יש כאן כאלה שמציירים דיוקנאות בצבע? הוא ציורי דמויות בכלל בצבע?
אי שם בשנות התיכון ציירתי הרבה בעיפרון, וכעת ברצוני להתקדם. ולכן אני צריכה עצות.
יש כאן מישהו?
יש כאן כאלה שמציירים דיוקנאות בצבע? הוא ציורי דמויות בכלל בצבע?
אי שם בשנות התיכון ציירתי הרבה בעיפרון, וכעת ברצוני להתקדם. ולכן אני צריכה עצות.
יש כאן מישהו?
באיזה צבעים כדאי להתחיל, איך עושים הצללות בצבע, האם דרך העבודה שוה מציו בעיפרון, וכו'.
איזה יופייי..
אבל מה זו האיכות הזו?!
מה ישלכם??האיכות סבבה לגמרי...חכו אני אעלהבדמייך חייבס"ד
ממצלמה ואז תראו!! |עצבני|
אם ככה זה אמור להראות...
בגלל זה שאלתי אותך.
תפארת =]

אם אני לא אעלה,מי יעלה??
בדמייך חיי
בדמייך חיי
דינה ל.הציור הראשון טוב מאוד- השיער משיי (אולי תציירי פעם שיער מקורזל?), הכובע מצוין, הצללות טובות (ואפקט הצילום/סריקה מטשטש ודווקא מיפה את הסיפור)...
האוזן קטנה מדי לדעתי, ואמורה להיות ממוקמת יותר גבוה ואחורנית.
האף "סולד" מדי. כאילו אין לה כמעט גשר. או שהוא קעור הרבה יותר מדי. שימי לב לזה. (אל תדאגי, האשה תהיה יפה גם אם תציירי לה אף יותר יהודי וריאליסטי
)
הציור השני הבהיל אותי לרגע- מפחיד לראות ציור שרק עין אחת עשויה
אשמח לראותו גמור. בינתיים- מקסים! שוב- שיער, עין, אף... הכל מצויר יפה. אה, ויפה לך על האומץ לצייר ככה שיניים. אני תמיד חוששת מזה- מסובך נורא
.
רק שימי לב לצייר לה צוואר לא דק מדי.
ובשני הציורים- העיניים! אני כ"כ אוהבת את העיניים שאת מציירת.את עושה אותן נוגות ורכות איכשהו...
עלי והצליחי ![]()
בדמייך חייבס"ד
אממ....את צודקת לגבי האף,ולגבי הצוואר הוא מוכן,וגם הציור!
[בהזדמנות בעזהי"ת בלי נדר
]
אבל לגבי האוזן ..לא כ"כ,אני אוהבת שזה ככה
איזה ציורים מהממים! הייתי אומרת שהשיער מושלם למדי...
אני פשוט חולה על איך שאת מצלילה מסביב לאף ויוצרת לו צורה עדינה כזאת..שתדעי שאני בלי סוף בוחנת את זה ומנסה בעצמי ואף פעם לא הולך לי כ"כ טוב כמו שאת עושה! |קנאי|
הייתי ממליצה לך להוסיף להם חיוך או הבעה מעניינת אחרת..זה משדרג. (מניסיון).
נדמה לי או שהפנים של הראשונה מאוד מאורכות? טוב, יש כאלה אנשים בעצם...אולי צרות קצת, לא יודעת.
הפה של השניה מצוייר מאוד טוב לדעתי. אבל זה קצת מוזר איך שהיא פותחת את הפה..כי זה לא נראה שהיא מחייכת עם פה פתוח או משו. זה נראה כאילו ציירת מישי באמצע דיבור. יש מבין? (סורי על הדוגריות)
או בוהה במשהו עם פה קצת פעור והבעה משועשעת קמעה .
ותשאני רוח- אני הכי נהנת לראות איך עידנת לדמויותייך את תווי הפנים, ובעיקר הפה שהפך לדק יותר (תזהרי שלא יהפוך לדק מדי) ובכלל- איך קפצת מדרגה גבוהה גבוהה 
ותראי את המרחק בין העין והלחי- לאוזן. האוגן ממוקמת משני צידי הגולגולת, הווי אומר קצת אחורנית.
שימי לב.
בכל אופן- האון כשלעצמה יפה והכל טוב ויפה 
כל הזמן הייתי בטוחה שיש לראשונה צוואר מגובן, והתחלתי לחפור בתגובה כמה שאני חושבת שזה מביע, וכמה שזה משתלב עם התנועה, וכמה שזה חינני ופורץ דרך. ופתאום גיליתי שזאת פשוט קצוות שיער שם.
אי אי. (באמת תהיתי איך דינה לא העירה על זה...) אבל עדיין זה שהצוואר ארוך-כמעט-מידי, מוסיף חינניות יוצאת דופן לציור.
איך הפכו אותי לרואת-כל? 
אנשים... תודה, אבל אפשר לרדת? יש לי פחד גבהים! 
וכן, דינה לא שמה לב, לא לקווצת השיער עליה דיברה הרהור עמוק, ואף לא לצוואר (שאכן) ארוך-כמעט-מדי.
יפה על תשומת הלב, הרהורית.



וואי וואי איזה מחמאות !! |מסמיק|בדמייך חייבס"ד
על כן נאמר הרגשון הזה:
![]()
חח בכל מקרה..נתחיל עם מירי
מירי:
בציור השני,ניסיתי לתפוס את הקטע הזה,כאילו היא באמצע משהו ותפסו אותה[את מכירה את זה ,?שיש תמונות כאלה שתופסים אנשים באמצע דיבור\משהו אחר...? זה מה שניסיתי להראות..כנראה שזה יצא לא כ"כ ברור..
] בכ"מ ,זה לא חיוך בכלל..
ואגב,דיברת על זה שאת שעה מנסה ולא מצליחה??ככה אני עם השיער המהפנט שאת עושה...


שעה!!!לא מצליח לי..חחחחחח ועוד משהו,בקשר לפנים-נראלי הבנתי את הנק' שלך-המצח גדול מידי ככל הנראה לי מפה..טוב,נו ..זה רק שיפורים להבא,בזה אני לא נוגעת יותר אחרת זה רק יהרוס..
|מכיר את עצמו|
תודה לך מקסימה 
דינה:
חחחח תודה רבה לך,באמת!
אני מרגישה שחל שינוי בציורים שלי...אבל עדיין יש הרבה מה לתקן!
תודה רבה לך מהממת! 
הרהורי:
חחחח את האמת,תהיתי אם להוריד אותה..אבל אז זה לא ירד משום מה....
ואת האמת גם,אפחד עוד לא העיר לי על זה..באמת אבחנה יפה מאוד!!!
הצוואר ארוך מידי בכוונה מכמה סיבות:
א. כי לא היה לי כח להמשיך..
ב. כדי לתת מראה אצילי כזה..,בראשון יש הרבה מה לתקן,אבל פשוט אין סבלנות ויש פחד שייהרס..
תודה לך חמדתי 
[אני יודעת שמשו לא בסדר עם הנחיר]בדמייך חייההצללה מאחורי הנחיר הימני ותחתיו
מעט כהה.
הבהר אותה- והבחורה מושלמת ![]()
הבהירי*.... ותודה רבה
בדמייך חייההבעה שהתכוונת לצייר עכשיו הרבה יותר ברורה והיא יצאה מעולה..
לדעתי- זה הציור הכי טוב שלך שראיתי! (וזה ממש לא אומר שהשאר לא טובים, כי הם תותחיים אחד אחד. רק שזה הכי
)
איכשהו כל הבנות שאת מציירת דומות חיצונית..יפות מאוד..אבל דומות כאילו הן אחיות או לפחות בנודודות
תנסי לגוון ע"י ציור שיער אחר. או עיניים כהות..שיער בעיקר גורם לשינוי. אולי תלתלים? או שיער קצר?
תנסי, אני בטוחה שתציירי את זה מעולה..
תודה רבהה...חח כן,הרבה העירו לי על זה...בדמייך חייבס"ד
אני אנסה בעזהי"ת,כנראה זו מישהי שאכיר


ואני אגיד לך מה מוזר בנחיר: הוא בסדר גמור, פשוט לא ציירת בכלל את צד-האף. בצד ימין ציירת משהו קלוש. משמאל- בכלל לא.
גבה ימין נראית לי משוכה מעלה באופן בלתי אפשרי במציאות.
כל השאר- מקסים ![]()
ו... יאללה, גווני לנו. לא רק פורטרטים חזיתיים.
יש עוד יצורים בעולם מלבד בנות יפות עם שיער חלק חלק 
בהצלחות!
מירי ט.הקדמה:
אם לא תבינו את הקומיקס זה בסדר גמור. כי ברעיון זה בדיחה פנימית..
אבל בכל זאת אנסה לשתף אותכם:
לכו רגע למראה.
שימו ידיים על שני צידי הפנים, על הלחיים.
ועכשיו תמתחו חזק לשני הצדדים.
יצא לכם מן פרצוף מרוח של חיזר? -יפה.
זה בערך הפרצוף של מי שאבא שלי גמר לעשות לו קוקו בשיער...בהגזמה כמובן!
הוא טיפוס מאוד מסודר כזה..בהכל. גם כשהוא עושה קוקו בשיער הוא צריך להיות ישר, חלק, בלי אף תלתל סורר..יש מבין?
בקיצר, תמיד צוחקים אצלנו על הקטע הזה שלו.. אז פשוט עשיתי על זה קומיקס..איך זה?
ואולי עוד ציור קטן..במפנה חד לסגנון אחר
אני צכה את דעתכם..מה אתם אומרים? להוסיף גם אבא ובת? משני צידי האמא...או שזה סתם יהרוס וכל המוסיף גורע?
נ.ב. סליחה על השורות מאוחרי הדף..ככה זה כשמשעמם בשיעור.
יפה מאד! הקומיקס לטעמי מוקפד מידאי- בקומיקסים צריך יותר לזרום.. אבל עשוי טוב וחמוד.
הציור השני יפיפה- אני הייתי מצייר ת'ילד בלי החליפה... היא הופכת אותו לזקן...
יש הוצאת קומיקסים אמריקאית, DarkHorse, שהקומיקסים שלה נורא
ריאליסטים ומוקפדים. קומיקס לא מחייב שיהיה לו גוון קריקטוריסטי. זה
לא סותר.
לדעתי, זה בדיוק מתאים.
אולי יותר מדויק להגיד שאני לא אוהב את זה... פעם ראיתי 'קריקטורה' שנראתה יותר כמו ציור שמן מימי הביניים... זה היה נורא.
הראשים קצת גדולים, המרחק בין עיני הילד די גדול.
בנוסף, הילד פונה לצד אחד והאמא לצד שני. זה לא מסתדר עם
הברכיים שלה, כאילו היא הפוכה.
בהחלט יש בדמויות בציור השני מן הרובוטיות...דורש עוד אימון כל העסק.
אבל לא הבנתי מה הבעיה בברכיים של האמא.
לא הגיוני שהיא פונה לצד אחד ומושיבה את הילד שלה לכיוון ההפוך?
ואחיהוא..פעם גם ילדים לבשו חליפות.
לגבי הקומיקס..אני לא מתיימרת להיות קומיקסאית אמריקאית מנוסה..לא כיוונתי לסגנון של אותו צייר אבל אני עדיין מרוצה למדי מהתוצאה...רק שלא הצלחתי מספיק להעביר את הפרצוף המרוח כמו שהוא אמור להיות..
קצת קשה לצייר כזה דבר![]()
בס"ד
ולא,לא התכוונתי למפלגת מרכז..


ישלך עתיד ממש,יד מקצועית ביותר!
וזה קצת מפספס..
ישנם כללים ברורים מאוד שנוסחו אחרי חקירה ודרישה של עשרות שנים. כדאי לאמץ אותם
)אבל מס' קוים מנחים נשמרים בקפדנות על מנת להקל על הקורא/צופה
הכנסתי על זה סדנא שלמה..זוכרת? 
רק שאני לגמרי לא בקיאה בכללים האלו...זהו קומיקס נסיוני לחלוטין. לא מתיימר להיות מקצועי, ממש לא.
אז תתיחסו לזה כאל סתם ציורים בעלי קשר משותף שבמקרה מחולקים ל4 משבצות והדמויות מובעות ע"י בלוני מחשבה ודיבור....![]()
פוסעת בחול...בס"ד
אהבתי את האישה (:
מכובדת , גאה ויפה.
הילד חמוווד , אבל מ'שו מוזר לי קצת ביד הימנית שלו 
חחחחחחחח הקומיקס מצחיק ..
מזדהה XDXD
מירי ט.
דינה ל.מחכה בקוצר רוח ללמוד את סדנתך על הקומיקס!
אולם זכור לי רק ענין הקומפוזיציה, ושום דבר אודות הדמויות.
דינה ל.
דינה ל.מקסים מקסים.
בהחלט מגוון.
הצחיק אותי איך שציירת את האבא "ילדותי" כ"כ- עם עיניים ענקיות ומנצנצות, גבות-נוצה וזקן חלק חלק... (no way!)
וכפיים לך על הפנים העגלגלות!
הציור השני- אצילי ורגוע.
כמו תמיד- כיף להתעמק בפרטים הקטנים שהוספת. אני אוהבת את השמלה שלה האשה 
פלג גופה התחתון קצר נורא. הברכיים היו אמורות להסתיים בהמשך, וכך גם מהברך ואילך. נראה לי שגם כתפיה ופלג גופה העליון צרים-מה (או שזה בגלל המחוך?!
)
מדוע העיניים של הילד כ"כ קטנות ולא אמינות? גם גופו זערורי ממש ביחס לראשו הגדול, ומשהו לא טבעי בתנוחתו.
תמיד אני מציעה לבקש ממישהו לדגמן לך את הפוזה אותה את מציירת. זה עוזר (תוכלי לצלם אות/ה בפון ולשחררו לחופשי. והרי לך מודל.)
סחטיין על האף הלא שגרתי של האשה.
אגב, עכשיו את יכולה להוסיף דמויות לציור בנחת- יש לך תיעוד של הציור לפני... 
מירי ט.אחרונהכן..זה גם מה שאני חשבתי, אולי אני אעלה צילום אחרי שאוסיף עוד דמויות..
שמחתי ששמת לב לאף. ממש השתדלתי למנוע ממנו חתיכיות.
הילד..כן, אני צכה לצייר עוד הרבה ילדים עד שזה יראה אמין..
בכללי- תמיד כשאני מציירת גוף הוא יוצא לי כמו רובוט. לא יודעת איך להיפטר מהעניין.
לגבי השמלה..דמייני שהיא באורך שלושת-רבעי כזה..והרגליים שלה ממשיכות גם מעבר לדף..נראה יותר טוב?![]()
תסובבי ת'תמונה..
סיזיפי ומעצבן למלא את הכהה עם עיפרון... אולי כדאי לך לנסות לרשום בפחם. או גיר.
לא עשיתם לי הרבה חשק להמשיך להעלות לפה ציורים.
העיקר שיהיה חשק לצייר
ההצעה של ציור בפחם מ-מני טובה, כך לא יראו את ה"הלוך ושוב" של העיפרון והכל יראה נקי יותר. עבודה עם מצלל יכולה לעזור ג"כ.
באילו עפרונות ציירת?
הקשתית והאישונים לא עגולים ולא זהים בגודל, שימי לב...
[מרשה לי "להעתיק" ולצייר אותו גם? אני כ"כ אוהבת את הצילום הזה.]
מוזמנת להעלות לכאן ציורים גם בהמשך.
לא ניסיתי לעשות את זה מלוטש.
זה הסגנון שאני רושמת בו בדר"כ ואני אוהבת את זה. זה לא אמור להיראות מרקם ריאליסטי.
ומצטערת אם נפגעתי קצת מהר מדי. סתם "זה נראה נורא" לא היה כ"כ במקום לדעתי.
אפשר לומר את זה בצורה יפה יותר.
וגם את העניין של הלסובב, אפשר לומר בצורה קצת יותר נחמדה.
מצטערת אם הבנתי מישהו לא נכון.

אני חושבת שהוא התכוונן להמשך המשפט "זה נראה נורא סיזיפי" לא "זה נראה נורא,סיזיפי וכו"
אז אין סיבה להפגע
התכוונתי לומר שזה נראה נורא סיזיפי.. לא נורא מלשון נורא ואיום
שמי איתמר שחק והיום נכסתי לראשונה לפורום ומאד היתרגשתי לראות התלהבות שכזאת מציור ורצון עז שכזה ללמוד ציור.
אני בעצמי מאסטר לציור קלאסי וללימוד של רישום וציור אקדמאים, וכמובן צייר (קלאסי ופיגורטיבי ריאליסטי).
בקרוב מאד אני פותח כיתת אמן שבה יועברו הטכניקות ושיטות הלימוד הקלסיות השונות מלימוד אנטומיה ,רישום אקדמי, שימוש נכון בחומרים, תורת הצבע והשימוש בו ועוד ועוד...
אשמח מאד לעזור ולענות לכל שאלה או פניה בפורום.
בכל מקרה אם יהיה רצון לדבר איתי טלפונית הנייד שלי הוא 0506808950
מה ילמדו שם?

ואימון רב.
קחי צילומים- משפחתיים, או של דוגמניות איפור, תתבונני היטב, תראי איפה הקימור, איפה הקיעור, מרקם העור, משחקי האור והצל, הצורה...
ותעתיקי.
ושוב ושוב.
אם יהיו לך שאלות ספציפיות יותר, או שתרצי שנחווה דעה ונכוון- את מוזמנת לשאול כאן.
כרגע השאלות שלך כלליות מדי, וקשה לענות לך עליהן.
בהצלחה לך 



מירי ט.האם זו אכן דינה ל. בכבודה ובעצמה הממליצה לחובבות ציור המתקשות בציור תווי פנים להתבונן בפניהן של דוגמניות וע"י כך ללמוד את הצורה הנכונה???? שומו שמיים!
<צ>
ניראלי עדיף להתבונן בבני אדם מן המניין...ולא בדוגמניות. כי אז זה לא מציאותי, לא ריאליסטי, אין אנשים כאלה באמת, בלה, בלה...
כבר למדתי בעל-פה את כל הנימוקים למה לא לצייר ככה..
אבל זה לא נכתב בקטע רע..הציורים באמת יותר מוצלחים כשמציירים מציאותי.
שימי לב שדינה דייקה "דוגמניות איפור".
כאלה שהתמונה מתרכזת בפנים שלהן. ופותחת השרשור שאלה
על ציור פנים. הקשר ברור. כי יש שם פנים, לא כי אלו פנים של
דוגמניות.
מציאותי/ ריאליסטי זה לא יום-יומי!
כשמתאמנים מנסים בכל שיטה עד שמוצאים את הדרך היותר מועדפת
של הצייר.
דינה ל.מירי ט. שמציירת כל היום דוגמניות-מעצבנות-יפות בצורה לא מציאותית... [עד שהיא הגיעה לכאן
]
ודומיה הבין את דבריי כפשוטם. דוגמנית-איפור, עם כל הפוטושופ שלה, טובה מאוד לאימון: אור וצל על הפנים, לשיער, ולשאר איברי הפנים.
בס"ד
זה דבר מקובל מאוד..
וגם קל מאוד לבסיס,
נגיד ואני לא טובה בלצייר שפתיים בכלל [יעידו פה על כך..
] אז כדי להשתפר בזה,כל פעם שאני מציירת ציור ואני מגיעה לשפתיים,אני קודם עושה טיוטה מהעתקה של תמונת שפתיים מהאינטרנט... מאוד טוב ומאוד מועיל ...
ב"הצלחה לך!
ברור שאי-אפשר "להדביק" אף.
אבל זה לא אומר שאי-אפשר לתרגל צורת אף.
דינה ל.רק לא הבנתי מה הקפיץ אותך ככה...
נכון שפוטושופ זה דבר מקומם מעצם קיומו, אך שים לב לקונטקסט הדברים... אמרתי שלמרות שהיא עברה פוטושופ- עדין יש לה אף, פה, עיניים... והיא טובה לאימון (לא כאידיאל של שום דבר) כדי ללמוד ולהתעמק כיצד נראה אף מכל זוית, צורות שונות וכו'.
זה לא "להדביק" שום דבר, משום כלום.
[ו-וואלה, לא הייתי מתנגדת ללמוד אנטומיה של תווי הפנים. נשמע לי מרתק!
]

התיאוריה שלך תעלומה בעיניי. הלוואי ואצליח להבין אותה!
היא רוצה לצייר דיוקן.
מה לא טוב בלהתאמן מתמונות/ציורים/מודלים? למה זה לא רלוונטי?
למה לשם כך אתה מציע לה "ללמוד אנטומיה וכו'"?
ללמוד לצייר איבר כמו שצריך, כמו שהוא בנוי במציאות- זה השלב הבסיסי! ולשם כך עליה להתבונן, ועוד להתבונן, ו"להשתיל" אותו בציורים שלה...
לא רואה את הפסול שבענין.
מצטרפת רק להמלצה להתאמן בציורים. טוב להתבונן וללמוד את הטכניקות השונות.
"אימון אמתי" זה לצייר בצורה מופשטת, כתמים, צורות? אני לא רואה מעלה בהתעסקות בכתמים. [אך מאידך אני לא מזלזלת בה, בשונה ממך]
מי אמר שציור כזה עולה בחשיבותו על ציור רפרנס, ריאליסטי, וכדומיהם?
דייקנות היא אמנות בפני עצמה. והיא ממש לא משעממת. כמו שלא חסר מה לצייר בצבע, לא חסר מה לצייר ברישום, או בציור פורטרטים מושלמים, לצורך הדיון.
התעסקות בכתמים, כמו שקראת לזה, זה בדיוק כל מה שאנחנו צריכים כדי להשיג את הריאליסטי הזה שאנחנו מחפשים, כמו שאמרתי, מחפשים משהו אמיתי. אבל אם נמשיך לצייר מהראש, ע"פ הגדרות וכללים של איך נראה אף או פה, זה בחיים לא יהיה ריאליסטי, זה יהיה דמיון!
ועוד פעם, מופשט זה כל מה שיש, וברגע שנסתכל על נושא הציור בצורה מופשטת, יהיה יותר פשוט לא ליפול לפח של הגדרות, סמלים, וציור מדמיון (ודמיון אני מתכוון רעיונות שיש לנו לגבי דברים ואיך הם נראים, מה הצורה שלהם, החוקיות שלהם, ובמקום לצייר מהדמיון, להתחיל לצייר מהתבוננות, וזה מאוד קשה לא לצייר מהדמיון ולנטרל את הרעיונות שמדומים אצלנו בראש, הדעות הקדומות לגבי דברים ואיך הם. ושוב, במקום זה, להתבונן בדבר בצורה מופשטת, ולצייר)
אלעד
פוסעת בחול...זה נורא נורא חמוד.ממש.
ואין אין אין על הכרס של פו..
פוסעת בחול...אחרונהבס"ד!!
רישומים ראשונים שלי... אז תאלצו לסלוח על טעויות ופישולים למינהם.. =C
אשמח מאוד שתחוו את דעתכם +הערות, הארות וכול סוג של ביקורת.. (בונה!!)
נ.ב.: לא הצלחתי לעלות כתמונה.. עמכם הסליחה...
אישה-
איש
תינוק(ת?)
פוסעת בחול...אחרונהקוי מתאר מודגשים מידי, לעומת צביעת הגופים עצמם.
אם היה מדובר בקומיקס או בקריקטורה זה עוד היה נסבל
. סליחה
אהבת חינם
ט!הראני מקווה שיהיו יותר גוונים ומשחקי צבע במבנים.
ולמה יש כ"כ הרבה דודי מים (?) בציור?
אולי את מתכננת לשנות/להוסיף לציור, אז הערותיי כרגע בכלל לא תהינה רלוונטיות?
לגבי דודי השמש- הם מציקים לי בעין. לענ"ד, גם אם בצילום המקורי ישנם דוודים כ"כ רבים, ניתן "להעלים" חלק, כדי שהתמונה תהיה יותר אסתטית. הם תופסים יותר מדי ענין בציור, ואני בטוחה שלא הם המרכז.
אא"כ חשוב לך להצמד למקור.
ואם כבר הגענו עד הלום:
ציור יפה, צבעים עזים ויפים. אני חושבת שכדאי להוסיף קצת מעברי צבע עדינים בכיפה ובמגדל, להענקת נפח.
הבאתי את זה בכוונה לא גמור כדי לשמוע את דעתכם הכללית, על הכיוון, ואולי יש משהו לשנות לפני שאני מסיימת
כי אחרי שאני מסיימת, אני לא נוגעת בציור.
לגבי הדודי שמש- לא מציק לי.
תודה על ההערות.
אני אוהב את הסגנון הזה.
הכל נכון! המיקום, הפרופורציות והגוונים.
המשיכי כך! את בדרך הנכונה
ט!הראחרונהלהמשיך לסמסטר ב' בלימודי הציור?
בעד:
נגד:
אם כן, את תחזרי מאוחר גם בכל מקרה.
בעניין הפעילות הנוספת, תלוי עד כמה זה חשוב לך... אם
לא תוכלי לעשות את הפעילות השנייה גם אחרי הסמסטר,
תשקלי מה עולה על מה.
גילוי נאות: אני משוחד כי אני סקרן לראות את היצירות שלך
אחרי עוד התקדמות.
דינה ל.
הם בהכרח יהיו עמוסים יותר? בוודאי יהיה שלב בו הם
יהיו רגועים יותר ויהיה לך יותר פנאי. או שיהיו לך חלונות
של לפחות פעם בשבוע. |צעיר|
(הריון? חופשת לידה?
)
דינה ל.אמן...
אכן צעיר.
השמועה אומרת ששנים ב'-ג' קלילות יותר מבחינת מספר השעות במערכת אך עמוסות בעבודות סמינריון ושלל מטלות.
לא יודעת איך זה ישפיע על יכולות הציור שלי. הציור בכ"ז דורש ערב שלם כל שבוע.
(וחופשת לידה זה הזמן האחרון שיש בו מן לציור, אני מניחה
)
)לך דומיה תהילה
דינה ל.באסה, אבל עוד יותר באסה להיות בדילמה.
ההרשמה נסגרה, הסמסטר השני מתחיל בשבוע הקרוב.
כעת הדילמה מתחלפת [
] להאם לחזור למקום הציור הקודם שלי, שהיה לא מקצועי מספיק לדעתי (אך אני חייבת לו את כל מה שאני יודעת על רישום), אבל המקום הזה חרדי> ולכן רק נשים> אז הוא אינטימי ונעים מאוד> ועם אוירה בהתאם (בשונה כ"כ ממקום לימודי האחרון)
אוי, למה החיים לא שחור או לבן? הרבה יותר פשוט ![]()

ג'ינג'ית מנמשת
דינה ל.יהיה כיף לשבת לצידך.
אני אאיץ בך, ואת תמתני אותי
והשמחה רבה!

ג'ינג'ית מנמשתאחרונהלא עוד עלמות חן משעממות!!
הגיע הזמן לפנות את הבמה לאצילים מכובדים, חמורי סבר, זקנים ומרשימים
לקחתי בחשבון פרטים שהעירו לי עליהם:

אז ההערות הועילו? יש בציור זה מן ההשתפרות?
עשיתי לו אזניים גבוהות באופן נוראי..לא?
ניראלי שזה כי אני תמיד מציירת אזניים שמתחילות בערך איפה שקצה הגבה נגמר..אולי קצת מעל.
רק לא לקחת בחשבון שזאת גבה שמורמת בהבעה של: "כאילו, מי אתה?"
אחד הציורים היותר מיוחדים שלך!!!
באמת שונה מאוד מהיוצרים הרגליים, מעלמות החן המוקפדות.
זה ממש ממש מיוחד ויפה!!!!
מהיוצרים הרגליים? כוונתך מהציורים הרגילים?
נ.ב.
טוב לשמוע ממך מחמאה מידי פעם....
דינה ל.המועד הוציא ממך דבר נהדר!
אני אוהבת את הירידה שלך לפרטים. והמלבושים של הדמויות שלך תמיד כ"כ מדוקדקים. אף פעם לא מוגזם ולא כבד מדי, וכל תוספת- משדרגת בטירוף את הציור! איזה כיף לך שאת יודעת לעשות את זה 
אכן הגבות פרועות, אנושיות וגבריות, כיאה לאציל זקן .
האף נראה לא-דקיק וחד כמו לדמויותיך עד כה- הצלחת מאוד! ![]()
אני חושבת שכדאי להוסיף נפח לנחיריים שלו- הקו שלהם קצר ולא מתעגל מעלה בכלל, מה שנותן תחושה מאוד שטוחה ומראה חלק ונקי- מה שלו מסתדר כ"כ (ולא הגיוני) עם החזות הזקנה.
האוזן עדין פשטנית מדי לדעתי. כדאי להוסיף לה קצת יותר משחקי אור וצל, כי זה איבר בעל זויות, ואיזור התעלות כהה קצת בד"כ.
היא גם ממוקמת קרוב מדי לעיניים. טיפ טיפה אחורנית... (תראי את הציור שלך בדיוקן-העצמי, היכן מיקמת שם את האוזן.)
יש לך משהו עם כתפיים עקומות
גם כאן הגובה לא תואם. לדעתי הכתף הגבוהה נראית אמינה יותר, כי היא מקנה לו מראה קצת שחוח, מבוגר.
מענין אותי לדעת- ציירת את הז מהראש או שנעזרת בתמונה?
[ודבר קטן ומתמיה- איך המשקף לא נפל מעינו אם הוא מרים גבה?
]
מירי ט.טוב, לא ש7 וחצי בבוקר זה זמן יותר טוב..תירגעו, קמתי לקריאת מגילה ב6, זה למה.
תודה על המחמאות..אל דאגה, אחרי פורים יש פסח, נראה מה הוא יוציא ממני
הכתפיים...אופס...לא שמתי לב.
האוזן..אני צכה עוד לעבוד עלזה באמת.
ולגבי המשקף-הוא מיוחד! הוא מחזיק מעמד גם עם גבה טיפשית שמורמת!! |עקשן| |מתריס|
ולגבי פרטים בציור- זה באמת נראה כ"כ מפורט? דווקא לא ממש, לדעתי..יש לי ציורים הרבה יותר מפורטים, בעיקר כשאני מצירת גם גוף שלם, אז יש מקום לממללאא פרטים! ![]()
אני לא נעזרתי בתמונה, אני התחלתי לצייר מהראש, ואז הסתבכתי עם איך שהבגד אמור להיראות, הצווארון וכו..לא הייתי
בטוחה אז פתחתי ספר של גדי פולק, א גאנצע מעשה, מי שלא מכיר- ספר יפה עם ציורים פשוט מטריפים!
שמה מצוייר איש בסגנון הזה, וזה עזר לי לשפץ קצת את שלי





מידלדל יופי...
מירי ט.תגידו, איך יצאו לי קפלי השומן הזקנים והרוטטים בסנטר? טובים, נכון? |מפרגן לעצמו כי הוא מתלהב|
קרדיט לגדי פולק
תפארת =]
דינה ל.יש ביוטיוב הרבה הדרכות לציורי מנגה, אם אהבת.

פוסעת בחול...אני לא מסוגלת לצייר בצייר ![]()
אני גם ממש אוהב את זה, פשוט עם הספריי בשחור...
בעבודה הקודמת שלי בזמנים שהיה משעמם זה מה שהייתי עושה 
בצבע זה קצת בעייתי כי הצבעים לא אמיתיים.. ואם רוצים להדפיס הם לא נשארים אותו הדבר בדרך כלל.
משלוחי המנות לכבוד פורים
מתחילים להתפרסם.
![]()
עדיין אפשר לשלוח יצירות,
דרך הניק הציבורי חיוכים תשע"ג שסיסמתו 1234
חג שמח ותודה לכל המשתתפים!
ותודה למירי החמודה 
שימחת אותי!
גמלי שלחו..אבל אין לי מושג ממי זה...חבל, כי זה ממש ריגש אותי.
ותודה למי ששלחה לי.
ועד מתי זה?!
צוואר יותר מידי ארוך.
את שאר הערות אני אעיר אח"כ.|אין לי זמן עכשו|
אין סיבה לקוי מתאר בולטים כ"כ
ותזהרי מנקע בצוואר!
אהבתי את המעברים, אבל לפי דעתי הכהייה של הרקע או של הסוס תיצור ניגוד כנה ומציאותי יותר לתמונה.
מסכימה לנסות?
חבל שלא התעכבת עוד על הרגליים. הרי ברור שרגלי הסוס לא דקיקות כ"כ ולא מתעגלות ככה (לגבי השמאלית הקידמית)
וזהו? סיימת את הציור? נראה שהתחלת משהו מאחוריו, וגם הדשא (?) עליו הוא צוהל נראה לא גמור.
תמשיכי- זאת התחלה יפה 
הפנים שלו יפות.
באמת נראה לי שהצוואר מעט ארוך מדי. ניתן להעזר בפרופורציות שכאלה אם תעצמי עין אחת, תושיטי את היד האוחזת העיפרון קדימה, ותראי מה היחס בין אורך הראש לאורך הצוואר. נגיד תראי שהם בדיוק באותו האורך. כך תדעי שגם על הדף זה צריך להיות כך.
על פי ציור של אחותי
ממש!
אבל הפרופורציות לא נכונות, ונראה כאילו עבדת יותר מידי על הפנים יחסית לגוף.
וההצללות ממש טובות!
עלי והצליחי!את ממש משתפרת!
ודרך אגב-לצציר לפי ציור גם נקרא לצייר עפ"י תמונה.
הכוונה לא מהראש.
תודה ו... דווקא על הפנים בקושי עבדתי..
זהו, חלפו עברו המבחנים (חוץ מאחד קטן ומעצבן)![]()
קניתי עפרון חדש, בלוק ציור נקי וחדש גם הוא ממתין על השולחן ![]()
עכשיו רק נותר להחליט מה לצייר ![]()
בשבת אני אעבור על אלבומי התמונות שלנו, ואחליט מה לצייר.
להתראות בקרוב! ![]()
תציירי משהו מיוחד.
משהו שלא רואים הרבה בפורום.
לפחות לא בציורים שלי.
שזה יהיה בנאדם.
אולי עדיף בת, לשם שינוי. בחיים לא ציירו פה בנות.
בגיל העשרה ככה...
עם שיער חלק.
זה יהיה מהמם!! אם את לא תציירי את זה אולי אני אנסה לצייר משהו בסגנון..
למרות שאני מתלבטת אם כדאי לי...אני לא רגילה לצייר דמויות...בטח שלא בנות..
טוב, נראה, תמיד יש פעם ראשונה.
|צוחק|
|מצב כפית|
|משועמם|
דינה ל.חשבתי שאני רואה לא טוב או שהתבלבלתי לגמרי...
עד שראיתי את שלוש השורות האחרונות 
מירי ט.
תפארת =]
דינה ל.אולי תראי שהשד לא נורא כ"כ (כמוני היום, ציירתי רקפות
והיה מהנה למדי
)
מירי ט.לא חייבים לאהוב לצייר הכל.
אותי לא מענין לצייר ציורי נוף, למשל. ואני גם לא מתאמצת לאהוב את זה. יש לי נטיה וטבעית וטוב לי איתה.
אבל זה תמיד יהיה לצד בנאדם כלשהו.... ובד"כ אני אשקיע יותר בציור הבנאדם.. הדומם והצומח רק נמצאים ליד.. ויוצאים תמיד פחות יפה..
אומרים שכלבים וילדים קטנים גונבים את ההצגה.
ואת הראית לנו כבר כמה ילדים קטנים. ![]()
אבל תפיסת רגעים יום-יומיים לא בולטים היא יפה בעיניי.
הוספת ייחוד לחסר ייחודיות.
אנשים ברחוב, עורב על קווי מתח, ילדים בגן, נדנדה עזובה...
הענין, שאני משקיעה המון המון זמן ואנרגיות בכל יצירה, והמחשבה על ציור "סצנה" מבהילה ![]()
אבל עוד נגיע לזה 
עוד מעט יחולו הלימודים, ויהיו לי זמנים מובחרים לציור 
למה שלא באמת תנסי פעם לצייר בחורה/ נערה? לא זכור לי שראיתי משהו כזה בין הציורים שלך..אני טועה?
למרות שגם זה מהמם...ופרויקט השיער הצליח לך בגדול....שיער מהמם.

פשוט כדאי לסדר תאורה טובה וקונטרסטית. לא בהיר מדי ולא חשוך מדי. שיהיה פיזור טוב של אור וצל.
אין כ"כ משמעות של לצייר מלמעלה. אבל אם מתעקשת אז אותו הדבר, שיהיה תאורה טובה, גם על האובייקט וגם על המשטח לציור.
עוד טיפים,
להסתכל להסתכל להסתכל.
לא להיות פזיז,
לא להיות הססן,
לשים לב לצורה הגיאומטרית, ולדייק בה. אחרת זה כבר לא יהיה רישום מהתבוננות אלא מהדמיון..
לשים לב ליחסים של האור והצל, להבין מה בהיר ומה כהה, מה דורש יותר כהה ומה לא.
לא להתייאש ולרצות לסיים מהר
ועוד כל מיני גישות חיוביות כאלה
בהצלחה
את רוצה טיפים ליצירת גוונים?
אם כן- מה משנה לך הזווית?
ניתן לשלוח יצירות פרי ידיכם לפסיפס
דרך הניק חיוכים תשע"ג שסיסמתו 1234
עד פורים הבעל"ט.
זו הזדמנות נהדרת לפרגן ולשמח חברים 
עד כה נקלטו יצירות רבות ומושקעות, מוזמנים להצטרף לחגיגה!
תהנו![]()
מפוספסיפה!
(נראה שכתף אחת גבוהה וקצרה מהשניה)
דינה ל.כיף לראות איך את ממש משתפרת! ![]()
בהתחלה לא היית מסוגלת לצייר דבר מלבד ברביות מעצבנות, ותראי מה את מוציאה תחת ידייך עכשיו!
סחטיין ענק על צורות הפנים המעודנות יותר
ללא ספק צלחת את הקושי.
הראשונה: עגלגלה, ומציאותית מאוד- כי היא לא יפהפיה בצורה על-טבעית. אהבתי את השיניים-דורשות-היישור שלה. ממש אחת האדם 
הצוואר הפעם נראה הגיוני יותר באורכו ובמבנהו, ואהבתי את הקפל הכמעט לא מורגש.
האף על גבול הצר מדי. זכרי שהנחיר אמור להגיע ברוחבו לאיזור העין (ראי שרשור נעוץ)
הציור השני- יפהפה גם הוא.
צורת העין מושלמת לדעתי (בציור הראשון היא גם אנושית יותר, אך נתת לה מן התעגלות וירידה ציוריות למדי למעלה. תשווי בין העיניים של שתי הדמויות ותראי.) בהחלט הבנת את התורה.
עיגול העין (הצבעוני) קטן מדי. טוב שחתכת אותו למעלה, כמו שצריך, אך נדמה לי שהנורמה בד"כ- זה שהעיגול נוגע בעפעף התחתון (אין לי כוח לקום מהמיטה לוודא זאת במראה.) זה גורם לעיניה להראות מורחבות בתדהמה.
השפתיים שלה תחומות בקו מודגש מדי.
טוב, ועכשיו אני נותנת לך שיעורי בית להתאמן עליהם 
~ אוזניים- זה איבר שאת מציירת חפיף, ויש מה להצמד על המציאות יותר: תתבונני באוזניים, שימי לב ל"תעלות", לתנוך. ישנה צורה קלאסית רווחת וזה די פשוט. שימי לב לאיזורים המוצללים (סף התעלות, איזור החור שתמיד יהיה כהה מאוד) ותשתכללי.
~ גבות אחרות- לכל דמויותייך ישנן אותן הגבות, דקיקות, ישרות ומאוד גבוהות. מה דעתך לגוון קצת?
~ אף- גם האפים של דמויותייך דומים לרוב- כולם ישרים ו"חטובים" באופן קיצוני. זה מה שהפריע לי מעט בדמות השניה וגרם לה להראות פחות אמתית- אין אפים כאלה. תנסי לעדן את זה ע"י שינוי ההצללה, וגם כאן תגווני בצורה. ישנם אפים שבורים, סולדים, ארוכים, פחוסים.... יהודיים 
ציור בעיפרון/ פחם וכו' (רישום) נקרא Drawing.
אין לי הערות אחרות.
מירי ט.דווקא פחדתי שמרוב רצון לא לעשות צורה חתולית העליתי את הצד של העין יותר מידי..(הצד שקרוב לאף..) ככה שנראה כמעט כאילו העיניים מצויירות באלכסון הנוטה למעלה.
ודווקא הצד המרוחק מהאף, זה שתמיד עלה גבוה בצורה חתולית, מצא את עצמו מונמך מאוד...אולי אפילו מידי?
אבל אולי זה סתם נדמה לי כי אני לא רגילה לצייר ככה
כל עוד דינה אמרה שהצורה מושלמת..זה מושלם..
(ואני עדין חושבת שציירת אותן טוב מאוד.)
לך דומיה תהילהאהבתי את הראשון יותר. יש בו משהו הרבה יותר חי ואמיתי.
בציור השני יש ניגוד בין הרוח בשיער לבין "פני הפוקר" של הדמות. שילוב שיוצר מראה לא אמין.
אבל קודם כל שאני אצליח לצייר עין פשוטה ורגילה כמו שצריך..אח"כ נדבר על שכלולים כמו צמצום העיניים ברוח וקמטים מסביב...למעלה מכוחותי! (נכון עכשיו..)
מממממממממממממממטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטטרררררררררררררררררררריייייייףףףףףףףףףףףףףף
היה קטע מצחיק עם הציור הזה...
אני סתם ישבתי וציירתי אותו, ורק אחרי שגמרתי אני כזה מסתכלת עליו במבט שני ופתאום קולטת שזה נראה בול כמו ילדה אחת מהבצפר..
כיתה מתחתי...
הראיתי לה את זה..איזה מצחיק זה היה..כי בכלל לא התכוונתי לצייר אותה.. למען האמת הילדה בציור יותר יפה מהילדה שדומה לה.:-/