שרשור חדש
מסעדה העדה חרדית או לנדאו..אנישוש
מישהו מכיר? באזור המרכז..
המסעדה היהודית (או משהו כזה)יראת גאולה
גבול ב"ב - רמת גן. הרב לנדא
תודה.אנישוש
יודעת מה יש שם חלבי? בשרי?
נדמה לי בשרייראת גאולהאחרונה
לוקחים אחריות ומתגייסים לשיקום משפחת השליחה!מושיקו

לוקחים אחריות ומתגייסים לשיקום משפחת קוצר אחרי פטירתה הטראגית  של השליחה היקרה מאילת מרת פנינה ז"ל. לא דוחים לרגע, נכנסים כעת לקישור ותומכים בתרומה!

https://select.charidy.com/kotzer

מחפשת חברה למסע...בת-של

ב"ה מזה תקופה לא מבוטלת אני זוכה להתקרב יותר ויותר לחב"ד, אך מרגישה עדיין מאד נבוכה ומבולבלת...

כבר לא כל כך ילדה, ופחות מציאותי עבורי להיכנס כעת למדרשה מסודרת. 

מחפשת מישהי במצב דומה שנוכל יחד לנסוע לשבתות/ לשאול ולענות על שאלות, וכמובן לחזק ולתמוך בדרך.

 

אם יש כאן מישהי נוספת שנמצאת באותה הסירה בערך, אשמח ליצור קשר

 

 

בת כמה את? אני יכולה לחשוב על מישהי ...אופטימיות
אכתוב לך באופן אישיבת-שלאחרונה


מצ"ב סרטון בו הרבי מילובביץ אומר "לראות נפשי וכבודי"אבגד1234

במקום "לראות נפשיך וכבודך"

הפסוק המקורי מדבר על ה' ואז הרבי מלובביץ אומר את זה על עצמו ובעצם הוא הופך את עצמו לאל. 

איך זה הגיוני?

..אבגד1234
עבר עריכה על ידי אבגד1234 בתאריך י"ב בטבת תשע"ז 10:15


תבדוק באיזה תאריך זה היהמושיקו

מה קרה סמוך לזה

והפירוש המילולי של זה.

 

והמשוואה תפתר לך.

מה?מוכן להסביר יותר מדויק?אבגד1234
איפה שמעת שהרבי אמר את זה על עצמו??אופטימיות
בסרטוןאבגד1234
באיזה דקה?אופטימיות
אוקיי!! אז קבל תגובה...אופטימיות
אז זו הקלטה מ- חי אלול תשלז,
העתק הדבק לתשובות אפשריות שקיבלתי:
1)אפשר להסביר... שאם כל יהודי הוא חלק אלוקה ממעל *ממש* אז גם אני ואתה חלק מאלוקים ואני יכול לשיר נפשי וכבודי אלא שאני לא מרגיש זאת באופן ממשי והרבי מרגיש

2) זה אמיתי מאוד ומשפיעים *רבים* וטובים התוועדו על ההקלטה הזאת.
הרעבע לא אומר שהוא אלוקים, אך כשצדיק בטל במציאות לחלוטין, אזי הוא כמותו ממש.
בחסידות בכלל כתוב שנשיא הדור הוא "עצמות ומהות כפי שהלביש עצמו בגוף גשמי". (הקב"ה מתגלה פה בעולם ע"י גוף הצדיק. "ויאמינו בהשם ובמשה עבדו"- נאמר במשפט *אחד*).
ככה שההקלטה רק צריכה לעורר יותר את רגש ההתקשרות, ההאהבה, הביטול, השמחה והאמת.
ולא לעורר פליאה ותחושת מוזרות...
ופחות מחודש אחריזה הרבי קיבל התקף לבמושיקו

כך שזה הובן כבקשת עליו.

 

מה' כמובן..

בקיצור בואנה עצמו לאלים ואת מאמינים לעובדי אלוהים אחריםאבגד1234
חס וחלילה!!!😨אופטימיות
ה' קודם לכולם!!!
הביאו לי תשובות למה אמר הרבי את זה,לא שזה וודאי..זו ההנחה..כי הוא בטל לה'.
מצחיק מישהו שלא יודע מה זה ה' מנסה להראות שהוא מבין בזה..מושיקו

הרמבם מסביר בהלכות יסודי התורה מה זה מצוות ידיעת ה'.

שלומדים חסידות מתחילים להבין שבעצם אנחנו לא מבינים.

 

מי שמנסה להראות שהוא מבין זה אומר שאפילו את הדבר הבסיסי הוא לא עשה ומכאן ועד להפרחת תיאוריות הזויות המרחק קצר...

 

בכל מקרה מותר לכל אדם - גם לך  לומר ולהתפלל לה' שיראה את מצבן ויעזור לך בזה ולשתמש במילים מהתורה או מילים שלך.

וזה ההסבר הפשוט של המילים האלו אם קצת מתבוננים.

 

ורק בגלל זה הדיון הוא עקר מתחילתו..

 

שוטה (או כופר) שבעולםמשפטן1אחרונה

אין לו גוף ואין לו דמות הגוף אתה מגרד במשפטיך את גבולות האפיקורסות והכפירה הישמר לך!!!

נקודת המוצא !!!אופטימיות



לפני כל ההסברים השכליים,ההגיוניים,היפים..הנה בסיס עקרוני ביהדות:
בהשגחה פרטית היום יום שהיה השבוע.
"שלא לילך אחר השכל"..הכל מתחיל משם.
צריך שתהיה "תמימות ואמונה פשוטה" בכל מה שקשור לקדושה-לאלוקות,לרבי...
אם נתחיל לערב את השכל וההגיון שלנו בכל דבר שנראה קצת שונה ומוזר ו "בחיים לא שמעתי על זה" "אין מצב" "לא הגיוני"...אז כל התומצ"ש נכנסים למשא ומתן ואם לדעתי זה מוזר ושונה לקיים מצווה מסויימת,אז אולי באמת אוותר עליה.
מה שהרבי מנגן זו עובדה, אפשר להתעלם מזה(כמו שמתעלמים מעוד הרבה שיחות של הרבי) ואפשר לקבל את זה בפשטות(כמו שהרבע אומר ש "יפרשו משיח כפשוטו בלי פשטלע'ך").
הבעש"ט אמר לגבי סיפורי צדיקים הזויים-שיהודי שמאמין להם הוא "פתי" אך מי שלא מאמין,הרי הוא "כופר".
ממש בהירוריםהלב בוער למלך!
אז ככה אני בציבור הדתי לאומי. וגדלתי עם חבד(לא במוסדות אלא במניין חבד בבית התוועדויות וכו) ושהתקרבתי לחסידות ברמה גבוהה התקרבתי לברסלב. אבל הדרך של ברסלב קשה לי... והתחלתי להתקרב מאוד לחבד. אני לומד בישיבה דתית לאומית קלאסית. ואני רוצה להתקרב יותר לחבד ללכת עם מגבעת וללמוד בישיבת של חבד. אבל אני ממש מפחד. אם זה הסתכלות שאני חוזר "בתשובה" אם אני ילמד בישיבה... וגם בעניין השידוכים .. מה לעשות?
חב"ד מגלה את המהותמושיקו
מהות זה מה שאתה.
תלך איפה שאתה מרגיש ששם המקום שלך באמת.
ואם אתה מרגיש שזה בחבד תלך עד הסוף.

ואל תחשוב מה יאמרו.
שתהיה מה שאתה כולם יעריכו אותך!
>>>>שיח סוד
אני חושבת שאם אתה מרגיש שאתה מתחבר לחבד, לך על זה. חשוב שתמצא לך מישהו נלאים שיעזור לך בתהליך. בחבד מקבלים יפה אנשים שמצטרפים בעיקרון, למשל אני גם הצטרפתי לחבד עם המשפחה ואני בתוך חב"ד מליון אחוז ולא מתנהגים שונה ובכלל לא רואים שפעם הייתי משהו אחר. מבחינת שידוכים בזה אני מסכימה שזה מפחיד מהקטע הזה... שם באמת יש יחוסים ודעות קדומות ועבר... גם אני לא יודעת מה אני יעשה. אבל הקב"ה ברא לכל אחד את החצי השני וזה יבוא בדרך כלשהי.
בכל אופן, בהצלחה!!! אין על חב"ד
אולי פיספתי את המהות.הלב בוער למלך!
אל תחשוב שהתחלה זה ללכת עם מגבעתמושיקו
אלא ללכת בדרכי חבד.
בתפילה בסדר לימוד.
כשבונים את הפנימיות כראוי החיצוניות כבר מגיעה כמובנת מאליה
זקן מלא יותר חשוב ממגבעת.toramedia770
שמעתי מאחד הרבנים על חייל שלא תמיד הולך עם כיפה, אבל דרש על זכותו לגדל זקן.

זקן מביא ברכה.

http://www.chabad.org.il/Magazines/Article.asp?ArticleID=32&CategoryID=261
"כל הזקוק לתוספת ברכה"

רבות מהתייחסויותיו של הרבי לגידול הזקן (שיבואו להלן ברשימה) התבססו על דברי הרבי ה'צמח צדק' בנושא. בשו"ת 'צמח צדק' (יורה-דעה סימן צג) מופיעה תשובה ארוכה על-פי נגלה, בטעם החיוב לגדל זקן מלא ושלם. גם בפירושו לתהילים ('יהל אור' עמ' תרכו ואילך) יש ביאור קצר ותוכנו: כאשר ה"תיקוני דיקנא" שלו הם בשלימות, אזי ממשיך י"ג מידות הרחמים, להיות "והוא רחום יכפר עוון וגו' ", שהוא עניין הסרת העוון, האף והמשחית כו'.

במכתב מתאריך ג' בתמוז תשכ"ט ('היכל מנחם' כרך א עמ' נה) כותב הרבי, כי מדברי רבנו ה'צמח צדק' אשר גידול הזקן סגולה מיוחדת לו להמשיך ברכת ה' בכמות ובאיכות –

מובן אשר כל הזקוק לתוספת ברכה מה' אם בענייני בריאות או בענייני ממונות ועל-אחת-כמה ברוחניות, עליו לאחוז בהתקדמות זו ביותר וביותר.

"שלא על-מנת לקבל פרס"

מעשה בבחור שעסק בהפצת היהדות והמעיינות ואף זכה בגין כך לעידודים רבים מהרבי. הלה התלבט אם לגדל זקן אם לאו והעלה את ספקותיו וחששותיו לפני הרבי. מהתשובה נראה כי בין חששותיו הזכיר את תגובת אמו לדבר ואת הסכנה שהדבר יפגע בבריאותה. במכתב משנת תש"כ ('היכל מנחם' כרך א עמ' נב-נג) כותב לו הרבי:

שמזה [=דברי ה'צמח צדק'] מובן איך שזה מוסיף בהנוגע לבריאות ופרנסה וכל צורכי האדם, ומשפחתו, נוסף על גודל הדבר מצד עצמו שלא על-מנת לקבל פרס, ובמילא פשוט שעל-ידי זה יתוסף גם בבריאותו של אמו תחי' (ולא להיפך חס-ושלום).

הרבי מוסיף ומתייחס לחשש שגידול זקן ימנע השגת פרנסה מתאימה:

במה-שכותב אודות המשרה – בוודאי ידוע לו שכמה וכמה בארץ-הקודש ת"ו בעלי זקן תופסים משרות טובות וכבודות כו'.

"הוא העניין דצלם אלוקים"

בסגנון זה כתב הרבי לשואלים רבים. הנה מכתב בנושא ("גידול הזקן ואיך משפיע זה על פרנסה לכשיבוא הזמן להסתדר בפרנסה כפשוטה") מכ"ב באדר א' תשכ"ב (אגרות-קודש כרך כב עמ' קסו):

כיון שלדברי הכל זקן מגודל הוא העניין דצלם אלוקים, ולדברי הכל משובח ביותר וביותר מהנהגה בהיפך, ... הרי ודאי שהמוסיף בקדושה ואשר צלם אלוקים ניכר על פניו, מוסיף כל זה בברכת השם-יתברך, שהוא הזן את העולם כולו בטובו, בחן ובחסד וברחמים, ואשר דווקא בו תלויה פרנסתו של אדם ומובן שמילוי משאלות לבבו לגדל הזקן – מוסיף בענין פרנסתו בפרט

- See more at: http://www.chabad.org.il/Magazines/Article.asp?ArticleID=32&CategoryID=261#sthash.BIFBfnCN.dpuf
אני מגדל זקן...הלב בוער למלך!
אבל למה מפלתם עלי בקטע של המגבעת..אם הייתי רוצה ללכת רק בגלל המגבעת... הייתי כופר היום
אז תסתפק כרגע בעיון מעמיק בתורת חב"דאלעד

תוכל להיות חסיד נאמן של הרבי ובקיא בדרכי החסידות גם ללא מגבעת עם קנייעץ'

מסכימה^ ומוסיפה...אופטימיותאחרונה
לדעתי הכובע והחליפה זה לא המדד לדעת אם אתה חסיד אמיתי ,
אתה יכול להיות ה-חסיד של הרבי כי אתה מחובר אליו בנשמתך,אתה הולך לפי מנהגיו ואתה לומד את תורתו ומנגן ניגונים.
לדעתי אם אתה מכיר מישהו חבדניק שאתה מתחבר אליו-שב איתו ללמוד חברותא ולאט לאט זה יגיע.

לגבי תומכי תמימים?...תלוי מאוד ברמת הלימוד שלך. אם אתה מרגיש שזה מתאים-אל תחשוש!
אני יודעת שישיבת ת"ת בקרית גת מעולה!

לגבי איך יסתכלו עליך?....חשוב רק על עצמך ועל הקשר שלך לרבי!! תמיד יהיו כאלו שיסתכלו על "המתקרבים" בצורה שונה, ויהיו כאלו שלא. מה שמעניין אותך זה החסידות! האמת!

לגבי שידוך?....אני יודעת שיש הרבה היום בחבד שהם לא הגיעו ממשפחות חבדיות שורשיות והם מחפשים משפחות כמוהם ולא כאלו שורשיות.

אל תנסה לשנות את עצמך כדי להתאים למישהי חבדניקית. תהיה מי שאתה ואם אתה שואף להתקרב לחבד אז תמצא את מי שמתאימה לך בעז"ה.

ה' דואג לך!!
תזרום ותן לו להוליך אותך..

בהצלחה ויישר כוח.
חבד זה לא ללכת עם מגבעתיוני
חבד זה קודם כל דרך בעבודת השם
מכיר הרבה חבדניקים שלא נראים ככה..

אם אתה נמשך לזה, תשקיע בפנימיות, החיצוניות (אם תגיע) תגיע לבד.
תקבע לך חברותא (עדיף מישהו ששוחה בזה) ללימוד חסידות, תלמד תניא על הסדר בעיון, תלמד שיחות של הרבי עם 'המעשה הוא העיקר', תשאל תחקור תבין...

אין ספק שלימוד בישיבת חב"ד יביא אותך לרמה אחרת לגמרי, אבל יש דברים קודם...
מה אתה מתכוון "הסתכלות שאני חוזר בתשובה"?חיה רוז

אם אתה מתכוון לרצון לא להרגיש שונה ושלא יסתכלו עליך מלמעלה וכדומה,

 

אז אני מכירה אישית, כמה חברה שהגיעו מהציבור הדתי לאומי. אחד מהם חלק מהמשפחה שלי היום.

והם עברו, כל אחד בשלב שלו, לישיבות חב"ד רגילות והיו חלק מהחברה לגמרי. אין הבדל בינם לבין אחרים.

הם גם הגיעו בגישה כזו, וככה הם גם התקבלו.

רובם גם התחתנו עם בנות מבתים חבדיים טובים וחסידיים.

 

תמיד יהיה את מי שלא יתנהג בכבוד, אבל זה קורה גם הלי להגיע מרקע שונה. זו חברה.

תמיד יהיו כאלו שיסננו בשידוכים, אבל זה קורה מעוד אלף סיבות אחרות גם לאנשים שמתחתנים בתוך הציבור המקורי שלהם.

 

 

ולפעמים הם נחשבים הרבה יותר טובים מבחורים רגיליםמושיקו
תלוי עד כמה הוא עבד קשה על דרכו..
יש לכם ישיבות גבוהות של חבד בארץ? שאפשר לבדוק שמה?הלב בוער למלך!
צפת גדולה,ישיבת חב"ד חיפה,ישיבת הרב ערד ברחובותמושיקו


ודי פתוחים אם מישהו מהציונות הדתית יגיע אליהם?הלב בוער למלך!
אתה מודע לגילאים בזה? זה לא כמו בדת"ל...שיח סוד
ישיבה קטנה גיל 14-16
ישיבה גדולה 17-19 בערך...
כי נגיד אצל אחרים ישיבה רק מתחילה אחרי 18 בכללי...
בהחלטמושיקו
ובשביל האיזון אני יוסיף- כפר חב"ד, מגדל העמק, קרית גתחיה רוז

אחלה ישיבות

 

קרוב המשפחה שלי שהגיע מבית דתי לאומי למד בכפר חב"ד

 

במגדל העמק יש ישיבה גדולה רגילה ובתוך אותו מתחם ישיבה לחוזרים בתשובה. הם לומדים בד"כ בנפרד בגלל הרמה אבל הם יחד בחדר אוכל וכדומה כך שפתיחות וודאי יש.

 

לאחי שלמד בקרית גת יש כמה חברים שהגיעו מכל מיני חסידויות אחרות ולמדו שם.

 

כל ישיבה יכולה להתאים אבל מומלץ ישיבה עם מסגרת ייעודיתמושיקו

מהישיבות הנ"ל רק למגדל העמק יש מסגרת כזו, עד כמה שידוע לי

הוא לא חוזר בתשובהחיה רוז

הוא מגיע ממקום דתי. רק שונה.

 

גיסי הגיע מישיבה תיכונית ולמד בישיבה בכפר חב"ד. הוא השתלב נפלא.

 

ברור שצריך לבוא עם מוכנות להשתלב ולקבל וכו.

 

אבל הוא לא חייב מסגרת ייחודית ושונה.

 

(אגב, לדעת הרבי, גם חוזרים בתשובה עדיף לשלב בסופו של דבר במסגרות רגילות)

מי לא חוזר בתשובה?🤔מושיקו
כולם חוזרים בתשובה כל הזמן.
זה לא הנקודה.
מי שהיה במסגרת של ישיבה קטנה חבדית (סדרי ותכני החימוד) הרבה יותר קל להמשיך במסגרת ישיבה גדולה רגילה.
מי שלא מכיר, גם שגדל בבית חבדי וכו
צריך חבר קרוב שיצמד אילו או מסגרת ייעודית בתור התחלה,אחרת אפשר ליפול
שינוי מסגרת הוא פרוייקט, אבל זה לא בחור שלא פתח גמראחיה רוז

 

מי שמגיע מרקע ממש רחוק שלא פתח גמרא מימיו, זה טוב שיש לו אפשרות ללמוד ברמה שלו ולכן השילוב במגדל של לימוד ברמה האישית אבל החיבור בחדר אוכל ובשיעורים למתקדמים וכדומה הוא יפה.

 

אבל בגדול- הרבי רוצה שילכו למסגרות הרגילות.

 

מדובר כאן בבחור שפתח גמרא וגם למד חסידות. אז עם קצת עזרה וחבר טוב כמו שכתבת למה שלא יוכל להשתלב? שינויי מסגרת תמיד מורכבים. זה לא שהם לא אפשריים.

 

למה להשאיר בן אדם ברמה אחרת, להיות שונה, אם הוא יכול להיות חלק מהמסגרת הרגילה?

כשנכנסים למסגרת רגילה זה מעלה וחסרוןמושיקו
מצד אחד נכנסים ישר וזורמים.
מצד שני הסביבה מתייחסת כאילו הוא עבר אותו מסלול חסידי (והתורני לאו דווקא קשור כשיש ניואנסים חסידיים).
ברגע שיש צוות ששם לב לזה ודואג ללמד את מה שצריך זה בסופו של דבר עוזר לאורך זמן להכניס את האורות בכלים
בשביל זה, כל מה שצריך לעשות,חיה רוז

זה להצמיד איש צוות וחבר טוב.

 

אבל כל אחד מאיתנו ודעתו לא כל כך משנה...

 

ניתן לבן אדם להחליט לבד

אני מגיעהלב בוער למלך!
ממקום מאוד תורני. ישיבות קטנות וכו
יש לי משפיעהלב בוער למלך!
בתוועדות בשבת דיברנו הרבה. והוא המליץ לי ללכת לישיבה בצפת. הוא גם דיבר איתם... ואני הולך לשבוש בקרוב.
תהנהמושיקו
יש לך משפיע/ה?אנישוש
אם כן...
איך בחרת אותה?כל כמה זמן מדברים?על מה בעיקר?
בוודאימושיקו

בחרתי מישהו שאני אהיה מסוגל להתבטל אילו ולהפתח מולו בכל מצב בלי תירוצים.

 

משתדל פעם בחודש - לפי הצורך והזמינות.

 

איך חיים דרך חיים חסידית, זה יכול להיות קניות של יום יום או דברים רוחניים

 

אבל  זה הכיוון בד"כ.

 

 

בקשה נפשית של הרבי...חיה רוז

ממ....

 

אחרי כמה החלפות בחרתי אותה על סמך הנהגה שלה ועל סמך הערכה שלי למספר נקודות כמו התמודדות שלה עם נסיונות, יחס לבנות צעירות, הכנסת החסידישקייט בכל נושא שנראה הכי יומיומי וכדומה

 

כל כמה זמן מדברים? כאן התקלת אותי. יש הרבה מה לשפר... יותר מידי...

יש, בוודאי!פנסאי

ניסיתי לחפש את מי מהסביבה שלי אני מעריכה כקשורה לרבי וכך בחרתי.

 

מדברת איתה כשיש דילמות וקשיים. לפעמים עובר יותר מדי זמן שאני לא מדברת איתה... אפאטי

ישפה לקצתאחרונה
בחרתי מישהי שהייתי רוצה להיות כמוה
מבחינת הרוחניות, ההתקשרות לרבי, הביטול.
ומישהי שאני מרגישה בנוח לדבר איתה על הכל, בכל מצב ושאקבל ממנה בלי שאלות.

על הזמן שבו אנחנו מדברות, צריכה עוד לעבוד

ועל מה מדברים? אמ אין חוקים
אני אישית מתייעצת איתה כשצריכה עצה טובה והכוונה
(עם המשפיעה הקודמת הרגשתי יותר בנוח וגם שיתפתי בכל מיני דברים, רוחניים יותר או פחות, שרציתי מישהו בןגר שיהיה שותף להם)


יכולה לספר לך על עצמי שזאת אחת ההוראות של הרבי שהכי קשה לי לעמוד בהן (עדיין)
ולקח לי זמן עד שהצלחתי למצוא משפיעה
אבל זה שווה את המאמץ

למה יעקב לא גילה את הקץ לבניו?מושיקו

לפני פטירתו אסף יעקב אבינו את בניו, ופתח ואמר: "הֵאספו ואגידה לכם את אשר יקרא אתכם באחרית הימים". אולם בפועל לא מילא את הבטחתו לגלות את העתידות, ובמקום זה אמר דברים אחרים. מסבירים חז"ל: "ביקש לגלות את הקץ, ונסתלקה ממנו שכינה". כלומר, יעקב אבינו רצה לגלות לבניו את קץ הגאולה, אך הקב"ה מנע זאת ממנו.

אין ספק שרצונו של יעקב אבינו לגלות את הקץ לא בא כדי לספק את יצר הסקרנות של בניו. ודאי שראה בכך תועלת להם ולכל עם ישראל. ולכאורה מה התועלת? אפשר לשער בנקל איזה רושם הייתה עושה על בניו הידיעה שהגאולה תבוא רק כעבור כמה אלפי שנים (כפי שאנו רואים, שעדיין לא בא המשיח)! ידיעה כזאת הייתה מביאה דכדוך וייאוש, והאם ייתכן שיעקב אבינו רצה לומר דברים שהיו מייאשים את בני ישראל?!

מועד קרוב

הסבר הדבר (ראה לקוטי שיחות כרך כ, עמ' 228) נעוץ בשתי הדרכים שבהן הגאולה יכולה לבוא. הגמרא (סנהדרין צח,א) אומרת: "זכו – 'אחישנה'; לא זכו – 'בעִתה'". כלומר, אמנם יש לגאולה מועד קבוע מראש ('בעִתה'), וגם אם לא נהיה ראויים לה היא תבוא במועד ההוא; אולם אם נזכה, יתקיים 'אחישנה' – הקב"ה יחיש את הגאולה ויביא אותה הרבה לפני המועד הנקוב.

יעקב אבינו לא חשב לומר לבניו את המועד הסופי של הגאולה, המועד של 'בעִתה', שבו תבוא הגאולה בכל מקרה. הוא התכוון לומר להם מועד אחר, קרוב יותר לאין ערוך, שבו הייתה יכולה לבוא הגאולה אילו זכו. ייתכן מאוד שמועד זה היה בטווח של שנים או עשרות שנים בלבד מאותו יום!

אבל איך זה ייתכן? הרי אנו רואים שהגאולה לא באה אז? ההסבר טמון בעניין זה עצמו: אילו היה יעקב אבינו מגלה לבניו את הקץ ההוא, אכן הייתה הגאולה באה באותו מועד; אך מכיוון שלא נתאפשר לו לגלות את הקץ, התעכבה הגאולה עד ימינו.

אילו היה יעקב אבינו מגלה את הקץ ובני ישראל היו יודעים שהגאולה קרובה כל-כך, היו נזהרים במעשיהם ביתר שאת, ואכן היו זוכים לגאולה באותו מועד. עצם הידיעה על קרבתה של הגאולה הייתה נוסכת בהם יותר מרץ ועוז לעבוד את ה' כראוי ולהיזהר מכל מה שעלול לעכב את הגאולה. וכך אכן היו זוכים לאותה גאולה קרובה, ועם ישראל לא היה צריך להתענות בגלות עוד אלפי שנים.

מהירות או שלמות?

אם כן, מדוע הקב"ה מנע זאת ממנו? אלא ששלמות העבודה היא כאשר האדם עובד את בוראו בכוחות עצמו, מתוך כל המגבלות של העולם הזה. הגילוי של יעקב היה מכניס מימד על-טבעי לתוך המציאות, ובכך פוגם בשלמות העבודה. לכן נסתלקה ממנו השכינה.

אמנם גם יעקב ידע שהגילוי יפגום בשלמות העבודה, אך הוא רצה להחיש ככל האפשר את היציאה מהגלות, אפילו על חשבון שלמות העבודה. ואולם הקב"ה רצה שהגאולה תהיה בתכלית השלמות, ולכן סילק מיעקב את שכינתו, כדי לתת לעם ישראל את האפשרות להשיג את הגאולה המושלמת על-ידי עבודת ה' מושלמת.

אך בקשת צדיק אינה חוזרת ריקם והיא בגדר הוראה נצחית: יהודי צריך 'לבקש' ו'לתבוע' מהקב"ה את הגאולה תיכף ומיד, והבקשה הזאת כשהיא לעצמה נותנת סיוע ועידוד רב בעבודת הבורא. וכפי שרואים במוחש, שכאשר אומרים ליהודי ש"הנה-הנה משיח בא" – הוא מתעורר ומשתדל יותר שלא יהיה אצלו דבר שעלול לעכב את הגאולה.

שאלה על אגרות קודשיטבתה
שהתשובה יצאה ביידיש
איך אפשר לברר לגבי הפירוש?

תודה
איזה כרך?איזה אגרת?מושיקו
יש שלושה כרכים של תרגום האגרות באידיש.
אגרות קודש א וב מתורגמות נמצאים ברשת חלק ג של אגרות מתורגמות לא נמצא ברשת.

אך אם תעלי את האגרת יוכלו לצלם את המכתב הספציפי מתורגם
תודהיטבתה
אכתוב לך באישי
אפשר גם ךמצוא את האיגרת ברשתטאבולה ראסה
ולתרגם בעזרת גוגל טרנסלייט
וואלה.. רעיון אנסה יטבתה
תרגום זוועהמושיקו
לא מצאתייטבתה
הם מעלים את התצלום של הדף..
ואין מצב שאני מעתיקה את זה
תנסי פה:יוני
http://chabadlibrary.org/books/admur/ig/index.htm

יש שם רק חלק קטן מהכרכים ובתוכם רק חלק מהאגרות, אבל אולי תמצאי שם...
טוב אולי נעשה מחדשיטבתה
ונתפלל שיצא בעברית

אגב, אם אני זוכרת את התהליך נכון
צריך ליטול ידיים ואז לכתוב נכון?
תוסיפי כחלק מהבקשה שיענה לך בלשון הקודש אלעד


אממ למה לא לגשת למישהו שיתרגם לך?יוני
אפילו תרשמי לעצמך את האיגרת/ עמוד/ כרך ותגשי לכל בית חבד שיוצא לך לעבור באזור שלו ותבקשי עזרה בתרגום המכתב
מושיקו עזר לי. תודה יטבתה
יוניאחרונה
כל הכבוד למנהל הפורום על העזרה
ה' טבת. דידן נצח. חג הספריםמושיקו
היום מציינים 30 שנה ל'דידן נצח'
התאריך שבו חסידות חב"ד נצחה במשפט את הצד שרצה למכור ספרים מספריית הרבי הריי"צ בתואנה שהספרים שייכים למשפחה באופן פרטי ולא לחסידות.

אפשר לזכם את החג הזה באחד המשפטים שהרבנית נתנה בעדותה "הרבי והספרים שייכים לחסידים".



בנוסף להתחזקוץ בלימוד הספרים הרבי עורר באופן מיוחד ביום זה על קניית ספרים.
ולחנויות החבדיות הוא הורה לתת הנחות מיוחדות ביום זה.

קישור לאחד הסיפורים של היום הזה

http://chabad.info/5tevet/מגילת-דידן-נצח-יום-ה-טבת-חג-הספרים/
הצעה מהפכנית לקראת ה טבת, יום הספריםtoramedia770
https://sites.google.com/site/toramedia770/home/myhswb-kl-spry-hb-d

מיחשוב כל ספרי חב"ד
בס"ד

שיטת וויקיפידיה שבה יכולים להשתתף בעריכה ריבוי אנשים (כי ברבים היו עמדי), הוא נפלא מאוד שאפשר וצריך לנצל לקדושה. אני משתף בזה את הרעיון הבא שאולי הרבה חשבו עליו, אבל בינתיים אין עוד מישהו שהתחיל בזה.

הרעיון הבא יכול להיות עבודת שליחות לחסיד חב"ד שיתעסק בזה!


הנה הקווים הכלליים, ותן לחכם ויחכם עוד:


לסדר את כל ספרי חב"ד בפורמט דיגיטלי עם פענוח המראי מקומות:

1. להשיג את התוכנה של וויקיפדיה או וויקיסורס באתר נפרד שבנוי במיוחד עבור זה (כמו אתר חבדפדיה או וויקישיבה). האתר של וויקיפידיה עצמו לא מתאים, היות ויש שם ערבוב דברים שאינם מתאימים לרוח התורה והחסידות. כל מי שירצה לתרום לפרוייקט יצטרך להזדהות שהוא תלמיד ישיבה בהווה או בעבר.

2. הספרים שכבר נמצאים במצב דיגיטלי מלא, אלו שנמצאים באתר ספרי חב"ד http://chabadlibrary.org/books/ אפשר לבוא איתם בדברים שירשו לשים את זה בוויקיסורס החב"די.

3. למתנדבים הכותבים בוויקיסורס החב"די יהיו את הכלים לערוך קישורים למראי מקומות שיש בספרים, כמו באתר וויקיפידיה. קישורים לספרי חב"ד וגם ספרים כלליים וספרי קבלה שמובאים בספרי חב"ד. כל עיין שיש בתורה אור או בליקוטי תורה ושאר הספרים, אם לוחצים עליו מגיעים לספר המדובר. אפשר להיעזר במראי מקומות שיש כבר בספרים המודפסים, אבל כדאי גם להוסיף עליהם, שיכלול גם מראי מקומות כלליים כמו "כידוע", "כמבואר במקום אחר", לפענח גם אותם.

4. המתנדבים יהיו ב3 קטגוריות:
1. אלו שהם מאוד טכניים ומכירים תוכנות לינוקס וכדומה יוכלו לתרום מזמנם ולתת כלים לשני הקטגוריות הבאות:
2. אלו שהם קצת יותר יודעי ספר ויכולים גם לערוך קישורים למקומות המתאימים.
3. אלו שיכולים לקלד את הטקסט או לבדוק שגיאות כתיב מול ספרים הנדפסים. יש גם תוכנות סריקה שאפשר יהיה להיעזר בהם.

5. מיפוי כל החסידות לפי האל"ף בית עם פענוח המראי מקומות:

5.1 בתור התקשרות לרבי להתחיל עם ספרי המפתחות על חסידות שהרבי עצמו ערך. שלב ראשון: כל המפתחות יוכנסו דיגיטלי כמו שהם, אבל עם קישורים: אם לוחצים על הקישור מגיעים לספר עצמו.

5.2 שלב שני להביא את כל הטקסט של הערכים שנמצאים בספרי המפתחות של הרבי פנימה, בדומה לספר הליקוטים של הצמח צדק. גם זה נערך על ידי תלמידי ישיבה. חבל שזה נדפס רק פעם אחת ולא מדפיסים יותר. ולא נראה שעומדים להדפיס. זו ההזדמנות שהכול יהיה ממוחשב ובהישג ידם של כל אחד. אבל בספר הליקוטים אין שם את התורה אור והליקוטי תורה, למרות שזה נדפס והוגה על ידי הצמח צדק. זו ההזדמנות להשלים את זה. וכל הטקסט יהיה חי: כל מראי מקום אם לוחצים עליו גולשים מייד למיקום המדוייק בספר.

5.3 שלב הבא לסדר את כל החסידות לפי סדר האל"ף בית בדומה למה שיש בספר הליקוטים (ראה 5.2).

6. מיפוי כל החסידות לפי סדר הפסוקים ומאמרי חז"ל. גם זה עם קישורים כמובן.

7. בכדי שיהיה מספיק מתנדבים יראי שמיים אמיתיים כדאי מאוד שיהיה גם מחשב שבנוי במיוחד למטרה הזו בלי שום אפשרות לדברים אחרים. כיום שיש מחשבים זולים אפשר לבנות בקלות מחשב עם חיבור אך ורק לאתר הזה של הוויקי החב"די. אולי עוד כמה קישורים לחב"ד אונליין, חב"ד אינפו, וכדומה. או גם וגם: מי שגם חב"ד אינפו או חב"ד אונליין זה לא לפי רוחו יהיה לו את הקישורים רק למטרה הזו של סורס חב"ד. אבל לא לזרוק את זה למשתמשים שהם יקנו מחשב שהוא לא כשר ויחפשו תוכנות או מסלולי אינטרנט כשרים שמכשירים אותו . צריך שהמחשב יגיע ישירות מהקופסה בנוי נכון אך ורק למטרה הזו ויהיה מתאים למהדרין מן המהדרין. (רעיון כללי בנושא: אפשר לשים במחשב כרטיס מיוחד של אינטרנט על-חוטי שגולש אך ורק לאתרים המדוברים, ככה שאין אפילו צורך לעשות מנוי לבזק ואחר כך לרימון וכדומה, או שהמנוי יהיה כבר כלול ברכישת המחשב). אם יימצאו תורמים לפרוייקט הזה, אפשר שכל מי שתורם רבות למפעל הזה על ידי הכנסת ערכים וקישורים לוויקיפידיה החב"דית, יקבל תקשורת לפרוייקט הזה חינם או אולי אפילו גם מחשב.

8. ייתכן שיהיו כאלו שגם אינטרנט הכשר, גם זה לא לפי רוחם, וגם בכדי שהכול יהיה זמין גם ללא חיבור, כדאי שבתוכנה תהיה אופציה להוריד את כל התוכן של הוויקיפידיה החבדית למחשב. בדומה למה שיש בתוכנת תורת אמת (רק שאין שם ספרי חב"ד חוץ מהתניא). ראה http://www.toratemetfreeware.com/ ולבנות מחשב (או אפילו סמרמרטפון חסידי ) שיהיו שם כל ספרי חב"ד בפנים וגם כל התורה כולה הכול באופן דיגיטלי כמו בוויקיפידה עם קישורים. זה המוצר הסופי. עדכונים יישלחו עם דיסק מדי חצי שנה, או על ידי חיבור לרשת שיהיה מובנה בתוך המחשב או הסמרטפון רק לאתר הזה או עוד כמה אתרים חסידיים ממש.

9. בכדי להוסיף עוד קצת ערך למחשב הזה, הטאבלט או הסמארטפון, כדאי שיהיה שם גם לוח שנה, שיזכיר חגים חסידיים וגם ראשי חדשים שלא לשכוח יעלה ויבוא או עירוב תבשילין, שהכול יהיה מובנה בפנים. גם ניגוני חב"ד וכל השיחות של הרבי. כיום יש דיסקים כאלו ענקיים שאין בעייה לשים הכול בפנים בתוך הדיסקים.

10. במצב של היום שיש רחמנא ליצלן כמה וכמה בני נוער שירדו מהדרך, חלקם בגלל המחשב והסמארטפון , ניצול המחשב לקדושה באופן שהמחשב יבוא ויהיה בנוי מיסודו למטרות קדושות של "אני לא נבראתי אלא לשמש את קוני", יכול לתרום רבות להעלאת קרן החסידות והתורה. גם היות ומדובר על פרוייקט שישתתפו בו רבים, עצם השתתפותם יחזק אותם. כי יש בחורים שמשעמם להם ללמוד. אבל אם הם יערכו קישורים לספרים, והספרים רואים אותם מיידי בכל העולם, זה ייתן חיות מחודשת.

11. אם יהיה מחשב שמגיע מלכתחילה תורני וחסידותי אפשר יהיה לשים אתר של חידושי תורה ברשת, שיכתבו שם חידושי תורה, בדומה למה שיש באתר של אהלי תורה. http://haoros.com/ . אבל גם שם כל החוברות הם בפורמט צילום אקרובט ולא בפורמט דיגטלי. הפורמט הדיגיטלי יש לו יתרון שבקלות אפשר לחבר בו קישורים. גם זה יוסיף חיות בלימוד התורה. כמובן שחידושי תורה חייבים שיהיה שם קצת פיקוח מה כותבים ומי הם הכותבים שלא יגיעו חס וחלילה ממקומות של הסטרא אחרא ובמסווה של חידוש תורה יכתוב דברי בלע חלילה.

12. אם תתקבל הצעה 11, גם מחידושי תורה של התלמידים לעשות מיפוי לפי האל"ף בי"ת ולפי סדר הפסוקים ומאמרי חז"ל. לפני זמן היה לי רעיון של חידוש תורה והתפלאתי אולי מישהו כבר אמר את זה או כתב. לכן כדאי מאוד שיהיה מיפוי של כל החידושי תורה של כל הדורות. זה יהיה פרוייקט ענק שיכול להביא לידי חיות מחודשת בלימוד התורה בקרב תלמידי הישיבות. התחלתי פה משהו, להראות דוגמה שזה אפשרי ואיך זה יהיה נראה: https://sites.google.com/site/chelkeynub/

13. מיפוי של כל תולדות חסידים הראשונים לפי האל"ף בית. מיוסד על שיחות ומכתבים של הרבי הריי"ץ נ"ע. גם זה עם קישורים. לדוגמה, כאשר מסופר על ר אייזיק הומלר, כל מקום שמוזכר שם של עוד חסיד, לאפשר ללחוץ עליו ולהביא לערך שמדובר על אותו חסיד. את זה יכולים לעשות גם מתנדבים שהידע שלהם בתורה הוא מינימלי. לפי הכלל של גדולה שימושה של תורה יותר מלימודה, ולפי מה שנאמר שהתורה התחילה בספר בראשית, אולי שזה יהיה הפרוייקט הראשון. אבל נראה לי שאפשר גם וגם. ברוך ה' יש לנו המון בחורים ואברכים חסידיים ברחבי העולם שיכולים לתרום גם לחלק של הסיפורים וגם לחלק של ערכי התורה, והרי הכול זו תורה אחת.

אירוע חנוכה בארמון מלך בחריין - כל הסרטוניםמושיקו
חסר יהודים להחזיר בתשובה?הפואנטה
באמת מה המטרה של זה? לא הבנתי
אנשי עסקים יהודים אמריקאים שנמצאים שםמושיקו
עשו כבר ארוע לכולם
קבלי אתגרחיה רוז

צפי בסרטונים עד הסוף ותספרי כמה חבריא שם בלי כאפיות..

 

אגב, יש גם גם חרדים לא חבדניקים. הגיוני שחלקם לפחות גם אנשי עסקים. אבל יש שם גם חבריא בלי כיפה ובלי כפיה.

 

ומעבר לזה, בהרבה מקומות חב"ד יוצרת קשר עם השלטונות שמוכיח את עצמו בעזרה לצרכים יהודים.

ואז קורה מצב שהשלטון רוצה לכבד את היהודים ומבקש לחגוג את חנוכה (או כל חג יהודי אחר) ואם לא תגיע אתה סתם מחבל בקשר הזה עם השלטון.

 

יש מקומות למשל שמזמינים נציג מהשלטון להדלקת חנוכייה מרכזית ומכבדים אותו בהדלקת השמש.

מה המטרה? קשר, כבוד הדדי, שיתוף פעולה למען ענייני היהדות במקום.

הבנתיהפואנטה
בכל אופן, יודעים לעשות שמח👍
ראיון עם המארגניםחיה רוז
מושיקואחרונה


מצלמים סלפי חנוכייה ומעניקים ציוד לחורף חם לחייליםמושיקו

מדליקים את החנוכייה הגדולה בעולם
*מצלמים סלפי חנוכייה ומעניקים ציוד לחורף חם לחיילים שלנו*
⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐
א. צלמו תמונת סלפי עם החנוכיה שלכם (או כל תמונה שלכם עם החנוכיה)
ב. שלחו את התמונה בצרוף שמכם בוואטסאפ או בסמס למספר 0523191902
או באתר www.bit.ly/2ikK7Tf

 

או שלחו למייל kislev770@gmail.com

 

ג. על כל תמונה שתעלו, יתרם דולר 💰לטובת ציוד לחורף לחיילי צהל
(ובנוסף - תצטרפו להגרלה על טיסה ✈ לכל מקום שתבחרו)

הפרויקט בשיתוף בית חב"ד אוסטרליה ובתיאום ובאישור הגורמים הרלוונטים בצה"ל

מוזמנים לצפות בקריאת ראש הממשלה להצטרף לפרוייקט החשוב



*שתפו את ההודעה כדי להגדיל את מספר התרומות ללוחמים שלנו*

מקפיצבנפש חיה.אחרונה
מעלתו של יהודימושיקו

בשבת חנוכה תשמ"ה (התוועדויות תשמ"ה כרך ב, עמ' 953) השמיע הרבי מליובאוויטש שיחה ארוכה על מעלתם הנפלאה של בני ישראל, על-פי הפטרת חנוכה (מזכריה ד,ב): "כאשר מדברים על הפעולה עם יהודים שנמצאים לעת עתה 'בחוץ', יש מי שטוען: הייתכן לתבוע מיהודי לצאת מד' אמותיו, ד' אמות של קדושה, כדי לפעול עם יהודים הנמצאים 'בחוץ' – מה לו ולאותם יהודים הנמצאים 'בחוץ', ובפרט כאשר הוא רואה שהם לבושים 'בגדים צואים'?!

"בהפטרה מסופר, שכאשר השטן בא לקטרג על יהודים, אזיי 'ויאמר ה' אל השטן, יגער ה' בך השטן': הייתכן לקטרג על  יהודי – 'הלוא זה אוד מוצל מאש'! ובימינו אלה, לאחר כל הגזֵרות וההשמדות וכו' שהיו בדור הזה, הרי כל אחד ואחת מישראל הוא 'אוד מוצל מאש'!".

המלאכים ינקו

אבל מה התשובה על עצם הטענה, "הרי בכל-זאת רואה הוא שיהודים אלו לבושים 'בגדים צואים'?! הנה על זה אומרים בהמשך ההפטרה – 'ויען ויאמר אל העומדים לפניו לאמור, הסירו הבגדים הצואים מעליו, ויאמר אליו, ראה העברתי מעליך עוונך והלבש אותך מחלצות', 'וישימו הצניף הטהור על ראשו': לקב"ה יש מספיק מלאכים, שהם מסירים את 'הבגדים הצואים' ומלבישים את כל אחד ואחת מישראל ב'מחלצות' וב'צניף טהור', ואין זה עניין שלך!

"ועד שהנביא מעיד ואומר 'ראיתי והנה מנורת זהב כולה', כלומר, כל בני ישראל הם במעמד ומצב של 'מנורת זהב'! אין יהודים שהם 'בחוץ' (חוץ לכלל ישראל) חס ושלום, אלא 'מנורת זהב כולה'!".

והרבי מסכם: "מההפטרה הנ"ל למדים את גודל מעלתו של כל אחד ואחת מישראל, שכן מבלי הבט על מעמדו ומצבו בחיצוניות ובגלוי, הרי לאמיתתם של דברים מעיד עליו הנביא ש'מנורת זהב כולה'! ומזה מובן גודל ההכרח בכללות הפעולה של נרות החנוכה, להאיר על פתח ביתו מבחוץ – שהואיל וכל אחד ואחת מישראל, גם מי שבחיצוניות ובגלוי נמצא 'בחוץ', מציאותו האמיתית היא 'מנורת זהב כולה' - הרי פשיטא שאסור לשכוח אותו חס ושלום (ועל אחת כמה  וכמה שלא לדבר עליו סרה חס ושלום), אלא צריכים לעשות את כל הפעולות ולהשתדל ככל האפשר שגם הוא יתחיל להאיר באור תורה של 'נר מצווה ותורה אור', כך שגם בגלוי ובחיצוניות יוכלו לראות את מציאותו האמיתית - 'מנורת זהב כולה'".

הכשרת הכלי

בהזדמנות נוספת (שבת חנוכה תשמ"ז, התוועדויות תשמ"ז כרך ב, עמ' 142) עמד הרבי על סדר ההפטרות שקוראים בחנוכה (כאשר יש בחנוכה שתי שבתות): תחילה קוראים על מנורת זכריה, "מנורת זהב כולה וגולה על ראשה, ושבעה נרותיה עליה" – מנורה דולקת ומאירה, ובשבת הבאה קוראים על עשיית המנורות על-ידי חירם, בימי שלמה המלך. הלוא ראוי היה שהסדר יהיה הפוך – תחילה יקראו את ההפטרה על עשיית המנורות, ואחר-כך את ההפטרה על המנורה המאירה והדולקת?!

נקודת הדברים היא: יש מעלה בנר מאיר, אך יש מעלה גדולה יותר בהפיכת החושך עצמו לכלי ראוי לגילוי האור. ומכאן הוראה לעבודה בקירוב לבם של יהודים לקב"ה: "כאשר מדליקים את 'נר ה' נשמת אדם', של היהודי הנמצא במקום ה'חוצה'... אזיי מודגשת מעלת האור, יתרון האור כו'. אולם כאשר ניגשים ליהודי שנמצא במקום ה'חוצה', ואומרים לו: שמע נא, אתה יהודי ואני יהודי, בוא ונדבר כו' – הרי אף-על-פי שפעולה זו אינה אלא עשיית והכנת הכלי בלבד, יש בזה עניין עמוק – החידוש במקום החושך (שנעשֶה כלי מוכשר כו')".

- See more at: http://www.chabad.org.il/Magazines/Article.asp?ArticleID=12974&CategoryID=2127#sthash.DIuF9Axv.dpuf

איפה יש מקור ללכת עם גארטל כל השבת?אויערבך


כל השבת או רק עד אחרי קידוש ?ציף
כל השבתאויערבך


לא נראה לי שיש - לפחות לא בחב"דמושיקואחרונה

אולי בחסידויות אחרות יש מקור לזה.

 

 

בחב"ד הולכים על הבגד העליון בתפילות

 

ועל הציצית(מפני כו"כ סיבות)שמים גומי או גארטל גם לא נשואים.

הבוקר תהיתי לעצמיפה לקצת
איפה עובר הגבול בין שליחות לניצול?

או שההבדל או רק בגישה?

מה אתם אומרים?


אנסה להסביר למה שואלת, יש שביתה היום.
ויש מי שמנגן לי על 'אם אכפת לך מחינוך ילדי ישראל'
ואני תוהה לעצמי אם הם מנצלים בתירוץ של 'זאת שליחות' או שהבעיה היא בהסתכלות שלי
מה הניצול? לא הבנתי איפה את עובדת ומה תפקידך+mp8
אבל אין ספק שאם נותנים לילדי ישראל להסתובב ברחובות בגלל כל מיני תביעות לתנאי שכר- זה עוול עצום.

אין לי מושג מי אומר לך והאם הוא המעסיק שבתואנה זו מנסה לאלץ לעבוד בתנאים גרועים אבל ברור ששביתה זה אקט בלתי ראוי בעליל.
אני גננתפה לקצת

הצהרון אצלי בגן עובד

יש בו שתי גננות, ואחת טסה עד אחרי חנוכה

אז רוצים שהמחליפה שלי תהיה שם במקומה

והיא מתלוננת לי שזה לא הוגן כי לא אמורה לעבוד

 

אני במקומה הייתי עובדת כי במילא אני בגן ומה אכפת לי שבזכותי הילדים יתפללו ואחכ ישחקו להנאתם תחת השגחתי?!

אבל לה זה מפריע וכולם אומרים לה שמנצלים אותה.

 

 

תהיתי אם אני פשוט מאפשרת שינצלו אותי או שהגיוני שאני רואה בזה שליחות ומאפשרת את זה

תכלס, זה גם עזרה לשליחים, במקום שעכשיו יתאמצו להשיג מחליפה לזאת שטסה

 

 

 

 

בעקבות האירועים הבוקר הגעתי למסקנה-

בעיקרון כל דבר אפשר להגדיר כשליחות או כניצול, נראה לי שזה תלוי בגישה ובהסתכלות.

בדיוק בהשגחה פרטית שלחו את זה היום..מושיקו

(טיפ יומי בחינוך שנשלח בווצאפ)

 

פה לקצת

מקבלת גם אבל עוד לא קראתי

תודה (:

ובקשר להודעה הפותחתמושיקו

אחרי יומיים של י"ט-כ' כסלו לילד אמור להיות מספיק תוכן בשביל לפרוק בבית

 

ואם לא..

 

אם צריך שביתה או לא?

זה כבר לכל מקום לפי ענינו.

 

וחבל שלא עושים מספיק יחצנות לחינוך תורני שהשביתות שם נדירות..

 

זה היה נותן את הפורפורציה וההערכה לתחום הזה

התסכול מובן אבל הדעה של הרבי היתה ברורהחיה רוזאחרונה

כל שעת חופש היא בעיה

 

הרבי רוצה שנדאג שלתלמידים שלנו תהיה תעסוקה חיובית יהודית גם אחר הצהרים, בשבתות ובחופשים.

 

לא הגעתי לדרגה, אבל בטח שעבודה בשביתה זה קטן לעומת מה שהרבי באמת דורש ממחנך בתור שליחות.

 

גם הגנים שלנו עבדו היום במתכונת רגילה לגמרי. וככה זה אצלנו בכל שביתה.

 

ובנוגע להסכמי שכר- הלוואי שישיגו לעובי ההוראה את הכי טוב שיש. אני חלק מהם.  

ממש רוצה לטוס לכ"ב שבט!!!אופטימיות
מישהו/י כאן מכיר/ה אנשים שיארחו או ישכירו חדר ל 5 ימים בקראון הייטס?
מיום חמישי שלפני שבת כ"ב שבט-עד ליום שני שלאחר מכן (כולל) ?
{אחותי גרה רחוק וגם חברים של המשפחה}

אולי מפה תצמח הישועה
אני ישלח לך באישיציף
תודה צדיקה😙אופטימיותאחרונה
ראיתם?מעניין אם זה צולם באחת ההתוועדויות של יט כסליו,אופטימיות
כי זה מדהים.
התמונה הזו צולמה אמש בפארבריינגען בצפת. באמצע, נכנס יהודי עלום (אם כי נראה קצת מוכר, יש להודות), ישב מעט והקשיב, ולאחר כמה דקות הלך לדרכו.

זוהה כבר כחסיד ברסלב מבית שמשמושיקו

בשם תורג'מן

 

העדבק

טוב, בכל אופן הוא דומה לאדמוה"זאופטימיות
חחח הוא דומה לבובת שעווה שעשו שם ברוסיה במוזיאון של הכלאחיה רוז


לא נראה לי שיותר מידי אנשים חשבו שזה באמת אדמוה"ז חיה רוז


אני גם חשבתי על שעווה, אבל רואים לידו אדם במציאות.אופטימיות
לרגע לא חשבתי שזה שעווה. אמרתי שהוא דומה לבובת שעווהחיה רוז

יש במוזיאון של הכלא ברוסיה בובת שעווה של אדמור הזקן.

שהשלטונות הרוסים הכינו.

 

והבן אדם שם דומה לבובה הזו באמת והאיכות של הצילום מוסיפה כנראה לדמיון הזה.

 

ובלי קשר,

 

התגלות פתאומית של צדיק כמו אליהו הנביא זה ליחידי סגולה.

 

משהו המוני שכולנו יכולים לראות במצלמות, זה תמיד מישהו אחר שיזהו אותו או שלא יזהו אותו.

 

תחסכי לעצמך את האכזבה בפעם הבאה.

כן מכירה אפשר לראות גם בסרט תולדות חבדאופטימיות
כשמסתכלים עליו לבד במבט חטוף זה היה נראה.
ואין שום אכזבה
חיה רוזאחרונה


חג שמח! לשנה טובה בלימוד החסידות ובדרכי החסידות תכתבו ותחתמומושיקו

על השמחים בשמחת גאולתו אמר אדמו"ר הזקן: "מי שישמח בשמחתי (=שמחת גאולת י"ט כסלו) - אוציאנו מן המיצר אל המרחב". על-כן נתברך כולנו, כמנהג חסידים: "חג שמח! לשנה טובה בלימוד החסידות ובדרכי החסידות תיכתבו ותחתמו"!
 

 

 

 


----------
משהו קטן על החג שכבר כאן!😎

"חשמלאי, עם ברק בעיניים..."

שוחחתי לא מזמן עם אדם, שמראהו החיצוני דמה לשל איש פשוט - בסגנון 'היהודים הפשוטים' של הבעל שם טוב - ולא היה ניכר בו כל שוני לעומת אדם אחר מן החברה המצויה.

אלא שבן שיחי מיהר להעמיד אותי על טעותי, ברגע בו הזכרתי את עיסוקי היום יומי.

"חשמלאי?!" הוא הצטעק. "אבות אבותי חיו ללא כל צורך בחשמל, וכך אחיה גם אני עד יומי האחרון!"

"הדבר הזה," הוא נשף בכעס לעברי. "מסוכן ביותר, והתועלת שתפיק ממנו עוד תעלה לכם ביוקר!"

נפרדנו לשלום מתוך הבנה שכך יהיה מוטב לשנינו, ובעודו מתרחק ממני בחשש גלוי - שלא להידבק ח"ו ב'נגע החשמל' - שאלתי את עצמי *''האם כך היו נראים חיינו ללא חסידות?''* 😰

אני אישית, חושב שכן. ומה אתם חושבים? 🤔

חג שמח לכולם!!! 😁
!

 

 

 

ניגון ד' בבות אצל הרבימושיקו
יישר כח! שנה טובה בלימוד החסידות ובדרכי החסידות שיח סוד
גוט יום טוב חיה רוז


גוט יום טוב !ציף

אות ו' משיחת וישלח תש"נ תפסה אותי חזק -

 

"על פי האמור לעיל יובן גם שי"ט כסלו קשור עם ראש השנה: ענינו של ראש השנה הוא -"תמליכוני עליכם", שישראל מכתירים את הקב"ה למלך,"מלך ישראל", ועל ידי זה "מלך על כל הארץ". 

 

וענין זה מתגלה בפועל ובשלימות בראש השנה לחסידות-שבו נעשה עיקר הענין דיפוצו מעינותך חוצה, שהמעיינות דפנימיות התורה, באים באופן של הפצה עד לחוצה שאין חוצה ממנו,ובמילא,ניכר בגלוי בכל העולם כולו (גם בחוצה שאין חוצה ממנו) שהקב"ה הוא "מלך על כל הארץ". 

 

...ועל פי זה יש לומר,שי"ט כסלו (נוסף על היותו ראש השנה לחסידות) הוא גם הפנמיות דראש השנה כפשוטו - כי,הפעולות דראש השנה בהחידוש וההמשכה דמדת מלכותו יתברך (מלך על כל הארץ) מקורה הראשון בפנמיות ועצמיות אור אין סוף ברוך הוא , נמשכת ומתגלה בי"ט כסלו, ראש השנה לחסידות, שבו נמשך "עומק ופנמיות תורת הוי'.. מבחינת פנימיות ועצמיות אור אין סוף ברוך הוא", ומתגלה באופן של הפצה ובחוצה שאין חוצה ממנו שגם ב יהי' ניכר בפועל ובגלוי מלכותו של הקב"ה, "והיתה לה' המלוכה"."

 

לשנה טובה בלימוד החסידות ובדרכי החסידות נכתבו ונחתמו.חיוך גדול

 

גוט יומטוב!אופטימיותאחרונה
שאלה...שיח סוד
מישהו יודע לאן פונים בקשר להדרכה בקעמפ גן ישראל? (בנות)
תשאלי את נחל.ציף
כן יעלנחל
הם בהמשך השנה יפרסמו
ואז ישלחו במייל טופס למלא..
אבל עוד לא חושבת שהתחילו עם זה
אף פעם לא ראיתי פרסומים לגן ישראל... רק לאורו....שיח סוד

אבל טוב אם את אומרת...

אם אדע משהו, אעדכן אותךנחל
אבל בדרך כלל זה יותר מאוחר..
תודה שיח סוד


לא מפרסמים על זה+mp8
כשמגיע הקיץ זה עובר מפה לאוזן והקודמת זוכה.
פסק דין הרבי מלך המשיחorikasha
שלום רב,
היכן ניתן להשיג את פסק הדין שהרבי מלך המשיח עם רשימה מלאה של החתימות? והאם גם אדם שאינו אישיות רבנית יכול לחתום עליו? תודה.
הרב יצחק ליפש מצפתמושיקו
פרטים שלו . אוכל לתת באישי
תודה רבהorikasha
אשמח לקבל את הפרטים.
אתר ‏www.psakdin.netיראת גאולהאחרונה
יש פה מישי שליחה שבאה לשבת שליחות???בראבו