בס"ד
ראשית שמי מופיע באבטיח ולא במלון
האות השניה מופיעה באלה ולא באלון
והחלק האחרון
זוהי השמחה.
מי אני?
בס"ד
ראשית שמי מופיע באבטיח ולא במלון
האות השניה מופיעה באלה ולא באלון
והחלק האחרון
זוהי השמחה.
מי אני?
אהרון.
בע"ה
האות הראשונה בשמו של אהרון- א- מופיעה באבטיח ולא במילון
האות השניה- ה- מופיעה באלה ולא באלון
ושמחה- זה רון.
א+ה+רון=אהרון
שלום לחברי הפורום..
בקרוב אנו חוגגים לאחי ברמצווה ואנחנו מנסים למצוא פסוק מהתנ"ך עם שמו להזמנה..
אז העניין הוא שיש לו שם קל למשימה- דוד.
הבעיה היא שכל הפסוקים שהצלחנו למצוא מדברים ישירות על דוד המלך ולא מתאימים...
יש לכם רעיונות???
"דרשו ה' ועזו בקשו פניו תמיד" - אמנם לא כתוב דוד במפורש.. אבל מתחיל ב-ד' ונגמר ב-ד' ויש ו'....
מזל טוב!!!
הִנֵּה יָמִים בָּאִים נְאֻם-יְהוָה, וַהֲקִמֹתִי לְדָוִד צֶמַח צַדִּיק
בַּיָּמִים הָהֵם וּבָעֵת הַהִיא, אַצְמִיחַ לְדָוִד צֶמַח צְדָקָה; וְעָשָׂה מִשְׁפָּט וּצְדָקָה,
מַגְדִּל, יְשׁוּעוֹת מַלְכּוֹ:וְעֹשֶׂה חֶסֶד, לִמְשִׁיחוֹ--לְדָוִד וּלְזַרְעוֹ; עַד-עוֹלָם
אם זה באיזור אלול אפשר את:
לְדָוִד: יְהוָה, אוֹרִי וְיִשְׁעִי--מִמִּי אִירָא;יְהוָה מָעוֹז-חַיַּי, מִמִּי אֶפְחָד.
לְדָוִד: אוֹדְךָ בְכָל-לִבִּי; נֶגֶד אֱלֹהִים אֲזַמְּרֶךָּ.
ויהי דוד לכל דרכיו משכיל וה' עמו
-אפשר להיעזר במקראנט - מאגר ספרות הקודש
ולכתוב דוד, לדוד וכו'.
איך שילבתם בין הלימודים באולפנא/ישיבה לבין הלימודים האינטנסיביים לחידון? הלימוד לחידון פגע בהישגים הלימודיים שלכם? לקחתם למשל חופשות מביה"ס בשביל ללמוד לחידון? פשוט אני מניחה ששנה הבאה תהיה קשה מבחינה לימודית ,ואני מתלבטת אם לגשת .
צוקי!אני אישית לקחתי חופשה מביה"ס כאשר לשיעורים שהיו חשובים לי נכנסתי חלקית (מתמטיקה, מגמה, אנגלית- שאליה נכנסתי רק בהתחלה..). הייתי השנה בכיתה י' אז זו לא שנה עמוסה במיוחד. אבל באמת שזה לא היה קשה כ"כ להשלים- והיה לי לא מעט להשלים. למרות שאולי יש עומס כי יש בגרויות- אני הצלחתי להשלים וקיבלתי ציונים טובים הן במתכונות והן במבחנים אחרים (כשאני אומרת טובים אני מתכוונת שהם באמת לא היו פחות טובים מהציונים שהייתי רגילה מתי שכן ישבתי ולמדתי בכיתה כרגיל).
יכול להיות שבכיתה יא' זה יותר קשה. אבל זה נראה לי לא נורא. בסה"כ גם בחידון לומדים ללמוד אינטנסיבי אז אחרי החידון זה לא כ"כ מוזר לשבת יום ולחרוש את כל החומר בהסטוריה\מקצוע אחר וגם למחרת ככה עד שיודעים את החומר- מתרגלים ללמוד כמו שצריך ובאנטנסביות כמעט ללא הפסקות.
כיוון שהשנה עולה מהמחוז רק אחד אז למעשה החידון נגמר לרוב האנשים בשלב יחסית מוקדם. ביא' שבט המחוזי- אם לא עלית- זה די בקטנה להשלים כי אמנם זו תקופה של מבחנים אבל זה בכ"ז די תחילת השנה.. אם ען עלית- אז כבר עלית לארצי מסכם ואז באמת לא כדאי להכנס להרבה שיעורים אבל תשקיע בחידון ותוכל להגיע גבוה. (זה לא כמו ליפול בארצי מקדים שיש בזה משהו מאוד מבאס אם לא נכנסתי בגלל זה כל הזמן לשיעורים ויש לך המון להשלים..).
אני נגשתי בי"ב-לא לקחתי חופשות אבל גם לא למדתי
ויתרתי על שיעורים לא חשובים וגם האולפנא התחשבה בי בשלבים המאוחרים(מחוזי,ארצי) וויתרה לי על המבחנים,פטור זמני מההצגה של פורים רק ביום שלפני החידון המחוזי לא באתי.
וניצלתי כל זמן שהיה שיעורים לא חשובים או חופשיים אבל איכשהו הצלחתי לשלב אבל רק החידון באמת היה לי מול העיניים
JustMeומישי- אמרת ש'מתרגלים ללמוד כמו שצריך ובאינטנסיביות כמעט ללא הפסקות' - אחרי כמה זמן בערך זה קורה? זו נקודה ממש חלשה אצלי..
אני גיליתי שאני לומד במשך רוב היום לקראת המחוזי. לא צריך להתחיל את הלימוד ב12 שעות ביום.. זה לא ילך. זה בא בהדרגה: בהתחלה לומדים כמה שעות ביום, ובהמשך זמן הלימוד יכול להוות כמעט כל שעות היום.
בהצלחה!
נ.ב. לא כולם חייבים ללמוד כל היום בשביל להצליח בחידון. הכרתי אנשים שלא למדו יותר מדי שעות ביום והצליחו מאוד. זה משתנה מאדם לאדם.
התפרסם החומר לשנה הבאה..
מי ניגש?
אין את יהושע יז-יח...
1. יש את כל נחמיה- מה שמוסיף כמה רשימות חביבות.
2. יש להם טעות כלשהי- כתוב את החומר ביחזקאל בשני שלבים נפרדים.
3. זה מעניין שהכניסו כ"כ הרבה מהתורה כבר בבית ספרי...
4. וגם זה שהורידו את תחילת בראשית...
5. חומר מעניין.. תתחילו לחרוש!
אין שלב ארצי מקדים.. מכל מחוז עולים רק שניים (די מלחיץ.. מחוז ירושלים....דווקא אם זה היה השנה זה היה יותר נחמד .......)
אם אני לא טועה מה שהעתקת זה היה פחות או יותר החומר של הארצי מקדים של שנה שעברה ואין אותו השנה.. (חוץ מביחזקאל שהיה טיפה שונה).
מוזר אין במחוזי השלמות פסוקים בכלל ומשלי יש רק בעולמי.. וגם עזרא ונחמיה יש רק לארצי מסכם אבל זה נראה כאילו הארצי מסכם הולך להיות שלב קשה כי מתווסף בו הרבה חומר וחומר קשה.. בנחמיה שי את הכל זה אומר שזה הרבה ללמוד רשימות.. ובקשר לאיוב- צריך לדעת את זה בע"פ, נכון?
רק שני נביאים אחרונים (מבחינת הסגנון-יונה לא בסגנון של נביאים אחרונים)-בשלב המחוזי..
מעניין נצטרף ללמוד תורה חזק.. האמת שאני שמחה
(אמנם זה אומר שלבנים יש יתרון כלשהו עלי אבל אני גם רוצה לדעת יותר תורה ממה שאני יודעת עכשיו).. אין את פרקים א-יא בבראשית זה אומר שאין כמה רשימות קשות..

וזה החומר:
| א. |
לחידון הבית ספרי בראשית: פרקים יב'-נ' שמות: פרקים א'-כד' ,לא'-לד' ויקרא: פרקים יט', כג', כד',כה' במדבר: פרקים י'- יז',כ'- כה', כז', לב' דברים: פפרקים כ'- כז', כט'- לד' יהושע: פרקים א'-יא', יד', כב'- כד' שופטים: כל הספר רות: כל הספר |
| ב. |
לחידון המחוזי – תוספת לנ"ל שמואל א': כל הספר שמואל ב': כל הספר מלכים א': כל הספר מלכים ב': כל הספר ישעיה: פרקים א'-יב', כה'- לה', ס'- סו' ירמיה: פרקים א'-ב', יא'-כג', ל'- לג' יונה: כל הספר |
| ג. |
לחידון הארצי המסכם – תוספת לנ"ל הושע: פרקים א'- ו', יא'- יד' עמוס: כל הספר חגי: כל הספר תהילים: פרקים א'- ב', יט'- ל' איוב: פרקים א'-ב', לח'- מב' עזרא: פרקים א', ג', ז', ט', י' נחמיה: כל הספר דברי הימים ב': פרקים יז'- לו' |
| ד. |
לחידון העולמי – תוספת לנ"ל יחזקאל: פרקים יז'- כ',כז'- כח' ,לג'-לד', לו'-לז' מיכה: כל הספר זכריה: כל הספר מלאכי: כל הספר צפניה: כל הספר משלי: פרקים כ'- לא' |
אפשר לעשות שאלות על פי הרשימה, נעשה חידונים על הבית ספרי ועל המחוזי לפי ההתקדמות, כל אחד יכין שאלון ויעלה אותו מהוחמר של השלב.
חומר קטן יותר.. כי זה ממש עוזר ללמוד יסודי כשיש כל שבוע חידון על חומר מסוים..
מכל זרם: אחד ממלכתי ואחד דתי..
וזה באמת לא מעיד על ידע.. תחשבו שהשנה בארצי מסכם: עלו שניים ממחוז דרום.. אם היה עולה אחד אבשלום אל היה עולה למרות שהוא ממש טוב זה באמת לא הגיוני.. צריך לתת הזדמנות יחסית הוגנת.. ככה זה ממש מתבסס על הרמה של המחוזות ואין סיבה שטובים ידפקו כי הם במחוז קשה..
רק מקום ראשון עולה? יותר קשה מהעולמי...
אולי הצפוניים ינצחו השנה את הירושלמים, עוד ניפגש!
זה ממש (ממש ממש ממש) לא טוב ולא הוגן.
זה אומר שממחוזות קשים (כמו ירושלים, לדוגמא) יש מלכתחילה סיכוי למיעוט שבמיעוט שבמיעוט של אנשים.
לדעתי זה ממש טוב שיחסית יש הרבה חומר בתורה כי לפעמים יש הרגשה שת'כלס רוב רובו של החידון הוא על הנביאים ועל הכתובים ולא על התורה שהיא הדבר האמיתי... (סליחה על הניסוח...
)
זה מה שכתבתי..~מישי~לדעתי תורה זה משהו שלומדים כל שנה ולומדים גם בביה"ס, ולכן הייתי שמחה אם במקום ללמוד ויקרא (שחוץ מלקרוא את זה כל שנה, למדתי (למדנו..)את זה גם בכיתה ה' וגם בכיתה ט') שיש לרובנו די מושג לגבי התוכן שלו , היו שמים פרקים מ'חבקוק' או ספרים אחרים שלא יוצא כל כך להיתקל בהם..
בשלבים המוקדמים ולא שמים הרבה רק בעולמי.. וגם אם היו שמים עוד כמה מתרי עשר. הענין הוא שזה לא שיש פחות נביאים אחרונים מהחומר הקודם אלא פשוט יש פחות מהם בשלבים המוקדמים..
ובקשר לתורה- נכון ויקרא יחסית יודעים טוב (במיוחד פרק יט שלומדים ממש ממש באריכות בכיתה ט') אבל גם אני יכולה להגיד שנגיד את פרק כה' שנה שעברה למדנו בחפיף שניה לפני המבחן הארצי והשנה למדתי אותו כמו שצריך (כי לא זכרתי לפני כן את כל הענין עם גאולת השדות איך בדיוק זה הולך..,) ועכשיו אני כן יודעת אחרי שלמדתי את זה..
ודברים אני בטוחה שלא כל מי שפה יודע את הפרקים האלה מדברים טוב וזה שקוראים כל שנה זה לא אומר שיודעים טוב... (חוץ מאולי את ברכות יעקב...
) ואני מניחה שגם לא כולם פה יודעים את האזינו בע"פ וזה דבר שכדאי לדעת בע"פ (בטח יש כאלה שכן אבל לא כולם..)
בקיצור גם את התורה שקוראים כל שנה בשבתות זה לא אומר שיודעים אותה טוב ואני אישית ממש התקדמתי בידיעה של הפרשות שהיו בחומר של החידון..
עד כמה זה יהיה אפשרי/ריאלי להשתלב בחידון, אם אני מסיימת בגרויות רק ביום חמישי?
(השבוע סה"כ יהיו/היו 3)
וכמה זמן זה יקח לי בהחשב בזה שאני ארצה לעשות את כל מה שלא יכלתי בחודשים האחרונים, שלא כולל רק לימוד בקיאותי של תנ"ך?
בכללי ויקרא זה די קל (צריך לשים לב לכמה הבדלים בפרשת המועדות ולכמה הבדלים בין המצוות ופרק כה' הוא טיפה קשה להבנה אבל לא ממש)
דברים זה יותר מסובך צריך לשים לב להבדלים בין מצוות וכו'. לי אישית לקח הרבה זמן ללמוד אותו ואני למדתי אותו רק פעם אחת בלי לרשום לעצמי הבדלים והשוואות.
בכל מקרה זה אפשרי- את יכולה ללמוד מחמישי עד ראשון ולעשות ביום ראשון בערב. אם לא- את יכולה להצטרף לחידון הבא..
(בעיקר בגלל שאני לא רוצה ללמוד כל היום, אני גם ככה נגשת לפחות בגלל שאני חייבת הפסקה.)
השאלה היא בעיקר לגביי החידון הבא.
בס''ד
יאללה, תתחילו ללמוד וה' יעשה הטוב בעיניו!!!
בהצלחה ובהנאה
~מישי~אגב אני חושבת שהאנשים בפורום ברמה גבוהה ולכולם יש סיכוי..
אני חושבת שהרעיון לא טוב ופוגע במטרת החידון אבל זה מה יש וכנראה זה לא ישתנה אז בנתיים נתחיל ללמוד. לפחות החומר הוא ממש טוב
בע"ה
אבל זה הכל עניין של מזל........... אם פתאום יהיה איזה מישהו תותח במחוז שלך........
לדעתי..
הרמה הממוצעת של מי שעולה לפומבי לדעתי גבוהה יותר בירושלים מבשאר המחוזות שוב יכול להיות שאני טועה אני לא מכירה מספיק את שאר המחוזות.. (השנה הכי נמוך היה 36 והיו 3 עם 48, היו גם 46,45,44.. ושנה שעברה עלו 12 עם 46, 3 עם 48, ו3 עם 50 לפומבי).
אבל תמיד יכול להיות שההכי תותחים יהיו במקום אחר וזה גם מה שקרה השנה ושנה שעברה. (אבל גם השנה רק מחוז דרום היה יותר טוב מירושלים..וגם המקום שלישי של ירושלים היה יותר גבוה מהמקום שלישי בכל המחוזות האחרים).
סורי על הפילסוף יכול להיות שהרמה של מחוז ירושלים הולכת ופוחתת (ובכל זאת אני יכולה לגונן על המחוז..)..
בכל מקרה צריך ללמוד טוב וגם אז אין לדעת.. בעז"ה יהיה טוב!
אמרתם שהשנה עולים שני נציגים ממחוז(אחד מממלכתי ואחד מהממ"ד) , כמה עלו עד עכשיו?
אפשר להציע להם שישריינו את אלו שזכו במקום הראשון בכל מחוז שיעלו אוטומטית לארצי(וכך יהיה ייצוג לכל מחוז כמו שהם רוצים),ובין אלו שזכו במקומות השני והשלישי יעשו חידון בכתב שיקבע מי מהם יעלה לארצי?
השאלה היא האם הם יכולים לעלות לארצי מסכם יותר מ12 מתמודדים סה"כ מהממ"ד והממלכתי.. (כי זה גם בשידור של הטלויזיה אז יש להם מגבלות של זמן... ויותר מ-12 מתמודדים זה די ארוך.. )
בכל מקרה אפשר להציע את זה- זה נראה לי רעיון מצוין. אפשר גם את החידון שקובע מי עולה לארצי מסכם לעשות מיד אחרי המחוזי ואז ישוו בין הציונים ויגידו מי מהמקומות שני-שלישי עולים. (נניח לעלות חוץ מה-6 המשורינים מכל זרם עוד 3 בעלי הציון הכי גבוה במבחן זה).
אילת שלחת להם כבר מכתב? יש לך למי לשלוח?
ראשון בארצי מקדים לעולמי (כשהארצי מסכם היה ביחד הממ"ד והממלכתי..) אז דוגרי אני מציעים להם משהו שהם עשו בעבר בצורה קצת שונה... ואת המטרה שלהם משרת וגם את המטרה שלנו אז אם לא יהיה בעיה של מספר אנשים בחידון הארצי מסכם אני חושבת שזה מאוד הגיוני. (חוץ מזה שהחוזר מנכ,ל כבר פורסם ויכול להיות שהם לא ירצו לעשות שינויים במבנה החידון).
חשבתי שיש רק ארבעה..
דרום,ירושלים,מרכז,תל אביב,חיפה וצפון.
|
|
|
אֵיכָה יִרְדֹּף אֶחָד אֶלֶף וּשְׁנַיִם יָנִיסוּ ________ אִם-לֹא ________________ הצור תמים פעלו _______________________
|
||||
חלק א כל השלמה נקודה 37 נקודות
חלק ב 8 נקודות
חלק ג 7
חלק ד 8
חלק ה 28 נקודות
חלק ו 12 נקודות
בהצלחה!!!
ככה עשינו שנה שעברה. ומפרסמים את המקומות והנקודות ללא שמות וכך כל אחד רואה את עצמו ביחס לאחרים.
| מי אמר : אַל-יֵרַךְ לְבַבְכֶם אַל-תִּירְאוּ וְאַל-תַּחְפְּזוּ וְאַל-תַּעַרְצוּ מִפְּנֵיהֶם |
כתבתי בטעות ירד אפשר להגיש תיקון לתשובה
העניין הוא כזה. לא בטוח שנספיק בחופש את כל החומר של המחוזי אז מה אתם רוצים ללמוד..
אני בעד לעשות על ישעיהו וירמיהו הענין הוא שזה הרבה ללמוד אז מה דעתכם?
אפשר לעשות עוד שבועיים על ישעיהו וירמיהו ונגיד שבוע הבא לעשות על במדבר שזה מעט חומר ויהיה אפשר תוך כדי ללמוד גם ישעיהו וירמיהו...
אחרי זה נעשה בראשית ואחרי זה יהושע שופטים ואז נעשה רווח של שבועים ואז ישיעיה ירמיה
מה אתם אומרים?
אבל אני חושבת שנגיד אז אפשר לעשות את החידון של ישעיהו וירמיהו רק עליהם (כי ממילא זה לא מבלבל עם תורה ויהושע ושופטים) ולעשות קשה. כדי שנלמד את זה כמו שצריך..
אגב אתה מפרסם את המקומות עם הניקוד ללא השמות, נכון?
ככה עשינו שנה שעברה וככה כל אחד יודע את מקומו ביחס לאחרים (כי תשלח הודעה פרטית לכל אחד בחזרה מה הניקוד שלו) אבל לא יודעים באמת גם כל אחד קיבל וזה יותר נעים.
לפי מקומות לכתוב 1. x נקודות
2. y נקודות
3. z נקודות
וכן הלאה. בגלל שאתה מחזיר בהודעה פרטית כל אחד כמה הוא קיבל הוא יודע איזה מקום הוא..
אפשר להגיש עוד תשובות עד 6
הערה על המבחן:
הכהן הוא שאומר אַל-יֵרַךְ לְבַבְכֶם, אַל-תִּירְאוּ וְאַל-תַּחְפְּזוּ וְאַל-תַּעַרְצוּ--מִפְּנֵיהֶם
ולא משה
והשוטרים הם אלה שאומרים מי האיש אשר בנה.. או אשר נטע כרם או ארש אישה או הירא ורך הלבב..
לצערי רק 3 הגישו
במקום הראשון
x = 92 נקודות!!!
במקום השני
y=90 נקודות!!
במקום השלישי
74 =z נקודות!!
לשלוח לי תשובות באישי עד יום ראשון בשעה 18:00. יש בחידון 50 שאלות. לכל שאלה 2 נקודות. סה"כ 100 נקודות. ב"הצלחה!
חידון פורום 2: שמות, ויקרא,במדבר ודברים
חלק א: "ויעשו כאשר צוה ה' את משה"
1.מי נצטוו לרחוץ את ידיהם על העגלה הערופה בנחל ומה הם צריכים לומר במעמד זה?
2.על מי נאמר: "כי את קדש-ה' חלל"?
3.כמה זמן אשת יפת תאר צריכה לבכות את אביה ואת אמה?
4."לא תשיך לאחיך נשך כל דבר אשר ישך"- מהו השכר למקיימי מצווה זו?
5. על מי נאמר: "לא תדרש שלומם וטובתם כל ימיך לעולם"?
6. באיזה מצווה נאמר: "למען יטב לך והארכת ימים"?
7. באיזה מקרה נאמר: "ונתן האיש... לאבי הנערה חמשים כסף"?
8.בהקשר לאיזה איסור נאמר: "ולא יקרא עליך אל ה' והיה בך חטא"?
9. על מי נאמר: "והביא את אשמו לה' אל פתח אהל מועד איל אשם"?
10. ציווי מחיית זכר עמלק צריך להתבצע בזמן מסוים. מהו זמן זה?
11. על איזה חג נאמר: "וקראתם בעצם היום הזה מקרא קדש יהיה לכם כל מלאכת עבדה לא תעשו"?
12. בקשר לאיזו מצוה נאמר: "ושמחת בכל הטוב אשר נתן לך ה' אלקיך" ובקשר לאיזו מצוה נאמר:"ושמחת לפני ה' אלקיך"?
13. בקשר לאיזה איסור נאמר: "והאבדתי את הנפש ההוא מקרב עמה"?
14. מהו הנימוק לציווי: "והארץ לא תמכר לצמיתות"?
חלק ב':"בכל מכל כל" (כן אני יודעת שזה לא פסוק..)-
15.מה ה' עשה: "כי אהבך ה' אלקיך"?
16.על מי נאמר: "עמך ישב בקרבך במקום אשר יבחר באחד שעריך בטוב לו"?
17.על מה נאמר: "בהם עמים ינגח יחדו אפסי ארץ" ומי הוא הנוגח?
18."ויהיו המתים במגפה ארבעה ועשרים אלף"-בעקבות מה פרצה המגיפה?
19.מי השיב את חמתו של ה' מעל בנ"י ומה היה השכר שקיבל על כך?
20.מי אמר: "כי אם אל ארצי ואלך מולדתי אלך"?
21.מי אמר:"ולא תהיה עדת ה' כצאן אשר אין להם רעה"?
22.להם זבחו בנ"י למרות שהם לא אלוה אלא "אלהים לא ידעום"?
23. על מי נאמר: "איתן מושבך ושים בסלע קנך"?
24.מי היה על צבא דגל מחנה ראובן?
25."ויסמך את ידיו עליו ויצוהו"-מי הוא הסומך את ידיו ועל מי סמך את ידיו"?
26. על איזה יום נאמר: "ושמרתם את היום הזה לדורותיכם חקת עולם"?
27.מה קרה:"בחמשה עשר יום לחדש השני"?
28.על מי נאמר: "איש אשר רוח בו"?
29."הלא זה הדבר אשר דיברנו אליך במצרים"- מהו הדבר ובאיזה הקשר נאמרו דברים אלו?
30.על מה נאמר: "ויניחהו אהרן לפני העדת למשמרת"?
31. מה קרה:"בשנה השנית בחדש השני בעשרים בחדש"?
32. אחרי כמה שנים יצאו בנ"י מארץ מצרים לפי המסופר בחומש שמות?
חלק ג':"ויך בהם מכה גדולה":
33.באיזו מכה נאמר: "הנה אנכי נגף את כל גבולך"?
34.באיזה מכות נאמר בהתראה שיקרו למחרת?
35.אחרי איזו מכה אמר פרעה: "רק הרחק לא תרחיקו ללכת העתירו בעדי"?
36.אחרי איזו מכה נאמר: "ויפן פרעה וישב אל ביתו ולא שת לבו גם לזאת"?
37.בהתראה של איזו מכה נאמר: "ושמתי פדות בין עמי ובין עמך"?
38.לפני איזו מכה ה' אומר למשה שהוא הכביד את לב פרעה: "למען שיתי אותתי אלה בקרבו"?
חלק ד'-"וראה מן המקום אשר אתה שם"
39. מה היה שמה הקדם של נבח?
40.לאיזה שבט היו שייכות הערים בית נמרה ובית הרן?
שאלות: ציין את שם המקום בו התרחש כל פסוק (לקחתי את זה מהארצי של השנה אבל הבאתי פסוקים שאני בחרתי..)
41."וילכו שלשת ימים במדבר ולא מצאו מים"(ציין את שם המדבר)
42."ותדבר מרים ואהרן במשה על אודות האישה הכושית אשר לקח כי אישה כושית לקח"
43.שם התלונן העם: "למה זה העליתנו ממצרים להמית אותי ואת בני בצמא"
44."וישמע ה' בקול ישראל ויתן את הכנעני ויחרם אתהם ואת עריהם"
45."ולא היה מים לעדה ויקהלו על משה ועל אהרן"
46. שם אמר בלעם: "מה טבו אהליך יעקב משכנותיך ישראל"?
חלק ה':"אחד דבר אלקים שתים זו שמעתי"
47."וידבר משה כן אבל בני ישראל ולא שמעו אל משה"-
א. מהו הדיבור? (לא צריך לכתוב במדויק אלא את הרעיון הכללי)
ב.למה בנ"י לא שמעו אל משה?
48.בדיני כיבוש א"י נאמר על ערים מסוימות: "רק מערי...לא תחיה כל נשמה"
א.באיזה סוג ערים מדובר?
ב.מה הנימוק לציווי זה?
49."וידבר..את כל הדברים אשר דבר ה'... ויעש האותות לעיני העם"
א.מי הוא המדבר?
ב.מה היתה תגובת העם לדבריו?
50.משה ואהרן באים ומבקשים מפרעה: "נלכה נא דרך שלשת ימים במדבר ונזבחה לה' אלקינו..."
א.משה ואהרן מנמקים בקשה זו בחשש שיקרה דבר מסוים אם לא ילכו לזבוח. מה החשש?
ב.בעקבות בקשת משה ואהרן פרעה מכביד את העבודה על העם. במה התבטאה הכבדת העבודה?
שבת שלום!
עשיתי קצת שינויים השארתי את הקודם אבל תענו על זה (ולפי זה אני אכתוב את הנקודות..):
אפשר להתחיל לא מחלק א' כי חלק א' לדעתי הכי קשה..אז תעשו בסדר שנוח לכם..
חלק א: "ויעשו כאשר צוה ה' את משה"
1.מי נצטוו לרחוץ את ידיהם על העגלה הערופה?
2.על מי נאמר: "ואכליו עונו ישא כי את קדש-ה' חלל"?
3.כמה זמן אשת יפת תאר צריכה לבכות את אביה ואת אמה?
4.מי היא זו שאת בגדה אסור לחבול?
5. על מי נאמר: "לא תדרש שלומם וטובתם כל ימיך לעולם"?
6. באיזה מצווה נאמר: "למען יטב לך והארכת ימים"?
7. באיזה מקרה נאמר: "ונתן האיש... לאבי הנערה חמשים כסף"?
8.למי צריך להעביר את הנחלה אם לאדם אין בנים ואין אחים?
9. על מי נאמר: "והביא את אשמו לה' אל פתח אהל מועד איל אשם"?
10. ציווי מחיית זכר עמלק צריך להתבצע בזמן מסוים. מהו זמן זה?
11. על איזה חג נאמר: "וקראתם בעצם היום הזה מקרא קדש יהיה לכם כל מלאכת עבדה לא תעשו חקת עולם בכל מושבותיכם לדורותיכם"?
12. בקשר לאיזו מצוה נאמר: "ושמחת בכל הטוב אשר נתן לך ה' אלקיך"?
13. בקשר לאיזה איסור נאמר: "והאבדתי את הנפש ההוא מקרב עמה"?
14. מהו הנימוק לציווי: "והארץ לא תמכר לצמיתות"?
חלק ב':"בכל מכל כל" (כן אני יודעת שזה לא פסוק..)-
15."ולא אבה ה' אלקיך לשמע אל... כי אהבך ה' אלקיך"- אל מי ה' לא אבה לשמוע?
16.על מי נאמר: "עמך ישב בקרבך במקום אשר יבחר באחד שעריך בטוב לו"?
17.באחת מהברכות לשבטים נאמר: "בהם עמים ינגח יחדו אפסי ארץ" מי הוא הנוגח ובמה ינגח?
18."ויהיו המתים במגפה ארבעה ועשרים אלף"-בעקבות מה פרצה המגיפה?
19.מי השיב את חמתו של ה' מעל בנ"י ומה היה השכר שקיבל על כך?
20.מי אמר: "כי אם אל ארצי ואלך מולדתי אלך"?
21.מי אמר:"ולא תהיה עדת ה' כצאן אשר אין להם רעה"?
22.השלם: "יזבחו ל____ לא א-לוה אלהים לא ידעום"
23. על מי נאמר: "איתן מושבך ושים בסלע קנך"?
24.מי היה על צבא דגל מחנה ראובן?
25."ויסמך את ידיו עליו ויצוהו"-מי הוא הסומך את ידיו ועל מי סמך את ידיו"?
26. על איזה יום נאמר: "...כי בעצם היום הזה...ושמרתם את היום הזה לדורותיכם חקת עולם"?
27.על מי נאמר: "ויקח שש מאות רכב בחור"?
28.על מי נאמר: "איש אשר רוח בו"?
29."הלא זה הדבר אשר דיברנו אליך במצרים"- מהו הדבר ובאיזה הקשר נאמרו דברים אלו?
30.מי היה: "מאסף לכל המחנות"?
31. מה קרה:"בשנה השנית בחדש השני בעשרים בחדש"?
32. אחרי כמה שנים יצאו בנ"י מארץ מצרים לפי המסופר בחומש שמות?
חלק ג':"ויך בהם מכה גדולה":
33.באיזו מכה נאמר: "הנה אנכי נגף את כל גבולך"?
34.באיזה מכות נאמר בהתראה שיקרו למחרת?
35.אחרי איזו מכה אמר פרעה: "רק הרחק לא תרחיקו ללכת העתירו בעדי"?
36.אחרי איזו מכה נאמר: "ויפן פרעה וישב אל ביתו ולא שת לבו גם לזאת"?
37.בהתראה של איזו מכה נאמר: "ושמתי פדות בין עמי ובין עמך"?
38.לפני איזו מכה ה' אומר למשה שהוא הכביד את לב פרעה: "למען שיתי אותתי אלה בקרבו"?
חלק ד'-"וראה מן המקום אשר אתה שם"
39. מה היה שמה הקדם של נבח?
40.לאיזה שבט היו שייכות הערים בית נמרה ובית הרן?
שאלות: ציין את שם המקום בו התרחש כל פסוק (לקחתי את זה מהארצי של השנה אבל הבאתי פסוקים שאני בחרתי..)
41."ויסע משה את ישראל מים סוף ויצאו אל מדבר_____וילכו שלשת ימים במדבר ולא מצאו מים"(ציין את שם המדבר)
42."ותדבר מרים ואהרן במשה על אודות האישה הכושית אשר לקח כי אישה כושית לקח"
43."ויצמא שם העם למים וילן העם על משה לאמר למה זה העליתנו ממצרים להמית אותי ואת בני בצמא ויצעק משה אל ה' לאמר מה אעשה לעם הזה עוד מעט וסקלוני"
44."וישמע ה' בקול ישראל ויתן את הכנעני ויחרם אתהם ואת עריהם"
45."ולא היה מים לעדה ויקהלו על משה ועל אהרן וירב העם עם משה ויאמרו לאמר ולו גוענו בגוע אחינו לפני ה'"
46. "וישבו ויבכו גם בני ישראל ויאמרו מי יאכילנו בשר"
חלק ה':"אחד דבר אלקים שתים זו שמעתי"
47."וידבר משה כן אבל בני ישראל ולא שמעו אל משה"-
א. מהו הדיבור? (לא צריך לכתוב במדויק אלא את הרעיון הכללי)
ב.למה בנ"י לא שמעו אל משה?
48.בדיני כיבוש א"י נאמר על ערים מסוימות: "רק מערי...לא תחיה כל נשמה"
א.באיזה סוג ערים מדובר?
ב.מה הנימוק לציווי זה?
49."וידבר..את כל הדברים אשר דבר ה'... ויעש האותות לעיני העם"
א.מי הוא המדבר?
ב.מה היתה תגובת העם לדבריו?
50.משה ואהרן באים ומבקשים מפרעה: "נלכה נא דרך שלשת ימים במדבר ונזבחה לה' אלקינו..."
א.משה ואהרן מנמקים בקשה זו בחשש שיקרה דבר מסוים אם לא ילכו לזבוח. מה החשש?
ב.בעקבות בקשת משה ואהרן פרעה מכביד את העבודה על העם. במה התבטאה הכבדת העבודה?
ענו רק שניים. יכול להיות שהתוצאות קצת ישתנו כי אני מחכה לתשובה בקשר לכמה שאלות ממי שענו..
בחידון בלי השינויים:
מקום 1: 81 נקודות
מקום 2: 75 נקודות.
לגבי החידון עם השינויים-היה לי קצת בלאגן ואני לא בטוחה אם זה הציונים הנכונים אז החלטתי לא לפרסם אותם..
סליחה על הטרטור...
| . |
לוחות הזמנים לשנת התשע"ג |
||
| א. החידונים הבית ספריים: י"ג טבת תשע"ג, 26.12.12 | |||
| ב. החידונים המחוזיים: י"א שבט תשע"ג, 22.1.13 | |||
| ג. החידון הארצי בכתב: כ"ד אדר תשע"ג, 6.3.13 | |||
| ד. החידון הארצי המסכם בטלוויזיה: א' ניסן תשע"ג, 12.3.13 | |||
| ה. החידון העולמי – יום העצמאות: ו' אייר תשע"ג, 16.4.13 | |||
|
לא ביטלו את הארצי בכתב? + אם כן אז הארצי מסכם יהיה בכד' אדר או בא' ניסן? תודה. |
|||
ביטלו את הארצי מקדים. הארצי בכתב שכתוב כאן זה החידון בכתב של הארצי מסכם (הנקודות שעולים איתם לחידון הפומבי). אז החידון בכתב יהיה בכ"ד אדר (אם לא ישנו את התאריך- אצלנו עשו בתאריך אחר ממה שהיו רשום אבל הודיעו לפני כן כמובן) והחידון הפומבי יהיה בא' ניסן.
אני עושה על שמות,ויקרא, במדבר ודברים (כי קבענו שהחומר מתווסף..).
בעיקרון צריך לעשות אותו מיום חמישי- אני אשתדל לעלות אותו ביום חמישי אבל נוספו לי תוכניות לא מתוכננות אז אני לא בטוחה שאספיק. יתכן שאוכל לעלות אותו רק ביום שישי.(אבל אני אשתדל שלא..) סליחה!
מי מתנדב לחבר שבוע הבא?
אני יכול להכין על בראשית, אם אתם רוצים להוסיף עוד ספר תגידו.
בלק - במדבר שמות (מתווסף לויקרא דברים)
פינחס -על כל התורה בגלל שמוסיפים בראשית
מטות מסעיי ישיעיה ירמיה
דברים - יונה ורות
ואתחנן -השלמות פסוקים מהתורה האזינו שירות וישעיה ירמיה
עקב -יהושע שופטים
אחרי זה ניראה איך זה יעבוד...
אפשר בפרשת דברים להוסיף גם את שמואל א'
ובפרשת ראה להוסיף את שמואל ב' ונגיד מלכים א' א-יד
ובפרשת שופטים לעשות מלכים א' טו-הסוף, מלכים ב'
וככה למדנו את כל החומר למחוזי.. אפשר אם רוצים בסוף השבוע הראשון של הלימודים לעשות מבחן השלמות פסוקים מכל החומר של המחוזי (בשביל שאלת המילואים שעלולה להיות במחוזי..)
מה דעתכם?????
באסה כי שנה הבאה אני אהיה בפנימיה ואז אני אוכל להיכנס לפורום רק בסופ"ש....
וככה לא יהיה מי ש
לכם.... סתםםםםםםםםםם.............
זה לא חייב להיות דווקא בשבוע הראשון של הלימודים..
וזה יהיה בסופ"ש..
כי גם אם זה יהיה בסופ"ש נראה לי יהיה לי קשה ללמוד בפנימיה, אבל תעשו מתי שנוח לכם, מתי שאתם מעדיפים.
~מישי~אפשר בשבוע האחרון לחופש בתוך החידון על כל החומר השל המחוזי לעשות גם השלמות פסוקים מכל החומר ולא לעשות בשביל זה חידון מיוחד..
השנה (תשע"ב) בחידון התנ"ך מבתי הספר הדתיים? (אם אני לא טועה אמרו שהשתתפו סה"כ בסביבות 12,000 או משהו כזה סה"כ כולל הממלכתי.. אמרו את זה בחידון העולמי)
ולא כל מי שנרשם לבית ספרי לומד ברצינות. נראה לי שבמחוזי עצמו משתתפים כמה מאות ולא יותר
ענבלבס"ד
אצלינו לפחות...
בכל אופן, מישהו מוכן רגע להסביר לי את השינוי שעשו?
כי ממש נאבדתי שם.
בס"ד
אז אני מעתיקה אותו לפה כי אני יודעת שלא כולכם מגיעים לנוג"ה (אתם בכלל יודעים מה זה?): http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t443848#5213931
100בס"ד
הי, אני צריכה לארגן חידון תנ"ך לילדים בגילאים 9-14.
עכשיו חשבתי לחלק אותם בשלב הראשון לקבוצה 9-11 -רמה קלה יותר.
ו- קבוצה 12-14 -רמה יותר גבוה.
כמובן לדאוג שמכל שכבת גיל תעלה נציגה.
ובשלב השני לעשות לכולם פחות או יותר אותה רמה. בסבב הראשון שאלות קלות ולאט לאט יותר קשה אבל לא יותר מדי...
לא רמה של חידון תנ"ך![]()
קיצור אם מישהו יכול לעזור לי בסגנון של שאלות. או לתת לי דוגמא לכל רמה [של קבוצת גיל וגם בסבבי החידון עצמו..]
תודה רבה..
אפשר גם באישי...
סומכת עליכם.. בתוך יש לכם שאלות בראש..![]()
חשבתי שזה יהיה החומר למבחן..
אז השאלות יהיו מפה..
להוסיף\לשנות פרקים?
יהושע: ה'-ח' ,י'-י"א, כ"ד.
שופטים:א'-ב' , ו'- ט', י"א-י"ב.
שמואל א': א'-ג',ט"ו,-י"ט, כ"א-כ"ד.
שמואל ב': א'-ד', ו'-ז', כ"ד.
מלכים א': א'-ג', י"ז-י"ט.
בע"ה
http://www.daat.ac.il/daat/dapey/dapim/binyamin_yehoshua-hidon.doc
ויש עוד מלא...
למשל אם את רוצה חידות לספר שמואל- תכתבי בגוגל: חידון/ת (ספר) שמואל
שים לב שאתה לא נרדם תוך כדי כתיבה.
חשבתי שאולי עדיף שיהיה עוד שבוע-שבועיים לפני החידון המחוזי כיוון שהוא החידון באמת הכי קשה השנה (כי עולה רק 1 מתוך נגיד 40-80 אנשים.. ) על חשבון הזמן לפני הארצי מסכם..
שנה שעברה הזיזו את החידון המחוזי בגלל שלא היה זמן ללמוד לארצי מקדים אולי הם יסכימו להזיז את החידון בשבוע קדימה כי פחות מחודש בין הבית ספרי למחוזי אני לא בטוחה שזה יספיק ברמה שרוצים לעלות לארצי מסכם.
למישהו יש רעיונות לפסוקים חוזרים או ביטויים חוזרים בספרי ויקרא ודברים כשאני אוכל לעשות לי סיכום (לביטויים המבלבלים שחוזרים מלא פעמים כמו כי תבא\תבאו..)? תודה!
כשמרשים רק למתמודד אחד מכל מחוז לעלות.
אני שוקלת לכתוב עצומה באינטרנט, אבל כנראה עדיף שאני קודם אשלח להם אימייל.
לפני שאני שולחת אותו, לכתוב אותו כאן כדי שתגידו לי מה כדאי לשנות/להשאיר?
ואם הייתי כותבת עצומה, הייתם חותמים עליה?
יותר טוב לשלוח מכתב..וכן נשמח אם תעלי אותו קודם לפורום ונגיב עליו..
מכתב יכול באמת לעזור כי הם רואים באמת את דעת המתמודדים שזה מפריע להם (אבל בניסוח לא מקטר מדי.. אלא ניסוח יפה ונימוסי אחרת זה עלול לעצבן אותם..)
גם אם הייתי מנסחת עצומה זה היה בסגנון יפה ונימוסי.
משהוא בסגנון של:
חידון התנ"ך, הוא העומד במרכז חגיגות יום העצמאות. החידון, מסמל את זה שהמדינה מושתתת על יסודות התנ"ך, וכו'.
ואז להעתיק את השורה שנתנאל ציטט ("אחת המטרות המרכזיות של מפעל חידון התנ"ך היא לעודד את ההתעניינות, את הלימוד ואת העיון של בני הנוער היהודי בספר התנ"ך כבסיס התרבותי של עם ישראל."), לכתוב איך שדרך החידון אנחנו רוצים לקנות את ידע התנ"ך ואהבתו.
כשרק אחד מכל מחוז עולה, זה אומר שהשלב המחוזי קשה הרבה יותר מהשלב הארצי מסכם. זה אומר שההכרעה לעולמי, מתבצעת בשלב המחוזי. ואז להרחיב בחלק הזה המון.
כשיש הרגשה שהחידון אינו הוגן, יש הרגשה של זילות בו. דבר זה מבטל המון ממטרותיו.
כמותכם, אנחנו רוצים שהחידון יצליח, שהוא יגשים את כל מטרותיו. הוגנות החידון, ההרגשה שיש סיכוי לעבור שלב, עירוב אנשים רבים יותר בשלבים המתקדמים, יסייע להגשמת מטרות החידון
יופי
באמת זה טוב וגם נכון ממש.
חידון התנ"ך, הוא העומד במרכז חגיגות יום העצמאות. החידון, מסמל את זה שהמדינה מושתתת על יסודות התנ"ך, ושהוא חלק מרכזי בתרבות הישראלית. החידון, שם את התנ"ך במרכז ההתעניינות של העם, ומלמד את הנוער שניתן להתחבר אליו.
"אחת המטרות המרכזיות של מפעל חידון התנ"ך היא לעודד את ההתעניינות, את הלימוד ואת העיון של בני הנוער היהודי בספר התנ"ך כבסיס התרבותי של עם ישראל."(מתוך חוזר המנכ"ל) דרך החידון אנחנו רוצים לקנות את ידע התנ"ך ואהבתו. אנחנו גם שואפים שהתנ"ך יהיה בסיס המרכז התרבותי של ישראל.
כשרק נציג אחד מכל זרם, עולה מכל מחוז, השלב המחוזי קשה הרבה יותר מהשלב הארצי מסכם. זה אומר שההכרעה לעולמי, מתבצעת בשלב המחוזי. זה אומר שמתמודד שמבחינת הידע היה מגיע למקום השני, לא יעבור את המחוזי, כי אתרע מזלו והיחיד בארץ שיודע את החומר יותר טוב ממנו - נמצא במחוזו שלו. זה אומר שמה שקרה בשנתיים האחרונות, בהם שני המתמודדים בעולמי הגיעו מאותו מחוז, לא יוכל להמשיך לקרות, לא כי הם אינם אלה שהכי בקיאים בחומר, אלא כי הוריהם החליטו לגור באיזור מסויים של הארץ.
פן נוסף שיתבטל, הוא הפן החברתי. אחד הדברים היפים ביותר בחידון, הוא הקשרים שנרקמים בין המתמודדים באמצעותו. פן זה, גורם לחידון להיתפס כמשהוא יפהפה, משהוא נכון. ביטול השלב הארצי המקדים, וכמובן העלאת מתמודד אחד בלבד מכל זרם במחוזי, פוגעים בכך משמעותית.
כשיש הרגשה שהחידון אינו הוגן, יש הרגשה של זילות בו. דבר זה מבטל המון ממטרותיו.
כמותכם, אנחנו רוצים שהחידון יצליח, שהוא יגשים את כל מטרותיו, שהם גם מטרותינו. הוגנות החידון, ההרגשה שיש סיכוי לעבור שלב, וכן עירוב אנשים רבים יותר בשלבים המתקדמים, יסייע להגשמת מטרות החידון.
ועדיף מכתב כי עצומה זה יראה כאילו אנחנו 'נגדם'
קיים רצון בקרב משרד החינוך לאפשר לנציגי כל המחוזות להגיע לארצי. זה דבר יפה, רק שבצורה זו, זה מהווה אפליה מתקנת. השאלה היא אם מקום מגוריו של אדם מצדיק אפליה מתקנת בהיקף כזה.
אפשר לשנות את החידון כך שהוא יתן לנציגי כל המחוזות להגיע לארצי, מבלי לפגוע במתמודדים עצמם. אפשרות אחת, היא לעשות את החידון המקדים לפומבי. אפשרות נוספת, היא להעלות 12 נציגים מכל זרם לחידון הארצי מסכם. אפשרות שלישית, היא להעלות 9 נציגים, כאשר מעלים את כל מי שזכה במקום הראשון במחוז שלו, ואת שלושת האנשים בעלי הניקוד הגבוה ביותר שזכו במקום השני במחוז שלהם.
אני לא ודעת אם אפשרות שלישית היא ניתנת ליישום אבל בכל מקרה לא מזיק לרשום גם אותה. לדעתי תוסיפי את זה. ישר כח!
מה שאני כתבתי + אם רק אחד עולה אז פחות יבואו לחידון ותחפרו להם...
בס"ד
שישוו את הנקודות של כל המתמודדים מכל המחוזות ומי שיודע הכי טוב יעלה. זה בכלל לא שאלה. כי למה מי שיודע יותר טוב מאחר לא יעלה? בגלל שאחד מהמחוז שלו יודע יותר טוב?
השאלה היא אם יש סיכוי שהם יקשיבו לנו.
אם את רוצה את יכולה לראות את התגובה שלהם (של רחל מצוות מקראנט) בשירשור שנגע בנושא במקראנט: http://www.cet.ac.il/mikranet/bible-quiz/forum.asp
בייחוד שישראל במחוז ירושלים ואין לו כל כך סיכויים לעלות בגלל הרמה של המתמודדים, צריכים לעזור לו.![]()
אין מה לעשות רק ללמוד.,...........
ועל הדרך, דמות:אבן, מקל, נהר.
יעקב
עוד חידה-נביא שניסו להוכיח שדבריו אינם נכונים(רמז-קשור לחודשי השנה, יש צורך בהבנה יותר מפשט הפסוקים).
ירמיהו הנביא.
ירמיהו ניבא על חנניה בן עזור שימות באותה שנה, וכתוב שמת בחודש השביעי שהוא כידוע חודש תשרי מה שאומר שזו שנה חדשה, האם ירמיה טעה בנבואתו? אלא שהחביאו את גופתו ליום אחד והראו אותה רק בראש השנה כדי לנסות להראות שדבריו אינם נכונים.
אני תמיד חשבתי שבשנה הזו זה אומר שנה מניסן עד אדר ולכן לא חשבתי שיש בעיה..