבילת מרגרינה
קליפת לימון מגוררת
כוס ורבע סוכר
250 גרם גבינה לבנה 9%
2 כפיות וניל
3/4 כוס קמח תופח
3 ביצים
*לערבב 3/4 חבילת מרגרינה+כוס סוכר+גבינה+ביצים
*לרסק קליפת לימון
*להכניס קמח+מרגרינה+סוכר
עוגיותצופה מהצד2
עוגיות – פריכות, רולדות, שוקולד-צ'יפס:
6 כוסות קמח
חבילת מרגרינה מומסת
2/3 כוס שמן
*אפשר להוסיף לימון מגורר
2 כוסות סוכר
2 אבקת אפיה
2 סוכר וניל
כוס מים קרים
^^^ עם מילוי:
כוס סוכר
2 אבקת אפיה
2 סוכר וניל
כוס מים קרים
האמת את המתכון האחרון לא ממש הבנתיצופה מהצד2
אבל אם מישהו מנסה אשמח לשמוע תגובות...
סתם להבהרה:
סבא של חברה שלי [הבעל של בעלת המחברת] היה אופה, אז אישתו הייתה חייבת לעשות הכל נורא טוב, אז למרות כמות המרגרינה במתכונים, הם פשוט מעולים!!!!
שבת ט' באב ו/או מה מתבשל אצלכם בסירים?כפרגניסטית

בשירשור זה הנכם יכולים לכתוב מה התכנון לארוחות שבת.

ומי שרוצה יכול לבקש מתכונים.

שתהיה לכולנו שבת של שלום

אנחנו אוכלים בשר בשבת הזאת....-צורמיש-
ככה נוהגים.
גם אנחנו.כפרגניסטית
אבל התכוונתי שנעשה פה שרשור עם התפריטים ואם אנשים ירצו מתכונים ניתן אותם.
וככה נגדיל את מאגר המתכונים פה.
שבת עוד רחוקה מידי...משצאיד
אבל אני מאמינה שכרגיל
ליל שבת: דג מרוקאי, מרק ירקות /עוף (אשכנזי) עם קנידלך,
ומנה עיקרית- עוף כל שהוא עם אורז וירקות (כל שבוע משתנה לפי המצברוח)
מנה אחרונה -עוגות/ גלידה ביתית, ופירות

שבת בוקר: סלטים , ואח"כ שניצל /עוף, תפו"א, בטטה, וירק משתנה
מנה אחרונה לפי המצברוח.

סעודה שלישית - בעיתי פתוחה לרעיונות...
תפריטירוק זית
ערב שבת;מנה ראשונה-אין לי מושג!!!!!!!!!!!!!!!
מנה עיקרית;קוסקוס,בשר , שניצל,מרק לקוסקוס עם ירקות וגרונות הודו.
קינוח;מלון או כל פרי אחר.

שבת בבוקר;מנה ראשונה-סלטים,קיגל ירושלמי.
מנה עיקרית-עוף אורז צימעס אולי עוד משהו.
קינוח-קרטיבים.

סעודה שלישית;מוקרמים,גליליות פיטריות,סלט ירקות,
ועוד סלטים,אולי טונה.והרבה הרבה מים לקראת הצום.


שנזכה לראות פני גואל במהרה בימינו.
קחי מנה ראשונה..מיסטר דוםאחרונה
את יוכלה דג נסיכה בנוסח מרוקאי או סול או משוט שזה מנצח!!

או שאת יכולה בורקס עם רוטב
אהלן, צריכה דחוף מתכוןאי''ה

של פשטידת פטריות,

[בלי שתהיה שכבת בסיס- בצק] אני צריכה מתכון לפשטידה פצצתית לא משו שראיתם באינטרנט או בספר מתכונים [כאלו יש לי בשפע  אלא משו שניסתם ויצא לכם מעולה!!

תודה רבה!!!! דיי דחוףף

שבת שלום!!

פשטידת פטריותכפרגניסטית
מטגנים 4 בצלים קצוצים דק עד שהם משחימים
מוסיפים 3 קוספאות שימורים של פטריות חתוכות
מטגנים הכל ביחד.

מעבירים לקערה ושמים:
תבלינים: פפריקה מתוקה, מלח ופלפל

מוסיפים 3 ביצים
3 כפות קמח
3 כפות פרורי לחם
2 כפות מיונז

מערבבים טוב טוב
מעבירים לתבנית
ואופים כחצי שעה בחום בינוני עד שזה משחים

יוצא ממש טעים אצלנו מחסלים את זה תוך שניה
תודה רבה רבה!! אשרייך!!אי''האחרונה
תשעת הימים או 7 הימים.. (השנה לפחות..)כפרגניסטית
אז מה מבשלים\ אוכלים אצלכם בתשעת הימים?
הכל.... -חוץ מבשר..=]ישה"ז=]
דגים.ruthi
מטוגנים, בירקות, בגריל.
כל צורות ההכנה האפשריות לדגים.
מג'דרה,קטניות למיניהם ומרקים עם הרבה תוכן-מנגו
דברים משביעים ובריאים. דרך אגב יש למישהו מתכון טוב למג'דרה?
מתכון למג'דרה \ מהרשתכפרגניסטית
רכיבים:

בצל בינוני
3-4 כפות שמן לטיגון
4 שיני שום כתושות
פלפל שחור
כוס אורז
כוס עדשים ירוקים
כף אבקת מרק בצל
כף אבקת מרק עוף
כף כמון
מים רותחים

אופן הכנה:
לטגן בסיר את הבצל עד שמזהיב. להוסף את השום והפלפל השחור ולהמשיך לטגן מספר דקות.
לנקות את האורז והעדשים ולשטוף מספר פעמים. לשפוך את המים ולהוסיף את האורז והעדשים לסיר ולטגן מספר דקות תוך ערבוב.

להוסיף את מרק הבצל, מרק העוף והכמון.
להוסיף מים רותחים בגובה של 1/2 ס"מ מהאורז. לבשל על אש בינונית בלי מכסה ולערבב עם כף מעץ.
כשהמים רותחים לטעום את המים ולהוסיף אבקת מרק לפי הטעם. (אבקת מרק עוף משמשת להמליח)

כשהמים כמעט מתייבשים- לכסות את הסיר ולהמשיף לבשל על אש נמוכה ועל תחתית במשך כ- 10 דקות (לא לערבב יותר).

להוריד את המכסה ולהמשיך לבשל עוד כ- 10 דקות על אש נמוכה.
כשהאורז מוכן, להסיר מהאש ולכסות את הסיר למספר דקות.
אפשר ללא אבקת מרק? אולי יש לך תחליף?ריבקאחרונה
אצלנו זה בדר"ככפרגניסטית
דגים וטבעולים למינהם.
אם כבר - אז כבר.אוסנת
יש למישהו מתכון לדניס? (שהוא סוג של דג מאוד יקר)
אני אשמח אם זה יהיה משהו בגריל, עם לימון...
כבר ניסיתי כמה פעמים, וזה לא יצא משהו.

אז מה אנחנו אוכלים?
פיצה שמכינים בבית.
צ'יפס.
דניס.
לביבות גבינה (שמתי פה פעם מתכון).
בלינצ'ס.

זה באמת לא קשה להסתדר בלי בשר... ואת כל השומן, מורידים בצום...
בבקשה מתכון לדניס\ מהרשתכפרגניסטית
מצרכים:
דגי דניס
חופן זיתים שחורים מגולענים
חופן עגבניות מיובשות (כשליש צנצנת אוליביה)
בצל סגול קטן,
מספר עלי בזיליקום טריים,
שן שום,
מיץ מחצי לימון,
קצת מלח.
יין לבן יבש


הוראות הכנה :


מכינים תערובת של: כל שאר החומרים מלבד היין. המחית שהתקבלה מספיקה לתיבול של 2-3 דגים. אני מעדיפה לקנות דגים קטנים, כך שיהיו מנות אישיות.

מורחים על דגי הדניס מכל הצדדים, וגם קצת בבטן. מניחים את הדגים בתבנית, ויוצקים לתבנית יין לבן יבש עד לגובה של סנטימטר אחד בערך.

מכסים את התבנית בניר כסף ואופים כ- 20 דקות ב- 180 מעלות
פפפייצצצצצצצצצצצצצצצצצצההההההההההההההההההה!!!!!שמריתוש
הכי טעיםםם!!!
שום דבר לא שונה במיוחדמשה
(אבל אצלנו לא אוכלים בשר גם בשוטף)
אצל התוניסאים הצום מתחיל שבוע לפני...=[420mal
אבל מנסים לשרוד עם שילובים של: דגים, צ'יפס,מלוואח, בוריקס, פסטה עם טונה/ סתם רוטב וכו' וכו'
כן.מוריה
בערך..
אני איתך!

רק שאני לפחות אוכלת מקרונים, וכל המשפחה.
אני הכנתיאני...=)
תפו"א מוקרמים... יאמממי...=)

אופים או מבשלים מס' תפו"א בינוניים או קטנים.

בו זמנית מטגנים במחבת בצל קצוץ, מוסיפים פטריות (עדיף טריות),
מוסיפים שמנת לבישול, מלח, פלפל, פפריקה, וכשהרוטב נהיה סמיך מכבים את האש.

כשהתפו"א מתרככים חותכים לחצי, כמעט עד הסוף, אך שני החצאים עדיין מחוברים. בחריץ שנוצר שמים גבינה צהובה, שופכים מעל התפו"א את הרוטב שהכנו, ומכניסים לתנור לעוד כרבע שעה...

יוצא מעולה!

בתאבון!!=)
שקשוקה זה נהדרגבאי
אורז פרסי!!!!צבע אדום
אחלה של דבר....
אתם עושים את האורזחובשת
עם החלב....
יאמי יאמי.......

רק חבל שאצלינו קניבאלים אז חלבי בבית זה בשבועות ו9 הימים....
הכי כיף בלי בשר!אנונימי (פותח)
אורז פרסי עם חלב?? ממתי??צבע אדום
אם את מתכוונת אליי....
אנחנוחובשת
מכינים "אורז חלבי"
במקום מים מבשלים עם חלב..
הכי טעים.....


כן, ואנחנו סוג של פרסים.
נכון.. חשבתי שרק אנחנו כאלה..צבע אדום
אנוחנו גם אוהבים פתיתים חלביים.. עם שמנת...
אבל לא אורז פרסי! אורז פרסי עם תפו"א למטה בסיר...
טאדיק...חובשת
יאמי יאמי......
איזה כיף..פעם ראשונה שמישו מכיר את זה ואוהב כמוני!צבע אדום
יאמי!!!! |מתגרה|ענת=)
בעזר ד'!

אוך... כמה התגעגתי! אגיד לאמא להכין לשבת! בתוספת גזר וצימוקים-מעדן ממש!

פתיתים חלביים/אורז חלבי-פעם ראשונה שאני שומעת על זה.
המקור הוא פרסי?! זה נשמע יותר נוטה מהצד האשכנזי...(סילחו לי אבל זה לא נשמע טעים)
ענת יקרה את מוזמנת אליי לארוחה חלבית!!צבע אדום
ותראי כמה פתיתים/אורז חלביים הם טעימים..
מה שאני מכינה...כפ"ד בנשמה
אני לא אמא!
ברוכים הבאים לפורום בישול ומתכונים...כפרגניסטית

בישול הוא אהבת חיי! משפט מוכר?

 הפורום הזה כאן בשבילכם, המורעבים ברחבי הרשת.

בין אם אתם סטודנטים שנמאס להם כבר מספגטי באלפי וריאציות של רוטב עגבניות,

בין אם אתן אמהות שנמאס לילדיהן מחביתה וסלט כל ערב.

בין אם אתם סתם רווקים שרוצים להרשים את המדוייטת באיזו פשטידה מקורית..

בפורום זה, אנו עוסקים בכל הקשור למטבח: בישול, אפיה, טיגון, צלייה, חימום, אידוי וכו'.....

כל משתתף חדש מתקבל בברכה, (בתנאי שהביא איתו את ספר המתכונים.... של סבתא ......)

מתכונים חדשים יתקבלו בברכה.

מהות הפורום היא לדסקס אוכל, להחליף מתכונים, לעזור זה לזה בענייני אוכל, להתבדח מעת לעת והכי חשוב להנות.

קבלו הזמנה אישית למסע קסום אל ממלכת האוכל.

אז..... ברוכים הבאים וקדימה לעבודה

פה תמיד...

נעמונת21
המנהלת החדשה

וואי נעמונתחובשת
מזל טוב על המינוי החדש....
מזל טוב =]ישה"ז=]
מזל טוב! והמון הצלחה...דרדוסית
מזל טוב!!!ענת=)
בעזרת ד'!

נעמונת! שאי ברכה בתפקידך החדש
שמחה בשמתך!

אני מטלבת אם אמצא את עצמי כאן...:-!
"בישול הוא אהבת חיי! משפט מוכר?" -שהרי האמת היא שבישול הוא לא אהבת חיי! ואני לא שורצת כל היום במטבח, סליחה אני כן שורצת אבל ליד הכיור.. שם יותר מרגיע אותי.
כך שבבישול אני לא המומחית בבית!(בושה בתור הבת הגדולה) בטיגון עוד איך שהו.. ואפיה.. אני ממש גבולית.

מה אתם אומרים?! תקבלו איתי אם יש בי רצון אך חסרת ניסיון?!

ב"הצלחת ושוב מזל-טוב!
לפורום החדש!!
מזל טוב!!ruthi
וואי סופסוף!!!מיסטר דום
ברוך הבא!!...

בהצלחה בתפקיד החדש שלך!

תעשי שרשור נעוץ של מתכונים...
מזל טוב!! ב"הצלחה!!תכלת דומה לים
ונשתדל להביא מתכונים
קולולולולולולו! המון הצלחה!אור77
וסיעתא דישמיא בכל!
מאיתנו חברי הפורום השכן, לנ"ו.. (פורום הבית...) האוהבים...
בשעה טובה ובהצלחה רבה!אם הבנים12אחרונה
אורז -כפרגניסטית

כל אחד שיש לו מתכון (מנוסה שלו) לאורז - מוזמן לכתוב פה את המתכון בצורה מסודרת:

חלבי\בשרי:

כמה זמן הכנה:

מצרכים:

אופן ההכנה:

הערות:

ק'יצרי - אורז עם עדשים כתומותכפרגניסטית
קיצ'רי - אורז עם עדשים כתומות

מנה פרווה

המצרכים:
1 כוס אורז פרסי ארוך
1/2 כוס עדשים כתומות, מנוקות ורחוצות
שמן
1 בצל גדול, קצוץ
רבע כפית כורכום
כפית שטוחה מלח
10 שיני שום
שמן זית
שתיים וחצי כפיות כמון

אופן ההכנה:

בסיר עם תחתית עבה מחממים שמן
מטגנים את הבצל עד להזהבה
מוסיפים את העדשים הכתומות, רחוצות ומסוננות, ומטגנים בערבוב מספר דקות
מוסיפים גם את האורז השטוף והמסונן וממשיכים לטגן בערבוב
מוסיפים לסיר שתי כוסות מים רותחים
מוסיפים מלח, כורכום וכפית כמון
מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש ומבשלים עד שכל המים התאדו.

לפני האכילה, לקצוץ 10 שיני שום לחתיכות קטנות
לחמם במחבת שמן זית
להוסיף את שיני השום ולטגן קלות רק עד להזהבה, ממש להזהר שלא ייחרך
כדי להאט את השחמת השום, ניתן להוסיף כף מים במהלך הטיגון.
לפזר על השום כפית וחצי כמון ולערבב היטב
לשפוך את תכולת המחבת לתוך סיר האורז ולערבב היטב שהשום והשמן ייספגו בכל האורז.
לסגור את הסיר, להמתין מספר דקות, ולהגיש חם.
אורז כתום או אורז עם גזרכפרגניסטית
מנה פרווה

מצרכים:
6 גזרים מגוררים דק
3 כוסות אורז
6 כוסות מים רותחים
3 כפות אבקת מרק טעם עוף
בערך רבע כוס שמן

אופן ההכנה:
מחממים בסיר את השמן ושמים את הגזר המגורר ומטגים עד שהגזר מבריק.
בנתיים שוטפים, מסננים ובוררים את האורז.
מוסיפים לסיר ומערבבים טוב טוב עם הגזר.
מוסיפים 3 כפות אבקת מרק ומערבבים.
מוסיפים את 6 כוסות המים הרותחים (בזהירות)
מערבבים.
מכסים את הסיר על אש נמוכה כרבע שעה או עד שהמים התאדו ונגמרו בסיר.
מכבים את האש, פותחים את הסיר שמים מגבת וסוגרים שוב את הסיר בערך רבע שעה.

ואז אפשר לאכול
אורז עם עוף ופטריותכפרגניסטית
מנה בשרית

מצרכים:
8 כרעיים של עוף
4 בצלים חתוכים לטבעות
1 קופסא פטריות משומרות
2 כוסות אורז לבן שטוף
3.5 כוסות מים רותחים
תבלינים: מלח, פלפל, פפריקה מתוקה, דבש, שום, מיץ תפוזים

אופן ההכנה:
ערב לפני משרים את העוף במשרה שעשוי מ: פפריקה, מלח, פלפל, דבש, שום, ומיץ תפוזים.
מטגנים את הבצל עד להשמחה.
מעבירים לתבנית אפיה ומשטחים אותו.
מעל מסדרים את האורז (שהוא לא מבושל)
מעל מפזרים את הפטריות
מעל שמים את העופות מסודרים .
לוקחים קערה שמים פה את 3.5 כוסות המים ואת הרוטב שהעוף שרה בו.
מוסיפים לה 3 כפות אבקת מרק בצל מערבבים טוב טוב.
ושופכים בזיהרות בין הרווח שיש בין העופות.
עוטפים בנייר כסף ומכניסים לתנור בחום של 170 מעלות לכשעה וחצי-שעתיים.

לעטוף טוב שלא יתייבש.

אורז חלביחובשת
חלבי

מבשלים אורז רגיל, רק שבמקום מים מבשלים עם חלב.

ה"רוטב" של האורז:
גבינות רכות (לבנה, קוטג', אשל, לבן) מה שאוהבים.
עם מלפפון ירוק חתוך כמו בסלט.

ומפה יש 2 גירסאות.
1.צריך לדלל את הגבינות כי זה מאוד סמיך, יש כאלה שמדללים עם החלב שבושל בו האורז, יש כאלה עם מים.
2. יש כאלה ששותים את החלב יחד עם האורז.

בתאבון
אורז פרסיצבע אדום
פרווה.
כמה זמן הכנה: חצי שעה. המתכון לכוס אורז! (לא כולל זמן ברירת האורז.. לי זה לוקח שנה....חח)

מצרכים: אורז.. ותפו"א. מקולפים, חתוכים לפרוסות לא דקות.

אופן ההכנה: שוטפים את האורז,(על כוס אורז שמים 2 כוסות מים) מניחים בסיר כוס מים(ביחס לכמות האורז..) עם 2 כפיות מלח, צריך שהמים יהיו רותחים ורק אז להוסיף את האורז ושהמים יכסו את האורז כ- 5 ס"מ..... אחרי 10 דקות בערך, שהאורז מבושל למחצה מסננים את האורז.(אפשר לשפוך לתוך מסננת.).

בסיר אחר. לא שטוח וגם לא עמוק מדיי.. שמים 2 כפות שמן(בהתאם לכמות האורז), כפית כרכום,פלפל שחור,מלח,כמון. ומערבבים את זה.. על זה מניחים בצורה מסודרת של שכבה אחת את התפו"א הפרוסים. על התפו"א מניחים את האורז ומערבבים איתו 2 כפות שמן וקורט כורכום בשביל הצבע.. סוגרים את הסיר ל20 דקות..

והופ.. עברו 20 דקות והנה זה מוכן...

הערות:
כשהאורז מתבשל. לא לפתוח את הסיר עד שיעבור הזמן..וכשמכבים להשאיר עוד 5 דקות את הסיר סגור..

אם צריך עזרה אני כאן.
אורז פרסי זה בהחלט מדע מדוייק... אבל טעים!!!!!!

תהנו!! לשובע...
אורז פרסי זה-אוכלחובשת
זה הדבר היחיד שאוכלים בערך...
אבל בכל מיני צורות צבעים וטעמים.

סורי צבע אדום, הייתי חייבת.
אורז מלא, מעדן בריא וטעים!אני ירושלמית
1. שוטפים כוס אורז מלא לאחר בדיקה (אני משתמשת באריזת וואקום שמצריכה רק בדיקה קלה) משרים כעשרים דק' במים עם מלח.
2. בינתים מטגנים בשמן זית קוביות מ2 בצלים בינוניים או 1 גדול.
3. כשהבצל זהוב ורך לאחר כ20 דק', מוסיפים 2 כוסות מים ומביאים לרתיחה.
מתבלים במלח פלפל, קנמון,אני מוסיפה גם מעט כמון ולפעמים גם מעט כורכום לצבע או פפריקה מתוקה לאותה מטרה.
4. כשהמים מבעבעים מסיפים את האורז המסונן.
5. מכסים את הסיר במגבת (זהירות! לא לחרוך אותה!) מביאים שוב לרתיחה, מנמיכים את האש ומבשלים על אש נמוכה כ25 דק', עד שבבית מתפשט ריח נהדר של אורז מבושל.
6. מכבים את האש ומשאירים מכוסה עוד 10 דק'.
פותחים את הסיר ומאווררים את האורז.
7. לנ"ל אפשר להוסיף שקדים פרוסים מטוגנים במעט שמן עם או בלי עוד בצל מטוגן, תערובת של אגוזים לפי הטעם, צימוקים וכו'.
מאז שהכנתי את האורז הזה לראשונה, אני לא מסוגלת לראות אורז לבן.זה כ"כ עשיר בטעמים!
איך אתם שוטפים את האורז ומסננים את המים בלי שישפךמנגו
אורז? הרי תמיד טוב לטגן את האורז קצת לפני שמוסיפים מים אך יש כבר מים לאחר שטיפת האורז?!
תודה
שוטפים בתוך מסננת עם חורים קטנים.אני ירושלמית
לא שוטפת. ולמתכון שלי:ruthi
לטגן בצל עד שהוא שחום, להוסיף לו גזר מגורד בפומפיה גסה וגמבה חתוכה לקוביות קטנות, לאדות הכל ביחד 10 דק'.
עכשיו ככה- אם זה אורז מלא- אני משרה אותו במים רותחים חצי שעה ואם רגיל- רק 10 דק'.
להוסיף את האורז (בלי מי ההשריה) לירקות ולאדות עוד 10 דק' תוך כדי ערבוב נמרץ.
להוסיף כף מלח.
להוסיף מים רותחים (אם זה אורז רגיל- כוס על כוס, ואם מלא- כוס וחצי מים על כוס אורז) לבשל 20 דק' אורז רגיל וחצי שעה אורז מלא.
לערבב, לכבות את האש ולהשאיר סגור 5 דק'.
יוצא מדהים.
תיקון: 2 כוסות מים על כוס אורז רגיל ושתיים וחציruthiאחרונה
על כוס אורז מלא.
(משום מה התבלבלתי עם פתיתים)