שרשור חדש
בבקשה אור ההלכה החדשאמיר הסופר

אם יהיה לזה הענות אני יביא עודאמיר הסופר
יש הענות, ישר כח ענקאות והדראחרונה
יש כאן כמה שאלות, מה אתם אומרים?אות והדר
למעלה שת באמצע גרד למטה פסול.אריק אלחרר
למעלה גרד.. אמצע כשר.. למטה שינוי לף׳ פסול.אילן ח.
מעניין הואאות והדר

שכל השורות קיבלו נתז והשם ניצל ב"ה

מסכים אם אילן חוץ מלמעלה גם לענ"ד ש"ת אף חמורה.

אות...אילן ח.
עבר עריכה על ידי אילן ח. בתאריך א' בטבת תשע"ג 11:59
ראתי כבר כמה פעמים בדוגמאות קודמות בנקודות שנכנסו לך׳ כבודו כמעט תמיד כותב ש״ת חמורה...אם אפשר שכבודו יסביר מדוע ש״ת ומדוע חמורה..
בך׳ כשנכנסת נקודה זה הרבה יותר קל מד׳ או ר׳ מפני שהמיקום של הנקודה מאוד מכריע כאן וכמובן גם הגודל ואדרבה אם היה מקרה כזה בדיוק בד׳ היינו פוסלים ודאי, ולא ש״ת.. כי הגודל כאן משמעותי .. אולם בך׳ סופית קשה מאוד לקרוא ה׳ וכלשון הסופרים ( צריך לעקם את המח..) כדי לראות ה׳ ,וודאי ה׳ כזו היינו פוסלים כי נשתנתה לך׳ בלי ש״ת..אז נפשי בשאלתי בדין זה מדוע ש״ת ?? ואף חמורה ???
אה.. דרך אגב תינוקות לומדים גם על ך סופית דגושה.. וזה גם מה שהם קוראים בדוגמאות מעיין אלו ..!
אני גם חושב שה-ך שאלת תינוקחיים11

אם הנקודה הייתה יותר ימינה אז באמת היה כשר אבל פה הנקודה גדולה וממקומת ממש כמו בה ואם לא היה כף זה היה פסול ופה זה שאלת תינוק ולא הבנתי את הטענה שתינוק לומד גם על כף עם דגש אז מה יש גם ד עם דגש אז זה לא נהייה ה ולכן אולי זה הסיבה שצריך לשאול חכם ולא תינוק אם יש חשש שהתינוק משובש כמו לגבי ד מרובעת

אילן, צדקתאות והדר

הרב גרוס ענה - לנקות

בקשר לש"ת חמורה, זה מושג שהרב משתמש בו, קשור לסוג הספק.

בלי"נ אסביר את זה בהזדמנות.

יישר כח אות ... כך חשבתי ברוך שזכיתי לכוון לגדוליםאילן ח.
חיים מותק...לא דומה ך׳ דגושה לד׳ דגושה ..אילן ח.
פשוט דבר איתי בפרטי אסביר לך ....
מסכים עם אילן גם אני ככה אמרתי אך אראה לרבאמיר הסופר
אמיר ... תודה.אילן ח.
הרב אמראמיר הסופראחרונה

המוליכך פסול ובקרך שאלת תינוק

שאלה בשם מאריקאות והדר
אל להפריד ה למחקאריק אלחרר
מסכים עם אריקאילן ח.
ברראלעד

לא הייתי מעיז לגעת בזה

 

מבולבל

ברקל .. לדעתך צריך קילוף ???אילן ח.
לדעתי ניתן לתקןברקל

א-ל להפריד כפי שאמר אריק.

לגבי ה': נראה לי שניתן לדמות לה' שרגלה השמאלי נדבק לגגה כך שראה כמו ח' - רק במקרה זה זב נראה כמו כ'. השאלה היא אם הדיבוק נקרא דיבוק "עב קצת" (קסת הסופר י"ב, י"ז) שאז ניתן לגרוד את הרגל משמאל לימין עד לרגל ימין, או "נוגע רק מעט ועדיין נראה כמו ה' " (קסת הסופר י"ב, י"ח) שאז יש חילוק אם נדבק בשעת הכתיבה (ומותר לגרוד) או לאחר הכתיבה שאז מסתפקים אם מותר לגרוד או לא.

 

מניסיוני הדל זה עדיין נראה כמו ה' למרות הדיבוק ומכיוון שנראה שהסופר השלים את האות כמו שצריך ואח"כ ארעה לו תקלה לא הייתי מוחק.

 

לגבי קילוף - קסת הסופר אוסר בצורה מפורשת. מי הם המתירים?

ברקל היקר...אילן ח.
מנהג ישראל דין הוא ...בקול יעקב כתב שנהגו לקלוף .. וכן פשט המנהג בכל תפוצות אשכנז..אצלם לך מקורות ואשלח ..וההא׳ שנתה צורתה.
לגבי קילוףאות והדר

יש אשכנזים שמתירים ע"י אומן ספרדי.

למעשה היום כולם קולפים.

נכון אות צודק...אילן ח.
ויש עוד שמחמירים שהספרדי יכתוב על מקום הקליפה ...יש...ויש...ויש...והכל טוב.!
הרב אמר ש"תאמיר הסופראחרונה
מה דין הבי"ת?אות והדר
נראית כמו פ'דרור אל
לי נראה כמ"ם סופיתאות והדר

שנפסקה.

לענ"ד שאלת תינוק

 

מסכים עם אות ... חזק !!אילן ח.
נ"ל ש"תאמיר הסופראחרונה
מאריק, חי"תאות והדר
ח׳ כשרה..!אילן ח.
פשוט שכשראות והדר

תהיה כשרה כנראה גם לרש"י אפילו.

אות אני מבין את החשש של אריק ...אילן ח.
האם זה נקרא ח׳ עם 3 רגליים..... כי דיי שיהיה כמלא אות קטנה ברגל כדי שתוכשר...אבל כאמור הדין כמו שאמרנו... כך לעניות דעתי בכל מקרה...נראה ח׳ ויכול למחוק...
ח כשרה וצריך להיות שםאמיר הסופר

כמו שאני מנחש "ויקרא שם העיר כשם בנו חנוך" נכון?
 



 

כן .. ניחשת טוב...אילן ח.
אני בעל קורא...אמיר הסופראחרונה
מה הדין הגאמיר הסופר

לענ"ד כשר,הר-רי

אם תינוק קורא ג' טוב להיטיב את צורתה כגון :

אבל אם מדובר בתפילין...לא כדאי לתקן...הר-רי

במחשבה נוספת גם בס"ת לא נתחיל לתקן את כל הג'...

לא זכור לי  בדיוק מה אומר על זה יריעות שלמה בחלק ב'

ממה שאני זוכר-כשר

פסול אין צורת אות הראתי לבני לא זיההאריק אלחרר
בן של שכן שלי ישר זיההאמיר הסופר
לרב מועלם פסול לרב כחלון ש"תאמיר הסופראחרונה

וא"ו או יו"ד?אות והדר
נראה ש״ת... קרוב מאוד לפסול..!!!אילן ח.
ש"ת נראה כמו י' רבתיהר-רי
לענ"ד, לא טובאות והדר

זה יו"ד גדולה כמו שאמר הר-רי (ברוך הבא בהזדמנות זאתחיוך גדול)

תודה....פורום נחמד-קצר ולעניין...הר-רי

 

תינוק קרא יוד ..!!!!אילן ח.
ישר נראה י'אמיר הסופר
הרב פסלאמיר הסופראחרונה
אבל הרב אליהו זצ"ל אמררחמים-

שמי שלומד הלכה בורא מלאך שישמור אותו בעניין הזה מבולבל

 

סימן רע"ו סעיף י"ב 

צריך לכתוב יהודה והתכוון לכתוב יהודה וכתב שם ה' בטעות.

אז התכוונתי לכתוב יהודה במקום שצריך להיות יהודה וחשבתי על ההלכה הזאת...

   הרמתי את הראש וראיתי שכתבתי שם קדוש .!

 

 מתסכל  מבולבל

 

 

 

 

 

חברים אשריכם על השימוש זה ממש מעשיר ומועיל 

העניינים זזים פה בקצב מסחרר אז בדרך כלל אני לא מספיק להגיב בזמן אמת

ולא רואה טעם לכתוב דעה שכבר נכתבה כי זה לא ישנה את תוצאות הסקר. .! 

תודה רבה !

 

 

קרה לי גם!אות והדר
עבר עריכה על ידי אות והדר בתאריך ט"ז בטבת תשע"ג 19:57

דוקא בזמן שחשבתי על ההלכה גם.

מתסכל וגם קצת מצחיק, מח שליט על היד!

אה .. ותודה על הפירגון .. זה בעיקר בזכות אות...אילן ח.
רחמים היקר..אילן ח.
קודם כל- התגובות של כולם חשובים כאן בהחלט..! אז אם יש לך מה להגיד כולם כאן ישמחו לשמוע את דעתך. ולא רלוונטי כמה זמן עבר וכמה הגיבו...
ולגבי השאלה ... אז אני הייתי מקלף מספק ..למרות שזה לא מקומו ולא קידשת מלכתחילה ..ששני תנאים אלה מאפשרים לנו למחוק את ה׳.. ולא לקלוף. כמו שכתב בקול יעקב וכו... אבל כאן מרוב שחשבת על הההלכה.. יכול מאוד להיות שעכשיו אתה כותב שם... וזה בעיה.. דרך אגב אתה כותב בחילוק או לא ? יש לזה גם משמעות בהלכה. נכון לעכשיו אם כתבת ללא חילוק קרוב לוודאי שלא חשבת בכלל על קידוש ה׳ במחשבה. ורק על יהודה. ואז יהיה מותר למוחקו... ואני לא חושש לקסת הסופר ושאר פוסקים שקידושו וגימורו באין כאחד.. ואז אולי מגיד שקדשת במחשבה בלבד באמצע ה׳ וזה יתפוס.. חלילה. אין לומר כך מפני שקידושו וגימורו באין כאחד כשקדש בפיו באמצע וחשב שכותב שם בהתחלה. משא״כ בנידון דידן. אבל אם כתבת מחולק אפילו ה׳ ראשונה ... לקלוף. מצטער על האריכות.. זה היה נצרך להבנת הדברים.
אילן, ישר כחאות והדר

אני גם חשבתי על זה אבל לא ידעתי איך לנסח את זה.

החילוק באמת זה פתרון טוב כדי לדעת אם היה כאן איזה מחשבה או לא.

חזק וברוך

לא היה חילוקרחמים-אחרונה

ובאמת זו יכולה להיות דרך חביבה לסייע בבירור המציאות 

 

כמו שכתבתי בהודעת הפתיחה, פשוט לי שהתכוונתי לכתוב יהודה . 

ובכל זאת עוד לפני שכתבתי פה שאלתי 3 ת"ח שכל אחד מהם הוא מאן דאמר (לא רק) בסת"ם 

ואע"פ שזה חשש רחוק מאוד...אבל  כיוון שזה גובל במחיקת השם ומה גם שאפשר לקלוף היום בקלות ,הצעתי בפניהם את החשש שאולי בכ"ז זה יקרא ספק לשמה ,

כ"א בסגנונו הסביר שאין מקום לסברה הזו !

(אגב לא שאלתי שלשה כיוון שהיה לי ספק, אלא ששלשתם רבנים קרובים אלי -לא רק גיאוגרפית והשאלה מעלה חיוך אז שאלתי את שלשתם)

 

כנראה אופן הטעות היה כך (כתב ב"י)

כיוון שהאות ד'  קודמת לה' במילה יהודה וגם דומה לתחילת הכתיבה שלה כזה (ד , ה) פשוט הוספתי לד' במילה יהודה ירך כי היה בראש שלי שסיימתי את המילה.

 

כמובן שהתסכול מצחיק והכל נכתב בחיוך

 כי למדתי הלכה (רע"ו י"ב) (תוך כדי כתיבה) וזכיתי לקיימה 

 

הגיע משלוח שאלות חדש מאילן, בכבודאות והדר

השתנה ל-ק׳.. פסול !!!אילן ח.
בטח פסולאמיר הסופר
פסולאריק אלחרראחרונה
מה דעתכם על הכתב?הר-רי
כתב נחמדאות והדר

אחיד, מסודר, תגים מושקעים. יש מה לשפר פה ושם, יותר באסטתיקה של האותיות.

דבר אחד שלדעתי לא כ"כ טוב זה יו"ד ההפוכה של צדי"ק.

כדאי שיהיה כמעט שוה לשרטוט אולי טיפה באלכסון, אצלך אלכסון די מוגזם ולכן גם העיגול.

כדאי לשפר את זה כי זה תופס את העין מיד.

תודה-ידוע ועובד על זה.אותיות אחרות?הר-רי

א ש ס ע  ג מ  מבולבל

ח׳...או לעשות טיפה עגול בימין. או ישר. לא אלכסון.אילן ח.
זה לפעמים מתחבר לך עם החטוטרת וזה לא יפה.
ועכשיו?זו הכוונה?הר-רי
הררי.... הבנת נכון.אילן ח.
טיפ ..אילן ח.
עגל מצד ימין למטה ב-ט׳.. צ׳ כמו שכתב לך אות..
ע׳ כשאתה כותב ו׳ ימנית אל תרד עם הרגל הרבה קצר אותה וכש תכתוב את המושב תעלה לכיוונה ותשלים את הרגל ... כך שלא תווצר לך בליטה תמיד לכיון מטה בחיבור.. כדוגמת המילה ״ועשרים״ בשורה שניה ...
לעבות קולמוסאריק אלחרראחרונה
ו' שמאלית של שי"ןדרור אל

עליתי לתורה בעשרה בטבת בספר אשכנזי ישן (משתמשים בו רק לתעניות),

והכל השי"נים היו כתובות עם ו' משמאל (איפה שהתגים).

 

על פי מה שאני למדתי - כל שעטנ"ז ג' בנויים ממעין ז' (לפחות לפי האשכנזים) שעליה התגים.

 

מישהו שמע על מנהג אחר?

 

הספר בסדר?

כך כותבים בכתב האריתפוזים

בכתב בית יוסף הראשים השמאליים הם כמו ז.

גם אם נניח שזה ספר בכתב אשכנזאות והדר

המכונה בית יוס, והשי"נים כפי שתיארת, זה כשר.

אבל סביר להניח שזה ספר בכתב אר"י וכך עושים בכתב האר"י לכתחילה כפי שאמר קודמי.

ברוך הבא תפוזים .. איפה היית ...אילן ח.
רוב עם ישראל כותב כך תראו כמה חשובאריק אלחרראחרונה
ללמוד עוד דיעות זה מה שכתוב בפוסקים לא מצינו אינה ראיה מ״מ כל הספרדים וכן החסידים
עושים כך רק הליטאים מיעוט אך המקור ברוך שאמר ששין בנויה מאותיות זין יוד ואו ר״ת זיו
הביאו ב״י ומשנ״ב
כניסת למ"ד לחלל וא"ו - מאריקאות והדר
כשר ...אילן ח.
מסכיםאות והדר

חלק מהוא"ו של למ"ד מחוץ וא"ו רבתי.

לית דין צריך בששאמיר הסופראחרונה
מה הדין הלמ"דים בשורה השניה?אות והדר
כשר אני יראה לך משהו אתה נופל וזה כשראמיר הסופר
בשורה השניה
 

 

ס"ת תימני עתיקהר-רי

שאתה מרבה להראות ממנו דוגמאות...

 

הרב גרוס ענה: ש"תאות והדר
מחילה מכת"ר לא נראה כללאמיר הסופר
אמיר אני שמח שאתה לא מסכים זה מראהאריק אלחרר
על סוג אמת בסך הכל אותיות הם מסורת אין לנו קבלה מדויקת מסיני מה צורת האותיות בירושלמי מפורש שלא קבלנו את התורה באשורית והכתב השתנה בימי עזרא על הפוסקים אנו חיים אך גם הם חלוקים יש הרבה אריכות אין לדיין אלא מה שעניו רואות יש לכבד דעות כל עוד הם לא משובשות לגמרי לכן גם מה שכבודו מביא בשם הרב הוא חשוב אך לא הלל״מ זה טוב שאנחנו מעלים הרבה דיעות ראה ברמבם פרק 8 בעניין הפרשיות
אריק ... מסכים אתך..!אילן ח.
ומאמין שכל מי שקורא את התגובה שלך מסכים אתך בכל מילה. חזק.
תינוק לא רץ בלמ"ד של לבבךאות והדר

עצר חשב התבונן וקרא למ"ד בסוף. 

אשמח לדעתו של הרב מועלם גם.

אריק, ישר כח, מסכים אתך.

אות..כשתינוק לא רץ...וקורא נכון .. הדין משתנה ?אילן ח.
לא חושבאות והדר

רק בשביל האינדיקציה כתבתי את זה, שהוא הסתפק קצת.

נדמה לי לש' הרמב"ם "תינוק רץ בהם" וכדו'

אות זה אמת אך רק הידוראריק אלחרר
אך לעיכובא עד שלא יקרא כל עיקר
אות ואריק ..חזק.אילן ח.
שאלתי את הרב ואמר כשראמיר הסופראחרונה
תפירת מגילהברקל

אשמח אם  מישהו יוכל להדריך אותי לגבי  תפירה של מגילה או להפנות אותי לחומר כתוב או מצולם.

תודה

ברקל דבר איתי אם יד לך סקייפ עם מצלמה ...אילן ח.
הרב כחלון הוציא קונטרס יפה יפה על תפירת ס"ת ומגילהאמיר הסופראחרונה
עבר עריכה על ידי אמיר הסופר בתאריך י"ז בטבת תשע"ג 23:30

עם תמונות ממש יפה דבר איתי בפרטי ואתן לך טלפון

האם מותר רק להפריד?אות והדר
וכן כאן, מה דעתכם?אות והדר
תינוק קרא ק׳ ו-ר׳..!!!!אילן ח.
בדיבוק הראשון תפריד בשני בטל רישאריק אלחרר
בראשוןאילן ח.
יכול להפריד כמו שכתב אריק ידידי אולם בדוגמה השניה מדוע לדעתך אריק יבטל ר׳.. אמנם מדובר כאן בס״ת והדיבוק לא דק כמו קודמו אבל עדיין המפרץ ניכר הרבה ורואים שזו ר׳ ולא ד׳ ואם הכשרת בדוגמה ראשונה אינני רואה שוני גם בדין זה שגם כאן יכול להפריד..
במקום היכר האות יש דיבוק המסתיר את ההיכראריק אלחרר
לא מסתיר מספיק כדי לשנות ..!!!אילן ח.
אני מסכים עם אילן, לגרדאות והדר
איני אוהב להשתמש בזה כהוכחה לצדקתיאריק אלחרר
אני אוהב להוכיח את דברי מהמקורות אך מה שאני אומר הלכה פשוטה בבית הדין של הרב מועלם
נראה שבראשון יגרד ובשני יבטל הראמיר הסופר
באותו ענייןאות והדר
שת בתו״מ ובספר מומלץ לבטלאריק אלחרר
הבאור הלכהברקל

הביאור הלכה מחמיר ש"לא מהני גרירת הדביקות לבד אם נדבק קודם שנגמר האות..." בשרשור אני לא רואה שמשהו מתייחס לזה. האם זו חומרה יתרה? האם זה הבדל בפסיקת אשכנזים -ספרדים? אשמח לקבל הסבר.

כן הרב מועלםאמיר הסופר

כבר הוכיח במישור שאין הבדל בין תחילת הכתיבה לסוף עיין חלק א מבאר זאת יפה

 

ונכון בתו:מ ש"ת וס"ת יבטל

לברקלאריק אלחרר
מרן סי לב סי יח כתב ואם נדבקה אות לאות בין קודם שתגמר בין אחר שנגמרה פסול ואם גרר והפרידה כשר ולא מיקרי חק תוכות מאחר שהאות עצמה היתה כתובה כתקונה.
זו ההלכה לשטתנו
לענ"ד אפשר להפריד ללא ש"תאות והדר
תינוק קרא ר׳ ו-ר׳.. !!!!אילן ח.
הרב גרוס ענה ליאות והדר

יפריד ולא צריך תינוק

אות...חזק.!! מסכים איתך.אילן ח.
באותו עניין עוד תמונה מאריקאות והדר
אריק זה יותר קל ... גרד.אילן ח.
כן היציאה לא מקו הגג גרדאמיר הסופר
בכל התמונות שבשרשור הרב אמר גרדאמיר הסופר
שוב באותו נידוןאות והדר

אני מעלה את השאלות האלה שוב ושוב כי זה דבר שקורה לסופרים כל הזמן

וצריך להיזהר.

 

 

לאמיר לעיל כתבתיאריק אלחרר
בתשובה הראשונה לבטל והסכמת איתי כך קיבלנו מהרב שנים אך כנראה שמאז הכתפיים התרחבו שמח לשמע על העידכון
הרב אמר לי כללאמיר הסופר

אם זה בחלק התחתון של הר תגרד כי אין זה ד כל הבעיה מתחילה שהדיבוק הוא בחלק העליון של הר'

יישר כח על הכלל.. כך גמני חשבתיאילן ח.
הדיבוק לא עבה אבל לא ממש חוט השערה...הר-רי

ש"ת  וש"ח,גם אם התינוק יקרא נכון,האם אין אחרי הפרדת הו' מהר' בעייתיות?

שע"י ההפרדה יצרת אות ר' ולא בכתיבה אחת ללא הרמת הקולמוס מהקלף...

אין בעייתיות... הר׳ היתה.. ולא נשתנתה בדיבוק ולכןאילן ח.אחרונה
כשצורת האותיות עליהם.. מותר וצריך להפריד..!
עיין בתגובות השרשור הארוך... ויפה שהבעת את דעתך בנידון.. זו מטרת האתר .. ללמוד וללמד..
דחוף!!שיבת-ציון

בבקשה להתפלל דחוף לרפואת יעל אליז רבקה בת חיה ברכה סעידה, בחורה שהייתה אמורה להתחתן אתמול ומצאו אותה אתמול בבוקר בלי הכרה במצב קשה. בבקשה להעביר ולהפיץ ברבים, לא לשבור!!!

אשמח להערכת שווי. תודה!סופר וסיפור
כתב נחמדאות והדר

וא"וים בראש מילה  בד"כ קצרות מדי, (תראה את ואכלת)

קשה להעריך, לדעתי אולי בטווח המחירים של 180-250 ש"ח

תודה רבהסופר וסיפור

גם על ההע/ארה..

כמו שאות כתב יש לשפר את הווין.. וכמו כן יש גירודאילן ח.אחרונה
במילה ״השמרו״...
ת לטטפתאמיר הסופר
פחות מיוד ... פסול.אילן ח.
שינויי צורהאריק אלחרר
פסול - נראה לי העלת את זה פעםאות והדר

 

אוליי אמיר רוצה לדעת אם שינינו את דעתנו.. חחאילן ח.
יפה איךן חוש הומור נכון פסולאמיר הסופר
אני חושב שיש פה ממש נ'דרור אל
חזק ... כולם מסכים ... פסול ..!! סגור שרשור.אילן ח.אחרונה
מאיזה גיל אפשר להיבחן במשמרת סת"ם?אבנרי

יש לי ידע עצמאי(הר"מ שלי עזר) בכתיבת סת"ם ואני בגיל 17. אני יכול להיבחן?

לא ידוע לי שיש הגבלהאות והדראחרונה

כדאי להתקשר ולשאול בכ"ז

מריחה בשם מאריקאות והדר
יש כמין הפסק דק אע״פ שנוגע קצת גירדתיאריק אלחרר
מסכים.. גגרדאילן ח.
לגבי ה"א ברוראות והדר

לגבי וא"ו נראה יותר חמור.

אות ..בכל אופן הוואו ניכרת ... אשאל תינוק לחומרה.אילן ח.אחרונה
על מה העיר המגיה?ברקל

אשמח לשמוע את דעתכם מה הבעיות שבגללם המגיה סימן לי את צ' של "מצאתי" ואת ו' של "נפשו.

תודה

20121218180017.jpg

20121218180125.jpg

 

 

ו׳ לא עגולה ממש . כשר. צ׳ כביכול אין ראש ימין. כשראילן ח.
בהגדלהאות והדר

רואים טיפה'לה רגל ליו"ד ההפוכה של הצדיק.

אם אין כלום, רוב העולם פוסל בזה.

ו"ו אולי ארוך קצת יותר מקולמוס זה לא בעיה אבל כדאי להיזהר להבא.  

עדיף מגיה עם נרווים כדי שתתקן כל רעותא ותכתוב לכתחילה לפי כל השיטות.

צ מסכים עם אות אך אנו מכשירים חוץ מזה מספיק שלאאריק אלחרר
יהיה בשביל שמגיה יסמן באות ואו מבנה לא נכון אך כשר הייתי מוסיף רווח לא הלכתי בתוך התיבה
תודה על ההארותברקל

אריק - "רווח לא הלכתי" -אני מניח שאתה מתייחס לרווח בין מ' לצ'? אפשר לשפר ע"י מילוי הצ' קצת מצד ימין?

אם יש לכם פרטים של מגיהים "עם נרווים" באיזור רחובות אשמח לקבל כדי להעזר בהם להבא.

ת של מצאתי ש"ת יוצא מושב מצד ימין אךאמיר הסופר

הצ' כשרה

תראה גם מתחת במילה תינתן ודאי מועיל תינוקאריק אלחרר
לגבי מגיה תקשר לרב מועלם יש איזה תמני בעקרון
אמיר ...מה ???אילן ח.
לא הבנתי ..הת׳ כשרה בלי שום ש״ת..!
אני הערתי על רווח כמ״ש לעיל בהערהאריק אלחרראחרונה
נתחלף לי איוב באויב במקום תיקון כתבתי תינוק שימו לב פעם חידשנו שזה אותם אותיות בהזדמנות משהו יפתח שירשור פרפראות אני אכתוב כמה דברים מעניינים