שבשביל קילומטר רבוע אחד צריך ארבעה חצאי קילומטרים???
אני יודע את התשובה המתמטית, אני שואל כדי לאתגר את היצירתיות שלכם אז נא לא לייבש.
שבשביל קילומטר רבוע אחד צריך ארבעה חצאי קילומטרים???
אני יודע את התשובה המתמטית, אני שואל כדי לאתגר את היצירתיות שלכם אז נא לא לייבש.
בשביל להרביע סוסה צריך סוס, אז בשביל קילומטר אחד צריך שני חצאים, ובשביל להרביע אותו צריך עוד קילומטר. ברור.

ליצירתיות
מוטיזאחרונהכי כדי להגיע לדפוקת עבודה של מישהו עם חשיבה מחוץ לקופסא יש צורך בלפחות שני מרובעים.
אני והואבס''ד
אז רובנו יצאנו היום לרחובות ונפגשנו עם עם ישראל בטהרתו.
שרשרו בהמוניכם מקרה טוב שנפגשתם עימו היום, שוט!!
ואני אתחיל:
הייתי היום בטקס בבית קברות הצבאי בנחלת יצחק בת"א(הקדושה). לקראת הסוף ביציאה פתחו שולחן קבוצה של דודות תימניות\מרוקאיות והכריחו כל חייל לקחת מלאווח עם רסק עגבניות...חמודות!! 
כלום??
יא קמצנים 
על כאלה שמסרו חייהם במותם
ועל כאלה שמסרו חייהם בחייהם
לק"י
איזו מקסימה אמא של תלמיד שלי- היא באה יום אחד לכיתה ופשוט התייחסה לתלמידים אחד-אחד.
שלא נדבר על כל הסיפור של הגידול של הבן שלהם, שזה לא סיפור רגיל.
אשריכם ישראל!
בסוף קמתי לשיעור שהיה מעניין
ואז נסעתי לי-ם למד"א ומשם להר הרצל לאבטחה בטקס הדלקת משואות
וואלה היה מרשים
יעל מהדרום
ותן טל
יטבתהחג שמיח!!! 
עבדתי היום 12 שעות.
מחר גם משהו כזה.
|
|
למטיילים- תטיילו במקומי,
למנפנפים,- נפנפו בשבילי (ותשאירו קבב)
לצופי חידון התנ"ך- תביאו קישור.
על זה אני לא מוותרת.
סמייליתהתפוצצו 2 מטענים וגילו עוד אחד .
יש הרוגים ופצועים - כוננות הועלת בניו יורק ובלונדון
מצד אחד אני רוצה ללכת לישון ומצד שני נשארו עו ארבע דקות למי ער, יאללה יש לי ארבע דקות להתלבט. תעזרו לי.
תודה
אייכה!
שושו ושמחו.. 

חשבתי שיהיו פה ריקודים, אני צולל פה מרגע לרגע.
ריקוד חב"די מפורסם...
אורה מעורב!! כמו בימים הטובים!!
<צ><צ><צ><צ><צ><צ><צ>
<צ><צ><צ><צ><צ><צ><צ>
<צ><צ><צ><צ><צ><צ><צ>
אי אי אייא די לה דדאי איי דילידאי דאי היי!!!
נייט נייט ניטט אבו קרומיבו עוד נבו אי אי איאיאיאי
דילילילילי לילילי לילילי לילילי ההההא האאא האא איאיאי
דילילילילי לילילי לילילי לילילי ההההא האאא האא איאיאי

































אופס.. סורי..
אייכה!מצווה גדולה.
שכחתי לרגע...
הואואו אייכה.....אייכה!
<ר>
אייכה!יבנה ביתו, ביתו בקרוב 
אייכה!
אנחנו מעודדים בקהל
אייכה!
|מתפקד|מוטיז
זה אחד מי יודע ברוסיתהמעשה-העיקרכל שכן אם הוא מזייף בכוונה!


)יעל מהדרוםאחרונה
)אבל אף פעם לא בדקתי את הרכיבים.
אייכה!
אייכה!

-משה ר-

-משה ר-אחרונה
בזמן תפילת ערבית (כאילו, בין לבין
) חשבתי על המעמד לרגע..
קלטתי את כל האימהות. וכל הילדים. וכל הניגונים שעלו מגרוניהם של כולם ומלאי כוונה מצמררת.
קלטתי את החגיגה.
אני מדברת על הגרעין שבשכונה שלי.
הישיבה נפתחה לפני כעשר שנים, עם שניים וחצי תלמידים.
היום יש בה מעל 70 תלמידים ומתוכם 20 נשואים +++!!! (ויש ילדים ממש גדולים!)
זה שהתחילו לבצבץ להם חבר'ה דוסים, משפחות דוסיות ממש, עם מטפחות ושלושתרבעי..
זה שהם חווים איתנו (הדתיים הותיקים בשכונה) את הקושי בחיים בעיר ללא הפסקה...
זה לא פחות "לרשת את הארץ"!
איזה טוב ה'!!!!


מה איתכם?
ובכלל, התחלתי בימים האחרונים ללמוד בערב איזו שעה קלה במן מסגרת ישיבתית לעובדים ולומדים, זה ממש מרים אותי
אשכנזים:לְשֵׁם יִחוּד קּוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ לְיַחֵד שֵׁם י"ה בו"ה בְּיִחוּדָא שְׁלִים בְּשֵׁם כָּל יִשְׂרָאֵל. הִנְּנִי מוּכָן וּמְזֻמָּן לְקַיֵּם מִצְוַת עֲשֵׂה שֶׁל סְפִירַת הָעֹמֶר כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב בַּתּוֹרָה: וּסְפַרְתֶּם לָכֶם מִמָּחֳרַת הַשַּׁבָּת מִיּוֹם הֲבִיאֲכֶם אֶת עֹמֶר הַתְּנוּפָה שֶׁבַע שַׁבָּתוֹת תְּמִימוֹת תִּהְיֶינָה: עַד מִמָּחֳרָת הַשַּׁבָּת הַשְּׁבִיעִית תִּסְפְּרוּ חֲמִשִּׁים יוֹם וְהִקְרַבְתֶּם מִנְחָה חֲדָשָׁה לַייָ: וִיהִי נֹעַם יְיָ עָלֵינוּ וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנָה עָלֵינוּ וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנֵהוּ:
עדות המזרח:לְשֵׁם יִחוּד קוּדְשָׁא בְּרִיךְ הוּא וּשְׁכִינְתֵּיהּ, בִּדְחִילוּ וּרְחִימוּ, וּרְחִימוּ וּדְחִילוּ, לְיַחֲדָא שֵׁם יוֹ"ד הֵ"י בְּוָא"ו הֵ"י בְּיִחוּדָא שְׁלִים בְּשֵׁם כָּל יִשְׂרָאֵל. הִנֵּה אֲנַחְנוּ בָּאִים לְקַיֵּם מִצְוַת סְפִירַת הָעֹמֶר, כְּדִכְתִיב וּסְפַרְתֶּם לָכֶם מִמָּחֳרַת הַשַּׁבָּת מִיּוֹם הֲבִיאֲכֶם אֶת עֹמֶר הַתְּנוּפָה, שֶׁבַע שַׁבָּתוֹת תְּמִימֹת תִּהְיֶינָה עַד מִמָּחֳרַת הַשַּׁבָּת הַשְּׁבִיעִת תִּסְפְּרוּ חֲמִשִּׁים יוֹם, וְהִקְרַבְתֶּם מִנְחָה חֲדָשָׁה לַייָ: לְתַקֵּן אֶת שָׁרְשָׁהּ בְּמָקוֹם עֶלְיוֹן. לַעֲשׂוֹת נַחַת רוּחַ לְיוֹצְרֵנוּ. וִיהִי נֹעַם אֲדֹנָי אֱלֹהֵינוּ עָלֵינוּ. וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנָה עָלֵינוּ. וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנֵהוּ: יְיָ יִגְמֹר בַּעֲדִי, יְיָ חַסְדְּךָ לְעוֹלָם, מַעֲשֵׂי יָדֶיךָ אַל תֶּרֶף: אֶקְרָא לֵאלֹהִים עֶלְיוֹן, לָאֵל גֹּמֵר עָלָי: וָאֶעֱבֹר עָלַיִךְ וָאֶרְאֵךְ מִתְבּוֹסֶסֶת בְּדָמָיִךְ. וָאֹמַר לָךְ בְּדָמַיִךְ חֲיִי וָאֹמַר לָךְ בְּדָמַיִךְ חֲיִי: בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יְיָ, יְיָ אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ: עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה. נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:
בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם, אֲשֶׁר קִדְּשָׁנוּ בְּמִצְוֹתָיו וְצִוָּנוּ עַל סְפִירַת הָעֹמֶר.
הַיּוֹם אֶחָד וְעֶשְׂרִים יוֹם, שֶׁהֵם שְׁלֹשָׁה שָׁבוּעוֹת, לָעֹמֶר.(יש אומרים בעומר)
הַיּוֹם אֶחָד וְעֶשְׂרִים יוֹם לָעֹמֶר, שֶׁהֵם שְׁלֹשָׁה שָׁבוּעוֹת.
הָרַחֲמָן הוּא יַחֲזִיר לָנוּ עֲבוֹדַת בֵּית הַמִּקְדָּשׁ לִמְקוֹמָהּ, בִּמְהֵרָה בְיָמֵינוּ אָמֵן סֶלָה .
לַמְנַצֵּח בִּנְגִינֹת מִזְמוֹר שִׁיר. אֱלֹהִים יְחָנֵּנוּ וִיבָרְכֵנוּ יָאֵר פָּנָיו אִתָּנוּ סֶלָה. לָדַעַת בָּאָרֶץ דַּרְכֶּךָ בְּכָל גּוֹיִם יְשׁוּעָתֶךָ. יוֹדוּךָ עַמִּים אֱלֹהִים יוֹדוּךָ עַמִּים כֻּלָּם. יִשְׂמְחוּ וִירַנְּנוּ לְאֻמִּים כִּי תִשְׁפֹּט עַמִּים מִישׁוֹר וּלְאֻמִּים בָּאָרֶץ תַּנְחֵם סֶלָה. יוֹדוּךָ עַמִּים אֱלֹהִים יוֹדוּךָ עַמִּים כֻּלָּם. אֶרֶץ נָתְנָה יְבוּלָהּ יְבָרְכֵנוּ אֱלֹהִים אֱלֹהֵינוּ. יְבָרְכֵנוּ אֱלֹהִים וְיִירְאוּ אֹתוֹ כָּל אַפְסֵי אָרֶץ.
אָנָּא בְּכֹחַ גְּדֻלַּת יְמִינְךָ תַּתִּיר צְרוּרָה. (אב"ג ית"ץ):
קַבֵּל רִנַּת עַמְּךָ שַׂגְּבֵנוּ טַהֲרֵנוּ נוֹרָא. (קר"ע שט"ן):
נָא גִבּוֹר דּוֹרְשֵׁי יִחוּדְךָ כְּבָבַת שָׁמְרֵם. (נג"ד יכ"ש):
בָּרְכֵם טַהֲרֵם רַחֲמֵי צִדְקָתְךָ תָּמִיד גָּמְלֵם. (בט"ר צת"ג):
חֲסִין קָדוֹשׁ בְּרוֹב טוּבְךָ נַהֵל עֲדָתֶךָ. (חק"ב טנ"ע):
יָחִיד גֵּאֶה לְעַמְּךָ פְּנֵה זוֹכְרֵי קְדֻשָּׁתֶךָ. (יג"ל פז"ק):
שַׁוְעָתֵנוּ קַבֵּל וּשְׁמַע צַעֲקָתֵנוּ יוֹדֵעַ תַּעֲלוּמוֹת. (שק"ו צי"ת):
בָּרוּךְ שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ לְעוֹלָם וָעֶד:
עדות המזרח לא אומרים זה:רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, אַתָּה צִוִּיתָנִי עַל יְדֵי מֹשֶׁה עַבְדֶּךָ לִסְפֹּר סְפִירַת הָעֹמֶר כְּדֵי לְטַהֲרֵנוּ מִקְּלִפּוֹתֵינוּ וּמִטֻּמְאוֹתֵינוּ, כְּמוֹ שֶּׁכָּתַבְתָּ בְּתוֹרָתֶךָ: וּסְפַרְתֶּם לָכֶם מִמָּחֳרָת הַשַּׁבָּת מִיּוֹם הֲבִיאֲכֶם אֶת עֹמֶר הַתְּנוּפָה שֶׁבַע שַׁבָּתוֹת תְּמִימוֹת תִּהְיֶינָה: עַד מִמָּחֳרָת הַשַּׁבָּת הַשְּׁבִיעִית תִּסְפְּרוּ חֲמִשִּׁים יוֹם, כְּדֵי שֶׁיִּטָּהֲרוּ נַפְשׁוֹת עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל מִזֻּהֲמָתָם. וּבְכֵן יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ ה' אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ, שֶׁבִּזְכוּת סְפִירַת הָעֹמֶר שֶׁסָּפַרְתִּי הַיּוֹם, יְתֻקַּן מַה שֶׁפָּגַמְתִּי בִּסְפִירָה מַלְכוּת שֶבְּתִּפְאֶרֶת וְאֶטָּהֵר וְאֶתְקַדֵּשׁ בִּקְדֻשָּׁה שֶׁל מַעְלָה, וְעַל יְדֵי זֶה יֻשְׁפַּע שֶׁפַע רַב בְּכָל הָעוֹלָמוֹת לְתַקֵּן אֶת נַפְשׁוֹתֵינוּ וְרוּחוֹתֵינוּ וְנִשְׁמוֹתֵינוּ מִכָּל סִיג וּפְגָם וּלְטַהֲרֵנוּ וּלְקַדְּשֵׁנוּ בִּקְדֻשָּׁתְךָ הָעֶלְיוֹנָה, אָמֵן סֶלָה:
אני מדבר על השרשור הזה
אני רוצה רק להגיד כהקדמה - שאני לא מתכוון לפגוע באף אחד אישית, פשוט אני חושב שחלק מהדעות פה לא מאוזנות (ברור לי שיש שיחלקו עליי, וזה בסדר וטבעי ולגיטימי, וגם לי מותר להביע את דעתי).
ככה:
בעיתון "בשבע" השבת קראתי שהפרמדיק שככל הנראה הציל את חייה של אדל ביטון – היה ערבי מוסלמי, שאפילו לא היה במשמרת אבל כששמע שהייתה התאונה (הפיגוע), התעקש להגיע ולעזור, וכאשר אמרו לו שיש במקום תינוקת שאין לה סיכוי – הוא התעקש ולא הסכים לוותר עליה, נלחם על חייה והרופאים אומרים שהטיפול הראשוני שהעניק לה במקום הפיגוע כנראה הציל את חייה.
אותו פרמדיק גם אמר שהוא מוחה נמרצות נגד זריקת אבנים כי זה באמת לא קשור לדת – זה איום ונורא ואסור לקבל את זה בשום אופן.
לא יודע, אני אומנם לא הסגן של אלוקים – אבל נראה לי שאותו פרמדיק שהציל חייה של יהודייה פעוטה הגם שבאופן מציאותי, עמו נמצא במלחמה גלויה ונסתרת עם עמה של אותה פעוטה – נראה לי שבמעשה זה הוא קנה את עולמו.
כן, יש דבר כזה חסידי אומות העולם – וגם אם יהיה לכם מאוד קשה לשמוע את זה, יש כאלה גם בקרב הערבים.
אז שתי שאלות לי אל כל מי ששמח על מות הערבים בתאונה בנשר, אשמח שתענו:
כן, המציאות מורכבת ומאוד מאוד קשה – אבל גם בתוך מציאות קשה אנחנו צריכים לעשות חילוקים – לשמוח על זה שלא מתו יהודים – בוודאי, זה לא משהו רע שמחה כזאת. אבל לשמוח על כך שמתו ערבים? אנשים שאתה לא יודע עליהם כלום, שמתו בתקרית מצערת שלא הייתה אמורה לקרות? זה הזוי.
ולא, אני לא אחד ששונא יהודים ואוהב ערבים – אני אוהב את המדינה שלי ונלחמתי כדי להגן עליה – אבל אני כן יודע לקבל מציאות שהיא לא בדיוק מה שנוח לי איתו. אני יודע מצד אחד לתעב את כל מי שפוגע בעם ישראל, ומצד שני במקרה פרטי לגופו כשאני שומע על תאונה מחרידה שקרתה – אני יודע להצטער על זה שזה קרה ולהגיד שזה היה דבר מיותר (למרות שגם אני שמח שלפחות יהודי לא מת בזה).
השלב הבא של אותם אלה ששמחים על מות ערבים בתאונה סתם, יכולה להיות שמחה על כך שפעיל שמאל יהודי מת בנפילה מצוק במהלך טיול בגליל.
ובנוגע למה שאמרו על רגש טבעי שאסור להדחיק וזה טוב שמרגישים אותו – הבל הבלים. לא את כל הרגשות הטבעיים אנחנו צריכים להעניק הם דרור. יש רגשות שצריך וחובה לשלוט בהם ולדעת גם איך לנתב אותם נכון (רגש משיכה מינית, בתור דוגמא קטנה...הרגש הכי טבעי שאפשר שגם צריך להיות הכי מרוסן שאפשר, כולל בין איש לאשתו).
מה הטיפשות הזאת להגיד שכל רגש טבעי אני צריך להשלים איתו וניסיון להתיפייף ולהגיד שהוא אינו – הוא דבר רע? זה פשוט הזוי ולא ראוי.
וכן – אני מודע לכך שיש הרבה כאב וזעם בחלק מהציבור כלפי הערבים, וגם אני כזה – אבל אני יודע מתי זה נכון ומתי לא.
אם נניח אתם גרים במאחז, ויום אחד אתם מוצאים בשטח המאחז ילדה פלסטינית בת 5 שאיבדה את הדרך בשוטטות שלה והגיעה אל המאחז. מה הייתם עושים? מפקירים אותה לנפשה? זורקים אותה לוואדי? מקווים שתפגע בה משאית שאיבדה את הבלמים כדי שתוכלו לשמוח אחרי זה במותה?
או שאולי – הייתם לוקחים אותה לבית, נותנים לה משקה חם ומשהו להתכסות בו כי קר, ואז מתקשרים למשטרה כדי שתבוא לעזור? (מקרה אמיתי, למי שלא זוכר).
בזה אנחנו נבדלים מבני דודינו הישמעאלים...
צהריים טובים עוד שנייה יום העצמאות - אז חג שמח! תהנו כולם!
לשניים שלושה גברברים
איך מוצאים?
תעזרו לנו, זה דחוף
מאד
ותפסתי ת'מיטה ליד החלון.
איזה טוב ה'!!!!
אייכה!
אושר תמידי(מכיל שירת נשים)
ולעולם יעמדו במקום אם לא יתדרדרו מבחינת רמה...
איזה טוב ה'!!!!
אתה יכול לעניין כאן
http://www.izkor.gov.il/Page.aspx?pid=32
ואם כבר,
אף פעם לא הבנתי מהי משמעות המילים "יזכור ה'"
זה סוג של תפילה כפולה עם "אל מלא רחמים"
לענ"ד צריך להיות יזכור עמ"י
דרך אגב,
זה הנוסח הרשמי
http://www.izkor.gov.il/Tfilat_Izkor.aspx
ברל[כצלנסון] שינה את התפילה והעניק לנוסח המחודש משמעות חילונית, אותה אופפת הילה של קדושה.
משאלת ההורים השכולים כי קורבן בניהם יוכר, יכובד וישמר, קודשה ב"יזכור" חילוני.
הנוסח עורר את זעמו של הרב הראשי לצה"ל, הרב שלמה גורן. הוא טען שיש בו "סילוף זדוני" בכך שהושמט ממנו שם אלוקים. "אבקש להוציא את הדף הזה מן הספר ולהחליפו בנוסח המקודש, כי הדבר פוגע קשות גם בהורים הרבים של קדושינו-גיבורינו. אני הוצאתי את הדף הזה מתוך הספר ששלחתם לי" (1.1.1956).
וד"ל.
עד לפני שנה שנתיים אמרו יזכור אלוקים - היה באלגן ושינו את זה.
אבל במקום דתי שלא אמורה להיות מחלוקת מה הבעיה לומר כפי הנוסח המקורי ולא כנוסח החילוני
אין עניין בכפילויות
או שאומרים את זה בנוסח החילוני
או שמשמיטים את זה
בגל אזכרה יש את שני התפילות
יזכור וקל מלא רחמים.
ולא מחביאים את שם ה' בשום מקום
ובהמשך לקישורים שהבאת וזה כל סיפור הפולמוס
נוסח זה, הנפתח במילים "יזכור עם ישראל", הודפס בספרי יזכור השונים עד שנת 1995.[17] לאחרמלחמת ששת הימים הפיצה הרבנות הצבאית הראשית נוסח שונה, הנפתח במילים "יזכור אלוהים".[18] נוסח זה הוקרא בטקס פתיחת אירועי יום הזיכרון ברחבת הכותל, אף על פי שבטקס הדלקת המשואות הוקרא נוסח ה'יזכור' עם הפתיחה המקורית, על ידי הקריין עמיקם גורביץ'. גירסת "יזכור עם ישראל" הייתה הגרסה הרשמית גם בפקודות מטכ"ל.[19]
בשנת 2011, בעת כהונת הרמטכ"ל בני גנץ, התעורר דיון ציבורי באשר לנוסח הראוי. בעקבות הדיון מינה הרמטכ"ל ועדה בראשות האלוף ישי בר לבחינת נוסח תפילת "יזכור".[20] באוגוסט 2011המליצה הוועדה לפתוח את התפילה בנוסח "יזכור עם ישראל".[21] הרמטכ"ל בני גנץ אימץ את החלטת הוועדה.[22]
זה שעכשיו קוראים את שתי הקטעים
זה בשביל לתת כבוד גם לדתיים וגם לחילונים
אבל אם שני הקטעים דתיים
ושניהם תפילה לע"נ
אז מה העניין?
ודאי זוכר..
לפני שנתיים שינו את זה רשמית לאחר ששנים אמרו יזכור ה' בנוסף לא-ל מלא רחמים בעקבות מלחמתו של הרב גורן.
אין ענין להתחיל לפתוח את הפולמוס אם להשתמש בנוסח החילוני או בנוסח הדתי בטקסים מעורבים.
אבל בטקסים דתיים?להחביא את שם ה'?
נוסח יזכור עם ישראל הוא נוסח כפרני שהורידו ממנו שם ה' בכוונה.
אין ענין לפתוח את הנושא במקום שיש ציבור מעורב ויכל לגרום למחלוקת לשווא.
רק אני תמה שבמקום דתי עם משתתפים דתיים בטקס לא יכלו קצת להכניס יותר את שם ה' (בדיוק כמו ששרו שיר המעלות לפני התקוה)
תמיד יום-יומיים לפני פסח יש סופת חול.
שמואלגבעצם עזוב..
עדיף כבר לא לשמוע..
יעל מהדרום
לכבוד יום העצמאות , קצת מדיני החג. 
הלכות הנפת הדגל
א. מצוות הנפת הדגל, מצווה חביבה ואהובה היא על ישראל, וראוי להתאמץ בה עד מאוד, שנאמר "ודגלו עלי אהבה".
ב. נהגו רוב ישראל לתלות דגל כחול לבן, על בתיהם, שלוש אמות מצד פתחי המרפסות, לפרסם כינון מלכות ישראל בא"י. יש שנהגו לקבוע את עץ הדגל בברזל ודיבלים, ויש שנהגו לתלות את הדגל באטבים על חוטי המרפסת, ואחד המרבה ואחד הממעיט, ובלבד שיכוון ליבו לאביו שבשמים ולראש ממשלתו שבארץ.
ג. המניף בתוך ביתו לא יצא ידי חובה, ויש לו לשוב ולהניף מחדש מחוץ לביתו.
ד. נשים חייבות להניף, שאף הן היו באותו הנס.
ה. חסידים ראשונים נהגו לתלות את הדגל מערב ראש חודש, ואנשי מעשה מערב יום הזיכרון לחללי צה"ל.
ו. מעשה באשה כשרה אחת ב"קריית משה" שתלתה דגל בו ביום, ועף ברוח, ובא המעשה לפני ועיינתי בו רבות, ונטטה דעתי לומר שיצאה ידי חובת ההנפה, ואינה צריכה לחזור ולשנות.
ז. שיעור הדגל לכל הפחות, אמה על שתי אמות, מטעם פירסומי ניסא.ומעשה באחד מגדולי הדור, שתלה דגל שגודלו כחצי מרפסת, ושיבחוהו חכמים.
ח. צבע הפסים והמגן דוד בין תכלת לכרתי, ואם צבעם בצבע אחר פסול, ויש לגונזו.
ט. יוצאים ידי חובה בדגל פלסטיק, והמהדרין בדגל בד צבוע, והמהדרין מן המהדרין בדגל בד רקום.
י. ועכשיו רווח המנהג, לתלות דגלון על המכונית, ומנהג ישראל דין הוא, ואין לפרוש מן הציבור, ויש לתלות בחלון ימין שכל פניות שאתה פונה יהיו לימין.
יא. מי שיש לו שתי מכוניות, רבו התנאים ויש לו לעשות שאלת חכם, באיזה ראוי לתלות את הדגל.
יב. בעניין דגל שאול, כבר פסקו שיוצאים ידי חובה, שנאמר "ואנחנו בשם אלוקינו נדגול".
יג. בדין דגל שנעשה ע"י נוכריים, נהגו להקל ובלבד שיעמוד ישראל אצלו בזמן רקימת המגן דוד.
יד.מי ששהה בחו"ל בשהיית ארעי יש לו להניף את הדגל במקומו, ובלבד שלא יתגרה בגויים. אמנם, אלה היורדים להשתקע, שדרים בגלות המרה בדירת קבע, אין להם להניף הדגל, שכיוון שפרשו מהציבור שוב אין עליהם חובת הנפה, עד שיעשו תשובה ויקבלו עליהם עול מלכות ישראל.
הלכות נפנוף המנגל
א. נהגו ישראל לצלות בשרים על האש, ביום העצמאות והוא הנקרא מנגל בפי העם.
ב. אין לבשל או לאפות, לא בתנור ולא בסיר, ומכל שכן לא במיקרוגל, ומי שלא צלה על גבי גחלים, לא יצא ידי חובת היום.
ג. נהגו למנות אדם חשוב לעמוד אצל המנגל ולנופף, והוא הנקרא "המנופף", לקיים את מה שנאמר בהפטרת היום "עוד היום בנוב לעמוד, ינופף ידו".
ד. כל הבא בצבא ישראל ראוי לבוא בקהל המנפנפים, שנאמר: "דגל מחנה יהודה לצבאותם".
ה. נשים ששרתו בצבא הקודש רשאיות לנפנף, שאף הן היו באותו הנס, ובלבד שינפנפו בצניעות כיאה לבנות ישראל כשרות. ובנות שירות לאומי, כבר הוקבע ע"י גדולי הדור, שדינן כשירות צבאי לכל עניין, וכל המפקפק הרי הוא מהמקצצים בנטיעות, שמעיז פניו כנגד גדולי הדור.
ו. מצווה מן המובחר לעשות מנגל בגולן ובירושלים שנאמר: "עוד היום בנוב לעמוד, ינופף ידו הר בת ציון גבעת ירושלים".
ז. נהגו ישראל לנפנפף בקרטונים ובפלסטיקים, ומנהג בישראל דין הוא ואין לשנות. אמרה לי צדקת אחת שראתה גבר מנפנף במטריה והסתפקתי בדבר, ולעניות דעתי בדיעבד יצא, אבל אין לעשות כן לכתחילה.
ח. בעניין מאוורר חשמלי ומייבש שיער הנקרא "פן", ראיתי בכמה קהילות שמדליקים מאוורר חשמלי למול המנגל, ולא יפה הם עושים שנאמר "ינופף ידו".
ט. המנפנף אל ינופף פחות מ 20 נפנופים ולא יותר מחמש מאות, בגלל ספק פיקוח נפש. ועל אלו
הנוהגים להחמיר היכן שיש להקל כבר נאמר בנביא: " למה לי רוב נפנופיכם, יאמר ד'".
י. החכם עיניו בראשו, וישים משקה קל אצל המנופף, לבל יתייבש בשמש ובחום המנגל, משום "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם".
יא. בזמן הנפנוף נהגו יראי ד' לומר: "לשם מנגל מצווה", ומנהג יפה הוא.
יב. יש לעמוד בזמן הנפנוף, שנאמר "לעמוד ינופף ידו". ובדיעבד היושב בזמן נפנוף יצא ידי חובה.
יג. בזמן הנפנוף יש לנגן בכלי שיר וזמר לקיים את מה שנאמר: "וּבְיוֹם שִׂמְחַתְכֶם וּבְמוֹעֲדֵיכֶם וּבְרָאשֵׁי חָדְשֵׁכֶם וּתְקַעְתֶּם בחצוצרות עַל עולותיכם וְעַל זִבְחֵי שַׁלְמֵיכֶם" ומי שאין לו כלי נגינה, יצא בשעת הדחק, בשירים עבריים שנהגו הציבור לשיר, ואין להקל.
יד. במנגל חשמלי רבו הספקות, ועיין בספר "נפנופי מצווה" להרב המופלג בחכמה מורנו הרב י. ראזענבערג, שנוטה לאסור מנגל חשמלי מפני שאינו מעלה עשן, ואינו עושה פחמים, ולהלכה נראה לי לאסור, גם מטעם שאינו אש אמיתית.
טו. פחמים ונפנפנים שעשה בהם מנגל, צריך לנהוג בהם כבוד, ואל יזרקם לאשפה. ונהגו אנשי מעשה, להדליק בהם מדורת ל"ג בעומר ובלבד שהנפנף אינו עשוי פלסטיק, שאז ריחו רע לבריות ורע לעולם.
טז. מי שעשה מנגל מטופו ושאר ירקות, לא יצא ידי חובת היום, שהוקשה מצוות מנגל למצוות קורבן פסח.
יז. יש לעשות מנגל תחת כיפת השמים, בגנים, בשמורות, בפארקים הציבוריים, ובכל במקום שנהגו קהל ישראל להתאסף בחבורה גדולה. ומי שעשה מנגל בדירתו כאילו לא עשהו ולא עוד, אלא שמוסיף חטא על פשע, ו, ועליו נאמר "ויקטרו באהליהם, ויוציאו דיבת הארץ רעה".
יח. כל מי שלא יצא ידי חובת מנגל ביום העצמאות, יתגבר כארי, ואל יבוש מפני המלעיגים, ויעשהו ב"יום עצמאות קטן", הוא יום ירושלים ויכוון לצאת ידי חובתו.
יט. נהגו לשיר את שיר המעלות במנגינת המנון התקוה ואין לשנות.
הלכות כלליות ליום העצמאות
א. יש להתגלח ולהסתפר לקראת החג, אף שימים אלו ימי הספירה, שבהם מתו תלמידי רבי עקיבא, יום תשועה גדולה הוא לישראל, שהוקמה סוכת דוד הנופלת.
ב. בענין שנהגו בני ובנות ישראל להכות בפטישי פלסטיק על קודקודי הבריות, אמר כבר הנביא ישעיה: "אִישׁ אֶת רֵעֵהוּ יעזורו וּלְאָחִיו יאמר חֲזָק, וַיְחַזֵּק חָרָשׁ אֶת צורף מַחֲלִיק פַּטִּיש אֶת הוֹלֶם." וכן כל דבר שמוסיף אחוה ורעות בישראל, רוח חכמים נוחה הימנו, ובלבד שלא יכו מכה, שיש בה ספק פיקוח נפש.
ג. ברם, בעניין תרסיס שלג, אף שנאמר "וּמִשֶּׁלֶג אַלְבִּין", יש לאסור באיסור חמור.
ד. מיד לאחר תפילת ערבית של חג, נהגו אנשי מעשה שבירושלים תובב"א, למהר ולעלות על הגגות, שנאמר "כִּי עָלִית כֻּלָּךְ לַגַּגּוֹת" וכל שלא ראה שמחת זיקוקי יום העצמאות, לא ראה שמחה מימיו.
ה. נוהגים לאחר סעודת החג לצאת לרחובה של עיר ולשמוח עם העם בבמות לקיים מה שנאמר: "שְׂאִי סָבִיב עֵינַיִךְ וּרְאִי, כֻּלָּם נִקְבְּצוּ בָאוּ לָךְ".
ו. בו ביום, יש לצאת ולראות במצעדים, במטסים, במשטים ובמפגנים של צבא המלך, ולבקר במחנותיהם באשר הם, וכל המרבה לראות הרי זה משובח, שנאמר: "וַיַּרְא יִשְׂרָאֵל אֶת הַיָּד הגדולה אֲשֶׁר עשה ד'."
ז. נהגו ותיקין ואנשי מעשה להשכים בבוקרו של יום, ולצאת בחבורות של בחורים ובתולות שהגיעו לפרקם, לשוח בשדות, בכרמים, בערוצים ובואדיות של ארצנו הקדושה, לקיים מה שנאמר: "קוּם הִתְהַלֵּךְ בָּאָרֶץ". ומנהג יפה הוא, ואף שכמה מגדולי ישראל אין דעתם נוחה מתערובות של בחורים ובתולות ביחד, ואף שאין ממנהגי להכניס ראשי בין הרים גדולים, אני הדל אומר להקל היכן שיש צורך גדול, והנח להם לישראל שאם אינם נביאים הם, בני נביאים הם.
ח. אחד הנוסע ברכב ואחד ההולך ברגל יצא ידי חובת המצוה שנאמר: "וַיִּסַּע אַבְרָם הָלוֹךְ וְנָסוֹעַ הַנֶּגְבָּה." ואין הליכה אלא ברגל ואין נסיעה אלא ברכב.
ט. ועתה נהגו מקצת אנשים סכלים מאחינו בית ישראל לעשות מחלוקות עם הציבור, ולהתאבל על כינון המדינה, ויוצאים בלבוש שחורים שק ואפר לרשות הרבים, בעיצומו של היום הקדוש הזה, ובודאי מנהג השוטים הוא. ועליהם קראתי את הפסוק "חָשַׁךְ מִשְּׁחוֹר תָּאֳרָם, לֹא נִכְּרוּ בַּחוּצוֹת".
י. בשנת היובל נהגו לעשות שני ימים טובים של יום העצמאות. אחד כנגד זכור והשני כנגד שמור. ואם יצא יום שני של יום העצמאות ביום ששי, הרי הוא יום עצמאות משולש, ומקצת דיני יום העצמאות נוהגים בשבת, כמו שראיתי לצדקת אחת שהדליקה נרות שבת בצבעי תכלת ולבן ויפה עשתה, וכל הרוצה להוסיף בדברים אלו – הרשות בידו.
יא. דבר פשוט הוא שאין לעשות מלאכה ביום העצמאות, וכל העושה מלאכה הרי הוא בכלל "המבזה את המועדות" ואינו רואה סימן ברכה בעמלו. ברם, ביום עצמאות שחל בערב שבת, יש להקל לבעלי החנויות לפתוח חנותם, בכדי שיוכלו אחינו בני ישראל, לקנות כל צרכי שבת ולקיים ו"קראת לשבת עונג".
יב. נהגו כל אלו שיש בהם ריח של תורה, לעלות לרגל ביום העצמאות לראש המדינה, ולשרים היושבים ראשונה במלכות, ואל שרי הצבא. ויש לעם ללמוד ממנהגיהם הטובים וללכת בדרכם. וכל הזוכה לראות פני ראש הממשלה עין בעין ולדבר איתו פנים בפנים, מעלה עליו הכתוב כאלו ראה פני שכינה.
יג. נהגו ישראל לקיים חידון תנ"ך עולמי ביום העצמאות, לתינוקות של בית רבן שהגדילו, ולחלק להם פרסים ומתנות כדברי הרמב"ם, ומנהג החכמים הוא, שמרבים, מגדילים ומאדירים תורה בישראל, וכל הרואה את החידון לפחות שלוש פעמים בחייו, ואפילו בטעלעביזיא רחמנא ליצלן, ד' ישמרנו, מובטח לו שהוא מנוחלי עולם הבא.
(http://www.zeevgalili.com/2011/05/14937)
חמודאדם ישר
מאמע צאדיקהאחרונהאני מסוגלת לקרוא ספרים ולצפות בסרטים (ואפילו קשים מאוד) על השואה, ספרים על מלחמות ישראל אני שורדת, אבל סרטים כאלה^^^ שוברים אותי...
לא מסוגלת לראות סרטי זיכרון... זה עושה לי רע, פיזית.

גם לי הם יותר קשים.
אבל הם גם מאוד מחזקים. נותנים המון כוח והמון אמונה.
במקום להעציב- עודד, חיזק, הפעים רוח חדשה..
גם ברמות אישיות..
איזה אנשים גדולים!
פשוט המס אותי,
איזה עצוב שהאנשים האלה,
הגיבורים כבר אינם.

מיוחד אם הם התחתנו עם יהודים כך שביד אחת הם עזרו וביד שניה הם הרסו?
למשל סילביה רפאל
צריך להכיר להם טובה...
אבל למשל אירנה סנדלר?
ויש עוד מקרים - אני לא זוכר את שמותם אך אחפש ברשת.
ומצד שני מוסר את הנפש למען כלל ישראל - זו היתה שאלה יותר קשה.
אני נוטה לכך שבכל אופן מסירות הנפש מכריעה - כרגע לא עולים לי מקורות בדבר.
(למרות שאילו היה חי - לא היינו אדישים וסולחים לו על ההתרסה בחתונה עם גויה...)
היא לא אשמה בזה שאמא שלה נוצריה, והיא עצמה הייתה גויה נשואה לגוי. איפה הבעיה פה?
אבל סתם נקודה..-הכוונה שלהם כשהם מתחתנים עם יהודים היא לא להרוס,
אמנם זה הרס,
אבל יש לציין שמבחינתם יש פה רק רצון וכוונה לדבוק ביהודים. להתקרב.
ולגבי השיפוט- אם יש..לדעתי התרעומת אמורה להיות כלפי היהודי שלא אכפת לו למחוק את הצאצאים שלו מהעם,
לא (/ פחות) לגבי הצד השני שמציל ומקריב למען העם היהודי, ורוצה לדבוק בו.
שחלק מתקפידם היה לעשות זאת?
בחור שכחלק ממשימתו היה צריך להיות חי חיי אישות עם גויה בארץ זרה
האם מותר לעשות את הדבר הזה, לכתחילה,בדיעבד או האם בכלל?
מישהי שהיתה אמורה להיות סוכנת מפתה (לפתות גויים) כדי לגלות סודות מסויימים החיוניים למדינת ישראל
האם תאסר על בעלה בעקבות הדבר הנ"ל כדין אישה שזינתה מרצונה?
שאלות כאלה ואחרות הגיעו לשולחנם של הרבנים הראשיים
לצערנו את רוב התשובות אין לנו אולי בגלל הסיווג הבטחוני
אני רק יכול להיות בטוח שאלו תשובות יפות
(שמעתי ממקור ראשון על כמה מהתשובות הנ"ל)
על פי רוב לקחו את האפשרות הזו כאופציה ראשונה - אם היו בתחילה לקוחים את זה כבדיעבד שבדיעבד אז הראש היהודי היה מוצא דרכים מספיק יצרתיות לעשות את זה באופן אחר
או שהדרכים האחרות היו פחות יעילות
כי בסך הכל המהלך הזה לא נעים,
גם למי שלא שומר תו"מ
במיוחד שבהסיטואציות שהעלתי
אחרת הם לא היו פונים לרב
לא קל ולבטח לא פשוט.
כל פעם מחדש!!
אלוקים..איזו גבורה, איזו מסירות, כמה אומץ והקרבה.
לא נתפס.
בכלל השירים של יום הזיכרון עושים לי צמרמורת בכל הגוף..
כוכב יםשמעתי אותו ובכיתי...
בס"ד
בלדה לחובש
יהורם גאון
מילים: דן אלמגור
לחן: אפי נצר
אקורדים ![]()
הם התקדמו לאט. הכל היה רגוע.
מנגד הנהר וגומא מרשרש
פתאום רעם ברק, אחד צעק: פצוע!
אני כבר בא- ענה לו החובש.
עלינו על מוקש! - צעק אז הפצוע,
אני כאן, לצידך - ענה לו החובש.
ברד של אש ניתך, ברד כבד קטוע,
מעבר לנהר, לגומא הרוחש.
הַשאירו אותי כאן - ביקש אז הפצוע,
עזוב שטויות - ענה לו החובש.
תציל את עצמך - ביקש אז הפצוע.
אני נשאר איתך - ענה לו החובש.
והם נותרו שניהם, והשדה פתוח.
והם נותרו שניהם, והם גלויים לאש.
אנחנו אבודים - מילמל אז הפצוע,
אחוז בי טוב - ענה לו החובש.
נפצעת גם אתה - מילמל אז הפצוע
עזוב, זה לא נורא - ענה לו החובש.
האש כבדה, כבדה! קשה, קשה לנוע.
רק לא להתייאש, רק לא להתייאש,
אזכור אותך תמיד - נשבע אז הפצוע.
רק לא ליפול - מילמל אז החובש.
שלך עד יום מותך - נשבע אז הפצוע.
היום הוא יום מותי - ענה לו החובש.
פתאום ענן אבק, פתאום עלתה הרוח,
וצל על הקרקע, והוא קרב, רועש.
ניצלנו! הם באים! - ייבב אז הפצוע,
אך לא שמע מילה מן החובש.
אחי, אחי שלי! - ייבב אז הפצוע.
מעבר לנהר הגומא מרשרש,
אחי, אחי שלי
אחי, אחי שלי
אחי!!!
מקור-
http://shironet.mako.co.il/artist?type=lyrics&lang=1&prfid=465&wrkid=661
אם מישהו יוכל להעלות את השיר -אשמח, פשוט הרימון לא נותן לי כלום.
מוריהבס"ד
וגם אצלי יש את הבעיה הזאת..
זה לא פועל אצלי..אני רק רואה את הרשימה-
והשיר השני אני רואה "על דעת המקום"
אלוקים.אלוקים! איזה שיר מזעזע!
(ז"א, מדהים.. מזעזע במובן של קורע את הלב! )
הכאב לא נתפס !
זה פשוט..שיר וסיפור ..וואוו.. שיעור מוסר מהלך.
0:
הארמזים ליום כיפור כ"כ מתאימים.
זה פשוט יום כיפור!
"אזכור אותך תמיד - נשבע אז הפצוע.
רק לא ליפול - מילמל אז החובש.
שלך עד יום מותך - נשבע אז הפצוע.
היום הוא יום מותי - ענה לו החובש."

וואו.
הלחנים המיושנים האלה, חסרי.. הה.. לא יודע, זה לא מוסיקה בכלל
אבל הוא עדיין עצוב ונוגע כל כך...
לבכות כל פעם מחדש....
גם אם אני אשמע אותו עשרות פעמים.
אחרי ששמעתי אותו בפעם הראשונה..לפני הרבה שנים- כ"כ בכיתי שפחדתי לשמוע אותו שוב.
ומאז..כן..כל פעם הוא מרטיט מחדש. זה פשוט הזוי איך שאותו שיר, אם רק מקשיבים למילים- משחק בנו שוב ושוב..0:
וכל פעם העוצמה והמסירות פשוט..משאירים אותנו חסרי מילים..
באמת , א"א לבטא אתזה ..0:
הבומים..העצירות הדרמטיות האלה..בשורות של התיאור-זה..מכניס את הלב לפחד ובלבול כזה..גורר אותך לשדה הקרב איכשהו..
ואז בשורות העוצמתיות והמרגשות- הן שקטות יותר..נאמרות.
השיר הזה ובמיוחד ההתאמה בין הלחן למילים משחקים בלב שלנו כאילו הוא בר-בצק. 0:0:
מילים:
פרחים נופלים עליך מגבוה
דמעות עגולות מתגלגלות עד אליך
האדמה פתחה את פיה לכבודך
זו אחותך שם מעליך צועקת ובוכה...
לא לא לא תחזירו לי אותו
לא לא לא זה בכלל לא הזמן שלו
הרפה מעינך עוז, שכב במנוחה
חושך בחוץ עכשיו ואמא עוד פה איתך
לא מסוגלת לקום לעזוב אותך לבדך
נשארת שוכבת מבקשת עם הפנים לאדמה...
לא לא לא תחזירו לי אותו...
לא לא לא זה בכלל לא הזמן שלו
חיוך שלך עולה בי כמו שקיעה.
יפה יפה ונעלמת בחשיכה...
מקצה עולם אקרא לך איך לא תשמע
עם שופר שחור אמשח בעוז
שכל כוכב ידע...
בסתר כנפיו אתה נמצא עכשיו לעולמים
המלאך שנגע בך ממנו אנו מבקשים
לא לא לא תחזיר לנו אותו
לא לא לא זה בכלל לא הזמן של עוז
את המקור לשיר
יש מחלוקות האם זה הסיפור האמיתי או לא
בכל מקרה, המקרה דומה כמעט באופן מדוייק.