שרשור חדש
מקווה שלא תסקלו אותיגמני
כמו שעשו השבוע ויזניץ לבאבוב, אבל איך זה שלפני שבוע חגגנו את שחרורו של האדמו"ר בג' תמוז, והיום שוב בי"ב תמוז?
בלבלתאלעד

ג' תמוז - הסתלקות/העלמות של האדמו"ר האחרון

יב' תמוז - שחרור חמיו, הרבי הלפני-אחרון, מבית הכלא הרוסי

היו שלבים בגאולהמושיקו

ט"ו סיון - מאסר הרבי הריי"צ.

 

ג' תמוז - הודעה על ביטול גזר דין מוות והמרתו לגלות (בהתחלה גזרו 10 שנות גלות אחרי זה הורידו ל3 שנות גלות)

 

י"ב תמוז- הודיעו שהתבטל העונש לגמרי והוא משוחרר.,אך מכיוןן שזה היה יום  חגא שלהם המשרדים היו סגורים וההודעה לא נמסרה באופן רשמי.

 

י"ג תמוז - הודעת  השחרור נמסרה באופן רשמי.

 

הרבי מסביר לגבי ג' בתמוז שזו בעצם התחלת הגאולה שנשלמה בפועל בי"ג בתמוז.

 

נ.ב.בחב"ד לא סוקלים, על פי רוב הם דווקא נסקלים

יש"כ לעוניםגמני
זה קשור ולא קשורפיצוחיתאחרונה

ג' תמוז זה היה אתחלתה דגאולה של הרבי הרייצ שהימרו לו את העונש ממוות בירי' ל"ע ל 10 שנות גלות
(כמו ש @מושיקו  הסביר על הפרטים)
שזה נס והצלה ויום גאולה בפני עצמו לרבי הקודם.
הרבי מליובאוויטש התייחס ליום זה כיום ממש מיוחד והוא זה שחיבר את הום לאתחלתה דגאולה שאז באמת התחילה הגאולה שנגמרה ביב יג תמוז 

בלי קשר בתשנ"ד היה בתאריך הזה ג' תמוז העלמות\ הסתלקות של הרבי שלנו

שאז חסידים גם קוראים למאורע הזה אתחלתה דגאולה שמשיח יבוא והרבי יהיה בראשו

 

חבריםתותי פרוטי...

אני צריכה עזרה.

אני עושה עבודה על הרבי מלובביץ אבל לא כ"כ מוצאת מקורות מידע (יש בויקיפדיה ובחב"דפדיה אבל כמה כבר אפשר לשנות את מה שכתוב שם?) 

אם יש לכם רעיונות למקורות מידע שאני יכולה להעזר בהם או שעשיתם בעבר עבודה על הרבי ואני אוכל להעזר בה או שאתם מוכנים לעשות איתי את העבודה ביחד (בכך שתוסיפו אינפורמציה על מה שכתבתי ) 

זה ממש יעזור לי!

אני בשנה ג' של התואר וזו עבודה משנה א' שמשום מה לא מסתדר לי לעשות  ​​​​​ בוכה

 

אלו הנושאים:

פרק ראשון: קורות חייו

א. שנות צעירותו

ב. הגעתו לארצות הברית

ג. מינויו לתפקיד הרבי

פרק שני : פועלו והשפעתו

א. השפעתו בעולם היהודי

ב. בתי חב"ד ברחבי העולם

ג. השפעתו מחוץ לעולם היהודי

פרק שלישי: משנתו

א. כתביו

ב. . התייחסותו לדת ומדע

ג. יחסו למדינה וא"י

פרק רביעי: תומכיו ומתנגדיו

א. תומכיו

ב. מתנגדיו

 

מה אומרים?






 

יש המון ספרים.. קפצי לכפר חב"ד קחי מהמדפיםחיה רוז

ספרי ימי מלך, רבותינו נשיאנו ועוד ועוד

 

יש גם בסטימצקי סודו של הרבי וכדומה

תלכי לספריות חב"דיותסניורה

יש שם הרבה ספרים שיעזרו לך.

בהצלחה!

יכולה לעזור לך בכיףסמיילי צהוב
מוזמנת לפנות באישי
יש לי ידע ב"הפיצוחיתאחרונה

אם יש לך שאלות ספציפיות או רעיונות לספרים טובים פני באישי. בשמחהקורץכאילו מוציא לשון

יש למישהו מושג איך אני לומד ידיש?אוהב אותך ה


באיזה רמה?מושיקואחרונה

הייתי מציע שתקנה מילון אידיש עברית ותלמד טקסטים פשוטים באידיש (יש שיחות של הרבי באידיש לא מסובכת)לאט לאט תבין מילים ואת התחביר ותוכל לדבר ולהמשיך  ללמוד לבד משמיעה 

אשמח לעזרה קטנה..ארגוב
למדתי בתקופה האחרונה תניא ( לבד עם פירוש), אשמח אם תאשרו/תתקנו את המסקנות שיצאו לי מזה, כמובן מדובר בחלק קטן מהמסקנות שלמדתי שם, ואני גם לא מדבר כאן על המונחים מתורת הסוד, רק בנושא אחד שמאד קרוב אלי..
"נפש אלוקית ונפש בהמית"- לפי איך שהבנתי, חוץ מהבחירה החופשית שיש לכל אחד לבחור לאלו ערכים הוא מחוייב (מדובר על תורה במקרה הזה, אבל נראה לי שזה נכון על כל דבר), רוב הבחירות שלנו בחיים הם אחרות- מה שנקרא " לבחור להיות בוחר"- כלומר שבמצב מסויים אני יודע מה צריך לעשות לפי מה שאני מאמין, אבל מצד שני היצר אומר לי אחרת, הנפש האלוקית היא הערכים והאמונות שלי, זה הצד העצמי יותר והפנימי יותר באדם, והבחירה שלי היא האם להקשיב לה או ללכת למערכת היצרים-הנפד הבהמית, שזה בעצם לא לבחור, ללכת עם מה שקל ונוח. לפעמים אפילו מעשה טוב יכול לנבוע מהנפש הבהמית, אם עושים מתוך יצא בלבד, למשל לחץ חברתי וכדומה..כמובן שבחיים יש הרבה מורכבויות ולא תמיד זה ברור ושחור לבן, אבל זה באופן כללי..אשמח אם תגידו לי אם ככה הבנתם גם, ואם לא-תקנו..
תודה!
ממליצה לךטוב נו..

לקרוא את הספרים "דרך קצרה שהיא ארוכה", אמנם הם קומיקסים לילדים אבל הם ממש מסבירים טוב את התניא..

רואים שלמדת... אבל נראה לי שזה לא נכון.חיה רוז

הנפש הבהמית בהחלט יכולה להוביל ערכים ודברים לא נוחים וקלים.

 

לדוגמא: היא יכולה להשקיע בהפגנות שמאל. להתמסר עד מוות לעבודה זרה . להחליט לעזור ליהודי מסוים בניגוד להלכה ועוד.

 

הנפש הבהמית היא אגו. זה כולל לדאוג לעצמי לנוחות ולקלות. זה כולל גם לדאוג לעצמי לחיים אנושיים, לבריאות, תזונה נכונה וכדומה שנשמע לאנשים כמו ערכים. וכן! זה כולל גם לרצות להיות אדם מוסרי כי לי טוב להרגיש שאני מוסרי. כי לי זה חשוב. כי אני מאמין שכך אני...

 

פשוט האני במרכז. עם ערכים. עם מסירות נפש לערכים האלו. אבל אלו ערכים שלי.

 

הנפש האלוקית במקורה היא חלק מה' ולכן היא שמה את אלוקים במרכז. לא את עצמה.  הערכים הם שלו. היא לא מחפשת מה נראה בשכל שלה ערכי ומוסרי. אלא מה אלוקים רוצה בכל רגע. גם אם זה לא תואם את הערכים של השכל שלה למשל. כל הזמן שואפת לדבוק בו.  אלוקות. זו הנקודה. לא ערכים.

משהו לא הולך לי עם ההודעותחיה רוז


יש באמצע את הנפש השכליתמושיקו
שהיא נמצאית באמצע ואמורה למשוך לכיוון הנפש האלוקית.
לפחות מצד השכל
תודה רבה למי שענה!!ארגוב
מה הכוונה בדיוק הנפש השכלית שבאמצע?
כאן ההסבריםחיה רוז
אופטימיותאחרונה
וכל הכבוד לך@ארגוב!
ולא קם נביא עוד בישראל כמשה... אבל באומות העולם קם.. זה בלעםtoramedia770
במדבר רבה פרשה יד, כ וספרי סוף פרשת וזאת הברכה:

ולא קם נביא עוד בישראל כמשה: בישראל לא קם אבל באומות העולם קם ... ואיזה זה בלעם...
34-10 לד י ולא קם נביא עוד בישראל כמשה - חלקנו בתורתך


במדבר רבה פרשה יד, כ וספרי סוף פרשת וזאת הברכה:

ולא קם נביא עוד בישראל כמשה: בישראל לא קם אבל באומות העולם קם ... ואיזה זה בלעם... משה לא היה יודע מי מדבר עמו ובלעם היה יודע.

ולכאורה משמע מהמדרשים שבלעם היה נביא עוד יותר ממשה רבנו, שלכאורה זה פלא גדול. וכבר עמדו על זה המפרשים. וראה מה שהאריך הרמב"ן בפרשת בלק כד א.

ויש להסביר על פי מרז"ל (מגילה לא, ב): "קללות שבמשנה תורה. . משה מפי עצמו אמרן"

ובפירוש רש"י פרשת כי תבוא כח, כג: משה מפי עצמו אמרן.. הקל משה בקללותיו לאמרן בלשון יחיד, וגם כן בקללה זו הקל, שבראשונות הוא אומר את שמיכם כברזל וארצכם כנחושה (שם יט.), שלא יהיו השמים מזיעין כדרך שאין הברזל מזיע, ומתוך כך יהא חורב בעולם, והארץ תהא מזיעה כדרך שהנחשת מזיע והיא מרקבת פירותיה, וכאן הוא אומר שמיך נחשת וארצך ברזל, שיהיו שמים מזיעין, אע"פ שלא יריקו מטר מכל מקום לא יהיה חורב של אבדון בעולם, והארץ לא תהיה מזיעה כדרך שאין הברזל מזיע, ואין הפירות מרקיבין.

ואילו בבלעם גם כאשר הוא בירך, מובא במסכת תענית כ, א:

אמר רבי שמואל בר נחמני אמר רבי יונתן מאי דכתיב 'נאמנים פצעי אוהב ונעתרות נשיקות שונא'(משלי כז, ו)? - טובה קללה שקילל אחיה השילוני את ישראל יותר מברכה שבירכן בלעם הרשע. אחיה השילוני קללן בקנה אמר להם לישראל 'והכה ה' את ישראל כאשר ינוד הקנה' מה קנה זה עומד במקום מים וגזעו מחליף ושרשיו מרובין ואפילו כל הרוחות שבעולם באות ונושבות בו אין מזיזות אותו ממקומו אלא הולך ובא עמהן, דממו הרוחות עמד הקנה במקומו. אבל בלעם הרשע בירכן בארז שנאמר 'כארזים עלי מים'(במדבר כד, ו) מה ארז זה אינו עומד במקום מים ואין גזעו מחליף ואין שרשיו מרובין אפילו כל הרוחות שבעולם נושבות בו אין מזיזות אותו ממקומו כיון שנשבה בו רוח דרומית עוקרתו והופכתו על פניו ולא עוד אלא שזכה קנה ליטול הימנו קולמוס לכתוב בו ספר תורה נביאים וכתובים.

ובלקוטי שיחות חלק לו, ר"ח שבט, סעיף ד:

"קללות שבמשנה תורה. . משה מפי עצמו אמרן" (ודלא כאלו שבתורת כהנים (פ' בחקותי),, ש­"משה מפי הגבורה אמרן"). וכבר נתבאר בכ"מ37, שכלל זה נאמר לא רק לענין "קללות שבמשנה תורה", אלא כל ספר משנה תורה אמר משה "מפי עצמו".
ובפירוש הדברים האריכו במפר­שים38, דלכאורה איך אפ"ל על פסוק מחמשה חומשי תורה שמשה "מפי עצמו" אמרו (ולא "מפי הגבורה") — והרי הלכה ברורה39 היא ש"האומר שאין התורה מעם ה'. . אפילו תיבה אחת, אם אמר משה אמרו מפי עצמו ה"ז כופר בתורה". ומפורש ברמב"ם40 לענין "שמונה פסו­קים שבסוף התורה" — "שהכל תורה היא ומשה מפי הגבורה אמרם"?

ומבואר בזה ע"פ דברי התוס'41 "משה מעצמו אמרם — וברוח הקודש", כלומר, שגם (קללות שב)משנה תורה ברוה"ק נאמרו והוי בכלל תורה שנאמרה "מפי הגבורה", אלא שב"מפי הגבורה" יש כמה דרגות42 (ולגבי "פי הגבורה" שבד' ספרים הראשונים, הרי "רוה"ק" שבמשנה תורה בגדר "פי עצמו" ייקרא, וכדלקמן סעיף ה).

ובסעיף ה: חילוק בין "פי הגבורה" שבד' ספרים הראשונים ו"פי הגבורה" שבמש­נה תורה,, דספרים הראשונים נתגלו ע"י הקב"ה, אלא שהי'' באמצעותו של משה, שהקב"ה שם את הדברים בפיו, ומשה הי' מעתיקן בכתב, באופן שלא התערבה דעתו והשגתו של משה במסירת ה­דברים; משא"כ במשנה תורה, אף שגם הדברים שבמשנה תורה נאמרו "מפי הגבורה", מ"מ התגלות הדברים היתה ע"י משה, שמשה הי' מדבר מעצמו את דברי ה' אשר השיג בדעתו. והיינו ש­דברי הקב"ה נתלבשו בדעתו של משה (ולכן מסרם משה לבנ"י כאילו הי' אומ­רם "מפי עצמו").

ועל פי זה, שהנבואה של משה רבנו התלבשה בדעתו של משה רבנו והתאחדה עמו עד כדי כך שהיה יכול לשנות ולהקל בדברי תוכחה שלו, וזה היה במשה רבנו שהיה אוהב ישראל שאפילו דברי תוכחה הוא הפך לטובה לישראל ולא אמר מילה במילה את דבר ה'. אבל בלעם הרשע עדיף שיאמר דברי ה' כהווייתן, למרות שגם אצלו זה התלבש בשכלו אבל היה עדיף שיהיה לו יותר נבואה מאשר התערבות השכל שלו. וזה הפירוש שהיה יותר נביא ממשה רבנו שמסר דברי ה' עם פחות התערבות של הדעה שלו בכדי שלא יזיק חס וחלילה לישראל.

ויש לאמר שזה נרמז בדברי האור החיים הקדוש על הפסוק ולא קם נביא עוד בישראל כמשה: בישראל - רמז שכל השגת נבואתו הייתה באמצעות ישראל... ורז"ל דרשו אבל באומות העולם וכו'.

פירוש שגם דרשת חז"ל שבאומות העולם קם, גם זה לטובת ישראל.
הראי"ה קוק:י"ב תמוז,יום גילה יום דיצה וחדוה לכל ישראלמושיקו
השבוע מציינים 90 שנה לחג הגאולה י"ב י"ג תמוז - חג הגאולה של הרבי הריי"צ מציפורני היבסקציה.
 
בט"ו סיון תרפ"ז הרבי נעצר ונגזר עליו עונש מוות היל"ת.
בג' תמוז תרפ"ז העונש הומר לגלות (בתחילה 10 שנים באי נידח לאחמ"כ הורידו ל3 שנים לגלות בקאסטרמא)
ובי"ב תמוז הודיעו על שיחרורו, עקב חגא של הגויים השחרור בפועל התבצע בי"ג תמוז


 
 
התוועדות מרתקת על חג הגאולה יב יג תמוזמושיקו
חג הגאולה זועק מסירות נפש "להדתה" בחינוך יהודימושיקו

בברית המועצות יהודים שהתגייסו לייבסקציה ימח שמה בנו בתי ספר שמלמדים בשפת אידיש בלי טיפת יהדות.

וכל המלחמה שהוא לחם במסירות נפש עד כדי סכנת חיים היה בשביל שילמדו ילדים יהדות...

 

בימים ההם ובזמן הזה

חג הגאולה, מהותו של יוםמושיקואחרונה

הרבי הקודם לבית חב"ד נאסר ברוסיה הסוביטית בעוון הפצת יהדות. עונש המוות הומר לגלות וגם ממנה נחלץ בניסים אל מחוץ לגבולות רוסיה. בי"ב תמוז (היום) הודיעו לו על השחרור מהגלות , בפועל שוחרר למחרת. מאז הימים האלה נחגגים כחג הגאולה.

מיד כשנלקחתי לבית הסוהר, החלטתי, סיפר הרבי יוסף יצחק, שאני לא מאבד את עשתונותי ואני לא מתפעל מהם ולא מתחשב בהם כמציאות כלל "כאילו היו אין ואפס ממש". מה שבשפה שלנו נקרא "לא לראות אותם ממטר" – וזה לא כל כך קל לבצע, כשמולך רוצחי מיליונים בלי ניד עפעף ובלי משפט. 
הם כלאו אותו ליממה בצינוק מלא ברפש, שורץ עכברים ומקקים, אבל את ההחלטה האיתנה שלו הם לא כופפו: הם נשארו אצלו 'כאין ואפס'.

אחרי ימי מאסר קשים, חקירות והתעללויות מילוליות ופיזיות, נכנסו יום אחד שוטרים לחדר הרבי ובקשו ממנו לקום. כדי להראות לאסיר, שהוא נתון תחת מרותם, קבע חוק בית הסוהר, שאסיר חייב לעמוד, שכשנמסרת לו הודעה .
הרבי סרב לעמוד, ממש מפני אותה סיבה....
הם איימו עליו במכות וגם בצעו את איומם ויצאו.

אחרי זמן מה הגיעה משלחת שנייה של סוהרים, ביניהם יהודי קומוניסט, שהיה מאלה שאסרו את הרבי.
הוא פנה אל הרבי במילים: "רבי! למה אתה מתעמת איתם? הם הרי רוצים לבשר לך על הקלה, מצווים עליך לקום- תקום!".
הרבי לא הגיב. שוב הוכה הרבי והם יצאו.

עם קבוצת השוטרים שהגיעו בפעם השלישית קרה אותו מהלך והם יצאו כשאחד מהם, עוד יהודי, אומר : אנו נלמד אותך לקח, והרבי עונה לו: תלוי מי את מי.
אחרי פרק זמן הם נכנעו. נכנסו שוב לחדרו ואמרו לרבי להתלוות אליהם למשרד. במשרד בשרו לרבי על שחרור מבית הסוהר לגלות באיזה עיר נדחת (ממנה שוחרר ביג תמוז).

אגב, כשהתקרב הרבי לשולחן, הוא ראה את תיק החקירה שלו מונח פתוח ואת פסק הדין, שהשורה הראשונה שלו היתה מחוקה. היה כתוב שם: גזר דין מוות. גזר דין זה הומר ל10 שנות גלות ושוב הומר ל3 שנות גלות.
תבינו רק, מול מי ומה עמד הרבי בעמידה האמיצה שלו...

וזה עוד לא הסתיים. הפקודה היתה לצאת באותו יום לביתו ואחרי מספר שעות לצאת ברכבת לעיר הגלות. כשהבין הרבי שיאלץ לנסוע בשבת- סרב הגם ששילם על זה מחיר יקר של עוד 3 ימי מאסר....
עוד לפני יציאתו לדרך, נשלח לשם חסיד לסדר שם מקווה ו"חדר" ללימוד תורה לילדים.
רגע, עוד לא הספקת להשתחרר ממאסר מסוכן מלווה באיום של גזר דין מוות, אתה בדרך לגלות - ואתה הולך לעשות שוב בדיוק את אותם דברים עליהם נאסרת?!
זהו הרבי יוסף יצחק...

סיפורים שקרו לרבי ובפרט אם הוא סיפר אותם, הם לא ספרות ולא היסטוריה, הם הוראה.
הרבי פתח לנו צינור ונתינת כוח , שכשיהודי מחליט בנפשו בתוקף לקיים איזה ענין טוב- יש לו כל הכוחות כולם לעמוד בהחלטה, לעמוד בכל הנסיונות ולפרוץ את כל הדלתות.
עד כדי כך שגם מי שעומד מולו יכנע אל האור –אפילו הקומוניסט עצמו פנה אל הרבי בפשטות: רבי....

 

(קרדיט:השליחה לפונה,הודו.רחל קופצ'יק)

תניאshoock

הגיוני שיש פה לימוד תניא יומי??

(אני פשוט חדש)

כאן?מושיקואחרונה
יש סדר לימוד יומי שמופיע במורה השיעור בסוף כל תניא.
כיום ברוב ספרי התניא מופיע בצד סימון לשיעור היומי.
צפו מסיבת סיום חפשו באתר שווה צפיה!shoock

האם יש סיורים מאורגנים של חב"ד לציונים בחו"לסער5

שבוע טוב,

אשמח לדעת אם יש  סיורים מאורגנים של חב"ד לציונים הקדושים כדוגמת הבעל שם טוב, אדמור הזקן, רבי נחמן וכו'..

אם כן כיצד / היכן נרשמים.

 

שלום חסידים, שאלה קצרה ברשותכםתמים

אם הנפש האלוקית שואפת להתלבש בשלמות בלבושי הנפש וכך גם הנפש הבהמית,

מה החלק בנפש שמכריע איזו אחת אכן תבוא לידי ביטוי?

 

מה ז"א מה החלק בנפש?אופטימיות
עבר עריכה על ידי אופטימיות בתאריך כ"ד בסיון תשע"ז 23:26
אולי תמקד יותר את השאלה ויהיה יותר קל להבין איך בדיוק ועל מה לענות;)
בעקרון, אדם צריך לפעול לפעמים מתוך "מוח שליט על הלב" כדי שהצד הטוב יבוא לידי ביטוי בלבושי הנפש.
ז"א לנתק חלק ריגשי שיכול לגעת בתאוות לדוג'.

הלוואי והנפש האלוקית שלנו תבא לידי ביטוי בשלמות-ב 3 הלבושים. זה ממש קשה גם במחשבה,בדיבור ובמעשה.
שאלה עמוקה... המון חומר נכתב על הנפש השכלית...חיה רוז

בגדול המכריע זה השכל. חלק שכלי ששייך יותר לנפש הבהמית אבל הוא לא ממש חלק ממנה. הוא נעלה יותר ומסוגל לתפוס עניינים נשגבים.

 

בהרבה מקומות היא נחשבת כנפש שלישית. הנפש השכלית.

 

השאלה אם זה שכל הנפש הבהמית שהוא ברמה גבוהה יותר או חלק עליון יותר בשכל שמכונה הנפש השכלית והוא עצמאי.. סוג של נפש שלישית. יתכן שזה לא נחשב נפש בתניא כי זה בלי ציור שלם של כל הכוחות. המון דיונים יש על הדיוקים. אבל בגדול זה החלק המכריע.

השאלה שלך שגויה בשני דבריםחבדניק שנון

1, כל אחת חפצה ורצונה למשול בגוף ולהיות המוח ממולא ממנה לבדה, ולא בנפש, משום שהן הנפש - נפש אחת מצד הקדושה, ונפש אחת מצד הסטרא אחרא. 2, מי שמעניק את הכוח לנפש האלוקית לנצח זה ה', כדברי רז''ל ''לולי הקב''ה עוזרו, אין יכול לו (ליצר הרע)''. 

השאלה שלו מוזכרת במקורות שונים ודנים בה הרבהחיה רוז

לא חושבת שהיא שגויה

אשמח למקורות הללוחבדניק שנון

ובפשטות, הרי יש שתי נפשות באדם - אחת מצד הסטרא אחרא שממנה באות כל מדות רעות,  ואחת מצד הקדושה שמקורה מגיע עד עצמותו ית'. הנפש הבהמית לא יכולה לפגוע בנפש האלוקית כידוע, וכל המלחמה היא על הגוף. אז אין כאן שייכות למלחמה על נפש כלל וכלל

ביאור השאלה, ציטוט של הרבי וקונטרס של הרב סופר בנושא:חיה רוז

אם הנפש האלוקית והנפש הבהמית רבות, למה מבקשים ממני להכריע ולתת כוח לאלוקית לנצח?

מה זה החלק שבי שמכריע מי תנצח?

הבהמית רוצה כך והאלוקית רוצה ההיפך. איך מתקבלת בסוף ההחלטה?

 

זו השאלה בגדול.

 

התשובה לכאורה נמצאת כאן:

 

"ועל דרך זה מובן בנוגע לנמשל: בכל אדם ישנם ג' העניינים הנ"ל – דהנה, מבואר בליקוטי-תורה (בחוקותי מז,ג) שבכל אדם יש נפש-אלוקית ונפש-הבהמית, והממוצע המחברם הוא – נפש-השכלית, ועל-פי זה – החכמים שבעגלה הם בדוגמת נפש-האלוקית, הסוסים הם בדוגמת נפש-הבהמית (כשמה כן היא – "רוח הבהמה היא היורדת למטה"), ובעל העגלה הוא בדוגמת נפש-השכלית, הממוצע המחבר בין נפש-האלוקית לנפש-הבהמית (בדוגמת בעל העגלה שהוא האמצעי המריץ את הסוסים למחוז חפצם של החכמים)".

 

(משיחת שבת פרשת ראה, מברכים החודש אלול ה'תשמ"ב; התוועדויות תשמ"ב, כרך ד, עמ' 2056-2055 – בלתי מוגה)

 

 

http://www.chabadlibrary.org/books/default.aspx?furl=/adhaz/lkutey/13/47c&search=%D7%A6%D7%9C%D7%9D

 

https://www.google.co.il/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=5&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjUluKjy-DUAhXJOxQKHcCrATcQFghCMAQ&url=http%3A%2F%2Fwww.col.org.il%2Ffiles%2F0.29648554855_486912.doc&usg=AFQjCNHa0vnwHqcjo4xfJ94mibINqYnLkw

הבאתי ציטוט מהתניא, יגחבדניק שנון

שקובע שהכוח לנפש האלוקית לנצח בא מה'. עניין הנפש השכלית הוא דיון בפני עצמו. 

אתה כותב דברים נכונים, אבל עוסק בשאלות שונות מהשאלה בשרשורחיה רוזאחרונה

ברור שהכוח מה'.. היא כולה חלק אלוקה.. השאלה מי מכריע

לא מאיפה הכוח

 

קרא את הקונטרס של הרב סופר.

 

השאלה שבבסיס הקונטרס היא השאלה של פותח השרשור.

ואגב, כן יש מלחמה על הנפש עצמהחיה רוז

חלק מתפקידה של הנפש האלוקית הוא להפוך את הנפש הבהמית לטוב. לא רק את הגוף.

 

מובא בחסידות שאהבת ה' שמגיעה מהנפש הבהמית היא פנימית ואיתנה יותר. ועליה נאמר "רוב תבואות בכוח שור". מוזכר בין השאר בשיחה של הרבי לפרשת כי תצא בנוגע ל "כי תהיינה לאיש 2 נשים".

 

וגם מהביאור שמובא על כך שהנפש הבהמית היא הראשונה והאלוקית היא השניה. כי הנפש האלוקית מגיעה לברר אותה. וכיוון שכך הנפש הבהמית היא המטרה והיא הראשונית.

רבי יקר! כמה מילים אכתוב לךחיובי

קשה לבטא את התחושות העמוקות המתעוררות ביום זה.

ביום זה מתעצמים אצלנו התשוקה והגעגועים אליך.

מתגברת ומתגעשת בתוכנו אש האהבה לך.

אתה נותן לנו את הכח ומעורר בנו את כוחות הנשמה הטמונים בנו.

גם היום, כל פעם שאנו צופים ורואים אותך בוידאו מעודד את השירה

מניף את ידך הקדושה בחוזקה, אנו מרגישים כיצד כוחות פנימיים נכנסים אלינו.

השיחות שלך, המכתבים, והמאמרים הם לחם ומזון נפשו.

בהפצת החסידות, בעשיית המבצעים אנו מלבים את אש ההתקשרות.

אנו בטוחים ומאמינים בבשורת הגאולה שבישרת,

יודעים שמילה אחת מדבריך לא ישוב ריקם

מצפים ומייחלים לראות אותך שוב

והפעם זה יהיה כמובן בגאולה האמיתית והשלימה.

ועד אז - 

צמאה לך נפשי..

 

מושיקואחרונה


ג' תמוז - מהותו של יוםמושיקו

אוקינוסים של מלל נשפכו על יום זה, ומה אפשר להוסיף?

 

מתחילת גאולתו של הרבי הקודם לפני 90 שנה

דרך התייחסותו של הרבי לחוג את יום זה כ'חג גאולה' למרות שבו היתה רק התחלת הגאולה

ועד לדורנו שבו היום הזה זיעזע כל נפש יהודית וחב"דית באשר היא.

 

הרבי בהתייחסותו ליום זה מסביר ש'תמוז' יש לו 2 צדדים, מצד אחד שיא החום, שמסמל את שמש הוי' שקורנת בצורה הכי חזקה ברוחניות ומשם זה מתבטא גם בגשמיות[כך שמי שקר לו הוא ...].

ומצד שני תמוז הוא גם עבודה זרה שקשורה עם אש וחום כפי שכתוב בנביא "נשים מבכות את התמוז".

 

ובקשר עלינו חודש תמוז הוא מסמל את שיא ההתקשרות לרבי ולפעולותיו שבדורנו זה התגלה ביום זה בצורה הכי ברורה ו'בוערת' אצל כל אחד ואחת מעם ישראל וגם אלו שלא.

 

וביום וחודש זה צריך לנצל לעורר ולחזק את ההתקשרות והחום לדרכו של הרבי ואפשר לעשות זאת בכל צורה שמפרשים את היום הזה. 

וכך מחברים ומתחברים עם "שמש הוי'"

 

בעיקר עם החזקה הכפולה ומכופלת שהמספר 90 מסמל (שלימות של חזקה לחזקה (3*3) בשלימות של 10)

 

 

ומי שמנצל את פירושיו השונים (ויתכן אף הצודקים..)של יום זזה לפירוד ומחלוקת ר"ל יכול להתחבר ולחבר לצד השני של יום זה.. 

 

חזרתי עכשיו מהתוועדותאופטימיות
היה מרומם ומיוחד
אשרינו שזכינו!


איזה החלטות אפשר לקחת על עצמינו? אני רוצה לקחת משהו שאוכל לעמוד בו.
Hlp me pls;)
דברי טעם נפלאים!חבדניק שנון


מוסיפה משהו יפה שקראתי.אופטימיות
לא לצעוק, ללחוש / החלק היומי / סיון רהב מאיר:

זהו יום הזיכרון ה-23 לרבי מלובביץ', מנהיג שאפשר וצריך לעסוק רבות בתורתו, מנהיגותו והמסרים שלו אלינו. הנה רק סיפור אחד קטן-גדול עליו, וגם עלינו:
הרב משה פלר, שליח חב"ד למינסוטה, התבקש לכתוב לעיתון מאמר על יהדות, תורה וחסידות. הוא ניסה להסביר במאמר מה התורה עושה לאדם, וכתב שכאשר אדם מאבד את ההכרה ונמצא במצב של עילפון, אומרים שצריך להתקרב לאוזנו ולצעוק את שמו כדי שיתעורר. באותו אופן, כשאדם נמצא רחוק מיהדותו, רחוק מזהותו, רחוק מעצמו – הרב פלר כתב שצריך לצעוק לו את שמו, לצעוק שהוא יהודי, והוא ייזכר ויתעורר. הרב פלר שלח את המאמר לרבי מלובביץ', לשמוע מה דעתו ולקבל תיקונים והגהות. הרבי קרא ותיקן מילה אחת, עם משמעות רבה. הוא מתח קו על המילה "לצעוק" וכתב מעליה את המילה: "ללחוש". לא לצעוק לאוזנו של האחר, אלא ללחוש. איך מעוררים אדם מעילפון רוחני, איך פונים למישהו מנותק? צריך לתקן את הגישה – לא לצעוק עליו שהוא לא בסדר, לא לשאוג את עמדותיך, אלא ללחוש. אתה נכנס למקום עדין, לנשמה שלו. אל תפנה אליו בברוטליות, תפנה אליו באהבה, באכפתיות, בשקט.
כמה אנחנו זקוקים היום לגישה הזו.
לא מבין את מהות היום הזהגבעוני מצוי

איני חבדניק אך אני אוהד את חבד ואת הרבי

אבל אני לא מבין את מהות היום הזה.

הרבי חי? אם כן מה יש בקבר?

מי קבע שהרבי הוא המשיח גם אחרי שהוא נפטר? (אם הוא אכן נפטר)

אתה מבין מהי השפעתו של הרבי?מושיקו
ליהודים ולגויים?
השפעה שמורגשת גם היום?
בוודאי!!!גבעוני מצוי

מה זהקשור למה ששאלתי

את היום הזה צריך לנצל לזכור ולהתחזק ולפעול בדרכיו של הרבימושיקואחרונה

וזה לא קשור לדיון חי וקיים או שלא , בגוף גשמי או שלא וכו'.

 

זה סתם ויכוח חב"די פנימי שמסיט מהנקודה העיקרית.

 

בשביל ללכת ולהפיץ יהדות בכל מקום לקראת הגאולה משנה מה בדיוק קרה עם הרבי?

בקצרהאופטימיות
הרבי *הסתלק ויום ההילולא שלו עבור כולם הוא יום עוצמתי.


*למרות הסתלקותו מבחי' גשמית, עדיין מבחינה ~רוחנית~ אפשר להרגיש שהוא איתנו. תחושה הנובעת מהחיבור אליו.
הרבי אמר שלא שייכת הסתלקות בנשיא דורנוחבדניק שנון

כך שבהחלט יש למשיחיסטים על מה להסתמך. 

עוד שעה ב -770 / ביהמ"ק...יובל הנגן

ג' תמוז שמח, מחכים למשיח...

יש רק רבי אחד, אבל בנים של הרבי כולנו, כל עם ישראלtoramedia770
עבר עריכה על ידי toramedia770 בתאריך ג' בתמוז תשע"ז 08:44
יש רק רבי אחד. אבל בנים של הרבי - כולנו, כל עם ישראל - חלקנו בתורתך

ידוע המכתב שכתב הרבי לקראת יום ההילולא הראשון של הרבי הריי"צ, שכל אחד ואחד מהחסידים יעלה לתורה לפני יום ההילולא, וגם כל שאר המנהגים שהכול יהיה בדוגמת מה שנוהגים לפני וביום היארצייט על אב ואם כפשוטו רחמנא ליצלן.

דבר שלא ראינו בגלוי אצל שאר רבותינו נשיאנו.

בכלל ראינו שזו הייתה הנהגתו של הרבי שמה שהיה עושה היה בבחינת "מגיד דבריו ליעקב חוקיו ומשפטיו לישראל" כידוע מאמרז"ל על זה "מה שהוא עושה אומר לישראל לעשות". גם כאשר הרבי שלא לבש סיורטוק לפני הנשיאות ואחרי קבלת הנשיאות התחיל ללבוש סיורטוק, הוא דרש שגם החסידים ילבשו סיורטוק. ויש עוד כמה דוגמאות. כמו כן גם במנהגי הילולא, שהרבי שהוא חתנו של הרבי הריי"צ נהג במנהגי יארצייט כמו בן לאביו, הכניס לזה גם את כל עדת החסידים.

ויש להעיר ולהאיר עוד לפי מה שהרבי מבאר בהקשר לפרשת קורח, שרצונו של קורח להיות בדרגת כוהן גדול היה רצוי, רק מעשיו של מרידה במשה רבינו ואהרן היו נגד הכוונה. כי יש רק כהן גדול אחד. כמו כן בעניינינו, שיש רק רבי אחד, אבל להיות בנים של הרבי ולנהוג במנהגי יארצייט עד כמה שאפשר בדיוק כמו בנים של הרבי, את זה יכול לעשות כל אחד ואחד. ויש לומר שזה גם הקשר לפרשת קורח, שג' תמוז יוצא בסמיכות לפרשת קורח.

ויש לומר עוד לחידודא על כל פנים, שהנה הרבי דרש שחסידות, חסידות חב"ד היא נחלת כל עם ישראל, ואם כן כל עם ישראל הם חסידי חבד, ואם כן מה יהיה עם ה"ונפלינו"? להיות בנים של הרבי פשוטו כמשמעו ולנהוג במנהגי הילולא בדיוק ועוד יותר כמו בנים ביולוגיים ממש!

ומסיימים בברכה: בנים אתם לה' אלוקיכם. ברכנו אבינו כולנו כאחד.
איך התקרבתם לחב''ד?חבדניק שנון

אם התקרבתם ספרו כיצד 

אווהו...סיפור ארוך.אופטימיות
אפשר להביא קיצורחבדניק שנון


אאוטינג: )אופטימיות
אם זה ממש מעניין אנסה לתמצט ולשלוח במסר.
לך יש סיפור?😌
מוזמנתחבדניק שנון

אין לי. נולדתי חבדניק. אבל אבא שלי שהתקרב לחב''ד, סיפר, שפעם הראשונה שהוא ראה את הרבי, הוא החליט להיות חסיד חב''ד. ראיתי אמת מוחלטת, הוא אומר. 

כולם בהכרח התקרבו? יש גם כאלה שנולדו לשםפה לקצת
אכןחבדניק שנוןאחרונה

אני מדבר על אלו שהתקרבו

איזה חלק בחסידות חב''ד הכי משפיע עליכם בעבודת ה'?חבדניק שנון

אצלי תניא, אצלכם? 

גאולה ומשיחמושיקו


איך זה מתבטא?חבדניק שנון


שכל דבר מסתכלים עליו בצורה גאולתיתמושיקו
למשל.
ימי בין המיצרים.
יש הסתכלות עליהם כעל ימי אבל ויש הסתכלות שזה ימים שיהפכו לששון ולשמחה.
ומכיון שמתקרבים לגאולה מנסים להדגיש בימים האלו (כמובן באופן המותר על פי ההלכה) את הנקודה הגאולתית שבהם
אכןחבדניק שנון

כפי שהרבי אמר שצריך לחיות את הגאולה בכל פרט 

מאמרי חסידות מסוימים ופרקים יח' - כה' בתניאחיה רוזאחרונה


מבצועייםםהפואנטה
ואי ממש קשה לי לאזור אומץ ונחישות לחלק נש"ק.. כאילו אני ממש רוצה ומבינה את החשיבות אבל... אולי זה מתאים לסוג אנשים מסויים.. מה עושים?!
אם זה ממש קשה לך, יש עוד דברים שאפשר לעשותפה לקצת
אולי קבלת שבת לילדות?

הייתה תקופה שלא הצלחתי לצאת לנשק כי לא היה לי זמן, במקום זה אמרתי לילדות ברחוב שלי שילדה שתבוא יום שישי אליי לבית בשעה שאני אומרת ותדליק נר, אני שמה לה נקודה, כל חמש נקודות זה פרס (מחנות של שקל).
כך לומדים , לקפוץ למים ולהתחיל לשחותמושיקו

ופתאום מגלים שנשים מקבלים את זה ממש בהבנה ובשמחה..

 

בהצלחה

מארגנים קבוצה שתחלק. מארגנים את ההכנה והכל ואז רק הולכיםחיה רוז

איתן והן מחלקות. מידי פעם מחלקים אחד כדי להתרגל.

 

מפרסמים על נרות שבת במדיה. בוואצאפ וכזה

 

ועוד רעיונות יצירתיים כאלו

שמעתי פעם בהתועדות -תחשבי רק על ה' האם את מוכנה להתפדח בחבדניק2

בישבילו?זה קשה אבל תתאמצי לכבוד ה'

מומלץ עם עוד מישהו

ממש יפה!אופטימיות
זה מה שאמרתי לעצמי כשעשיתי מבצועים;)

@זאת עם השם אולי הסיפורים האלו יחזקו..
חילקתי כמה פעמים נש"ק וכמובן שהפניה לנשים נעשתה בעדינות.
תזכרי שיש המון סוגי נשים והתגובות יכולות להיות לא צפויות וזו לגמרי העבודה שלנו,להאיר!!
יש את אלו שיודו ויתלהבו בלי סוף.. ויש גם הצד השני,התגובות הפחות נחמדות.

פניתי פעם אחת לאישה ושאלתי אותה:" את מעוניינת לקבל נרות שבת?" היא פשוט ענתה- "ואו מאיפה צנחת עלי?" הייתי קצת נבוכה, לא נעים, אבל זכרתי את המטרה האמיתית בעיניים שלי. אם לא הייתי זוכרת ואיתנה בדעתי לאחר התגובה הזו לחלק נש"ק- אני לא בטוחה שהסיפור הבא היה קורה;)
הלכתי לסופר לחלק נש"ק עם אחותי הקטנה, היא רצה לנשים במבט תמים ומתוק והן כמובן לוקחות נמסות.
פניתי לאישה אחת ושאלתי אותה את אותה שאלה^^
היא אמרה לי "לא תודה",אמרתי לה "שבת שלום" בחיוך והמשכתי...הייתה לידה אישה אחרת,כאשר שאלתי אותה את אותה שאלה- היא נענתה בחיוב לקבל נש"ק וממש שמחה! והתרגשה! עוד רגע חיבקה אותי..האישה שסירבה הסתכלה על כל זה, פנתה אלי ואמרה לי: "אני מתחרטת! אשמח לקבל גם בבקשה ולהדליק"..
מפה למדתי שאסור להתפדח וצריך עזות דקדושה!
שזה דבר חיובי בהחלט. ומרגישים סיפוק אח"כ;)
תזכרי כמה אור כל נר שאישה מדליקה מוסיף בעולם,
ומתקן את חטא חווה.

אם את ממש מרגישה שאת לא מסוגלת,נצלי את הכישורים שלך למועדון ילדים לדוג'..

המון הצלחה,לגמרי מבינה אותך
תודה כולם! רעיונות וחיזוקים מקסימים(: אנסה באמתהפואנטה
בקבוצה נשמע נחמד יותר

פשוט אני רואה בחורים שמניחים תפילין (שזה עוד להתעכב ולא לתת וללכת) ואני אומרת איך הם עושים אתזה.. וגם נשים שמחלקות נש"ק..

אני שיא המבינה למה זה חשוב ושיא הרוצה לעשות את זה אבל משהו חוסם אותי..צריכה לעבוד על זה קצת (הרבה...)
תראי,טוב נו..

אני זוכרת שכל פעם שהיו עושים מבצע שצריך לחלק נש"ק (חבר'ה אל תיבהלו, זה ר"ת של נרות שבת קודש..) ובנות אמרו שהן מתביישות פשוט אמרו להן ש"קצת אומץ. תתחילי וזה יבוא לך בכייף.." ממליצה לך ככה.... רק חשוב קודם שתכיני את עצמך לכל התשובות. כן, יהיו שיגידו לך לא..

ואם הקטע של הבקשה הוא מה שקשה לך- תתאמני על זה בבית... תגידי לחלק שיגידו לך לא, לדעתי זה גם יכול לעזור.

..נחל
אני ממש מבינה אותך. ועוד בטוח אחת שהולכת ב"ה בעז"ה קבוע כל שבוע כבר במשך כמה שנים טובות.
אני אישית עדיין נבוכה. זה בהחלט מביך..
אבל שוב, כשיש לך מטרה מול העיניים ואת מחליטה שלא מעניין אותך איך את מצטיירת בעיניי אנשים או מה הם חושבים עליך- הדבר נעשה קל יותר.
זאת רק את עם הנרות ואף אחד מסביב.
כמובן שללכת עם עוד אחת או עם מספר בנות, מקל ממש.

אני אישית, בגלל שאני כן נבוכה מכל הסיפור..החלטתי החלטות שעזרו לי להנות בנש"ק וללמוד לא להתבייש.
נניח, אני לא מהאלה שילכו אחרי אישה שעה כדי להשיג אותה על מנת לתת לה. (זאת החבה השניה שלי עושה לרוב)
או משהי שממש ממהרת ואת רואה שאין לה זמן, לא לפנות בכח ואז בטוח שהתגובה תהיה שלילית ולפעמים לא נעימה.
תראי ממה את ממש מתפדחת, ואת יכולה לקבוע לך חוקים משל עצמך..

בהצלחה!
לי עזר מאדחולמת.

יש מכתב של הרבי שהוא כותב לחשוב כאילו זה מצב של רעב בארץ, במצב כזה ברור שהיית בחלקת אוכל לאנשים שעוד רגע מתים מרעב, ולא היית חושבת בכלל על התלבטויות של בושה ופאדיחות.

ככה אנחנו אמורים להרגיש עם המבצעים. יש רעב רוחני בעולם, ולכן אין לנו עכשיו את הזכות לעמוד בצד ולא לעזור למי שעוד רגע גווע ברעב.

 

וחוץ מזה, תדעי שלאף אחד זה לא קל. אחת הדרישות הקשות של הרבי מאיתנו. אבל אין מה לעשות, לפעמים צריך  לעצום עיניים ולקפוץ למים למרות שזה מרתיע. בדרך כלל רק מרוויחים מזה.

אהבתי את המכתב של הרביסניורה


גם אני. מיוחד!אופטימיות
א"י השלמה

בתור אחת לא חבדניקית ממש חשוב לי להגיד לך עד כמה אני מעריכה את כל הבחורים שמניחים תפילין

והבנות שמחלקות נשק! שתדעי שאתם עשים מלאכת קודש ומקרבים את עם ישראל לקב"ה. אשרייכם!

 

תודה בנות^הפואנטה
@א"י השלמה חמוד מצדך! מוזמנת גם.. אולי נחלק ביחד?(;
אחד השרשורים החשובים!בת-של

בס"ד

 

"אולי זה מתאים לסוג אנשים מסויים.."- זה היה גם מה שאני חשבתי לעצמי. והתשובה שלי הייתה שבטח לא לי...

 

לא יכולתי לחשוב על עצמי מסתובבת ברחובות ומחזרת אחרי נשים.

 

בנוסף, היו לי שאלות "כפירה" על העניין- אולי נשים סתם לוקחות במקום לקנות בעצמן? אולי הן לוקחות רק כי לא נעים להן? 

 

התשובה לכל השאלות הייתה- הרבי. הרבי אמר, אז עושים. (במקרה שלי זה די רדף אותי מכל כיוון בחיי עד שבסיעתא דישמיא לא נותר לי אלא לצאת ולחלק... אשמח לספר באופן אישי איך נראתה הפעם הראשונה שלי )

 

טוב, זה יותר עמוק וכולל עוד לבטים פנימיים שהתעוררו כל פעם מחדש.

 

נקודות שמאד מסייעות לי אישית-

1. אני שליחה של הרבי, למי הנרות יגיעו? למי שהרבי שולח!

2. "מסירות נפש"- הנפש הבהמית מלאה תירוצים ושאלות, מלאה רגשות כמו מבוכה, פחד שיכעסו עליה, כבדות, אי חשק, תחושה ש...רק השבוע לא... וכאן זה הזמן למסור את הנפש. "אני מוכנה להביך את עצמי"/ "אני מוכנה לחלק גם כשאני עייפה" וכו'. כל אחת יודעת את נפשה...

3. גם אם לכל הנשים יש נרות בבית, זה כל כך מתוק וכיף לקבל צ'ופר לשבת. ואפילו יש בזה מעין קבלת שבת ברחוב, תזכורת שהנה מגיעה השבת... (לפעמים יש לי תחושה שנשים מקבלות את הנרות כאילו הרבי חשב עליהן ספציפית כששלח אותי...)

 

וסיפור לקינוח-

פעם כשחילקתי נש"ק, נכנסתי לחנות פגשתי הרבה נשים שסירבו לקבל אחת אחרי השניה, שכבר רציתי לעצור ולחזור הביתה. ואז הלכתי עוד קצת ברחוב ופתאום עברה ילדה (איכשהו תמיד יותר קל לי איתן...), אז חילקתי לה, ואז לעוד מישהי ועוד... ואז ראיתי אישה ממוצא רוסי, בשנות השישים לחייה, יוצאת/ נכנסת לרכב שלה, לא נראתה לי יהודיה במיוחד (באזור שמחלקת יש הרבה כאלו), היססתי, אבל ניגשתי. לא זוכרת במדוייק את מילותיה, אבל שאלה אותי משהו כמו- מה זה? מה עושים עם זה? זה מחב"ד? וסיפרה בהתרגשות שאמא שלה ממשפחת שניאורסון- בת דודה של הרבי! הרגשתי שהרבי שלח לה את זה באופן אישי...

תודה!! מתוק ממש(:הפואנטהאחרונה
הורדה של אגרות קודש לסמרטפון & סקירה על פתיחת אגרות קודשtoramedia770
Igroiskodesh for Android אגרות קודש עבור אנדרואיד - TORAMEDIA770

ציטוט:
המורם מכל האמור

1. לפתוח אגרות קודש רק על ענייני קודש, ואם פותחים על ענייני חול, להחליט החלטה שענייני החול יהיו בגדר "חולין על טהרת הקודש".

2. לנסות להבין מה הרבי היה רוצה שנעשה במקרה כזה וכזה, ורק אם פותחים אגרות קודש ולאחרי שפותחים מבינים בשכל הישר, בשכל התורה שכן הרבי רוצה שננהג, הנה זו הדרך לנהוג כך. והיות והאדם קרוב אצל עצמו, ויש מקום לטעות, כדאי גם לשאול בעצה של ידידים ורבנים.

ואם לא נתקבל בשכלו, הנה במקום ספק, הרי יש את ההוראה הברורה של הרבי "תשועה ברוב יועץ", ובפרטיות, לשאול בעצת 3 רבנים כידוע השיחה של הרבי בזה ככלות ה"שבעה" אחרי הרבנית. ולכאורה בכל מקרה צריך לפנות לרבנים מורה הוראה ומשפיעים, ופתיחה של אגרות קודש אינו תחליף לזה.
👍אופטימיות
לא הבנתי למה הכוונה כאן-
"ואם פותחים על ענייני חול, להחליט החלטה שענייני החול יהיו בגדר "חולין על טהרת הקודש".

תמיד התחבטתי בתוך עצמי איך להתייחס לתשובה שהרבי עונה לי.
כהמלצה/ברכה (שאינה מחייבת) או כהחלטה-שזה מה שעלי לעשות בתור חסידה של הרבי.

אם הרבי היה חי-ברור לי שזה היה החלטה.
היום קצת קשה לי,כי אני יכולה לפתוח בזמן מסויים את האגרות ולאחר זמן מה המציאות תשתנה-אז אני אומרת לעצמי,אולי הרבי היה עונה אחרת אם המציאות משתנה. מצד שני,הרבי יודע ... ושוב שוללת-כי זה אגרות קודש והלוא אני זו שחיה את המציאות.

עד שיום אחד ניסיתי לבדוק בגוגל, והיה כתוב כמדומני במכתב של הרבי הרש"ב שיש להתייחס לכך כהחלטה,וזה מובן וברור מאליו.

עקרונית עד היום אני אוכלת את עצמי מבפנים על העניין,זה תלוי באמונת צדיק. כמה אני קרובה אליו. (ואני באמת קרובה אליו אבל זה נושא בעייתי אצלי.)

אז מה? התשובה באגרות לא כמעין החלטה? מצטטת-

"והיות והאדם קרוב אצל עצמו, ויש מקום לטעות, כדאי גם לשאול בעצה של ידידים ורבנים."

"ואם לא נתקבל בשכלו, הנה במקום ספק, הרי יש את ההוראה הברורה של הרבי "תשועה ברוב יועץ", ובפרטיות, לשאול בעצת 3 רבנים כידוע השיחה של הרבי בזה ככלות ה"שבעה" אחרי הרבנית. ולכאורה בכל מקרה צריך לפנות לרבנים מורה הוראה ומשפיעים, ופתיחה של אגרות קודש אינו תחליף לזה."
מקפיצהאופטימיות
בקשר לשאלה הראשונהברגוע

ציטוט מבפנים-

עוד שאלה בזה: הרי בשיחת ש"פ במדבר ה'תשמ"ט שהבאנו לעיל בהערה 98 הרבי כותב להמנע מלהשתמש בספרי קודש בשביל בירור ענייני חול. הנה העצה היעוצה לזה, להפוך כל ענייני חול שיהיו כל מעשיך לשם שמיים ובכל דרכיך דעהו, ובפרט אותו העניין ששואלים עליו באגרות קודש, ואז זה כבר לא עניין חול.

 

כנראה זה הכוונה "חולין על טהרת הקודש".

 

(הפירוש הזה על דברי הרבי נשמע לי קצת מוזר אבל בסדר..)

תודהאופטימיות
מעניין מאיפה פרשו..
אולי הרעיון הוא שנביא את עניין החול לידי ביטוי ברמה רוחנית.
נכון, זה מה שהתכוונתיברגוע

במקור הביטוי "חולין על טהרת הקודש" הכוונה לאכול חולין והיזהר מטומאה כמו שנזהרים כשאוכלים קודש,

ז"א לעלות את החולין כביכול לדרגת קודש.

אבל הרבי אמר בפירוש לא לפתוח על ענייני חול, אז זה נראה לי קצת התחכמות..

אני תוהה לגבי זהאופטימיות
אבל אם כך, אפשר לומר גם על פרוזבול שזו התחכמות .
כי הרי לכתחילה יש עניין 'למחוק' חוב בשנה ה 7.
אבלברגוע

פרוזבול זאת תקנה של חז"ל (בשביל שלא ימנעו מלהלוות)

 

פה לא ברור של מי הפירוש הזה (אם רב חבנדיק גדול אומר את זה זה יותר הגיוני)

וגם אין לו סיבה משכנעת

אני יודעתאופטימיותאחרונה
אבל התייחסתי לרעיון עצמו.
כבייכול- "להערים על ההלכה".
כאן זה לא עניין של הלכה,אז בוודאי שאין פה בעיה לענ"ד. מה שכן, העניין לא כל כך מובן לי.
ב''ה אני מתקרב מאוד לחבד .מה עושים בג' תמוז יש משהו מיוחדאוהב אותך ה

שעושים

?

 

דרך מי אתה מתקרב?מושיקו

תשאל אותו..

 

בכללות יש כל כך הרבה התייחסויות ליום הזה שלא תקבל תשובה חד משמעית מאף אחד.

 

 

יש התוועדות איפושהוא?אוהב אותך ה


מחזקים את ההתקשרות לרבי+mp8
זו תשובה שתקבל מכולם.
תדליק נר? תלך לאוהל? תשתתף בהתוועדות (ושל מי?)
זה כבר תלוי את מי שואלים...
מי שמתייחס ליום הזה כיום הילולא- או ששומע לבי"ד רבני חב"דחיה רוז

יש מכתב של הרבי ליום הילולא של הרבי הרייץ עם הנחיות מדויקות מה יש לעשות ביום כזה

 

רבני חבד קראו לנהוג לפיו.

 

יש כאן ריכוז של המנהגים:

 

http://www.chabad.org.il/Articles/Article.asp?ArticleID=2348&CategoryID=1177

 

 

תלוי במה אתה מאמיןחבדניק שנוןאחרונה

 

מתעניינת מאד בכל העניין שלמתגעגעת...

חסידות חבד... אך יש כמה דברים שמפריעים לי ואשמח אם כמה מכם יוכלו לענות לי...

אגרות הקודש- שמכניסים פתק עם שאלה ופותחים והרב'ה עונה תשובה דרך האיגרות? זה לא "לא תנחשון" או להעלות אוב?? אני הבנתי שיש עם זה בעייה הלכתית לא פשוטה! איך זה מסתדר בפועל?

 

למדתי עד כיתה א' בחינוך חבדניקי משיחיסטי. יודעת את כל הפסוקים מתוך שינה ויודעת פרק תניא בעל פה-מתנחלתתת. כן?!קורץ לא ראיתי אז בעייה בכל העניין של המשיחיסטיות עד שחגגנו יומולדת 100 ומשהו לרבייי מטורלל אז מה באמת ההבדל בין החבדניקים למשיחיסטים???

כדאי לבדוק בחבדפדיה את המושגיםמושיקו

ובכל אופן קבלת תשובה דרך ספרים זה דבר מאוד מבוסס ביהדות בכלל ובחב"ד בפרט לכל אורך הדורות בספרים שונים.

 

ב.מי אמר שיש הבדל? ההבדל היחיד זה בפרשנות של דברי הרבי - אבל  זה אותו הרבי

וואי זה מורכבבבבטוב נו..

בגדול:

המשיחיסטים פשוט לא מקבלים את העובדה שהרבי נפטר, אז מבחינתם הוא פשוט "רואה ואינו נראה", לכאורה זה לא כזה בעייתי, הבעיה שהם נכנסו לסרטים עמוקיםםם... מבחינתם הוא עדיין מחלק דולרים ו"כוס של ברכה".. החבדניקים הרגילים (או כלשון המשיחיסטים: האנטים) מבינים שכל אדם בא זמנו והרבי נפטר ואנחנו פשוט הולכים אליו לקבר (ל'אוהל').

 

בקשר למה שכתבת על האיגרות קודש- החבדניקים הרגילים שולחים את הפ"נים שלהם לאוהל, (במייל או בפקס, אם את רוצה אשיג לך אותם..) ואמנם לא מקבלים תשובה אבל בהחלט רואים שזה פועל!! ואני לא אומרת את זה כי לכך חונכתי, אלא כי זה פשוט ככה, וההוכחה לזה היא שמלללאאא אנשים שאינם חבדניקים הולכים לשם ורואים ישועות.. גם הפוליטקאים הישראלים, רובם בכל ביקור שלהם בניו-יורק הולכים להתפלל על בציונו של הרבי..

אהבתי את ההודעה, רק הערה:סניורה

יש אנשים שמדי מפריע להם לראות שכותבים שהרבי לא איתנו (במילים עדינות, כן?), אז אם אפשר כמה שפחות לכתוב בפירוש... 

ויש אנשים שמאד מפריע להם שאומרים שהרבי כן איתנו...טוב נו..

אז פשוט שיכתבו "הרבי". 

נכון, צודקתסניורה


שני הדברים שהזכרת לא קשוריםחבדניק שנוןאחרונה
עבר עריכה על ידי חבדניק שנון בתאריך א' בתמוז תשע"ז 07:02

לא תנחשון - שהאדם אומר שכיוון שמקלו נפל, זה סימן שלא כדאי לו לצאת לדרך וכד'. אוב - לוקח עצם מת ושואל אותו על העתידות והעצם עונה. אבל להחליט ע''פ דברים הכתובים בספרי קודש אין בזה שום בעיה, והיה נהוג תמיד, גם לפני תקופת חב''ד. 

"משיח מחכה שיפתחו את הדלת ויסחבו אותו פנימה"מושיקו
פתחתי את הדלת...חבדניק שנוןאחרונה

אבל לא היה את מי לסחוב קורץ