והייתי הערב בשיעור תורה שחיזק אותי והרב דיבר על נקודות ממש למקום בו אני נמצאת השנה!
הלפ! פריקה\עיצה (?)לב שחור
אמנם אף פעם לא הייתי מכורה, אבל מצאתי את עצמי בשנתיים האחרונות מעשנת באופן תדיר (בממוצע 2 סיגריות ביום). קונה קופסה לפחות כל שבועים, ומרגישה לפעמים שאני חייבת סיגריה. (תחושה שניתן להתגבר עליה, לא משהו מטורף).
התחלתי בגלל מצוקה רגשית כלשהי, ואמנם ידעתי שזה לא מהווה שום פתרון או דרך, אבל זה כיף, וזה הרגיע אותי.
*יש לציין עשיתי את זה בהיחבא, לבד, אולי 2-3 אנשים יודעים. אני לא גאה בזה.*
תכננתי להפסיק הרבה פעמים, אבל תירצתי לעצמי שאני לא מעשנת ''כבדה'', ואני יכולה להפסיק בשנייה.
אז הפסקתי וחזרתי לעשן לסירוגין.
התקופה האחרונה היא הכי נחרצת שלי, לא קניתי קופסה יותר מחודשיים, ולא עישנתי יותר מחודש וחצי.
ובא לי!
זה היה הפינוק שלי. זה הרגיש כמו חופש.
ועכשיו אין לי שום פינוק. ושופ חופש.
המרתי את זה באוכל מתוק, אבל זה פשוט לא אותו הדבר.
אני ממש מתפתה לעשות משהו שאני נלחמת בו בשיניים ליד כל חנות, פיצוציה או מכולת - לקנות קופסה.
הנפילה מבחינתי היא לא העישון, אלא הקנייה של הקופסה. כשיש לי סיגריות בתיק - זה כמו לתת לחתול לשמור על השמנת. אני מעדיפה לקחת סיגריה חד פעמית ממישהו ו''ליפול'' בעישון קטן, ולא לקנות קופסה.
ואני מרגישה שאני צריכה את זה עכשיו! אחרי תקופה ארוכה שהצלחתי להתגבר על הצורך הזה, היום זה השיא.
מישהי\ו שעובר משהו דומה ויכול להזדהות?
טיפים עצות והמלצות יתקבלו בברכה (:
לא עברתי משהו ממש דומה..שירות אזרחי
אבל מאוד יכול להבין את המקום של המאבק. הקרב היומיומי.
לכולנו יש מאבקים לדברים שאנחנו מכורים אליהם.. כל אחד ומה שהוא צריך להגמל ממנו.
לא פשוט.
המון גבורה.
כל הכבוד לך! 
אני קצת שם.חותם-צורי
יש בסיגריה הרבה יותר משמעות וכח ממה שכולם מזלזלים בה לא סתם כזה קשה להפסיק.
אז גם את אל תזלזלי במאבק , זה לא פשוט כי באמת הסיגריה נותנת מלאנתה דברים שהנפש צריכה וקשה למצוא תחליף. בכל מקרה טיפים ללהפסיק ממש... לכי על המקצוענים- נראה שהספרים של אלן קאר מצליחים, בטח את מכירה.
בהצלחה רבה

ולגבי היוםחותם-צורי
תודה על העידוד והעצותלב שחוראחרונה
בשרשור ובאופן פרטי (:
לילה טוב !
למה אתם לא צמחוניים? הרי בשחיטה המתועשת, יש כל כך הרבהחסדי הים
[אני שואל כאדם שעדיין אוכל בשר.]
השאלה שלי הייתה לגבי אידיאולוגיה, אז מה אתה מערבב?כתום כואב
הם לא היו צמחוניים מאידיאולוגיה אלא בגלל כשרות!
זה כמו שתיסע להודו או לאיזה מדינה שמוכרים שם רק טרף ותאלץ לאכול רק מהצומח, זה הופך אותך לטבעוני?
בשבח והודיה לה' יתברך..בן של מלך
מה קרה, נבהלתם? רציתם לצעוק שנעבור לפורום שאין לנקוב בשמו?
מזל טוווב ענננק לאחת והיחידה, המדימה והחמודה



@תולעת השני כבוד יום הולדתה!
שרשרו לה במזל טוב ותפציפו לה את תיבת הדואר הנכנס

אחלה יום שיהיה לכם!
מזל טוב 🎊🎁🎉🎉🎂adar
🎊🎁🎉🎂🎂מזל טוב
אוריה,
מזלטובבבבבבבבב!!!!!נפש חיה.
ושמחה
ונחת!!!
מזל טוב!!
לב טהור:)
שתזכי להרבה שמחה ובריאות!
ובעז"ה שהקב"ה יצליח לך תמיד בכל מעשי ידייך!

מזל טוב!
שמן פשתן
מזל טוב!!כמעין הנובע
חח..מזל טוב!נקודה טובה
תודה!
תולעת השני
מזל טוב!
אורה2x

תולעת השני

מזל טוב !משה
מזל טובנפשי תערוגאחרונה
שרשור שירי ירושליםחסדי הים
מצטרףפאי פקאן
למה לא בפורום שירים? ...ברגוע
מועדים לשמחה לגאולה שלמה!!
ובנה ירושלים
מי שר?נפש חיה.
יש שם כמהברגוע
המניין, מהדיסק ניגון ישראלי (לא זוכר מי הזמר), לכתחילה, איילת השחר
אההה יפהנפש חיה.אחרונה
מזגןלב טהור:)
או שהוא מוגזם מידי ואז קפוא ממש..
או שלא מרגישים אותו ואז חםםםםם!!
מה יהיה???
למה אין אמצע??

חחחחח ממש ככהפסיפלורה1
מצב אוורור לא עוזר?
לשים על 25 מ"צ?
בואי נגלה לך טיפ טכני קטןאלעד
יש גם מספרים כאלה שאפשר לשחק איתם ו-ל-כ-ו-ו-ן את עוצמת המזגן!
שיישאר ביננו כן?
פסיפלורה1
למה גילית לה?
הבטחת שזה יישאר סודי 
ויש גם עוצמות שניתן לכוון בכל מספראופטימיות

זה כבר ממש מידע פנימיאלעד
ויש גם אוורורקראנץ שוקולד
הבעיה היאלב טהור:)
שזה לא נתון לבחירתי... מבין?
אני נתקלת בתופעה בכל מיני מוסדות ציבור או אוטובוסים.. ואז זה אבודדד

עוד על מזגן..מוריה
חחח!! יפה!
לב טהור:)
מוטיבציהאחרונה
חפשי מצב I-Fill / Room Fill. זה עוזר לפעמים...משה
למי שמחפש תוכן ליום ירושלים יש כאן שיחה יפה255
מסתבר שלא שמחים רק על הנס - צעירים מעל עשרים
תקציר: אדם הראשון, קין והבל, נח, אברהם, דוד כולם כולם נתקלים באותה בעיה:
הם לא יודעים איפה מקום המזבח. וכולם צריכים לעבוד קשה ולגלות אותו.
למה המקום הזה נעלם כל פעם מחדש?!
ואז עוברים לשידור ישיר מים סוף. בנ"י חוצים את הים ומה הם רואים מוקרן על הקירות? (בHD כמובן)
לא פחות מאשר את יצחק אבינו עקוד על המזבח (כאילו לא מספיק המתח מתות הנח המון שהחליט להפסיק לנוח ולרדוף אחריהם) מה הקשר ליצחק באמצע כל הבלגן? ועוברים לשידור ישיר מדוד המלך שספר את העם וקיבל 3 משאלות (רק הפוך): שבע שנים רעב (כיף) שלושה חודשים בריחה מפני אויבים (חביב) והדובדבן: מגיפת דבר! אבל רק 3 ימים..ואז דוד רואה את המלאך המשחית מגיע והוא (לא נהרוס את הסוף. אבל זה סוף טוב לא לדאוג)
פרוייקט! (למי שלמד/ה גרפיקה/אפיון/תכנות)משה
אני כבר הרבה זמן חושב על הש"א לנייח כמשהו שדורש שיפוץ.
פחות בצד של העיצוב (על אף שהוא מיושן יחסית), יותר בצד של להבין איך נכון לעמד את הקופסא הזו.
מה אני מחפש?
Wireframe.
כלומר ציור (אפילו גס יחסית) של איך זה אמור להיראות ואיך אמור לעבוד.
הנה דוגמא לאיך נראה הקיים, כשמציירים אותו בשחור לבן:

אני לא מתחייב לבחור באף פיתרון, אבל אם נבחר אחד, יהיה פרס לזוכה (טאבלט).
רובכם לדעתי מכירים את איך בנויה המערכת, אבל אם צריך הסבר לאם משהו אפשרי בכלל, אשמח כאן בשרשור.
שימו לב: שום דבר מהפורמט הנוכחי אינו קדוש. הכל ניתן לשינוי בהתאם לצורך וליכולת.
____
הערות לא מסודרות:
הש"א זה כלי שעוצב בצורתו הנוכחית בערך לפני 10 שנים. את מודל הטאבים הכנסתי לשימוש בערך ב-2006 (לפני כן אפשר היה לבצע שיחה רק עם משתמש אחד בכל פעם), ואת רשימת החברים בצד שמאל הכנסתי לא הרבה אחרי.
הדבר הראשון שאני חושב עליו שחסר פה זה קבוצות באופן ברור (להבדיל מלהפוך שיחה קיימת לקבוצה). כלומר ממשק שמאפשר ניהול של קבוצות והרשאות לקבוצות.
יש היום מערכת של הרשאות של חדרים, אבל היא לא ידידותית ולא עושה את העבודה במיוחד.
חיפוש ברשימת החברים, או כתיבת שם מדוייק של חבר, שמשמש היום כקיצור דרך להגעה לחדרים/לקבוצות.
האם עדיין נכון לעבוד בטאבים שניתנים לסגירה? שאלה. במקומות אחרים ערבבו בין רשימת החברים לרשימת ההודעות האחרונות. אם זה נכון? לא יודע.
מה עוד אנחנו רוצים לקבוצה? שם, אולי תמונה.
אבל יש בעיה, כיום במצב של חדר המקום של התמונה הפך להיות המקום שבו נמצאת רשימת החברים בקבוצה.
זה לא פיתרון טוב, אבל זה המקום היחיד שהיה כשלאנשים היו מסכים של 800x600...

האם נכון לבצע את זה בחלון פופאפ ? (כמו שביצענו עכשיו) או כחלון מלא, ואז מה עושים עם כל השטח העצום על המסך?
האם נכון להמשיך בשיטת הפופאפים בצד שמאל? מצד אחד זה עובד טוב כבר שנים, מצד שני - אולי נכון לאפשר להגיב משם על הודעות
ואז לא צריך לקטוע אותן, וצריך לאפשר להגיב בלי פתיחת הכלי.
זה למשל ייתרון ענק של הצ'ט של gmail/facebook על המוצר הזה, אבל הוא חיסרון כשרוצים לעבוד על משהו ורוצים את הצ'ט בפינה (למי שמכיר איך שאני אוהב לעבוד).
ערימה של שאלות שאין לי תשובה נכונה עליהם, ורציתי לשמוע דעות אחרות.
יומי.... נתחזק כולנו!נפש חיה.
עַל-כֵּן כָּל מִי שֶׁרוֹצֶה לְהוֹכִיחַ, אֲפִלּוּ אֶת עַצְמוֹ -
צָרִיךְ לְדַקְדֵּק מְאֹד
שֶׁלֹּא יַפִּיל אֶת עַצְמוֹ חַס וְשָׁלוֹם יוֹתֵר עַל-יְדֵי תּוֹכֵחוֹת, שֶׁלֹּא יַחֲלִישׁ אֶת דַּעְתּוֹ וְנִשְׁמָתוֹ,
עַל-יְדֵי שֶׁיִּזְכֹּר רַק אֶת מַעֲשָֹיו הָרָעִים
עַד שֶׁיּוּכַל לִפֹּל לְגַמְרֵי חַס וְשָׁלוֹם.
עַל-כֵּן צָרִיךְ לְדַקְדֵּק
לְהַטּוֹת כְּלַפֵּי חֶסֶד
לְחַפֵּשׂ
לִמְצֹא בְּעַצְמוֹ עַל כָּל פָּנִים אֵיזֶה נְקֻדּוֹת טוֹבוֹת, וְהַתּוֹכֵחָה תִּהְיֶה בְּדֶרֶךְ חֶסֶד,
לְחַזֵּק אֶת עַצְמוֹ בְּהַשֵּׁם יִתְבָּרַךְ,
וְלִבְטוֹחַ בְּרַחֲמָיו הָעֲצוּמִים
שֶׁיֵּשׁ אֶצְלוֹ חֶסֶד כָּזֶה -
שֶׁגַּם כָּל מַעֲשָֹיו הָרָעִים יְכוֹלִין לְהִתְהַפֵּךְ לְזָכֻיּוֹת,
אֲפִלּוּ אִם הִרְבָּה לִפְשֹׁעַ מְאֹד מְאֹד יָמִים וְשָׁנִים הַרְבֵּה, אַף-עַל-פִּי-כֵן "חַסְדֵּי ה' כִּי לֹא תָמְנוּ וְלֹא כָלוּ רַחֲמָיו לְעוֹלָם", "כִּי עִם ה' הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת" .
(ליקוטי הלכות, ציצית ה', אות ז')



כל הכבוד!Talp01אחרונה
יום ירושלים....אני לא יודעת אם קשור אבל תראו זה יפה-נפש חיה.
היום שנים וארבעים יום שהם שישה שבועות לעומר~#


הרחמן יחזיר עבודת בית המקדש למקומה במהרה בימינו.
רק מניחה את זה כאןאופטימיות

את המסקנות בטוח כבר הבנתם.
שיהיה יום מצויין!
וואי איזה יפה ונכון
RedHead
אבל אנחנו לא 😆חותם-צורי
נכון במקרים מסוימים ולא אומר שאסור לוותר באחרים
ענבל
נכון..אופטימיותאחרונה
לפעמים החכמה היא פשוט לחזור על הדברים הפשוטים ביותר...יפהRrr
תודה
שמחות קטנות של יום שישי
נערת טבע
* כשאמא שוברת בטעות צלחת תוך כדי שטיפת הכלים, ופורצת בריקודי שמחה![]()
הודעתי לה בחן שאם זה כ"כ משמח אותה, אני מוכנה לעבור לה על כל הארונות.....
* הסיפוק הזה שבלהצליח להנדס את כל השניצלים שייכנסו במדוייק במחבת![]()
* לעמוד על יד התנור וללחוש לחלות/לעוגות תחינות שיהיו ילדות טובות ויעלו יפה
הסיפור הראשוןיעל מהדרום
ציף
אורה2x
|משבית שמחות|בן-ציוןאחרונה
זכר לחורבן וזה.
|מביט ורואה עשה את שלו|
|הולך|

שאלה: בשביל מה הגענו לעולם הזה?
עוגי פלצת
מהו העיסוק שמוביל אותנו לכיוון השלמות?
מה מוציא מאיתנו את מיטב הפוטנציאל?
קלללללללקוד אבל פתוח
אגב, תגיע היום?קוד אבל פתוח
תלוי מאוד איפה תיפגשו, כי לא אהיה לבד
עוגי פלצת
ציף
תשובת תנועת נוער:דינמית
אנחנו לא יודעים. לכן צריך לעשות כמה יותר דברים כדי שאולי אחד מהם יהיה הדבר הנכון.
קבוצת ברוך כמובןאלעד
ללמוד הקדמת הרמב"ם למשנה...נגרינסקי
ומה הוא כותב שם?עוגי פלצת
ציטוט...נגרינסקי
וכאשר האריכו לחקור בעניין זה, מצאו לאדם פעלים רבים מאוד. שהרי כל מיני בעלי חיים והאילנות יש להם פועל אחד בלבד, או שני פעלים: כמו שאנו רואים הדקלים, שאין להם פועל אלא להוציא התמרים, וכן שאר האילנות. וכן החיות: נמצא מהם מי שיארוג בלבד, כמו: העכביש; ומי שיבנה, כמו: הסנונית, ומי שיטרוף כאריה. אבל האדם יעשה מעשים רבים משתנים זה מזה. וחקרו על-כל-פעולותיו, פועל-פועל, לדעת תכלית בריאתו מאלה הפעלים, ומצאו כי תכליתו פועל אחד בלבד ובשבילו נברא; ושאר פעליו הם רק לקיים עמידתו, כדי שיושלם בו הפועל האחד ההוא. והפועל הזה הוא: לצייר בנפשו סודות המושכלות ולדעת האמתות כפי מה שהן עליו.
שהדעת ניתנת, ששווא ושקר להיות תכלית האדם לאכילה ושתייה ולבעילה, או לבנות קיר, כי כל-אלה מקרים המתחדשים עליו לא יוסיפו על-כוחו הפניניה.
ועוד: שהוא משתתף בזה עם רוב הברואים.
והחכמה - היא אשר תוסיף על-כוחו הפנימי ותעתיק אותו ממעלת בוז למעלת כבוד, שהרי היה קדם בכוח, וחזר להיות אדם בפועל.
והאדם קודם שישכיל וידע, הוא נחשב כבהמה, ולא נבדל משאר מיני החיות אלא בהגיון: רצוני לומר: בהגיון שהוא מציר לנפשו המושכלות. והנכבד שבמושכלות - לציר לנפשו אחדות הקדוש ברוך-הוא, וכל-הנלווה לעניין ההוא מהאלוהיות. ששאר החכמות אינן אלא להרגילו בהן עד שיגיע לדעת החכמה האלוהית. והדבור בזה העניין עד כלותו יארך מאוד.
אבל עם ציור המושכלות יתחייב להרחיק רוב התענוגים הגופיים. כי תחילת השכל יצייר, שחורבן הנפש בתיקון הגוף, ותיקון הנפש בחורבן הגוף.
שהאדם, כשיהיה רודף תאוות ומגביר המורגשות על המושכלות, ומעביד שכלו לתאוותיו, עד שיחזור להיות כבהמה אשר לא תצייר לנפשה אלא האכילה והשתייה והתשמיש - בו לא יתוודע אז הכוח האלוהי, רוצה לומר: השכל, וישוב אז כאילו הוא ברייה גזורה שוחה בתוך ים ההיולי.
[תכלית האדם - איש חכם וטוב]
ונתברר מאלו המוקדמות כי תכלית העולם וכל אשר בו, הוא איש חכם וטוב. וכאשר יתברר לאיש שהוא ממין האדם, החכמה והמעשה, רצוני לומר: "החכמה" - לצייר בשכלו אמיתות הדברים כפי שהם עליו, ולהשיג כל מה שאפשר לאדם להשיגו; ו"המעשה" - הוא תיקון ויישור הדברים הטבעיים, ושלא יהיה שטוף בתענוגים, ושלא ייקח מהם אלא מה שיהיה בו תיקון גופו ותיקון מידותיו כולן. ועל כן, האיש שיהיה על עניין זה - הוא התכלית והוא החפץ.
וזה הדבר לא נודע מאת הנביאים בלבד, אבל חכמי האומות החולפות, ואשר לא ראו הנביאים ולא שמעו חכמתם, כבר ידעו גם הם, שאין אדם שלם, אלא כשיהיה כולל החכמה והמעשה. ודי לך בדברי החכם המפורסם בפילוסופיה שאמר: "חפץ האל ממנו להיות נבונים-חסידים". שהאדם כשיהיה חכם ונבון, אבל מבקש תאוות - אינו חכם על האמת; שתחילת החכמה מחייבת, שלא ייקח אדם ממעדנים הגופניים אלא מה שיש בו תיקון צורך גופו. וכשנפרש מסכת אבות נשלים זה העניין ונבארהו, כפי מה שהוא ראוי.
וכן מצאנו, שהנביא האשים וחשב לעוון למי שהתהלל שהוא חכם, והוא מורד במצוות ומבקש תאוות נפשו, והוא מה שאמר:
איכה תאמרו חכמים אנחנו ותורת ה' אתנו... הנה בדבר ה' מאסו וחכמת-מה להם. (ירמיה ח, ח-ט)
וכן אם יהיה האדם כמו כן עובד ונזיר ומרחיק המעדנים - לבד ממה שיצטרך לתיקון גופו - והולך במנהגים הטבעיים כולם על קו המישור, ומחזיק בנועם המידות כולן, אבל אין לו חכמה - גם זה חסר השלמות, אבל הוא יותר שלם מן הראשון. אך מעשיו שהוא עושה אינם על דרך נכונה ולא על דרך אמת. ועל כן אמרו חכמים, עליהם השלום: "אין בור ירא חטא, ולא עם הארץ - חסיד", כאשר ביארנו.
וכל מי שיאמר בעם הארץ - שהוא חסיד, הוא מכזב החכמים שגזרו בעניין זה גזרה נחתכת, והוא מכזב השכל כמו כן. ועל כן תמצא הציווי בכל התורה: "ולמדתם אותם", ואחר כן - "לעשותם". מביא החכמה קודם המעשה: שבחכמה יגיע האדם למעשה; והמעשה - לא יגיע בו אל החכמה. וזהו מה שאמרו עליהם השלום: "שהתלמוד מביא לידי מעשה".
איך היית מנסח בתמצות את תשובתו לשאלתנו?עוגי פלצת
מה שהופך אדם לנעלה ומרומם יותרנגרינסקי
ככל שאדם יעמיק יותר לחקור בדברים השכליים, כך יהיה שלם יותר...
תכלית האדם להגיע אל השלמות, משמע כדי לעשות זאת, יש לחקור כמה שיותר בדברים השכליים...
אבל יש ללמוד את דברי הרמב"ם שם כדי להבין יותר טוב ולעומק... אני נתתי בכלליות ממש בלי לפרט...
תשובה רמבמיסטית קלאסיתנפש חיה.
כן, אה?נגרינסקי
ומי שלא חזק בקטע של שכל? סתם נברא?!מבקש אמונה
כתיב בהמשך דבריו שם...נגרינסקי
[מדוע קיימים אלה שלא יגיעו לחכמה?]
ונשאר בכאן שאלה אחת, והיא, שיוכל אדם לומר: אתם כבר אמרתם, שהחכמה האלוהית לא המציאה דבר לריק אלא לעניין, וכי כל היצורים שמתחת גלגל הירח, הנכבד מהם הוא האדם, ותכלית היות האדם לצייר לנפשו המושכלות. ואם כן, מדוע המציא הקדוש ברוך הוא כל האנשים אשר לא יציירו מושכל לנפשם? ואנו רואים שרוב בני אדם ערומים מן העורמה וריקים מן החכמה, מבקשים התאווה, ושהאיש החכם המואס בעולם הוא יחיד בין רבים, לא ימצא אלא אחד בדור מהדורות?!
התשובה על זה: שהאנשים ההם נמצאו לשתי סיבות:
[תשובה ראשונה]
האחת: להיותם משמשים לאחד ההוא. שאלו יהיו כל בני אדם מבקשים חכמה ופילוסופיה, ישחת תיקון העולם ויאבד מין בעלי חיים מן העולם בימים מועטים. מפני שהאדם חסר מאוד ומצטרך לדברים רבים; והיה נצרך ללמוד החרישה והקצירה, ולדוש ולטחון ולאפות, ולתקן כלים למלאכות האלה - כדי להשלים בהם תיקון מזונו. וכן יהיה צריך ללמוד הטוויה והאריגה - כדי לארוג מה שילבש, וללמוד בניין - לבנות מקום להסתר שם, ולעשות כלים לכל אלו המלאכות, ואין בחיי מתושלח מה שיספיק ללמוד אלו המלאכות, שהאדם מצטרך במחייתו לכולן צורך מוכרח. ומתי יהיה מוצא פנאי ללמוד ולקנות חכמה?
על כן נמצאו שאר בני אדם לתקן אלו המעשים הצריכים אליהם במדינה, כדי שימצא החכם צורכו מזומן לפניו, ותתיישב הארץ, ותהיה החכמה מצויה. ומה טוב אמר האומר: "לולי המשתגעים נשאר העולם חרב".
שאין בעולם שיגעון דומה לשיגעון האדם: שהוא חלוש הנפש ודל ההרכבה, והוא נוסע מתחילת הגליל השני משבעה גלילות הישוב עד סוף השישי והוא עובר ימים בזמן החורף, והולך בארץ תלאובות בזמן החורב והקיץ, ומסתכן בנפשו לחיות השדה ולרמשים, כדי שירוויח דינרים. כשיקבוץ כלום מן הזהובים שמכר בהם נפשותיו השלוש, ויהיה לו מהם חלק - יתחיל לחלק אותם על אומנים לבנות לו יסוד על טבור הארץ בסיד ואבנים, כדי להקים עליו קיר שיעמוד שנים רבות. והוא יודע שלא נשאר משנות חייו מה שיוכל בהם לבלות בנין עשוי מן הגומא! היש שטות ושיגעון גדול מזה?!
וכן כל תענוגי העולם הם הוללות וסכלות גמור, אבל הם סיבה ליישב העולם. ועל כן קראו חכמים, עליהם השלום, מי שאין לו חכמה: "עם הארץ", כלומר: לא נמצאו כי אם ליישב הארץ, לפיכך הם מייחסים שמם לארץ.
ואם יאמר איש: הרי אנו רואים שוטה וכסיל, והוא שוקט בעולם, לא ייגע בה, ואחרים עובדים אותו ומתעסקים בעסקיו; ואפשר שיהיה המשתמש בעסקיו איש חכם ונבון?!
- ואין הדבר כאשר יחשוב החושב. שמנוחת הכסיל ההוא, כמו כן עובדת ומכינה הטוב ההוא לאיש אשר חפץ הבורא לתיתו לו. שאף על פי שהוא נח ברוב ממונו או רכושו, יצווה לעבדיו לבנות ארמון כליל יופי, ולנטוע כרם חשוב, כמו שיעשו המלכים וכל הדומה להם. ואפשר שיהיה הארמון ההוא מזומן לאיש חסיד, יבוא באחרית הימים, ויחסה יום אחד בצל קיר מן הקירות ההם, ויהיה לו סיבה להינצל ממות. כמו שאמר: יכין וצדיק ילבש (איוב כז, יז). או ייקחו מן הכרם ההוא כוס יין יום אחד, לעשות ממנו צרי הנקרא: תריאקה, וימלט בו מן המוות איש תמים ושלם אשר נשכו האפעה.
וכן מנהג הקדוש ברוך הוא וחכמתו אשר בה העביד הטבע: "עצות מרחוק אמונה אמן". וזה העניין ביארוהו חכמים, עליהם השלום. אמרו: כי בן זומא היה עומד על הר הבית, והיה רואה ישראל העולים לחג ואומר: "ברוך שברא כל אלה לשרתני" - כי היה עליו השלום יחיד בדורו.
[תשובה שנייה]
והסבה השנית במציאות מי שאין בו חכמה, מפני שאנשי החכמה הם מעטים מאוד, וזה הדבר נתחייב בדרך החכמה האלוהית. ואין לומר באשר חייבה החכמה הראשונית: "מדוע היה כך"? כמו שאין לשאול: למה היו הגלגלים תשעה, וכוכבי לכת שבעה, והיסודותארבעה". שאלו כולם והנוהגים מנהגיהם נתחייבו להיות כך במציאה הראשונה.
והנה החכמים, עליהם השלום, כבר בארו זה. ואמר רבי שמעון בן יוחאי על אנשי דורו - ואף על פי שהיו נכבדים רובם : "ראיתי בני עליה והם מועטין; ואם שניים הם אני ובני הם". ועל כן נבראו ההמון לעשות חברה לחכמים, שלא יישארו שוממים.
ואולי תחשב שזאת התועלת קטנה, אבל היא צריכה וראויה יותר מן הראשונ.; שהרי הקדוש ברוך הוא העמיד הרשעים בארץ ישראל כדי לעשות להם חברה ולהסיר שממון נפשות החסידים. הוא מה שנאמר: לא אגרשנו מפניך בשנה אחת פן תהיה הארץ שממה (שמות כג, כט). וזה העניין פרשו חכמים גם כן, ואמרו: מאי "כי זה כל האדם"? (קהלת יב, יג) - "כל העולם כולו לא נברא אלא לצוות לזה", פרוש: להסיר עצבו ושממון יחידותו.
ואם כן, נתבאר מכל אשר אמרנו: שהכוונה בבריאת כל מה שיש בתוך העולם ההווה והנפסד, אינו אלא איש שלם, כולל החכמה והמעשה, כמו שאמרנו.
וכשתתבונן ותלמד מדבריהם, עליהם השלום, אלו שני העניינים, רצוני-לומר: החכמה והמעשה, מאשר בארוהו ורמזוהו - תדע, כי על נכון אמרו: שאין לו להקדוש ברוך הוא בעולמו אלא ארבע אמות של הלכה.
וכבר יצאנו מהעניין שהיינו מתעסקים בו, אבל הבאתי אלו הדברים מפני שהם מייפים האמונה, ומעוררים על בקשת החכמה, ואינם נקלים - לפי מה שאני רואה."
לכתוב ממ"נים 😁חסדי הים
לאכול עוגיות!מאמע צאדיקה
#להטרילימ''ל
אווו שאלה!יוני
לקדש שם השםכוס ברוח
אם יש מזל גדול-
מתים על קידוש ד'.
אבל זה לא הכי בחירי, ולא מומלץ להפוך את זה לכזה.
אם יש מזל רגיל-
חיים על קידוש ד'.
שזה עסק הרבה יותר ממסובך.
נראלי שבניגוד לדעה הרווחת פוטנציאל של אנשים מורכב מכמה פקטורים משולבים,
זה לא שיש אדם שהנקודה שלו בעולם ה חסד ואחד שזה לימוד תורה נונ סטופ אחד שזה אכילת בננות בקצב מסחרר.
(יש כאלה אבל די נדירים)
זה גורם להרבה אנשים לא למצא את עצמם ולהרגיש שלא מכוונים לכיוון השלמות.
כי אין את ה---משהו.
בעיקר נראה לי שזה מכלול עיסוקים רבים שמבטאים או עובדים על חיזוק או התמודדות עם נקודות כאלה בתוכנו.
שיהיה בוקר טוב![]()
א.יוני
מה זתומרת? איך אפשר לומר שבקב"ה יש עניין של למעלה ולמטה? הרי הקב"ה ממלא כל עלמין
אלא שהקב"ה יצר איזור עם נבראים שבו המציאות שלו מוארת בצמצום יותר, דרך יותר לבושים והעלם, מקום זה נקרא עולם והוא מחשב לתחתון לעומת העולמות העליונים שם לפי השתלשלות העולמות המציאות של הקב"ה מוארת ברמות גבוהות יותר עד למקום של האור אין סוף, איפה שאין שום העלם והסתר, שם המציאות היא בדיוק כמו קודם בריאת העולם.
המטרה של הקב"ה בצמצום והעלם זה ויצירת נבראים לתוך מקום כזה היא כדי שגם את המקום הזה, התחתון, (שבו הנבראים חשים שיש להם מציאות משל עצמם) נביא למצב של הארה ללא הגבלה ונכיר במציאותו הבלעדית של הקב"ה.
ב.
העיסוק בתורה ומצוות.
בעשרה מאמרות נברא העולם, הרי הקב"ה יכל לברוא עולם במאמר אחד, למה צריך עשרה מאמרות? אלא כדי לתת שכר טוב לצדיקים שמקיימים את העולם שנברא בעשרה מאמרות. למה דווקא עשרה ולא אחד? כי מאמר אחד הכוונה שם למאמר מלכות (ספירת המלכות), שזה דבר מלך שלטון (עד"מ: חוק מלכותי שהוא פשוט חוק, אפשר לנעול אותו בכספת ארמון המלך וזהו, הוא לא חייב להיות מובן או משהו, פשוט מקוים). אז מה זה העשרה מאמרות? אלו עשר ספירות, חב"ד חג"ת נה"ימ - השתלשלות של הסברת החוק האלוקי בצורה מושלמת. (עד"מ: חוקה לאומית שנלמדת באוניברסיטה, דשים בה והופכים בה).
עשרה מאמרות אלו מקבילות לעשרת הדיברות, שע"י לימוד תורה, מגלים את האלוקות בעולם.(לא סתם ת"ח נקראים 'בוני עולם', ההתעסקות עם חוקי העולם - בונה אותו).
(וכמובן, כל האומר אין לי אלא תורה וכו'.. עיקר עניין התורה הוא קיומה)
ג.
ובסופו של דבר, השאיפה, היא להגיע למצב של לפני הצמצום. שיאיר אור השם בעולם הזה התחתון עד שנגיע למצב של "לא יהיה לך עוד השמש לאור יומם... כי ה' יהיה לך לאור עולם.." שזה יהיה לעתיד לבוא, בימות המשיח
ד.
תכלס, צריך לצמצם את המציאות של 'עצמי' קצת ולתת עוד מקום לגילוי האלוקי בעולם
וצריך להכין את העולם לקראת זה שמשיח מגיע והמטרה מושגת, גילוי אלוקות מתגבר על ההעלם והסתר.
נב
ה.
כתבתי קצת מבולבל (שאלות גדולות בשורות קצרות) ומעורבב נושאים (השעה וזה) ומקווה גם שלא נפלה איזו טעות, בעז"ה עוד נשב על זה
ראיית חשבון לא?איש השקים
בשביל לשאולחותם-צורי
יצור אתה
נפש חיה.
די לא יפהחותם-צורי
הוא יודע ולא נעלבנפש חיה.
הערסים הקדושים
חותם-צורי
הם נשמות טהורות טהורות טהורות שאינדברים כאלהנפש חיה.אחרונה
מתוקים
מתוקים
מתוקים.
כל פעם מחדש להסתכל ולאהוב אותם.
ברוך השם. ילדי ישראל טהורים.
מה שלומכם?הלב בוער למלך!
מצד ראשון אני חושב שזה בא מתוך גאווה.. ומצד שני אני לא מרגיש גאווה.. כי יש אנשים בחברה שהם די שקופים...
אז איך מתקנים את זה?
קורה לכולם מתישהוRedHead
ברגע שיש לך חבר ממש טוב גם אם אתם בתוך חבורה אי אפשר להתעלם.
הי מישהו כתב כאן הודעה? לרגע היה נדמה לי..אלעד
סתם אחי 
קבוצה שלא רואה אותך היא קהילה בה לא כדאי לך לחיות כי שם לא תצליח להוציא מעצמך משהו
מה הכוונה?הלב בוער למלך!
יש לי גם תחושה כזו לפעמיםקוד אבל פתוחאחרונה
אני לא חושב שהייתי מגדיר את זה שקוף, זה פשוט מציאות שאין לך חבר טוב, אלא שאתה רק חלק מקבוצת חברים... יש לזה לפעמים חסרונות.... אבל זה נשמע הצגה ממש שלילית של זה...
מי ער?משה
אני, אחרי שבמקום ללכת לישון לפני שעה בחרתי לבצע עוד 3 מטלות נחוצות אבל לא דחופות.
איך אתם מגדירים חכמהאריק מהדרום
מה ישפרנקלין
בעינייRedHead
ובנוסף שהוא חד. חשיבה מהירה, יצירתית. מפעיל את המוח.
אממ..יש לי משהו בראש אבל לא יודע לנסח את זה.מבקש אמונה
אם הכוונה לאדם חכםפרנקלין
ואז- חשיבה מהירה, חדות, קליטה, זיכרון, איזון, יצירתיות וכו
אדם שאוהב את החכמה באמתאניוהוא
חז"ל הגדירו טוב-ברגוע
הלומד מכל אדם והרואה את הנולד
הרואה את הנולד זה לא לחכם אלא לדרך ישרה שידבק בה האדםאניוהוא
הרואה את הנולד כתוב בגמ'ברגוע
תמיד לב.
"אמר להן אידין מתקרי חכים אמרו ליה איזהו חכם הרואה את הנולד"
ולגבי הלומד מכל אדם- יש עוד פירושים
שכחתי את זה. שכוייחאניוהוא
עכ'פ זה לא ממש חז'ל...
אמת שיש עוד פירושים.
אך אני הכי 'מתחבר' לפירוש הזה...
(שונא את הביטוי הזה אבל כל ניסוח אחר היה יכול להראות כלא שייך. לכן כתבתי בגרשיים...)
לא יודעת לדייק לכדי הגדרה אחת*בננית*
חכמה- תחום למידהנקודה
יש גם חוכמת חיים...שזה הכי חשוברותה החמודה
תולי בהקשר...קוד אבל פתוח
מחשבה יצירתיתחסדי הים
עוקר הרים + סיני ביחדבעוז ובענווה
זה לא עניין שלגמני
נמכישוף כושל
חכמה נפרשת על הרבה תחומים
אבל בעיקר יכולת ללמוד לפתח רעיונות לקשר בין דברים ולהסיק מכך
הגדרה מורכבתסלמון
אנשים נוטים לבלבל בין חכמה לבין אינטלגנציה גבוהה או ידע נרחב.
חכמה היא עניין של מידות הנפש, לכן היא מופיעה במסכת אבות.
זוהי תוצאה שמורכבת מהיכולת לעבד, בענווה ובביטול עצמי, את הידע שנרכש, ולהנגיש אותו כמסקנה מעשית לחיים.
הגדרה אולי מורכבת טיפה, אבל בקריאה שנייה היא ברורה.
כשעברתי על הגדרות חז"ל ובכתובים ביחס ל"חכמה" - זה מה שהבנתי.
לכן בד"כ בתורה, החכמה צמודה ל-לב. "חכם לב", אשה חכמת לב". כי לב מייצג מידות.
חכם הוא אדם שלכאורה יודע הכל, אבל בזכות ענווה הוא "לומד מכל אדם".
חכם מעבד נכון את הנתונים ולכן הוא "רואה את הנולד" (יש הרבה דוגמאות לכך שידע, לא בהכרח יאפשר הבנה של העתיד להתרחש, ע"ע השמאל בישראל...).
וכך על זו הדרך.
ולא לבלבל עם אינטואיציה. חכמה היא דבר הרבה יותר וודאי.
וכמעט שכחתי... "הן יראת ה' היא חכמה". כאמור - סטטוס מידותי, לא אינטלגנטי.
נ.ב. תודה לאריק מהדרום. שנים זה מסתובב לי בראש וזו הזדמנות ראשונה לעשות סדר במחשבות...
לא לגמרי מסכים לא מצליח לנסח. מנסה לארגן מחשבות ולכתובאניוהוא
ידע נרחב גם למידות הנפש שלופרנקלין
ממש נוטה להסכיםנקדימון
אני ממש נוטה להסכים עם התיאור הזה לאיש חכם.
חכמה אולי אפשר לחדד שזה תלוי למימד העומק שיש באדם. אני מכיר אנשים אינטליגנטים אבל חסרי עומק, ויחד עם זאת אנשים שאולי אין להם לוגיקה לתפארת וידע כללי אבל רוח עמוקה מיני ים..
כתבת יפה מאדמבקש אמונהאחרונה
תגיד, אני נראה לך מילון?צריך עיון
^^רחפת..
אולי מבין דבר מתוך דברנסיכה יפה
ללא רצינותעל דרך השלילהRrr
מידה בנפש מעמד של האדם קודם כל מול עצמו.
יצירתיות ופריון מתוך מחשבה עצמאית.
בוקר טובקוד אבל פתוח
כמעט אף פעם לא נרדמתי ברכבת.... נראה...
בוקר טוב! קמתי עייפה יותר . השם ייתן כח. אאאאמן.נפש חיה.
בוקר אורצריך עיון
בוקר טובפאי פקאן
בוקר טובadar

בוקר..בבושקה
אינלכם מושג כמה כיף זה להתפלללללנפש חיה.
ציפורים
וגם
יונתן רזאלללל שר
אשירה לה כי גמל עליי

יוווווווו!!!!
היום הזה מסתיים קצר! הפתעה מטראמפנפש חיה.אחרונה
בוקר טובטוב בסדר
בוקרגלויה
ששואב אותך למטה.
כמה נכון..טוב בסדר
וצריכה להיות בשמחה למרות שכ"כ לא בא לך ........
בוקר טוב!!!!!Talp01
בוקר טוב!נירוונה
בוקר טוב! עכשיו קדימה להצליח להתרכז במשהומשה
תגידו, מה הקטע של כל הדבר הזה "ברוח חסידית"פרנקלין
אתה מתכוון לישיבה בר"ג?סאלם עליכום
התחברות לפנימיותאלעד
מה הבעיה עם זה?
יש הרבה דברים טובים אצל החרדים
למה חסידות שייך לחרדים?גם שאר היהדות זה משהו שלמדנו מהחרדים?ניל"ס
גילוי נאות: בעלי למד בישיבת הסדר דתית-לאומית-ציונית-חסידית. ראש הישיבה היה אדמו"ר, שנפטר ממש לפני שבועיים. תוכל לקרוא עליו פה באתר, ועל כינויו: "האדמו"ר הציוני", בהחלט משהו שנשמע לאנשים לא רגיל.
הלוואי שיהיו לנו עוד אנשים יוצאי דופן כמותו, שרואים את החיבור בין הציונות לבין העומק של החסידות, בין אהבת ישראל ועשייה חברתית לניגונים הותיקים והחיבור לרבש"ע.
זה לא משהו שצריך לברוח ממנו או לשייך לאנשים אחרים.
בשבילי הוא פרופסורחסדי הים
הגבת לי? אתה מדבר על הרב ישראל?ניל"ס
הוא אכן גם דוקטור להסטוריה, לא מבינה מה זה סותר...אם כבר להיפך.
רק דיברתי על היחס האישי שלי אליו.חסדי הים
רק אתמול בעבודה שגמרתי ושלחתי, הזכרתי את דעתו, שהיה מקובל בישראל לקבל את כל התלמידים לבית המדרש, עד לתקופת רבי יהודה הנשיא.
[אמנם יש כמה מקורות של חז"ל, שבית שמאי ורבן גמליאל, רק קיבלו תלמידים מובחרים, אבל הוא טוען שאין את המסורת הזאת הירושלמי, ולכן זה לא מוסמך.]
בכלל דעתו, היה להיסמך על הירושלמי מול הבבלי.
המרצה שלנו התייחס במיוחד לפטירתו בהרצאה.
ניל"ס
סליחה, זה היה כל כך מתומצת שחשבתי שהתכוונת למשהו אחר...גם הבנתי שמי הכיר אותו אישית התבקש לקרוא לו בשמו הפרטי, וכך הוא היה מוכר גם בקיבוצים בהם הוא גר ובאלה שהקים.
נשמע יותר יפה, מרוח הגראית
חסדי הים
ממ חסידות זה דרך בעבודת השםיוני
אה... סתם פוזותחותם-צורי
חסידות היא דרך חיים שמדגישה את הצד הפנימי -מהותי של כל דברנפש חיה.אחרונה
כחלק מעבודת ה
והיחס שלנו אליה.
זה ממש לא חיקוי חס ושלום מציבורים אחרים
[גם אם זה מבוסס על שיטות חסידיות אמיתיות- אין בכך רע. "ממנו ניקח לעבוד את ה' " ]
זו דרך חיים שלימה שאת העקרונות שלה אפשר למצוא ב "רוח" החסידית- שמחה, התבוננות קצתץ יותר מעמיקה על דברים , מציאת הנקודה האישית שלנו בהתחברות לדבר וכד'.
הרי בסך הכל כמעט כל עם ישראל מסכיםאריק מהדרום
שמי שאמור להיות בישיבה שיהיה בישיבה, ומי שלא אמור להיות בישיבה שלא יהיה.
הויכוח הוא רק על הקריטריונים ועל מי שיקבע את הקריטריונים האלה.

