
The bad news is that I don't want to sleep.


כמעין הנובע
. בכל אופן, מוזמנת גם לפרטי אם תרצי..)(וזוכרת שיש לך את עצמך קודם כול, כן?..)

שבנאדם קולט שחברים זה רק אינטרסים ומתי שהם נגמרים,
אתה יכול לשכוח מהם.
בכלל אין מה להתבאס..
(:
ותראי בבוקר שאני צודק,
מציאות עצובה. אבל אין מה לעשות אלו החיים בפרט שכולם נדבקו לכל המדיה.
ואם מישו לא שם כאילו הוא לא קיים.
(:
כמעין הנובע
יוני
👉בלון כי כבר הסתבכתי פה עם פרח....
צריך עיון
מוטיבציה
adarחצות היום והלילה היום זה 11:52
שירוש16וזו הייתה עקיצה...
התאריך הלועזי תמיד משתנה ב00:00. כל יום. אין הבדל.
חצות היום מבחינה הלכתית זה סיפור אחר.
הוא סה"כ התחכם מעט ואמר שעדין לא חצות לפי ההלכה..
את כיוונת ללועזי והוא כיוון להלכה
נדמה לי .. ![]()
היה לנו כבר וויכוח על זה.
הוא התכוון ללועזי ואני אמרתי שבשניהם (לועזי ועברי-הלכתי) הוא טועה.
(כל אחד והבוקר שלו...)
שקמת ככה בבוקר בטוח היית ער כל הלילה..
החיזוק היומי מרבנו #706
כִּי צְרִיכִין לֵידַע וּלְהַאֲמִין
שֶׁבְּוַדַּאי ה' יִתְבָּרַךְ שׁוֹמֵעַ תְּפִלַּת כָּל פֶּה,
וַאֲפִלּוּ כְּשֶׁאֵין רוֹאִין שׁוּם יְשׁוּעָה -
צְרִיכִין לְהַאֲמִין שֶׁאֵין שׁוּם תְּפִלָּה לָרִיק חַס וְשָׁלוֹם,
וּלְהִתְחַזֵּק בִּתְפִלָּה יוֹתֵר.
אֲבָל גַּם כְּשֶׁרוֹאִין אֵיזוֹ יְשׁוּעָה - אָסוּר לְבַטֵּל תְּפִלָּתוֹ בִּשְׁבִיל זֶה,
רַק צְרִיכִין לִשְֹמֹחַ בִּישׁוּעָתוֹ וְלִהְיוֹת 'מוֹדֶה עַל הֶעָבַר וּלְבַקֵּשׁ לְהַבָּא',
כִּי עֲדַיִן אָנוּ צְרִיכִין הַרְבֵּה יְשׁוּעוֹת מְאֹד כָּל יְמֵי חַיֵּינוּ - עַד שֶׁנִּזְכֶּה לְמַה שֶּׁאָנוּ צְרִיכִין לָבוֹא,
אֲשֶׁר בִּשְׁבִיל זֶה בָּאנוּ לָעוֹלָם הַזֶּה,
וְעַל כֵּן צְרִיכִין עֲדַיִן לְהַרְבּוֹת בִּתְפִלָּה.
(ליקוטי הלכות, נחלות ד', אות כ"ג)
![]()
![]()
![]()
@מבקש אמונה
@משיח בן דוד
@הולם במיוחד
@עדןעדן
@שום וחניכה
וכל מי שמשתתף פה ...
נכון יפה?....
הולם במיוחדכך מביא ר' נתן:
כתוב בגמרא אחרי שהמן הוליך אתת מרדכי על הסוס.
"וישב מרדכי אל שער המלך" - שחזר אל שקו ותעניתו.
אף על פי שהוא ראה שיש ישועה וזה נראה כאילו זהו המן כבר מושפל תחתיו...
לא הפסיק להתפלל עד שקיבל ישועה שלמה.
ואני מרגיש שזה שייך גם לזה שעם ישראל חזר לארץ.
אף על פי שזה ישועה גדולה.. בכל זאת צריך להמשיך להתפלל עד שתהיה ישועה שלמה לעם ישראל
ולא לחשוב שאם כבר התחילה הישועה אז בטוח שהיא כבר תושלם ממילא.. זהו 
חפרתי היום 
החידוש כאן שבד"כ אנשים מפסיקים להתפלל בגללי שתי סיבות הפוכות: משום שהם לא נענים, או משום שהם נענים.
וכאן הוא מחדש ששתיהן לא נכונות, או יותר מדוייק - שתיהן ביחד נכונות...
כך ששמעתי את הרב ארוש שליט"א אומר ש"אף תפילה לא הולכת לאיבוד", ותהיתי מה הפירוש- האם כפשוטו? כל תפילה עושה את פעולתה? זה היה עקרוני לי ל'דעת מאיזושהי סיבה (חשובה ביותר).
יצא לי לחשוב על זה כמה פעמים לאחרונה- והנה-קיבלתי תשובה. תודה לך השם!
תודה על החיזוק.

מישהי מכירה מאפרות דתיות (שכירות) שעובדות בשוק הכללי - איפור וטיפוח
בעיקר בנות, אבל גם בנים יכולים לנסות![]()
תודה רבה!!!!!!!!!!!
אני רוצה לבדוק עד כמה זה אפשרי לעבוד ב"עולם" הזה בתור דתיה
היא עובדת בתחום הזה?
תודה!!!
לא מסתכלים עליה מוזר?
עזרתן מאוד!!!
אם לא אז אפשר למכור אותו בשוק הפשפשים בעבור חופן דולרים, העיקר שהמדינה הציונית לא תלאים את זה לאוצרותיה.
איזה מדינה!
יש מצוות שצריך מס"נ כפשוטו בגלל ספר החוקים של מדינת ישראל.
גם אני רוצה כיף לי!
איך אתם מתמודדים עם געגוע לאנשים ומקומות? איך הופכים זיכרון לשמח ולא עצוב כי הוא נגמר?
זה ממש מתסכל....! ![]()
אבל זו בדיוק השאלה שלי- אני חושבת שאצלי זה מפותח יותר מידי כי זה לא נותן לי לשחרר מהמקום\הבנאדם. אני תוך שניות יכולה לשחזר ולהכנס לזה לפרטים עם כל הרגש, הריח, התחושה והקולות ואני מאבדת את ההווה. כי זה כבר לא פה. אני לא באמת שם. אז איך זה עוזר לי?
אליפלאחבל שזה מאוחר מידי בשביל כמה חוויות אצלי אבל אקח את זה איתי בעז"ה להבא... תודה רבה![]()
ציף
אליפלאועוד שאלה על הסוגרים- מה, ברגע שהגעת למקום חדש הכל עובר???
על דברים "כשרים" -
אז אפשר לראות את זה,
א. כ"תחנה" חשובה, שעל גביה נבנים שלבים נוספים, גם בזכות שהיתה. וממילא, לא רוצים "לחזור אחורה" לשם, אלא היא תופסת מקום משמח כחלק מהבנין.
ב. כחלק מהרובדים שבאישיות. כלומר, דבר שנמצא בתוכֵנוּ, בהרגשה, בערך, באישיות - משמח ומאיר, וגם עוזר להצמחת כחות ודברים נוספים על גביו.
לנסות לתת צורת הסתכלות שתעזור להתקדם ולבנות עם זה - ולא לרצות "לחזור אחורה", אפילו שרואים את הטוב שבהם..
וואו אני תמיד חושבת שהתגברתי, עד הרגעים האלה שהגעגוע מציף אותי אפילו שנים אחרי...
להפוך את העצב לשמחה זה לדעתי מאוד חשוב. אפשר להזכר בו וללמוד מימנו ולדעת שהוא לצידך תמיד
)


משאירה את הפלאפון בסלון, ניסוי שינה 
(בהקשר לבראוניז, אני מתכננת כבר איזה שבועיים לעשות משו במטבח, קניתי מצרכים.. כנראה שעד שאמצא זמן יפוג להם התוקף... לא מוצאת זמן פנוי!!)
לילה טוב
בן-ציון
והסכם כליאה היכן?
)כשאני לעצמי מה אני?
אם אין אני לי מי לי?
הולם במיוחד
(דודי שמחה שם,שם)

מה את מקשה קושיות וכו'

)הצלנו את העולם היום בצהריים וזה. היה כיף.
ואת? (פרט לכך שהוצלת וזה, כנובע מהאמור לעיל)
ריבוזום"תם הטכס" זו מין קריאה לסיום הדיון. האין זאת?
אני אכזרית כי את רוצה לדעת ממה הוצלת וכיצד?
ignorance is bliss כמאמר הפתגם..


ליל!
(אפשר שתוכלי להוסיף מכאוב בהזדמנות, אם תזכירי לי)
ריבוזוםאבל אולי זה בכלל ההפך - קריאה בעד פעילות מחתרתית של היישוב היהודי
הולם במיוחד
בחיים ! אל תגידי את זה שוב
(תשובה...)
שמעתי על מלא שאמרו ו..
וזה גם למרות שאמרו בלשון שלילה בסופו של דבר חשוב מה יצא ולא מה התכוונו
אומנם לא הוצאת בפה אבל בכל זאת ..
אצלי זה יותר המחשבות משפיעות
אז אני צריך משנה זהירות ..
בקשר לפחד אל תפחדי יש השגחה על כל אחד ואחת
"כי מלאכיו יצוה לך לשמרך בכל דרכיך" ![]()
שמעתי איזה סיפור
והדגישו בפני שהוא אמיתי, היה איזה מישהי עכשיו בתקופה של הפיגועים
שאמרה את הסגולה הזאת של
"בשם ה' אלוהי ישראל: מימיני מיכאל, משמאלי גבריאל, מלפני אוריאל, מאחורי רפאל ועל ראשי שכינת אל""
אחרי זה מחבל הגיח ועמד מולה עם סכין במרחק כמה מטרים והיא הבינה שזה מחבל
הוא ראה אותה וברח למרות שהוא הספיק לעשות נזק ולפצוע כמה אנשים , אחרי זה בתחקיר שעשו המשטרה
שאלו אותו למה ברחת ולא דקרת אותה
(לא יודע אם זה היה שראו במצלמות אבטחה או מהסיפור שלה שהיא סיפרה למשטרה אני לא זוכר)
הוא אמר שהוא ראה איתה שני בריונים וחשש .. למעשה לא היה איתה אף אחד
אז היא אמרה שאולי זה כי היא אמרה את הסגולה של "מימיני מיכאל משמאלי גבריאל" ..
(מסתבר שאפילו מלאכים יכולים להדמות לבריונים ....
)
אבל עצם זה שהוא בחר דווקא במילים של שני בריונים...אומר דרשני ככה לפחות אני חושב..
בכל מקרה יש סיפור שהוא יותר איכותי על מלחמת יום כיפור
ציטוט מתוך סרט שפעם ראיתי והציטוט עצמו זה מישהו תימלל לא אני:
קטע תחקיר מפקד הדיוויזיה הסורית ברמת הגולן, אחרי הקרב בגבעת התלים. שואלים אותו: "מה הסיבה שנעצרת על קו התלים ברמת הגולן?" תשובת המפקד: "אני רוצה לראות אותך חוצה את קו התלים הסורי כשאתה רואה שורה של מלאכים לבנים עומדים על קו התלים ויד לבנה מהשמיים מסמנת לך - עצור! אני נעצרתי.."
טנק אחד ישראלי מפחיד שורה של טנקים סורים.. גם במלחמת ששת הימים כשאחד ממפקדי חטיבת הצנחנים יצא לפנטגון בארה"ב וביקש שינתחו את הקרבות.. איך תוך שעתיים כובשים את שכם, תוך 48 שעות הר הבית בידינו. אומר הקצין האמריקני: "את ששת הימים אי אפשר לנתח, זו לא מלחמה רגילה, מזה אי אפשר ללמוד מאומה. זה נס.. it's a mircale זה נס.. זה לא הגיוני".
כנראה שאפשר לבדוק את זה עם מקור איכותי..אז אני מניח שזה לא המצאה..
משיח בן דוד@משיח בן דוד הגננת סיפרה לי את זה![]()
סתם...
שמעתי מהמורה שלי ששמעה מבעלת המעשה בעצמה.
היא הלכה ברחוב ושמה לב לערבי שהולך בצורה מחשידה מאחוריה, אז היא אמרה כמה פרקי תהילים עד שהיא הגיעה לאיזה חייל או שוטר שעצר אותו וגילה אצלו סכין.
ובחקירה שלו הוא אמר שהוא תכנן לדקור אותה וחיכה לרגע שהבריונים שהלכו משני צדדיה יזוזו.
אנס [בני סלע? מישהו?]. וגם היו שם ארבעה בריונים...![]()
)
משיח בן דודאלו בריונים טובים!

ׂׂ ׂ)הייזל
)(משיח, אני לא יודעת מה יוני והולם רוצים ממני. רק שתדע.)
חלאס!Rty2
משיח בן דודאחרונה
חח אני יודע שלא התכוונת ![]()
אני צחקתי
לפי הרמב"ן אני מסודר![]()
(ויכוח הרמב"ן סי' לט) שכל עניין המוות נתחדש בעטיו של חטא עץ-הדעת, ו"כולם מודים שחטאו ועונשו של אדם הראשון יתבטל לימות המשיח. אם-כן, אחר שיבוא המשיח יהיה (המוות) בטל מכולנו, אבל במשיח עצמו בטל הוא לגמרי". לראיה הרמב"ן מביא את הפסוק המדבר על המשיח: "חיים שאל ממך, נתת לו אורך ימים עולם ועד".
הולם במיוחד

הייזל

ט'מאד.
תגלי לי?
אני אוהבת את הטעם שלך במוזיקה.
ט'בנוקיה העתיק יש את ברייט אייז. בלי שום משמעות חוץ מזה שאני אוהבת אינדי.
בסמרטפון יש בדיחה מטופשת 


יוניאחרונה
שלום בנות יקרות
אני עורכת תחקיר לכתיבת ספר. גיבורת הסיפור היא בוגרת אולפנה.
יש לי שאלה, בעצם, כמה שאלות, אשמח אם תוכלו לענות לי:
האם קרה לכן שאחת הדמויות שפגשתן באולפנה במהלך הלימודים הפכה להיות עבורכן "מנטורית", דמות בעל משמעות לחיים, מעבר לשנת הלימודים הנוכחית באולפנה? האם נוצרים קשרים כאלו? האם שמעתן על מישהי שיש לה "מנטורית" כזו שמלווה אותה גם אח"כ, בהמשך?
ועוד שאלה אחת קטנה - איך קוראים לדמות כזו? "הרבנית" זה מקובל? שם אחר?
בתודה ענקית לכל המשיבות / משתפות ובהערכה גדולה לפועלכן.
שאו ברכה.
אבישג
היום היא ממש כמו מין אמא שנייה/אחות גדולה, ככה שאני קוראת לה בשמה הפרטי.
אבל לקח לי הרבה שנים להגיע לשם, בהתחלה הייתי קוראת לה "המורה" גם ליד בעלה והילדים, וזה היה על גבול המשעשע..
מוזמנת לאישי אם ישלך עוד שאלות, אהבתי את הרעיון!!
הכל מאת ה'

משיח בן דוד
אחותי עד היום (19) קוראת למורה שלה המורה וזה בכלל מורה מהיסודי ..
שמעתי במו אוזני חח



משיח בן דודלא כ"כ אוהבת להשתמש בפורום לבקשות כאלה, אבל מה אעשה..
סבתא שלי במצב רפואי ממש לא טוב...
בבקשה בבקשה מי שיכול להקדיש לימוד/תפילה לרפואתה, אפילו 5 דק' בוודאי יעזור.
שמה: רחל בת חי ברכה.
בשורות טובות, תבורכו משמיים!!
כי אני לא מכיר נשים שקוראים להן "חי".
אולי הכוונה ל"חיה"?
סליחהריבוזוםהחיזוק היומי מרבנו #705
"וְכִי מָאן דְּלָא יָכוֹל לְמֶעֱבָד כֹּלָּא מִצְוָה - פַּלְגָּא מִצְוָה נָמֵי לָא לֶעֱבָד?"
[וכי מי שלא יכול לעשות את כל המצוה - חצי מהמצוה גם כן לא יעשה?],
וְכִי מִפְּנֵי שֶׁאֵינוֹ יָכוֹל לְהַרְוִיחַ כָּל מַה שֶּׁיְּכוֹלִין לְהַרְוִיחַ בְּזֶה הָעוֹלָם - אִם כֵּן לֹא יַרְוִיחַ כְּלָל?
וְגַם יַפְסִיד חַס וְשָׁלוֹם מַה שֶּׁיַּפְסִיד רַחֲמָנָא לִצְלָן, רַחֲמָנָא לִצְלָן?
כִּי בְּוַדַּאי כָּל מַה שֶּׁיַּעֲשֶׂה אֵיזֶה דָּבָר שֶׁבִּקְדֻשָּׁה בִּשְׁבִיל ה' יִתְבָּרַךְ, אֲפִלּוּ נְקֻדָּה קְטַנָּה בְּעָלְמָא,
בְּוַדַּאי לֹא יֹאבַד לֶעָתִיד שׁוּם דָּבָר, אֲפִלּוּ דִּבּוּר אֶחָד בְּתוֹרָה אוֹ תְּפִלָּה אוֹ פְּרוּטָה אַחַת לִצְדָקָה וְכַיּוֹצֵא בָּזֶה.
וְלֹא דַּי שֶׁזֶּה לֹא יֹאבַד בְּוַדַּאי בְּשׁוּם אֹפֶן -
אֲפִלּוּ יִהְיֶה מִי שֶׁיִּהְיֶה, אֲפִלּוּ אִם חַס וְשָׁלוֹם עָבַר עַל כָּל הַתּוֹרָה כֻּלָּהּ כַּמָּה פְּעָמִים -
אַף-עַל-פִּי-כֵן אֵין הַקָּדוֹשׁ-בָּרוּךְ-הוּא מְקַפֵּחַ שְׂכַר כָּל בְּרִיָּה, וְכָל מַה שֶּׁפָּעַל וְעָשָׂה בִּשְׁבִיל ה' יִתְבָּרַךְ,דָּבָר גָּדוֹל וְדָבָר קָטָן,
לֹא יֹאבַד דָּבָר לֶעָתִיד.
(ליקוטי הלכות, תרומות ומעשרות ג', אות ב')![]()
![]()
בקצרה, אני נמשכת לגברים באופן טוטלי, וגברים נמשכים אלי. בקיצור, סטרייטית.
לא אכחיש שבגיל ההתבגרות הזהות המינית שלי הייתה מבולבלת כשאר המתבגרים,
ולפעמים מצאתי את עצמי מתאהבת בנשים.
כבר כמה שנים שאני סולדת מהלהט"בים, ולא מוצאת איתם שום הזדהות, ונמשכת באמת באופן מלא לגברים.
יש לי מרצה דתיה תורנית באוניברסיטה שאני מחבבת וכנראה שזה הדדי מכמה סיבות,
אני חושבת שהיא מתוקה ומצחיקה, וגם בלי קשר מהצד שלה היא מפרגנת לי לא מעט ומסתכלת רוב השיעור לעברי. הכל טוב ויפה עד פה.
לפני כמה זמן האהבה שלי כלפיה גברה (אהבה רגילה), וראיתי אותה ויצא לי מאיזו סיבה לא ברורה לחשוב עליה בסוף היום.
היום היה לי איתה שיעור והכל היה כרגיל והיא שוב פירגנה לי,
אבל פתאום הרגשתי בנינו מתח מעצבן (אני לא יודעת אם באשמתי או באשמתה ולמה זה קרה) שהזכיר לי הרגשה ישנה מגיל ההתבגרות.
לא נהנתי מזה, וזה אפילו הציק לי, אבל להפתעתי מצאתי את עצמי נזכרת בה וחושבת עליה אח"כ, וזה מפריע לי... אני לא רוצה שיהיה בנינו מתח כזה. זה גורם לי לא להיות טבעית לידה וזה רק מביך ומציק.
אני אוהבת אותה וזהו ואני לא מבינה למה זה גולש לשם.
יכול להיות שזה אנרגיות שמשתדרות מהצד שלה? (כי עובדה שזה מציק לי) ואיך מונעים מזה להתפתח? ![]()
![]()
![]()
הנושא לא צנוע לדעתכם?
ט'אחרונהתודה על ההבנה.
adar
adar
שטות
בן-ציון
אשתדליוני
חח הצחקתם אותי...אליפלא
אבל הלילה היה שחור!
שחור זה אומר טוב מאד 
למישהו יש??
פליייזזזז
מודדת כובעיםלילדים.
מהזוהר או מספר אחר בקבלה, לא זוכר לצערי.
מעולם לא חשבתי על זה לעומק. פשוט שיצא שאני מגדל אותם מאחורי האוזן...
לפי הקבלה, הזקן מסמל את יג' מידות הרחמים. לא זוכרת מה מסמלים הפאות אבל יש בעיה שזה יכסה.
(זו הסיבה אגב שבחב"ד לא מגדלים פאות ארוכות אלא מחברים את זה עם הזקן)
אבל בהחלט יש גם כמה וכמה גדולי ישראל שהיו מאריכים והקפידו על זה והיו מעבירים מאחורי האוזן או אוספים מתחת לכיפה.
מבקש אמונהכל אחד וסיבותיו הוא
הרבי מלובאויטש למשל שם את זה מעל האוזן..
אתה מדבר על לא לגלח לגמרי את הפיאות? באורך ההלכתי אי אפשר לשים מאחרי האוזן זה כולה 3-5 מילימטר.
או קווצת שיער באורך יותר מהרגיל?
זה מאד תלוי מי צייר.
(כמו שתביא משם דוגמא לאיך היה נראה הרמב"ם וכדו')
ראיתי את הרמב"ם (זאת הסיבה שאומרים שהתמונה אינה תמונה אמיתית שלו)
תמיד רציתי מכונת זמן משלי
לא גדל לו זקן לצערו (כמו שהוא כתב בעצמו בתשובה...).
וזאת אחת הסיבות שהרופא בתמונה הוא כנראה לא הוא (לידע כללי: הדיוקן שמיוחס לרמב"ם מבוסס על דמות הרופא מציור של הפמליא של הסולטן, תפקיד שהיה של הרמב"ם, ולכן ההנחה הייתה שזה הוא).
אבל פאות הוא כותב (באיגרות) שהוא משאיר את המינימום - כלומר 2*20 שערות בכול צד
וזה לא כמו בתמונה - ששם יש 'שיעור חזו"א'
כמו כן יש זוהר שכל הזמן שמתעסקים בשער - זה נותן יניקה לחיצונים (נדמה לי בפרשת תרומה אבל אני לא בטוח - לכן יש כאלו שבכלל לא מגדלים פאות)
אני אישית או מסלסל - ואז זה לא מתערבב או שם מאחורי האוזן - פשוט כי לא נח סבך של שיער על הפנים
זקן זה חסדים ושיער זה דין לכן המקובלים הספרדים שמחמירים לשיטתן שמים אחורה בן איש חי בבא סאלי וכו' וזה פולמוס שלם שהחסידים שחוששים לזוהר לא חוששים לעניין זה ולזה יש מספר סברות לדעתי אני לא יאריך ערב טוב יהודים יקרים
כִּי אֵין שׁוּם שֵֹכֶל שֶׁיּוּכַל לְהַשִּיג וּלְהָבִין עַד הֵיכָן מַגִּיעַ הַכֹּחַ שֶׁל תְּפִלּוֹת יִשְֹרָאֵל,
אֲפִלּוּ שֶׁל הַפָּחוּת שֶׁבַּפְּחוּתִים,
בִּפְרָט מַה שֶּׁמִּתְפַּלֵּל כָּל אֶחָד עַל צָרַת נַפְשׁוֹ שֶׁהוּא רָחוֹק מֵה' יִתְבָּרַךְ,
כִּי אֲפִלּוּ הַמַּלְאָךְ הַקָּדוֹשׁ שֶׁמְּקַבֵּל תְּפִלּוֹת מִיִּשְֹרָאֵל וְקוֹשֵׁר מֵהֶן כְּתָרִים לְרַבּוֹ -
אֵינוֹ יוֹדֵעַ לְהֵיכָן לְהַעֲלוֹת הַכֶּתֶר הַנּוֹרָא הַזֶּה, רַק הוּא מַשְׁבִּיעַ אוֹתוֹ
שֶׁיַּעֲלֶה מֵעַצְמוֹ וְיֵשֵׁב בְּרֹאשׁ קוֹנוֹ, כְּמוֹ שֶׁאָמְרוּ רז"ל.
לקו"ה, העושה שליח לגבות חובו ג' אותה י"ג