שרשור חדש
כיצד נשא יעקב אבינו שתי אחיות (לאה ורחל) ?יהודה.


להיות צדיק וירא שמים – לא על חשבון הזולת

תמצית שיחה לפר' ויצא  (לקו"ש ח"ה)



מסופר בפרשתנו אודות נישואי יעקב עם לאה ורחל בנות לבן, וידועה על כך השאלה: הרי חז"ל אומרים שהאבות קיימו (עוד קודם מתן תורה) אורח-חיים יהודי של תורה ומצוות, וכיצד איפוא יעקב אבינו נשא אחיות, דבר האסור מן התורה ("ואשה אל אחותה לא תקח") ?


אמנם מבואר ברמב"ן שחומרת האבות בקיום התורה ומצוות, היה רק בהיותם בארץ ישראל[1], ולפי זה היה מותר ליעקב לשאת את רחל ולאה, שהרי היה זה בחרן. אך בפשוטו של מקרא, אין לומר כך, שהרי רש"י כתב במפורש שיעקב אמר (לעשיו) "עם לבן גרתי (בחו"ל) ותרי"ג מצוות שמרתי"[2].


מבאר הרבי[3]: זה שהאבות קיימו את מצוות התורה היה זה חומרה והידור (שהרי לא הצטוו על זה), ומובן אם כן שכאשר ישנה מצווה מתרי"ג המצוות שעומדת בסתירה למצווה אחרת שהצטוו עליה במפורש – ברור שיצטרכו 'לוותר' על המצווה מתרי"ג המצוות (כי זה הרי בסך הכול הידור).


הנחה זו מסבירה מדוע אברהם המתין עד גיל 99 לציווי מיוחד על מצות המילה, בעוד שאת כל המצוות קיים לפני כן[4]: כי מצווה וחומרה זו (מילה) נוגדת איסור אחר שנאסר להם במפורש, והוא האיסור לחבול בשפיכת דם עצמו (כנאמר לנוח "ואך את דמכם לנפשותיכם אדרוש"[5]), לכן, באם אברהם היה מל את עצמו, היה עובר על איסור מפורש של שפיכות דמים[6]. לכן המתין אברהם עד לציווי מיוחד מהקב"ה (שאז הציווי החדש דוחה את האיסור הקודם של שפ"ד).


ועד"ז בעניינינו: יעקב היה מוכרח להתחתן עם אחיות (למרות האיסור), כי כבר קודם לנישואיו עם לאה (שבוצעה מצד נוכלות לבן הארמי), התחייב יעקב לרחל לשאת אותה לאישה ואף מסר לה על כך סימנים, ואם לא היה מקיים הבטחה זו – היה עובר על איסור רמיה[7]. דהנה, אחת ההנהגות הטובות שקבלו עליהם האומות כגדר וסייג, היה לא לשקר. וכך מוכח מטענת יעקב ללבן "למה רמיתני?", וכך גם מכך שלבן נאלץ להתנצל "לא יעשה כן במקומנו"[8]. לכן, במקרה זה לפי התורה עצמה, הוטל על יעקב החיוב (לנטוש את ה'הידור' בקיום התומ"צ ו)לשאת גם את רחל[9].




[1] אך כשיצאו לחו"ל היו שומרים רק על 7 מצוות ב"נ בלבד.

[2] תשובה נוספת ניתנה על כך: שכיוון שבנות לבן התגיירו טרם הנישואין, ואם כן אינן אחיות מבחינה הלכתית (שהרי "גר שנתגייר, כקטן שנולד דמי"). אך גם זה אין לומר בפשוטו של מקרא, כי: כלל תלמודי זה לא נכתב ברש"י ואף לא בתורה, ולכן בדרך הפשט לא מסתבר שגר נחשב לקטן שנולד (ואדרבה: ה' אמר לאברהם "תבוא אל אבותיך...", שמכך משמע שאף לאחר שאברהם התגייר – תרח נחשב עדיין לאביו). וכן: טעם האיסור בזה הוא "לצרור", היינו שנישואים כאלה גורמים שיהיו צרות ושונאות זו לזו, ובזה לא שייך כלל הנ"ל.

[3] בנוגע לנישואי יעקב עם האחיות בלהה וזלפה בנות לבן מפילגש (רש"י לא, נ), מבואר במקו"א שמשום שהיו בנות פילגש וכלפי אביהן נחשבו כשפחות, לכן נחשבו כ"קנין כספו" ורכושו של לבן (האדון) ואין חלים עליהן דיני יוחסין. [ויבואר עוד במסגרת זו בעז"ה בפ' ויגש].

[4] כנאמר "וישמור משמרתי"[ומה שריב"א תירץ שרצה אברהםלקיים זאת באופן של "מְצוּוֶה ועושה", אין זה בפשש"מ ואכ"מ].

[5] כפירוש רש"י שהכוונה ל"שופך דם עצמו", וזהו אף כשזה לא גורם למיתה (כנלמד מייתור המילה "דמכם", וראה הערה 45 בשיחה).

[6] בפרט כאשר המילה גורמת למחלה (כפי שאכן היה אח"כ אצל אברהם. רש"י בתחילת פר' וירא), ואף עלול לבוא לידי סכנה.

[7] ואף היה חשש שהיא (רחל) תיפול בגורלו של עשיו – דבר שהיה גורם לה לצער רב.

[8] ואם לא היה זה סייג שגדרו עצמם האומות, לבן היה צריך לתמוה על דבריו 'מה הבעיה לשקר? אתה לא יודע שאני רמאי?' וכדו'...

[9] ואין להקשות מ"תרי"ג מצוות שמרתי" (שבפועל לא שמר לכאורה על איסור אחות אשתו): כי מכך שכתוב "שמרתי" (ולא "קיימתי") מוכח שהיפך השמירה זה דווקא כשעובר על מצווה באיסור, אך כאן עשה זאת מצד ציווי התורה (ואדרבה: זוהי שמירת המצוות). 

יש להדגיש כאן נקודה חשובה שגם גירוש לאה לא יכול היה להועיל לו, כי גם אחות גרושתו – אסור לקחת.

ההוראה מהנ"ל:יהודה.

כאשר יהודי רוצה להדר ו'לפנק' את עצמו בהנאות יתר, עליו לוודא לכל לראש שלא יהיה זה 'על חשבון' אחרים, ולכן, באם לזולת אין לחם למחייתו – יש לסייע לו. ועד"ז ברוחניות: כאשר עומד 'עני' (בדעת) שזקוק לעזרה בסיסית בתורה ומצוות, וביכולתך לעזור לו, עליך לעזור לו ולא תוכל לפטור את עצמך בהסתגרות בד' אמות של תורה (ב'כולל')... 


[ע"ד הווארט עה"פ "פרוס לרעב לחמך.. כי תראה ערום וכיסיתו" שהכוונה בזה: כשרואים אדם רעב לתורה וערום מן המצות, צריך להשביע רעבונו זה ו'לכסות' מערומיו אלו (אג"ק חי"א בשם תנא דבי אליהו).]

האם יש הסבר+mp8
האם יש הסבר היכן מצינו התחייבות ברורה של יעקב רחל, כי לכאורה ההתחייבות היתה מול לבן והוא הפר את ההסכם  
תגובה:יהודה.אחרונה
נכון אמנם שלא מצינו בתורה שהוא הבטיח לה, אבל זה שנתן לה סימנים מראה שהוא אמר וסיכם שיתחתן איתה, ולצורך זה נתן לה את הסימנים. ואם לא יקיים את דבריו - גם יעבור על איסור רמיה.

חוץ מזה גם בנוגע ללבן לא מצינו הבטחה מפורשת אלא "סיכום עסקי".
התוועדות עם הרב גינזבורג במוצ"ש ביצהריוסי פ.
במוצאי שבת זו - פרשת לך-לך - בשעה 20:30 
תתקיים בע"ה 
התוועדות מלוה-מלכה עם הרב יצחק גינזבורג
בישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר
עזרת נשים פתוחה

י"ט כיסלו..עם ישראל חי
יש התוועדות עם הרב גינזבורג ביצהר לכבוד י"ט כיסלו?
כן בעז"הקשקשןאחרונה
ביום ראשון י"ט כסלו בשעה 19:30 בערב, בישיבת עוד יוסף חי ביצהר.

כולם מוזמנים!
שאלה למשכילים החב"דיים פהיהוזבד
בליקוטי תורה לפרשת בהר מאמר ד"ה את שבתותי תשמרו מוסבר ע"ד משל העניין שישראל עלו במחשבה תחילה, משל למחשבה שתמיד קיימת משא"כ הדיבור שיש עת לדבר, וזה מורה על נצחיותם של ישראל ועל קדימותם במציאות למעשה בראשית שנתהווה מבחינת דיבור.
 
ויש להקשות, אמנם נכון שהמחשבה מלווה תמיד את האדם ואינו יכול שלא לחשוב, אבל יכולות להיות הרבה מחשבות ולא חייבים לחשוב את אותה המחשבה, וא"כ זה שישראל עלו במחשבה לא מחייב שהקב"ה כביכול ממשיך "לחשוב" עליהם, אע"פ שהוא כביכול "חייב" לחשוב, אבל לאו דווקא על ישראל.
 
מי שיכול לענות לי או לשלוח אותי למקורות אחרים המסבירים את העניין הזה, אודה לו מאוד. 
כשם שבריאת העולם בכוח הדיבורמשיח נאואחרונה
כמ"ש בפרקי אבות ש"בעשרה מאמרות נברא העולם", מסביר אדמו"ר הזקן באריכות בשער הייחוד והאמונה פרק ב' שאין מדובר ח"ו ב"פעולה חד פעמית שנעשתה פעם בעבר", אלא שבבריאת יש מאין חייב להיות כוח הפועל בנפעל להחיותו ולקיימו תמיד ואילו הכוח האלוקי היה ח"ו מסתלק לרגע אחד היו כל הנבראים חוזרים להיות אין ואפס ממש וכו' ע"ש באריכות...
ועל אותה הדרך גם עם ישראל שנבראו ע"י כוח המחשבה שהוא כוח פנימי ועצמותי הרבה יותר - אין מדובר "בדבר שקרה פעם" - אלא מחשבתן של ישראל עולה לפניו בכל רגע ורגע ובכל שניה ושניה.
 
ובכלל להעיר לגבי מה שכתבת בסוף - חשוב לזכור מ"ש בישעיהו ש"כי לא מחשבותיי מחשבותיכם", ז"א שכל מחשבותיו, רצונותיו מידותיו, הספירות וכו' - הכל זה דבר אחד עם עצמותו יתברך כמ"ש בזוהר ש"איהו וגרמוהי חד", ולכן אין מדובר בכלל בגדרי הבנה והשגה שלנו הנבראים כפי שאנחנו תופסים עניינים של חכמה, הבנה, מחשבה, רצון וכו'...  
 
ואם לחזור לשאלה ששאלת, הרבי מבאר בשיחת ש"פ כי תצא תשנ"א, שהעובדה שהקב"ה התייעץ עם נשמות ישראל בשאלה האם לברוא את העולם (כמאמר חז"ל "במי נמלך? בנשמותיהם של צדיקים") - זה דבר שמתרחש בכל רגע ורגע, שהרי הקב"ה היה הווה ויהיה כאחד והוא כידוע מעל גדרי הזמן והמקום! 
 
מכל הנ"ל מובן כמובן עד כמה מחשבתן של ישראל (שהם חד עם הקב"ה ככתוב בזוהר ש"ישראל וקב"ה כולא חד") זה לא דבר ש"חולף" ממחשבתו של הקב"ה, או ש"צריך לחשוב רגע על משהו אחר"...
 
 
 
 
 
על סמך מה הרבי מתיר פאות.....?אנונימי (פותח)
אני מצרפת כאן קישור לספרחשבשבתאחרונה
מתי המשיח אמור לבוא, ואיך?אנונימי (פותח)
אלוקים = אליהו (הנביא)+ מ' (משיח)אנונימי (פותח)
עבר עריכה על ידי מושיקו בתאריך ה' כסלו תש"ע 18:08
כפי שבודאי ניתן ללמוד מאותיות שמו של אליהו (כל אותיות אלוהים פרט למ')
כפי שניתן ללמוד מתפקידו במסורת ישראל (כסא אליהו הנביא, מבשר בשורות טובות,בריתות,סוכות וכולי)
כפי שניתן ללמוד מהתורה לגבי דמותו (נביא שחזר על מעשה משה רבנו וחצה את פלג המים, עלה בסערה השמימה וכולי)........
 
יהיה זה אליהו הנביא שיקדים בואו לביאת משיח!
 
התבונה להקדים אליהו לבוא משיח ניכרת בימינו בצורה מיטבית.
העם יוכל לשפוט את בשורותיו ונבואותיו של הנביא
להחליט לחיוב או לשלילה וכל זאת בלי לפגוע בדמותו של המשיח לעתיד לבוא!
כך נוצרת שכבה מגנה ומקדימה לבואו של משיח.
 
שבוע טוב
בשורות טובות
אליהו רונן פריבר אבוחצירא
לפריבר היקרמושיקו
באותו מקור שכתוב שאליהו הנביא צריך לבוא לפני בוא המשיח כתוב כבר הוא בא.....
 
 
 
או שאתה מרגיש שאתה אליהו הנביא
לא הבנתי מה שמושיקו ענהאנונימי (פותח)
ואני לא בטוח שמושיקו הבין.


כתוב "הנה אנכי שולח לכם את אליה הנביא לפני בא יום ה' הגדול והנורא", איפה כתוב שם שכבר בא?


אמרנו כבר, אמנם חב"ד זה חכמה בינה ודעת - אבל צריך גם קצת שכל...
הפיצו כי קם משוגע בישראל......אנונימי (פותח)
וזו חרפתי תהיה אם בשוגג דבריי!
 
ובלבד שתחקרו, תבררו, תעיינו.
הדברים בנושאים השונים כתובים מזה שנים רבות בשפה ברורה.
הכתיבה כאן הינה עוד צעד במסע ארוך
 
כן משה (מושיקו) היקר לשאלתך, אכן!
ועכשיו, מה חובתך?
 
 
חובתי היאמושיקו
כמו כל יהודי ללמוד תורה (הלכות תלמוד תורה בשולחן ערוך).
בתורה כתוב הרבה הרבה דברים, שאת רובם אתה לא למדת והרבי מלובאוויטש למד (תסתכל במראי מקומות והערות של שיחה אחת(!) מהליקוטי שיחות, ותשתכנע).
חוץ מזה ע"פ הרמב"ם לדברי הרבי יש גדר של דברי נביא (הלכות יסודי התורה)
והרבי ע"פ כל מה שהוא למד ובדברי נבואתו אמר שאליהו הנביא כבר בא (את המקור הזה כבר הבאתי לך מזמן).
 
 
אז אצלי מה שקובע זה התורה ולא כמה גימטריות ללא מקורות....
 
 
 
 
אני מקווה שהסברתי את עצמי בצורה מספיק מובנת. 
 
על פי ההלכהבן ציון גגולה
ב"ה
 
אין זה ידוע כיצד זה יהיה עד שיהיה
ולכן כל העניין עם ביאת אליהו ומתי יבוא אינו ידוע
ובכלל אליהו לא הגיע בזמן שרבי עקיבא הכריז על בר כוכבא
שהוא מלך המשיח ולכן אין לדאוג שהרבי הוא מלך המשיח כרגע
כי הוא כנביא אשר השכינה מדברת מתוך גרונו ביאר לנו שהוא יגאלנו
ואנו כיהודים מחויבים להאמין לנביא ואליהו הנביא בא יבוא כרגע אנו צריכים
להתאחד עם מנהיג ישראל ולקבל פני משיח צדקנו מתוך שמחה וטוב לבב
בן ציון היקראנונימי (פותח)
משנתך ברורה...
"יחי אדוננו רבנו המלך המשיח הרבי מלובביץ"
 
וכל דברייך אין אלה הרחבה למשפט הזה
ממנו יוצאים ואליו חוזרים
ואם כך הדבר......
מה לך לטרוח במענים ארוכים ומורכבים שטוב התמצות על ההרחבה
והיה עונה לאנשים אך ורק במשפט האמור לעיל.
 
מזכיר אתה את רבי עקיבא ובר כוכבא כבר פעם שניה
והנה באמת יצאנו למדים שאפילו גאון צדיק עולם כמו רבי עקיבא
טעה בזהותו של מלך המשיח
שהרי התברר שבר כוכבא בר כוזיבא (לעניני הגאולה)
ובמקום בו טעה רבי עקיבא
מה יאמר בן ציון?
המשיח אמור לבוא ש....אנונימי (פותח)
המשיח אמור לבוא שהתורה של הבעש"ט תתפשת בכל העולם
עכשיו!!חשבשבת
בכל רגע נתון וזה יהיה פיתאום.
 
פעם ב770 עמדו  כמה בחורים שדיברו והתווכחו איך המשיח יבוא ופתאום הרבי יצא מהחדר שלו...
וכולם השתתקו פתאו מההלם והרבי אמר להם: "ככה הוא יבא..."
רונן היקר - מהיכן אתה למד שרבי עקיבא טעה?בן ציון גגולה
ב"ה
 
הרי בר כוכבא עמד בסימני חזקת משיח וכיוון שנהרג אז הבינו שהוא לא משיח בוודאי
תסתכל בהלכה - חלילה לומר שרבי עקיבא הטעה את עם ישראל ובגללו מתו מליוני איש
ועוד שמשה רבנו שראה את רבי עקיבא אמר שעדיף הוא יתן את התורה שכל התורה שבעל פה ממנו
ואליהו הנביא במיתתו של רבי עקיבא בא לקבור אותו כדי להראות שרבי עקיבא תמיד היה צדיק וחס ושלום
שטעה והטעה את עם ישראל שביקש מכולם לקבל את מלכותו של בר כוכבא - שכך צריך לעשות כאשר המשיח שבדור הוא בעל סימני חזקת משיח.
ועוד שכאן לא משלבים דיעות של חסידים של רב כזה או אחר .
הרבי אומר שהוא נביא ומלך המשיח שבורא עולם מינה ובחר אותו לכך
לטעות בלתי אפשרי במקרה כזה אלא אם אתה רוצה לומר שכן ואם כן אנא פרט מדוע
זה מה שאני מנסה להסביראנונימי (פותח)
הרי ידוע שאליהו הנביא יפתור קושיות...ממש על זה מדברים דורות שלמים
והנה עם ישראל סוגיה חדשה צצה לו...מיהו משיח?
האם הרבי מלובביץ?
 
אל לך להצטער מעמדתי
הרי ברור לך שלא תצליח בשום פנים ואופן לשכנע את יהדות ברסלב אות היהדות הליטאית שהרבי הוא המשיח.
ואם כך...האם נגזר עלינו לחיות בפיצול מחשבתי?
 
ומכאן חשיבותו של אליהו הנביא
ולא משום פקפוק חלילה במשיחותו של הרב
רק אחדות עם ישראל תוכל להביא למצב יתגלותו בשנית של הרבי באם.
 
בר כוכבא עמד בסימנים
ורבי עקיבא צדיק גאון
אך בסופו לא קם משיח בישראל ומכאן שטעה.
 
אם משה רבנו טעה במדבר
ועל כך נענש בחומרה מאת השם
אסור לנו לחשוב שיתכן שרבי עקיבא טעה?
 
צדיקי עולם אינם חוששים שטעותם תתברר ברבים
חוששים הם יותר שטעותם לא תתגלה חלילה
לכן אל לך לחשוש מכבודו של רבי עקיבא.
 
יום טוב
 
 
 
רבי עקיבא לא טעה חס ושלום - נבאר את הסיבהבן ציון גגולהאחרונה
ב"ה
אני בא מהעולם הליטאי ויש ברסלבים שאומרים בגלוי שהרבי הוא מלך המשיח אז כן יש לי תקווה
שהצדק ינצח.
 
לגבי ההלכה בכללי
 
ישנם 3 הגדרות לדרגה של משיח
א. משיח שבדור [כל דור יש אחד כזה]
ב בחזקת משיח [מחוייבים לקבל את מלכותו ויתכן אם הדור יהיה זכאי הוא גם יהיה משיח וודאי
הפקת חזקתו היא עם הוא אחד משני דברים
1.נהרג
2. לא הצליח
ג. משיח וודאי - שמסיים את פעולותיו של חזקת משיח ובונה מקדש במקומו ...
 
כעת רבי עקיבא ראה שלבר כוכבא יש סימני של בחזקת משיח ולכן חייב את אנשי הדור
לקבל את מלכותו
וברגע שהוא נהרג ברור היה שהדור לא זכאי ולכן אין כאן שום טעות בהתנהגות של רבי עקיבא
על פי ההלכה.
ומאז מחכים בכל דור לאדם שיהיה עם סימני משיח - וכשזה קורה מקבלים את מלכותו
ואם הדור לא זכאי אז שוב יחזור הגלגל ואם הדור זכאי אז הוא יגאל.
בדורנו נביא הדור אומר בנבואה [כלומר קביעה וודאית ולא תקווה או אפשרות] שאנו זכאים לגאולה ושהוא משיח בוודאי אז במילא אין לבדוק את המשיח על פי סימנים כיוון שזהו דבר השם לברואים [בכללי לרבי יש את כל סימני חזקת משיח וחלק ממשיח וודאי] ולכן אנו בטוחים בכך בתור יהודים ורוצים להתאחד יחד מתוך שמחה וטוב לבב.
ברסלבים ,ליטאים ואחרים הם יהודים יקרים והם גם רוצים גאולה, אנחנו מצדנו איננו יכולים להכריח את עם ישראל והם בתוכם לקבל את הנהגתו של מלך המשיח זהו דבר שהם מחוייבים לו כיהודים על פי ההלכה
ולכן אנו עושים רצון השם וכך גם מצפים מעם ישראל כולו והם בתוכם.
אנו בטוחים שהנשמה היהודית שלהם היום או מחר תתפרץ ותתגלה והם גם יתאחדו ביחד עם כל עם ישראל לקבל פני משיח צדקנו שזהו רצון השם מהברואים ומעם ישראל בפרט.
רציתי לשאול...אנונימי (פותח)
רציתי לשאול אתכם מה אתם חושבים ומרגישים,כששומעים שכבר עברה שנה להירצחם של הרב גבריאל והרבנית רבקה הולצברג?
הרורים..יום השנה לרצח "קדושי בומבאי.."אנונימי (פותח)
ראיתי מקודם בשידור ישיר את האזגרה שעשו להם...
אתם לא יודעים מה עבר עלי!!!! רגע אחד בכיתי ברגע השני מיררתי בבכי
ובזה שלאחריו החלטתי שאני חזקה..ואז שוב דמעות...
במקום שהרב גבריאל ואשתו הרבנית רבקה יכינו את הבן שלהם לאירוע מרגש כמו תספורת
לבנם-מוישי במקום שהם יכינו מסיבה בבית חב"ד שלהם עם הידים וכו'
במקום זה ראיתי שני סבים שמפזזים עם נכדם...-
למה??? למה?? לא מגיע לילד הקטן והחמוד הזה שההורים שלו לא יחגגו איתו את יום הולתו השלישי?????
 
בלי קשר לכלום..-וסליחה על המעבר הדרמטי..יש למישו מושג מאיפה הגיע המנהג הזה לגדל לילד את השער עד גיל שלוש -ואז לספר אותו.. ויש כאלו שגם לוקחים את הילד למירון-מהיכן???
סתם שאלה...מושיקו
משפ' הולצברג היא בין אלה שנתנו הרבה עידוד ותמיכה לכל מאבקי הימין מאבק אוסלו ודומיו.
אז למה הציבור הדתי לאומי הימני שנעזר בו הרבה מאוד לא עושה שום דבר לעילוי נשמתם?
בקשר למנהגחשבשבת
מנהג קבלי מונהג מימי האריז"ל
 
ויש אומרים שזה כמו שיש שלוש שנים עורלה לעץ ככה הילד מחכים שלוש שנים עד לכזיזת השיערות
הצוואה שלהם היא אהבת ישראלבן ציון גגולה
ב"ה
 
וכל מי שאוהב את ישראל צריך לפרסם שמשיח כבר כאן ורק צריך לקבל את פניו
וכשיעשו זאת עד משיח יתגלה ויקים את המתים כולל את הזוג היקר
וזוהי הדרך להכיר להם טובה - לעשות כפי שהם עשו בכוחות שלנו
יהי זכרם ברוך ומהר - בתחיית המתים לעינינו
סתם תשובה...אנונימי (פותח)
אני כמובן לא הדוברת של הציבור שלנו..
אבל, קודם כל מי אאמר שלא עושים?!
דבר שני, אתה יכול לבוא בשאלה הזאתי לחבדיניקים
ולשאול אותם למה אתם לא עושים כלום לעולי נשמת הנרחצים ב"מרכז"
או בפיגועים אחרים.. בקשר לעזרה של משפ' הולצברג דייקא לציבור הדתי-לאומי..-על
זה אני לא כ"כ יודעת...מי שנעזר בהם בוודאי יודע להחזיר להם טובה..
תשובהאנונימי (פותח)אחרונה
מצער מאוד ואיך את..
למה כשאתיופי בא לדוכן של חב"ד ומבקש להניח תפיליןאביוס
הם לא נותנים לו?
 
נתקענו בלי תפילין, היינו בכפר חב"ד, ולקח לנו 3 שעות למצוא מישהו שיסכים לתת לנו!
בסוף בא חב"דניק שמכיר אותנו והביא לנו..
 
אהבת ישראל? קירוב לבוות? תינוקות שנשבו?
לאן כל זה נעלם?
 
מקווה שבע"ה השנה הקרובה תהיה שנה של התפכחות ואהבת ישראל אמיתית!!
חבל מאדשירק
אני אוהבת גם חבד וגם אתיופים, מה יהיה עכשיו?
אז זה לא קורה,אביוס
כשבעלי מגיע לדוכן של חב"ד לא נותנים לו.
קרה כמה פעמים שנתקענו בלי תפילין ולא נתנו לו להניח.
אין זה קשור ללימוד זכות וכו'. הרבי גרס וזויהודה.
הדיעה הרווחת אצל הרבנים וכן הרבנות הראשית לישראל - שהאתיופים צריכים לעבור גיור לחומרא, אז מובן מאוד מדוע אין  מציעים להם להניח תפילין. כמובן, לא צעקתי עליהם לא להניח תפילין בביתם. אני גורס שאין הם מחוייבים בתפילין ולכן...
מהשירק
אז כל אתיופי שניגש לדוכן חב"ד צריך להציג שם תעודת גיור?
גם רוסי?
 
הנדוקה היאמושיקו
שמכיון שרוב העדה האתיופית משמום מה לא עברה גיור לחומרא אז לא מציעים אלא בד"כ אם הם מגיעים לדוכן באופן עצמאי מניחים להם.
מבחינת הרבנות בעלי יהודי לגמרי,אביוס
עובדה שהתחתנו!!!
 
הרב עובדיה פסק שביתא ישראל יהודים, ואילו הפלשמורה אכן צריכים לעבור גיור.
 
ואגב בעלי *ביקש* להניח והם התעלמו ממנו לגמרי!!!
מבחינת הרבנות...חשבשבת
גם חלב נוכרי הוא כשר.....
בא נעמוג על הנקודה:
 
והבעיה היא לארק  אם הם יהודים אלא אם הם ממזרים באה הרבנות ואמרה אם יש בעיה אז בא נגיד שהם גויים ע"מ לגיירם לחומרא וכך הם יהיו יהודים ולא ממזרים- שזה יותר קשה.
 
וזה לא בגלל צבע העור ממש לא- יש לי פה חברות שהם אתיופיות שעברו גיור לחומרא בגלל הדברים הנ"ל- תאמני לי עדיף להיות של גר ולא ממזר
 
וסליחה אם זה היה כואב פשוט זו העובדה.
התשובה בשאלתךמושיקו
מכיון שיש יותר לא יהודים מהיהודים בעדה האתיופית מכאן יש את הבילבול...
 
וכ"ז בזכות אלה ששיכנעו להביא את הפאלשמורה ואלה שעודדו חלק גדול מעדה האתיופית לא לעשות גיור לחומרא.
 
כי הרי כל העליות הראשונות מאתיופיה עשו גיור לחומרא ב"ה.
אז לא עלינו תלונותיכם...  
לא מדוייק...אביוס
בעלי עלה בעליות הראשונות ולא עשה גיור..
 
אז כשאתיופי מגיע לדוכן חב"ד אתם שואלים אם הוא התגייר??? ובמידה והוא היה עושה גיור-הרי מי שעומד בדוכן לא יודע את זה ועדיין לא נותן לו להניח.
די מדוייקמושיקו
א.לא אמרתי שהוא לא יהודי.
 
ב.בגלל כל הבאלגן עם הגיורים הנ"ל לא שואלים כ"א אם הוא התגייר (זה לא נעים ולא אהבת ישראל).
 
בכ"א אני נוהג כשאתיופי מגיע לדוכן הנחת תפילין שבד"כ אם הוא עשה גיור לחומרא הוא למד להניח תפילין אז שיניח לבד את התפילין שבדוכן.
קשוט עצמך תחילהמושיקואחרונה
תשכנע את כל המטיילים הדתיים בג'ונגלי הדרם אמריקה ובטראקי המזרח הרחוק שצריך להניח יום יום...
 
ואם אתה לא מבין תשאל כל שליח חב"ד שנמצא שם
מסחר יהודי - סיפור לשבתמשיח נאו

ב"ה
ההצלחה האירה פנים לרב שלום-בר שפירא. הוא עבד כמורה לילדים קטנים בבית-הספר היהודי "ישיבה אופ ברוקלין" בניו-יורק וכיתתו הייתה מבוקשת במיוחד. הוא אהב את תלמידיו והם וגם הוריהם החזירו לו אהבה גדולה.

הייתה זו שנת תשמ"א (1981). אחד ההורים ביקש לגמול לרב שפירא טובה על החינוך המעולה שמעניק לבנו. בין השאר, התעסק אותו הורה בייבוא ושיווק סחורות מטייוואן. הצעתו לרב שפירא הייתה לנהל את אחד מקווי השיווק – במדינת טקסס, בערים הקרובות לגבול עם מקסיקו. כל שנדרש ממנו היה לנסוע עם הסחורה פעם בחודשיים לטקסס, למכור אותה לאנשי העסקים בטקסס, וכך לגרוף רווחים נאים בקלות יחסית.

הרב שפירא הפך בהצעה והיא מאוד קרצה לו. לאחר שנועץ ברעייתו, ביקש את ברכת הרבי מליובאוויטש מלך המשיח והחליט לקבל את התפקיד.

כמו בהוראה, כך גם במסחר ההצלחה האירה לו פנים. אחת לחודשיים הסתובב בערים מייק-אלן, אלפאסו, ברונזוויל ושכנותיהן, מכר סחורה וחזר הביתה עם ארנק תפוח.

הרב שפירא הוא חתנו של הרב ניסן מינדל ז"ל, אחד ממזכיריו של הרבי. מתוקף תפקידו, נכנס הרב מינדל לחדרו של הרבי כמה פעמים בכל שבוע, כך שהיו לו הזדמנויות רבות לספר לרבי על קורות בני המשפחה ולבקש עבורם ברכות. וכך זכה הרב שפירא לקבל מהרבי הרבה יותר מברכה אחת.

באחת הפעמים ששהה הרב מינדל בחדרו של הרבי, הוא סיפר על נסיעה קרובה של חתנו לטקסס. הרבי הוציא מתוך מגירה בשולחנו שלושה דולרים עבור חתנו וברכו בנסיעה טובה. הרבי הוסיף וביקש מהרב מינדל להעביר דבר שליחות לרב שפירא: בכל עיר שמבקר, שידאג לזכות לפחות ילד יהודי אחד באות מספר התורה של ילדי ישראל.

ספרי התורה של ילדי ישראל נכתבים (עד היום) במסגרת מבצע אחדות ייחודי עמו יצא הרבי באותה שנה (תשמ"א). הרבי הורה לכתוב ספר תורה, שכל אות בו תהיה שייכת לילד אחר. תמורת סכום סמלי אחיד רוכשים ההורים אותיות לילדיהם וכך מתאחדים מאות-אלפי ילדים בשותפותם בתורה (בהמשך, אמר הרבי לכתוב ספרי תורה נוספים שאותיותיהם יימכרו למבוגרים, כדי שגם הם יתאחדו בזכות המשותפת בתורה).

הרב שפירא שמח על הזכות למלא שליחות של הרבי. באלפאסו הצליח לשתף כמה ילדים יהודים בספר התורה, כך גם בברונזוויל, אך במייק אלן לא הצליח. אף אחד ממכריו לא ידע לספר לו על יהודים בעיר. הוא ניסה את מזלו דרך מדריך הטלפון העירוני. הוא סרק את דפי המדריך ובלש אחרי שמות יהודיים. רובינשטיין נשמע לו שם יהודי מובהק. הוא התקשר, אך התאכזב עמוקות לשמוע כי מדובר אכן בגבר יהודי, אך נשוי לגויה, כך שהילדים גויים כמוה.

אחרי רובינשטיין היו עוד כמה שמות בעלי צליל יהודי, אך באף אחת באותן משפחות לא מצא ילדים יהודים, או בכלל ילדים.

כחסיד, ידע הרב שפירא כי אם הרבי אמר לו לאתר ילד יהודי בכל עיר שיגיע – מוכרח להיות ילד כזה. לפיכך לא אמר נואש. לאחר שעות ארוכות של מרתון חיפושים, נודע לו על חנות שעונים בחלק מרוחק של העיר, אותה מנהלים שני גיסים ממוצא יהודי. את הטלפון בחנות לא היה לו. הוא מיהר אפוא ברכבו הפרטי ונסע ישירות לכתובת שקיבל.

עם כניסתו לחנות, עט עליו אחד הגיסים בהתרגשות. מסתבר כי חזותו הרבנית של הרב שפירא הזכירה לו ניחוחות ילדות מברוקלין, עת נהג לצעוד לבית-כנסת יד ביד עם סבו. גל המתירנות האמריקאי סחף אותו בשנות נעוריו והוא שהרחיק אותו מהסממנים היהודיים שהיו שלובים בחייו.

השיחה עם הרב שפירא פרטה על נימים רדומים בנשמתו של האיש. כמובן, שהאיש רכש לכל ילדיו אותיות בספר, כמצוות הרבי. וזו הייתה תחילתו של קשר מתמשך בינו לבין הרב שפירא.

בפעם הבאה שהגיע לעיר, הביא הרב שפירא עבור אותו יהודי ספרי הגות יהודית. בפעם שאחריה כבר רכש עבורו טלית ותפילין, לפי בקשתו. ההתעוררות של היהודי הייתה כה גדולה, עד בפעם הנוספת שהגיע הרב שפירא, הצליח היהודי לסדר מניין שלם לתפילת שבת!

"תשואות חן על הבשורות הטובות", כתב הרבי לרב שפירא על ההתפתחויות עם אותו יהודי.

כאשר מספר הרב שפירא את הסיפור הוא מתרגש מאוד. "לא בכדי דרש הרבי כי לא אוותר על רישום לספר התורה לפחות של ילד יהודי אחד בכל עיר. הרבי פשוט רצה כי אגיע אל אותו יהודי ואחבר אותו חזרה לשורשים".

כיום, אותו יהודי חסיד חב"ד מן המניין ומתגורר בשכונתו של הרבי, קראון הייטס שבברוקלין. הוא גם זכה כי שניים מילדיו נמנים על השלוחים של הרבי ברחבי העולם.

(הסיפור מתפרסם היום בעלון "הגאולה מעניין ועכשווי")
הוועידה של 'עבדי אברהם' - מאמר חזק!משיח נאו
ב"ה
כאשר הם ישבו יחד על ספסל הלימודים באותה כיתה, מול אותו מורה – הם לא שיערו עד כמה ירחיקו לכת זה מזה ברבות השנים. הם לא העלו בדעתם כי אילו יימשך חוט בין מקומות המגורים העתידיים שלהם, הוא יהיה מתוח על פני העולם כולו. יפן, רוסיה, אוקראינה, איטליה, גרמניה, ישראל, ניו יורק, בוסטון, ברזיל, גואטמלה ועדיין לא שלמה פריסת התפוצה של חברי אותה כיתה.

חברי כיתה אחת שמהווים מדגם מייצג של בוגרי ישיבות חב"ד. אלה שלקחו על עצמם להקדיש את חייהם למשימת הדגל של הרבי מליובאוויטש – להכין את העולם כולו לקבלת פני המשיח. ובכינוים המוכר – 'השלוחים'.

*

השבוע ננעלה הוועידה השנתית של השלוחים של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח. שלושת-אלפים רבנים שבמשך השנה פזורים בכל רחבי תבל ועסוקים 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע בעבודת הקודש של קירוב יהודים לאביהם שבשמיים. במאור פנים הם מקיימים עם אחיהם מצוות, לומדים איתם תורה, תומכים בנצרכים בחומר וברוח – והשבוע הם נאספו יחד למשך ימים ספורים במחיצתו של הרבי בברוקלין. הם מחליפים רשמים וחוויות, מעלים זיכרונות משותפים ובעיקר שואבים כוחות. ממלאים את מצבריהם הרוחניים להמשך עבודתם המאומצת.

הוועידה הזו מחזקת בהם את התחושה כי הם שייכים כולם למשפחה אחת. את ההכרה כי למרות הריחוק הגיאוגרפי, הם מחוברים ביניהם בחיבור אמיץ שמרחקי מקום ופערי זמן לא יכולים לו.

הקשיים שעומדים בפניהם לא פשוטים. הם צריכים ליצור כל אחד במקומו יש מאין – קהילה, בית כנסת, מוסדות חינוך, מקווה טהרה, או פעילויות אחרות – כל שליח והמשימה והאתגר שלו. אבל הם מאושרים. מאושרים מהזכות שנפלה בחלקם להיות נמנים על יחידת העילית העומדת בחזית המאבק על צביונו היהודי של עם ישראל.

בפרשת השבוע אנו קוראים על אליעזר שיצא במצוות רבו אברהם אבינו לחפש שידוך ליצחק. אליעזר נחשב בזמנו לאדם נכבד, נשוא פנים וידען גדול, כפי שמלמדים חז"ל – ומכל מקום, כאשר הציג את עצמו, הוא פתח ואמר 'עבד אברהם אנוכי'. כביכול לא הייתה לו זהות לעצמו. תמצית הווייתו התבטאה בהיותו עבדו של רבו.

וכזה הוא גם סוד הקסם של השלוחים. כרטיס הביקור שלהם הוא היותם 'שלוחים של'. הם כולם נכבדים, חלקם תלמידי חכמים מופלגים ממש – אבל הם אינם מציגים את עצמם כרבנים עצמאיים אלא כ'עבדי אברהם'. כזרועות מבצעות את שליחותו של הרבי מליובאוויטש.

*

כאמור, כפי שהגדיר הרבי עצמו, המטרה של כל מפעל השליחות היא להגשים את היעד האלוקי של האנושות והבריאה כולה – הגאולה השלימה. למלא את העולם בקדושת התורה והמצוות ובכך להכשיר אותו לקראת גילויי הקדושה העצומים שנכונו לו בעידן הגאולה.

לשם כך פרש הרבי מפה של שלוחים על פני כל העולם – כדי להביא את בשורת היהדות לפתחו של כל יהודי היכן שהוא. היכן שהוא פיזית והיכן שהוא במובן הרוחני של המילים.

אולם הרבי הדגיש כמה וכמה פעמים, כי לא רק אלה שנושאים תג רשמי של שלוחים נוטלים חלק במשימה, אלא כל יהודי נחשב לשליח בעניין. כל נשמה יהודית נשלחה לעולם במטרה ללמוד תורה ולקיים מצוות בעצמה וגם עם הזולת, הכול כדי לזכות למעבר הנכסף אל ימות הגאולה.

ועידת השלוחים היא עיתוי מתאים לכולנו להתחזק בשליחות ובמשימה שמוטלת על כולנו. כך נזכה תיכף ומיד להתגלותו של הרבי מלך המשיח, שתחולל את המעבר הנכסף אל הגאולה השלימה.

(מאמר הפתיחה של העלון "הגאולה מעניין ועכשווי" המתפרסם היום)
חזרתי עכשיו מהתספורת של מוישי הולצברג..חיים שלמה
זה היה במרון והיה שם ממש מרגש אפילו גזזתי לו שערות אבל יהיה הרבה יותר מרגש אם משיח יגיע עכשיו!!!!
חיי שרה ....אלה תולדות ישמעאל?אנונימי (פותח)
מדוע מצא הקדוש ברוך הוא לסיים את פרשת חיי שרה בסיפור אלה תולדות ישמעאל?
שלושת הפרשות האחרונות. לך לך, וירא, חיי שרה. מקומו של ישמעאל בפרשה חשוב מאוד.
בפרשת לך לך...מחזיר ה' את הגר למחיצת אברהם בניגוד לרצונה של שרה.
בפרשת וירא...מברך ה' את ישמעאל לאחר שהגר מגורשת בשנית מבית אברהם
בפרשת חיי שרה מגיע ישמעאל להיות נוכח בזמן קבירת אברהם אבינו לצידו של יצחק וכאמור סוף פרשת חיי שרה מסתיימים בסקירת תולדות ישמעאל.
 
ישמעאל שהם בעצם עמי האיסלאם זוכים לאזכור חשוב בפרשות מאוד מהותיות בהיווצרות העולם.
כיצד עלינו להתמודד מול ישמעאל ביודענו שהוא בכורו של אברהם אבינו ויש להם תפקיד ומקום בתורה.
 
אשמח אם תקראו בלינק המצורף את המאמר "ריב אחים"
 
בשורות טובות
אליהו רונן פריבר אבוחצירא
 
התמונה הכי יפה בעולם!!!!חיים שלמה
וואוווווו יפה מאוד!!רות22אחרונה
הי שלום אני ממש חדשה כאן..אנונימי (פותח)
שלוםחשבשבתאחרונה
ברוכה הבאה
השליח החבדני"ק שלא לחץ למלכה את הידמושיקו
לווידיאו לחץ כאן
בסדר..רות22אחרונה
זה לא שקרתה  איזה שהיא פאדיחה כל שהיא.
 
סה"כ המלכה זכרה למי לא ללחוץ את היד.
 
 
שבוע טובבבבבב!!חשבשבת
איך אתם מתכוננים לראש חודש כסליו??????
 
ולחודש העמוס וגדוש הזה בעצמו?
שאלה לגולשיםמושיקו
איך בדמיונכם נראה משיח?
וכיצד בדמיונכם נראית הגאולה?
בדמיוניאנונימי (פותח)אחרונה
אליהו הנביא יתגלה לרבים באמצעים הידועים לנו כיום כברורים והמובהקים ביותר....
אינטרנט, טלויזיה, עיתונות, כתבות , פורומים וכולי.
מטרת האינפורמציה לבדוק ולוודא שהאיש עונה על קריטריונים של נביא...קרי -
 
צפה את הנולד בעבר
חוזה כיצד יראה העתיד
 
לאחר שידור הנתונים מגיע שלב הצלבות המידע, בדיקת עדויות, "קריעה לגזרים" של אשיותו ...כל זאת לוודא במסגרת פתוחה וגלויה כי אכן מדובר באליהו. או לפחות שהסיכוי קיים והוא גדול.
 
תכונתו הגדולה והחשובה ביותר תהיה יכולתו לקרב בין כל גווני הקשת היהודית ישראלית:
דתיים,חילונים,חב"ד,ברסלב,ש"ס,ימין, שמאל וכולי.יהיה בו את היכולת לדבר אל "השכל הממוצע"
והוא בעצמו יתקיים בו ממוצע מאפיניים מגוונים ושונים.
 
מה בין התגלותו של אליהו לביאת משיח?
 
עם ישראל חייב איש ביניים טרם התגלות משיח. הסיבה....שלא יווצר מצב חלילה של משיחות שקר מצד אחד, מצד שני התגלות של אדם פוטנציאל משיח ללא מוכנות הדור (מקרה הרבי?).
מה ילד יום מרגע הופעתו של אליהו הנביא לא ידע אדם. האנרגיה העולה מציון המאוחדת הופך להיות מוקד למרכז העולם הן בפן הרוחני והן בפן הפרקטי...מחקרים, מדעים, סטארט אפים וכולי.
 
תפקיד ארץ ישראל בבוא ימי הגאולה...להיות "אור לגויים"  כל שנעשה בארץ ירצו אומות עולם ללמוד ולהשכיל. עם ישראל הוא "מורה נבוכים" לעבר עולם הבא.
 
 
 
האם לרבי לא קודם אליהו הנביא?אנונימי (פותח)
האם אין התגלות של אליהו הנביא במקרה בו הרבי הינו מלך המשיח?
משמעות המילה משיח....שם חי ...איש חי שתכונות השם (האלוקות) מצויות בו...לכן מלך המשיח חייב להיות חי!
 
אליהו רונן פריבר אבוחצירא
 
הרבי חי וקיים בגוף גשמי ולגבי אליהו הנביאבן ציון גגולה
ב"ה
 
מה שקובע לבסוף זוהי ההלכה לגבי צורת ההתגלות של מלך המשיח
והרמב"ם שהוא הפוסק היחידי בנושא אומר כי זוהי אפשרות שאליהו הנביא
יתגלה ויכריז על המשיח ויש שלא אומרים כך ולכן זוהי אינה חובה ולא דבר
שיכול לגרום לרבי לא להיות משיח.
ובכללי הרבי הוא נביא ונאמן על בית ישראל ודבריו הם עובדה ולכן
האמון המוחלט שהוא מלך המשיח כדבריו וכמובן שהוא חי
כדי להבין זאת יש קצת להתעמק בנושא של אמונה ביהדות.
אליהו הנביאמושיקו
עבר עריכה על ידי מושיקו בתאריך כ"ג חשון תש"ע 10:09
הרבי מלך המשיח אומר באחד משיחות הקודש בשנת התשנ"א שמכיון שזה זמן הגאולה אז אליהו הנביא מגיע בכל יום לטבריא ומי שראוי זוכה לראות אותו (בע"ה אביא מקור בהמשך)
אליהו הנביאאנונימי (פותח)
הסיבה שעם ישראל והעם היהודי מובילים את העולם נובעת מהעובדה שהם האנשים היחידים המחזיקים בחלום אוניברסלי. החלום היהודי המדבר על ביאת אליהו הנביא, ביאת משיח, שבות ציון, בניין בית המקדש....בנויה בסדר מסוים מזה אלפי שנה.. . . החלום יתגשם בעזרת השם....ממש כפי שדמיינו ....זאת בדיוק מטרת החזון (החלום) היהודי...לברוא מציאות מתוך עולם המחשבות. . . מחשבות שנטעו בתוכנו עם מתן תורה.
 
לא ייתכן שמקומו של אליהו הנביא יהיה נפקד מהחלום!!!
הנביא שחצה את המים כמשה רבנו לפניו...
הנביא שעלה בסערה השמימה ....
לא יפקד מקומו בדברי ימי עולם.
 
אליהו רונן פריבר אבוחציא
 אומר לכם מהו החמור הלבן???
אוריהלום
 
אליהו הנביא מדברי הנביאבן ציון גגולה
ב"ה
 
הרבי מליובאוויטש הוא נביא
ולכן הוא אומר את דברי השם
לעולם.
ולכן דבריו הם האמת ובוודאי שהם
מתאימים לדברי רבותינו במסורת ישראל
להלכה אין זה חובה שזה יקרה בשלב הזה
של הגאולה אם בכלל כמו אצל בר כוכבא
שאליהו לא נראה לעין ולמרות זאת אמר
רבי עקיבא שהוא מלך המשיח
אליהו הנביאאנונימי (פותח)
מה אם כל כסאות אליהו הנביא שמונחים בבתי הכנסת?
אליהו הנביא בבריתות המילה?
אליהו הנביא בסוכות?
הלשווא היו תקוותינו?
 
הרבי הוא צדיק עצום, אמיץ יחיד בדורו.
העז לומר הנני הוא!...אם הוא אשרינו
ואם לא הוא... גם אשרינו שמקרב אותנו למימוש המושג, לשיחה אודות משיח, לדיון אודות משיח.
כל חסידיו מאירי פנים
מברכי אדם
 
לו יה י ונזכה לראות פניו שנית
אז נאמר ראינו פני אל חי
ראינו פני שם חי
הוא        משיח
אליהו הנביא חי וקיים בגוף גשמיבן ציון גגולה
ב"ה
 
חס ושלום לא אמרנו שלא נראה את אליהו הנביא אלא
שזה לא אומר שהרבי לא מלך המשיח אם לא ראינו אותו
כיוון שעל פי ההלכה הרבי עומד בסימנים ואי הופעת אליהו
לעינינו עד עתה אינה מפריעה לעובדה שהוא משיח צדקנו
ובוודאי שנזכה לראות גם את אליהו.
ולגבי הרבי שהעז הוא עשה זאת כנביא ולא בגלל שהוא אדם אמיץ בלבד
ולכן זוהי עובדה הלכתית ולא תקווה ואין אפשרות של אם הוא לא .
אם זה לא מובן למה אנו אומרים שלא יכול להיות אדם אחר פשוט
עיין בהלכות נבואה ותראה מה ערכו של דברי נביא על פי הרמב"ם
[שמקובל על כל עם ישראל]
אליהו הנביא, כבר הגיע מזמן....מושיקו
הרבי אומר בשיחת פרשת ברכה ו' תשרי תשנ"א "ויש לומר, דכיון שמשיח יכול לבוא בכל יום, "אחכה לו הכל יום שיבוא", ואליהו הנביא צריך לבשר ביום שלפני זה על ביאת המשיח - הרי אליהו הנביא בא לטבריה בפועל ממש כל יום ומבשר על ביאת המשיח . " (הדגשה במקור).
ובקיצור אל דאגה, יש כבר את אליהו הנביא שהגיע לבשר וצריכים עכשיו רק להתכונן לקבלת פני משיח צדקנו
 
 
וד"א המקור שמשיח יבוא על חמור לבן, לא משנה מאיפוא, אבל זה לא בדיוק מהיהדות וד"ל...
 
 
אני זוכר משהו דומהדובלה
 - שהרבי אמר שמכיון שאחכה לו בכל יום שיבוא, מן הסתם אליהו הנביא כבר הגיע אתמול, ועדיין לא שמענו מזה. אותו רעיון.
 
אבל לא הבנתי את השאלה עצמה של רונן - אליהו הנביא אמור להגיע יום לפני ההתגלות ולא יום לפני שמשיח נולד או משהו כזה... ההתגלות והגאולה עדיין לא היו, ונקווה שיהיו היום ממש.
אם כבר, השאלה הייתה צריכה להיות איך אפשרי שאחכה לו בכל יום שיבוא - הרי אליהו הנביא לא בא אתמול לכאורה. ועל זה באה התשובה שהביא מושיקו לעיל. ובוודאי יש עוד תשובות על זה.
הסבר לשאלתיאנונימי (פותח)
חסידות חב"ד טוענת שהרבי הינו המשיח.
האם בטענה זאת מסתתרת אמירה שאין צורך בהגלותו של "אליהו הנביא"?
שהרי למשיחות הרבי מלובביץ לא קדם אליהו בהיסטוריה
אלה אם כן מישהו פגש אותו בטבריה ולא דיווח לעם ישראל
חסידות חב"ד אומרת מה שהרבי אומר בשיחות וההלכהבן ציון גגולה
ב"ה
 
 
רשום שאליהו הנביא יתגלה 3 ימים לפני המשיח
ויכריז על בואו
בוודאי שלא יתכן שמדובר כאשר הוא מתגלה לעיני כל
כי אז איך אחכה לו בכל יום שיבוא - כי הרי משיח יכול לבוא
היום ואליהו הנביא לא נגלה לפני 3 ימים ואם זה מעכב
[היינו אומרים] אז אחכה לאליהו בכל יום שיבוא ואז 3 ימים אחרי
למלך המשיח
מכאן שזה לא מעכב , על פי ההלכה זה לא מוכרח שאליהו הנביא
יתגלה לפני המשיח כיוון שיש דיעות שונות כיצד זה יהיה
ואין אנו יודעים כיצד זה יהיה עד שזה יהיה
[כעת אנו יודעים כי פשוט זה נהיה ]
ולכן בטענה של חסידות חב"ד מסתדרת עם ההלכה ומסורת אבותינו.
אליהו הנביא כן יתגלה ויראה ואין זה סותר כרגע את היות הרבי מלך המשיח
כי בסדר הדברים יכולה הגאולה להיות כך.
רשום שמלך המשיח יהיה נגלה ונכסה ונגלה שנית וזהו מצבנו היום.
תשובה לשאלתךמושיקו
כבר נמצאת למעלה בציטוט שיחתו של הרבי (שאליהו הנביא כבר הגיע\*
 
וחוצמזה מביאים לך מקור תורני מפי לכם ונביא ואתה מזלזל בו...
לעומת זאת בחתימתך יש איזה חמור לבן כלשהו, שעד כמה שידוע לי זה שחמור של משיח יהיה לבן זה מגיע מהנצרות..
 
אז לסיכום או שתפתח ספרים ו/או תלך לפי ציטוטים תורנים מהתורה שמביאים לך או שתקיים את מאמר חכמינו ז"ל סייג לחכמה וכו'
כי פיך (או מקלדתך)מכשילתך שוב שוב בשטויות והבלים
היכן החמור?אנונימי (פותח)
שמתי לב שענית קצת בחוצפה, מעט בזלזול, חבל.
בסך הכל מתקיים דיון.
נכונים דברייך שחמור לבן מגיע מהנצרות, אך עני ורכוב על חמור מגיע מהיהדות.
שאלתי....
מהו החמור?
מדוע עני?
כיצד קשור לרבי?
 
לגבי תחומי העניין ביהדות בהם אני עוסק, הייתי שמח לו תתפנה לקרוא באתר  www.pronen.co.il
 
יום טוב
למה דובלה - הרבי אומר שבשיחת פרשת "וירא" כי יבן ציון גגולה
ב"ה
[יח בחשוון ,שנת תשנ"ב בסעיף יד ] שישנו לא רק את המציאות של משיח אלא גם
ההתגלות של המשיח ועכשיו רק נשאר לקבל את פניו.
מקורות חז"ל על אופן בואו של המשיח המתאימים לנובן ציון גגולה
ב"ה
 
 

דברי חז"ל וגדולי ישראל על אופן בואו של משיח

*הערה מקדימה: הגמרא (מסכת שבת) מסבירה שעם ישראל חטא בחטא העגל, למרות שזה היה זמן קצר לאחר מתן תורה, מכיוון שהשטן שכנע אותם שמשה מת ואף הראה להם כפשוטו שמשה מת. אשליה אופטית. מסביר האר"י הקדוש, שאנשי הדור האחרון לגלות,(דור עקבא דמשיחא) הם גלגול של אנשי דור המדבר וכדי לתקן את חטא העגל, יצטרכו הנשמות בדור האחרון לעמוד באותו הניסיון, שבו כשלו במדבר ...

1. רש"י- " שעתיד משיחנו להתכסות אחר שנגלה וישוב ויתגלה" ( רש"י על דניאל יב, יב)

2. מדרש רבה- " ר' ברכיה בשם ר' לוי אומר כגואל הראשון כך גואל האחרון מה ראשון נגלה להם וחוזר ונכסה מהם כך גואל האחרון נגלה להם וחוזר ונכסה מהם " (במדבר רבה פרשה יא ב , רות רבה פרשה ה ו , וכן פסיקתא רבתי, פרשה טו, וכן פסיקתא דרב כהנא ה, ח)

3. ילקוט שמעוני - "שנטלטלה מלכותו לשעה כגואל ראשון כך גואל אחרון נכסה וחזר ונגלה"

(ילקוט שמעוני רות, פרק ב, תרג)

4. שיר השירים רבה- "דומה דודי לצבי מה צבי זה נראה וחוזר ונכסה נראה וחוזר ונכסה כך גואל הראשון נראה ונכסה וחוזר ונראה...יהודה ברבי אמר לקירסין כך גואל האחרון נגלה להם וחוזר ונכסה מהן " (מדרש רבה, שיר השירים, פרשה ב, כה)

5. החתם סופר- "וזה נסיון גדול שנעלם הגואל ששה חודשים וכן יהיה בימי משיח צדקנו, יהיה נעלם אחר ההתגלות כדאיתא במדרש"(החתם סופר, פרשת שמות, ד"ה למה זה שלחתני)

*וכן רש"י בדניאל בפסוק לפני אחרון בספר כותב כי ההתכסות תהיה ל45 שנה וכן יש דעות אחרות על זמן ההתכסות ואין לנו אלא דברי הרמב"ם שהם - אין אנו יודעים איך יקרו הדברים עד שיקרו

6. השפת אמת- "דמילתא דפשיטא היא דביאת בן דויד לחוד וגאולה לחוד,שהרי משה רבינו עליו השלום בא למצרים קודם הגאולה וכמו כן יוכל להיות נגלה ונכסה כו', כך גואל אחרון כו'"

( השפת אמת על הש"ס, מסכת ראש השנה י"א)

7. פסיקתא רבתי- " והנה מלכך יבוא לך זה שנקרא מלך [מלך המשיח], שעתיד למלוך על דורות ראשונים ואחרונים. והקדוש ברוך הוא מכריז להם לצדיקי הדור ואומר להם: צדיקי עולם! אף על פי שדברי תורה חביבים עליכם, לא יפה שחכיתם לתורתי, ולא חכיתם למלכותי" (פסיקתא רבתי פל"ה)

8. רבינו בחיי- " בגאולתנו זאת העתידה בהיגלות הגואל האחרון... ויהיה הגואל נגלה וחוזר ונכסה... שכן מצינו בגאולת מצרים שנגלה להם משה וחזר ונכסה מהם" (רבינו בחיי, פרוש התורה שמות ד ט)

9.מדרש פרקי היכלות- " ובאותה שעה חוזרין ישראל לדעת אחרת ומבזין למשיח ואומרים אוי לנו שתעינו אחר זה. אמר להם הקדוש ברוך הוא: עכשיו תראו את האור שלו... וכל שהאמין בו אינו נמחק מספר החיים"( מדרש פרקי היכלות רבתי, פל"ה ו)

10. פסיקתא רבתי- " בדור הגאולה יהיו צדיקים ותלמידי חכמים שלא יכירו את המשיח מתחילה ויתנגדו לו"

11. רמב"ן- הרמב"ן אומר שבתחילה יתגלה המשיח רק "לעדת המיחלים לו" .

( ראה באור הרמב"ן על פרשת הנה ישכיל עבדי )

12. רבי נחמן מברסלב- "בתחילה יהיה על משיח מחלוקת גדול ויאמרו: זהו משיח? ... שהולך עם כובע כזה...? " (פעולת הצדיק לרבי נחמן מברסלב, אות תתל"ה בשם מגילת סתרים)

13. רמב"ן-" ואמר הכתוב במשיח, כאשר שממו עליך רבים וכו', ר"ל כאשר שממו עליך, להלעיג בך בתחלת בואך..." (באור הרמב"ן על פרשת הנה ישכיל עבדי )

14. האר"י הקדוש- "משיח יתגלה ויכירוהו מקצת בני האדם, אך לא יכירוהו שאר האנשים עדיין ואח"כ יגנז המשיח בגוף ונפש... ואח"כ יתגלה המשיח לגמרי ואז יכירוהו ויתקבצו אליו כל בני ישראל."( האר"י קדוש, שער הגלגולים, פרק יג)

"וכל שהוא מאמין לו והולך אחריו וממתין הוא חיה"

(מדרש רבה, שיר השירים, פרשה ב, כה)

מרשים ביותראנונימי (פותח)
לו יהי
יהיה בוודאי וזה תלוי בנובן ציון גגולהאחרונה
"דתיים לדת - צבא למדינה"אנונימי (פותח)
האם צעירי חב"ד הם הצנחנים בעוד חסידי ברסלב הם גולני?
ישיבת מיר סיירת שקד וישיבת הרב סיירת מטכל ושומרי מסורת הם בעצם מילואמניקים בהיכון ליום פקודה?
 
תכלית הצבא להגן על ארץ ישראל ותכלית ארץ ישראל להיות מרכז העולם
תכלית הדתיים להגן על התורה ותכלית התורה.......?
 
גאולה
 
עוד בעניין
אתר חסידי חדש ברשת ובו שפע של שיעורים מדהימים!!!!משיח נאו
מדהים מדהים מדהים - סיפור+וידאו - בפנים>>מושיקו
 
הברכה שהתקיימה כעבור 20 שנה ● וידאו
בלעדי. בשבועיים האחרונים סופר שוב ושוב סיפור הנס המופלא של ר' דוד מרציאנו מהקריות, שהתברך על ידי הרבי מלך המשיח לפני עשרים שנים בברכה לילדים, ולאחר 28 שנות נישואין, זכה לחבוק עם זוגתו בן זכר. כעת חושף חב"ד אינפו את הוידאו מחלוקת הדולרים, בו עוברים בני הזוג, כאשר ר' דוד פונה אל הרבי מלך המשיח ולאחר שביקש ברכה לילדים הוא חוזר ואומר: אנחנו מבקשים הבטחה מהרבי. והרבי מעניק להם דולר נוסף מידו הקדושה ואומר זה בשביל הילדים שיוולדו. חלוקת הדולרים הינה מכ"א חשוון תש"נ, בדיוק עשרים שנה מהתאריך בו הוכנס מנחם מענדל התינוק בבריתו של אברהם אבינו.
 
כנסו לקישור למעלה^
"יוזמת השלום היהודית"אנונימי (פותח)
לחברי הפורום היקר שלום רב
 
כניסה ראשונה, הרשמות ושליחת דעה. כפי שתבינו בהמשך, עוד "שלח לחמך" בתוך מסע ארוך להפיץ בשורות טובות.  העניין שהייתי רוצה להעלות על הפרק...."יוזמת השלום היהודית"!
 
יוזמת השלום היהודית קוראת ל"יציאת מצרים עכשיו"! - קרי חיפוש ארכיאולוגי מקיף ומושקע לאיתור "מפת הדרכים האמיתית" - זו שמופיע בפרשת מסעי. מטרות היוזמה:
 
1. להוכיח שאכן יציאת מצרים התרחשה כפי הכתוב בספר התורה.
2. להעביר את מוקד העניין מארץ ישראל לעבר מדבר סיני
3. ליצור את האתר הארכיאולוגי ואת אתר התיירות הגדולים בעולם!
 
הסכסוך האמיתי איננו בין ישראל לפלסטין כי אם בין יעקב לישמעאל. דרכו של יעקב להוכיח את תורתו לישמעאל תהיה (בין היתר) דרך הוכחת יציאת מצרים.
 
אשמח אם תעיינו בתכנית בהרחבה  www.pronen.co.il
 
בשורות טובות
אליהו רונן פריבר אבוחצירא