שרשור חדש
נטילת ידיים של בוקר ובכלל..בת מלך!

ב"ה יחי המלך המשיח!

 

קצת מוזר לי עיניין הנטילת ידיים של בוקר בסגנון החבדי..כי אני לא מבינה למה צריך לעשות תנועת ידיים כמו ביוגה שאומרים מודה אני...כל פעם שאני קמה ובאה להגיד מודה אני אני ממש בהתלבטות אם לעשות את זה או לא..אני מרגישה כאילו אני עושה יוגה..או ח"ו אפילו עובדת עבודה זרה...(מצטערת על המילים הקשות הללו..פשוט זה ממש לא מובן לי ואני מרגישה לא נעים אם זה)

 

ובנוסף חייבים לעשות נטילה עם המגבת? או שזה "רק" מנהג של הרבי? ואם אפשר להסביר איך בידיוק עושים את זה ומה העיניין של זה...

 

תודה רבה בשורות טובות יחי המלך לעולם ועד!!

אדם עולמו בגלל הטיפשים !haim770

ב"ה

מי אמר שתנועת ידיים זו, היא תנועה של עבודה זרה, בגלל שהנוצרים ימ"ש משתמשים איתה בבתי תפיליהם???

גם לי בתחילה זה הפריע לי, כי גדלתי בארץ נוכריה.

אבל אם זה מנהג חב"ד כנראה שיש לתנועה הזו שורש יהודי עמוק.

 

לגבי המגבת, הנני זוכר, אבל הרבי פעם התיחס לזה שבדורינו זה, מנהגי בית רבי הפכו להיות נחלת הכלל.

במיוחד יש הנהגות שהרבי הנהיג בפרהסיה ע"מ שיהפכו לנחלת הכלל.

 

איך עושים את זה, פשוט, לוקחים את הספל ביד ימין, בלי מגבת, מעבירים אותו ליד שמואל, שופכים ע"י ימין, תופסים את הספל ביד ימין, הפעם אם המגבת, ושופכים ע"י שמואל, מעבירים ליד שמואל ואם המגבת שופכים ע"י ימין, סה"כ שופכים על כל יד 3 פעמים.

 

הסיבה של המגבת היא שעד שמסיימים את התהליך יש עוד "טומאה" על הידיים, וכשנוגעים אם היד הרטובה משאירים על הידית מים "טמאים"  והם חוזרים על היד, מה שאין כן אם המגבת.

קצת מסובך אבל אני מקווה שהובנתי.

תודה אבל איך אני מחזיקה את המגבת בלי שתכנס לכיור?בת מלך!

אני ניסיתי לעשות מה שאמרת אבל המגבת נכנסה לי לתוך הכיור עם המים...זה הפריע...יש איזשהו סרטון באינטרנט שמראה איך עושים את זה?

ובנסוף ..זה אומר שאני צריכה לקחת איתי מגבת לכל מקום? + כל נטילת ידיים עושים עם מגבת? (בוקר,תפילה,אוכל וכד')

אוחזים בפינה של המגבתמושיקו

ואגב, כל מקום שצריך לנגב ידים לוקחים מגבת, לא?

איך? פשוטhaim770

ב"ה

כמו שכולם עושים, נעזרים בכתף. שמים את המגבת על הקטף !

עד כמה שידוע לי מקפידים על מגבת בוקר ואוכל. כשלאוכל הנטילה היא שונה, היא לא לסירוגין, היא 3 פעמים על כל יד, ימין תחילה.

אין צורך לקחת מגבת ים לכל מקום גם טישו יכול לעזור. או החבר, או חברה במקרא שלך, הנקודה היא שלא לגעת אם היד הרטובה בידית של הספל.

תודה על העזרה שיהיה שנה טובה ומתוקה!בת מלך!אחרונה
רבי, אתה חסר !haim770

ב"ה

גם בלי להכנס לפולמוס הנדוש, כן חי וקיים או .....

חסרון דעתו הברורה של הרבי והצעותיו בסיכול המזימות של שונאי ישראל מורגש היטב.

החושך שאנו נמצאים בו בנושאים המדיניאים, הוא קשה מנשוא !

כמה היה מרגיע לשמוע את דברי קודשו בעת מלחמות ישראל !!

כידוע החושך הכי חזק של הלילה הוא לקראת זריחת הבוקר.

אז יותר חשוך מעכשיו נראה לי שהיא אפשר להיות, עלינו לצפות תו"מ ל"אור חדש על ציון תאיר" במב"א.

אמן ואמן. שנה טובה וגמח"ט בגו"רנפש חיה
גם גמח"ט בבעל"זאלעד
רבי שלך אני לעד... יאללה משיח נאו!!!בת מלך!אחרונה

שנה טובה ומתוקה!!

 

יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!

יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!

הרבי לפני 28 שנה: ויתור בסיני יביא לפצועים והרוגיםמושיקו
עבר עריכה על ידי מושיקו בתאריך י"ח אב תשע"א 20:55

בימי אופורית השלום המדומה

 

 

עשרים ושמונה שנה זה הביא לשלוםמעשיה נאה

ובשביל זה - זה היה שוה.

שום מהלך אנו לא עושים לדורות עולם, החזרנו את סיני ועם זה גרם בעשרים ושמונה שנים האחורנות לשלום, אז מבחינתנו זה היה שווה, אנחנו עושים את חובת ההשתדלות, את כל השאר ממילא הקב"ה עושה.

שלום קר הוא לא שלוםמושיקו

המצרים לעולם לא קיימו את סעיפי ההסכם, חוצמזה שאז נתנו להם נכסים אסטרטגים שמתוצאותיהם סובלים עד היום, כמו מסירת בארות נפש בשווי מיליוני דולרים וכו'

שלום קר הוא שלום בדיוק!מעשיה נאה

כי בתכלס פחות אנשים נהרגו, לפחות זו דעתי, אני חושב שההסכם שלום עם מצרים הציל חיי אדם, כמובן שכל אדם כולל הרבי מחב"ד יכול לחלוק עלי בשמחה, ומיני ומינן יתקלס עילאה, כי כוונת כולנו לשמים.

יתדל ויתקדש שמה רבאמושיקו

ויקרב משיחה

 

ברור שויקרב משיחיה.מעשיה נאה

והשאה מי זה המשיח, אני חושב שהמשיח שבדור הוא חי והוא לא הרבי מחב"ד, כיון שהרבי מחב"ד נפטר. אני כמובן לא עושה למשיח פרסומות, כי הוא אדם מאוד צנוע ולא מעוניין בפרסומת, אני רק מנסה ללמוד ממנו תורה כמה שיותר, ולהודות לקב"ה שזיכני להתקרב לאדם שראוי להיות המשיח, ושבמהרה בקרוב יגאלנו, אמן!.

מעשיה נאה כנס>>>מניי770

א)עם הרבי יצא נגד ההסכם אז זה לא היה שווה

ב)בגלל ההסכם הזה ישראל לא יכל לפוצץ את המנערות הרציניות של הברחת נשק

                              מסקנה:זה היה שווה או לא?

 

                                 

למי שעוד מתלבט: דבר אחד מדבריך לא ישוב ריקםhaim770

ב"ה

לאור האירועים האחרונים במצרים, מי עוד יכול לבוא ולטעון ש"אין נביא בישראל"???

עכשיו אם יד על הלב, תענו לשאלות הבאות:

מי התעקש לתקן את חוק מיהו יהודי, תיקון שהיה מונע עליה המונית של גויים לארה"ק?

מי התעקש נגד הסכמי קעמפ דוד, והתריע שה"שלום" אם מצריים איננו בר קיימה?

היום כל בר דעת שאינו מרמה את עצמו רואה שיש נביא בישראל, ושדבריו מתקיימים אחד לאחד.

ההסכמים אם מצרים לא שווים אפילו את הנייר שנכתבו עליהם !!!!

באחת השיחות על פרשת חיי שרה הרבי שואל למה כך השם של הפרשה שעוסקת לאחר מיתת שרה אמנו? והתשובה היא שרצונותיה של שרה התקיימו בפרשה זו: גירוש ישמעאל, וחתונת יצחק, וזה בעצם החיות של שרה.

 

על רוח הקדש שמעת?אלעד

אני יכול למנות לך כמה וכמה מקובלים צדיקים שאמרו את אותם דברים, או התנסחו לגבי נושאים אחרים

ודבריהם נתקיימו אחד לאחד.

 

לצערינו כוים אנחנו לא יודעים מהו נביא ומהם הדרכים לנבואה, לכן קשה לקבוע שהוא היה נביא.

רמב"ם מפורש.haim770

ב"ה

דבר מענין מאוד, זה שנסתלקה הנבואה, זה כולם יודעים. (למרות שהרמב"ם בספר הלכתי לא מתיחס לזה).

אבל פתאום לא יודעים מה הוא נביא ומהם דרכי הנבואה.


נא לעיין ביד החזקה הלכות מדע, פרקים ז' והילך ואז תדע.

שמי שאומר דברים עתידיים והם מתקיימים הוא נביא.

עד כדי כך שאם הנביא ניבא דברים רעים ולא התקיימו, אין דופי בנביא ובנבואתו, יכול להיות שעשו תשובה (ראה נבואת יונה). אבל אם הנבואה היא טובה, כביכול הקב"ה חייב לקיימה שלא יטילו דופי בנביא.

יש מצוה דאורייתא לשמוע לנביא "אליו תשמעון", פרשת שופטים.


אגב רוח הקודש היא הדרגה הנמוכה ביותר בנבואה.

אם רוח הקודש נחשבת נבואהאלעד

אז נחה דעתי.

תקרא את ספרו של אפרים דובק "קצרים דיפלומטיים"shaulreznikאחרונה

המחבר שימש כשגריר ישראל במצרים. על אף היותו איש שמאל, הוא מעיד על כך שישראל ממש לא הרוויחה מהשלום המזויף הזה. אף הסכם, אף שת"פ לא הבשילו לכדי תוצאות ממשיות, כי הצד המצרי סיכל את זה בכוונה.

שבת יום הולדת לבעל שם טובאנונימי (פותח)

חבר יקר מארגן שבת אינטימיית עם קרירות ירושלמית

בציפורי אשר ביער ירושלים בשבת יהיו סדנאות שיעורים ומוסיקה

עם מיטב המרצים מיום חמישי 15.9 י"ח אלול שישי שבת החל 455 ש"ח המחיר מסופסד

לפרטים והרשמה 077-2171770

מעניין אותי אם הבעש"ט בעצמו היה נרשם לשבת כזואלעדאחרונה
שיחה של הרבי לפרשת תבוא - בעניין הבאת ביכוריםיהודה.

שיחה מעובדת לפרשת השבוע, פרשת כי תבוא, ע"פ לקו"ש חלק י"ד וט'

 
הנה הקישור להורדת הקובץ (PDF) באתר של צעירי חב"ד:
 
מדוע מזכירים בהבאת הביכורים שני ניסים ספציפיים - א. הצלת יעקב מלבן. ב. גאולת ישראל מארץ מצרים, הלא היו ניסים וחסדים רבים שאירעו לישראל קודם כניסתם לארץ ?
 
מדוע לא הביאו ביכורים בשנים הראשונות, אלא המתינו עד לאחר סיום כיבוש וחלוקת הארץ, דבר שלקח 14 שנים ?
 
קריאה מהנה, ושבת שלום !
הרב עדין אבן ישראלאנונימי (פותח)

שמעתי שאחרי ג' בתמוז רצו למנות את הרב עדין אבן - ישראל כאדמו"ר מישהו יודע אם זה נכון?

הקשר הוא שכנשיא הדור נפטר מישהו מחליף אותו\די"מ
הדפסה חדשה של "תורת המלך" ספרו של הרב יצחק שפיראכלבו רפיק
זה ההדפסה הישנה והמספר לא נכוןדי"מאחרונה
שאלה לחסידי חב"דhaim770

ב"ה

מה סוג הכתב של המזוזות בבית שלכם?

  1. האר"י.
  2. אדמו"ר הזקן.
  3. וועליש.
  4. בית יוסף

תודה

אין פה חסידי חב"ד או שהשאלה אינה מענינת?haim770
איןפה חסידי חב"דמניי770
חח סתם שאלה..בת מלך!

אני לא מבינה בכל העיניינים של סת"מ בחב"ד ובכלל..אבל יש עיניין שיהיו לך דווקא מזוזות של חב"ד? או של הספרדים זה גם טוב? (זה מה שיש לנו בבית)

לבת מלך, מבחינה הלכתית טהורהhaim770

ב"ה

אין שום בעיה בכל סוג של סת"ם אם הוא נכתב כהלכתו, ואין הידור יותר בין מזוזה שנכתבה כהלכתה בין סוגי הכתב השונים.

אבל הרבי שלךלסופר ממונטריאול פרשיות של תפילין ע"מ שילמד את כתב חב"ד (כתב האדמו"ר הזקן).

ובשאלתי רציתי לברר כמה מחסידי חב"ד מקפידים על זה.

אבל כמו שכתב מניי, כנראה שאין כאן חסידי חב"ד?!

אדה‏"זמושיקואחרונה
מהי השגחה פרטית?מושיקו

המאמין בהשגחה פרטית יודע כי מה' מצעדי גבר כוננו, אשר נשמה זו צריכה לברר ולתקן
איזה בירור ותיקון במקום פלוני. ומאות בשנים, או גם משעת בריאת העולם - הנה הדבר
שצריך להתברר או להתתקן מחכה לאותה הנשמה שתבוא לבררו ולתקנו. וגם נשמה הלזו הנה
מאז נאצלה ונבראה היא מחכה לזמן ירידתה לברר ולתקן את אשר הוטל עליה.

אם מדברים על השגחה פרטית ואנו בחודש אלולhaim770אחרונה

ב"ה

אולי כאן המקום להזכיר את הסיפור אם חתן הבעש"ט: (לפי הזכרון אם למי שהוא יש יותר פרטים נא לתקן אותי)

במדינת אשכנז היה יהודי אם שלוש בנים, כשהתבגרו, הוא נתן להם חופש בחירה לצאת לעולם ולעשות חיל כשבעוד שלוש שנים הם יפגשו וכל אחד יספר מה עבר עליו.

הצעיר מבן הבנים, הרחיק עד מזיבוז, עירו של הבעש"ט, והתחתן אם ביתו.

בתום השלוש שנים הנ"ל ביקש ראשות ממורו וחתנו, לשוב לאביו כהבטחתו.

הרשות נתנה והבעש"ט הוסיף שיקח איתו שופר. הדבר היה תמוה בעיני החתן, אבל בהרבה צער, כי הוא ידע שפירוש הדבר הוא שהוא לא יהיה בר"ה אצל חמיו, לקח איתו שופר והחל בנסיע.

הדרך הלוך עבר ללא קושי, וכשלושת האחים הגיעו  לבית אביהם, בליל שבת הקרוב לסעודה האב הזמין את כל הקהל ובראשם ר"י ורבנים מכובדים.

הבן הגדול סיפר את קורות חייו ואמר פלפול למדני, שזכה למחיות כפיים ולתנועות זילזול מהאח הצעיר, כל משך הדברי תורה הנ"ל לא הפסיק לזלול את המאכלים הערבים שהוכנו לכבוד שבת ולכבוד האורחים, באחרון האנשים הגסים וללא שום נימוס.

המחזה חזר על עצמו, למרות עגמת הנפש של האב, גם כשהבן האמצעי אמר את דרשתו.

אבל בכך לא נגמר התעלומה. כשהגיע תורו לדבר הוא מילה את פיו מים, ואמר שהוא לא למד כלום במשך שלושת השנים האחרונות.

לאחר שהסתיימה הסעודה, והאורחים התפזרו, האב לקח את בנו השלישי לצד והסביר לו שמאוד כאב לו התנהגותו והוא מקווה שלמחרת בסעודת היום הוא ישפר את מעשיו.

למחרת, למרות הפצרת אביו, הכל חזר כאמש.

ושוב האב התחנן לבנו שבסעודה שלישית יתנהג כבן תורה, ולא  כזללן.

בסעודה השלישית, לאחר שהמשיך בהתנהגותו המוזרה בזמן דרשות אחיו, כשהגיע תורו לדבר, הוא לקח מההתחלה את כל הפלפולים שנאמרו ושאל עליהם שאלות רבות, וענה לשאלותיו בטוב טעם, הקהל הנוכח, הרגיש שמולם עומד ת"ח עצום, ושהסוגיות שנפתחו לפניהם, לאחר הסברי הבן הצעיר בהירים כשמש, ואין עליהם שום שאלות.

מיד שאלוהו מהיכן למד את הסודות האלו, ואז אחל לספר את קורות חייו, ואת גדולת חתנו, הבעש"ט ממזיבוז.

מיד לאחר סעודת מלווה מלכה הוא נפרד מאביו ומאחיו ושב פעמיו לכיעוןן מזיבוז בתקוה שיספיק לחזור טרם חגי תשרי.

עלה על ספינה שטבע, ובדרך נס הגיע לאיזה אי מבודד, בערב ר"ה, בנה לעצמו סוכה מאולטרת, כתף כמה פירות שימשו לו לסעודות החג ואחל את ההכנות ליום הדין. בבוקר התעטף בטליתו והתפלל בכוונה עד שלא הרגיש שמקומיים מלא תימהון על הדבר המוזר שנקלע לאיי נאספו סביבו.

כמובן שתקע בשופר בלב מלא דמעות, וכשתם תפילתו, המקומיים לקחו אותו למלכם, שקיבל את האורח בסבר פנים יפות ושאלו על עמו ועל מעשיו. כשהמלך ראה שלפניו אדם משכיל מאוד הוא רצה למנותו לסגנו, ולהביא קהילה יהודית לממלכתו, אבל הנ"ל ענה שאם זה רצון השם יהודים יגיעו לכאן ואם לא אז לא ביקש ממנו שיועיל בטובו להחזירו לבני משפחתו. בצער רב המלך נפרד מידידו החדש, ופקד על חיליו ללותו לחוף מבטחים.

כשהגיע הבעש"ט ביקש ממנו לספר מה קרא איתו בדרך חזרה, והנ"ל סיפר, ואז הבעש"ט אמר לו שבזכות שהוא היה באיי הבודד הזה, הוא העלה את כל הניצוצות ובזה "חסך" שיהודים יצטרכו לגלות לאותו איי.

מקור המנהג-מאחיה השילונימושיקו

 

 

כשהיה ה"צמח צדק" בן תשע שנים אמר לו רבינו הזקן: קבלתי ממורי (הרב המגיד)
שקיבל ממורו (הבעש"ט) בשם מורו הידוע [=אחיה השילוני] אשר מיום שני דר"ח אלול עד
יום הכיפורים, יאמרו בכל יום ויום במשך היום שלשה פרקי תהלים, וביוכ"פ שלשים וששה
פרקים: ט' קודם כל נדרי, ט קודם השינה, ט' אחר מוסף, ט אחר נעילה. ומי שלא התחיל
ביום ב דר"ח יתחיל באותו יום שהוא עומד בו, ואת אשר החסיר ישלים.

חברים אהוביםאלעד

ישנם כמה מושגים שהשתרשו במערכת הטיעונים שעולה כאן לאחרונה, שציטוטם החלקי והגשתם בקיצור נמרץ יכולה לטשטשם ולהוכיח על ידם כאילו כל יסודות תורתכם בענייני גאולה ומשיח בנויים ומבוססים על מקורות איתנים.

 

ובכן, הבה נסקור כמה מהם בקצרה במובאם הרחב יותר, כדי לקבל תמונה שלימה ומעוותת פחות.

 

נגלה ונכסה ונגלה- המקור הוא במדרש רבה, ומובא גם במדרשים רבים רבים ועל כן נראה כבסיס ויסוד בביאת המשיח, אך שם לא רק מוסבר שכמו משה רבינו ע"ה גם המשיח יתכסה ויתגלה לאחר מכן, אלא מפורט כמה זמן הוא יסתר, זאת כל הנראה כדי לא להותיר אותנו שוממים וחסרי אונים מול העדרותו. כזכור גם אצל מרע"ה ידעו העם מתי הוא צריך להגיע וע"פ חז"ל הקדושים רק טעו במנין השעות.

וכך כתוב במדרש: "דומה דודי לצבי- מה צבי זה נראה וחוזר ונכסה, נראה וחוזר ונכסה- כך, גואל הראשון נראה ונכסה וחוזר ונראה.
וכמה נכסה מהם? ר' תנחומא אמר: שלשה חדשים. הדא הוא דכתיב: (שמות ה') ויפגעו את משה ואת אהרן.
יהודה ברבי אמר: לקירסין.
כך גואל האחרון נגלה להם וחוזר ונכסה מהן.
וכמה נכסה מהן? ארבעים וחמשה ימים. הדא הוא דכתיב: (דניאל י"ב) ומעת הוסר התמיד ולתת שקוץ שומם, ימים אלף מאתים ותשעים.

 

אין צורך להכביר במילים, אף לפי הדעה המחמירה עבר זמן רב מאוד, הרבה מעבר לנקוב.

 

מנחם משיח שמו- הגמרא במסכת סנהדרין דף צח: מביאה דעות שונות ומגוונות ביחס לזהותו ושמו של משיח צדקינו.

"מה שמו דבי רבי שילא אמרי שילה שמו שנאמר (בראשית מט, י) עד כי יבא שילה דבי רבי ינאי אמרי ינון שמו שנאמר (תהלים עב, יז) יהי שמו לעולם לפני שמש ינון שמו דבי רבי חנינה אמר חנינה שמו שנאמר (ירמיהו טז, יג) אשר לא אתן לכם חנינה ויש אומרים מנחם בן חזקיה שמו שנאמר (איכה א, טז) כי רחק ממני מנחם משיב נפשי ורבנן אמרי חיוורא דבי רבי שמו שנאמר (ישעיהו נג, ד) אכן חליינו הוא נשא ומכאובינו סבלם ואנחנו חשבנוהו נגוע מוכה אלהים ומעונה"

 

מיותר לציין שברוב אתרי חב"ד, וודאי בשיח הציבורי, האופציות האחרות נדחקו לחלוטין כאילו זהו שמו וזה זכרו ואין בלתו. אמת שהרבי ציין מובאה זו פעמים רבות, אך מי שלא נמנה בין חסידיו יכול, ואולי צריך, להתייחס לכך כשם שתלמידי רבי ינאי לדוגמא הייחסבו לטענת תלמידי רבי חנינה. ברצוני לציין שבד"כ בדיוק התלמודי וההלכתי לא ברור מה מעמדו של "יש אומרים" כלל, והאם היא נחשבת כ"הלכתא כבתראי" או דווקא פחותה משאר הדעות המנויות לעיל, שמקורם ברור, כמו לדוגמא הפירוש על "צדיק היה בדורותיו" ברש"י.

 

משיח מין המתים- גם ציטטה זו מובאת באותה סוגיה, "אמר רב נחמן אי מן חייא הוא כגון אנא שנאמר (ירמיהו ל, כא) והיה אדירו ממנו ומושלו מקרבו יצא אמר רב אי מן חייא הוא כגון רבינו הקדוש אי מן מתיא הוא כגון דניאל איש חמודות"

 

ע"פ הנ"ל מסתבר שמשיח כן יכול לבוא מהמתים. אבל- הוא חייב לקום לתחיה כדי שיחשב כך, משתי סברות פשוטות שעולות לי כרגע: 1. גם ע"פ אותו מאמר חז"ל, לא ניתן לומר שבכל דור קם משיח לישראל, אם דניאל איש חמודות נחשב משיח מחייו עד ימינו אנו. 2. בפשטות זה לא מתיישב עם הרמב"ם, שגם לא ברור איך התנאים שלו לחזקת משיח עולים בקנה אחד אם תיאורו ופועלו של דניאל או רבי נחמן המוזכר בגמרא, אבל זה כבר נושא להודעה הבאה..

 

למעשה, נראה בסברה ישרה שכל עוד לא קם לתחיה אין להתייחס אליו כמשיח. כך נודע לי גם בשם הגאון רבי אברום זצ"ל, וכן מפי הרב אליהו זצ"ל, ובכך מחזיקים כל גדולי דורנו, אף אלו שחתמו על אותו מסמך המכתיר את הרבי למלך המשיח בעודו בחיים חיותו.

אין לי זמן ויכולת כרגע לעסוק בפרשנים על אותה גמרא אבל בע"ה אבדוק גם אותם.

 

את כל הקטע הזה כתבתי כשעל כתפי סרוח תינוק מתוק שלא נח לרגע שנולד בדיוק בי"ט כסליו השנה, חב"דניק אמיתי עם כל האופי המתאים.. אז קבלו התנצלותי אם ישנן טעויות ניסוח או כתיב.

 

בע"ה בהודעה הבאה נדון בהלכות משיח לרמב"ם, ויהי רצון שלא נותיר אבן על אבן עד שנעמוד בבהירות בפשיטון ובהבנה ברורה על דבריו הקדושים.

 

 

 

ועוד הבהרה חשובה מאין כמותה:

אין בדבריי ולו שמץ טינה או התנצחות, אלא לימוד תורה טהור בנושא אקטואלי ששייך ופועם בכולנו, וכדברי האדמו"ר:

"אין כל חיוב כלל לחפש מיהו המשיח וכו´ אבל מ"ע מהת´אהבת כאו"א מישראל, ושלילת המחלוקת בתכלית ופשיטא שלא לעשות במזיד הפכו וד"ל"
 

עוד משו שהיא הנחת יסוד...אנונימי (פותח)

שהרבי לומד ומלמד את הדברים בצורה נפלאה עפ"י המפרשים ובראשם רש"י-דהינו פשוטו של מקרא

 

ובגלל זה יש פה שיח רציני ומעניין-

מי שלומד את התורה של הרבי והוא חסיד וזה טבוע בו- רואה את הדברים אחרת מכפי שציינת- והרבי הוא היחיד שיכול לראות את הדברים לעומקם.

 

 

 

 

 

לאלעד, תרשה לי לתת לך עוד סוגיא לעיוןhaim770

ב"ה

בזמן פטירה רבי, רבינו הקדוש, תלמידיו אמרו, כל האומר שרבי מת ידקר בחרב, ומסופר בתלמוד שלא נתנו לקבור אותו.

זו גם סוגיא מענינת, שבו רואים את ההתקשרות בין תלמיד לרבו, זה, להיות אקטואלי, "מחאת האולים" האמיתית, תלמידים וחסידים לא רוצים אוהל, רוצים רבי חי, זה לא תמיד מסתדר להם, אז הם זועקים (מפגינים על הסביבה, למרות שזעקתם מופנת בפנימיות לגבי מקום אחר).

כשקורה משהו שמטריף את השכל, יש שתי דרכים או ח"ו לכפור, כמו שקרא לרבים אחרי השואה או להתחזק כמו האדמו"ר מצאנז זצ"ל, שלמרות שכל משפחתו נספתה בשואה, הקים מחדש את הכל, מוסדות תורה מפוארים, בית רפואה לתפארת וגם משפחה, וכל זה אך ורק בזכות האמונה, שכלית קשה להבין את זה.

וברצוני להוסיף סיפור ממקור ראשון, בשנת תש"מ כשהייתי בישיבה אצל ר' ניסן נעמנוב נ"ע, יהודי בעל מסירות נפש שבילה כמה שנים טובות בסיביר, ועד יומו האחרון רעד, למרות שכבר היה בצרפת ורחוק מציפורניהם, מאזכרת השם נ.ק.ו.ד. (השב"כ הרוסי). בקיצור לחופשת הקיץ הבאתי חבר לישיבה, ותוך כדי לימוד הוא שאל אותי: " למה בחב"ד אומרים שהרבי הוא משיח" (להזכירכם מדובר על שנת תש"מ לא נ), ר' ניסן באותו שעה ישב בזאל (בית המדרש בסלינג החב"די) והפנתי אותו אליו, כי גם אני רציתי לשמוע מה דעתו, ולא העזתי לשואל. חברי חיפש מתורגמן, כי ר' ניסן דיבר רק יידיש ושאל אותו, ר' ניסן ענה לו באחלטיות: "חסיד גור או צאנז או בעלז שלא מאמין שרבו הוא מלך המשיח, שיחפש רבי אחר, אין לו מה לעשות בחסידות זו !".

זה דבר טבעי ביותר שחסיד נקשר לרבו בצורה מוחלטת, ולסבן את האוזן, לאותו ר' ניסן לקח כחמש שנים להסתגל לאחר פטירת הריי"צ, שיש רבי חדש לחב"ד, אבל בסופו של דבר נקשר לרבי בלב ונפש. מספרים שהרבי הריי"צ אמר עליו שבשעת מנחה של יום כיפור הוא מגיע לדרגת הבנוני של התניא. (לא דבר של מה בכך, למי שיודע מה הוא בנוני של התניא!).

ועוד דוגמה של התקשרות ואמונה של תלמידים לרבם, בעל התניא, כידוע גידל את נכדו, בן ביתו דבורה לאה, שמסרה את נפשה תמורת נפש אביה הדגול, ונתן לו את השם מנחם מענדל (הצמח צדק) בהוסיפו "זה מנחם ינחמנו", והחסידים שהיו בטוחים שדבריו יתקיימו, קראו לבנו שלך בעל התניא, האדמו"ר האמצעי, כי הוא בין האדמו"ר הראשון (בעה"ת) והאדמו"ר האחרון (זה ינחמנו, הצמח צדק).

מה שנשאר לנו לעשות הוא להוסיף במעשה קטן וטוב שיכריע את הכף ובעקבות הרבי הראשון בתולדות עמנו, משה רבינו ע"ה, לזעוק "למה הרעותה לעם הזה" ובלשון חסידי חב"ד "יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד"

אז המשיחיסטים הם כמו מכחישי השואה.מעשיה נאה

מרוב הזוועה של השואה החליטו אנשים להכחישה, וכך גם המשיחיסטים מרוב הזוועה מבחינתם של מות הרבי החליטו פשוט להכחיש.

ומה הקטע של לצעוק על הקדוש ברוך הוא??? אם תצעק על הקדוש ברוך הוא הוא יכול ברגע אחד לפצלח לך את הצורה.

בכל הדורות אנשים הצדיקו את הדין במסירות נפש וזכו לדרגות נעלות ולשלות נפש עילאית, אף אחד לא צעק על הקב"ה...

 

אלעד - ואם הוא כן משיח אז מה. ?מעשיה נאה

אני בזמנו הייתי בקשר עם אחד מגדולי המקובלים הצדיקים, שפעם בעת רצון גילה לי שהוא המשיח של הדור.

צעקתי - רבי אתה המשיח?

אז הוא הניח יד על כתפי והשקיט את התלהבותי, ואמר לי, כל עוד לא התגלית לעם וכל עוד לא הבאתי גאולה, מאי נפקא מינא אם אני המשיח או לא, העיקר ללמוד תורה ולשמור מצוות.

אכן שמעתי להדרכה של אותו צדיק זצ"ל, בלויה שלו אף אחד לא הזכיר שהוא היה משיח, כנראה הוא לא גילה זאת לרבים, ועם מותו ירד סודו אלי קבר.

יהיה זכרו ברוך, ויחיש הקב"ה תחית המתים ונתראה עם כל הצדיקים ומשיח צדקנו בראשם.

נא לא לבלבל את המוחhaim770

ב"ה

סילוף ההיסטוריה, וגיבוב מילים, הם לא דרך של דיון

הסבר לגיל הרך:

  1. מכחישי השואה: הם בשום פנים ואופן, לא הקרבנות, אין אף ניצול שואה שמכחיש את השואה !!!
  2. מכחישי השואה הם מתפצלים לשתי סוגים: א. מבצעי הזועות, שחוששים לבוא חשבון. והמוסלמים, שרוצים ע"י כך להחליש את הסיבה למה צריך מדינה יהודית.
  3. להבדיל מאלעד שהביא סמוכין המאפשרים דיון, אדון מעשיה נאה, אתה מקשקש בשכל, מה תגיד על הגמרה המפורשת לגבי תלמידי רבינו הקדוש, רבי יהודה הנשיא, שהם מכחישי שואה????
  4. גם מתברר שגם על פרשת השבוע אתה לא עובר: ואתחנן אל ה', ואתחנן כמנין תקט"ו התפילות משה התפלל (הכן צידוק הדין)
  5. גם תהלים אתה לא קורא, ויצעקו אל ה' בצר להם
  6. וגם רמב"ם לא לומד, חיוב התפילה הוא כשיש משהו שמעיק על האדם לפנות לבוראו.
  7. אדון מעשיה נאה, תרשה לי גם להאיר לך על היראת שמים שלך "אם תצעק על הקב"ה הוא יכול ברגע אחד לפצלח לך את הצורה", הקב"ה הוא תכלית הטוב להטיב, ואלוהים כמו שאתה מתאר אותו, אני כופר בו !!!!, לא האל שלי ושל היהדות בשום פנים ואופן איננו האל הנוצרי העומד ומכין את המנגל לצלות עליו את האנשים שלא שמעו בקולו, וגם לא האל המוסלימי שמחכה לי אם 72 בתולות אם אני ילד טוב ירושלים !!!
  8. הנני רק ליעץ לך באופן דחוף, לחזור לספסל הלימודים ולהעמיק בכל מה שקשור לצעקה וזעקה ביהדות, ולהפסיק להמציא בלבולי מוח על הכחשת השואה, מתברר שגם על היסטוריה אתה צריך להתחיל הכל מכיתה א'. בהצלחה רבה.
צריך לצעוק אל ה' ולא על ה'.מעשיה נאה

מי שצועק על ה' ואינו ירא ממנו, הקב"ה מרחם עליו ונותן לו את עונשו מיד שיחזור בתשובה, אבל מי שירא מה' ולא מעיז לצעוק על ה', רק להתפלל אליו - אז הוא זוכה לשכר שאי אפשר לתאר.

הגמרא על רבינו יהודה הנשיא, זה פשוט טיעון מסכן, בגלל שברגע שרבי מת פיחדו להגיד מיד, זה אומר שאפשר לחיות בהכחשה עשרים שנה.?? עלוב, עלוב..

יא פלספן, איפו כתבתי שצריך לצעוק על ה' ?????haim770

ב"ה

סליחה אבל אתה שקרן מדופלם, מסלף דברים ומסיק מסכנות !!!

מי עלוב אני או אתה ??

מי שאצלו התפילה מתבטאתמעשיה נאה

דוקא בטענה של "למה הריעות לעם הזה למה זה שלחתני" אם זה הביטוי העליון של התפילה, ביטוי שמשה רבינו נענש על זה, אז יש לו בעיה עמוקה עם כל המושג של תפילה.נ.

נ.ב.  לא נולדתי אתמול, ואני מכיר את תורת חב"ד, ואת מימרות הרבי שצריך לפסוק שהמשיח כבר יגיע, וכו' וכו', אז אל תשחק אותה תמים.

מה המטרה שלך אדון מעשיה נאה???haim770

ב"ה

אלעד הביא בטוב טעם מקורות שניתן לפתוח עליהם דיון מענין ופורה, העלתי לו גם עוד נקודה, לא יותר.

ואתה בסילופך המתמיד:

  1. חב"ד כמו מכחישה שואה. (בתגובתך הראשונה)
  2. ולצעוק על ה' (בתגובתך השניה)

מנסה בתחכום רב, להעלות מחדש נושאים שנידונו כבר די והותיר בדיונים קודמים.

מה אתה רוצה? מה אתה מחפש בדיוק? משהוא מפריע לך בתורת חב"ד, אל תיכנס לדיון מענין שקיים, תפתח אשכול חדש, מי מונעה ממך?

ולסיום שאלה לי אליך, איך מסתדר אצליך להגיד כל בוקר יהי רצון.... שיבנה בית המקדש במהרה בימינו, ושלוש פעמים ביום ותחזינה עינינו בשובך לציון ברחמים בלי הצורך לפסוק שמשיח כבר צריך להגיע????

אני לא מדבר גם על הפעם נוספת בברכת המזון "ובנה י-ם עי"ה במהרה בימנו" כי יכול להיות שאתסלמת ואתה כרגע ברמאדן ולא אוכל !!! מי יודע???

אבל כל הסידור מלא בתפילות על הכימיה לגאולה, אבל זה IN לתקוף את חב"ד !!!!

אתה מוכן לצתת מקור לסילוף של התגובה השלישית שמשה רבינו נענש על אמרתו זו????

דוקה לי למדו הפוך שהקב"ה אמר על משה, משה עבדי, נאמן בכל ביתי. משה וההתפשטות שלו בכל דור הם הסמל של ההתקשרות לבורא עולם.

וכל המפרשים מסבירים שהעבודה שמשה לא נכנס לארה"ק הם לא עונש למרע"ה ח"ו, אלה מסבירים שמשה לא נכנס כי אם היה נכנס הבית המקדש היה נבנה על ידו, והקב"ה כביכול לא יכל לשפוך את כעסו על אבנים, כי דבר שנבנה ע"י משה קיים לעולם, כי אין דרגה מעל משה רק הקב"ה, משה רבינו הוא הטוף של האנושות, אז אני מחקה להסבר !!!!

והעלה לכאן פירוש ששמעתי מהרשל"צ הרה"ג המ"א זצ"ל (תרגע הוא לא חבדני"ק, הוא מאוד אהב אצת הרבי ואת חסידיו):

יש ויכוח בן הקב"ה לכנס"י, הקב"ה אומר "שובו אלי ואשובה אליכם" וכנס"י אומרת "השיבנו ה' אילך ונשובה" כמו בזוג שהזתכסכו טיפה, כל אחד רוצה שהשני יעשה את הצעד הראשון בדרך לפיוס, ורואים את זה גם בשבעה דחנמתה לפי הסדר:

  1. נחמו נחמו עמי יאומר אלהיכם.
  2. ותאמר ציון למה עזבני ה'...
  3. עניה סערה לא נוחמה...
  4. אנכי אנכי הוא מנחמכם....
  5. רני עקרה לא ילדה...
  6. קומי אורי כי בא אורך...
  7. שוש אשיש בה' תגל נפשי ....

רואים בבירור את הדו שיח, הקב"ה בא לנחם וכנס"י באה בתלונות, לא מסתפקת בנחמות חלקיות, עם ישראל רוצה את הגאולה האמיתית והשלימה.

אני רוצה מאוד לקוות שגם שלא תשפוך את חרון אפיך על הרמ"א זצ"ל. מי יודע אולי כל מי שמעז להזכיר בקשה מעם ישראל צאת מהגלות המראה הוא צועק על ה' ולא צועק אל ה' !!!

שתהיה בריא ושיהיה לך רפו"ש וקרובה !!!!!

מעשייה נאהמניי770

את מבינה בכלל מה כתבת פה??

מה את נורמאלית??אין לך טיפת בושה?

משחיסטים  מסתמכים אך ורק משיחות של הרבי...

אני מקווה בשבילך שתגיעי אל האור!!

יחי אדוננו מורנו ורבינו מלך המשיח לעולם ועד!!!

הרבי חי וקיים!!!!!!!

תגובה קצרה:חסיד של הרביאחרונה

אלעד,

ראשית יפה לראות מישהו שכותב על הנושא יפה ומנומק, ללא סברות כרס.

במענה למה שכתבת:

נגלה ונכסה ונגלה: הרמב"ם קובע שאי אפשר לסמוך בנושא הזה על מדרשים כלל. כל הסתמכות על מדרש, היא לדרשה בלבד - לא זה מה שיקבע או לא יקבע. אם אי מי מחליט משום מה שהוא מסתמך על מדרש על מנת לנחש עתיד, הוא עושה את זה על אחריותו בלבד.

משיח מנחם שמו: איזה יופי ששמת לב... הביטוי הוא פשוט, והוא בדיוק כמו בגמרא: בדיוק כמו שבגמרא טוען כל תלמיד ששמו של משיח הוא כשם רבו, או בעברית פשוטה: שרבו הוא המשיח, כך גם חסידי חב"ד מזכירים ששמו של המשיח הוא כשם רבם. ההבדל הוא, שבמקרה הזה גם רבם אמר את הביטוי הזה בעצמו, ובהקשר די ברור.

משיח מן המתים: הרבי עונה על כך בלקו"ש חל"ה בשיחה לפ' ויגש, אחת ההערות הראשונות. יעיין וימצא מרגוע לנפשו.

שחיטת ליובאוויץאלעד

היכן וכיצד ניתן להשיג בשר ועוף שכשרים גם לחב"דניקים באזור י-ם והשומרון?

תודה

בירושלים ב‏'דג הזהב‏'‏ ברחוב עזרא/נחמיהמושיקו
בשומרון בעיר התורה והחסידות עמנואל
מפי השמועה>>>מניי770

שהעדה החרדית היא יותר מהודרת משחיטת לוביביץ

 

השאלה היא מה יותר מהודר??haim770

ב"ה

זכור לי שלאחר חתונתי, לא כמו היום, היה קשה להשיג אתרוג מקלבריא בארץ (אני מתכוון לאוריגינל מאיטליה ולא זן קאלבריא שמגדלים בפרדסים בכפר חב"ד.) בקושי רב הצלחתי להשיג אחד, הוא לא היה המהודר ביותר, אבל הידורו בעיני היה שהוא עונה למנהג חב"ד הכתוב בספר המנהגים, שהוא גדל במלכות אדום, מסורת עתיקה עד משה רבינו (עיין במקורות שם).

הייתי אצל ההורים של אישתי בחג בשכונת קרית יובל, המקווה היחיד בשכונה היה סוגר מוקדם ולא הספקתי להגיע אליו לפני סגירתו.

לברך על ארבעת המינים ללא מקוה לא בא בחשבון, הכנתי קפה ועוגיות וצעדתי לכיוון שכונת בית וגן, ואמרתי לעצמי, הטבול והברך בסוכה של הבית הכנסת ויטעם משהוא לפני התפילה.

רבות מחשבות בלב איש... בבית כנסת חב"ד לא היה סוכה !!!

מי שהוא יעץ לי לפנות לאחד השכנים ולברך בסוכתו.

הנ"ל נענה לבקשתי בשמחה, אבל התחיל להסתכל על אתרוגי אם זכוכית מגדלת ולשאול כל מיני שאלות לגבי כשרותו, הוא הלך לחפש ספרים בתוך ביתו, ואני שכאב לי הלב על ה 100 $ ששילמתי עליו, מיהרתי לברך ולנענע, והספקתי אפילו לבלוע את הקפה והמזונות טרם חזרתו של האיש וברחתי לבית הכנסת לפני שיספיק לפסול לי את האתרוג !!!!

ההידור בליובאוויטש הוא

להצמד להנהגות שהנהיגו רבותינו נשאינו גם אם כל העולם עומד מנגד !!!

גם ב"העדה" יש פשלאות, ראה ערך שחיטת עופות בעטרות (דיין מ"העדה"  שהעיז לעלות בעיות של ניגוד אינטרסים כלכליים וכשרותיים, מאוים ע"י הבד"צ שאם הוא לא חוזר בו הוא יוחרם !!!)

הא לא התכוונתי לפתוח מלחמת הידוריםאלעד

כל הכשר והפאשלות שלו,

והלוואי וישרות בסיסית תהיה תואמת לרמת ההכשר.

אלעד גם אני לא, רק רציתי להעביר נקודה מסויימתhaim770אחרונה

ב"ה

בשנות המ"מים אם זכרוני למטע אותי, כמה רבני חב"ד עיררו על השולחנות נירוסטה במאפיית מצות בכפר חב"ד.

ולשאלת הרב גורטדצקי ז"ל, בא כוחו של הרבי באירופה ובצפון אפריקה, הרבי ענה "זה המאפיה שלי!".

הנקודה היא שמנהגי והנהגות חב"ד נקבעו ע"י הרביים לדורותיהם, ולאורם נלך נצח סלה ועד.

יש לציין גם שלפני כ-2 עשורים החלק של העדה היה חלק לפי הרמ"א ולא לפי הבית יוסף, וזה בעצמו בעייתי (היום כבר לו, מסיבות כלכליות, הסכימו להדר ע"מ ששחיטתם תהיה מהודרת גם לבני ע"ה, וכנ"ל באחוזי המים המעורבים ביין, שהיו עד לפני השינוי, כשרים רק לאשכנזים ולא לבני ע"ה.

ועל כך יש לי סיפור קצר:

כשהתמנה הרב סירט, לרב הראשי של צרפת, הוא הזמין את כל ראשי הקהילות ע"מ לגבש יהדות אחידה (רעיון לדעתי שיהיה ישום רק בביאת משיח צדקינו במב"א).

ולשאלתו טענתו על חב"ד: "כל העבודה שלכם, קירוב לבבות מצויינת, הבעיה היא שאתם לוקחים בני עדות המזרח והופכים אותם לאשכנזים.", ענה ראש המשלחת השליח הנודע הרב שמואל אזימוב: "אחד המבצעים של הרבי הוא מבצע כשרות, כי המזון שאנו צורכים נבלע בגוופף והופך לחלק ממנו, ואתם הרבנות מאכילים יהודי עדות המזרח בשר שהוא כשר לפי הרמ"א ולא לפי הב"י, מי הופך את יהדות המזרח לאשכנזים, אנחנו או הרבנות????".

 

ביצהראבא שמואל

 

"מרכז להפצת יהדות ומוצרי יהדות וחסידות בכל השומרון - עד הבית" "עוף אנ"ש - 
שומרון ובנימין" 

יצהר ד.נ. לב השומרון 44831     02-9979096 - משרד 153-2-9979096 - פקס 
02-9944582 - בית 054-8097709 - פלא' 

עושים משלוחים גם לבנימין?מושיקו

עוף כפ"ח או אנ"ש?

איך מזהים אם מישהו משיחיסט..?שמוליק פיין

בס"ד

 

אני רואה הרבה חב"דניקים ואני לא יודע איך לזהות משיחסטים ואיך להבדיל ביניהם..אפשר קצת עזרה?

התועדות בחתונת בתו של הרב גינזבורג -לצפיה(כ30 דק')מושיקו
ספרי חב"דיחי מלך המשיח

בישיבה שלי ישהרבה ספרי חב"ד (משהו כמו 10מדפים) ועכשיו אספתי תרומות לספרים נוספים אם למישהו ישרעיון איזה ספרים כדאי לקנות אני ישמח.

יש כל כך הרבה ספרי חב"ד, וצריכים את כולם.המדינאיאחרונה

במראי מקומות של השיחות ומאמרים יש מראי מקומות לכל הספרים.

 

גם אם לא מעיינים בכל הספרים שלכל הפחות תהיה האפשרות.

 

רואים את זה גם בספר ליקוטי תורה שיש שם מראי מקומות למאמרים אחרים שעוד לא הודפסו לא בליקוטי תורה ולא בתורה אור, ורק יותר מאוחר נדפסו בסדרת אור התורה.

 

לי בבית יש גם הרבה מדפים עם ספרי חב"ד, ואני לא מסוגל להוסיף עוד ספרים בגלל שהכול מלא "בית מלא ספרים" כרצונו של הרבי.

 

אבל במחשב אפשר להכניס ממש את כל ספרי חב"ד, ואפשר אפילו לעשות קישורים מספר לספר. ככה שאם מצביעים על המראה מקום, מייד אפשר "לנווט" ולעבור לספר ולדף של המראה מקום.

 

אבל בשביל ישיבה לא מתאים מחשב אלא אם כן זה מחשב שכולו תורה. ראה מה שכתבתי בנושא הזה:

http://www.inn.co.il/Forum/Forum.aspx/t333778#4125896

 

אולי מישהו ירים את הכפפה להתחיל כזה פרוייקט.

 

770 הראשון בשומרון, בגובה 770 מטר מעל גובה פני היםמושיקו
בשבוע האחרון הושלמה בנייתו של מרכז חב"ד באיתמר, בצורת בית חיינו - 770. השליח במקום הרב יחזקאל נואמה מציין כי הבנין נבנה בגובה 770 מטר מגובה פני הים...
 
לאן הגענו ! כל משולש הופך להיות 770???haim770

ב"ה

אולי גם המשולש של הפיצה???

הכוונה טובה אבל הביצוע לא דומה וחבל אם כבר משקיעים אז שלפחות זה יהיה דומה ולא חלטורא.

חיים חזק!!!1מניי770
העיקר המספראלעדאחרונה
אני מניח שעוד כמה מאות שנים, חייזר בודד שיישלח לסייר בכדור הארץ החרב ידווח לממונים עליו שקבוצת בני אנוש עבדו פעם למספר
דער ליובאוויטש רבע התיר ביזוי ת"ח?האדמו"ר מצנעא

ביזוי ת"ח הוא עבירה נוראה, ואני משער שאינני צריך להביא מקורות, שכן זה ידוע לכל.

מה שהולך פה זה ביזוי ת"ח גדול. אז איזה גדול ליטווקי אמר עליכם שאתם הקבוצה שהכי קרובה ליהדות... בסדר, זה לא אומר שמותר לכם לבזות אותו, להקביל אותו לדואג האדומי ועוד כל מיני שטויות.

ומה בשהכי מסעיר אותי בשערורייה הזו, היא שהרבנים שלכם הם המקור לביזוי כבוד התורה הזה. הרבנים שלכם עושים כן, ואתם כמו חסידים טובים הולכים ראש בקיר ומבזים ת"ח כמוהם.

מרן הגאון הרב קוק זצ"ל כותב במאמרים (עמ' 509) שגם גדולי עולם (כמו הגדול הליטווקי הנ"ל) עושים טעויות, וחז"ל לא נמנעו מלבקר אותם. מאידך כותב הרב בעין איה (ברכות, עמ' 97), שמי שרשאי לבקר את אותם גדולי העולם חייב להיות חכם, קדוש, טהור ונקי מכל רבב.

ועוד כותב הרב במאמרים (עמ' 56), שאם באים לתקן, אין לבצע את ההרס היותר גדול, שהוא ביזוי ת"ח. 

מה יהיה אתכם? האם הרבי שלכם זצ"ל התיר ביזוי ת"ח?

יש כאן רשימה של אנשים....haim770

ב"ה

שכל מטרתם היא לעלות באוב מחלוקות ישנות,

ואתה בפירוש אחד מהם, איש מחלוקת שמזכיר כל הזמן את אותו איש שכל חייב היו מלחמות ומחלוקות.

ולראיה רפרוף קל בספר "האיש שהמפתח בידו" (תולדות חייב),יעייד על כך

  • מלחמה במזרחי
  • מלחמה בחב"ד
  • מלחמה בגור
  • מלחמה בציונים
  • וכו'.

אז בקשה אישית, רד מהנושא, אל תשלח בנזין למורה. די !!!

משעמם לך בחיים, תלמד מהלולב, חפש מי שינענע אותך !

זו לא מחלוקת ישנה, זה לא מחלוקת בכללהאדמו"ר מצנעא

כלומר, זו כן מחלוקת, אבל של קרח ועדתו שהעזו ליגוע בת"ח, במשיח ד', במשה רבנו! כמו שאתם העזם לגעת בראש ישיבה גדול ות"ח עצום! אין שום בושה?! אין שום כבוד ת"ח?! אין כבוד תורה?! 

אתה מחפש תשומי,אז ניתן לך את מלאו הצונמי שאתה דורשhaim770

ב"ה

בבקשה:

הנ"ל שאתה מזכיר בצעירותו רצה להתקבל כר"מ בישיבת חב"ד המרכזית ב"פרדס" (כיום הישיבה יותר נכון ההמשך שלה הוא בלוד) שהייתה ממוקמת בפרדס בעיר ראשל"צ. התלמידים שהרגישו בדיוק אם מי יש להם עסק, עשו ממנו קרקס, הנ"ל נפגע ושמר כל חייו טינה לחב"ד.

הנני מציעה לך לחפש בעיתונות של שנות המ"מים כל הפרשיה של תהלוכות ל"ג בעומר.

המצב הגיע עד כדי כך שהרבי בעצמו, לא החסידים, אמר שהוא לא מבין מאיפה נובעת השינאה העוורת הזו, מיהודי שאיננו מכיר אותו, והסיבה היחידה היא שהתפילין שלא פסולות, כל בני ברק עלתה בלהבות איך אפשר להגיד כזה דבר, ביזוי ת"ח וכו', יש אפילו כאלה שרצו לעשות חרם על הרבי ועל חסידות חב"ד, ויש כאלה שרצו לעשות חרם עפ"י תורה לכן אמרו בו נבדוק את התפילין, נמצא אותם כשרות ונעשה חרם כדת וכדין. אמרו ועשו לקחו את התפילין לשתי מגיהים נטרלים, לא לי טעים ולא חסידים, וכל התררם השתתק בין רגע, המודיע, (אז לא היה יתד) והעיתון הרשמי של "ההשקפה" היה המודיע, הפסיק לחלוטין מאת ההתקפות על חב"ד, למה? כי התפילין הכן היו פסולים.

מספיק לך הצומי או שאתה רוצה שאני אמשיך?????

הצונמי האמיתי עוד לפניך ואתה יכול אם ברצונך בכך להפסיק לעורר מחלוקות אבל אם תתעקש אני יכול למלא עמודים על גבי עמודים , על הכהן שהתגרש מאשתו בהריון רק בגלל שהנ"ל שמע מה התשובה של הרבי ואמר לעשות את ההיפך, למשל או על ה"גאונות" של כיתה א' שהנ"ל הציג לפני עם ועדה בספרו  היחיד "אבי עזרי", באמת ת"ח עצום, תלוי בעיני מי? פיתגם צרפתי אומר "בממלכת העיוורים, הסתום עין, הוא מלך !"

רגע, שאני אבין - הרב שך לא היה ת"ח בעיניך?האדמו"ר מצנעא

וכל מה שאת/ה אומר/ת חסר מקור. מזכיר את המעשיה הנאה על "העסקנים שבלבלו את הגר"א, ובגלל זה הוא החרים את החסידים" וכו'. מעשיה נאה, די מגושמת, יש לציין (בעיקר כיוון שהמחלוקת עם החסידים קצת יותר עמוקה מהאי-הקפדה שלכם במצוות).

מהאי-הקפדה שלכם במצוותhaim770
יש גאון ויש ת"חמושיקואחרונה

וגם זה בערבון מוגבל

 

מה אומר שהבן אדם ת"ח?

 

את הספר היחיד שהוא עשה הפריכו לו ממסד ועד טפחות, עיסוקו היה במחלוקת שלא לשם שמים.

 

ועוד והוא העיקר מספיק לראות את ממשיכי דרכו כדי להבין עד כמה היתה טועה דרכו.

 

יש עוד כמה דברים מענינים שלא שמעת עדיין ואין מקומם ע"ג הפורום אם זה ממש מענין אותך תפנה באישי

הרבי מכבד כל ת"חמושיקו

ואבל תלמיד חכם שמניח תפילין פסולות בידיעה ברורה ולוחם נגד דברים בסיסים ביהדות, הוא אולי גאון אבל לא ת"ח.

 

אגב את הרב עובדיה יוסף הרבי לא הסכים להפגש איתו מכמה סיבות, אך התייחס איל בכבוד גדול למרות המחלוקות בינהם - אגב הוא מוזכר גם כמראה מקום  באחת השיחת של הרבי.

מושיקו, לדעתי זה עלבון להזכיר...haim770

ב"ה

... באותו משפט את הנ"ל ואת להבדיל את הגאון הרע"י, להנ"ל יש ספר אחד ויחיד "אבי עזרי" שת"ח מזרמו אמרו עליו שקשה להבין מה הקשר בו בין מילה אחת לשניה !!!

חוץ מזה לדעתי אין טעם להתוכיח אם "האדמו"ר מצנעא", הוא תרנגולת שעושה קוקוריקו, להזכיר שהוא קיים כל פעם מחדש, להסית אותנו חסידי חב"ד, מהעבודה היחידה שנשארה לנו: "להכין את העולם ואת עצמינו לגאולה האמיתית והשלימה".


דמגוגיה.האדמו"ר מצנעא

ענייניות, רבותיי, ענייניות.

"ת"ח המזלזל במצוות ואין לו ירא"ש...האדמו"ר מצנעא

"הרי הוא כקל שבציבור." (קיצוש"ע, הלכות כבוד רבו ות"ח)

לא נאמר שהוא איננו ת"ח, אלא נאמר שהוא כקל שבציבור. כ' הדימוי.

"ת"ח שנמצא רבב בבגדו חייב מיתה." (שבת איפהשהו...)

לא נא' שהוא איננו ת"ח, אלא שהוא חייב מיתה.

גם אם הרב שך הוא כל מה שאמרת, הוא עדיין ת"ח, ואתה חייב בכבודו.

מצטער אין לי כלי מדידה...haim770

ב"ה

... למדוד תלמידי חכמים !!!!

אבל, ריבונו של עולם, תענה לי לו פעם אחת, מה המטרה שלך להעלות כמו שקיא עולה לגרון, תמיד את אותו נושא???

הבננו, אתה דוגל ומוכן למסור את הנפש שכולם ישמעו שהנ"ל, הוא היה ת"ח, ואני מאמין שהוא היה נבל (שלא) בראשות התורה, אפילו תורה אין בו !!!.

מה התועלת בשיח חירשים הזה.

אתה הוא זה שגורם שיכתבו כאן מילים המזלזלים בכבודו ! שום חסיד חב"ד לא יכבד בן אדם שבמשך עשרות שנים נלחם ברבם שלא כדרכה של תורה, הוא פשוט היה פסיכי שכל ריח שנודף מהמילה חב"ד- ליובוויטשט הדליק לו את הפיוז, וזה דבר פשוט ! חסידי חב"ד מקושרים לרבם כבן לאב, ומי שיחפיש את אבי בציבור גם אם הוא ת"ח יקבל ממני יריקה בפרצוף.


חדשאנונימי (פותח)

שלום לכם מה קורה  אני   בחור דת"ל שמאוד מחובר לחב"ד אני  מאוד אוהב את החסידות  ורציתיי לדעת   איפה אפשר לקנות ספרים של חב"ד באלעד  פתח תקוהו או ראש העין  תודה מראש ובכל מקרה האם ניתן שאשלב בין חב"ד לדתי לאומי ?

פתח תקווהמושיקו

פתח תקווה
דואר אלקטרוני: eliev@zahav.net.il

 הרב אשר דייטש. רח' בן אליעזר 15,
טל': ‎03-9080141‏, ‎054-7700476‏.

מורכבאלעד
ללמוד ולהתחבר לתורתם קל יחסית, אבל יש כמה הנחות יסוד ביחס לעניינים אקטואליים שמנוגדות בתכלית לכל מה שגדלת עליו- בהצלחה בגישור..
אני לא רואה טעם מדוע לא יהיה ניתן לשלב.האדמו"ר מצנעא

אלא אם אתה קוקניק, ואז אתה ממש לא יכול לשלב (כלומר, אתה יכול ללמוד, אבל היישום של התורות יתנגש).

יוכלו לעזור לך במקומות הבאים:אנונימי (פותח)

ישיבת חב"ד בראשל"צ הממוקמת בקרית קליב

 

וישיבת  תות"ל רמת אביב

אפשר לשלבאות והדר

.ללמוד תורת חב"ד

.לקיים את הוראות של הרבי (ככל האפשר עיין באגרות)

.לא לגלות לחב"דניקים שאתה חובב חב"ד שלא יתחילו לשגע אותך.

.להיות חסיד של הרבי (זה אומר: להתקדם כל יום יותר מאתמול)

למה? שיגעתי אותך?haim770

ב"ה 

חוץ מפעם אחת שכתבתי לך "עוד לא" חבדני"ק, והגבת בחריפות, לא נראה לי ששגעתי אותך יתר על המידה.

חיוך גדול באהבה.

חיים, אתה בסדר "לעת עתה"אות והדר

חלילה לא לקחת אישי, אבל גאוות יחידה של חב"ד לא כ"כ מסתדר עם השקפות אחרות (שלא לדבר סותרות)

אם חפשיים מסתדרים יופי בגלל חוסר השקפה (שנדמה לי ששמעתי בשם הרב ברקה חן ע"ה, יהודי, אע"פ שלא חטא יהודי הוא!)

אני היום מאוד מרוצה שכאשר אני הולך לבית חב"ד ומנסים לשכנע אותי ללמוד חסידות וכו'.   

אהבתי מאוד "לעת עתה"haim770אחרונה

ב"ה

כמו שכתוב בפרקי אבות אל תאמין בעצמיך עד ...

הכל יכול להשתנות.

שש שנים לגירוש התמימים מחומש סרטבן21
קריאת מבית חבד גוש קטיף לנצח!!!איש כתום
 
"לא היו ימים טובים לישראל כחמשה עשר באב..." ט"ו באב הוא יום שמזכיר בין היתר (למי שעוד זוכר) את חגיגות הזמר בקטיף. שם ישבנו וגם שרנו... אלפי יהודים מכל העדות והחוגים היו מתאספים אז ל'הקהל' שנתי שביטא הרבה יותר מאשר סתם הופעה מוצלחת של גדולי הזמר החסידי, היתה שם הזדהות אמיתית והצדעה לבבית למתנחלים היושבים ב'ספר' – פתחה של ארץ ישראל.  

שם, על גבול מצרים ורפיח, בין מחנה הפליטים חאן יונס וקן הצרעות המקולל עזה הם ישבו, ואף 'שכבו על הגדר' כשנדרשו לכך, ומסרו את נפשם מידי יום ביומו. וכולנו היינו שם... והזדהנו. 

ט"ו מנחם אב תשע"א 6 שנים עברו חלפו ומתיישבי הגוש נ-ש-כ-ח-ו. השנה נשמעו שם בחגיגות הזמר – זמירות קצת שונות...  את השירים השמחים החליפו אנחות המובטלים. את המילים המרגשות החליפו דמעות הגרושות. היתה גם משפחה שלא יכלה להגיע כי הם יושבים שבעה עד סוף השבוע...  

הנוער היקר שב'כתום' התהדר, היום מחפש כבר משהו אחר ושמענו גם אנחנו על הסכם 'סוף התביעות' המתוקשר, הסכם מטופש, מקולל ואומלל אשר שילב בצורה מדהימה את אטימותה של מנהלת תנופה יחד עם סיכלותם  של אנשי "ההנהגה". הסכם אשר השאיר את החקלאים ללא שטח לזריעה, ואת עניי העיירה ללא אופציה לעוד איזו פרוטה או רצון למציאת עבודה. 

ואנחנו בבית חב"ד, אנחנו רואים בעיינים כלות את התור הארוך המשתרך מול ה'משרד'. שם, בכתובת שכל תושב מכיר תוכלו למצוא: חשבוניות של מים, חשמל, גז ובקשות הנחה לארנונה. תוכלו לראות שם את ר. המבקשת 200 ₪ כדי 'לעשות שבת' ואת מ. המתחנן על נפשו שהרב יעזור בהשגת עזרה משפטית, והיה גם אחד שרצה 600₪ כי הוא מתחתן אך אין לו כסף לפתיחת תיק הנישואין. על כל אלו (ועוד רבים שאי אפשר לפורטם) נוסף ממש לאחרונה פרוייקט של  מקווה 'בור על בור' במימון עצמי שיבנה בעז"ה מקווה בכל אחת מקהילות המגורשים הפזורות. 

ואני הקטן עומד בצד, על יד הקרטונווילה המטה ליפול, צובט את עצמי ושואל: 'הלו, מישהו שומע'???                                                                                          

אני מאמין שהאוזניים באנ"ש לא אטומות, ואולי הזמן הוא שעושה את שלו ופשוט נפלנו בין הכיסאות (אריק הבטיח בזמנו שתוך שנתיים המחנה פליטים שלנו יהפך חזרה לשדה תירס כשהיה קודם – יש פיתרון לכל תושב', הוא לא שיקר, הוא פשוט לא אמר שנתיים ממתי...)   

למען הצלחת הפעילות והרחבתה (אולי בכתבה נפרדת נספר על הספריה ניידת, כינוסי נשים ענקיים, שיעורים והתוועדויות בכל הישובים ועוד) אנו יוצאים בקריאה מקרב הלב לאנ"ש: קחו חלק בפעילות  הבית חב"ד כי הגמ"חים הרבים מאיימים למוטט אותנו... 

לאחר כל הנידודים נשאר בידינו כמות מצומצמת של ספר התניא שהודפס 'שם' על אדמת הגוש (בינהם נדירים ממש: 'ציר פילדלפי' ,'תצפית אלוף' ו'צומת רפיח')  ולאור המצב אנו מפרסמים כאן כי כל התורם מעל $100 יקבל ב"ה תניא מגוש קטיף.  ובכן, "והחי יתן אל ליבו" מי שנשאר לו טיפהל'ה חיות בליבו – שיתן... 

לפרטים כנסו לאתרנו: www.chabadgushkatif.com או צרו קשר בטלפון עם הרב יגאל קירשנזפט: 0545684694 או עם קמב"ץ הפעילות: 0527993520