כל הלילה הוא פעה, בקול אומלל של רך נולד.
ברכותיי
אפס שעות שינה
מבחן
ותוכניות גדולות וחשובות שמתמוססות להן עד אחרי סוכות.
איזה באסה!
הצלחות לכולם
לקום לאויר טוב של בוקר.
האם אני מריחה את ניצני הסתיו?
רק שלא יהיה חם היום!!!
|מתפלל|
דינה ל.
לינוי
מישו פה יצטרף למשפחה שלכם תמורת על האש
לינויאחרונה
נפשי תערוג
עוגת גבינה.

מישי =]
אני לא בטוח שמקבלים את הימ"מים בלי אישור מהמפקדים שהתמרמרת/התבכיינת/סיפרת סיפורי סבתא למה זה הכי תקוע שיש..
יעל מהדרום
לא רוצה לישון!דינה ל.
עוגת גבינה.
נקודה למחשבה
יעל מהדרום
עובד יותר מדאי קשה וצריך לקום מחר מוקדם ועדיין ער.
ואתם?יעל מהדרוםלק"י
ב-11 אני בעז"ה כבר פטורה מהטקסים לשנה זו 

יעל מהדרוםהו
זה מזמן לא קרה לי!דינה ל.אם אמר לו אביו לעבור על דברי תורה (פרטי דינים בזה). ולהגיש אוכל לפני הוריו כשאינם מברכים.
אם[1] אמר לו אביו לעבור[2] על דברי תורה בין מצות עשה בין לא תעשה, בין מדאורייתא בין מדרבנן[3], אסור לשמוע[4] לו. ולכן[5] אם צווהו שלא ידבר[6] עם פלוני[7] או שלא ימחול לו, והבן רוצה להפייס מייד, לא ישמע לאביו. וגם[8] אם צווהו אביו שיספר לו לשון הרע על אדם אחר, או שיספר לו דברים שמתוכם מוכרח הבן להגיע לידי לשון הרע, אסור לבן לספר. וכן[9] אם צווהו שלא יעלה לארץ ישראל[10], לא ישמע לו[11]. וגם[12] אם צווהו שלא לגדל זקן, או שלא[13] להוציא ציציותיו, אין צריך לשמוע לו[14]. וכן[15] במידות חסידות שהוזכרו בש"ס ובפוסקים, שמצווהו אביו שלא יקיימם אין צריך לשמוע לו[16]. וכן[17] אם מצווהו אביו לבוא לשמחות משפחתיות שיש שם פריצות וכדו', לא ישמע להם{C}[18]{C}. וגם{C}[19] אם רוצה הבן להתפלל בבית כנסת ששם יותר יכוון בתפילתו, ואביו מוחה, אין צריך להקשיב לאביו. ומותר[20] לבן להגיש מאכל או משקה לפני הוריו שאינם שומרי תורה ומצוות אע"פ שאינם מברכים עליו, ואם יכול[21] לבקש מהם בשפה רכה לברך, או שיברך הוא בקול ויפטרם, יעשה כן. אבל[22] אם אביו מבקשו לקנות[23] עיתון חילוני, לא יקנה לו, אלא יתחמק באמתלאות שונות. וכן[24] אסור לבן להגיש לפני אביו דברי מאכל האסורים באכילה.
מקורות והערות לעיון והרחבה, השתדלתי להדגיש את מה שחשוב:
[1] שו"ע סעי' טו'. ובברכ"י סי' רמ' סק"ח ובילק"י כבוד הורים עמ' תקצב' שאם אמר לו אביו שלא יאמר קדיש על אמו, לא ישמע לו. ובמצפה איתן קידושין לב. שאם אמר לו אביו להפסיד ממונו בדבר שאין לאביו הנאה ממנו, או סתם להתבטל ממלאכה, אין צריך לשמוע לו. ובשו"ת מהרשד"ם יו"ד סי' רג' שאם צווהו אביו לעשות דבר שיש בו סכנה, לא ישמע לו.
[2] ובשו"ת אמרי יושר ח"ב סי' קסה' שאפילו אם צווהו לעבור על ד"ת בשב ואל תעשה לא ישמע לו.
[3] והוא הדין לנהגי ישראל שהוזכרו בשו"ע. ס' הליכות בן אדם לחבירו עמ' צו' בשם הגרי"ש אלישיב זצ"ל.
[4] ובילקוט מעם לועז פר' יתרו עמ' תרמד' שהוא הדין לבן קטן שאין לו לשמוע בקול אביו אם אומר לו לעבור על דברי תורה.
[5] שו"ע סעי' טז'. ובשו"ת מהר"ם מינץ סי' טו' ושכנה"ג סקל"ד ובגדולת אלישע סקל"ז ובבא"ח פר' שופטים אות יט' שאם צווהו אביו שלא ילמד עם אדם מסויים תורה (והיינו במקום שאין נותן טעם מסתבר לדבריו), לא ישמע לו. ובשו"ת יד אליהו סי' מא' שאם צווהו אביו שלא לומר שיעור ברבים אינו מחוייב לשמוע לו.
[6] וע' בחסל"א סקי"ב שעכ"פ ינהג בחכמה שלא להכעיס את אביו. וע' בשו"ת מנח"א ח"ד סי' יג' שאדם שהרע לאביו בחייו מאוד וכתוצאה מכך גרם למיתתו, ואביו צוה שלא ידבר עמו, צריך הבן לשמוע בקולו.
[7] ואם הוריו מקפידים שלא ילך לבית חמיו או לא ידבר עמו, אין לו לשמוע להם. שו"ת מנח"א ח"ג סי' לג'. שו"ת אמרי יושר ח"ב סי' קסה' שערים המצויינים בהלכה סי' קמג' סקי"ד
[8] ח"ח כלל א' אות ח'.
[9] שו"ת המבי"ט ח"א סי' קלט'. שו"ת מעיל צדקה סי' כו'. המקנה קידושין לא' ע"א. שו"ת בית יהודה ח"א יו"ד סי' נד'. בא"ח פר' שופטים אות יט'. שו"ת יין הטוב ח"ב יו"ד סי' ז'. שו"ת יחו"ד ח"ד סי' מט'. ודלא כפנים יפות פר' לך לך ובשער משפטי הארץ בינת אדם סי' יא' אות ג' שס"ל שישמע להוריו.
[10] וכל שכן אם כבר גר בא"י וצווהו הוריו לעבור לחו"ל ע"מ לדור עימהם, שאין לו לשמוע להם. שו"ת יחו"ד ח"ג סי' סט' וח"ד סי' מט'. ובס' הליכות בין אדם לחבירו בשם הגרב"צ אבא שאול ובשו"ת יחו"ד שם שאין לצאת לחו"ל גם בשביל להשתטח על קברי אבותיו, ויועיל להוריו יותר אם ילמד תורה לע"נ.
[11] אבל לצאת לחו"ל לצורך מצות כיבוד הורים כגון שצריכים שבנם יסעדם ויטפל בהם, ואין אדם אחר שיעשה כן, מותר. שו"ת התשב"ץ ח"ג סי' רפח' הו"ד בפת"ש אה"ע סי' עה' סק"ו. (והיינו דוקא ביוצא על מנת לחזור). וכן מותר לצאת לחו"ל על מנת לבקר הוריו ולשוב. ע' במג"א סי' תקלא' סק"ז וכש"כ לגבי הורים.
[12] שו"ת באר משה ח"א סי' סב' אות יג'. שו"ת מים חיים ח"ב סי' קלח'. שו"ת משנת בנימין סי' נב'. שו"ת דברי יציב יו"ד ח"ב סי' קכה'. שערים המצוינים בהלכה סי' קמג' סק"י. ס' מעשה איש עמ' קסה' בשם החזו"א זצ"ל. וע' בשו"ת תשוה"נ ח"א סי' תקכט' שאם אביו מתנגד שבנו יגדל פיאות, ישמע לו. וע' בילק"י כבוד הורים עמ' תסב' שאב שצוה לבנו לגדל בלורית אין לבן לשמוע לו.
[13] שהוא דין גמור כמבואר במ"ב סי' ח' סקכ"ה. וכן אם צוו ההורים על בתם לילך בחצאית קצרה (אף שמכסה הברך) ורוצה ללכת בחצאית ארוכה, או שתובעים ממנה שתלך בפאה נכרית דוקא, אין צריכה לשמוע להם.
[14] וכן אם נמצא באמצע ברכת המזון או ק"ש או תפילת שמו"ע וצווהו אביו שיביא לו דבר מה, לא יביא לו אלא לאחר שיסיים.
[15] שו"ת באר משה ח"א סי' סא' אות ב' - ג'. וע' בשו"ת תשו"ה ח"א סי' תקכו' שעכ"פ ישתדל שלא לעשות הנהגות החסידות לפני אביו אם יודע שאביו נפגע מכך. ובילק"י כבוד הורים עמ' תכו' שאם הבן רוצה לתרום כליה ואביו מתנגד, מותר, ויפציר באביו ע"י אחרים שיסכים לכך.
[16] אבל מידת חסידות שלא הוזכרה בש"ס ופוסקים והוריו מוחים בו ונותנים טעם לדבריהם צריך, לשמוע להם. שו"ת בא"מ שם. ואם רוצה לעשות הברית מילה לבנו מוקדם בבוקר משום זריזין מקדימין, והוריו מוחים, ישמע להם. ובקובץ מבקשי תורה ח"ב עמ' רא' שאם הבן רוצה לחגור גרטל לתפילה והוריו מתנגדים, ישמע להם. וע' בשו"ת באר משה ח"א סי' סג' שאם ברך ברכת המפיל ואינו יכול לרמוז לאביו, או שאביו חפץ לדבר עמו ויצטער בלא זה, רשאי להפסיק. ובשו"ת התעוררות תשובה ח"ב סוס"י כא' שאם הוריו מצטערים שבנם ישן בסוכה מחמת הצינה, פטור הבן מלישן בסוכה.
[17] פשוט, שהוא בכלל אומר לו לעבור ע"ד תורה (ואם החתן אחיו, יבוא לחופה בלבד). ובילק"י כבוד הורים עמ' תקג' שאם שולחו אביו לערוך קניות בשוק ויש שם מראות אסורים, והבן נכשל בהתסכלויות אסורות, ישער בנפשו אם לצרכי עצמו היה נצרך היה הולך, ואם היה נמנע גם לצרכי עצמו, פטור מלילך גם לצרכי אביו. ועוד שם בעמ' תקח' שאם הוריו שאינם שומרים תורה ומצות מבקשים מבנם לבוא עימהם למסעדה שאינה כשרה, אסור לבן לילך לשם מפני חילול ה'.
[18] ובילק"י כבוד הורים עמ' תכד' שאם אביו צווהו לשנות הנוסח בו רגיל להתפלל, אין צריך לשמוע לו. ובבית לחם יהודה סי' רמ' ובבא"ח שופטים אות כה' ובשו"ת משיבת נפש סי' טז' ובשו"ת באר משה ח"א סי' סא' ובהליכו"ע ח"ח עמ' קנב' שלא יתענה הבן בתענית שאינה חובה כשיש להוריו צער בכך. ובילק"י שם עמ' תכה' שאפילו תענית ביום יארצייט על אמו ואביו מוחה בו שלא יתענה, ישמע לו.
וע' בשו"ת ערוגת הבושם או"ח סי' יט' שאם אמר לו אביו שלא לטבול לטבילת עזרא, לא ישמע לו, אבל לשאר טבילות שלא לקריו, ישמע לו אע"פ שכבר היה רגיל בהם. ובילק"י שם עמ' תנג' שאם צווהו אביו שלא יהא ערב להלוואות עבור אדם אחר, ישמע לו.
[19] פ"ת סקכ"ב בשם החמודי דניאל. ערוה"ש סעי' מה'. אבל יזהר שלא יבוא לידי קטטה בשביל כך אלא ינהג בכבוד ובדרך ארץ. וע' בילק"י כבוד הורים עמ' תלג' שאם היה הבן קורא ק"ש ונכנס אביו לא יאמר לו שלום, שמן הסתם אביו מוחל, ואם הוא בעל תשובה ואביו חילוני, וסובר הבן שאביו יפגע יפסיק ויאמר לו שלום.
[20] כיון שיש בזה מצוה וכמ"ש הרמ"א או"ח סי' קסט' סעי' ב' גבי עניים. וכ"כ בס' הליכות בת ישראל פי"ד סעי' יא' בשם הגרש"ז אוייערבך זצ"ל.
[21] אבל אם יש לחוש שיפגע בכבודם ע"י שיבקש מהם, או שיודע בבירור שלא יברכו, מוטב שלא יציע להם.
[22] ילק"י כבוד הורים עמ' שעט' בשם הגר"ע יוסף שליט"א. ס' בינה ודעת עמ' רל' בשם הגרי"ש אלישיב זצ"ל. ס' אין למו מכשול ח"י עמ' רנו'. והיינו אפילו במקום שיכול האב להשיג העיתון בדרך אחרת. ובפרט כשהבן הוא ירא שמים או בן תורה שיש בזה חילול השם שיראוהו קונה עיתון חילוני.
[23] או להביא עבורו עתון חילוני המחולק בחינם.
[24] ילק"י כבוד הורים עמ' שפ' ואפילו במקום שיכול האב לקחת הדבר בלא סיוע הבן.
אהבת חינםוכן. זה ערב. /מתעקש/ /מגוחך/.
הכנתי סלט בריא וטרי, והלימון לא נסחט בלי הגרעינים!!! מה עושים?!?!!
במלים: "הלימון לא נסחט בלי הגרעינים".
הסבר יוערך.
בתיאבון!
מה אני עושה?![]()
כלומר זה כן, אבל זה לא כמו שזה נשפך ישר על הסלט. ![]()
![]()
![]()
/אני מחורפנת, עזבי, אני לא חותכת את הלימון. אני לא יודעת מה חלבי ומה בשרי. הלך על הבצל, נשאר רק פלפל ומלח/
זה לא קורה לי. מה זה החירפון הזה?!
ריבוזוםמשעשע... 
משהו אחר ששיעשע אותי עכשיו - מורי גל-מן חשב להתאבד, אבל החליט לנסות קודם לראות איך זה באמ-איי-טי, כי הפוך לא היה עובד. כי... כי.. האופרטורים לא קומוטטיבים. לבכות או לצחוק? (במקביל לשירשור אישיות הקשבתי לתכנית של הפודקסט "עושים היסטוריה" שמישהי הזכירה לי היום ממנו).
אה, לא חשוב.
בתיאבון!
אם להוסיף את הבצל האהוב כל כך או להשאיר אותו חמוץ וטעים כמו שהוא יהיה כשתתני לי עצה איך לסחוט אותו???
ואני גם מחורפת נואשות. מה עושים?
היה טעים!!!!!!! אולי אני אשאל כך: בשעה כזו את במחשב?
בפורום הזה (צמ"ע) שניים מתוך שלושת המנהלים מאורסים. באיזה פורום באתר כל המנהלים מאורסים?
הפותר נכונה יזכה לסופ"ש בפורום ההוא 
יעלי_א
יעל מהדרום
כתר הרימון
יעל מהדרום
כתר הרימוןאחרי שהודיעו על האירוסים של כמו צמח בר
מאמע צאדיקהאחרונהבשנה שעברה, בתחילת השנה משהי הביאה לפורום חלוקה של התנ"ך ללימוד יומי. האם משהו מכיר / יודע על חלוקה כזו גם לשנה הזו המתחדשת עלינו, התשע"ד? אודה לו מאד על כך שיביא וישתף בפורום.
תודה רבה, ושנה מבורכת!
אותה חלוקה בטבלאות טיפה שונות...
תבחרו מה נוח...
http://www.tanachyomi.co.il/PDFFiles/fulltable2.pdf
http://www.tanachyomi.co.il/PDFFiles/halftable2.pdf
http://www.tanachyomi.co.il/PDFFiles/continuestable2.pdf
זה הולך פה לפי חלוקת המסורה, אז מצרפת פה גם את חלוקת הסדרים למי שיעזור לו....
ושנית- לא הבנתי מה הכוונה "חלוקה לפי המסורה"? ולפי מה שהבנתי ע"פ הטבלה- לכל יום יש פרק אחד- מדוע? יכול להיות שזה קשור לשנה מעוברת? אשמח להבהרות.
שוב תודה
מסורה זאת שיטת חלוקה המקורית של התנ"ך
החלוקה שאנחנו נוהגים בה היום זאת חלוקה נוצרית
אם תפתחי תנ"ך קורן את תראי שלפעמים בצד החילוני רשומים פרקים
זאת חלוקה המסורה
ועל פיה לומדים את התנ"ך היומי
אז לפי המסורה זה פחות פרקים בפועל?
לא הלכתי לכותל בסוף,
ורציתי כל כך!!![]()
ועוד אני בבייביסיטר אז אין מצב ללכת בכלל לסליחות...
זהו, פרקתי..![]()
לק"י
אבל את יכולה ללכת מחר.
או שכן? ![]()
![]()
נחכה לשנה הבאה.

כתר הרימון
יעל מהדרום
ריבוזום
טו-אוב!יעלי_אאבל אל הייתי מראה את זה לילדים שלי. זה לא חינוכי כ"כ..
זה טוב בתור דיבוב חדש לסרט, אבל לא בתור מסר חינוכי-תורני..
לק"י
ראיתי רק חלק, ולחלק רק הקשבתי תוך כדי עיסוקים אחרים.
צודקים! אין לי מה לומר..
אבל ממש אהבתי את ההתחלה, של "המלך בשדה"..
פריסביאבל לא ידעתי שהקב״ה דומה למופסה. עכשיו אני יכול לכוון בתפילה טוב יותר 


יטבתההתבונן בתוכך- זה ממש יפה.
לא הנחת תפילין- הופך את זה למטומטם ומצחיק.
בכוחך לשנות את העולם- נכון וחזק.
זה שרואים את מופלא, לגמרי בעייתי ומומטומטם.
זה שרפיקי הוא יעני רבי נחמן- הורס ממש!!!
טוב, כמו שאתם מבינים אני חושבת הרבה דברים על הסרטון הזה. בעיקר שיש בו דברים מעולים ויש בו דברים לגמרי מטמטומטמים אותי זה לא הצחיק.
מדגדג באצבעות לשלוח למשפוחה שהמשפט הזה הפך להמנון של המשפחה בחג הזה,
אבל ![]()
אבל ![]()
אתגבר!
לק"י
מתגלה בתור הדמות של מופסה.
כל השאר- בסדר.
היה עושה את זה יותר אותנטי
(ולמי שלא הבין - האש היתה יורדת על המזבח בצורת אריה שאוכל את הקרבנות)
במיוחד המלך בשדה![]()

ומתוך קוממיות ישראל, הולך ומזריח אורו של האושר העליון
המתברר בכל אורחות חייה המעשיים של האומה בכללה.
לק"י
"אין שכל- אין דאגות" 
-משה ר-
נפשי תערוגלק"י
אני אחרי ארוחת ערב, אבל בא לי משו טעים.
. מתי את מכינה שוב? אני רוצה לבוא
מה הרווח שצריך להיות בין השורות?
של אחד וחצי או כפול?..
|מורט שיער|
אין אפשרות לשאול את המנחה?
קובץ של הוראות?
משו?
סיימתי!!!!!!!!!!!! קולולולולולו!!!יטבתהעכשיו יש את ה-3 האלו הקטנות שיושבות כמו עצם בגרון..
אבל עברנו את פרעה,
נעבור גם את זה! 
עמודים האלו בגלל חצי שורה אומללה...
העיקר שזה מאחוריי...
רק לכרוך וזהו 
עכשיו להתכונן נפשית להבאה... בתנ"ך...![]()

ואת זה אני אומרת מניסיון.
שנה א'- הגשתי עבודה ראשונה בחיי, המרצה רצתה לתלות אותי על הגודל 14 שהגשתי לה...![]()
מהר מהר!
אני עוד שני הנכנסת לישיבה
המשימה השבוע היא....
אממממ....
לכתוב כל יום משהו טוב בהורים שלי (למתקדמים-שלושה דברים)
הצלחות!
ועמל בדרך
כי לא רק ההצלחה חשובה
יטבתהאחרונהתודה 



במיוחד החלק על החבר'ה שיש פה,
מ-ד-ה-י-מ-י-ם!! ![]()
תודה!!
דינה ל.שאני מפספסת שאלה במבחן????
![]()
![]()
לוזריות על! זה מה שזה! 
כבר ירדו לי כמה נקודות טובות במבחן אחר, בעבר, אז למה לא למדתי לקח?!
עכשיו אני יושבת עם חברה ומלמדת אותה למבחן מועד ב', עם השאלון של המבחן, ואני רואה שעיני פסחו להן על שאלת מתנה שהמרצה נתנה! ומה הטימטום?! שהיא כתבה "ענו על שאלה אחת מתוך שלוש"! ש-ל-ו-ש! יא' ^%*$%*%@..............
אוף!
למה אני כזאת רחפנית?! הייתי עונה עליה בכיף! התלבטתי מלא זמן במבחן בין שתי השאלות הנותרות, בשתיהן לא הייתי בטוחה בעצמי מאה אחוז...
טוב, עכשיו נותר לקוות שביום שלישי, במבחן האחרון (!) אני אהיה ערנית יותר.
> עד כאן פריקת תסכול מעצמי <
במבחן בפיזיקה נתקלתי בסעיף בשאלה מסויימת ואחרי המבחן פתרתי אותה בלי בעיה. ב״ה שהשאלה לא השפיע יותר מדי על הציון. תקווי שגם אצלך לא יורידו יותר מדי.
או לפני שאת עונה על המבחן בשביל לסמן את כל השאלות
או לקרוא את ההוראות על כמה שאלות לענות ולכתוב לעצמך בגדול, ועל כל שאלה שאת עונה לסמן במרקר
תחשבי מה יהיה לך הכי נוח שיהיה בולט ותשימי לב
לקראת המבחן האחרון... 
אצלנו אסור.

דינה ל.הרגע הזה שכולך יוצא מאושר מהמבחן, ואז אתה שומע שני חברים מדברים על השאלות שבצד השני של הדף, ואז אתה כזה, מה? היה גם צד שני? ![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
דינה ל.

גם אני זה עשה צביטה קלה
מישהו יודע איך אפשר להגיע למושב נחלים מירושלים? אתר אגד נותן לי מסע בשני קווים וזה מטומטם.
תודה רבה 
רציף 17 נראלי
מעבר לזה תלוי איפה אתה צריך בפנים. יש הרבה טרמפים פנימה. וגם מקסימום קצת הליכה זה סה"כ מושב..
אם אתה צריך עוד משהו, אני פה
חיפשתי בגוגל מפות וזה לא נורא ללכת קצת. תודה לרה למי שעזר 