רעיון לפר' ויגש (לקו"ש חלק ה')יהודה.
להתחשב במעשים – ללא הכוונות
בפרשה מסופר על כלכול יוסף את אחיו בשנות הרעב, וכך נאמר במדרש על הפסוק
"רועה ישראל האזינה – נוהג כצאן יוסף": "מה יוסף כִלכל כל אחד לפי
מעשיו שנאמר ויכלכל יוסף את אביו ואת אחיו – אף אנו כַלכלנו לפי מעשינו".
כלומר, אנו מתפללים לקב"ה "כלכלנו לפי מעשינו" ותתנהג עמנו כיוסף
("נוהג כצאן יוסף"). על-פניו המדרש הזה כלל לא מובן. ראשית, לשם-מה צריך לבקש
מהקב"ה שיתנהג איתנו "לפי מעשינו", הרי דבר פשוט הוא
שהקב"ה משלם לכל אחד לפי מעשיו שלו ?! וכן, מה הכוונה שיוסף כלכל
"כל-אחד לפי מעשיו", הרי אנחנו יודעים שלמרות שאחיו זרקוהו לבור
ומכרוהו, יוסף לא התנקם בהם. נהפוך הוא: הוא כלכל אותם והושיב אותם בארץ גושן
(מיטב ארץ מצרים), ואם-כן, יוסף לא התנהג עם אחיו לפי מעשיהם ?! מבאר הרבי: באמת יוסף התנהג איתם לפי מעשיהם ורק לפי מעשיהם. אכן, הם
זרקוהו לבור ועשו לו צרות, אך בסופו של דבר הוברר שמעשיהם של אחיו הם אלה
שגרמו לו להיות השליט של כל ארץ מצרים (ה'משנה למלך'), ובכך הצליח להציל את האזור[1] כולו מסכנת
רעב – באמצעות אגירת מזון בשנות השובע. כלומר, מעשיהם נבע מרוע-לב וכוונות רעות מאוד, אך המעשה כשלעצמו
עזר לו לעלות מעלה-מעלה. ובלעדי מעשה זה – הוא לא היה מגיע למצרים ובכך גם לא היה
עולה לגדולה. וזה בדיוק מה שיוסף אומר לאחיו אמנם במעשיכם אלה "חשבתם
עלי רעה" מכל-מקום "אלוקים חשבה לטובה", ולכן "אל תעצבו..
אנכי אכלכל אתכם ואת טפכם". זוהי איפוא משמעות דברי המדרש: כמו שיוסף לא התחשב בכוונותיהם הלא-טובות
של אחיו אלא במעשיהם הטוב בלבד, כך גם אנו מבקשים מהקב"ה שכשאנחנו
עושים מעשה טוב לשם פניות (ולא לשם-שמים) – שלא יתחשב בכוונותינו הלא-טובות אלא במעשינו
בלבד[2]! כמו שהגמרא אומרת שמי שנותן סלע [שם מטבע] לצדקה ואומר: 'סלע זו לצדקה בשביל
שיחיה בני' – "הרי זה צדיק גמור". שלכאורה אדם כזה שדואג רק לצרכיו שלו
נקרא 'אגואיסט', ומדוע כאן הוא נקרא "צדיק גמור", הרי אכפת לו מהבן שלו
ולא מהעניים? – אלא כפי שהוזכר, כפי שיוסף התנהג עם אחיו רק לפי מעשיהם, כך
הקב"ה מתחשב רק עם המעשה של יהודי (אפי' כשעושה מצווה לתועלתו
האישית). יתירה מכך: אפילו כשיהודי עושה מצווה לשם פניה אישית, הרי בפנימיותו
הוא עושה זאת לשם המצווה עצמה (כדברי הרמב"ם הידועים שכל יהודי רוצה
לעשות את כל המצוות, וזה שאינו עושה – "יצרו הוא שתקפו"), ואם-כן
הקב"ה לא מתחשב עם המחשבות החיצוניות שלו. ומכאן הוראה גם אלינו: אנו נקראים על-שמו של יוסף, ולכן כפי שיוסף כלכל
את אחיו לפי מעשיהם וגמל לחייבים טובות[3] (למרות
כוונותיהם הלא-רצויות) – כך גם אנו צריכים להסתכל על הפנימיות שבכל יהודי ולגמול
לכל-אחד רק טובות.
ניטל..........חשבשבת
דידן נצחמושיקו
יש עניין לקנות ספרי קודש וחסידות..חשבשבתאחרונה
שלום,יש למישהו\י~בת ציון~

שאלהאנונימי (פותח)
ב' מרחשוןמושיקו
הזקן לומר ברבים כי "יש לחיות עם הזמן". על-ידי אחיו המהרי"ל [יהודה לייב] גילו זקני
החסידים שכוונת הרבי היא: שיש 'לחיות' עם פרשת השבוע ופרשת היום של הסדרה
השבועית. לא רק ללמוד את פרשת השבוע בכל יום, אלא 'לחיות' עמה.
ג' מרחשוןמושיקו
"נח" - המבול, אך סוף-שבוע שמח: לידת אברהם אבינו; פרשת "לך" היא השבוע השמח
באמת, בכל יום מימי השבוע 'חיים' עם אברהם אבינו, הראשון שמסר נפשו על פרסום
אלוקות בעולם. ומסירות הנפש שלו הוריש אברהם אבינו בירושה לכל ישראל.
ד' מרחשוןמושיקו
בני ביתו, שאז אויר הבית ההוא אויר תורה ויראת שמים.
ה' מרחשוןמושיקו
כל אחד מישראל, בין איש ובין אשה, יש בו די כוח מוסרי ורוחני, להשפיע להעמיד גם את מכריו ומיודעיו בקרן אורה.
ו' ז' מרחשוןמושיקו
תטרידו העשירות מלימוד החסידות והתעסקות בעבודה, וכשרצה לברכו באריכות ימים אמר:
"אך לא בחיי-אכרים ש'עינים להם ולא יראו אזנים להם ולא ישמעו', לא רואים אלוקות ולא
שומעים אלוקות".
אברהם אבינו שהיה קודם מתן-תורה הרי בתחילה הכיר את בוראו - מחשבה, אח"כ פירסם
אלוקותו, - דיבור, ואח"כ מילה - מעשה.
ח' מרחשוןמושיקו
הציווי הוא. וזהו "שכר מצוה מצוה", דזה מה שנתחבר עם עצמות אוא"ס מצווה הציווי, זהו
שכרו. ויובן במשל גשמי: איש פשוט ביותר יש לו ביטול פנימי אל החכמה ומעלת חכם,
בביטול דהעדר תפיסת מקום לגמרי וכן גם בהרגש ההחכם הרי איש הפשוט אינו נכנס אצלו
בגדר אנושי כלל - ואין זה דמבטלו ודוחה אותו, ח"ו, דזהו מידה רעה - ונחשב בעיניו
שאין הלו קשר של יחס עמו כלל. והיה כאשר החכם יצווה לאיש הפשוט לעשות איזה דבר
בשבילו, הנה בציווי זה נולד מציאותו של האיש הפשוט, הן לעצמו - שמרגיש מציאותו
אשר ההוא יכול לקיים מצות החכם ולו ציווה החכם לעשות דבר, והן בעיני החכם נחשב
למציאות אשר אליו ידבר ויצווה, ולבד זאת הרי ציווי זה מאחד החכם הרם ונעלה עם ההאיש
הפשוט ביותר, והנמשל המובן.
ומובן ג"כ אשר ביחס להנ"ל, אין הבדל כלל במה יהיה הציווי, אם דבר גדול ונעלה או קטן
ופשוט.
ט' מרחשוןמושיקו
והתחיל לבכות, באמרו: מפני מה נראה ה' האל אברהם אבינו ולנו אינו נראה? ויעננו ה"צמח
צדק": כשיהודי צדיק, בגיל תשעים ותשע שנים מחליט שעליו למול את עצמו - כדאי הוא
שיתגלה האליו הקב"ה
י' מרחשוןמושיקו
ש[בהתבטאות] בכתב, מרוב התרגשות, לא היה מסוגל לכתוב יותר מאשר "אצי'".
י"א י"ב י"ג י"ד מרחשוןמושיקו
ב"תורה-אור" ד"ה "פתח אליהו" (פ' וירא) בסעיף המתחיל והנה הצמצום: "שבחי' עינים
היא מקור בחי' כלים", צ"ל: "שהם בחי' עינים ומקור בחי' כלים". שם הד"ה "ארדה נא" בסעיף
המתחיל והנה בזהר: "דפי' משוטטות".
לד"ה "פתח אליהו" ישנם הגהות מאאמו""ר [הרש"ב] שהתחיל לכתבם הבחורף [ת]רנ"ב.
"שמע ישראל" - יהודי שומע, [קולט, ש] "הוי' אלוקינו" - שכוחנו וחיותינו הם למעלה
מהטבע, ואשר - "הוי' אחד".
גדולה, ולמדו את הרמב"ם, אלפס, רא"ש ושאר מפרשים מהראשונים שהשתייכו לגמרא
הנלמדת. הבעש"ט היה מתרגם האת המילים לאידיש. כשלמדו מסכת ערכין והגיעו למארז"ל
(טו, ב): "לשון תליתאי קטיל תליתאי", פירשו הבעש"ט: "לשון הרע קוטל כל השלושה:
הממציא, המספר והמאזין; אך זהו בלבושים הרוחניים, שזה קשה יותר מרציחה בגשמיות"!
בעבודת הבנין לעשות דירה לו ית'. וכל אחד באשר הוא ובכל מקום שהוא צריך להתענין בכל
מאמצי כוחו לחפש בחפש מחופש למצוא איזה פרנסה רוחנית כמו שהוא מחפש אחר פרנסה
גשמית. והוא לפי ש"דרכו - של הקב"ה - יחפץ", כדכתיב באברהם "כי ידעתיו גו' ושמרו
דרך ה'", כי יש שני דרכים: דרך הטבע - בעיני בשר - והוא דרך אלוקים. תורה ומצוות הם דרך הוי' והוא
המשכה שלמעלה מן הטבע בטבע, אשר בגלל זאת הנה הקב"ה משפיע לישראל למעלה מן
הטבע - בטבע.
ט"ו ט"ז י"ז מרחשוןמושיקו
לפעול בהיותה כאן למטה. היא מסוגלת להגיע ל"התענג על הוי'". אם-כן, למתי דוחים
זאת?
- גם אז פועלת פעולתה לחשוב ולהרהר, אבל פעולתה לא לבד שאינה תוכנית, אלא היא גם
פרועה לשמצה ... ומבואר כי סיבת המחשבות זרות או רעות הוא הריקנות בראש; דכאשר
השכל עסוק אז יש להמחשבה מה לשרת ואין מקום למחשבות של שטות והבל שאין בהם
ממש.
אלא ענין בחיים; הימים חולפים כמאמר (ירושלמי ברכות פ"א ה"א( "יום נכנס ויום יוצא
שבת נכנס כו' חדש כו' שנה כו'". אבא אמר בשם רבינו הזקן: יום של קיץ ולילה של חורף - שנה הוא.
י"ח י"ט כ' כ"א מרחשוןמושיקו
צ"ל: "ויהיה בבחי' ביטול (אבל עכשיו ... היינו בחי' איסר ועמ"ש לקמן בפי' אוסרי לגפן)
שהוא בחי' חפץ וכתיב הודו ... תוך כ"ע, אבל תכלית-הכוונה".
ואומר 'מרום' ולא 'שמים' - 'מרום' הוא גבוה גבוה, להגיע [אל] למעלה מן השכל. וזה גופא
- [יש] להבינו בשכל, וכמו שאומר "וראו מי ברא אלה".
על-שם אדמו"ר האמצעי וחצי שם אביו של הצ"צ.
בכל שנה ביום הולדתו היה אאמו"ר [הרש"ב] אומר דא"ח, אלא שהיה בחשאי, מלבד
כשאירע בש"ק. ביום ההולדת האחרון בעלמא דין [=בעולם הזה] אמר מאמר "נתת ליראך נס
להתנוסס מפני קושט סלה". כשסיים אמר לי: ביום הולדת צריך לומר חסידות. יתן השי"ת לך
מתנה שתאמר חסידות ביום הולדת שלך, אלא שיהיה בחסד וברחמים - והדבר ארך שבע
שנים [עד שנת תרפ"ז - שנת המאסר והגאולה].
המצוות ביראת שמים וקנין מדות טובות.
כג כסלומושיקו
יום רביעי (תש"ג)
שיעורים: חומש: וישב, רביעי עם פירש"י.
תהלים: קח-קיב.
תניא: והנה אחר ... אמרים הנ"ל.
משיחות אאזמו"ר [מהר"ש] - אלול תרל"ה: ג' ימים קודם השבת הוא הכנה לשבת. על
השבת נאמר בזהר "דמני' [=ממנו] מתברכין כולהו יומין". "כולהו יומין" - הם כל ששת
ימי השבוע, אותם בירך הקב"ה בברכה כללית "וברכך ה' אלוקיך בכל אשר תעשה", הנה
ברכת השבת מלפניו ומאחריו, ההכנה לשבת מתחילה מיום ד' - כשמורה הדרך והמכוון הוא
ה"לכו נרננה הקטן" שהוא בן ג' פסוקים [אותו אומרים בשיר של יום הרביעי בתפילת
שחרית].
יישר כח!!חשבשבת
את מוזמנת להצטרף לתפעול השרשורמושיקו
כ"ה כסליוחשבשבת
יום שישי (תש"ג)
שיעורים: חומש: וישב, שישי עם פירש"י.
תהלים:" קיט, אשרי...מצותך מאד.
תניא: והא דאמרינן... להתייהר כו'
אאמו"ר [הרש"ב] היה מדליק נרות חנוכה בין מנחה למעריב, ולא היה מדייק בפתח שיהיה
מדרום לצפון או ממזרח למערב. "הנרות הללו" - אחר הדלקת כל הנרות. והיה יושב בסמוך
להנרות חצי שעה - לבד מועש"ק שלא היה מתעכב חצי שעה -. מדייק שידלקו הנרות
חמישים מינוט [=דקות] לכל הפחות.
מנחה, נר חנוכה, נר שבת.
ז"כ כסלוחשבשבתאחרונה
יום ראשון (תש"ג)
שיעורים: חומש: מקץ, פרשה ראשונה עם פירש"י.
תהלים: קכ- קלד.
תניא: פרק ג. והנה כל..'14' ופחדו.
במאסר השני של רבינו הזקן - בשנת תקס"א - לא ישב בתפיסא ומאסר כבד
כבראשונה. אבל המלשינות היתה כבדה יותר, כי עיקר ההלשנה היתה על תורת החסידות,
וההתנגדות היתה גדולה במאד. היה תפוס "בטיינע סאוועט". יום שיצא לחרות: נר ג
דחנוכה.
המאסר השני של אדמוה"זחשבשבתאחרונה
כ"ז כסלו - הגאולההשניה של אדמו"ר הזקן (תקס"א)
| 03.11.2009 | |
גאולת כ"ק אדמו"ר הזקן ממאסרו השני
באחת הרשימות כותב כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ:
במשך חודשיים, מכ"ח תשרי עד כ"ז כסלו, בהם היה רבנו הזקן אסור במשרדי ה"טיינע סאוועט", חקרו אותו יותר מעשרים ועדות חוקרות, שהשתתפו בהם אנשים שונים בעלי השכלה במושכלות שונות. הרבה מהם התענינו במחקר דתי ובעניני קבלה ודברי ימי ישראל בזמני הסנהדרין. החקירות התקיימו באחת הדירות שבחצר ה"טיינע סאוועט”. רבנו הזקן היה עונה פעמים ברוסית ופעמים בלשון הקודש, ובנו רבי משה היה מתרגם לרוסית, וברשות רבנו היה מבאר את דברי קדשו בהסבר מתאים.
ככלות ימי החקירה והדרישה ביום א’ כ"ז כסלו ג’ דחנוכה, ניתנה חופשה לרבנו הזקן להעתיק דירתו למעון פרטי, אך נצטווה שלא לעזוב את עיר המלוכה פטרבורג. שרי המלוכה נוכחו לדעת שרבנו הזקן הוא מצביא מצויין ושרוב היהודים נוהרים אחרי עדת החסידים ונשיאיהם בכל מרחבי המדינה, והשפעתו של רבנו הזקן גדולה גס על נשיאי שאר מפלגות החסידים.
הצאר פאוועל הסכים להצעת שרי הממשלה לתת חופשה גמורה לרבנו הזקן, להתנהג בכל תוקף עוז ההנהגה המסודרה מאתו כבתחלה, רק שמקום מושבו יהיה באופן זמני בעיר פטרבורג, רבנו הזקן עבר להתגורר בבית פרטי ועדת החסידים צהלה ושמחה.
באחת מאגרותיו מוסיף כ"ק אדמו"ר מוהריי"צ:
...אחרי החופשה השניה בשנת תקס"א היה נצחון תורת החסידות ודרכי החסידות ביתר שאת ויתר עוז מכמו בפעם הראשונה. ורק זאת שבפעם הראשונה היה ענין המאסר והיציאה מבית האסורים, לא כן בפעם השניה שלא ישב בתפיסה ומאסר כבד כבראשונה. בשנת תקנ"ט היתה ההלשנה בעיקרה על רבנו בעצמו, שהוא חפץ להיות מלך בישראל ומקבץ אנשים וכספים ובדעתו לעשות מרידה בממשלה, וההלשנה בשנת תקס"א היתה בעיקרה על תורת החסידות...
(מאתר הגאולה)
"הנרות הללו" - מדהים!משיח נאו
לא מזמן...חשבשבת
מועדי כסלו - חודש הגאולהמושיקו
לשנה טובה בלימוד החסידות ובדרכי החסידותחשבשבת
אם מישהו עדין אינו יודע - במוצ"ש יש התוועדותיהודה.
סיפור המאסר והגאולה של האדמו"ר הזקן בעל התניא:משיח נאו
הרבי מבאר בנוגע למעלה שבהדפסת ולימוד התניא:משיח נאו
מאמר על י"ט כסלו שמתפרסם היום:משיח נאו
לא ידוע אם היה המעשה או לא היה, אולם כך מספרים אותו: נשאל פעם חסיד, מה מיוחד בתורת החסידות? ענה החסיד: החסידות עוסקת בתכנים אלוקיים, מעין 'טעימה' מחידושי התורה המופלאים שנשמע מהמשיח. התכנים שמוסברים בחסידות הם אותם תכנים שבהם נעסוק כאשר יבוא המשיח, אלא שכמובן אז זה יהיה ברמה גבוהה פי כמה וכמה, כי האלוקות תהיה גלויה ממש לעיניים.
הקשה השואל: אם ממילא כאשר יבוא המשיח נעסוק בתכנים אלו ועוד ברמה גבוהה – לשם מה לעסוק בהם כעת ברמה נמוכה? השיב החסיד: למי שיגיע אל ימות המשיח עם הכרה מוקדמת, צפויה חוויית לימוד אחרת לגמרי. אחד כזה יוכל לפקוח עיניים ולקרוא: 'אהה! אלו הם גילויי האלוקות שעליהם שלמדתי אז, לפני שבא המשיח'...
*
מעבר לקוריוז שבקריאה 'אהה' – מסתתרת מאחוריה משמעות רבת משקל. כדי להבין את המשמעות, עלינו לחזור לערש ימיה של החסידות, לפני 211 שנים.
בשנת תקנ"ט (1798), בתאריך י"ט בכסלו, השתחרר מייסד חסידות חב"ד, כבוד קדושת רבי שניאור זלמן מלאדי, ממאסר בכלא הרוסי. הרבי, המכונה אדמו"ר הזקן ומוכר גם בכינוי בעל התניא והשולחן ערוך, נאסר בעקבות הלשנת שווא שטפלו עליו כאילו הוא ממריד את החסידים נגד שלטון הצאר. הרבי השתחרר לאחר שנמצא נקי מכל אשמה.
כפי שגילה אדמו"ר הזקן בעצמו, המאסר נוצר בגלל קטרוג שמימי שחל עליו. למעלה לא 'אהבו' את העובדה שהרבי מנחיל להמונים סודות תורה נשגבים, בניגוד למה שנאמר "כבוד אלוקים – הסתר דבר", ולכן הסתובבו הדברים כפי שהסתובבו והרבי הובל למאסר.
המאסר אכן איים לגדוע את התפתחות תנועת החסידות והפצת תורתה. אולם בסופו של דבר הוחלט בעולמות העליונים, כי לאחר שהוחל בהפצת סודות התורה – יש להמשיך בכך ואף ביתר שאת. לכן הוכשרו הנסיבות שהרבי ישתחרר ממאסר וימשיך להפיץ יותר ויותר את תורת החסידות. זו הסיבה שיום זה נקרא ראש-השנה לחסידות. ביום זה כמו נולדה מחדש תורת החסידות.
*
ההחלטה השמימית להפיץ את תורת החסידות נבעה משתי סיבות הכרוכות זו בזו: החסידות מספקת את הכוח הרוחני הנדרש להתמודדות עם הקשיים הגדולים בשלבי הסיום של הגלות, והחסידות מאפשרת לטעום מסודות התורה שנלמד בגאולה השלימה, לאחר שיבוא המשיח.
משמיים רצו להכשיר אותנו לקראת ימי הגאולה המופלאים, ולכן זיכו אותנו באפשרות לעסוק בחסידות. הוחלט להתיר לנו להכיר את השפה, את המונחים שבהם נעסוק כולנו בעידן הגאולה, כך שבקרוב ממש, כאשר כבר נהיה בימים המופלאים המשיח ונתוודע ממש אל המושגים האלוקיים, נוכל כאמור לקרוא 'אהה'.
ייחודיותה של חסידות חב"ד היא בכך שהיא מקרבת אל החכמה, הבינה והדעת האנושיות את הרעיונות האלוקיים המופשטים. במיוחד בדורנו, במסגרת הכנת העולם לקראת הגאולה, הפכו רעיונות החסידות לנגישים לכל יהודי – בזכותו של מנהיג ישראל והמנחיל הראשי של תורת החסידות, הרבי מליובאוויטש מלך המשיח. הרבי תרגם את הרעיונות לדפוסי חשיבה מודרניים ואקטואליים, ובמקביל – הפיץ את ספרי החסידות בכל מקום באמצעות שלוחיו הפזורים בכל רחבי תבל.
י"ט בכסלו, ראש השנה לחסידות, הוא הזדמנות טובה לכולנו להתחזק בלימוד החסידות. ללמוד עוד ועוד מושגים שנוכל בקרוב ממש לקרוא עליהם 'אהה'. זה מה שייתן לנו את הכוח לסיים את הגלות ולהגיע מוכנים אל הגאולה השלימה – תכף ומיד.
חג שמח! לשנה טובה בלימוד החסידות ובדרכי החסידות תכתבו ותחתמו.
(מאמר הפתיחה של העלון "הגאולה מעניין ועכשווי" המתפרסם היום)
חזרה לחיבוק עם אבא - סיפור לשבת ולי"ט כסלו הבעל&quמשיח נאו
היה זה בשנים הראשונות לנשיאותו של הרבי מליובאוויטש מלך המשיח. הרב יואל כהן, המוכר בכינויו 'החוזר' – על שם היותו המשחזר הראשי של שיחותיו של הרבי – מסר שיעור שבועי בתורת החסידות בישיבה בניו-יורק. הישיבה השתייכה לזרם הליטאי – כלומר, אלה שאינם חסידים – אולם נמצאה בה קבוצה של תלמידים מובחרים שנפשם חשקה להכיר את תורת החסידות.
פעם אחת ניגש אחד מהבחורים המוכשרים והמבריקים של הישיבה אל הרב כהן וביקש ממנו לסדר לו פגישה עם הרבי. הוא לא נמנה על משתתפי השיעור. פשוט הייתה לו בעיה מסוימת והוא רצה לדבר על כך עם הרבי ביחידות.
הרב כהן סידר לבחור פגישה, ובזמן המיועד הוא הופיע ונכנס אל הרבי. למעלה משעה שהה הבחור במחיצת הרבי. כאשר יצא היה נסער מאוד ולא הסכים לגלות לרב כהן על מה דיבר עם הרבי. הוא רק אמר דבר אחד: "יותר לא אדרוך על מפתן הדלת הזו!".
הרב כהן השתומם מאוד לשמע התגובה. "האם הרבי אמר דברים שלא מתקבלים על דעתך?", ניסה לגשש.
"הרבי דווקא אמר דברים מאוד הגיוניים", השיב הבחור. "אבל אני לכאן לא חוזר!".
חלפו כחמש-עשרה שנה. ביום סתמי הלך הרב כהן ברחוב ופתאום שמע מישהו קורא בשמו. הרב כהן ניסה לזהות את פניו של האיש שמולו ולא הצליח. "אינך זוכר אותי? לפני חמש-עשרה שנה סידרת לי פגישה אצל הרבי".
תדהמה עצומה פשטה על פניו של הרב כהן. היה קשה לזהות באיש שלפניו בוגר ישיבה. הוא נראה לגמרי אחרת...
השניים נעמדו בצד המדרכה והאיש גולל בפני הרב כהן את סיפור חייו. באותה פגישה אמר לו הרבי כי בהתאם לאישיותו, עליו ללמוד חסידות כמה שעות בכל יום(!). הרבי הסביר לו כי החסידות תסייע לו להפנים את ההכרה בכך שלימוד התורה נועד אך ורק כדי לקיים את רצונו של הקדוש ברוך הוא ולא כדי להפוך לאיש חשוב ונערץ.
ילד שלא ראה את אביו זמן רב, תאר לו הרבי, ולפתע פוגש אותו – רץ לקראתו בקריאה נרגשת 'אבא!' ומחבקו בעוז. וכך צריכה להיות ההתייחסות ללימוד התורה. לדעת שבכך 'מחבקים' כביכול את אבינו שבשמיים.
ללא החסידות, הסביר הרבי, לא מעניקים ללימוד את היחס הנכון, וברגע של מעידה – עלולים לאבד היציבות הרוחנית ולהידרדר עד כדי הפסקה מוחלטת של קיום אורח חיים יהודי.
"דבריו של הרבי שכנעו אותי", התוודה האיש. "אולם לא הייתי מסוגל להקדיש כמה שעות ביום ללימוד החסידות. ידעתי כי הדבר יגרע מההישגים שאליהם אוכל להגיע בלימוד הגמרא, לעומת חבריי, והתקשיתי לוותר על כך. לכן גמרתי אומר בלבי לא לשוב יותר אל הרבי. פשוט, רציתי להדחיק מהתודעה את מה שאמר לי הרבי.
"כמה חודשים לאחר מכן, קרה שאמרתי לפני חברים הסבר משלי לסוגיה תלמודית סבוכה. הייתי רגיל שהחברים גומרים את ההלל על הסבריי המבריקים, אך הפעם זכיתי לתגובות צוננות. אחד החברים אפילו לעג להסבר וזלזל בו.
"לאחר שהתופעה הזו חזרה על עצמה יותר מפעם אחת, איבדתי את כל החשק בלימוד התורה. עזבתי את הישיבה ולאט לאט נטשתי את אורח החיים היהודי. אמנם התחתנתי עם יהודייה, אך לא מעבר לכך. נולדו לי ילדים ואפילו לא יידעתי אותם על היותם יהודים...
בשלב מסוים תפשו אותי הרהורי חרטה. החלטתי לחזור לדרך התורה, אך לא מצאתי בעצמי כוחות נפש לביצוע צעד כזה במצבי הנוכחי. זכרתי את דבריו של הרבי באותה פגישה והחלטתי ליישם אותם כעת. קצת באיחור... מצאתי ספרי חסידות וניסיתי ללומדם בכוחות עצמי. אך המושגים היו זרים לי. לא הצלחתי להבין כראוי את תוכן הספרים.
"יום אחד ראיתי בעיתון יהודי מודעה על התוועדות שיערוך הרבי מליובאוויטש לכבוד י"ט כסלו, חג הגאולה של מייסד חסידות חב"ד, רבי שניאור זלמן מלאדי. החלטתי להגיע להתוועדות.
"נכנסתי להתוועדות", מספר האיש, "ובדיוק באותם רגעים אמר הרבי כך: 'הקדוש ברוך הוא מסובב סיבות שסוף-כל-סוף כל יהודי יחזור אליו. בפרט יהודי שלמד תורה בעבר, אפילו שלא כראוי – גורמים לו מלמעלה להתעורר ולשוב אל הקדוש ברוך הוא'".
"התזמון המדויק של אמירת הדברים היה מדהים. נכבשתי", מגלה האיש.
למען האמת, עדיין ניקר במוחו ספק האם הרבי התכוון אליו. כיצד יכול הרבי לזהות אותו בין אלפי אנשים, ובכלל לזכור אותו מלפני כל כך הרבה שנים?...
כמה חודשים לאחר מכן, במוצאי חג הפסח, הוסר מליבו כל ספק. הרבי חילק כהרגלו יין לברכה מהכוס שערך עליה הבדלה, ומיודענו עבר בין האנשים לקבל יין. בהגיעו לפני הרבי הישיר אליו הרבי מבט ושאלו, באידיש: "וואס מאכסטו?" (מה שלומך)...
באותה פגישת רחוב, סיכמו הרב כהן והאיש על לימוד משותף בחסידות. עם הזמן התחזק האיש ביהדותו וחזר לקיים אורח חיים תורני. הפעם – ביציבות איתנה.
(הסיפור מתפרסם היום בעלון "הגאולה מעניין ועכשווי")
משמחים את מגורשי גוש קטיף בשלל התועדויות י"ט כסלו!משיח נאו
הפקה חדשה: גלויה של ברכת שנה טובה לי"ט כסלומשיח נאו
הרב משה צבי נריה זצ"ל והקשר שלו לי"ט כסלומשיח נאו
לכבוד י"ט כסלו - הניגון המרטיט "פדה בשלום נפשמשיח נאו
בשעה שבאו להודיע לאדמו"ר הזקן על גאולתו מהמאסר, הוא בדיוק אחז במילים "פדה בשלום נפשי" שבפרק נ"ה בתהלים. חסידים הלחינו שיר על קטע זה בתהלים, אותו הם שרים בי"ט כסלו - חג הגאולה.
תחילת הניגון הוא בתנועה רגועה בשירת הודיה לקב"ה על הנס, כשלבסוף במילים "ואני אבטח בך" עולה השיר לתנועה של שמחה גדולה עד לריקוד ממש.
מילות הניגון הם: "פדה בשלום נפשי מקרב לי, כי ברבים היו עמדי. ישמע א-ל ויענם וישב קדם סלה, אשר אין חליפות למו, ולא יראו אלוקים. שלח ידיו בשלומיו, חילל בריתו. חלקו מחמאות פיו וקרב לבו, רכו דבריו משמן והמה פתחות. השלך על השם יהבך והוא יכלכלך, לא יתן לעולם מוט לצדיק. ואתה אלוהים תורדם לבאר שחת, אנשי דמים ומרמה לא יחצו ימיהם, ואני אבטח בך". מרטיט ומרגש להאזנה. הנה:
http://www.chabad.info/php/audio.php?action=playsong&id=22
*נפשימשיח נאו
שבת שלום לכולם וחג גאולה שמח!משיח נאו
גוט יו"ט - לשנה טובה בלימוד החסידות ובדרכי החסידותמושיקו
מוזר שתחיית המתים תהיה בגשמיותאנונימי (פותח)אחרונה
אז קודם כל שלום!!!אנונימי (פותח)
תנו חיוך הכל לטובהקודם כל ברוכים הבאים!מושיקו
תשובות מדוייקות.......חשבשבת
תודה על התשובות אבל...אנונימי (פותח)
הצעה -אויש
ננסה לענות..חשבשבת
מוחא בתוקף!!!st_g
באופן ישיר הרבי באמת לא התבטאמושיקו
לחשבשבת:אנונימי (פותח)
הרבי גם קרא "הונט" (כלב, באידיש) לר"א קוטלר - ראש ישיבת לייקוואד. על זה שמעת פעם? שאלי את רבנייך מחב"ד.
תוכיח..........חשבשבת
אדרבה...חשבשבת
ואם הרבי מתבטא על בנ"א התבטאות כזו...חשבשבת
אבל בכל זאת...חשבשבת
ל'רב' אבינרמושיקו
אה.......חשבשבת
התשובה כבר נענתה מקודםמושיקו
תיזהר מאוד איך שאתה מתבטא על הרב שך!יהוזבד
סרטון על דעתו של הרבי על אותו איש מבני ברק וחבורתובן ציון גגולה
תשובה לאמונה יהודיתבן ציון גגולה
מקורות חז"ל על אופן ביאת המשיח המתאימים לדורנובן ציון גגולה
דברי חז"ל וגדולי ישראל על אופן בואו של משיח
*הערה מקדימה: הגמרא (מסכת שבת) מסבירה שעם ישראל חטא בחטא העגל, למרות שזה היה זמן קצר לאחר מתן תורה, מכיוון שהשטן שכנע אותם שמשה מת ואף הראה להם כפשוטו שמשה מת. אשליה אופטית. מסביר האר"י הקדוש, שאנשי הדור האחרון לגלות,(דור עקבא דמשיחא) הם גלגול של אנשי דור המדבר וכדי לתקן את חטא העגל, יצטרכו הנשמות בדור האחרון לעמוד באותו הניסיון, שבו כשלו במדבר ...
1. רש"י- " שעתיד משיחנו להתכסות אחר שנגלה וישוב ויתגלה" ( רש"י על דניאל יב, יב)
2. מדרש רבה- " ר' ברכיה בשם ר' לוי אומר כגואל הראשון כך גואל האחרון מה ראשון נגלה להם וחוזר ונכסה מהם כך גואל האחרון נגלה להם וחוזר ונכסה מהם " (במדבר רבה פרשה יא ב , רות רבה פרשה ה ו , וכן פסיקתא רבתי, פרשה טו, וכן פסיקתא דרב כהנא ה, ח)
3. ילקוט שמעוני - "שנטלטלה מלכותו לשעה כגואל ראשון כך גואל אחרון נכסה וחזר ונגלה"
(ילקוט שמעוני רות, פרק ב, תרג)
4. שיר השירים רבה- "דומה דודי לצבי מה צבי זה נראה וחוזר ונכסה נראה וחוזר ונכסה כך גואל הראשון נראה ונכסה וחוזר ונראה...יהודה ברבי אמר לקירסין כך גואל האחרון נגלה להם וחוזר ונכסה מהן " (מדרש רבה, שיר השירים, פרשה ב, כה)
5. החתם סופר- "וזה נסיון גדול שנעלם הגואל ששה חודשים וכן יהיה בימי משיח צדקנו, יהיה נעלם אחר ההתגלות כדאיתא במדרש"(החתם סופר, פרשת שמות, ד"ה למה זה שלחתני)
*וכן רש"י בדניאל בפסוק לפני אחרון בספר כותב כי ההתכסות תהיה ל45 שנה וכן יש דעות אחרות על זמן ההתכסות ואין לנו אלא דברי הרמב"ם שהם - אין אנו יודעים איך יקרו הדברים עד שיקרו
6. השפת אמת- "דמילתא דפשיטא היא דביאת בן דויד לחוד וגאולה לחוד,שהרי משה רבינו עליו השלום בא למצרים קודם הגאולה וכמו כן יוכל להיות נגלה ונכסה כו', כך גואל אחרון כו'"
( השפת אמת על הש"ס, מסכת ראש השנה י"א)
7. פסיקתא רבתי- " והנה מלכך יבוא לך זה שנקרא מלך [מלך המשיח], שעתיד למלוך על דורות ראשונים ואחרונים. והקדוש ברוך הוא מכריז להם לצדיקי הדור ואומר להם: צדיקי עולם! אף על פי שדברי תורה חביבים עליכם, לא יפה שחכיתם לתורתי, ולא חכיתם למלכותי" (פסיקתא רבתי פל"ה)
8. רבינו בחיי- " בגאולתנו זאת העתידה בהיגלות הגואל האחרון... ויהיה הגואל נגלה וחוזר ונכסה... שכן מצינו בגאולת מצרים שנגלה להם משה וחזר ונכסה מהם" (רבינו בחיי, פרוש התורה שמות ד ט)
9.מדרש פרקי היכלות- " ובאותה שעה חוזרין ישראל לדעת אחרת ומבזין למשיח ואומרים אוי לנו שתעינו אחר זה. אמר להם הקדוש ברוך הוא: עכשיו תראו את האור שלו... וכל שהאמין בו אינו נמחק מספר החיים"( מדרש פרקי היכלות רבתי, פל"ה ו)
10. פסיקתא רבתי- " בדור הגאולה יהיו צדיקים ותלמידי חכמים שלא יכירו את המשיח מתחילה ויתנגדו לו"
11. רמב"ן- הרמב"ן אומר שבתחילה יתגלה המשיח רק "לעדת המיחלים לו" .
( ראה באור הרמב"ן על פרשת הנה ישכיל עבדי )
12. רבי נחמן מברסלב- "בתחילה יהיה על משיח מחלוקת גדול ויאמרו: זהו משיח? ... שהולך עם כובע כזה...? " (פעולת הצדיק לרבי נחמן מברסלב, אות תתל"ה בשם מגילת סתרים)
13. רמב"ן-" ואמר הכתוב במשיח, כאשר שממו עליך רבים וכו', ר"ל כאשר שממו עליך, להלעיג בך בתחלת בואך..." (באור הרמב"ן על פרשת הנה ישכיל עבדי )
14. האר"י הקדוש- "משיח יתגלה ויכירוהו מקצת בני האדם, אך לא יכירוהו שאר האנשים עדיין ואח"כ יגנז המשיח בגוף ונפש... ואח"כ יתגלה המשיח לגמרי ואז יכירוהו ויתקבצו אליו כל בני ישראל."( האר"י קדוש, שער הגלגולים, פרק יג)
"וכל שהוא מאמין לו והולך אחריו וממתין הוא חיה"
(מדרש רבה, שיר השירים, פרשה ב, כה)
הסיבה לחשיבות ידיעת הזהות של מלך המשיחבן ציון גגולה
חופש הביטוי - במיוחד למי שלוחם כנגד חוק השבות...מושיקו
לאמונה יהודיתמושיקו
מקורות:אנונימי (פותח)
במקום להביא קישור שטותי ולא אמיתי...חשבשבת
הראיות שהרבי מביא...חשבשבת
שלמה אבינר האם הרב מרדכי אליהו מקובל עליך?בן ציון גגולה
שירשור מבצעי הרבי;נש"קמושיקו
המבצע הראשון היה תפיליןחשבשבתאחרונה
התוועדות י"ט כסלויוסי פ.
התוועדות י"ט כסלו
הילולת הרב המגיד ממעזריטש, וחג הגאולה של אדמו"ר הזקן בעל התניא והשו"ע -
עם מו"ר הרב יצחק גינזבורג שליט"א
תתקיים בע"ה ביום ראשון י"ט בכסלו, שעה 19:30 בישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר
* עזרת נשים פתוחה * מכירת ספרי הרב בהנחה
[השתתפות בהוצאות 20 שקלים]
לפרטים נוספים: ישיבת עוד יוסף חי 02-9974666 misrad@odyosefchai.org.il
היום שקישר אותי עמכם ואותכם עימי...חשבשבת
חיי שרה תשנ"באנונימי (פותח)
נו..........חשבשבת
תענה גם על שאר השאלותחשבשבת
מאירוביץ תפנה אליי במסר אישי ונדברבן ציון גגולה
אחת מההוכחות החותכות שהרבי מקבל פרסומו כמלך המשיחבן ציון גגולה
2 הוכחות חותכות שכאשר הרבי מתנגד - רואים זאתבן ציון גגולהאחרונה
האמת...חשבשבת
יותר מענין ממעניןמושיקו
הרבי רוצה שיפרסמו שהוא מלך המשיח בדרכים המתקבלותבן ציון גגולה
הפתק - הסיפור האמיתיבן ציון גגולה
הבהרה - בתחילה נראה כי הכוונה של הרבי היא לא לפרסם את עצם היותו מלך המשיח שזה עלול לגרום למחלוקות אלא להרבות באהבת ישראל ע"י מבצעים של הרבי ועוד
אלא שהסיפור הוא קצת אחרת :
חבדני"ק שעבד במפעל פירסם שהרבי הוא המשיח לכל העובדים מה שגרם לבעל המפעל רצון לפטר אותו , הרבי שלח מכתב לבעל המפעל ואמר לו שאומנם אין חיוב לפרסם מיהו המשיח(שזה מותר ובוודאי אין להתנגד לכך) אך יש חיוב באהבת ישראל שזה אמור להשאיר את העובד , עכשיו - ישנם אנשים שלקחו את המכתב הזה של הרבי כראיה לא לפרסם אני "מציע" לאותם אנשים ללכת באותו הקו ו"לעבוד אלוהים אחרים" שהרי כך רשום בתורה , אבל רגע רגע נזכרתי שרשום לפני כן "ולא" ולכן יש תמיד לנהוג ביושר ולראות מה היה לפני המילים ובאיזה אופן הם כוונו , במיוחד שמאז השיחה ב"דבר מלכות" פרשות תזריע- מצורע שנת תשנ'א סעיף ח הערה 67 , יש חיוב לפרסם מיהו המשיח "ואנן חסידים נעני אבתרייהו .... " יחי המלך !
סרטים בהם הרבי מעודד את פרסומו כמלך המשיחבן ציון גגולה
הרבי עודד את ההכרזה יחי אדוננו מורנו ורבינו לעולם ועד לעיני כל העולם
בשנת תשנ”א
וכן מאז שנת תשנ”ג למעלה משנה
http://www.chabad.info/php/videonewp.php?lang=he&vid=282
כינוס השלוחים משנת תשנ"ג – הרבי מפתיע ויוצא אל הקהל
כבר אמרתי לך לעייןחשבשבת
איפה רשום בשיחות שבגלל זה הוא לא יצא לתהלוכה?בן ציון גגולה
הרבי מעודד את פרסום זהותו כמלך המשיח במענה ל:בן ציון גגולה
הסיבה לחשיבות פרסום זהותו של מלך המשיחבן ציון גגולה
לא דיברתי אליך בן ציוןחשבשבת
בסד נשמה טהורה
בן ציון גגולה
למי שקצת אכפת לו..חיים שלמה
אחת מההוכחות החותכות שהרבי מקבל פרסומו כמלך המשיחבן ציון גגולה
2 הוכחות חותכות שכאשר הרבי מתנגד - רואים זאתבן ציון גגולהאחרונה
הצעה חשובהאנונימי (פותח)
נבואת אליהואנונימי (פותח)
בשנת תש"ע
1. יבין עם ישראל שהסכסוך בין מדינות ערב ובין עם ישראל מקורו בסכסוך בין ישמעאל ויצחק.איננו סכסוך טריטוריאלי ולמעשה מבטא את ריב האחים ההסטורי בין היהדות האיסלאם והנצרות.(קין והבל, ישמעאל ויצחק, עשיו ויעקב)
2. יחל עם ישראל ביחד עם אומות עולם בחיפוש יסודי ומעמיק אחר שרידי יציאת מצרים.מדבר סיני יהפוך לאתר ארכיאולוגי תיירותי ועיני העולם כולו יהיו נשואות אליו.
3. שיבת ציון תחל. בשנת תשע תעלה כמות הישראלים הגדולה ביותר מאז קום המדינה בשנה אחת!
4. ישראל תהפוך למדינה המשפיעה בעולם. כל עיני העולם יהיו נשואות לעבר ישראל, יהיה תור המתנה ארוך של תיירים שרוצים להגיע ארצה.
5. כלכלת המדינה - "מעשר בארץ ישראל"
6. תשרור אחדות מוחלטת בעם ישראל
7. אליהו ימלוך בארץ ויסמן תקופה של תחילת גאולה וצפיה למלך המשיח. אלוקים = אליהו (הנביא) + מ' (משיח)
8. יהלומים שעד היום סימנו את עולם החומר - יפיצו את אור האלוקים
9. גלעד שליט יחזור הבית בשלום - יסמן תחילתה של תקופת רגיעה וחתירה לשלום בין ישמעאל ויעקב (גלעדי שלט)
10. הכנרת תעלה על גדותיה
אוריהלום
בשורות טובות
אליהו רונן פריבר אבוחצירא
תהיה שנת עצמות - בגילוי הרבי מלך המשיח שליט"אבן ציון גגולה
הוספה תוכן לכותרת שרשמתי לעילבן ציון גגולה



