מה אתם אומרים על יו"ד? גם עי"ן למטה, למרות החיתוךאות והדר

י כמו ח רשי,ע דומה ל-ט ש"תהר-רי
בהתבוננות שניהאות והדר
נראה לי שזה לא עי"ן אלא שי"ן של והשתחויתם (בגלל שזה חתוך חשבתי שזה עי"ן בהתחלה)
י' נראה לי כשר (הקוץ השמאלי קצר מרגל ימין)א"י הכהןאחרונה
לגבי ע' אמר לי הרב פרידלנדר שהרב פישר זצ"ל היה פוסל את זה בתורת ט'.
תפילין ישנות מלפני כ-100 שנה, להנאתכםאות והדר
מה הדין?אות והדר
שינוי למ׳ פסול יבטל משניהם.אילן ח.
מסכיםאריק אלחרר
ואם לא היה דיבוק?דרור אל
ברגע הראשון לא קלטתי שזה דבוק לבי"ת והשאלה שאני חשבתי שיש לשאול:
יש מצב שבגלל החור ביוד היא היתה הופכת לם' או ס'?
אני לא מסכיםאמיר הסופר
אני רואה ש"ת כי גם מ כזו הה ש"ת אך אשאל
לדעתי מ"ם כשרהאות והדר
אמיר אני מבין ..אילן ח.
יפה... אבל ודאי שאם היתה היוד מלאה בלי חלל אז זה מ׳ כשרה ..!
או שגם אז היית מסתפק ..?!
והרי חרטום כמלא אות קטנה כשר במ׳... ביאור הלכה.
לא ... צדיקאילן ח.
הב שטרן כותב שאם רגל היוד מגיעאריק אלחרראחרונה
רי"ש ארוכה, מה דינה?אות והדר
כשראילן ח.
נראה לי גםאות והדר
לאות שלחתי אחר כך גם איך תיקנתי ע״י דיואריק אלחרר
הנה זהאות והדר
צודק אבל תיקון צריךאריק אלחרראחרונה
ס"ת שדהה, מה אתם אומרים?אות והדר
מרן סימן לב סעיף כזאריק אלחרראחרונה
האם יש כאן שיעור פרשיהאות והדר
כןאריק אלחרראחרונה
יו"ד ורי"ש, מה הדין?אות והדר
גרד.אילן ח.
לענ"ד, לא דומה לצדי"קאות והדר
צדיק, תשאל את הרב,אות והדר
נסתלק מן הספק
גרד,תינוק לא יקרא אותה צאד פשוטההר-רי
הררי... חזק..אייך אתה עושה את הדברים האלה..?!אילן ח.
אות.. הצחקת אותי...
אמיר... הפלגת נשמה...
נראה שאמיר רק מנסה לחדד לנו יותר את המוח..
אבל גם הוא מסכים שאין כאן ץ׳ ברור...!!!!!
נכון אמיר ..
צייר פשוט של ווינדוסהר-רי
אמיר אתה רואה על זה דיברתי בשירשור על דיבוקים ברישאריק אלחרר
הרב גרוס אמר להפרידאות והדראחרונה
קוראים תורה - בשם ה' נעשה ונצליח!קוראים תורה
אתר להפצת יהדות וזיכוי הרבים.
באתר תמצאו דברי תורה על פרשת השבוע, הלכות יומיות, אמרות חסידיות, ווארט היומי, קיצור ליקוטי תפילות ועוד...
כמו כן ניתן להירשם ולהפיץ מאמרים לזיכוי הרבים.
בשם ה' נעשה ונצליח!
מה דין ה'אמיר הסופר
ק'הר-רי
אני פשוט לא מאמיןאלעד
איך לא אחז אותו כזה מין רעד על חוסר תשומת הלב שלו בשם ה'.
איך אפשר לחפף ככה?? ועוד להמשיך למילה הבאה..
אני בשוק.
פסולאריק אלחרר
הרב אמראמיר הסופר
ה שאלת תינוק כיון שהרגל הימנית של הה קצרה אך אם לא היה ק
מסכים עם אמיר...!!!אילן ח.
לדעת הרדבז תמונת הקוף ריש נון הביאו הביאור הלכהאריק אלחרר
הרב גרוס ענה:אות והדראחרונה
את הוי"ה - נעשתה קו"ף (שבט הלוי)
מה דין יאמיר הסופר

שת יש מי שפוסלאריק אלחרר
אני הייתי שואלאלעד
מה דין הסופר
![]()
הסופר בסדר וזה ש"ת ספק ג הרב מועלםאמיר הסופר
ג׳..???????..אמיר ...???אילן ח.
לדעתי היוד כשרה ...!! בלי תינוק.
אלעד .. הצחקת אותי ...
יפה ... אני ישאל תינוק בשבילכם.
מענייןאות והדר
נכנס גם לרב מועלם דמיון אשכנזי?
את הסברא הזאת שמעתי מהרב גרוס בשם הרב אלישיב,
והוא אמר (בערך) שמקילים בזה מכיון שזה מצוי בס"ת ישנים ספרדים.
אבל כאן התג מאוד עבה
קשה ... לא מצליח לדמיין ג׳אילן ח.
תוריד את התג הליון של יו"דאות והדר
ותקבל גימל קטנה
משהו כזהאות והדר
למה להיכנס לדמיונות אם היה כך או כך-הר-רי
זה מה שמולנו זה שקובע.
אם אתחיל לשפץ אותיות בדמיון להוריד ולהוסיף...לא נצא מזה
רק רציתי להסביראות והדר
איך הרב הגיע לגימ"ל
הבנתי .. תודה אות ... אבל אין ספק בעולםאילן ח.
אז תודה לאות שהאיר את עיני ...
מסכים לגמריאות והדר
כדי לדמות את זה לגימ"ל באמת צריך יצירתיות.
הנה עוד נסיון של דמיון ל-ל' זעיראהר-רי

הררי......יוד כשרה !!!!!אילן ח.
אילן ואות יוד למעלה ש״ת יש גרעותא רדו מהגימלאריק אלחרר
אז מה הגבול?דרור אל
אם אנחנו מחזיקים שצריך לתייג אותיות בד"ק חי"ה - אין לדבר סוף.
רואים פה יוד, והתג נראה תג, ולא ראש של למד.
מסכים עם דרור..אילן ח.
הגבול לתייג קטן באמצע הגג להזהראריק אלחרר
תשובתו של הרב גרוסאות והדראחרונה
מצותי - ש''ת (מו"ר מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, מאוד לא נחה דעתו על צורות אלה, והיה מפטיר בזה"ל "מה אעשה שכך נהגו הספרדים")
שאלה...אילן ח.
סופר התקשר לשאול : במזוזה שם שדי נמחק במשך השנים ונשאר רק השין וראש הדלת גגה .
ונפשו בשאלתו האם מותר לו למחוק את מה שנשאר ולכתוב מחדש יותר יפה וברור או שאסור לו...?
לשאלתי האם יכול להשלים על האות שין שנשאר על ידי כתיבה של שאר השם..אמר שזה לא יהיה יפה אלא מכוער
מה הדין לדעתכם????
נראה ליאות והדר
שאסור למחוק את מה שנשאר (במובא בקה"ס וקו"י).
אפשר לצייר אולי עם רפידוגרף דק שיצא יפה,
ואם לא אז שיהיה מכוער, לא נורא!
אילן שד משדי נמחק כך פסק מרן רעו הטעם הוא כווןאריק אלחרר
אך אם היה כבר שם שדי הרי שנתקדש ואסור במחיקה
ואם אחר שהיה שם נמחק אחת מין האותיות הרי ששם אין כאן
אך כוון שכבר נתקדש ואסור במחיקה ולא מטעם שזה שם
אלא מטעם הורדה בקדושה מדרבנן
אריק ... נו ...תחתוך.אילן ח.
הכל חתוךאריק אלחרר
יש גם בעיה של מחיקה אחר מחיקהאמיר הסופר
כמו בע"ז ניתוץ אחר ניתוץ כך גם בשם מחיקה אחר מחיקה אך יש שלא חוששים לכך
בקיצור חבר׳ה אני מבין שאתם מתירים למחוקאילן ח.
אני לא!אות והדראחרונה
מה דין יאמיר הסופר
לענ"ד פסול-נראה כמו ח' קטנההר-רי
ח' קטנהאלעד
פסולאריק אלחרר
הרב אמר ש"תאמיר הסופר
פסול..ח׳ רש״י קטנה.אילן ח.
אוליי בגלל שהרגל השמאלית לא בקו שווה עם הימנית ..???
מעניין מדוע ש״ת..?
נשמח אם תהיה לנו סברה... כי תינוק יכול לטעות כאן בגלל שהיוד היא קטנה משאר האותיות...
כי עדין תואר י עליה אך מסופקים הלכך ש"תאמיר הסופר
הופה אמיר .. הפתעת אותנו...יפה.אילן ח.
הרב גרוס ענה:אות והדראחרונה
נעשה ה''א או חי"ת, ובכלל נשתנה צורתה מיו"ד.
לא זוכר אם העלתי את זה, מאילןאות והדר
כ׳ שינוי צורה.אילן ח.
גם אני חושבאמיר הסופר
נראה שתאריק אלחרראחרונה
אלף משונה, מה דינה?אות והדר
עדיין נראת א׳... עם כל הבעייתיות שלה ...אילן ח.
זה נראה כמו אלף?ברקל
הייתי אומר שיש דיבוק מאוד עבה בין הרגל לגג וגם הרגל לא דומה כלל ליו"ד הפוכה. הדבר היחיד שנראה דומה לאלף זה היו"ד העליונה, והיא מחוברת לגוש בלתי מזוהה.
זה נראה כאילו עברו עליה עם דיו,גם על האות ח'הר-רי
נכון, זה קרא כנראה בתיקוןאות והדר
לענ"ד אל"ף פסולה.
מנומר?יש תמונה לפני התיקון?הר-רי
אות .. לא היית שואל תינוק ?אילן ח.
נראה לי שכשר משום שאין שיעור לעובי האותיותאמיר הסופר
איברא דאין היא מיופי הכתיבה אך יש ראש ורגל נרא' דצורתה עליה
הייתי שואל חכםאות והדר
בלי"נ,
הרב כנראה עסוק מדי בזמן האחרון
חכם אמר: שינוי צורהאות והדר
לפחות שמח שאני מכוון לדעתו.
יישר כח .. אות.אילן ח.
נראה לפסול לא שייך מנומר במקום אחדאריק אלחרראחרונה
מה הדין כאן? מאריקאות והדר
אות שים לב לדידן גרד אך לדידכו ש״ת צודק?אריק אלחרר
לע"נד נראה ש"תאמיר הסופר
בשביל שת צריך רעותא שגורמת ספק כאן אני לא רואהאריק אלחרר
אשאל בע"האות והדר
אריק לא מבין למה החילוק בלדידייכו...אילן ח.
נראה לי באמת שאפשר לנקותאות והדר
מסתמא הקו נהיה משמאל לימין
חילוק לדידכו הם מאד מחמירים בכניסתאריק אלחרר
ולאות אין לנו חילוק מאיזה צד הכתיבה אע״פ שכתב כך הרב בן ציון
הרב אמר גרדאמיר הסופר
אמיר .. מסכים אתך..אילן ח.אחרונה
מה דין יאמיר הסופר
ש"ת-נראה כמו י' רבתי או לחילופין ר' קטנההר-רי
ר או לאלעד
אבל לא ממש נורא. אולי לשאלת תינוק?
הרב אמר ש"תאמיר הסופר
ש״ת....יפה.אילן ח.אחרונה
מה דין י השניהאמיר הסופר

י' צריך להיטיב צורתההר-רי
י' לכל דבר ועניין. אבל כדאי לתקןאלעד
סתם בשביל ההרגשה הטובה
כשראריק אלחרר
הרב אמר ש"תאמיר הסופר
כשר...אילן ח.אחרונה
מאריק- כתב אשכנזי חמוד ביותר, לא יודע מה השאלהאות והדר
אות נראה לי שהשאלה על ה-ש׳ של המילה שש..אילן ח.
פעם העלתי את זה - קצת יותר ארוכותאות והדר
מעניין על מה סמכו מ״מ שלי כשר שלך פסולאריק אלחרר
למה פסול? הש נהגו בכך בדורות הקודמיםאמיר הסופר
מסכים עם אמיראילן ח.
יש גבול כמה אורך אני ראיתי כאלה אף פעם לאאריק אלחרר
אני ישאל את הרב לי נראה בסדראמיר הסופר
יש עליה צורת ש' אחרי הכל...אבל תינוק מכיר כזו ש'?הר-רי
בס"ת הייתי מוחק "שני ושש",כותב מחדש ומאריך בתולעתהר-רי
הררי היקר... על בכגון זה נאמר ״לא תיגע בו יד״...אילן ח.
כלומר?הר-רי
כמו שאמרתי ולא הסכמתי עם הפוסלים והנהאמיר הסופר
כלומר שזה כשר ולא צריך לתקן...אילן ח.
תשובתו של הרב גרוסאות והדר
לתמונה שהעלתי בהמשך השירשור, כך היתה:
לאמיר הרב נזהר לקח את אחד הקצרותאריק אלחרר
ועוד תשאל מי שיעשה היום כך מה הדין שמהעלון משמע שכשר
וכן אם אתה זוכר את הגימל שהרב פסל מספר ישן גם נהגו כך ראיתי בהרבה סת
וכן תשאל לגבי יודי האלף שהקלו בהם בדורות קודמים בפרט אצל התמנים
הראתי לרב את התמונות הגדולות והכשיראמיר הסופר
אות ..חזק.. יישר כחאילן ח.אחרונה
דיבוק כחוט השערהאות והדר
לענ״ד.. אפשר לגרד.. תינוק לא יקרא את זה מ׳..אילן ח.
לי נראהאות והדר
שעש כאן חשש שינוי, הייתי שואל תינוק.
שואל את הרב גרוס בלי"נ
אות .. שאלתי ... תינוק קרא ב-ז..!!! ידעתי.אילן ח.
ותשאל את הרב שנסגור מעגל...
שאלת תינוק הרב מועלםאמיר הסופר
שת האצבע שם שייכת ליאריק אלחרר
הרב גרוס ענה: ש"תאות והדר
תינוק קרא ב-ז...!!!!אילן ח.אחרונה
האם מותר למחוק הוא"ו? מאריקאות והדר
מחק ואריק אלחרר
נהפכה לג אך אם זה נוגע בה'אמיר הסופר
אז על הה' תעשה ש"ת




















