אפשר לציר אם ציבעי שמן על בריסטול?
ולא רק על קנבס?
אפשר לציר אם ציבעי שמן על בריסטול?
ולא רק על קנבס?
אבל נראה לי קצת בזבוז של צבעי השמן.
דבר נוסף, צבעי שמן כשמם הם - הם עם שמן. והם מן הסתם ירטיבו ויכתימו את הבריסטול.
אם את מנסה, תשתפי אותנו בתוצאות 
לדעתי על הבריסטול צובעים בצבעי מים ואקריליק.
הצלחה!
וגם כל פעם צבעי עם מכחול כמעט נקי, קיצור תעשי הכל שהוא לא יקר.
וחו מזה יש דפים שהם כמו דפי בריסטול רק מרקם של קנאבס והם מצוינים וזולים יותר.
בא לי לצייר איזה ציור נוף מטורף כזה.... אקריליק על קנווס או צבעי מים איכותיים על נייר איכותי ועבה כזה.... רק אין לי תמונה, ואין לי חומרים....![]()
פתח נשיונל ג'אוגרפיק, אם אין לכם חוברות שלהם בבית- יש להם אתר יפהפה. יש גם מלא מצגות רצות ברשת של נופים מסביב לעולם.
חומרים... זה קצת יותר מסובך
[תקציב וחנות בהשג יד]
אבל רוץ מהר וקנה חומרים, ושב למצוא רעיון, כדי שהמוזה לא תחלוף לך, חבל!
יפה מאוד בסה"כ, ברק מצוין (זה השתקפות של חלון?)
האישון- תקפידי שיהיה במרכז, וכן תוסיפי את ה"ורוד" שיש בקצה העין שסמוך לאף (הצללה אפורה עדינה)
אני מניח ש...:
- עדיף לצייר את הקשתית לא על ידי קווים אנכיים אלא על ידי קווים הפונים לאישון.
- כדאי להוסיף הצללה מעובה מתחת (או מעל) לעפעף העליון (או התחתון).
- כדאי להוסיף את הצ'ופצ'יק הזה, שאין לי מושג איך קוראים לו, שנמצא בצד הפנימי של העין (סמוך לשק הדמעות).
- כדאי להוסיף הצללה עדינה ו/או ורידים עדינים ו/או ברק-גם-על-הלבן כדי להדגיש את קמוריות גלגל העין.
חוץ מזה, מעולם לא ראיתי קשתית עם עיגול חיצוני כה כהה ביחס לשאר הקשתית.
הכל נכתב לעניות טביעת עיני וברוח טובה כמענה לבקשת הצעות לשיפור.
בהצלחה.
אבלממש אהבתי את ההשתקפות של החלון שהכנסת! (:
סרטון נחמד שמדגים איך לצייר עין (אישית לא ממש אהבתי אותה, אבל הסרטון השני היה באורך של כמעט 15 דק', כך שאפילו לא טרחתי לסיים לראותו כרגע ^^)
ובמיוחד לדניאל,הסרטון ממש עזר לי!!
בערך השרבוט הרציני השישי שלי עם עפרון אי פעם.
קצת בהיר, כנראה בגלל הצילום או הסריקה
חזק יותר, אבל עכשיו השאלה היא האם יש דרך אידיאלית לטרנספרמץ למחשב רישום עדין בלי לאבד את כל נפחו (הצילום הנ"ל הוא הרע במיעוטו; בסריקה רוב הקווים החלשים יותר נעלמים בכלל).
(בתוכנה של המדפסת במחשב)
של חיזוק הרוויה של הצבע, וכן של הכהייה
אם יש לך מדפסת של HP 4500 דבר איתי באישי ואסביר לך
מנפלאות תוכנת העריכה:מפוספסהעריכה האוטומטית עושה איתי חסד, אבל ממש לא מתחשק לי לצלול למעמקי העולם האפל המכונה עיצוב גרפי.
עריכה 1: או שלא. התמונה קיבלה מלא רעש דיגיטלי, או איך שקוראים לזה, בהעלאה לאתר.
עריכה 2: לא ברור. בפיירפוקס התמונה נפתחת מלוכלכת ובכרום נקיה.
ניסיתי קצת לשחק עם התמונה בפוטושופ, וקיבלתי שהקטנה ל-33% מהמקור שלה עושה איתה ועם הרעשים הדיגיטליים חסד.
אני רק יודע שגם כשבפיירפוקס אני מזמזם את התמונה, הרעש נשאר.
וכשאני משחק עם הזום בדפדפן עצמו, כרום מתקן בשבריר שניה
אגב אחרי הרעש הדיגיטלי זה מתפקסל אחרי 3-4 שניות
אהבתי נורא את ההבעה שהצלחת להעביר (:
מעניין מאוד. אם את יכולה למלל את זה, מה ההבעה שהתקבלה אצלך?
חיבור מאוד עמוק ליצירה ולמוזיקה, הנאה שלו מהמוזיקה, וממשהו מרומם שמרומם אותו עצמו למעלה.
מפוספסאחרונהמ-ד-ה-י-ם!
הכינוי שלך צרם לי- אתה לא פספוס! אתה מגלם את הכשרון שלך יופי!
רוצה למנף עוד? קדימה לעבודה. אבל לא להעליל על עצמך שאתה פספוס. זה ממש לשון הרע! ![]()
הציור באמת משהו מיוחד- רק מעיפים מבט ונשאבים לתוך המנגינה הסוערת והנוגעת ללב שהאדון שלנו מנצח עליה. הזוית, הרגש- הכל כ"כ מחיה את הציור.
הבגד מצוין, והפנים, בעלות הבעה חזקה ביותר: הוא עמוק עמוק במנגינה, חש אותה עד לנים האחרון שלה. הפנים שלו מרוכזות, מכוונות לצליל מסוים מאוד מאוד... הוא כל כולו בפנים... בעולם אחר.
נהניתי מאוד להתבונן בציור עוד ועוד
[הצילום הראשון הכי טוב בעיני]
לדעתי יש לצייר את הידיים קצת יותר בדייקנות, הן מופשטות מדי, על גבול הקריקטוריסטי. האצבעות שמנמנות וקצרות, ולאדון שלנו מתאימות שתי ידיים גרומות, בעלות אצבעות רזות וורידים בולטים.
פספוס מוצלח- המשך להעלות לנו יצירות שלך
עלה והצלח!
בקיץ הזה זה בעייתי, אבל לכן יש אמצעי קירור.
כל טוב.
בזכות ההמלצה שלך - שנמצאת איפשהו במעמקי הפורום - לצייר משהו אהוב, התאזרתי בהשראה והתיישבתי לחפש תמונה שכיף לי להסתכל עליה, ואז, כמובן, התחלתי לעבד אותה. כל זה קרה אחרי המון זמן שלא שרבטתי כלום חוץ מפילון קטן. אז יש לך זכות ביצירה שלי.
דינה ל.אשריי ואשריי חלקי ![]()
המלצתי זאת נובעת מעובדה פשוטה, שאני לא מסוגלת- טכנית!- לצייר ציור שאני לא מחוברת אליו! ומאחר שהתחום שלי זה בעיקר דמויות אדם- לא מסוגלת למשל לצייר ילדים דוגמנים אנונימיים. אלא רק קרובים אהובים.
בכל אופן, לכלל האנשים, נראה לי תהיה זיקה חזקה יותר עם המצויר יהיה אדם מוכר ואהוד. ולכן עדיף לעניות דעתי שמלכתחילה ילכו על תמונה אליה הם קשורים. [כשמדובר על ציור אדם]
וסתם לידע כללי, מפוספס- (הפעם ב-פ' דגושה
) מי הוא המאסטרו הזה?
גם אם לא אנשים מוכרים - אובייקט נוגע.
המאסטרו הוא .
אחיהוא!
כשפתחתי את הקומיקס הזה, זה החדיר בי מוטיבציה לסיים את הקומיקס
שלי שהשארתי חצי עשוי כבר חודשים.
אז תודה. ![]()
ועכשיו קצת על הציור הזה.
המקור הוא במגילה ז, ב. את התרגום העתקתי מתוך הספר "מוזמנים לחגים" של ישיבת סוסיא.
מסתבר שנפלה שם טעות כי במשבצת השניה רואים "התבשמו" במקום "התבסמו" (זו גם הסיבה
שה-ש' חלשה, רציתי לברר ולתקן אך שכחתי). אין דבר. ![]()
אהבתי! אתה צייר קומיקס משובח!
כדאי לעשות הכתב ואת המסגרות במחשב
ממש יפה הקומיקס שלך, במיוחד אהבתי את הסגנון של העיניים, האפים הגבות... שכוייח גדול. מומלץ לעשות מסגרות ישרות ומסודרות, זה מוסיף הרבה. גם אם תוסיף קצת פרטים בכל ריבוע הקומיקס יראה יותר חי ואמין. בכל מקרה שכוייח גדול ובהצלחה!!!
יש לך סגנון מיוחד. מצטרפת לפלוסים שציין אחיהוא- שחקת יפה עם העיניים והגבות.
בדמייך חיימהציורים שראוי למסגר
ציירים ואומנים דגולים- 
יש מצב שיש לכם מושג איך מורידים צבע שמן מבד?
(בלי להרוס אותו, זו חצאית..)
תודה רבה צדיקים! 
הרבה הצלחות! 
דינה ל.אבל לצערי אינני יכולה לעזור, כי שמן זה לא התחום שלי כ"כ.
חכי שהמומחים האמיתיים יגיעו.
בדמייך חייבס"ד
שהיה על הרצפה שנים????????????????? חחחח 








הורדתם אותו בסוף מהרצפה?
ז"א לא הייתי צריכה לבוא איתכם..אהמ,אהמ
תקחי בד ישן כלשהו.
תספגי בקצת שמן (לא יודעת בדיוק איזה,תבדקי.אבל זה שמן שאמור להיות בבית)
ותשפשפי......
לך דומיה תהילה
זה כולה צבע שמן.....בדמייך חייתנסי להוריד עם כלור![]()
בעיקרון יש איזה חומר שקוראים לו קרבונה מוסיפים אותו בכביסה ואפשר לקנות אותו בכל סופר במחלקה של 'תכשירי הכיבוס\ש' הוא מוריד כתמי שמן מכל סוג שהוא בישול\גריז\איפור מן הסתם הוא יעבוד גם על צבעי שמן.
נ.ב
במקרה הכי גרוע קחי עוד כמה צבעים תלכלכי בהם את החצאית, תשרי אותה לזמן קצר באלכוהול (עדיף לא לשתיה חבל עליו..) ואז תסחטי אותה את הסחיטה של החיים שלך-ממש ממש חזק ותשאירי אותה איזה יום אולי קצת פחות (עם החום הזה) ככה מגולגלת מהסחיטה, אח"כ פתחי, שטפי, כבסי והרי לך חצאית מהממת
שעיצוב איך לומר..קצת שונה.
אני עשיתי כזאת ודוקא יצא יפה!
יש פה אתר שיכול לעזור:- דניאל -אחרונה
בהצלחה
הנה היא באה- משימה מספר 1!
![]()
בתוך חודש אב בעל החזות העגומה, מסתתר לו יום יפה כמו קרן אור מבריאה...
ט"ו באב ![]()
יש הרבה מה להאריך ולפרש על היום הזה, עליו אמר רבן שמעון בן גמליאל: "לא היו ימים טובים לישראל כחמשה עשר באב וכיום הכפורים שבהן בנות ירושלם יוצאות בכלי לבן שאולין שלא לבייש את מי שאין לו." (מסכת תענית)
אפשר לדון בנושא גם בהקשר של "שקר החן והבל היופי" ("...ובנות ירושלים יוצאות וחולות בכרמים ומה היו אומרות: "בחור שא נא עיניך וראה מה אתה בורר לך, אל תתן עיניך בנוי תן עיניך במשפחה" שקר החן והבל היופי אשה יראת ה' היא תתהלל'"), מה היא אהבה על פי היהדות וכן על זה הדרך.
ובהזדמנות חגיגית זו אנו מזמינים אתכם בחום, קהל קדוש, להתרכז רגע ביום הזה, לצלול אל רבדיו העמוקים ביותר, להתחבר למה שהוא מעלה בכם ולהעלות אותו על הדף באיזה חומרים שמדגדגים לכם באצבעות ולהציגם כאן לפנינו.
הקדימו ומהרו- הלוח העברי מאיץ בנו! ![]()
ב"הצלחה לכולם!
אלעד ודינה
איזה נערה יפה
תווי פנים נאים.
לגופו של ציור-
וואו, כמה סבלנות צריך לצייר את השיער הזה! (שונאת לצייר שיער
אין לי סבלנות לזה אף פעם!)
הצללות מעולות, מרקם בד ניכר להין, קפלים משכנעים.
אישית, הייתי מציירת אותה קצת יותר מחויכת, בכ"ז- ענייני שידוכים ![]()
ואולי הייתי ממשיכה את הגוף עוד, לפחות פלג גוף עליון, שתהיה ניכרת תנועת הריקוד. וגם מתוך סקרנות לראות את הבגד שלה- אני מתה על הסגנון הזה של הבגדים של פעם...
בהחלט מחזיר לאוירה.
וכן- הייתי מגדילה את האף, הוא קטנטן כדי להיות אמיתי... או שאולי הצללת אותו והדגשת אותו יותר- ובגלל שהתמונה מצולמת ולא סרוקה- זה לא ניכר.
אולי כדאי להוסיף לא סרט או פרח לבן בשיער ? זה נורא רומנטי... ![]()
בס"ד
ציור ייפיה אבל צריך לתקן בו כמה דברים\הגוף גדול מידי ותבדקי את הפרופורציה בפנים
חוצמזה הוא מעלף 
בדמייך חיישהכותרת צריכה להיות הציור לבחור איפה הבייני"ש
בדמייך חיי[ואת זה ציירת אתמול בלילה?
חתיכת הספק!]
הגוונים בשמים יפים מאוד.
אני ציירתי ג"כ משהו אתמול, אבל עוד לא סיימתי. בהמשך אעלה אותו.
בינתיים, רק בשביל הקריצה- אני ציירתי את הציור שמופיע בהמלצה על השירשור, בדף הפורומים הראשי.
תוך דקה וחצי בערך...
חג האהבה? לא ממש... יותר מסמל את המתקת הדינים והתחלת הרחמים לקראת חודש אלול והימים הנוראים-כמו שיוצא מכל הסיבות שמופיעות שם בגמ' בתענית שהבאת... אולי נעלה יצירה בהמשך...
(התכוונתי להגיד שלא כל הציורים צריכים להיות נערות שמחוללות בכרמים... זה לא מהותו של היום הזה, כמו גם של יום כיפור, שגם בו היו מחוללות ובכל זאת זה לא עניינו המיוחד כידוע... התרבות החילונית הוציאה את היום הקדוש הזה מהקשרו.)
וכמו שכתבתי למעלה- בקשר לטעם החמישי לט"ו באב, שתשש כוחה של חמה ולכן הפסיקו לכרות עצים למערכה, וגם- "דמוסיף (ללמוד תורה בלילות שמתארכים) יוסיף, ודלא מוסיף. יאסף (ימות בטרם עת)"(גמ' תענית לא.)
-יצא הציור הזה:20120727162845.gif
עושה לי חשק ללמוד
אומרים שלא היו ימים טובים לישראל מלבד טו באב ויוהכ"פ -
שאז הבנות היו יוצאות לכרמים נכון, אבל היו"ט הוא לא בגלל שהן היו יוצאות אלא בגלל שהן היו יוצאות והתורה שבה לישראל!
שאז בטו באב הסתיימה המגפה שהחלה מחטא המרגלים ושבה הנבואה למ"ר
וגם סיימו לכרות את העצים למערכה בביהמ"ק ושבו הבחורים לעסוק בתורה
ויה"כ כידוע ירד מ"ר שנית לאחר 40 יום מן ההר עם לוחות שניות.
כלומר הנקודה המפוספסת ביום האדיר הזה היא התורה שדוקא ביום הזה בימנו אנו כ"כ לא עוסקים בה
כי אם בדברים האיך לומר רחוקים ממנה מאד..
הגיע הזמן שאנשים יחשבו לא רק על דברים רומנטים בקשר לט"ו באב
לעסוק בעניין, אבל אם כבר הגענו עד הלום... אני לא אפריע ![]()
אבל מעולם לא הבנתי מה כ"כ קדוש מרומם ו"מכניס תורה" בכך שבנות ישראל היו חולות בכרמים וכך זווגו זיווגים...
כך? בזה נכנסה תורה? לאן בדיוק ולמה?
יש משנה שאומרת "יום חתונתו כיום מתן תורה" ומפרשים את זה גם על יוה"כ שהוא יום מחילת החטא
כשמ"ר ירד עם הלוחות האחרונות כביכול יום חתונת ה' עם עמ"י. כלומר יוה"כ יום חתונה בינו לבין הקב"ה.
כנ"ל טו באב כשיצאו הבנות לחולל בעצם זה חתונה, בני בנימין לקחו להן נשים- זהו שיום חתונותו כיום מתן תורה.
בעצם יש פה הרבה קרניים שיוצאות מזוית אחת...
חג אהבה שמח
וסליחה על הניצלו"ש
חתונה מתחברת עם עם ישראל מכל זוית אפשרית,
אין שום סתירה בין לימוד תורה למחולות בכרמים של אז
ההיפך הוא הנכון! והלוואי שגם אנחנו נהיה במדרגה כזו ביום מן הימים! ועד אז בואו נשמח כי יש חתונה!! ה' הוא החתן ואנחנו הכלה![]()
ביום שישי, 3/8/2012,
ט"ו באב תשע"ב,
בשעה 11:00,
הנכם מוזמנים לפתיחת תערוכה חדשה:
אחרי הפתיחה החגיגית והכיבוד
יערך במקום אירוע תרבותי מרגש
'כשיאיר פגש את רוני'
מכתבי אהבה בין מפקד הלח"י
לחברתו ואח"כ אישתו האהובה.
בדירה בקומת הגג, ברחוב מזרחי ב', בשכונת פלורנטין, נתפס ונרצח ע"י הבולשת הבריטית, מחוללה ומפקדה של לח"י אברהם שטרן - 'יאיר'.
נשמע מעניין!
מישהו יכול לייעץ לי בעניין ציור בפחם? אני רוצה להתחיל עכשיו(אף פעם לא ניסיתי) ובדיוק קיבלתי צבעי פחם. אני לא ממש יודעת אם הם מיועדים לציור אבל הם בצורה של צבעי פנדה (גם בתוך קופסה כזאתי) ועבים שזה ממש לא נוח להשתמש. ככה זה בפחם?
ועוד משהו- פחם על קנבס הולך?
ומאוד נהניתי בזמנו. ציירתי ציורים מאוד יפים... |נוסטלגיה|
ממה שזכור לי, אכן הם נראים כמו פנדה, ואת יכולה לטשטש איתם בכיף וליצור מעברים יפים בין גוונים. אפשר למרוח ואפשר להשאיר קווים ברורים.
חשוב בסוף הציור- לרסס בספריי מקבע צבע.
כיום לצערי אני לא מוגלת לצייר בפחם- זה עושה לי צמרמורת המגע בין הפחם לדף, והמגע באצבע בלתי נסבל
א-ב-ל, אם לא נוח לך לאחוז בהם, ישנם עפרונות פחם!
לגבי קנווס- לא ידוע לי.
בס"ד
אבל מתרגלים,זה גם עושה ממש עבודה קלה יחסית אבל זה ממש מלכלך 
ואם זה לא נוח לך,יש עפרונות פחם שזה הרבה יותר נוח
הציורים האלה גורמים לי להרגיש כ''כ לא מוכשרת!
חבל!
מציורים שכאלה אפשר למנף את הציורים של עצמך:
כשאני מתבוננת היטב בציורים בליגה כזאת, זה נותן לי רעיונות, מראה לי מה עלי לשפר ודווקא נותן מוטיבציה להמשיך ולנסות ![]()
החלום שלי זה להגיע לרמה של הציור הראשון. ולכן אני יכולה להתבונן בו שעוווווות... לבדוק איך העיניים צוירו, איך ניתן להם הברק הכ"כ אמיתי הזה... השפתים, השיער, ההצללות המטורפות האלה.
וואו. זה אחד ה-ציורים!
לציור דיוקן (בסגנון הציור הראשון) זה כמו ציור בעפרונות לרישום וטשטוש?
משתמשים במטשטש של עפרונות?
מעולם לא ציירתי בפחם דיוקנאות, ואני רוצה לנסות (יש לי עפרון שחור, חום ולבן)
מי שיודע- אשמח לעצות והכוונות! ![]()
זכויות יוצרים
- מי צייר את זה? זה גם מאד יעזור לאחרים שמציירים להנאתם, כי אם זה משהו בערך כמונו, משלנו, אז זה נותן תקווה שגם אנחנו יכולים... שכנעתי מספיק?? אז יאללה.. ![]()
וברצינות- מי צייר את זה?
ואגב- מזל"ט על הפורום, שיגדל לחופה, לתורה, למצוות ולאמנות ואמונה, ומעשים (עבודות יד..) טובים... ![]()
צבעים על קנבס לא ממש מתאים.
כדאי ללכת לחנות טןבה כמו ארט סט בירושלים- ולקבל מהם המלצות לציוד, כי הפחם שתארת לא נשמע איכותי..
את הפחם מחדדים עם נייר זכוכית הכי עדין ואפשר לטשטש עם מכחולים רגילים. לגוונים כהים יותר מגיעים עם לחץ חזק על הפחם ולבהירים עם מגע יותר עדין. ולהזהר לא ללכלך את הדף עם היד.
מצטערת שאני עונה רק עכשיו!
אלעד- הציורים באמת יפהפיים! הציור השני צויר בעיפרון פחם או בצבעי פחם רגילים? כי כזה סגנון אנאי רוצה לצייר (יצירה מפורטת יותר נוח יותר בעיפרון רגיל לא?)
ולי הם לא עושים צמרמורת.. אני מתחילה יותר ויותר להאמין שהחומר הזה מתאים לי (המקוריות..הג'יפה.. )
פלאפל תודה על העצה! בע"ה אני אשתמש בזה
היה לי מורה פרטית. והיא למדה אותי לצייר בפחם
השיטה שלה היה לכסות (למרוח) את כל הדף בפחם ואז להתחיל למחוק איפה שצריך .
היא שמה לי אחד מציורה בצורה הפוכה על השלחן עם (הראש לידי והרגליים לצד השני של השלחן)
ואמרה לי למצמץ בעיניים ולדמיין שאין ציור רק כתמים יותר כהים ופחות כהים
ולהתחיל למחוק איפה שצריך .
במקום יותר בהיר למחוק יותר. ובמקום ממש בהיר למחוק עוד יותר (השתמשתי גם במחק רגיל של עיפרון, שממש מגרד את הפחם עד שכמעט נהיה לבן. אגב בפחם כשעשיתי טעות פשוט מרחתי שוב פחם והתחלתי למחוק מהתחלה)
וכשסיימתי למחוק הפכנו את הציור ולא האמנתי שאני צירתי את זה
זה היה כל כך חי .כל כך בולט .זועק . עד אז בחיים לא האמנתי שאני יצליח לצייר כך
בכל אופן האמצתי את השיטה שלה וזה עובד .
סיפור מעניין מאד! וגם השיטה נשמעת מעניינת! זה ממש מסקרן, יש מצב שתעלה לכאן את היצירה הזאת?
כמובן שהתכוונתי לכך שפחם על קנבס לא הולך. צבעים על קנבס דווקא מאד הולכים...
(את התגובה הקודמת כתבתי בשתיים בלילה. סליחה על הבילבול )
צבי-המורה שלך מזכירה את שלי! (שמה שולמית ניר במקרה?) זו טכניקה שנקראת טכניקת גריעה (מלשון הורדה). בטכניקה הזו צריך להזהר כפליים שהיד לא תיגע במקומות שנצבעו כבר כדי שהציור לא יתלכלך.
בס"ד
להדגיש את הקווים,שיהיה יותר כהה,זה עם dark?כי זה דווקא נראה עם light....אז תדגיש טיפטיפה לדעתי,חוצמזה הציור מהמם!!!!!!
ו.. מה זה light? ![]()
בס"ד
יש dark שזה ממש שחור,דק וטוב וכמובן כהה
ויש lightשהוא עיפרון קצת יותר מטושטש,עבה ובהיר,אני מתה על הכהה(dark)-לדעתי הוא יותר קליל וטוב
זה צריך להתאים לציור לא לכל ציור מתאים נגיד הdark וגם הlight לא מתאים להכל הבנתם? כי אני לא יודעת איך לכתוב את זה ...
כי זה בד כזה והפחם הוא גיר ואני לא יודעת אחותי (היא למדה אומנות בתלפיות ועשתה קורסים וכו')אף פעם לא ציירה על קנווס עם פחם אולי אפשר עדיף לשאול משהו שמבין כמו מוכר בחנות של יצירה וכו'
"מה זה הציור הזה?סוס יפה!!!"
אז מחמאה...
אני סמוקה![]()
יש 2 סוגי פחם:
פחם סינטטי- נראה כמו גיר. יוצר קווים ברורים ויותר קשה למרוח אותו, אבל אפשרי.
פחם טיבעי- נראה יותר כמו ענפים מפוחמים. יותר מתאים למריחה וקשה יותר לעשות איתו קווים ברורים.
מתאים למי שאוהב ציורים פחות מדויקים.
מחק פחם- רצוי מאוד. אפשר למחוק איתו בעדינות רק חלק משכבת הפחם על הדף, כך שהטון יראה יותר בהיר אבל לא ימחק לגמרי. מכיוון שהוא נראה כמו פלסטלינה אפשר גם לעצב אותו בצורה מחודדת כדי למחות דבר זעיר.
מצע- דף כמה שיותר עבה. 180 גר' ומעלה.
מקווה שעזרתי למישהו
בהצלחה
אני אוהבת ג'יפה!
אגב איך מבדילים בין שני הסוגים שכתבת קודם אם יש לי בערך 10 יחידות שכל אחד בעובי ובדחיסות שונה?
בשני סוגי הפחם יש עוביים שונים.
בפחם טיבעי יש פחות דחיסות, הרגשה שמציירים עם פחם מהמדורה. ברגע שמתחילים לצייר הפחם מתפורר ונשבר בקלות. (מתאים יותר לציורים גדולים, כיף למרוח אותו ואפשר ליצור במריחות הרבה גוונים.)
בסינטטי יש דחיסות גבוהה יותר. כמו לצייר בגירי לוח. אפשר יותר לדייק בפרטים הקטנים ובתתי גוונים- טונים.
על הבגדים (אולי מחק של פחם עדיף בבד שלא אכפת שיתלכלך אבל מחק רגיל פשוט משפששים בבגד
ביסודי היינו מנקות מחקים ע"י שיפשוף המחק בבד- סקוץ "נקבה" שהיה מכסה את הקירות ![]()
טוב, ציירתי את זה בתשעה באב, כעיקרון התכנון שלי היה לצייר גם ציור של חורבן, ואז ציור שמבטא גאולה (חשבתי לצייר את אותו רחוב רק עם פרחים או משהו בסגנון) אבל כבר לא היה לי כוח XDDDD לזכותי יאמר שצמתי O:
והממ, כן, מצטערת על חוסר איכות התמונה, זה צולם ממצלמה של פלאפון (אני לא אוהבת לסרוק ציורים שציירתי בעפרונות, כי הסורק תמיד הורס אותם O: )
זה ממש ממש יפה!
יש את הרחוב.שהוא מסודר והכל ואז יש את הדמות שהיא לא ברורה....
הארות והערות-
הצורה של הרחוב.
כשהבתים נגמרים אז כבר אין לרחוב את הקו שלו.הוא מתעקם.(מקווה שהבנת..)
אהבתי איך שכתבת חורבן.
עם הצל.והקווין שעולים-מזכיר אש.
אבל אם לא היה כתוב "חורבן" לא הייתי מבין את הרעיון.
פתח הבית התחתון: יוצא משם צל?
וכמו שתחיית עמ''י אמרה, הדמות מעקמת את הקו של הרחוב.
אבל עשית פה בחירה מצויינת של צבעים, החושך ממש מורגש ונותן
תחושה של חורבן באוויר. ![]()
אני חושב שאם היית מוסיפה קצת אלמנטים נוספים גם בצד השמאלי של
הציור זה היה מוסיף לו יותר. ![]()
- דניאל -לגבי הקו של הרחוב - אתם מתכוונים לקצה הרחוב איפה שהדמות השחורה מתחילה?
(הבית התחתון - משהו בסגנון.)
מפחיד. ממש מרגיש חורבן. הדבר השחור והמשתולל נות תחושה של סערה, בלאגן, הרס... אולי מבטא גם המון רב שבא להחריב הכל (הידיים הרבות)
מיוחד ומקורי!
כדאי לך למתן את ההצללות, לטשטש יותר, יותר בהדרגה. במיוחד הצל (או האור?) שבפתחי הדלתות, וגם ההצללות של הבתים שנעלמים אל החשכה.
- דניאל -נאמ, כן, הצללות זה לא הצד החזק שלי ![]()
נריה ז"ל היה צייר מוכשר מאין כמוהו- הנה ההוכחות.
מסיבה שרק ריבונו של עולם יודע, תקיית הציורים שלו, עם כל ציוריו בתוכה- היתה איתו באוטו
כולם הושמדו.
מלבד- הציור של הרב מרדכי אליהו זצ"ל, שבדיוק לפני התאונה- נריב מסר אותה לחנות דפוס או משהו כזה, ע"מ לסרוק/לפתח אותה בגדול ויפה. ואחרי מותו- בעלי החנות השיבו את הציור למשפחתו.
[הסיפור פורסם בעולם קטן]
סידורים משמים...
לגבי הציור של אחיו- לא יודעת מה הסיפור.
שני הציורים- עוצרי נשימה ביופיים. את הציור של הרב זצ"ל ראיתי כבר, את של אחיו- לא. והיא... מדהימה! כ"כ מרשימה, מיוחדת, עשויה במקצועיות ובכשרון יוצא דופן ממש.
אין לי מילים. פשוט להתבונן עוד ועוד... בחור כארז.
אחח... איזה עצוב... ![]()
אנונימית- כל הכבוד לך על הרעיון להעלות את הציורים לכאן. תודה שכיבדת אותנו!
אנונימי (פותח)אחרונהנריה התכוון ביום שלישי [הם נהרגו ביום שני בלילה אם אני זוכרת נכון
]
ללכת לבית דפוס ולקבל עותקים של הציור, הוא רצה לעשות תערוכה של ציורים ולא הפסיק
מה שכן באזכרה מכרנו את הציור של הרב על קנבסים לאנשים שרצו (הכסף אני חושבת הוקדש למטרות לזכרם ואולי לבית כנסת שרוצים לבנות ביישוב לעילוי נשמתם)
הציור של אלישיב, זה ציור שאני חושבת שמצאנו להם על המחשב בבית, או שמישהו ביישוב צילם
אני יודעת שגם היה ציור של רפי, אבל לא ראיתי אותו...
ותודה רבה
אני יודעת לקחת ציור ולהעתיק אותו ממש נחמד..
אבל יש לי בעיה...
אני לא יודעת לציר מעצמי..וגם אני יודעת רק בצבעי שמן, אקרליק..
קיצור, אני לא יודעת לצייר אם עיפרון או פחם...
אה..גם עוד בעיה- אני לא מוצאת ציורים שאני יכולה להעתיק..רעיונות יתקבלו בברכה.
איך אני יכולה לפתח את זה קצט יותר?
אה..אני גם לא כלכך בקטע של חוגים..(:
תודה!
בס"ד
אם את רוצה אני אפרט לך יותר באישי (פשוט אינלי כח לכתוב את זה יותר
)
הנה לך קישור לשרשור, עם רעיונות ממני בענין:
http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t448806#5264989
וגם אני כמוך- הרבה הרבה יותר קל לי להתבונן במשהו, ולהעתיק אותו, את לא לבד ![]()
כך אני יותר מדייקת, והכל יוצא לי יותר אמיתי. וגם לי אין רעיונות יותר מדי...
ואם את יודעת לצייר באקריליק וצבע ופחות בעפרון- אולי הנטיה הטבעית שלך היא יותר לציור וצביעה מאשר רישום מדויק. אז הגיע הזמן לפתח גם את הצד הזה שבך!
יש כמה עקרונות בסיסיים אותם צריך ללמוד כדי לצייר טוב בעפרונות ציור- כמו הצללה, אולי חלוקת דף למשבצות ע"מ לצייר דיוקן ועוד.
אני ממליצה לך להרשם בכל זאת לחוג ציור- רק רק רק על מנת ללמוד את העקרונות היסודיים האלה (לא להבהל!)- ואז תפרחי לך לבד בבית
או שאת מכירה מישהו שיודע לצייר טוב בעפרון ובפחם - והוא יוכל ללמד אותך.
בהצלחה!
ונשמח לראות כאן ציורים שלך!
הציור המקורי יותר ברור..
הי
קודם כל, אהבתי ממש את היצירות שהעלו לפה, האנשים שציירו אותם מוכשרים מאוד O:
דבר שני, תמיד רציתי לצייר דיוקן של מישהו / בן אדם אמיתי, אבל זה לא ממש יצא לי (=.=') - יש לכם טיפים? איך להתחיל בכלל וכו'...
כעיקרון עד עכשיו די ציירתי מהראש / בשנתיים האחרונות ציירתי גם מתמונות בסגנון אנימה, ובזמן האחרון בעיקר נופים / דומם (כמובן, לנוכח עצלנותי הרבה בקטגורית 'נופים / דומם' נכנסים כארבעה-חמישה ציורים בערך XDDDD), בסגנון ריאליסטי יצא לי פחות לעסוק, בעיקר כי אין לי מושג איך גורמים לזה להיראות טוב. הממ.
אז... טיפים? ![]()
תודה ^-^
בדמייך חייבס"ד
אני בעיקרון זורמת עם עצמי,אני מציירת מתי שהמוזה שלי באה
,זתומרת-מתי שבאמת אני מרגישה במוד אומנותי שכזה,אז הכל זורם לי כזה וזה יוצא ממש מוצלח! אבל אם את רוצה בדיוק,אז תעשי קודם כל את צורת הראש,אח"כ תעשי קו לאורך הדף באמצע ולרוחב למעלה (איפה שהעיניים)תעשי קו חלש איפה שאת רוצה שהעיניים יהיו,משם את עושה משולש (מהאמצע,איפה שהעיינים רק באמצע) משולש שווה שוקיים (ארוך כזה )ובתוכו שלושה עיגולים באמצע אחד גדול ובצדדים שניים קטנים רק שיהיו מחוברים.... זה האף ואז הפה יזרום כבר לבד
ו..השיער-בסוף תעצבי הכל איך שבאלך (איך האף העיניים ממש תציירי)ותעשי הצללות וזהו 
- דניאל -האמת שגם אני נוטה לצייר כששורה עליי המוזה. בזמן האחרון היא שורה מעט מאוד. תודה על הטיפים בכל מקרה (:
דינה ל.את מוזמנת להעלות לנו לכאן ציורים שלך! ![]()
לגבי רישום דיוקנאות:
אם את רצינית ומוכנה בכל זאת להשקיע (ושווה לך!) תפעלי בטכניקה הכי מדויקת שאפשר:
1) קחי תמונה של אדם אהוב, תמונה שיהיה לך כיף להוציא עליה את המיץ והאנרגיות, ותגדילי אותה לגודל שאת רוצה שיצא הציור. אח"כ קחי דף לציור באותו הגודל.
2) קחי סרגל (תקפידי שהוא יהיה נקי!!! כבר הלכו לי כמה דפים בגלל סרגל מלולכך...) ותחלקי את הדף לריבועים של ס"מXס"מ. אותו הדבר, תעשי לדף הציור שלך.
3) תכתבי בראש הדף של התמונה, בתוך כל ריבוע מספרים מ-1 ואילך. אותו הדבר, באותו הסדר, תעשי לדף הציור.
4) על הדף של התמונה שהגדלת- קחי עט/עפרון ותעברי על קוי המתאר הכלליים: ראש, שיער, עיניים, גבות, אף, פה, אוזניים, תחילת הבגד וכו'. אח"כ תתחילי להעתיק לדף הציור. שימי לב, איפה מתחיל כל קו, ובאיזו משבצת בדיוק.
אני מצרפת דוגמא להסבר שהכנתי במהירות הבזק בצייר, מקווה שהובנתי (אני פשוט באמצע העבודה...)
זה הרעיון. זאת עבודת נמלים, אבל אישית אני נהנית עד הגג מזה!
אחרי שהעתקת את הקווי המתאר, תרדי יותר לפרטים. תתחילי בהצללות, קודם 80%, תטשטשי את כל הפנים, אח"כ תדייקי יותר ויותר ויותר (זאת צורת העבודה, כדי שגוון העור למשל, יהיה אחיד. אם תעבדי קודם כל על העיניים עד הסוף, זה לא יהיה תואם לאיזור הפה, למשל.)
אם יש שאלות, אשמח מאוד לסייע
זה פשוט התחום האהוב עלי
|כיף!|
אבל זה כבר לא ציור שמגיע מבפנים
זה לא ציור של השראה מבפנים. זאת העתקה. וזה- מה שנקרא- דיוקן!
- דניאל -אחרונהבייחוד על ההשקעה בצייר וכו' וכו'.
זו אכן נשמעת לי עבודת נמלים, ובאמת לא ציור של השראה מבפנים (עד עכשיו זה הדברים שציירתי XD) אבל אני מקווה לנסות את זה ולא להתייאש באמצע
ובנוגע לפרסום ציורים - נאמ, נאמ, אני די מתפדחת האמת S:




קיש חציליםאיזו הבעה! הבעה שאומרת כל כך הרבה!
הפרופורציות בפנים כ"כ מביעות אישיות!
אהבתי את הטיפול במרקם של הבגד, בקפלים...
לדעתי אם הצד השמאלי של הראש מוצלל כ"כ, אז גם ההמשך בחולצה
כדאי שיהיה מוצלל ברמה כזאת.
נראה לי שמתאים לבחור הזה כתפיים קצת יותר רחבות וחסונות, אם קלטתי אותו
נכון...
כמו כן לדעתי בקסדה המעגלית פחות שייך מעבר צל חד כזה, להבדיל מהפנים.
משהו קצת יותר הדרגתי...
יפה ציירת! 
קח את הקובץ ותחדד את הגוונים שיהיה יותר ברור (אפשר לדעתי בתוכנה שמטפלת
בתמונות ומגיעה עם האופיס)...
לך דומיה תהילהכמו ציורים אחרים שלי, הציור הזה מבוסס על תמונה. כאן החלטתי להתרכז רק בחייל האמצעי:
(מלחמת קוריאה, אגב
)
הכתפיים נראות צרות בגלל שכתף שמאל יותר מוצללת. זה היה על הגבול בין חשוך לגמרי
לכהה ולא עמדתי על ההבדל הדק. מקום לשיפור
. (זה עונה גם על הכתפיים השמוטות
וגם על הכתף הלא מוצללת מספיק).
אני יודע שהזווית שהחייל מביט בה לא זהה לתמונה. דבר שתמיד התקשיתי לדייק בו. יש
טכניקה לשמירה על כיוון המבט?
באותו זמן שציירתי את הציור אבדו לי עפרונות הציור (
)
ונאלצתי להסתפק בעפרון רגיל. כשאני אמצא אותם סוף
סוף אעבור על הציור שוב, בתקווה שהגוונים יוסיפו לו
יותר חדות.
מה שציירת קובע ברכה לעצמו.
אולי לתָחֵם את הכתף משמאל עם קו בהיר עדין יעזור (כפי שיש בתמונה שהבאת).
אגב, שמתי לב שבתמונה הזאת שהבאת, החייל המרכזי אמנם הירואי, ממוקד וקר...
אבל החייל לידו שליו כזה, ספק משועשע
.
משום מה זכרתי שהיה עוד חייל שמאלה ממנו. מוזר...
איזה יופי של ציור! ועוד להתנסות ראשונה? יפה לך מאוד! ועוד בעיפרון רגיל, אז בכלל...
אהבתי את הפנים שכאילו מגיחות מן האפלה... המבט המוטרד. ממש מכניס לאוירה.
הקפלים של הבגד מצוינים במיוחד הקפלים התחתונים משמאל, באזור הכתף. מוצלח מאוד מאוד!
משהו בעין לא מסתדר לי. קצת לא אמין- חסר לי משהו שם.אולי יותר תחימה, להדגיש את הזוית, שתחומי העין יראו יותר. נראה ראילו הוא מהאנשים הנורא נורא בהירים, ללא ריסים או גבות.
מצטרפת להערת קיש על הכתפיים- בציור ניכרת התחימה שלהן הקן ברור. דרושה שם הצללה יותר מתונה, שיהיה ניכר שהכתף "נעלמת" לה אל תוך הצללים. כי הן נראות צרות נורא ולא פרופורציונליות לגוף.
בחירה מצוינת לציור
ו ותוצאה ראויה לשמה!
לא, ברצינות! אתה לקחת תמונה בסיסית ביותר והפכת אותה למשהו עם אמירה חזקה פי מאה!
לתשומתץ לבך- הקו התחתון במצחייה כהה מדי ותוחם אותה ככה שזה לא ממש משתלב בצללים. כדאי
להכהות את כל החלק שמתחתיו לאותו הצבע.
זה ממש ממש יפה!!
רק לא רואים ברור מתי הפנים נגמרים-בצל אין צורה ברורה של פנים.
לך דומיה תהילהאחרונהזה מדהים!
הציור הראשון מדויק ויפה מאוד ,
השני, גם ממש מדויק ונכון רק טיפונת מטושטש
אשריך כישרונית
הציור הראשון הרבה יותר מרשים!
גם לציור השני ישש אופי משלו.אבל 2 הציורים ממש שונים..
בדמייך חייביניין המקדש
ואוכל
ציור 1)
איזה פאר והדר
יפה מאוד מאוד!
מה זה הכהה/שחור מימין לעמוד הלבן הימני?
ציור 2) זה מה שעשית בצום??? העמדתמולך אבוקדו וציירת אותו? ![]()
![]()
סתם סתם...
הצללות בגלעין מאוד מאוד טובות! רק תשפצי טיפה את הקטע המדי כהה שם.
וכן תחדדי את הגבולות של האבוקדו העומד. גם בו- ההצללות מצוינות (יותר נכון- הברק!)
הוא עדיין לא ממש גמור,אבל יפה שאתם מפרגנים גם על דבר לא גמור..![]()
ניתן להעלות גם ציורים לא גמורים, ולקבל עליהם הערות והכוונה, וללטש אותם.
מעצבן לקבל ביקורת על ציור גמור, שלא רוצים לגעת בו, כשהוא מושלם כבר.
בדמייך חיי
דינה ל.יש לך סגנון מיוחד, כבר קלטתי אותך.
הצללות טובות!
האצבע נראית לי קצת ארוכה ודקיקה מדי. כנ"ל המשך היד. דקיק מדי.
אבל המראה הכללי מדויק להפליא (בדקתי עלי!)
לא יודעת-יבש פה כזה,וו...תודה
בדמייך חייאיזה דיוק ואמיתיות חבל על הזמן ממזמן 
נ.ב.ק.(נזכר בצידו בקטנה)
האגודל טיפה אבל ממש טיפה דקיקה וטיפה ארוכה
חוץ מזה הכול מדויק יפה אמיתי ומדהים
אני ממש אוהבת את הציורים שלך....
יש הבדל בין בציור של השח מט אבל זה מאוד מאוד מיוחד..
אבל היד קצת כחושה וזה מעלה אסוציאציות מסוימות..
בעיקרון זה בנוי ממש טוב רק כדאי להקפיד שהתחימה של האובייקטים לא תהיה ע"י קו שחור אלא הבדל בין גון הרקע לגוון האוביקט, ככה ינוצר מראה תלת-מימד
בדמייך חייאחרונה
בדמייך חייבס"ד
אבל(תמיד חייב להיות אבל
) הציפורן של האגודל קצת מוזרה...
תתקן אותה-
עמנוXלהלוואי עלי אינשאאלה
עדיין לא יודע לגמרי לצייר כי בשביל זה יש לי כמה שניםטובות של למידה קבועה והרבה אימונים
אתה כבר ראוי לתואר צייר!
זה ממש ממש טוב!
אותו ציור רק בפחם יואו זה ממש דומה רק אחותי עשתה בלי שעון
עמנוXלאז אני מבינה שזה ציור עדכני שלך. אין לי מה להגיד יותר מ- יפה, מדויק מתוחכם (השילוב של החתימה), רמה גבוהה בהחלט.
ציורים מושקעים אני הרבה זמן לא ניסיתי.... אולי כדאי שאני אחזור לזה......
ידוע שכשלא מבטאים כשרון כלשהו תופעות לא נעימות קורות.
וברור שנשמח לראות יצירות חדשות!
וגם כסף...
למי שמזניח את הכישרון שלו
אבל אם זה יגרום לבנאדם להזיז ת'צמו ולממש את הפוטנציאל שלו- לכי על זה... ![]()
ועכשיו בנימה רצינית:
קראתי פעם קטע של הרב קוק [ובמחילה אני לא זוכרת מה המקור ואני מביאה את זה במילותיי שלי- ] שמחובתו של האדם לממש את הכישרון שהוא ניחן בו מן השמים. ומי שלא עושה כך, זה ממש עוול.
הקטע הזה חדר עמוק לליבי, ודירבן אותי ללמוד ציור בצורה מסודרת, ולהעביר את הכשרון מן הכוח על הפועל.
תחשבו על זה: תמיד אומרים שקיבלנו גוף, למשל, מתנה מה' ועלינו לשמור עליו ובעזרתו למלא את תפקידנו בעולם. אני טוענת אותו הדבר על הכשרון. הופקד בידנו נכס. עלינו לשמור עליו- שלא יתבזבז, ולהשתמש בו כראוי- לבטא אותו, בצניעות, ענווה ויופי! ![]()
למשל עכשיו אחרי שלושת השבועות שלא ניגנתי.. אבל זה תופעות אישיות![]()
וברצינות- אני חושבת שלדכא לעצמך את הכשרונות זה פשע
מבחינת מה?
אישית, אני הכי אוהבת עפרון.
אבל ביומיים האחרונים אני דווקא מציירת במים. לא יודעת למה. בא לי את הצבעוניות, ואת הקלילות שבזה.
חופר לך? מוזמנ/ת להדיר רגליך.
להבא הודעה כזאת תמחק
תלוי בצייר, תלוי בציור.
לכל חומר יש תכונות משלו ולכל אחד יש את החומר המועדף עליו.
אם אתה רוצה, אפשר להשוות מבחינת דיוק, נוחות, ברק, ניידות, מחיר וכו'.
אבל אי-אפשר לקבוע שרירותית מה יותר טוב.
אני אוהב את עפרונות. ![]()
זכינו למנהלת תותחית, אשרינו ![]()
אני מעדיפה בד"כ ציור בעיפרון, לא יודעת למה. אולי זה מעצלנות לפתוח את כל הצבעים והמכחולים וזה..
דינה ל.כי זה הכי מדויק ואפשר למחוק ולשפר
אבל על זה אפשר לצבוע ועדיף צבעי שמן
שמן
צבעי מים
פחם
יפרון.
אבל אני ממש אוהבת מכחול!!!
אבל אולי כדאי שאני אתחיל עם שמן????
1. עיפרון
2. אחר (אקריליק ^^)
3. שמן
4. צבעי מים
5. פחם כי לא יצא לי ממש להשתמש בזה, אז אין לי מושג O:
אהבתי היחידה
בדמייך חייאחרונהביצוע מעולה!
יפה מאוד!
הייתי מקפידה יותר שהאותיות יהיו מעלה להבות- שלא יראו את קווי התחימה שמתחת. זה היה עושה אותן יותר ברורות.
הטקסט טיפה התפקשש כאן
אולי הייתי צריך ךלותר על הלהבה במרכז
הכוונה לאחת מני הרבות?
כי הלהבות שמאחורי הטקסט מוסיפות ויפות והן במקום לגמרי- פשוט ענין התחימה צריך טיפה שינוי, או שהצבעים צריכים להיות שונים, פחות דגש על הלהבה ויותר על צבע האות.
בס"ד
שהיית צריך להשתמש בצבעים מנוגדים-כלומר,האש בהירה והכתוביות כהות או להיפך כי לא כ"כ רואים-אבל ממש יפייפה 