שרשור חדש
חידה (מקורית)ארץ ושמים

בס"ד

 

ראשית שמי מופיע באבטיח ולא במלון

האות השניה מופיעה באלה ולא באלון

והחלק האחרון

זוהי השמחה.

 

מי אני?

אולי..JustMe

אהרון.

נכון!שכוייח!!!!!ארץ ושמים
הסבר:ארץ ושמיםאחרונה

בע"ה

 

האות הראשונה בשמו של אהרון- א- מופיעה באבטיח ולא במילון

האות השניה- ה- מופיעה באלה ולא באלון

ושמחה- זה רון.

 

א+ה+רון=אהרון

בקשת עזרהבזמן קריב

שלום לחברי הפורום..

בקרוב אנו חוגגים לאחי ברמצווה ואנחנו מנסים למצוא פסוק מהתנ"ך עם שמו להזמנה..

אז העניין הוא שיש לו שם קל למשימה- דוד.

הבעיה היא שכל הפסוקים שהצלחנו למצוא מדברים ישירות על דוד המלך ולא מתאימים...

 

יש לכם רעיונות???

.....מקווה שזה יעזור....צוקי!

"דרשו ה' ועזו בקשו פניו תמיד" - אמנם לא כתוב דוד במפורש.. אבל מתחיל ב-ד' ונגמר ב-ד' ויש ו'....

מזל טוב!!!

...אחת העם...

הִנֵּה יָמִים בָּאִים נְאֻם-יְהוָה, וַהֲקִמֹתִי לְדָוִד צֶמַח צַדִּיק

בַּיָּמִים הָהֵם וּבָעֵת הַהִיא, אַצְמִיחַ לְדָוִד צֶמַח צְדָקָה; וְעָשָׂה מִשְׁפָּט וּצְדָקָה,

מַגְדִּל,    יְשׁוּעוֹת מַלְכּוֹ:וְעֹשֶׂה חֶסֶד, לִמְשִׁיחוֹ--לְדָוִד וּלְזַרְעוֹ;    עַד-עוֹלָם

אם זה באיזור אלול אפשר את:

לְדָוִד:    יְהוָה, אוֹרִי וְיִשְׁעִי--מִמִּי אִירָא;יְהוָה מָעוֹז-חַיַּי,    מִמִּי אֶפְחָד.

 לְדָוִד:  אוֹדְךָ בְכָל-לִבִּי;    נֶגֶד אֱלֹהִים אֲזַמְּרֶךָּ.

ויהי דוד לכל דרכיו משכיל וה' עמו

 

-אפשר להיעזר במקראנט - מאגר ספרות הקודש

ולכתוב דוד, לדוד וכו'.

 

לא הכרנו את האתר.. תודה!!בזמן קריבאחרונה
מי ניגש לחידון השנה?? ומי פה ממחוז ירושלים??Akunh77
אני~מישי~

וגם ישראל ממחוז ירושלים..

ואת\ה? 

אני גם ניגשת בע"ה אבל אני לא ממחוז ירושליםארץ ושמים
אני ניגשת!!! אבל גם אני לא ממחוד ירושלים012012012אחרונה
שאלה לאנשים שהתמודדו בחידוןJustMe

איך שילבתם בין הלימודים באולפנא/ישיבה לבין הלימודים האינטנסיביים לחידון? הלימוד לחידון פגע בהישגים הלימודיים שלכם? לקחתם למשל  חופשות מביה"ס בשביל ללמוד לחידון? פשוט   אני מניחה ששנה הבאה תהיה קשה מבחינה לימודית ,ואני מתלבטת אם לגשת .

^^^^^^ צוקי!
ל JustMe~מישי~

אני אישית לקחתי חופשה מביה"ס כאשר לשיעורים שהיו חשובים לי נכנסתי חלקית (מתמטיקה, מגמה, אנגלית- שאליה נכנסתי רק בהתחלה..). הייתי השנה בכיתה י' אז זו לא שנה עמוסה במיוחד. אבל באמת שזה לא היה קשה כ"כ להשלים- והיה לי לא מעט להשלים. למרות שאולי יש עומס כי יש בגרויות- אני הצלחתי להשלים וקיבלתי ציונים טובים הן במתכונות והן במבחנים אחרים (כשאני אומרת טובים אני מתכוונת שהם באמת לא היו פחות טובים מהציונים שהייתי רגילה מתי שכן ישבתי ולמדתי בכיתה כרגיל).

יכול להיות שבכיתה יא' זה יותר קשה. אבל זה נראה לי לא נורא. בסה"כ גם בחידון לומדים ללמוד אינטנסיבי אז אחרי החידון זה לא כ"כ מוזר לשבת יום ולחרוש את כל החומר בהסטוריה\מקצוע אחר וגם למחרת ככה עד שיודעים את החומר- מתרגלים ללמוד כמו שצריך ובאנטנסביות כמעט ללא הפסקות.

ועוד הערה חשובה~מישי~

כיוון שהשנה עולה מהמחוז רק אחד אז למעשה החידון נגמר לרוב האנשים בשלב יחסית מוקדם. ביא' שבט המחוזי- אם לא עלית- זה די בקטנה להשלים כי אמנם זו תקופה של מבחנים אבל זה בכ"ז די תחילת השנה.. אם ען עלית- אז כבר עלית לארצי מסכם ואז באמת לא כדאי להכנס להרבה שיעורים אבל תשקיע בחידון ותוכל להגיע גבוה. (זה לא כמו ליפול בארצי מקדים שיש בזה משהו מאוד מבאס אם לא נכנסתי בגלל זה כל הזמן לשיעורים ויש לך המון להשלים..).

אני...אורית12

אני נגשתי בי"ב-לא לקחתי חופשות אבל גם לא למדתי

ויתרתי על שיעורים לא חשובים וגם האולפנא התחשבה בי בשלבים המאוחרים(מחוזי,ארצי) וויתרה לי על המבחנים,פטור זמני מההצגה של פורים רק ביום שלפני החידון המחוזי לא באתי.

וניצלתי כל זמן שהיה שיעורים לא חשובים או חופשיים אבל איכשהו הצלחתי לשלב  אבל רק החידון באמת היה לי מול העיניים

תודה JustMe

ומישי- אמרת ש'מתרגלים ללמוד כמו שצריך ובאינטנסיביות כמעט ללא הפסקות' - אחרי כמה זמן בערך זה קורה? זו נקודה ממש חלשה אצלי..

...חידוניסט לשעבראחרונה

אני גיליתי שאני לומד במשך רוב היום לקראת המחוזי. לא צריך להתחיל את הלימוד ב12 שעות ביום.. זה לא ילך. זה בא בהדרגה: בהתחלה לומדים כמה שעות ביום, ובהמשך זמן הלימוד יכול להוות כמעט כל שעות היום.

בהצלחה!

 

נ.ב. לא כולם חייבים ללמוד כל היום בשביל להצליח בחידון. הכרתי אנשים שלא למדו יותר מדי שעות ביום והצליחו מאוד. זה משתנה מאדם לאדם.

לידיעתכםחידוניסט לשעבר

התפרסם החומר לשנה הבאה..

מי ניגש?

 

סוף סוף תודה רבה אחי!!!ישראל12-$
אם אני לא טועהישראל12-$

אין את יהושע יז-יח...

כמה הערותחידוניסט לשעבר

1. יש את כל נחמיה- מה שמוסיף כמה רשימות חביבות.

2. יש להם טעות כלשהי- כתוב את החומר ביחזקאל בשני שלבים נפרדים.

3. זה מעניין שהכניסו כ"כ הרבה מהתורה כבר בבית ספרי...

4. וגם זה שהורידו את תחילת בראשית...

5. חומר מעניין.. תתחילו לחרוש!

לפי מה שראית במקראנט...~מישי~

אין שלב ארצי מקדים.. מכל מחוז עולים רק שניים (די מלחיץ.. מחוז ירושלים....דווקא אם זה היה השנה זה היה יותר נחמד .......)

אם אני לא טועה מה שהעתקת זה היה פחות או יותר החומר של הארצי מקדים של שנה שעברה ואין אותו השנה.. (חוץ מביחזקאל שהיה טיפה שונה).

 

מוזר אין במחוזי השלמות פסוקים בכלל ומשלי יש רק בעולמי.. וגם עזרא ונחמיה יש רק לארצי מסכם אבל זה נראה כאילו הארצי מסכם הולך להיות שלב קשה כי מתווסף בו הרבה חומר וחומר קשה.. בנחמיה שי את הכל זה אומר שזה הרבה ללמוד רשימות.. ובקשר לאיוב- צריך לדעת את זה בע"פ, נכון?

רק שני נביאים אחרונים (מבחינת הסגנון-יונה לא בסגנון של נביאים אחרונים)-בשלב המחוזי..

מעניין נצטרף ללמוד תורה חזק.. האמת שאני שמחה (אמנם זה אומר שלבנים יש יתרון כלשהו עלי אבל אני גם רוצה לדעת יותר תורה ממה שאני יודעת עכשיו).. אין את פרקים א-יא בבראשית זה אומר שאין כמה רשימות קשות..

 

וזה החומר:

 

א. לחידון הבית ספרי
בראשית: פרקים יב'-נ'
שמות: פרקים א'-כד' ,לא'-לד'
ויקרא: פרקים יט', כג', כד',כה'
במדבר: פרקים י'- יז',כ'- כה', כז', לב'
דברים: פפרקים כ'- כז', כט'- לד'
יהושע: פרקים א'-יא', יד', כב'- כד'
שופטים: כל הספר
רות: כל הספר
 
ב. לחידון המחוזי – תוספת לנ"ל
שמואל א': כל הספר
שמואל ב': כל הספר
מלכים א': כל הספר
מלכים ב': כל הספר
ישעיה: פרקים א'-יב', כה'- לה', ס'- סו'
ירמיה: פרקים א'-ב', יא'-כג', ל'- לג'
יונה: כל הספר
 
ג. לחידון הארצי המסכם – תוספת לנ"ל
הושע: פרקים א'- ו', יא'- יד'
עמוס: כל הספר
חגי: כל הספר
תהילים: פרקים א'- ב', יט'- ל'
איוב: פרקים א'-ב', לח'- מב'
עזרא: פרקים א', ג', ז', ט', י'
נחמיה: כל הספר
דברי הימים ב': פרקים יז'- לו'
 
ד. לחידון העולמי – תוספת לנ"ל
יחזקאל: פרקים יז'- כ',כז'- כח' ,לג'-לד', לו'-לז'
מיכה: כל הספר
זכריה: כל הספר
מלאכי: כל הספר
צפניה: כל הספר
משלי: פרקים כ'- לא'

 

לימוד יומייהודה סעדה

אפשר לעשות שאלות על פי הרשימה, נעשה חידונים על הבית ספרי ועל המחוזי לפי ההתקדמות, כל אחד יכין שאלון ויעלה אותו מהוחמר של השלב.

טוב..וחוץ מזה אפשר לעשות כל שבוע חידון על~מישי~

חומר קטן יותר.. כי זה ממש עוזר ללמוד יסודי כשיש כל שבוע חידון על חומר מסוים..

מה? עולים 2? אחד דתי ואחד חילוני או 2 דתים ו2 ח'ישראל12-$


התבלבלתי.. עולה אחד ממחוז~מישי~

מכל זרם: אחד ממלכתי ואחד דתי..


וזה באמת לא מעיד על ידע.. תחשבו שהשנה בארצי מסכם: עלו שניים ממחוז דרום.. אם היה עולה אחד אבשלום אל היה עולה למרות שהוא ממש טוב זה באמת לא הגיוני.. צריך לתת הזדמנות יחסית הוגנת.. ככה זה ממש מתבסס על הרמה של המחוזות ואין סיבה שטובים ידפקו כי הם במחוז קשה..


זה נראה מוגזםיהודה סעדה

רק מקום ראשון עולה? יותר קשה מהעולמי...

יהודה תיהיה בשקט אתה בצפון ירושלים פי כמה קשה...ישראל12-$
אי אפשר לדעתיהודה סעדה

אולי הצפוניים ינצחו השנה את הירושלמים, עוד ניפגש!

תהילה - את בטוחה? מאיפה שמעת?אילת.

זה ממש (ממש ממש ממש) לא טוב ולא הוגן.

זה מה שכתוב במקראנט..~מישי~


ראיתי את זה עכשיו.אילת.

זה אומר שממחוזות קשים (כמו ירושלים, לדוגמא) יש מלכתחילה סיכוי למיעוט שבמיעוט שבמיעוט של אנשים.

בקשר ללימוד תורה..=)אחת העם...

לדעתי זה ממש טוב שיחסית יש הרבה חומר בתורה כי לפעמים יש הרגשה שת'כלס רוב רובו של החידון הוא על הנביאים ועל הכתובים ולא על התורה שהיא הדבר האמיתי... (סליחה על הניסוח...חיוך)

 

אני מסכימה. זה מה שכתבתי..~מישי~


אני דווקא לא..JustMe

לדעתי תורה זה משהו שלומדים כל שנה  ולומדים גם בביה"ס, ולכן הייתי שמחה אם במקום ללמוד ויקרא (שחוץ מלקרוא את זה כל שנה, למדתי (למדנו..)את זה גם בכיתה ה'  וגם בכיתה ט')  שיש לרובנו  די מושג לגבי התוכן שלו , היו שמים פרקים מ'חבקוק' או ספרים אחרים שלא יוצא  כל כך להיתקל בהם..

נכון שהיו נחמד אם היו נותנים יותר נביאים אחרונים~מישי~

בשלבים המוקדמים ולא שמים הרבה רק בעולמי.. וגם אם היו שמים עוד כמה מתרי עשר. הענין הוא שזה לא שיש פחות נביאים אחרונים מהחומר הקודם אלא פשוט יש פחות מהם בשלבים המוקדמים.. 

 

ובקשר לתורה- נכון ויקרא יחסית יודעים טוב (במיוחד פרק יט שלומדים ממש ממש באריכות בכיתה ט') אבל גם אני יכולה להגיד שנגיד את פרק כה' שנה שעברה למדנו בחפיף שניה לפני המבחן הארצי והשנה למדתי אותו כמו שצריך (כי לא זכרתי לפני כן את כל הענין עם גאולת השדות איך בדיוק זה הולך..,) ועכשיו אני כן יודעת אחרי שלמדתי את זה..

 

ודברים אני בטוחה שלא כל מי שפה יודע את הפרקים האלה מדברים טוב וזה שקוראים כל שנה זה לא אומר שיודעים טוב... (חוץ מאולי את ברכות יעקב... ) ואני מניחה שגם לא כולם פה יודעים את האזינו בע"פ וזה דבר שכדאי לדעת בע"פ (בטח יש כאלה שכן אבל לא כולם..)

 

בקיצור גם את התורה שקוראים כל שנה בשבתות זה לא אומר שיודעים אותה טוב ואני אישית ממש התקדמתי בידיעה של הפרשות שהיו בחומר של החידון.. 

ושאלה לגביי החידוןאילת.

עד כמה זה יהיה אפשרי/ריאלי להשתלב בחידון, אם אני מסיימת בגרויות רק ביום חמישי?

(השבוע סה"כ יהיו/היו 3)

 

וכמה זמן זה יקח לי בהחשב בזה שאני ארצה לעשות את כל מה שלא יכלתי בחודשים האחרונים, שלא כולל רק לימוד בקיאותי של תנ"ך?

אמ.. זה יכול להיות קצת קשה..~מישי~

בכללי ויקרא זה די קל (צריך לשים לב לכמה הבדלים בפרשת המועדות ולכמה הבדלים בין המצוות ופרק כה' הוא טיפה קשה להבנה אבל לא ממש)

דברים זה יותר מסובך צריך לשים לב להבדלים בין מצוות וכו'. לי אישית לקח הרבה זמן ללמוד אותו ואני למדתי אותו רק פעם אחת בלי לרשום לעצמי הבדלים והשוואות.

בכל מקרה זה אפשרי- את יכולה ללמוד מחמישי עד ראשון ולעשות ביום ראשון בערב. אם לא- את יכולה להצטרף לחידון הבא..

לחידון הזה כמעט ואין סיכוי.אילת.

(בעיקר בגלל שאני לא רוצה ללמוד כל היום, אני גם ככה נגשת לפחות בגלל שאני חייבת הפסקה.)

 

השאלה היא בעיקר לגביי החידון הבא.

לדעתי לגבי החידון בטח שתספיקי ללמוד ולהיות בקצב.~מישי~


אם תמשיכו לייאש את עצמכם בטוח לא תצליחו...חנהודיה

בס''ד

יאללה, תתחילו ללמוד וה' יעשה הטוב בעיניו!!!

בהצלחה ובהנאה

צודקת~מישי~

אגב אני חושבת שהאנשים בפורום ברמה גבוהה ולכולם יש סיכוי..

אני חושבת שהרעיון לא טוב ופוגע במטרת החידון אבל זה מה יש וכנראה זה לא ישתנה אז בנתיים נתחיל ללמוד. לפחות החומר הוא ממש טוב 

דוקא מי-ם לא היו הרבה בזמן האחרון. דרום ומרכז קשיםארץ ושמים

בע"ה

 

אבל זה הכל עניין של מזל........... אם פתאום יהיה איזה מישהו תותח במחוז שלך........

לגבי י-ם~מישי~אחרונה

לדעתי..

הרמה הממוצעת של מי שעולה לפומבי לדעתי גבוהה יותר בירושלים מבשאר המחוזות שוב יכול להיות שאני טועה אני לא מכירה מספיק את שאר המחוזות.. (השנה הכי נמוך היה 36 והיו 3 עם 48, היו גם 46,45,44.. ושנה שעברה עלו 12 עם 46, 3 עם 48, ו3 עם 50 לפומבי).

 

אבל תמיד יכול להיות שההכי תותחים יהיו במקום אחר וזה גם מה שקרה השנה ושנה שעברה. (אבל גם השנה רק מחוז דרום היה יותר טוב מירושלים..וגם המקום שלישי של ירושלים היה יותר גבוה מהמקום שלישי בכל המחוזות האחרים).

 

סורי על הפילסוף יכול להיות שהרמה של מחוז ירושלים הולכת ופוחתת (ובכל זאת אני יכולה לגונן על המחוז..)..

 

בכל מקרה צריך ללמוד טוב וגם אז אין לדעת.. בעז"ה יהיה טוב!

 

וכמה עלו עד עכשיו?JustMe


אמרתם שהשנה עולים שני נציגים ממחוז(אחד מממלכתי ואחד מהממ"ד) , כמה עלו עד עכשיו?

3 מהממ"ד ו3 מהממלכתי...~מישי~
אז אולי..JustMe

אפשר להציע להם שישריינו את אלו שזכו במקום הראשון בכל מחוז שיעלו אוטומטית לארצי(וכך יהיה ייצוג לכל מחוז כמו שהם רוצים),ובין אלו שזכו במקומות השני והשלישי יעשו חידון בכתב שיקבע מי מהם יעלה לארצי?

רעיון טוב!~מישי~

השאלה היא האם הם יכולים לעלות לארצי מסכם יותר מ12 מתמודדים סה"כ מהממ"ד והממלכתי.. (כי זה גם בשידור של הטלויזיה אז יש להם מגבלות של זמן... ויותר מ-12 מתמודדים זה די ארוך.. )

 

בכל מקרה אפשר להציע את זה- זה נראה לי רעיון מצוין. אפשר גם את החידון שקובע מי עולה לארצי מסכם לעשות מיד אחרי המחוזי ואז ישוו בין הציונים ויגידו מי מהמקומות שני-שלישי עולים. (נניח לעלות חוץ מה-6 המשורינים מכל זרם עוד 3 בעלי הציון הכי גבוה במבחן זה).
אילת שלחת להם כבר מכתב? יש לך למי לשלוח?

וואי באמת רעיון גאוני. חייב להציע להם!ארץ ושמים
זה נראה לי הגיוני במיוחד בגלל שבעבר שריינו מקום~מישי~
עבר עריכה על ידי ~מישי~ בתאריך י"ח תמוז תשע"ב 17:10

ראשון בארצי מקדים לעולמי (כשהארצי מסכם היה ביחד הממ"ד והממלכתי..) אז דוגרי אני מציעים להם משהו שהם עשו בעבר בצורה קצת שונה... ואת המטרה שלהם משרת וגם את המטרה שלנו אז אם לא יהיה בעיה של מספר אנשים בחידון הארצי מסכם אני חושבת שזה מאוד הגיוני. (חוץ מזה שהחוזר מנכ,ל כבר פורסם ויכול להיות שהם לא ירצו לעשות שינויים במבנה החידון).

טוב אז....... מי מדבר איתם?ארץ ושמים
כמה מחוזות יש?JustMe

חשבתי שיש רק ארבעה..

יש 6~מישי~

דרום,ירושלים,מרכז,תל אביב,חיפה וצפון.

מבחן ויקרא + דברים רמה בינונית בהצלחה.ישראל12-$

 

לפעמים אני מוסיף ו כדי שיבינו את המילה לדוגמא במקום צמיתת רשמתי צמיתות אלוקיך אלקיך

חלק א :

1) השלם:

וְאִם הֵאָכֹל יֵאָכֵל בַּיּוֹם הַשְּׁלִישִׁי ________ הוּא לֹא יֵרָצֶה

אֵיכָה יִרְדֹּף אֶחָד אֶלֶף וּשְׁנַיִם יָנִיסוּ ________ אִם-לֹא ________________

הצור תמים פעלו _______________________

 

זְכֹר ___________ בִּינוּ שְׁנוֹת דֹּר וָדֹר שְׁאַל אָבִיךָ _______________________

כי ____ קדחה באפי __________________________________

עלה אל הר _______ הזה הר _________ אשר בארץ ______ אשר על פני ______

ובשנה הרביעית יהיה כל פריו ____________________

ובשנה החמישית _______________________________________

 

וַעֲשִׂיתֶם בְּיוֹם הֲנִיפְכֶם אֶת-הָעֹמֶר כֶּבֶשׂ ___________________

ו________ ו________ ו_________ לא תאכלו  עד עצם היום הזה עד הביאכם את ______________

לא תחרש ב______ וב_______ יחדו

___________ תעשה לך על ארבע  כנפות כסותך אשר תכסה בה 

לא יבא פצוע _______ וכרות ________בקהל ה'

לא תעשו עול במשפט במדה ב_______ וב___________

לא תתעב ______ כי אחיך הוא , לא תתעב ________ כי גר ______________

לא תביא ________ ומחיר __________ בית ה' אלקיך לכל נדר כי ________ ה' אלקיך גם שניהם

כי תבא בקמת רעך וקטפת _______בידך  ו_______ לא תניף על קמת רעך

 

הַנִּסְתָּרֹת ____________ וְהַנִּגְלֹת _____________________

פן יש בכם ________________ ראש ולענה

 

חלק ב:

2) סמן את התשובה הנכונה

מה הסדר הנכון בברכה והקללה?

א.הר גריזים:שמעון ולוי ויהודה זבולון ויוסף ובנימין

הר עיבל: ראובן גד יששכר אשר דן ונפתלי

 

ב. הר גריזים: ראובן גד ואשר וזבולון דן ונפתלי

הר עיבל : שמעון ולוי ויהודה יששכר ויוסף ובנימין

 

ג. הר גריזים: שמעון ולוי ויהודה יששכר ויוסף ובנימין

הר עיבל:ראובן גד ואשר וזבולון דן ונפתלי

 

ד. הר גריזים : ראובן שמעון ולוי ויהודה יששכר זבולון

 הר עיבל : דן נפתלי גד אשר יוסף ובנימין

 

חלק ג:

3)באיזה הקשר הוזכר:

בל תשחית (לא ציטוט)

מרים

ולך תיהיה צדקה לפני ה' אלקיך 

"לא תשכח"

כאשר יקום איש על רעהו ורצחו נפש כן הדבר הזה

כי האדם עץ השדה

ככה יעשה לאיש

 

חלק ד:

4)מה ההבדל 

א. בין העמים הרחוקים לעמים הקרובים במלחמה מולם ומדוע?

ב. בעניין נערה מאורשה בעיר ובשדה

ג. בעניין מלחמה בעמים - עץ מאכל ועץ שהוא לא למאכל

ד. בעלילות נמצאו לנערה בתולים או לא נמצאו בתולים

 

חלק ה :

5)על מה נאמר / על מי נאמר 

גור אריה יזנק מן הבשן

על שני דברים לפחות נאמר "ויראת מאלוקיך אני ה'"

ירחצו את ידיהם על העגלה הערופה בנחל

גם דור עשירי לא יבא לו בקהל ה'

גם דור עשירי לא יבא להם בקהל ה'

לא נפלאת היא ממך ולא רחוקה היא

דור שלישי יבא להם בקהל ה'

כאשר עשה כן יעשה לו

מתי יקראו דרור בארץ?

לא תמכר לצמית(ו)ת

שם אמו שלומית בת דברי למטה דן

ושמת אותם שתים מערכות

לרצניכם תזבחהו

באספיכם את תבואת הארץ תחגו את חג ה' : החג הוא:

 

חלק ו:

6) מי אמר?

 

רשות לא בחומר:ואמרו על מה עשה ה' ככה לארץ הזאת

ואמרו כל הגוים על מה עשה ה' ככה לארץ הזאת

השקיפה ממעון קדשך מן השמים וברך את עמך את ישראל

הוא ע(ו)בר לפניך כאשר דבר ה' 

לא אוכל עוד לצאת ולבוא

אל ירד לבבכם אל תיראו ואל תחפזו ואל תערצו מפניהם

מי האיש אשר בנה בית חד שולא חנכו ילך וישב לביתו

 

בהצלחה !!!!!!

יש מצב יש לי כמה טעויות כתיב לא עברתי על זה לענות עד יום ראשון

 

 


חילוק הנקודותישראל12-$

חלק א כל השלמה נקודה 37 נקודות

חלק ב 8 נקודות

חלק ג 7

חלק ד 8

חלק ה 28 נקודות

חלק ו 12 נקודות

בהצלחה!!!

איפה לכתוב את התשובות?shcohen
לשלוח לו בהודעה פרטית~מישי~

ככה עשינו שנה שעברה. ומפרסמים את המקומות והנקודות ללא שמות וכך כל אחד רואה את עצמו ביחס לאחרים.

תודהshcohen
אני מקווה לבדוק מהר תלוי כמה זמן אני יהיה במחשבישראל12-$


מי שלא הבין חלק ו הכל בחומר חוץ מהראשון בחלק וישראל12-$
יש טעות קטנה בחלק וישראל12-$

 

 מי אמר : אַל-יֵרַךְ לְבַבְכֶם אַל-תִּירְאוּ וְאַל-תַּחְפְּזוּ וְאַל-תַּעַרְצוּ מִפְּנֵיהֶם

 

כתבתי בטעות ירד אפשר להגיש תיקון לתשובה

יש גם בשבוע הבא? (ועל מה?)shcohen

צריך להחליט..~מישי~

העניין הוא כזה. לא בטוח שנספיק בחופש את כל החומר של המחוזי אז מה אתם רוצים ללמוד..

אני בעד לעשות על ישעיהו וירמיהו הענין הוא שזה הרבה ללמוד אז מה דעתכם?

אפשר לעשות עוד שבועיים על ישעיהו וירמיהו ונגיד שבוע הבא לעשות על במדבר שזה מעט חומר ויהיה אפשר תוך כדי ללמוד גם ישעיהו וירמיהו...

שבוע הבא במדבר שמותישראל12-$

אחרי זה נעשה בראשית ואחרי זה יהושע שופטים ואז נעשה רווח של שבועים ואז ישיעיה ירמיה

מה אתם אומרים?

בסדר מבחינתי...~מישי~

אבל אני חושבת שנגיד אז אפשר לעשות את החידון של ישעיהו וירמיהו רק עליהם (כי ממילא זה לא מבלבל עם תורה ויהושע ושופטים) ולעשות קשה. כדי שנלמד את זה כמו שצריך..

כן, ובסוף החופש נעשה על החומר של הבי"ס והמחוזי..ארץ ושמיםאחרונה
סה"כ 100 נקודות..~מישי~

אגב אתה מפרסם את המקומות עם הניקוד ללא השמות, נכון?

ככה עשינו שנה שעברה וככה כל אחד יודע את מקומו ביחס לאחרים (כי תשלח הודעה פרטית לכל אחד בחזרה מה הניקוד שלו) אבל לא יודעים באמת גם כל אחד קיבל וזה יותר נעים.

 

 

בסדר שלחתי בפרטי ציונים ואת שלך אני בודק עכשיו...ישראל12-$
אין לי בעיה לפרסם לפי מספר תעודת זהות רק תביאו..ישראל12-$
נראה לי שאפשר לפרסם פשוט~מישי~
עבר עריכה על ידי ~מישי~ בתאריך ט' תמוז תשע"ב 15:57

לפי מקומות לכתוב 1. x נקודות
2. y  נקודות
3. z נקודות 
וכן הלאה. בגלל שאתה מחזיר בהודעה פרטית כל אחד כמה הוא קיבל הוא יודע איזה מקום הוא..

רק 3 שלחו תשובות כולם לשלוח..ישראל12-$
היום אני מפרסם את המקומות בערך ב7-8 בערבישראל12-$

אפשר להגיש עוד תשובות עד 6 

הערה על המבחן:

הכהן הוא שאומר אַל-יֵרַךְ לְבַבְכֶם, אַל-תִּירְאוּ וְאַל-תַּחְפְּזוּ וְאַל-תַּעַרְצוּ--מִפְּנֵיהֶם

ולא משה

והשוטרים הם אלה שאומרים מי האיש אשר בנה.. או אשר נטע כרם או ארש אישה או הירא ורך הלבב..

 

 

לא אמרתם שבחידון אין השלמת פסוקים? |תוהה|ענבל
השלמות לא בית ספרי לפעמים במחוזי ויש בארצי ובעולמיישראל12-$
תוצאות המבחןישראל12-$

לצערי רק 3 הגישו

במקום הראשון 

x = 92 נקודות!!!

במקום השני

y=90 נקודות!!

במקום השלישי 

74 =z נקודות!!

חידון פורום 2~מישי~
עבר עריכה על ידי ~מישי~ בתאריך י"ח תמוז תשע"ב 13:03
עבר עריכה על ידי ~מישי~ בתאריך ט"ו תמוז תשע"ב 18:48

לשלוח לי תשובות באישי עד יום ראשון בשעה 18:00. יש בחידון 50 שאלות. לכל שאלה 2 נקודות. סה"כ 100 נקודות. ב"הצלחה!

 

 

חידון פורום 2: שמות, ויקרא,במדבר ודברים


חלק א: "ויעשו כאשר צוה ה' את משה"


1.מי נצטוו לרחוץ את ידיהם על העגלה הערופה בנחל ומה הם צריכים לומר במעמד זה?
2.על מי נאמר: "כי את קדש-ה'  חלל"?
3.כמה זמן אשת יפת תאר צריכה לבכות את אביה ואת אמה?
4."לא תשיך לאחיך נשך כל דבר אשר ישך"- מהו השכר למקיימי מצווה זו?
5. על מי נאמר: "לא תדרש שלומם וטובתם כל ימיך לעולם"?
6. באיזה מצווה נאמר: "למען יטב לך והארכת ימים"?
7. באיזה מקרה נאמר: "ונתן האיש... לאבי הנערה חמשים כסף"?
8.בהקשר לאיזה איסור נאמר: "ולא יקרא עליך אל ה' והיה בך חטא"?
9. על מי נאמר: "והביא את אשמו לה' אל פתח אהל מועד איל אשם"?
10. ציווי מחיית זכר עמלק צריך להתבצע בזמן מסוים. מהו זמן זה?
11. על איזה חג נאמר: "וקראתם בעצם היום הזה מקרא קדש יהיה לכם כל מלאכת עבדה לא תעשו"?
12. בקשר לאיזו מצוה נאמר: "ושמחת בכל הטוב אשר נתן לך ה' אלקיך" ובקשר לאיזו מצוה נאמר:"ושמחת לפני ה' אלקיך"?
13. בקשר לאיזה איסור נאמר: "והאבדתי את הנפש ההוא מקרב עמה"?
14. מהו הנימוק לציווי: "והארץ לא תמכר לצמיתות"?
 

חלק ב':"בכל מכל כל" (כן אני יודעת שזה לא פסוק..)-

15.מה ה' עשה: "כי אהבך ה' אלקיך"?
16.על מי נאמר: "עמך ישב בקרבך במקום אשר יבחר באחד שעריך בטוב לו"?
17.על מה נאמר: "בהם עמים ינגח יחדו אפסי ארץ" ומי הוא הנוגח?
18."ויהיו המתים במגפה ארבעה ועשרים אלף"-בעקבות מה פרצה המגיפה?
19.מי השיב את חמתו של ה' מעל בנ"י ומה היה השכר שקיבל על כך?
20.מי אמר: "כי אם אל ארצי ואלך מולדתי אלך"?
21.מי אמר:"ולא תהיה עדת ה' כצאן אשר אין להם רעה"?
22.להם זבחו בנ"י למרות שהם לא אלוה אלא "אלהים לא ידעום"?
23. על מי נאמר: "איתן מושבך ושים בסלע קנך"?
24.מי היה על צבא דגל מחנה ראובן?
25."ויסמך את ידיו עליו ויצוהו"-מי הוא הסומך את ידיו ועל מי סמך את ידיו"?
26. על איזה יום נאמר: "ושמרתם את היום הזה לדורותיכם חקת עולם"?
27.מה קרה:"בחמשה עשר יום לחדש השני"?
28.על מי נאמר: "איש אשר רוח בו"?
29."הלא זה הדבר אשר דיברנו אליך במצרים"- מהו הדבר ובאיזה הקשר נאמרו דברים אלו?
30.על מה נאמר: "ויניחהו אהרן לפני העדת למשמרת"?
31. מה קרה:"בשנה השנית בחדש השני בעשרים בחדש"?
32. אחרי כמה שנים יצאו בנ"י מארץ מצרים לפי המסופר בחומש שמות?


חלק ג':"ויך בהם מכה גדולה":

33.באיזו מכה נאמר: "הנה אנכי נגף את כל גבולך"?
34.באיזה מכות נאמר בהתראה שיקרו למחרת?
35.אחרי איזו מכה אמר פרעה: "רק הרחק לא תרחיקו ללכת העתירו בעדי"?
36.אחרי איזו מכה נאמר: "ויפן פרעה וישב אל ביתו ולא שת לבו גם לזאת"?
37.בהתראה של איזו מכה נאמר: "ושמתי פדות בין עמי ובין עמך"?
38.לפני איזו מכה ה' אומר למשה שהוא הכביד את לב פרעה: "למען שיתי אותתי אלה בקרבו"?
 

 

חלק ד'-"וראה מן המקום אשר אתה שם"
39. מה היה שמה הקדם של נבח?
40.לאיזה שבט היו שייכות הערים בית נמרה ובית הרן?
שאלות: ציין את שם המקום בו התרחש כל פסוק (לקחתי את זה מהארצי של השנה אבל הבאתי פסוקים שאני בחרתי..)
41."וילכו שלשת ימים במדבר ולא מצאו מים"(ציין את שם המדבר)
42."ותדבר מרים ואהרן במשה על אודות האישה הכושית אשר לקח כי אישה כושית לקח"
43.שם התלונן העם: "למה זה העליתנו ממצרים להמית אותי ואת בני בצמא"
44."וישמע ה' בקול ישראל ויתן את הכנעני ויחרם אתהם ואת עריהם"
45."ולא היה מים לעדה ויקהלו על משה ועל אהרן"
46. שם אמר בלעם: "מה טבו אהליך יעקב משכנותיך ישראל"?
 

חלק ה':"אחד דבר אלקים שתים זו שמעתי"


47."וידבר משה כן אבל בני ישראל ולא שמעו אל משה"-
א. מהו הדיבור? (לא צריך לכתוב במדויק אלא את הרעיון הכללי)
ב.למה בנ"י לא שמעו אל משה?

48.בדיני כיבוש א"י נאמר על ערים מסוימות: "רק מערי...לא תחיה כל נשמה"
א.באיזה סוג ערים מדובר?
ב.מה הנימוק לציווי זה?

49."וידבר..את כל הדברים אשר דבר ה'... ויעש האותות לעיני העם"
א.מי הוא המדבר?
ב.מה היתה תגובת העם לדבריו?


50.משה ואהרן באים ומבקשים מפרעה: "נלכה נא דרך שלשת ימים במדבר ונזבחה לה' אלקינו..."
א.משה ואהרן מנמקים בקשה זו בחשש שיקרה דבר מסוים אם לא ילכו לזבוח. מה החשש?
ב.בעקבות בקשת משה ואהרן פרעה מכביד את העבודה על העם. במה התבטאה הכבדת העבודה?

הקפצה~מישי~

שבת שלום!

הגעתי למסקנה שיצא לי חידון קשה מדי..~מישי~
עבר עריכה על ידי ~מישי~ בתאריך י"ח תמוז תשע"ב 14:03

עשיתי קצת שינויים השארתי את הקודם אבל תענו על זה (ולפי זה אני אכתוב את הנקודות..): 
אפשר להתחיל לא מחלק א' כי חלק א' לדעתי הכי קשה..אז תעשו בסדר שנוח לכם..

 

 

חלק א: "ויעשו כאשר צוה ה' את משה"


1.מי נצטוו לרחוץ את ידיהם על העגלה הערופה?
2.על מי נאמר: "ואכליו עונו ישא כי את קדש-ה'  חלל"?
3.כמה זמן אשת יפת תאר צריכה לבכות את אביה ואת אמה?
4.מי היא זו שאת בגדה אסור לחבול?
5. על מי נאמר: "לא תדרש שלומם וטובתם כל ימיך לעולם"?
6. באיזה מצווה נאמר: "למען יטב לך והארכת ימים"?
7. באיזה מקרה נאמר: "ונתן האיש... לאבי הנערה חמשים כסף"?
8.למי צריך להעביר את הנחלה אם לאדם אין בנים ואין אחים?
9. על מי נאמר: "והביא את אשמו לה' אל פתח אהל מועד איל אשם"?
10. ציווי מחיית זכר עמלק צריך להתבצע בזמן מסוים. מהו זמן זה?
11. על איזה חג נאמר: "וקראתם בעצם היום הזה מקרא קדש יהיה לכם כל מלאכת עבדה לא תעשו חקת עולם בכל מושבותיכם לדורותיכם"?
12. בקשר לאיזו מצוה נאמר: "ושמחת בכל הטוב אשר נתן לך ה' אלקיך"?
13. בקשר לאיזה איסור נאמר: "והאבדתי את הנפש ההוא מקרב עמה"?
14. מהו הנימוק לציווי: "והארץ לא תמכר לצמיתות"?
 

חלק ב':"בכל מכל כל" (כן אני יודעת שזה לא פסוק..)-

15."ולא אבה ה' אלקיך לשמע אל... כי אהבך ה' אלקיך"- אל מי ה' לא אבה לשמוע?
16.על מי נאמר: "עמך ישב בקרבך במקום אשר יבחר באחד שעריך בטוב לו"?
17.באחת מהברכות לשבטים נאמר: "בהם עמים ינגח יחדו אפסי ארץ" מי הוא הנוגח ובמה ינגח?
18."ויהיו המתים במגפה ארבעה ועשרים אלף"-בעקבות מה פרצה המגיפה?
19.מי השיב את חמתו של ה' מעל בנ"י ומה היה השכר שקיבל על כך?
20.מי אמר: "כי אם אל ארצי ואלך מולדתי אלך"?
21.מי אמר:"ולא תהיה עדת ה' כצאן אשר אין להם רעה"?
22.השלם: "יזבחו ל____ לא א-לוה אלהים לא ידעום"
23. על מי נאמר: "איתן מושבך ושים בסלע קנך"?
24.מי היה על צבא דגל מחנה ראובן?
25."ויסמך את ידיו עליו ויצוהו"-מי הוא הסומך את ידיו ועל מי סמך את ידיו"?
26. על איזה יום נאמר: "...כי בעצם היום הזה...ושמרתם את היום הזה לדורותיכם חקת עולם"?
27.על מי נאמר: "ויקח שש מאות רכב בחור"?
28.על מי נאמר: "איש אשר רוח בו"?
29."הלא זה הדבר אשר דיברנו אליך במצרים"- מהו הדבר ובאיזה הקשר נאמרו דברים אלו?
30.מי היה: "מאסף לכל המחנות"?
31. מה קרה:"בשנה השנית בחדש השני בעשרים בחדש"?
32. אחרי כמה שנים יצאו בנ"י מארץ מצרים לפי המסופר בחומש שמות?


חלק ג':"ויך בהם מכה גדולה":

33.באיזו מכה נאמר: "הנה אנכי נגף את כל גבולך"?
34.באיזה מכות נאמר בהתראה שיקרו למחרת?
35.אחרי איזו מכה אמר פרעה: "רק הרחק לא תרחיקו ללכת העתירו בעדי"?
36.אחרי איזו מכה נאמר: "ויפן פרעה וישב אל ביתו ולא שת לבו גם לזאת"?
37.בהתראה של איזו מכה נאמר: "ושמתי פדות בין עמי ובין עמך"?
38.לפני איזו מכה ה' אומר למשה שהוא הכביד את לב פרעה: "למען שיתי אותתי אלה בקרבו"?
 

 

חלק ד'-"וראה מן המקום אשר אתה שם"
39. מה היה שמה הקדם של נבח?
40.לאיזה שבט היו שייכות הערים בית נמרה ובית הרן?
שאלות: ציין את שם המקום בו התרחש כל פסוק (לקחתי את זה מהארצי של השנה אבל הבאתי פסוקים שאני בחרתי..)
41."ויסע משה את ישראל מים סוף ויצאו אל מדבר_____וילכו שלשת ימים במדבר ולא מצאו מים"(ציין את שם המדבר)
42."ותדבר מרים ואהרן במשה על אודות האישה הכושית אשר לקח כי אישה כושית לקח"
43."ויצמא שם העם למים וילן העם על משה לאמר למה זה העליתנו ממצרים להמית אותי ואת בני בצמא ויצעק משה אל ה' לאמר מה אעשה לעם הזה עוד מעט וסקלוני"
44."וישמע ה' בקול ישראל ויתן את הכנעני ויחרם אתהם ואת עריהם"
45."ולא היה מים לעדה ויקהלו על משה ועל אהרן וירב העם עם משה ויאמרו לאמר ולו גוענו בגוע אחינו לפני ה'"
46. "וישבו ויבכו גם בני ישראל ויאמרו מי יאכילנו בשר"
 

חלק ה':"אחד דבר אלקים שתים זו שמעתי"


47."וידבר משה כן אבל בני ישראל ולא שמעו אל משה"-
א. מהו הדיבור? (לא צריך לכתוב במדויק אלא את הרעיון הכללי)
ב.למה בנ"י לא שמעו אל משה?

48.בדיני כיבוש א"י נאמר על ערים מסוימות: "רק מערי...לא תחיה כל נשמה"
א.באיזה סוג ערים מדובר?
ב.מה הנימוק לציווי זה?

49."וידבר..את כל הדברים אשר דבר ה'... ויעש האותות לעיני העם"
א.מי הוא המדבר?
ב.מה היתה תגובת העם לדבריו?


50.משה ואהרן באים ומבקשים מפרעה: "נלכה נא דרך שלשת ימים במדבר ונזבחה לה' אלקינו..."
א.משה ואהרן מנמקים בקשה זו בחשש שיקרה דבר מסוים אם לא ילכו לזבוח. מה החשש?
ב.בעקבות בקשת משה ואהרן פרעה מכביד את העבודה על העם. במה התבטאה הכבדת העבודה?

 

הארכת זמן-אפשר להגיש עד מחר ב:13:00~מישי~
תוצאות~מישי~אחרונה
עבר עריכה על ידי ~מישי~ בתאריך י"ט תמוז תשע"ב 22:42
עבר עריכה על ידי ~מישי~ בתאריך י"ט תמוז תשע"ב 22:40
עבר עריכה על ידי ~מישי~ בתאריך י"ט תמוז תשע"ב 21:24

ענו רק שניים. יכול להיות שהתוצאות קצת ישתנו כי אני מחכה לתשובה בקשר לכמה שאלות ממי שענו..

 

בחידון בלי השינויים:
מקום 1: 81 נקודות
מקום 2: 75 נקודות.
 

לגבי החידון עם השינויים-היה לי קצת בלאגן ואני לא בטוחה אם זה הציונים הנכונים אז החלטתי לא לפרסם אותם..

סליחה על הטרטור...

שבוע טוב וצום קל לכולם!!!!!!ארץ ושמים

תמשיכו לקוות שלא נצטרך לצום

 

(אם המשיח לא בא עד מחר- תקוו שהוא יבוא בע"ה עד ט' באב)

 

 

 

 

נ.ב. אני יודעת שאני הזויה.....

חיוך גדול

תודה! גם לך!~מישי~

אמן..!

צום קל לכולם !!ישראל12-$
...ארץ ושמיםאחרונה
חידה- דמותארץ ושמים

בס"ד

 

שבוע, אש, תרצה

5: "ויאכל וישת ויקם וילך ויבז...ארץ ושמים

עשו את הבכרה"

 

פרק כ"ה, פס' ל"ד

 

 

כנסוישראל12-$

 

. לוחות הזמנים לשנת התשע"ג
 
א. החידונים הבית ספריים: י"ג טבת תשע"ג, 26.12.12
ב. החידונים המחוזיים: י"א שבט תשע"ג, 22.1.13
ג. החידון הארצי בכתב: כ"ד אדר תשע"ג, 6.3.13
ד. החידון הארצי המסכם בטלוויזיה: א' ניסן תשע"ג, 12.3.13
ה. החידון העולמי – יום העצמאות: ו' אייר תשע"ג, 16.4.13

לא ביטלו את הארצי בכתב? + אם  כן אז הארצי מסכם יהיה בכד' אדר או בא' ניסן?

תודה.

 

הסבר~מישי~

ביטלו את הארצי מקדים. הארצי בכתב שכתוב כאן זה החידון בכתב של הארצי מסכם (הנקודות שעולים איתם לחידון הפומבי). אז החידון בכתב יהיה בכ"ד אדר (אם לא ישנו את התאריך- אצלנו עשו בתאריך אחר ממה שהיו רשום אבל הודיעו לפני כן כמובן) והחידון הפומבי יהיה בא' ניסן.

תודה!ישראל12-$אחרונה
החידון השבוע~מישי~

אני עושה על שמות,ויקרא, במדבר ודברים (כי קבענו שהחומר מתווסף..).

בעיקרון צריך לעשות אותו מיום חמישי- אני אשתדל לעלות אותו ביום חמישי אבל נוספו לי תוכניות לא מתוכננות אז אני לא בטוחה שאספיק. יתכן שאוכל לעלות אותו רק ביום שישי.(אבל אני אשתדל שלא..) סליחה!

סבבה לגמרי ונגיש עד יום שני ב11 בבוקרישראל12-$אחרונה
שבת שלום להתחיל ללמוד שמות ובמדבר לחמישי הבאישראל12-$

מי מתנדב לחבר שבוע הבא?

אני אחבר~מישי~
על מה אתם רוצים לעשות שבוע אחר כך?יהודה סעדה

אני יכול להכין על בראשית, אם אתם רוצים להוסיף עוד ספר תגידו.

ורותshcohen
לא קבענו רק על בראשית אחרי זה כנסו לרשימה...ישראל12-$

בלק - במדבר שמות (מתווסף לויקרא דברים)

פינחס -על כל התורה בגלל שמוסיפים בראשית

מטות מסעיי ישיעיה ירמיה

דברים - יונה ורות 

ואתחנן -השלמות פסוקים מהתורה האזינו שירות וישעיה ירמיה

עקב -יהושע שופטים

אחרי זה ניראה איך זה יעבוד...

יש לי רעיון~מישי~
עבר עריכה על ידי ~מישי~ בתאריך י"ג תמוז תשע"ב 20:18
עבר עריכה על ידי ~מישי~ בתאריך י"ג תמוז תשע"ב 10:59
עבר עריכה על ידי ~מישי~ בתאריך י"ג תמוז תשע"ב 09:38

אפשר בפרשת דברים להוסיף גם את שמואל א'

ובפרשת ראה להוסיף את שמואל ב' ונגיד מלכים א' א-יד
ובפרשת שופטים לעשות מלכים א' טו-הסוף, מלכים ב'

וככה למדנו את כל החומר למחוזי.. אפשר אם רוצים בסוף השבוע הראשון של הלימודים לעשות מבחן השלמות פסוקים מכל החומר של המחוזי (בשביל שאלת המילואים שעלולה להיות במחוזי..)

 

 

מה דעתכם?????

באסה.......ארץ ושמים

באסה כי שנה הבאה אני אהיה בפנימיה ואז אני אוכל להיכנס לפורום רק בסופ"ש....

וככה לא יהיה מי שחופר  לכם.... סתםםםםםםםםםם.............

אז אפשר לעשות את זה מתי שנוח לך..~מישי~

זה לא חייב להיות דווקא בשבוע הראשון של הלימודים..

וזה יהיה בסופ"ש..

אז אפשר אולי בשבוע האחרון לחופש (או בזה שלפניו)?ארץ ושמים

כי גם אם זה יהיה בסופ"ש נראה לי יהיה לי קשה ללמוד בפנימיה, אבל תעשו מתי שנוח לכם, מתי שאתם מעדיפים.

סבבה~מישי~

אפשר בשבוע האחרון לחופש בתוך החידון על כל החומר השל המחוזי לעשות גם השלמות פסוקים מכל החומר ולא לעשות בשביל זה חידון מיוחד..

סבבה..... תודה....ארץ ושמיםאחרונה
עבר עריכה על ידי קרית גתית בתאריך י"ח תמוז תשע"ב 18:00

 

תגידו כמה לדעתכם השתתפו~מישי~

השנה (תשע"ב) בחידון התנ"ך מבתי הספר הדתיים? (אם אני לא טועה אמרו שהשתתפו סה"כ בסביבות 12,000 או משהו כזה סה"כ כולל הממלכתי.. אמרו את זה בחידון העולמי)

זה כולל את כל אלה שנרשמו לבית ספריחידוניסט לשעבר

ולא כל מי שנרשם לבית ספרי לומד ברצינות. נראה לי שבמחוזי עצמו משתתפים כמה מאות ולא יותר

נראה לי רוב מי שנרשם לבית ספרי לא לומד רציני ענבל

בס"ד

 

אצלינו לפחות...

בכל אופן, מישהו מוכן רגע להסביר לי את השינוי שעשו?

כי ממש נאבדתי שם.

אחד עולה מכל מחוז במקום 3 זה השינויישראל12-$אחרונה
טוב, יש שרשור בנוג"ה שנראה לי יותר מתאים לכםענבל

בס"ד

 

אז אני מעתיקה אותו לפה כי אני יודעת שלא כולכם מגיעים לנוג"ה (אתם בכלל יודעים מה זה?): http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t443848#5213931

מי שרוצה לעזור 100

בס"ד

הי, אני צריכה לארגן חידון תנ"ך לילדים בגילאים 9-14.

עכשיו חשבתי לחלק אותם בשלב הראשון לקבוצה 9-11  -רמה קלה יותר.

ו- קבוצה 12-14 -רמה יותר גבוה.

כמובן לדאוג שמכל שכבת גיל תעלה נציגה.

ובשלב השני לעשות לכולם פחות או יותר אותה רמה. בסבב הראשון שאלות קלות ולאט לאט יותר קשה אבל לא יותר מדי...

לא רמה של חידון תנ"ךחיוך

קיצור אם מישהו יכול לעזור לי בסגנון של שאלות. או לתת לי דוגמא לכל רמה [של קבוצת גיל וגם בסבבי החידון עצמו..]

תודה רבה..

אפשר גם באישי...

סומכת עליכם.. בתוך יש לכם שאלות בראש..יאמי

 

שכחתי משהו...100

 

חשבתי שזה יהיה החומר למבחן..

אז השאלות יהיו מפה..

להוסיף\לשנות פרקים?

 

יהושע: ה'-ח' ,י'-י"א, כ"ד.

שופטים:א'-ב' , ו'- ט', י"א-י"ב.

שמואל א': א'-ג',ט"ו,-י"ט, כ"א-כ"ד.

שמואל ב': א'-ד', ו'-ז', כ"ד.

מלכים א': א'-ג', י"ז-י"ט.

עולים 2 מכל מחוז!!ישראל12-$
טעות שלי זה אחד מהממלכתי ואחד מהממלכתי דתי ....ישראל12-$אחרונה
אני מפרסם את החידון היום לפני שיהודה הולך לישוןישראל12-$
איזה חידון?יהודה סעדה

שים לב שאתה לא נרדם תוך כדי כתיבה.

שים לב שאתה נכון על איזה 2 תשובותישראל12-$אחרונה
בקשר לחידון המחוזי~מישי~

חשבתי שאולי עדיף שיהיה עוד שבוע-שבועיים לפני החידון המחוזי כיוון שהוא החידון באמת הכי קשה השנה (כי עולה רק 1 מתוך נגיד 40-80 אנשים.. ) על חשבון הזמן לפני הארצי מסכם..

 

שנה שעברה הזיזו את החידון המחוזי בגלל שלא היה זמן ללמוד לארצי מקדים אולי הם יסכימו להזיז את החידון בשבוע קדימה כי פחות מחודש בין הבית ספרי למחוזי אני לא בטוחה שזה יספיק ברמה שרוצים לעלות לארצי מסכם.

 

 

שאלה~מישי~

למישהו יש רעיונות לפסוקים חוזרים או ביטויים חוזרים בספרי ויקרא ודברים כשאני אוכל לעשות לי סיכום (לביטויים המבלבלים שחוזרים מלא פעמים כמו כי תבא\תבאו..)? תודה!

אני אישית מרגישה שקצת הגזימואילת.

כשמרשים רק למתמודד אחד מכל מחוז לעלות.

 

אני שוקלת לכתוב עצומה באינטרנט, אבל כנראה עדיף שאני קודם אשלח להם אימייל.

 

לפני שאני שולחת אותו, לכתוב אותו כאן כדי שתגידו לי מה כדאי לשנות/להשאיר?

 

ואם הייתי כותבת עצומה, הייתם חותמים עליה?

עצומה ממש לא נראה לי רעיון טוב..~מישי~

יותר טוב לשלוח מכתב..וכן נשמח אם תעלי אותו קודם לפורום ונגיב עליו..

מכתב יכול באמת לעזור כי הם רואים באמת את דעת המתמודדים שזה מפריע להם (אבל בניסוח לא מקטר מדי.. אלא ניסוח יפה ונימוסי אחרת זה עלול לעצבן אותם..)

כמובן שבניסוח יפה ונימוסי -אילת.

גם אם הייתי מנסחת עצומה זה היה בסגנון יפה ונימוסי.

 

משהוא בסגנון של:

חידון התנ"ך, הוא העומד במרכז חגיגות יום העצמאות. החידון, מסמל את זה שהמדינה מושתתת על יסודות התנ"ך, וכו'.

 

ואז להעתיק את השורה שנתנאל ציטט ("אחת המטרות המרכזיות של מפעל חידון התנ"ך היא לעודד את ההתעניינות, את הלימוד ואת העיון של בני הנוער היהודי בספר התנ"ך כבסיס התרבותי של עם ישראל."), לכתוב איך שדרך החידון אנחנו רוצים לקנות את ידע התנ"ך ואהבתו.

 

כשרק אחד מכל מחוז עולה, זה אומר שהשלב המחוזי קשה הרבה יותר מהשלב הארצי מסכם. זה אומר שההכרעה לעולמי, מתבצעת בשלב המחוזי. ואז להרחיב בחלק הזה המון.

 

כשיש הרגשה שהחידון אינו הוגן, יש הרגשה של זילות בו. דבר זה מבטל המון ממטרותיו.

 

כמותכם, אנחנו רוצים שהחידון יצליח, שהוא יגשים את כל מטרותיו. הוגנות החידון, ההרגשה שיש סיכוי לעבור שלב, עירוב אנשים רבים יותר בשלבים המתקדמים, יסייע להגשמת מטרות החידון

מה שאת כותבת נשמע לי מצוין~מישי~

יופי באמת זה טוב וגם נכון ממש. 

למכתב או לעצומה?אילת.
מכתב~מישי~
לאחר עריכהאילת.

חידון התנ"ך, הוא העומד במרכז חגיגות יום העצמאות. החידון, מסמל את זה שהמדינה מושתתת על יסודות התנ"ך, ושהוא חלק מרכזי בתרבות הישראלית. החידון, שם את התנ"ך במרכז ההתעניינות של העם, ומלמד את הנוער שניתן להתחבר אליו.

 

"אחת המטרות המרכזיות של מפעל חידון התנ"ך היא לעודד את ההתעניינות, את הלימוד ואת העיון של בני הנוער היהודי בספר התנ"ך כבסיס התרבותי של עם ישראל."(מתוך חוזר המנכ"ל) דרך החידון אנחנו רוצים לקנות את ידע התנ"ך ואהבתו. אנחנו גם שואפים שהתנ"ך יהיה בסיס המרכז התרבותי של ישראל.

 

כשרק נציג אחד מכל זרם, עולה מכל מחוז, השלב המחוזי קשה הרבה יותר מהשלב הארצי מסכם. זה אומר שההכרעה לעולמי, מתבצעת בשלב המחוזי. זה אומר שמתמודד שמבחינת הידע היה מגיע למקום השני, לא יעבור את המחוזי, כי אתרע מזלו והיחיד בארץ שיודע את החומר יותר טוב ממנו - נמצא במחוזו שלו. זה אומר שמה שקרה בשנתיים האחרונות, בהם שני המתמודדים בעולמי הגיעו מאותו מחוז, לא יוכל להמשיך לקרות, לא כי הם אינם אלה שהכי בקיאים בחומר, אלא כי הוריהם החליטו לגור באיזור מסויים של הארץ.

 

פן נוסף שיתבטל, הוא הפן החברתי. אחד הדברים היפים ביותר בחידון, הוא הקשרים שנרקמים בין המתמודדים באמצעותו. פן זה, גורם לחידון להיתפס כמשהוא יפהפה, משהוא נכון. ביטול השלב הארצי המקדים, וכמובן העלאת מתמודד אחד בלבד מכל זרם במחוזי, פוגעים בכך משמעותית.

 

כשיש הרגשה שהחידון אינו הוגן, יש הרגשה של זילות בו. דבר זה מבטל המון ממטרותיו.

 

כמותכם, אנחנו רוצים שהחידון יצליח, שהוא יגשים את כל מטרותיו, שהם גם מטרותינו. הוגנות החידון, ההרגשה שיש סיכוי לעבור שלב, וכן עירוב אנשים רבים יותר בשלבים המתקדמים, יסייע להגשמת מטרות החידון.

אתם מוזמנים להגיב ולומר מה דעתכם.אילת.
נראה טובshcohen

ועדיף מכתב כי עצומה זה יראה כאילו אנחנו 'נגדם'

מישהוא יודע לאיפה אפשר לשלוח את המכתב?אילת.
אפשר להוסיף את הפסקה הבאהאילת.

קיים רצון בקרב משרד החינוך לאפשר לנציגי כל המחוזות להגיע לארצי. זה דבר יפה, רק שבצורה זו, זה מהווה אפליה מתקנת. השאלה היא אם מקום מגוריו של אדם מצדיק אפליה מתקנת בהיקף כזה.
 

אפשר לשנות את החידון כך שהוא יתן לנציגי כל המחוזות להגיע לארצי, מבלי לפגוע במתמודדים עצמם. אפשרות אחת, היא לעשות את החידון המקדים לפומבי. אפשרות נוספת, היא להעלות 12 נציגים מכל זרם לחידון הארצי מסכם. אפשרות שלישית, היא להעלות 9 נציגים, כאשר מעלים את כל מי שזכה במקום הראשון במחוז שלו, ואת שלושת האנשים בעלי הניקוד הגבוה ביותר שזכו במקום השני במחוז שלהם.

נראה לי כדאי להוסיף~מישי~

אני לא ודעת אם אפשרות שלישית היא ניתנת ליישום אבל בכל מקרה לא מזיק לרשום גם אותה. לדעתי תוסיפי את זה. ישר כח!

תרשמו להם את כל הטענות למה לא טוב שיהיה רק 1ישראל12-$

מה שאני כתבתי + אם רק אחד עולה אז פחות יבואו לחידון ותחפרו להם...

לדעתי כדאי להגיד להם:ארץ ושמים

בס"ד

 

שישוו את הנקודות של כל המתמודדים מכל המחוזות ומי שיודע הכי טוב יעלה. זה בכלל לא שאלה. כי למה מי שיודע יותר טוב מאחר לא יעלה? בגלל שאחד מהמחוז שלו יודע יותר טוב?

 

 

לדעתי את צודקת~מישי~

השאלה היא אם יש סיכוי שהם יקשיבו לנו. 

אם את רוצה את יכולה לראות את התגובה שלהם (של רחל מצוות מקראנט) בשירשור שנגע בנושא במקראנט: http://www.cet.ac.il/mikranet/bible-quiz/forum.asp

 

המצב הזה באמת לא טוביהודה סעדה

בייחוד שישראל במחוז ירושלים ואין לו כל כך סיכויים לעלות בגלל הרמה של המתמודדים, צריכים לעזור לו.חיוך

אני יעבור לצפון כדי לקרוע אותך ... חחח...ישראל12-$
חברה דברו לעצים ולאבנים הם לא ישנו את השיטה השנהישראל12-$

אין מה לעשות רק ללמוד.,...........

אולי אני אעבור לירושלים, לא נטריח אותךיהודה סעדה

ועל הדרך, דמות:אבן, מקל, נהר.

חח...אני עוברת לחיפה.. סתם..~מישי~

יעקב

תשובה נכונהיהודה סעדה

עוד חידה-נביא שניסו להוכיח שדבריו אינם נכונים(רמז-קשור לחודשי השנה, יש צורך בהבנה יותר מפשט הפסוקים).

התשובה לחידה שלייהודה סעדה

ירמיהו הנביא.

ירמיהו ניבא על חנניה בן עזור שימות באותה שנה, וכתוב שמת בחודש השביעי שהוא כידוע חודש תשרי מה שאומר שזו שנה חדשה, האם ירמיה טעה בנבואתו? אלא שהחביאו את גופתו ליום אחד והראו אותה רק בראש השנה כדי לנסות להראות שדבריו אינם נכונים.

יפה! לא שמעתי אף פעם את זה..~מישי~אחרונה

אני תמיד חשבתי שבשנה הזו זה אומר שנה מניסן עד אדר ולכן לא חשבתי שיש בעיה..