שרשור חדש
איך? איך? איך זה יכול להיות?אריק מהדרום

שבשביל קילומטר רבוע אחד צריך ארבעה חצאי קילומטרים???

 

אני יודע את התשובה המתמטית, אני שואל כדי לאתגר את היצירתיות שלכם אז נא לא לייבש.

וואי, וואי, אתה והחידות שלך...כתר הרימון
מממריבוזום

בשביל להרביע סוסה צריך סוס, אז בשביל קילומטר אחד צריך שני חצאים, ובשביל להרביע אותו צריך עוד קילומטר. ברור.

 

מת

זו שאלה מדיי קשהריבוזום

ליצירתיות

מוטיזאחרונה


נו זה פשוטאריק מהדרום

כי כדי להגיע לדפוקת עבודה של מישהו עם חשיבה מחוץ לקופסא יש צורך בלפחות שני מרובעים.

איזה טוב עם ישראל!!! אני והוא
עבר עריכה על ידי אני והוא בתאריך ה' באייר תשע"ג 12:48

בס''ד

 

אז רובנו יצאנו היום לרחובות ונפגשנו עם עם ישראל בטהרתו.

שרשרו בהמוניכם מקרה טוב שנפגשתם עימו היום, שוט!!

 

ואני אתחיל:

הייתי היום בטקס בבית קברות הצבאי בנחלת יצחק בת"א(הקדושה). לקראת הסוף ביציאה פתחו שולחן קבוצה של דודות תימניות\מרוקאיות והכריחו כל חייל לקחת מלאווח עם רסק עגבניות...חמודות!!

איזה טוב עמ"יג'נדס
כשאני מביטה מחלון ביתי, אני רואה את כל הילדים לבושי לבן, החוזרים מהגן, ונותנים יד להוריהם, החילונים והדתיים.

כולם עמ"י.
נו....אני והוא

כלום??

יא קמצנים

הסיפורים שרצים בראשנפשי תערוג

על כאלה שמסרו חייהם במותם

ועל כאלה שמסרו חייהם בחייהם

 

 

מותר משו לא מהיום?יעל מהדרום

לק"י

 

איזו מקסימה אמא של תלמיד שלי- היא באה יום אחד לכיתה ופשוט התייחסה לתלמידים אחד-אחד.

שלא נדבר על כל הסיפור של הגידול של הבן שלהם, שזה לא סיפור רגיל.

 

אשריכם ישראל!

אני הייתי בישיבה חצי חולה(במיטה)בנדא מצוי!!אחרונה

בסוף קמתי לשיעור שהיה מעניין

ואז נסעתי לי-ם למד"א ומשם להר הרצל לאבטחה בטקס הדלקת משואות

וואלה היה מרשים

ער מי? אה??המעשה-העיקר
ייס הצלחתיהמעשה-העיקר
ני, לך שון.מוטיז


הי! זה פורום לילדים גדולים!! לכו לישון שניכם.. יעל מהדרום


אוףףף עוד צת אפש?המעשה-העיקר
לא! עפ"י השפה שלכם אתם כבר אמורים להיות ישנים..יעל מהדרום


אני יטבתה

חג שמיח!!!

אניטופי תות

עבדתי היום 12 שעות.

מחר גם משהו כזה.

||

 

למטיילים- תטיילו במקומי,

למנפנפים,- נפנפו בשבילי (ותשאירו קבב)

לצופי חידון התנ"ך- תביאו קישור.

על זה אני לא מוותרת.

אני...מקודם הגעתי הביתה...נהנתי סמיילית
ער אחרי הר הרצל ואחרי על האש עם חבריםבנדא מצוי!!אחרונה
שמח גם בארה"ב-חשש לפיגוע במרתון בבוסטוןמושיקו

התפוצצו 2 מטענים וגילו עוד אחד .

 

יש הרוגים ופצועים - כוננות הועלת בניו יורק ובלונדון

אוףאריק מהדרום

מצד אחד אני רוצה ללכת לישון ומצד שני נשארו עו ארבע דקות למי ער, יאללה יש לי ארבע דקות להתלבט. תעזרו לי.

תודה

מצד אחד אני קיים ומצד שני אני לא קייםהמעשה-העיקר
מצד שלישי אני גם וגם קיים ולא קיים בו זמנית!
1....2...3.......ו.......מי ער???אייכה!
חיחיחיחי לא הצליח לך...המעשה-העיקראחרונה
אילו היה לי כח לעלות תמונות מהכיבוד להתוועדותהמעשה-העיקר
שמכינים פה...


יו יו...

לא הלאה אותכם בסיפורים רק אומר שזה נראה נורא טעים!
יאללה!! שושו שושו שושו שושו שושו שושו שושו שושומוטיז

שושו ושמחו..

 

חשבתי שיהיו פה ריקודים, אני צולל פה מרגע לרגע.

|פותח מעגל| |רוקד "קאדאצ'קה דגאולה"|מוטיז

ריקוד חב"די מפורסם...

נו!!! רבייתיי!!! מותר מעורב בוירטואלי..מוטיז

אורה מעורב!! כמו בימים הטובים!!מגניב

 

 

 

<צ><צ><צ><צ><צ><צ><צ>

<צ><צ><צ><צ><צ><צ><צ>

<צ><צ><צ><צ><צ><צ><צ>

יבשושים על כל המוח..מוטיז


ניע' זשוריצי כלופצי...עוגי פלצת
אי אי אייא די לה דדאי אי דילידאי דילידאי דילידאימוטיז

אי אי אייא די לה דדאי איי דילידאי דאי היי!!!

אחח ר' מוטי, מרן האבי עזרי זצ"ל מה היה אומר???עוגי פלצת
היויה לויימד...[מוטיז


נייט נייט ניטט אבו קרומיבו עוד נבו אי אי איאיאיאימוטיז

נייט נייט ניטט אבו קרומיבו עוד נבו אי אי איאיאיאי

 

דילילילילי לילילי לילילי לילילי ההההא האאא האא איאיאי

 

 

דילילילילי לילילי לילילי לילילי ההההא האאא האא איאיאי

 

תופיםתופיםתופיםתופיםתופיםתופיםתופיםתופים

מיקרופוןמיקרופוןמיקרופוןמיקרופוןמיקרופוןמיקרופוןמיקרופוןמיקרופוןמיקרופוןמיקרופוןמיקרופוןמיקרופוןמיקרופוןמיקרופוןמיקרופוןמיקרופון

שורקשורקשורקשורקשורקשורקשורקשורקשורק

בל אופס.. סורי..

הי!!לפחות תשירו שירים בשפה העבריתאייכה!
"תשירו.."..אני היחיד ששר פה, מרקיד בבית אבותמוטיז


נואריק מהדרום

מצווה גדולה.

כעע, אתה זה מהפלמ"ח או מלח"י.. ?מוטיז

שכחתי לרגע...

הי יו גמני!!המעשה-העיקר
חיזב אללה

(חברה ברוח טובה .. לא להדלק!! ראו הוזהרתם!)
סטרוברי פילדס פור אבר!!!!!!!!!!!!!!111מוטיז


לא לא לא מפחד לא מפחד מאפחד רק מה׳ אחחחחחדהמעשה-העיקר
שירת נשים בטקס... |נאנח|מוטיז


נשים??? אני היחידה פה לבנתיים .. ;)המעשה-העיקר
הואואו הואואואריק מהדרום

הואואו אייכה.....אייכה!

איינו ? כל אחד במכשירו..המעשה-העיקר
יש במה שכתבת עכשיו משהו עמוק מאודאריק מהדרום

<ר>

גם הייתי <ר>המעשה-העיקר
אני קהל סמויאייכה!
"א-ל בנה, הוי בנה, בנה ביתך בקרוב"עוגי פלצת

יבנה ביתו, ביתו בקרוב בל

לנ״ווווווווווווווווווווווווווווווו!!!!!!!!!!!!!!!!אריק מהדרום


תרגע גם אתה וגם הוא תזכו לזה!אייכה!
אנחנו מעודדים בקהלאייכה!
עך טי זיעמלאק, זאטשעם טי דוראק,המעשה-העיקר
מי שלא מכיר את זה^^ הוא בטטה!!המעשה-העיקר
אבל למה שירים בגרמנית?אריק מהדרום


אני בטטה!!! |מתפקד|מוטיז


זה אחד מי יודע ברוסיתהמעשה-העיקר
כל העולם כולו גשר צר מאודדדדד(זיוף)גשר צר מאוד.אייכה!
אדם שמודע לזיופים שלו זה כבר משהומוטיז

כל שכן אם הוא מזייף בכוונה!מיקרופוןשורקמגניב

קבלו אותי בהופעה ראשונה..חיים שלמה
נייט נייט ניקאוו לך מפה ואל תבוא אייי אייי איייי...
נעבור לשיר הבא..אידיסודה אידיסודה....טוב זה שיר קשה חחחחחח
עד מתייייי עדמתיייייי עד מתיייי עד מתייייי טאטא עד מתיייי...
אני חזרתי מבהיה באנשים..יעל מהדרום


ברוכה השווההמעשה-העיקר
ברוכה הנמצאה! (שיהיה חרוז )יעל מהדרוםאחרונה


חשוב חשוב!!!חשוב!!!הרבה ממונות תלויים בתשובה שלכם!אייכה!
בבירה שחורה יש סוכר או אין??

(אוי למי שיענה תשובה לא נכונה)
בטח שישפריסבי
בדוק?בדקת ברכיבים??אייכה!
נראה לי שיש והרבהאריק מהדרום

אבל אף פעם לא בדקתי את הרכיבים.

בדוק??אנשים זה רציני!אייכה!
בדוק יש...ריבוזום
גוגל:המעשה-העיקר
ענבל כץ פרידלנדר, דיאטנית קלינית ויועצת למותג "נשר מאלט", מסבירה כי נשר מאלט – העשוי רכיבים טבעיים בלבד, עשיר במינראלים וויטמינים ובמיוחד מסוג B המומלץ על ידי דיאטניות על פני מיצים ומשקאות קלים אחרים. נשר מאלט מכיל שליש סוכר ופחות קלוריות לעומת מיצים ומשקאות קלים, אינו מכיל חומרי טעם וריח מלאכותיים ואינו מכיל חומרים משמרים או צבעי מאכל.
וכן:המעשה-העיקר

בירה לא כוהלית המכילה סוכרים ועל כן מתוקה.  הבירה יכולה לתסוס זמן קצר על מנת לסלק טעמים וריחות אופייניים לתירוש.  הבירה כהה לרוב בגין הוספת כמות נכבדת של לתת קלוי כהה מאד.

בבירה שחורה דיאט מאלטי הוחלפו מרבית הסוכרים שבה בממתיקים מלאכותיים כך שכמות הקלוריות בה הינה כמחצית מכמות הקלוריות של בירה מאלטי רגילה רק...36 קלוריות בכוס משקה.
הממממ טוב מי משאיל לי בקבוק בירה שחורה?אייכה!
בגללכם הפסדתי!אז תתרמו לי אותו
יש או אין?המעשה-העיקר
בודאי שיש..-משה ר-


מתברר שישאייכה!
זה מה שכתבתי!!המעשה-העיקר
לא נורא, פעם הבאה-משה ר-


קמצנים!!!!אני צריכהבקבוק בירה!!בעדיפותאייכה!
למי שנמצא באזור מסויים כדי שלא נשלם על משלוח
יש קולה זירו-משה ר-אחרונה


הציונים האלה...ג'נדס

 

 

 

בזמן תפילת ערבית (כאילו, בין לבין) חשבתי על המעמד לרגע..

קלטתי את כל האימהות. וכל הילדים. וכל הניגונים שעלו מגרוניהם של כולם ומלאי כוונה מצמררת.

 

 

קלטתי את החגיגה.

 

 

אני מדברת על הגרעין שבשכונה שלי.

 

הישיבה נפתחה לפני כעשר שנים, עם שניים וחצי תלמידים.

היום יש בה מעל 70 תלמידים ומתוכם 20 נשואים +++!!! (ויש ילדים ממש גדולים!)

 

זה שהתחילו לבצבץ להם חבר'ה דוסים, משפחות דוסיות ממש, עם מטפחות ושלושתרבעי..

זה שהם חווים איתנו (הדתיים הותיקים בשכונה) את הקושי בחיים בעיר ללא הפסקה...

 

זה לא פחות "לרשת את הארץ"!

 

 

איזה טוב ה'!!!!

 

 

מה איתכם?

עליזות הזויה, בקול ישראל יש איש עליז ומבודח בעליל.מוטיז

ובכלל, התחלתי בימים האחרונים ללמוד בערב איזו שעה קלה במן מסגרת ישיבתית לעובדים ולומדים, זה ממש מרים אותי

שכוייח ובהצלחה!יעל מהדרוםאחרונה


תזכורת:ספירת העומר של יום שני בערב אור ליום שלישיספירת העומר

אשכנזים:לְשֵׁם יִחוּד קּוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ לְיַחֵד שֵׁם י"ה בו"ה בְּיִחוּדָא שְׁלִים בְּשֵׁם כָּל יִשְׂרָאֵל. הִנְּנִי מוּכָן וּמְזֻמָּן לְקַיֵּם מִצְוַת עֲשֵׂה שֶׁל סְפִירַת הָעֹמֶר כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב בַּתּוֹרָה: וּסְפַרְתֶּם לָכֶם מִמָּחֳרַת הַשַּׁבָּת מִיּוֹם הֲבִיאֲכֶם אֶת עֹמֶר הַתְּנוּפָה שֶׁבַע שַׁבָּתוֹת תְּמִימוֹת תִּהְיֶינָה: עַד מִמָּחֳרָת הַשַּׁבָּת הַשְּׁבִיעִית תִּסְפְּרוּ חֲמִשִּׁים יוֹם וְהִקְרַבְתֶּם מִנְחָה חֲדָשָׁה לַייָ: וִיהִי נֹעַם יְיָ עָלֵינוּ וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנָה עָלֵינוּ וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנֵהוּ:
עדות המזרח:לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, וּרְחִימוּ וּדְחִילוּ, לְיַחֲדָא שֵׁם יוֹ"ד הֵ"י בְּוָא"ו הֵ"י בְּיִחוּדָא שְׁלִים בְּשֵׁם כָּל יִשְׂרָאֵל. הִנֵּה אֲנַחְנוּ בָּאִים לְקַיֵּם מִצְוַת סְפִירַת הָעֹמֶר, כְּדִכְתִיב וּסְפַרְתֶּם לָכֶם מִמָּחֳרַת הַשַּׁבָּת מִיּוֹם הֲבִיאֲכֶם אֶת עֹמֶר הַתְּנוּפָה, שֶׁבַע שַׁבָּתוֹת תְּמִימֹת תִּהְיֶינָה עַד מִמָּחֳרַת הַשַּׁבָּת הַשְּׁבִיעִת תִּסְפְּרוּ חֲמִשִּׁים יוֹם, וְהִקְרַבְתֶּם מִנְחָה חֲדָשָׁה לַייָ: לְתַקֵּן אֶת שָׁרְשָׁהּ בְּמָקוֹם עֶלְיוֹן. לַעֲשׂוֹת נַחַת רוּחַ לְיוֹצְרֵנוּ. וִיהִי נֹעַם אֲדֹנָי אֱלֹהֵינוּ עָלֵינוּ. וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנָה עָלֵינוּ. וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנֵהוּ: יְיָ יִגְמֹר בַּעֲדִי, יְיָ חַסְדְּךָ לְעוֹלָם, מַעֲשֵׂי יָדֶיךָ אַל תֶּרֶף: אֶקְרָא לֵאלֹהִים עֶלְיוֹן, לָאֵל גֹּמֵר עָלָי: וָאֶעֱבֹר עָלַיִךְ וָאֶרְאֵךְ מִתְבּוֹסֶסֶת בְּדָמָיִךְ. וָאֹמַר לָךְ בְּדָמַיִךְ חֲיִי וָאֹמַר לָךְ בְּדָמַיִךְ חֲיִי: בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יְיָ, יְיָ אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ: עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה. נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:


בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ עַל סְפִירַת הָעֹמֶר.

הַיּוֹם אֶחָד וְעֶשְׂרִים יוֹם, שֶׁהֵם שְׁלֹשָׁה שָׁבוּעוֹת, לָעֹמֶר.(יש אומרים בעומר)
הַיּוֹם אֶחָד וְעֶשְׂרִים יוֹם לָעֹמֶר, שֶׁהֵם שְׁלֹשָׁה שָׁבוּעוֹת.

הָרַחֲמָן הוּא יַחֲזִיר לָנוּ עֲבוֹדַת בֵּית הַמִּקְדָּשׁ לִמְקוֹמָהּ, בִּמְהֵרָה בְיָמֵינוּ אָמֵן סֶלָה .

לַמְנַצֵּח בִּנְגִינֹת מִזְמוֹר שִׁיר. אֱלֹהִים יְחָנֵּנוּ וִיבָרְכֵנוּ יָאֵר פָּנָיו אִתָּנוּ סֶלָה. לָדַעַת בָּאָרֶץ דַּרְכֶּךָ בְּכָל גּוֹיִם יְשׁוּעָתֶךָ. יוֹדוּךָ עַמִּים אֱלֹהִים יוֹדוּךָ עַמִּים כֻּלָּם. יִשְׂמְחוּ וִירַנְּנוּ לְאֻמִּים כִּי תִשְׁפֹּט עַמִּים מִישׁוֹר וּלְאֻמִּים בָּאָרֶץ תַּנְחֵם סֶלָה. יוֹדוּךָ עַמִּים אֱלֹהִים יוֹדוּךָ עַמִּים כֻּלָּם. אֶרֶץ נָתְנָה יְבוּלָהּ יְבָרְכֵנוּ אֱלֹהִים אֱלֹהֵינוּ. יְבָרְכֵנוּ אֱלֹהִים וְיִירְאוּ אֹתוֹ כָּל אַפְסֵי אָרֶץ.

אָנָּא בְּכֹחַ גְּדֻלַּת יְמִינְךָ תַּתִּיר צְרוּרָה. (אב"ג ית"ץ):
קַבֵּל רִנַּת עַמְּךָ שַׂגְּבֵנוּ טַהֲרֵנוּ נוֹרָא. (קר"ע שט"ן):
נָא גִבּוֹר דּוֹרְשֵׁי יִחוּדְךָ כְּבָבַת שָׁמְרֵם. (נג"ד יכ"ש):
בָּרְכֵם טַהֲרֵם רַחֲמֵי צִדְקָתְךָ תָּמִיד גָּמְלֵם. (בט"ר צת"ג):
חֲסִין קָדוֹשׁ בְּרוֹב טוּבְךָ נַהֵל עֲדָתֶךָ. (חק"ב טנ"ע):
יָחִיד גֵּאֶה לְעַמְּךָ פְּנֵה זוֹכְרֵי קְדֻשָּׁתֶךָ. (יג"ל פז"ק):
שַׁוְעָתֵנוּ קַבֵּל וּשְׁמַע צַעֲקָתֵנוּ יוֹדֵעַ תַּעֲלוּמוֹת. (שק"ו צי"ת):
בָּרוּךְ שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ לְעוֹלָם וָעֶד:

עדות המזרח לא אומרים זה:רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, אַתָּה צִוִּיתָנִי עַל יְדֵי מֹשֶׁה עַבְדֶּךָ לִסְפֹּר סְפִירַת הָעֹמֶר כְּדֵי לְטַהֲרֵנוּ מִקְּלִפּוֹתֵינוּ וּמִטֻּמְאוֹתֵינוּ, כְּמוֹ שֶּׁכָּתַבְתָּ בְּתוֹרָתֶךָ: וּסְפַרְתֶּם לָכֶם מִמָּחֳרָת הַשַּׁבָּת מִיּוֹם הֲבִיאֲכֶם אֶת עֹמֶר הַתְּנוּפָה שֶׁבַע שַׁבָּתוֹת תְּמִימוֹת תִּהְיֶינָה: עַד מִמָּחֳרָת הַשַּׁבָּת הַשְּׁבִיעִית תִּסְפְּרוּ חֲמִשִּׁים יוֹם, כְּדֵי שֶׁיִּטָּהֲרוּ נַפְשׁוֹת עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל מִזֻּהֲמָתָם. וּבְכֵן יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ ה' אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ, שֶׁבִּזְכוּת סְפִירַת הָעֹמֶר שֶׁסָּפַרְתִּי הַיּוֹם, יְתֻקַּן מַה שֶׁפָּגַמְתִּי בִּסְפִירָה מַלְכוּת שֶבְּתִּפְאֶרֶת וְאֶטָּהֵר וְאֶתְקַדֵּשׁ בִּקְדֻשָּׁה שֶׁל מַעְלָה, וְעַל יְדֵי זֶה יֻשְׁפַּע שֶׁפַע רַב בְּכָל הָעוֹלָמוֹת לְתַקֵּן אֶת נַפְשׁוֹתֵינוּ וְרוּחוֹתֵינוּ וְנִשְׁמוֹתֵינוּ מִכָּל סִיג וּפְגָם וּלְטַהֲרֵנוּ וּלְקַדְּשֵׁנוּ בִּקְדֻשָּׁתְךָ הָעֶלְיוֹנָה, אָמֵן סֶלָה:

רוצה להתייחס לשרשור על השמחה על מות הערבים בתאונה.ותן טל

 

אני מדבר על השרשור הזה

 

אני רוצה רק להגיד כהקדמה - שאני לא מתכוון לפגוע באף אחד אישית, פשוט אני חושב שחלק מהדעות פה לא מאוזנות (ברור לי שיש שיחלקו עליי, וזה בסדר וטבעי ולגיטימי, וגם לי מותר להביע את דעתי).

 

ככה:

בעיתון "בשבע" השבת קראתי שהפרמדיק שככל הנראה הציל את חייה של אדל ביטון – היה ערבי מוסלמי, שאפילו לא היה במשמרת אבל כששמע שהייתה התאונה (הפיגוע), התעקש להגיע ולעזור, וכאשר אמרו לו שיש במקום תינוקת שאין לה סיכוי – הוא התעקש ולא הסכים לוותר עליה, נלחם על חייה והרופאים אומרים שהטיפול הראשוני שהעניק לה במקום הפיגוע כנראה הציל את חייה.

אותו פרמדיק גם אמר שהוא מוחה נמרצות נגד זריקת אבנים כי זה באמת לא קשור לדת – זה איום ונורא ואסור לקבל את זה בשום אופן.

לא יודע, אני אומנם לא הסגן של אלוקים – אבל נראה לי שאותו פרמדיק שהציל חייה של יהודייה פעוטה הגם שבאופן מציאותי, עמו נמצא במלחמה גלויה ונסתרת עם עמה של אותה פעוטה – נראה לי שבמעשה זה הוא קנה את עולמו.

כן, יש דבר כזה חסידי אומות העולם – וגם אם יהיה לכם מאוד קשה לשמוע את זה, יש כאלה גם בקרב הערבים.

אז שתי שאלות לי אל כל מי ששמח על מות הערבים בתאונה בנשר, אשמח שתענו:

  1. אם אתם הייתם פרמדיקים שהוזעקו  למקום התאונה בנשר, והייתם רואים שמדובר בערבים – לא הייתם נלחמים להציל את חייהם במידה ואפשר?
  2. אם היו מספרים לכם שאחד מאותם ערבים שנהרגו היה מנתח לב בהדסה עין כרם והוא הציל במו ידיו עשרות ומאות יהודים ממוות – האם גם אז הייתם שמחים על מותו?

כן, המציאות מורכבת ומאוד מאוד קשה – אבל גם בתוך מציאות קשה אנחנו צריכים לעשות חילוקים – לשמוח על זה שלא מתו יהודים – בוודאי, זה לא משהו רע שמחה כזאת. אבל לשמוח על כך שמתו ערבים? אנשים שאתה לא יודע עליהם כלום, שמתו בתקרית מצערת שלא הייתה אמורה לקרות? זה הזוי.

ולא, אני לא אחד ששונא יהודים ואוהב ערבים – אני אוהב את המדינה שלי ונלחמתי כדי להגן עליה – אבל אני כן יודע לקבל מציאות שהיא לא בדיוק מה שנוח לי איתו. אני יודע מצד אחד לתעב את כל מי שפוגע בעם ישראל, ומצד שני במקרה פרטי לגופו כשאני שומע על תאונה מחרידה שקרתה – אני יודע להצטער על זה שזה קרה ולהגיד שזה היה דבר מיותר (למרות שגם אני שמח שלפחות יהודי לא מת בזה).

השלב הבא של אותם אלה ששמחים על מות ערבים בתאונה סתם, יכולה להיות שמחה על כך שפעיל שמאל יהודי מת בנפילה מצוק במהלך טיול בגליל.

ובנוגע למה שאמרו על רגש טבעי שאסור להדחיק וזה טוב שמרגישים אותו – הבל הבלים. לא את כל הרגשות הטבעיים אנחנו צריכים להעניק הם דרור. יש רגשות שצריך וחובה לשלוט בהם ולדעת גם איך לנתב אותם נכון (רגש משיכה מינית, בתור דוגמא קטנה...הרגש הכי טבעי שאפשר שגם צריך להיות הכי מרוסן שאפשר, כולל בין איש לאשתו).

מה הטיפשות הזאת להגיד שכל רגש טבעי אני צריך להשלים איתו וניסיון להתיפייף ולהגיד שהוא אינו – הוא דבר רע? זה פשוט הזוי ולא ראוי.

 

וכן – אני מודע לכך שיש הרבה כאב וזעם בחלק מהציבור כלפי הערבים, וגם אני כזה – אבל אני יודע מתי זה נכון ומתי לא.

אם נניח אתם גרים במאחז, ויום אחד אתם מוצאים בשטח המאחז ילדה פלסטינית בת 5 שאיבדה את הדרך בשוטטות שלה והגיעה אל המאחז. מה הייתם עושים? מפקירים אותה לנפשה? זורקים אותה לוואדי? מקווים שתפגע בה משאית שאיבדה את הבלמים כדי שתוכלו לשמוח אחרי זה במותה?

או שאולי – הייתם לוקחים אותה לבית, נותנים לה משקה חם ומשהו להתכסות בו כי קר, ואז מתקשרים למשטרה כדי שתבוא לעזור? (מקרה אמיתי, למי שלא זוכר).

 

בזה אנחנו נבדלים מבני דודינו הישמעאלים...

 

צהריים טובים עוד שנייה יום העצמאות - אז חג שמח! תהנו כולם!

מסכים איתך,טל.חיים שלמה
דירה פנויה בצפת השבתאיש השקים

לשניים שלושה גברברים

 

איך מוצאים?

^^^^ כן חבר'ה...מוטיז

תעזרו לנו, זה דחוף

כן, זה דחוף-משה ר-

מאדהמום

בכסף או משהו חינמי?אביה*


אם זה מחיר סימלי זה גם טובאיש השקים


זה מה שאני אומרמוטיז

ותפסתי ת'מיטה ליד החלון.

חוצנף, היא שלי!!-משה ר-


אתה ישן על המזרן ברצפה, כמו תמיד!!מוטיז


שניים שלושה גברברים יכולים להסתדר גם עם אוהלים איזה טוב ה'!!!!
הם יכולים גם על שלוש ספסלים בחוץ!אייכה!
בשבת? גועלדדאיש השקים


מתקשרים לאסנטאושר תמידי
למי?? מזה כולם מדברים איתי ביידיש היוםאיש השקים


חחח ישתבח שמו השבת בצפת!!!!!! איזה טוב ה׳!!!מודים אנחנו לך
את בצפת? את מארגנת לי גם דירה?איש השקים


הלוואי והייתי יכולה. אולי תדבר עם מישהומודים אנחנו לך
מהישיבה שם ויסדרו לכם חדר אחד??
אני לא מכיר שם..איש השקים


טוב תשיגו ליאיש השקים


טובמוטיזאחרונה


שירי יום הזיכרון, שלא תשמעו ברדיו.אהוד
עבר עריכה על ידי כתר הרימון בתאריך ה' באייר תשע"ג 13:10

(מכיל שירת נשים)

 

חזק... תודה.כתר הרימון


לאטמה! אין כמוהםמשה
וזו הבעיה, הם "תקועים" בשוק לא תחרותיעוגי פלצת

ולעולם יעמדו במקום אם לא יתדרדרו מבחינת רמה...

גם נכוןמשה
אהוד!רחלקה


ברוך מחיה המתים איזה טוב ה'!!!!

 

חזק!אייכה!

איך אחרי כאלו שירים כזה מסר..ונשאר הכל אותו דבר...
הם הולכים לשיר בחתונה של בן דוד שלי איזה מוזראיש השקיםאחרונה


תיקוניםאיש השקים
קלקולי קלקוליםמוטיז


קלקולים שמתקניםאיש השקים


קלקולקוניםמוטיז


בכל עצב יהיה מותראיש השקיםאחרונה


טקס יום הזיכרון בחברוןמושיקו

 

וסתם שאלה,למה במקום דתי מול מערת המכפלה לא אומרים יזכור ה' אלא עם ישראל?

תשובה לשאלהנפשי תערוג

אתה יכול לעניין כאן

http://www.izkor.gov.il/Page.aspx?pid=32

 

ואם כבר,

אף פעם לא הבנתי מהי משמעות המילים "יזכור ה'"

זה סוג של תפילה כפולה עם "אל מלא רחמים"

 

לענ"ד צריך להיות יזכור עמ"י

 

דרך אגב,

זה הנוסח הרשמי

http://www.izkor.gov.il/Tfilat_Izkor.aspx

 

כמה ציטטות מהמקור שהבאתמושיקו

ברל[כצלנסון] שינה את התפילה והעניק לנוסח המחודש משמעות חילונית, אותה אופפת הילה של קדושה.

 

משאלת ההורים השכולים כי קורבן בניהם יוכר, יכובד וישמר, קודשה ב"יזכור" חילוני.

 

 הנוסח עורר את זעמו של הרב הראשי לצה"ל, הרב שלמה גורן. הוא טען שיש בו "סילוף זדוני" בכך שהושמט ממנו שם אלוקים. "אבקש להוציא את הדף הזה מן הספר ולהחליפו בנוסח המקודש, כי הדבר פוגע קשות גם בהורים הרבים של קדושינו-גיבורינו. אני הוצאתי את הדף הזה מתוך הספר ששלחתם לי" (1.1.1956).

 

וד"ל.

 

עד לפני שנה שנתיים אמרו יזכור אלוקים - היה באלגן ושינו את זה.

 

אבל במקום דתי שלא אמורה להיות מחלוקת מה הבעיה לומר כפי הנוסח המקורי ולא כנוסח החילוני

 

 

 

אבל זה אמור להחליף את "אל מלא..."נפשי תערוג

אין עניין בכפילויות

 

או שאומרים את זה בנוסח החילוני

או שמשמיטים את זה

 

 

ממש לאמושיקו

בגל אזכרה יש את שני התפילות

 

יזכור וקל מלא רחמים.

 

ולא מחביאים את שם ה' בשום מקום

 

 

ובהמשך לקישורים שהבאת וזה כל סיפור הפולמוס

 

 

נוסח זה, הנפתח במילים "יזכור עם ישראל", הודפס בספרי יזכור השונים עד שנת 1995‏.[17] לאחרמלחמת ששת הימים הפיצה הרבנות הצבאית הראשית נוסח שונה, הנפתח במילים "יזכור אלוהים".‏[18] נוסח זה הוקרא בטקס פתיחת אירועי יום הזיכרון ברחבת הכותל, אף על פי שבטקס הדלקת המשואות הוקרא נוסח ה'יזכור' עם הפתיחה המקורית, על ידי הקריין עמיקם גורביץ'. גירסת "יזכור עם ישראל" הייתה הגרסה הרשמית גם בפקודות מטכ"ל.‏[19]

בשנת 2011, בעת כהונת הרמטכ"ל בני גנץ, התעורר דיון ציבורי באשר לנוסח הראוי. בעקבות הדיון מינה הרמטכ"ל ועדה בראשות האלוף ישי בר לבחינת נוסח תפילת "יזכור".‏[20] באוגוסט 2011המליצה הוועדה לפתוח את התפילה בנוסח "יזכור עם ישראל".‏[21] הרמטכ"ל בני גנץ אימץ את החלטת הוועדה.[22]

הוא חובר בכדי להחליף את "אל מלא"נפשי תערוג

זה שעכשיו קוראים את שתי הקטעים

זה בשביל לתת כבוד גם לדתיים וגם לחילונים

 

אבל אם שני הקטעים דתיים

ושניהם תפילה לע"נ

 

אז מה העניין?

מיותר לומר יזכור ה' לא? אנחנו אלה שצריכים לזכור ה'-משה ר-

ודאי זוכר..

שנים שאמרו יזכור ה' ואל מלא רחמיםמושיקו

לפני שנתיים שינו את זה רשמית לאחר ששנים אמרו יזכור ה' בנוסף לא-ל מלא רחמים בעקבות מלחמתו של הרב גורן.

 

אין ענין להתחיל לפתוח את הפולמוס אם להשתמש בנוסח החילוני או בנוסח הדתי בטקסים מעורבים.

 

אבל בטקסים דתיים?להחביא את שם ה'?

גם נכוןנפשי תערוג


בלי קשר זה ממש מרתקמושיקו


לפני כשנתייםעוגת גבינה.
הוקמה ועדה בנושא הנ"ל בראשותו של האלוף ישי בר.
השתתפו בועדה הרב הצבאי הראשי ומפקד חיל חינוך.
בועדה לאחר שהתייעצו עם אינספור אנשים מכל גווני האוכלוסיה הוחלט שהנוסח הרישמי יהיה יזכור עם ישראל.
אם זהו הנוסח הרישמי שהתקבל, למה שבטקס הנ"ל לא יקראו את הנוסח הרישמי? בלי קשר לאם זה טקס דתי או לא.

לגבי הועדה אני ערבה לכך שהייתה התייעצות נרחבת עם מספר לא מצומצם בכלל של רבנים מהציבור הדתי לאומי. אם זה מעניין אותך ממש יש באתר של צה"ל את הנימוקים לבחירה דווקא ביזכור עם ישראל.
סתם לידע כללי הועדה הורכבה מרוב דתי ולא חילוני.
כבר הערתי על זה למעלהמושיקואחרונה

נוסח יזכור עם ישראל הוא נוסח  כפרני שהורידו ממנו שם ה' בכוונה.

 

אין ענין לפתוח את הנושא במקום שיש ציבור מעורב ויכל לגרום למחלוקת לשווא.

 

 

רק אני תמה שבמקום דתי עם משתתפים דתיים בטקס לא יכלו קצת להכניס יותר את שם ה' (בדיוק כמו ששרו שיר המעלות לפני התקוה)

בזמן שאתם עבדתם קשה לנקות לפסחשמואלג

אני ישבתי בבית ולא ונחתי, עכשיו אני משלם את המחיר (מרצוני החופשי)

 

ניקוי חלונות תשע"ג: (בכל תמונה יש לפני ואחרי)

 

יעילמשה

תמיד יום-יומיים לפני פסח יש סופת חול.

הבעיה העקרית עכשיו זה שאין מוזיקה שמואלג


וואקאלי...?...לב אדום.אחרונה

בעצם עזוב..

 

עדיף כבר לא לשמוע..

ממש מעורר רחמים יעל מהדרום


הלכות יום העצמאותיוסף6

 

לכבוד יום העצמאות , קצת מדיני החג.

 

הלכות הנפת הדגל

א. מצוות הנפת הדגל, מצווה חביבה ואהובה היא על ישראל, וראוי להתאמץ בה עד מאוד, שנאמר "ודגלו עלי אהבה".

ב. נהגו רוב ישראל לתלות דגל כחול לבן, על בתיהם, שלוש אמות מצד פתחי המרפסות, לפרסם כינון מלכות ישראל בא"י. יש שנהגו לקבוע את עץ הדגל בברזל ודיבלים, ויש שנהגו לתלות את הדגל באטבים על חוטי המרפסת, ואחד המרבה ואחד הממעיט, ובלבד שיכוון ליבו לאביו שבשמים ולראש ממשלתו שבארץ.

ג. המניף בתוך ביתו לא יצא ידי חובה, ויש לו לשוב ולהניף מחדש מחוץ לביתו.

ד. נשים חייבות להניף, שאף הן היו באותו הנס.

ה. חסידים ראשונים נהגו לתלות את הדגל מערב ראש חודש, ואנשי מעשה מערב יום הזיכרון לחללי צה"ל.

ו. מעשה באשה כשרה אחת ב"קריית משה" שתלתה דגל בו ביום, ועף ברוח, ובא המעשה לפני ועיינתי בו רבות, ונטטה דעתי לומר שיצאה ידי חובת ההנפה, ואינה צריכה לחזור ולשנות.


ז. שיעור הדגל לכל הפחות, אמה על שתי אמות, מטעם פירסומי ניסא.ומעשה באחד מגדולי הדור, שתלה דגל שגודלו כחצי מרפסת, ושיבחוהו חכמים.


ח. צבע הפסים והמגן דוד בין תכלת לכרתי, ואם צבעם בצבע אחר פסול, ויש לגונזו.


ט. יוצאים ידי חובה בדגל פלסטיק, והמהדרין בדגל בד צבוע, והמהדרין מן המהדרין בדגל בד רקום.


י. ועכשיו רווח המנהג, לתלות דגלון על המכונית, ומנהג ישראל דין הוא, ואין לפרוש מן הציבור, ויש לתלות בחלון ימין שכל פניות שאתה פונה יהיו לימין.

יא. מי שיש לו שתי מכוניות, רבו התנאים ויש לו לעשות שאלת חכם, באיזה ראוי לתלות את הדגל.

יב. בעניין דגל שאול, כבר פסקו שיוצאים ידי חובה, שנאמר "ואנחנו בשם אלוקינו נדגול".

יג. בדין דגל שנעשה ע"י נוכריים, נהגו להקל ובלבד שיעמוד ישראל אצלו בזמן רקימת המגן דוד.

 

 יד.מי ששהה בחו"ל בשהיית ארעי יש לו להניף את הדגל במקומו, ובלבד שלא יתגרה בגויים. אמנם, אלה היורדים להשתקע, שדרים בגלות המרה בדירת קבע, אין להם להניף הדגל, שכיוון שפרשו מהציבור שוב אין עליהם חובת הנפה, עד שיעשו תשובה ויקבלו עליהם עול מלכות ישראל.

 

 

הלכות נפנוף המנגל


א. נהגו ישראל לצלות בשרים על האש, ביום העצמאות והוא הנקרא מנגל בפי העם.


ב. אין לבשל או לאפות, לא בתנור ולא בסיר, ומכל שכן לא במיקרוגל, ומי שלא צלה על גבי גחלים, לא יצא ידי חובת היום.


ג. נהגו למנות אדם חשוב לעמוד אצל המנגל ולנופף, והוא הנקרא "המנופף", לקיים את מה שנאמר בהפטרת היום "עוד היום בנוב לעמוד, ינופף ידו".


ד. כל הבא בצבא ישראל ראוי לבוא בקהל המנפנפים, שנאמר: "דגל מחנה יהודה לצבאותם".


ה. נשים ששרתו בצבא הקודש רשאיות לנפנף, שאף הן היו באותו הנס, ובלבד שינפנפו בצניעות כיאה לבנות ישראל כשרות. ובנות שירות לאומי, כבר הוקבע ע"י גדולי הדור, שדינן כשירות צבאי לכל עניין, וכל המפקפק הרי הוא מהמקצצים בנטיעות, שמעיז פניו כנגד גדולי הדור.


ו. מצווה מן המובחר לעשות מנגל בגולן ובירושלים שנאמר: "עוד היום בנוב לעמוד, ינופף ידו הר בת ציון גבעת ירושלים".


ז. נהגו ישראל לנפנפף בקרטונים ובפלסטיקים, ומנהג בישראל דין הוא ואין לשנות. אמרה לי צדקת אחת שראתה גבר מנפנף במטריה והסתפקתי בדבר, ולעניות דעתי בדיעבד יצא, אבל אין לעשות כן לכתחילה.

ח. בעניין מאוורר חשמלי ומייבש שיער הנקרא "פן", ראיתי בכמה קהילות שמדליקים מאוורר חשמלי למול המנגל, ולא יפה הם עושים שנאמר "ינופף ידו".


ט. המנפנף אל ינופף פחות מ 20 נפנופים ולא יותר מחמש מאות, בגלל ספק פיקוח נפש. ועל אלו

הנוהגים להחמיר היכן שיש להקל כבר נאמר בנביא: " למה לי רוב נפנופיכם, יאמר ד'".
י. החכם עיניו בראשו, וישים משקה קל אצל המנופף, לבל יתייבש בשמש ובחום המנגל, משום "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם".


יא. בזמן הנפנוף נהגו יראי ד' לומר: "לשם מנגל מצווה", ומנהג יפה הוא.


יב. יש לעמוד בזמן הנפנוף, שנאמר "לעמוד ינופף ידו". ובדיעבד היושב בזמן נפנוף יצא ידי חובה.

 

 


יג. בזמן הנפנוף יש לנגן בכלי שיר וזמר לקיים את מה שנאמר: "וּבְיוֹם שִׂמְחַתְכֶם וּבְמוֹעֲדֵיכֶם וּבְרָאשֵׁי חָדְשֵׁכֶם וּתְקַעְתֶּם בחצוצרות עַל עולותיכם וְעַל זִבְחֵי שַׁלְמֵיכֶם" ומי שאין לו כלי נגינה, יצא בשעת הדחק, בשירים עבריים שנהגו הציבור לשיר, ואין להקל.


יד. במנגל חשמלי רבו הספקות, ועיין בספר "נפנופי מצווה" להרב המופלג בחכמה מורנו הרב י. ראזענבערג, שנוטה לאסור מנגל חשמלי מפני שאינו מעלה עשן, ואינו עושה פחמים, ולהלכה נראה לי לאסור, גם מטעם שאינו אש אמיתית.


טו. פחמים ונפנפנים שעשה בהם מנגל, צריך לנהוג בהם כבוד, ואל יזרקם לאשפה. ונהגו אנשי מעשה, להדליק בהם מדורת ל"ג בעומר ובלבד שהנפנף אינו עשוי פלסטיק, שאז ריחו רע לבריות ורע לעולם.


טז. מי שעשה מנגל מטופו ושאר ירקות, לא יצא ידי חובת היום, שהוקשה מצוות מנגל למצוות קורבן פסח.
יז. יש לעשות מנגל תחת כיפת השמים, בגנים, בשמורות, בפארקים הציבוריים, ובכל במקום שנהגו קהל ישראל להתאסף בחבורה גדולה. ומי שעשה מנגל בדירתו כאילו לא עשהו ולא עוד, אלא שמוסיף חטא על פשע, ו, ועליו נאמר "ויקטרו באהליהם, ויוציאו דיבת הארץ רעה".


יח. כל מי שלא יצא ידי חובת מנגל ביום העצמאות, יתגבר כארי, ואל יבוש מפני המלעיגים, ויעשהו ב"יום עצמאות קטן", הוא יום ירושלים ויכוון לצאת ידי חובתו.


יט. נהגו לשיר את שיר המעלות במנגינת המנון התקוה ואין לשנות.


הלכות כלליות ליום העצמאות


א. יש להתגלח ולהסתפר לקראת החג, אף שימים אלו ימי הספירה, שבהם מתו תלמידי רבי עקיבא, יום תשועה גדולה הוא לישראל, שהוקמה סוכת דוד הנופלת.

ב. בענין שנהגו בני ובנות ישראל להכות בפטישי פלסטיק על קודקודי הבריות, אמר כבר הנביא ישעיה: "אִישׁ אֶת רֵעֵהוּ יעזורו וּלְאָחִיו יאמר חֲזָק, וַיְחַזֵּק חָרָשׁ אֶת צורף מַחֲלִיק פַּטִּיש אֶת הוֹלֶם." וכן כל דבר שמוסיף אחוה ורעות בישראל, רוח חכמים נוחה הימנו, ובלבד שלא יכו מכה, שיש בה ספק פיקוח נפש.


ג. ברם, בעניין תרסיס שלג, אף שנאמר "וּמִשֶּׁלֶג אַלְבִּין", יש לאסור באיסור חמור.

 

ד. מיד לאחר תפילת ערבית של חג, נהגו אנשי מעשה שבירושלים תובב"א, למהר ולעלות על הגגות, שנאמר "כִּי עָלִית כֻּלָּךְ לַגַּגּוֹת" וכל שלא ראה שמחת זיקוקי יום העצמאות, לא ראה שמחה מימיו.
ה. נוהגים לאחר סעודת החג לצאת לרחובה של עיר ולשמוח עם העם בבמות לקיים מה שנאמר: "שְׂאִי סָבִיב עֵינַיִךְ וּרְאִי, כֻּלָּם נִקְבְּצוּ בָאוּ לָךְ".


ו. בו ביום, יש לצאת ולראות במצעדים, במטסים, במשטים ובמפגנים של צבא המלך, ולבקר במחנותיהם באשר הם, וכל המרבה לראות הרי זה משובח, שנאמר: "וַיַּרְא יִשְׂרָאֵל אֶת הַיָּד הגדולה אֲשֶׁר עשה ד'."


ז. נהגו ותיקין ואנשי מעשה להשכים בבוקרו של יום, ולצאת בחבורות של בחורים ובתולות שהגיעו לפרקם, לשוח בשדות, בכרמים, בערוצים ובואדיות של ארצנו הקדושה, לקיים מה שנאמר: "קוּם הִתְהַלֵּךְ בָּאָרֶץ". ומנהג יפה הוא, ואף שכמה מגדולי ישראל אין דעתם נוחה מתערובות של בחורים ובתולות ביחד, ואף שאין ממנהגי להכניס ראשי בין הרים גדולים, אני הדל אומר להקל היכן שיש צורך גדול, והנח להם לישראל שאם אינם נביאים הם, בני נביאים הם.


ח. אחד הנוסע ברכב ואחד ההולך ברגל יצא ידי חובת המצוה שנאמר: "וַיִּסַּע אַבְרָם הָלוֹךְ וְנָסוֹעַ הַנֶּגְבָּה." ואין הליכה אלא ברגל ואין נסיעה אלא ברכב.


ט. ועתה נהגו מקצת אנשים סכלים מאחינו בית ישראל לעשות מחלוקות עם הציבור, ולהתאבל על כינון המדינה, ויוצאים בלבוש שחורים שק ואפר לרשות הרבים, בעיצומו של היום הקדוש הזה, ובודאי מנהג השוטים הוא. ועליהם קראתי את הפסוק "חָשַׁךְ מִשְּׁחוֹר תָּאֳרָם, לֹא נִכְּרוּ בַּחוּצוֹת".

י. בשנת היובל נהגו לעשות שני ימים טובים של יום העצמאות. אחד כנגד זכור והשני כנגד שמור. ואם יצא יום שני של יום העצמאות ביום ששי, הרי הוא יום עצמאות משולש, ומקצת דיני יום העצמאות נוהגים בשבת, כמו שראיתי לצדקת אחת שהדליקה נרות שבת בצבעי תכלת ולבן ויפה עשתה, וכל הרוצה להוסיף בדברים אלו – הרשות בידו.

יא. דבר פשוט הוא שאין לעשות מלאכה ביום העצמאות, וכל העושה מלאכה הרי הוא בכלל "המבזה את המועדות" ואינו רואה סימן ברכה בעמלו. ברם, ביום עצמאות שחל בערב שבת, יש להקל לבעלי החנויות לפתוח חנותם, בכדי שיוכלו אחינו בני ישראל, לקנות כל צרכי שבת ולקיים ו"קראת לשבת עונג".


יב. נהגו כל אלו שיש בהם ריח של תורה, לעלות לרגל ביום העצמאות לראש המדינה, ולשרים היושבים ראשונה במלכות, ואל שרי הצבא. ויש לעם ללמוד ממנהגיהם הטובים וללכת בדרכם. וכל הזוכה לראות פני ראש הממשלה עין בעין ולדבר איתו פנים בפנים, מעלה עליו הכתוב כאלו ראה פני שכינה.

יג. נהגו ישראל לקיים חידון תנ"ך עולמי ביום העצמאות, לתינוקות של בית רבן שהגדילו, ולחלק להם פרסים ומתנות כדברי הרמב"ם, ומנהג החכמים הוא, שמרבים, מגדילים ומאדירים תורה בישראל, וכל הרואה את החידון לפחות שלוש פעמים בחייו, ואפילו בטעלעביזיא רחמנא ליצלן, ד' ישמרנו, מובטח לו שהוא מנוחלי עולם הבא.

 

(http://www.zeevgalili.com/2011/05/14937)

 

חמודאדם ישר


שרשור סרטים ליום הזיכרוןא"י לעמ"י

בעקבות השרשור של עוגי פלצת.

 

 

 

משהו מענין ששמתי לב אליו בשנים האחרונותט'

אני מסוגלת לקרוא ספרים ולצפות בסרטים (ואפילו קשים מאוד) על השואה, ספרים על מלחמות ישראל אני שורדת, אבל סרטים כאלה^^^ שוברים אותי...

 

לא מסוגלת לראות סרטי זיכרון... זה עושה לי רע, פיזית.

 

 

 

 

 

יש בזה משהוא"י לעמ"י

גם לי הם יותר קשים.

אבל הם גם מאוד מחזקים. נותנים המון כוח והמון אמונה.

 

הסרטון על אשר פלמר נורא.פשוט נורא.אושר תמידי
בכיתי עכשיו כמו שהרבה זמן לא בכיתי.
וואו, הסרטון שהבאת על שלמה נתיב הי"ד~א.ל

במקום להעציב- עודד, חיזק, הפעים רוח חדשה..

גם ברמות אישיות..

 

איזה אנשים גדולים!

 

פלייליסט יום הזיכרוןמושיקו
וואו הסיפור של יוני נתנאליטבתה

פשוט המס אותי,

איזה עצוב שהאנשים האלה,

הגיבורים כבר אינם.

בוכה

אני לא אשכח את י"א אייר הזה עד יום מותי..נקודה למחשבהאחרונה


מה אמור להיות היחס לגוים שהתגייסו לצה"ל/מוסד?מושיקו

מיוחד אם הם התחתנו עם יהודים כך שביד אחת הם עזרו וביד שניה הם הרסו?

למשל סילביה רפאל

(היא ספציפית - בת להורים מתבוללים, לא היא עצמה.)כתר הרימון

צריך להכיר להם טובה...

^^^ התחתנה עם עו"ד נורבגי שהכירה.עוגי פלצת


היא ספציפית בסדרמושיקו

אבל למשל אירנה סנדלר?

ויש עוד מקרים - אני לא זוכר את שמותם אך אחפש ברשת.

 

אם היה זה יהודי שמתוך מודעות מתחתן עם גויהעוגי פלצת

ומצד שני מוסר את הנפש למען כלל ישראל - זו היתה שאלה יותר קשה.

 

אני נוטה לכך שבכל אופן מסירות הנפש מכריעה - כרגע לא עולים לי מקורות בדבר.

(למרות שאילו היה חי - לא היינו אדישים וסולחים לו על ההתרסה בחתונה עם גויה...)

איפה היהודי פה?משה

היא לא אשמה בזה שאמא שלה נוצריה, והיא עצמה  הייתה גויה נשואה לגוי. איפה הבעיה פה?

ברור שזה בעייתיבצלםאלוקים

אבל סתם נקודה..-הכוונה שלהם כשהם מתחתנים עם יהודים היא לא להרוס,

אמנם זה הרס,

אבל יש לציין שמבחינתם יש פה רק רצון וכוונה לדבוק ביהודים. להתקרב.

 

ולגבי השיפוט- אם יש..לדעתי התרעומת אמורה להיות כלפי היהודי שלא אכפת לו למחוק את הצאצאים שלו מהעם, 

לא (/ פחות) לגבי הצד השני שמציל ומקריב למען העם היהודי, ורוצה לדבוק בו.

ומה תגידו על אותם אנשיםנפשי תערוג

שחלק מתקפידם היה לעשות זאת?

 

בחור שכחלק ממשימתו היה צריך להיות חי חיי אישות עם גויה בארץ זרה

האם מותר לעשות את הדבר הזה, לכתחילה,בדיעבד או האם בכלל?

 

 

מישהי שהיתה אמורה להיות סוכנת מפתה (לפתות גויים) כדי לגלות סודות מסויימים החיוניים למדינת ישראל

האם תאסר על בעלה בעקבות הדבר הנ"ל כדין אישה שזינתה מרצונה?

 

 

שאלות כאלה ואחרות הגיעו לשולחנם של הרבנים הראשיים

לצערנו את רוב התשובות אין לנו אולי בגלל הסיווג הבטחוני

 

אני רק יכול להיות בטוח שאלו תשובות יפות

(שמעתי ממקור ראשון על כמה מהתשובות הנ"ל)

 

לא היו דרכים אחרות?מושיקו

על פי רוב לקחו את האפשרות הזו כאופציה ראשונה - אם היו בתחילה לקוחים את זה כבדיעבד שבדיעבד אז הראש היהודי היה מוצא דרכים מספיק יצרתיות לעשות את זה באופן אחר

אני מאמין שלא היו דרכים אחרותנפשי תערוג

או שהדרכים האחרות היו פחות יעילות

 

כי בסך הכל המהלך הזה לא נעים,

גם למי שלא שומר תו"מ

 

במיוחד שבהסיטואציות שהעלתי

אחרת הם לא היו פונים לרב

תכלס מי לנו יותר גדול מאסתר הלכה ומרדכי היהודימושיקו


ראיתי פעם דיון הלכתי שלם על הדברים האלהמשהאחרונה

לא קל ולבטח לא פשוט.

סיפור נפילתם של מעוז וניר פורז הי"ד-משה ר-
סיפור חטיפתו של נחשון וקסמן הי"ד-משה ר-אחרונה
הבלדה לחובש, אלוקים..איזה שיר מצמרר.בצלםאלוקים

כל פעם מחדש!!

אלוקים..איזו גבורה, איזו מסירות, כמה אומץ והקרבה.

לא נתפס.

 

ממש..יטבתה

בכלל השירים של יום הזיכרון עושים לי צמרמורת בכל הגוף..

שיר עצוב כ"כ...כוכב ים

שמעתי אותו ובכיתי...בוכה

מישהו יכול להעתיק את המילים הנה?מוטיז


הנה-מוריה

בס"ד

בלדה לחובש
יהורם גאון
מילים: דן אלמגור
לחן: אפי נצר

אקורדים


הם התקדמו לאט. הכל היה רגוע.
מנגד הנהר וגומא מרשרש
פתאום רעם ברק, אחד צעק: פצוע!
אני כבר בא- ענה לו החובש.
עלינו על מוקש! - צעק אז הפצוע,
אני כאן, לצידך - ענה לו החובש.

ברד של אש ניתך, ברד כבד קטוע,
מעבר לנהר, לגומא הרוחש.
הַשאירו אותי כאן - ביקש אז הפצוע,
עזוב שטויות - ענה לו החובש.
תציל את עצמך - ביקש אז הפצוע.
אני נשאר איתך - ענה לו החובש.

והם נותרו שניהם, והשדה פתוח.
והם נותרו שניהם, והם גלויים לאש.
אנחנו אבודים - מילמל אז הפצוע,
אחוז בי טוב - ענה לו החובש.
נפצעת גם אתה - מילמל אז הפצוע
עזוב, זה לא נורא - ענה לו החובש.

האש כבדה, כבדה! קשה, קשה לנוע.
רק לא להתייאש, רק לא להתייאש,
אזכור אותך תמיד - נשבע אז הפצוע.
רק לא ליפול - מילמל אז החובש.
שלך עד יום מותך - נשבע אז הפצוע.
היום הוא יום מותי - ענה לו החובש.

פתאום ענן אבק, פתאום עלתה הרוח,
וצל על הקרקע, והוא קרב, רועש.
ניצלנו! הם באים! - ייבב אז הפצוע,
אך לא שמע מילה מן החובש.
אחי, אחי שלי! - ייבב אז הפצוע.
מעבר לנהר הגומא מרשרש,
אחי, אחי שלי
אחי, אחי שלי
אחי!!!

 

מקור-

http://shironet.mako.co.il/artist?type=lyrics&lang=1&prfid=465&wrkid=661

 

תודה רבה..מוטיז

אם מישהו יוכל להעלות את השיר -אשמח, פשוט הרימון לא נותן לי כלום.

אני לא יודעת אם זה יעזור,מוריה

בס"ד

אבל הנה -

 

/Radio/Stream.aspx/340

 

 

עקרונית זה עוזר אבל אני לא מצליח להשמיע את זהמוטיז


תודה, עזרו לי...מוטיז


כן, בעלי אמר לי.. מוריה

בס"ד

וגם אצלי יש את הבעיה הזאת..

אוההה פתחתי מה שהבאתבצלםאלוקים

זה לא פועל אצלי..אני רק רואה את הרשימה-

והשיר השני אני רואה "על דעת המקום"

 

אלוקים.אלוקים! איזה שיר מזעזע!

(ז"א, מדהים.. מזעזע במובן של קורע את הלב! )

הכאב לא נתפס !

זה פשוט..שיר וסיפור ..וואוו.. שיעור מוסר מהלך.

0:

הארמזים ליום כיפור כ"כ מתאימים.

זה פשוט יום כיפור!

יש עכשיו ברדיו את על דעת המקום 0:בצלםאלוקים


להעלות את השיר?טופי תות

 

אוהבצלםאלוקים

"אזכור אותך תמיד - נשבע אז הפצוע.
רק לא ליפול - מילמל אז החובש.
שלך עד יום מותך - נשבע אז הפצוע.
היום הוא יום מותי - ענה לו החובש."

 

 

בוכה

וואו.

אחד השירים המבכיאים!!!-(טופי תות
צריך להלחין את השיר הזה מחדשמוטיז

הלחנים המיושנים האלה, חסרי.. הה.. לא יודע, זה לא מוסיקה בכללמת

^^^ וצריך גם לשיר אותו מחדש...כוכב ים

אבל הוא עדיין עצוב ונוגע כל כך...עצוב

 

השיר הזה גורם לילינוי

לבכות כל פעם מחדש....

גם אם אני אשמע אותו עשרות פעמים.

כןבצלםאלוקים

אחרי ששמעתי אותו בפעם הראשונה..לפני הרבה שנים- כ"כ בכיתי שפחדתי לשמוע אותו שוב.

ומאז..כן..כל פעם הוא מרטיט מחדש. זה פשוט הזוי איך שאותו שיר, אם רק מקשיבים למילים- משחק בנו שוב ושוב..0:

וכל פעם העוצמה והמסירות פשוט..משאירים אותנו חסרי מילים..

באמת , א"א לבטא אתזה ..0:

לדעתי הלחן ממש מתאיםבצלםאלוקים

הבומים..העצירות הדרמטיות האלה..בשורות של התיאור-זה..מכניס את הלב לפחד ובלבול כזה..גורר אותך לשדה הקרב איכשהו..

ואז בשורות העוצמתיות והמרגשות- הן שקטות יותר..נאמרות. 

השיר הזה ובמיוחד ההתאמה בין הלחן למילים משחקים בלב שלנו כאילו הוא בר-בצק. 0:0:

ועוד שיר שגרם לי לבכות:יטבתה

 

מילים:

פרחים נופלים עליך מגבוה
דמעות עגולות מתגלגלות עד אליך
האדמה פתחה את פיה לכבודך
זו אחותך שם מעליך צועקת ובוכה...

לא לא לא תחזירו לי אותו
לא לא לא זה בכלל לא הזמן שלו

הרפה מעינך עוז, שכב במנוחה
חושך בחוץ עכשיו ואמא עוד פה איתך
לא מסוגלת לקום לעזוב אותך לבדך
נשארת שוכבת מבקשת עם הפנים לאדמה...

לא לא לא תחזירו לי אותו...
לא לא לא זה בכלל לא הזמן שלו

חיוך שלך עולה בי כמו שקיעה.
יפה יפה ונעלמת בחשיכה...
מקצה עולם אקרא לך איך לא תשמע
עם שופר שחור אמשח בעוז
שכל כוכב ידע...

בסתר כנפיו אתה נמצא עכשיו לעולמים
המלאך שנגע בך ממנו אנו מבקשים

לא לא לא תחזיר לנו אותו
לא לא לא זה בכלל לא הזמן של עוז