שרשור חדש
שלאה על גפלאסי"ן מאריקאות והדר
לעניות דעתיאלעד

במקרה כזה אפשר למחוק את המריחה

אין שום הו"א של האות ח'

גפליסין לא לנקותאמיר הסופר

היות וזה כשר כך רק תעביר על כך גיר כי זה כבר בכל עובי הקלף

אמיר צודק..אילן ח.
לא ראיתם את זה מולכם הלכלוך רק בשכבה העליונהאריק אלחרר
של הקלף קילוף קל ונהיה כלא היה ואם בכל זאת אתם חושבים שעדיף לשים גיר אז כדאי לכם לנסות דרכים אחרות כמובן לא גירוד אני לא מגרד כלום רק קולף
אריק צודק לא לידינואילן ח.אחרונה
ובכל מקרא של תיקון צריך לראות במקום ולהחליט איז תיקון הכי מתאים ..
הרבה זמן לא העלתי אז בבקשהאמיר הסופר
ש״ת.. חמורה כלשון אות ... קרוב מאוד לפסול.אילן ח.
הרב פסל ללא תינוקאמיר הסופר
אמיר חזק...!!אילן ח.אחרונה
הסבר בקשר ש"ת חמורהאות והדר

לפי שיטת הרב, ש"ת חמורה פירושו, מקרה כזה שגם אם תינוק יקרא נכון, יהיה זה כשר בדיעבד.

 

וזה תשובה שהרב גרוס כתב לי פעם לשאלתי למקור העניין:

.

מח' האחרונים אם ש"ת מועילה רק לספק השקול (שו"ת דרכי נועם, קול סופרים), או שמועיל אפילו לספק הנוטה לחומרא (מקדש מעט, בית שלמה), להלכה נקטינן כהמקדש מעט, ועל כן למעשה, אות יו"ד ארוכה שהחכם רואה שאינו ספק שקול בין יו"ד לוא"ו, אלא שנוטה יותר לוא"ו, הרי"ז ספק הנוטה לחומרא, וכיון שלדעת הדרכי נועם זה פסול ואינו מועיל לש"ת, הרי"ז ש"ת חמורה לדידן, והוי דיעבד

הבנתי ...יישר כח.אילן ח.
נדמה ליאות והדר

שהרב מועלם לא יסכים עם זה, נכון?

כלומר אם תינוק קרא, כשר וזהו.

נכון?

אייתי ינוקא דלא חכים ולא טפש אי קרי ליה ויהרג כשראריק אלחרר
עבר עריכה על ידי אריק אלחרר בתאריך ו' בטבת תשע"ג 20:49
משמע כשר בלי חילוקים לא מצאנו חילוקים כאלה בראשונים באחרונים מתחיל הבלאגן
כתבתי את המקור, תחפש תמצאאות והדראחרונה
מה אומרים על היודים?אמיר הסופר
אמיר הווין יותר בעייתייםאילן ח.
מקד את הבעיה מה אתה רוצה הגהה חינם חחחחאריק אלחרר
עבר עריכה על ידי אריק אלחרר בתאריך ה' בטבת תשע"ג 10:37
חחחחחח .. אריק הצחקת אותי.אילן ח.
אריק ימצחיק לא רק תראו מזה מזוזה שאניאמיר הסופראחרונה

אומר לבן אדם תחליף עזוב פסול ונגמר

מה אני יושיב תינוק לידי שיתחיל לקרוא לי את המזוזה?

 

הגהה חינם הרגת אותי

 

מה הדין?אמיר הסופר
ניכר להדיה מחלק לשנים הלך עליו...אילן ח.
כמו שזה מסכים אך לדעתי זה מזוזה או תפיליןאריק אלחרר
וההגדלה באופן שאפילו לספר זה ענק ולכן מאמין שאם נראה טבעי נפסוק ש״ת
אריק זה מזוזה ... לפי מיקום המילים בשורה !!אילן ח.
ולמה תחנוק ??? זה ניכר להדיה ומחלק לשנים ..??!!!
כן ודאי מזוזה וזה פסול יפהאמיר הסופראחרונה
עוד שאלה של דיבוקאות והדר
נראה שהשתנה לת׳ אבל הייתי ש״ת..אילן ח.
פסול דיבוק עב נהפך לת הרי יש לה מימין כמלא יודחיים11
נראה כמו ת'אלעד
שינויי צורה לשתיהםאריק אלחרר
ת כשרהאמיר הסופראחרונה
טוב בשורה תחתונהברקל

20121212153216.jpg

20121212153353.jpg

 

האם מספיק לקצר את העקב של הבי"ת? צריך לבטל את הוא"ו?

נראה שזה לא נכנסאות והדר

היית יכול להצמיד את הסרגל עוד קצת,

אם זה נכנס תלוי, אם עשית את העקב משמאל לימין,ואת הקוץ מלמטה למעלה אז לקצר וזהו (כך נראה לי שעשית).

אם עשית את הקוץ מלמעלה למטה אז לבטל הו"ו. כך שיטתו קה"ס ופוסק גם הרב גרוס.

לשיטת הגר"ז (שו"ע הרב) אם השתנה צורת האות, לא משנה מאיזה כיון התחלת (במידה ואתה חב"דניק כדאי לדעת) 

כתב נחמד מאוד למתחיל

עלה והצלח

אין כאן שום שאלה כלל נראה ואמיר הסופר
מסכים עם אות ואמיראילן ח.
כשראריק אלחרראחרונה
הלכות בתיםחיים11

היום הביאו לי בתים שבבית של יד היה בקציצה בחלק העליון ריבוע של 34 מ"מ ובחלק התחתון היה 33 מ"מ ריבוע בכל אחד מהם (רואים את זה גם בעין)

מה אתם אומרים

כשר הרב שטרן כתב שדנים כל ריבוע בפני עצמואריק אלחרר
אם רואים בעיןאות והדר

זה פסול

כשרחיים11

הרב זיכרון אליהו מחמיר מדין עשוי כמגדל בזה והרב שטרן מקל בזה כיוון שכל ריבוע לעצמו רק צריך להוסיף כי הרב שטרן אומר אם זה ממש כמו מגדל קיצוני אז פסול.ויש להוסיף שלפי הרב וואזנר והרב מועלם שחולקים בזה על הרב שטרן שכשאר ההפרש הוא מילימטר זה עדיין ריבוע ולכן פה יש להקל וזה אפילו אם רואים בעניים.

עד מילימטר גם הזכרון אליהו מתיראמיר הסופר
לאמירחיים11

ככל שאני זוכר גם הרב שטרן וגם זכרון אליהו מקלים עד 1 אחוז 

תשובת הרב גרוס -אות והדר

 לפי הדע"ק כשר, אבל לפי העולה מדעת החזו"א (כמובא בס' עמק ברכה), וכן הנהגת ההלכה, אינו מועיל ריבוע בכל גובה וגובה בפנ"ע, אלא כל הגובה צ"ל באותו ריבוע.

ולכן, בהפרש 1 מ"מ, בקציצה, כיון שהסטיה יותר מ- 2% (שהוא השיעור המיקל ביותר), אין זה ריבוע הכשר.

 

ר יוסף משאש מכשיראריק אלחרראחרונה
שאלה מעניינת מאילןאות והדר

סופר שקידש וצריך להיות יהודה ולאחר שכתב יהו נעצר וכתב את הא של יהודה במרחק..

לקלוף את היה"ואות והדר

מכיון שקידש - קודש, ואסור להפכו לחול ואסור לקיימו.  

אשרי הסופר ששם לב ויודע הלכות

מסכים עם אות...אילן ח.
עבר עריכה על ידי אילן ח. בתאריך א' בטבת תשע"ג 11:56
ואל תשאלו למה קלפתי הכל כדי שילמדו בעתיד ...הדוגמא שמורה אצלנו באוסף...
מסכים כך סיכמו האחרונים אך תשבץ ב״י רמ״אאריק אלחרראחרונה
מחזור ויטרי ראביה ועוד ס״ל כשר ולא צריך לקלוף כמו קידש אלהים אחרים
עוד שאלה מעניינת מאריקאות והדר
שאלה יפה ....א׳ כשר ג׳ ש״ת..אילן ח.
ותינוק קרא ג׳...! אפשר לגרד ..!
מסכים אילןאריק אלחרר
אמיר .. חזק..!אילן ח.
אמיר ישר כח, ותודה רבהאות והדר

מי שמכיר את הרב מועלם יודע כמה הוא מקצר ומזרז, בטח הוא ניסה להעיף אותך אבל אתה היית עקשן.

אשריך בזכותך למדנו הרבה

לפי מה שכתבתי בנון ואו שנדבקו שצריך לבטל שניהםאריק אלחרר
מטעם כתיבה בפסול הוא הדין הכא ואע״פ שכאן זה ספק הרי בירושלמי פסקו בספק לחומרא
תשובת הרב גרוסאות והדר
 
גאל - תלוי. בכתב תחילה קו אלכסון האל"ף - פסל הנו"ן. ובכתב תחילה ביו"ד האל"ף - מחלוקת הב"ח ופר"ח (משנ"ב ס"ק פ"א.
 
אות יישר כחאילן ח.אחרונה
אולם איננו יודעים מה כתב קודם..
ולכן עדין לא הבנתי מה הרב פסק פסול או תינוק ?
מה דין ןאמיר הסופר
כשר עוד לא שאלהאריק אלחרר
אריק לא הבנת...אילן ח.
אמיר מתכוון לדעתי לגרוד או לגיר שיש בין הכ׳ לנון סופית ...והסופר לא לפנינו...מה היה שם אמיר..??
אין לי מושג לא אני כתבתיאמיר הסופר

נ"ל להוסיף קצת דיו וזהו לא?

 

ברור אם זו הבעיה אז זה כשר גם ככהאילן ח.
מה לדעתם אם רואים גירוד אם חוששים מהאריק אלחרר
היה אולי מישהו עשה שלא כדין
הרב מזוז כותבאמיר הסופר

שאין חזקת סופרים ולא מתייחסים לכתב היפה כיוון שיש כאלו הרבה עם כתב יפה ולא יודעים כלום מהחיים שלהם לכן אמר לי הרב מועלם אפשר לבדוק אם הוא בורח מבעיות הלכתיות זה יכול להקל קצת אך מ"מ אין לדיין אלא מה שעיניו רואות

אמיר זה חידוש...אילן ח.
כידוע לכול חזקת הסופרים עומדת מאז ועד היום.. אם כך לא יכולים לסמוך על שום סת״ם בעולם ,..!!!
אני מכיר סופרים שהכתב שלהם לא יפה אבל יראתם קודמת להרבה...
כמה כאלו יש? הנה מצאו עכשיואמיר הסופר

בזכרון יעקב שני מגולחי ראש חילונים גמורים למדו כתיבה אצל שועל אחד רשע מרושע ירבעם בן נבט חוטא ומחטיא אשר רק ממון יחפוץ ליבו  שלימד אותם את החילונים!! כתיבה בלבד ומוציאים כל שלוש חודשים וחצי ספר נו אז יש חזקת סופרים ? שכן שלי סיפר לי שהוא הלך  לאיזה סופר, אישתו יושבת מולו וכל הירכים שלה מול  העינים שלו עוד שניה התעלף נו זה חזקת סןפרים זה חזקת פרוצים מה נעשה בעוונות...

 

יש בזה מחלוקת באחרונים רוב מצוייםאריק אלחרראחרונה
אצל שחיטה מומחים ומוחזקים ולאמיר מה שהבאת אינה ראיה כי החזקה בנויה על דין רוב
קו משוך בשווה בשם קודש, מה הדין?אות והדר
יכול להוסיף ראש בס״תאילן ח.
מסכים אבל טוב שקלפת לא יפה או יעבה גם למעלהאריק אלחרראחרונה
מה הדיןהיודאמיר הסופר
הרב אמר ש"ת לרווחא דמילתאאמיר הסופר
אמיר ..אילן ח.
הרגל ממש נוטה שמאלה ואורך הרגל לעומת הגג משלים את הפורפורציה המתאימה ליוד גדולה..אבל נשאל תינוק בגלל שהרב אמר ..
הרב גרוס אמר - כשראות והדראחרונה
עבר עריכה על ידי אות והדר בתאריך כ"ט בכסלו תשע"ג 18:14
יו"ד מעניינת, מה הדין? מאילןאות והדר
ש״תאילן ח.
קרא יוד...!
נ"ל ש"ת תראהאמיר הסופר

על מה הרב אמר פסול

שתיהם שתאריק אלחרר
את שלי הרב אמר שינוי צורה לא אותאמיר הסופר
לענ"ד שינוי צורהאות והדר

ולא יועיל ש"ת,

שואל את הרב גרוס ב"ה.

הרב גרוס ענה - פסולאות והדר
אות יישר כחאילן ח.אחרונה
מה הדין הנו"ן?אות והדר
שת אך כוון שזה ספר אפשר לתקן בקלותאריק אלחרר
תינוק קרא נון וק׳...!!!!!!אילן ח.
הרב מועלם פסלאמיר הסופר
אמיר הרב פסל .. ללא ש״ת ??אילן ח.
מכיוןאמיר הסופר

שנון עם עקב קטן כשרה וזה ממשיך מגבה הלכך הוי כבר שינוי צורה

אמיר מחילה מכתר..אילן ח.
הסברה לא מובנת ..!
הוא כתב את הנון אחרי שהק׳ היתה כתובה לא היה כאן ג׳ מעולם..!!
משא״כ אם היה כותב את הק' אחרי הנון היתה נהפכת רגע אחד לג׳ ואז אתה צודק... אוליי..!!
לא קשור צדיק רגל הקוף לא מחוברת לקוף דין שונה!אמיר הסופר
מדוע..? ... גם אם לא מחוברת לא משנה את הדין..אילן ח.
אדרבא .. כמו שאמרנו כשכתב את הנון לעולם לא היה גימל אפילו לרגע..!
אילן צדיק זה לא משנהאמיר הסופראחרונה
אל"ף שנמרחה, האם אפשר לתקן? מאריקאות והדר
מה
לא נראה לגרד בכללאמיר הסופר
מסכים עם אילןאריק אלחרר
אשאל את הרבאמיר הסופר
אם זה ס"תחיים11

אם זה בס"ת רבו הפוסקים כמו הרב וואזנר והרב שטרן שפסלו את דיבוק האות לעצמה והבינו שכך גם דעתו של השו"ע ולכן כדאי לבטל בס"ת ובתפילין יסמוך על הרב מועלם לגרד

לענ"ד לגרור אחרי ש"תאות והדראחרונה

לחזו"א פסול כיון שנפסדה צורת היו"ד (או דל"ת)

מה הדין? ומה אופן התיקון? מאריקאות והדר
לבטל הנ' והה' שניהם פסוליםאמיר הסופר
הנון לבטל אבל ההא ש״ת...אילן ח.
מסכים עם אילןאריק אלחרר
תינוק קרא ה׳ ...!!!אילן ח.
לא מסכים כיווןאמיר הסופר

שבמבט ראשון זה נראה ט ממילא גם ה' אין כאן

אמיר.. טוב מאוד שאתה לא מסכים..אילן ח.
אתה לא חייב .. כל אחד רואה משהו אחר .. לא רואים ישר ט רואים ט משונה עם חרטום ענק בצד שמאל..! הנון ודאי השתנתה ! אבל ההא לא ודאי השתנתה בדיבוק כזה ברגלה הימנית, ולכן ש״ת.! לא מחוייב שכשאות השתנתה בדיבוק שגם השניה חייבת להשתנות.! ויש עוד המון דוגמאות כאלה ..ותינוק קראה ה׳ מה שמעיד שצורתה עליה ..!
אמנם ודאי שזה לא עוזר כלום כי באופן התיקון חייב לבטל גם מההא כדי שהנון לא תהיה בח״ת..!
ואין כאן מה להאריך ... דרך אגב כשאנו מביאים כאן שאלה בס״ת, אנחנו מתכונים גם על מה הדין באותה דוגמה בכסדרן...אני חושב שזה ברור.
לאמיר ראה את המקורות של דין השקפה ראשונהאריק אלחרר
זה לא הלכה למשה מסיני אם זה היה דיבוק לדלת או ריש אתה צודק אך כאן הא נראה בברור דיבוק קולמוס מלא ש״ת ואין לדיין...
אשאל את הרב בע"האמיר הסופר
אשמח שתשאל את הרב ..אילן ח.
ואם זכור לי הרב ביריעות כתב שאות שנדבקת כל גובהה ולא השתנתה צורתה .. למרות שיש פוסלים בגלל כל גובהה אנו לא פוסקים כך אלא ש״ת ...וכגון ת׳-ך׳ שנדבקה רגלה השמאלי בכל גובהה...ש״ת..! ואיני רואה שינוי בין דין זה לנידון דידן... וכאמור יישר כח שתשאל את הרב ותעלה תגובתו...
ת וך לא דומה אין שינוי לאות אחרת אולי שינוי צורה..אמיר הסופר
תשאל מה דעת הרב ...אילן ח.
הרב מועלם אמר לבטל גם את הנון וגם את ההאמיר הסופר
לא מבין למה ...אילן ח.
את הנון מובן ..! אבל ה-ה׳ עדיין ניכרת לכל הדעות ..! כמו שנדבקה או לאות בדיבוק מלא שלא נשתנתה צורתה שמועיל להפריד ע״י תינוק ..! א״כ מדוע לפסול גם את הה׳ ..??? מישהו יכול להסביר לי את ההבדל ??
אולי הוא סבראות והדר

שזה מייצר ט"ת ביחד?

גם לי נראה משונה קצת אבל לא עולה לי משהו אחר...

התשובה היא כתיבה בפסול שכתב אתאריק אלחרר
הדלת של ההא נהיה דיבוק לכן צריך למחק עד מקום הדבוק בדיוק כמו ארצנו שנדבק נון ואו למעלה עד שלא נוצר אות זו ההלכה שנשכחה ממנו ולאמיר אם אפשר לשאול את הרב מה טעם אחר נראה אם צדקתי
שאלתי הרב אמראמיר הסופר

כיון שזה נראה ט והיא נעשתה על ידי הה הוי אומר שגם הה שייכת לאות ט ולא לה' בפני עצמה

נכון שאחר שאני יגרד את הנון תהיה ה' יפה וגם שאני מסתכל רק על הה' יש ה אך כיון שעל ידי הה נהפך לט הלכך שניהם נפסלו

תודה אמיר ....אילן ח.
אמיר אם אפשר לקבל טעם או מקורותאריק אלחרר
בתשובות מהרב מ״מ כאן לעיננו יש הא עם קצת ספק שינוי ללרגע אינו פוסל מי שיכול לפרוך את דברי דלעיל אשמח לשמוע אך מי שלא מחמיר כתיבה בפסול שת ויפריד
הרב הסביר טעם כמו שכתבתי ואמר שזה פשוט!!אמיר הסופראחרונה
מה הדין הו"ו? מאריקאות והדר
נ"ל ש"ת ספק נ מנוזרתאמיר הסופר
כשר ויגרדאריק אלחרראחרונה
שוב שאלה בשם שנמרח - מאילןאות והדר
קלפתי למרות ש..אילן ח.
עדיין השם נראה היטב .. ולדעתי יוכל למחוק במחק קודם ואז לגרד מה שנשאר מהמריחה... מה דעתכם ?
נראה לי גםאות והדר

שאפשר לנקות אולי הייתי שואל תינוק  על יו"ד אבל אני לא בטוח כי התמונה לא הכי ברורה.

לא נראה בכלל הה גמורה והיוד מזה ג? לא נרא' שםאמיר הסופר
יוד שת הא גמוראריק אלחרר
לכל הש״תינוקים...החמורים והקלים..אילן ח.
תינוק קרא את כל השם כראוי.. !!!!!!
הרב מועלם פסל את הה'אמיר הסופר
אמיר אם הרב פסל את הה׳אילן ח.
אז לא היה צריך לקלוף אלא מותר לתקן ולמחוק ?...???? עדיין רואים שם בכללי ..?!
לא הבנתי מה היינו צריכים לעשות כאן ???
כן אין ה'אמיר הסופראחרונה
שאלה על וא"ו - באדיבות אריקאות והדר
ש"ת חמורהאות והדר

מתלבט אם זה לא פסול...

 

 

 

 

 

 

לי נראה פסולאמיר הסופר
לשיטתכם אריק ואמיראילן ח.
פסול ..!! מפני שהמקום נחסר וכו.. כמו שאריק כתב בתשובות קודמות .. אולם עדיין לדעתי ש״ת..ואני מסכים עם אות ..
מקום נחסר? מהה כוונה?אמיר הסופר
הרב מועלם אמר שאלת תינוקאמיר הסופר
אמיר חזק ..!!! בזכותך אנחנו כאן מחכימים..!!!אילן ח.
חזק אך לא להיבהל גם מי שפוסל לא משובשאריק אלחרר
עבר עריכה על ידי אריק אלחרר בתאריך כ"ו בכסלו תשע"ג 20:24
ואין לדיין... והדברים נתונים לשיקול דעת המורה והרב בעצמו פעמים משנה דעתו
תאמת שקשה לפסול זאת ישר בהנף יד..אמיר הסופראחרונה
קשת הסופר-תכנה לבדיקת סת"םELI EHRENTREU

שלום

קוראים לי אליהו ואני מנהל את המכירות של קשת הסופר התכנה החדשה לבדיקת סת"ם.

התכנה מיועדת לסופרים לאפשר להם לבדוק כל דבר שכותבים , בתכנה אמינה וזולה. ברוך ה' זכינו כבר לעזור להרבה ספרי סת"ם וגם להציל אנשים מלהשתמש בדברים פסולים!

נשמח  לענות על שאלות פה בפורום או בדוא"ל ,

שבת שלום וחנוכה שמח לכולם

אליהו

KESHETHASOFER@GMAIL.COM

HTTP///KESHETHASOFER.COM

מנסיון של כמה ימיםאות והדראחרונה
עבר עריכה על ידי אות והדר בתאריך כ"ו בכסלו תשע"ג 10:03

אני יכול להגיד שהיא תוכנה נחמדה,

כיון שהיא חדשה יש לה עדיין הרבה חסרונות אבל נקווה שיהיו עוד הרבה שדרוגים.

אני זוכר את תכנת תור של פעם, היה לו גם הרבה בעיות בהתחלה, היה מזהה בעיות יותר מדי וכו'.

לדעתי מומלץ לסופרים