שרשור חדש
טוב להודות לה'יעל מהדרום
לק"י

1. סוף סוף יצאנו כל הצוות של הכיתה יחד, והיה כיף ומשחרר.
2. חגגנו הלילה יומולדת לאמצעית, והיה ממש נחמד ב"ה.

שבוע טוב ומבורך!!
ולזמר לשמך עליוןקסם הקינמוןאחרונה
על בן שנולד למשפחת דימנטמן הרחבה בשבת
על שבת טובה, בתפילות, בכוחות, בשיחה של לילה
על כדורסל אחרי שנתיים
נסיעה לעבודה ושעות עבודהחיים של
שאלה לי...
כמה זמן אתם נוסעים לעבודה וכמה שעות אתם עובדים?
אני רוצה לדעת מה בערך הנורמה?
--- ---רב שמואל
מה זה משנה? אם כבר 18 שנה את עובדת רק על שנאה מלחמה והריסת הנורמה?
40 דק הלוךמשמעת עצמית
חזור בין 50 לשעה ורבע
וכמה שעות עבודה?חיים של
בין 6 ל7 שעותמשמעת עצמית
כשעבדתיחתולה ג'ינג'ית

אי אז, לפני יובלות

זה היה  כ40 דק הלוך

וחזור לפעמים גם שעה וחצי.

תלוי בפקקים ובמצב הרוח.

40-60 דקות נסיעה לכיווןנפשי תערוג
עבודה זה תלוי יום.
יש ימים של 9 שעות
ויש ימים של 4 שעות
תלוי מאיפה אני באהאיכה
ועם ברכב או תחבצ.

רכב - רבע שעה / שעה
תחבצ - ארבעים דקות / שעתיים +-

כמובן בלי לדבר על פקקים.

8-8.5 שעות.
אני עובד הרבה מהבית או מהספריה הלאומית שזה באוטובוסחסדי הים
10 דקות מהבית.
כעיקרון מותר לי לעבוד עד 8 שעות ביום אבל זה תלוי בחומר שאני צריך לעשות באותו יום ובזמן שיש לי, כך שבד"כ זה יוצא פחות.
עובדת 8 שעות, נוסעת רבע שעה..מקום בעולם
בערך חצי שעה אבל ממש משתנההפי
וכמה שעות עבודהחיים של
בבוקר יכול שעה מינימוםekselion

אבל בחזור בגלל שאין פקקים אז בערך חצי שעה

נסיעה של 30-35 דק, עבודה כ7 שעותפאטה מורגנה
שעה וחצי לפחות לכל כיווןארץ השוקולד
(בתחב"צ, ברכב זה שעה וקצת)

עובד 8 שעות
ב"ה כמה דק' הליכהנועה.אחרונה

עובדת 8 שעות. הייתה שנה שנסעתי לעבודה בערך שעה וחצי-שעתיים (תלוי בפקקים) וזה היה סיוט...

 

אין כמו לעבוד ליד הבית.

הכלב שלי גוסס בבקשה תנו לי כח לעשות את הדבר הנכוןekselion

זה יויו  

 הוא מלווה אותי קרוב ל 18 שנה מכיתה א'

 אני כ"כ אוהב אותו יש לו נשמה ענקית

וקשה לי ממש לראות אותו במצב הנוכחי.. הוא בקושי מסוגל ללכת

יש לו עקמת בגב, נדרס לפני כמה חודשים ומאז המצב החמיר, אבל לפני כמה ימים התחילה לו 

תופעה שהוא פשוט נופל על הצד ומשתתק למשך שעות.. אני יודע מה אני צריך לעשות

והרב שלי אמר שזו מצווה, אבל קשה לייי לקחת ממנו את החיים, כל הזיכרונות.. 

מצד שני הוא כרגע נאנק מכאבים וסובל בבקשה אל תשפטו אותי, זה נסיון ממש לא פשוט

אם מישהו עבר את זה אשמח אם תעזרו לי לדעת איך להתגבר על זה 

בסדר גמורultracrepidam

ותודה על הדיון המכבד, הנעים והמאתגר

אם יש למישהו עדכון לגבי הלוויה של יהודה- נא לכתוב כאן. תודהתורם דם (חדש)




ברוטר כתב מישהו שיודע שכנראה מחר בבוקר בירושלים.מישהו איתי
הגיוני שהוא יעדכן שם.
תעדכן בבקשה.תורם דם (חדש)
יש עדכון:תורם דם (חדש)
מסע הלוויה של הקדוש יהודה בן הרב מרדכי ומרים דימנטמן הי"ד שנרצח בפאתי חומש, יצא מחר יום ששי יג טבת מחומש ת"ו לירושלים ויעבור במקום הרצח.
אוטובוסים יעמדו לרשות המלווים בשעה 8.15 בשבי שומרון.
11.30 יתקיימו הספדים גם בירושלים
בית חומש והמשפחה האבלה ומועצה אזורית שומרון
כמה עצוב!!חיים של
ההלוויה תצא בשעה 9 מחומשברגוע
אם מישהו מגיע מאיזור אריאל- אודה לעדכוןתורם דם (חדש)
ההספדים בהר המנוחות נדחו ל 12:45ברגוע
מי שמעוניין לחזק עכשיו את ישיבה חומש: עכשיו כולנו עם גיבורי ישיבת חומש - Givechak
אם מישו בלוויה, שמח לעדכון כשמגיעים לירושליםחצילים
עכשיו התחיל בירושליםעשב לימון


ואו. ממש מאוחר.תורם דם (חדש)אחרונה
מי ער? אני נזכר בפיגוע במרכז הרב ביום חמישי. במה אתם נזכרים?חסדי הים
ערחצילים
לצערי נזכר בעוד הרבה כאלה..

אבל זהו בעזרת ה' זה היה האחרון
ערמישהו איתי
אוי אל תזכיר את הערב הנורא ההוא😥
זה יותר מידיט'אחרונה

לא מצליחה להכיל 

נקום נקמת דם עבדיך מאומה הרשעהחצילים
עד מתי רשעים

כמה אפשר לסבול

אוףףףף
מי שלא הבין היה עכשיו פיגוע..חצילים
כשמי שאמור להיות אמון על בטחון האזרחיםחצילוש
מדבר על טרור מתנחלים.. הרשעים עולזים בכיף שלהם. רק הקב"ה יכול להושיע אותנו. אחרת אין על מי להישען..
מזעזעחצילים
איך המתנחל האלים הזה תקף את הכדורים של המחבל
כן. עצוב מאוד. הי"ד.רחל יהודייה בדם
אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמיים.
אמת..חצילים
אין עוד מלבדו זהו..
אני מרגיש אשם כי לפני כמה שנים הייתי עולה לחומש ועכשו אניחסדי הים
לא עושה כלום כמעט למען ארץ ישראל שזה התכלית הנרצה בדורנו.
כל אחד עושה את המצוות שהוא יכולקסם הקינמון
איפה שה' שולח אותו.
כמובן שרצח כזה צריך לעורר אותנו בתשובה. אם אתה מרגיש שיש לך מה להוסיף בארץ ישראל על הדברים שאתה כבר עושה, כמובן שיש לזה מקום.
רק רציתי לחזק.
מסכים איתך והלוואיחצילים
הלוואי שנזכה להתעורר באמת
עצוב עצוב עצובוהעיקר-לשמוח:)

קשה כל כך.. 

ממשמישהו כל שהוא
וַיְהִי דְבַר-יְהוָה, אֵלַי לֵאמֹר. ב בֶּן-אָדָם, הִנָּבֵא עַל-רוֹעֵי יִשְׂרָאֵל; הִנָּבֵא וְאָמַרְתָּ אֲלֵיהֶם לָרֹעִים כֹּה אָמַר אֲדֹנָי יְהוִה, הוֹי רֹעֵי-יִשְׂרָאֵל אֲשֶׁר הָיוּ רֹעִים אוֹתָם--הֲלוֹא הַצֹּאן, יִרְעוּ הָרֹעִים. ג אֶת-הַחֵלֶב תֹּאכֵלוּ וְאֶת-הַצֶּמֶר תִּלְבָּשׁוּ, הַבְּרִיאָה תִּזְבָּחוּ; הַצֹּאן, לֹא תִרְעוּ. ד אֶת-הַנַּחְלוֹת לֹא חִזַּקְתֶּם וְאֶת-הַחוֹלָה לֹא-רִפֵּאתֶם, וְלַנִּשְׁבֶּרֶת לֹא חֲבַשְׁתֶּם, וְאֶת-הַנִּדַּחַת לֹא הֲשֵׁבֹתֶם, וְאֶת-הָאֹבֶדֶת לֹא בִקַּשְׁתֶּם; וּבְחָזְקָה רְדִיתֶם אֹתָם, וּבְפָרֶךְ. ה וַתְּפוּצֶינָה, מִבְּלִי רֹעֶה; וַתִּהְיֶינָה לְאָכְלָה לְכָל-חַיַּת הַשָּׂדֶה, וַתְּפוּצֶינָה. ו יִשְׁגּוּ צֹאנִי בְּכָל-הֶהָרִים, וְעַל כָּל-גִּבְעָה רָמָה; וְעַל כָּל-פְּנֵי הָאָרֶץ נָפֹצוּ צֹאנִי, וְאֵין דּוֹרֵשׁ וְאֵין מְבַקֵּשׁ. ז לָכֵן רֹעִים, שִׁמְעוּ אֶת-דְּבַר יְהוָה. ח חַי-אָנִי נְאֻם אֲדֹנָי יְהוִה, אִם-לֹא יַעַן הֱיוֹת-צֹאנִי לָבַז וַתִּהְיֶינָה צֹאנִי לְאָכְלָה לְכָל-חַיַּת הַשָּׂדֶה מֵאֵין רֹעֶה, וְלֹא-דָרְשׁוּ רֹעַי, אֶת-צֹאנִי; וַיִּרְעוּ הָרֹעִים אוֹתָם, וְאֶת-צֹאנִי לֹא רָעוּ. ט לָכֵן, הָרֹעִים--שִׁמְעוּ, דְּבַר-יְהוָה. י כֹּה-אָמַר אֲדֹנָי יְהוִה, הִנְנִי אֶל-הָרֹעִים וְדָרַשְׁתִּי אֶת-צֹאנִי מִיָּדָם וְהִשְׁבַּתִּים מֵרְעוֹת צֹאן, וְלֹא-יִרְעוּ עוֹד הָרֹעִים, אוֹתָם; וְהִצַּלְתִּי צֹאנִי מִפִּיהֶם, וְלֹא-תִהְיֶיןָ לָהֶם לְאָכְלָה. {ס}
יא כִּי כֹּה אָמַר, אֲדֹנָי יְהוִה: הִנְנִי-אָנִי, וְדָרַשְׁתִּי אֶת-צֹאנִי וּבִקַּרְתִּים. יב כְּבַקָּרַת רֹעֶה עֶדְרוֹ בְּיוֹם-הֱיוֹתוֹ בְתוֹךְ-צֹאנוֹ, נִפְרָשׁוֹת--כֵּן, אֲבַקֵּר אֶת-צֹאנִי; וְהִצַּלְתִּי אֶתְהֶם, מִכָּל-הַמְּקוֹמֹת אֲשֶׁר נָפֹצוּ שָׁם, בְּיוֹם עָנָן, וַעֲרָפֶל. יג וְהוֹצֵאתִים מִן-הָעַמִּים, וְקִבַּצְתִּים מִן-הָאֲרָצוֹת, וַהֲבִיאוֹתִים, אֶל-אַדְמָתָם; וּרְעִיתִים, אֶל-הָרֵי יִשְׂרָאֵל, בָּאֲפִיקִים, וּבְכֹל מוֹשְׁבֵי הָאָרֶץ. יד בְּמִרְעֶה-טּוֹב אֶרְעֶה אֹתָם, וּבְהָרֵי מְרוֹם-יִשְׂרָאֵל יִהְיֶה נְוֵהֶם; שָׁם תִּרְבַּצְנָה בְּנָוֶה טּוֹב, וּמִרְעֶה שָׁמֵן תִּרְעֶינָה אֶל-הָרֵי יִשְׂרָאֵל. טו אֲנִי אֶרְעֶה צֹאנִי וַאֲנִי אַרְבִּיצֵם, נְאֻם אֲדֹנָי יְהוִה. טז אֶת-הָאֹבֶדֶת אֲבַקֵּשׁ, וְאֶת-הַנִּדַּחַת אָשִׁיב, וְלַנִּשְׁבֶּרֶת אֶחֱבֹשׁ, וְאֶת-הַחוֹלָה אֲחַזֵּק; וְאֶת-הַשְּׁמֵנָה וְאֶת-הַחֲזָקָה אַשְׁמִיד, אֶרְעֶנָּה בְמִשְׁפָּט
איזה מילים..חצילים
מילים שאתה לא מבין אם אתה כופררב שמואל
כמו שכתוברב שמואלאחרונה
---רב שמואל
אם אתה מניח שהפירוש היחיד למציאות כלשהיא, היא שאנשים רעים.
אין לך אמון בקדוש ברוך הוא.

אם אתה מניח שהפירוש היחיד לדעותיהם של בני אדם, בפרט כשזה נוגע לך ואתה לא מרוצה, ואתה משוכנע שהפירוש היחיד האפשרי הוא שהם מנותקים מהמציאות.
אין לך ביטחון הקדוש ברוך הוא.

אם אתה משוכנע, שההוכחה העיקרית, והסביבה העיקרית שמראה על צורך בשינוי, הוא שני הדברים הקודמים - אתה נוטל לעצמך את תפקיד הקדוש ברוך הוא. ואין דבר חמור מכך. וזה ההפך הגמור של הנבואה שהביאו פה בתגובה הראשונה לך.
שה' יחזיר את כולנו בתשובה שלימהחצילים
לבבות אבודים שהלוואי שיחזרו לפעום
ציפיה לזוגיותקורא ממעמקים

אהלן, מכירים את התחושה הזו שיש בשנים לפני שמרגישים בשלים להתחיל לצאת, מין בדידות כזו, בדידות נפשית בטעם ייאוש כי אין פתרון אלא לחכות, שלפעמים יכולה פשוט למחוץ את הלב...?

איך מתמודדים איתה?

------רב שמואל
זה כמו שאתה מסתכל על תרגיל במתמטיקה

בהתחלה יש לך הרבה מספרים, אותיות של פרמטרים, (במקצועות אחרים יש 'קבועים'), ואתה מסתכל על זה להבין בכלל איפה אתה נמצא,'מי נגד מי' וכולי. אחר כך, התרגיל דומה לכל התרגילים - אתה כבר מזהה את סוג התרגיל, אבל אין דבר ששונה במיוחד בין התרגיל הזה לתרגילים אחרים - אתה פשוט צריך לעבוד לאט לאט, שלב שלב, צעד צעד, עד שאתה עושה את רוב השלבים. ואז, מגיע הרגע, שאתה מבחין מה מיוחד בתרגיל הזה דווקא. ואז אתה לא יכול להשתמש בשיטות הרגילות של כל התרגילים - כי זה לא דומה. אתה צריך למצוא ספיציפית את הדבר המיוחד בתרגיל. זה שלב, שהתרגיל מבודד אותך משאר המתמטיקה והתרגילים. אבל אז, כשפתרת - אתה מבין שהוא לא באמת בודד אותך - הוא צירף אותך, לסוג חדש של תובנה מתמטית.

ממלאים את עצמךקסם הקינמון
כנראה שברגע שמגיעים לבגרות שראויים להקרא "איש", חלק ממיצוי העצמי הוא להתחתן ולהוליד ילדים. בגלל שהתרבות שלנו (ושל דורות קודמים...) לא מאפשרת להתחתן מייד, אז צריך לדחות את הסיפוק הזה.
זה לא קל, ויש עוד הרבה דוגמות למצוות לא קלות או מצוות שצריך לשעבד את הטבע.
בכל זאת, העצה שלי היא למלא את עצמך בדברים אחרים שמביאים למיצוי עצמי.
אבל גם מיצוי עצמי זה לא קל.
זה עבודה לכל החיים.
אתה גבר גברקסם הקינמוןאחרונה
משפט יפה קצר וקולע לכתוב על מזכרת לחבר שמתגייס?פופניק2


''שלא תדע עוד צה''ל''חצילים
או:
''צה''ל זה כמו בת מצווה של אחותך,
תנשך ת'שפתיים בסוף זה יגמר'' (במנגינה של מזמור לדוד מקבלת שבת)
קרעת אותי..פופניק2

תודהמרחף

תרגום אונקלוס לפסוקקסם הקינמון
לא תכרות את עצה לדוח עליה גרזן כי האדם עץ השדה
ויתד תהיה לך על אזנךצהרים
אם הוא יחתום קבע אפשר להוסיף:חצילים
''ורצע את אוזנו במרצע ועבדו לעולם''
לפי הצעה קודמת נשמע שהוא חתם על מנוי לעיתון חרדי מסוים...אריאל יוסף
חחחשפרינצא בוזגלו

באמת שם מוזר בחרו לעצמם...

במקור זה אמור להיות ר"ת: יהדות, תורה, דת.אריאל יוסף


אמור להיות...שפרינצא בוזגלו


דברי האור החיים על חמור גרםאניוהוא
'חמור בעל עצם'
--- ---רב שמואלאחרונה
חמור גרם זה חמור כזה, שחושב שבגלל שהוא חמור נושא ספרים, הוא מחשיב את עצמו ליששכר במובן הזה, שהוא פוטר את עצמו מכל דין של גרמא או גרמי
חזק ונתחזק בעד עמנו ובעד ערי א-לוקינורואה אור
כי בשמחה תצאו ובשלום תובלוןרואה אור
ה'עמך גבור החילרואה אור
חגור חרבך על ירך גיבוררואה אור
הודך והדרך
עד מתי רשעים יעלוזואניוהוא
"ועמד גייס וטרפה ועמד אחד מהן והציל." נדמה שבד"כ גייסחסדי הים
במקורות זה על אויבים.
''בשלטון הכופרים אין אנו מאמינים''חצילים
חיים מאושרים בלי אינטרנט וסרטיםאניוהוא
אסור להשתתף בבחירות הטמאות!!!שפרינצא בוזגלו


אחד הפוסטים הכי חשובים ומדויקים שקראתי אי פעם:תורם דם (חדש)
*****טריגר תקיפה מינית*****

"לקחת אותי למקום הכי נוראי שיש, מקום בלי אנשים, המון חול וזכוכיות, אבנים, אבק שריפה, אינספור הריסות. ואני בכיתי שאני רוצה ללכת... אמרתי לך שאני לא רוצה אותך, שאני לא רוצה חיבוק, שאני בסדר, שאני מרגישה שלא נכון שתיגע בי. אמרתי לך שאני לא רוצה! אמרתי! מה לעזאזל לא היה ברור? אמרתי. צעקתי. לא היה אפשר לפספס שאני לא רוצה להיות שם. ואתה המשכת, ניסית לשכנע, לחפש מקום אחר, לעלות למקום גבוה. המשכת לרצות. לנסות...

...משם הכל הדרדר, בקצב שלא הבנתי. לקחת אותנו לפינה לרצפה. והכל פשוט קרה. כבר לא הייתי ***** התמימה. הפכתי ל***** המחוללת... פשוט נגעת, פשוט לקחת, עשית מה שאתה רוצה. לפני שנפגשנו שאלת אותי מה הגבולות שלי, ואני עניתי - "לא בפה, לא מתחת לבגדים, ולא במקומות מסוימים". ידעת. מעבר לזה שפשוט נגעת, שלא ביקשת, שלא הסכמתי. מעבר לזה, עברת על הגבולות שביקשתי. נישקת אותי, בפה. נגעת לי בחזה, מעל ומתחת לבגדים. נגעת לי באיבר. מה למזלי לא הצלחת להוריד את הטייץ, למרות שניסית. עברת על הכל. פxקינג הכל"

את הקטעים המזעזעים הללו שלחה לי ידידה טובה שלי. לפני כחצי שנה היא עברה תקיפה מינית נוראית בידי בן ישיבה כלשהו, וכחלק מתהליך הריפוי שלה, המטפל שלה ביקש ממנה לכתוב מכתב לתוקף. לפני שהיא שלחה לו את המכתב, היא ביקשה ממני לעבור עליו.
באותו הלילה לא ישנתי, וגם לא בלילה שאחריו.

עברו כחודשיים מאז ששיתפה אותי, והתמונה התבהרה לי יותר ויותר: הם הכירו בתנועת נוער דתית, ואחרי כמה חודשים של היכרות, הם ניפגשו. היא היתה במצב נפשי גרוע – הוא ידע את זה, ניצל אותה ותקף. מאז המקרה, מצבה של החברה לא בדיוק השתפר. החל בדיכאון, דרך עזיבת העולם הדתי ועד פגיעה עצמית ומניעת אכילה.

אחרי שהמשפחה שלה גילתה, היא פנתה לישיבה שהתוקף לומד בה. באותו הזמן היה תקופת בין-הזמנים כך שהבחורים לא נמצאים בישיבה, והמשפחה של הנפגעת לא קיבלו מענה הולם מהישיבה שהבחור משתייך אליה ונוכח בה רוב השנה, שבועות על גבי שבועות.
המשפחה החליטה לפנות ישירות לפוגע ולאיים עליו שתוגש נגדו תלונה במשטרה אם לא ילך לטיפולים. את הטיפולים של התוקף מממנים משפחת הנתקפת, וכיום הישיבה משתתפת בהוצאות הטיפולים עבור התוקף הלומד בישיבה.

מקרה הזוי קצת, לא?

כמובן שאדון ראש הישיבה שלו לא ממש תומך בתהליך הטיפול שלו. מיותר לציין שאם זו הייתה הבת שלו, הוא היה עוצר את החופשה המחורבנת שלו בצפון והולך לטפל בתלמיד שלו, ולא מחכה עד סוף בין-הזמנים. בזמן הזה התלמיד שלו יכול לפגוע בעוד מיליון בנות.

מאז נחשפתי לעוד המון מקרי תקיפה מינית בציבור הדתי, חלקם הזויים יותר מהמקרה הנ"ל וחלקם פחות. רובם המוחלט של המקרים שנחשפתי אליהם, קרו במסגרות חינוכיות וחברתיות שהנוער מבלה בהם – בני עקיבא, ארגוני התנדבות, ישיבות תיכוניות/אולפנות, ישיבות הסדר/מדרשות ועוד ועוד...

לכל המקרים הללו מצטרפים המקרים שנחשפנו אליהם בשבועיים האחרונים – אדם בן 60, עובד מטבח בשבת סמינריון בבני עקיבא, קרא קריאות מיניות לעבר מספר גדול של בנות ונגע בכמה מהן במקומות אינטימיים, והמקרה המזעזע בו מדריכים בנים דימו פעולות אוננות מול חניכים צעירים, וחניכות צעירות נדרשו לדמות פעולות לידה באופן מוחשי ומבזה.

ואת האמת, נשבר לי. נמאס לי. ולכן אני כותב את זה.

נדרש גוף שיפעל למוגנות מינית אצל הנוער הדתי. גוף שחיצוני לתנועות הנוער, לארגונים, לישיבות ולאולפנות. גוף שתפקידו יהיה לשמש בית חם ואוזן קשבת, להעביר הכשרות מתאימות למדריכים ומדריכות, מחנכים ומחנכות. לעורר שיח ומודעות, לייצג נפגעים ונפגעות, לפקח מבחוץ, לקבל תלונות, וחשוב לא פחות – להעניק תמיכה *דתית* לנפגעים ונפגעות, לצד התמיכה הפסיכולוגית-חברתית הנורמטיבית.

"לידיעתך, יש עו"סית במשרה מלאה בבני עקיבא לעניין זה, וכל מדריך ומדריכה עוברים יחידה על הנושא בסמינריון" אמרה לי מישהי השבוע ששיתפתי אותה בנושא. אין לי ספק שכל אלו חשובים עד מאוד, אבל צר לי לבשר לכם ולכן, זה לא מספיק. משום שרק השבוע נחשפתי לשני מקרים שקרו לאחרונה בבני עקיבא – ושניהם לדעתי ממש לא טופלו כראוי, ואין כאן מקום להאריך. כמובן שיש אינספור מקרי השתקה כאלו בישיבות/אולפנות/מדרשות.

האם יש גוף חיצוני לבני עקיבא ולכל מסגרת חברתית/חינוכית אחרת במגזר הדתי, שמותאם לצרכי הנוער הדתי (בדגש על ה"נוער" וה"דתי"), שיכול לפקח ולבקר את הפעילות? להעניק הכשרה מתאימה למחנכים ומחנכות, בהיותו גוף שחיצוני למוסד/רשת בו עלול לקרות המקרה? לייצג את הנפגעת והנפגע איפה שאין תמיכה? לספק תמיכה פסיכולוגית שמתאימה לנוער שחווה לא רק זעזוע מיני, אלא גם דתי ולפעמים אף קהילתי ומשפחתי, בעקבות אירועים כאלו?

נדרש גוף שהוא לא רק מקצועי וחיצוני למסגרות הללו, אלא גם צעיר ומקושר לנוער ממש. הנוער הדתי, צעירים וצעירות, נוטה להשתייך למסגרות חברתיות ולימודיות רבות – במהלך התיכון, לפני ואחרי הצבא. מסגרות אלו הן כר פורה לפגיעות (ובמיוחד לפגיעות ותקיפות המוניות) כפי שמצאנו. הנוער במסגרות הללו, הסובב את הנפגעת, הוא לרוב הראשון שמגלה או שומע על המקרה, בעקיפין או מטעם הנפגעת עצמה. רשת תומכת של נוער, בשיתוף עם גורם מקצועי וחיצוני - משלב בתוכו את החמימות והטבעיות שבשיתוף בעל אופי "חברי", יחד עם כלים מקצועיים ותמיכה ארגונית.

הגוף צריך להיות מודע ל3 דינמיקות או מצבים אפשריים של פגיעות מיניות – פגיעה שהפוגע והנפגע הם חברי אותו מוסד, פגיעה שהפוגע חבר במוסד כלשהו והנפגע לא, ופגיעה שהנפגע חבר מוסד כלשהו והפוגע לא. במצב הראשון יש צורך לטפל במתח הנוצר סביב הפגיעה, משום שהפוגע ונפגע הם חברי אותו מעגל חברתי – שניהם נוכחים באותה מסגרת ואחד מסוכן לשני.
במצב השני, יש צורך להפעיל לחץ מבחוץ משום שהפוגע עלול לקבל תמיכה ומחסה במסגרת עצמה, כפי שקרה במקרה שבראש הפוסט.
במקרה השלישי, יש צורך להעניק תמיכה היכן שהמוסד שהנפגע משתייך אליו, לא יעניק – כפי שקורה במוסדות שבהם ראשי המוסד לא עברו הכשרה מתאימה. במקרה כזה, החברים של הנפגע באותה מסגרת, כנראה יהיו הראשונים לשמוע על הפגיעה, ויש צורך בגוף חיצוני שאותם חברים ידעו שקיים ויכול לעזור במקרים כאלו.

כמובן שכל פנייה לגוף מקצועי וחיצוני צריכה להיות בהסכמת הנפגע, ולא מאחורי גבו, למעט מקרים קיצוניים שהנפגע במצב שאינו מסוגל לדאוג לעצמו כלל.

בנוסף לתמיכה משפטית/ייצוגית, הענקת תמיכה וטיפול פסיכולוגי לנפגעים ונפגעות, והענקת הכשרה מתאימה למחנכים, מחנכות, מדריכים ומדריכות – יש צורך בשני סוגים נוספים של תמיכה שמיוחדים לציבור הדתי.

סוג התמיכה הראשון – תמיכה קהילתית. משפחות דתיות נוטות להשתייך לקהילות מאורגנות, המתארגנות סביב בתי כנסת ופעילות קהילתית ענפה – ופגיעה במסגרת קהילתית עלולה להיות מושתקת הרבה יותר, משום שבשונה מתנועות נוער רשמיות ומוסדות של משרד החינוך – אין שום רשת ביטחון מחייבת בכל הקהילות הללו. לכן יש צורך בגוף שיעניק הכשרה לרבני וראשי קהילה, יש צורך בגוף שיוכל לקבל מאנשים אלו פניות בנושאים הללו.
סוג התמיכה השני – תמיכה דתית. פגיעות מיניות, בכל מסגרת אפשרית – עלולה לטלטל את עולמו הדתי של הנער הדתי. לצד שאלות וספקות באמונה (למה אלוהים עשה שזה יקרה דווקא לי? איך אדם דתי יכול לפגוע?), אנו חיים בדור בו כמעט לכל משפחה יש בן או בת דתיים לשעבר. פגיעה כזאת עלולה להיות טריגר לעזיבת הציבור הדתי, ואם הנער או הנערה היו במצב דתי עגום – זה עלול להיות הקש ששובר את גב הגמל. על כן יש צורך במתן תמיכה דתית, לא על מנת להחזיר בתשובה בהכרח – אלא על מנת למלא את חובתינו להעניק את התשובות האמוניות-דתיות לאדם במצוקה.

לסיום קצת יותר אופטימי – יש רוחות של שינוי באוויר. אנחנו, הנוער, מתחילים לפעול בעניין ובקרוב אני מקווה שיהיו לי בשורות טובות בעניין הזה.
שנזכה לימים טובים ושמחים יותר, ימים שבהם נפגעים ונפגעות לא ירגישו בודדים ובודדות בהתמודדות, ימים שתהיה להם ולהן תמיכה מאורגנת ומקצועית, וימים שבהם פוגעים ופוגעות ידעו שהמעשים שלהם לא יעברו בשתיקה.

@איתן קרנטמן

Log in to Facebook | Facebook
זה בהחלט נורא ומזעזע. רק לא הבנתי את הפיתרון בכללאניוהוא
אין גוף יכול לפקח על כל פעולה של כל מדריל בכל תנועת נוער.


הבעיה היא החינוך, בצריכה של תכנים שמעודדים אלימות לפגיעה באחרים
הבעיה היא בתקשורת שמשדרת החפצה של נשים
הבעיה היא בדור שרגיל לקבל את ההנאות שלו כאן ומיד, ולא יודע לעצור ולהבין מה שלו ומגיע לו ומה לא.

בפוסט האחרון שלו הוא גם כותב מה אפשר לעשות...תורם דם (חדש)
חסום...אניוהוא
..תורם דם (חדש)
פחות משבוע עבר מאז פרסמתי את הפוסט על התקיפות המיניות והקריאה להקמת גוף צעיר ועצמאי שיעודד מוגנות מינית בנוער הדתי , חינוך למיניות בריאה בציבור הדתי ויתן תמיכה דתית ונפשית לנוער דתי.
הפוסט הגיע לכמות נכבדת של לייקים, תגובות ושיתופים, הכל בזכותכם ובזכותכן!
מאז דברים התקדמו בקצב מסחרר!
נפגשתי ושוחחתי עם 3 ראשי מוסדות חינוכיים במרכז, ראש רשת חינוכית דתית, מחנכים ומחנכות, וקיבלתי המון הודעות מנערים ונערות ששיתפו אותי במחשבות ובסיפורים אישיים בנושא התקיפות המיניות והמוגנות המינית.
יש עוד הרבה עבודה לעשות בנושא ויש לי רשימה ארוכה של פגישות ושיחות עם רבנים, רבניות, אנשי ונשות חינוך במגזר...
אחד החששות שהביעו בפניי כמה אנשים, הוא החשש מפני יצירת שיח מלחמתי ורעיל - חינוך למוגנות מינית יכול ליצור מלחמות אידיאולוגיות ולבנות חומות בטון בין המינים. צריך גם שיח חיובי - לא רק מה לא, אלא גם מה כן!
לכן אשמח לקבל רעיונות מכם ומכן איך ניתן לשפר את המוגנות המינית בנוער הדתי, לעורר מודעות לפגיעות מיניות ולפעול לחינוך בריא בנושא המיניות.
כמו כן אני מזמין אתכם ואתכן לתייג בתגובות אנשים ונשים שמתעסקים בנושא המיניות הבריאה וחינוך מיני חיובי בציבור הדתי... (מוזמנים גם לפנות ולהפנות בפרטי, אם זה יותר נוח)
תודה לכולם ולכולן על התמיכה הגדולה!
 
 
נראה לי פעם ראשונה שמגיבה פה, הייתי חייבתאין שם בנמצא

אין שום גוף שיכול לפקח על הסיפור הזה.

העולם פרוץ בקנה מידה חסר הגיון והטירוף חוגג בכל מקום.

 

וחוץ מזה, לדעתי האישית אנחנו בעצמנו מחמירים את זה עם סיפורים כמו שהבאת בראשית הודעתך.

למה זה מוסיף לשים פה מכתב כזה של מישהי?

זה עוד אחד מהדברים שמספקים את היצר (כמו שלל הזוועות שמסתובבים ברשת) וגם מגרים אותו אצל מי שהוא כבר ככה בפעולה (ונותנים רעיונות לביצוע).

 

בבקשה, אם העניין בנפשך וכל כך חשוב לך, אז ראשית כל בעניינים של צניעות מטפלים בצניעות

וגם כשרוצים לזעוק זעקה, אפשר לעשות את זה ולהביע את הכאב בלי לפרט מעשים שהצניעות יפה להם.

 

סליחה אם כתבתי בחריפות... 

רק מרגיש לי שסף הרגישות שלנו כל כך ירוד, שאנחנו לא שמים לב שבדרך לתיקון ומרוב רצון לזעזע משתמשים בדברים שמקלקלים ולא מועילים.

 

והלואי שמשיח יבוא ויגאל אותנו מהגלות הזו!

 

 

בדיוק להפך. אסור בשום פנים ואופן לטאט דברים שכאלה מתחת לשטיחתורם דם (חדש)

אדרבה ואדרבה אני כותב ומביע זאת בריש גלי ובגלוי- כי אחרת הטיוח וההסתרות מתחת לשטיח

רק ילכו ויתרבו על חשבון הנפגעות והנפגעים- בדיוק כמו שקורה כבר שנים בציבור
הדתי והחרדי.

חובה עלינו כחברה לשים לכך סוף. וכיון שכל נסיון להקמת משהו שכזה מבפנים כשל עד היום

אין ברירה אלא להוציא זאת לגוף חיצוני.

שים לב, לא דיברתי על לטאטא דברים מתחת לשטיח!אין שם בנמצאאחרונה

דיברתי רק על המכתב שהבאת בתחילת הפוסט שלך.

אהיה ברורה יותר- מדובר בטקסט שיש בו מן הפורנוגרפיה.

רואה נזק עצום והיעדר תועלת בפרסום שלו.

 

ויותר מזה- נתינת חומר למחשבה, פעולה וכדומה לאנשים לא ישרים

ופגיעה באנשים פשוטים.

 

זה בסדר אם אנחנו חושבים אחרת, אבל

היה לי חשוב להביא את הקול הזה, בעיני זה לא מועיל להיחשף לתיאורים כאלו ולא מסייע למניעתם.

 

מסכים איתך, כל מילהultracrepidam

ומסכים גם שהגישה שלו לפתרון מניחה כמה הנחות לא ברורות

 

לדוגמה - אנחנו צריכים לטפל בשלשה סוגים של מקרים: הפוגע שייך למסגרת, הקורבן שייך למסגרת, או שניהם שייכים למסגרת.

 

מה עם האופציה ששניהם לא שייכים למסגרת?

 

קצת מוזר לי שיש טיוח מכוון של מסגרות בצורה חריפה כל כך, וכל מה שצריך זה רק גוף שיפקח.

אם יש שחיתות וטיוח בסדרי גודל כאלה, פיקוח זה לא מה שחסר.

חינוך למוגנות לא מגן מתוקף אקראי.

 

בכלל לא הייתי שותף לקו המחשבה של הכותב

 

מי ער?ברוקולי

למי להכין קפה/תה/שוקו חם?
ולמה?




עוגה וירטואלית שווה לתשובה המקורית ביותר
אניבנש"ק

לי, כי מגיע לי פיצוי

מי הולך לישון?קסם הקינמון
מה השתנה היום?

אני החלטתי שאני מנסה לא לראות סרטים. אבל מוזמנים לכתוב על דברים קטנים שהשתנו היום.
וואו. כל הכבוד לךרחל יהודייה בדם
--- ---רב שמואל
כל יום כבוד אחד על דיאטה חדשה. בסך הכל, אין ספק שזה הרבה מאוד כבוד. אפשר לכנות את זה, בהצטברות "כל הכבוד"
אני. בעז"ה בהקדם.משמעת עצמית
אני מחקתי מהטלפון היום
משהו שבזבז לי מלא זמן ואנרגיות מהחיים.
😌
איזה כיף!קסם הקינמוןאחרונה
--- --- -רב שמואל
התחיל הניצחון על ההתקוממות לאלוהי ישראל
מה שאמרתי אינו משתנהרב שמואלאחרונה
העלו כאן לפני כמה זמן את השיר הזה,מישהו איתי

ואני רוצה להעלות שוב..

שיר מלא געגוע ותפילה, בביצוע נפלא ועדין.

 

 

בעז"ה נזכה לרפואת הנפש חולת האהבה, בהראות לנו נועם זיוו..

הם מדהימים, התמכרתי לניגון הזהחושבת בלבאחרונה

הם הוציאו עכשיו עוד שיר מיוחד

מכירים זמרים? נגנים? נשמח לשמוע!🤟😊תורם דם (חדש)

שאלה למגה-דוסים/דוסות שבינינוekselion

במידה ויוצא לכם לראות מדיי פעם סרטים *צנועים* כמובן.. 

איך אתם מתייחסים לזה? כאל נפילה בגלל הביטול תוירה וכו? 

או כמשהו שהנפש צריכה מדיי פעם בישביל להשתחרר קצת

אם לא חולקים שום דבר משותף, על מה אתה מפטפט?רב שמואל
איך עבר הצום?הפי
הוא עדין עוברמחליף הניקים
לא הבנתי למההפי
מהקשים שהיו ליחצילים
בטח כי לא הרגשת טוב תרגיש טוב חציל!הפי
תודהההחצילים
בקלות ב"החיים של
לרוב אני סבבה בצום,מישהו איתי
מתפקד כמעט רגיל עד הסוף..
אבל אחרי האוכל אין לי כח לכלום בערך..
עד יום למחרת.
כי פתאום אוכלים וזה מוזר לגוף לכן העייפותהפי
זה כמו אחרי חמין של שבתברוקולי

🙄 🤢
אגב גיליתי שלמרק יש את אותו אפקטמיונז


איכסהפי
רק יותר גרוע🤦‍♂️מישהו איתי
בסדר גמורגבריאל.ק.צ


קל ב"ה למרות שביקרתי אצל רופא השיניים.שפרינצא בוזגלו

יש לי קטע לבקש מהרב היתר לא לצום (רק כאשר הסיבות באמת מוצדקות, ואז הוא גם נותן), ואז בגלל שאני יודעת שאני יכולה לשבור את הצום מתי שארצה אני מושכת עוד זמן עד שהצום עובר.
למרות שבהרבה צומות קשה לי, אני מצליחה לסיים אותם רק בגלל שאני עובדת על עצמי שעוד שעה אני שוברת את הצום...

>>>שום וחניכה
"על כל סוכה וסוכה אומרים לו הרי מזון והרי מים:
תנא: מעולם לא הוצרך אדם לכך אלא שאינו דומה מי שיש לו פת בסלו למי שאין לו פת בסלו".
---רב שמואל
לא התירו אלא בשלוחי מצווה
יפה!!!שפרינצא בוזגלואחרונה
המלצה לגנניתמשלימה
טכנאי מחשבים טוב בירושלים? אמין ומחיר סביר.
באזור מרכז העיר/ קריית משה ובית הכרם
מי ער?משמעת עצמית
למה???
אניתמיד בבטחה

מצליחה לעבוד רק בערב

אניבינה.
שאלה מצויינת.
אולי כי אני מדחיקה את מחר?
אוי מדיחקה את מחר זה משפט חזק!חצילוש
ערהחופשיה לנפשי
לא ברור
ער. כי אני לא הצלחתי עדיין להירגע מהעבודה.חסדי הים
ערהאיכה
כי דיברתי עם מישהי בטלפון.

וכי לא הספקתי להתקלח והלתארגן למחר.
מממ מעניין עם מי דיברתברוקולי

מי מנחש?
ערהברוקולי

עסוקה
מדחיקה את מחר גם 😏😶😐😥
אנימיונז

כי עשיתי דברים שהתעצלתי מלעשות בשעותיו השפויות של היום

ערהאפרת????
כי ישנתי היום עד 1 בצהריים... אין סיכוי להירדמות מוקדמת
יש לי מבחן במתמטיקה ואני צריכה ללמוד כמויות חומר מטורפותשפרינצא בוזגלו

אבאאאאאאאאא!!!
@חצילוש אני צריכה את העזרה שלך!!!

מוזמנת נשמה שלי..חצילוש
ב13:30
יאללה, אני כותבת לך...שפרינצא בוזגלו


מישו רוצה לספר לי קצת על עשרה בטבת?חצילים
אני חולה וצם אז לא מצליח לפתוח שום ספר ולא מצליח לחשוב על כלום
------רב שמואל
אם הייתה לך טיפה הבנה פוליטית, היית מבין למי באמת זה רע, ולמה באמת זה רע, למה - עבור מה זה רע, ולמה - מדוע.
--- ---רב שמואל
הטרול פה, באופן כללי, מפרש כל מצווה בתורה כך: יש מצווה לעשות חסד - משמעות המצווה: להיות חכם. יש מצווה לעשות משפט - משמעות המצווה: להיות חכם. יש מצווה ללמוד תורה - משמעות המצווה: להיות חכם. יש מצווה לשמור שבת - משמעות המצווה: להיות חכם. וכן הלאה. באמצע, בין "יש מצווה" לבין "משמעות המצווה", יופיעו טיעונים והסברים לרוב. ובסוף תמיד המסקנה תהיה אחת "משמעות המצווה: להיות חכם". כך גם לגבי מצוות האמונה - "משמעות המצווה להיות חכם".

הטרול בעצם מייסד שיטה חדשה, הנוטה מדרך היהדות - וגם מדרך הרמב"ם במורה נבוכים.

הטרול מאמין בכל הקונספט של "תורה שבעל פה". אבל כופר באופן מוחלט בעיקרון של "תורה שבכתב" - העיקרון שאומר, שיש דברים יש עקרונות שלא זזים מהם, לא בגלל שזה נראה לכם או לא נראה לכם, אלא בגלל שזהו עיקרון שאסור לזוז ממנו. הוא לאו דווקא "כופר" בתורה שבכתב - הוא פשוט מנכס אותה כמו גם את התורה שבעל פה, לתחום ההגדרה של "היות חכם". זה בעיניו, המצווה הבלעדית.

זה כמובן, סותר באופן מוחלט לדברי הנביא ירמיהו: "אל יתהלל חכם בחוכמתו... כי אם בזאת יתהלל המתהלל השכל וידוע אותי כי אני ה' עושה חסד משפט וצדקה בארץ" - המצווה המרכזית אינה "להיות חכם". אלא "לעשות את הדבר הראוי". "חסד ואמת" - חסד - זה חסד. מה זה אמת? הדבר הנכון והראוי. חכמים להרע, זה קונספט אפשרי מבחינת החוכמה. אבל איסור חמור מאוד. "איכה תאמרו חכמים אנחנו ותורת ה' איתנו, אכן הנה לשקר עשה עט שקר סופרים. הלבישו חכמים חתו וילכדו הנה בדבר ה' מאסו וחוכמת מה להם" "בנים סכלים המה ולא נבונים המה, חכמים המה להרע ולהיטיב לא ידעו" (עיין מחלוקת ר"י ור"מ בעניין "בנים סכלים", ונראה שכולם מודים שנקראים בנים, אלא חולקים אם הנביא יקרא להם כך.)
--- ---רב שמואל
כתוב שם: "אל יתהלל חכם בחוכמתו, אל יתהלל הגיבור בגבורתו, אל יתהלל עשיר בעושרו

כי אם בזאת יתהלל המתהלל השכל וידוע אותי כי אני ה' עושה חסד משפט וצדקה בארץ כי באלה חפצתי נאום ה'"

חסד - זה כנגד גבורה.
משפט - כנגד חוכמה.
וצדקה - כנגד עושר.

שבאלה מתקנים את הראוי בשלושת המוזכרים בתחילת הפסוק.

רק מדייקת מבחינת הסדר הכרונולוגיחתולה ג'ינג'ית

הדברים היו בסדר הפוך.

- מצור בית ראשון (י' טבת)

- פטירת עזרא הסופר- כ100 שנה אח"כ בתקופת שיבת ציון/  בניין בית שני (ט' טבת)

- תרגום התורה ליוונית בתקופת בית שני כשמלכות יוון שלטה בא"י - כ150 שנה לאחר פטירת עזרא (ח' טבת)

 

 

משהו יפה שקיבלתי, אין לי מושג מה מקורו:

רבי משה פיינשטין זצ"ל כותב שי' בטבת הוא תמיד היום ה- 100 מראש השנה, וזה הצום היחיד שלא דוחים לעולם. אילו הוא היה יכול לצאת בשבת, היו צמים אותו בשבת. כשהוא חל ביום שישי, צמים בשישי, גם כשהצום זולג לתוך השבת. והוא תמיד יום המאה, כי הוא גורלי.
מדוע? במילים שלו: בכל דור ודור כשמגיע עשרה בטבת כשהתחיל למעלה משפט החורבן, כל שנה יושב בית דין של מעלה וגוזר [לא עלינו] החורבן הכללי והפרטי של כל שנה ושנה. ועל צרה שעברה לא צמים בשבת ולא ביום שישי. אבל תענית עשרה בטבת, שהוא על ביטול הצרה העתידה –עונג הוא, ודוחה את השבת.
מילים מופלאות. צום תשעה באב, שבעה עשר בתמוז וגם צום גדליה הם כולם לזכר חורבן שאירע, ואילו עשרה בטבת הוא צום שבא כדי לבטל את החורבן שחס ושלום לא נגזר על השנה הזאת, על הכלל או על הפרט. בכל י' בטבת יושב הקב"ה ודן על בניין או חורבן: האישה הזו – האם היא תיבנה השנה? האם יהיה לה בן זוג? פרי בטן? ילדים בני-תורה? בניין או חורבן? זה יום שמחליט עבורך!
עשרה בטבת גורלי לעתיד ולכן הוא עונג, לא עונש. לא צמים כדי לכפר על חטא קדום אלא על מנת להתפלל לקב"ה: בבקשה - הבא לי שנת בניין! אם מקור החורבן החל בעשרה בטבת, עשה לי את היום הזה למקור השמחה!
 

 

--- ---רב שמואל
את כותבת על הדבר ש"אין לך מושג מה מקורו". אני מודיע בזאת, שידוע לי בבירור, שאחוז גדול מאוד מהדברים המובאים כאן כציטוטים - אין להם מקור. או שהם עיוות או סילוף, או חיבור לא ראוי ומלאכותי של דברים שעוותו כמה פעמים ובכמה עיוותים בצירוף אחד, ורעות רבות כאלה.

אני יכול, למשל, לציין, שלפני כשנתיים או שלוש, מישהו ציטט כביכול פיסקה של הרב קוק (והוא צירף מספר דף, עמוד ומספר פיסקה, כביכול שזה אמיתי). תוכן הדברים היה משהו כמו: "וכי אני משקר? והלוא כל דבריי אינם אלא פנימיות כללות ישראל, וכל השקרים והכזבים אין אלו שקרים, אלא עומק הנשמה ונעימות הצדק" משהו כזה. אני מניח שהיום אתם כבר יודעים לבד שאין צורך אפילו לחפש מה בדיוק זה היה - ההגדרה שצריך להגדיר את זה פשוטה מאוד: "עיוות, סילוף, ושקרים מוחלטים, " מבחינת הגדרת המקור שממנו הגיעו הדברים: "המצאות הבדויות מן האצבע"
--- ---רב שמואל
וכמה עלוב, שאפילו אין טעם לכתוב את מה שכתבתי, אלא כתגובה לדברי הטרלה
---רב שמואל
כך, גם, ההבדל בין משה לבלעם - יש בנים חכמים ובנים סכלים.

ויש נביא חכם, ונביא סכל. כמו שאמרו למשל על נוח, שהיה לו לבקש רחמים על דורו. והרי נוח היה בדרגה גבוהה של נבואה. הוא לא היה סתם בן אדם. וכך הלאה, כל נביא נתבע לפי מה שהוא. חבלים, הוא הדוגמא המובאת תמיד, הנביא שעיקר שיטתו היא לקסום קסמים ולתת עצות המשיגות איזה "רווח" כביכול, על חשבון דרך ה'. הוא מבין שה' קובע - וחושב שזו זכותו לנסות "להערים" על המצווה שניתנת.
מדהים!!חצילים
תודה רבה! שימחת אותי מאד!
אתה לפי התאריכים והיא לפי הסדר הכרונולוגיחדשכאן
בסליחות מוזכר בסדר שלך
תודה רבה יאח!חצילים
ה' מברך אותך!
לפי רשב"י בירושלמי היו צמים ב-ה' בטבת כי אז הגיע הבשורהחסדי הים
על חורבן בית ראשון לגולה.
אם חולה למה צם?אניוהוא
כי יכולתיחצילים
לא הייתי חולה מסוכן לדעתי
פשוט היה יותר קשה
בצומות הקלים אין סיבה להחמיר. גם חולה שאין בו סכנה פטוראניוהוא
פטור אבל מותרחצילים
קשה לי לא לצום..
ר' חיים מבריסק אומר שלחולה אין שום משמעות שיצום.חסדי הים
יכול להיות..חצילים
אבל היה לי משמעות פנימית עם עצמי לזה..
השאלה אם אדם שלא חייב וצם יש לו בכלל שכר על זהאניוהוא
מה זה משמעות פנימית?
מי שחולה המצווה שלו זה לאכול.
מי שצריך לאכול ולא אוכל - מסתכן - וזה ודאי איסור גמור
מה נעשהחצילים
לי היה רצון ממש חזק ועז לצום ולא הצלחתי להתנגד לו⁦🤷🏼‍♂️⁩
וכמובן שמח כי הרגשתי מלא ושזה נכון לי לעבודת ה'
ירושלמי - מובא בתוס' בגיטין-אניוהוא
כל הפטור מדבר ועושהו נקרא הדיוט.
הלוואי אחי הלוואיחצילים
רק להיות הדיוט כל החיים!
מההה?חתולה ג'ינג'ית

אבל יש מושג של שכר גם לשאינו מצווה ועושה.

אינו מצווה זה לא כמו פטור?

שם מדובר על דבר שאינו מצווה עצמיתאניוהוא
אלא שרטוט לכתיבת סת'ם. כלומר לסמן את השורות.
ס'ת חייב לשרטט, תפילין לא
כל מי שמשרטט תפילין - הוא פטור ולא עשה מצווה.


מי צם בלי שהוא חייב - לענ'ד לא עשה מצווה.
סליחהחתולה ג'ינג'ית

המושגים לא ממש מובנים לי.

מה שאני יודעת זה שאשה אינה מחוייבת בלימוד תורה אבל מקבלת שכר כמי שאינו מצווה ועושה.

לאיזה כלל זה נכנס?

יש מצוות שצריך לעשות וחלק פטורים מהםאניוהואאחרונה
יש דברים שהם לא מצווה אבל צריך לעשות -
אז אם זה מצווה - הפטור מקבל שכר כלא מצווה ועושה
אם זה לא מצווה - לא יקבל כלום


מי שפטור מלצום ובכל זאת צם זה לא מצווה בשבילו. ואפ' אולי עבירה.
תפילה בעת הכניסה והיציאה מהפורוםתפילות ומזמורים
רלוונטי לכל פורום. נא לנעוץ.

אבינו שבשמים- יהי רצון מלפניך,
שבזמן כניסתנו לפורום תשמרנו מכל המתחזים
ומכל מיני טרולים ומכל מיני סכסוך .
ותצילנו שלא יתחזו אלינו ואנחנו לא נתחזה לאחרים .
יהי רצון מלפניך שלא ירימו לנו להנחתה ולא נצטרך להגיב לפגוע ולהעליב שום ניק. ושלא ינעל שום שרשור בסיבתנו.
אבינו שבשמים הצילנו מנעילת שרשורים וכל מיני מנהלים נדבקים.
אבינו שבשמים הצילנו ממקדימנו בשרשור מי ער, ואל יפתח אותו שום אדם מלבדנו.
אבינו שבשמים מחק וכלה כל שרשור עם דברי כפירה מעלינו. אבינו שבשמים גלה לנו סודות מנהלים קרב לנו ניקים נחמדים. אבינו שבשמים- מחוק ברחמיך הרבים כל שרשוריי הבלנו. כל מתחזנו. אבינו שבשמים(!) מנע ממנהלים לראות אייפינו!!! (Ip) . כלה כל מנהל רע מעלינו. אבינו שבשמים!! נעץ שרשורנו !! אבינו שבשמים כותבנו במי שרשאי לשלוח הודעה אישית למיודענו!! ללא 25 הודעות מושקעות בהבלנו.
אלוקי, עד שלא הכרתי את ערוץ 7 איני כדאי ועכשיו לאחר שהכרתיו הרי אני כמעט מכור. יהי רצון מלפניך שאזכה לפתוח שרשור ביי ביי ושלום על ישראל. אמן .

-————————
אדיר.. צחקתי בקוללב אוהב


באמת? טוב..תפילות ומזמורים
אולי לא היית צוחקת אם היית יודעת שזה בנות לא לריב שנוא הפורום.
אפשר לצחוק גם ממי שעושה צרות לכולם... וגורם שישנאו אותו...לב אוהב


אפשר לנתח את מה שכתבת?..תפילות ומזמורים
אז ככה , קודם פתחת ב: ״אפשר לצחוק גם ממי* שעושה...״ פירוש : אני כבר לא צוחקת מהתוכן, אחרי שגיליתי מי אתה אני צוחקת עליך.

המשך: וגורם שישנאו אותו. פירוש: אני שונאת?? מה פתאום אני לב אוהב!! רק ש.. ״גורם״ הבחור.. שישנאו אותו .

#כשהאירוניה מתאבדת.
ממליצה בחום רב לתת לעצמך הרבה חום ואהבה וחיזוקים ושמחה לב אוהב


I rest my caseתפילות ומזמורים
יכלת פשוט לכתוב בתגובה: ״אני לא שונאת אף אחד״ אבל בחרת להוציא את כל הרעל. אז לפני שאת שולחת אנשים לשמוח, תעשי בדק בית פנימי. ״לב אוהב״ חחחחח לב שונא יותר מתאים לך.
מה לשנוא ומה לאהוב? אין כאן היכרות עמוקה שעל הבסיס שלהלב אוהב

נבנה משהו

מבחינתי אתה ניק. 

ואני צופה מהצד על ההתנהלות שלך. תדע שזה מאוד מעניין

לראות בן אדם שבוחר להתנהג בצורה שמביאה את האחרים לחוסר אמפתיה כלפיו

זה שאלה למה אדם בוחר להתנהג ככה ולהמשיך להתנהג בזה אפילו שהוא מקבל פידבקים שליליים על ההתנהגות הזאת.

וזאת גם התבוננות ל-מה אדם בוחר לעשות עם החיים שלו, מה הוא עושה בזמן הפנוי שלו

איך הוא מרגיש אחרי שהוא מתנהג בצורה מסוימת, מה מספק אותו בזה בעצם.

 

לא נכנסת לניתוחים ולעולם שלך, אבל תדע שזה מעניין

 

 

 

לב אוהב בסיצנת פסיכולוגיה בגרוש טייק 5724תפילות ומזמורים
כבר העירו לך על ההתנהגות הזו לא פעם . את נכנסת לניתוחים פסיכולוגים על אנשים שאותם את מגדירה ״רק ניק״ ו- ״ אין כאן הכרות עמוקה״. אז אם כך מאיפה כל השאלות בפסיכולוגיה האלה? והכי הזוי שבאותה נשימה את מצהירה שאת ״ לא נכנסת לזה״ . אז בואי לא נכנס לזה.

את מבינה כמה הזוי זה נשמע מה שאת כותבת?

דבר אחד בטוח, אני לא צריך תואר בפסיכולוגיה בשביל לזהות צביעות.
זה בסדר גמור, תגיד מה שאתה חושב. אין לי איך לפתח את השיחלב אוהב

מעבר... 

נכון. בדיוק.תפילות ומזמורים
אני רק מנסה להבין את מקור הרוע שגורם לך לכתוב תגובה כזו - אפשר לצחוק גם ממי שעושה צרות לכולם... וגורם שישנאו אותו...

בשרשור שנועד כולו לאווירה טובה ולצחוק. נשגב מבינת אנוש.
אם אתה ככ מצליח להפגעלב אוהב

ממה שאמרתי ורואה בזה רוע

אז איך אתה לא מצליח להבין את האנשים שאומרים לך שאתה מעצבן ופוגע בהם באיך שאתה מתנהג וממשיך להתנהג באותה דרך?

 

ואתה התחלת לפתוח את הדברים. אני בסה"כ צחקתי בתמימות.

לא ידעתי שיש לך בעיה אישית איתיתפילות ומזמורים
מוזמנת תמיד לכתוב לי בפרטי ואשמח לתרץ את כל קושיותיך . זה יהיה מעיק אבל אכתוב בכל זאת: את לא צחקת בתמימות, את רצית להעביר מסר ברור ועוקצני.

האנשים שאני מעצבן? לאלא, התבלבלת. זה לא אנשים. זה רק אדם אחד. ויש לי תשובות מספקות מאוד לכל מתחכם כמוך. אבל אני אפילו לא הוזיז אצבע בכדי להסביר לך , כי אני רואה צביעות מולי. מי שמחפש אמת ומציק לו משהו, כותב באישי ומנסה להבין את הסיטואציה. ואת זה לא עשית אף פעם. נקודה, סוף.
איך רציתי להעביר מסר בעוקצנות שאפילו לא ידעתי שבמדובר בך?לב אוהב

צחקתי כי הצחיק אותי. פרגנתי. זהו.

שוב, לא שונאת ולא אוהבת ולא כזה מעניין אותי את האמת. ואגב גם שאר האנשים פה-

לא שונאים ולא אוהבים. יכולים קצת להתעצבן, יכולים קצת לחשוב עליך כל מיני דברים. לא מעבר

יש הרבה שמתרחש מעבר לפורום. יש לנו חיים מעבר לפורום, כן?

וסבבה, תראה צביעות, לא כזה מפריע לי חח

 

לא את , אין דברים כאלה אה?תפילות ומזמורים
אני כותב ״בנות לא לריב שנוא הפורום״, את מגיבה בתגובה לזה את הודעת הרוע, ואז מדברת איתי על ההודעה הראשונה בה צחקת בתמימות אמיתית? ... אין מילים.

ברור שלא יפריע לך, את רק יודעת להפגע בשביל אחרים (נשמה כללית) ואז לבוא ולהתחסד עם פסיכולוגיה. גייב מי א ברייק .
אין לי זמן מצטערת... מחילה אם זה נתפס כזלזוללב אוהב

פשוט באמת אין לי זמן להכנס לדיונים האלו.

במיוחד שנק המוצא שלי היא שונה

אז אני לא ממשיכה להגיב... 

 

 

שמישהו יזכיר ליתפילות ומזמורים
לכוון יותר בפעם הבאה כשאתפלל את תפילת הפורום בכניסה.
תקשיבראשיתך
אני לא יודעת למה שונאים אותך בפורום או למה אתה חושב או יודע או מרגיש ששונאים אותך.. אבל תכלס זה סבבה שיהיה לך מקום בחיים שבו אתה לא רשמי ומבטא צדדים שבא לך לבטא בלי לתת חשבון למשהו. זה לא שאתה פוגע במשהו. ומי שחושב שאתה פוגע בו שיעשה חשבון נפש עם עצמו ובמקביל שיחסום אותך. זהו. ואתה תמשיך לבטא מה שבא לך. שיתמודדו כולם
לא זה לא סבבה בכללרב שמואל
זה בן אדם רשע שצריך לתת את הדין
עד קצהו
^ מה שהיא אמרהekselion


תודה לשניכםתפילות ומזמורים
@ekselion . העניין שהם מלינים על עימות שלי עם ניק אחר, זה הכי מצחיק. אף אחד מהם מעולם לא טרח לכתוב לי בפרטי. למעט צדיקה אחת, בעצם שתיים.
אתה קורא לי צדיקה??ekselion

אני אפילו לא צדיק, ועוד לא ענית לי בפרטי!

 

אני הרבה זמן חשבתי בכלל שהויכוחים שלך ונשמה זה בציניות, רק לא מזמן הבנתי שאתם באמת לוקחים אחד את השני קשה וזה נפלא מבינתי.. אמרתי לנשמה ואומר גם לך אל תעשו מזה סיפור.. ואם אתם ממשיכים אז לפחות אל תקחו קשה אחד תשני, כי תכלס אנחנו לא מכירים במציאות אז אין מה להיפגע ולכן גם כל הקטע הזה של השנאה לא רלוונטי כמו שאמרה ראשיתך

---רב שמואל
אם היא כתבה לך בפרטי היא צדיקה?

אם אתה חושב שזה מה שהיא צריכה לעשות, ואתה עוד מרשה לעצמך להגדיר מי נקרא 'צדיק'?
--- ---רב שמואל
את צריכה לדעת, שהוא מנצל כרגע את זה שאת לא יודעת, שהלילה הטרול כתב משהו, ואני התחלתי לכתוב הערה יבשה מאוד מבחינת המידע, אבל שמבהירה ומזכירה לו בהחלט - בלי להגיד אף דבר של לשון הרע - אבל מזכירה לו את האמת על מה שהוא פעל מול משפחתו - המשפחה של עצמו - שממנה הוא בא (מעבר למשפחה שהוא התחתן), ואז, לפני ששלחתי - הם מחקו את השרשור, שאני לא אשלח את מה שכתבתי. ואז, אני פרסמתי הודעה על רשעותו של הטרול, שסותם את הפה רק כדי שהוא לא יינזק בקצה קצהו של הציפורן המרושעת שלו, ובשביל זה, הוא מוכן גם להפריע לכולם - לא רק בשביל זה, אלא שזה מעסיק אותו, ואז מחקו גם את השרשור שאני כתבתי.

ואז,עכשיו הוא "מספר" לך,על תפילות לגולש בפורומים, שמיוסדת על תפילה שכתב מנהל אחד הפורומים שהוא שנא אותו,למרות שתמך בדעותיו, ואולי בגלל, כי הדבר העיקרי שהוא ציפה זה ש-הוא- יהיה זה שישכנע את כולם לדעת "מה האמת" בעיקר בענייני צדק ותורה, והוא חשב, וקיווה, שהוא יצליח להשתלט מספיק, וזה יירשם על שמו
אוי זה ההודעה הכי טובה שקראתי בפורום 😭ראשיתך
חח ושלום על ישראלהפי
חחח שימחת אותיחושבת בלב

תמשיך להשקיע את הכישרונות שלך בלשמח ולא בלהציק

---רב שמואלאחרונה
תמשיך ותמשיך

וחוזר חלילה וחלילה
משלימה בגרות באזרחות (לצערי), משתפת עבודה >>פופניק2

>> רק כי צריכה לפרסם, אין צורך להכנס..

 

Google Drive - מקום אחד לכל הקבצים שלך