שרשור חדש
דבר תורה לפרשת לך לךמושיקו

המשותף למצוות מילה וליום-הכיפורים מצד דרגתם ובחינת 'שמונה' שבשניהם ומצד תוכנם – הכניסה אל הקודש * משמעות אמרתו של ר' אברהם המלאך בשתי גרסאותיה – בעבודת האדם, ונתינת-הכוח שמקבל אדם בתחילת חייו במצוות מילה * הטעם הפנימי להלכה שמוהל צריך לחלל שבת כדי למול תינוק, ומה המסר החשוב הנלמד מכך בעבודת הפצת היהדות * משיחת כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו

א. על הפסוק1 "בזאת יבוא אהרן אל הקודש", אמרו חז"ל2 "באיזה זכות היה אהרן נכנס לבית קודש הקדשים .. זכות המילה היתה נכנסת עמו, שנאמר בזאת יבוא אהרן, זו המילה, כמה-דאת-אמרת3 זאת בריתי אשר תשמרו".

ובביאור שייכות זכות המילה לכניסת הכהן הגדול אל הקודש ביום הכיפורים – איתא במאמר של כ"ק אדמו"ר (מהורש"ב) נ"ע4 (שאמרו גם כ"ק מו"ח אדמו"ר) שמילה ותשובה [תכלית ומטרת הכניסה אל הקודש – "לכפר על בני-ישראל גו' אחת בשנה"5] עניינם אחד, כי, תשובה היא על דרך עניין המילה, כמו שכתוב6 "ומלתם את ערלת לבבכם", אלא שתשובה היא הסרת הערלה ברוחניות, ומילה היא הסרת הערלה בגשמיות.

ומבואר במאמר גודל מעלת מילה ותשובה – שהם למעלה משם הוי': מילה – כמרומז בפסוק7 "מי יעלה לנו השמימה", ראשי-תיבות מילה וסופי-תיבות הוי'8, ותשובה (שנעשית על-ידי הכניסה אל הקודש ביום הכיפורים) – כמו שכתוב9 "כי ביום הזה יכפר עליכם גו' לפני הוי' תטהרו", למעלה משם הוי'10.

ב. ועניין נוסף בשייכות המילה לכניסה אל הקודש – ששניהם קשורים עם מספר שמונה11:

מילה – שהיא ביום השמיני, "כדי שיעבור עליו שבת אחת"12, היינו, שמילה היא למעלה משבת, כי שבת היא בחינת שביעי, ומילה היא בחינת שמיני, שזהו עניין "למנצח על השמינית"13, "על מילה שניתנה בשמיני"14.

והכניסה אל הקודש – שקשורה עם השמונה בגדים של כהן גדול15. וכמבואר במאמר, שאף שכניסת הכהן-גדול לקדש הקדשים ביום הכיפורים היא בארבעה בגדים16, הרי זה בכוח השמונה בגדים שהיה לובש בשאר הזמנים.

ג. ויש להוסיף, שתוכנה של מצות מילה כשלעצמה הוא על דרך ובדוגמת הכניסה אל הקודש – כמו שכתב רבינו הזקן בשולחן ערוך (במהדורא בתרא)17 ש"תחלת כניסת נפש זו הקדושה היא .. במצות מילה".

והעניין בזה:

החידוש שבמצות מילה – שהקדושה נמשכת וחודרת למטה מטה, בבשר הגוף הגשמי, "בריתי בבשרכם לברית עולם"18. וכיון שהמשכת הקדושה למטה ביותר אינה יכולה להיות אלא על-ידי דרגא עליונה ביותר, כידוע19 הכלל שכל הגבוה ביותר יורד למטה ביותר, על כורחך צריך לומר, שהקדושה שנמשכת בבשר הגוף הגשמי על-ידי מצות מילה היא דרגא נעלית ביותר, בחינת שמיני, שלכן בכוחה לירד למטה ביותר.

ויש לומר, שדרגת הקדושה שנמשכת על-ידי המילה, בחינת שמיני, היא על דרך ההמשכה והגילוי שבשמיני-עצרת, שעל זה נאמר20 "יהיו לך לבדך ואין לזרים אתך"21.

ומזה מובן שגדלה מעלת המילה גם לגבי תשובה (אף שעניינם אחד) – כי, תשובה היא ברוחניות, וכמו שכתב רבינו הזקן בתניא22 ש"עיקר התשובה בלב", מה שאין כן מילה היא בגשמיות, וכיון שהמילה נמשכת למטה יותר, בגשמיות דווקא, על כורחך צריך לומר, שמעלתה גדולה יותר, כאמור, שכל הגבוה יותר יורד למטה יותר.

ועל-פי זה יש לבאר הטעם לכך שמצות מילה נאמרה לפני מתן-תורה, ואפילו לפני גלות מצרים ויציאת מצרים, שאז היה העולם חומרי ביותר (דלא כפסח, שעם היותו קודם מתן תורה, הרי זה לאחר שנעשה קצת בירור וזיכוך על-ידי כור הברזל דגלות מצרים23) – כי, מצות מילה היא למעלה מעלה ביותר, ולכן ביכולתה לירד למטה מטה ביותר.

ד. וזהו ש"תחלת כניסת נפש זו הקדושה היא .. במצות מילה" – שבזה מתבטא תוכן כללות עבודתו של יהודי להמשיך מלמעלה מעלה ביותר למטה מטה ביותר:

ובהקדם הסיפור הידוע24 אודות רבינו הזקן, שכאשר התכונן לחזור ממעזריטש לביתו, ליווהו ר' אברהם המלאך אל המרכבה, וטרם שעלה רבינו הזקן על המרכבה, פנה ר' אברהם המלאך אל בעל-העגלה ואמר לו: "שמייס די פערד זיי זאָלן ווערן אויס פערד" (=הכה את הסוסים שיחדלו להיות סוסים). נוסחה אחרת: "שמייס די פערד זיי זאָלן וויסן אַז זיי זיינען פערד" (=הכה את הסוסים שידעו שהם סוסים). ובשמעו זאת, אמר רבינו הזקן, שנתחדשה אצלו דרך חדשה בעבודת ה', והחליט להישאר עוד משך זמן במעזריטש, כדי לקלוט גם דרך זו.

והעניין בזה – שעבודתו של יהודי היא להמשיך העניינים הנעלים ביותר למטה מטה ביותר, בגשמיות ובחומריות, ועל-ידי זה להעלות את החומריות והגשמיות ולעשות מהם רוחניות. ושני אופנים-שלבים בזה: א) להכות את הסוסים שידעו שהם סוסים – לידע פחיתות הערך של העניינים הגשמיים והחומריים, ועל-ידי זה יוכל לפעול – ב) שיחדלו להיות סוסים – לעשות מהגשמיות רוחניות.

וכדי שתהיה אפשרות להמשיך העניינים הנעלים למטה, ולעשות מהגשמיות רוחניות – יש צורך בנתינת-כוח מלמעלה, אתערותא דלעילא.

וזהו הטעם שמצות מילה היא ביום השמיני, כאמור, "כדי שיעבור עליו שבת אחת" – נתינת-כוח מבחינה שלמעלה גם משבת ש"מקדשא וקיימא"25, כדי שתוכל להיות המשכת הקדושה למטה בגשמיות ובחומריות (החל מהבשר הגשמי של גוף האדם), ולעשות מהגשמיות רוחניות.

* * *

ה. ההתעסקות בפעולה על הזולת, לגלות את הנפש האלקית שבו, צריכה להיות מתוך הנחת עצמותו, "אַוועקלייגן זיך מיט זיינע עניינים", אפילו עניני קדושה, שזהו עניין מסירת הנפש ברוחניות.

ועניין זה מודגש במצות מילה שדוחה שבת, כמו שכתוב26 "וביום השמיני ימול", "אפילו בשבת"27:

ובהקדמה – שבשלמא בנוגע לקרבנות ציבור שדוחין את השבת28, יש בהם ב' מעלות: א) עבודת המקדש, ב) צורך הציבור; מה שאין כן מצות מילה, אינה עבודת המקדש, ושייכת ליחיד, ואף-על-פי-כן, דוחה את השבת.

וצריך להבין הטעם שמצות מילה דוחה שבת – דלכאורה29, על-פי הכלל30 שאין אומרים לאדם חטא כדי שיזכה חברך, למה יעשה המוהל מעשה חילול שבת בשביל מילת התינוק?

ועל אחת כמה וכמה בנדון דידן, שהמוהל (שצריך לעשות מעשה חילול שבת בשביל המילה) הוא גדול המחויב במצוות [כולל גם במצות מילה, כדרשת חז"ל31 "המל ימול"32, הן מילה והן פריעה (שהרי "מל ולא פרע כאילו לא מל"33), וענינו ברוחניות, שהעביר מעצמו (לא רק גסות הרע, אלא) גם דקות הרע34], ואילו הנימול הוא קטן שלא הגיע לחינוך, ואם כן, למה יעשה המוהל מעשה חילול שבת בשביל מילת התינוק?

ובפרט שהמילה עצמה יכולה להיות גם לאחרי השבת, והמדובר הוא בנוגע לזמן המילה בלבד – שהמוהל צריך לעשות מעשה חילול שבת כדי שלא לדחות את המילה מיום השמיני (שחל בשבת) ליום המחרת!

וההסברה בזה – ברוחניות העניינים:

ידוע35 ש"גמר ועיקר כניסת נפש הקדושה באדם הוא בי"ג שנים ויום אחד", ו"תחלת כניסת נפש זו הקדושה היא . . במצות מילה". וכיון שמדובר אודות כניסת נפש הקדושה, נפש האלקית, שהיא נצחית, מובן, שגם יום אחד (מעת לעת, כ"ד שעות) הוא עניין נצחי36, שלכן אין לדחות את המילה אפילו ביום אחד.

ובשביל לפעול כניסת נפש הקדושה אצל יהודי יש לילך במסירת נפש, להניח את עצמו וכל ענייניו, גם עניני קדושה – כמו מעשה חילול שבת של המוהל, בשביל כניסת נפש הקדושה בתינוק על-ידי המילה.

וזהו גם תוכן הסיפור שפעם ביום הכיפורים אחר תפלת שחרית, פשט רבינו הזקן את הטלית והקיטל, והלך לקצה העיר, וקיצץ עצים ובישל מרק להחיות נפשה של יולדת שדרה שם37. – בין הטענות שהיו למתנגדים על רבינו הזקן היתה גם טענה על מאורע זה: למה עשה זאת בעצמו ולא שלח מישהו אחר? והשיב רבינו הזקן: בפיקוח-נפש – "מצוה בגדול"38, ולא מצאתי מישהו גדול יותר.

ו. ליתר ביאור:

כניסת והתגלות נפש האלקית על-ידי המילה נעשית רק כאשר המוהל מוכן להניח את עצמו ולילך על מסירת נפש בשביל עניין זה – שאם יהיה צורך למול בשבת, ימסור נפשו לעשות מעשה חילול שבת וימול בשבת.

כלומר: אין הכוונה שצריך לחפש מסירת נפש, כי אם, שצריך לעשות עבודתו בכל האופנים, וכשיש צורך במסירת נפש, הרי הוא מוכן גם למסירת נפש – על דרך המבואר בדרושי חסידות39 החילוק בין המסירת-נפש של רבי עקיבא למסירת-נפש של אברהם אבינו, שרבי עקיבא חיפש את המעלה של מסירת נפש, באמרו "כל ימי הייתי מצטער כו' מתי יבוא לידי ואקיימנו"40, מה שאין כן אברהם אבינו לא חיפש את המעלה של מסירת נפש, אלא היה מסור ונתון לקיים את רצונו של הקב"ה בכל האופנים: אם יוכל לקיים את רצונו של הקב"ה ללא מסירת-נפש, מה טוב, ואם לאו, מוכן הוא למסור את נפשו בשביל קיום רצונו של הקב"ה.

וכך צריך המוהל להיות מוכן למול את התינוק, לפעול כניסת נפשו הקדושה, בכל האופנים: אם זמן המילה חל באמצע השבוע – ימול באמצע השבוע, ללא מסירת-נפש, ואם זמן המילה הוא בשבת – ימסור נפשו לעשות מעשה חילול שבת וימול בשבת.

אבל אם המוהל עושה את החשבונות שלו, שאם המילה תהיה בזמן הנוח לו, אזי ימול, מה שאין כן בזמן שאינו נוח לו, כמו בשבת, אזי ידחה את המילה ליום ראשון (ולכל היותר יחפש מישהו אחר שיהיה מוכן למול בשבת) – אינו יכול למול גם ביום ראשון, כי, הגישה של עשיית חשבונות היא היפך תנועת המסירת-נפש, וכשחסרה אצל המוהל תנועת המסירת-נפש אינו יכול לפעול כניסת והתגלות נפש האלקית41, ועל זה נאמר42 "איש הירא ורך הלבב (שחסרה אצלו תנועת המסירת-נפש) עבודתו פסולה"; ורק כשעבודתו היא ללא חשבונות, מתוך תנועה של מסירת נפש, "אַז ער גיט זיך אַוועק אינגאַנצן", ועושה זאת בשמחה43 ("אשר שש לעשות צדק בגילה"42), אזי פועל אצל התינוק כניסת והתגלות נפש האלקית, ויגדל להיות "אַ מסירת נפש איד, און אַ פריילעכער איד"  [=יהודי של מסירת נפש ויהודי שמח].

ז. ויש להוסיף, שעל-פי האמור שמצות מילה צריכה להיות מתוך תנועה של מסירת-נפש למול אפילו בשבת, מובן, שמילה בשבת היא (לא באופן שהשבת דחויה אצל המילה, אלא) באופן שהשבת הותרה אצל המילה44:

ובהקדמה – שבנוגע לכלל בכל התורה כולה שעשה דוחה לא תעשה45 יש שקלא-וטריא אם זה באופן שהלא-תעשה דחויה או גם הותרה46, אבל בנוגע למילה בשבת, הרי, על-פי הנ"ל אי-אפשר לומר שהשבת דחויה אצל המילה, כי אם שהשבת הותרה אצל המילה.

וההסברה בזה:

מהחילוקים שבין דחויה להותרה – שהצורך לדחות את הלאו מפני העשה מורה על קיומו של הלאו גם במקום העשה, היינו, שיש אפשרות לקיים את העשה כשלעצמו גם ללא דחיית הלאו, במקום שאין לאו, והחידוש הוא, שגם במקום שיש לאו, נדחה הלאו מפני העשה; ואילו היתר הלאו מפני העשה, פירושו, שהלאו לא נאמר מלכתחילה במקום העשה.

וכיון שמצות מילה צריך להיות מתוך תנועה של מסירת-נפש למול אפילו בשבת, אי-אפשר לומר שהשבת דחויה אצל המילה, שמשמעות הדבר שמצות מילה כשלעצמה יכולה להתקיים גם ללא דחיית השבת, שהרי עניין עיקרי במילה היא תנועת המסירת-נפש למול ביום השמיני בכל האופנים, הן בחול והן בשבת, ואם אינו מוכן למול בשבת אינו יכול למול גם בחול, ועל כורחך צריך לומר, שהשבת הותרה אצל המילה, היינו, שבנוגע למילה לא נאמר מלכתחילה האיסור של חילול שבת.

(מראשי-דברים בעת ברית מילה, א' דר"ח כסלו ה'תשי"ב, ומהתוועדות ליל שמחת-תורה ה'תשי"א.

תורת-מנחם כרך ד, עמ' קמ-קמב; כרך ב עמ' 37-40 – בלתי מוגה)

________________________

1)    אחרי טז, ג.

2)     שמו"ר פל"ח, ח. וש"נ.

3)     לך לך יז, יו"ד.

4)     ראה סה"מ תרנ"ד ע' קי ואילך. וראה גם סה"מ תרנ"ג ע' קצב ואילך. תרנ"ז ע' קא ואילך.

5)     אחרי טז, לד.

6)     עקב יו"ד, טז.

7)     נצבים ל, יב.

8)     תקו"ז תכ"ב (סה, ב. סו, א). ת"ע (קלא, רע"א). וראה תו"א ס"פ לך לך.

9)     אחרי טז, ל.

10)   ראה לקו"ת אחרי כו, ג ואילך.

11)   בהבא לקמן - ראה גם סה"מ מלוקט ח"ה ע' טו ואילך. שם ע' רלח. וש"נ.

12)   ראה ויק"ר פכ"ז, יו"ד. זח"ג מד, א (ברע"מ).

13)   תהלים יב, א.

14)   מנחות מג, ב.

15)   להעיר ממארז"ל "מפני מה כה"ג משמש בשמונה בגדים, אלא כנגד מילה שהיא לשמונה ימים" (ויק"ר פכ"א, יו"ד - הובא בסה"מ תרנ"ג ותרנ"ז שם).

16)   בסה"מ תרנ"ד שם (בשוה"ג): "וזהו שהכהן הי' לובש ח' בגדים שהוא כנגד שמונה ימי המילה". ומוסיף, "אצ"ל, דצ"ע דכה"ג ביו"כ בקדה"ק הי' משמש בד' בגדי לבן" [*ראה תורת לוי"צ ע' שמב: "ביוהכ"פ .. כתיב בזאת יבוא אהרן אל הקודש, שזכות המילה נכנסת עמו כדרז"ל, מילה הוא בחי' .. הח' .. ואם שביוהכ"פ הי' עבודתו בד' בגדי לבן, אך היו ב"פ ד', בגדי לבן דשחרית ודבין הערביים, ביחד הם ח' "].

17)   או"ח סוס"ד.

18)   לך לך יז, יג.

19)   ראה לקו"ת אמור לד, ג. שלח לז, א. בלק עג, ד. מטות פא, ב. ראה יט, ג. ובכ"מ.

20)   משלי ה, יז. וראה סה"מ מלוקט שם ע' כג. וש"נ.

21)   כ"ה בזכרון אחדים (המו"ל).

22)   פכ"ט (לו, ב). שם אגה"ק ס"י (קטו, ב).

23)   ראה תו"א יתרו עד, סע"א ואילך. ובכ"מ.

24)   לקו"ד ח"א ל, א.

25)   ביצה יז, א.

26)   תזריע יב, ג.

27)   שבת קלב, א. וראה בארוכה לקו"ש חל"ה ע' 53 ואילך (מהתוועדות זו). וש"נ.

28)   משנה רפ"ב דתמורה (יד, א).

29)   ראה גם לקו"ש שם ע' 58.

30)   שבת ד, א. וש"נ.

31)   ירושלמי שבת פי"ט ה"ב. ע"ז כז, א.

32)   לך לך יז, יג.

33)   שבת קלז, רע"ב (במשנה).

34)   ראה תניא אגה"ק ס"ד (קה, ב). ובכ"מ.

35)   שו"ע אדה"ז או"ח (מהדו"ב) סוס"ד.

36)   בזכרון אחדים: ע"ד המבואר בתניא (פכ"ה) ש"יחוד זה למעלה הוא נצחי לעולם ועד . . אלא שלמטה הוא תחת הזמן כו'".

37)   ראה גם תורת מנחם – התוועדויות ח"א ע' 44. וש"נ.

38)   ראה יומא פד, ב. שו"ע אדה"ז או"ח סשכ"ח סי"ג.

39)   סה"מ ה'ש"ת ע' ו. ע' טו. ע' 30. סה"ש תש"ג ע' 94. ועוד.

40)   ברכות סא, ב.

41)   ראה לקו"ש ח"א ע' 272, ס"ד, ועוד.

42)   בנוסח "הרחמן" לברית מילה.

43)   ראה גם שבת קל, א. מגילה טז, ב.

44)   ראה לקו"ש ח"א שם ס"א, ובהערות שם.

45)   יבמות ג, סע"ב.

46)   ראה שאגת ארי' סי' כט-ל. וראה גם לקו"ש חט"ז ע' 237, ובהערות 38-39 שם. וש"נ.

תפילה לשחרור אסירי ציון הי"ו11223344

 

בבקשה לא לנצל"ש. מי שרוצה לדון בנושא האסירים היהודיים שיעשה את זה בפורום ארץ מולדת.

בעזרת ה'                                                                          תפילה לשחרורם של אסירי ציון הי"ו

מי שברך אבותינו אברהם יצחק ויעקב

ומי שענה ליוסף בבית האסורים

הוא יברך וישמור וינצור את כל

אחינו אסיר ציון

"יושבי חושך וצלמות אסירי עוני וברזל"

בכל מקום שהם ובכללם:

שחר מזרחי

ג'וליאן סופיר

ארנולד ישראלוב

דוד אמואיל

גור אריה בן שרה (בן -יאיר המל)

עופר בן נעמי (גמליאל)

דוד בן תרס (אמויאל)

שלומי בן נורית בריינדל (דביר)

יגאל בן גאולה (עמיר)

חגי בן גאולה (עמיר)

יהונתן בן מלכה (פולארד)

ינאי בן שרה (ללזה)

שחר בן אורה (בוטביקה)

דניס אלחזוב

עמי יחיזקיהו בן רחל (פופר)

ראובן בן מזל (מגינג)

רון בן בתיה (ארד)

רפאל בן סימי (אסרף)

ישי בן רבקה (שליסל)

יקותיאל יהודה נחמן בן שרה (כץ).

 זכריה שלמה בן מרים (באומל).

 צבי בן פנינה (פלדמן).

 גיא בן רינה (חבר)

בעבור שאנו מתפללים בעבורם

בשכר זה הקדוש ברוך הוא ישמרם ויצילם מכל צרה

וצוקה ומכל נגע ומחלה, ירבה כוחם וימעט צערם,

יוציאם מהרה מאפלה לאורה ומשעבוד לגאולה, ויכניס שוביהם תחתיהם,

ויקוים בהם מקרא שכתוב "להוציא ממסגר עני מבית כלא יושבי חושך" ,

 "ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברנה ושמחת עולם על ראשם ונאמר אמן.

 

עדכון רפאל אסרף שוחרר ב"ה11223344
את מי צריך לחטוף כדי לשחרר את ה"רוצחים" האלה?מושיקו

<צ>



לא נעים לומראלעד

אבל במדינה יהודית מתוקנת,

את חלקם הסנהדרין בעצמם היו הורגים..

ממש לא נכון11223344

מה שכן נכון במדינה יהודית מתוקת אין צורך לעשות את מה שהם עשו כי הסנהדרין בעצמה תעשה את הדברים הללו

עכשיו אני מבים למה שונאים את המרוקאים בארץמושיקואחרונה

הם בעד הרג ערבים...

מרוקו: עונש מוות לאחראי להרג ישראלית

בית משפט במרוקו גזר עונש מוות על המחבל שהורשע בתכנון פיגוע ההתאבדות בבית קפה במרקש בחודש אפריל השנה, שבו נרצחו 17 בני אדם.
אתר חדש - חב"ד דור השמינייצחק רחובות

פתחתי אתר חדש - "חבד - דור השמיני" - העוסק בסוגיית ה"דור השביע" וה"דור השמיני" (אחרי ג' תמוז נ"ד), וכן - האם אנו צריכים לחפש רבי חדש, מה הוא הביטוי ההולם ביותר של ההתקשרות- הכרזת "יחי" או חיפוש אחרי מנהיג חדש?

כנסו http://chabad8.org/uvikshu-es-dovid-malkom/



דב מורל לא הצליח, אז כבודו מנסה מהדלת האחורית !!!haim770

ב"ה

מי הכניס לך לראש שצריך "רבי" ????

אולי רצונו של הקב"ה היה שיהיה המושג הזה של "רבי " רק מהבעש"ט עד ג' תמוז נ"ד ???

מי אומר שצריך לחפש "רבי" חדש ???

אולי בכלל כל המושג הזה של חסידות ורבי היה לעבור את התקופה האיומה של השואה ותו לא.

אולי ואולי לאדי"מ
דרך שאלות אתם לא מבינים אז הנה התשובה...haim770

ב"ה

אין לי שום בעיה שתבחרו לעצמיכם את הרב גינזבורג כרבי, אבל אנא תתנערו מחב"ד, תודיעו כבל עם ועדה אנו חסידי "מה שתבחרו", כבר היו דברים מעולם, ה"מלאכים" פרשו מחב"ד, חלק גדול מתלמידי הצמח צדק, התפזרו בין ששת ילדיו.

מה נשאר מהם היום????

יש גם מתנגדים שטוענים שחסידות חב"ד נגמרה בהסתלכות האדמו"ר הרש"ב, ולהם הריי"צ והרבי היו רק משהו אחר ולא חב"ד.

רוצים להקים חסידות חדשה,איך אומרים באידייש "תפדאל", אבל למה לבלבל את המוח לחסידי חב"ד שמאמינים ויאמינו לעולם ברבי !!!

או בערבית "פאר געזונט אריעט" שיהיה לכם נסיעה טובה.

רק שאלה כדי שאני ידע מה לענותדי"מ

אתה חושב שהרבי חי?

די"מ, למי מיועדת השאלה?haim770


אליךדי"מ
לדי"מ בהמשך לשאלתךhaim770

ב"ה

אתה כותב "רק שאלה שאני אדע מה לענות"

מה לענות למי, מי שואל אותך מה דעתי בנידון?

אם זה לענות לי, אז אני שואל מה ההבדל אם אני חושב שהרבי חי או לא?

מי מה נפשך, אם הוא חי, למה צריך רבי אחר

ואם לא, למה לי לבחור רבי חדש בן תמותה ולהתאכזב שוב ושוב, עד שרבון העולמים ירחם עלינו מה מוסיף דעתי, האם בחירה של בן אנוש כמשיח בפוטנציאל מביא את הגאולה???

מה שמביא את הגאולה הוןא לימוד עניני גאולה ומשיח והוספה בתורה ומצוות, ולקיים את זה אין לי צורך ברבי חדש.

אם הסיבה היא ובקשו את דוד מלכם, אולי רצוי לנהוג אם הבוס כמו בכל משא ומתן על השכר, פירוש לטבוע את ביאת משיח בלי לקבוע לו מי הוא יהיה, רבונו של עולם תבחר מי שאתה רוצה, אבל שלא יפחת בדרגה מהרבי !

אם אתה חושב שהוא חידי"מ

אז נכון לא צריך רבה חדש ואם כן אז צריך


אף שאני לא מסכים אם הנאמרמושיקו

טוב שרואים שיש מישהו שחושב על הרבי...

קשר בין רבי וחסיד - ע"ד הקשר בין אישה לבעלהitzik770אחרונה

כתבתי כאן משהו ע"ד הקשר שאמור להיות לכאורה בין הרבי לבין החסידים, ואפשר לדמותו להקשר בין אישה לבעלה (משל שמשתמשים בו הרבה בחסידות על הקשר בין עם ישראל להקב"ה, אז מסתמא זה מתאים גם להקשר עם הצדיק. ומשם התשובה לשאלתך ג"כ

http://chabad8.org/hen-velav-shavin/

להגיע מהרבי- "מלאי חום ובוערים בחיות ואנרגיה"חשבשבת

ב"ה יח המלך המשיח!!
 
להלן יבואו כמה שורות, שהם תרגום ממכתבו של הרבי מה"מ שליט"א לרב החסיד ר' שניאור זלמן יפה עליו השלום, שהיה חסיד של הרבי וגר בלונדון, אנגליה.

הרב יפה כתב לרבי אחרי חודש תשרי, כי האורחים שנסעו לרבי מאנגליה, חזרו מצוננים (מקוררים) אחרי חג הסוכות לביתם.

הרבי ענה לו במכתב ייחודי ומעניין, שאותו נצטט להלן (שימו לב למילים המיוחדות):

* * *

ב"ה, ד' כסלו תשמ"א
ברוקלין
הוו"ח אי"א נו"נ עוסק בצ"צ  כו' מו"ה שניאור זלמן שי'
שלום וברכה!
מאשר הנני קבלת מכ' מכ"ד מ"ח וכו'  ודבר בעתו -  בתחלת תקופת ויעקב הלך לדרכו גו'  דשנת הקהל.
הפ"נ שבמכ' יקראו בעת רצון על הציון הק'.

בברכה להצלחה ולבשו"ט
חתימת יד קדשו

נ.ב. השורות הבאות יבואו באנגלית, במענה למכתבך באנגלית, ובמיוחד במענה על ההתבטאות "כמעט כל אלו ששהו בניו יורק במשך סוכות חזרו עם קור" [הצטננות].
אני, כמובן, הופתעתי בהתפתחות זו. כאשר ב-‏770, במיוחד בתקופת זמן שמחתנו, לא ציפיתי שזה יגרום תנועה רחבה של התקררות (בשם העצם). אני רגיל לקבל דיווחים אודות חזרה מ-‏770 מלאי חום ובוערים בהתלהבות ואנרגיה, אשר - אם יש לזה איזה ביטוי גשמי - ללא ספק הדבר העלה את טמפרטורת הגוף מעלות ספורות. והרי אפילו באנגלית הדבר נקרא = מיט היץ (ולא - קעלט [קור]). אבל לחזור מכאן עם 'קרירות'?!. ידוע שהאקלים באנגליה קריר במשך כל השנה, וכן האנגלים בדרך כלל שמרנים וקרי מזג ואינם מוחצנים. אך חשבתי שדברים השתנו באנגליה בשנים האחרונות.
כמובן, שלא באתי להאשימך, ועכ"פ הצהרתך היתה בלתי מכוונת. ברם, החיבור בין 'קרירות' ו'770' הוא אינו הולם, במיוחד לאור מה שליובאוויטש דכאן וכמו כן במנצ'סטר, אנגליה ובכל מקום אחר בעולם, הצליחה בעזר ה' לשבור את עידן הקרח.
כמובן שאין שום קפידא כלל אבל ברוח כמה פדיונות שראיתי, המבטאים את התפילה והבקשה  "שתהיה השפעה עלי ועל אחרים." מתפלל אני שמה שנאמר לעיל תהיה לו השפעה על עצמי, שהתנהלותי לא תשאיר שום מקום לאיזו שהיא קרירות אצל אחרים.

חב"ד דור השמיני?itzik770

בלוג חדש עלה לרשת - חבד דור השמיני

http://chabad8.org/

מה דעתכם?

"ישנם אנשים שאצלם ג' תמוז הוא החג הכי גדול..."יצחק רחובות
די אם הפרסומת לאתר הזה !!!!haim770

ב"ה

פעם זה יצחק מרחובות

פעם זה יציק 770

בואנא, אם יש 1000 תלמידים לרב גינזבורג, נצטרך לסבול 1000 הפניות !!!!!

סחטיין, מזל טוב, הילד קיים הוא פתח אתר !!!!! קולו לולו !

זהו מה עוד אפשר להוסיף

די טחנתם לנו את המוח.


ועוד משהו קטן, בשקט בשקט


הרבי חי וקיים !!!


אז תלכו לאלף עזאזאל עם כל התחלופות שלכם !!!

ר' יצחק כמה אתה צודק לדעתיhaim770אחרונה

ב"ה

קראתי את המאמר, ובמחשבה שניה טוב שאתה נותן קישור.

כי כשאני העלתי לכאן ברמזים את הדעות האלו והשערוריה הקיימת במוסדות חב"ד, הוצפתי במסרים פרטיים ובלשון המעטה לא הואדים של "חסיד של הרבי".

אולי נזכה איזה יום ל"אביב" החב"די, וראשי "המפלצת" (רק למפלצת יש כמה ראשים !!!) יזכו למשפט אולם.

אבל התיאוריה של המניפולציה המונית היא מאוד מסוכנת, היא יכולה להביא לפריקת עול שסופה אף אחד לא יכול לתאר, לכן אם חברים בהתוועדויות הצעתי למנות לא רבי חדש, ח"ו, אלה פשוט מנהל טכני לתנועת חב"ד, ובעצם הוא קיים ומונה ע"י הרבי, זה בית דין רבני חב"ד. שקיבל "שטראק" בג' תמוז נ"ד, ומאז הוא מגמגם ולא מוציא דברים ברורים.

מה עדיף?אנונימי (פותח)

אתרוג קלבריא מקורי מחו"ל שלא מהודר כ"כ כנראה בדיעבד, או קלבריא ארץ ישראלי מהודר מאוד?

מה עדיףאנונימי (פותח)

רבי חי בארץ ישראל או רבי מקורי ז"ל בחו"ל

תחשוב מה ה' רוצה ממךאלעד

נגמר לאנשים השכל הישר?

 

זה כבר יותר מוזר מלסוע לאומן אפילו..

לא עם הארץ חסיד !!!!haim770

ב"ה

ראשית לא הבנתי מה הקשר בין מה עדיף נראשון למה עדיף השני, אבל נעזוב את זה, לענינינו, הסיבה למה חסידי חב"ד לוקחים אתרוג קאלבריה מקורי הם שניים (ראה הפירוט בספר המנהגים):

  1. ע"מ לברר את אדום (איטליה היא מקור של קליפת אדום , הוותיקן וכו').
  2. אתרוגי קאלבריא בחזקת לא מורכבים.

אז כך היתרון השני של בלתי מורכבים, קיים בודאי גם ב"זן קלבריא" המגודל בארץ, אבל הבירור של אדום, הוא אך ורק ע"י מקורי.

בכל מקרא גם מי שלא יכול להרשות לעצמו התענוג של אתרוג קלבריא מקורי (בגלל המחיר, או בגלל החוסר בלחלוחית חסידית וכל מיני מחשבות זרות כאילו אתרוג ישראלי, כזה אם הקובע טימבל יותר מהודר), מנהגינו לברך על מקורי, ורצוי שבכל בית כנסת חב"ד יהיה אתרוג כזה לראשות הקהל.

 

גם לברר את הדולרים של מלכות של חסדאות והדר

ואז יהיה המתקת גבורות של אדום עם חסדים של אמריקה.

רגע, לא נגמרו עבודת הבירורים?

חיים התגעגעתי אליך!

 

נו באמתאלעד

1. הם לא מאדום, במקרה הם מגיעים מכפר חב"ד (פעם קבלתי איזה ספל שסבא שלי קנה באיטליה, כך שכבר יצאתי ידי חובת בירור ותיקון קליפת אדום, ב"ה)

2. יש הרבה מאוד אתרוגים שהם בודאות לא מורכבים. הרבי לא המציא את הגלגל ונשיאי חב"ד שלפניו קיימו את המצווה באתרוגים לא פחות מהודרים לא?

אלעד אני מתפלא על תגובתךhaim770

ב"ה

אולי אתה לא יודע אבל יש שתי דברים שונים:

  1. אתרוג קלאבריא: הוא האתרוג הגודל בחבל ארץ סיציליה שבדרום איטליה, ועל האתרוג הזה נהגו כל אדמו"רי חב"ד וחסידי חב"ד מדורי דורות לברך, מבוסס על המדרש המובא בספר המנהגים.
  2. אתרוג זן קאלאבריא, שהוא צאצא של אתרוג איטלקי מקורי, והוא הכן גודל בפרדסים בכפר חב"ד, והוא נחלת של מי שאינו מוכן להשקיע הרבה דולרים, כמו שכתב אות והדר.

והשואל שאל מה עדיף בין 1 כשר ופחות מהודר ו-2 מהודר, ועל זה עניתי, ולא פסלתי אתרוגים אחרים ולא אמרתי שהם מורכבים !!!

לכן אינני מבין את תגובתך ???

יש המון סוגים של אתרוגים טובים ומהודרים, השאלה היא על מה נוהגים חסידי חב"ד לברך והתשובה היא על אתרוג מקאלבריא אוריגינל לא על הדמוי קאלאבריא, ומי שאין באפשרותו לקנות אחד כזה, זה באחלט יקר, יעדיף לבקש מאחד שיש לו מתנה ע"מ לאחזיר ואם גם זה אין בהישג יד אז ורק אז זן קאלאבריא מכפר חב"ד ואם גם זה אין כל אתרוג אחר מהודר.

שמעת פעם על "כיוון דנפיק מפומיה דרבה"? חסיד חב"ד שמכבד את עצמו יותר על נתח בשר ובקבוק יין וירכוש ביותר ממאה דולר אתרוג מקורי מקלאבריא.

אתרוג ראשי תיבות אל תביאני רגל גאוה, וכשבעל האתרוג מסתובב להראות לכל הבית כנסת את אתרוגו המהודר, ממשיכים 3 המינים האחרים את הפסוק ויד רשעים על תנידני (מלשון תנודות = נענועים)

אפילו שסוכות עברמושיקואחרונה

עדיף לקחת אתרוג מאיפה שמה רבינו לקח או מגרעינים שלו בארץ?

שאלת בורעמוד הימיני

מכירים את "דבר מלכות"? החוברת השבועית עם שמו"ת, דף יומי, וכו'. היום שמתי לב שהשער שלה הוא משנת תשנ"ב, תמיד. למה לקחו דווקא אותו?


תודה.

פשוט מאודמושיקואחרונה

מי שמוציא לאור את הקובץ הזה הוא הוציא לאור את החוברות האלו בתשנ"ב

הייתי שמח לשאול שאלה:מזרוחניק גאה

איך אפשר להאמין שהרבי הוא המשיח, אם הרבי מליובאוויטש 

מת לפני כמה שנים, ועוד אמר בעצמו שהמשיח עדיין לא הגיע?!!

קצת היגיון, משיח לא אמור למות....


באמת אני רוצה לדעת, אני לא מזלזל!


למהמזרוחניק גאה

אין תשובות? אפ'חד לא מאמין בזה באמת, רק אומר שהוא המשיח.............

כבר אמרו חז"לאלעד

שמשיח יכול לבוא גם מן המתים,

כך שהעובדה שהוא נפטר לא מורידה מסיכוייו להיות המשיח, לכשישוב לחיים.


כרגע פשוט שהוא אינו משיח ואפילו אינו בחזקת משיח מפני שהוא מת, כמובן.

פשוט הפורום הזה לא כל כך פעילדי"מ

לכן אין תשובות

מה היא אמונה?haim770

ב"ה

אמונה כשמו כן הוא, הוא דבר שהיא אפשר להוכיח ב-100%.

הרמב"ם בספר המצוות כותב שעיקר העיקרים הוא להאמין שיש שם מצוי ראשון, ולאומת זה ביד החזקה כותב יסוד היסודות ועמוד החכמות לדעת שיש שם מצוי ראשון. והמפרשים פירשו את הסטירה לכאורה שתחילה יש להאמין וע"י קיום המצות ולימוד התורה מגיעים לדרגה של לדעת, כפי שמסיים הרמב"ם את חיבורו ומלאה הארץ דעה את ה'.

לכן בזוהר מגדירים את משה רבנו כרעיה מאמנה (כי הוא המפרנס את האמונה בבני ישראל.) ובלשון רש"י נאמן בכל ביתי.


לאחר שהגדרנו מה היא אמונה, נוכל להתקדם עוד שליו, שהוא אמיתות התורה:

בחסידות נשאלת השאלה: "מנין לנו שהשלג הוא לבן?", אולי צבע השלג אדום וכל האנושות טועה בהגדרתו של צבע זה כלבן??? ועונים יש פסוק שאומר כשלג יליבנו וזה ההוכחה שהשלג לבן ולא אדום או ירוק או כל צבע אחר, כי התורת אמת מגדירה אותו כלבן, ולא בגלל המוסכמות האנושיות.


מזה יוצא שכמות המאמינים בדבר לא הופך אותו לאמיתי, אחרת היינו צריכים להיות ח"ו נוצרים או מוסלמים, או בודהיסטים (9 מיליארד סינים לפני המהפכה הקומוניסטית).


מה שקובע זה מה נאמר בתורה וכדי לדעת צריך ללמוד את עניני גאולה ומשיח בתורה שבכתב, בתורה שבעל פה, במדרשים, בספרי הלכות, ואחרון אחרון חביב בליקוטי שיחות של הרבי, ששם הרבי נתן רמזים וגם רמזים ברורים על היותו מלך המשיח (לסבר את האוזן בקונטרס בית רבינו שבבל, שיחה מוגהת, הרבי כותב בהערות 770, גמטריה בית משיח, זה רק דוגמה השיחות מלאות ברמזים).

במאמרו הראשון באתי לגני התשי"א הרבי מגדיר את הדור כדור השביעי שהוטל עליו התפקיד להוריד את השכינה למטה בארץ (=ביאת משיח בבנין בית המקדש במב"א).


מקווה שעניתי או שלפחות נתתי כיוון למחשבה.

השאלה מתחילה הרבה מקודםמושיקואחרונה

מה זה משיח ?,מה זה רבי?, מה זה אמונה?, האם האמונה מחייבת אותי או שאני יכל להבין דרך אחרת שמבוססת ע"פ תורה,אף שאיני מסכים איתה?

 

ואגב הרבי לא אמר אף פעם שהמשיח לא הגיע ואדרבה, יש הרבה ביטויים שמשיח כבר כאן ופועל פעולת בעולם.

 

 

וכדי שיהיו תשובות מתאימות חשוב להביא מקורות וסימוכים לדבריך.

 

וגילוי נאות - אני מאמין שהרבי לא מת ולכן הוא משיח ואני מכבד את האנשים שסוברים אחרת ממני.

 

 

הצטרפו ליוזמה להקמת הישוב אחוזת עולם בשומרוןאנונימי (פותח)

אחוזת עולם- ישוב המושתת על ערכי אהבת עם ישראל וארץ ישראל.

 

הצטרפו לעצומה-

 

http://www.atzuma.co.il/acuzatolam

 

דף הפייסבוק-  https://www.facebook.com/achuzatolam 

 

ובקרוב... אתר האינטרנט.

 

תודה מראש!!

 

דיסקמזרוחניק גאה

אני ממליץ בחום על הדיסק "לחיים טיש חב"ד". דיסק מושקע ואיכותי!

תמונה שלומזרוחניק גאה

לחיים טיש - חב"ד

דיסקמזרוחניק גאהאחרונה

פשוט תותח!!!


לחיים טיש האלה- חולה עליהם...

ויעקב הלך לדרכו - מה פירוש?מושיקו

מנהג חב"ד להכריז במוצאי שמחת תורה ו/או שבת בראשית (השבת הסמוכה לשמחת תורה ולה השפעה על כל השנה כידוע) את הפסוק "ויעקב הלך לדרכו" (בראשית לב, ב). 


מה הפירוש של הכרזה זו בזמן זה?  


להבין זאת צריך להקדים הסבר קצר: תכלית ירידת נשמתו של יהודי לעולם הזה, היא דווקא לעבוד את הקב"ה כאן בעולם הגשמי, עולם מלשון העלם שלא רואים בו אלוקות במוחש. דווקא בגשמיות של העולם צריך לגלות את הנסתר ולהראות איך גם כאן בגשמיות העולם "אין עוד מלבדו". למשל: קלף לתפילין או צמר לטלית חייבים להיות מבהמה גשמית, וברכה עושים דווקא על דבר גשמי שאוכלים או שותים. 


בדומה, הכוונה בבריאה מתגלה על ידי התנהגות נאותה או עשיית טובה אפילו לאדם שלא מכירים, כידוע פתגם הבעל שם טוב שנשמה יורדת לעולם הזה וחיה שבעים-שמונים שנה ויותר כדי לעשות פעם אחת ויחידה טובה ליהודי בגשמיות או ברוחניות. (הכוונה בפתגם זה היא כמובן שאפילו בשביל טובה אחת היה כדאי שתרד הנשמה ממקור חוצבה אך בהחלט ניתן ורצוי לעשות יותר).  


כאן נשאלת שאלה: מאין יהיה לו ליהודי כוח לעבוד את עבודתו לשמה הוא נברא, איך מגלים את האור בעולם חשוך ומגושם כל כך? איך עם כל הקשיים הסובבים אותו מבית ומחוץ בפרנסה ובבריאות, עמידה בניסיונות ולחצים וכו', יזכור מה תכלית בריאתו או במילים אחרות מה הוא באמת מחפש כאן. 


 שאלה זו עלתה גם בקשר ליהודי הפשוט בשטעטעלע - עיירה - כשחיי היום יום היו פשוטים הרבה יותר מאשר בזמננו והפרנסה הייתה מצויה מהעז ומעט תפוחי האדמה ששתלו ליד הבית, ועוד היה לו פעם ביום זמן להרים את העיניים לשמים, (מה שהעז שלו לא יכלה לעשות).


שאלה זו מתעצמת בזמננו, בעולם הרבה יותר מורכב ומסורבל עם בעיות אין ספור, עולם בו כולם ממהרים ואין זמן להרים את הראש והעיניים לשמים ובחלק מהמקומות גם אם ירימו, יראו רק גורדי שחקים. 


התשובה לשאלה זו נמצאת ב"פעקאלע" של "יענקלה" שהולך לדרכו.


‏בליל שמח"ת תשכ"ב לפנות בוקר, לימד הרבי את הניגון אנעים זמירות עם המנגינה המיוחדת של חסידי חב"ד למילים אלו, וסיפר: 


  "הסדר הוא שלמחרת יום כיפור, הנקרא "בשם השם", מתפללים בהשכמה. בעיירה אחת כשבאו למחרת יום כיפור להתפלל, מצאו חסיד רוקד סביב העמוד ושר את הניגון של שיר הכבוד. הוא היה כל כך שקוע בניגון, שבמשך כל הלילה שר ורקד עד ששכח לגמרי על צומו. יהודים ביום הכיפורים דומים הרי למלאכים, וכשיוצאים מיום כיפור ונכנסים לעובדין דחול, היה אותו חסיד מלא געגועים מ"אליך נפשי תערוג", המתבטא ב"לדעת כל רז סודך'. 

 

‏כן גם כשיוצאים משמחת תורה, (יהיו לך ‏לבדך ואין לזרים אתך), ונכנסים לענייני "ויעקב הלן לדרכו", הנה אף שזה רצון העליון, אבל, שקועים בגעגועים, המתבטאים ב"לדעת כל רז סודך", ידיעת פנימיות התורה".  

זה הפירוש החסידי לפסוק "ויעקב הלך לדרכו", יעקב - כל יהודי, אחרי אלול, ימי הסליחות, ראש השנה, עשי"ת (עשרת ימי תשובה), יום כיפור, סוכות ושמחת תורה. שכל יהודי היה סמוך לאביו שבשמים בימים טובים ובמועדים, כעת הוא צריך "לרדת" לענייני העולם הזה לחרוש בעת חרישה ולזרוע בעת זריעה וכדומה, עלול הוא לחשוש מירידה, מריחוק מהרגשה של רצון "להישאר בתשרי". 


לכן אומרים ומכריזים "ויעקב הלך לדרכו": שמע "יענקלה" (כל יהודי ויהודיה), אתה לא עוזב את תשרי ותשרי לא עוזב אותך כי אצלך בתרמיל - בפעקאלע שמו "תמצית" של קבלת מלכות שמים מראש השנה, תשובה מיום כיפור ושמחה מסוכות ושמחת תורה. וכל השנה תוכל לשאוב כוחות ו"לחיות" עם התמצית הזאת. בנוסף עליך לזכור שזה תכלית בריאת האדם להיות לו יתברך "דירה" בעולם התחתון שזה נעשה דווקא על ידי עבודתו של יהודי בעולם הזה הגשמי. 


חודש תשרי נותן לנו כוח לכל השנה לזכור את התכלית אך הוא לבדו לא מספיק וכאשר יהודי הולך לבטח דרכו אחרי תשרי (ועם תשרי כאמור) אז מתקיימת בו הברכה שנאמרה ליעקב "והיה זרעך כעפר הארץ ופרצת ימה וקדמה וצפונה ונגבה ונברכו בך כל משפחות האדמה ובזרעך". "והנה אנוכי עמך ושמרתיך בכל אשר תלך". 



http://chabad.info/index.php?url=article_he&id=64578



ניגונים...ימית1

לא ידעתי איפה אני יכולה לשאול -

אני מחפשת ניגונים (ותווים) של רבי מנחם מנדל מוויטבסק

זה ממש דחוף אז מי שיכול לעזור אשמח מאוד!!!

??מוקפץ???ימית1
תחפשי באינטרנטאנונימי (פותח)אחרונה


חלמתי על הרבי בליל יום כיפוראנונימי (פותח)

חלמתי בליל יום כיפור, שאני מבקשת בקשה לברכה מהרבי, והרבי מאיר אליפרח את פניו הטהורות.

ואומר לי שאם אני רוצה את ברכתו, שאני אלך לבקש ברכה מהרבנית יפה כהן, נדמה לי שהוא אמר שהיא גרה בבני ברק.

ובסיום החלום הרבי איחל לי שאם אני אקבל ממנה ברכה, כל מה שהיא תברך, יהיה על זה את ברכתו, ומה שהיא תאמר יהיה.

ואחרי זה הרבי נפרד ממני בחיוך הקדוש שלו.


אני שואלת?


האם מוכרת כזו רבנית?


ומה לעשות? 

פרחפרח

צדיקה שלנו!!בת מלך!

דבר ראשון! שתדעי שיש לך זכות נפלאה לחלום על נשיא דורנו! ואני מכירה את ההרגשה הנפלאה הזאת...אוייי אין הרגשה יותר מיחדת מזו..יחי המלך!!

אז אני מציעה לך ללכת לבית חב"ד הקרוב אלייך ולספר את זה לשליחה שם והיא כבר תדריך אותך..אבל לא להתעלם מחלום כזה!

אני לא יודעת בנוגע לרבנית אבל השליחה שם כבר תגיד לך מה לעשות...

 

וואי צדיקה איזה כיף לך!!

 

ותתחילי ללכת לשיעור חסידות..תניא וכל מה שקשור לתורת המלך!

וכמובן תכתבי לרבי מה"מ ותשאלי אותו מה הוא רוצה ממך מהחלום הזה וסתם ספרי לו על מה שעובר עלייך ומה איתך בכלל....

 

וואייי אני זוכרת את החלום הראשון שלי וממש ל ידעתי מה לעשות איתו..וכל פעם שראיתי תמונה של הרבי הייתי בוכה מהתרגשות! (זה היה ממש בתחילת ההתקרבות שלי לחב"ד)  אבל דיברתי עם השליחה של הבית חב"ד שקרוב אלי והיא דיברה איתי ווהיא לימדה אותי איך כותבים ולרבי והוא ענה לי משהו שונה בתחלית ממה שחלמתי וב"ה אני הולכת לפי מה שענה לי וזה עזר לי כ"כ בחיים שאת לא תאמיני!! ממש שינה לי את החיים לטובה כמובן! :]

 

 

אשריך!!!!!!!!!!!!!!!!מניי770אחרונה
זה לא מעלה קבצי pdf . למה?יהודה.
עבר עריכה על ידי יהודה. בתאריך כ' תשרי תשע"ב 23:07
עבר עריכה על ידי יהודה. בתאריך כ' תשרי תשע"ב 22:48


20111018230720.pdf



מודעות בחסידותאנונימי (פותח)

כמה שמחתי לגלות את עניין המודעות המבוסס על החסידות. יש לנו דרך לשנות הרבה דברים בתוכנו שנראים 

כאילו לעולם לא יוכלו להשתנות. כל מיני דפוסי התנהגות והרגלים שהיינו רוצים להיפטר מהם, עבודה על מידות שאנחנו פשוט

לא מצליחים לשנות. כמה לפעמים אנחנו בטוחים שאנחנו בכיוון אבל אנחנו לגמרי בכיוון הנגדי,רובוטים. אנחנו לא יודעים כלום לא עצמנו ולא על הכיוון שלנו. החידוש שגיליתי דרך שיטת טיפול שפותחה בהתבסס על תורת הקבלה והחסידות הוא שיש דרך לשנות. שיטה מדהימה ששמה "נקודת אמת" שמועברת בדרך של סדנה היא ריפוי אמיתי לשורש של כל החוויות שלנו וכל ההתנהלות היומיומית. אני ממליצה לכל אדם לעבור את הסדנה, כל אדם שרוצה למצוא את האמת שלו, ולא מפחד.

אני משאירה לכם את הכתובת של האתר בכדי שתוכלו לבדוק בעצמכם, זה באמת שווה בדיקה:


www.nekudatemet.co.il 

תראו תופעה מדהימה ביופיה ועוצמתה >>מושיקו

http://www.770live.com/en770/770live.asp?lang=2  שידור חי מ770 בכל שעות היממה בימות החול.

ובחוה"מ סוכות, בכל לילה מאחרי תפילת ערבית ועד שש בבוקר אלפים רוקדים ללא לאות, שואבים עוד ועוד שמחה וכוחות לכל השנה!!

השמחה הגדולה בשמחת בית השואבה בקראון הייטס רק מתגברת מלילה ללילה, כאשר ההמונים רוקדים במשך שעות ארוכות לצלילי המוזיקה בפינת הרחובות קינגסטון ומונטגומרי ? חב"ד אינפו בשיתוף עם אתר 770live מעבירים את השמחה בשידור חי במשך כל הלילה ועד השעה שש בבוקר (שעון נ.י. - 12:00 בצהריים שעון ישראל) ? לצפיה בשידור חי

 

 

לתמונות מהלילה הקודם http://www.chabad.info/index.php?url=article_he&id=64494

מישהו מכיר שיעורים טובים באיזור ירושלים והסביבה.?Michal1
אהלןאנונימי (פותח)

מה מעניין אותך?ובאיזה גיל את?

בת 17, ומעניין אותי שיעורים יפים שחודרים ללב.Michal1

לא תורה וכאלה.. אלא דברים יותר כזה על הפנים וכו'..

מבינה?

 

תודה!

שיעורי תורהאנונימי (פותח)אחרונה

אוקי..

יש שיעורים שמדברים על פסיכולוגיב,נפש,מידות,וזה ניצא או במדרשיית שלהבת שבאיזור גאולה..אם תתעניני אמסור לך פרטים יותר על המקום,אנשים,וכוי'..

בנוסף,מוסרים את אותו שיעור גם בפסגת זאב..

ושוב,לכי על מה שעדיף לך,ותעדכני.

בהצלחה,ותהני מלא.

שבת של קדושה והתנקות בצפת הקדושהאנונימי (פותח)

בכיפור אני עולה לצפת להרגיש את קדושת היום הכי קדוש שיש  וכמובן שאני אהיה באסנט עם החום המקרב של המרצים המתוקים מדבש באסנט לפרטים והרשמה עכשיו התקשרו ל 1800304070

שונא את צפת!!!....1
צפת אהבת חיי.. אסנט מקום מדהיםדניאלה .ד.

תהני

אני מת על צפת! אבל יותר על ירושלים...האדמו"ר מצנעא
לויודע מה איתכם ... אני שונא....1
חחחחחח |מתפקע מצחוק| דניאלה ומנחם עץ על מיםאחרונה

וסורי על החוסר קשר

 

מקווים שנהנית

יאלללהה תשרי!! מי טס/ה לתשרי? - אני לסוכות בעז"ה!אנונימי (פותח)
מי לא טס?כולם כבר שם...חשבשבת

בעז"ה יום כיפור אנחנו ב770

 

מי טס לאומן??....1
מי טס לאומן?....1
לא לאומן. לרבי מה"מ שליט"א ב770 באמריקה :]בת מלך!אחרונה
מה אתם עושים בחופש?אנונימי (פותח)

0110926152518.pdf

 

בס"ד

 

מה אתם עושים בחופש?

 

אני הייתי ב- מוזיאון גוש קטיף, הם פרסמו מודעה מאוד יפה על סוכות

 

אני מקווה שלא שכחתם מה היה לפני יותר מ-6 שנים...

 

 אני מאוד ממליץ ללכת לשםי

 

ש סיורים לקבוצות

 

יש פרטים באתר שלהם:

 

http://www.katifshop.com/

מטיילים..,מחשב, מבלים,....1אחרונה
שנה טובה כתיבה וחתימה טובה.מושיקו

סליחה מכל מי שפגעתי בו בין בפורום זה בין בפורום אחר, זה לא היה בכוונה בכ"א.

 

העיקר שתהיה

שנת אורה
שנת ברכה
שנת גילה
שנת דיצה
שנת הוד
שנת ועודה
שנת זימרה
שנת חיים
שנת טהרה
שנת ישרה
שנת כבודה
שנת למודה
שנת מלוכה
שנת נוה
שנת שמחה
שנת ענוה
שנת פריה ורביה
שנת צהלה
שנת קדושה
שנת רווחה
שנת שבע
שנת שלווה
שנה תמימה
שנה שלא יקום צר ואויב עלינו
שנה שתוליכנו קוממיות לארצנו
שנה שתשיבנו לבית מאוויינו
שנת חיים טובים
שנת עיבור תירוש ויצהר
שנה שימתיקו שיחים את תנובתם ושדות את תבואתם
שנה שתברך את לחמנו ואת מימנו
שנה שתמלא לנו את כל משאלות לבנו לטובה
שנה שלא תפיל אשה את פרי בטנה
שנה שתקרב את גאולתנו ותביא משיח במהרה בימנו ותשלח מבשר טוב לארצנו
.שנה שלא יצטרכו עמך ישראל זה לזה ולא לעם אחר

אין ראיה דומה לשמיעhaim770

ב"ה

עד שנזגה לראות אפשר בנתיים לשמוע

http://www.keter-m.co.il/brocha.mp3

וואי וואי מושיקו חתיכת סיפור רשמת שם..=]....1אחרונה