שרשור חדש
תארים/ מקצועות שכדאי שנכירסתרי המדרגה
ככל שסיום התואר מתקרב, המחשבות על הסבה מתגברות, או על לימודי המשך במקצוע קצת יותר מענייין-מאתגר-דורש.
בימים האחרונים, הבנתי שכדי לצאת מהבלבול, אני צריכה לפתוח את הראש ולהכיר יותר אופציות... אשמח להחשף למקצועות שונים ומגוונים...
אפשר מה שאתם לומדים/ עוסקים בו, אפשר משהו שאתם מכירים. לא מחפשת בהכרח מגניב ומקורי ולא מוכר, אפשר גם. אפשר הכל. כרגע מנסה בעיקר בעיקר לפתוח את הראש.
שוטו
טועם גלידות של בן&ג'ריספשוט אני..
הוא עשה את התנועות האלה בישביל להימנע מבריינפריז?ekselion אחרונה

או שהוא סתם גנוז?

 

אברך;)ברגוע
תודה על השרשור! אני מתלבט מה להתחיל ללמוד שנה הבאה..
מה שרצית לאורך כל הדרך !ברוקולי
לא חינוך?נפש חיה.
תעשי תואר שניברוקולי
אני מכירה מישהי שהיא שינניתבימאית דמיונות

מעולם לא חשבתי על המקצוע הזה כמשהו שווה,

 

אבל מסתבר שזה רק שנתיים לימודים,

והשכר בזה מתחיל ב- 60 לשעה

 

 

 

לומדים שנתיים בשביל הסדיזם הזה?!פשוט אני..
בימאית דמיונות

זה שיננית,לא רופא שיניים....

 

 

 

 

 

 

זה לא כזה טראומה

אני סובל אצל השיננית הרבה יותרפשוט אני..
מביא איתי אוזניות ושומע מוזיקה בפול ווליום, הצליל של הניקוי פשוט חורך לי את האוזניים ומכאיב לי ברמות אחרות.
וואי וואי......בימאית דמיונות

(טוייב כבר הרבה זמן לא הלכתי לשיננית.....

בפעם שעברה שביקשתי מהקופה (שעברתי אליה כמה חודשים לפני כן) שיקבעו לי תור לשיננית הם לא הבינו מה אני רוצה מהחיים שלהם והביאו אותי לרופא שיניים🤦🏻‍♀️)

אני עוזר מחקר/אסיסטנט ביהדות והיסטוריה. זה מקצועחסדי הים
שאפשר לעשות במהלך הלימודים גם אם אין לך עדיין דוקטורט, וזה עוזר לך להגיע לשם.
גם בד"כ יש תנאים טובים ונוחים. אני עובד מהבית או מהספרייה בשעות די גמישות.

פשוט בבית מדרש נראים לי קצת יבשים...אני הנני כאינני

"איזה הוא גיבור - הכובש את יצרו". זו מימרת חז"ל אחת. מצד שני - "בכל יום יצרו של אדם מתגבר עליו להורגו ואם אין הקב"ה עוזרו אינו יכול לו". ממש גיבור... הקב"ה עוזרו? מה גיבור בו?

סידר לי את זה בראשתודה!בימאית דמיונות


האם אתם שומרים קבלות אפילו מקניות זולות? אם כן למה?חסדי הים
לא שומרתחיים של

אני שומרת קבלות רק של מוצרים שאולי אני ארצה להחליף או שיש עליהם סוג של אחריות.

נגיד - בגדים, נעליים, מכשירי חשמל ואלקטרוניקה - אני שומרת.

כל השאר אני זורקת.

גם אניחסדי הים
לא. אני משלמת באשראי כדי שהקבלות ישמרו במחשב שלהםפה לקצת
אמא שלי. של הכל. כל הוצאה מחייבת הצגת חשבונית.שפרינצא בוזגלו

א. חשבוניות מס בקניות גדולות.
ב. מעקב מדוקדק על כל הוצאה.


אמא שלי בונה תקציב חודשי בתחילת כל חודש, היא רוצה לעקוב אחרי כל הוצאה וחריגות בשביל לא להיכנס למינוסים. בכללי היא מאד מחושבת מבחינה כלכלית ולכל דבר יש לה תקציבים מראש, היא גם עושה בסוף חודש ובסוף שנה לועזית סדר בהוצאות והכנסות ורישום מדויק של כל החשבוניות עוזר לה.

כל החיובים של האשראי מופיעים באתר/אפליקציהברגוע
לרוב אנחנו קונים במזומן.שפרינצא בוזגלו

ג"כ כחלק מהמהלך ההוא שנועד למנוע בזבוז כספים מיותרים.
כשיש סכום פיזי ביד פשוט כואב לבזבז אותו. אבל כשיש כרטיס שאתה מגהץ- זה הרבה פחות בתודעה.
(טריקים למניעת בזבוז)

אצלי זה הפוך.חיים של
כשיש לי מזומן, תוך רגע אני מבזבזת כי יש לי תחושה של "יש לי כסף" כשאני עם האשראי אני מבזבזת פחות.
אז מגיע זמן ההתתחשבנותחסדי הים
ודע, שהכל לפי החשבוןנפש חיה.
לא. בשביל מה לימבקש אמונה

אולי רק לדקות הקרובות אם אני אגלה שמשהו מקולקל

לא שומר, רק מסתכל שאין טעותברגוע
שיטת החישוב של החסכונות וההשקעות שלי מחייבת לעקובקסם הקינמון
באופן מדוקדק על ההוצאות שלי. לכן שומר קבלות במזומן עד שאני רושם את ההוצאה.
קבלות באשראי - רוצה לשמור. לא תמיד שומר. רוצה לשמור את הסכומים הגדולים, כדי לודא שלא גנבו לי את הפרטים של הכרטיס.
אגב, לאחרונה נחסם לי הכרטיס בגלל שניסו לגנוב ממנו. לשמחתי חברת האשראי עלתה על זה בעצמה, לא יודע איך. מקוה שזה תמיד יהיה ככה...
שומרת כדי לחשב הוצאות סוף חודשיאללהמשיחאחרונה


האם אתם מייחסים חשיבות לסיום השנה האזרחית והתחלת שנה חדשה?חסדי הים
כןבנות רבות עלי
כי אנחנו חיים בעולם המערבי ולא בתוך גטו של תרבות אחת..
בעיקר בקטע של קניות...חיים של
נולדתי בחודש 12
אז יש מקומות שיש לי בהם הנחות עד ה1.1
לא חשיבות, אבל נוח יותר לחישובים לפעמיםultracrepidam

וגם לפעמים יש דברים שקורים "החל משנת ..." וכו', אז זה משנה

 

*כן מתייחס לאירועים לפי התאריך ה"לועזי" שלהם, כי מדובר בסך הכל בחישוב של שנת שמש כמעט מדויקת, אז זה כן נקודת ציון של "חלפו כך וכך שנים"

כן. מבחינה כספית...נחשון מהרחברון


לא ולאאלפיניסטית

חוקות הגויים וזה..

נטו{ר}צינית
לעניין הרשמה למעון/עניינים כלכליים וכו'
לא מייחסת לזה חשיבות גדולה בחיי.
אני לא יודעת אף פעם באיזה חודש אנחנו ואיזה תאריך(לועזי כמובן)
איך את לא יודעת זה בפלאפון ובמחשב כל הזמןחסדי הים
יש לי בפלאפון לוח שנה עברי{ר}צינית
לא עובדת מהמחשב
לענייני כספים... סגירת תיק של העוסק פטור וכו'.אניוהוא
לאחיות צבעונית
התזכורת היחידה היא כי הרו''ח צריך להגיש דוח
רק בדברים טכניים, נראליאני זמנית כאןאחרונה


בואו נדבר על זה!תורם דם (חדש)

מר' אושרסוג'וק

 

כל הנעשה מטוב ועד רע (בעיני בשר) 
הן בגשמיות והן ברוחניות 
הכל מאתו ית"ש.

וכיון שכן, 
הוא בעצמו אינו כלום, 
ואינו עושה כלום, 
ואין לו לדאוג על כלום, 
מכיון שהוא לא עשה כלום, 
ואינו יכול לעשות כלום, 

ועליו ״ רק ״  להתפלל 
שיוכל לקיים מה שציוהו 
מי שאמר והי' העולם

מקסים. מקסים. אשריך ממש.נפש חיה.אחרונה
המדריך המלא למטריל המתחיל/מאת בנות לא לריבבנות רבות עלי
שלום, הגעתם למדריך כיצד להטריל בצורה נכונה ללא טעויות.

למי מתאים המדריך? 👉🏻

לכל מי שרוצה ללמוד את תורת ההטרלה בצורה מקצועית וללמוד טיפים מהמומחים ביותר בתחום.

למה שארצה להטריל? 👉🏻

יכולות להיות לך מגוון סיבות לכך, יתכן שפגעו בך ועשו עליך עליהום ואין לך דרך אחרת אלא להפוך לטרול. יתכן גם שאתה סתם משועמם אחרי הצהרים ובא לך להשתעשע , אך שים לב! 🖐🏻 הטרלה היא מקצוע ודרך חיים ואינה מתאימה לכל אחד ולא נועדה לצורך הנאה בלבד. אם הינך כזה אל תמשיך לקרוא מדריך זה.

זה קשה? האם זה יצריך ממני כוחות נפשיים? 👉🏻

ובכן לא, זה אינו מצריך כוחות נפשיים מיוחדים אלא רק לאלה שאותם אתה בוחר להטריל, הם יאלצו להתמודד עם המצב ללא יכולת להוכיח אם אתה אכן מטריל או בעצם סתם אדם מוזר. וכאן נכנס לתמונה המדריך שלנו.

טוב זה יפה אבל, זה לא אכזרי? 👉🏻

לא, בכלל לא. למעשה תחום ההטרלה התחיל אי שם בשנת 1823 כשאגתה בת סוליקה, המכונה ״המטרילה הלאומית של סקנדינביה״ התחילה במסע מרתק במה שהתחיל כשטות והפך לדרך חיים.

טוב די חפרת אני רוצה להתחיל ללמוד את המדריך. 👉🏻

אוקי, אז בוא נתחיל !! 🤞🏻🤞🏻

סעיפים וסודות מקצועיים: 🗣

א׳ : פתיחת שרשור וכיצד להתנהל בו נכון. 🗣

ב : הערות תמימות לכאורה באופן מקצועי. 🗣

ג׳ : הקשרים נכונים . 🗣

ד׳ : תמיד תפגין שאתה פגוע . 🗣

זה הכל. ד׳ סעיפים שעליהם נרחיב בדיוק עכשיו. 👇🏻

סעיף א׳: פתיחת השרשור וכיצד להתנהל בו נכון. 👉🏻

תחילה אתה צריך למצוא **נושא מתריס** , ללא נושא מתריס אף אחד לא יתייחס להודעה שלך ואתה עלול לאבד את הצופים שלמענם פתחת את השרשור. אסור שהנושא שתבחר יהיה קיצוני יתר על המידה, אם תעשה את זה, ירגישו שאתה מטריל. מצד שני- חשוב לנו שהקוראים יתעצבנו ויחפשו בכל דרך אפשרית ללעוג לך ולהוכיח לך שאתה טועה ומה שכתבת אינו נכון. ולכן- אפשר למצוא נושא שלא נשמע מונפץ אבל עדין ידליק כמה אנשים. למשל- כתוב על ״בובו״ שזה כיסוי ראש די נפוץ, סביר שהקוראות ממש יתעצבנו שנגעת ביקיר נפשם, ולכן, יבואו לנקום את נקמתם.

לאחר מכן, חשוב להתנהל בצורה נכונה בתוך השרשור עצמו.
כיצד?

ובכן, תדע מתי לעצור. אם נכנסת לוויכוח עם ניק ספציפי, אף פעם אל תמשוך את הריב הקטן שלכם יותר מידי. זה גם ירחיק אנשים אחרים שירצו להגיב לך - כי הרי, אם מישהו אחר נלחם את מלחמתם, למה שהם יתאמצו להגיב לך? וגם יגרום לאנשים לחשוד שאתה מטריל. תן ספייס , לא יותר מריב קצר עם התרסה והערות תמימות אותן נפרט בסעיף הבא .

סעיף ב׳: הערות תמימות לכאורה באופן מקצועי. 👉🏻

הערות תמיד היו ונשארו נחלתם של חובבי ההטרלה וגם של המקצועיים שבהם. אתה סה״כ מעיר בתמימות. לדוגמא: אני לא רוצה להכנס לכם בריב אבל באמת שלא יכולתי להתאפק, .... דוגמא שניה: תקשיב, באמת סליחה שאני כותב את זה אבל זה באמת בא בצורה בונה בלי כוונה להעליב חלילה. לאחר מכן כתוב את הכל בצורה מתריסה וחתום בתמימות שנית: ושוב, בתקווה שתקח את הדברים בצורה בונה. ושים לב- אל תגזים, כמו שלמדנו בסעיף א׳.

סעיף ג׳: הקשרים נכונים. 👉🏻

אתה בטח שואל מזה הסעיף הזה. ובכן, זה סעיף די קל להבנה. הקשרים נכונים הם תבניות מוכנות מראש של מילים שבהם אתה תשתמש בתוך השרשור שפתחת . להיות עקבי. אם דיברת על כך שאתה שונא את חברה שלך ויש לה חבר שלו יש אח שלו יש עוד אחות, חשוב לזכור את הפרטים הללו, אחרת יבינו ששיקרת. ולכן, אתה צריך תמיד לא להאריך ביותר מידי פרטים בהודעה הפותחת, מכיוון שקשה מאוד לזכור את כל הנתונים, במיוחד אם פתחת את ההודעה במהירות ללא תשומת לב מספיקה למה שאתה עצמך כתבת.

זהו, די פשוט לא?

סעיף ד׳: תמיד תפגין שאתה פגוע. 👉🏻

זה סעיף מאוד חשוב, הוא כמו דלק שנוסף למדורה או כמו שמן שמוסיפים לחנוכייה בכדי שהנרות לא יתכבו. אם לא תעשה זאת, יתכן שהשרשור שלך ימצא עצמו הרחק בשאול הנשיה (יש משהו כזה נכון? אני לא כל כך בטוח) ובכל אופן, זה נושא חשוב.

אז מזה בעצם? ובכן, מידי פעם חשוב להראות שאינך מרוצה מתגובת הניקים שהגיבו לך . למרות שברור לך שפתחת את השרשור למען התרסה והטרלה נטו, שאר הניקים אינם יודעים זאת. ולכן הם עלולים לאבד סבלנות ככל שנוקפות הדקות. ולכן אתה צריך את השמן בכדי להמשיך לתדלק את השרשור . מידי פעם (לא הרבה, כמו שלמדנו בסעיף א׳.) תעלב מאוד עד עמקי נשמתך מהדברים שהטיחו בך. אך עשה זאת בעדינות. דוגמאות : ״ האמת לא חשבתי שיגיבו לי בצורה הזו, אולי זו היתה טעות לפתוח את השרשור הזה״ שים לב: קנית שתי ציפורים במכה אחת: גם נעלבת וגם נתת עוד אמינות לשרשור שלך. דוגמא נוספת: היתממות. ״זה נראלך הגיוני שאתה מדבר אלי ככה? זה ממש מעליב... אתה יכול להפסיק עם זה בבקשה?״ זה מעולה. ללא התוספת של ״אתה יכול להפסיק עם זה בבקשה״ זה היה נשמע מאוד חשוד. אבל ההמשך פתר את הפלונטר . דוגמא אחרונה : ״ היססתי המון לפני שפתחתי את השרשור כי בדיוק מתגובות לא נעימות כאלה חששתי״ וכן תמשיך כיד ה׳ הטובה עליך.

אם עשית כסדר הזה בוודאי יצאת חובת הטרלה ונהגת כמו שצריך לנהוג מטריל מקצועי. 💪🏻💪🏻



🙏🏻 תם ונשלם השבח לאל בורא עולם. 🙏🏻
התרשמתירואה אור
לא רע בכלל
חחח תודה 🙏🏻בנות רבות עלי
🤦משבצת ‏‎
תהום הנשייה(:
יא-להבנות רבות עלי
ואני אומר לעצמי זה לא תהום ? זה משהו עם תהום! ובכל זאת לא הסתדר לי .

תודה על התגובה ..(:
מרשים מאד..קולמוס הנפש.

לא חשבתי שמטרילים משקיעים כ''כ  הרבה מחשבה בהטרללות שלהם..

 

אולי תפתח איזה פורום הטרלות עם טיפים ועזרה למטרילים המתחילים?

אני בטוח שהם מאד ישמחו..

 

כל הכבוד שאתה כ''כ אכפתי למטריל אומלל שלא יודע איך עושים את זה, וטרחת כ''כ והשקעת בשבילו, אני בטוח שכל מי שקורא את זה מאד מאד מעריך..

 

 

וואוווווו,כשרוני אתה!מגובלת-


תמיד ידעתי שלב טוב ישהפי
רק חבל ש-שכל...(;
חח

לא יודעת אם לצחוק או להתעצבן🤐

עשיתי את שניהם.

חשוב לחייך ולשמור על אופטימיותבנות רבות עליאחרונה
ללא מילים. צילמתי עכשיובנות רבות עלי
עבר עריכה על ידי בנות רבות עלי בתאריך כ"ד בטבת תשפ"ב 08:41

מי ער?ברוקולי

במה אתם משמחים אותי היום?

ערהחופשיה לנפשי
הסתכלתי על קצת תמונות מהחתונה וזה עשה לי נחמד
אני ערה, מה יהיה 😶בינה.
לא היה יום משמח היום, כל הסיפור של ציפי דינר ביחד עם ההתאבדות של חיים ולדר, וואו, הייתי כל כך מוצפת. מזל שגיליתי על חיים ולדר רק כשחזרתי מהעבודה, כל הבטן שלי התערבלה. קשה לשמוע על עוד ועוד מקרי זוועה

ברמה האישית - הרגשתי היום טוב יותר ב"ה, וסיימתי לתמלל ראיון לסמינריונית בין עבודה לזום, ניסי ניסים ב"ה

במה את משמחת אותי היום?
לגמריברוקולי

ואכתוב לך בוואטסטפ
ערהבת שמיא
בזה שלפחות מטלה אחת סיימתי היום..
ולמרות ה-אחרי.. סה"כ היה טוב

ואימלה אנחנו צריכים גאולה🙏🙏
חד משמעי!!ברוקולי
ערמישהו איתי
יש לי כמה דברים משמחים שעשיתי היום.
אותי בעיקר שימח לדבר ארוכות עם חבר אהוב שלא דיברנו יותר מדי זמן..
אה ויש עוד משהו שישמח אותך מאוד..מישהו איתי
מה? 😊ברוקולי
התקבלה תשובה חיובית מאוד למשהו שביקשתי ממישהם😊מישהו איתי
זה לא משמחברוקולי
זה כן.. התכוונתי לשורה הראשונהברוקולי

אלוף!
ערהאיכה
בשני דברים.

אחד שהתפללתי עליך במיוחד , את יכולה לנחש איפה.
ושאחרי שהייתי שם, שמח לי בלב.

ושהגיוני שהיום היה משהו שחשבנו עליו הרבה, וסוף סוף יצא לפועל. בע''ה שיהיה בזה ברכה.
ערה(אהבת עולם)
סיימתי להכין מצגת לפרזנטציה, בתפילה שיעבור בקלות ובשלום🤐

ואני צריכה לקום מחר מוקדם ולהיות בפוקוס ממש🤦‍♀️
את אלופה.איכה
ואל תתפדחי, כולם עושים את זה בדיוק כמוך.
בהצלחה!!מיונז


אנימיונז

עשיתי דברים שדחיתי מלא זמן!

ובמה את?

 

חח צריך לעשות חוק שאת צריכה לענות אחרי שאת פותחת שרשור עם שאלה

ערחצילים
אני משמח אותך בזכות להתפלל עליי
איזה כיף לך!
ער..אני הנני כאינני

אין דברים כ"כ משמחים, רק נפילות להיום. אבל זכיתי להשיב תשובה עמוקה מאוד למישהי בנושאי אמונה! והתחזקתי לראות שיש לה בקיאות נפלאה ושקיקה גדולה! תודה רבה לך ה' שיש לך יהודיות צדיקות כאלה בעמך ישראל!

ערה{ר}צינית
מותשת
רוצה כבר לחזור לעבודה
ערבנות רבות עלי
שאני חתיך
בכלוםשפרינצא בוזגלו

היום את משמחת אותי.
כי היה היום מגעיל ממש.

די נו בחייך ..בנות רבות עליאחרונה
..יהודי פשוט.
@ברוקולי הקדימה אותי
היא מרמהבנות רבות עליאחרונה
יש לה טיימר ששולח אוטומטי
מי ער?אין לי הסבר
משהו משמח שהגיע אליכם במפתיע?
ערהאיכה
היו דברים כאלו היום,
אבל כבר הגיעו דברים אחרים אז לא זוכרים אותם ...
עצוב שלא זוכרים את הדברים המשמחים😟אין לי הסבר
ואולי זה עצוב דווקא כי לא זוכרים אותם🤔
(מוד פלספני של אישה עייפה)
אני זוכרתאיכה
אבל הדברים האחרים כבר תפסו יותר מידי מקום.
והם היו עכשיו, והמשמחים בצהריים.
מה קרה אהובה? ❤️ברוקולי
בדגש על הכיבוד😌אין לי הסבר
ערהברוקולי

היום ?
יש אחלה מבצעים לסיום שנה אזרחית לכו לקניות

לקחתי טרמפיסט היום בטרמפיאדה והוא זכה לשיחת * * *
עד שגיליתי שהוא עדין צעיר

מעניין אולי אחד מכם/ן יזכה לזה ?

דיברנו על משפחתולוגיה אחרתברוקולי

ואפילו עשיתי עיקוף בשבילו
נחמדה אני היום 😎

אולי זה יקרה לך גם פעם
ערהאפרת????
מסקנה מספקת
ערהבת שמיא
וואו אנרגיות טובות שהגיעו אליי ככה פתאום בתוך היום העייף הזה..
ערמישהו איתי
היו כמה דברים משמחים אבל לא ממש בהפתעה
ערה.כתר הרימון
ממ... אין לי משהו בהגדרה הזאת.
אֲנִי וָהוּ הוֹשִׁיעָה נָּאט'


ערחצילים
הייתי בחתונה של חבר מאד מאד יקר
וכשרציתי שיברך אותי הוא הפתיע אותי בדיבור של אמת של כמה הוא אוהב אותי ומעריך אותי ו''כשראיתי אותך כשהצטרפת אלינו לשיעור ישר אמרתי שאתה בנאדם שאני רוצה להיות חבר שלו לכל החיים'' ועוד ועוד. הפתיע בטירוף ושימח עוד יותר.. אשרי שזכיתי..
היה עוד אבל אין לי עוד כח לכתוב חחח
אניהפי

את האמת היה לי יום מוצלח ברמה שאנשים אמרו לי מה למה את שמחה .
ואז היום נהרס בגלל דברים אחרים
כיף מאוד


עכשיו שאני חושבת על זה הם לא שווים את העצבים שלי אני הולכת לישון
אנימיונז

כרגע מה שהגיע במפתיע זה השעה הזו שוואלה כבר לא רגילה אליה ומפתיע אותי שאני ערה בהחצי חיוך

ערה לצערי 🤦בינה.
משהו משמח?
אני חולה כבר שבועיים והבית הגיע לרמת הזנחה שה' ישמור, והיום בבוקר (או שמא אתמול בבוקר?) ה' נתן לי כוחות לתקתק הכל, כולל אקונומיקה, לעשות שלוש מכונות ולנצל את השמש היפה שהוא שלח לנו וזה ממש לא ברור מאליו במצבי הסמרטוטי.
וגם הייתה שבת סבירה אחרי שתיים מזעזעות, והשבת הקרובה ושאחריה אמורות להיות מושלמות בע"ה וזה נותן לי כוחות
ועוד מעט חופשת סמסטר 🥳🥳
רפואה שלימה!חצילים
שה' יתברך ישלח לכם חופש תמיד
חופש תמיד זה לא טוב.איכה


*תמיד כשתצטרכוחצילים
אמן ואמן!בינה.
כל הכבוד! ותרגישי טובציפור מתוקה
תודה בינה.אחרונה
מי ישן?אנמונימי
עם איזה תקווה אתם הולכים לישון היום?
הולכת לישוןאפרת????
שמחר יהיו כמויות של מעשים טובים בעולם......
ערתורם דם (חדש)אחרונה
שעוד סיפורים יחשפו, והקורבנות יפסיקו לשתוק.
משהו יכול להסביר/להרחיב מעט על פולמוס הכשרות/הגיור?דג כחול
או להפנות למי שכתב על הנושא..

המעט שאני מבין זה שיש מחלוקת הקשורה לשאלה האם הכשרות צריכה להיות פרטית או ממלכתית.. (ייתכן ולא דייקתי)

וכן שיש תלמידי חכמים שהם מקלים יותר בגיור והאפשרות לפתוח את הסמכות לגייר לכל רב עיר תאפשר גיור מקל יותר וממילא יש מתנגדים.



כאמור, להתייחסות הפניות ועוד אשמח.
מקור הטענה הזו שכתבתרב שמואל
אין מקורה התפיסות המתנגדות לדת. אלא התפיסות שאומרת, שכיוון ששאלת דת ומדינה היא מורכבת, עדיף להתעסק בה כמה שפחות אם זה עלול לגרום לאיזה בעיה, ו"פילוג" זה פשוט נושא-העל של כל הבעיות שמורכבת לפיתרון. אבל, כמובן, המשמעות היא שזה עדיין נשאר בלי פיתרון. ובמקום לדבר על "פילוג בעם". היה מוטב לדבר על נושא-העל האחר שהוא "פילוג בדעות". ואז לפחות היה סיכוי, תיאורטית - אם היית מצליח לשכנע בחשיבות הזהירות של הדבר. אז, היה סיכוי, יחסית, להגיע, ככל האפשר לאיזה יחסית פיתרון. זה נשמע מצחיק, לא בגלל שזה מצחיק. אלא בגלל שבקהילה של משוגעים. לדבר על "אמת" רצינית". זה הרבה פעמים נשמע מצחיק
מסקנה בעבודת ה'לב אוהב

(עד שייפתח הפורום אם ייפתח)

 

לפעמים השכל הוא המניע הכי גדול להתקדמות בעבודת ה'.

ולפעמים ה"רוחניות" היא גם מניע בעבודת ה'.

ופתאום לקלוט קצת מהעומק של ר' נחמן

על מהות העניין של לעבוד את ה' בפשטות ותמימות

פשטות- ללא מניעות השכל. השכלה. פלספנות. 

תמימות- ללא מניעות ה"רוח"(ניות). 

 

תמיד היה לי קשה שאנשים היו זורקים את זה כסיסמא

"רק פשטות. רק תמימות. זרוק את השכל."

ומתנהגים באמת קצת בלי...

צריך להתנהג ביישוב הדעת, בחוכמה ובתבונה במציאות החיים

אבל בעבודת ה', בעבודה ממש, צריך להרפות מהשכל.

 

קצת יותר בהרחבה לגבי התמימות-

אפשר להשיג קצת בעבודת ה'. והחוכמה היא לקחת את ההשגה ולהחביא אותה. ולהמשיך בעבודה כאילו אין שום השגה ומתחילים מאפס. 

ורק בפעמים שצריך להשתמש בה, להוציא אותה ולהשתמש בה.

מה השכל מונע בעבודת ה'?advfb

אשמח לחידוד

קצת מורכב לי להסביר משום מהלב אוהב
אממ יש המון דברים ביהדות שמאוד קשה לתפוס בשכל אם בכלל אפשר. ויש המון דברים במציאות שקשה להכיל בשכל. וכשיש התנגשות בין הדברים אז האמונה יכולה להפגם ושם השכל יכול להיות מונע.
אנסה לפרוש את זהadvfb

התורה היא א-להית ולכן היא מעל הטבע ואין אפשרות להבין אותה. אם היה אפשרות להבין אותה או שאנחנו היינו צריכים להיות מלאכים או שהיא הייתה צריכה להיות ממקור אנושי, חלילה.

לכן, גם שעוסקים בטעמי מצוות לדוגמא, לוקחים תמיד הכל בערבון מוגבל ומודעים לזה שיש הרבה מעל הבנתנו.

 

המחוייבות כלפי עשיית המצוות היא לא תלוייה בהבנתם ולכן בעניין הזה לסברות השכליות יש מקום מאוד מסויים.

בנוגע לתפיסת עולם משוכללת כלפי התורה ועשיית מצוות באופן כללי - כאן לשכל יש חלק פעיל גם ויש עוד גורמים שמעורבים כמובן. לגבי התפיסות הכלליות של בנאדם כלפי התורה וכולי השכל צריך לשכלל את האמונה והגביר אותה, אדרבה.

 

 

כן אבל זה בשכל ;)לב אוהב
בפועל אפשר להכנס לכל מיני מקומות באמונה לא פשוטים על אף הידיעה הזאת
חלק מהחשיבה השכליתadvfb

היא היכן ראוי להכניס מחשבות אנושיות ולהיכן לא

זה שיכלי לגמרי.

 

אילו מקומות לא פשוטים?

מורכב לי לדון על המקומות האלו שאפשר להכנס בהםלב אוהב

לספקות באמונה.

בעיניי זה יכול לגעת בכולם בשלב מסוים בחיים

וצריך לדעת איך לצאת מהמקום הזה... 

 

יש מצוות שהן לגמרי בשכלחופשיה לנפשי
שטיפת ידיים אחרי שירותים למשל
ההלכה לא מחייבת נטילת ידיים בגלל הגיינה בלבדadvfb

נוטלים ידיים על אכילת לחם בגלל תקנה שקשורה לטהרה של הכהנים לאכילת תרומה.

נוטלים ידיים בבוקר כדי להעביר 'רוח רעה' (לא כל כך מבין במה מדובר).

לכן דיברתי על אחרי שירותים ולא על לפני אוכל או בבוקר🙃חופשיה לנפשי
זה באמת כחלק מהעניינים שהם כלולים תחת הכותרת שלadvfbאחרונה

'הלכות דרך ארץ' ובאמת דיברתי יותר על השאר ותודה על החידוד.

רק רוצה להאירחתולה ג'ינג'ית

אותו ר' נחמן שדיבר על עבודת ה' בפשיטות ותמימות

אמר גם: "כי איש הישראלי צריך תמיד להסתכל בהשכל של כל דבר, ולקשר עצמו אל החכמה והשכל שיש בכל דבר, כדי שיאיר לו השכל שיש בכל דבר, להתקרב להשם יתברך על ידי אותו הדבר. כי השכל הוא אור גדול ומאיר לו בכל דרכיו, כמו שכתוב (קהלת ח א): "חכמת אדם תאיר פניו"

(אני חושבת שזו תורה א' בלקוטי מוהר"ן)

יפה.. לא חשבתי על זה ולא זכרתי את זה גם.לב אוהב
איכשהו עדיין.. יש רגעים, ולכן כתבתי "בעבודה ממש" ששם צריך לשים את השכל רגע בצד...
אשרייך מה אני אגיד לך...חתולה ג'ינג'ית

נראה לי לא התחלתי להבין קצה קצה של מהי עבודת ה'.

יש בלבול בין המוח לשכל, בהבנה השטחית שלנו בדברי רבי נחמןפלונפון מירוסלב
יש שכל ויש שכל
יש פורום עבודת ד'. מוזמנת להחיות אותו.אריאל יוסף

לא צריך להקים עוד פורום נוסף על המאות שכבר קיימים כאן.

פורום למען שמו באהבה

אמת ויציבשפרינצא ונשמה
נכון... מחכה לתשובה של משהלב אוהב
צריך להחליף מנהלים וגם כמדומני לשנות את השם של הפורום
@משה
...כבר לא ישיבישער

כשתכתבת שהשכל והרוח יכולים להיות מניע לעבודת השם,

בהתחלה הבנתי שזה מלשון מנוע (כמו מנוע של רכב), כלומר הם מקדמים.

רק אח"כ הבנתי שהתכוונת למונעים, מלשון מניעות. 

 

מעניין שאותו מילה מתפרשת לשני הכיוונים..

מגניב חח לא שמתי לב לזה אפילולב אוהב
ואחרי מה שחתולה גינגית כתבה זה בכלל מתחבר...
יצא לי לחוות את זההפי
"אבל בעבודת ה', בעבודה ממש, צריך להרפות מהשכל"
את האמת זה היה סופר קשה , הייתי צריכה ממש לזרוק הכל ואת כל המחשבות ולהישען עליו זה היה כל-כך קשה.
אבל זאת היה הפעם הראשונה שפשוט זרקתי הכל ואמרתי מעכשיו שלך לגמרי אני גמרתי עם השכל.
את האמת אני לא מאחלת למישהו להגיע לרגש הזה , בנסיון אלא מתוך חשיבה קודמת. כנראה הייתי עסוקה כל כולי רק בשכל ואז זה בא די בסופריירז.
מדהים... וזה באמת חוויה ממש לא קלה...לב אוהב
חחח קצת חוויה נוראיתהפי
אני די מסכים. השכל הוא בעיקר כלי ללימוד תורה וחשבון הנפשחסדי הים
וההכנה אבל כשעושים מצוות אתה בד"כ סומך על מה שקדם ונותן לשכל ולרוחניות להתבטא במעשים, בלי שאתה חושב עליהם בצורה מכוונת.
נראה לי הפירוש הכי מקורי שקראתי עד כהחתולה ג'ינג'ית

לעניין הפשיטות והתמימות של ר' נחמן.

יישר כח!

יפהמישהו איתי
רש"ז אוירבך אמר שבתקיעת שופר הוא פשוט מכוון לקיים מצוה, לשמוע שופר.
הכנות וטעמים זה לפני.

גם בחבד אומרים שעיקר ההכנה היא לפני המצוה, במצוה עצמה צריך פשוט לעשות, והתוצאות (ההשגות, האורות) מגיעות אחכ ממילא..
למי השגות ואורות מגיעות ממילא אחר כך?פלונפון מירוסלב
כשעושים מצווה מתוך ביטול, דיינו.
אבל מצוות אנשים מלומדה היא פוגמת.
וגם מתוך ביטול, צריך הכלים הנמוכים יותר יהיו מתוקנים כדי שיהיה לאור על מה לשרות.

אחרת יש שבירת כלים, זליגה לצד השני ובגדול "נעשית לו סם המוות". הדרגה, היא מילת המפתח.
יפה.. אהבתילב אוהב
--- ---רב שמואל
גם כשאתה לומד, אין משמעות ללימוד, אם לא התחלת אותו מ"מצווה" של אמונה - חובה להאמין בלימוד - להתייחס אליו ברצינות, ומתוך כך ללמוד, וגם לקיים. בזמן שאתה מקיים - אין משמעות לקיום - אם אתה לא מקיים מתוך הבנה של "מה צריך לקיים".

כתוב בגמרא (מסכת סוטה כא-כב), הגמרא מונה כמה סוגים של 'פרושים', שהגמרא מגדירה אותם כסוג של 'חסיד שוטה'. הגמרא כותבת שניים מהם 'פרוש מאהבה, פרוש מיראה'. ואז הגמרא אומרת - אמורא אחד אמר לזה שלימד את הברייתא אל תגרוס בברייתא 'פרוש מאהבה פרוש מיראה',והוא אמר לו את הסיבה למה לא לגרוס? כי יש מימרא 'לעולם יעסוק אדם בתורה ובמצוות ואפילו שלא לשמה, שמתוך שלא לשמה בא לשמה'. לפני זה, הגמרא גם מביאה פסוק, ודורשת אותו על הילל ושבנא, והגמרא מדגישה - שזה לא דומה למקרים אחרים, כמו המקרים של שמעון אחי עזריה, שזה המקרה הידוע שמסבירים בדרך כלל. שהגמרא אומרת, 'אם יתן איש את כל הון ביתו באהבה, בוז יבוזו לו'. - שניצל הלך ללמוד, ושבנא הלך לסחורה. ובסוף, כשהילל הצליח בלימוד - שבנא אמר לו: בוא נעשה שותפות על הזכויות לעולם הבא. וחז"ל אומרים, זה 'בוז יבוזו לו'. והגמרא מבדילה בין זה למקרים האחרים. כלומר, 'פרוש מאהבה' או 'פרוש מיראה' - זה טוב אם זה נעשה לכתחילה, מתוך רצון. לא שאחרי שאתה רואה משהו אתה גם אומר: טוב, גם אני רוצה. והגמרא אומרת, גם לפני, שאם דואג ואחיתופל היו דורשים את הפסוק הזה נכון - או פסוקים אחרים, שהם אומרים אותו דבר - הם לא היו רודפים אחרי דויד. כי הם חשבו, שברגע שאדם יש לו 'הרגש', יש לו איזה תפיסה של טעמי המצוות. והוא עושה את זה יחד עם מה שהוא מרגיש, ולא רק מתוך 'ידיעה' - הם חשבו שזה נחשב 'פרוש מאהבה פרוש מיראה' במובן השלילי - הוא עושה את זה, כי המצוות נותנות הרגשה של דבר חשוב, אמיתי, נכון. האם יש לו הוכחה? האם הוא בנה מערכת של הוכחות הלכתיות לפני שהוא החליט על פעולה כזו או אחרת? אז הם אמרו שזה לא בסדר. והגמרא אומרת - דואג ואחיתופל לא ידעו - ש'עבירה מכבה מצווה, ואין עבירה מכבה תורה' - מי שעושה את המצוות מתוך לימוד - זה לא נקרא 'פרוש מאהבה פרוש מיראה' - גם אם יש לו 'הרגש' אישי, בצורה של הלימוד. הדבר הפסול זה רק כמו 'חסיד שוטה'. מה זה הדוגמא של חסיד שוטה? הגמרא נותנת דוגמא ספיציפית - אישה טובעת בנהר, והחסיד שוטה אומר: 'אנוס ולא אראנה'. אני אברח כדי לא לראות אותה. זה לכאורה לא מובן - מה החסיד השוטה הזה חשב, ומה הוא לא הבין, או למה בכלל הוא 'דמוי' חסיד? אבל יש, רואים, בדינים של כוהן - אסור לו להיטמא לאף מת. לעומת זאת, לשבעת הקרובים - יש לו חובה להיטמא. אבל יש עוד דוגמא אחת שיש לו חובה להיטמא - למת מצווה. מת מצווה - ההגדרה שלו 'כל שצועק ואין קולו נשמע'. זה, בעצם, הדבר היחיד של חסידות שהוא חובה. - כלומר, חסיד שוטה, זה אדם, שחושב, שאם הוא עסוק בחסידות - והוא הרי למד כל מיני דבר כזה ודבר כזה. ולא בטוח שהוא יודע לשמור על טהרה גמורה במצב כזה או אחר של קיום חובותיו. ולא בטוח בכלל שהוא בדק איך עושים את זה לפי כל כללי ופרטי ההלכות, ואולי הוא יפגום בטהרה. חז"ל לא רק אומרים, שצריך להיזהר בפיקוח נפש - זה ודאי. אבל חז"ל אומרים גם, שכמו שאמר הגר"א 'לא צריך ללכת לחפש מצוות בשוק', אבל אם אתה חושב שכשיש משהו לקיים, מבחינתך זה 'מצוות בשוק', עד שתגמור לדעתך את כל התורה כולה - אז זו טעות, וזה כבר בבחינת 'יבמה לשוק - מי התירה?'
------רב שמואל
דואג ואחיתופל חשבו, ש'טעמי המצוות' זו התורה בעצמה, ו'עבירה' מכבה את 'טעמי המצוות' וכל המצוות הבאות מחמתן, כי הרי המצווה היה בה טעם, ו'עבירה' - מבטלת מצווה. אבל זה נכון רק לגבי המצווה - לא לגבי הלימוד שמאחוריה - אם הטעם היה 'אנושי' - כלומר הוא החליט כך או אחרת, ואחר כך החליט על דבר שהיה עבירה - אפשר לטעון - שהוא ביטל את המצווה על ידי עבירה. והטעם - היה אישי שלו, המחשבות שלו. אבל כאשר הטעם הוא 'אמוני' - אז גם אם יש את ה'הרגש' שלו, שנעשה על ידי הלימוד - זה לא בטל, כיוון שזה תלוי בשורשו באמונה, שהיא מעל המצווה או עבירה. אם עיקר התורה הייתה ב'טעמי המצוות' - אז זה היה שאלה. אבל עיקר התורה זה לא בטעמים - הטעמים זה רק צורת חשיבה אישית. עיקר התורה זה בעצם האמונה - לדעת את החובה, ואת החובה האמונית שיוצרת 'משמעות' המשמעות היא לא טעם ספיציפי - אלא המשמעות היא טעם אמוני. ההסבר הספיציפי, רק נותן 'הרגש'
מה קדם לשכל ולורחניות?פלונפון מירוסלב
נראה לי שחסר פה חלק בפאזל
אמת. בטוהר הלב..ארצ'יבלד


מממחופשיה לנפשי
אני לא חושבת שזה לזרוק את השכל כמו ההבנה שלא להכל יש הסבר שיתיישב לנו על השכל(זאת לא הזמנה לדיון אבל בחירה חופשית והכל צפוי והרשות נתונה למשל) או הסבר בכלל(פרה אדומה)
מכירים משפט יפה וחזק אקרוסטיכון למילה -אמונה?אמרלד
יעזור לי מאד. תודה!
אשמח אמרלד
כן, או שמתקבלת מילה מהאותיות הראשונותאמרלד
של המילים באותו משפט
זה יפה. ממש תודה רבה!אמרלד
משו שחשבתי עליו-אין לי הסבר
אין
משא
ומתן
נגד
הקב''ה

היינו- אנשים ''מנסים'' את הקב''ה ועושים איתו משא ומתן. ''אם תתן לי כך וכך אעשה כך וכך.
אבל הדברים האלו לא פוגעים בקב''ה, לא באים כנגדו.
ה''משא ומתן'' שאותו אחד עושה הוא נגד עצמו!!
אם רק היה מאמין, משליך על ה' שיהיה טוב, אז היה לו טוב. אבל כל התנאים שעושים לקב''ה נובעים מקטנות האמונה ופועלים נגד האדם.
את פשוטאמרלד
עמוקה וגאונית
אהבתי ממש. גם קליט, ורעיון מקסים
(ומקווה שזה בסדר שאעשה בזה שימוש..)
תודה רבה רבה,
מעריכה את המחשבה שלך בשבילי
לילה טוב
חח בשמחה!אין לי הסבראחרונה
אם מישהו נהנה מהגיגי הלילה שלי- אשריי!!
תגידו אפשר לסמוך על חסדי נעמי?

אני מסדרת לי עכשיו שיהיו לי הוראות קבע לשנה הקרובה לכמה עמותות כי אין לי כח לענות לטלפונים ולטפל בזה כל הזמן.

אז עשיתי לכמה ישיבות אבל אני רוצה גם למשהו כמו עזר מציון, חסדי נעמי, לא רק למוסדות של תורה עם כל הכבוד🙃

 

בקיצור, אני צריכה לחשוש מסיבה כלשהי שאם אני תורמת אולי זה לא 100 אחוז תרומה אלא הולך לאיבוד איפשהו בארגון או שאפשר לעשות הוראת קבע? או לעזר מציון? או לכל עמותה אחרת שעוזרת לנזקקים/חולים?

חסדי נעמי תמיד מסודרים ויש קבלה והכלבנות רבות עלי
גם על סכום קטן זכור לי שנתנו לי קבלה . אם את שואלת לאן זה הולך .. מניח שהרוב לנזקקים.

בכל אופן תמיד מומלץ כשתורמים, או לתרום ישירות לבנאדם, או לקנות מוצרים יבשים ולשים ב.. יש להם עגלה כזו ברחוב. הכי טוב.

אני אגב מעדיף להאכיל פיות רעבים מאשר לתרום לישיבה או מוסד תורני.
תודה מעולה

מזדהה איתך על השורה האחרונה.

אשריךekselion אחרונה

מסכים חסדי נעמי זה ממש זכות לעזור להם

סומך על הארגונים האלהקסם הקינמון
במיוחד על עזר מציון, כי מכיר את העשיה שלהם מקרוב.
בכל זאת, אני לא יכול להגיד לך שהעובדים שם לא מרוויחים בשחיטות, אבל איכשהו קשה לי להאמין. האוירה שם טובה, אנשים צדיקים.

על אף כל זאת, אני מעדיף את חלק החסד של הצדקה (כלומר, מה שלא לישיבות) לתת דרך הקהילה. בדרך כלל יש בקהילה מישהו אמין שדואג לצדקה. תשאלי. לרוב עובדים מסודר עם חשבון בנק, קבלות, והכל בהתנדבות, ואת יכולה לעשות הוראת קבע.
וזה לא סותר את הצורך באגודות כמו עזר מציון... אז מה שנראה לך. או שתחלקי.
דוגריחצילים
כבר לא כיף להיות פה..
נכון🤷‍♂️תורם דם (חדש)
מדוע?מגובלת-


קשה לי בלב לראות ריבים..חצילים
מכביד עליי..
מגובלת-

אף אחד לא מתכוון באמת

לפחות נקווה שכך

ברור שלאבנות רבות עליאחרונה
אנחנו אזרחים ישרים שלא מעוללים דבר
אשמח לעזרת החברים כאןהלב כמה למלך

היו פה כל מיני שרשורים על חשיבות של השקעה ולא להשאיר כסף לשכב בבנק, אז רציתי לשאול אילו דרכים יש להשקיע כך שיהיה ביטחון גבוה ותשואה נמוכה (כמו שהנסד"ק עולים לאט אבל כמעט לא יורדים)

הלוואות חברתיות מספיק טוב?קסם הקינמון
או שאתה מחפש משהו יותר סולידי?
אתה צריך נזילות, או שאבני דרך טוב?
אני מחפש משהו שאני אוכל לשים את הכסף שליהלב כמה למלך

(כמה אלפים, כך שנדלן לא רלוונטי) ובכל פעם שאצטרך כסף אני אוכל "להוציא" קצת

אז הלוואות חברתיותקסם הקינמון
יש תשואה תוך חודש/וחצי, מספיק 6 אלף ויש נזילות גבוהה. הכסף אצלך תוך שבוע מיום הבקשה (תלוי בסכומים).
הפרטים האלה נכונים לטריא. יש הלוואות חברתיות אחרות כמו הבלנדר. שים לב להתר עיסקא - אחרת זה ממש ריבית דאוריתא. ויש מסלולים שונים טובים יותר או פחות לדעות השונות. אני נמצא במסלול השמרן של טריא, שמלווה רק לצורך נדל"ן, רכב, וביטוחים, ששייך בהם התר עיסקא, ולא לצרכים אישיים כלליים.
peper invest גם טוב?הלב כמה למלך

אתה יודע איך זה עובד?

אישית מכיר רק את טריאקסם הקינמוןאחרונה
אם זה הלוואות חברתיות, זה יכול להיות טוב, אבל צריך לשאול מישהו שמכיר, ולשאול אותו גם על הצד ההלכתי.
קח בחשבון שבחלק מהכלים אפשר לקחת הלוואהultracrepidam

קופת גמל להשקעה בחלק מבתי ההשקעות,

ויותר מזה בקרנות השתלמות - אתה יכול לקחת הלוואה בתנאים טובים על חשבון ההשקעה בלי לשבור את ההשקעה

פחות רלוונטי בסכומים קטניםקסם הקינמון
לא הבנתי למה לא נדלןהפי
השוק עולה במהירות וזאת השקעה שעם ראש נכון והכוונה מסודרת אפשר להיות רגועים ממנה .
על נדלן צריך לשים המון כסףממלא כל עלמין

יש השקעות שההשקעה יותר אנושית והיא גם יחסית בטוחה

לא ממש מבינה בזה אבל פה שם

לא דווקאהפי
זה תלוי באיזה פרויקט את בכל מקרה את לא מתבקשת להשים את כל הכסף באותו רגע.
אנשים חושבים שאם דירה עולה 2 מיליון הם אמורים שיהיה להם את כל הכסף הזה בהישג יד זה לא נכון

יכול להיות לך תקופה ארוכה שהשקעת בערך מאה אלף ..
אחרכ את עושה משכנתא וכו'.. ואז יש פעימה שניה של עוד מאה אלף בערך .
בקיצור אם יש לבן אדם 400 אלף פנויים ורצון טוב לגמרי הוא יכול לקנות דירה.
פשוט צריך משכנתא טובה ועבודה מסודרת
ולא להילחץ .
וזאת עיסקה הכי טובה כי בסופו של דבר כולם רוצים לקנות דירה .
אנחנו קנינו דירה עם עון עצמי של פחות מ-200 אלףקסם הקינמון
תלוי מה רוצים בדירה.
יש השקעות טובות גם בסכומים האלה.
וגם בסכומים נמוכים יותר יש קרנות נדל"ן.
רק מצייןultracrepidam

אם תחליט שאתה רוצה קופת גמל להשקעה, אז יש לך אפשרות להשקיע 70,000 עכשיו ואותו סכום בעוד שבועיים.

כי זה סוף שנה ויש תקרה שנתית.

 

אם אני מבין נכון, אותו דבר לגבי קרן השתלמות - שזה כלי כדאי הרבה יותר - אבל שם תצטרך גם להפעיל בירוקורטיה (תלוי שכיר/עצמאי)

שכיר לא יכול בכלל בקה''שנחשון מהרחברון

רק כחלק מהתלוש ועצמאי יכול 18480 השנה

 

הוא יכול לסכם עם המעסיק?ultracrepidam

כמו שהוא יכול לסכם שיהיה קה"ש והכל על חשבון המשכורת, הוא יכול גם לבקש שכל המשכורת של החודש תלך לקה"ש? או משהו בסגנון הזה?

או שיש פתרונות אחרים? (לא רלוונטי אלי... אבל אולי מועיל למישהו אחר)

יש הגבלהקסם הקינמון
כ-7% על חשבון המעביד, ו-4% על חשבון העובד בחודש.
אולי אולי אפשר לעשות הפרשים על חודשים שעברו. לא מכיר.
לא המקסימום זה 10% מהמשכורתנחשון מהרחברון

2.5 על חשבונך ו7.5 על חשבון המעסיק

אי אפשר לעשות הפרשים על חודשים קודמיםקסם הקינמון
כמו בפנסיה?
אולי עדיף לנסות להגדיל הכנסות במקום השקעה קטנה?צהרים
מה הקשר?קסם הקינמון
חשוב להשקיע סכומים קטנים.
א. בשביל להתרגל לחסוך ולהשקיע ולחשוב על העתיד ולחוות את האפקט של רווחים מכסף שהנחת בצד וריבית ד"ר בית כדי להתמיד בזה.
ב. אם אפשר בפעולה פשוטה להרוויח כמה מאות/אלפי/רבבות שקלים, אז למה לא?
אדייק-צהרים
אולי עדיף *להתמקד* *כרגע* בהגדלת החיסכון וההכנסה. מסכים עם כל מה שכתבת. אגב, אותם יתרונות שייכים גם במה שאני כתבתי.
נראה לי שבסכומים קטנים ובתחילת הדרך הכלכלית ובאופק השקעה קצר, החשיבות של ההכנסה עצמה גדולה יותר מההשקעה.
זאת טעות מהיסודהפי
אנשים שאין להם הרבה כסף חושבים שאם הם יתחילו לחסוך ולצבור הרבה כסף רק אז יוכלו להשקיע .
זה לא נכון , לפעמים כסף שפשוט יושב בבנק ולא זז זה ההפסד הכי גדול.
מה שכתבת לא סותר את מה שכתבתי.צהרים
הדגשתי שתי מילים מאד חשובות במה שכתבתי: "להתמקד" - כלומר לשים את מרכז הכובד על הגדלת ההכנסה. נניח 80% מהזמן על זה ו20% מהזמן על השקעה.
"כרגע" - כלומר בטווח הזמן הקצר. בטווח קצר מה שכתבתי כנראה יתן לו יותר כסף בסוף התקופה.
זה באמת לא ברורהפי
ולא מתיישב עם מה שכתבתי ,ברגע שאדם משקיע את רוב האנרגיה שלו בהגדלת ההכנסה ולא בהשקעות .
הוא לא יזוז, יש אנשים שכל החיים עובדים מבקשים עוד שעות , במקום שבמעשה אחד שלהם של ההשקעה יחסכו את כל השעות האלו .

ברור שאין מנוס וצריך גם לשלב עבודה רווחית ..
אבל שוב, אני מדבר על התמקדות וטווח קצר.צהרים
הנה דוגמא מספרית:
נניח שהוא חוסך כל חודש 1000₪ ומשקיע בריבית שנתית של 10(זה יהיה נכון אפילו בריבית עוד יותר מוגזמת). אחרי שנה הוא עם קרן של 12,000₪ וריבית של 1200. סך הכל 13,200.
לעומת זאת, אם במקום להשקיע הוא יגדיל את ההכנסה ב1000₪ בחודש, בסוף השנה הוא יהיה עם 24,000₪. כל זה בלי השקעה בכלל!
איך בדיוק זה בלי השקעה?הפי
איך הוא מגדיל את השכר בלי להוסיף שעות /עבודה?
התכוונתי שיגדיל הכנסה ע"י עבודה..צהרים
נראה לי שהוא בחור יחסית צעיר שיכול בקלות להגדיל את ההכנסה
נו מצוייןהפי
זה עוד יותר מוכיח מה שאמרתי (:
עבודה = אנרגיה = השקעה
אז זה לא בלי השקעה בכלל ?
איפה החוכמה פה ? כולם יודעים שאפשר להגדיל את ההכנסה ואת התמורה
מה רע בדברים פשוטים?צהרים
הכוונה כאן במילה השקעה היא השקעה בשוק ההון/נדלן/הלוואות וכו'
ברור לי שזאת כוונתךהפי
שום דבר חוץ מזה שלא חידשנו לו כלום ..
זה כמו שתגיד לאחות את יודעת אם תוסיפי שעתיים למשמרת תרוויחי במצטבר 20 אלף יותר בשנה .
נו מה החידוש?
לשים כסף בחיסכון ממש לא לוקח המון זמן או אנרגיותברגוע


קודם צריך שיהיה כסף.. אין הרבה משמעות לסכומים קטניםצהרים
(בטווח הקצר שעליו דיבר הפותח)
חח נכוןמשתמש ישן
יש משמעות גדולה לאימון שריר החיסכוןנחשון מהרחברון


זה מה שכתבתי..צהרים
ישל משהו שירים של אריאל זילבר על הגירוש\מסירת שטחים וכד'?קולמוס הנפש.


אשמח אם תוכלו לתייג מי שנראה לכם שיש לוקולמוס הנפש.


כנ''ל התגובה שכתבתי ל'ט' 'קולמוס הנפש.

ואין לי טלגרם.

אז תפתחתורם דם (חדש)אחרונה
לך אל היוטיוב עצל - ראה תוצאותיו וחכםט'
לט'קולמוס הנפש.

א. תודה רבה על המאמץ!

ב. אני צריך עם אפשרות להורדה, ואני לא יודע איך מורידים מיו טיוב.

ג. המחשב שאני משתמש בו חסום מכל כיוון אפשרי, וכל מה שלא מבקשים עליו אישור מפורש, חסום..

אז כמובן ופשוט שיו טיוב חסום לי, אחרת הייתי באמת מחפש שם ושואל חבר איך מורידים משם..

בלדה לכרמלהתפצל"שתי

בָּלָדָה לְכַּרְמֶל

 

כַּרְמֶל נֶעֶלְבָה, אִם נֹאמַר אֶת הָאֱמֶת
רַק לִפְנֵי שָׁבוּעַ הִתְחִילָה לָצֵאת,
זֶה נִיסָּיוֹן רִאשׁוֹן – אַתֶּם מְבִינִים
וּכְבָר בִּזְיוֹנוֹת – שֶׁאֵין בַּסִּיּוּטִים.

 

אֲבָל בּוֹאוּ נְסַפֵּר בְּצוּרָה מְסֻדֶּרֶת,
בְּלִי לְפַסְפֵס עוֹלְלוֹת וְלֹא פֶּרֶט.

 

הַכִּירוּ – כַּרְמֶל אוֹרְטַל, בַּחוּרָה לְמוֹפֵת
אֻולְפְּנַת תִּפְאֶרֶת, שֵׁירוּת בַּעֲטֶרֶת
וְכָעֵת הִגִּיעַ פִּרְקָהּ, קִיבְּלָה הַצָּעוֹת
רַק לִבְחוֹר הִיא צְרִיכָה, עָשְׂתָה אֶבֶן-שׁוֹק

 

הִיא בָּאָה מְלֵאָה כַּוָּונוֹת טוֹבוֹת
אֵנֶרְגִּיָּה חִיּוּבִית (וְגַם סֵפֶר אוֹרוֹת)
נִיסְּתָה לְהִתְחַבֵּר, זֶה לֹא שֶׁהִיא צִינִית
אוּלַי לֹא הֲכִי חַמָּה, אֲבָל דֵּי זָרְמָנִית

 

טִפְטְפָה לוֹ לְאַט מֵהַשְׁקָפַת עוֹלָמָהּ,
שִׁיתְּפָה וחָשְׂפָה (בַּעֲדִינוּת – הִיא בַּחוּרָה נְעִימָה)
וְהָאֱמֶת? הוּא הִקְשִׁיב הֵיטֵב, לֹא פִסְפֵס אַף מִילָּה,
הוּא הָיָה בְּאוֹתוֹ רֹאשׁ, וּכְאִילּוּ מַרְאָה נִיצֶּבֶת מוּלָהּ

 

זֶה הָיָה נִרְאֶה חִיבּוּר אֲמִיתִּי, כְּמוֹ בָּאַגָּדוֹת,
(כַּנִּרְאֶה שֶׁפֶּתֶק בַּחֲנֻוכִּיָּיה זֶה לֹא הַמְצָאוֹת!)
וּבְסוֹף הַפְּגִישָׁה הִיא הִבִּיעָה מִשְּׁאֵלָה אַחַת,
ה', לוּ כָּךְ יִהְיֶה בַּפְּגִישָׁה בַּשַּׁבָּת

 

עַד עַכְשָׁיו שָׁמַעְנוּ אֶת כַּרְמֶל,
(וְתַרְשׁוּ לְהוֹסִיף – בַּחוּרָה כְּמוֹתָהּ עוֹד אֵין בְּיִשְׂרָאֵל)
אֲבָל בּוֹאוּ נִשְׁמַע אֶת הַצַּד שֶׁמִּמּוּל,
הִכִּירוּ נָא: מַר יִשְׂרָאֵל בַּהָלּוּל (אַל דְּאָגָה, הַשֵּׁם שָׁאוּל).

 

הוּא בָּחוּר יָבֵשׁ – בְּשָׁנָה הָאַחֲרוֹנָה רַק 3 הַצָּעוֹת,
בַּקַּיִץ כְּלוּם, בַּחוֹרֶף קְצָת טִיפּוֹת,
וּכְשֶׁכַּרְמֶל הִגִּיעָה, הָאֱמֶת הוּא שָׂמַח:
הַהִתְמַזֵּל מַזָּלִי, וְכוֹכָבִי כְּבָר דָּרַךְ?

 

וּבֶאֱמֶת, הַפְּגִישָׁה הָרִאשׁוֹנָה הָיְיתָה לוֹ טוֹבָה
הַשִּׂיחָה קָלְחָה, אֲפִילּוּ בְּלִי מַחֲשָׁבָה
הַבַּחוּרָה זוֹרֶמֶת – צִייֵּן בְּסִיפּוּק,
כָּזֹאת הַצָּעָה לוֹקְחִים בְּלִי פִּקְפּוּק!

 

הַכֹּל טוֹב וְהַכֹּל גַּם יָפֶה, לֹא כֵן – 
אָז עַל מָה הַסִּיפּוּר? הַקְשִׁיבוּ, וּבְכֵן:

 

הֵם קָבְעוּ פְּגִישָׁה לְיוֹם הַשַּׁבָּת
(בָּאוּ מֵאוֹתָהּ שְׁכוּנָה, אָז אֶגֶד בְּחָלָ"ת).
כַּרְמֶל בָּאָה נִרְגֶּשֶׁת, אֲפִילּוּ יוֹתֵר מִפַּעַם שֶׁעָבְרָה
בְּכָל זֹאת – פְּגִישָׁה שְׁנִיָּיה זוֹ חֲוָיָה מַסְעִירָה

 

כֻּולָּהּ חִיּוּכִים (אֲפִילּוּ שָׂמָה אִיפּוּר)
הִסְתַּכְּלָה בַּשָּׁעוֹן – וּכְבָר דַּקָּה שֶׁל אִיחוּר
לֹא נוֹרָא, אָמְרָה, זֶה רָגִיל לִגְבָרִים
וְיִשְׂרָאֵל – בִּכְלָל – שָׁמַעְתִּי שֶׁהוּא מֵהַמְּאַחֲרִים!

 

עָבְרָה דַּקָּה שְׁתַּיִים, גַּם שָׁעָה עֲגֻלָּה
יִשְׂרָאֵל לֹא מַגִּיעַ, וְכַרְמֶל נִבְהֲלָה:
אֶת הַשָּׁעָה שֶׁנִּקְבְּעָה הֲרֵי לְשׁוֹנוֹ מִילְלָה
אוּלַי, אוּלַי, הוּא דֵּמֶנְטִי – חָלִילָה?

 

וְאָז, פִּתְאוֹם, הוֹפִיעַ יִשְׂרָאֵל
(רָגוּעַ כֻּלּוֹ, מְצַיֶּינֶת כַּרְמֶל).
מָה אֵרַע? כֻּלָּנוּ תּוֹהִים
אָז נַמְשִׁיךְ בַּסִּיפּוּר, וְנַשְׁקִיט הַתּוֹמְהים

 

שְׁאָלַתְהוּ כַּרְמֶל, בִּזְהִירוּת:
יִשְׂרָאֵל, מָה לְךָ וּלְאִיחוּר שֶׁדָּפַקְתָּ?
אֵינֶנִּי המ"כ, גַּם לֹא המ"פ,
אֲבָל בְּכָל זֹאת, הִגְזַמְתָּ!

 

אָמַר לָהּ הוּא, פּוֹסֵעַ מַעֲדַנּוֹת:
הוֹי כַּרְמֶל, כַּרְמֶלָה
עַל מָה הַהִתְרַגְּשׁוּת בְּדִיּוּק,
עַל מָה הַהֲמֻלָּה?

 

אֶתְמוֹל הֲרֵי הָיְיתָה כְּבָר הַפְּגִישָׁה הָרִאשׁוֹנָה!
הָיוּ זִיקּוּקִים הָיְיתָה גַּם הִתְרַגְּשׁוּת – טַעֲנָה נְכוֹנָה.
אֲבָל הַיּוֹם זֶה שׁוֹנֶה, אַתְּ כַּרְמֶל שֶׁל אֶתְמוֹל
הַפְּגִישָׁה הִיא דּוֹמָה, מֵהַכִּיסֵּא לֹא אֶפּוֹל...

 

מָה? קָרְאָה כַּרְמֶל, אוֹתִי כָּךְ תִּזְרוֹק?
אַל תִּהְיֶה כָּזֶה רַע! (אוֹ שֶׁכָּל זֶה בִּצְחוֹק...?)


לֹא לֹא, עָנָה יִשְׂרָאֵל, אֲנִי רָגִיל לְהִתְרַגֵּשׁ בִּפְגִישָׁה רִאשׁוֹנָה
וְאַחֲרֵי תְּקוּפַת יוֹבֶשׁ, הָיִית בְּהֶחְלֵט טִיפָּה רַעֲנָנָה
אֲבָל זֶהוּ, דַּי, כְּבָר כַּמָּה אֶפְשָׁר?
אַתְּ נֵטֶל כָּבֵד. בִּגְלָלֵךְ אַף הַבַּיִת סָגוּר וּמְסֻגָּר!

 

כַּרְמֶל הֲמוּמָה, זְקוּקָה לְסִיעוּד
לִיטַּפְתִּי רֹאשָׁהּ וְלָחַשְׁתִּי בְּעִידוּד
כַּרְמֶל, כַּרְמְלִית, אַל נָא תִּהְיִי כֹּה עַצְבָּנִית
הֲרֵי זֶה יִשְׂרָאֵל, לְמָה כְּבָר צִיפִּית?

 

כָּל הַשָּׁנָה רוֹטֵן עַל הַיּוֹבֶשׁ,
וְכַאֲשֶׁר אַתְּ מַגִּיעָה – אַחֲרֵי יוֹם מַרְגִּישׁ הוּא בְּעוֹנֶשׁ
מָה לַעֲשׂוֹת, כָּכָה אָפְיוֹ
אוּלַי יִשְׁתַּנֶּה וְאוּלַי כְּבָר לֹא

 

[וזָכוּר לִי שֶׁמִּישֶׁהוּ לְפָנַי כְּבָר אָמַר:
הוּא עַם קְשֵׁה עוֹרֶף – ושֵׁשׁ בְּמִסְפָּר!
(תִּבְדְּקוּ, הַמִּסְפָּר מְדֻויָּק.
הַסִּיפּוּר הַזֶּה אֲמִיתִּי, אֵינֶנּוּ בַּרְדָּק)]

 

וְכַרְמֶל – מָה הִיא כְּבָר רוֹצָה?
נְחָלִים זוֹרְמִים, אֲדָמָה מְרֻוצָּה
לְהַעֲבִיב וּלְהַעֲנִין לְהָרִיק וּלְהָמְּטָר
(אִם נִשְׁתַּמֵּשׁ בִּלְשׁוֹן רַבִּי אֶלְעָזָר)

 

נִשְׂמַח אֵפוֹא עַל טִפְטוּף וּמִמְטָר
נוֹדֶה לָה', נְקַלֵּס בַּהֲדַר

 

 

[נכתב אחרי שראיתי כמה אנשים מתרעמים על זה שהבטיחו סופה וגם נתנו לה שם, ובסוף היו כמה ימי גשם. למה לא פשוט להגיד תודה ולשמוח?]
 

אהבתי!!מגובלת-אחרונה


להכיר את היכולות שלך ולהתגבר על הפחדחדשכאן