כדי שהוא יהיה רב-שימושי ויותר נוח - ננסה לעשות ככה:
את כל השאלות משרשרים להודעה הזו.
תשובה לכל שאלה בתוכן ההודעה ולא בכותרת.
יש לך קישור אליו?
נעמה ורבר (=מי נצטוו לשים את רגליהם על צווארי אנשים? ומי האנשים?
פורה דרכתי לבדי
אמרו לי שזה כומר ואני מעדיפה משהו אחר..
אולי מישהו הקליט לעצמו ומוכן לשלוח לי?
או אתר אחר..
תודה
אמונה כהן😍אני מחפשת מלא שאלות של מי אמר למי, על מי נאמר וכזה..
אם מישהו יודע על אתרים/ספרים אני אשמח😋
אמונה כהן😍אחרונה
נעמה ורבר (=
נעמה ורבר (=איפה לא מופיע הביטוי "פת לחם"?
א. אדם שביקש אוכל מאשה שלא הכיר
ב. אשה שבמקרה אחד הציעו לה לאכול ובמקרה אחר הציעו לה לשתות
ג. אדם שלבש בגדים אחרים וביקש מידע בסתר
ד. אדם שעוכב מספר ימים לפני שיצא לדרכו לביתו
בבקשה תגידו מי הדמות ולא רק את האות המתאימה ![]()
מוזמנים לגלות מיהם שאר האנשים!
מנסה להיות דוסאין לי מושג מי זאת, פשוט אצל האחרים זה מופיע:
א: אליהו
ג. שאול
ד. האיש הלוי מירכתי הר אפרים
תשובה בפניםנעמה ורבר (=אחרונהא. אליהו
ב. רות
ג. שאול
ד. איש הפילגש
חג שמח לכם!!!
מי אמר
ואנחנו מחשים
ואתם מחשים
בשרשור זה, נא לכתוב את התשובות בתוכן, ואת השאלה בכותרת, כדי שאנשים נוספים יוכלו לראות את השאלות בלי התשובות
תשובה:
1. ארבעת המצורעים
2. חמשת האנשים משבט דן
פילגש בגבעה
אדוניה
בן דן, "ואנחנו נחלץ חושים"
בצר
שכם וחמור
חמשת בני דן
מלכי הארץ שנאספו להלחם ביהושע
השליח של אחאב למיכיהו בן ימלה
איוב אומר - ושימו יד על פה
במשלי יש 'יד לפה'
ישימו יד על פה אזניהם תחרשנה
אוריה החתי
) בן של יקשן
באיזה מקרה מוזכר אלון צעננים?
חבר הקיני נטה אהלו עד אלון בצעננים אשר את קדש
נכון הוא היה אח של יקשן, בן של קטורה
חידושבבית ה'
אברהם וקטורה.
תתן אחרית לעמך!4. מזלג
7. גולגולת
8. גלגליו, בישעיהו
10. מדלג
8 - גלגליו של מי?
נעמה ורבר (=באמת התלבטתי איך לנסח את זה (:
איפה עוד מופיעה המילה "גלגליו"?
חובה?לא משוחדת כמעט בכלל.
פסנתריקהאם אני רוצה להרשם לחידון התנ"ך,
מה אני צריכה לעשות? (אין לנו כנראה רכזת של זה באולפנה...)
מתי החידונים הראשוניים?
תודה רבה!
בהצלחה לכולם ולימוד פורה
דבר ראשון, תבקשי מרכזת התנ״ך באולפנה לרשום אותך. אם זה לא עובד, אז תפני לרכז החידונים במחוז שלך ותבקשי ממנו להרשם דרכו לחידון.
את יכולה להרשם גם שבוע לפני, אין צורך להלחץ. עכשיו זה עדיין מוקדם להרשם, אבל ממש לא מקודם מדי להתחיל ללמוד.
החידון הראשון בדרך כלל בחשוון- כסלו, לפני חנוכה. זה החידון הבית ספרי.
אח״כ יש את החידון המחוזי, שמתקיים כחודשיים אח״כ. הוא מחולק ל-2: חידון בכתב וחידון פומבי.
החידון בכתב הוא חידון שמסנן. 16 המתמודדים שקבלו את הניקוד הכי גבוה בכל מחוז (מכל זרם- ממלכתי וממלכתי דתי) עולים לחידון הפומבי.
כמה חודשים אחר כך יש את החידון הארצי ואז את העולמי. (גם בחידונים אלו יש שני שלבים כל אחד).
בהצלחה רבה!!
רצוי עם טעמים
אין לי, רק הארה כללית- לא כדאי להפריד בין החומר של המחוזי והבית ספרי.
יש זמן מועט יחסית בין לבין, וחוץ ממוסד אחד או שניים שאני יכולה לחשוב עלי'הם (מחוז ירושלים) יש סבירות של בין 75-100 אחוז שיעלו למחוזי בכתב.
נושאים | בני ציון - בונים קומה בתנ"ך
כאן יש פרקי תנ"ך מוקלטים, עם ביאור פשוט.
אפשר לחפש באתר, אולי יש שם עם טעמים.
אני למדתי לחידון עם ההקלטות של מכון ממרא...
כך זכור לי
אז כנראה זה אתר של נוצרים....
תודה ששיתפת. לא היה לי מושג
נעמה ורבר (=זה גם כיף, וגם עוזר להכניס את זה לראש.
או לבקש מאנשים סביבך להקליט לך, מישהו אחר לכל ספר- זה רעיון מעולה ששמעתי פעם!
תודה ששיתפת!
הלוואי שאמצא מישהו בסביבתי שיסכים להקליט את עצמו מקריא לי תנ"ך... נראה לי שזה יכול ממש לעזור בנביאים אחרונים.
שלח/י לי על איזה פרקים וספרים את/ה צריך/כה.
האיכות בסדר, ולפעמים רצתי מהר. אני אישית לא השתמשתי בזה בסוף..אבל היה כיף להקליט
יונה וקהלת גם עוזר
היי לכולם 
אני חדשה בפורום. פעם השתתפתי בחידון הנוער, ועכשיו אני כבר בגיל לגשת לחידון התנ"ך למבוגרים אז החלטתי להירשם אליו.
בדיוק התחלתי ללמוד תואר ראשון, ככה שיש לי עומס ומחויבות, לא אוכל להקדיש את כל הזמן שלי לחידון ולוותר על דברים מסוימים בלימודים כדי להשקיע בו, כמו בתיכון...
נרשמתי מתוך מחשבה שזה ייתן לי את המוטיבציה ומסגרת הזמן ללמוד, ובהתחלה חשבתי שאנסה לגשת השנה ולהגיע רק למחוזי הפומבי ולא לארצי, ובעוד שנתיים כן לגשת לארצי מתוך כוונה לזכות, כדי שיהיה לי קצת ניסיון בחידון (במיוחד הפומבי). או שאולי אצליח ללמוד הכל כבר עכשיו ולהיות מוכנה, לא יודעת עדיין. ממש בא לי לחזור 
רציתי לשאול אתכם לגבי שילוב הלימוד לחידון עם הלימודים לתואר: זה בכלל אפשרי/ כדאי עכשיו? איך כדאי לעשות את זה? כמה זמן להשקיע? טכניקות למידה יעילות יותר?
האם יש כאן מישהו שכבר השתתף בחידון המבוגרים/ מתכוון להשתתף בקרוב?
אשמח לשמוע מכם.
אבל בכל זאת רציתי להגיב:
א. אם את ניגשת תיגשי מתוך כוונה להגיע הכי רחוק שאפשר.
ב. מתי כן יהיה לך זמן ללמוד? כשתהיי עם ילדים קטנים?
ג. כשתתחילי ללמוד אני מניח שתגלי שכן יש לך זמן
בהצלחה!!!
חיי שרהא. תודה, גם אני חשבתי על זה. השאלה היא אם להגיע הכי רחוק שאפשר (לזכות בארצי) עוד השנה זה ריאלי.
ב. זה השיקול המרכזי. אני יודעת שדברים יכולים להידחות עד אינסוף לכן פשוט נרשמתי.
ג. הלוואי!
התמודדתי כמה שנים בנוער, אז הטכניקות שלי נשארו.
לדעתי, וממה ששמעתי ממבוגרים שהתמודדו, זה דורש המון השקעה. חלק ויתרו תקופה מסוימת על העבודה הרגילה בשביל זה. בעיני זה קיצוני, אבל אולי זו השיטה. לא יודע.
בכל אופן, כדאי לעבור המון פעמים על הספרים בקריאה מהירה והיכרות טובה איתם, ואח"כ להתחיל ללמוד לעומק כל ספר. ופתירת שאלונים זה תמיד טוב. ככה לדעתי.
חיי שרהאחרונהלדעתי כדאי לך לנסות לגשת השנה. נראה לי שזה תרגול טוב להיות במחוזי, גם אם לא עוברים לארצי השנה, אם אתה מתכוון לגשת מתישהו בהמשך.
וכל הכבוד לכולם!!
היה ממש כיף לראות ![]()
אשריכם!
זה שלב שנועד לתת לכולם את המקום, והמטרה שכולם יעברו בו.
שאלת ראש הממשלה, באמת היתה קלה, אבל מהבית תמיד יותר קל לענות מאשר על הבמה כשמלא אנשים צופים בך.
בראש בראש - השאלות לא היו קלות.
חוץ מזה, תהי בטוחה שהחידון המקדים היה הרבה יותר קשה.
(תמיד חידונים בכתב יותר קשים מהפומביים, כדי שגם הקהל ירגיש שהוא יודע)
קטנתי
אני לא בדיוק זוכרת את היחס לשנים קודמות
(למרות שאם אתם אומרים שהוא שונה,
החלפת כותב השאלות יכולה להסביר את התופעה)
אבל מספיק שיש שם כמה שאלות קשות (למרות שאני חושבת שהן לא היו בודדות בחידון הזה),
זה דורש מהמתמודדים ללמוד את התנ"ך על בוריו, כי אין לדעת באיזה שאלה תתקל.
אז לא יזיק 2-3 שאלות קלות
חוזרת בי
אני באמת לא מכירה את המקדים של העולמי.
(הלוואי ואזכה)
אבל מה שכן, החידון המקדים במחוזי ובארצי קשים ביחס לפומביים
(כך שמעתי, אז עשיתי השלכה גם על העולמי)
בוקר אור
נעמה ורבר (=1. לצבוע את דפי התנ״ך בצבעים שונים.
2. לשמוע הקלטות עם טעמים, כשלכל ספר יש משהו אחר שקורא.
3. תשומת לב למה שאתה לומדת- לספר ולתוכנו. כשיש לך שאלה תוכלי לזהות לאיזה ספרים ייתכן שמשהו מתאים/ לא מתאים.
4. הכרת ״סגנון״ כל ספר וכל נביא. כשמכירים מספיק, אפשר להרגיש אם ״מתאים״ לנביא מסוים להגיד משהו.
5. לימוד יעיל. אם הלימוד אכן יעיל וטוב, אין סיבה שלא תדעי פסוקים בעל פה. כשיודעים חלקים נוספים מהפסוק, יש ״רמזים״ נוספים לספר.
6. לזכור ביטויים מסוימים הייחודיים לספר/ לנביא.
וכמבן- חזרה. חזרה. חזרה.
זה הכי חשוב.
בהצלחה רבה!!