שרשור חדש
שרשור חדשחידוש

כדי שהוא יהיה רב-שימושי ויותר נוח - ננסה לעשות ככה:

 

את כל השאלות משרשרים להודעה הזו.

 

תשובה לכל שאלה בתוכן ההודעה ולא בכותרת.

תגובהקבבדגב

פרעה גם אמר:"יהי כן ה' עמכם..."

ויפה

יש למישהו חידונים ישנים? (מלפני תשס"ח)מנסה להיות דוס


באתר הישן של נח''תelchanancohen


תודהמנסה להיות דוס

יש לך קישור אליו?

יש בשרשור הנעוץ למעלהתתן אחרית לעמך!אחרונה


גלגל המזל! אנחנו חוזרים לדרך הרגילה, אחרת זה ממש מבולגן נעמה ורבר (=

מי נצטוו לשים את רגליהם על צווארי אנשים? ומי האנשים?

נער גדעוןחידוש

פורה דרכתי לבדי

מישהו יודע מאיפה אפשר להשיג הקלטות חוץ ממכון ממרא?אמונה כהן😍

אמרו לי שזה כומר ואני מעדיפה משהו אחר..

אולי מישהו הקליט לעצמו ומוכן לשלוח לי?

או אתר אחר..

תודה

https://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t1186511#12584027מנסה להיות דוס


מזה הקישור הזה? לא מצליחה להיכנס אליו..😥אמונה כהן😍


זה קישור לאחד השרשורים שהיו פה...מנסה להיות דוסאחרונה


אמרו לך שקר, הוא לא כומרארץ השוקולד
הוא גר בגבעת שאול, תלמיד חכם
אוקי תודהאמונה כהן😍


שלום לכולם מישהו יודע איך להשיג מאגרי שאלות/ספרים?אמונה כהן😍

אני מחפשת מלא שאלות של מי אמר למי, על מי נאמר וכזה..

אם מישהו  יודע  על אתרים/ספרים אני אשמח😋

יש את האתר של משרד החינוךתתן אחרית לעמך!
אני מניחה שאת מכירה אותו..
יש שם מאגרי שאלות
כן, מכירה.. תודהאמונה כהן😍אחרונה


חוברת הכנה של ארגון נח"ת נעמה ורבר (=
עבר עריכה על ידי נעמה ורבר (= בתאריך ט"ו בסיון תש"פ 17:58

ממש מוצלחת

 

20200607174638.pdf

שאלה נעמה ורבר (=

איפה לא מופיע הביטוי "פת לחם"?

א. אדם שביקש אוכל מאשה שלא הכיר
ב. אשה שבמקרה אחד הציעו לה לאכול ובמקרה אחר הציעו לה לשתות
ג. אדם שלבש בגדים אחרים וביקש מידע בסתר
ד. אדם שעוכב מספר ימים לפני שיצא לדרכו לביתו

 

בבקשה תגידו מי הדמות ולא רק את האות המתאימה חצי חיוך

מוזמנים לגלות מיהם שאר האנשים!

וואו, שאלה מאתגרת(:תתן אחרית לעמך!


במנסה להיות דוס

אין לי מושג מי זאת, פשוט אצל האחרים זה מופיע:

א: אליהו

ג. שאול

ד. האיש הלוי מירכתי הר אפרים

אשמח לדעת מי זו ב-ב', לא הצלחתי לחשובתתן אחרית לעמך!
@נעמה ורבר (=
אם תוכלי לרשום בתוכן של ההודעה, וכך רק מי שרוצה יסתכל בתשובה
שכוייח תשובה בפניםנעמה ורבר (=אחרונה

א. אליהו

ב. רות

ג. שאול

ד. איש הפילגש

 

חיוך חג שמח לכם!!!

מוזמנים להיכנס, בבקשה תפיצו אנחנו עובדים על זה קשה!!חובה?
קישור לאתר:חובה?אחרונה

לחצו על האותיות הכחולות שבחתימה שלי.

שרשור חדש 2חידוש

מי אמר

 

ואנחנו מחשים

 

ואתם מחשים

 

בשרשור זה, נא לכתוב את התשובות בתוכן, ואת השאלה בכותרת, כדי שאנשים נוספים יוכלו לראות את השאלות בלי התשובות

באיזה הקשר כתוב "נחלת ישראל"?תתן אחרית לעמך!

תשובה:

1. ארבעת המצורעים

2. חמשת האנשים משבט דן

...חידוש

פילגש בגבעה

על מי נאמר שהוא "טוב תאר מאד"?תתן אחרית לעמך!


..חידוש

אדוניה

מי הוא 'חושים'? ומתי מילה זו מוזכרת לא כשם של אדם?תתן אחרית לעמך!


,,חידוש

בן דן, "ואנחנו נחלץ חושים"

הפעם אודה לה'-מי אמר/ה ולמה?חובה?
חושים-בנו של דן.
ואנחנו נחלץ חושים.
אודה את*חידוש


איזו עיר היא 'במדבר במישור'?תתן אחרית לעמך!


..חידוש

בצר

מי אמרו 'והארץ רחבת ידיים', \ והארץ הנה רחבת ידיים'?חידוש


תשובהתתן אחרית לעמך!

שכם וחמור

חמשת בני דן

שני הקשרים לביטוי 'פה אחד'תתן אחרית לעמך!


---חידוש

מלכי הארץ שנאספו להלחם ביהושע

 

השליח של אחאב למיכיהו בן ימלה

שני הקשרים לביטוי 'יד על פה' (אחד לא בחומר)תתן אחרית לעמך!


]]חידוש

איוב אומר - ושימו יד על פה

 

במשלי יש 'יד לפה'

...חידוש

ישימו יד על פה אזניהם תחרשנה

מי אמר "חיך וחי נפשך אם אעשה את הדבר הזה"?תתן אחרית לעמך!
מי היתה אימו של חזקיהו?חידוש

אוריה החתי

מי הוא מדן?תתן אחרית לעמך!
אבי בת זכריה
(יש חידה כזו, אבי היא אמי - מי אני?)
למי נאמר 'הכבד ושב בביתך'?חידוש

בן של יקשן

אמציהנעמה ורבר (=

באיזה מקרה מוזכר אלון צעננים?

מי אמר "ואת יראתי אתן בלבבם.."?תתן אחרית לעמך!

חבר הקיני נטה אהלו עד אלון בצעננים אשר את קדש

התשובה לא נכונהתתן אחרית לעמך!


אופסחידוש

נכון הוא היה אח של יקשן, בן של קטורה

חמודחידוש


איפה החביאו את יואש?חובה?
אח של מדין
מי הוא חמדן?תתן אחרית לעמך!

בבית ה'

התכוונתי איפה בדיוק: חדר המיטות נראה לי.חובה?
נראה ליחובה?

אברהם וקטורה.

לא, חמדן ישבן יתרן וכרן, מופיעים בספר בראשית בכללדניאל אור
התכוונתי שהם לא בני אברהם וקטורה, אלא בני דישןדניאל אור
אתה צודק שחמדן הוא הבן של דישן,תתן אחרית לעמך!אחרונה
אבל שאלתי על מדן, והוא ענה נכון
חידות לכבוד ל''ג בעומרתתן אחרית לעמך!
מכירים חידות פיל?🐘
אלו חידות בהן התשובה צריכה להכיל את המילה פיל,
לדוגמה: פיל בתזמורת - פילהרמונית.
כאן, במקום פיל יהיה 'לג'

חידות ל''ג בעומר:🔥
1. מקום חידוש המלכת שאול.
2. אח של יקטן.
3. ביום זה הוכה הארי בתוך הבור.
4. 'שלוש השנים'
5. "לכן היתה___ למלכי יהודה עד היום הזה"
6. השלימו: "באלוקי ___ שור"
7. מה בכ"ז נקבר מאיזבל?
8. מה היו 'כַּסּוּפָה'?
9. 'והגרתי ___ אבניה'
10. הדוד (בשה"ש) "____על ההרים.. "
11. למה יהודה עלה תמנתה?
12. 300 כאלה היו לשלמה


תשובותחובה?
1 גלגל
2 פלג
3 שלג
4
5 צקלג
11 לגוז צאנו
12 פלגשים
אהבתי את החידות!
חלק ממה שלא ענו (:נעמה ורבר (=

4. מזלג

7. גולגולת

8. גלגליו, בישעיהו

10. מדלג

יפה מאוד!תתן אחרית לעמך!

8 - גלגליו של מי?

הגוי שה' שורק לו מקצה הארץ נעמה ורבר (=

באמת התלבטתי איך לנסח את זה (:

איפה עוד מופיעה המילה "גלגליו"?

מעולהתתן אחרית לעמך!אחרונה
כבר שכחתי שאשור זה לא פשט🤭
מוזמנים להיכנס, בבקשה תפיצו חובה?



כתובת האתר נמצאת אצלי בחתימה, פשוט לחצו על האותיות בכחול.
מומלץ ממש!בתוך בני ישראל

לא משוחדת כמעט בכלל.

חחחחובה?


ממש מומלץ! וממש מושקע!שיראל מושקוביץאחרונה


שלום כולםפסנתריקה

אם אני רוצה להרשם לחידון התנ"ך,

מה אני צריכה לעשות? (אין לנו כנראה רכזת של זה באולפנה...)

 

מתי החידונים הראשוניים?

 

תודה רבה!

בהצלחה לכולם ולימוד פורה

מומלץ לדבר עם הרכז/ת תנ"ך.חובה?
בהצלחה.
היי!akw1אחרונה

דבר ראשון, תבקשי מרכזת התנ״ך באולפנה לרשום אותך.  אם זה לא עובד, אז תפני לרכז החידונים במחוז שלך ותבקשי ממנו להרשם דרכו לחידון.

את יכולה להרשם גם שבוע לפני, אין צורך להלחץ.  עכשיו זה עדיין מוקדם להרשם, אבל ממש לא מקודם מדי להתחיל ללמוד.

 

החידון הראשון בדרך כלל בחשוון- כסלו, לפני חנוכה.  זה החידון הבית ספרי.

אח״כ יש  את החידון המחוזי, שמתקיים כחודשיים אח״כ.  הוא מחולק ל-2:  חידון בכתב וחידון פומבי.

החידון בכתב הוא חידון שמסנן.  16 המתמודדים שקבלו את הניקוד הכי גבוה בכל מחוז (מכל זרם- ממלכתי וממלכתי דתי) עולים לחידון הפומבי.

כמה חודשים אחר כך יש את החידון הארצי ואז את העולמי.  (גם בחידונים אלו יש שני שלבים כל אחד).

 

בהצלחה רבה!!

 

לימוד תניא לבחורות דתיות!!צפי.לפרטים שלחי הודעה:0587707138.058
מישהו יודע האם יש אתר שמרכז את החידונים מכל השנים?חובה?
האתר של חידון התנך לנוערזרובבלה מוקדוןאחרונה
שרשור שאלות חדשחידוש

2 סעודות שהיו בהן 30(~) איש

פותח חדשחידוש


גלגל המזל- המשך!akw1

למי נאמר/ מי אמר:  ״אל ירפו ידייך״
על מי נאמר: ״וירפו ידיו״?

מלאכיחידוש

צריך לפתוח שרשור חדש, כבר נגמר המקום..

למישהו יש הקלטות של החומר לחידון הבית ספרי?ר ג

רצוי עם טעמים

..בתוך בני ישראל

אין לי, רק הארה כללית- לא כדאי להפריד בין החומר של המחוזי והבית ספרי.

אם יש של המחוזי זה מעולה, אבל אם יש של הבית ספרי זה גם מעולהר ג


בסדר. התכוונתי לכך שמומלץ ללמוד ביחד...בתוך בני ישראל

יש זמן מועט יחסית בין לבין, וחוץ ממוסד אחד או שניים שאני יכולה לחשוב עלי'הם (מחוז ירושלים) יש סבירות של בין 75-100 אחוז שיעלו למחוזי בכתב.

כאן יש הקלטות לכל פרקי התנ"ךתתן אחרית לעמך!

אבל ללא טעמים.

 

דעת - תנ"ך

פרקים מוקלטיםחיי שרה

נושאים | בני ציון - בונים קומה בתנ"ך

 

כאן יש פרקי תנ"ך מוקלטים, עם ביאור פשוט.

אפשר לחפש באתר, אולי יש שם עם טעמים.

תודה לכולםר ג


יש פה קישור והוא קורא ברור כזה אבל זה בלי טעמיםג'ינג'יתתת=)
זה הקלטה של כומרבוקר אור
לא ממליצה.
באמת??חיי שרה

אני למדתי לחידון עם ההקלטות של מכון ממרא...

אני גםבוקר אור
גיליתי את זה רק אחרי. מישהו שאני ממש סומכת עליו אמר לי
זה מופיע באתר יהודי-דתיתתן אחרית לעמך!
אז לא הייתי חושבת על הכיוון הזה בכלל
מקווה שאני לא מתבלבלת עם משהו אחרבוקר אור

כך זכור לי

בדקתי עכשיו ובאמת למעלה כתוב משו של נוצריםג'ינג'יתתת=)

אז כנראה זה אתר של נוצרים....

אז אני עכשיו מורידה מהאתר "בני ציון"ג'ינג'יתתת=)


וואו!חיי שרה

תודה ששיתפת. לא היה לי מושג

אני ממש ממליצה להקליט לעצמך אם זה אפשרי! נעמה ורבר (=

זה גם כיף, וגם עוזר להכניס את זה לראש.
או לבקש מאנשים סביבך להקליט לך, מישהו אחר לכל ספר- זה רעיון מעולה ששמעתי פעם!

איזה רעיון מרענן!חיי שרה

תודה ששיתפת!

הלוואי שאמצא מישהו בסביבתי שיסכים להקליט את עצמו מקריא לי תנ"ך... נראה לי שזה יכול ממש לעזור בנביאים אחרונים.

יש לי הקלטות של עצמי על מלא ספרים, עם טעמים אשכנזים.בנט האח!

שלח/י לי על איזה פרקים וספרים את/ה צריך/כה.

 

האיכות בסדר, ולפעמים רצתי מהר. אני אישית לא השתמשתי בזה בסוף..אבל היה כיף להקליט

יהושע מה שיש לך, שופטים, שמואל ומלכיםר גאחרונה

יונה וקהלת גם עוזר

לימוד לחידון המבוגריםחיי שרה

היי לכולם

אני חדשה בפורום. פעם השתתפתי בחידון הנוער, ועכשיו אני כבר בגיל לגשת לחידון התנ"ך למבוגרים אז החלטתי להירשם אליו.

בדיוק התחלתי ללמוד תואר ראשון, ככה שיש לי עומס ומחויבות, לא אוכל להקדיש את כל הזמן שלי לחידון ולוותר על דברים מסוימים בלימודים כדי להשקיע בו, כמו בתיכון...

נרשמתי מתוך מחשבה שזה ייתן לי את המוטיבציה ומסגרת הזמן ללמוד, ובהתחלה חשבתי שאנסה לגשת השנה ולהגיע רק למחוזי הפומבי ולא לארצי, ובעוד שנתיים כן לגשת לארצי מתוך כוונה לזכות, כדי שיהיה לי קצת ניסיון בחידון (במיוחד הפומבי). או שאולי אצליח ללמוד הכל כבר עכשיו ולהיות מוכנה, לא יודעת עדיין. ממש בא לי לחזור

רציתי לשאול אתכם לגבי שילוב הלימוד לחידון עם הלימודים לתואר: זה בכלל אפשרי/ כדאי עכשיו? איך כדאי לעשות את זה? כמה זמן להשקיע? טכניקות למידה יעילות יותר?

האם יש כאן מישהו שכבר השתתף בחידון המבוגרים/ מתכוון להשתתף בקרוב?

אשמח לשמוע מכם.

אני אמנם לא מבוגרמנסה להיות דוס

אבל בכל זאת רציתי להגיב:

א.  אם את ניגשת תיגשי מתוך כוונה להגיע הכי רחוק שאפשר.

ב. מתי כן יהיה לך זמן ללמוד? כשתהיי עם ילדים קטנים?

ג. כשתתחילי ללמוד אני מניח שתגלי שכן יש לך זמן

בהצלחה!!!

תודה על התגובה חיי שרה

א. תודה, גם אני חשבתי על זה. השאלה היא אם להגיע הכי רחוק שאפשר (לזכות בארצי) עוד השנה זה ריאלי.

ב. זה השיקול המרכזי. אני יודעת שדברים יכולים להידחות עד אינסוף לכן פשוט נרשמתי.

ג. הלוואי!

אני נרשמתי גם לחידון מבוגרים, אבל לא נראלי שאגש בסוף.בנט האח!

התמודדתי כמה שנים בנוער, אז הטכניקות שלי נשארו.

 

לדעתי, וממה ששמעתי ממבוגרים שהתמודדו, זה דורש המון השקעה. חלק ויתרו תקופה מסוימת על העבודה הרגילה בשביל זה. בעיני זה קיצוני, אבל אולי זו השיטה. לא יודע.

בכל אופן, כדאי לעבור המון פעמים על הספרים בקריאה מהירה והיכרות טובה איתם, ואח"כ להתחיל ללמוד לעומק כל ספר. ופתירת שאלונים זה תמיד טוב. ככה לדעתי.

תודה חיי שרהאחרונה

לדעתי כדאי לך לנסות לגשת השנה. נראה לי שזה תרגול טוב להיות במחוזי, גם אם לא עוברים לארצי השנה, אם אתה מתכוון לגשת מתישהו בהמשך.

האם למידה לחידון היא ביטול תורה באיכות עבור בני ישיבותשדי יער
כמובן שאין זה ביטול תורה חלילה, שכן עוסקים בהיסטוריית עם ישראל. השאלה כמובן נמצאת ביחס ישר לכמות ההשקעה האדירה שצריך כדי באמת להקיף את החומר.
כמה דבריםארץ השוקולד
1. נפסק בשלחן ערוך ששליש מזמן הלימוד שלנו בכל יום אמור להיות מוקדש ללימוד בקיאות תנ"ך. (כדברי הגמרא, הרמ"א מקל ומסתמך על תוספות האומר שלא צריך.)

2. ביחס למושג של "ביטול תורה באיכות" זה דבר שראיתי אצל הרב עובדיה, אבל אני לא בטוח מה מקורו, כי בגמרא אין מושג כזה. יש ירושלמי הדן במושג דומה של "חביבות" של לימוד מסוים, אבל תולה זאת באנשים מיוחדים כמו רשב"י. (זה בסוגיה הדנה בפטור מקריאת שמע בגלל לימוד תורה וכך אני יודע שזה לא התקבל לציבור הרחב.)

3. "זה לא ביטול תורה מכיוון שעוסקים בהסטוריית עם ישראל", אמירה מחרידה...
זה לא ביטול תורה כי זה לימוד של דבר ה' שהוא נתן לנו באמצעות נביאיו. (או רוח הקודש בכתובים לפי דברי הרמב"ם במורה)
הערותשדי יער
1. וכי באמת יש עניין בחזרה על מניין שנות המלכים לאורך הדורות? וכי כל השינון של פרטי פרטים היא הלימוד הנדרש ומצופה?
לעניות דעתי הלימוד האמיתי בתחום התנך הוא הרבה מעבר לחזרה אין סופית ברמה השטחית אלא דווקא ההפנמה (במיוחד בתחום היסטורי-מוסרי ולא רציונלי-הלכתי).

2. עיין זכור לאברהם או״ח סימן ג׳ ערך ‘גרסא’ בשם עץ החיים כתב שהמניח עיון ולומד גירסה ״אין לך ביטול גדול מזה״.

3. דבר ה׳ ע״י נביאיו/רוה״ק = היסטוריית עם ישראל, אתה יכול לסגנן את זה מאיזה זווית שתרצה, בסוף בינו שנות דור היא מצווה לכל דבר ועניין.
תשובותארץ השוקולד
1. כך לפחות חשבו חז"ל והפוסקים (שהתשובה היא כן), מוזמן להתווכח איתם.
(אלה דברים פשוטים בהלכות תלמוד תורה [יורה דעה סימנים רמד-רמו, בטור ובשלחן ערוך, וכן כתוב ברמב"ם גם].)

2. אז המקור הוא קבלי, לא כל הפוסקים סברו שדברי קבלה מתקבלים להלכה. ובטח כאן כשזה נוגד את הגמרא.

3. לי נראה שיש הבדל מהותי כיצד אנו קוראים את הדברים.
תיקון לתשובותשדי יער
להגיד כך חשבו בלי להביא את המקור במפורש זה נחמד, אבל לא תופס בדיון. עיין הלכות ת״ת בשוע״ה פרק ג׳ קונטרס אחרון א׳ שהביא חילוק בין תלמוד תורה לידיעת תורה. כמו באור ישראל מכתב כז׳. כמובן ששני הדברים נצרכים אך כדי להגיע לידיעת התורה חובה להשקיע יותר בפן האיכותי בבחינת סיני ועוקר הרים.
המקורות שהבאתי לא קבליים אלא הלכה למעשה.
לעורר פרובוקציה? חבר, העליתי את הנושא בתור שאלה, בתור אחד ששוקל לגשת בעצמו. מה לעשות, שאני לא מוכן לקבל תשובות שלא מיישבות, ובטח מאחד שבא לקנטר עם אמירות מתריסות כמו אמירה מחרידה וניסיון לזלזל בדברים כפרובוקציה.
מחילה אם נעלבתארץ השוקולדאחרונה
צודק שהיה ראוי להביא את המקור, הנה דברי השלחן ערוך והגהת הרמ"א:
"חייב אדם לשלש למודו שליש בתורה שבכתב דהיינו הארבעה ועשרים שליש במשנה דהיינו תורה שבעל פה ופי' תורה שבכתב בכלל זה שליש בתלמוד דהיינו שיבין וישכיל אחרית דבר מראשיתו ויוציא דבר מתוך דבר וידמה דבר לדבר וידון במדות שהתורה נדרשת בהם עד שידע היאך עיקר המצות והיאך יוצא האסור והמותר וכיוצא בזה דברים שלמד מפי השמועה כיצד היה בעל אומנות ועוסק במלאכתו ג' שעות ביום וט' בתורה קורא ג' מהם בתורה שבכתב ובג' תורה שבעל פה ובג' יבין דבר מתוך דבר במה דברים אמורים בתחילת לימודו של אדם אבל כשיגדיל בתורה ולא יהא צריך ללמוד תורה שבכתב ולא לעסוק תמיד בתורה שבעל פה יקרא בעתים מזומנים תורה שבכתב ודברי תורה שבעל פה כדי שלא ישכח דבר מדיני התורה ויפנה כל ימיו לתלמוד בלבד לפי רוחב לבו וישוב דעתו:

הגה: וי"א שבתלמוד בבלי שהוא בלול במקרא במשנה וגמרא אדם יוצא ידי חובתו בשביל הכל (טור בשם ר"ת וע"פ ע"ל סי' רמ"ה ס"ו) ואין לאדם ללמוד כי אם מקרא משנה וגמרא והפוסקים הנמשכים אחריהם ובזה יקנה העולם הזה והעוה"ב אבל לא בלמוד שאר החכמות (ריב"ש סי' מ"ה ותלמידי רשב"א) ומ"מ מותר ללמוד באקראי בשאר חכמות ובלבד שלא יהיו ספרי מינים וזהו נקרא בין החכמים טיול בפרדס ואין לאדם לטייל בפרדס רק לאחר שמלא כריסו בשר ויין והוא לידע איסור והיתר ודיני המצות (רמב"ם סוף מדע ס"פ ד' מהל' יסודי התורה)" (יורה דעה סימן רמו, סעיף ג)

הם הלכה למעשה לדעת אלה הפוסקים לפי קבלה, יש פוסקים כמו החתם סופר שלא יסכימו לפסוק על סמך ספרי הרב חיים ויטל מסיבות כאלה.
וגם נראה שסתם באת לעורר פרובוקציהארץ השוקולד
חשוב להעלות שאלות לדיון ולתהות האם אנו פועלים נכון.
אבל לדעתי קצת לא נכון לפנות לאחרים מיוזמתנו ולנסות לתקן אותם, וכי אין לנו מה לתקן אצל עצמנו לפני שאנו מתקנים אחרים.
'הסטוריית עם ישראל'חובה?
האם אתה מתייחס לתנ''ך כספר היסטוריה?
האם אתה לא יודע שכל נבואה שנכתבה הוצרכה לדורות?
בדרגת השינון זה כמו ספר היסטוריה.שדי יער
מי אמר למי ומה עשו.
בדרגת הנבואה שהוצרכה לדורות זה כבר מצריך למידה.
כל הכבוד לכל המתמודדים ובראשם ברות!חובה?
מזל טוב!
מזל טוב לרות כהן*שלי*
וכמובן למשה גילדאי
עלו והצליחו
מזל טוב!tamar2007

וכל הכבוד לכולם!!

כל הכבוד לרות ומשה!!!תתן אחרית לעמך!
הייתם תותחים!

כל הכבוד גם לדנית גולדינפלד וליהונתן אטנג'י, המתמודדים הנוספים מישראל!
מזל טוב וכל הכבוד!!!חיי שרה

היה ממש כיף לראות חיוך גדול

מזל טוב!! כל הכבוד!!akw1

אשריכם!

 

יפה מאד. ענו באמת יפה אבל שאלות די קלותנפש חיה.
בשלב הראשון תמיד השאלות קלותתתן אחרית לעמך!

זה שלב שנועד לתת לכולם את המקום, והמטרה שכולם יעברו בו. 

 

שאלת ראש הממשלה, באמת היתה קלה, אבל מהבית תמיד יותר קל לענות מאשר על הבמה כשמלא אנשים צופים בך.

 

בראש בראש - השאלות לא היו קלות.

 

חוץ מזה, תהי בטוחה שהחידון המקדים היה הרבה יותר קשה.

(תמיד חידונים בכתב יותר קשים מהפומביים, כדי שגם הקהל ירגיש שהוא יודע)

..בתוך בני ישראל
עדיין היו השנה שא-לות קלות יחסית.
זה שהשא-לות קלות לא אומר שקל לענות עלי'הן...

(גם בראש בראש, היו לא מעט שא-לות קלות, אולי גם יותר משנים אחרות. פשוט היו שלוש ארבע שא-לות קלות)
..תתן אחרית לעמך!

קטנתי

אני לא בדיוק זוכרת את היחס לשנים קודמות

(למרות שאם אתם אומרים שהוא שונה, 

החלפת כותב השאלות יכולה להסביר את התופעה)

 

אבל מספיק שיש שם כמה שאלות קשות (למרות שאני חושבת שהן לא היו בודדות בחידון הזה),

זה דורש מהמתמודדים ללמוד את התנ"ך על בוריו, כי אין לדעת באיזה שאלה תתקל.

אז לא יזיק 2-3 שאלות קלות

אין בעי'ה. אבל שכהשא-לות קלות, נופלים על לחץ ולא על ידע.בתוך בני ישראל
החליפו השנה את מחבר השאלות, אולי זה קשורברגועאחרונה
דווקא על החידון המקדים לא מסכימהבוקר אור
החידון המקדים העולמי הוא מאוד קל.יש שם לרוב שאלה- שתיים מאתגרות יותר. חושבת שכרגיל, השאלות התחלקו לקלות וקשות (מלבד שאלת ראש הממשלה שאכן היתה קלה)
המתמודדים היו אלופים למרות הנסיבות המקשות.
אשריכם!
אוקייתתן אחרית לעמך!

חוזרת בי
אני באמת לא מכירה את המקדים של העולמי. 

(הלוואי ואזכה)

אבל מה שכן, החידון המקדים במחוזי ובארצי קשים ביחס לפומביים

(כך שמעתי, אז עשיתי השלכה גם על העולמי)

כן, זה בוודאי נכוןבוקר אור
(בעולמי סוג המתמודדים הוא אחר, ואין צורך במבחן מסנן במיוחד)
הלוואי ותזכי!;)
(לגבי שאלת ראש הממשלה- דברי איתי בפרטי)בוקר אור
לגמרי!!! ישר כוח ענק לכולם!!! נעמה ורבר (=


נראה לי שהיא גם נמצאת פה או לפחות היתהבוקר אור
שבוע טוב, טיפים לזכןר מאיפה כל פסוק וכו? אשמח מאודניצוץ.
כלומר, טיפים שיעזרו לזכור
כמה דבריםakw1

1.  לצבוע את דפי התנ״ך בצבעים שונים.

2.  לשמוע הקלטות עם טעמים, כשלכל ספר יש משהו אחר שקורא.

3.  תשומת לב למה שאתה לומדת- לספר ולתוכנו.  כשיש לך שאלה תוכלי לזהות לאיזה ספרים ייתכן שמשהו מתאים/ לא מתאים.

4.  הכרת ״סגנון״ כל ספר וכל נביא.  כשמכירים מספיק, אפשר להרגיש אם ״מתאים״ לנביא מסוים להגיד משהו.

5.  לימוד יעיל.  אם הלימוד אכן יעיל וטוב, אין סיבה שלא תדעי פסוקים בעל פה.  כשיודעים חלקים נוספים מהפסוק, יש ״רמזים״ נוספים לספר.

6.  לזכור ביטויים מסוימים הייחודיים לספר/ לנביא.

 

וכמבן- חזרה.  חזרה.  חזרה.

זה הכי חשוב.

 

בהצלחה רבה!!

תודה רבה!ניצוץ.אחרונה